Bockelaar schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:09:
de zender zit gewoon aan de 1e trap, in een poort geschroefd. We hebben de Vyper Novo (vrouw en ik ieder een - zij de witte, ik de zwarte) en die werken prima.
Ben er erg tevreden over. Overigens heb ik nog steeds een console met alleen lucht zodat ik als de computer uitvalt nog steeds weet hoe het erbij staat op mijn rug

Staan inmiddels 100+ duiken op en geen klagen mee, zowel in zoet, zout (NL) en zout tropisch werkt ie prima. Wat wil je weten over dat ding?
Goed om te horen. Bij de club hoorde ik van verschillende mensen dat ze soms moeite hadden met de verbinding als deze direct aan de eerste trap zit of dat het simpelweg niet past met de andere slangen die ernaast zitten. Dat laatste lijkt bij mij niet echt te spelen, er zit zat ruimte tussen de aansluitingen.
Uiteraard houd ik het 3-delig analoge console er gewoon aan, want er kan altijd iets mis gaan.
Nee, nou ja, ik begin aan mijn 2* na zomerstop, dus het duurt nog even door decompressieduiken kunnen/mogen.
Maar wat zou dat uitmaken voor de computers?
Ja dat is inderdaad waar die vraag over ging. Voegt dat wat toe en zo ja, is dat de juiste slang?
Osiris schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:35:
Ghe, die Vyper Novo heeft zo goed als dezelfde specs als mijn D6i Novo

Alleen kan mijn D6i naar 150 meter en de Vyper Novo "maar" 80.. Niet echt een relevant punt.

Vooral aangezien de D6i geen helium kan v.z.i.w., dus voor de die-hard tec helemaal niet bruikbaar..
Beide natuurlijk niet echt een relevant punt.
Alleen het materiaal van de D6i is 100x beter. Maar als je een plastic fantastic duikhorloge óók prima vindt, dan is de Vyper Novo qua specs uitermate prima.
Ja dat is een goede, maar helaas, het prijsverschil is echt te groot voor mij.
Dat het kunstof is maakt me niet super veel uit, zolang het gewoon stevig is en even meegaat.
Eerste duiken zullen (hopelijk) over een week in Kroatië zijn. Daarna weer veel in Nederland zoet en ook zout.
Volgens mij ga ik nu gewoon voor de Zoop en voor 400 euro een hele mooie instapper, wat duikcomputers betreft.