Mijn ervaringen met de Q10 waren SLECHT
Hij speelt bij mij een film op 1080p en 4k af tot ongeveer 50 min.
Hierna buffert hij om de 1 a 2 minuten
Dit gebeurde bij de stream app(van Media24store) zowel als op de kodi 16.1 als 17 clean, op android versie 7.0 en 5.1
zelfs met de netflix app en plex via een remote nas/server leverde dezelfde problemen met soms nog een trage interface.
een film op een lokale HD ging wel alleen had hier 720p films op staan geen 4k of 1080P film op staan dus ook niet goed kunnen testen.
Hiernaast deden verschillende apps het ook niet zoals; teamviewer, IPTV (van KPN en lokaal voor geinstalleerde iptv) en miracast viel de connectie ook verschillende malen weg.
DTS en TRUE HD audio deed hij niet en mijn Denon x3000 reciever zag bij de Q10 alleen multi channel audio in(net als bij mij RPI 3) wat in mijn ogen ook dolby is want hij klinkt het zelfde. bij mijn bluray ziet hij wel HD en true HD.
Na veelvuldig contact met Media24store raadplegen van de HiMedia forum, het swappen van versies android 7.0 naar 5.1 en terug, wrapper aan en uit en andere installatie mogelijkheden, zijn we tot de conclusie gekomen dat het waarschijnlijk een hardware probleem is.
We hebben samen de mogelijkheden besproken en zijn tot de conclusie gekomen dat ik een ander product mag proberen.
Hopenlijk word dit een succes anders ga ik voorlopig lekker terug naar mijn RPI 3 en doe ik de netflix via chromecast. Dan spaar ik nog even door voor een NUC of een SilentPC variant met alles er in.
Dus geen success verhaal voor de HIMEDIA q10 Pro van mij maar wel een pluim voor de service van Media24store

.
HereIsTom schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 22:47:
[...]
Mooi dat het je is gelukt en dat je het HiMedia forum hebt gevonden.
Je moet inderdaad geen bijzondere tekens in de namen gebruiken.
Bij mij speelt de HiMedia Q10 Pro alles probleemloos af.
HiMedia komt nog met een update met o.a. de audio passthrough.