HTPC 4K Full HD 3D, DTS-HD, ATMOS en meer

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-05 15:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dag allen,

Ik zie verschillende topics, en lees verschillende topics maar geen één dekt eigenlijk nog mijn wensen. Ik ben op zoek naar een mediaspeler die eigenlijk alles doet en slikt, én voorbereid is op een eventuele toekomstige UHD tv.

Ik zoek een HTPC, bijvoorbeeld een Intel NUC. Maar ik lees nergens eigenlijk of deze dingen kunnen wat ik graag wil. Hieronder de opsomming van mijn wensen:

UHD H.264/5 (4K @ 60/120, native, niet upscalen dus, tenzij 1080P source)
Blu-ray (mkv, rips, BDMV mappen, ISO's, etc)
DVD (iso's, VIDEO_TS mappen)
Subtitles (3D subs (!), SSA, ASS, IPX, SRT, etc)
Audio: DTS HD, DTS HD MA, Dolby Atmos
Toegang tot mijn NAS (Synology DS414J)
Apps zoals Netflix, NPO gemist, etc.

Ik heb me wel wat ingelezen in mediaspelers, maar de 1 scaled de 4K, en de ander heeft bijv weer geen DTS troughput etc...

Hopelijk hebben jullie suggesties, want ik heb het gevoel dat ik het onmogelijke wil...

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:09
Nuc kan dat zeker allemaal maar dan alleen skylake nucs en hoger heb je dan wel nodig voor hevc(h265) dan ism met kodi kan je iig genieten van hd audio zowel truehd/atmos als dts hd.

[ Voor 43% gewijzigd door devil-strike op 14-06-2016 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 23:36
Ik heb een intel nuc6i5syk en doe alles ermee wat jij wenst, op het 4k gedeelte na.
Op het moment alleen LibreElec met Kodi jarvis 16.1 erop, maar is voor mij even genoeg. Ik kan op het moment dus niet netflix draaien en ik ben al maanden aan het wachten op een firmware update voor mijn onkyo nx646 zodat DTSX ook werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Whiskey
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik sluit mij bij dit topic aan. Ik heb momenteel een oude laptop als HTPC tussenoplossing, maar wil op den duur ook een fatsoenlijke HTPC (Intel NUC bijvoorbeeld) die dezelfde zaken aankan dan de topic starter vraagt.

@ TS, let wel dat op dit moment Netflix niet vanuit Kodi te bekijken is. Er zijn workarounds waarbij je vanuit Kodi, Kodi minimaliseert en een browser scherm opent. Dit houdt in dat je dus vanuit Windows via de browser naar Netflix kijkt, niet via Kodi zelf. Zie een topic van mij en diverse topics op Kodi.tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Oscar Whiskey schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:27:
Ik sluit mij bij dit topic aan. Ik heb momenteel een oude laptop als HTPC tussenoplossing, maar wil op den duur ook een fatsoenlijke HTPC (Intel NUC bijvoorbeeld) die dezelfde zaken aankan dan de topic starter vraagt.

@ TS, let wel dat op dit moment Netflix niet vanuit Kodi te bekijken is. Er zijn workarounds waarbij je vanuit Kodi, Kodi minimaliseert en een browser scherm opent. Dit houdt in dat je dus vanuit Windows via de browser naar Netflix kijkt, niet via Kodi zelf. Zie een topic van mij en diverse topics op Kodi.tv
Top, houden we elkaar hier op de hoogte van onze HTPC bevindingen ;)

Wat betreft Netflix, dit klopt inderdaad. Al vind ik het niet erg om bijv (mits beschikbaar) Netflix als App te starten van bijv de Windows Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Whiskey
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb mij ook al neergelegd bij dit feit als ik Kodi wil gebruiken als HT software waren het niet dat Kodi goed te bedienen valt met een AB, zoals je dat waarschijnlijk graag wilt in een TV woonkamer situatie, maar de Windows 8/10 Netflix app alsook Netflix via de browser werkt voorlopig nog het beste met een toetsenbord+muis vanwege hoe Windows is ingericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Oscar Whiskey schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:54:
Ik heb mij ook al neergelegd bij dit feit als ik Kodi wil gebruiken als HT software waren het niet dat Kodi goed te bedienen valt met een AB, zoals je dat waarschijnlijk graag wilt in een TV woonkamer situatie, maar de Windows 8/10 Netflix app alsook Netflix via de browser werkt voorlopig nog het beste met een toetsenbord+muis vanwege hoe Windows is ingericht.
Zal de app niet ook gewoon werken met een mediacenter-AB? Ik denk dat ik sowieso dan ga voor een Mediacenter-AB + los toetsenbord(incl touchpad). Rest inderdaad alleen nog.. welke NUC of alternatief..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

V.w.b. de BluRay 3D ondersteuning binnen Kodi gaat het in ieder geval de goede kant op.

Windows - Intel HTPC/NUC's w/reliable Kodi-native 3D MVC Playback

Voor fatsoenlijke 4K/60hz weergave is HDMI 2.x een vereiste. In compacte vorm heb ik er nog maar één langs zien komen, maar deze is nog steeds tamelijk kostbaar op dit moment.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
hardware-lover schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:14:
V.w.b. de BluRay 3D ondersteuning binnen Kodi gaat het in ieder geval de goede kant op.

Windows - Intel HTPC/NUC's w/reliable Kodi-native 3D MVC Playback

Voor fatsoenlijke 4K/60hz weergave is HDMI 2.x een vereiste. In compacte vorm heb ik er nog maar één langs zien komen, maar deze is nog steeds tamelijk kostbaar op dit moment.
Dat is wel een bijzonder mooi apparaatje. Beetje jammer alleen is de prijs ja. 300-500 euro is toch wel écht de max wat ik wil uitgeven aan een dergelijk apparaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-05 16:28
NeFoRcE schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:07:
[...]

Dat is wel een bijzonder mooi apparaatje. Beetje jammer alleen is de prijs ja. 300-500 euro is toch wel écht de max wat ik wil uitgeven aan een dergelijk apparaat..
Ik hou dit topic ook in de gaten, want ben zelf ook opzoek naar een Nuc met jouw specs. Alleen wil ik zelf alle apparaten uit het zicht hebben, dus dat alles werkt met een Harmony bijv.

Welke AB had je in gedachte voor bij je HTPC, één met een usb aansluiting? Ik zie namelijk dat je Nuc uit je fp, alleen maar USB 3.0 aansluitingen heeft. Dit werkt zeer slecht met een 2.4Ghz ontvanger heb ik gemerkt.

Ik heb een Asrock Beebox bij mensen geïnstalleerd en daar zat een infrarood ontvanger bij met een AB, deze zou je dan met een IR extender aan bijv. je Harmony kunnen koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:43
Krilo_89 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:42:
[...]

Ik hou dit topic ook in de gaten, want ben zelf ook opzoek naar een Nuc met jouw specs. Alleen wil ik zelf alle apparaten uit het zicht hebben, dus dat alles werkt met een Harmony bijv.

Welke AB had je in gedachte voor bij je HTPC, één met een usb aansluiting? Ik zie namelijk dat je Nuc uit je fp, alleen maar USB 3.0 aansluitingen heeft. Dit werkt zeer slecht met een 2.4Ghz ontvanger heb ik gemerkt.

Ik heb een Asrock Beebox bij mensen geïnstalleerd en daar zat een infrarood ontvanger bij met een AB, deze zou je dan met een IR extender aan bijv. je Harmony kunnen koppelen.
Vond Kodi/Windows niet fijn werken met een Harmony Touch. Aangezien je "2" verschillende AB's nodig hebt.
Gebruik zelf een MCE remote. Deze werken super met Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-05 16:28
Clavis schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:46:
[...]

Vond Kodi/Windows niet fijn werken met een Harmony Touch. Aangezien je "2" verschillende AB's nodig hebt.
Gebruik zelf een MCE remote. Deze werken super met Kodi.
Wat bedoel je precies met "2" verschillende AB's? Ik heb namelijk nog niets van Harmony, maar had begrepen dat ik dan alles met één apparaat kon doen. Zit ik ernaast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Ik weet nog niet welke remote ik ga gebruiken. We hebben aardig wat apparaten in huis nu (samsung smart tv, Z5500 audioset, Humax, en Pioneer BD speler, en dan straks nog een NUC, ow en daarnaast nog KAKU natuurlijk ;-) ). Maar een MCE remote werkt wel fijn ja uit ervaring. Maar dat was aardig wat jaartjes (5 ofzo?) terug al. Weet niet hoe dat nu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:43
Krilo_89 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:48:
[...]

Wat bedoel je precies met "2" verschillende AB's? Ik heb namelijk nog niets van Harmony, maar had begrepen dat ik dan alles met één apparaat kon doen. Zit ik ernaast?
Ja je hebt 1 Harmony nodig. Maar voor een Windows PC icm Kodi heb je MCE Keyboard en Windows Media Center SE nodig. Dit omdat sommige menu items in het MCE keyboard zitten, en andere zitten bij de Media Center SE remote onderverdeeld. Dus vandaar dat ik mijn Touch ook weg heb gedaan.

http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=220677

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Krilo_89 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:48:
[...]

Ik heb een HiMedia Q10 Pro die ik volledig kan bedienen met mij Harmony Ultimate One.
Met de Harmony kun je al je apparteen bedienen, ook kun je zogenaamde activiteiten instellen zodat je met één druk op de knop alle apparaten aanzet en op de juisten ingangen zet die je bijv. nodig hebt om een film te kijken.
NeFoRcE schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:32:

Ik heb me wel wat ingelezen in mediaspelers, maar de 1 scaled de 4K, en de ander heeft bijv weer geen DTS troughput etc...

Hopelijk hebben jullie suggesties, want ik heb het gevoel dat ik het onmogelijke wil...
De HiMedia Q10 Pro heeft 4K en speelt alle HD audio formaten af.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HereIsTom schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:02:
[...]
Ik heb een HiMedia Q10 Pro[knip]
Niet iedereen is even enthousiast over het apparaat, dus misschien de kat (of twee), eerst eens goed uit de boom kijken en vooral goed blijven lezen.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=157587.0

http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=265888

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
hardware-lover schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:21:
[...]

Niet iedereen is even enthousiast over het apparaat, dus misschien de kat (of twee), eerst eens goed uit de boom kijken en vooral goed blijven lezen.
Tja op ieder apparaat zal wel iets aan te merken zijn, maar mijn Q10 Pro doet tot nu toe nog alles zonder problemen, kortom ik ben een tevreden gebruiker ;)

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
HereIsTom schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:28:
[...]

Tja op ieder apparaat zal wel iets aan te merken zijn, maar mijn Q10 Pro doet tot nu toe nog alles zonder problemen, kortom ik ben een tevreden gebruiker ;)
Ook niet duur 200 euro voor dat apparaatje. Toch ben ik bang dat ie wel wat te beperkt is (apps bijv, en misschien wel meer dingen, en dan is zo'n NUC toch wel wat fijner).. al zie die Q10 Pro er zeker dik uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
NeFoRcE schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 17:00:
[...]

Ook niet duur 200 euro voor dat apparaatje. Toch ben ik bang dat ie wel wat te beperkt is (apps bijv, en misschien wel meer dingen, en dan is zo'n NUC toch wel wat fijner).. al zie die Q10 Pro er zeker dik uit!
Kun je ook aangeven wat je denkt dat de beperkingen precies zijn en de apps die je bedoelt, dan kan ik op mijn Q10 Pro voor je kijken of het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
HereIsTom schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 19:02:
[...]

Kun je ook aangeven wat je denkt dat de beperkingen precies zijn en de apps die je bedoelt, dan kan ik op mijn Q10 Pro voor je kijken of het werkt?
Apps als Netflix, rtlxl, npo gemist, kijk, tune-in is wat wij het meest gebruiken. autodownload van subtitles, library aanmaken van de films op m'n nas. 3D full HD films (+ 3D subtitles) en alles wat in de TS staat eigenlijk)..

Wat zijn verder jouw nadelen van die Q10 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 21:33

Fjeze

AllesPerfect!

En een NVidia Shield TV? Dit schijnt toch wel een erg goede mediaspeler te zijn welke volgens mij alles echt goed afspeelt?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
NeFoRcE schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:22:
[...]

Apps als Netflix, rtlxl, npo gemist, kijk, tune-in is wat wij het meest gebruiken. autodownload van subtitles, library aanmaken van de films op m'n nas. 3D full HD films (+ 3D subtitles) en alles wat in de TS staat eigenlijk)..

Wat zijn verder jouw nadelen van die Q10 dan?
Ik ben nog geen nadelen tegen gekomen met mijn Q10 Pro :)
Alles wat je beschrijft werkt op mijn Q10, ik heb alleen de 3D films niet geprobeerd omdat ik die niet heb, kan ik ergens een demo vinden?
Zo ziet het er o.a. uit op mijn Q10 Pro;

[ Voor 3% gewijzigd door HereIsTom op 17-06-2016 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dat klinkt wel goed allemaal! En apps installeren kan ook zie ik. Zal daar de gewone appstore van android aan gekoppeld zijn? Of speciale apps? En ik lees niks over DVD playback (iso, video_ts mappen, etc).. Tevens geen idee hoe ie met 3D subs omgaat. Wat zijn jullie limitaties aan dit apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

En we zullen de Intel Skull CanYon als ultieme NUC ook nog even toevoegen voor de liefhebbers?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
NeFoRcE schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:49:
[...]
Dat klinkt wel goed allemaal! En apps installeren kan ook zie ik. Zal daar de gewone appstore van android aan gekoppeld zijn? Of speciale apps? En ik lees niks over DVD playback (iso, video_ts mappen, etc).. Tevens geen idee hoe ie met 3D subs omgaat. Wat zijn jullie limitaties aan dit apparaat?
Je kan op de Q10 Pro gewoon de Playstore van Android gebruiken. DVD playback werkt ook goed.
3D heb ik nog geen ervaring mee, maar zou hij af moeten kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
HereIsTom schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:17:
[...]

Je kan op de Q10 Pro gewoon de Playstore van Android gebruiken. DVD playback werkt ook goed.
3D heb ik nog geen ervaring mee, maar zou hij af moeten kunnen spelen.
Top! Las alleen dat ie nog een irritante stutterbug heeft voor mkv 1080p 24 fps. Maar hopelijk is dat met een sw fix opgelost.

Wat betreft de skull canyon. Heel vet apparaatje. Maar 5x duurder dan de Q10 pro.. Dat wordt me te gortig helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NeFoRcE schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:27:
[...]
Top! Las alleen dat ie nog een irritante stutterbug heeft voor mkv 1080p 24 fps. Maar hopelijk is dat met een sw fix opgelost.

Wat betreft de skull canyon. Heel vet apparaatje. Maar 5x duurder dan de Q10 pro.. Dat wordt me te gortig helaas :(
Is die Q10 Pro zo voordelig, dat wist ik niet. €120,- is niet veel voor zo'n media speler, ondanks dat het nog niet allemaal koek en ei is op dit moment.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:33
hardware-lover schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 23:22:
[...]

Is die Q10 Pro zo voordelig, dat wist ik niet. €120,- is niet veel voor zo'n media speler, ondanks dat het nog niet allemaal koek en ei is op dit moment.
Gooi boven die €120 nog een €100. Die kost hier in Nederland €219,50 bij media24store en het broertje (Q5 Pro) kost €179. Die is net zo goed. Alleen heeft 3 dingetjes minder. (geen HD inbouwen, 8GB geheugen en nog iets)

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
^^ dit. En besides komt er op die Skull nog zo'n 300 euro aan hardware voor ie draait. Ik kijk nog even de kat uit de boom qua Q10. Even kijken wat er met de known issues gebeurt de komende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NeFoRcE schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 23:32:
^^ dit. En besides komt er op die Skull nog zo'n 300 euro aan hardware voor ie draait. Ik kijk nog even de kat uit de boom qua Q10. Even kijken wat er met de known issues gebeurt de komende weken.
€300,- aan aanvullende hardware? Zou je dat nog even willen verduidelijken misschien? Ik denk aan geheugen en een niet zo grote opslag gezien de aanwezigheid van een NAS als centrale opslag, mogelijk een Windows licentie?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
hardware-lover schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 00:55:
[...]

€300,- aan aanvullende hardware? Zou je dat nog even willen verduidelijken misschien? Ik denk aan geheugen en een niet zo grote opslag gezien de aanwezigheid van een NAS als centrale opslag, mogelijk een Windows licentie?
Ik meende dat gelezen te hebben in het artikel op tweakers, en anders in de reacties. Uiteindelijk was ie iets van 999 euro dan. Maar dat is mogelijk incl. Windows dan ja. Maar zonder dat is ie mij nog steeds veels te duur. Dan lijkt die Q10 Pro wel een enorme bang4bucks.

*edit*

http://www.eyalo.com/2088/review-himedia-q10-pro/

Daar staat dan 10 BIT materiaal over netwerk niet heel chill loopt. Dat is wel erg jammer voor de toekomst. Pompt dit apparaatje dan niet 100 MB/s over gigabit? :(

[ Voor 15% gewijzigd door NeFoRcE op 24-06-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NeFoRcE schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:17:
[...]
Ik meende dat gelezen te hebben in het artikel op tweakers, en anders in de reacties. Uiteindelijk was ie iets van 999 euro dan. Maar dat is mogelijk incl. Windows dan ja. Maar zonder dat is ie mij nog steeds veels te duur. Dan lijkt die Q10 Pro wel een enorme bang4bucks.

[knip]
Ah, vandaar dat bedrag. In de praktijk, vandaag de dag, zit het zo rond de €700,- inclusief 16GB geheugen (overkill), en 128GB M.2 opslag (mogelijk ook overkill), zonder OS. Nog steeds een heel erg fors bedrag, dat ga ik er ook niet aan uitgeven, maar........

....een Google actie heeft me naar een wat voordeliger alternatief gestuurd. Weliswaar nog steeds een aardig bedrag, maar wel een dikke €200,- voordeliger dan de Skull op dit moment.

Gigabyte Brix met i5 en HDMI 2.0; klik
De nog wat goedkopere i3 heeft geen HDMI 2.0.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
hardware-lover schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 16:03:
[...]

Ah, vandaar dat bedrag. In de praktijk, vandaag de dag, zit het zo rond de €700,- inclusief 16GB geheugen (overkill), en 128GB M.2 opslag (mogelijk ook overkill), zonder OS. Nog steeds een heel erg fors bedrag, dat ga ik er ook niet aan uitgeven, maar........

....een Google actie heeft me naar een wat voordeliger alternatief gestuurd. Weliswaar nog steeds een aardig bedrag, maar wel een dikke €200,- voordeliger dan de Skull op dit moment.

Gigabyte Brix met i5 en HDMI 2.0; klik
De nog wat goedkopere i3 heeft geen HDMI 2.0.
Dat ziet er ook wel goed uit. Jeetje, wat lastig dit. Een kant-en-klaar oplossing voor 220 euro met de Q10 Pro, echter nog wel wat bugs. Of toch een bareboon-pctje? Wel duurder, btje geheugen er nog in gooien etc. Maar zal ie net zo eenvoudig zijn, gezien je dan Kodi of Plex krijgt. Spelen die bijv wel 3D subtitles en 4K 60fps soepel af, met DTS en Atmos? Lastig lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
NeFoRcE schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 16:15:
[...]

Dat ziet er ook wel goed uit. Jeetje, wat lastig dit. Een kant-en-klaar oplossing voor 220 euro met de Q10 Pro, echter nog wel wat bugs. Of toch een bareboon-pctje? Wel duurder, btje geheugen er nog in gooien etc. Maar zal ie net zo eenvoudig zijn, gezien je dan Kodi of Plex krijgt. Spelen die bijv wel 3D subtitles en 4K 60fps soepel af, met DTS en Atmos? Lastig lastig...
Tja het blijft lastig, maar ik zou eens contact opnemen met media24store en vertel ze je wensen, daar kun je bijv. de Q10 Pro 14 dagen uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:11
Ik zou ook zeker eens naar de Nvidia Shield kijken, volgens mij kan deze (bijna) alle zaken die jij graag wil (Heb geen 3D zaken, dus weet niet of 3D subs werken). Alle andere zaken incl. Passtrough van alle audio formaten werken voor zover ik getest heb. Verder vind ik deze speler qua gebruik volwassener dan de HiMedia Q10 Pro die ik bij een kennis heb mogen bekijken.

Nadeel van de HiMedia Q10 Pro is voor zover ik weet dat bijv. het apparaat niet gecertificeerd is voor Netflix, en daardoor gecapped is op 480P, tenzij ze dit in de laatste maand hebben verholpen.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennism op 24-06-2016 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-05 06:38
Ik gooi eens een paar opties:
  • Wacht op Intel Kaby Lake. Deze processors krijgen nieuwe decoders die VP9 en H.265 tot 10-bit aankunnen.
  • Koop een Nvidia Shield. Geweldig apparaat, draait alles wat je er tegen aan gooit (4k 60fps 10-bit in VP9, H.264 en H.265). Draait zelfs een Plex server. Zie ook het Nvidia Shield topic.
  • Koop een Xiaomi Mi Box. Doet ook zo ongeveer zoals wat je er tegenaan gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Balance schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 23:47:
[...]
Ik gooi eens een paar opties:
  • Wacht op Intel Kaby Lake. Deze processors krijgen nieuwe decoders die VP9 en H.265 tot 10-bit aankunnen.
  • Koop een Nvidia Shield. Geweldig apparaat, draait alles wat je er tegen aan gooit (4k 60fps 10-bit in VP9, H.264 en H.265). Draait zelfs een Plex server. Zie ook het Nvidia Shield topic.
  • Koop een Xiaomi Mi Box. Doet ook zo ongeveer zoals wat je er tegenaan gooit.
Ik zie Full HD 3D (frame packed?) in de topic-titel staan. Buiten die aangekondigde Intel, spelen beide apparaten zonder problemen BluRay Frame Packed 3D als zodanig ook af? Zo ja, hoe?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDadda
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mini-ITX HTPC voorzien van een AMD RX 460?
Relatief klein, prima te doen voor 3 à 400,- en, middels Kodi, lijkt mij ook alles af te spelen (4K60fps, 10-bit, etc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
DonDadda schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:40:
Mini-ITX HTPC voorzien van een AMD RX 460?
Relatief klein, prima te doen voor 3 à 400,- en, middels Kodi, lijkt mij ook alles af te spelen (4K60fps, 10-bit, etc...)
Dit is opzich ook nog wel een idee ja. Dat i.c.m. een kaby lake processor voor de HDR 10 bit nog. Dat is noodzakelijk toch? Die processor toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NeFoRcE schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:17:
Dit is opzich ook nog wel een idee ja. Dat i.c.m. een kaby lake processor voor de HDR 10 bit nog. Dat is noodzakelijk toch? Die processor toch?
Er zal gebruik gemaakt moeten worden van Intel HD Graphics voor die mogelijkheid, de AMD is daarbij overbodig en kan worden weggelaten. De GPU, ingebakken of extern, bepaald de visuele weergave mogelijkheden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
hardware-lover schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:02:
[...]

Er zal gebruik gemaakt moeten worden van Intel HD Graphics voor die mogelijkheid, de AMD is daarbij overbodig en kan worden weggelaten. De GPU, ingebakken of extern, bepaald de visuele weergave mogelijkheden.
Ik als alleen dat de Kaby Lake ondersteuning biedt voor HDR10. Of heeft die 460/480 daar ook support voor? Dan is een kaby lake niet noodzakelijk lijkt mij. Tevens is een losse videokaart beter voor 't verwerken van 4K60 dan een GPU onboard op een CPU. Lijkt me niet dat die kaby lake soepel 4k60fps kan verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen? Een iGP kan daar prima geschikt voor zijn.

Kaby Lake en zijn mogelijkheden; https://nl.hardware.info/...vp9-decoders-in-kaby-lake

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDadda
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
De AMD RX 460 ondersteunt ook 10bit en HDR en is eerder op de markt, eind juli/augustus, dan Kaby Lake (2017 ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De AMD zou mogelijk een prima oplossing kunnen zijn hoor, maar als het formaat (liefst zo klein mogelijk), ook belangrijk is, dan komt men al snel bij een NUC-achtige oplossing terecht. Maar misschien komt AMD ook wel met een zuinige compacte barebone oplossing alla Fusion en dan zou dat ook misschien een mogelijkheid worden. De Fusion chip is erg populair geweest, tot Intel met zijn alternatieven kwam aangezet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Weet iemand wat de status is van custom resoluties en de Intel iGP driver?
Of wordt dat nog steeds niet toegestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SB[NL] schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:50:
Weet iemand wat de status is van custom resoluties en de Intel iGP driver?
Of wordt dat nog steeds niet toegestaan?
Volgens mij wordt dat wel toegestaan, krijg meteen een waarschuwing om mijn oren als ik dat dreig te gaan doen. Heb het echter niet werkelijk nodig dus heb er in de praktijk niets mee gedaan. Mogelijk is het e.e.a. ook afhankelijk van je Intel iGP type en driver versie? Ik kan ze in ieder geval toevoegen als we het over Windows (10) hebben bij een HD 5000 iGP maar zoals ik al zei, er is geen noodzaak toe.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:10:
[...]

Volgens mij wordt dat wel toegestaan, krijg meteen een waarschuwing om mijn oren als ik dat dreig te gaan doen.
Klopt, maar alleen binnen de door de EDID toegestane waarden.

En als je er devices tussen hebt zitten zoals een receiver die de edid van je tv doorgeeft, maar geen DTSHD/ATMOS en dat soort dingen heeft, dan gaat het vaak mis.

Soms wordt ook de refreshrate afgebakend en dan kan je je scherm niet op 23,976 zetten (of meervouden daarvan) terwijl het scherm of projector dat wel degelijk aan kan.

Vond een thread die al sinds 2007 bestaat met het verzoek om third party tools het recht te geven dit soort instellingen toch te mogen wijzigen. Tot nog toe wordt dat pertinent geweigerd waardoor het in het verleden onmogelijk was stottervrij beeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:25
Misschien eens kijken voor de Nvidia shield? Heeft een handige bediening met remote controller en heeft een native Netflix support met 4k wat niet kan op pc of nuc. En uiteraard Kodi (spmc) speelt alles probleemloos af, zelf 4k met HEVC op 50Mbit rate. Voor zover ik het weet kan shield ook alle geluiden pass through naar de versterker doen. Als je vragen heb over shield wil ik gerust beantwoorden of testen. Alleen heb ik wel geen versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik mis de Odroid C2 ivm LibreElec.. Volgens mij voldoet die aan al je eisen (alleen Atmos weet ik niet 100%), en is goed betaalbaar!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
MrBarBarian schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:52:
Ik mis de Odroid C2 ivm LibreElec.. Volgens mij voldoet die aan al je eisen (alleen Atmos weet ik niet 100%), en is goed betaalbaar!
Dat klinkt als een powerful bordje. Vraag me af of deze dan bijv ook 24p 1080 soepel speelt, en niet stottert zoals met de Q10 pro.

Iemand hier al zo'n Odroid bordje waarop ie films kijkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Zie http://forum.odroid.com/viewtopic.php?t=20415

Ik heb nog geen last gehad van gestotter.. Het bordje is een verademing als je van een rpi afkomt..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Laatst online: 07:10
Simpel voor 199 een nvidia shield TV halen en klaar is ome TS

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
MrBarBarian schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:30:

Ik heb nog geen last gehad van gestotter.. Het bordje is een verademing als je van een rpi afkomt..
Heb zelf nog nooit een rpi oid gehad. Wil prima wat meer betalen voor een Q10 of een Nvidia Shield, dit mede omdat ik niet veel puf heb om op zo'n bordje nog alles te moeten fixen. Ik wil een ietwat kant en klare oplossing hebben. Denk dat ik dan met zo'n Q10 of Shield wel op de betere weg zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Laatst online: 07:10
En al wat gekocht?

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:08
Zelf twijfel ik Q10 of toch voor de nvdia shield...jammer dat netflix niet in 4k is op de q10.Heb nog effe tijd ivm aanschaf nieuwe tv.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Ik neig heel erg naar de Q10 pro. De zaak zit in Zeist, dat is vlak bij ons ook. Heb ze gemaild of ik het apparaat even mag proberen daar, icm de fly mouse van mele. Netflix niet in 4K / HD is inderdaad wel een grote bummer. Maar dat kan altijd op de TV nog. Verder heb ik contact gehad met de verkoper van die Q10tjes, en die zei dat er totaal geen sprake meer was van de 24p stutter bug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Ik heb ook geen last van stutters, misschien handig om even uit te proberen bij die heren in Zeist, waar ik ook mijn Q10 Pro vandaan heb, prima service daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:52
Hier van alles al geprobeerd als HTPC, uiteindelijk blijkt een X86 systeempje het allerbeste. Al verschillende keren heb ik nieuwe technieken simpel kunnen toevoegen d.m.v. codecs of in het uiterste geval eens in de twee jaar de GPU te updaten. Hier haakten mijn Android oplossingen vaak af, of je had een nieuwe Android versie nodig en juist die kwam dan net niet uit voor de box, omdat de fabrikant met de nieuwe Android versie alleen het nieuwe model promoten. Er was altijd wel iets, waardoor je net weer andere hardware nodig had.

"In the end" gaf mijn X86 HTPC de meeste snelheid en toekomstvastheid. Het mooiste is als je een micro PC'tje kwijt kan bij je TV met een losse GPU, zodat je bij nieuwe hardware (zoals vorig jaar de upgrade naar H.265, HDR en Dolby Atmos) ondersteuning alleen de videokaart zou kunnen vervangen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Jumpman schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:53:
Hier van alles al geprobeerd als HTPC, uiteindelijk blijkt een X86 systeempje het allerbeste. Al verschillende keren heb ik nieuwe technieken simpel kunnen toevoegen d.m.v. codecs of in het uiterste geval eens in de twee jaar de GPU te updaten. Hier haakten mijn Android oplossingen vaak af, of je had een nieuwe Android versie nodig en juist die kwam dan net niet uit voor de box, omdat de fabrikant met de nieuwe Android versie alleen het nieuwe model promoten. Er was altijd wel iets, waardoor je net weer andere hardware nodig had.

"In the end" gaf mijn X86 HTPC de meeste snelheid en toekomstvastheid. Het mooiste is als je een micro PC'tje kwijt kan bij je TV met een losse GPU, zodat je bij nieuwe hardware (zoals vorig jaar de upgrade naar H.265, HDR en Dolby Atmos) ondersteuning alleen de videokaart zou kunnen vervangen.
Dit is zeker ook een optie ja. Ik twijfel toch nog heel erg tussen de Q10, of misschien toch een Kaby Lake NUC (release ongv januari '17). Maar die krengen zijn stukken duurder... Nou heeft de wereld van de mediaspelers ook niet stilgestaan, en de Q10 lijkt toch wel eigenlijk alles te willen doen wat ik graag wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Is deze site betrouwbaar https://www.media24store....NeByYvHqs4CFcW4GwodXIUNQw

Twijfel of ik de q10 daar ga bestellen of via UK futeko.com

En dan kom ik ook volgende tegen nieuwe zidoo x9s
https://www.media24store.nl/blogs/nieuws/zidoo-x9s/

Die ziet er ook goed uit pff toch maar is paar reviews afwachten.

[ Voor 34% gewijzigd door Amaze86 op 05-08-2016 18:38 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Amaze86 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:05:
Is deze site betrouwbaar https://www.media24store....NeByYvHqs4CFcW4GwodXIUNQw

Twijfel of ik de q10 daar ga bestellen of via UK futeko.com

En dan kom ik ook volgende tegen nieuwe zidoo x9s
https://www.media24store.nl/blogs/nieuws/zidoo-x9s/

Die ziet er ook goed uit pff toch maar is paar reviews afwachten.
Ik heb mijn Q10 Pro ook bij media24store.nl gekocht, is een betrouwbare site!
Je kan zelfs bij hun thuis in Zeist een demonstratie en uitleg krijgen!
Ik had eerst de Zidoo, maar had daar problemen mee, o.a. het geluid, ik mocht hem bij media24store zonder problemen omruilen voor de Q10 Pro waar ik nu meer dan tevreden mee ben!
Mijn advies zou zijn de Q10 Pro bij Media24store, bevalt het niet kun je hem omruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
@HerelsTom: Deze zidoo x9s moet nog uitkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
Vond zelf dit topic omdat ik al jaar en dag aan het kijken ben naar een speler die alles kan.
En met alles bedoel ik: 4k/h264/h265/hdr/dolby atmos/dts:x. (ik vind de relevantie om iso's of ts_video folders af te spelen een stuk minder, want die kan je ook omzetten naar mkv)

waar we met zijn alleen een beetje intrappen is naar de mooie specs van de hardware en wat het kan. wat is het in de praktijk: of de software het wel kan. heb zelf al een tijdje een zidoo x6. ze gebruiken daar een aangepaste kodi die voor 3d zorgt, hevc, 4k, atmos en via een plugin praat hij tegen mijn plex media server aan.

en toch.. loopt het allemaal weer niet echt lekker als ik divers 4k materiaal test (star trek 55gb 4k wat stottert en dat doet 90% van het 4k geripte film materiaal) dus dan ga je zelfs nadenken of het wel uberhaupt goed geript is (een 4k hevc van the martian van 6.5gb draait spectaculair met plex op mijn sony tv)

tsja als xbox fan een xbox one s erbij gekocht.. en ondanks dat mijn versterker dan 4k en hdr aan kan, blijft hdr rood, lukt dat alleen aan de tv gekoppeld, kan de xbox one s ook geen atmos aan (default audio track naast dts op de 4k uhd disks die je koopt)

En natuurlijk dacht nvidia laat ik eens zorgen dat mijn shield ook al die dingen kan na de laatste update (heb ik toen ook naar gekeken) maar ook hier....moet je goed de letters lezen..want hoe speelt hij je lokale 4k hevc content af met atmos... tjsa niet als ik alle specs dus mag lezen. misschien dat de nvidia player het kan (als die remote netwerk kan browsen)

Dus tsja...in de wereld waar het qua hardware allemaal zo snel gaat zie je dat goede samenwerking tussen de diverse componenten of de software soms achterblijft.. en dat is zonde....en een duur geintje met de nodige frustraties om het te blijven proberen..

dan kan ik nog 1 hoop hebben en dat is dat de xbox one scorpio dit misschien over een jaar allemaal wel goed kan maar ook hier moet plex wel zijn client daarop aanpassen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
quorumz schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 10:53:
Vond zelf dit topic omdat ik al jaar en dag aan het kijken ben naar een speler die alles kan.
En met alles bedoel ik: 4k/h264/h265/hdr/dolby atmos/dts:x. (ik vind de relevantie om iso's of ts_video folders af te spelen een stuk minder, want die kan je ook omzetten naar mkv)

waar we met zijn alleen een beetje intrappen is naar de mooie specs van de hardware en wat het kan. wat is het in de praktijk: of de software het wel kan. heb zelf al een tijdje een zidoo x6. ze gebruiken daar een aangepaste kodi die voor 3d zorgt, hevc, 4k, atmos en via een plugin praat hij tegen mijn plex media server aan.

en toch.. loopt het allemaal weer niet echt lekker als ik divers 4k materiaal test (star trek 55gb 4k wat stottert en dat doet 90% van het 4k geripte film materiaal) dus dan ga je zelfs nadenken of het wel uberhaupt goed geript is (een 4k hevc van the martian van 6.5gb draait spectaculair met plex op mijn sony tv)

tsja als xbox fan een xbox one s erbij gekocht.. en ondanks dat mijn versterker dan 4k en hdr aan kan, blijft hdr rood, lukt dat alleen aan de tv gekoppeld, kan de xbox one s ook geen atmos aan (default audio track naast dts op de 4k uhd disks die je koopt)

En natuurlijk dacht nvidia laat ik eens zorgen dat mijn shield ook al die dingen kan na de laatste update (heb ik toen ook naar gekeken) maar ook hier....moet je goed de letters lezen..want hoe speelt hij je lokale 4k hevc content af met atmos... tjsa niet als ik alle specs dus mag lezen. misschien dat de nvidia player het kan (als die remote netwerk kan browsen)

Dus tsja...in de wereld waar het qua hardware allemaal zo snel gaat zie je dat goede samenwerking tussen de diverse componenten of de software soms achterblijft.. en dat is zonde....en een duur geintje met de nodige frustraties om het te blijven proberen..

dan kan ik nog 1 hoop hebben en dat is dat de xbox one scorpio dit misschien over een jaar allemaal wel goed kan maar ook hier moet plex wel zijn client daarop aanpassen..
Precies dit! Daarom heb ik nu een Intel Core i5 met 8GB en een goede GPU. Het kost wat, maar al dit tijd die ik in onderzoek van andere devices stop kosten me meer en ook nog eens frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Amaze86 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:55:
@HerelsTom: Deze zidoo x9s moet nog uitkomen...
Ik had de voorganger.
Ik vond de service van Zidoo zeer belaberd, ze deden geen enkele moeite om me te helpen!
Ook de updates waren zeer mager!
Bij de Q10 Pro is dat allemaal gelukkig veel beter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
quorumz schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 10:53:
En met alles bedoel ik: 4k/h264/h265/hdr/dolby atmos/dts:x. (ik vind de relevantie om iso's of ts_video folders af te spelen een stuk minder, want die kan je ook omzetten naar mkv)<knip>
Ik heb verschillende spelers gehad en bij alle kon hij wel iets niet of niet goed.
De Q10 Pro doet dit tot nu toe allemaal wel goed afspelen, het is eigenlijk mijn eerste speler zonder problemen! Ik ben meer dan blij ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
HereIsTom schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 22:35:
[...]

Ik heb verschillende spelers gehad en bij alle kon hij wel iets niet of niet goed.
De Q10 Pro doet dit tot nu toe allemaal wel goed afspelen, het is eigenlijk mijn eerste speler zonder problemen! Ik ben meer dan blij ermee :)
voor dat geld zou je dan toch eerder een nvidia shield kopen? (kan q10 netflix in 4k en youtube in 4k (niet de rare gehackte youtube die crap is meetellend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
HereIsTom schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 22:28:
[...]

Ik had de voorganger.
Ik vond de service van Zidoo zeer belaberd, ze deden geen enkele moeite om me te helpen!
Ook de updates waren zeer mager!
Bij de Q10 Pro is dat allemaal gelukkig veel beter!
Wist niet dat zidoo zo slecht was qua updates...

Q10 ziet er goed uit, alleen im vind hem aan de grote, denk dat ik voor de Q5 pro ga.

Die nvidia shield heeft veel problemen met 4k
netflix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
quorumz schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 23:44:
[...]

voor dat geld zou je dan toch eerder een nvidia shield kopen? (kan q10 netflix in 4k en youtube in 4k (niet de rare gehackte youtube die crap is meetellend)
Ik lees anders veel klachten over de Nvidia en 4k!
En wat zou ik met Netflix moeten als ik al alle fims en series kan kijken?
En YouTube kan binnenkort ook in 4k.
Quote van HiMedia; 'Q5/Q10 Pro will play 4K Youtube from standard Youtube with upcoming firmware update.'
Amaze86 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 10:22:
[...]

Wist niet dat zidoo zo slecht was qua updates...

Q10 ziet er goed uit, alleen im vind hem aan de grote, denk dat ik voor de Q5 pro ga.
Sind er een nieuw model is van Zidoo doen ze helemaal niks meer aan de oude modelen.
Valt best mee hoor die grote van de Q10 Pro, maar als je geen harddisk erin wil dan kun je ook voor de Q5 gaan.
Het verschil is dat de Q5 Pro dus geen harddisk in kan, 8GB i.p.v. 16GB storage, geen front touch buttons en geen coaxiaal digital audio port.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:36
Ik heb nog niet het hele topic gelezen dus excuus als het wat dubbelop klinkt! :)

Ik ben vorig jaar toen ik mijn UHD TV kocht ook aan het rondzoeken geslagen naar een makkelijke/goede HTPC. Wat mij vooral weerhield om een player ala Zidoo is dat je wel enorm afhankelijk bent van zo'n bouwer en als zij ermee kappen zit je met een aparaat. Hoeft natuurlijk niet voor iedereen een issue te zijn maar voor mij was dat genoeg om het niet te doen.

Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om een Intel NUC te kopen (NUC5i3RYK) omdat ik daar in combinatie met Windows erop alles kan/wil doen wat ik me maar kon bedenken. De hardware is ook krachtig genoeg om 4K af te spelen (zelf kunnen testen met de films Deadpool/The Martian/The Revenant) en de DTS-HD MA/Dolby TrueHD gaat zonder problemen door naar mijn Marantz (Type 1506, die kan de nieuwe audio formaten niet aan)

Enig nadeel wat ik destijds heb kunnen ontdekken? Er zit maar HDMI 1.4 op waardoor 4K op max 30Hz werkt. Nu maakt dat gelukkig voor de films minder uit maar toch jammer. Nu hoeft dat tegenwoordig geen probleem meer te zijn omdat er ook DisplayPort 1.2 op zit en je met een actieve converter naar HDMI kunt gaan. Zelf zat ik onlangs naar de Club3D converter te kijken daarvoor:

http://www.club-3d.com/in...0-uhd-active-adapter.html

Ik ben iig nog steeds enorm blij met mijn NUC en mocht deze op zijn komt er zeker weer een Intel NUC in huis! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Jaguar645 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:29:
Ik heb nog niet het hele topic gelezen dus excuus als het wat dubbelop klinkt! :)

Ik ben vorig jaar toen ik mijn UHD TV kocht ook aan het rondzoeken geslagen naar een makkelijke/goede HTPC. Wat mij vooral weerhield om een player ala Zidoo is dat je wel enorm afhankelijk bent van zo'n bouwer en als zij ermee kappen zit je met een aparaat. Hoeft natuurlijk niet voor iedereen een issue te zijn maar voor mij was dat genoeg om het niet te doen.

Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om een Intel NUC te kopen (NUC5i3RYK) omdat ik daar in combinatie met Windows erop alles kan/wil doen wat ik me maar kon bedenken. De hardware is ook krachtig genoeg om 4K af te spelen (zelf kunnen testen met de films Deadpool/The Martian/The Revenant) en de DTS-HD MA/Dolby TrueHD gaat zonder problemen door naar mijn Marantz (Type 1506, die kan de nieuwe audio formaten niet aan)

Enig nadeel wat ik destijds heb kunnen ontdekken? Er zit maar HDMI 1.4 op waardoor 4K op max 30Hz werkt. Nu maakt dat gelukkig voor de films minder uit maar toch jammer. Nu hoeft dat tegenwoordig geen probleem meer te zijn omdat er ook DisplayPort 1.2 op zit en je met een actieve converter naar HDMI kunt gaan. Zelf zat ik onlangs naar de Club3D converter te kijken daarvoor:

Ik ben iig nog steeds enorm blij met mijn NUC en mocht deze op zijn komt er zeker weer een Intel NUC in huis! :P
Zo zit ik ook ja. Een NUC is wel een alleskunner natuurlijk, en dan is het het stukje software wat bepaald of iets wel of niet makkelijk afgespeeld kan worden. Welke player gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Ik wil wel graag even mijn mening delen en een beetje waarschuwen over Intel nuc of htpc met Windows erop.
3 jaar geleden moest ik voor eindwerk project bedenken en ik had toen HTPC zelf gemaakt met Windows erop. Ik had dat gedaan omdat ik hetzelfde denkt als sommigen van dat alleskunner is en dat je alles kunt doen met Windows erop maar in praktijk werkt wel best vervelend op ten duur dat ik het heb opgegeven met HTPC.
Ik zal paar minpunten en pluspunten delen waar je zeker moet opletten als je voor configuratie met Windows gaat doen.

Minpunten
- Remote afstandbediening is een hele gedoe om te configureren en soms na update's van Addon, Kodi, Windows,.. raakt de instellingen kwijt.
- Windows update stoort soms ook dan moet je keyboard en muis gaan halen om te oplossen (maandelijks bijna)
- geen netflix (en zeker niet 4k) app, software

Pluspunten
- Kan altijd upgraden
- Kan vrijwel alles doen (Plex server, media server,...)
- Games spelen via stream (steam)
NeFoRcE schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:05:
[...]

Zo zit ik ook ja. Een NUC is wel een alleskunner natuurlijk, en dan is het het stukje software wat bepaald of iets wel of niet makkelijk afgespeeld kan worden. Welke player gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:36
NeFoRcE schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:05:
[...]

Ooit mezelf in het begin voor genomen om Kodi te gaan installeren... je kunt wel gokken hoe dat ervoor staat :+

Ik gebruik eigenlijk nog steeds de CCCP Codec Pack met de daarbij behorende Media Player Classic HC. Als ik de HTPC start wordt automatisch de explorer geopend naar mijn NAS Downloads directory en kan ik met het toetsenbord wat hier ligt in een paar tikken de file openen. Iets minder gebruiks vriendelijk maar ondertussen ben ik al niet anders meer gewend en vind het makkelijk genoeg.

Aangezien ik hem toch eigenlijk alleen maar voor Video gebruik heb ik ook geen zin om dat ook weer aan te passen. Muziek stream ik namelijk gelijk naar Marantz en foto's kan ik zo vanuit Onedrive pakken met de photo app in Windows 10.
royalt123 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:57:
Ik wil wel graag even mijn mening delen en een beetje waarschuwen over Intel nuc of htpc met Windows erop.
3 jaar geleden moest ik voor eindwerk project bedenken en ik had toen HTPC zelf gemaakt met Windows erop. Ik had dat gedaan omdat ik hetzelfde denkt als sommigen van dat alleskunner is en dat je alles kunt doen met Windows erop maar in praktijk werkt wel best vervelend op ten duur dat ik het heb opgegeven met HTPC.
Ik zal paar minpunten en pluspunten delen waar je zeker moet opletten als je voor configuratie met Windows gaat doen.

Minpunten
- Remote afstandbediening is een hele gedoe om te configureren en soms na update's van Addon, Kodi, Windows,.. raakt de instellingen kwijt.
- Windows update stoort soms ook dan moet je keyboard en muis gaan halen om te oplossen (maandelijks bijna)
- geen netflix (en zeker niet 4k) app, software

Pluspunten
- Kan altijd upgraden
- Kan vrijwel alles doen (Plex server, media server,...)
- Games spelen via stream (steam)

[...]
om even naar je minpunten te gaan:

* Remote afstandsbediening: Ik weet natuurlijk niet welke jij gebruikt maar ik heb hier een Logitech Harmony One die het uitstekend doet met Windows 10 en de NUC. in MPC-HC doen alle media toetsen het ook zoals je verwacht.
* Welke storingen heb je het over? Hier staat de NUC al sinds Windows 8.1 in auto update modus en dat gaat gewoon prima. Zo ben ik ook geupdate naar Windows 10 V1507 -> Windows 10 V1511 en net weer naar Windows 10 V1607.
* Netflix is zeker wel als UWP app te krijgen voor Windows 10. Enige wat hij niet doet is 4K wat inderdaad wel een gemis is gezien ze zelf ook mooie series hebben die ze zo uitzenden. Wel geloof ik dat dat er gewoon nog aan gaat komen aangezien de Netflix app op de Xbox One S (is zelfs dezelfde app dacht ik) dit wel ondersteund.

Wel ben ik het met je eens dat je je erop in moet stellen dat het inderdaad gewoon een PC is dus soms iets meer maintenance nodig heeft (Drivers/bios/updates etc) maar dat is wel de bewuste keuze die je maakt. Als je niet zo lui bent als ik en meteen Kodi erop gooit kun je met het starten gewoon direct aan de gang :)

Mocht het nodig zijn kan ik Kodi trouwens wel even installeren om te kijken hoe de afstandsbediening er mee werkt :)

[edit]

Ik vergeet trouwens iets wat de NUC tegenwoordig ook heeft: Remote Keyboard. Een app van Intel die je installeerd om dan met je Android/iOS apparaat de NUC te kunnen bedienen stuk makkelijker dan die muis erbij moeten zoeken!

[ Voor 3% gewijzigd door Jaguar645 op 08-08-2016 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Ik heb ook Logitech Harmony en het werkt wel maar knoppen functioneren niet zoals ik het graag ziet bij Kodi, dus moet ingesteld worden maar dat is een hele moeite om te doen zonder keyboard of muis. Nu is er wel Bluetooth keyboard+muis maar dan moet ik nog Bluetooth dongle kopen enzo.

Je heb dus geüpdatet naar windows 10 zonder keyboard en muis nodig? en als ik nu goesting heb om te kijken dan start ik htpc op en dan begint windows update terwijl ik films wilt kijken. Ik heb wel standaard explorer startup vervangen met kodi zodat ik direct naar kodi gaat (wel handig tool).

Het zal allemaal uiteraard wel goed werken maar vraagt regelmatig onderhoud/tijd en dat wil ik wel de koper even waarschuwen of hij wel tijd/zin voor heeft.

Ik zou toch liever voor custom build gaan dan NUC zodat je gemakkelijker kan upgraden.

Momenteel gebruik ik wel Nvidia Shield en het is een enorme gemak voor mij, alles werkt snel en direct.
Chrome-cast ingebouwd is wel leuk voor de bezoeker/vrienden zodat ze direct hun foto's, filmpjes kunnen tonen.
Jaguar645 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 18:40:
[...]

Ooit mezelf in het begin voor genomen om Kodi te gaan installeren... je kunt wel gokken hoe dat ervoor staat :+

Ik gebruik eigenlijk nog steeds de CCCP Codec Pack met de daarbij behorende Media Player Classic HC. Als ik de HTPC start wordt automatisch de explorer geopend naar mijn NAS Downloads directory en kan ik met het toetsenbord wat hier ligt in een paar tikken de file openen. Iets minder gebruiks vriendelijk maar ondertussen ben ik al niet anders meer gewend en vind het makkelijk genoeg.

Aangezien ik hem toch eigenlijk alleen maar voor Video gebruik heb ik ook geen zin om dat ook weer aan te passen. Muziek stream ik namelijk gelijk naar Marantz en foto's kan ik zo vanuit Onedrive pakken met de photo app in Windows 10.

[...]

om even naar je minpunten te gaan:

* Remote afstandsbediening: Ik weet natuurlijk niet welke jij gebruikt maar ik heb hier een Logitech Harmony One die het uitstekend doet met Windows 10 en de NUC. in MPC-HC doen alle media toetsen het ook zoals je verwacht.
* Welke storingen heb je het over? Hier staat de NUC al sinds Windows 8.1 in auto update modus en dat gaat gewoon prima. Zo ben ik ook geupdate naar Windows 10 V1507 -> Windows 10 V1511 en net weer naar Windows 10 V1607.
* Netflix is zeker wel als UWP app te krijgen voor Windows 10. Enige wat hij niet doet is 4K wat inderdaad wel een gemis is gezien ze zelf ook mooie series hebben die ze zo uitzenden. Wel geloof ik dat dat er gewoon nog aan gaat komen aangezien de Netflix app op de Xbox One S (is zelfs dezelfde app dacht ik) dit wel ondersteund.

Wel ben ik het met je eens dat je je erop in moet stellen dat het inderdaad gewoon een PC is dus soms iets meer maintenance nodig heeft (Drivers/bios/updates etc) maar dat is wel de bewuste keuze die je maakt. Als je niet zo lui bent als ik en meteen Kodi erop gooit kun je met het starten gewoon direct aan de gang :)

Mocht het nodig zijn kan ik Kodi trouwens wel even installeren om te kijken hoe de afstandsbediening er mee werkt :)

[edit]

Ik vergeet trouwens iets wat de NUC tegenwoordig ook heeft: Remote Keyboard. Een app van Intel die je installeerd om dan met je Android/iOS apparaat de NUC te kunnen bedienen stuk makkelijker dan die muis erbij moeten zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

royalt123 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:43:
[knip]

Je heb dus geüpdatet naar windows 10 zonder keyboard en muis nodig? en als ik nu goesting heb om te kijken dan start ik htpc op en dan begint windows update terwijl ik films wilt kijken. Ik heb wel standaard explorer startup vervangen met kodi zodat ik direct naar kodi gaat (wel handig tool).

[knip]
Ik ga er niet uitgebreid op in, dat heb ik voorheen in diverse andere topics al uitgebreid gedaan. Bij alle Windows versies is wel een slinger te geven aan het update gedrag, zo ook binnen Windows 10. Ik zorg dat een systeem volledig is bijgewerkt en daarna gaat de auto knop op uit v.w.b. updates. Dit kan al vrij eenvoudig via de beschikbare instellingen en anders wat dieper in het systeem ingrijpen om het zelf in de hand te houden, zodat je niet ineens opgezadeld wordt met een auto-start voor die updates.

"Upgrades in Windows 10 uitstellen

In sommige versies van Windows 10 kunt u upgrades voor uw pc uitstellen. Als u upgrades uitstelt, worden nieuwe Windows-functies gedurende enkele maanden niet gedownload of geïnstalleerd. Het uitstellen van upgrades is niet van invloed op beveiligingsupdates. Houd er rekening mee dat het uitstellen van upgrades verhindert dat u de nieuwste Windows-functies krijgt zodra deze beschikbaar zijn.
"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-05 17:42

Ik heb ook een

Ik heb die Club3D converter op een NUC6i5SYH aangesloten,werkt perfect op 40 inch uhd tv die ik gebruik als monitor.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Nou, ik ben er wel uit. Heb er al zoveel onderzoek en research tijd in zitten. Maar de Q10 Pro van Himedia, dat wordt 'm. Krijg je imo meeste voor voor ons budget. Tevens heb je dan echt een dedicated mediaspeler. Meeste bugs zijn eruit wat ik las (stutter @ 24p), en er worden actief updates voor uitgegeven nog. Dus, q10 pro it is 👌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Gefeliciteerd en welkom bij de club! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Maar hoe zit het met de Himedia als zij met een nieuw topmodel komen? Half jaartje nog ondersteuning en dan doei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Op de oudere versie van de Q10/Q5 geven ze ook nog steeds ondersteuning.
Mijn oudere speler heb ik ook ruim 5 jaar kunnen gebruiken en tegen die tijd zijn de technieken toch weer veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Nieuwe firmware 1.0.7 voor de Q10/Q5 Pro;

http://www.himediatech.com/support.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Meer informatie beschikbaar van de nieuwe NUC's die gaan komen. Voor wie de Duitse taal niet machtig is, Google op typenummer of gooi het artikel door Google vertaal.

Voor mij zit er in ieder geval wel wat lekkers tussen ;)

http://www.technikaffe.de...ung_hdmi_2.0_und_led_ring

Afbeeldingslocatie: http://www.technikaffe.de/anleitung/intel_nucs_2017_arches_canyon_3.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 17-08-2016 20:39 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josstie85
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-05 10:52
Ik ga in september beginnen met de bouw van een nieuw huis, daarom wil ik meteen een totaaloplossing voor mijn tv en de apparaten die ik heb. Mijn tv meubel staat nu vol met een horizon box, ps4, Blu-ray speler, popcorn time mediaspeler, wii u, Apple TV en een receiver. Het liefst zou ik wat van die apparaten willen vervangen door een apparaat dat alles kan. De ps4 kan Blu-rays afspelen, maar stuurt dan geen HD audio naar mijn receiver. en wil dat wat gaan inperken. Mijn idee was om een htpc te nemen, hierdoor worden de Blu-ray speler, mediaspeler, horizon box en misschien de Apple tv vervangen door één apparaat. Ik zag ook dat een xbox one nu een digitale receiver heeft, Dan ben ik misschien ook meteen klaar? Wat adviseren jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRAD85
josstie85 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 13:23:
Ik ga in september beginnen met de bouw van een nieuw huis, daarom wil ik meteen een totaaloplossing voor mijn tv en de apparaten die ik heb. Mijn tv meubel staat nu vol met een horizon box, ps4, Blu-ray speler, popcorn time mediaspeler, wii u, Apple TV en een receiver. Het liefst zou ik wat van die apparaten willen vervangen door een apparaat dat alles kan. De ps4 kan Blu-rays afspelen, maar stuurt dan geen HD audio naar mijn receiver. en wil dat wat gaan inperken. Mijn idee was om een htpc te nemen, hierdoor worden de Blu-ray speler, mediaspeler, horizon box en misschien de Apple tv vervangen door één apparaat. Ik zag ook dat een xbox one nu een digitale receiver heeft, Dan ben ik misschien ook meteen klaar? Wat adviseren jullie?
Hoezo speelt de PS4 geen HD audio??
Ik heb gewoon Dolby Atmos via de PS4 en Denon X6200W.
Heb je de instellingen wel goed staan op de PS4 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josstie85
GRAD85 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 15:07:
[...]

Hoezo speelt de PS4 geen HD audio??
Ik heb gewoon Dolby Atmos via de PS4 en Denon X6200W.
Heb je de instellingen wel goed staan op de PS4 ??
Volgens mij wel.. Mijn receiver geeft aan dat er PCM wordt doorgegeven in plaats van dolby true HD. Mijn receiver is een Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Merk: Onkyo
Typenummer: ......

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 21-08-2016 17:02 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 13:23
josstie85 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 16:22:
[...]

Volgens mij wel.. Mijn receiver geeft aan dat er PCM wordt doorgegeven in plaats van dolby true HD. Mijn receiver is een Onkyo.
Je instellingen staan dus verkeerd. Je moet hem op bitstream zetten bij audio output. Bij pcm laat je de ps4 decoderen bij bitstream wordt het 1:1 doorgestuurd zodat je versterker het kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josstie85
Malt007 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:06:
[...]

Je instellingen staan dus verkeerd. Je moet hem op bitstream zetten bij audio output. Bij pcm laat je de ps4 decoderen bij bitstream wordt het 1:1 doorgestuurd zodat je versterker het kan doen.
Bedankt, ga ik dat aanpassen. Scheelt weer een apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josstie85
Type HT-R693

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRAD85
Malt007 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:06:
[...]

Inderdaad ,maar dan ben je er nog niet.
De volgende stap is als je een Blue ray met dolby atmos afspeelt je tijdens het spelen via je controller op de select button drukt,nu komt er movie menu tevoorschijn en daar kun je de bitstream ook nog instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Duidelijk, receiver is in ieder geval geschikt. Niet voor Dolby Atmos weergave, maar dat wordt normaal gesproken naar een HD audio format omgezet. Je zou inderdaad de instellingen op de PS4 eens na kunnen lopen?

Edit: @hieronder, inderdaad, niet goed opgelet.

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 21-08-2016 18:11 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRAD85
hardware-lover schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 18:00:
[...]

Duidelijk, receiver is in ieder geval geschikt. Niet voor Dolby Atmos weergave, maar dat wordt normaal gesproken naar een HD audio format omgezet. Je zou inderdaad de instellingen op de PS4 eens na kunnen lopen?
Hoezo is de receiver niet geschikt voor Dolby atmos ????

pricewatch: Onkyo HT-S7705

Kijk even bij ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josstie85
NeFoRcE schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 10:30:
Nou, ik ben er wel uit. Heb er al zoveel onderzoek en research tijd in zitten. Maar de Q10 Pro van Himedia, dat wordt 'm. Krijg je imo meeste voor voor ons budget. Tevens heb je dan echt een dedicated mediaspeler. Meeste bugs zijn eruit wat ik las (stutter @ 24p), en er worden actief updates voor uitgegeven nog. Dus, q10 pro it is 👌
En hoe bevalt hij? Ik twijfel nog tussen een htpc, de Shield of de q10 pro. Mijn budget is nu 500 euro. Over anderhalf jaar (ga een huis bouwen) gaat wat er over is in een multimedia oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
josstie85 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:58:
[...]

En hoe bevalt hij? Ik twijfel nog tussen een htpc, de Shield of de q10 pro. Mijn budget is nu 500 euro. Over anderhalf jaar (ga een huis bouwen) gaat wat er over is in een multimedia oplossing :)
Ik kan je de HiMedia Q10 Pro aanraden, ben er zelf meer dan tevreden mee, weet bijna zeker dat je er geen spijt van krijgt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Ik schaf de Q10 pro na mijn vakantie aan. Kan nog eventjes duren dus :) ik kom er nog op terug hoe ie bevalt 👌

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 09:41
MrBarBarian schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:30:

Sluit me hier bij aan! Werkt uitstekend en voldoet aan al je eisen op je lijstje :)

Heb zelf een Plex Media Server op een Nas4Free draaien en OpenPHT op de Odroid.
In de slaapkamer een Pi2 met rasPlex en verder de laptops/tablets/gsm's die via de browser Plex benaderen. Ideaal, 1 media server die vanaf elk apparaat te benaderen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josstie85
NeFoRcE schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:44:
Ik schaf de Q10 pro na mijn vakantie aan. Kan nog eventjes duren dus :) ik kom er nog op terug hoe ie bevalt 👌
Ik ben toch voor de Shield gegaan. De mogelijkheid om vanaf mijn gamepc straks te kunnen streamen naar een tv in een andere kamer heeft de doorslag gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Zojuist de Q10 Pro besteld. Een NUC werd toch wat te prijzig, en de KL versie idem dito. Tevens is de huidige ergenis voor 't kijken van apps (RTLXL e.d.) en films, te groot geworden. Wilden een oplossing en de Q10 pro lijkt daarvoor 't meest geschikt. We zullen 't zien! Hij komt binnenkort binnen bij ons ;)

Pagina: 1 2 3 Laatste