HTPC 4K Full HD 3D, DTS-HD, ATMOS en meer

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-05 12:53
Ik ben ook aan het kijken naar een opvolger van mijn huidige Dune HD TV-303D.

ik twijfel heel erg tussen de Himedia Q5 Pro of de Zidoo X9S, beide spelers zijn erg aan elkaar gewaagd. Het voordeel van de Himedia is dat hij wat langer op de markt is en dat er al veel kinderziektes eruit zijn gehaald, lijkt me?

Wat zijn verder nog grote verschillen om rekening mee te houden? De Q10 is niet nodig aangezien ik iet vanaf een harde schijf afspeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Nu heb ik een Synology nas staan in de meterkast. Maar ik zie dat er een hd geplaatst kan worden in de Q10?
Iemand ervaring hiermee dat het goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-05 17:23
ncornelisse schreef op maandag 26 december 2016 @ 17:31:
Nu heb ik een Synology nas staan in de meterkast. Maar ik zie dat er een hd geplaatst kan worden in de Q10?
http://www.futeko.com/newforum/index.php?topic=932.0 ;)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Dank je, deze had ik ondertussen al gevonden, maar ben ook op zoek naar gebruikerservaringen. Maar omdat ik bijna niets over lees zal het wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-05 11:38
Zijn er ook nog andere NUC's met een Kaby Lake erin zoals bijv. deze: Beebox-S 7200u?
En kan een i3 ook 4k 60Hz afspelen met HDR?
Of moet ik voor andere varianten nog wachten te midden 2017, want in dat geval ben ik eerder van plan een Nvidia Shield te kopen aangezien die dat wel allemaal kan afspelen zonder moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05 11:10

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
ncornelisse schreef op maandag 26 december 2016 @ 17:31:
De HiMedia Q10 Pro werkt hier prima met de interne HD.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Krilo_89 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:44:
Zijn er ook nog andere NUC's met een Kaby Lake erin zoals bijv. deze: Beebox-S 7200u?
Of moet ik voor andere varianten nog wachten te midden 2017, want in dat geval ben ik eerder van plan een Nvidia Shield te kopen aangezien die dat wel allemaal kan afspelen zonder moeite.
Alternatief kan zijn de Gigabyte Brix varianten, bv deze 7100u variant.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Krilo_89 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:44:
Geen van de beschikbare HTPC barebone's (NUC-achtigen), heeft ondersteuning voor HDR wegens het ontbreken van een HDMI 2.0a poort (let op de "a"). Mocht een ander er wel ergens een zijn tegengekomen met de 2.0a specificatie dan gaarne een linkje naar dat apparaat?

Edit: er is nu echter een DP convertor die wel over de 2.0a specificatie beschikt; https://www.amazon.co.uk/...Active-4K-60Hz/B01B702YTG

Ik vraag mij echter af of deze adapter met elke generatie Intel processors werkt aangezien er bij de Club 3D adapter (voor HDMI 2.0), specifiek vermeld staat dat deze werkt vanaf Intel® Skylake HD 5XX series.

[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 29-12-2016 14:35 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:45
hardware-lover schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:10:
[...]

Geen van de beschikbare HTPC barebone's (NUC-achtigen), heeft ondersteuning voor HDR wegens het ontbreken van een HDMI 2.0a poort (let op de "a"). Mocht een ander er wel ergens een zijn tegengekomen met de 2.0a specificatie dan gaarne een linkje naar dat apparaat?

Edit: er is nu echter een DP convertor die wel over de 2.0a specificatie beschikt; https://www.amazon.co.uk/...Active-4K-60Hz/B01B702YTG

Ik vraag mij echter af of deze adapter met elke generatie Intel processors werkt aangezien er bij de Club 3D adapter (voor HDMI 2.0), specifiek vermeld staat dat deze werkt vanaf Intel® Skylake HD 5XX series.
Zo'n adapter zou wel een uitkomst zijn voor mijn Intel NUC NUC6i5SYH wanneer ik een 4K TV aanschaf. :)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:52

Denko

|{ing Øf ßlitz

.

[ Voor 115% gewijzigd door Denko op 04-01-2017 15:15 . Reden: Hele verkeerde topic. Excuses ]

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-05 10:52
Hoe presteert de HiMedia Q10 Pro? En wat voor software draait erop?

Ik heb nu een Intel NUC van een paar jaar oud, met een i3 erin.
Supervlot apparaat, en doet volledig wat ik van een dergelijke apparaat verwacht echter trekt deze geen 4K beelden.

Zit nu in dubio over een nieuwe Shield of de Q10 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Protax schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 20:20:
De HiMedia Q10 Pro presteert hier prima, ook 4k. Er draait Android 7 op met Kodi.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-05 10:52
HereIsTom schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:56:
[...]

De HiMedia Q10 Pro presteert hier prima, ook 4k. Er draait Android 7 op met Kodi.
Ok, maar de menu's gaan ook snel etc?
Is er ook een mogelijkheid om er bijv. OpenLibre of iets op te draaien?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ja ik vind hem snel reageren, ook met de menu's.
OpenLibre erop weet ik niet, hij draait bij mij prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Protax schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 20:20:

Ik heb nu een Intel NUC van een paar jaar oud, met een i3 erin.
Supervlot apparaat, en doet volledig wat ik van een dergelijke apparaat verwacht echter trekt deze geen 4K beelden.

Zit nu in dubio over een nieuwe Shield of de Q10 Pro.
Misschien heb je hier wat aan? http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-12-2024
Wie kan mij helpen?
Ik heb al een hele tijd een htpc .
Specs zijn:

Intel i3 -2100
Asus p8h61 mobo
8 gig geheugen
Asus geforce gt740 2 gig
Ssdtje en 2tb aan hdd

Nu draait eigenlijk alles verder goed, alle videocodecs maar ook alle audio codecs, incl atmos.
Ik gebruik hem alleen voor film kijken.(kodi)
Maar nu heb ik een samsung 60ks7000 gekocht 4k hdr etc.. en nu wel ik dus ook graag eens 4k films afspelen.
Zo gezegd zo gedaan, batman vs Superman gedownload 80 gig maar nee hoor,
Het lijkt even goed te gaan maar dan is de pret over .
Stotterend weg vallend beeld , krijg het niet goed.
Ik heb denk ik dus een hardware probleem maar welke?
De asus gt740 kan de 4k resolutie aan, dit draai ik nu dus ook op mijn bureau blad.
Hij heeft hdmi 1.4 dus zou ie tot 4k30 fps moeten kunnen draaien toch.
Nu weet ik niet of het echt de videokaart is, wil wel graag upgraden.
Kan online niet echt een oplossing vinden waar mijn bottleneck zit.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368114

Welke codec? X264 of x265..daar kon je probleem nog wel s zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Een GT740 staat niet in het lijstje met 4K ondersteunde videokaarten? Mogelijk is dat overzicht niet geheel correct?

http://www.geforce.com/ha...gpu_type_value=All&page=1

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-12-2024
Anoniem: 368114 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:32:
Welke codec? X264 of x265..daar kon je probleem nog wel s zitten.
Batman v Superman Dawn of Justice (2016) 2160p 4K NL Subs UltraHD BluRay (x265 HEVC 10bit) 2CH AC3 + DTS en AC3 5.1
Bron:Batman v Superman Dawn of Justice (2016) 2160p 4K UltraHD BluRay (x265 HEVC 10bit) 2CH AC3
Format : Matroska
Format version : Version 2
File size : 71 GiB
Duration : 2h 31mn
Overall bit rate : 64.1 Mbps

Video
ID : 1
Format : HEVC
Format/Info : High Efficiency Video Coding
Codec ID : V_MPEGH/ISO/HEVC
Duration : 2h 31mn
Bit rate : 62.1 Mbps
Width : 3 840 pixels
Height : 2 160 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate mode : Constant
Frame rate : 23.976 fps
Bits/(Pixel*Frame) : 0.302
Stream size : 63.6 GiB (97%)
Default : Yes
Forced : No

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan t zo 123 niet vinden of je kaart hardware versnelling ondersteund voor h265. Zoniet dan zal je i3 t moeten doen en die zal dat niet trekken.Probeer s een 4k in h/x264 dan weet je t snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

diazull37 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:43:
[...]
[knip] UltraHD BluRay (x265 HEVC 10bit)
[knip]
Dat ondersteunt je videokaart dus niet; hardware-lover in "HTPC 4K Full HD 3D, DTS-HD, ATMOS en meer"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Laatst online: 29-05 20:52
Naar wat ik gelezen heb online zouden de apollo lake chipsets HDMI 2.0 hebben. Voor zover ik zie heeft alleen Asrock deze:

http://asrock.com/mb/Intel/J3455-ITX/
http://www.asrock.com/mb/Intel/J4205-ITX/index.us.asp

Ter vervanging van mijn tablet met een overbelaste Atom zou ik graag een mini itx systeem bouwen. Uiteraard met ondersteuning van 10bit HEVC 4K 60hz. Heeft er al iemand zo een systeempje goedkoop in elkaar kunnen zetten hier? Ik vind nergens online een volledig systeem met deze SOC in..

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:39
Hou de Intel NUC6CAYH even in de gaten. Dit is eigenlijk de meest ideale HTPC die ik me kan bedenken!
- HDMI-CEC ingebouwd
- HDMI 2.0
- Infrarood receiver ingebouwd, dus aan/uitzetten via remote
- x265 10bit ondersteuning dankzij Apollo Lake cpu
- zeer klein en stil
- nette prijs

http://www.intel.com/cont...nuc/nuc-kit-nuc6cayh.html

Hij zou rond binnenkort beschikbaar moeten komen, ik wacht hier al een paar maanden op om mijn eigen HTPC mee te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Marsman83 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:49:
Hou de Intel NUC6CAYH even in de gaten. Dit is eigenlijk de meest ideale HTPC die ik me kan bedenken!
- HDMI-CEC ingebouwd
- HDMI 2.0
- zeer klein en stil
- nette prijs

Hij zou rond binnenkort beschikbaar moeten komen, ik wacht hier al een paar maanden op om mijn eigen HTPC mee te vervangen.
Klinkt eigenlijk exact zoals ik het wil. Ik zie hem al in duitse winkels staan, alleen nog niet leverbaar. Dus dagelijks rond kijken of hij ergens verkrijgbaar is in NL - BE shops..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Unrealiac schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:01:
[...]

Klinkt eigenlijk exact zoals ik het wil. Ik zie hem al in duitse winkels staan, alleen nog niet leverbaar. Dus dagelijks rond kijken of hij ergens verkrijgbaar is in NL - BE shops..
Precies wat ik de afgelopen weken aan het doen ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Marsman83 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:02:
[...]

Precies wat ik de afgelopen weken aan het doen ben ;)
Staat natuurlijk wel bij, Win10 preinstalled op een 32gb eMMC geheugen.. Bagger traag dus. Ik vermoed dat dit makkelijk te migreren is naar een 250gb ssd.. Ook nog een latje geheugen erbij prikken en we zijn good to go zeker :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

- HDMI-CEC ingebouwd
- HDMI 2.0
- zeer klein en stil
- nette prijs

Echter geen 3D (topic-titel?) en HDR geschikt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Unrealiac schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:07:
[...]

Staat natuurlijk wel bij, Win10 preinstalled op een 32gb eMMC geheugen.. Bagger traag dus. Ik vermoed dat dit makkelijk te migreren is naar een 250gb ssd.. Ook nog een latje geheugen erbij prikken en we zijn good to go zeker :p
Er zijn 2 versies van deze NUC, de NUC6CAYH en de NUC6CAYS. Waarbij de S een 32GB eMMC Windows 10 heeft en 2GB RAM, de H versie heeft geen eMMC en geen RAM. Bij beide kan je zelf een SSD of RAM module toevoegen.
Die eMMC versie hoef ik idd ook niet, heb zelf nog een snelle SSD liggen die ik er in ga zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
- HDMI-CEC ingebouwd
- HDMI 2.0
- zeer klein en stil
- nette prijs

Thx, deze houd ik in de gaten.
Iemand een linkje met uitleg om hierop een OS te installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Unrealiac schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:22:
Naar wat ik gelezen heb online zouden de apollo lake chipsets HDMI 2.0 hebben. Voor zover ik zie heeft alleen Asrock deze:

http://asrock.com/mb/Intel/J3455-ITX/
http://www.asrock.com/mb/Intel/J4205-ITX/index.us.asp

Ter vervanging van mijn tablet met een overbelaste Atom zou ik graag een mini itx systeem bouwen. Uiteraard met ondersteuning van 10bit HEVC 4K 60hz. Heeft er al iemand zo een systeempje goedkoop in elkaar kunnen zetten hier? Ik vind nergens online een volledig systeem met deze SOC in..
Heb ik.check mn inventaris.
Even voor de duidelijkheid,apollo lake/kaby lake heeft geen native hdmi2.0. Er wordt gebruikt gemaakt van een dp->hdmi conversiechip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Anoniem: 368114 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 22:23:
[...]

Heb ik.check mn inventaris.
Even voor de duidelijkheid,apollo lake/kaby lake heeft geen native hdmi2.0. Er wordt gebruikt gemaakt van een dp->hdmi conversiechip.
Ziet er een leuk systeem uit. Ik was al aan het kijken om zelf iets in elkaar te steken. Maar dan met een ssd van 256gb, geen harde schijven.. gewoon simpel en klein. Ben je er verder tevreden van? Die psu, wel handig lijkt me!

Ik zoek echter een winkel waar dit allemaal bij elkaar besteld kan worden.. en geleverd naar België.

Ps: maakt dat in de praktijk verschil dat er een convertor wordt gebruikt voor hdmi2.0 vanuit displayport?

[ Voor 8% gewijzigd door Unrealiac op 11-01-2017 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik ben er in principe erg blij mee. Enige probleem is dat ik onder win10 hd-geluid mis over de hdmi.(dts,dolby geen probleem)
Is een intel driver ding zegt de 1,de ander zegt dat t aan die dp->hdmi2.0 conversie ligt. Ik heb t geluid nu gescheiden via de dvi poort naar avr lopen en dat werkt prima.
Pico psu is geniaal ding, en eigenlijk een must ivm de efficientie met zulk laag verbruik.en die van mij blijkt zelfs achteraf hele dikke overkill te zijn. Wil later alles in een veel kleinere case hebben dus dan komt ie ook goed van pas.
Sab,sonarr,cp,kodi..doet ie perfect.enkel bij downloads verifiëren trekt ie de cpu vol de turbo in maar haperen doet ie niet.
Pico psu is slechts bij een handjevol winkels te koop,je zult die in geval je het wil hebben wss toch apart moeten bestellen. Let ook even op het geheugen,is so-dimm en bordjes zijn vrij kieskeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Anoniem: 368114 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 22:52:
Ik ben er in principe erg blij mee. Enige probleem is dat ik onder win10 hd-geluid mis over de hdmi.(dts,dolby geen probleem)
Is een intel driver ding zegt de 1,de ander zegt dat t aan die dp->hdmi2.0 conversie ligt. Ik heb t geluid nu gescheiden via de dvi poort naar avr lopen en dat werkt prima.
Pico psu is geniaal ding, en eigenlijk een must ivm de efficientie met zulk laag verbruik.en die van mij blijkt zelfs achteraf hele dikke overkill te zijn. Wil later alles in een veel kleinere case hebben dus dan komt ie ook goed van pas.
Sab,sonarr,cp,kodi..doet ie perfect.enkel bij downloads verifiëren trekt ie de cpu vol de turbo in maar haperen doet ie niet.
Pico psu is slechts bij een handjevol winkels te koop,je zult die in geval je het wil hebben wss toch apart moeten bestellen. Let ook even op het geheugen,is so-dimm en bordjes zijn vrij kieskeurig.
Dus als ik de TV wil aansluiten met alleen hdmi heb ik geen geluid en moet ik voor extra boxen zorgen. Dat is wel minder. Dan ben ik beter af met een kaby lake i3 7100 pctje.. Iets duurder, maar minder hassle. Alleen zijn die minder makkelijk passief te koelen en hebben die ook nog een voeding nodig.. Of lukt dat ook met die pico psu? Ik zat dan eigenlijk meer te kijken naar een MSI cubi 2. Maar als het goedkoper kan door zelf in elkaar te steken doe ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Unrealiac schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 01:16:
[...]

Dus als ik de TV wil aansluiten met alleen hdmi heb ik geen geluid en moet ik voor extra boxen zorgen. Dat is wel minder. Dan ben ik beter af met een kaby lake i3 7100 pctje.. Iets duurder, maar minder hassle. Alleen zijn die minder makkelijk passief te koelen en hebben die ook nog een voeding nodig.. Of lukt dat ook met die pico psu? Ik zat dan eigenlijk meer te kijken naar een MSI cubi 2. Maar als het goedkoper kan door zelf in elkaar te steken doe ik dat graag.
Nee je begrijpt me verkeerd. Je hebt prima geluid via hdmi. Alleen hd-audio (DTS-HD bv.) wordt niet via de hdmi poort uitgestuurd. Alle andere geluidsformaten gaat prima. Alleen dus een evt. probleem als je die formaten via een avr wilt afspelen.
Als je m direct aan de tv hangt is er al helemaal geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Anoniem: 368114 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 01:33:
[...]

Nee je begrijpt me verkeerd. Je hebt prima geluid via hdmi. Alleen hd-audio (DTS-HD bv.) wordt niet via de hdmi poort uitgestuurd. Alle andere geluidsformaten gaat prima. Alleen dus een evt. probleem als je die formaten via een avr wilt afspelen.
Als je m direct aan de tv hangt is er al helemaal geen issue.
Ah zo, ok bedankt voor je uitleg! In de toekomst dus wel een probleem als ik het geluid wil doorgeven aan een 5.1 bron. Maar zo opgelost door een usb audio kaartje. Heb er nog wel eentje liggen zo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-05 13:49
Unrealiac schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:04:
[...]

Ah zo, ok bedankt voor je uitleg! In de toekomst dus wel een probleem als ik het geluid wil doorgeven aan een 5.1 bron. Maar zo opgelost door een usb audio kaartje. Heb er nog wel eentje liggen zo...
5.1 bron gaat prima lukken, alleen HD-Audio niet, bepaalde audioformaten die voornamelijk bij Bluray worden gebruikt

zie ook hier: https://www.homecinemamag...ceiver/surround_formaten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:15
Anoniem: 368114 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 22:52:
Ik heb ook een HTPC gebouwd met een ASRock J4205-ITX en windows 10 maar mijn receiver geeft toch echt DTS-HD Master aan als ik een film met HD audio start.
Verbonden met een Harman Kardon AVR 265 via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Idanue schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:58:
[...]

Ik heb ook een HTPC gebouwd met een ASRock J4205-ITX en windows 10 maar mijn receiver geeft toch echt DTS-HD Master aan als ik een film met HD audio start.
Mag ik eens al je onderdelen weten? Case, PSU, etc...
Ben eigenlijk ook aan het zien naar de Asrock Beebox S 7100. Beetje een goeie all in one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
Unrealiac schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:52:
[...]

Mag ik eens al je onderdelen weten? Case, PSU, etc...
Ben eigenlijk ook aan het zien naar de Asrock Beebox S 7100. Beetje een goeie all in one.
Zekers, zal even een lijstje maken.

Edit, dit is hem:

pricewatch: Fractal Design Core 500
pricewatch: ASRock J4205-ITX
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR16LS11/8
pricewatch: Corsair SF450
pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB
3x pricewatch: WD Green HDD, 3TB

Niet hoorbaar in standby, je kan alleen de HD's een beetje horen als ze draaien maar dat is alleen met film/serie kijken, ze gaan na 5 min idle weer in slaapstand dus geen last van. :)

De SSD heb ik voor windows, sonarr, couchpotato en sabnzbd en de rest voor opslag.

[ Voor 61% gewijzigd door Idanue op 12-01-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idanue schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:58:
[...]

Dat is wel heel interessant..gewoon out of the box?
Neem aan dat je bitstreamed/passtrough gebruikt?
Welke intel driver?welke mediaplayer?
Hier geeft win10 ze wel aan als ondersteunde formaten alleen bij het afspelen gebeurd er niks. 2 avrs geprobeerd marantz en denon en er komt gewoon niks binnen.over de dvi pakken ze t wel dus aan de avr zal t niet liggen.

Zover ik het weet heeft niemand t voor elkaar gekregen met win10.libreelec/linux dan weer wel.
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=270298
Nou ben ik wel heel erg benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Idanue
Hier wat screenshots van mijn driverversies.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sv0tdWy.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G2x4MO7.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O1sdVi3.jpg

Verder gebruik ik Kodi 17 RC2, met deze audio instellingen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EphVjxY.jpg

Ik weet het niet meer helemaal zeker maar volgens mij heb ik eerst de intel drivers van de asrock website gedownload en daarna nog een keer de Intel Driver Update Utility gedraaid.

[ Voor 22% gewijzigd door Idanue op 12-01-2017 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het maf. Heb exact dezelfde drivers,kodi 17 rc2. Settings exact hetzelfde.
I'm stumped...

Vanavond maar ff voor zitten en t in t kodiforum in de groep gooien.
Bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
Anoniem: 368114 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:13:
Ik vind het maf. Heb exact dezelfde drivers,kodi 17 rc2. Settings exact hetzelfde.
I'm stumped...

Vanavond maar ff voor zitten en t in t kodiforum in de groep gooien.
Bedankt voor de moeite!
Graag gedaan, mocht je meer info willen dan laat je het maar even weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"HD Audio works unter win 10 on HDMI 2 as long the other devices in the chain only have HDMI 1.4. Thats my case and HD Audio works.
Hopefully the updates solved that HD Audio works for other people with further HDMI 2.0 devices."

http://forum.kodi.tv/show...98&pid=2499371#pid2499371

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
Anoniem: 368114 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 18:11:
"HD Audio works unter win 10 on HDMI 2 as long the other devices in the chain only have HDMI 1.4. Thats my case and HD Audio works.
Hopefully the updates solved that HD Audio works for other people with further HDMI 2.0 devices."

http://forum.kodi.tv/show...98&pid=2499371#pid2499371
Ah helemaal duidelijk nu. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGroninger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Meerdere malen lees ik hier Nvidia Shield TV voorbij komen, lijkt me wel wat, maar die speelt geen Bluray 3D ISO's af, of wordt dat opgelost in de nieuwe versie die nu uitkomt ?

Heb veel gelezen over de HiMedia Q10 pro,
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=157587.25
Aardig wat mensen die hem terugsturen, minpunten waardoor ik hier bijv. nog niet van overtuigd ben:
- out-of-the box gebruiksvriendelijkheid.
- beeldkwaliteit t.o.v. andere mediaspelers.
- Buggy i.c.m. een Marantz receiver (heb zelf NR1506)

Iemand die hem gebruik i.c.m. een 4K LG Oled ? en tevreden is over het beeld t.o.v. andere mediaspelers.
Heeft iemand trouwens de afmetingen van de HiMedia Q10 pro? kan ze nergens vinden.

Over de Zidoo X9s staan hier een paar uitgebreide reviews,
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=159805.0
https://home-theater.be/t...idoo-x9s-review/?pageNo=1
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=291943
daar las ik ook dat deze beter omgaat met 3D Iso's t.o.v. HiMedia:

[ Voor 16% gewijzigd door DaGroninger op 14-01-2017 15:39 . Reden: info Zidoo X9s toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ik heb de HiMedia Q10 Pro, is hetzelfde als de HiMedia Q5 Pro, alleen is de Q10 Pro dus groter omdat daar een harde schijf in kan.
Afmetingen van de Q10 Pro zijn;
B 226 mm.
D 180 mm.
H 50 mm.
Ik heb hem bij een Nederlandse webshop gekocht en daar was alles netjes voorgeïnstalleerd en werkte hij dus prima zo uit de doos.
Ik heb diverse mediaspelers gehad, maar de beeldkwaliteit van de HiMedia is perfect ook in 4K.
Een Marantz heb ik niet, maar met mijn Pioneer receiver werkt hij prima.
Hier kun je meer lezen;
https://tweakers.net/prod...himedia-q10-pro-16gb.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Zo, ik heb mezelf deze besteld:

Asrock Beebox S7100u (core i3 7100u) met HDMI 2.0
8gb SO DIMM DDR4 (2x4gb)
Intel 600p NVME SSD m2
Logitech k400

Dit met het oog op de toekomst. Overkill voor gewoon Films etc.. Maar ik speel ook graag nog een klein spelletje als ik in bed lig. Zal hierover terugkoppelen uiteraard...

Momenteel zit ik nog met een Tablet (atom Z3735) eMMc geheugen, met hdmi poort aan een FULL HD tv. Hoog tijd voor een upgrade!

[ Voor 18% gewijzigd door Unrealiac op 16-01-2017 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik kon eigenlijk niets vinden waarbij ik niet steeds maar een compromis moest sluiten. Als ik nu toch wat als vervanger wil hebben dan wil ik ook alle theoretische mogelijkheden beschikbaar hebben, nu of wat later in het jaar (Windows 10 updates). Voor nu denk ik het gevonden te hebben in het onderstaande i.c.m. Intel Kaby Lake en een Uptab DP/HDMI 2.0a adapter;

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CwRAmz6VMAAI2HE.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-05 06:38
Intel's nieuwe NUC's zijn ook behoorlijk interessant, met HDMI 2.0 met HDCP 2.2 en native VP9 en HEVC decodering. Er is nu ook een topic over:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Balance schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:23:
Intel's nieuwe NUC's zijn ook behoorlijk interessant, met HDMI 2.0 met HDCP 2.2 en native VP9 en HEVC decodering. Er is nu ook een topic over:
Ik ken ze, maar ik wilde de vrijheid hebben van een zelf te kiezen Kaby Lake CPU en ik wil praktijk ervaringen opdoen met de Uptab adapter. Daarbij is de gekozen barebone erg voordelig in aanschaf.

Voor die nieuwste generatie NUC's geldt dat deze standaard nog steeds geen HDR ondersteunen via de HDMI 2.0 poort dus ook daarmee zou ik met een convertor aan de slag moeten om dat te realiseren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandeleros
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-05 23:43
Unrealiac schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:05:
Zo, ik heb mezelf deze besteld:

Asrock Beebox S7100u (core i3 7100u) met HDMI 2.0
8gb SO DIMM DDR4 (2x4gb)
Intel 600p NVME SSD m2
Logitech k400

Dit met het oog op de toekomst. Overkill voor gewoon Films etc.. Maar ik speel ook graag nog een klein spelletje als ik in bed lig. Zal hierover terugkoppelen uiteraard...

Momenteel zit ik nog met een Tablet (atom Z3735) eMMc geheugen, met hdmi poort aan een FULL HD tv. Hoog tijd voor een upgrade!
Ik lees al een tijdje mee, maar zelf nog niet eerder de "perfect" htpc gevonden. Bij de Q10 lees ik verschillende min punten maar ook bij de shield. Over de Beebox kan ik niet heel veel informatie vinden maar wat ik vind ziet er goed uit.

Ik ben erg benieuwd naar je ervaring en hoor graag alle plus en min punten. Wellicht dat de Beebox binnenkort hier ook in de kast te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Bandeleros schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:45:
[...]

Ik lees al een tijdje mee, maar zelf nog niet eerder de "perfect" htpc gevonden. Bij de Q10 lees ik verschillende min punten maar ook bij de shield. Over de Beebox kan ik niet heel veel informatie vinden maar wat ik vind ziet er goed uit.

Ik ben erg benieuwd naar je ervaring en hoor graag alle plus en min punten. Wellicht dat de Beebox binnenkort hier ook in de kast te vinden is.
Ik lees ook al een tijdje mee, maar heb gisteren een Oled tv gekocht en wou het ding in volle glorie gebruiken... Vandaar mijn beslissing voor kaby lake, dat houdt wat marges over in de toekomst ook. Dit zag er mij de perfecte htpc uit (incl afstandsbediening) en zuinig en supersnel ook. Donderdag heb ik hem binnen en vrijdag heb ik er wat tijd voor. Ik rapporteer er wel over en als ik tijd heb maak ik een review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:50
Unrealiac schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:50:
[...]

Ik lees ook al een tijdje mee, maar heb gisteren een Oled tv gekocht en wou het ding in volle glorie gebruiken... Vandaar mijn beslissing voor kaby lake, dat houdt wat marges over in de toekomst ook. Dit zag er mij de perfecte htpc uit (incl afstandsbediening) en zuinig en supersnel ook. Donderdag heb ik hem binnen en vrijdag heb ik er wat tijd voor. Ik rapporteer er wel over en als ik tijd heb maak ik een review.
Ik heb de iets snellere variant van de Beebox-S (7200U). Wilde je van een paar tips niet onthouden.

Intel LibreELEC's build speciaal voor Apollo & Kaby Lake hardware:
https://www.sendspace.com/file/xdgg5i

Bron: http://forum.kodi.tv/show...98&pid=2504681#pid2504681

Mocht je ook graag 3D-content af willen spelen, dan moet je de Kodi MVC build gebruiken i.c.m. Windows 10: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=266316

Als je eerst LibreELEC installeert op je SSD en vervolgens met GParted je tweede "storage" partitie kleiner maakt, dan kan je de derde vrijkomende partitie als NTFS formatteren zodat je ook Windows 10 dual boot kan draaien. Wisselen tussen de OS' en kan via de bios menu, geen third party software nodig. Zo heb je het beste van beiden werelden. Windows 10 gebruik ik voor 3D films en de Ziggo app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

baba420 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 20:44:
[...]
Ik heb de iets snellere variant van de Beebox-S (7200U). Wilde je van een paar tips niet onthouden.

Mocht je ook graag 3D-content af willen spelen, dan moet je de Kodi MVC build gebruiken i.c.m. Windows 10: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=266316

Als je eerst LibreELEC installeert op je SSD en vervolgens met GParted je tweede "storage" partitie kleiner maakt, dan kan je de derde vrijkomende partitie als NTFS formatteren zodat je ook Windows 10 dual boot kan draaien. Wisselen tussen de OS' en kan via de bios menu, geen third party software nodig. Zo heb je het beste van beiden werelden. Windows 10 gebruik ik voor 3D films en de Ziggo app.
Ik zal wel iets over het hoofd zien, maar waarom nog met LibreElec werken als je toch al die Windows versie van Kodi gaat gebruiken?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
hardware-lover schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:59:
[...]

Ik zal wel iets over het hoofd zien, maar waarom nog met LibreElec werken als je toch al die Windows versie van Kodi gaat gebruiken?
- Soms ontwaakt de Beebox spontaan uit de standby modus. Weet niet of dit te wijten is aan Windows 10 of de firmware van Intel. Met LibreELEC geen problemen.
- De frequente Windows 10 updates bezorgen mij irritaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
baba420 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 20:44:
[...]

Thx, dinsdag eens mee bezig houden. Voorlopig staat er w10 op. Maar de lg demos in mkv container haperen nog wat. Heb een foute instelling staan. Moet het nog tegoei bekijken. Hij zou normaal HDR moeten doorgeven toch? Heb een lg55c6v oled. Wil het beste er natuurlijk uithalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

baba420 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 23:36:
[...]
- Soms ontwaakt de Beebox spontaan uit de standby modus. Weet niet of dit te wijten is aan Windows 10 of de firmware van Intel. Met LibreELEC geen problemen.
- De frequente Windows 10 updates bezorgen mij irritaties.
Duidelijk zo. Aan die Windows updates is natuurlijk een persoonlijke draai te geven, maar als het goed is komen ze zonder die draai zo'n één keer per maand voorbij, dat is toch wel te doen misschien?

Of het moet zijn dat je met Windows Insider software draait, dan komen ze vaker langs.

Unrealiac schreef op zondag 22 januari 2017 @ 01:08:
[...]
Thx, dinsdag eens mee bezig houden. Voorlopig staat er w10 op. Maar de lg demos in mkv container haperen nog wat. Heb een foute instelling staan. Moet het nog tegoei bekijken. Hij zou normaal HDR moeten doorgeven toch? Heb een lg55c6v oled. Wil het beste er natuurlijk uithalen..
Nog geen HDR video ondersteuning met W10 (of ik moet mij zwaar vergissen), die update moet officieel nog komen dit jaar.

"Windows 10’s Creators Update will also feature high dynamic range (HDR) and wide color gamut support for PC games and media."

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
hardware-lover schreef op zondag 22 januari 2017 @ 02:03:
[...]

Duidelijk zo. Aan die Windows updates is natuurlijk een persoonlijke draai te geven, maar als het goed is komen ze zonder die draai zo'n één keer per maand voorbij, dat is toch wel te doen misschien?

Of het moet zijn dat je met Windows Insider software draait, dan komen ze vaker langs.

[...]

Nog geen HDR video ondersteuning met W10 (of ik moet mij zwaar vergissen), die update moet officieel nog komen dit jaar.

"Windows 10’s Creators Update will also feature high dynamic range (HDR) and wide color gamut support for PC games and media."
Naast de Creators Update moeten we hopen dat Asrock de HDMI 2.0 poort update naar HDMI 2.0a, wat noodzakelijk is voor HDR weergave.

Zelfs als de hardware al dat moois binnenkort kan weergeven blijft de vraag: waar is de content? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
Unrealiac schreef op zondag 22 januari 2017 @ 01:08:
[...]

Je moet ervoor zorgen dat je de nieuwste drivers draait. Dat kan met Intel's Driver Update Utility. Bij mij is geen enkele hapering te bekennen. Alleen helaas nog geen HDR weergave met het afspelen van LG demo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
baba420 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 08:43:
[...]

Je moet ervoor zorgen dat je de nieuwste drivers draait. Dat kan met Intel's Driver Update Utility. Bij mij is geen enkele hapering te bekennen. Alleen helaas nog geen HDR weergave met het afspelen van LG demo's.
Welke codecs installeer je dan? Welke instellingen enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
Unrealiac schreef op zondag 22 januari 2017 @ 11:08:
[...]

Welke codecs installeer je dan? Welke instellingen enz?
Geen enkele codecs, gewoon een kale Kodi MVC build installatie. In de thread op het Kodi forum vind je de aanbevolen instellingen voor zowel Windows 10 als Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

baba420 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 08:36:
[...]
Naast de Creators Update moeten we hopen dat Asrock de HDMI 2.0 poort update naar HDMI 2.0a, wat noodzakelijk is voor HDR weergave.

Zelfs als de hardware al dat moois binnenkort kan weergeven blijft de vraag: waar is de content? :+
Dat is idd wel wat verwarrend bij Asrock, ze vermelden de mogelijkheid van HDR weergave bij de mogelijkheden, maar onder de specificaties zie je de noodzakelijke HDMI 2.0a niet vermeldt staan.
Jij bent er in een eerdere reactie ook al eens vanuit gegaan, maar daarover twijfel jij nu ook?
Waarom niet vermelden dat er 2.0a aanwezig is als het werkelijk om zo'n aansluiting gaat?

Mocht het technisch al aanwezig zijn in de apparaten dan zou een firmware (bios) update voldoende kunnen zijn om het vrij te schakelen. Dat is bij sommige andere apparaten (Sony TV's), ook al eens gebeurd, maar bij andere TV modellen (zoals een bepaald type LG Oled), moet het HDMI board vervangen worden om het voor elkaar te krijgen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
hardware-lover schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:57:
[...]

Dat is idd wel wat verwarrend bij Asrock, ze vermelden de mogelijkheid van HDR weergave bij de mogelijkheden, maar onder de specificaties zie je de noodzakelijke HDMI 2.0a niet vermeldt staan.
Jij bent er in een eerdere reactie ook al eens vanuit gegaan, maar daarover twijfel jij nu ook?
Waarom niet vermelden dat er 2.0a aanwezig is als het werkelijk om zo'n aansluiting gaat?

Mocht het technisch al aanwezig zijn in de apparaten dan zou een firmware (bios) update voldoende kunnen zijn om het vrij te schakelen. Dat is bij sommige andere apparaten (Sony TV's), ook al eens gebeurd, maar bij andere TV modellen (zoals een bepaald type LG Oled), moet het HDMI board vervangen worden om het voor elkaar te krijgen.
We kunnen het pas testen zodra Windows HDR ondersteuning toevoegt met die Creators Update.

Ik zag wel een HDMI firmware upgrade tool staan op de Asrock website. Ik vermoed dat het wel aan gaat komen. Ik heb die update succesvol uitgevoerd (moest per se via de HDMI 2.0 poort en resolutie op 4096 × 2160 @ 60Hz), maar geen idee wat de changelog is.

http://www.asrock.com/net.../?cat=Download&os=Win1064

(Onderin bij Utilities)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
baba420 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:44:
[...]

We kunnen het pas testen zodra Windows HDR ondersteuning toevoegt met die Creators Update.

Ik zag wel een HDMI firmware upgrade tool staan op de Asrock website. Ik vermoed dat het wel aan gaat komen. Ik heb die update succesvol uitgevoerd (moest per se via de HDMI 2.0 poort en resolutie op 4096 × 2160 @ 60Hz), maar geen idee wat de changelog is.

(Onderin bij Utilities)
Ik heb de update niet succesvol uitgevoerd, maar 60hz op 4K werkt wel gewoon :P
Al ben ik wel een beetje teleurgesteld over de HD620, die had ik iets performanter verwacht in games..

EDIT:

Onder het motto, don't try to fix it if it aint broken heb ik het toch geprobeerd en nu is het wel gelukt haha. 4k 60fps werkt nu ook zonder lag met de LG demo's. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Unrealiac op 23-01-2017 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Ik had wat problemen met instabiliteit. Scherm viel vaak uit of kreeg storingen hier en daar. Ik dacht eerst dat het mijn nieuwe TV was, maar bij andere bronnen had ik geen probleem. Dus dacht ik dat het de BeeboxS 7100u was. Na wat testen besloten om de 4k resolutie op 30hz te zetten. Alle problemen opgelost... Dan op 50hz, voorlopig ook geen problemen. Bij 60hz krijg ik echter vaak storingen. Kan het zijn dat de kabel niet meekan? Of moet ik het echt gaan zoeken in de HDMI2.0 poort? De kabel is afkomstig van een PS4 (eerste model). Op het internet lees ik dat sommige oudere kabels problemen hebben met het doorgeven van een 4k signaal op 60hz.

[ Voor 14% gewijzigd door Unrealiac op 25-01-2017 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

baba420 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:44:
[...]

(Onderin bij Utilities)
Blijkbaar kan het HDR testen al eerder binnen Windows 10. Netflix in 4k en HDR zou moeten werken met een Kaby Lake en Windows Edge. Dat is de enige combinatie op dit moment die onder Windows werkt (of zou moeten werken), mits men het 4K abonnement heeft afgesloten.

Het was al eerder aangekondigd in november j.l. maar het zou nu ook moeten werken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:16
Enkele vragen die ik heb omtrent de HiMedia Q10 pro:
- Netflix is in SD, klopt dit? De originele Netflix app met alle mogelijkheden is dus niet te gebruiken?
- Kan de originele app van DS Video (Synology) hierop worden geïnstalleerd?
- Ik heb een Synology ds214play. Mijn TV, Samsung HU7500, beschikt over UHD met een hdmi 2.0 poort (HDCP 2.2). Wanneer ik 4k films h.265 incl. HD audio stream van de Synology naar de Q10 pro via DS video, gaat dit dan werken?
- TV kijken via Kodi: behoren daar ook betaalzenders toe? Zoals sport- en filmkanalen? Of is dit onmogelijk en te illegaal om hier te vragen..

Ter info: de Q10 pro zou ik dan willen aansluiten op een receiver die om kan gaan met HDCP 2.2 en met HD audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Netflix op de HiMedia Q10 Pro is inderdaad in SD, maar de app werkt verder prima!
De DS Video app werkt perfect op de HiMedia.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/cJ3H8emOfxzkHJLFbB3qjqPBm91Wel9PjOKnd6CPexxYOtlpFdhCljbOrI40oC1nmGCM=h310

En streamen van 4k h.265 films incl. HD audio werkt ook goed, de HiMedia gebruikt ook HDCP 2.2
In Kodi zelf zitten geen betaalzenders, dan moet je een IPTV abonnement bij de HiMedia nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:16
HereIsTom schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 00:19:
Netflix op de HiMedia Q10 Pro is inderdaad in SD, maar de app werkt verder prima!
De DS Video app werkt perfect op de HiMedia.

[afbeelding]

En streamen van 4k h.265 films incl. HD audio werkt ook goed, de HiMedia gebruikt ook HDCP 2.2
In Kodi zelf zitten geen betaalzenders, dan moet je een IPTV abonnement bij de HiMedia nemen.o
Ah, zie je reactie nu pas. Maar ok, duidelijk. Bedankt voor je antwoord.
Ik begrijp dat ze momenteel uitverkocht zijn en er nieuwe levering binnen moet gaan komen binnenkort. Die betaalzenders zou een leuke extra zijn, maar geen must. Belangrijkste voor mij is degelijke streaming met alle (HD) audio formaten en 4K. En dat het dus perfect samenwerkt met mijn Synology DS214play, incl. de originele DS Video app waar mijn vriendin en ik inmiddels aan gewend zijn en waar we zeer tevreden mee zijn.

Wel jammer van Netflix hoor! Op mijn smart TV kan ik sowieso de Netflix app openen overigens, maar zou mooi zijn als deze 'originele' app ook voor Android/Kodi beschikbaar komt. Enig idee?

Wat wel balen is is het feit dat mijn TV (Samsung HU7500) wel een HDMI 2.0 poort heeft met HDCP 2.2 maar deze poort heeft weer geen ARC. Dat is een andere HDMI poort schijnbaar, zonder HDMI 2.0 HDCP 2.2 8)7

EDIT:
Misschien toch ook maar eens serieuzer naar de (nieuwe) Shield gaan kijken. Deze schijnt ook 4k en alle (HD) audio formats af te kunnen spelen en krijgt lovende recensies. Veelzijdig met gaming, goede ondersteuning, controller erbij.
Ook al hoef ik hem niet voor gaming, het scheelt eigenlijk maar 30eu met een Q10 Pro. Dus qua prijs maakt het niet vee, uit dus...
Hmm lastig!

Voorlopig wacht ik nog tot al mijn nieuwe audio spul binnen is, daar de eeste tijd even alles goed van afstellen en mee spelen en dan een media player aansluiten denk ik :)

[ Voor 22% gewijzigd door remzor op 10-02-2017 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 06:41
Ik raad iedereen iedergeval aan om geen asrock j3355m tekopen als men ook windows 10 gebruikt.

Hierdoor al 2 borden(hdmi en dvi port) gesloopt na het installeren van de intel gpu drivers(windows update of intel of van asrock site). Na reboot is het over en uit en gaat beeld knipperen, dit geldt dan ook gelijk voor Linux libreelec/openelec en is niet meer teherstellen. Gebruik men alleen Linux of libreelec/openelec is er geen probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door devil-strike op 10-02-2017 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
remzor schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 20:16:
[...]
Ah, zie je reactie nu pas. Maar ok, duidelijk. Bedankt voor je antwoord.
Ik begrijp dat ze momenteel uitverkocht zijn en er nieuwe levering binnen moet gaan komen binnenkort.
Als je de HiMedia Q10 Pro nu besteld krijg je voor € 50,- gratis extra's bij en krijg je 'm op 17 februari direct geleverd.
Ze zijn overal uitverkocht, anders moet je weer wachten tot er een nieuwe levering binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-05 22:23
Sinds gisteren heb ik de Himedia H8 Plus, deze heeft nog standaard andriod 5.1. De nieuwe Kodi 17 ondersteund echter geen HD audio streams meer omdat het een oude android is. Heeft een van jullie een idee of deze speler de update naar 7 gaat krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
jeroen.ijmuiden schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:08:
Sinds gisteren heb ik de Himedia H8 Plus, deze heeft nog standaard andriod 5.1. De nieuwe Kodi 17 ondersteund echter geen HD audio streams meer omdat het een oude android is. Heeft een van jullie een idee of deze speler de update naar 7 gaat krijgen?
Geen idee of de H8 Plus nog updates krijgt, ik ben expres voor de HiMedia Q5/Q10 Pro gegaan omdat dit de meest doorontwikkelde modellen zijn die nog lang updates krijgen.
Vraag eens waar je 'm hebt gekocht, anders kun je 'm misschien nog ruilen voor een Q5 Pro!

Anoniem: 886277

Goedendag Streamlovers. Ik heb deze topic uitvoeriggelezen en heb gekozen voor de HiMedia Q5.
Dit omdat de Q5 op voorraad was en ik geen geduld heb en ik heb er gewoon een USB3 schijf aan hangen met enkele BD rips . Zolang ik maar 4K en DTSX of Atmos kan afspelen dan ben ik tevreden.
Ik had hiervoor een chinees kastje dat 4K kon afspelen met de laatste video codec H265 maar deze kon weer niet de DTSX of Atmos aan...dus die kan ook richting slaapkamer als veredeld mediaspelertje.

Als het goed is ontvang ik hem vanmiddag en zal ik hem vanavond even testen. Ik heb een Onkyo 656 versterker met een 5.1.2 opstelling. Ben benieuwd of die Atmos zo geweldig gaat klinken.

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-05 22:23
HereIsTom schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:31:
[...]

Geen idee of de H8 Plus nog updates krijgt, ik ben expres voor de HiMedia Q5/Q10 Pro gegaan omdat dit de meest doorontwikkelde modellen zijn die nog lang updates krijgen.
Vraag eens waar je 'm hebt gekocht, anders kun je 'm misschien nog ruilen voor een Q5 Pro!
Het is toch schandalig, artikel is net 3 maanden op de markt en nu al niet meer in staat om alles af te spelen met up to date Kodi. Ik heb een mail gestuurd naar Himedia wat ze van plan zijn qua update.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:24
jeroen.ijmuiden schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:53:
[...]

Het is toch schandalig, artikel is net 3 maanden op de markt en nu al niet meer in staat om alles af te spelen met up to date Kodi. Ik heb een mail gestuurd naar Himedia wat ze van plan zijn qua update.
Zoals gezegd: Jumpman in "HTPC 4K Full HD 3D, DTS-HD, ATMOS en meer".

Gewoon een HTPC maken met HDMI 2.0 (Beter nog om tot de zomer te wachten op HDMI 2.1, maar je kan natuurlijk altijd wachten).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• HereIsTom
jeroen.ijmuiden schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:53:
[...]

Ik weet niet maar de H8 Plus is al 2 jaar op de markt, misschien dat hij in Nederland nog niet zolang wordt verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag de Q5 geupdate met Nougat en getest. Het eerste wat mij opviel is dat na alle installaties en instellingen ik via Kodi 17.0 geen dolby atmos of dts pass through heb. De wrapper staat netjes op Kodi maar vertikt het om dat door te geven. Alleen de interne mediaplayer geeft het netjes door en klinkt geweldig. Heeft iemand hier een tip voor ? Ik gebruik kodi als browser en bij afspelen gebruikt hij de externe player. Dit moet toch anders kunnen ?

• HereIsTom
Kodi 17 met Nougat heeft nog problemen met HD audio pass through, ligt niet aan de HiMedia Q5 Pro.
Als je de wrapper instelt dan speelt hij het wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HereIsTom schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 00:54:
Kodi 17 met Nougat heeft nog problemen met HD audio pass through, ligt niet aan de HiMedia Q5 Pro.
Als je de wrapper instelt dan speelt hij het wel af.
Met de wrapper instellen bedoel je dat hij de interne player gebruikt? of is hij zo in te stellen dat hij wel de kodi player gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ja je moet 'm 'Set to Wrapper player' instellen dan speelt hij wel de HD audio af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_S
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-11-2024
Kan je voor een HTPC met een MSI RX480 Gaming X 8GB één HDMI poort gebruiken voor de video en de andere enkel voor audio ? Het is omdat mijn soundbar geen HDCP 2.2 ondersteuning heeft. Dus ik zou de audio apart willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HereIsTom schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 14:39:
Ja je moet 'm 'Set to Wrapper player' instellen dan speelt hij wel de HD audio af.
Ja dat heb ik gedaan en dat werkt prima voor 4K content. Maar wat er nu opvalt is dat als ik een normale HD film afspeel via Kodi dan geeft hij aan: unsuported video... terwijl hij via de standaard mediaplayer buiten kodi wel goed afspeelt ? snap er niks van...hij gebruikt toch diezelfde player ?

Ondertussen het antwoord gevonden op 'futeko wrapper forum'

Reading with the Wrapper is now OK !! Woah !!

So mark this well to all those who have the message " video problem - Confirm" when playing certain files and then "press " OK " at the end of reading " and nothing happens :

In my case , files that do not want to launch were in directories named

# 3D
# 4K
#ISO

A renaming immediately solved my problems

3D
4K
ISO

DO NOT have special characters in your directory tree , it is a good chance for the worries come from there. It is at least worth exploring .

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 886277 op 02-03-2017 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Anoniem: 886277 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:36:
[...]
Ondertussen het antwoord gevonden op 'futeko wrapper forum'
Mooi dat het je is gelukt en dat je het HiMedia forum hebt gevonden.
Je moet inderdaad geen bijzondere tekens in de namen gebruiken.

Bij mij speelt de HiMedia Q10 Pro alles probleemloos af.
HiMedia komt nog met een update met o.a. de audio passthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_S
Master_S schreef op maandag 27 februari 2017 @ 00:22:
Kan je voor een HTPC met een MSI RX480 Gaming X 8GB één HDMI poort gebruiken voor de video en de andere enkel voor audio ? Het is omdat mijn soundbar geen HDCP 2.2 ondersteuning heeft. Dus ik zou de audio apart willen.
Niemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-05 20:06
misschien ook wel even 't vermelden waard.

Stel je hebt een nieuwe TV; 4k, HDR, 10bit.
let dat bij 't aansluiten van je PC even op dat slechts 2 van de 3 bovenstaande punten zullen werken op 60hz.
60hz + 4k + HDR +10bit, werkt NIET op hdmi 2.0a/b. Hiervoor is de bandbreedte te klein.

Volgens mij is 't wel mogelijk om een custom resolutie aan te maken, van bijv. 30hz of 29 ofzo en dan al deze functies aan te zetten. Bij NVidia 10xx kaarten in ieder geval.
Intel en AMD zijn weer gevallen apart, maar ook deze kunnen technisch onmogelijk alle 3 de opties op 60hz uitsturen.

daarnaast 10bit uitsturen is via windows sowieso een behoorlijke instelklus, welke volgens mijn alleen werkt via MPCHC+MADvr filters.

Native 10bit uitsturen gaat wel onder windows, maar vereist ook de nodige configuratie.

Ik heb helaas zo even geen bronnen voor al 't bovenstaande, maar dit is de conclusie van enkele avonden speurwerk.
check bijv: avsforum voor meer diepgang op bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TMon schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:15:
misschien ook wel even 't vermelden waard.

Stel je hebt een nieuwe TV; 4k, HDR, 10bit.
let dat bij 't aansluiten van je PC even op dat slechts 2 van de 3 bovenstaande punten zullen werken op 60hz.
60hz + 4k + HDR +10bit, werkt NIET op hdmi 2.0a/b. Hiervoor is de bandbreedte te klein.

Volgens mij is 't wel mogelijk om een custom resolutie aan te maken, van bijv. 30hz of 29 ofzo en dan al deze functies aan te zetten. Bij NVidia 10xx kaarten in ieder geval.
Intel en AMD zijn weer gevallen apart, maar ook deze kunnen technisch onmogelijk alle 3 de opties op 60hz uitsturen.

daarnaast 10bit uitsturen is via windows sowieso een behoorlijke instelklus, welke volgens mijn alleen werkt via MPCHC+MADvr filters.

Native 10bit uitsturen gaat wel onder windows, maar vereist ook de nodige configuratie.

Ik heb helaas zo even geen bronnen voor al 't bovenstaande, maar dit is de conclusie van enkele avonden speurwerk.
check bijv: avsforum voor meer diepgang op bovenstaande.
Wat linkjes ter onderbouwing van het e.e.a. zou misschien toch wel erg prettig zijn voor menigeen? Je hebt de informatie daarover blijkbaar toch ergens gevonden gezien je speurwerk, maar de bronnen heb je niet meer beschikbaar?

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 28-03-2017 21:15 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
Heeft iemand hier een HTPC die alle testen (met uitzondering van "UHD-BD Optical Disc Drive") van Cyberlink Ultra HD Blu-ray Advisor met vlag en wimpel passeert?

http://update.cyberlink.c..._1313_BD_CDT170123-01.exe

[ Voor 32% gewijzigd door baba420 op 29-03-2017 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mully84
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11-2024
Mijn ervaringen met de Q10 waren SLECHT :'(

Hij speelt bij mij een film op 1080p en 4k af tot ongeveer 50 min.
Hierna buffert hij om de 1 a 2 minuten
Dit gebeurde bij de stream app(van Media24store) zowel als op de kodi 16.1 als 17 clean, op android versie 7.0 en 5.1
zelfs met de netflix app en plex via een remote nas/server leverde dezelfde problemen met soms nog een trage interface. :F
een film op een lokale HD ging wel alleen had hier 720p films op staan geen 4k of 1080P film op staan dus ook niet goed kunnen testen.

Hiernaast deden verschillende apps het ook niet zoals; teamviewer, IPTV (van KPN en lokaal voor geinstalleerde iptv) en miracast viel de connectie ook verschillende malen weg. |:(

DTS en TRUE HD audio deed hij niet en mijn Denon x3000 reciever zag bij de Q10 alleen multi channel audio in(net als bij mij RPI 3) wat in mijn ogen ook dolby is want hij klinkt het zelfde. bij mijn bluray ziet hij wel HD en true HD.

Na veelvuldig contact met Media24store raadplegen van de HiMedia forum, het swappen van versies android 7.0 naar 5.1 en terug, wrapper aan en uit en andere installatie mogelijkheden, zijn we tot de conclusie gekomen dat het waarschijnlijk een hardware probleem is. 7(8)7

We hebben samen de mogelijkheden besproken en zijn tot de conclusie gekomen dat ik een ander product mag proberen.

Hopenlijk word dit een succes anders ga ik voorlopig lekker terug naar mijn RPI 3 en doe ik de netflix via chromecast. Dan spaar ik nog even door voor een NUC of een SilentPC variant met alles er in.

Dus geen success verhaal voor de HIMEDIA q10 Pro van mij maar wel een pluim voor de service van Media24store _/-\o_ .
HereIsTom schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 22:47:
[...]

Mooi dat het je is gelukt en dat je het HiMedia forum hebt gevonden.
Je moet inderdaad geen bijzondere tekens in de namen gebruiken.

Bij mij speelt de HiMedia Q10 Pro alles probleemloos af.
HiMedia komt nog met een update met o.a. de audio passthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ja misschien een maandagmorgen model?
Hier speelt hij dat allemaal wel zonder problemen af ook DTS en True HD.
Anders misschien iets in je netwerk met het bufferen e.d.?
En welke speler mag je nu proberen dan?
Ik heb toendertijd gedonder gehad met de Minix en Zidoo en mocht ze toen ook ruilen voor de HiMedia bij Media24store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-05 20:06
hardware-lover schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:41:
[...]

Wat linkjes ter onderbouwing van het e.e.a. zou misschien toch wel erg prettig zijn voor menigeen? Je hebt de informatie daarover blijkbaar toch ergens gevonden gezien je speurwerk, maar de bronnen heb je niet meer beschikbaar?
sowieso onderstaande, maar daar staat 't ook niet exact in. Mischien heb ik thuis 'n bookmark.
http://www.avsforum.com/f...ilding-4k-htpc-madvr.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_S
Hey,

Ik heb besloten dat ik geen Android box wil voor mijn LG OLED55E6V 4K TV. Ik wil liever een HTPC bouwen.

Ik heb volgend lijstje met onderdelen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 206,95€ 206,95
1Gigabyte GA-Z270N-WIFI€ 143,95€ 143,95
1EVGA GeForce GTX 1060 SC GAMING 6GB€ 290,30€ 290,30
1Fractal Design Node 202€ 74,50€ 74,50
1Noctua NH-L9i€ 39,40€ 39,40
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M1A2400C16€ 65,90€ 65,90
1Corsair SF450€ 86,50€ 86,50
1Crucial MX300 2,5" 1,05TB€ 289,33€ 289,33
1Samsung 850 EVO M.2 120GB€ 77,-€ 77,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.273,83

Ik wil ook MadVR gaan gebruiken, vandaar de GTX 1060. Ik twijfel wel nog of de CPU niet wat overkill is ? En 8GB DDR4 geheugen voldoende of toch beter 16GB ? En tenslotte, mobo is wel goed denk ik want ik ga niet uitgebreid overklokken en gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-05 21:07
Volgens mij kun je beter een HTPC bouwen met kaby lake CPU, een mobo dat HDMI 2.0 (of DP 1.2 > adapter) ondersteunt. Kleine SSD erin en streamen vanaf een NAS. Jouw HTPC lijkt mij heel erg overkill; de CPU, videokaart en dubbele SSD. Kan je zo 600 a 700 euro schelen.

[ Voor 6% gewijzigd door luuksnijmegen op 17-06-2017 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:09
Of gewoon een nvidia shield, die is niet te vergelijken met die china android boxjes en speelt alles af inclusief 4k op hoge bitrate en hdr.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Vinzzz243 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 23:13:
yada yada yada

aan het wachten op een firmware update voor mijn onkyo nx646 zodat DTSX ook werkt...
Stop nu met wachten

Oeps, niet gezien dat dit topic al 10 pagina's lang was. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Lip op 17-06-2017 10:39 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 23:36
Lip schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 10:36:
[...]

Stop nu met wachten

Oeps, niet gezien dat dit topic al 10 pagina's lang was. :)
>:) al bijna jaar aan t genieten van dtsx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Inmiddels is firmware 2.0.4 uit voor de HiMedia Q10 Pro en de Q5 Pro waardoor deze weer prima draait met Kodi 17.x

Pagina: 1 2 3 Laatste