Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-02 19:05
Ik had gisteren 4 autobanden gekocht voor €19,99 per band. Gelijk betaald via iDeal. Gisterenavond heb ik een mailtje gekregen met dat mijn order verzonden is. Echter ik kreeg vandaag een mailtje met dat de prijs niet klopt en dat ik geen overeenkomst kan claimen. Ze vragen dan ook om de levering te weigeren of om nog €348,- extra te betalen (€106,99 per band). €19,99 en €106,99 lijkt me niet een komma fout oid. Er stond gisteren duidelijk op de site dat er 88% korting was op de banden (ik heb er nog een foto van). Als de bestelling geannuleerd was had ik het nog begrepen maar gezien het is al verstuurd moet ik nu extra betalen als ik de banden wil houden of kan ik weigeren om extra te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:06
als je hier op het forum had gezocht had je al 100-en dezelfde vragen gezien.

met als meestal als uitkomst dat je ook zelf onderzoek had moeten doen of deze prijs redelijk is..

er is bij verkoper niet de wil geweest om voor deze prijs te verkopen.. geen overeenkomst ondanks de levering.

Lees anders deze Terugeisen reeds betaalde en ontvangen artikel mogelijk ook eens door...

[ Voor 16% gewijzigd door nachtnet op 15-06-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 14:35

ArCadE

No banana available

Ik vraag me af of ze een poot hebben om op te staan. Gewoon houden die banden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
Ik heb daadwerkijle zelf gezocht alleen ik kom tegen dat bestellingen geannuleerd worden. In dit geval is het al verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:19
Ik zou in ieder geval eerst mijn geld terug willen zien en dan mogen ze de banden weer ophalen op een tijdstip dat het mij uitkomt.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 18:40

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Dus kort door de bocht ze hebben op de site staan 88% korting (waar je nog foto/screenshot van hebt).
De banden zijn betaald voor de prijs die dat moment gold en al verzonden.

Ze kunnen weinig beginnen behalve zelf de vervoerder contacten dat ze niet bezorgd mogen worden.

Ja je had kunnen weten dat het wel erg goedkoop is, maar als er expliciet 88% korting bij vermeld staat kan het gewoon een actie zijn dus is de schade voor hen imho.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
Als in ik heb geen rechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordSinclair schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:58:
Ik zou in ieder geval eerst mijn geld terug willen zien en dan mogen ze de banden weer ophalen op een tijdstip dat het mij uitkomt.
Zo werkt het nergens met een koop op afstand. Eerst terugsturen en dan word het geld gestort.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2016 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mc55 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:01:
[...]

Als in ik heb geen rechten?
Jawel. Je hebt het recht om af te zien van de koop en de banden retour te sturen.

edit,

wellicht dat je ze nog tot een korting kan overhalen gezien de banden al onderweg zijn maar de leverancier is tot niets verplicht.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2016 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:19
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:01:
[...]

Zo werkt het nergens met een koop op afstand. Eerst terugsturen en dan word het geld gestort.
Dat is als jij iets terug wilt sturen. Nu wil de leverancier het terugnemen. Dan ligt het balletje precies andersom.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubman schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:01:
Dus kort door de bocht ze hebben op de site staan 88% korting (waar je nog foto/screenshot van hebt).
De banden zijn betaald voor de prijs die dat moment gold en al verzonden.

Ze kunnen weinig beginnen behalve zelf de vervoerder contacten dat ze niet bezorgd mogen worden.

Ja je had kunnen weten dat het wel erg goedkoop is, maar als er expliciet 88% korting bij vermeld staat kan het gewoon een actie zijn dus is de schade voor hen imho.
Nee. Er zal tientallen van dit soort topics voorbij gekomen. Ga eens zoeken en lees je eens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordSinclair schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:04:
[...]

Dat is als jij iets terug wilt sturen. Nu wil de leverancier het terugnemen. Dan ligt het balletje precies andersom.
Dat maak jij ervan. Als leverancier zijnde gaat ie dan gewoon facturen en betalingsherinneringen sturen. Je houd de banden dus schijnbaar ga je akkoord met de prijs en levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 09-08 18:40

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:04:
[...]

Nee. Er zal tientallen van dit soort topics voorbij gekomen. Ga eens zoeken en lees je eens in.
Zie regelmatig de topics hoor, maar dit is hoe ik het zie.
Leverancier heeft meerdere fouten gemaakt
1. korting aangeven op website
2. versturen
3. niet zelf leverancier bellen maar balletje bij koper leggen veer retourneren (dus kosten maken) of bij betalen.

Hier op Tweakers verwacht iedereen dat je zelf onderzoek doet (en terecht hoor) maar jan met de pet weet vaak niet beter en zal dus gewoon een product zien wat toevallig flink in de aanbieding is (gebeurt regelmatig) en denkt nou mazzeltje en besteld.
Dat de verkoper dan op "hoge poten" gaat roepen dat zij fout zitten is imho niet echt handig.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

(jarig!)
@TS: laat dat screenshot eens zien hier? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:29

lonkhuijzen

100% ADH

Leuk item op iusmentis hierover:

http://blog.iusmentis.com...telling-alsnog-annuleren/

Wat in dit verhaal relevant lijkt te zijn is dat niet alleen de prijs aangepast is maar doelbewust(!) ook een sticker met 88% korting is geplaatst. Als de website vaker schermt met dergelijke acties dan kan de leverancier niet meer aannemelijk maken dat de lage prijs een foutieve actie is geweest.

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:57
Ik zou lekker de banden terugsturen, wel onder de voorwaarden die LordSinclair al heeft gesteld, want het zijn wel heel goedkope banden, waarschijnlijk wel een gevalletje "too good to be true." Maar ik vind eigenlijk dat ze niet zo moeilijk moeten doen als het product al is verzonden, dan moeten ze de orderprocedure maar aanpassen.

[ Voor 4% gewijzigd door oohh op 15-06-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
Dit zijn de foto die ik had gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/XJIo2AqohC40pbMvUxurMGMF/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/CT52US6kxbxkCwfamuxdBJm9/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:35
er staat niet NU 88% maar DUS.... het zegt verder niet dat dit een actie is etc.

Bovendien een duidelijke fout, als ze ergens een disclaimer op de site hebben staan over foute prijzen dan staan ze in hun gelijk.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:04

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Er staat dus niet dat je 88% korting krijgt, er staat dat hun prijs 88% goedkoper is dan de adviesprijs. Als er in plaats van €19,99 een ander bedrag had gestaan had er ook een ander percentage gestaan (tenminste, ik ga er vanuit dat het een dynamische tekst is).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Laatst online: 17:19

Aganim

I have a cunning plan..

Hmm, ik gok dat er een nulletje is weggevallen.. 19,99 ipv 109,99.

Eerlijk gezegd zou ik zelf even een belletje/mailtje gestuurd hebben om te controleren of dit wel echt klopt. Die '88% goedkoper' is overduidelijk een automatisch berekend verschil, ik zou daar persoonlijk weinig tot geen waarde aan hechten inzake de vraag 'was de wil er om de banden voor die prijs te verkopen'. Maar dat is puur uit technisch oogpunt bekeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De banden zijn dus nu onderweg naar jou huis, De verkoop is in principe afgerond, nu willen ze dus meer geld zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-06 21:50
Aganim schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:41:
Hmm, ik gok dat er een nulletje is weggevallen.. 19,99 ipv 109,99.
Ze vragen een totaalprijs van 126,98 per band dus een tikfoutje is redelijk uitgesloten.

Buiten of je er 'recht' op zou hebben zou ik ze alsnog gewoon weigeren, iets met fatsoen en zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de ene kant ja de prijs is misschien niet billijk, echter staat er ook bij dat het dus 88% goedkoper is. Dat wekt nog meer de suggestie dat het om een daadwerkelijke actie gaat.

Het ruikt bijna naar een scam, je ontvangt de banden, stuurt ze terug maar ziet nooit meer die 19 EUR terug. Wil niet zeggen dat het zo is, verwacht het niet, maar het zou best een goede methode zijn. De helft van de mensen vergeet de 19 EUR gewoon.

Ik zou de banden in ieder geval aannemen, en ze een tegenvoorstel doen. Ik gok erop dat je de banden daadwerkelijk wel wil gebruiken? Als je bijv 200 euro bijbetaald is het nog steeds goedkoop gok ik en kom je wat dichter bij een punt dat zij de moeite er niet voor gaan doen. Gaan ze niet akkoord dan mogen ze eerst je geld terugstorten en vervolgens een DPD ophaal verzoek aanmaken (ik zie toevallig dat er DPD op de foto staat, deze halen spullen op, op kosten van de winkel, dus jij krijgt nooit met verzendkosten te maken). Dit alles mailen onder het mom dat je niet in de kosten of werkzaamheden geholpen wil worden omdat zij een fout hebben gemaakt, of nadat de banden zijn opgehaald nog 3 maanden en 10 mailtjes op je geld wil wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:20
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:03:
De banden zijn dus nu onderweg naar jou huis, De verkoop is in principe afgerond, nu willen ze dus meer geld zien ?
Uit de link van lonkhuijzen:
Maar los van die vraag, kán dat eigenlijk wel, een order annuleren nadat deze geleverd en betaald is?

Ja, dat kan. Wanneer er inderdaad een prijsfout is gemaakt die de consument had moeten kennen, dan is er namelijk gewoon überhaupt geen overeenkomst tot stand gekomen. Juridisch gezegd: die overeenkomst is nietig, bestaat niet en heeft nooit bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
Oke bedankt allemaal. Ik geef thuis wel door dat ze de levering moeten weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flapperbol schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:16:
[...]
Uit de link van lonkhuijzen:
[...]
Bedankt, ik heb het hele stuk gelezen. Eigenlijk betekend dit dat dus alle winkels voor alle prijzen iets kunnen aanbieden en vervolgens terugroepen als ze er achter komen dat ze het voor meer ook wel kwijt kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 12:58

Ryan1981

Je ne sais pas

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:15:
Aan de ene kant ja de prijs is misschien niet billijk, echter staat er ook bij dat het dus 88% goedkoper is. Dat wekt nog meer de suggestie dat het om een daadwerkelijke actie gaat.

Het ruikt bijna naar een scam, je ontvangt de banden, stuurt ze terug maar ziet nooit meer die 19 EUR terug. Wil niet zeggen dat het zo is, verwacht het niet, maar het zou best een goede methode zijn. De helft van de mensen vergeet de 19 EUR gewoon.

Ik zou de banden in ieder geval aannemen, en ze een tegenvoorstel doen. Ik gok erop dat je de banden daadwerkelijk wel wil gebruiken? Als je bijv 200 euro bijbetaald is het nog steeds goedkoop gok ik en kom je wat dichter bij een punt dat zij de moeite er niet voor gaan doen. Gaan ze niet akkoord dan mogen ze eerst je geld terugstorten en vervolgens een DPD ophaal verzoek aanmaken (ik zie toevallig dat er DPD op de foto staat, deze halen spullen op, op kosten van de winkel, dus jij krijgt nooit met verzendkosten te maken). Dit alles mailen onder het mom dat je niet in de kosten of werkzaamheden geholpen wil worden omdat zij een fout hebben gemaakt, of nadat de banden zijn opgehaald nog 3 maanden en 10 mailtjes op je geld wil wachten.
hehe ja een scam van de transporteur dan want het lijkt me dat autobanden laten versturen veel duurder is dan 19 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryan1981 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:28:
[...]

hehe ja een scam van de transporteur dan want het lijkt me dat autobanden laten versturen veel duurder is dan 19 euro :P
Dan ga je er wel vanuit dat er dus autobanden verstuurd worden. Het KP kleinpakket kan bij de DPD voor minder dan 25% van dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-06 21:50
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:25:
[...]

Bedankt, ik heb het hele stuk gelezen. Eigenlijk betekend dit dat dus alle winkels voor alle prijzen iets kunnen aanbieden en vervolgens terugroepen als ze er achter komen dat ze het voor meer ook wel kwijt kunnen.
Dat dikgedrukte staat dus pertinent niet in dat stuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:30:
[...]

Dan ga je er wel vanuit dat er dus autobanden verstuurd worden.
Zo had ik het nog niet beken idd, geen idee wat KP kleinpakket en DPD is trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryan1981 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:31:
[...]

Zo had ik het nog niet beken idd, geen idee wat KP kleinpakket en DPD is trouwens :P
Je hebt NP en KP. KP zijn kleine pakketjes die voor een gereduceerd tarief gaan. (Dat is B2B, B2C zijn twee andere code's, NCP en nog iets volgens mij)

Goed honestly ik denk niet dat het hier om een scam gaat, maar het zou echt geen dom model zijn. Betalen en niet leveren levert veel meer vragen op dan leveren, terug laten sturen en 3 weken op geld laten wachten. Zo'n klein bedrag. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:35:
[...]

Je hebt NP en KP. KP zijn kleine pakketjes die voor een gereduceerd tarief gaan. (Dat is B2B, B2C zijn twee andere code's, NCP en nog iets volgens mij)

Goed honestly ik denk niet dat het hier om een scam gaat, maar het zou echt geen dom model zijn. Betalen en niet leveren levert veel meer vragen op dan leveren, terug laten sturen en 3 weken op geld laten wachten. Zo'n klein bedrag. 8)7
Hehe zo hoorde ik ooit ook van iemand die spookfacturen naar grote bedrijven stuurde met de hoop dat ze betaald werden. Lijkt mij overigens wel strafbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:23
Waarom heeft TS een foto genomen? De order met daarop het bedrag in je mailbox is toch voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
Ik had de foto's via whatsapp naar mijn vader gestuurd of ik de banden voor hem moest kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:14
Mocht je ze ontvangen check de dot code. Als ze relatief oud zijn is het eerder een aannemelijk bedrag. Dit type band is al wel meer dan 5 jaar op de markt. Old stock misschien?

Ik meen ergens gelezen te hebben dat banden na een x periode na productie niet meer als nieuw verkocht mogen worden.

Offtopic: leuke banden ;) Heb exact dezelfde type en maat onder mn auto zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:25:
[...]

Net als dat jij met WKOA alles kan bestellen en daarna weer allemaal terug kan overhandigen. Oftewel niet moeilijker het maken dan het is, als een winkel die stelselmatig doet is het duidelijk dat je er niet moet bestellen (om het er nog niet over te hebben dat het dan geen prijsfouten meer zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:41

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Volgens mij valt of staat de mogelijkheid van de verkoper om een koop na een prijsfout te ontbinden bij het feit of de klant had kunnen weten dat de prijs niet zou kloppen.

Deze prijs is inderdaad zeer laag. Maar als er letterlijk bij staat "dus 88% goedkoper" - in hoeverre kan je er dan als klant nog vanuit gaan dat die prijs niet klopt?

Stel, je loopt bij de Mediamarkt binnen en daar staat een laptop die normaal €1000 kost voor €100, zonder verdere aanduiding dat het een actie is. Dan kan je ervan uitgaan dat het een prijsfout is. Maar wat als erbij staat "Speciale actie! 90% KORTING!"?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

"dus 88% goedkoper" =/= "Speciale actie! 90% KORTING!"?

vooral in deze context zoals hier al besproken is.

de 88% is duidelijk simpelweg een doorrekening van advies naar actuele prijs. Er staat niets over een actie of over korting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ray schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:56:
"dus 88% goedkoper" =/= "Speciale actie! 90% KORTING!"?

vooral in deze context zoals hier al besproken is.

de 88% is duidelijk simpelweg een doorrekening van advies naar actuele prijs. Er staat niets over een actie of over korting
Maakt dat zoveel uit dan? De verkoper heeft ook een verantwoordelijkheid, die vervalt niet als hij beschrijvende teksten automatisch genereert.
Het gaat erom dat de koper niet overduidelijk kan aannemen dat de prijs niet klopt. In dit geval bevestigt de verkoper zelf nogmaals de korting. En dergelijke kortingen zijn niet eens ongebruikelijk op outlet artikelen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:23
Mc55 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:40:
Ik had de foto's via whatsapp naar mijn vader gestuurd of ik de banden voor hem moest kopen.
En dus speciaal ingezoomd op de prijs?

Het kan :)

Je kunt als koper wel aan je water aanvoelen dat dit soort banden duurder zijn dan 19,99 per stuk. Dit met de foto's die gemaakt zijn waarbij overduidelijk ingezoomd is op de prijs geven voor mij aan dat er bewijs is verzameld om ze voor die prijs te kunnen eisen.

Dat lukt dit keer niet als het aan de leverancier ligt. Jammer, volgende keer beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-04 23:11

Dr0ppFTW

Never be clever

Ik zou ze persoonlijk gewoon aannemen en houden. Laat de levernacier inderdaad eerst maar geld terug storten.
Ruud schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:05:
[...]

Je kunt als koper wel aan je water aanvoelen dat dit soort banden duurder zijn dan 19,99 per stuk. Dit met de foto's die gemaakt zijn waarbij overduidelijk ingezoomd is op de prijs geven voor mij aan dat er bewijs is verzameld om ze voor die prijs te kunnen eisen.

Dat lukt dit keer niet als het aan de leverancier ligt. Jammer, volgende keer beter :)
Kan toch gewoon, vind ik niks raars aan. Zoiets zou ik precies zo kunnen doen.

[ Voor 73% gewijzigd door Dr0ppFTW op 15-06-2016 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

Ankona schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:01:
[...]

Maakt dat zoveel uit dan? De verkoper heeft ook een verantwoordelijkheid, die vervalt niet als hij beschrijvende teksten automatisch genereert.
Het gaat erom dat de koper niet overduidelijk kan aannemen dat de prijs niet klopt. In dit geval bevestigt de verkoper zelf nogmaals de korting. En dergelijke kortingen zijn niet eens ongebruikelijk op outlet artikelen.
Nee er staat dat ze dus 88% goedkoper zijn dan de adviesprijs. er staat niets over korting.

88% op nieuwe actuele banden is wel ongebruikelijk. Als ze gebruikt of bijna overjarig waren, wat er niet bij staat, heb je wellicht een punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
Ruud schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:05:
[...]

Het is niet ingezoomd ik zit gewoon achten een monitor en als een foto van mijn hele scherm wil maken dan moet ik naar achteren. Daarnaast heb ik ook gewoon het gesprek van gisteren of ik de banden moet kopen maar dat doet er niet toe. Zo als ik al aangaf ik heb door gegeven om de levering te weigeren.

Btw zoals je op de foto kunt zien waren er "maar" 8 banden op voorraad. Ik heb ook gekeken naar andere banden die waren allemaal 50+ op voorraad. Dus ik dacht dat zijn wel oude banden zodat de voorraad op moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Jij staat gewoon in je eigen recht hier. Verkoop is afgerond en de producten zijn onderweg. Het is hun eigen fout. Anders kan elk bedrijf 1 korting geven en mensen bestellen er en dan ziet het bedrijf ervan af en moet je maar meer gaan betalen? Dan hadden ze gewoon geen actie moeten doen. Typ fout of fout in het systeem is het probleem van de verkoper. Als ze redelijk zijn zeggen ze gewoon dat jij geluk hebt :) Het is nu niet zo dat ze failliet gaan door jouw of ze nu echt super grote inkomsten gaan missen bij deze ene keer.

edit:

Als je kijkt op hun site geven ze overal "korting" op. Advies prijs 120 euro hier 100 euro. Wil je gaan afrekenen betaal je gewoon 100 euro. Dus lijkt me eigenlijk sterk dat het een foutje is.

[ Voor 16% gewijzigd door erwin26 op 15-06-2016 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
Dit is de reactie wat ik heb gekregen van de webwinkel. Daarna ook even telefonisch contact gehad hij zegt zie link/otto. Wij staan hier sterker in onze schoenen en jij hebt zo goed als geen kans. Als je de banden houdt dan moet je het verschuldigde bedrag betalen etc.. Totaal geen zin in daarop in te gaan
Beste XXX,

Helaas krijgen wij telefonisch niet te pakken.

De bestelling worden doorgezet binnen 1 minuut naar de groothandel en gaan vanaf dan volledig automatisch het proces in.

Het zit als volgt, wij hanteren een disclaimer, zo ook voor de beperkte aansprakelijkheid:

==============

De Kunder Auto Webconcepten B.V. spant zich in om de inhoud van de Website zo vaak mogelijk te actualiseren en/of aan te vullen. Ondanks deze zorg en aandacht is het mogelijk dat inhoud onvolledig en/of onjuist is.

Specifiek voor prijzen en andere informatie over producten op de Website geldt een voorbehoud van kennelijke programmeer- en typefouten. U kunt op basis van dergelijke fouten geen overeenkomst claimen met De Kunder Auto Webconcepten B.V..

De inhoud van de Website wordt gedeeltelijk langs geautomatiseerde weg verkregen. De Kunder Auto Webconcepten B.V. doet haar uiterste best deze inhoud zo vaak mogelijk te actualiseren en/of aan te vullen. Desondanks is het mogelijk dat deze inhoud onvolledig, achterhaald en/of onjuist is.

==============

Wij ontvangen de inkooprijzen van de verschillende groothandels, wij leggen daarop onze marge.

In dit geval is overduidelijk dat u niet mag en kunt verwachten dat de prijs reeel is.

Wanneer u al een printscreen maakt van de prijs geeft ook aan dat u ook verrast was van de lage prijs.

Wij zijn best nog wel bereid om u een korting te geven.

Bij deze stellen we dan ook voor dat wanneer u nog 300 euro bijbetaald u de banden kunt houden.

Zie ook:

https://juridischesnelweg...rijzen-gehanteerd-wat-nu/

Dus mocht u 300 euro bij betalen dan zullen wij het hierbij laten, zo niet dan laten we de banden weer afhalen op uw adres.

We horen graag z.s.m. van u.

Met vriendelijke groet,
XXX van het Autobanden-365.nl Team
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:44

LankHoar

Langharig tuig

Ik zou toch nog onderhandelen over de prijs (per e-mail als reactie op die je net post). Ipv 300 bijbetalen zou ik zeggen 250 (dat is, indien je pa die banden nog wilt). Ben benieuwd wat ze daarop te zeggen hebben. Gewoon uitleggen dat je erg blij was met je goede koop blabla verwachtingen blabla daarom 250E redelijker :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Mc55 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:15:
Dit is de reactie wat ik heb gekregen van de webwinkel. Daarna ook even telefonisch contact gehad hij zegt zie link/otto. Wij staan hier sterker in onze schoenen en jij hebt zo goed als geen kans. Als je de banden houdt dan moet je het verschuldigde bedrag betalen etc.. Totaal geen zin in daarop in te gaan

[...]
Geweldige reactie. Oftewel als je bij hun besteld weet je nooit wat je betaald? Aangezien de prijzen zelfs NA DE VERKOOP nog kunnen veranderen. Leuk een band van 100 euro wordt ineens 200 euro. Dat is wel een goeie handel zeg. Na verkoop je product duurder maken en dan extra geld vragen? Hun nemen het risico om als een "dropshipper" te gaan dienen. Niet de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:57

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
erwin26 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:08:
Jij staat gewoon in je eigen recht hier. Verkoop is afgerond en de producten zijn onderweg. Het is hun eigen fout. Anders kan elk bedrijf 1 korting geven en mensen bestellen er en dan ziet het bedrijf ervan af en moet je maar meer gaan betalen? Dan hadden ze gewoon geen actie moeten doen. Typ fout of fout in het systeem is het probleem van de verkoper. Als ze redelijk zijn zeggen ze gewoon dat jij geluk hebt :) Het is nu niet zo dat ze failliet gaan door jouw of ze nu echt super grote inkomsten gaan missen bij deze ene keer.

edit:

Als je kijkt op hun site geven ze overal "korting" op. Advies prijs 120 euro hier 100 euro. Wil je gaan afrekenen betaal je gewoon 100 euro. Dus lijkt me eigenlijk sterk dat het een foutje is.
Heb je het linkje naar de blog al gelezen die al gepost is? Want daar wordt onderbouwd aangegeven dat de TS niet in zijn recht staat. Typ fout of fout in het systeem is niet altijd het probleem van de verkoper. Is al enorm veel voorbij gekomen hier op GoT :)

Leesvoer dus nogmaals: http://blog.iusmentis.com...telling-alsnog-annuleren/

En nu de screenshot heb gezien: er staat geen korting, er staat een zeer waarschijnlijker geautomatiseerde percentage t.ov. de adviesprijs. Dat is heel iets anders

Kortom, verkoper staat in zijn recht

[ Voor 12% gewijzigd door We Are Borg op 15-06-2016 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
We Are Borg schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:24:
[...]

Heb je het linkje naar de blog al gelezen die al gepost is? Want daar wordt onderbouwd aangegeven dat de TS niet in zijn recht staat. Typ fout of fout in het systeem is niet altijd het probleem van de verkoper. Is al enorm veel voorbij gekomen hier op GoT :)
*knip* doe eens niet en kom zelf met bronnen

Ik zelf doe ook aan dropshipping zoals hun doen. Ik neem hier de verantwoordelijkheid om de juiste prijzen aan te bieden en niet naar verkoop nog de prijzen aan te passen, omdat mijn leverancier de actie stopt moet ik dit optijd door hebben en niet de koper mee op zadelen.

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 15-06-2016 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Mc55 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:15:

[...]
Weinig sympathieke manier om van hun fout jouw probleem te maken.

Oplossing: ja, je bent bereid de koop ongedaan te maken, maar niet om daar zelf slechter van te worden. Kortom, Na het terugstorten van het aankoopbedrag mogen ze contact met je opnemen om een afspraak te maken de banden op te halen. Dit moet op een redelijke termijn en op een voor jou acceptabel moment. Voor dit alles reken jij dan een redelijke prijs voor jouw handling opslag kosten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 00:28
Ankona schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:28:
Na het terugstorten van het aankoopbedrag mogen ze contact met je opnemen om een afspraak te maken de banden op te halen. Dit moet op een redelijke termijn en op een voor jou acceptabel moment. Voor dit alles reken jij dan een redelijke prijs voor jouw handling opslag kosten.
Slechts een assumptie maar ik ga er van uit dat de zaak een andere volgorde gaat hanteren qua afwikkelen :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
LankHoar schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:19:
Ik zou toch nog onderhandelen over de prijs (per e-mail als reactie op die je net post). Ipv 300 bijbetalen zou ik zeggen 250 (dat is, indien je pa die banden nog wilt). Ben benieuwd wat ze daarop te zeggen hebben. Gewoon uitleggen dat je erg blij was met je goede koop blabla verwachtingen blabla daarom 250E redelijker :)
Ik zei ik wil je wel op de helft tegemoet komen, dus €174 bij betalen. Toen kreeg ik een reactie als je 300 betaald krijg je bijna €50 korting, goedkoper ga je de banden nergens vinden. etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
Ankona schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:28:
[...]

Weinig sympathieke manier om van hun fout jouw probleem te maken.

Oplossing: ja, je bent bereid de koop ongedaan te maken, maar niet om daar zelf slechter van te worden. Kortom, Na het terugstorten van het aankoopbedrag mogen ze contact met je opnemen om een afspraak te maken de banden op te halen. Dit moet op een redelijke termijn en op een voor jou acceptabel moment. Voor dit alles reken jij dan een redelijke prijs voor jouw handling opslag kosten.
Dat willen ze niet doen, eerst banden terug bij de groothandel dan pas storten we het terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Mc55 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:32:
[...]

Dat willen ze niet doen, eerst banden terug bij de groothandel dan pas storten we het terug.
Jouw voorstel, gaan ze niet mee dan blijft de koop in stand.

Het is hun fout die jij mag oplossen. Dus jij stelt jouw redelijke voorwaarden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:48
Op zich snapt iedereen dat je voor 19,99 geen autoband band hebt neem ik aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Laatst online: 21:27

Kid Buu

Huh, Pietje?

wimpie007 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:38:
Op zich snapt iedereen dat je voor 19,99 geen autoband band hebt neem ik aan....
Dat is inmiddels het punt niet eens meer. Ze mogen best wel wat goodwill tonen door gewoon meteen het geld bedrag terug te storten. Stel je besluit die banden te accepteren en te houden, wens ik ze veel succes om die banden of het resterende bedrag op te eisen. Iets meer hand in eigen boezem daar mag wel.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:48
Tja als ik hem was zou ik zorgen dat ie afspreekt pakket weigeren en die track and trace status dan de trigger is voor de terugbetaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Mc55 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:30:
[...]

Ik zei ik wil je wel op de helft tegemoet komen, dus €174 bij betalen. Toen kreeg ik een reactie als je 300 betaald krijg je bijna €50 korting, goedkoper ga je de banden nergens vinden. etc etc.
Zoals Ankona al zegt, ze zijn inderdaad weinig sympathiek. Vraag me af of ze überhaupt zin hebben om jou nog als klant te hebben ooit. Ze gedragen zich er in ieder geval niet naar..

Zou ze daar wellicht nog eens op wijzen. Recht hebben en recht krijgen is een verschil. Indien jij toch besluit die banden te houden zullen ze behoorlijk wat tijd, moeite en kosten kwijt zijn om ze alsnog terug te krijgen. Weet niet of ze dat goed beseffen of dat ze het niet echt interesseert.

Een "excuses voor het ongemak" kan er blijkbaar nog niet eens vanaf :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
Ja dat klopt. Eerste mailtje wat ik kreeg was ook was er was een storing in het systeem. Wij hebben dit afgedekt via de beperkte aanprakelijkheid, zie ... Vervolgens als je de banden wilt X bedrag nog bij betalen. Geen excuus oid. Pas aan de telefoon even sorry gezegd en dan gevolgd door wij staan in onze recht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:44
Ze hebben hun fout erkend, je weet al dat je niet in je recht staat EN ze bieden je een korting van 50 euro. Wat wil je eigenlijk? Met die 50 euro korting zijn die banden echt niet te duur.

Of zoek je liever ergens of je ze alsnog duurder kan kopen?

edit: ja ze hadden wel direct excuses kunnen aanbieden.

[ Voor 10% gewijzigd door Gadgeteer op 15-06-2016 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik vind onder andere dit:
quote: Consuwijzer
De webwinkel wil niet leveren voor de afgesproken prijs. Mag dat?

Nee, dat mag niet. Hebt u bij een webwinkel een bestelling gedaan? En is deze bevestigd? Dan mag u er vanuit gaan dat de prijs, die op de website staat en ook bevestigd is, de juiste prijs is.
Wanneer kunt u de verkoper niet aan de afgesproken prijs houden?

Is het heel duidelijk is dat de prijs niet juist is? Dan kunt u de verkoper niet aan de afgesproken prijs houden. Dit is bijvoorbeeld zo als de prijs veel hoger of lager is dan wat redelijk is. Dan hebt u eigenlijk reden om te twijfelen of die prijs wel juist is. Het kan zijn dat er een komma verkeerd staat. Of dat er een typefout in de prijs staat.
Tip

Twijfelt u of de prijs klopt? Vraag het dan aan de verkoper.
Hebt u de bestelling gedaan, en had u geen reden om te twijfelen aan de prijs?

Dan moet de verkoper het product voor de afgesproken prijs aan u leveren. U hebt namelijk een rechtsgeldige koopovereenkomst gesloten, waar u beiden aan vast zit. U mag dus van de verkoper vragen de bestelling aan u te leveren.
toon volledige bericht
Oftewel, de vraag is of je reden had om aan de prijs te twijfelen. Ja, 88% korting is heel veel korting - maar is dat nog steeds "heel veel korting" als het bijvoorbeeld een website is die wel vaker stunt met van dat soort aanbiedingen? Neem bijvoorbeeld iBood, die regelmatig met kortingen van ruim boven de 50% schermt (ten opzichte van de adviesprijs - terwijl de producten vaak dan ook voor 20-30% onder die adviesprijs gewoon in de winkel liggen). Als daar dan opeens een product tussen staat met 80% korting heb je niet echt reden om aan te nemen dat dat niet zou kloppen.

Deze is ook interessant: http://www.juridischevoor...haar-algemene-voorwaarden
Geldig aanbod of kennelijke fout?

De vraag is natuurlijk of er in dit geval een geldige overeenkomst tot stand is gekomen op grond waarvan Bol.com verplicht is de laptops alsnog voor € 95 te leveren? Centraal staan in dit geval art. 3:33 BW (wilsovereenstemming) en 3:35 BW (gerechtvaardigd vertrouwen). Artikel 3:33 BW vereist dat de wil en de verklaring van degene die aanbiedt c.q. aanvaardt met elkaar overeenstemmen. Niet in discussie is dat er sprake is van een geldige aanvaarding door de consumenten. In de kern gaat het in dit geschil om de vraag of sprake is van een geldig aanbod van Bol.com.

Discrepantie tussen wil en verklaring

Zoals uit de reactie van Bol.com blijkt, heeft zij niet de intentie gehad om de laptop voor een dusdanig lage prijs aan te bieden. Haar wil stemt dus niet overeen met haar verklaring. In dat geval bepaalt art. 3:33 BW dat er geen geldige overeenkomst tot stand is gekomen.

Beroep op gerechtvaardigd vertrouwen

Echter, ondanks het ontbreken van een met de verklaring overeenstemmende wil, is Bol.com toch aan deze overeenkomst gebonden indien sprake is van gerechtvaardigd vertrouwen aan de kant van de consumenten (artikel 3:35 BW). De vraag is dan ook of de consumenten op het moment dat zij dit aanbod hebben aanvaard – dus op het moment dat zij via internet de bestelling deden – onder de gegeven omstandigheden er redelijkerwijze vanuit mochten gaan dat dit aanbod juist was. Luidt het antwoord bevestigend, dan is er op grond van het gerechtvaardigd vertrouwen een overeenkomst tot stand gekomen (artikel 3:35 BW).

Gemiddelde geïnformeerde consument

Zoals ook uit een uitspraak van het Hof blijkt, moet bij de beantwoording van de vraag of sprake is van gerechtvaardigd vertrouwen worden uitgegaan van een gemiddelde consument, dat wil zeggen een gemiddeld geïnformeerde consument. Van een consument, die van plan is een laptop te kopen, mag namelijk verwacht worden dat deze zich tevoren globaal heeft georiënteerd op de prijzen van laptops. Wanneer deze consument vervolgens op de website van Bol.com te koop ziet aangeboden:
a) een Intel Core i5 laptop,
b) van het A-merk Hewlett-Packard,
c) met een intern geheugen van 4GB,
d) voor een prijs van € 94,99,
e) terwijl niet blijkt dat het om een stuntaanbieding, een prijsknaller of een anderszins ‘bijzonder’ aanbod gaat,
dan moet deze consument begrijpen dat sprake is van een vergissing. Een gemiddeld geïnformeerd consument weet immers, althans behoort te weten, dat de prijzen van vergelijkbare laptops variëren van circa € 700,00 tot ongeveer € 1.300,00.

Zo het de consument al niet meteen duidelijk behoort te zijn dat hier een vergissing in het spel is, dan is het verschil in prijs zo aanzienlijk dat er in ieder geval reden is voor twijfel. Ingeval van twijfel omtrent de juistheid van de prijs dient de consument dienaangaande nader onderzoek te verrichten (artikel 3:11 BW).
Belang van algemene voorwaarden

Maar het kan natuurlijk ook voorkomen dat een fout in een prijs niet zo duidelijk is, bijvoorbeeld omdat de foutieve prijs niet zo veel afwijkt als in het geval van de laptop van Bol.com. In dat geval is het prettig wanneer je kan terugvallen op algemene voorwaarden waarin staat dat je niet gebonden bent indien het aanbod een fout of vergissing bevat. Je zult dan uiteraard wel aan moeten tonen dat sprake is van een fout en dat aan de consument geen beroep op gerechtvaardigd vertrouwen toekomt. Maar zonder goede algemene voorwaarden bestaat de mogelijkheid dat je in zulke gevallen verplicht bent de zaken tegen de lage prijs te leveren.
toon volledige bericht
Oftewel, de verkoper had kennelijk niet de intentie om het product voor die prijs aan te bieden waardoor het aanbod in principe niet geldig is. Echter, als de consument er redelijkerwijs van uit had kunnen gaan dat de prijs wel correct is, dan vervalt dat weer. Dus wederom: komt het wel eens voor dat die site stunt met zulke hoge kortingen? Als ze dat niet regelmatig doen, dan kan een "gemiddeld geïnformeerde consument" niet te goedertrouw tot de conclusie komen dat die prijs klopt en kan de verkoper de koop dus ontbinden.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
Ik zie net dat de levering is geweigerd zonder dat ze langs zijn geweest. Kan/mag dat zomaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mc55 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:40:
Ik zie net dat de levering is geweigerd zonder dat de langs zijn geweest. Kan/mag dat zomaar?
Huh ? dat de langs zijn geweest... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mc55
Sorry, moest ze zijn. Als in de bezorger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 23:38

Rannasha

Does not compute.

Wellicht biedt de bezorgdienst de mogelijkheid voor de verzender om te bezorging af te breken en het pakket terug te laten sturen?

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:52

Rmg

Ik zie net dat de levering is geweigerd zonder dat ze langs zijn geweest. Kan/mag dat zomaar?
Ja de verkoper heeft een overeenkomst met de bezorger. Dus ja die kunnen de opdracht intrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Mx. Alba schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:14:

[...]

Oftewel, de vraag is of je reden had om aan de prijs te twijfelen. Ja, 88% korting is heel veel korting - maar is dat nog steeds "heel veel korting" als het bijvoorbeeld een website is die wel vaker stunt met van dat soort aanbiedingen? Neem bijvoorbeeld iBood, die regelmatig met kortingen van ruim boven de 50% schermt (ten opzichte van de adviesprijs - terwijl de producten vaak dan ook voor 20-30% onder die adviesprijs gewoon in de winkel liggen). Als daar dan opeens een product tussen staat met 80% korting heb je niet echt reden om aan te nemen dat dat niet zou kloppen.

Deze is ook interessant: http://www.juridischevoor...haar-algemene-voorwaarden

[...]

Oftewel, de verkoper had kennelijk niet de intentie om het product voor die prijs aan te bieden waardoor het aanbod in principe niet geldig is. Echter, als de consument er redelijkerwijs van uit had kunnen gaan dat de prijs wel correct is, dan vervalt dat weer. Dus wederom: komt het wel eens voor dat die site stunt met zulke hoge kortingen? Als ze dat niet regelmatig doen, dan kan een "gemiddeld geïnformeerde consument" niet te goedertrouw tot de conclusie komen dat die prijs klopt en kan de verkoper de koop dus ontbinden.
toon volledige bericht
Deze twee stukken vind ik een interessant licht schijnen op deze situatie. Indien deze webshop vaker extreme acties heeft zou ik voet bij stuk houden en zeggen dat het binnen de redelijkheid der verwachting ligt.

Verder vind ik het (waarschijnlijke) feit dat de "88%" korting" melding automatisch gegenereerd word er ook niet toe doen. Immers heeft lang niet iedereen dergelijke kennis, en veel mensen zullen denken dat dit er handmatig bijgezet is.

Overigens, dat de bestelling nu niet geleverd word (d.m.v. afbreken aan verkoper's kant), betekent niet dat de verkoper opeens onder de koopovereenkomst uit is. Net zoals dat andersom niet zo zou zijn, dat levering betekent dat de koopovereenkomst niet meer afgebroken kan worden d.m.v. een prijsfout.

Ik ben benieuwd wat de TS nu gaat doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Laatst online: 01-08-2019
Rare toko. Ze hadden die 80,- gelijk moeten terugstorten. Dan maak je het voor TS laagdrempeliger om zending te weigeren waardoor die vanzelf terugkomt.

Ze staan in hun recht de koop ongedaan te maken maar je mag de koper natuurlijk niet opzadelen met kosten. De kosten voor verzending hadden ze kunnen voorkomen door zelf te controleren.

Zending onderbreken zonder dat TS geld heeft is verre van netjes. Tenzij ze alsnog zorgen dat vandaag of morgen het geld is teruggestort. Daar moeten ze maar wat moeite voor doen en handmatig regelen.

Ze schieten er natuurlijk ook niets mee op als ze die 80,- 'gijzelen' tot de banden terug zijn. Dan loop maar 80,- extra risiko ipv klant vooraf al veroordelen.

Linksom of rechtsom; duidelijke fout dus geld terug en banden terug zonder kosten voor TS.
TS moet hier ook beetje in schikken omdat die het ook had kunnen herkennen vooraf.

Edit: 88% is helemaal geen twijfelgeval. Betekend 12% van de normale verkoopwaarde.
€ 19,- per band is natuurlijk absurd en duidelijk een fout. Tenzij expliciet vermeld 'oud model, willen we graag af tegen elke bod'. Zelfs bij faillisementsverkoop zal je niet snel voor 12% van de waarde zaken kunnen aanschaffen.

[ Voor 15% gewijzigd door Dysmael op 15-06-2016 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

RolfLobker schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:02:
Ze schieten er natuurlijk ook niets mee op als ze die 80,- 'gijzelen' tot de banden terug zijn. Dan loop maar 80,- extra risiko ipv klant vooraf al veroordelen.
Gezien ze al niet eens fatsoenlijk hun excuses aanbieden en de hele toon waarop ze praten erg koud is, verwacht ik niet dat het deze "rare toko" ook maar een sikkepit interesseert, en rustig die 80 euro vasthouden tot een moment dat zij het geschikt achten weer terug te storten (meest logische is na binnenkomst banden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-08 08:14
Als je de banden nog wil hebben zou ik lekker straks aangeven dat je akkoord gaat met het voorstel van de korting. Je vind ze toch niet goedkoper waarschijnlijk en dan zijn ze verplicht te leveren.

Al met al overigens niet zo'n nette webshop als je het mij vraagt. Ze staan in hun recht maar cmon dat kun je ook anders brengen toch?

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Laatst online: 01-08-2019
LankHoar schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:06:
[...]

Gezien ze al niet eens fatsoenlijk hun excuses aanbieden en de hele toon waarop ze praten erg koud is, verwacht ik niet dat het deze "rare toko" ook maar een sikkepit interesseert, en rustig die 80 euro vasthouden tot een moment dat zij het geschikt achten weer terug te storten (meest logische is na binnenkomst banden).
yup, daarom zeg ik rare toko. Slecht ondernemerschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Jammer, maar leuk geprobeerd. Als ze daadwerkelijk werden afgeleverd had je een sterke zaak, maar de webshop heeft het niet zo ver laten komen en mag dit inderdaad 'zomaar' doen. Next.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Domokun schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:12:
Jammer, maar leuk geprobeerd. Als ze daadwerkelijk werden afgeleverd had je een sterke zaak, maar de webshop heeft het niet zo ver laten komen en mag dit inderdaad 'zomaar' doen. Next.
Nou ja, dat hangt er dus voornamelijk van af of ze wel eens vaker zulke hoge kortingen t.o.v. adviesprijzen geven. Als dat het geval is, is er dus geen sprake van dat de "gemiddelde consument" zou kunnen verwachten dat de prijs niet klopt.

Tja, dan moeten ze maar niet alles automatiseren. Heel lekker geld besparen natuurlijk, zo'n volautomatisch systeem, maar je ziet nu ook wat er kan gebeuren als er geen mens meer tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 18:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mx. Alba schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:18:
[...]

Nou ja, dat hangt er dus voornamelijk van af of ze wel eens vaker zulke hoge kortingen t.o.v. adviesprijzen geven. Als dat het geval is, is er dus geen sprake van dat de "gemiddelde consument" zou kunnen verwachten dat de prijs niet klopt.

Tja, dan moeten ze maar niet alles automatiseren. Heel lekker geld besparen natuurlijk, zo'n volautomatisch systeem, maar je ziet nu ook wat er kan gebeuren als er geen mens meer tussen zit.
Van de andere kant was aan die productpagina op geen enkele manier te zien dat het een speciale aanbieding zou zijn. Er is geen enkel verschil met andere productpagina's, behalve dan het % verschil met adviesprijs, maar dat is alles behalve gepresenteerd als "special price for you!!!111~~".
Als een webshop met stuntaanbiedingen komt, dan weten ze daar over het algemeen prima de aandacht op te vestigen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Maar dat hangt er dus ook weer van af of die site zoiets wel vaker doet of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-08 08:14
Klopt. Maar op de site zie ik nu zo 1, 2, 3 niet echt van die mega aanbiedingen. Ook niet bepaald iets dat in de buurt komt. Wie weet dat ze het op andere momenten doen maar dan zullen ze daar wel meer reclame voor maken.
Aan de ene kant wil je je recht aan de andere kant zou ik dit nu maar lekker loslaten, niet aan denken en hopen dat je snel je geld terug krijgt.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-08 16:19
Dat is toch eigenlijk gewoon het zelfde wat bijvoorbeeld Bol.com doet bij hun prijzen? "Je bespaart x%"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:36
Het is nu wachten op bericht van de bandenboer dat ze je retourzending niet ontvangen hebben en je geld dus niet gaan terugstorten. Of is dat wat negatief gedacht :+

Wel gammel, in een winkel reken je de prijs af bij de kassa en dan ist klaar, maar online werkt het in dit geval in je nadeel. Ben benieuwd hoe lang na levering ze nog mogen terugkomen op de 'foutieve' prijs. Ooit heb ik de Otto tv besteld, die beruchte, en kreeg ik netjes een brief met een alternatief. Vond ik niet raar, sommige vreemde vogels wel, maar het werd toen maar duidelijk. Maar als de spullen al op je mat staan of stel dat TS de banden onder de auto had gelegd en toen nog een claim kreeg.. waar houdt die redelijkheid op?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Op Spotify, Apple Podcast en anderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-08 18:01
Misschien even een reactie van een man die 8 jaar als verkoper van auto banden heeft gewerkt. Kortingen van 60% zijn heel normaal op de advies prijs. Een korting van 70 tot 75% op overjarige modellen heb ik ook wel eens gezien op b-merken maar op een a-merk band niet laat staan 88%. Is dit een normaal kortingspecentage? Nee.
Had je dit als consument kunnen weten? Twijfelachtig.
Ik geloof dat deze al gepost is maar toch post ik hem anders dubbel :

De houding van de webshop is wel star en kil. Ik zou niet eens meer en deal met deze banden schuivers willen.

[ Voor 26% gewijzigd door boombes op 15-06-2016 17:47 ]

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
LankHoar schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:01:
[...]

Verder vind ik het (waarschijnlijke) feit dat de "88%" korting" melding automatisch gegenereerd word er ook niet toe doen. Immers heeft lang niet iedereen dergelijke kennis, en veel mensen zullen denken dat dit er handmatig bijgezet is.
Ik zou nog een andere kant op redeneren. Als het systeem in staat is die korting te berekenen, dan kan het systeem ook de verkoper extra waarschuwen dat hij buiten gangbare marges treedt.

En gezien het al een ouder model is met beperkte voorraad zie ik een dergelijke korting helemaal niet als ongeloofwaardig. Meer als middel om snel overjarige voorraad weg te werken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
plaatselijke banden handel heeft gewoon Chinese bandjes voor 2 tientjes per stuk liggen....
goed je auto rijd meteen als een natte dweil.. en je voelt je acuut ook niet meer veilig etc..

maar genoeg mensen die van die "troep" kopen om hun wagentje even door de APK te krijgen en hem op "NIEUWE" bandjes te verkopen...

voor een beetje band betaal je op zn 2.5 a 3x zo veel per bandje..

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-07 16:22

PauseBreak

derp!

boombes schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:43:
Misschien even een reactie van een man die 8 jaar als verkoper van auto banden heeft gewerkt. Kortingen van 60% zijn heel normaal op de advies prijs. Een korting van 70 tot 75% op overjarige modellen heb ik ook wel eens gezien op b-merken maar op een a-merk band niet laat staan 88%. Is dit een normaal kortingspecentage? Nee.
Had je dit als consument kunnen weten? Twijfelachtig.
Ik geloof dat deze al gepost is maar toch post ik hem anders dubbel :

De houding van de webshop is wel star en kil. Ik zou niet eens meer en deal met deze banden schuivers willen.
Het hangt ook enorm af van het systeem waarin je kijkt natuurlijk. Ik heb mijn winterbanden gekocht met tegen de 90% korting op de adviesprijs (Vredestein Snowtrac 3, dus gewoon een normaal merk). De máár in dit verhaal is dat deze prijzen en kortingen in het systeem van de garagist stonden en dus niet openbaar waren gemaakt voor particuliere klanten.
Als je online zoal rondkijkt kom je op A-merk banden vrijwel nooit dergelijke kortingen tegen. TS had dan ook wel kunnen weten dat 88% korting nooit had kunnen kloppen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-08 16:54
Klinkt alsof er iemand heel erg met de billen bijelkaar geknepen zit. Eerst in alle bochten wringen om de klant de banden terug te laten sturen en daarna gewoon via de transporteur regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

PauseBreak schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 18:05:
[...]

Het hangt ook enorm af van het systeem waarin je kijkt natuurlijk. Ik heb mijn winterbanden gekocht met tegen de 90% korting op de adviesprijs (Vredestein Snowtrac 3, dus gewoon een normaal merk). De máár in dit verhaal is dat deze prijzen en kortingen in het systeem van de garagist stonden en dus niet openbaar waren gemaakt voor particuliere klanten.
Als je online zoal rondkijkt kom je op A-merk banden vrijwel nooit dergelijke kortingen tegen. TS had dan ook wel kunnen weten dat 88% korting nooit had kunnen kloppen.
"Vrijwel" being the operative word. Vrijwel nooit. Maar het komt wel voor. Nog over van de voorjaarsbandenwisselrush en verkopen nu voor geen meter, restpartij, even snel in de uitverkoop gooien om plek te maken voor nieuwere banden. Weet jij veel? Bij een discount bandenboer zou ik van zulke kortingen van tijd tot tijd niet opkijken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:14:

[...]

Je maakt hier wel enorme sprongen. Bij zulke hoge percentages kan je het beter omgekeerd bekijken:

Als iBood 50% korting op de advies prijs geeft, is de advies prijs dus 100% hoger dan wat ze vragen. Bij 80% is de advies prijs 400% hoger dan wat ze vragen! Maar dat is dus absoluut niet vergelijkbaar met 88% korting (net als dat 90% en 99% korting nogal een verschil is), waarbij bij 88% korting de adviesprijs 733% hoger ligt dan de prijs van de winkel!

Dat is niet te vergelijken met 50% korting, en zit gewoon in het gebied van een 4k TV voor 50 euro kopen met de claim dat het toch kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De officiële adviesprijs van een iPhone 4S is ook nog steeds €600. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
En de goedkoopste in de pricewatch is 300 euro, wat anders dan de <100 euro die hij moet zijn bij 88% korting ;). (En uiteraard een hele andere situatie). Als we richting de 100 euro gaan (wat al niet gehaald wordt als ik snel kijk), dan zijn het allemaal refurbished/tweede hands exemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07 15:17

WhiteDog

met zwarte hond

In geval van stockopruiming zou je als onwetende consument er kunnen vanuit gaan dat de prijs gewoon klopt toch? Het is misschien een set refurbished banden? :)

Ter vergelijking, op dailyoffers.nl staat er bv. momenteel een messenblok van 200 € voor 25 €.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Als je de banden in de winkel had gekocht, iemand had ze aangeslagen op de kassa en ze kwamen de volgende dag langs om te vragen om het verschil van hun fout te betalen doe je dat toch ook niet?

Lekker houden die banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:24
Je hebt recht op die banden, en als ze niet geleverd worden kun je klagen bij Thuiswinkel Waarborg, waar ze blijkens je schermfoto bij aangesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

(jarig!)
Mensen, meningen zoals de laatste paar posts hebben we hier niets aan. Onderbouwde meningen wel, dus kom met een bron of onafhankelijke onderbouwing als je iets claimt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

WhiteDog schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 00:30:
In geval van stockopruiming zou je als onwetende consument er kunnen vanuit gaan dat de prijs gewoon klopt toch? Het is misschien een set refurbished banden? :)

Ter vergelijking, op dailyoffers.nl staat er bv. momenteel een messenblok van 200 € voor 25 €.
Toevallig vandaag bij iBood ook een hele trits aanbiedingen tegen 81 - 84% korting, onder andere wifi range extenders, iPhone hoesjes en een reistrolley. Vertel me nog eens hoe een "gemiddeld geïnformeerde consument" kan vermoeden dat 88% korting niet kan kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:06
Mx. Alba schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 07:01:
[...]

Toevallig vandaag bij iBood ook een hele trits aanbiedingen tegen 81 - 84% korting, onder andere wifi range extenders, iPhone hoesjes en een reistrolley. Vertel me nog eens hoe een "gemiddeld geïnformeerde consument" kan vermoeden dat 88% korting niet kan kloppen?
Een gemiddelde consument behoort te weten wat de 'marktconforme' prijs is van hetzelfde product (of een vergelijkbaar product, dus qua specificaties en rekening houdend met het merk). Dan hebben we het natuurlijk niet over overjarige modellen/ rest partijen, maar banden die je per direct dus bij de concurrent zou kunnen kopen. De ander optie is natuurlijk om na aankoop een schriftelijk bevestiging van een manager of een persoon met de vereiste/juiste bevoegdheden te krijgen van de winkel dat jouw betaalde prijs klopt en geen prijsfout betreft. Dan gooi je natuurlijk wel jouw eigen ruiten in, maar dat is wel helaas de juiste optie.

Bij de teufel prijsfout topic is gebleken dat een webwinkel ook de intentie/wil moet hebben gehad om jouw een product te verkopen voor die ene prijs. Het verschil met de stenen winkel is dat daar een verkoper 'persoonlijk' aangeeft dat jij de deur mag uitlopen met dat product voor die prijs. Bij een webwinkel is hedendaags alles zo geautomatiseerd dat er dus geen sprake is van een 'verkoper' die jou aankoop bevestigt aangezien automatische bevestigingen mailtjes niet meetellen (mits je zelf niet er achteraf gaat bellen naar de webwinkel). Daarnaast telt het verzenden vanuit het magazijn ook niet als bevestiging aangezien die mensen dus niet over de juiste bevoegdheden beschikken om jouw bestelling te autoriseren.

Het komt er inderdaad op neer dat niets zeker is in de wereld totdat je zelf gaat informeren bij de winkel of jouw bestelling in goede orde is ontvangen en dat de betaalde prijs klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

En dan noem je al die Chinese meuk wat al niets kost en waar veel marge op zit. Die zooi wordt altijd aangeboden met een grote "korting". Merk banden zoals hier heb ik nog nooit gezien voor 20 euro per stuk. Alleen Chinese rommelbanden komen in de buurt, maar dan nog niet voor 20 euro per stuk.

Hoe is de TS hier achter gekomen? Hij zag ze belachelijk laag geprijsd, en heeft toen de eigenaar van de auto op de hoogte gebracht via whatsapp? "Kijk eens die banden die je wilde, 1/6 van de prijs die je wilde betalen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 18:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

[...]

Wat is het punt van een website die bestaat bij dagelijkse stuntaanbiedingen vergelijken met een normale webshop die op geen enkele manier liet merken dat het een stuntaanbieding was?

Je kan gewoon niet zeggen "omdat iBood regelmatig met grote kortingen stunt, zijn dergelijke kortingen nooit meer reden voor twijfel over de prijs". In die afweging zal je altijd mee moeten nemen om wat voor producten het gaat en vooral: hoe het op de site in kwestie gepresenteerd wordt en wat voor soort site het is (normale webshop vs. aanbiedingenstunter).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb alleen maar een vaag screenshotje van die site gezien dus heb de site verder niet kunnen identificeren; voor het zelfde geld is het wel een site die regelmatig stunt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-08 22:07
Mx. Alba schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:26:
Ik heb alleen maar een vaag screenshotje van die site gezien dus heb de site verder niet kunnen identificeren; voor het zelfde geld is het wel een site die regelmatig stunt, toch?
Autobanden-365.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 00:28
Voor een bedrijf dat zo ongeveer voor een half miljard Euro aan banden (10 miljoen stuks volgens eigen zeggen) op voorraad heeft ( :O ) doen ze best lastig :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Rechtsbijstand inschakelen. Zelden zie ik een situatie hier op T.net voorbij komen waarbij de koper zo sterk staat. Met zelfs een screenshot van een kortingspercentage van 88%. Jij ziet 88% korting, jij hoeft als consument niet de achterliggende logica van de website te analyseren en mag mijns inziens verwachten dat als het zo gemarketeerd wordt (88% korting) dat het de juiste prijs is.

Ik zie deze zaak graag voorkomen zodat er meer jurisprudentie ontstaat over dit schaduwgebied. Tot dusver oordeelde een rechter bijna altijd in het voordeel van de winkel. Mijn inziens is de shop hier helemaal fout.

Enige dat je hebt nagelaten is de prijs telefonisch laten bevestigen.
Pagina: 1 2 Laatste