Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
@Fl4pp13 heeft een Camaro droogpak. Zelf ben ik tot dusver (21 duiken) erg tevreden met m'n BareBockelaar schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:02:
ik zie dat Camaro een rondje 'testen'' doet van hun nieuwe trilaminaat droogpakken. Iemand ervaring me de Drytec 3.0 lite pakken? Prijstechnisch zijn ze best aantrekkelijk vergeleken met de Santi's bijvoorbeeld. Heb nog nooit droogpak gedoken, ben wel benieuwd hoe dat dan is en voelt enzo
Ticking away, the moments that make up a dull day
ik vind (persoonlijk) de prijs iets minder belangrijk. Ik wil iets wat goed, fijn, comfortabel en veilig is. Als dat kan voor 1300 ipv 2300, graag, als dat 2300 kost, prima. Ik hoef niet perse mee met de standaard wat "iedereen doet want dat is wat iedereen doet" maar wil wel wat goeds. Zo lees ik over de Procean en Ursuit minder goede ervaringen.leonbong schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:06:
Santi's zijn erg duur dan noem je ook wel een merk.
Ik heb zelf 2 Bare natpakken, 3 en 7 mm s-flex. Die bevallen prima. Wat ik al zei: Bare, Santi, Dui, Mares zijn natuurlijk wel the obvious.
Hoe zit het dan met de Camaro? In ieder geval commercieel aanwezig zeg maar
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
Ben er erg blij mee met wat kleine reserveringen. Er zijn best een aantal slimme dingen gedaan om ze comfortabel te maken, zoals fijne materiaalkeuze, goeie suspenders, rits die je perfect zelf kan dichtritsen ipv back zipper, extra materiaal rond de neckseal om je warm te houden.
Maar, nadeel van Camaro is dat ze innoveren maar soms is dat nog nét niet geperfectioneerd. Ik ben mijn pak van de zomer een week kwijt geweest omdat de suspenders aan het loskomen waren, maar dat is zonder vragen gratis gerepareerd met nieuwe betere suspenders. Dus op garantie/serviceniveau zitten ze in ieder geval goed.
Het is een goed eerste droogpak in ieder geval, en veel mensen zullen er waarschijnlijk jaren genoeg aan hebben. Je hoeft niet meteen helemaal wild te gaan qua kosten maar duikt toch droog, alhoewel je natuurlijk ook nog onderkleding nodig hebt (in de orde van 300-400 euro). Mocht je door willen groeien naar Tech, wrak en cave is iets meer uitgeven misschien niet kwalijk. Het materiaal zit zo fijn omdat het relatief dun is in verhouding met andere trilaminaat pakken, maar het zal eerder beschadigen wanneer het wordt misbruikt in een grot of een wrak met scherpe punten. Mocht je naar de testdagen gaan, geef maar een gil, ik ben waarschijnlijk aanwezig bij de testdagen voor midden/west-Nederland eind mei.
Echter ik ken ook heel mensen met Scubapro tri. sterker nog ik ken steeds meer mensen die die kopen omdat zo goedkoop zijn en eigenlijk best goed.
Ik ook heel veel mensen met bare het lijkt voor mij alsof die altijd "snel" stuk gaan en mijn ervaringen met reparaties midden in het midden van stof een brok frustratie.
Daarnaast kan je gelijk onderpakken meebestellen in jouw maten. Ik ben er in ieder geval enorm tevreden mee en de prijs ligt vaak ver onder de "merknamen".
[ Voor 5% gewijzigd door ShadowBumble op 09-04-2021 11:02 ]
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
thanks voor de info! Is zo'n testdag dan ook echt gewoon meten, pak aan, rest van je eigen spullen aan en zonder enige ervaring met een droogpak zo plop de steiger in de Beldert af? (en dan hopen dat je niet als een dobbertje ondersteboven hangtFl4pp13 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:27:
Mocht je naar de testdagen gaan, geef maar een gil, ik ben waarschijnlijk aanwezig bij de testdagen voor midden/west-Nederland eind mei.
En als ik daarna nog niet wil beslissen om te kopen? Voel ik me lullig dat ik 2 uur tijd heb afgesnoept van mensen die allemaal druk voor me doen en dan loop ik zonder aankoop weg ...
Verder mocht ik me vanavond helemáál stoer voelen, want mijn buddy wilde wat langer gaan en had dus een 40cf stageflesje voor me meegenomen, gewoon met perslucht gevuld
In totaal 84 minuten onder geweest. Had qua lucht prima nog wat langer gekund, maar buddy 2 begon het wat koud te krijgen, dus het was wel mooi zo
[ Voor 90% gewijzigd door Wormaap op 10-04-2021 00:22 ]

Spreekt elkaar ook wel professioneel tegen.. Aan de ene kant fancy long-hose, GUI, Fundies, whatever en aan de andere kant perslucht ademen

[ Voor 47% gewijzigd door Osiris op 09-04-2021 22:34 ]
Niet eerder bijgeweest dus heb geen heel duidelijk idee van het verloop, maar neem aan dat als jij aangeeft geen ervaring te hebben dat je dan met een instructeur in het water gaat die je wel wat kan uitleggen en je begeleidt. Meeste duikshops hebben die er wel bij.Bockelaar schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:03:
[...]
thanks voor de info! Is zo'n testdag dan ook echt gewoon meten, pak aan, rest van je eigen spullen aan en zonder enige ervaring met een droogpak zo plop de steiger in de Beldert af? (en dan hopen dat je niet als een dobbertje ondersteboven hangt)
En als ik daarna nog niet wil beslissen om te kopen? Voel ik me lullig dat ik 2 uur tijd heb afgesnoept van mensen die allemaal druk voor me doen en dan loop ik zonder aankoop weg ...
[ Voor 119% gewijzigd door Wormaap op 10-04-2021 00:20 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Osiris op 09-04-2021 22:37 ]
[ Voor 86% gewijzigd door Wormaap op 10-04-2021 00:21 ]
Daar doe ik allemaal niet aan. Jij ook (nog) niet voor zover ik begrepen heb tho
Ah well, past wel in het plaatje
[ Voor 46% gewijzigd door Osiris op 09-04-2021 22:39 ]
[ Voor 91% gewijzigd door Wormaap op 10-04-2021 00:21 ]
Ach verspreking kan gebeuren toont alleen maar aan dat hij nog meer profijt van zijn fundies gaat hebben.Osiris schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:33:
Spreekt elkaar ook wel professioneel tegen.. Aan de ene kant fancy long-hose, GUI, Fundies, whatever en aan de andere kant perslucht ademen
Zo vanmorgen weer lekker aan de bak ! Verder met de feedback van vorige week
Heb je al een idee wanneer je je upgrade wil gaan doen? Of eerst gewoon lekker oefenen en dan inplannen?ShadowBumble schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 08:40:
Zo vanmorgen weer lekker aan de bak ! Verder met de feedback van vorige week
Om eerlijk te zijn wil ik hem toch wel eind April hebben afgerondWormaap schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:05:
[...]
Heb je al een idee wanneer je je upgrade wil gaan doen? Of eerst gewoon lekker oefenen en dan inplannen?
[ Voor 3% gewijzigd door Fl4pp13 op 10-04-2021 18:09 ]
Haha, weet je zeker dat er nog getest moet worden?Bockelaar schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 18:32:
euhm, paars is de enige optie die ik hier van links hoor komen

Leuk! Martijn is een hele aardige gast. Hij heeft ook veel ervaring. En fundamentals is sowieso super leuk. Daarvoor denk je "ach ik kan prima duiken", blijkt het toch aardig intens te zijn allemaal en je leert er een boel bij. Have funWormaap schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 08:46:
[...]
Oooh, voor mezelf hoef ik niks meer te verantwoorden hoorDat hield al op toen ik die tweede Leg3nd first stage kocht en ik op mijn 8e duik een beetje uitgelachen werd door mijn buddy
Momenteel ben ik aan het mailen met Martijn van de Aalscholvers. Die doen, als ik het goed begrepen heb, Fundies in De Beldert. De Aalscholvers werden me door een GUE-duikende buddy aangeraden, en De Beldert vind ik sowieso een fijne plas
Da's ook precies de insteek waarmee ik'm wil gaan doenj-a-s-p-e-r schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:47:
[...]
Leuk! Martijn is een hele aardige gast. Hij heeft ook veel ervaring. En fundamentals is sowieso super leuk. Daarvoor denk je "ach ik kan prima duiken", blijkt het toch aardig intens te zijn allemaal en je leert er een boel bij. Have fun
Gisteren heb ik weer meegeholpen bij een Rescue-cursus van iemand anders. In paniek wegzwemmen, mijn vin kwijtraken, slecht reageren en aan de oppervlakte bewusteloos zijn. Allemaal dingen die voor mij heel natuurlijk komen

[ Voor 3% gewijzigd door Wormaap op 12-04-2021 14:19 ]
Het is een goede zaak wat wilt meedenken. Ze hebben vorig weekend nog een test-weekend georganiseerd, altijd leuk om daar eens te gaan kijken. Ik kom er regelmatig.Bockelaar schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:24:
OK! We gaan dus in de Beldert eens testen op die Camaro droogpakdagen. Ben benieuwd of we er weg gaan met 2 nieuwe sets
Goed slachtoffer spelen is ook niet makkelijk hoor. Ik vond het altijd wel leuk om bij de ervaren mensen in de training extra vervelend te zijn. In paniek raken, ademautomaat toevallig uit laten vallen...Wormaap schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:18:
Gisteren heb ik weer meegeholpen bij een Rescue-cursus van iemand anders. In paniek wegzwemmen, mijn vin kwijtraken, slecht reageren en aan de oppervlakte bewusteloos zijn. Allemaal dingen die voor mij heel natuurlijk komenIk heb zelf voorlopig geen zin om die cursus te doen, maar het is natuurlijk wel leuk om op deze manier alsnog een hoop mee te krijgen
En erg luxe om naar de kant gesleept te worden terwijl ik lekker op m'n rug in het zonnetje lig te hangen
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Ondanks dat ik in weken al zeer weinig vis had gezien in Vinkeveen was het gisteren behoorlijk raak in de schemer en dan vooral met roofvissen. Bij de bomen of beter gezegd tussen de takken van de bomen lagen 2 prachtige exemplaren te geniet van het zonnetje. Iets verder op bij het gras net achter het auto wrak met aanhanger, waren er wat kreeftjes, en je zag veelvuldig het baarskuit door het gebied heen maar vooral op de rustigere stukken van het gebied.
Heerlijk relaxt duikje dus van een klein uurtje, wel stiekem nog een beetje gewerkt aan mijn trim maar ja dat kan je altijd oefenen ! Zaterdag staat er weer een dag gepland waarin we drills en scenario's gaan oefenen heb er gelijk al weer zin in, maar soms is een "Goh, we doen even niks en gaan lekker het gebied door" een heerlijk afleiding.
"Goh, schat dat lijkt mij nou leuk voor jouw"
- Uhm Wat ?
"Zo'n scooter ding onderwater"
-
"Dat is goed"
[ Voor 9% gewijzigd door ShadowBumble op 14-04-2021 08:52 ]
'Helaas' was specifiek verzocht om niet té raar te doen, gezien ze nog vrij vroeg in de cursus zaten. De PADI Rescue Diver cursus is eigenlijk maar vier duikjes, maar de school hier doet het een stuk rustiger aan.T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:46:
[...]
Goed slachtoffer spelen is ook niet makkelijk hoor. Ik vond het altijd wel leuk om bij de ervaren mensen in de training extra vervelend te zijn. In paniek raken, ademautomaat toevallig uit laten vallen...![]()
Maar goed de andere kant is ook belangrijk en dat wordt (normaal) regelmatig herhaalt bij mijn vereniging.
Dat betekent natuurlijk ook dat er vast nog wel mogelijkheden komen om wat flauwer te doen
Goed plan, nu wordt de uitdaging om te kijken hoe ver je het kan rekken door hints achter te laten.ShadowBumble schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:51:
Nog een verassing die gisteren avond opeens "op kwam zetten", kwam van mijn vrouw. Dat zijn momenten die je tactisch en directe moet aanvliegen want die begon opeens
"Goh, schat dat lijkt mij nou leuk voor jouw"
- Uhm Wat ?
"Zo'n scooter ding onderwater"
-,
, ja inderdaad dat lijkt mij wel wat maar zullen we eerst de cursus afmaken voordat ik zoiets koop
"Dat is goed"
"Schat, zo'n rebreather hè?"
Volgens de instructeur was het allemaal goed genoeg, maar naar mijn gevoel was er toch nog heel veel marge voor progressie. Het zou natuurlijk ook raar zijn als het bij mijn vierde duik al allemaal perfect ging, maar ik had toch van mezelf verwacht dat ik het iets beter zou doen. Ik had mijn trim minder onder controle dan de vorige duiken, waardoor ik telkens ik de kant moest aanwijzen een paar meter omhoog ging. 10kg lood was 1kg te weinig, waardoor ik moeilijk stabiel kon zitten op een diepte van 3 meter, en waardoor de gecontroleerde afdaling ook niet helemaal goed ging.
Zelfs het terughalen van de ontspanner ging niet goed: ik had hem wel gevangen met mijn arm, maar ik was van in het zwembad gewend dat ik dat zou voelen op mijn arm. Met een 7mm pak aan voel je dat natuurlijk niet, dus ik had niet door dat ik hem al gevonden had, dus ik bleef maar met mijn arm zwaaien

Het was dus niet zo'n aangename duik gisteren, maar wel goed genoeg om mijn vaardigheden af te tikken. Ook weer even duidelijk gemerkt dat er nog zeer veel ruimte is om te verbeteren, dus daar kunnen we de volgende keren aan gaan werken.
Zondag staat er nog een duik op het programma, waarna ik aan de 5 vereiste duiken zit om mijn eerste ster in ontvangst te nemen. Daarna is het voor een paar maanden gedaan: mijn vrouw heeft liever niet dat ik nog het water inga terwijl zij de laatste weken van haar zwangerschap in gaat
Bekijk het van de zonnige kant: als dingen in één keer goed gaan tijdens een trainingsduik, ben je minder voorbereid als ze een keer fout gaan als er geen instructeur bij isAbductee schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:02:
Het was dus niet zo'n aangename duik gisteren, maar wel goed genoeg om mijn vaardigheden af te tikken. Ook weer even duidelijk gemerkt dat er nog zeer veel ruimte is om te verbeteren, dus daar kunnen we de volgende keren aan gaan werken.
Oh hee, zondag ben ik 's ochtends ook bij de BMP. Kunnen we naar elkaar zwaaienZondag staat er nog een duik op het programma, waarna ik aan de 5 vereiste duiken zit om mijn eerste ster in ontvangst te nemen. Daarna is het voor een paar maanden gedaan: mijn vrouw heeft liever niet dat ik nog het water inga terwijl zij de laatste weken van haar zwangerschap in gaat

Absoluut hoor! Ik had ook niet verwacht dat alles perfect zou gaan, maar ik vind wel van mijzelf dat ik beter kan dan wat ik gisteren heb laten zien. Beetje jammer, maar daar gaan we gewoon aan werken.Wormaap schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:08:
Bekijk het van de zonnige kant: als dingen in één keer goed gaan tijdens een trainingsduik, ben je minder voorbereid als ze een keer fout gaan als er geen instructeur bij isNatuurlijk is het leuker om bevestigd te worden in hoe goed je al bent, maar trainingsduiken zijn er om fouten te maken
Zondag ga ik een wing met bi uitproberen. Ik heb nu eigenlijk al het idee dat dat beter gaat bevallen dan mijn jacket. Met een jacket heb ik regelmatig de indruk dat alles wat omhoog kruipt tijdens het duiken, waardoor het wat vervelend gaat zitten. Met een backplate/wing kan ik dat volgens mij veel beter afstellen, maar dat gaan we zondag dus zien.
Kom gerust hallo zeggen als je mij ziet! Wij spreken met de club altijd af om 9u, dus we staan al aan de poort te wachten om binnen te mogen.Wormaap schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:08:
Oh hee, zondag ben ik 's ochtends ook bij de BMP. Kunnen we naar elkaar zwaaien
[ Voor 3% gewijzigd door Abductee op 15-04-2021 11:21 ]
En euhm, 7mm is dat nu niet teringkoud?
Je lood wordt vanzelf minder als je relaxter wordt, je kunt bij je eerste paar duiken echt wat extra lood meenemen, tenzij je vest het niet meer omhoog krijgt
Da's Vlaams voor een ademautomaatBockelaar schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:35:
ontspanner? wat is dat?
Wij zijn normaal gesproken iets later, om juist die eerste drukte te vermijdenAbductee schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:21:
[...]
Kom gerust hallo zeggen als je mij ziet! Wij spreken met de club altijd af om 9u, dus we staan al aan de poort te wachten om binnen te mogen.
Zoals Wormaap al zei, een ontspanner is een ademautomaat.Bockelaar schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:35:
ontspanner? wat is dat?
En euhm, 7mm is dat nu niet teringkoud?
Je lood wordt vanzelf minder als je relaxter wordt, je kunt bij je eerste paar duiken echt wat extra lood meenemen, tenzij je vest het niet meer omhoog krijgt
om helemaal correct te zijn had ik een dubbel 7mm aan, een normaal 7mm pak met daarover nog eens een 7mm shorty. Eenmaal in het water is dat niet koud eerlijk gezegd, enkel na de duik is het wat minder aangenaam. Zeker gisteren, er was aardig wat wind komen opzetten tijdens de duik.
Met deze setup denk ik niet dat mijn lood nog veel kan zakken, maar zondag met de dubbelset en backplate zullen er wel wat kilootjes minder nodig zijn.
Juist!Wormaap schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:40:
[...]
Wij zijn normaal gesproken iets later, om juist die eerste drukte te vermijdenMaar dus op zoek naar iemand in een wetsuit met een dubbelset en een baard, right?
Vanochtend weer ouderwetsch naar de Boschmolenplas. @Abductee gespot en heel even gekletst en daarna een halve funduik en een halve trainingsduik voor de rescue-cursus van iemand anders gemaakt. Ondertussen ook een van de wrakjes die daar liggen in kaart gebracht als aftrap van m'n eigen wreck-specialty. Die duik had ik al in de AOW gedaan, maar gezien we er toch heen gingen vond de instructeur het wel een leuk idee om dat meteen mee te nemen
Daarna nog wat toegekeken hoe een 'bewusteloze duiker' aan land gesleept werd, en vervolgens zelf 'in paniek' gespeeld.
En tijdens het toekijken kan ik natuurlijk fijn zelf oefenen om strak in trim op diepte te blijven liggen en m'n positie te bepalen t.o.v. de rest. Dus mijn back-kicks worden ook steeds soepeler
De volgende keer denken we eraan om naar een andere plek te gaan als De Beldert, Groene Heuvels of misschien Bussloo. Andere suggesties in omgeving Arnhem zijn ook welkom en dan zien we eens wat anders dan de standaard plas. Voor opleiding in onze natpakken is het nog wel wat fris, maar hopelijk beginnen we daar in mei mee.
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Ons plan was om ongeveer een half uur rond de 15 meter te gaan duiken, richting noord vertrekkend om daarna richting noordoost / oost te gaan. Helaas is daar niet veel van in huis gekomen, na een minuut of 5 vond mijn eerste trap het heel erg koud worden. Een beetje problematisch, want als 1* duiker heb je nog geen teken geleerd om aan te geven dat je ontspanner bevroren is. Vandaar wat verwarring tussen mijn buddy en ik, en dan maar besloten om naar de oppervlakte te stijgen.
Eenmaal boven water heb ik uitgelegd wat er aan de hand was. Even de kraan toedraaien om alles te laten ontdooien en het was weer opgelost. We hebben daarna nog wel verder gedoken, maar dan wel minder diep, rond de 8 meter. Op die manier heb ik toch op zijn minst de wing met dubbel-setup kunnen testen, en die beviel mij wel! Helemaal perfect was het nog niet, maar dat ligt waarschijnlijk eerder aan de afstelling (Lees: de flessen kropen te hoog op mijn rug).
Nu begint voor mij dus een hiatus van zo'n 2 maand vanwege een hoogzwangere vrouw, maar dat geeft mij de gelegenheid om rustig uit te zoeken welk materiaal ik ga aanschaffen. Helaas herken ik mijzelf op dat gebied in @Wormaap , dus ik vrees dat dat wel de nodige kosten met zich gaat meebrengen

Laat ook mooi weer het nut zien van íets opvallends in de kit (lamp/cylinders/vinnen/handschoenen)... Die standaard blauwe DUI handschoenen en kale aluminium flessen zijn ideaal om mensen in de gaten te houden in dat zichtWormaap schreef op zondag 18 april 2021 @ 15:30:
Gisteren voor de verandering weer eens met @Fl4pp13 en een buddy die hier niet rondhangt. Aan het begin van beide duiken was het zicht niveautje 'erwtensoep'. Gelukkig klaarde het vanaf een meter of 8 een beetje op, en op 15m hadden we 2-3m zicht. Niet geweldig, maar als ik m'n buddies kan zien zonder ze aan te raken vind ik het al snel primaTwee duikjes gemaakt, weinig gezien maar wel lol gehad
Yep! Normaal heb ik m'n lamp op 25% power staan. Maar in die soep was 100% nodig om genoeg over te houden om in ieder geval mijn aanwezigheid kenbaar te kunnen maken. Af en toe even kijken, yes, ik zie nog twee vage lichtbundeltjes dus we zijn er nog alledrieFl4pp13 schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:14:
[...]
Laat ook mooi weer het nut zien van íets opvallends in de kit (lamp/cylinders/vinnen/handschoenen)... Die standaard blauwe DUI handschoenen en kale aluminium flessen zijn ideaal om mensen in de gaten te houden in dat zicht
Hier herken ik mij niet in! Ik heb hier geen actieve herinnering aan!Abductee schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:37:
Nu begint voor mij dus een hiatus van zo'n 2 maand vanwege een hoogzwangere vrouw, maar dat geeft mij de gelegenheid om rustig uit te zoeken welk materiaal ik ga aanschaffen. Helaas herken ik mijzelf op dat gebied in @Wormaap , dus ik vrees dat dat wel de nodige kosten met zich gaat meebrengen

Is het zo dat er niets anders op zit dan de batterij vervangen of gaat het bij warm water weer beter. Ik heb er nu zo'n 25 duiken mee gemaakt, dus dat is toch wel vrij snel voor een lege batterij vind ik...
En met een setje als dit komt het gewoon goed? Dat is prima zelf te vervangen?
Op zich willen batterijen bij lage temperaturen wel eens wat meer miepen, helemaal als ze al een beetje op hun eind lopen. En als het de origineel bijgeleverde batterij is weet je natuurlijk ook niet hoe lang die op de plank heeft gelegen voordat je hem in gebruik nam. Dus hoewel 25 duiken inderdaad wel wat snel is, zou ik hem in eerste instantie gewoon eens vervangen.T.Kreeftmeijer schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:15:
Mijn duikcomputer (Vyper novo) geeft aan dat de zender een lege batterij heeft en af en toe valt de verbinding ook weg in het koude van afgelopen keer (en eerder in december had ik daar ook al last van).
Is het zo dat er niets anders op zit dan de batterij vervangen of gaat het bij warm water weer beter. Ik heb er nu zo'n 25 duiken mee gemaakt, dus dat is toch wel vrij snel voor een lege batterij vind ik...![]()
Edit:
Geen problemen bij kamertemperatuur. Bij het omwikkelen van de zender met een icepack kwam na een tijdje de batterijmelding tevoorschijn. De zender is dan redelijk koud. Conclusie, warm water geen probleem, maar als het kouder wordt is de batterij echt leeg...
[ Voor 36% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 19-04-2021 18:52 ]
100 duiken of 2 jaar las ik in de handleiding van dat ding. beide hier waren gelijktijdig leeg, 2 jaar en 1 maand oud. Laten vervangen voor 30eur/stuk door iemand die er verstand van heeft (www.scubasupport.nl - Eddy is echt koning!T.Kreeftmeijer schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:15:
Mijn duikcomputer (Vyper novo) geeft aan dat de zender een lege batterij heeft en af en toe valt de verbinding ook weg in het koude van afgelopen keer (en eerder in december had ik daar ook al last van).
Is het zo dat er niets anders op zit dan de batterij vervangen of gaat het bij warm water weer beter. Ik heb er nu zo'n 25 duiken mee gemaakt, dus dat is toch wel vrij snel voor een lege batterij vind ik...![]()
Daarom vond ik zo'n 25 duiken ook zo weinig, maar het kan natuurlijk zijn dat dat ding al een oudere batterij had en door de kou het niet meer trekt...Bockelaar schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:12:
[...]
100 duiken of 2 jaar las ik in de handleiding van dat ding. beide hier waren gelijktijdig leeg, 2 jaar en 1 maand oud. Laten vervangen voor 30eur/stuk door iemand die er verstand van heeft (www.scubasupport.nl - Eddy is echt koning!
Ik heb dan wel een analoge manometer als backup, maar ik heb echt géén zin om daar daadwerkelijk mee te moeten duiken
Ik vrees dat dat het gaat worden. Ik kan trouwens nog even contact opnemen met de winkel waar ik hem gekocht heb, misschien kunnen zij nog iets betekenen.Osiris schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:18:
Als temperatuur genoeg is om een low battery-melding te veroorzaken, dan zou ik dat ding (de batterij) al niet meer vertrouwen en laten vervangen..
Ik heb dan wel een analoge manometer als backup, maar ik heb echt géén zin om daar daadwerkelijk mee te moeten duiken
En ja een analoge meter als backup, precies als backup. Nu is het voor de simpele kantduiken niet zo boeiend, maar bij langere duiken is het ideaal alles op 1 plek te hebben.
De batterij in de polscomputer is lastiger.
[ Voor 14% gewijzigd door leonbong op 20-04-2021 08:24 ]
Als het nu zou mislukken koop ik een andere computer, wil toch al een andere.
@Abductee: Bedankt voor het benoemen van 'randje snor scheren'! Ik had die tip eerder gehoord, maar er nooit bij stilgestaan hoe weinig je maar weg hoeft te halen. Dat kwartje viel pas toen ik bij jou helemaal niet zag dat er iets miste. Het is niet dat mijn bril nu de hele duik lang helemáál droog blijft, maar het is een wereld van verschil
Lekker bezig hoor ! hier gisteren ook 3 duiken gemaakt, op "onze" huisstek ZE4 in Vinkeveen.Wormaap schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 15:15:
Lekker druk duikweekend hier. Gisteren een avondduikje in Thorn gemaakt, vandaag met een andere buddy naar de Boschmolenplas, en morgen weer slachtoffertje spelen bij de BoschmolenplasDie paar graden die het water alweer opgewarmd is maken wel een wereld van verschil qua gevoelstemperatuur. Ondanks dat't vandaag op 27m maar 6 graden was heb ik het voor de rest in 90 minuten toch niet koud gehad.
Eerst duik was 47 minuten, waar we op de baggerschuit even onze oefeningen herhaalden (Basic 5, volledige S Drill) daarna een kort rondje door het gebied en toen door naar de 12m om een gecontroleerde opstijging te doen.
Tweede duik was 46 minuten, beetje hetzelfde programma maar nu de rollen omgedraaid met de buddy (dus wederom) Basic 5, volledige S Drill, kort rondje door het gebied en toen door naar 12m, alleen nu had mijn buddy zijn handen vrij en wilde graag het boei schieten oefenen, gevolgd door een gecontroleerde opstijging terwijl hij de spoel aan het oprollen was bij iedere stop.
Derde duik was 35 minuten, dit keer geen Basic 5 of S-Drill, maar uitgezwommen naar de blauwe boei (18m) platform, begonnen met een gecontroleerde afdaling met op 3m een bubblecheck , daarna naar beneden, rondje om het platform en langzaam over de ketting terug omhoog. Toen over de lengte van het duik gebied terug naar de baggerschuit en achter de bagger schuit weer naar de 12m. Toen was het mijn beurt om een boei te schieten gevolgd door een gecontroleerde opstijging terwijl ik de lijn op de spoel aan het opruimen was.
Alle oefeningen gingen eigenlijk super strak, als dit zo consequent blijft moeten we enkel nog V Drills oefenen op de 6m stop en dan kunnen we gaan plannen om die "Tech rating" af te ronden.
Lekker bezig man!ShadowBumble schreef op zondag 25 april 2021 @ 10:37:
[...]
Lekker bezig hoor ! hier gisteren ook 3 duiken gemaakt, op "onze" huisstek ZE4 in Vinkeveen.
Eerst duik was 47 minuten, waar we op de baggerschuit even onze oefeningen herhaalden (Basic 5, volledige S Drill) daarna een kort rondje door het gebied en toen door naar de 12m om een gecontroleerde opstijging te doen.
Tweede duik was 46 minuten, beetje hetzelfde programma maar nu de rollen omgedraaid met de buddy (dus wederom) Basic 5, volledige S Drill, kort rondje door het gebied en toen door naar 12m, alleen nu had mijn buddy zijn handen vrij en wilde graag het boei schieten oefenen, gevolgd door een gecontroleerde opstijging terwijl hij de spoel aan het oprollen was bij iedere stop.
Derde duik was 35 minuten, dit keer geen Basic 5 of S-Drill, maar uitgezwommen naar de blauwe boei (18m) platform, begonnen met een gecontroleerde afdaling met op 3m een bubblecheck , daarna naar beneden, rondje om het platform en langzaam over de ketting terug omhoog. Toen over de lengte van het duik gebied terug naar de baggerschuit en achter de bagger schuit weer naar de 12m. Toen was het mijn beurt om een boei te schieten gevolgd door een gecontroleerde opstijging terwijl ik de lijn op de spoel aan het opruimen was.
Alle oefeningen gingen eigenlijk super strak, als dit zo consequent blijft moeten we enkel nog V Drills oefenen op de 6m stop en dan kunnen we gaan plannen om die "Tech rating" af te ronden.
Zodra mn hechtingen weer uit mn hand zijn kom ik graag een keertje mee duiken
rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!
Als het oplosbare zijn, kunnen we dat a.s. Zaterdag wel ff fixen voor je hoorEL_Loco schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:55:
[...]
Lekker bezig man!
Zodra mn hechtingen weer uit mn hand zijn kom ik graag een keertje mee duiken
Later in de duik 'bewusteloze duiker' gespeeld. Een beetje in mijn mond met m'n automaat gespeeld om te kijken of ik hem uit zou kunnen spugen (want dat zou natuurlijk niet moeten kunnen terwijl je gered wordt), besloten dat niet daadwerkelijk te doen (dat had ik niet vooraf met de instructeur afgesproken) om'm vervolgens door een per ongeluk rukje aan m'n slang alsnog uit m'n mond getrokken te krijgen
Tijdens het deel van de redding aan de oppervlakte ontdekt waarom je buddycheck ook belangrijk is als je instructeur het (vooraf besproken toen RD-in-opleiding er niet bij was) afraffelt. Want hee, zo'n harnas heeft geen quick-releases op de schouders, en 'tijdens het slepen en beademen' is misschien niet hét moment om daar achter te komen
Even doorgesproken wat er gebeurde, terug naar beneden en het hele riedeltje herhaald. En de tweede keer ging een stuk beter

* Wormaap snapt waarom mensen het zo leuk vinden om slachtoffer te spelen. En als ik die cursus een keer zelf ga doen hoop ik dat ze het mij net zo moeilijk maken
En de zaken waarvoor wat meer aanraking echt noodzakelijk is doet ze gewoon met haar man.
[ Voor 17% gewijzigd door Wormaap op 26-04-2021 13:59 ]
@Wormaap
Ps dat Padi protocol klopt niet voor NL.
Dit is padi en NOB voor Nederland hebben opgesteld.
Daarin worden geen uitzonderingen gemaakt voor de 1,5m als het oefenen betreft.
https://onderwatersport.o...-samenleving-versie-9.pdf
[ Voor 13% gewijzigd door leonbong op 27-04-2021 09:09 ]
Nog mensen die een Koningsdagduik maken (of ondertussen al gemaakt hebben)? Ik heb de uitnodiging afgeslagen. Na drie dagen van het weekend nu even rust. Vrijdagavond ga ik met een GUE-duikende buddy de eerste dingetjes doornemen in de aanloop naar m'n Fundamentals. De instructeur waar ik heb geboekt waarschuwde om niet uitgebreid te gaan drillen om te voorkomen dat er slechte gewoontes inslijten. Maar de oefeningen eens doorlopen om een idee te hebben van wat ik kan verwachten is iets anders natuurlijk.
Alleen ik persoonlijk vind ik dit type oefening, nou niet zo noodzakelijk dat het niet op later moment kan.
Duiken heeft veiligheid hoog in het vaandel, maar dan ga je wel (veiligheid)oefeningen doen die om andere reden onveilig zijn.
[ Voor 67% gewijzigd door leonbong op 27-04-2021 11:54 ]
Elk bewust schenden van RIVM-richtlijnen zie ik als een klap in het gezicht van de zorg en eenieder die een familielid, vriend of kennis aan COVID-19 heeft verloren.
Persoonlijk zou ik dan gaan nadenken: is dit nou echt nódig of vind ik het alleen maar gewoon léuk om te doen? En als de conclusie is dat het niet nodig is, dan zou je toch echt moeten besluiten om dan gewoon maar even te wachten.. 1x raden wat ik van duikoefeningen vind.......
Die holier-than-thou attitude van iemand die onlangs nog, naar ik aanneem omdat je dat léuk vindt, een halve dag op een kluitje in een vliegtuig is gaan zitten vind ik misplaatst. Jamaar, code geel, dus dat mócht! Terwijl volgens mij het algemene advies is om vooral zoveel mogelijk thuis te blijven.Osiris schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 12:15:
Persoonlijk zou ik dan gaan nadenken: is dit nou echt nódig of vind ik het alleen maar gewoon léuk om te doen? En als de conclusie is dat het niet nodig is, dan zou je toch echt moeten besluiten om dan gewoon maar even te wachten.. 1x raden wat ik van duikoefeningen vind.......
Iedereen maakt keuzes en afwegingen in deze tijd. Dit is een topic om leuk over een gezamelijke hobby te praten, niet om elke keer mensen af te gaan knallen omdat ze iets fout! doen.
Overigens vind ik leuke dingen doen binnen de geldende maatregelen toch anders dan leuke dingen doen in combinatie met het schenden van de maatregelen. Je kunt geen appels met peren vergelijken.
[ Voor 74% gewijzigd door Osiris op 27-04-2021 13:14 ]
Wat ik dan wel weer een beetje jammer vind, is om in een topic dat bedoeld is om gezellig over de duiksport te kletsen uit mijn hele epistel specifiek dat éne ding eruit te tillen en daarover te gaan lopen oordelen en aanvallen. Dat werkt nou niet echt sfeerbevorderend, en is ook niet nodig gezien we een heel subforum over Corona hebben.
Dus wat mij betreft is het daarmee wel weer mooi geweest. Als iemand er nog op wil reageren, dan ga gerust je gang, ik haak later wel weer in
SchuldigWormaap schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 11:20:
(...)
Nog mensen die een Koningsdagduik maken (of ondertussen al gemaakt hebben)? Ik heb de uitnodiging afgeslagen. (....)
Vandaag Toolenburg onveilig gemaakt. Zicht was niet zo denderend maar het wildleven is duidelijk weer aanwezig. Meerdere meervallen gezien, grondeltjes komen ook uit duizend-en-een verstopplekken vandaan en als kers op de taart ook een van de snoekbaarzen gezien. Naja, de eigenlijke kers op de taart was dat ie tot twee keer toe een stukje uit een buddy probeerde te knabbelen. Meerdere keren m'n masker moeten klaren na het zien van haar verbaasde en geschrokken gezicht was het meer dan waard.
In Thorn zitten elk jaar ook twee grote snoekbaarzen op het kleine wrakje dat naast het grote wrak daar ligt. Die zijn in deze tijd van het jaar ook niet erg benaderbaar omdat ze hun 'kraamkamer' op het wrakje maken. Gaaf om te zien, maar genieten op afstand is wel verstandig. Maar sowieso leuk om te zien hoe alles weer wat tot leven komt inderdaad! Ik heb afgelopen weekend meer grote vissen gezien dan in de maanden ervoor bij elkaar opgeteldFl4pp13 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:40:
[...]
Schuldig![]()
Vandaag Toolenburg onveilig gemaakt. Zicht was niet zo denderend maar het wildleven is duidelijk weer aanwezig. Meerdere meervallen gezien, grondeltjes komen ook uit duizend-en-een verstopplekken vandaan en als kers op de taart ook een van de snoekbaarzen gezien. Naja, de eigenlijke kers op de taart was dat ie tot twee keer toe een stukje uit een buddy probeerde te knabbelen. Meerdere keren m'n masker moeten klaren na het zien van haar verbaasde en geschrokken gezicht was het meer dan waard.
@Wormaap altijd in deze tijd, ik blijf de mooiste duiker rond schemer vinden, zoals ook in deze post aangegeven, zelfs op het altijd drukke ZE4 zie je langzaam de grote vissen weer terug komen ( alleen nog niet overdag )
Die zijn er overdag ook wel hoor, maar vaak wat verder buiten het duikgebied. Behoorlijk grote dikke vissen nu, veel zwanger ook (of hoe je dat ook zegt bij vissen). Leuk om te zien en best een tikkie intimiderend zulke beestenShadowBumble schreef op woensdag 28 april 2021 @ 07:58:
@Wormaap altijd in deze tijd, ik blijf de mooiste duiker rond schemer vinden, zoals ook in deze post aangegeven, zelfs op het altijd drukke ZE4 zie je langzaam de grote vissen weer terug komen ( alleen nog niet overdag )
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Dat betekent dat als ik binnenkort dat pasje heb ik gezellig een keertje gewoon mee kan komen duiken (en ik geen vervoerscrisis meer heb).
En als ik het zo lees zijn er nog een hoop leuke plekken te ontdekken komende zomer (want duiken is wel iets dat altijd heeft gekund).
@Wormaap ik ben wel benieuwd naar het verhaal erachter...
niceWormaap schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:35:
Loop ik net de woonkamer in, ligt dit briefje ineens op mijn tafel.
[Afbeelding]
Dus ik loop het hok waar m'n duikspullen staan in, en ja hoor!
[Afbeelding]
Heb ik weer
rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!
Lekker, gefeliciteerd! Dan wordt het misschien stilletjesaan tijd om eens te gaan kijken wanneer we weer een klein GoT-duikdagje doenT.Kreeftmeijer schreef op donderdag 29 april 2021 @ 23:25:
Goed nieuws van mijn kant. Ik heb vandaag mijn rijbewijs gehaald!
Dat betekent dat als ik binnenkort dat pasje heb ik gezellig een keertje gewoon mee kan komen duiken (en ik geen vervoerscrisis meer heb).
En als ik het zo lees zijn er nog een hoop leuke plekken te ontdekken komende zomer (want duiken is wel iets dat altijd heeft gekund).
Ja, ik heb al zolang als ik hier woon last van die kabouters. Af en toe heb ik er één in een muizenval zitten, maar daarna worden ze een tijdje alleen maar irritanter. Ik ben radeloos, maar vreedzame oplossingen werken ook niet!@Wormaap ik ben wel benieuwd naar het verhaal erachter...
On a slightly more serious note: Ik duik tegenwoordig veel met mensen die met dubbels of sidemount duiken, en dan is met mijn 1x12 mijn luchtvoorraad uiteraard altijd de reden dat de duik eindigt, helemaal nu het water weer wat op begint te warmen.
Daarnaast ga ik 11 juli m'n GUE Fundamentals doen. En als ik daar een gooi naar een tech-rating wil doen zijn dubbels verplicht. En op deze manier heb ik nog een tijdje om rustig alvast de balans met deze set te zoeken
Nou ja zo'n set kost ook niet niets. Heel veel succes ermee!Wormaap schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 08:39:
Ja, ik heb al zolang als ik hier woon last van die kabouters. Af en toe heb ik er één in een muizenval zitten, maar daarna worden ze een tijdje alleen maar irritanter. Ik ben radeloos, maar vreedzame oplossingen werken ook niet!
On a slightly more serious note: Ik duik tegenwoordig veel met mensen die met dubbels of sidemount duiken, en dan is met mijn 1x12 mijn luchtvoorraad uiteraard altijd de reden dat de duik eindigt, helemaal nu het water weer wat op begint te warmen.
Daarnaast ga ik 11 juli m'n GUE Fundamentals doen. En als ik daar een gooi naar een tech-rating wil doen zijn dubbels verplicht. En op deze manier heb ik nog een tijdje om rustig alvast de balans met deze set te zoekenIk heb vorige week met een geleende dubbel-12 set gedoken omdat deze wat levertijd hadden, en dat is stiekem wel erg prettig qua gewicht en balans
Het is wel super fijn als je voor aanvang van je cursus bekend bent met je eigen set maar met enkel D12 ben je er nog niet voor een tech rating er zijn (zeker voor de tech rating) wel wat meer eisen, maar ik vertrouw erop dat je vast van je instructeur of de shop gear kan huren/lenen.Wormaap schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 08:39:
[...]
Daarnaast ga ik 11 juli m'n GUE Fundamentals doen. En als ik daar een gooi naar een tech-rating wil doen zijn dubbels verplicht. En op deze manier heb ik nog een tijdje om rustig alvast de balans met deze set te zoekenIk heb vorige week met een geleende dubbel-12 set gedoken omdat deze wat levertijd hadden, en dat is stiekem wel erg prettig qua gewicht en balans
Ik heb laatst een videocall met de instructeur gehad, dus gear is doorgesprokenShadowBumble schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:20:
[...]
Het is wel super fijn als je voor aanvang van je cursus bekend bent met je eigen set maar met enkel D12 ben je er nog niet voor een tech rating er zijn (zeker voor de tech rating) wel wat meer eisen, maar ik vertrouw erop dat je vast van je instructeur of de shop gear kan huren/lenen.
Da's natuurlijk waar. Maar daar krijg ik wel een stuk meer effectieve duiktijd voor terug. Je bent toch vaak langer bezig met naar de duikstek toe gaan, opbouwen, briefen, checken, afbreken, napraten en weer naar huis gaan, dan met daadwerkelijk duiken. En nu krijg ik daar (als we tot reserve doorgaan, want dat hoeft natuurlijk ook niet altijd) dubbel zoveel duiktijd voor terugT.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:15:
[...]
Nou ja zo'n set kost ook niet niets. Heel veel succes ermee!

Zojuist gehoord dat de batterij onder garantie vervangen is, de zender komt volgende week retour mijn kant op.T.Kreeftmeijer schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:30:
[...]
Ik vrees dat dat het gaat worden. Ik kan trouwens nog even contact opnemen met de winkel waar ik hem gekocht heb, misschien kunnen zij nog iets betekenen.
Da's wel vriendelijk geregeldT.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:33:
[...]
Zojuist gehoord dat de batterij onder garantie vervangen is, de zender komt volgende week retour mijn kant op.
Hier gisteravond mijn nieuwe set voor het eerst nat gemaakt. Ofja, in ieder geval de flessen. Ik had de backplate en wing vorige week al gebruikt met een geleende flessenset, omdat er wat levertijd op de flessen zat omdat ik concave flessen wilde. Met die setup werd ik nét een heel klein beetje licht in de voetjes, maar concave flessen hebben hun zwaartepunt iets lager liggen, dus ik had goede hoop dat dat uit zou balanceren.
Na begonnen te zijn met een kleine 'oeps' met mijn drooghandschoenen (waarschijnlijk handschoen iets te schuin op de ring gedrukt, waardoor de o-ring uit zijn groef was geschoten) die snel gefikst was onze kop onder water en weg. En daar bleek al snel dat mijn hoop/verzinsel over gewichtsverdelingen in de praktijk ook werkte, want ik heb nog nooit zo makkelijk zo strak en comfortabel in het water gelegen
Daarnaast is het ook erg fijn om dik 5 kuub lucht mee te hebben. Tussen manometerchecks amper 10 bar verschil zien en daarmee weten dat mijn luchtvoorraad niet de beperkende factor van de duik gaat zijn maakt het allemaal ook weer nét wat comfortabeler.
Uiteindelijk 78 minuten onder geweest op maximaal 27 meter. om uiteindelijk met nog 80bar het water uit te komen omdat één van m'n buddies het wat fris begon te vinden
Nu alleen eens zien hoe ik de balans van m'n single-tank setup net zo mooi krijg. Het prijsverschil tussen alleen de double-wing en de double-wing + backplate en harnas was zó klein dat ik nu gewoon twee volledig losse sets heb. Voordeel daarvan is dat ik natuurlijk wat makkelijker met dit soort dingen kan spelen
Niet, ik vond mijn D12 dusdanig fijner dat uiteindelijk mijn hele single tank set de verkoop in is gegaan.Wormaap schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 12:21:
[...]
Nu alleen eens zien hoe ik de balans van m'n single-tank setup net zo mooi krijg.
[ Voor 46% gewijzigd door ShadowBumble op 01-05-2021 16:49 ]
Da's ook een insteek.ShadowBumble schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 16:49:
[...]
Niet, ik vond mijn D12 dusdanig fijner dat uiteindelijk mijn hele single tank set de verkoop in is gegaan.
Die pollShadowBumble schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 16:49:
[...]
Niet, ik vond mijn D12 dusdanig fijner dat uiteindelijk mijn hele single tank set de verkoop in is gegaan.

Het probleem als ik m'n single-tank setup helemaal weg zou doen, is dat ik dan weer met het logistieke gezeur van maar één set flessen zit, en dus na elke keer moet gaan zorgen dat ze gevuld zijn. En op zich is het natuurlijk prima te doen om meerdere kortere duiken te maken op een dubbelset, maar ik vind het prettig om veel lucht mee te hebben
Over anderhalve week ga ik verder met m'n PADI wreck-specialty, en de trainingsduiken daarvoor ga ik bijvoorbeeld gewoon lekker met singles maken
Nu krijg ik wel binnenkort twee 10L'etjes van m'n schoonouders waar yoke-kranen op zitten (die ik dus sowieso moet vervangen als ik ze wil gebruiken) en die ze indertijd tegelijk gekocht hebben. Als losse cylinders zijn die op zich leuk, maar ik speel wel met het idee om daar een dubbelset van te bouwenMK-NL schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 18:55:
@Wormaap Logistiek is geen issue, je hebt gewoon meer dubbelsets nodig. Wat denk je van D7, d8,5 en D12 om mee te beginnen?
Dat natuurlijk onder de aanname dat ze wel M25x2 draad hebben en door de keuring komen.
Maar we zien wel. Toen ik deze set ging afhalen zei ik, alweer, tegen de eigenaar van de shop 'Nu hoop ik voorlopig écht klaar te zijn'...
Een extra D12 en 2x ALU80 lijkt mij een prima idee “voor erbij”MK-NL schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 18:55:
@Wormaap Logistiek is geen issue, je hebt gewoon meer dubbelsets nodig. Wat denk je van D7, d8,5 en D12 om mee te beginnen?
Vandaag proefduik gemaakt met Camaro Drytec droogpak bij de Beldert. Was even wennen en zoeken, vooral naar beneden gaan was "anders". Naar de kotter gegaan, op 16 meter 7C en niet koud
Vrouwlief moet er nog een nachtje over slapen, maar wellicht dat we morgen even terug naar Gerard rijden.
Hoe verliep de proefduik verder? Nadat je daar laatst naar vroeg ben ik benieuwd hoe ze het nou daadwerkelijk aanpakkenBockelaar schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:56:
sublub doet goede zaken
Vandaag proefduik gemaakt met Camaro Drytec droogpak bij de Beldert. Was even wennen en zoeken, vooral naar beneden gaan was "anders". Naar de kotter gegaan, op 16 meter 7C en niet koud![]()
Vrouwlief moet er nog een nachtje over slapen, maar wellicht dat we morgen even terug naar Gerard rijden.