[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 114 ... 279 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Gonadan schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:52:
@vso ik zet niet dat kamperen goedkoop is, maar de prijzen van huisjes zijn wel echt bizar hard gestegen de afgelopen jaren.

@205Gutmann kachel? Vest aan, kaarsje aan en lekker zitten. Eventueel een plaid in je stoel en je hebt het niet koud toch?
ik weet het niet ik houd het niet bij , wat was het pre-corona 800-1400 oid voor 1 a 2 weken ? (centerparks)
wat het nu is geen idee

ik zeg het wel camperen is relatief goedkoop is, alhoewel .. ik best wel schrik/schrok van de prijzen die men voor vouwwagens / caravans rekent .. holtkamper bv is niet een goedkoop merk (wel relatief waardevast)
caravans zijn dat betreft ook wel redelijk waardevast ..

Het is meer dat je als bezitter van zo'n aanhanger relatief snel uitgekeken is .. we doen niet meer 10-20 jaar met een zoiets ..

ik sta echt verbaast als mensen de frituurpan, 32" tv en 2de koelkast (keuken model) uit de caravan trekken , dan 20 vlonders, een bank en een tent voor de auto er naast mikken .. en elk weekend ernaar toe afreizen wat een dorp het liefst verder ligt .. 8)7

Tja vanalles

• vso
  • Niet online

vso

tja...

205Gutmann schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 22:05:
@Gonadan Eind oktober wil het wel eens behoorlijk fris zijn, ik vind het wel prettig als je dan gewoon kunt eten of een spelletje kunt spelen zonder dat je je helemaal in moet pakken. Wij hebben een redelijk grote voortent, een kaarsje heeft geen merkbaar effect.
In het begin wel gebruik gemaakt van zo'n gaslampje maar daar krijg je best veel condens van in de tent, met de Zibro hebben we daar geen last van.
En soms moet je jezelf een beetje luxe gunnen. :+
Als je de hele dag binnen zit in je "kantoor" dan heb je het veel sneller koud, ga in de aanloop gewoon wat vaker buiten wandelen (uurtje oid) ik pokemon bv met het gezin .. (of ander GPS gebasseerd spel) niet alleen heb je het sneller warm thuis .. (verwarming kan lager) .. maar ook wen je aan de temperaturen

Kleed je ook niet te warm aan in de (voor)tent pas als je het kouder krijgt .. (en dan is het tijd om klaar te maken voor bed)

mijn kinderen heb ik bv aangeleerd om in hun slaapzak / kussensloop ook wat (basis) kleding te bewaren dan kan je lekker warme kleding aan trekken voordat je uit je nest komt ..

Maar het ligt ook uiterraard aan de locatie, van de camping .. hier in NL / ardennen (dal) hangt sneller vocht en als je dan geen grondzeil mag/kan of wilt gebruiken dan is je voortent snel fris . ook met overgens ..

Doe het zelfde ten hoogte van / voorbij parijs en je zal er veel minder last van hebben ..

Als mens produceer je 2 liter vocht + koken in de caravan/tent of voortent (lees waterdamp productie) wil je zoveel mogelijk weg halen .. overdag. dus bv na het opstaan/thuiskomst die zooi opengooien kan het wel aangenaam houden ..

en vrouwen hebben het altijd sneller koud :) ... ze bezig houden met activiteiten helpt wel enorm hahahaha

Tja vanalles

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:03
Decathlon laat zijn producten bezorgen door Dynalogic.
Die zeggen in een mail dat ze morgen komen tussen 8 en 22 uur.
Daaag, ik ga er toch geen vrije dag voor nemen?

Ik krijg hier niet zo'n goed gevoel bij...je moet hele dag wachten. En dan lees ik ook op internet bij de klachten nog dat ze in staat zijn om op de dag zelf een aflevering te annuleren.
Volgens mij een zeer dubieus pakket bedrijf

Mijn advies, bestel niets online, haal het op bij een winkel

[ Voor 38% gewijzigd door Harribo op 29-03-2022 22:58 ]

• pirke
  • Laatst online: 11:36
Richard117 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:19:
En wat te denken van steeds meer campings met sanitair op het eigen plekje? Hoewel afwassen nog steeds niet mijn hobby is, vind ik het wel onderdeel van de campingsfeer om met z'n allen aan de vaat te staan.

Eigenlijk het eerste wat ik doe als ik op zoek ga naar een camping is kijken naar de verhouding verhuurobjecten en kampeerplaatsen. Ik vind het helemaal niet erg om op zo'n kampeerdorp waar je je 3 weken kunt vermaken te staan, maar ik wil wel het gevoel hebben dat ik op een camping sta. Dus tussen genoeg andere mensen die daar met hun eigen kampeermiddel staan en we gemeenschappelijke kampeer problemen/avonturen hebben. En elkaar daar dan natuurlijk ook bij helpen.
Op een camping staan is niet echt mijn idee van avontuur... Al helemaal niet als je drie weken op dezelfde camping staat.

In Canada hadden we een tentje in een kano geladen, klein uurtje peddelen naar de overkant van (een smal stukje van) een groot meer (Lake Superior IIRC). De rest vd dag geen mens meer gezien. Telefoon had geen bereik. 's Avonds kregen we bezoek van een beer die in onze tent kwam snuffelen. Grootste adrenaline kick die ik ooit gehad heb :) en dan heb ik verschillende andere leven of dood situaties meegemaakt (adem automaat stopt ermee op 40m diepte was ook een leuke...), maar de onvoorspelbaarheid en spanning van een wilde beer die letterlijk aan je oor snuffelt is het toppunt. Ik had een grote maglite zaklamp erg stevig vast om hem als knuppel te gebruiken indien nodig. Gelukkig ging hij uit zichzelf weer weg, want hulpdiensten zouden pas na 48 of 72 uur opgeroepen worden als we dan nog niet terug waren gekomen met de kano...

Op een camping staan is gewoon een ontspannen vakantie, helemaal hier in West-Europa. Niks mis mee, maar een kampeeravontuur zou ik het niet noemen.

Overigens snap ik de charme ook niet van gezamenlijk afwassen met wildvreemden op een centraal afwaspunt. Maar goed, ik heb niet zoveel met wildvreemden, ik ben daar om lekker vakantie te vieren met m'n gezin. Tokkies en geluidsoverlast van harde muziek heb ik een hekel aan. Dat is toch een vaak voorkomend element van de camping ervaring helaas.

Nu met onze camper kunnen we lekker gaan rondtrekken. Voor de kinderen en het zwembad zullen we vast wel af en toe een camping aan doen, maar wild kamperen in Noorwegen of Schotland trekt mij een stuk meer. Lekker in de natuur ipv in de drukke menigtes.

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04-2025
Iemand nog tips voor een 4 persoons tafel met stoelen?

• pirke
Westfield Majestic stoel, zit heerlijk. Helemaal met voetenbankje :) Onze tafel is een Westfield Aircolite 120.

Maar het beste ga je even naar een kampeerwinkel, kun je ze zelf uitproberen.

[ Voor 26% gewijzigd door pirke op 30-03-2022 07:28 ]

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-01 08:53
Sethro schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 23:50:
Losse stoelen en tafel of een opvouwbare tafel met stoelen in een koffer?

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04-2025
Losse stoelen en dan tafel. Ik denk dat een tafelblad in delen wel handig is met inpakken. Bamboe/ hout spreekt me aan. Kampeerwinkels hebben echt weinig keus helaas, als ze al nog iets hebben.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:22:
[...]
Met bestrating bedoel ik dat een groot deel van je standplaats verhard is met tegelwerk of grind. Zodat de caravan en voortent niet op het gras hoeven, want gras is vies. En dan liefst nog met houten vlonders die je onder de luifel kunt leggen zodat je daar ook niet op dat enge gras hoeft te zitten.
Met de caravan nog tot daar aan toe maar het kuipzeil van mijn tent vindt dit echt niet leuk.
En dan is natuurlijk geen rond grind gebruikt, maar split met van die lekker scherpe hoeken zodat je bijna niet op blote voeten in je eigen tent kan lopen.

Inderdaad steeds meer campings waar de kale stukken niet hersteld worden met graszaad maar met kiezels :r

• Cheesy
  • Niet online
Sethro schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 23:50:
Wij hebben heel veel schik van dit soort tafels met oprolbaar blad. Lekker stevig, groot, en kleine pakmaat.
(Willekeurig product gepakt, meer merken verkopen dit type tafel al dan niet van bamboe)
https://www.bol.com/nl/nl...-bamboe/9200000103543259/

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:19

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Sethro schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 07:45:
Losse stoelen en dan tafel. Ik denk dat een tafelblad in delen wel handig is met inpakken. Bamboe/ hout spreekt me aan. Kampeerwinkels hebben echt weinig keus helaas, als ze al nog iets hebben.
Weinig keuze? Op dit moment vanwege de voorjaarsstart of in het algemeen? Meestal vind ik dat er best wat keuze is, alleen het nadeel dat het merendeel niet mijn smaak is.

Wij hebben vorig jaar zoiets gekocht: https://www.teun.nl/nl/53...an-outdoor-suffolk-tafel/
Één weekend geprobeerd en er toen erg blij mee, later dit jaar weten we of hij echt bevalt. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/36Dy_QV-I68hi8C-BMHl42HlK2U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dkhkYG64A0PWY63QSNgaLR8l.png?f=user_large

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:29
Harribo schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 22:47:
Decathlon laat zijn producten bezorgen door Dynalogic.
Die zeggen in een mail dat ze morgen komen tussen 8 en 22 uur.
Daaag, ik ga er toch geen vrije dag voor nemen?

Ik krijg hier niet zo'n goed gevoel bij...je moet hele dag wachten. En dan lees ik ook op internet bij de klachten nog dat ze in staat zijn om op de dag zelf een aflevering te annuleren.
Volgens mij een zeer dubieus pakket bedrijf

Mijn advies, bestel niets online, haal het op bij een winkel
Is dat niet alleen met grote pakketten? Volgens mij kreeg ik altijd alles via PostNL.
Overigens heb ik geen slechte ervaringen met dynalogic. Zou me er niet direct zorgen over maken.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:52
Richard117 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:19:
En wat te denken van steeds meer campings met sanitair op het eigen plekje? Hoewel afwassen nog steeds niet mijn hobby is, vind ik het wel onderdeel van de campingsfeer om met z'n allen aan de vaat te staan.
Afwassen heb ik niet zo'n probleem mee...
Maar vorig jaar hebben mijn vrouw en ik toch wel soort van afgesproken dat we niet meer willen douchen in een smerig gezamenlijk washok. Of naast elkaar in een rijtje synchroonpoepen. Afhankelijk van het kampeermiddel gaat het dan toch intern of extern privésanitair worden.

• Harribo
Luuk84 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:03:
[...]

Overigens heb ik geen slechte ervaringen met dynalogic. Zou me er niet direct zorgen over maken.
Wel ervaringen dus?
Dank.
Blijft raar dat ze verwachten dat je van 8 - 22 thuis bent

• Luuk84
  • Laatst online: 17:29
Harribo schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:13:
[...]

Wel ervaringen dus?
Dank.
Blijft raar dat ze verwachten dat je van 8 - 22 thuis bent
Ja een paar keer, maar dat was met grote artikelen waar ik gewoon een tijd voor kon inplannen. Ging prima. Kan me ook niet voor stellen dat een decatlon het zich kan veroorloven om een hele slechte koeriersdienst te gebruiken.

• Harribo
Luuk84 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:41:
[...]

Ja een paar keer, maar dat was grote artikelen waar ik gewoon een tijd voor kon inplannen. Ging prima. Kan me ook niet voor stellen dat een decatlon het zich kan veroorloven om een hele slechte koeriersdienst te gebruiken.
Toch nog even reageren...
Nou decathlon was gisteren ook totaal niet bereikbaar. Zowel op WhatsApp niet als telefonisch.
Want 'te druk'. Blijkbaar mogen ze dat doen vinden ze. Dat vind ik bijzonder.
Vandaar ook dat ik hun keuze voor een koerier als dynalogic ook dan niet met vertrouwen gelijk tegemoet zie. Ook gezien dan de klachten.
Nu staan er op internet natuurlijk altijd wel klachten ;)

Maar jij zegt een tijd die je kon specificeren.? ... Ik moet gewoon de hele dag thuis zijn, 14(!)uur lang.
Blijf het raar vinden, kost mensen toch gewoon een vrije dag.

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 30-03-2022 11:17 ]

• maartend
  • Laatst online: 17:36
Luuk84 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:41:
[...]

Ja een paar keer, maar dat was met grote artikelen waar ik gewoon een tijd voor kon inplannen. Ging prima. Kan me ook niet voor stellen dat een decatlon het zich kan veroorloven om een hele slechte koeriersdienst te gebruiken.
Wij hebben anders met dynalogic goede en slechte ervaringen.
Slecht ; fiets die maanden kwijt is geweest.
Goed ; fiets die daarna werd verzonden was er heel snel

• zuma
Sethro schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 07:45:
Het compactste is dit soort tafels: https://www.bol.com/nl/nl...9FzQ.2_21.28.ProductTitle

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-01 21:37
Cheesy schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 07:58:
[...]

Wij hebben heel veel schik van dit soort tafels met oprolbaar blad. Lekker stevig, groot, en kleine pakmaat.
(Willekeurig product gepakt, meer merken verkopen dit type tafel al dan niet van bamboe)
https://www.bol.com/nl/nl...-bamboe/9200000103543259/
Wij hebben zo'n soort tafel! Echt top kwa ruimte. Maar ik begrijp niet hoe ik die tafel op een "scheve" ondergrond recht kan zetten met 1 verstelbare poot. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Ik zal vast iets verkeerd doen... :+

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
g00gle schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:53:
Wij hebben zo'n soort tafel! Echt top kwa ruimte. Maar ik begrijp niet hoe ik die tafel op een "scheve" ondergrond recht kan zetten met 1 verstelbare poot. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Ik zal vast iets verkeerd doen... :+
Poot intrekken dan heeft je tafel drie poten en kan dan dus niet wiebelen. Daarna vierde poot precies laten zakken tot de grond voor extra ondersteuning.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-01 21:37
Gonadan schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:56:
[...]

Poot intrekken dan heeft je tafel drie poten en kan dan dus niet wiebelen. Daarna vierde poot precies laten zakken tot de grond voor extra ondersteuning.
Ja zover was ik inderdaad al, het probleem is alleen dan nog steeds dat die behoorlijk scheef staat... En als je op een camping staat is de ondergrond (meestal) niet echt waterpas. Dat is eigenlijk wat ik bedoel! Onze vorige tafel (helaas overleden) had meerdere verstelbare pootjes waardoor de ondergrond niet heel veel uitmaakte.

Met andere woorden; Stabiel neerzetten is geen probleem, Maar "waterpas/recht" neerzetten wel.
(en dan doel ik op praktisch, camping waterpas)

[ Voor 10% gewijzigd door g00gle op 30-03-2022 14:02 ]

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
g00gle schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:01:
Ja zover was ik inderdaad al, het probleem is alleen dan nog steeds dat die behoorlijk scheef staat... En als je op een camping staat is de ondergrond (meestal) niet echt waterpas. Dat is eigenlijk wat ik bedoel! Onze vorige tafel (helaas overleden) had meerdere verstelbare pootjes waardoor de ondergrond niet heel veel uitmaakte.

Met andere woorden; Stabiel neerzetten is geen probleem, Maar "waterpas/recht" neerzetten wel.
(en dan doel ik op praktisch, camping waterpas)
Ah zo, nee dat is met één verstelbare poot geen garantie. Je moet dan eerst een positie met de drie poten vinden die recht genoeg is, maar als dat al niet lukt dan houdt het inderdaad op.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:36

-tom-562

Oliesjeik

Ik ben ook aan het kijken naar zo'n roltafel. We hebben nu een (grote) uitklaptafel van de Decathlon, maar dat is het toch allemaal niet niet (zeker met een nog wat onhandige peuter).
Ik kwam deze tegen:
https://www.obelink.nl/obelink-bamboo-110-roltafel.html
Die lijkt erg op die van Bo-Camp, alleen een stuk goedkoper. Vraag mij af of er veel kwaliteitsverschil in zit...

Vaak bu'j te bang!

• Cheesy
  • Niet online
-tom-562 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:29:
Ik ben ook aan het kijken naar zo'n roltafel. We hebben nu een (grote) uitklaptafel van de Decathlon, maar dat is het toch allemaal niet niet (zeker met een nog wat onhandige peuter).
Ik kwam deze tegen:
Die lijkt erg op die van Bo-Camp, alleen een stuk goedkoper. Vraag mij af of er veel kwaliteitsverschil in zit...
Om precies te zijn hebben wij deze, ook van Obelink dus (toen was bamboo nog niet in de mode ;)).
Die vind ik prima voor de camping, en ik pak 'm thuis ook nog wel eens met een BBQ in de tuin.
Die jij linkt heeft nog een extra stevigheidsbalk, is niet veel duurder, en ziet er ook nog eens beter uit. Ik zou 'm kopen :) Ik denk wel dat je op de zwart (geverfde?) poten snel beschadigingen gaat zien en dan het blank aluminium ziet.

[ Voor 6% gewijzigd door Cheesy op 30-03-2022 14:36 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Cheesy schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:34:
[...]

Om precies te zijn hebben wij deze, ook van Obelink dus (toen was bamboo nog niet in de mode ;)).
Die vind ik prima voor de camping, en ik pak 'm thuis ook nog wel eens met een BBQ in de tuin.
Die jij linkt heeft nog een extra stevigheidsbalk, is niet veel duurder, en ziet er ook nog eens beter uit. Ik zou 'm kopen :) Ik denk wel dat je op de zwart (geverfde?) poten snel beschadigingen gaat zien en dan het blank aluminium ziet.
Ja, ik mijn vriendin vind dat bamboe wel mooier. Scheelt dat Obelink op 15 minuten rijden zit, dus binnenkort maar ff langs. Ook meteen even hun Exped-achtige slaapmat checken :P

Vaak bu'j te bang!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:14

The Legend

*Plop*

Hier nog mensen met kampeerervaring in de meivakantie met enige zonzekerheid? Niemand kan het weer voorspellen over drie weken, maar ik zit nu alleen te kijken naar Zuid-Frankrijk terwijl je misschien dichterbij ook wel zonzekere gebieden hebt. We willen de Kyte nog wel goed uitproberen dit jaar, zeker aangezien we in de zomer niet gaan kamperen.

Ik ben toch malle pietje niet!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:42
The Legend schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:19:
Hier nog mensen met kampeerervaring in de meivakantie met enige zonzekerheid? Niemand kan het weer voorspellen over drie weken, maar ik zit nu alleen te kijken naar Zuid-Frankrijk terwijl je misschien dichterbij ook wel zonzekere gebieden hebt. We willen de Kyte nog wel goed uitproberen dit jaar, zeker aangezien we in de zomer niet gaan kamperen.
Niks boeken, in Nederland kan het ook fantastisch mooi weer zijn (ook niet hoor) maar plek is er altijd wel ergens, zeker in het verre buitenland (zuid Frankrijk)

• maartend
  • Laatst online: 17:36
Geen peil op te trekken. Mogelijkheid, Thuringen, dus weg van het zeeklimaat.

• zuma
Wel eens in Denemarken horizontale regen gehad en in Nederland ook wel eens T-shirt weer. Het kan allemaal verkeren. Meer naar het binnenland gegarandeerd kouder. Meer naar het westen hogere risoco's op veel nattigheid. Dus zuid gaan lijkt mij de beste optie.

maar zoals allen al eerder riepen, niets boeken gewoon gaan tegen die tijd waar het lekker lijkt.

• Harribo
maartend schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:43:
[...]

Wij hebben anders met dynalogic goede en slechte ervaringen.
Slecht ; fiets die maanden kwijt is geweest.
Goed ; fiets die daarna werd verzonden was er heel snel
Dat bedoel ik dus. Hoop dat het goed komt, krijg hem zaterdag

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-01 23:05
We willen dit jaar voor de zomervakantie naar een camping bij Rome.
Zijn er daar nog aanraders voor. We hebben op zich geen speciale eisen, behalve een royale plek met genoeg ruimte voor onze tent inclusief luifels en tarp, met eventueel een bijzettentje maar vooral ook mijn aanhanger en motor die op hetzelfde plek erbij moeten.

We hebben 10 jaar geleden ooit eens een stacaravan gehuurd gehad op camping fabulous, ligging was goed je was in no-time met het openbaar vervoer voor een habbekrats waar je wilde zijn in Rome. ( we waren toen zonder eigen vervoer, maar zeker in grote steden als Rome is openbaar vervoer vaak sneller en makkelijker en geen schade op je eigen voertuig :D) Maar als ik de kaart nu goed lees hebben die niet echte afgebakende plekken maar meer een veld met wel HEEL veel plekjes hutje mutje op elkaar, Voor de zomervakantie met alles wat we bijhebben vinden we dat nou niks, mijn motor moet gewoon langs mijn tent kunnen staan evenals mijn aanhanger want dat is meteen mijn keukenblad :p

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik kwam deze tegen:
Zelf merkte ik wel een verschil qua stevigheid en constructie, alsook het inpakgemak. Zou gewoon even in het echt gaan kijken en voelen of het je de meerprijs waard zou zijn. Da's toch persoonlijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gonadan schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:15:
[...]

Zelf merkte ik wel een verschil qua stevigheid en constructie, alsook het inpakgemak. Zou gewoon even in het echt gaan kijken en voelen of het je de meerprijs waard zou zijn. Da's toch persoonlijk.
Van Bo-camp hebben ze 'm niet bij Obelink, wel van het merk Camp4 (??)
https://www.obelink.nl/camp4-mendoza-roltafel.html
Die lijkt heel erg op die van Bo-camp. Binnenkort maar eens kijken of marktplaats in de gaten houden :P

Vaak bu'j te bang!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:57
harley schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:38:
Zijn er daar nog aanraders voor. We hebben op zich geen speciale eisen, behalve een royale plek met genoeg ruimte voor onze tent inclusief luifels en tarp, met eventueel een bijzettentje maar vooral ook mijn aanhanger en motor die op hetzelfde plek erbij moeten.

We hebben 10 jaar geleden ooit eens een stacaravan gehuurd gehad op camping fabulous, ligging was goed je was in no-time met het openbaar vervoer voor een habbekrats waar je wilde zijn in Rome. ( we waren toen zonder eigen vervoer, maar zeker in grote steden als Rome is openbaar vervoer vaak sneller en makkelijker en geen schade op je eigen voertuig :D) Maar als ik de kaart nu goed lees hebben die niet echte afgebakende plekken maar meer een veld met wel HEEL veel plekjes hutje mutje op elkaar, Voor de zomervakantie met alles wat we bijhebben vinden we dat nou niks, mijn motor moet gewoon langs mijn tent kunnen staan evenals mijn aanhanger want dat is meteen mijn keukenblad :p
ah camping Fabulous! Alleen die naam al.. Ook ooit een paar dagen in zo'n tacky stacaravan gestaan. Ideaal om de low budget de stad te bezoeken :) Was het alweer helemaal vergeten

Hi Ha Hopjesvla

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:01

Bommes

Capo del formaggio

Het lijkt alsof dat soort campings een soort van verplichting hebben op dat soort namen.
Wij stonden afgelopen jaar op camping Relax No stress, de stadscamping bij Como.
Mega shabby stacaravans/hutjes waar niet eens ramen in zaten.

@harley ik ben wel naar Rome geweest maar dat was een vliegen/hotel vakantie.
Met de camper er wel langs gekomen onderweg naar Napels maar niet in de buurt overnacht.

[ Voor 24% gewijzigd door Bommes op 31-03-2022 07:41 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
-tom-562 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:51:
[...]

Van Bo-camp hebben ze 'm niet bij Obelink, wel van het merk Camp4 (??)
https://www.obelink.nl/camp4-mendoza-roltafel.html
Die lijkt heel erg op die van Bo-camp. Binnenkort maar eens kijken of marktplaats in de gaten houden :P
Dan heb jij het over een andere Bo-camp dan degene die ik had geplaatst, want dit lijkt er totaal niet op. Die van mij is ook geen roltafel maar meer een klapconstructie.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gonadan schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:17:
[...]

Dan heb jij het over een andere Bo-camp dan degene die ik had geplaatst, want dit lijkt er totaal niet op. Die van mij is ook geen roltafel maar meer een klapconstructie.
Ik reageerde op dze post van jou:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71098114

En die referreert weer aan zo'n roltafel van Bo-Camp :P

Vaak bu'j te bang!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
-tom-562 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:26:
[...]

Ik reageerde op dze post van jou:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71098114

En die referreert weer aan zo'n roltafel van Bo-Camp :P
:F

Ja dat ziet er wel hetzelfde uit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:24
Veel van die merken bestellen allemaal bij dezelfde fabrikant. Daar kwam ik vorig jaar ook achter toen ik op zoek was naar nieuw campingtafel van bamboe. Onderling zit er af en toe wat verschil in qua maten, pootjes, ander logootje e.d.

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

harley schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:38:
Ruime campings in Italië bestaan volgens mij eigenlijk niet. En zeker niet in de buurt van grote steden... Afgelopen jaar in Italië al genoeg plekjes waar auto + grote tent al krap was; een luifel en tarp hadden echt niet meer gepast.

Mocht je er 1 vinden dan hoor ik het graag want wil volgend jaar weer naar Italië om te kamperen.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Ojjorz ken er wel een paar.
Voorbeeldje:
Comfort Camping Tenuta Squaneto
+39 0144 91744
https://maps.app.goo.gl/45JukCBCPHrCLvzU8

Camping met NL eigenaren, met restaurant op de camping met IT/NL (goede) kok.
Mooie omgeving ook, heb er 4 maanden in de buurt gewoond en gewerkt in 2017.

Ik wil wel eens verder in mijn archief kijken of ik er nog wat meer kan terug vinden voor je.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Bommes schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:11:
Voorbeeldje:
+39 0144 91744

Ik wil wel eens verder in mijn archief kijken of ik er nog wat meer kan terug vinden voor je.
Thanks voor de tip!

Had er vorig jaar ook 1, toevallig redelijk in de buurt (Cortemilia). Maar grote steden zijn daar wel ver weg.

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:27
Ik kwam deze tegen:
Wij zijn juist vanwege onze peuter die inmiddels een kleuter is van de roltafel af gegaan.
Het was niet veilig omdat ze de tafel vaak als steun gebruiken bij het op de stoel klimmen of bij langslopen.
Vooral bij stoel op/af ging de rand van de tafel vaak los.

Ook kleuren op tafel gaat niet vanwege de " plankjes".
En onze 2e klimt nog wel eens op tafel, en dat had nooit gekund bij de roltafel.

We hebben nu een Defa tafel met bamboe blad.
https://www.karstentravel...fel-bamboe-140x72x70.html

ze zijn er ook in een kleinere maat en 6 hoekig.

Pakmaat is wel groter, waar dat eerst ongeveer 120x20x10cm was is dat nu ongeveer 140x36x8cm\
Ik vind dat zelf meevallen (de roltafel valt tegen qua pakmaat) en het gemak met uitklappen maakt dat meteen goed.

De defa tafel is opgevouwen een soort koffer.
Je legt hem plat neer, klapt de poten omhoog en draait de tafel om.
Het is nog minder dan een minuut werk.

Hoogte verstelling vanaf salontafel hoogte tot eettafel hoogte is met kids ook super praktisch.
(en dus 4 verstelbare poten)

Dus het is dat ik hem al heb, maar anders zou ik nu die defa tafel bestellen :P

• FRANQ
Bommes schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:11:
Voorbeeldje:
+39 0144 91744

Wauw, pareltje
plekken van 100m2 130m2 en 200m2 _/-\o_
En volgens mij ook niet groot wat ik zo snel ff kon zien (ik hou niet van grote campings)

Ik ben benieuwd naar de andere campings die je weet.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

FRANQ schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:37:
[...]

Wij zijn juist vanwege onze peuter die inmiddels een kleuter is van de roltafel af gegaan.
Het was niet veilig omdat ze de tafel vaak als steun gebruiken bij het op de stoel klimmen of bij langslopen.
Vooral bij stoel op/af ging de rand van de tafel vaak los.

Ook kleuren op tafel gaat niet vanwege de " plankjes".
En onze 2e klimt nog wel eens op tafel, en dat had nooit gekund bij de roltafel.

We hebben nu een Defa tafel met bamboe blad.
https://www.karstentravel...fel-bamboe-140x72x70.html

ze zijn er ook in een kleinere maat en 6 hoekig.

Pakmaat is wel groter, waar dat eerst ongeveer 120x20x10cm was is dat nu ongeveer 140x36x8cm\
Ik vind dat zelf meevallen (de roltafel valt tegen qua pakmaat) en het gemak met uitklappen maakt dat meteen goed.

De defa tafel is opgevouwen een soort koffer.
Je legt hem plat neer, klapt de poten omhoog en draait de tafel om.
Het is nog minder dan een minuut werk.

Hoogte verstelling vanaf salontafel hoogte tot eettafel hoogte is met kids ook super praktisch.
(en dus 4 verstelbare poten)

Dus het is dat ik hem al heb, maar anders zou ik nu die defa tafel bestellen :P
Hmm, goede tip m.b.t. het kleuren :P
Het stoel klimmen ging vorig jaar (toen net 2) prima zonder tafel. We hebben nu deze tafel van Decathlon. Gekocht toen we nog kindloos waren, voor 2 volwassenen wel prima, maar echt topkwaliteit is het ook niet.
Pakmaat voor mij wel een dingetje, aangezien we met een auto + bagagewagentje gaan. Nu heb ik wel een vrij grote kofferbak (Volvo S80), maar ik denk niet dat ik die tafel kwijt kan. Bedankt iig voor de tip, wellicht dat ik 'm nog in overweging neem (mocht het passen :P)

Vaak bu'j te bang!

• FRANQ
-tom-562 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:46:
[...]

Hmm, goede tip m.b.t. het kleuren :P
Het stoel klimmen ging vorig jaar (toen net 2) prima zonder tafel. We hebben nu deze tafel van Decathlon. Gekocht toen we nog kindloos waren, voor 2 volwassenen wel prima, maar echt topkwaliteit is het ook niet.
Pakmaat voor mij wel een dingetje, aangezien we met een auto + bagagewagentje gaan. Nu heb ik wel een vrij grote kofferbak (Volvo S80), maar ik denk niet dat ik die tafel kwijt kan. Bedankt iig voor de tip, wellicht dat ik 'm nog in overweging neem (mocht het passen :P)
Je hebt hem ook een maatje korter.

Wij hebben ook een aanhanger achter de auto (nouja, eigenlijk een Campooz LJ)
Wij hebben de tafel in de lengte langs de zijkant van de kar rechtop staan.
Er bovenop liggen de 3 stokken van de luifel.
Eigenlijk neemt hij zo net een strookje rest ruimte waar je niks mee kan in naast de kratten.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ojjorz schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:36:
[...]

Thanks voor de tip!

Had er vorig jaar ook 1, toevallig redelijk in de buurt (Cortemilia). Maar grote steden zijn daar wel ver weg.
Inderdaad geen grote steden in de buurt.
Supermarkt is zeker wel een half uur/ 3 kwartier rijden.
Zee (Savona) is een uurtje.
Het is vooral veel natuur, kleine Borgo's (paar huizen/mini dorpjes).
FRANQ schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:44:
[...]

Wauw, pareltje
plekken van 100m2 130m2 en 200m2 _/-\o_
En volgens mij ook niet groot wat ik zo snel ff kon zien (ik hou niet van grote campings)

Ik ben benieuwd naar de andere campings die je weet.
Het is wel een NL enclave door dat het NL eigenaren zijn.
Er is een beneden stuk, dat is de "oude" camping.
Boven is een extra veld waar ook sta plaatsen zijn. Bij de laatste weinig schaduw, dat was een jaar of 6 nog weiland, dus geen volgroeide bomen.

Ik zal eens kijken wat me nog te binnen schiet.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Eindelijk, het heeft ruim 6 maanden geduurd maar de dakluifel Thule Oministor 6300 3,25m is binnen bij de dealer *O*

Afbeeldingslocatie: https://www.obelink.nl/media/catalog/product/cache/91ee885c030d6b6bac91d1651998b59b/t/h/thule_omnistor_6300_sfeer_ecommerce_3f53_29.jpeg

Eindelijk kan de dealer (Niet Obelink) de dakluifel plaatsen op onderstaande caravan.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

aReaRe schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:48:
Eindelijk, het heeft ruim 6 maanden geduurd maar de dakluifel Thule Oministor 6300 3,25m is binnen bij de dealer *O*

[Afbeelding]

Eindelijk kan de dealer (Niet Obelink) de dakluifel plaatsen op onderstaande caravan.
Goed nieuws meneer, hij is eindelijk binnen! We hebben begin november wel een gaatje om 'm te kunnen plaatsen voor u. d:)b

Nomen nescio

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Bra-Jo schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:24:
[...]

Goed nieuws meneer, hij is eindelijk binnen! We hebben begin november wel een gaatje om 'm te kunnen plaatsen voor u. d:)b
Caravan staat al bij de dealer (sinds medio februari) :P
Controle op vocht voor garantie, paar fouten die onder garantie worden gerepareerd, en de mover accu middels een diode brug aan laten sluiten op het boordnet voor de verlichting.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• ronk1961
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-01 12:56
Bommes schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 07:37:
Het lijkt alsof dat soort campings een soort van verplichting hebben op dat soort namen.
Wij stonden afgelopen jaar op camping Relax No stress, de stadscamping bij Como.
Mega shabby stacaravans/hutjes waar niet eens ramen in zaten.

@harley ik ben wel naar Rome geweest maar dat was een vliegen/hotel vakantie.
Met de camper er wel langs gekomen onderweg naar Napels maar niet in de buurt overnacht.
Camping no stress was voorheen camping International in Como
Dat was onze vaste overnachtingsplek onderweg naar Toscane.
Maar dan wel met onze eigen caravan de huur dingen zijn helemaal niets.
Heel oud alles , wel schoon en een prima restaurant en 1 km vanaf de snelweg naar Milaan

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ook wij waren onderweg naar Toscane @ronk1961 met onze eigen caravan.
Sanitair is vernieuwd maar halverwege de bouw is de aannemer denk ik vertrokken.
De deuren hingen wel overal in de douches en wc's maar de deurklinken en sloten ontbraken nog compleet.
Ook stond in het hele gebouw een laagje water van 1 á 2 cm..

Maar voor de doorreis is het wel een okay camping.

Met de camper stopte ik altijd op een camping bij Belinzona, dat was/is op 1 dag rijden vanuit Eindhoven net te doen.

• ronk1961
Ik reed altijd vanaf Gorinchem in een keer naar Como.
We zijn ook maar met zń tweeen, geen kinderen dus kan lekker doorgaan.
Camping bij Belinzona ook ooit eens gestaan.
2 keer zo duur en het restaurant wel 3 keer zo duur.
En ooit toevallig eens op Como terecht gekomen.
Omdat de campings bij het Lugano-meer vol waren of geen honden toegestaan.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Bommes schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:03:
Ook wij waren onderweg naar Toscane @ronk1961 met onze eigen caravan.
Sanitair is vernieuwd maar halverwege de bouw is de aannemer denk ik vertrokken.
De deuren hingen wel overal in de douches en wc's maar de deurklinken en sloten ontbraken nog compleet.
Ook stond in het hele gebouw een laagje water van 1 á 2 cm..
Leest wel heel erg als Italië inderdaad of West Frankrijk.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• pirke
Bommes schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:03:
Met de camper stopte ik altijd op een camping bij Belinzona, dat was/is op 1 dag rijden vanuit Eindhoven net te doen.
Dan rij je geen 80 of binnendoor :)

Bijna 900km vind ik echt veel te veel om op 1 dag te rijden, je bent op vakantie, en nog wel met een camper waar het om de reis gaat en niet de bestemming! Zelfs verspreid over twee dagen is dat een flinke afstand. Drie dagen kun je daar ook prima over doen. Of langer als je nog een paar dagen Zwitserland mee pikt :)

In mei hebben we twee weken vrij en ik overweeg een rondje Duitsland - Zwitserland - Italië - Frankrijk (mits het weer meezit). En daar vind ik twee weken eigenlijk al te kort voor... Ik wil meer doen dan alleen maar rijden.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Sneeuw op m'n vouwwagen, niet gedacht dat ooit mee te maken. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:42
Gonadan schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:29:
Sneeuw op m'n vouwwagen, niet gedacht dat ooit mee te maken. :D
Harder stoken 😜

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

pirke schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:18:
[...]

Dan rij je geen 80 of binnendoor :)

Bijna 900km vind ik echt veel te veel om op 1 dag te rijden, je bent op vakantie, en nog wel met een camper waar het om de reis gaat en niet de bestemming! Zelfs verspreid over twee dagen is dat een flinke afstand. Drie dagen kun je daar ook prima over doen. Of langer als je nog een paar dagen Zwitserland mee pikt :)

In mei hebben we twee weken vrij en ik overweeg een rondje Duitsland - Zwitserland - Italië - Frankrijk (mits het weer meezit). En daar vind ik twee weken eigenlijk al te kort voor... Ik wil meer doen dan alleen maar rijden.
Nee klopt ik reed de laatste jaren wel wat harder door.
Met "slechts" 2 of 3 weken vakantie wilden we gewoon ook wat verder weg kunnen.
Om 2 redenen:
1 In de buurt hadden we al heel veel plekken bezocht met de camper
2 we wilde toch ook echt wel gewoon goed/warm weer. En dan moet je toch wat verder naar het zuiden.

Dus 2 dagen kachelen en we waren er wel.
Wat we ook vaak deden: vrijdag na het werk vertrekken.
Vanuit Eindhoven is het precies 300km naar de Luxemburg - Franse grens.
Daar is (of was) een (gratis)camperplaats waar we dan overnachten.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/03/1648751586-590-x-443px-IMG_3028.JPG
Die camper met het bromscootertje achterop was die van ons.

Volgende dag weer verder en in de avond waren we dan wel in Ligurië of de Piemonte. Of Zuid Frankrijk.

Terug reed ik ook vaak in een keer terug, mits niet veel meer dan 1000km.
Ik wissel overigens ook niet met mijn vrouw, er zijn een aantal dingen die ik niet uit handen geeft. Het stuur is er daar eentje van.. >:)
Zonder dollen, mijn ex reed geen auto want geen rijbewijs. Mijn (huidige) vrouw rijd niet met de caravan.

Ik zal even mijn pc opstarten kijken of ik nog wat ruime en okay campings kan vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Bommes op 31-03-2022 20:40 ]

• pirke
@Bommes zonder kinderen is dat een prima aanpak, maar met een kleuter en een peuter zijn veel kilometers op 1 dag gewoon niet handig. Met de auto naar Zuid-Frankrijk (150km/u over de peage) hadden we een overnachting bij Orleans, met regelmatig pauze onderweg, dat was echt het maximum voor ze. Al zijn ze ondertussen wel weer ietsje ouder.

Nu gaat dit jaar de eerste keer worden dat we ver weg gaan met de camper inclusief kinderen, en ik verwacht dat de treinzit gaat helpen. Vrouw bij de kids, lekker kleuren en spelletjes doen, ik rij wel. Zal ook wel moeten, vrouw heeft alleen B, geen C :) Camperplaatsen zijn dan ideaal, rijden tot de koek op is, plekje zoeken en klaar. Voor de eerste en laatste 1 a 2 dagen vd reis is dat prima, voor de rest vd vakantie is een relaxter tempo wel zo lekker.

Komende zomer gaan we 6 weken rondtrekken, regio TBD, maar dat zullen ook veel kilometers worden. 1 a 2 uurtjes rijden, leuke attractie of bezienswaardigheid bezoeken, weer 1 a 2 uur rijden en leuk plekje zoeken voor 1 a 2 nachten. Dan heb je elke dag iets leuks om te doen en kom je nog steeds ergens. Mocht het ergens leuk genoeg zijn blijf je er 3 nachten, we zien wel.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Afgelopen jaar was ook de eerste vakantie met een ons dochtertje van toen 6 maanden.
ik heb het in 3 dagen gereden met de caravan achter de auto naar Toscane.
Eerste "stint" ergens in noord Frankrijk in de Vogezen.
Tweede dus die camping in/bij Como en derde dag door naar Toscane.

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 31-03-2022 21:41 ]

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-01 21:21
Het zal ook helemaal aan de kinderen liggen wat je qua reis het beste kunt doen. Mijn schoonouders wonen 200km verderop en onze kinderen zijn van baby af aan dus al gewend om regelmatig 400km op een dag in de auto te zitten om een dagje naar opa en oma te gaan. Ze zitten dan ook liever even 1,5 dag wat langer in de auto zodat we zo snel mogelijk op de plaats van bestemming zijn en voor hun de vakantie echt kan beginnen dan dat ze 3 kortere dagen in de auto zitten.

Nee ik ga niet lopen jagen, en rij gewoon relaxed met de caravan 95-100km/h op de teller, waar het goed mogelijk is buiten de peage om, relaxte tankstops met een ijsje, een hapje bij een restaurant en voor het donker staan we op een tussencamping zodat ze daar nog even hun energie kwijt kunnen. Maar we maken er wel een lange dag van zodat er kilometers gemaakt kunnen worden.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• ronk1961
@Richard117 Zo hebben wij dat ook altijd met onze kinderen gedaan.
Aan die ervaring hebben ze later ook wat aan.

• pirke
Richard117 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:58:
Ze zitten dan ook liever even 1,5 dag wat langer in de auto zodat we zo snel mogelijk op de plaats van bestemming zijn en voor hun de vakantie echt kan beginnen
Dat is het verschil tussen rondtrekken en naar een bestemming rijden ;) Als je gaat trekken begint de vakantie als je de motor start en heb je geen bestemming. Waar je 's avonds slaapt is 's ochtends nog niet bekend.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Da's op de bonnefooi, heeft op zich niets met rondreis of enkele reis te maken.
Wij deden dat ook vaak zonder rond trekken. Gewoon auto vol en gaan, we zien wel welke camping en waar we uit komen. Maar dan wel een tijd staan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-12-2025
Richard117 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:58:
Het zal ook helemaal aan de kinderen liggen wat je qua reis het beste kunt doen. Mijn schoonouders wonen 200km verderop en onze kinderen zijn van baby af aan dus al gewend om regelmatig 400km op een dag in de auto te zitten om een dagje naar opa en oma te gaan. Ze zitten dan ook liever even 1,5 dag wat langer in de auto zodat we zo snel mogelijk op de plaats van bestemming zijn en voor hun de vakantie echt kan beginnen dan dat ze 3 kortere dagen in de auto zitten.

Nee ik ga niet lopen jagen, en rij gewoon relaxed met de caravan 95-100km/h op de teller, waar het goed mogelijk is buiten de peage om, relaxte tankstops met een ijsje, een hapje bij een restaurant en voor het donker staan we op een tussencamping zodat ze daar nog even hun energie kwijt kunnen. Maar we maken er wel een lange dag van zodat er kilometers gemaakt kunnen worden.
Mijn ouders hadden 'vroeger' het geluk dat mijn zus na 10 a 15 minuten onder zeil was. Mij konden ze vermaken met een boek en dan had je aan mij ook 'geen kind meer'. Kan me nog wel herinneren dat mijn zus dacht dat Limburg (familie van mijn vader) maar een 20 minuten rijden was :+ (wij woonden destijds in Heerhugowaard)

Op vakantie naar Frankrijk reden we meestal ook in 2 dagen.

Tegenwoordig rij ik in 2 dagen naar de Dordogne of Toscane. Tussenstop bij Bellinzona ook al eens gehad. Of Zuid-Duitsland toen we nog in Groningen woonden.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Okay nog even door mijn vakantie foto en herinneringen archief gekeken.
Na al die jaren zijn dat echt 100den campings.. maar zo even een paar ruimere campings of campings die op een andere manier in mijn herinnering gebleven. Die mij/ons erg dus goed bevallen waren.

Camping in Toscane voor mensen die eventueel privé sanitair bij hun plek willen hebben.
Plaatsen ruim genoeg voor 7,5 meter camper, restaurant op de camping, zwembad, enz.
Camping Belsito in de buurt van Montecatini Terme wat weer in de buurt is van Firenze.
Ideaal om met de trein naar Firenze op en neer te gaan.
https://goo.gl/maps/2Se8i8Xf5bNJnmgy5
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/04/1648801956-590-x-443px-20150616_181855.jpg

Nog weer wat verder, in de Marken.
Camping Podere Sei poorte (NL eigenaren)
https://www.podereseipoorte.it/
Ruime plaatsen, zwembad, zee op een uurtje.
Mooie omgeving om te wandelen, motorrijden, kleine dorpjes, lekker eten.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/04/1648803597-600-x-450px-IMG_6685.JPG

Oh en als je echt ruimte wilt, plekken van 300 tot 400m2, in Frankrijk.
In de Dromé, dit dal schijnt een beetje een micro klimaat te hebben, erg vaak erg goed weer.
Maar misschien niet echt geschikt met kinderen ??
Een leuk dorpje op loop afstand, super omgeving om te wandelen, fietsen, vale gieren te spotten.
Riviertje achter de camping, je kunt aan schuiven om mee te eten op sommige avonden.
Mijn ex en ik zijn er 3 of 4 keer geweest al, was van Nederlandse eigenaren maar sinds een jaar of 5/6 zijn het terug Fransen.
http://www.domainedumurier.com/index.php/nl/
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/04/1648804398-600-x-450px-244.JPG

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Maar ik ben zelf eigenlijk ook wel opzoek naar tips.
Voor aankomende zomer willen we in het na seizoen 2 weekjes naar Frankrijk.
Ik hink op 2 mogelijkheden:
De Loire streek, misschien 2 of 3 campings daar aan doen.
Paar dagen ergens staan en door naar de volgende.
Paar jaar terug op de terug weg vanuit Spanje kwamen we door Tours waar we 1 nachtje hebben gekampeerd, die stad/ dat dorp leek ons toen erg leuk om nog eens terug te gaan.
En de camping was best okay van wat ik er van mee heb gekregen in 1 nacht :P
https://goo.gl/maps/M7f83zhHBwoPBR1s8

Dat is in 1 dag rijden net te doen denk ik met dreumes in en caravan achter de auto vanuit Eindhoven.
Vanuit daar verder stroom afwaarts richting de zee??

Andere optie is wat meer naar het zuiden, richting de Ardèche. Daar is de kans op goed weer wel een flink stuk groter.
Ik had al een camping online gevonden:
https://goo.gl/maps/M7f83zhHBwoPBR1s8
https://www.camping-balazuc.com/
Sprak me wel aan, omgeving is super (ben ik al een aantal keer geweest met de camper en de motor.
Maar is wel weer een flink stuk rijden, dat lukt me niet in 1 dag denk ik.
Wat niet heel erg is trouwens maar goed.

Misschien nog wat tips in een van beide richtingen??
Loire of Ardeche.

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17:27
Bommes schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:46:
....

Misschien nog wat tips in een van beide richtingen??
.... Ardeche.
Mijn zusje heeft een paar jaar terug op de volgende camping gestaan:
Camping Les Blaches Casteljau Ardèche
https://maps.app.goo.gl/VVhX7pT4zaF3d8y38

Wij hebben haar daar toen opgezocht en was een mooie schaduwrijke camping aan een leuk riviertje. Door de heuvelachtige ligging in het bos was er niet echt sprake van afgebakende plekken. Hun stekkie was ook lekker ruim. Wellicht nog wat om eens naar te kijken.

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 13:42

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Ja hij is binnen de "SoloStove"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h42Dhek83xxCjfunX7jmXKQvv_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lT5lbblkXa9VsBesoNuBtntL.jpg?f=fotoalbum_large

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Luifel is op de caravan geplaatst, maandag ophalen. Dan eens nieuwe foto's maken.

Eentje uit den ouden doosch :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOxwVw5PlGJYYFqlh5jR_kZmWqw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DBVvbXuHCURScZg2XFET2d97.jpg?f=user_large

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Was dat niet die camping waar het nogal vochtig werd? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gonadan schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 19:05:
Was dat niet die camping waar het nogal vochtig werd? :P
Dit was vlak ervoor :P

• Japieh
  • Laatst online: 13-01 20:21
Oeh, die wil ik ook, welke heb je gekocht? En wat is de diameter?

• knutsel smurf

knutsel smurf

Japieh schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 22:07:
[...]

Oeh, die wil ik ook, welke heb je gekocht? En wat is de diameter?
Je hebt 3 varianten waarbij ik de kleinste eigenlijk niet zou adviseren puur omdat de standaard houtblokken die je koopt er niet volledig in passen.
Ik heb de Bonfire welke 49cm diameter is. De yukon is nog 10cm groter in diameter.

• Japieh
  • Laatst online: 13-01 20:21
knutsel smurf schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 22:46:
[...]

Je hebt 3 varianten waarbij ik de kleinste eigenlijk niet zou adviseren puur omdat de standaard houtblokken die je koopt er niet volledig in passen.
Ik heb de Bonfire welke 49cm diameter is. De yukon is nog 10cm groter in diameter.
Bedankt, ik zat inderdaad ook naar de bonfire te kijken, hik alleen nog een beetje tegen de prijs aan ;)

• knutsel smurf

knutsel smurf

Japieh schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 22:49:
[...]

Bedankt, ik zat inderdaad ook naar de bonfire te kijken, hik alleen nog een beetje tegen de prijs aan ;)
Ze zijn niet goedkoop, maar de gedachte bij mij was meer de herinneringen die je maakt en daar staat geen prijs op.

Het is gewoon gaaf om met iedereen eromheen te zitten en te bieren, kids die marshmallows maken en of brood. Gitaar erbij etc

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik dacht het al te herkennen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Deze ochtend opgehaald en de "nieuwe oude" Lander staat nu thuis op de oprit.
Het is Lander 474 Pierre Cardin uit 1986.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/04/1648902341-600-x-360px-20220402_123449.jpg

Afgezien van wat verkleurde stikkers en wat kleine beschadigingen binnen een buiten is het ding erg netjes en orgineel.

Met rijden geen centje pijn achter onze Captur.
Met 94km/u op de cruise kwam het verbruik op gemiddeld 9L per 100km uit.

[ Voor 22% gewijzigd door Bommes op 02-04-2022 15:40 ]

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:28
Vandaag de caravan + nieuwe voortent opgezet op ons seizoensplek!
Was ff wat uitzoekwerk met de stokken naar het is gelukt. Ben niet helemaal tevreden met hoe het staat, maar daar hebben we tot eind oktober de tijd voor om het strak te zetten :p
Er komt nog een luifel en een erker aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AD2AsgyXKyOGNwpP8jyIrINDaQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KKEvK5JrZRThIiQubowDm8mW.jpg?f=fotoalbum_large
Bommes schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:31:

[Afbeelding]

Afgezien van wat verkleurde stikkers en wat kleine beschadigingen binnen een buiten is het ding erg netjes en orgineel.

Gefeliciteerd! Mijn nieuwe caravan is een Knaus Sudwind 500FSK uit 2004!

Mijn Mercedes deed zo'n 8L/100km geloof ik.

[ Voor 34% gewijzigd door harmageddon op 02-04-2022 19:52 ]

Aap!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

[Afbeelding]

Sexy setje :9~ _/-\o_ O+

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

aReaRe schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:50:
[...]

Caravan staat al bij de dealer (sinds medio februari) :P
Controle op vocht voor garantie, paar fouten die onder garantie worden gerepareerd, en de mover accu middels een diode brug aan laten sluiten op het boordnet voor de verlichting.
En klaar *O*

Maandag ophalen, kijken of dat gaat lukken met een bezorging door Leen Bakker (bankstel) op dezelfde dag(beide moeten nog betaald worden).
We gaan het zien.

[ Voor 4% gewijzigd door aReaRe op 02-04-2022 20:10 ]

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:33
Caravan staat weer op de camping *O*

Jammer dat een uurtje terug het gas op was. Zijn dus weer thuis -O-

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@harmageddon ons muesli Renaultje moet het doen met een 900cc 3 cilindertje met 90 pony's.
Verbruik viel me dus niets tegen.

Net wat aan het rommelen geweest in de nieuwe caravan.
Moest eerst ff een kabel klussen, de vorige eigenaren hebben echt alles er uit gehaald.
En mijn kabels met CEE stekkers liggen in onze caravan en die staat in de stalling, waar ik net niet meer naar toe kon.
Gelukkig had ik nog 1 CEE female sterker met wat kabel liggen in de garage.

En het ding is dus echt helemaal leeg, geen gasfles, geen kabels..
Kan de kachel dus ook nog niet testen.
Ook hebben ze de waterpomp die buiten in de jerrycan in de dissel hangt, er afgehaald en de slang dicht getaped.
Binnen in de badkamer zit een beetje kleine jerrycan met pompje.
Dat werkt wel allemaal gelukkig.
Maar dat is maar 5 liter of zo, echt veel te klein dus. Hun gingen er ook in de winter mee weg, het tankt 5 binnen kan dan niet bevriezen, goed idee maar wel erg klein zo.
Misschien dat ik wel in tank in een van de banken klus.

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:16
@Bommes Mooie combinatie heb je. d:)b
Volgens mij heeft Pierre Cardin in het verleden zo'n beetje alles ontworpen wat je maar kunt bedenken.
Dat men de gasfles en de kabels er uit gehaald heeft is niet zo vreemd toch?
Ik heb mijn oude caravan ook zonder toebehoren verkocht, die heb ik weer nodig voor mijn nieuwe caravan.
Al heb ik de pompjes de in de watertank wel gewoon laten zitten. :+
Heb je er ook nog een oude voortent bij of ga je de caravan zonder voortent gebruiken?

• pirke
9L is zeer netjes, wij zitten op 14L met die snelheid :w

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

205Gutmann schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 21:38:
@Bommes Mooie combinatie heb je. d:)b
Volgens mij heeft Pierre Cardin in het verleden zo'n beetje alles ontworpen wat je maar kunt bedenken.
Dat men de gasfles en de kabels er uit gehaald heeft is niet zo vreemd toch?
Ik heb mijn oude caravan ook zonder toebehoren verkocht, die heb ik weer nodig voor mijn nieuwe caravan.
Al heb ik de pompjes de in de watertank wel gewoon laten zitten. :+
Heb je er ook nog een oude voortent bij of ga je de caravan zonder voortent gebruiken?
Klopt meestal gaat alles er wel uit.
Mijn laatste camper verkocht ik zo goed als compleet, met gasflessen, kabels, wiggen en heel de handel.

Er zit een "winter" en een zomer voortent bij.
Hoe is wat het is moeten we nog gaan bekijken.

Je gebruikersnaam gezien zul je dit wel tof vinden:
Ik heb een Citroen BX GTI uit 1986 te koop gezien, ziet er echt heel tof uit in de advertentie.
Dat is natuurlijk wel echt heel gaaf zo voor deze caravan uit 86.
Maar ja.. Citroen BX = onbetrouwbaar.
In mijn herinnering.

@pirke mijn "grootste" camper, een Hymer B644 met Fiat 2.8 TDIcat liep eigenlijk altijd 1 op 9.
Dat met ongeveer 110km/u op de snelweg.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Drardollan schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 21:00:
Caravan staat weer op de camping *O*

Jammer dat een uurtje terug het gas op was. Zijn dus weer thuis -O-
Om een nieuwe fles te halen of heb je het moeten afbreken?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• pirke
Bommes schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 22:19:
@pirke mijn "grootste" camper, een Hymer B644 met Fiat 2.8 TDIcat liep eigenlijk altijd 1 op 9.
Jij had geen 3,3 meter hoge parachute aan de voorkant ;) Een baksteen is aerodynamischer dan een alkoof. Ruim 5 ton gewicht helpt ook niet echt met de rolweerstand.

Al vind ik 1 op 9 bij 110 ook voor een integraal wel erg zuinig. Is dat op de GPS of op de teller?

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@pirke op de teller, denk 100 a 105 werkelijk?

• Drardollan
Gonadan schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 22:31:
[...]

Om een nieuwe fles te halen of heb je het moeten afbreken?
Deze week even een nieuwe fles halen. Caravan staat er sowieso tot juli *O*

Normaal heb ik ook een reserve elektrisch kacheltje bij, die stond helaas ook thuis: vergeten in de caravan te zetten :+

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:11
pirke schreef op zondag 3 april 2022 @ 00:24:
[...]

Jij had geen 3,3 meter hoge parachute aan de voorkant ;) Een baksteen is aerodynamischer dan een alkoof. Ruim 5 ton gewicht helpt ook niet echt met de rolweerstand.

Al vind ik 1 op 9 bij 110 ook voor een integraal wel erg zuinig. Is dat op de GPS of op de teller?
Wij reden met onze camper (Alkoof - Chausson Flash 03) ook rond de 9.5L op 100KM. Maar wij reden dan ook nooit boven de 80. :)

Ik zal binnenkort eens een verslag(je) plaatsen van onze reis in Europa. In 2020/2021 zijn wij (vrouw, kind van 2 jaar en ik) met een camper door Europa getrokken. Noorwegen, Zweden, Griekenland (3 maanden :9 ), Bulgarije, Turkije en vervolgens meerdere Oost Europese landen.

Wij hebben voornamelijk wildgekampeerd met iets van 10 dagen op campings op een heel jaar reizen. Dus ondanks de "luxe" van een camper, was dat soms best wel basic: 120L water voor een hele week en (bijna) geen verwarming. Maar vooral een hele mooie ervaring.

Dit was één van de vele mooie wildkampeer plekjes, in dit geval in Noorwegen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PPq6GW5ulTTMgZgra8CpT4nNtq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3HOR3FgmKaj9cSpt9zciORa3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door FreeShooter op 03-04-2022 08:38 ]

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:16
Bommes schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 22:19:
[...]

Klopt meestal gaat alles er wel uit.
Mijn laatste camper verkocht ik zo goed als compleet, met gasflessen, kabels, wiggen en heel de handel.

Er zit een "winter" en een zomer voortent bij.
Hoe is wat het is moeten we nog gaan bekijken.

Je gebruikersnaam gezien zul je dit wel tof vinden:
Ik heb een Citroen BX GTI uit 1986 te koop gezien, ziet er echt heel tof uit in de advertentie.
Dat is natuurlijk wel echt heel gaaf zo voor deze caravan uit 86.
Maar ja.. Citroen BX = onbetrouwbaar.
In mijn herinnering.

Ik ben inderdaad liefhebber van de wat oudere Franse auto's. Ik heb enkele jaren een 205 GTi gereden, heerlijke auto was dat. Daarna nog een tijd Peugeot blijven rijden maar na de dramatische Peugeot 407 heb ik de switch gemaakt naar Ford.
Ik zou graag nog eens een 205je terug willen kopen, helaas ontbreekt het me aan de ruimte om te sleutelen.

Een BX GTi is een mooie trekauto voor je caravan, zijn deze nog een beetje betaalbaar?

Ik ben benieuwd hoe het er allemaal uitziet als je klaar bent.

Zelf kwamen we afgelopen zomer ook nog een bijzondere combinatie tegen op de camping. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMyIy8e7UhWB0bxLfoUSJWoCYdE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uCqjmKzVHgBnRc2ZoGV6uTSD.jpg?f=fotoalbum_large

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Drardollan schreef op zondag 3 april 2022 @ 08:13:
[...]

Deze week even een nieuwe fles halen. Caravan staat er sowieso tot juli *O*

Normaal heb ik ook een reserve elektrisch kacheltje bij, die stond helaas ook thuis: vergeten in de caravan te zetten :+
Oh je hebt een seizoensplaats, ik dacht dat je ging kamperen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Drardollan
Gonadan schreef op zondag 3 april 2022 @ 09:56:
[...]

Oh je hebt een seizoensplaats, ik dacht dat je ging kamperen.
Voorseizoen.

Maar wat is daar niet kamperen aan? Sta met een caravan op een stukkie gras en loop naar de WC oOo

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Drardollan schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:09:
Voorseizoen.

Maar wat is daar niet kamperen aan? Sta met een caravan op een stukkie gras en loop naar de WC oOo
Je caravan neerzetten en weer naar huis rijden noem ik geen kamperen nee, hoop niet dat je die discussie aan wilt gaan? ;)

Maar het klonk eerst alsof je vanwege het gebrek aan gas weer naar huis was gegaan, maar daarna alsof het alleen caravan neerzetten was. Dus ik volg het niet meer, hoe zit het nu? :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:21
Gonadan schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:29:
[...]

Je caravan neerzetten en weer naar huis rijden noem ik geen kamperen nee, hoop niet dat je die discussie aan wilt gaan? ;)

Maar het klonk eerst alsof je vanwege het gebrek aan gas weer naar huis was gegaan, maar daarna alsof het alleen caravan neerzetten was. Dus ik volg het niet meer, hoe zit het nu? :+
Ik vermoed, dat als hij niet zijn tenen eraf gevroren had, hij daar was gebleven, en dat het dan dus kamperen was geweest. Nu was het caravan wegbrengen :+

iRacing Profiel

• Harribo
Ik heb de opblaasbare tent Air Seconds 4.1 F&B van decathlon gisteren binnen gekregen van pakket dienst Dynalogic.

Ik moest daarvoor dus, wat ik al eerder zei, de hele dag van 8-22 thuis zijn. Waar ik wat geïrriteerd over was.
Maar nachts kreeg ik al een email waarin die 14 uur werd gereduceerd tot slechts 3 uur.
Het verschoof gedurende de dag met een kwartier. En naarmate de tijd vorderde, werd de tijdsduur van bezorging nog verder gereduceerd tot 45 minuten. De tijden worden steeds geüpdate, gaat wrs automatisch.

Hartstikke vriendelijke man. Ik stond klaar in mijn voetbal outfit, want ik zou gaan voetballen in het park. Moet ik je nog ff wegbrengen zei hij? Hahaha jongen, volgens mij moet je pakketje afleveren toch? Maar wel heel aardig.

Mochten mensen nog wat bestellen bij decathlon of überhaupt gebruik maken van dynalogic, het gaat dus zoals beschreven.

Nu ff kijken wanneer voor de test op te zetten, want komende week is het vnl regen als ik zo kijk.
Zie sommige nu al kamperen... Brrrr...

[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 03-04-2022 11:04 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Net even "last minute" een plekje op een camping redelijk in de buurt gereserveerd voor het Paas weekend.
Camping Klein Vink bij Arcen (Limburg)
Niet echt mijn favoriete soort camping zo een enorm Roompotpark park.
Maar ik ga zaterdag heel de dag motorrijden (afspraak staat al met een maatje samen) en blijft mijn vrouw dus alleen daar met ons dochtertje.
Ze wilde dus speeltuinen en mogelijkheden op vertier en vermaak.
Ooh en haar oom staat ook op die camping dat hielp ook mee :P

Deze week dus z.s.m. alle kampeerspullen uit de "oude" caravan op halen, welke in de stalling staat.
Alles in de nieuwe inladen, testen, inruimen, poetsen, enz enz.
Oh en ook nog werken >:)

En dan dus vrijdag daar heen met de caravan/auto als opstellen en dan weer op en neer om de motor te halen. 8)7

• Drardollan
Wild Chocolate schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:55:
[...]

Ik vermoed, dat als hij niet zijn tenen eraf gevroren had, hij daar was gebleven, en dat het dan dus kamperen was geweest. Nu was het caravan wegbrengen :+
Inderdaad :)

Zonder gas in de koudste nacht van april is wat problematisch. Geen verwarming en geen eten, dan wordt creperen en dat gaat mij persoonlijk een stapje te ver. De campingwinkel is nog dicht dus bakken wij zelf broodjes af voor ontbijt en lunch.

Was gisteren helaas geen optie meer om een nieuwe fles te krijgen, hij was net te laat leeg. Stom genoeg heb ik er niet aan gedacht van te voren, dan had ik hem kunnen laten vullen. Maar dat is een beginnersfout met een seizoensplek. Ik kampeer al een jaar of 40 en heb wel een idee hoe dingen werken, maar tot vorig jaar enkel in de zomer gekampeerd. Dan gebruik je enkel gas voor koken en we eten dan ook wat vaker makkelijk zoals iets halen, een broodje of van de Skottel. Deed gerust 10+ jaar met een gasfles (wisselde meestal ivm leeftijd fles), dus geen seconde stil gestaan dat de kachel zoveel gebruikt.

Maar gelukkig is de afstand camping - huis klein, met een minuut of 20 thuis. Wel jammer, we hadden ons wel verheugd op de eerste nacht, de kou deert ons verder niet (kwestie van voldoende lagen) in de nacht. Maar het moet wel leuk blijven, ik ga niet zitten klappertanden met een ongebakken broodje als ik ook warm thuis een gekookt eitje kan eten 8)

• Drardollan
Gonadan schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:29:
[...]

Het plan was neerzetten en een nachtje slapen, wilde eigenlijk vrijdag al gaan maar toen was het geen doen qua weer.

Wij zijn in het voorseizoen in principe elk weekend en elke schoolvakantie op de camping, onze levensfase laat het helaas nog niet toe om er alle dagen te zijn. Eerst nog een paar jaartjes werken helaas.

Pagina: 1 ... 114 ... 279 Laatste