Duikers op GoT - Deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 52 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:27
@0xDEADBEEF
Precies ik wil graag een LED scherm omdat die van zichzelf licht geven. Denk aan computers als scubapro G2 /Suunto EON core / Cosmiq+.
Maar ik wil natuurlijk niet te veel uitgeven of als echt breed uit mijn broek laat hangen een Garmin Descent.
Eigenlijk gaat mijn voorkeur waarschijnlijk naar de G2 en dan de console versie. Ik wil liever geen pols model.

[ Voor 4% gewijzigd door leonbong op 23-10-2019 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Alle zender computers zijn rond de 700-800€ dus het valt wel mee.
Oplossingen met een zender zijn gewoon duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07:46

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

leonbong schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 16:22:
Alle zender computers zijn rond de 700-800€ dus het valt wel mee.
Oplossingen met een zender zijn gewoon duur.
De Suunto Vyper Novo kan ik vanaf 500 vinden met zender, dat is inderdaad wel een van de goedkoopste.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Is een goede computer.
Ik persoonlijk wil liever zo’n kleuren scherm ivm afleesbaarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-10 18:56
ik heb die vyper novo en die werkt prima. ik mis die kleuren niet onderwater, zie je die überhaupt?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
@Bockelaar
Jazeker maar belangrijker de letters geven licht.
I.p.v. lichtgevende achtergrond zoals bij normaal lcd.

Vyper vs EON onderwater.

Zoals je ziet die oled achtige schermen zijn makkelijker voor je ogen.

[ Voor 81% gewijzigd door leonbong op 24-10-2019 20:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik duik toch alleen in azuur blauw helder water, dussuh :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Graag zou ik bij jullie wat advies willen inwinnen over het (eventueel) aanschaffen van duikmateriaal. Op dit moment ben ik met mijn vriendin bezig met de PADI Open Water cursus. Veel geleerd inmiddels en erg leuk allemaal. Morgen de laatste duik (2e open water duik). Omstandigheden vielen wel wat tegen. Erg koud en veel wind (vorige keer windkracht 5, morgen wederom lijkt het...).

We gaan binnenkort naar de Maladiven dus dat is de hoofdreden waarom de cursus nu volgen. Op dit moment denken we dat we eventuele volgende vakanties ook wel weer willen gaan duiken. Ik zelf wil het sowieso in Nederland voort gaan zetten zoals het nu lijkt.

We hebben allebei vinnen, maskers/snorkel en schoenen aangeschaft. Bevalt erg goed. Nu zit ik te kijken of het verstandig is om ook een eigen wetsuit aan te schaffen. Alleen wat is verstandig om aan te schaffen? Een shortie? Of toch wetsuit met lange mouwen (en dan welke dikte?). Het moet in de eerste plaats geschikt zijn voor de Maladiven in de periode december/januari. Ik had al wat gezocht en volgens mij is een shortie dan wel te doen alleen ben ik bang dit deze voor eventuele volgende duiken in Nederland in de kast blijft? Hierover graag eens jullie mening/advies!:)

Duikcomputer lijkte me ook heel gaaf. Alleen wil ik hier toch even mee wachten als we de echte duiken tijdens vakantie gehad hebben. Dit met name om de toch best wel forse prijzen van een beetje redelijke computer wat ik zo had gezien.

Ik wil sowieso nog even langs Lucas Divestore in Nijverdal, dit schijnt erg goede winkel te zijn volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 23:19

BoGu5

hmmmz

Voor een beginnende duiker: Een van de laatste dingen die ik perse van mezelf zou willen hebben als ik naar kristalhelder blauw water op vakantie zou gaan is wel de wetsuit. Dat valt prima te huren/lenen in elk duik-vriendelijk land. Ook scheelt het flink kilo's in je koffer als je het niet meeneemt. Sowieso als de (huur)materialen niet op orde zijn moet je als een gek wegrennen imo.
Mijn volgorde zou zijn:
- Computer
- Masker
- Automatenset
- BCD/Wing
- Vinnen
- Wetsuit
- Fles
- Lood

Bron: zelf ook beginnende duiker met Nederlands brevet en wat kristalhelder tropisch water ervaring in Thailand/Indonesie.

[ Voor 11% gewijzigd door BoGu5 op 14-12-2019 22:07 ]

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ik heb op de maladiven gedoken was mooi elke duik haaien!
Maar zonder geheid wat mij betref5 is de volgorde van bezit voor de maladiven masker / computer / wetsuit 3mm lang / ademautomaat / vinnen schoenen / bcd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ik heb na m'n OW meteen een duikcomputer aangeschaft en geen haar op m'n hoofd heeft daar spijt van gehad.

Was wel een flinke investering (Suunto D6i Novo met tank pressure transmitter), maar gaf me meteen een goeie reden om vaker te duiken :P

Pas 2 jaar later heb ik "de rest" aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Bedankt voor de antwoorden! Duidelijk, dan wacht ik met aanschaffen pak en word computer eerste wat ik eventueel koop.

@leonbong nog meer tips voor de net beginnende duiker op de maladiven?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Shorty gaat misschien ook, bij de maladiven.
Daarnaast de Maldiven is niet arm, wat zich meteen in de kwaliteit van de duikscholen vertaald ik heb eigenlijk overal wel redelijk knap materiaal gezien dus het huren is geen probleem wat mij betreft met die gedachte is computer of een camera misschien nuttiger.

Als je niet van plan bent om elke 2x dag te duiken heb je die computer eigenlijk ook niet nodig. Daarnaast bij de duikscholen waar ik was kon je die kostenloos lenen.

[ Voor 21% gewijzigd door leonbong op 15-12-2019 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
ik ben altijd bang dat ik het met een shorty en 3-4-5 duiken per dag koud krijg. Ik heb een 3mm lang en heb het na een paar dagen niet meer lekker warm bij de 3e of 4e duik van de dag. Niet dat ik loop te rillen alsof ik met 6C bij ZandEiland 4 in het water lig, maar ook niet alsof het de eerste duik is in 30C :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-10 10:15
Ik zou zelf inderdaad een masker en snorkel aanschaffen en eventueel een computer. En dan na de vakantie goed nadenken of je verder wilt met duiken in NL. Gezien dat je in NL toch een wat zwaardere ademautomaat (geschikt voor oudwater) neemt, zou ik deze in het buitenland gewoon huren en testen voordat je het water in gaat.
Heb gister nog gedoken met een dubbel 7mm, was goed te doen. Alleen het omkleden buiten is wel koud....

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:56
31 januari t/m 2 februari is de Duikvaker beurs in Houten. Voor mij wordt het de eerste keer dat ik een kijkje ga nemen. Ben in het bezit van OW, maar ga, op zondag, voor de leuk rondstruinen over de beurs.

Zijn er meer gegadigden? Of heeft iemand ervaring met voorgaande edities en eventuele must-sees?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:31
Ik ben beginnend duiker, en heb al bij ow een masker met glazen op sterkte en een computer genomen. Deze twee neem ik ook mee naar vakantie.

Daarna voor weinig een set over kunnen nemen. Mocht je nog interesse hebben in een computer, dan hoor ik het wel.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
mijn vrouw en ik gaan ook naar de Duikvaker. Vorig jaar ook geweest, gewoon wat rondgekeken. Mijn vrouw heeft een 3mm lang Bare s-flex pak gekocht voor een scherpe prijs. Was een leuk dagje uit.
Dit jaar is het doel: info over liveaboards Oman en Indonesie, en een set handschoenen voor in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:29

Stimulate14

⭐⭐⭐

Yes, wij gaan ook :). Zondag staat er familie met een stand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyRuS
  • Laatst online: 12:08
Terug van een duik vakantie van Bonaire. Samen met vriendin nu voor de 2e keer daar gedoken. Echt geweldige dieren gezien onderwater, schildpadden, grote groene murenes, lionfish en mooi ander leven.

Ook weer wat spannends gehad wat ik zie als leerschool. Met de stroming mee en tegen de stroming terug, het ging goed tot vlak voor het einde. Op ongeveer 8 meter voelde ik stress aankomen omdat ik buiten adem raakte, door het finnen tegen de stroom in. Ook een drukmeter die je bekant ziet bewegen naar onder 40 bar helpt dan niet, dat versterkte het stress gevoel. Op dit moment zitten we op 6 meter en ik geef druk door 30 bar, ik voel me niet relax, ik wil stijgen. Samen rustig opgestegen met de computer in het zicht.

Nog nooit eerder ervaren en van geleerd. Ik had de stroming niet moeten onderschatten. Ik wist dat we stroom mee hadden, en redelijk ook. Eerder omkeren, niet wachten tot 100 bar. Hoger terug zwemmen, want we werden telkens van 10m naar 16m gedrukt. Of direct naar de kant, dat is het mooie van Bonaire, je kan er vrijwel overal uit.

Nog een filmpje dan

De octopus was denk ik toch wel het meeste toffe wat ik gezien heb, ondanks de beetje awkward schreeuw bij de eerste murene :+

Klik voor de octopus

[ Voor 7% gewijzigd door XyRuS op 31-01-2020 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-01 12:51
Ik ben nu geen expert in duiken maar tegen de stroming in duiken 8)7 8)7 8)7 8)7

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
@XyRuS Wat maakt je vriendin (denk ik?) een raar 'hopje' bij de giant stride? :o Vanaf dit perspectief lijkt 't wel een klein stapje met een hopje erin. Doodeng :X Krijg het gevoel alsof d'r tank maar nét langs het randje gaat :+

Jullie duiken zo te horen niet met een gids? Want tegen de current in héén is wel een beetje duiken 101 :+

Op Thailand bij Hin Daeng/Hin Muang (met gids) ook reteveel stroming gehad. Bij gebrek aan fatsoenlijk ontbijt (gingen met een speedboat die niet zoveel ontbijt aan boord had.. Donuts.. Wat rijst.. :/) kreeg ik bij elke forse inspanning meteen enorme koppijn :( Dat was geen fijne duik. Wel heel erg mooi :o maar niet fijn :P Sindsdien heb ik een nog grotere hekel aan stroming :+

[ Voor 55% gewijzigd door Osiris op 31-01-2020 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyRuS
@Osiris Goed gezien! 8) Dat scheelde niet veel. Echt giant is het nog niet ;) Ze heeft best wel angst als ze op het randje staat om te springen. De eerste keer liet ze zich teveel naar voren vallen en klapte de 2e trap in haar mond ondanks handje voor het gezicht. Verder is ze wel heel vrij in het water, meer een hoogtevrees dingetje.

Klopt, we duiken zonder gids, de bootduik op Klein Bonaire is wel met gids gedaan. Betreft de stroming, absoluut een beginners fout. Ik heb het zachte koraal bekeken welke kant het opwaaierde, maar ik denk te ondiep, nadat we besefte dat we stroom meewaarts gingen hadden we gewoon moeten draaien.

Over jou verhaal met het eten, dat is waar ik ook een beetje bang voor ben in de oosterse duik landen. Ik ben een beetje moeilijk met eten betreft en bang dat ik een hele week op rijst en donuts zou leven. :o

Voor nu zouden we nu graag SSI advanced willen halen in Nederland om toch wat meer ervaring van een instructeur op te doen. Daarna zou Egypte denk ik wel een mooie volgende stap zijn in moeilijkheidsgraad. Daar zou ik uiteraard wel duiken met gids tot we de omstandigheden daar ook kennen. Sowieso ben je daar volgens mij veel meer afhankelijk van (speed)boten om je naar locatie te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

XyRuS schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 02:07:
Terug van een duik vakantie van Bonaire. Samen met vriendin nu voor de 2e keer daar gedoken. Echt geweldige dieren gezien onderwater, schildpadden, grote groene murenes, lionfish en mooi ander leven.

Ook weer wat spannends gehad wat ik zie als leerschool. Met de stroming mee en tegen de stroming terug, het ging goed tot vlak voor het einde. Op ongeveer 8 meter voelde ik stress aankomen omdat ik buiten adem raakte, door het finnen tegen de stroom in. Ook een drukmeter die je bekant ziet bewegen naar onder 40 bar helpt dan niet, dat versterkte het stress gevoel. Op dit moment zitten we op 6 meter en ik geef druk door 30 bar, ik voel me niet relax, ik wil stijgen. Samen rustig opgestegen met de computer in het zicht.

Nog nooit eerder ervaren en van geleerd. Ik had de stroming niet moeten onderschatten. Ik wist dat we stroom mee hadden, en redelijk ook. Eerder omkeren, niet wachten tot 100 bar. Hoger terug zwemmen, want we werden telkens van 10m naar 16m gedrukt. Of direct naar de kant, dat is het mooie van Bonaire, je kan er vrijwel overal uit.

Nog een filmpje dan

[YouTube: Bonaire scuba dive vacation - January 2020 - short version]

De octopus was denk ik toch wel het meeste toffe wat ik gezien heb, ondanks de beetje awkward schreeuw bij de eerste murene :+

Klik voor de octopus
Nice, GoPro? had je nog filters mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
XyRuS schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 02:07:

Nog een filmpje dan

[YouTube: Bonaire scuba dive vacation - January 2020 - short version]

Klik voor de octopus
Leuk filmpje :)

Heb ik meteen een praktische vraag voor je, in april ga ik zelf met de kids naar Bonaire, zelf een duikje maken en met de kids lekker snorkelen. Een wetsuit voor de kids is al geregeld (3mm lang, die krijgen t snel koud ;) ) alleen twijfel ik over de vinnen. Ook als ik t filmpje zo zie lijkt de kust nogal ruw en een vin met losse schoen aan te raden, of kom je ook weg met een binnenvin :?

Nothing to see here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyRuS
Rikske_007 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 06:23:
Ik ben nu geen expert in duiken maar tegen de stroming in duiken 8)7 8)7 8)7 8)7
Tegen de stroom in beginnen, duiken op 18m, terug met de stroom mee, op bijvoorbeeld 10 meter. Dan weet je dat je op de heenweg meer lucht verbruikt dan de terug weg. Vandaar tegen de stroming starten, en met de stroming mee terug in het geval van kantduiken.
Stimulate14 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:10:
[...]

Nice, GoPro? had je nog filters mee?
Nee SJcam SJ8 met een firmware mod, rood filter en een video lamp van ali. Ik kan bij intresse nog wel een foto van de setup maken met details. De belichting, kleuren en saturatie zijn na bewerkt in Davinci Resolve.
itsme schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:55:
[...]

Leuk filmpje :)

Heb ik meteen een praktische vraag voor je, in april ga ik zelf met de kids naar Bonaire, zelf een duikje maken en met de kids lekker snorkelen. Een wetsuit voor de kids is al geregeld (3mm lang, die krijgen t snel koud ;) ) alleen twijfel ik over de vinnen. Ook als ik t filmpje zo zie lijkt de kust nogal ruw en een vin met losse schoen aan te raden, of kom je ook weg met een binnenvin :?
Open vinnen zou ik afraden, er zijn plekken waar het misschien mogelijk is. Zoals duikstep oil slick, daar zit een trap, 1000 steps, dat heeft een soort strandje van dood koraal. Op de huisriffen liggen meestal ook wel duiksteigers. Maar de rest van de kust bestaat voornamelijk uit scherpe stenen, dood koraal en misschien een verdwaalde zee egel.

Met een schoentje word het absoluut een stuk leuker om het water in te rennen zonder zorgen dat iemand zich pijn doet. Om te snorkelen raad ik Karpata aan, naar eigen idee lag het rif daar het meest ondiep, maar de instap is daar wel wat lastiger. De zuidelijke stekken op het eiland vind ik snorkelen niet waard, daar moet je zeker 100 a 150 meter uitzwemmen voor het rif begint en ze liggen een stuk dieper.

Ik heb zelf mijn duikschoentjes en finnen bij de decathlon vandaan, ik weet niet de schoenmaat van je kids maar ze zijn vanaf maat 34 te krijgen. Zonde om veel geld uit te geven aan iets waar ze toch weer uitgroeien.

https://www.decathlon.nl/...p-1804?mc=8301066&c=ZWART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
XyRuS schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 14:18:
Open vinnen zou ik afraden, er zijn plekken waar het misschien mogelijk is. Zoals duikstep oil slick, daar zit een trap, 1000 steps, dat heeft een soort strandje van dood koraal. Op de huisriffen liggen meestal ook wel duiksteigers. Maar de rest van de kust bestaat voornamelijk uit scherpe stenen, dood koraal en misschien een verdwaalde zee egel.

Met een schoentje word het absoluut een stuk leuker om het water in te rennen zonder zorgen dat iemand zich pijn doet. Om te snorkelen raad ik Karpata aan, naar eigen idee lag het rif daar het meest ondiep, maar de instap is daar wel wat lastiger. De zuidelijke stekken op het eiland vind ik snorkelen niet waard, daar moet je zeker 100 a 150 meter uitzwemmen voor het rif begint en ze liggen een stuk dieper.

Ik heb zelf mijn duikschoentjes en finnen bij de decathlon vandaan, ik weet niet de schoenmaat van je kids maar ze zijn vanaf maat 34 te krijgen. Zonde om veel geld uit te geven aan iets waar ze toch weer uitgroeien.

https://www.decathlon.nl/...p-1804?mc=8301066&c=ZWART
Super bedankt voor je tips _/-\o_

Nothing to see here

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

@XyRuS Gaaf hoor, die octopus.
itsme schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:55:
Over Bonaire kan ik niets zeggen, wel over andere eilanden in die omgeving (Curaçao een beetje, meer de eilanden in het oosten van de Caribische zee, Bovenwindse Eilanden en de San Blas eilanden van Panama (Caribische Zee)) en de omgeving Coiba in de Noordelijke Grote Oceaan, maar dat helemaal aan de verkeerde kant. Ik heb niet gedoken, wel gesnorkeld.

Zonder shorty (ik heb het na vijf minuten in het zwembad al koud) is het prima te doen, maar met shorty is wel lekker. Je moet flink blijven zwemmen wil je langer dan zeg een half uur in het water kunnen blijven. De bodem is heel verschillend, soms heb je zand en andere keren heb je redelijk grof materiaal. Ik had zelf gesloten vinnen, maar achteraf had ik mijn buitenvinnen meegenomen. Het is een stuk fijner als je niet bang hoeft te zijn dat je op iets staat als je het water in loopt. Veel visjes (zelfs een schildpad en walvishaai in Coiba gezien) zijn gewoon aan de oppervlakte, koraal dat ik gezien heb lag rond een meter of 6 en dieper, maar door het heldere water kan je prima zien zonder flink te hoeven duiken.

Ander leuk nieuws. Ik ga met mijn broertje en mijn ouders in de zomer naar Kroatië, onder ander om daar te duiken. We zitten bij Pula. Mijn ouders duiken niet, mijn broertje heeft vorig jaar zijn 1*/OW gehaald en ik ben dit jaar bezig met 2*/AOW. We zullen verder gewoon met een instructeur/begeleider duiken (dat is daar ook soort van verplicht). Nog tips om aan te denken? :?

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
leuk filmpje! Heb je de kleuren veel moeten oppimpen of is de standaard kwaliteit van de SJ8 OK? Zit te kijken of ik er ook een meeneem als we binnenkort gaan, twijfel nog een beetje :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
[...]

Nee SJcam SJ8 met een firmware mod, rood filter en een video lamp van ali. Ik kan bij intresse nog wel een foto van de setup maken met details. De belichting, kleuren en saturatie zijn na bewerkt in Davinci Resolve.
De gratis versie I assume?
[...]

Met een schoentje word het absoluut een stuk leuker om het water in te rennen zonder zorgen dat iemand zich pijn doet.
Euh, maar als je schoenen gebruikt, dan heb je toch júist open vinnen nodig?

Verder raad ik schoenen met een harde zool aan. Zelf heb ik simpele Mares-schoentjes met een semi-harde zool, zeg maar rigide plastic.. Leek prima, maar al dat dode koraal wat je langs de kust vindt deed alsnog pokke veel pijn aan m'n voetzolen. Vooral bij de oostkust van Bonaire was dat niet grappig. Niet zozeer door dood koraal, maar de steen-vlakte waar ik snel doorheen moest om veilig te kunnen drijven i.p.v. kapotgeslagen te worden op de kust. Niet prettig als elke stap pijn doet. Gelukkig arm-in-arm met de potige gids die me wel meesleepte :+ En dat dus óndanks "rigide" zolen!

Misschien een klein scherp steentje meenemen bij 't uitzoeken en kijken of het pijn doet om er op te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bockelaar
ik heb deze https://www.scubaduikshop..._info.php?products_id=697
nog nergens op Bonaire last gehad, Egypte ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyRuS
Even quick reply vanaf de telefoon. Inderdaad semi harde zolen is wel prettig, geen duik sokjes. Zie dat ik niet de juiste link heb gedeeld van de decathlon. Open finnen is inderdaad wat ik bedoelde, goede tip! Ik zal morgen een wat uitgebreidere post maken van de camera setup met daarbij screenshots van de nabewerking. Hoe het voor color grading eruit ziet en daarna.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Wat veel tips, thx!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

We gaan eens zoeken naar buitenvinnen, lijkt een stuk verstandiger als ik het zo lees.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Duikvaker beurs was prima. Lekker druk, maar niet te druk. Veel info en altijd even lekker nieuwe dingen bekijken. Oude bekende gezien, was een leuke middag :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:58

Pinobigbird

doesn't share food!

Vanmiddag ook naar Duikvaker gegaan. Ik wilde kijken voor een trimvest voor mezelf en een snorkelset voor mw. Pinobigbird, en natuurlijk gewoon rondsnuffelen.

Een trimvest heb ik van €370 normale prijs, €330 actieprijs, nu voor €300 mee kunnen nemen. En de snorkelset, t.w.v. €53/€79, gratis bij een jaarabonnement op het DUIKEN magazine voor €45, goeie deal lijkt me :9

[ Voor 7% gewijzigd door Pinobigbird op 02-02-2020 20:23 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:49
Hier weer twee weekjes aan het overwinteren op curaçao. Door de storm van begin 2000 is al het koraal rond port mari/kasabao/San Juan helaas weg, tot en met een meter of 10 erg kaal.

Vorig jaar aangenaam verrast door Kalki en Directors Bay/tugboat. Mensen nog ervaring met andere mooie locaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Pinobigbird schreef op zondag 2 februari 2020 @ 20:13:
Vanmiddag ook naar Duikvaker gegaan. Ik wilde kijken voor een trimvest voor mezelf en een snorkelset voor mw. Pinobigbird, en natuurlijk gewoon rondsnuffelen.

Een trimvest heb ik van €370 normale prijs, €330 actieprijs, nu voor €300 mee kunnen nemen. En de snorkelset, t.w.v. €53/€79, gratis bij een jaarabonnement op het DUIKEN magazine voor €45, goeie deal lijkt me :9
Nice. Ik heb een foto laten afdrukken bij Duiken in Beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Michielgb schreef op zondag 2 februari 2020 @ 21:25:
Hier weer twee weekjes aan het overwinteren op curaçao. Door de storm van begin 2000 is al het koraal rond port mari/kasabao/San Juan helaas weg, tot en met een meter of 10 erg kaal.

Vorig jaar aangenaam verrast door Kalki en Directors Bay/tugboat. Mensen nog ervaring met andere mooie locaties?
Waar op de planeet :P? Of bedoel je echt Curacao?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Vrijdag weer voor het eerst het water in :).

Hierrrrrr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bockelaar
Vandaag voor het eerst dit jaar weer geweest toevallig! Zandeiland 4 was een no-go las ik al, dus dacht de Spiegelplas. Daar aangekomen snel weer omgedraaid, het was zo enorm druk, mensen zaten ongeveer bij elkaar op schoot. Aan de andere kant van de plas, de Blijkpolder was er niemand. Lekker duikje, ondiep gebleven want koud onder de 6 meter. Mooi langs de rietkraag gegaan en dikke snoeken zien liggen. Na 45 minuten waren we het wel zat weer, tank nog half vol voor nog zo'n duik ;)

/edit: doe Gerard de groeten :d

[ Voor 3% gewijzigd door Bockelaar op 21-05-2020 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xeromorphic
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-10 12:46
Bockelaar schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:36:
Vandaag voor het eerst dit jaar weer geweest toevallig! Zandeiland 4 was een no-go las ik al, dus dacht de Spiegelplas. Daar aangekomen snel weer omgedraaid, het was zo enorm druk, mensen zaten ongeveer bij elkaar op schoot. Aan de andere kant van de plas, de Blijkpolder was er niemand. Lekker duikje, ondiep gebleven want koud onder de 6 meter. Mooi langs de rietkraag gegaan en dikke snoeken zien liggen. Na 45 minuten waren we het wel zat weer, tank nog half vol voor nog zo'n duik ;)

Als ik dit zo lees dan kriebelt het toch enorm! Heb nog nooit in Nederland gedoken, ik ben wat ze noemen een vakantieduiker :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Bockelaar schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:36:

Haha :). Ze hadden het goed geregeld, je mocht alleen op basis van reservering dus je ging met blokken het water in. Was goed weer, zicht was 15 meter en qua temperatuur prima te doen. Even bij het vliegtuig (cockpit) geweest en weer omgedraaid. Toch weer 45 minuten.
Leuk dat ze nu live feed onderwater hebben, op het grote platform staat een camera welke uitzend in de winkel. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

xeromorphic schreef op zondag 24 mei 2020 @ 09:20:
[...]

Als ik dit zo lees dan kriebelt het toch enorm! Heb nog nooit in Nederland gedoken, ik ben wat ze noemen een vakantieduiker :).
Als je goede plekken in Nederland weet te vinden kan het erg mooi zijn hoor. Maar ook bijv. Duitsland is goed te doen. Ik kan wel wat foto's laten zien, mocht je dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
Stimulate14 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 09:28:
[...]

Als je goede plekken in Nederland weet te vinden kan het erg mooi zijn hoor. Maar ook bijv. Duitsland is goed te doen. Ik kan wel wat foto's laten zien, mocht je dat willen.
Graag! Heb natuurlijk al wel wat foto's gezien van zeeland en daar is het echt prachtig!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bockelaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5DyLemgsSrfGr09wEu-oL7DOB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pc9xAXqaeatAFexghHrc2j0Y.jpg?f=fotoalbum_large
dit was de blijkpolder vorige week @xeromorphic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Leuk heb ik vroeger vaak gedoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
Ziet er mooi helder uit! Ik zal de duikschool hier in de buurt eens benaderen. Thanks voor de foto's!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

xeromorphic schreef op zondag 24 mei 2020 @ 10:04:
[...]

Graag! Heb natuurlijk al wel wat foto's gezien van zeeland en daar is het echt prachtig!
Ga ik vanavond uploaden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Mochten jullie een beetje 'in de buurt' wonen is onderstaand ook erg gaaf. Je kan er ook een weekendje van maken want je kan op locatie slapen.

https://www.duikersgids.nl/hemmoor-kreidesee

Foto's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bockelaar
niet te lang wachten @xeromorphic ; de algenbloei komt eraan en dan is alles weer een mooie groene soep. Hoewel de Spiegel en Blijkpolder wel redelijk helder blijven door alle mosseltjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bockelaar
Vandaag bij de Beldert onder water geweest. Het was er erg rustig. Weinig vis gezien, het was nog net helder, de algenbloei komt eraan. Maar allejezeus zeg, 9 graden op 19 meter, tandjes koud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-10 20:42
Waarom ben je naar 19 meter diep gegaan? Ligt er iets interessants rond 19 meter?

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Bockelaar schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:17:
Vandaag bij de Beldert onder water geweest. Het was er erg rustig. Weinig vis gezien, het was nog net helder, de algenbloei komt eraan. Maar allejezeus zeg, 9 graden op 19 meter, tandjes koud!
Haha ja he, dacht ik dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Dadona schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:55:
Waarom ben je naar 19 meter diep gegaan? Ligt er iets interessants rond 19 meter?
Ja, de cockpit van het vliegtuig, als je dan een bocht terug maakt ga je richting de 19 m.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bockelaar
dat dus. de kotter en de cockpit. Die 19 meter aangetikt heh, daar was ik snel klaar mee hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Inmiddels, na een wat lange pauze tussen de nieuwjaarsduik en nu vanwege corona en alles, toch weer zin om te duiken. ;)

Vrijdag ook de eerste zwembad training van de vereniging gehad. Het is allemaal wat onhandig en gedoe, maar we kunnen weer. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Bockelaar schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:38:
dat dus. de kotter en de cockpit. Die 19 meter aangetikt heh, daar was ik snel klaar mee hoor ;)
Haha, ja ik ook hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Uij8WGEAGDdqM5TkAYgnSfpqj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pChhWN2JkcJ5JLqVXJn112st.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6_lwyIjegG9RPdpmUX7n3JsDtY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/quk8O29UvMJoVzIK2BBYPQYM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SW9-T1sCprSLMDhhmh1tWlkEqD0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JAXOBS4GMP8WbUuH15NHdyga.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Vandaag weer eens gedoken in Valburg/Slijk Ewijk. Duik nummer 20! :+ Was weer even wennen. Meer mensen die daar duiken?

Had voor het eerst een 12L en dat is toch wel erg veel. Met 10L was lucht mijn probleem, nu had ik het op een gegeven moment koud op diepte, hahaha.

Op 15 meter was het 8 graden, 6 meter was 16 graden. Dat was wel comfortabel.

Volgende week weer! *O* :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bockelaar
Slijk Ewijk nog nooit geweest, koud lees ik! Wat te zien? Beetje zicht? Wij gisterenavond een avondduikje met de vereniging op Zandeiland 4. Heerlijke 16C op 10 meter. Rondje langs de bus en de grote rioolpijp. Goed zicht, weinig leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Bockelaar schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:06:
Slijk Ewijk nog nooit geweest, koud lees ik! Wat te zien? Beetje zicht? Wij gisterenavond een avondduikje met de vereniging op Zandeiland 4. Heerlijke 16C op 10 meter. Rondje langs de bus en de grote rioolpijp. Goed zicht, weinig leven :)
Ik hoorde van anderen van de vereniging dat er wat snoeken waren gezien, zelf heel veel mini visjes gezien (ik weet niet wat het is, maar ongeveer zo groot als vliegen). En heel veel mosselen.
Daarnaast ligt er een bootje van onze vereniging. Die ligt op 15 meter en daar is het altijd lekker koud. Maar hoger 'tussen het groen' is het beter.

Zicht was redelijk, het was mooi weer en er waren 's avonds veel duikers. Soms kwamen we wel flinke stofwolken tegen, dat is niet mijn favorieten plek.

* T.Kreeftmeijer denkt terug aan zijn opleiding toen hij bij een duik minder dan een halve meter zicht had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 21:51:
Vandaag weer eens gedoken in Valburg/Slijk Ewijk. Duik nummer 20! :+ Was weer even wennen. Meer mensen die daar duiken?

Had voor het eerst een 12L en dat is toch wel erg veel. Met 10L was lucht mijn probleem, nu had ik het op een gegeven moment koud op diepte, hahaha.

Op 15 meter was het 8 graden, 6 meter was 16 graden. Dat was wel comfortabel.

Volgende week weer! *O* :)
He dat is bij mij in de buurt, waarom ken ik dat niet. Heb je een pinpoint op Google Maps voor me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Stimulate14 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:10:
[...]

He dat is bij mij in de buurt, waarom ken ik dat niet. Heb je een pinpoint op Google Maps voor me?
Strandpark Slijk-Ewijk
Valburgsestraat 45, 6677 PC Slijk-Ewijk
0481 481 802
https://maps.app.goo.gl/q8EcEgEXW4o88EXU8

Daar is de parkeerplaats, die zie je met de satelliet wel goed. De zuidelijke plas kan je duiken. Je ziet daar links wat in het water, dat zijn speeltoestellen in de vorm van houten schepen.

Dropped pin
Near Slijk-Ewijk
https://maps.app.goo.gl/Y3Lc2dfmxag9zPqZ9
Daar is een opening in een lijn die het zwemgebied aangeeft. Rechtdoor naar een meter of 5/6 kom je een boomstam tegen, dat is het herkebnispunt (maar ik heb hem steeds gemist, dat terzijde). Links heb je veel gras met soms veel vissen, rechtsaf schuin naar een meter of 13/15 en dan langs de kant op die diepte blijven en je komt ongeveer bij ons bootje, maar ook dat wist ik niet precies afgelopen keer.
Als je rechtsaf gaat en blijft rond de 6 meter kom je op een gegeven moment bij een soort muurtje uit, daar zitten soms kreeftjes en dergelijke.

Disclaimer, wat hierboven staat is ongeveer. Precies kan ik het je niet uitleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Thnx, ga ik eens bekijken :Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Zijn de duikers nog online? Ik heb wat advies nodig over een duikcomputer. Zoals met alles is er teveel keus en zijn de verschillen klein.

Ik heb een budget van 400-500 euro daar probeer ik echt onder te blijven tenzij iets echt beter is.

Ik wil graag met luchtintegratie via zender of slang maakt me minder uit. Polsmodel heeft wellicht de veurkeur omdat mijn twee hoge druk poorten op de eerste trap aan één zijde zitten. Wat heel erg fijn/leuk zou zijn is als die een indicatie van de resterende duiktijd weergeeft.

Verder is het mijn eerste computer, dus ik weet niet zo goed waar ik op moet letten. Geïntegreerd (digitaal) kompas vind ik wel een vereiste. Ik wil eigenlijk een computer die de analoge console kan vervangen en ik alles op één plek kan vinden. Of worden de digitale kompassen sterk afgeraden?

Verder natuurlijk de standaard dingen die elke computer wel heeft (diepte, logboek, computer, temperatuur enz.)

Dit samenvattend kom ik uit op een Suunto Vyper Novo €400 (https://www.lucasdivestor...ovo-inclusief-zender.html).

Alternatieven die ik vond in de zelfde prijscategorie:
Mares Smart Air (https://www.lucasdivestor...air-inclusief-zender.html)
Mares Quad Air (https://www.lucasdivestor...air-inclusief-zender.html)
Mares Puck Air (https://www.sublub.nl/art...uck-air-duikcomputer.html)

Duurder:
Mares Genius €775 (https://www.lucasdivestor...nius-met-transmitter.html)
Suunto D5 €750 (https://www.lucasdivestor...met-tank-pod-en-case.html)
Scubapro Galileo Luna €600 (https://www.lucasdivestor...una-inclusief-zender.html)
Suunto Cobra 3 €540 https://www.lucasdivestor...snelkoppeling-en-usb.html

Zie ik dingen over het hoofd?

En kan ik bij een zender een slang als deze gebruiken, want anders past het niet of zijn dat speciale slangen? https://www.lucasdivestor...e-black.html?id=217533544

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
de zender zit gewoon aan de 1e trap, in een poort geschroefd. We hebben de Vyper Novo (vrouw en ik ieder een - zij de witte, ik de zwarte) en die werken prima.
Ben er erg tevreden over. Overigens heb ik nog steeds een console met alleen lucht zodat ik als de computer uitvalt nog steeds weet hoe het erbij staat op mijn rug :P
Staan inmiddels 100+ duiken op en geen klagen mee, zowel in zoet, zout (NL) en zout tropisch werkt ie prima. Wat wil je weten over dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Omdat je hier voorbij je budget kijkt: waarom valt de Shearwater Perdix AI af?
Zie je jezelf in de komende vijf jaar decompressieduiken (dus voorbij nutlijden) maken?
Zie ik dingen over het hoofd?

En kan ik bij een zender een slang als deze gebruiken, want anders past het niet of zijn dat speciale slangen? https://www.lucasdivestor...e-black.html?id=217533544
Heb je overwogen om de zender (voor AI, air integrated) op een korte hogedrukslang te plaatsen? https://www.lucasdivestor...e-black.html?id=217533544
Dat verkleint de kans op een defect, wanneer anderen het als handgreep aanzien.

[ Voor 44% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 11-07-2020 15:30 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
0xDEADBEEF schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:07:
[...]
gewoon van mijn spullen afblijven en er is geen probleem toch? Een slang is weer een los ding wat gaat lopen tikken en doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ghe, die Vyper Novo heeft zo goed als dezelfde specs als mijn D6i Novo :X Alleen kan mijn D6i naar 150 meter en de Vyper Novo "maar" 80.. Niet echt een relevant punt. :+ Vooral aangezien de D6i geen helium kan v.z.i.w., dus voor de die-hard tec helemaal niet bruikbaar..

Alleen het materiaal van de D6i is 100x beter. Maar als je een plastic fantastic duikhorloge óók prima vindt, dan is de Vyper Novo qua specs uitermate prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
prijsverschil is wel groot, plus de vyper kun je zelf de batterij verwisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Bockelaar schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:44:
prijsverschil is wel groot, plus de vyper kun je zelf de batterij verwisselen
Heb je ook de tools om na een batterijwissel een druktest uit te voeren? ;)

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bockelaar
denk dat dat niet nodig is als suunto dat zelf als USP gebruikt. Ik denk ook dat een hele hoop duikshops geen druktest uitvoeren als ze van die vyper een batterijtje wisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Bockelaar schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:09:
de zender zit gewoon aan de 1e trap, in een poort geschroefd. We hebben de Vyper Novo (vrouw en ik ieder een - zij de witte, ik de zwarte) en die werken prima.
Ben er erg tevreden over. Overigens heb ik nog steeds een console met alleen lucht zodat ik als de computer uitvalt nog steeds weet hoe het erbij staat op mijn rug :P
Staan inmiddels 100+ duiken op en geen klagen mee, zowel in zoet, zout (NL) en zout tropisch werkt ie prima. Wat wil je weten over dat ding?
Goed om te horen. Bij de club hoorde ik van verschillende mensen dat ze soms moeite hadden met de verbinding als deze direct aan de eerste trap zit of dat het simpelweg niet past met de andere slangen die ernaast zitten. Dat laatste lijkt bij mij niet echt te spelen, er zit zat ruimte tussen de aansluitingen.
Uiteraard houd ik het 3-delig analoge console er gewoon aan, want er kan altijd iets mis gaan.
0xDEADBEEF schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:07:
[...]

Omdat je hier voorbij je budget kijkt: waarom valt de Shearwater Perdix AI af?
[...]
Zie je jezelf in de komende vijf jaar decompressieduiken (dus voorbij nutlijden) maken?
Nee, nou ja, ik begin aan mijn 2* na zomerstop, dus het duurt nog even door decompressieduiken kunnen/mogen.

Maar wat zou dat uitmaken voor de computers?
[...]

Heb je overwogen om de zender (voor AI, air integrated) op een korte hogedrukslang te plaatsen? https://www.lucasdivestor...e-black.html?id=217533544
Ja dat is inderdaad waar die vraag over ging. Voegt dat wat toe en zo ja, is dat de juiste slang?
Osiris schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:35:
Ghe, die Vyper Novo heeft zo goed als dezelfde specs als mijn D6i Novo :X Alleen kan mijn D6i naar 150 meter en de Vyper Novo "maar" 80.. Niet echt een relevant punt. :+ Vooral aangezien de D6i geen helium kan v.z.i.w., dus voor de die-hard tec helemaal niet bruikbaar..
Beide natuurlijk niet echt een relevant punt.
Alleen het materiaal van de D6i is 100x beter. Maar als je een plastic fantastic duikhorloge óók prima vindt, dan is de Vyper Novo qua specs uitermate prima.
Ja dat is een goede, maar helaas, het prijsverschil is echt te groot voor mij.

Dat het kunstof is maakt me niet super veel uit, zolang het gewoon stevig is en even meegaat.

Eerste duiken zullen (hopelijk) over een week in Kroatië zijn. Daarna weer veel in Nederland zoet en ook zout.

Volgens mij ga ik nu gewoon voor de Zoop en voor 400 euro een hele mooie instapper, wat duikcomputers betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:31:
Nee, nou ja, ik begin aan mijn 2* na zomerstop, dus het duurt nog even door decompressieduiken kunnen/mogen.

Maar wat zou dat uitmaken voor de computers?
Misschien wil je van algoritme wisselen, dan zou je willen dat je niet nog een keer een computer moet kopen.
Daarnaast kan je na 2*/AOWD bij andere organisaties terecht (IANTD/TDI, om maar wat te noemen), bij de NOB moet je eerst langs 3* (vind ik geheel onnodig, kwaliteit over decoduiken hangt van je instructeur af).
Ja dat is inderdaad waar die vraag over ging. Voegt dat wat toe en zo ja, is dat de juiste slang?
Ja, dat is de juiste slang. Met een slang ertussen los je tegelijk het mogelijke probleem op dat de zender niet tussen andere slangen past. Een foto van je automatenset zou kunnen helpen :)
Volgens mij ga ik nu gewoon voor de Zoop en voor 400 euro een hele mooie instapper, wat duikcomputers betreft.
Op een Shearwater Perdix kan je de startup-text en startup-image aanpassen, mocht je dat willen 8)
https://www.shearwater.co...erdix-UserManual-RevE.pdf pagina 83.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

0xDEADBEEF schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:12:
[...]

Misschien wil je van algoritme wisselen, dan zou je willen dat je niet nog een keer een computer moet kopen.
Daarnaast kan je na 2*/AOWD bij andere organisaties terecht (IANTD/TDI, om maar wat te noemen), bij de NOB moet je eerst langs 3* (vind ik geheel onnodig, kwaliteit over decoduiken hangt van je instructeur af).
[...]
[...]

Ja, dat is de juiste slang. Met een slang ertussen los je tegelijk het mogelijke probleem op dat de zender niet tussen andere slangen past. Een foto van je automatenset zou kunnen helpen :)
Ja Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kS8RQrp-PU1DMYSzYKqUiHgcwk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PZCtDmqHPIsrRQ1FGRj9d9Mz.jpg?f=fotoalbum_large
Voorste is de HP, de slang links voor is de console. De achterste twee zijn LP met de inflator en een lege, al ga ik misschien de octopus ook over links maken, want rechts heb ik mijn duiklamp en ik pak steeds de verkeerde... 8)7
[...]

Op een Shearwater Perdix kan je de startup-text en startup-image aanpassen, mocht je dat willen 8)
https://www.shearwater.co...erdix-UserManual-RevE.pdf pagina 83.
Ja leuk inderdaad. Wat het voordeel is van die dingen met een lcd is voor mij met name dat je er een kaartje op kan weergeven tijdens de duik (bij een aantal modellen kan dat), grafieken en betere logboekweergave daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik ga aanstaande vrijda bij de Kempervennen duiken, jullie ervaring? Must see's?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bockelaar
big mama!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Bockelaar schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:09:
Nog even een paar vragen.

Werkt het kompas goed, is dat bruikbaar in de praktijk?
Welke informatie kan je tegelijkertijd weergeven (lucht, diepte, tijd...)?
Is de verbinding met de zender betrouwbaar en moet je die steeds koppelen of hoe gaat dat?

In ieder geval, bedankt voor je antwoorden.

@0xDEADBEEF die Shearwater is echt te duur. Dat gaat gewoon niet. Wel een mooi geavanceerd apparaat, maar nu en in de komende paar jaar echt te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Het is uiteindelijk de Vyper Novo geworden. Met het idee dat ik in de nabije toekomst nog meer uitrusting moet upgraden. Mijn automatenset is momenteel nog niet koudwater geschikt, nog geen probleem mee gehad (langer onder 10-12 graden kwam ik toch zelden), maar gezien we met de opleiding in november naar 30 meter moeten (in Nederland) gaat dat nodig worden, vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Denk dat je een zeer prima duikcomputer met die Vyper Novo hebt hoor :Y

Waarschijnlijk dezelfde interne hardware en software als mijn D6i Novo, waar ik zéér blij mee ben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:44:
Het is uiteindelijk de Vyper Novo geworden. Met het idee dat ik in de nabije toekomst nog meer uitrusting moet upgraden. Mijn automatenset is momenteel nog niet koudwater geschikt, nog geen probleem mee gehad (langer onder 10-12 graden kwam ik toch zelden), maar gezien we met de opleiding in november naar 30 meter moeten (in Nederland) gaat dat nodig worden, vrees ik.
No offence: dan ben je verkeerd voorgelicht, die on top-specialty is een keuze.
On-topspecialisatie Diep Duiken

Tijdens de 2*-duikopleiding heb je de keuze om tot een diepte van maximaal 20 of 30 meter te duiken. Als je het standaardprogramma van de 2*-duikopleiding volgt, doe je alle vaardigheden tot een diepte van 20 meter. Wil jij vaardig worden in het duiken naar dieptes tussen de 20 en 30 meter, dan doe je de On-topspecialisatie Diep Duiken. Je instructeur kan je hier meer over vertellen. Als je wilt starten met de specialisatie Wrakduiken of de 3*-duikopleiding moet je de On-topspecialisatie gedaan hebben.
Op zulke dieptes kan je een watertemperatuur van rond de 8° C verwachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

0xDEADBEEF schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:15:
[...]

No offence: dan ben je verkeerd voorgelicht, die on top-specialty is een keuze.
Daar ben ik mij van bewust en ja ik zou er voor kiezen. Maar bij ons wordt de specialisatie standaard erbij gegeven. Daarnaast een van de voornaamste redenen om de 2* te doen.
[...]

Op zulke dieptes kan je een watertemperatuur van rond de 8° C verwachten :+
Nou afgelopen zondag bij Slijk Ewijk 6 graden op 20 meter.

[ Voor 5% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 14-07-2020 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

:X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:06:
[...]

Daar ben ik mij van bewust en ja ik zou er voor kiezen. Maar bij ons wordt de specialisatie standaard erbij gegeven. Daarnaast een van de voornaamste redenen om de 2* te doen.

[...]

Nou afgelopen zondag bij Slijk Ewijk 6 graden op 20 meter.
Zelfde als in de Vinkeveense plassen op 25 meter. Je zou voor de gein je instructeur/ervaren buddy moeten vragen of ze de magnum-fles die daar staat willen aanwijzen.
Zo heel koud voelt het niet aan, wanneer je een beetje doorzwemt.

Ach, CMAS is nog mild. Er zijn opleiders die je als cursist bij een (deel van de) opstijging van zo'n diepte 'dwingen' dat zonder masker uit te voeren. Tegelijk met de opstijging deel je dan lucht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Vandaag bij De Kempervennen geweest. Temp was bijna 19 (!) graden, heerlijk. Zicht ongeveer 5 meter. Drie meervallen gezien en wat karpers. Later wat foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:51

ShadowBumble

Professioneel Prutser

0xDEADBEEF schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:17:
[...]

Zelfde als in de Vinkeveense plassen op 25 meter. Je zou voor de gein je instructeur/ervaren buddy moeten vragen of ze de magnum-fles die daar staat willen aanwijzen.
Toevallig Maandag even duiken daar ;) Eerste keer weer dit jaar, misschien een rare vraag maar wat is de gemiddelde leeftijd van de duikers hier ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

ShadowBumble schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:26:
[...]

Toevallig Maandag even duiken daar ;) Eerste keer weer dit jaar, misschien een rare vraag maar wat is de gemiddelde leeftijd van de duikers hier ?
Nu aan de plas bij Slijk Ewijk.

Ik wordt half augustus 18 jaar. Nog jong dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
@ShadowBumble Ik denk dat het zinniger is te vragen naar iemands brevetniveau, en hoe lang geleden de laatste duik is gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Misschien wel leuk voor in de topiQue-start ofzo trouwens :P

Tropisch-water-duiker hier met PADI AOW + EANx + Deep + Wreck specialities hier :w 4 à 5 jaartjes actief sinds 2016. :)

Laatste duik helaas alweer te lang geleden, december 2019 in Thailand ;( Stomme Corona-virus :(

Gear:
RegulatorAqualung Mikron DIN
BCDAqualung Outlaw
WetsuitBare 2 mm Sport S-Flex
Bril & snorkelTusa M1001 resp. Tusa SP170
FinnenAqualung Stratos Adj. Blue Small
BootiesMares Equator 2 mm
DuikcomputerSuunto D6i Novo
ManometerSuunto Wireless Tank Pressure transmitter
Manometer backupTusa Sca110T
DuikmesAqualung Micro Squeeze

Oftewel, past allemaal in m'n koffer voor in 't vliegtuig :+

[ Voor 70% gewijzigd door Osiris op 17-07-2020 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

0xDEADBEEF schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 20:39:
@ShadowBumble Ik denk dat het zinniger is te vragen naar iemands brevetniveau, en hoe lang geleden de laatste duik is gemaakt
De reden was eigenlijk omdat je maar heel weinig “jonge mensen ziet” op duikstekken het meeste is toch al flink wat ouder als 25-30.

Ik ben zelf PADI AOWD, bewust na het halen geen brevetten meer gehaald, heb nu 41 Duiken gedaan en had mij voor genomen pas bij 50 duiken weer eens naar een cursus te gaan kijken. GUE fundamentals staat erg hoog op mijn lijstje, net zoals Enriched air, deep en wrak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

ShadowBumble schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 20:56:
[...]

De reden was eigenlijk omdat je maar heel weinig “jonge mensen ziet” op duikstekken het meeste is toch al flink wat ouder als 25-30.
Dat herken ik en ik ben de jongste fanatiekeling van de club. Gelukkig heb ik een vader die graag mij naar de plas brengt. Meeste afgelopen duiken met mijn broertje gemaakt.
Ik ben zelf PADI AOWD, bewust na het halen geen brevetten meer gehaald, heb nu 41 Duiken gedaan en had mij voor genomen pas bij 50 duiken weer eens naar een cursus te gaan kijken. GUE fundamentals staat erg hoog op mijn lijstje, net zoals Enriched air, deep en wrak.
Zojuist duik 30 gemaakt, aan het einde van de 2*/AOWD zit ik waarschijnlijk richting of op de 50 stuks in zo'n 3,5 jaar.

Daarna nog maar eens bedenken wat ik wil 3*/DM of juist een specialisatie of gewoon lekker niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

We kunnen natuurlijk ook een keer een Tweakers duik maken. Doen we 2 duiken op 1 dag, beetje centraal in NL?

Hier Advanced, overal duiken dus niet alleen tropisch @Osiris ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
@Stimulate14 Suc6, mij te koud :P Ben verpest door 20+ meter azuurblauw water & koraal ;) Hoewel ik kan begrijpen dat 2 meter groenbruine prut met wat krabjes, snoekjes en evt. een zeepaardje (die ik nog nooit heb gezien!) zo ook z'n charme heeft, zie ik mijzelf dat toch echt niet doen.

[ Voor 52% gewijzigd door Osiris op 21-07-2020 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-10 23:07
Er is ook een duikers topic op Tweakers! Je hebt voor alles wel wat, zo geinig!

Maar dan hierbij mijn vraag, vorig jaar heb ik in Martinique een SDI Open water behaald. Het was een versnelde cursus gefocust op de praktijk. Ik ben daarna nog gaan duiken in Kroatië bij een PADI school en daaruit bleek dat ik de theorie erg miste. Zaken zoals duiken met duikcomputer of duiktabellen (de theorie dus) heb ik niet gehad.

Ik wil dat dan graag bijspijkeren, kan ik dat dmv een opfriscursus hier in Nederland doen en vervolgens voor een AOW PADI brevet gaan? Of zeggen jullie helemaal opnieuw beginnen met PADI en de extra kosten maar zien als leergeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdrenalineFreak
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-09 18:38
Hoi allemaal,

Wat leuk een duik topic bij tweakers!

Ik duik sinds mijn 16e, ondertussen alweer ca 16 jaar bezig.
heb een stuk of 280 gelogde duiken gemaakt verdeeld over de Benelux, Duitsland en warmere gebieden ;)
3* NOB brevet met specialisatie voor basis Nitox en decompressie duiken (Niet dat ik gericht decoduiken maak maar als verrijking voor kennis en kunde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Osiris schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:37:
@Stimulate14 Suc6, mij te koud :P Ben verpest door 20+ meter azuurblauw water & koraal ;) Hoewel ik kan begrijpen dat 2 meter groenbruine prut met wat krabjes, snoekjes en evt. een zeepaardje (die ik nog nooit heb gezien!) zo ook z'n charme heeft, zie ik mijzelf dat toch echt niet doen.
Haha jij hebt echt een vertekend beeld van duiken in NL (op kou na:)), ik ga hier niet beweren dat het hetzelfde is als (sub)tropisch duiken maar zo erg is het vaak ook weer niet er is :).

Gisteren nog lekker gedoken op ZE4, eerste keer in mijn droogpak (met goede begeleiding ofc) maar dat vereist toch wel even wat aanpassingen :) Waar het in mijn wetsuit "appeltje eitje" ging met trimmen is dat toch een iets (lees behoorlijk) anders ding met mijn droogpak.

Kortom dat gaat weer oefenen worden om dat onder de knie te krijgen. Stiekem eigenlijk wel zin in als ik het na een x-tal duiken nog niet genoeg naar mijn zin onder de knie heb toch maar eens een cursus er tegen aan te gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Xepos schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:39:
Er is ook een duikers topic op Tweakers! Je hebt voor alles wel wat, zo geinig!

Maar dan hierbij mijn vraag, vorig jaar heb ik in Martinique een SDI Open water behaald. Het was een versnelde cursus gefocust op de praktijk. Ik ben daarna nog gaan duiken in Kroatië bij een PADI school en daaruit bleek dat ik de theorie erg miste. Zaken zoals duiken met duikcomputer of duiktabellen (de theorie dus) heb ik niet gehad.

Ik wil dat dan graag bijspijkeren, kan ik dat dmv een opfriscursus hier in Nederland doen en vervolgens voor een AOW PADI brevet gaan? Of zeggen jullie helemaal opnieuw beginnen met PADI en de extra kosten maar zien als leergeld?
Ik persoonlijk zou een "refresher" doen, en als ik daarna nog niet zeker van mijzelf ben een nieuwe cursus. Het blijft een sport waar serieuze risico's aan kunnen hangen maar ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken geld is in ieder geval voor mij geen overweging ( los dat je er misschien voor moet sparen of dergelijks) om iets te laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 27-04-2021 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdrenalineFreak
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-09 18:38
ShadowBumble schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:44:
[...]

Ik persoonlijk zou een "refresher" doen, en als ik daarna nog niet zeker van mijzelf ben een nieuwe cursus. Het blijft een sport waar serieuze risico's aan kunnen hangen maar ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken geld is in ieder geval voor mij geen overweging ( los dat je er misschien voor moet sparen of dergelijks) om iets te laten.
Ik sluit me aan bij ShadowBumble.

Zorg dat jij (en je buddy) weet waar je bezig bent.
Kennis over het hoe en waarom van een computer (of tabellen), decompressie ziektes en verschijnselen daarvan is basiskennis die je eigelijk moet hebben.
net als de "skill" om een bijzondere situatie je hoofd koel kunnen houden en blind op je instrumenten veilig en gecontroleerd kunnen opsteigen.
Duiken is een super leuke sport/hobby, op avontuur onderwater in een wereld waar veel mensen geen besef van hebben.
maar als er dingen mis gaan kunnen de gevolgen ver gaan, al helemaal omdat hulp vaak niet snel ter plaatse kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Hoe kun je in vredesnaam überhaupt een Open Water-certificaat halen zónder adequate theorie? :X

@Xepos Bedoel je niet een elearning-traject waarbij je simpelweg het elearning-deel vergeten bent? :+ Wel bijzonder dat je SDI-instructeurs dat dan goedgekeurd hebben..

@ShadowBumble Is zo'n refresher niet juist meer voor de praktijk? Een vriendin van me heeft ooit een PADI refresher gedaan en daarbij viel juist de theorie wat tegen, terwijl ze daar zo juist op gehoopt had. Was meer even op 4 meter je maskertje af en weer op en dat soort zaken voor zover ik mij via de verhalen kan herinneren.

[ Voor 84% gewijzigd door Osiris op 21-07-2020 11:33 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 52 Laatste