Vanavond een avond-/nachtduikje gemaakt bij de Grote Hegge in Thorn. Overdag is daar niet ontzettend veel te zien, maar vanavond was er heel wat leven

Het is nog steeds even wennen met de drooghandschoenen, maar vanavond ging ik al wat soepeler. In plaats van de meegeleverde fleecehandschoentjes had ik mijn Black Diamond Polartec-handschoenen mee. Dat bleek zonder verdere liner nog steeds niet helemáál genoeg, maar het was wel al wat beter dan de vorige keer.
Het grootste deel van de duik had ik weer ouderwets last van een vollopende bril.
Na 32 minuten constant bril klaren, duwen en trekken om te kijken of ik'm goed kreeg, vond ik het toch wat belachelijk worden dat ik in één uitademing twee keer m'n bril moest klaren en ben ik nog eens wat extra gaan zoeken of ik een oorzaak kon vinden. Toen bleek dat ik de band bijna bovenop m'n hoofd had liggen i.p.v. er omheen. Na dat gefikst te hebben bleef mijn bril ineens redelijk droog

Daardoor nog 20 minuten leuk gedoken. Ik merkte ook meteen een enorm verschil in hoe ontspannen ik in het water lag. Elke paar seconden je masker klaren kost telkens een hand en aandacht, en daar lijden alle andere taken onder. Masker gefikst betekent dat alles weer op zijn plek valt en op gewoonte kan.
Vóór elke duik doe ik al een uitgebreide maskercheck omdat ik er zo vaak problemen mee heb gehad, maar daar moet ik de band dus nog aan toe gaan voegen
Wat dan wel weer positief is, is dat dat hele gedoe deze keer niet tot problemen met drijfvermogen heeft geleid. Mijn buddy vond dat ik nog prima acceptabel in het water lag, ookal was ik zelf niet tevreden
En volgende keer iets meer vaart met inpakken na de duik, ik was nog geen 10 minuten voor de avondklok thuis, dat vond ik toch wel wat krap
[
Voor 4% gewijzigd door
Wormaap op 01-02-2021 23:16
]