Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dan zou het wel anders zijn inderdaad. Ik ben, dat ik weet, 1 keer een dag eerder teruggegaan ooit. Het weer werd zo slecht en in die tijd kampeerde ik nog met een tent. Toen gekozen om laat op de dag de droge tent en spullen in te pakken en terug te gaan, de dag erna ging het volledig los met wind en regen.Gonadan schreef op zondag 3 april 2022 @ 13:50:
Op die manier. En als je toch een plek hebt voor maanden kan je later alsnog kamperen dus mis je er weinig aan. Die redenatie volg ik wel.
Als ik een plek geboekt heb dan is dat zuiver voor de tijd die ik er wil staan en daarna is het gewoon weer klaar met de vakantie. Dus dan geen enkele kans dat ik mij naar huis laat jagen. Al denkt m'n gezin daar mogelijk anders over.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Over bijzondere kampeer middelen gesproken, mijn ouders kwamen twee jaar geleden de volgende tegen:205Gutmann schreef op zondag 3 april 2022 @ 09:32:
[...]
Zelf kwamen we afgelopen zomer ook nog een bijzondere combinatie tegen op de camping. [Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/brnnhXzbOaAHFNEPxpDu0PXF.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is zo goed als hetzelfde model als de EM-50 Urban Assault Vehicle uit Stripes
Mijn vader (de fotograaf) vond overigens de luchtballon interessanter dan de camper
We've got that ring of confidence
Grote voordeel van Klein Vink is dat het op loop (rol) afstand is van de Hertog Jan brouwerijBommes schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:43:
Net even "last minute" een plekje op een camping redelijk in de buurt gereserveerd voor het Paas weekend.
Camping Klein Vink bij Arcen (Limburg)
Niet echt mijn favoriete soort camping zo een enorm Roompotpark park.
Maar ik ga zaterdag heel de dag motorrijden (afspraak staat al met een maatje samen) en blijft mijn vrouw dus alleen daar met ons dochtertje.
Ze wilde dus speeltuinen en mogelijkheden op vertier en vermaak.
Ooh en haar oom staat ook op die camping dat hielp ook mee![]()
Deze week dus z.s.m. alle kampeerspullen uit de "oude" caravan op halen, welke in de stalling staat.
Alles in de nieuwe inladen, testen, inruimen, poetsen, enz enz.
Oh en ook nog werken![]()
En dan dus vrijdag daar heen met de caravan/auto als opstellen en dan weer op en neer om de motor te halen.
Altijd leuk en lekker om naar toe te gaan
Valt wel mee, de BX is een betrouwbare auto. Naar mijn weten zijn de zwakke plekken de achterwielophanging (gaat scheef staan) en soms het hydraulisch systeem. Grootste nadeel van het 2e is dat alles daaraan gekoppeld is (rijhoogte, stuurbekrachtiging en rembekrachtiging).Bommes schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 22:19:
[...]
Je gebruikersnaam gezien zul je dit wel tof vinden:
Ik heb een Citroen BX GTI uit 1986 te koop gezien, ziet er echt heel tof uit in de advertentie.
Dat is natuurlijk wel echt heel gaaf zo voor deze caravan uit 86.
Maar ja.. Citroen BX = onbetrouwbaar.
In mijn herinnering.
De BX is een geweldige auto om voor de caravan te hebben, vooral het feit dat hij netjes op hoogte komt waardoor je een mooie combinatie krijgt is prettig. Nadeel is dat je snel geneigd bent je caravan verkeerd te beladen omdat je niet ziet of het goed is.
Of de GTI de beste keuze is weet ik niet, snelle auto voor die tijd die relatief veel op zijn donder gehad zal hebben. Een normale 1.6 of liever nog een 1.9 diesel rijdt sowieso goed.
Ja, ik ben fan en ja ik baal dat ik niet nog een auto mag kopen van de leidinggevende thuis
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Dat grotere model lijkt qua indeling wel sterk op wat wij nu hebben (voor en achter een ruime dwars zit en de rest in het midden) en wat nog steeds prima bevalt.
Volgende week komt onze caravan ook weer uit de winterslaap. Eerst een paar dagen voor de deur en dan voor het paasweekend ergens in de buurt van Deventer.
)
Ik ook, groot fan en ondanks dat het mijn eigen spaar geld is, denk ik ook niet dat ik toestemming krijg.Drardollan schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:41:
Ja, ik ben fan en ja ik baal dat ik niet nog een auto mag kopen van de leidinggevende thuis
@Smurf ja dat is zeker opgelost.
Ik zal zo eens een foto maken, best een toffe oplossing hebben ze in dat ding gemaakt in de 80'er jaren.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Net in de schemering gemaakt, dus wat moeten bewerken om het wat lichter te krijgen. Daardoor lijkt het allemaal wat geler dan het werkelijk is.
Rondzit achterzijde met het keukentje

Zitje en de linker voorzijde van de caravan, rechts het badkamertje.
Boven het zitje het opgeklapte boven bed.
Kacheltje links onderin de foto is een 230volt verplaatsbaar ding wat ik in mijn schuur had staan, nu ff in de caravan om een beetje warm te kunnen knutselen.

Boven bed naar beneden geklapt:

En het bed volledig uitgeklapt met het pootje naar beneden.

En dan is het nu weer tijd voor de tent bikkels om te gaan discussiëren over de beste slaapmatjes, slaapzakken en lichtgewicht haringen
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Garantie op houtbouw fouten in het interieur netjes hersteld, geen kosten gerekend voor de waterdichtheid garantie, korting (100%) gekregen op de inbouw van de diode brug zodat de mover accu ook bruikbaar is voor het 12v boordnet (Led lampen, afgeraden om die ook te gebruiken voor verwarming en koelkast), Thule netjes gemonteerd.
Paar rain blockers meegenomen voor de Thule, (zij en voorwanden) en dankzij deze korte rit het gemiddeld verbruik van de combinatie vast kunnen stellen op 1 op 9, prima waarde
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Zit ik op m'n telefoon te kijken hoe dat nou zit, dat het badkamertje al een raam heeft maar de rest van de caravan nog door loopt. Hangt er een spiegel.Bommes schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:55:
Zoals beloofd wat foto's van de binnenkant..
Net in de schemering gemaakt, dus wat moeten bewerken om het wat lichter te krijgen. Daardoor lijkt het allemaal wat geler dan het werkelijk is.
[Afbeelding]
Kacheltje links onderin de foto is een 230volt verplaatsbaar ding wat ik in mijn schuur had staan, nu ff in de caravan om een beetje warm te kunnen knutselen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En dan is het nu weer tijd voor de tent bikkels om te gaan discussiëren over de beste slaapmatjes, slaapzakken en lichtgewicht haringen![]()
Tijd voor koffie.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Lol. hier hetzelfde. Ik dacht al, die caravan is toch niet zó grootGonadan schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 07:48:
[...]
Zit ik op m'n telefoon te kijken hoe dat nou zit, dat het badkamertje al een raam heeft maar de rest van de caravan nog door loopt. Hangt er een spiegel.![]()
Tijd voor koffie.
Vaak bu'j te bang!
Mooie caravan man, en echt een handige indeling voor gezinnen. Veel plezier ermee!Bommes schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:55:
Zoals beloofd wat foto's van de binnenkant..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Daarover gesproken, wij hebben zowel een caravan als een katoenen vis-a-vis tent(je).En dan is het nu weer tijd voor de tent bikkels om te gaan discussiëren over de beste slaapmatjes, slaapzakken en lichtgewicht haringen![]()
Gister een plekje geboekt op Texel (camping Kogerstrand), om samen met m'n zoontje van 8 te gaan kamperen in de duinen. Lekker basic zonder stroom. Zin in!
Mijn Darwin 3+ tentje + motor op een camping in Noord Frankrijk in Liverdun bij Nancy in de buurt.
Best een okay camping eigenlijk

En afgelopen vakantie (met de caravan in de Vogezen geweest) kwamen we er achter dat Nancy best een toffe stad is. Zeker de moeite waard om eens te bezoeken.

Overnachting tijdens een off-road tripje op de motor door Frankrijk.
Tassen over het zadel, tentje achterop en gaan, heerlijk.

Zelfs nog na die trip een nieuw luchtbedje gekocht, mijn budget Lidl luchtbedje bleek de laatste nacht lek. Exped Synmat UL 7, 1 nacht op geslapen nadien nog.

Ja die rode Vespa is mijn 2de (of eerste) motor.
Op camping de Hei tijdens de Dutch 1000 (1000 km zonder snelweg op de motor in 24uur)
Helaas uitgevallen toen met technische problemen aan de Vespa, veel verder dan 250km ben ik niet gekomen.
Toffe camping, ik kom er bijna jaarlijksBommes schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:34:
@Timmert tot vorig jaar is het me nog gelukt om toch ook nog een weekje met de tent te gaan kamperen.
Mijn Darwin 3+ tentje + motor op een camping in Noord Frankrijk in Liverdun bij Nancy in de buurt.
Best een okay camping eigenlijk![]()
En afgelopen vakantie (met de caravan in de Vogezen geweest) kwamen we er achter dat Nancy best een toffe stad is. Zeker de moeite waard om eens te bezoeken.![]()
[Afbeelding]
Overnachting tijdens een off-road tripje op de motor door Frankrijk.
Tassen over het zadel, tentje achterop en gaan, heerlijk.
[Afbeelding]
Zelfs nog na die trip een nieuw luchtbedje gekocht, mijn budget Lidl luchtbedje bleek de laatste nacht lek. Exped Synmat UL 7, 1 nacht op geslapen nadien nog.
[Afbeelding]
Ja die rode Vespa is mijn 2de (of eerste) motor.
Op camping de Hei tijdens de Dutch 1000 (1000 km zonder snelweg op de motor in 24)
Helaas uitgevallen toen met technische problemen aan de Vespa, veel verder dan 250km ben ik niet gekomen.
Ik mis dat kamperen op de motor wel, elke keer als ik die foto's van jou zie kriebelt dat toch wel weer
Vaak bu'j te bang!

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MnRgEbFnOkYSkaAbxbBuO8BE.jpg?f=user_large)
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Ideaal. Wij hebben de goedkope versie (een Fiamma etuiluifel), maar dat is echt een ideaal ding voor kort verblijf of een overnachting. Zat al op de caravan toen we hem kochten, zagen er toen het nut niet zo van in, maar inmiddels willen we niet meer zonder. Bij ons zit op een 2e rail, zodat we hem op het dak kunnen klappen als de voortent eraan gaat.aReaRe schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:07:
Gisteren een foto gemaakt inclusief Thule luifel voordat de caravan de stalling inging om er 1 mei er weer uit te halen.
[Afbeelding]
En de tentrail is nog bruikbaar voor de Verona XXL luifel (langdurig op een plek blijven staan).Timmert schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:26:
[...]
Ideaal. Wij hebben de goedkope versie (een Fiamma etuiluifel), maar dat is echt een ideaal ding voor kort verblijf of een overnachting. Zat al op de caravan toen we hem kochten, zagen er toen het nut niet zo van in, maar inmiddels willen we niet meer zonder. Bij ons zit op een 2e rail, zodat we hem op het dak kunnen klappen als de voortent eraan gaat.
Oké ik hap:Bommes schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:55:
En dan is het nu weer tijd voor de tent bikkels om te gaan discussiëren over de beste slaapmatjes, slaapzakken en lichtgewicht haringen![]()
beste slaapmatjes winter: Exped downmatten (voor trekkers ook in UL versies) of Neo Air Xtherm
beste slaapmatjes zomer: Gewoon je wintermatten gebruiken maar voor trekkers toch naar de nog lichtere thermarest neo Air ultra light
Beste slaapzakken: voor trekkers en koukleumen, check Cumulus
Lichtgewicht haringen: Dat is een inkopper, http://rutalocura.com/?page_id=5930/
Toch wel fijn om weer een keer zonder compleet grondzeilsysteem weg te gaan. Gewoon bouwzeiltje onder het veldbed. Kledingzak en andere zakken eronder schuiven en dan een zo'n goed als lege ruime tipi hebben.
:strip_exif()/f/image/suzJwoHyE25n2ShiuXECJwmd.jpg?f=fotoalbum_large)
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Geen blindemannetje meer spelen in het donkerGonadan schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 22:04:
't Blijft een tent, maar wel op een kar. En omdat ik er achter ben dat het in die kar heel donker kan zijn de stroom uit de keuken maar door getrokken. Handig voor de verlichting en heb meteen contactdozen binnen.
[Afbeelding]
Voorheen hadden we dat gewoon in een klapkrat van een bekende supermarkt in de tent staan, maar nu we overgestapt zijn naar een vouwwagen ben ik de opties aan het heroverwegen.
Het meest voor de hand liggend is gewoon een krat in de wagenbak. Maar die kratten zijn eigenlijk veel te groot en ik denk dat het handiger is om de voorraad gewoon naast de keuken onder de luifel te hebben. Ook qua warmte want met zon op de tent gaat het hard.
Daarom denk ik nu aan een afsluitbare bak die er wat leuker uit ziet dan gewoon een lelijke plastic bak. Een houten kist is dan tof maar ook wel weer erg lomp.
Vandaar dus de oproep, hoe doen jullie dit? Zijn er nog lumineuze outside the box ideeën waar ik überhaupt nog niet aan gedacht heb? Ben erg benieuwd.
(het gaat dus om houdbare artikelen, bederfelijke waar zit in de koelkast)
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Een campingkastGonadan schreef op woensdag 6 april 2022 @ 23:55:
Ik ben op zoek naar inspiratie voor hoe de houdbare boodschappen te bewaren. Het is niet dat we er onwijze voorraden op na houden maar je hebt toch al snel wat brood, eten voor 's avonds, fruit en snaaiwerk in 'huis'.
Voorheen hadden we dat gewoon in een klapkrat van een bekende supermarkt in de tent staan, maar nu we overgestapt zijn naar een vouwwagen ben ik de opties aan het heroverwegen.
Het meest voor de hand liggend is gewoon een krat in de wagenbak. Maar die kratten zijn eigenlijk veel te groot en ik denk dat het handiger is om de voorraad gewoon naast de keuken onder de luifel te hebben. Ook qua warmte want met zon op de tent gaat het hard.
Daarom denk ik nu aan een afsluitbare bak die er wat leuker uit ziet dan gewoon een lelijke plastic bak. Een houten kist is dan tof maar ook wel weer erg lomp.
Vandaar dus de oproep, hoe doen jullie dit? Zijn er nog lumineuze outside the box ideeën waar ik überhaupt nog niet aan gedacht heb? Ben erg benieuwd.
Die dingen vouwen (bijna) net zo klein op als een vouwkratje. En tegenwoordig ook in hip design verkrijgbaar, zoals dit:

Dat is een mooi camping kastje. Vast ook stevig zo te zien.Cheesy schreef op donderdag 7 april 2022 @ 07:38:
[...]
Een campingkast
Die dingen vouwen (bijna) net zo klein op als een vouwkratje. En tegenwoordig ook in hip design verkrijgbaar, zoals dit:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Volgens mij heb je ze zelfs nog simpeler en compacter. Ik zoek er tzt ook nog zo 1 (goedkoop) .
Meende mij te herinneren dat je zoveel ook had met stokken zoals een tent met uit vouwbaar blad.
[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 07-04-2022 10:10 ]
In de tent-kampeer jaren was ruimte hier alles. Dus er was geen plek voor een fancy bak ofzo. Ik had zo'n grote plastic bewaarbak waar het hele jaar het campingservies in zat. Ding ging van zolder zo de auto in, en na de vakantie via de keuken (rondje vaatwasser voor de inhoud) weer terug naar zolder.Gonadan schreef op woensdag 6 april 2022 @ 23:55:
Op de camping was deze bak leeg omdat dan de spullen in het "keuken" kastje zaten. Die gebruikte we dan voor de afdeling houdbaar. Was ook een volledig gesloten bak, wat wel handig is ivm muizen.
)
Brood en fruit bewaar je niet standaard in een koelkast, dus niet bederfelijk.pirke schreef op donderdag 7 april 2022 @ 06:58:
Brood en fruit vind jij geen bederfelijke artikelen??
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Wij hebben zoiets. Een 'dubbele' brede lage kast voor (die we voornamelijk voor kleding gebruiken). Van stof en aluminium stokken. Het loont om op marktplaats te kijken, nieuw vond ik ze érg prijzig (richting de 100 euro). Ik heb er eentje opgepikt voor 3 tientjes o.i.d..Harribo schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:09:
[...]
Dat is een mooi camping kastje. Vast ook stevig zo te zien.
Volgens mij heb je ze zelfs nog simpeler en compacter. Ik zoek er tzt ook nog zo 1 (goedkoop) .
Meende mij te herinneren dat je zoveel ook had met stokken zoals een tent met uit vouwbaar blad.
Deze:
https://www.obelink.nl/obelink-toulon-luxe-kast.html
Maar die Bo-Camp die @Cheesy laat zien is erg fancy. Ik ga die denk ik maar niet aan mijn vriendin laten zien, want dan wilt ze 'm ook
[ Voor 9% gewijzigd door -tom-562 op 07-04-2022 13:39 ]
Vaak bu'j te bang!
hier idem. Sinds kort een koelbox, en alles wat daar niet in hoort staat gewoon in een Ikea krat met deksel of in een tas op de grond. Kan iets niet tegen de warmte-> dan moet het dus de koelbox in. Maar goed, mijn tent is er ook niet naar om überhaupt meer te doen, misschien met een grotere tent dat ik dan investeer in een 2e Ikea kratSmurf schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:33:
[...]
In de tent-kampeer jaren was ruimte hier alles. Dus er was geen plek voor een fancy bak ofzo. Ik had zo'n grote plastic bewaarbak waar het hele jaar het campingservies in zat. Ding ging van zolder zo de auto in, en na de vakantie via de keuken (rondje vaatwasser voor de inhoud) weer terug naar zolder.
Op de camping was deze bak leeg omdat dan de spullen in het "keuken" kastje zaten. Die gebruikte we dan voor de afdeling houdbaar. Was ook een volledig gesloten bak, wat wel handig is ivm muizen.
[ Voor 5% gewijzigd door Hopjesvla79 op 07-04-2022 13:41 ]
Hi Ha Hopjesvla
In de kleine kistjes (van die lage 'halve') heb ik gevuld per thema/onderwerp. In eentje zit alles wat met elektra/verlichting te maken heeft (batterijen, lampjes, kaarsen, powerbanks), in een ander wat gereedschap e.d. (hamer, kniptang, waterpomptang, ductape, WD, tieraps
Dat kan na de vakantie zo in de opbergruimte, en voor we op vakantie gaan loop ik alles een keertje na en kan het direct de auto in.
[ Voor 4% gewijzigd door -tom-562 op 07-04-2022 13:47 ]
Vaak bu'j te bang!
De 3-eenheid van zelfredzaamheid. Ofwel de manier om "we moeten NU naar de winkel" om te zetten in "komt na de vakantie wel"-tom-562 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:46:
.. ductape, WD, tieraps ..
)
Maar je wil toch juist in het buitenland zo snel mogelijk naar de bouwmarkt/winkel..Smurf schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 08:44:
[...]
De 3-eenheid van zelfredzaamheid. Ofwel de manier om "we moeten NU naar de winkel" om te zetten in "komt na de vakantie wel"

Miskoop tijdschrift, 1 grote reclame folder.
Specifiek een Nederlandse camping reclame folder.
Slim concept, je laat de campings betalen voor een advertentie. Je verkoopt de andere helft van de pagina's aan allerlei kampeer accessoire producenten.
De folder die daaruit komt verkoop je ingesealed zodat de eventuele koper niet kan zien dat hij/zij eigenlijk een reclame folder kloopt...
[ Voor 4% gewijzigd door Yukkie op 08-04-2022 10:14 ]
Het meeste zoek je toch zelf uiteindelijk op via internet (b.v. via Tweakers
Vaak bu'j te bang!
Ja, maar als op op een camping zit ga ik geen reclamefolders van campings lezenYukkie schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:41:
Soms wil je op vakantie jezelf ook wel eens zonder een schermpje vermaken
Vaak bu'j te bang!
Maar tegenwoordig voegt het niet heel veel meer toe vind ik.
Je hebt gelijk dat je je ook wel eens zonder schermpje wilt vermaken. Maar je vind en leest alles zo veel sneller en eerder op de diverse fora en sites dat tegen de tijd dat je op je vakantie adres met je tijdschriftje zit het allemaal al bekende producten zijn.
Ik heb een abonnement op de Motoplus (motor tijdschrift) dat geeft me wel een beetje het zelfde idee. Eigenlijk heb ik alles al eerder gezien en gelezen.
Enige wat ik sinds wel leuk vind aan dat blad zijn de reizen/trips die ze beschrijven en waarvan de routes te downloaden zijn.
Maar ik vergeet steeds het abonnement stop te zetten want zonder de streep is het te veel geld voor wat het toevoegt.
Beter een stapel goede boeken mee op vakantie.
Nee ja ik ben ook niet geïnteresseerd in reclamefolders (zowel thuis als op de camping). Dus vandaar mijn vraag of er goede/interessante kampeer magazins te krijgen zijn.-tom-562 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:54:
[...]
Ja, maar als op op een camping zit ga ik geen reclamefolders van campings lezenDan koop ik wel een Top Gear magazine o.i.d.
Erg leuk idee natuurlijk, maar het plan was om onze eigen vakantiemiddelen te combineren.
Lees:
Ik + Vriendin met onze oldtimer camper
Ouders met hun caravan
Zus + gezin (2 kids) in een huisje/blokhut/whatever.
Voor de kinderen zou dan wat vermaak (een zwembad oid) wel leuk zijn, dus kwamen we al snel bij Port Zelande uit, maar dit staat vol. Ook Duinrell was een optie, maar zelfde verhaal.
Zijn er nog goede tips voor campings waarbij we onze kampeermiddelen kunnen combineren? En het liefst dus ook enigszins bij elkaar kunnen staan?
Ik weet dat we erg laat zijn, maar zo gaat dat helaas vaker met spontane ideeën ;-)
Alleen daar heb je misschien weer minder uitgebreid kindervermaak.
Edit:
Twee jaar terug stond ik op Vakantiepark Westerbergen in Echten, terwijl mijn collega met zijn vrouw in een huisje zat aan de andere kant van de weg (hoort ook bij het vakantiepark), wellicht is dat nog een optie. En in het najaar ga ik meestal een paar nachtjes naar de Paalberg in Ermelo. Dat is ook een gecombineerd park. Wellicht dat die nog plek hebben in de huisjes en op de camping. Als je nog meer geluk hebt, sta je niet ver van elkaar af.
[ Voor 37% gewijzigd door Yukkie op 08-04-2022 11:57 ]
Wij hadden voor dat weekend ook Duinrell op het oog, maar inderdaad ook vol. Uiteindelijk is het Slagharen geworden. 2-3 weken geleden hadden we daar nog keuze uit ruim de helft van de kampeerplekken, geen idee hoeveel drukker dat in de tussentijd geworden is.Koekstra schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:27:
De familie heeft bedacht om met elkaar een weekendje weg te gaan met Hemelvaart.
Erg leuk idee natuurlijk, maar het plan was om onze eigen vakantiemiddelen te combineren.
Lees:
Ouders met hun caravan
Voor de kinderen zou dan wat vermaak (een zwembad oid) wel leuk zijn, dus kwamen we al snel bij Port Zelande uit, maar dit staat vol. Ook Duinrell was een optie, maar zelfde verhaal.
Zijn er nog goede tips voor campings waarbij we onze kampeermiddelen kunnen combineren? En het liefst dus ook enigszins bij elkaar kunnen staan?
Ik weet dat we erg laat zijn, maar zo gaat dat helaas vaker met spontane ideeën ;-)
De Krim Texel iets?Koekstra schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:27:
De familie heeft bedacht om met elkaar een weekendje weg te gaan met Hemelvaart.
Lees:
Ouders met hun caravan
Afhankelijk van je definitie van vermaak zijn er heel veel mogelijkheden, bijvoorbeeld Camping De Berken in Gasselte. De namen die je nu noemt liggen echter zo voor de hand (en zijn niet echt campings in die zin) dat ik mij afvraag hoe hard je al gezocht hebt.Koekstra schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:27:
Lees:
Ouders met hun caravan
De grote uitdaging is dat met Hemelvaart heel veel campings aan een arrangement doen en dat het erg druk is. Wat nog wel kan helpen is af en toe kijken bij een camping die nu vol zit, want er zijn ook vaak afzeggingen en zo kan er ineens weer ruimte zijn waar dat eerder niet was.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik doe het nog met die oude paarse klapkratten (lekker stevig). Maar ik zet er wel rondom wanden in van 3 mm triplex en losse deksel tegen de knaagbeestjes.Gonadan schreef op woensdag 6 april 2022 @ 23:55:
Ik ben op zoek naar inspiratie voor hoe de houdbare boodschappen te bewaren. Het is niet dat we er onwijze voorraden op na houden maar je hebt toch al snel wat brood, eten voor 's avonds, fruit en snaaiwerk in 'huis'.
Verder gebruik ik veel van dit soort kratten met deksel voor andere spullen maar kan ook goed gebruikt worden voor voedsel: https://www.engelslogistics.be/kunststof-kratten. Duurder zijn alu kisten zoals deze: https://www.bushcraftshop...st-vancouver-m-170-l.html
Ik heb wel gezocht, maar heb moeite met de specifieke combinatie.Gonadan schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:12:
[...]
Afhankelijk van je definitie van vermaak zijn er heel veel mogelijkheden, bijvoorbeeld Camping De Berken in Gasselte. De namen die je nu noemt liggen echter zo voor de hand (en zijn niet echt campings in die zin) dat ik mij afvraag hoe hard je al gezocht hebt.
De grote uitdaging is dat met Hemelvaart heel veel campings aan een arrangement doen en dat het erg druk is. Wat nog wel kan helpen is af en toe kijken bij een camping die nu vol zit, want er zijn ook vaak afzeggingen en zo kan er ineens weer ruimte zijn waar dat eerder niet was.
Wij staan met ons campertje nooit op campings, laat staan op een plek waar iets voor kinderen is
Mijn zus is van de categorie centerparcs, dus die kids zijn gewend aan een subtropisch zwemparadijs. Nu is dat natuurlijk geen optie, maar ik zit ook niet te wachten op verveelde kinderen. Dus de mate van vermaak is relatief, maar met alleen een schommel zullen ze niet heel blij worden zegmaar.
De eerdere suggestie hier boven is zeker een mooie plek, en heb ik reeds voorgesteld
Lastig op zo'n korte termijn. Ik schat zo in dat je met zo'n groep en samenstelling (vooral de huurhuisje/blokhutcaravan) het wel erg moeilijk maakt. Misschien kan je ergens nog bij een boer terecht die ook stacaravans of huisje verhuurt. SVR-boeren hebben wel eens dergelijke opties.Koekstra schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:27:
Lees:
Ouders met hun caravan
Niet persé aan jouw gericht maar je opmerking doet mij wel dit typen:Yukkie schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:51:
Alleen daar heb je misschien weer minder uitgebreid kindervermaak.
Kindervermaak is zo overrated als je gaat kamperen.... Thuis zitten ze al het infuus en dan wil je ze als je naar buiten gaat weer aan een infuus hangen (gemaakte vermaak)? Mijn tip doe dat niet, zeker niet voor een (lang)weekend
https://www.goedkamp.nl/zegenoord/
Met hemelvaart nog veel plek vrij voor kleine tenten (niet hoger dan 1,80m), zeg maar formaat trekkerstent of iets wat je nog met de rugzak of op de fiets meeneemt. Maximaal 4 personen op 1 plek of een gezin.
Voor campers en caravans zijn ook nog een aantal plekken beschikbaar. Korter dan 7m, geen tandemassers. Ook hier max 4 of een gezin
Verder geen hook-ups om je camper of caravan aan te sluiten. Het terrein heeft geen aansluitingen op de plekken.
Verder feestverlichting mag je graag thuis laten en het is een groene boekje camping (natuurkampeerterrein van de categorie puur natuur). Geen kampvuur bij je kampeermiddel, hooguit enkel om even te koken als dat je ding is (maar altijd eerst toestemming vragen) en overleg met buren. Rookoverlast is eigenlijk of de boel verplaatsen naar centrale kampvuurplek of uit. Neem dan ook eigen (inlands)hardhout mee. Zaterdagen en woensdagen is er wel centraal kampvuur.
Ik heb zelf geen kinderen, dus je kunt me van alles wijs maken wat dat betreft hoor. Maar ik bedoelde meer dat er op die camping geen zwembad is. Ik geloof wel een speeltuintje en ik las iets op de website over animatie. Maar hoe dat is, geen idee.zuma schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:28:
[...]
Niet persé aan jouw gericht maar je opmerking doet mij wel dit typen:
Kindervermaak is zo overrated als je gaat kamperen.... Thuis zitten ze al het infuus en dan wil je ze als je naar buiten gaat weer aan een infuus hangen (gemaakte vermaak)? Mijn tip doe dat niet, zeker niet voor een (lang)weekend
Het weer lijkt vooralsnog niet erg goed te zijn (wisselvallig en wat frisjes), maar ik heb zo'n vermoeden dat de alcoholische versnaperingen en het slaapgerei (goed tot -15) ons niet wakker zal houden, maar ons gesnurk mogelijk wel
Het is Camping pre-fixe geworden.
Hier gaan we 2 weken staan.
Ons eerste keer dat we gaan kamperen en ook de eerste keer dat we een lange rit gaan maken met een EV.
Toch wel spannend, maar vooral leuk.
Nu nog een overnachting zoeken voor onderweg, zodat we vroeg kunnen arriveren op de camping.
(en het liefst met een vol mogelijke accu
Ik zat eens naar de specificaties te kijken, maar vind je een tweepersoonsbed van 128cm breed niet erg smal? In onze camper is ons 147 breed, en dat vind ik al erg krap
Nu is ons bed thuis 200cm breed en 240cm lang, we zijn een beetje verwend...
Ziet er uit als een mooi plekje in een leuke regio. Gaat vast fijn worden. Heb die rit ook al gemaakt met een EV en is met een beetje voorbereiding prima te doen. Laat de voorpret maar beginnenstreamnl schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 10:00:
Na lang, lang, heel lang zoeken en twijfelen, eindelijk de knoop doorgehakt.
Het is Camping pre-fixe geworden.
Hier gaan we 2 weken staan.
Ons eerste keer dat we gaan kamperen en ook de eerste keer dat we een lange rit gaan maken met een EV.
Toch wel spannend, maar vooral leuk.
Nu nog een overnachting zoeken voor onderweg, zodat we vroeg kunnen arriveren op de camping.
(en het liefst met een vol mogelijke accu)

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Goed gevonden

Voor ons voor 2 weekjes is die regio wel echt te ver weg.
Ben er nog niet over uit maar begin wel steeds meer richting de Ardèche te denken.
Vond deze camping: https://www.ladrobie.com/
Ooit eens op bezoek geweest bij vage bekende op die camping toen mijn ex en ik daar in de buurt waren.
Nou kan ik de camping waarop wij toen stonden niet meer terug vinden.
Maar deze dus wel en herinner mij dat ik dat toen best een mooie camping vond, maar goed dat is denk ik 15 jaar geleden
Zit wel ff met het riviertje op de camping, met een dochtertje van dan 19 maanden die nu al flink aan het rond lopen is..
Hoe doen de ouders in dit topic dat met kleine kindjes en (natuur) water op de camping?
Gewoon altijd een zwemvestje aan?
Na enkele jaren te 'glampingen' (safaritent huren met alles erop en eraan) gaan we dit jaar wat avontuurlijker te werk, namelijk met een tent. Die moesten we natuurlijk nog wel kopen. Na een goede zoektocht waarbij eerst de Redwood Navarro 340 favoriet was maar toen bleek dat deze niet in de auto (Toyota Corolla TS) zou passen (best bizar eigenlijk!) moesten we toch even verder kijken. De Navarro 310 zou wel passen maar vonden we toch te klein voor ons gezin (2 kids van 2 en 5 jaar). Uiteindelijk hebben we gister de Bardani Airspace 350 TC opgepikt bij de Wit. Erg blij mee dus!
Verder al een nieuwe (oprolbare) campingtafel en campingstoelen gekocht. Resteert nog de matjes (wij dachten aan de Redwood Limousin slim of de decathlon ultim comfort, hebben jullie hier ervaringen mee?) en nog wat (kook)kasten. Misschien nog wel belangrijker: een nieuwe dakkoffer. Ik dacht eerst dat eentje van 560 liter wel genoeg zou zijn, maar gezien de pakmaten van al die losse dingen twijfel ik toch of ik niet nog een maatje groter moet gaan, 640 liter is bijv. ook nog een optie. Wat hebben jullie zoal?
Qua campings hebben we le castelet en domaine de chadeyron geboekt voor 3 weken in totaal. Wat kan een mens zin hebben in vakantie zeg
Thule Motion 800 van 460 liter. Op zich groot genoeg want we doen toch alleen het lichte spul erin, en de Kodiaq doet ook iets van 620 liter in de achterbak. Opgeteld voor ons meestal genoeg iig. Nemen zomers tegenwoordig liever een bagagewagen mee.Ebbao schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:56:
Na al een tijdje hier te lurken wordt het eens tijd om mij hier ook te melden.
Misschien nog wel belangrijker: een nieuwe dakkoffer. Ik dacht eerst dat eentje van 560 liter wel genoeg zou zijn, maar gezien de pakmaten van al die losse dingen twijfel ik toch of ik niet nog een maatje groter moet gaan, 640 liter is bijv. ook nog een optie. Wat hebben jullie zoal?
Wij gaan daar straks naar toe.
Boodschappen lijstje:
- Hoes voor de caravan (staat buiten gestald)
- Camping stoel voor mijn vrouw
- Led lampjes voor de contour verlichting van de caravan (als dat tenminste niet te duur is daar)
- En wat we verder nog tegenkomen
En als ik weg wil, gewoon bakken eruit trekken, kleding etc mee, klaar.
Nu is mijn geld wel wat op dus voor het slapen heb ik nu een 2 persoons intex luchtbed gekocht voor 14e bij de action. Heb ik eerder gehad maar toen weg gegeven aan een stel in nood, maar prima luchtbed in mijn ervaring.
Misschien volgend jaar wel een dikke dure mat.
Heb nog een paar isolatie matjes, verder nog goedkope anti kou tips icm luchtbed ?
Verder op mp aan het kijken voor een leuk kastje, dan ben ik voor dit jaar wel compleet.
In ieder geval binnenkort mijn nieuwe opblaasbare f&b tent van de decathlon opzetten.
Samen met mijn pa van 80, die zit al jaren te staren naar de opblaasbare tent die ik gekocht heb. Kan hij zich op verheugen
[ Voor 37% gewijzigd door Harribo op 09-04-2022 19:23 ]
Mooie caravan205Gutmann schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 07:53:
Na 2,5 maand wachten gisteren onze nieuwe caravan op mogen halen.![]()
Een Hobby 490kmf excellent edition.
Meteen een mover en een dakluifel er op laten zetten.
[Afbeelding]
Ik woon overigens ook op 15 minuten rijden vanaf de Wit, als je wat eerder plant kunnen we wel eens een bakkie doen in het restaurant daar @Bommes
Campingstoel + vissers krukje voor mijn vrouw.
Vloeistof voor de Porta poti en reinigingsmiddel voor de watertank en leidingen.
Wereldbol speel bal voor mijn dochter.
2 led lampjes voor de voorste contour lampjes van de caravan.
Pak van die speciale toiletrollen die extra makkelijk oplossen in de Porta poti.
En net een goed voor de caravan besteld, zodat het ding netjes blijft in de buitenstalling.
Ons bed in de caravan is 1,9 op 2,0..
Hebben we gisteren een topper voor besteld zodat we niet op zo hobbelbed liggen die de losse kussens..
Roompot Kamperland misschienKoekstra schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:27:
Lees:
Ouders met hun caravan
Die hebben op het kampeergedeelte ook wat stacaravans staan. Verder strand, zwembad en evt Neeltje Jans als vertier
Zag de post van je vrouw op de caravan Facebook groep ook al voorbij komen.205Gutmann schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 07:53:
Na 2,5 maand wachten gisteren onze nieuwe caravan op mogen halen.![]()
Een Hobby 490kmf excellent edition.
Meteen een mover en een dakluifel er op laten zetten.
[Afbeelding]
Mooie caravan hoor, heel gaaf interieur ook
Lies..pirke schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:42:
@Bommes ik kom er regelmatig, woon op minder dan een kwartiertje rijden. Ik heb alleen niks meer nodig momenteel... Hooguit nog wat opbergkratten.
Dat geldt ook voor motorzaken ..
@Ebbao gave tent hoor, veel ruimte
Ooit 1 vakantie in zo iets vergelijkbaars gekampeerd toen onze camper 1 week voor onze vakantie besloot stuk te gaan.
Gebroken distributieriem, paar kleppen krom dat lukte me niet om in 5 dagen gemaakt te krijgen.
Dus met de werk Caddy, aanhanger met Vespa en tent op vakantie in Frankrijk en Italië.
Was best een toffe vakantie eigenlijk.

Ik ben op zoek naar een tent + slaapzakken + matjes voor twee personen om mee te nemen in de auto op roadtrips / weekend weg e.d. (Nederland/Noorwegen/Alpen etc. gewoon op de camping)
Bij de tent is het belangrijkste denk ik dat hij makkelijk / snel is op te zetten en opgevouwen niet te groot / zwaar is.
Een voorstukje voor spullen is wel handig, maar verder hoeft het niet te ingewikkeld zijn.
Heeft iemand een goeie tip?
Ik heb een 3 persoons Coleman tentje via bol.com voor €74 gekocht.
Voor 2 personen goed te doen, wat ruimte in en voortentje voor spullen.
Maar voor al dat ik weet heb je een budget wat 4 X zo groot is en wil je perse kunnen staan in je tent??
Moet het snel en makkelijk:
Decathlon 2 second tentjes??
Kosten niet de hoofdprijs en zijn extreem snel en makkelijk met opzetten en inpakken.
Wel ff thuis oefenen anders kon je wel eens flink wat toeschouwers hebben op de camping als je het ding gaat inpakken.
Maar nogmaals: budget?
Wil je het eens allemaal uit gaan proberen dan is de Decathlon best een aanrader.
Daar koop je voor niet super veel geld alles op je lijstje.
Budget: wil best wat meer uitgeven dan €74 als je daarmee gemak/comfort terug krijgt. Zou zeggen max 300-400 euro incl. mat en slaapzakken? Maar ben echt leek qua kamperen dus als je voor 500 echt veel beter/makkelijk spul krijgt...Bommes schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 22:22:
@DoubleYouPee wat wil je er aan uitgeven?
Ik heb een 3 persoons Coleman tentje via bol.com voor €74 gekocht.
Voor 2 personen goed te doen, wat ruimte in en voortentje voor spullen.
Maar voor al dat ik weet heb je een budget wat 4 X zo groot is en wil je perse kunnen staan in je tent??
Moet het snel en makkelijk:
Decathlon 2 second tentjes??
Kosten niet de hoofdprijs en zijn extreem snel en makkelijk met opzetten en inpakken.
Wel ff thuis oefenen anders kon je wel eens flink wat toeschouwers hebben op de camping als je het ding gaat inpakken.
Maar nogmaals: budget?
Wil je het eens allemaal uit gaan proberen dan is de Decathlon best een aanrader.
Daar koop je voor niet super veel geld alles op je lijstje.
Zag hier ook de Air seconds F&B 4.1 voorbij komen. Zoiets lijkt me ook wel wat, maar jammer dat ze geen 3.1 versie hebben. Staan is geen vereiste
Klopt, maar die staan niet bovenaan de prioriteitenlijstBommes schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 21:02:
[...]
Lies..je hebt altijd iets nodig van wat ze verkopen bij de Wit, of insert willekeurige kampeer spullen zaak.
Dat geldt ook voor motorzaken ..
Ik wil eerst een E&P levelsysteem laten installeren, en iets van een bagage systeem voor de dubbele bodem bedenken, en bedenken hoe ik op termijn 4 fietsen in de garage ga passen, samen met een 4 persoons tuinset, of ik moet de stoelen in de bodem gaan vervoeren. Ook moet ik nog nadenken over zonnepanelen en vooral hoeveel watt ik wil, en daarna misschien nog een 230v omvormer voor het gemak, al is de nood niet heel hoog daarvoor. Oja, en wat LPG flessen ipv deze oude Duitse stalen fles.
In de tussentijd wil ik nog een keer Tank O3 installeren zodat we geen chloor aan het drinkwater hoeven toe te voegen, en een rookmelder + 3gas systeem kan ook geen kwaad. Ik heb alleen nog geen idee waar de 12v kabels lopen en of ik gewoon ergens af kan tappen voor tank o3 en 3gas of dat ik moeilijk moet gaan doen. Ik heb zelf nog niet echt iets geïnstalleerd (geboord/geschroefd) in de camper, nu is hij nog maagdelijk en dat heeft ook wel wat

De meeste dingen heb ik ook geen haast mee, we zijn pas 1 weekend weg geweest met d'n deze. Komend weekend met Pasen gaan we er weer op uit, en een paar dagen daarna 2 weken meivakantie. Dan gaan we rustig inventariseren hoe we alles precies willen hebben en daarna op ons gemak alles klaar maken voor de zomervakantie (6 weken weg). En hemelvaart en Pinksteren komen ook nog langs als even er tussenuit momentjes.
Maar inderdaad er is nog genoeg om voor naar Schijndel te rijden... Al is het maar een extra rol wc papier
Een van de opblaastenten van Decathlon. Staan kneitersnel en moet leuk spul zijn. Vriendin van me heeft er 1. Slappmatjes 2 mogelijkheden ; of een exped/thermarest ding of die soort opblaasbare stretcherd waar je een matje op kunt leggen. Moet ook erg fijn zijn.DoubleYouPee schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 21:50:
Ik ben op zoek naar een tent + slaapzakken + matjes voor twee personen om mee te nemen in de auto op roadtrips / weekend weg e.d. (Nederland/Noorwegen/Alpen etc. gewoon op de camping)
Bij de tent is het belangrijkste denk ik dat hij makkelijk / snel is op te zetten en opgevouwen niet te groot / zwaar is.
Een voorstukje voor spullen is wel handig, maar verder hoeft het niet te ingewikkeld zijn.
Heeft iemand een goeie tip?bedankt
Slaapzak? Als je samenslaapt ; Vaude winter en zomer deken model. Kun je afhankelijk van temp omdraaien zolang ze aan elkaar geritst zijn
Zag ze al voorkomen, maar de kleinste daar is volgens mij de 4.1; als ik dit zo zie dan is dat echt wel een grote tent:maartend schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 22:51:
[...]
Een van de opblaastenten van Decathlon. Staan kneitersnel en moet leuk spul zijn. Vriendin van me heeft er 1. Slappmatjes 2 mogelijkheden ; of een exped/thermarest ding of die soort opblaasbare stretcherd waar je een matje op kunt leggen. Moet ook erg fijn zijn.
Slaapzak? Als je samenslaapt ; Vaude winter en zomer deken model. Kun je afhankelijk van temp omdraaien zolang ze aan elkaar geritst zijn
YouTube: Quechua Air Seconds 4.1 Fresh and Black Tent - The BEST 4 Person Tent?
Voor 1+ week op dezelfde camping lijkt me dat wel wat maar ik zoek eerder wat voor 1-2 nachten (en dan weer verder), 3.1 was mooi geweest.
edit:
https://www.decathlon.nl/...X8492484?mc=8492484&c=WIT
zoiets misschien?
[ Voor 14% gewijzigd door DoubleYouPee op 09-04-2022 23:13 ]
Als je 3 a 4 honderd wil uitgeven is €75 euro voor een tentje niet eens zo een "lage" prijs.
Je moet ook nog 2 slaapzakken, 2 matjes, 2 X iets om op te zitten, enz enz.
Heb je iets van een fatsoenlijke camping zaak in de buurt?
Bijvoorbeeld de Wit of Obelink?
Ga daar eens kijken zou ik adviseren.
Oh en naar mijn mening: of je nou 75 euro of 150 euro voor een tentje uitgeeft maakt niks uit.
Daar wordt de kwaliteit en/of het gemak niets beter van.
@pirke
Na 15 jaar met campers gereisd te hebben:
Water is gewoon goed uit de tank, niks geen chloor toevoegen.
Wil je water drinken: koop wat flessen bronwater. Voor de rest, tanden poetsen, koken, koffie, thee geen enkel probleem.
Ik vulde mijn tank thuis afhankelijk voor hoe lang we gingen, een vulde dit onderweg bij. We gebruikte dat water voor van alles.
Bij terug komst: stop uit de tank en de dop er af, boiler aftappen en klaar.
Volgende trip alles sluiten en het geheel weer vullen.
Bespaar je het geld en de moeite voor al die systemen.
De tank zit in het donker ergens in een kast en in een kist dagen is het water wel verbruikt en dus weer ververst.
LPG flessen: ja doen.
Soms wel lastig om gevuld te krijgen.
Sommige tankstations zitten er niet op te wachten. Zeker in het buitenland soms erg lastig om gevuld te krijgen. In Italië eigenlijk onmogelijk zelfs.
Beste dus een onbemande pomp op zoeken.
1 van mijn campers had een 60 liter tank er onder hangen. Dat was 1 keer per jaar tanken en klaar.
Ideaal dus.
Voor mijn laatste 2 campers had ik zo een groene LPG fles in de gaskast staan met een buiten vuller er op.
Rook melders, goed idee! Doen!
Leveler: nooit gemist.
Paar flinke keggen aangevuld met wat extra plakjes en ik kreeg de camper altijd wel recht genoeg om te slapen, koken, leven.
Maar goed als dat je ding is: doen!
Zonnepanelen: ja doen.
Laatste 2 campers had ik ze ook. Alle verlichting leds, flinke accu er in en je staat makkelijk een paar dagen off grid.
Omvormer: in de 2de of 3de camper heb ik die eentje gemonteerd maar nooit echt nodig gehad.
Daarna nooit meer ingebouwd en niet gemist.
Als je een tv mee wilt hebben is dat misschien wel nodig. Alhoewel die ook gewoon op 12 volt te krijgen zijn.
Je kunt dus beter inventariseren wat je verbruik is, een of hier 12 volt varianten van te krijgen zijn.
Koffie apparaatjes zijn daarbij wat lastiger.
Dat werkt alleen fatsoenlijk op 230 volt maar vraagt ook meteen serieus vermogen.
Dikke omvormer en accu's nodig dus.
[ Voor 11% gewijzigd door Bommes op 09-04-2022 23:10 ]
Ik gok dat dat bij matjes anders ligt? Ik geef dan liever wat extras uit aan een comfortable matjeBommes schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 23:05:
@DoubleYouPee
Oh en naar mijn mening: of je nou 75 euro of 150 euro voor een tentje uitgeeft maakt niks uit.
Hierboven werd deze al genoemd
https://www.decathlon.nl/...d/_/R-p-329980?mc=8611728 ?
Niet goedkoop maar wel 100 euro minder dan de exped megamat die door iedereen geprezen wordt
[ Voor 24% gewijzigd door DoubleYouPee op 09-04-2022 23:34 ]
Het grote voordeel van die steunen is dat het chassis niet meer op z'n veren staat, maar vast op de grond. Geen wiebel in de camper, we willen onze kinderen niet wakker maken die hoog in de alkoof liggen als we achterin bezig zijnBommes schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 23:05:
Leveler: nooit gemist.
Paar flinke keggen aangevuld met wat extra plakjes en ik kreeg de camper altijd wel recht genoeg om te slapen, koken, leven.
Maar goed als dat je ding is: doen!
Wij drinken het water uit de tank, in ieder geval het water dat we thuis tanken (130L). Flessen water is zo'n gedoe met z'n vieren. Een klein beetje Hadex is genoeg om het lang goed en drinkbaar te houden, maar volledig chloorvrij zou beter zijn. Ozon reinigt naast het water ook de bovenkant vd tank en zelfs de leidingen en voorkomt biofilm vorming. Na 30 minuten is het weer vervallen tot gewoon zuurstof of water, er worden dus geen gevaarlijke concentraties opgebouwd.
Een 3gas alarm detecteert CO, propaan en narcosegas. Dat is een prima aanvulling op een rookmelder.
Die uit jou kijk heb ik geen ervaring mee maar ziet er goed uit.DoubleYouPee schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 23:20:
[...]
Ik gok dat dat bij matjes anders ligt? Ik geef dan liever wat extras uit aan een comfortable matje
Niet goedkoop maar wel 100 euro minder dan de exped megamat die door iedereen geprezen wordt
Lijkt me wel comfortabel.
Ik heb zelf een Exped gekocht
Deze zet ik op mijn lijstje, een goed matje maar niet gelijk de hoofdprijs is wat ik nog zocht.DoubleYouPee schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 23:20:
[...]
Ik gok dat dat bij matjes anders ligt? Ik geef dan liever wat extras uit aan een comfortable matje
Vorige week al de FR40 koelbox gekocht dus het investeringsbudget voor dit kampeerseizoen gaat wel weer hard
Wat je hebt gekozen is zeker goed genoeg voor wat jij op dit moment wilt. Dus hoppa, naar Decathlon. Hebben ze ook wel fijne slaapzakken, maar echt mijn tip ‘ 1 zomer en 1 lente slaapzak. Dekenmodel.
Is leuk om een paar jaar te gebruiken en mocht je het echt leuk vinden, dan ga je vanzelf wel upgraden
Inderdaad goede tip, wij fietsen altijd rond met elk twee slaapzakken, een dunne en een iets dikkere, daarmee kunnen we alles aan. Van zwoele zomernachten tot nachtvorst en dikke sneeuwmaartend schreef op zondag 10 april 2022 @ 09:21:
@MeltedForest
Wat je hebt gekozen is zeker goed genoeg voor wat jij op dit moment wilt. Dus hoppa, naar Decathlon. Hebben ze ook wel fijne slaapzakken, maar echt mijn tip ‘ 1 zomer en 1 lente slaapzak. Dekenmodel.
Is lek om een paar jaar te gebruiken en mocht je het echt lek vinden, dan ga je vanzelf wel upgraden
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Nee. Dit heet een zomer en een lente-slaapzak. Dekbed ligt op je, je ligt in een slaapzakpirke schreef op zondag 10 april 2022 @ 10:38:
Dat heet toch gewoon een vier seizoenen dekbed?
[ Voor 3% gewijzigd door maartend op 10-04-2022 10:54 ]
In een dikke camper welpirke schreef op zondag 10 april 2022 @ 10:38:
Dat heet toch gewoon een vier seizoenen dekbed?
Volgens Obelink komt deze ooit weer op voorraad, maar ze hebben geen idee wanneer. Ik kan me voorstellen dat dit type zijwand elders ook te koop is, maar ik kan het niet zo gauw vinden, enig idee?
ach, als er maar dons in zitmaartend schreef op zondag 10 april 2022 @ 10:54:
[...]
Nee. Dit heet een zomer en een lente-slaapzak. Dekbed ligt op je, je ligt in een slaapzak
Hi Ha Hopjesvla
snap ik als je een camper heb, het wordt een ander verhaal als het licht en compact moet zijn, dan is, mits je geen allergieën heb natuurlijk, dons superieur.pirke schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:07:
Thuis hebben we een kamelenhaar dekbed, in de camper bamboe. Ik ben geen dons fan.
Hi Ha Hopjesvla
Bedoel je dan dat elke persoon 2 slaapzakken heeft? Of is een "zomer en lente slaapzak" 1 unit met bijv. wat uitritsbare onderdelen? In het laatste geval: heb je een linkje van een voorbeeld?maartend schreef op zondag 10 april 2022 @ 09:21:
@MeltedForest
Is leuk om een paar jaar te gebruiken en mocht je het echt leuk vinden, dan ga je vanzelf wel upgraden
De laatste weken heeft Decathlon steeds nieuwe tenten in zijn assortiment opgenomen. Deze 4.1 opblaasbaar F&B is daar een voorbeeld van, maar ze hebben ook een polykatoen variant van de 4.2 toegevoegd. Wellicht komt daar de komende tijd nog meer bij.DoubleYouPee schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 22:59:
[...]
Zag ze al voorkomen, maar de kleinste daar is volgens mij de 4.1; als ik dit zo zie dan is dat echt wel een grote tent:
YouTube: Quechua Air Seconds 4.1 Fresh and Black Tent - The BEST 4 Person Tent?
Voor 1+ week op dezelfde camping lijkt me dat wel wat maar ik zoek eerder wat voor 1-2 nachten (en dan weer verder), 3.1 was mooi geweest.
edit:
https://www.decathlon.nl/...X8492484?mc=8492484&c=WIT
zoiets misschien?
De overige tenten hebben overigens een prijsbump van +- €50 gehad maarja, waar is dat niet het geval..
Elke persoon is misschien wel heel enthousiast, maar wij hebben er ook 2. Alhoewel ik ze meer classificeer als zomer en lente/winter/herfst slaapzak.Ebbao schreef op zondag 10 april 2022 @ 14:19:
[...]
Bedoel je dan dat elke persoon 2 slaapzakken heeft? Of is een "zomer en lente slaapzak" 1 unit met bijv. wat uitritsbare onderdelen? In het laatste geval: heb je een linkje van een voorbeeld?
Ligt er ook maar net wat je er allemaal mee wil doen. Ga je alleen in de zomer naar Zuid Frankrijk dan is een -10 slaapzak wellicht overkill
Hi Ha Hopjesvla
Ik bedoel 2 slaapzakken totaal. 1 lente en 1 zomerslaapzak. Dit rits je aan elkaar. En naargelang de temp in de nacht licht de zomer of de lente kant boven. Meer is het niet.Ebbao schreef op zondag 10 april 2022 @ 14:19:
[...]
Bedoel je dan dat elke persoon 2 slaapzakken heeft? Of is een "zomer en lente slaapzak" 1 unit met bijv. wat uitritsbare onderdelen? In het laatste geval: heb je een linkje van een voorbeeld?
Bijv deze herfst en deze zomer
Je weet dat daar meer kinderen van kunnen komenpirke schreef op zondag 10 april 2022 @ 00:17:
[...]
we willen onze kinderen niet wakker maken die hoog in de alkoof liggen als we achterin bezig zijnder.

Ik weet vrij zeker dat dat niet meer gaat gebeurenaReaRe schreef op zondag 10 april 2022 @ 16:50:
[...]
Je weet dat daar meer kinderen van kunnen komen![]()
Verschillen kunnen er wel zijn maar niet per se gerelateerd aan het bedrag. Is meestal beter om te kijken of het gewoon een handig model is. Nadeel is dat je dat vaak als beginner nog moeilijk kunt beoordelen.Bommes schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 23:05:
Zelf heb ik dit weekend een binnentent voor de extra cabine gekocht van bijna vijfhonderd piek, het kan echt alle kanten op qua kampeermiddelen. Kan het rationeel nog steeds niet echt aan mezelf uitleggen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Aart kok prijzenGonadan schreef op zondag 10 april 2022 @ 20:29:
[...]
Verschillen kunnen er wel zijn maar niet per se gerelateerd aan het bedrag. Is meestal beter om te kijken of het gewoon een handig model is. Nadeel is dat je dat vaak als beginner nog moeilijk kunt beoordelen.
Zelf heb ik dit weekend een binnentent voor de extra cabine gekocht van bijna vijfhonderd piek, het kan echt alle kanten op qua kampeermiddelen. Kan het rationeel nog steeds niet echt aan mezelf uitleggen.

Eigenlijk zijn al die accessoires vrij duur, jammer genoeg.
Maar een fatsoenlijke handleiding meeleveren is teveel gevraagd

Handleiding? D'r zit niet eens een zak bij.Luuk84 schreef op zondag 10 april 2022 @ 21:16:
[...]
Aart kok prijzen![]()
Eigenlijk zijn al die accessoires vrij duur, jammer genoeg.
Maar een fatsoenlijke handleiding meeleveren is teveel gevraagd

Zeiss Distagon 21 f/2.8