HTPC 4K Full HD 3D, DTS-HD, ATMOS en meer

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:44
NeFoRcE schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:03:
Zojuist de Q10 Pro besteld. Een NUC werd toch wat te prijzig, en de KL versie idem dito. Tevens is de huidige ergenis voor 't kijken van apps (RTLXL e.d.) en films, te groot geworden. Wilden een oplossing en de Q10 pro lijkt daarvoor 't meest geschikt. We zullen 't zien! Hij komt binnenkort binnen bij ons ;)
Zelf nog niet zoveel ervaring met dat soort media players, en zag de Q10 ook wel zitten,
en zie graag jouw ervaring tegemoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
NeFoRcE schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:03:
Zojuist de Q10 Pro besteld. Een NUC werd toch wat te prijzig, en de KL versie idem dito. Tevens is de huidige ergenis voor 't kijken van apps (RTLXL e.d.) en films, te groot geworden. Wilden een oplossing en de Q10 pro lijkt daarvoor 't meest geschikt. We zullen 't zien! Hij komt binnenkort binnen bij ons ;)
Welkom bij de HiMedia club ;)
Ik hoop dat je net zo blij met de Q10 Pro bent als ik!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandeleros
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:48
Ik ben ook erg benieuwd naar je bevindingen.

Zit zelf ook op het punt om een mediaspeler te kopen met eigenlijk de zelfde eisen als de topic starter. Ik twijfel erg tussen de Nvidia en de Q10.

Nvidia zie ik veel voorbij komen met apps/ ontwikkelingen etc. en de Q10 voldoet eigenlijk meteen al aan alle wensen. Op netflix na (4k mogelijkheden). Dit is uiteraard met een update op te lossen maar dat is nu nog niet zo.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-05 15:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Heb er even een mailtje achteraan gestuurd, en ik verwacht n.a.d.v. dat 't apparaat halverwege volgende week bij mij binnenkomt. Finaly een mediaspeler, kijk er erg naar uit!!!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
HiMedia komt binnenkort met een update naar Android Nougat (N) 7.0 voor de Q10 Pro en de Q5 Pro.
Deze firmware update zit momenteel in de testfase en zal binnenkort via OTA worden uitgebracht.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
HereIsTom schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 21:17:
HiMedia komt binnenkort met een update naar Android Nougat (N) 7.0 voor de Q10 Pro en de Q5 Pro.
Deze firmware update zit momenteel in de testfase en zal binnenkort via OTA worden uitgebracht.
Oh echt? Dat vind ik gaaf! Dacht dat ie forever zou blijven hangen op 5, maar fijn te zien dat die ontwikkelingen ook niet stil staan! Krijg steeds meer vertrouwen in het apparaat 😁 nog een paar dagen en dan komt ie binnen!

• HereIsTom
Nee daarom had ik ook voor HiMedia gekozen, de Minix en de Zidoo deden niet aan Android updates!
Waar heb je de Q10 Pro dan besteld?

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
HereIsTom schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 16:12:
Nee daarom had ik ook voor HiMedia gekozen, de Minix en de Zidoo deden niet aan Android updates!
Waar heb je de Q10 Pro dan besteld?
Ah, das een goeie ja :) enne bij media24store.nl. Liefst gewoon bij een zaak als CoolBlue, maar deze apparaatjes zijn bijna niet te krijgen helaas. Geen mediamarkt productje zeg maar qua populariteit.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:08
HereIsTom schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 21:17:
Super!

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• HereIsTom
NeFoRcE schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 22:23:
[...]

Ah, das een goeie ja :) enne bij media24store.nl. Liefst gewoon bij een zaak als CoolBlue, maar deze apparaatjes zijn bijna niet te krijgen helaas. Geen mediamarkt productje zeg maar qua populariteit.
Gelukkig maar dat de MediaMarkt ze niet verkoopt deze dozenschuivers hebben er ook geen verstand van!
Media24store.nl is een perfecte webwinkel met een prima service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Interessant topic. Nu heb ik zelf minder hoge eisen (heb nog een HD-ready tv en 4K is niet noodzakelijk) maar mijn huidige HTPC begint kuren te vertonen dus ik zit wel in dezelfde categorie apparaten te kijken.
Dennism schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 23:33:
Ik zou ook zeker eens naar de Nvidia Shield kijken, volgens mij kan deze (bijna) alle zaken die jij graag wil (Heb geen 3D zaken, dus weet niet of 3D subs werken). Alle andere zaken incl. Passtrough van alle audio formaten werken voor zover ik getest heb. Verder vind ik deze speler qua gebruik volwassener dan de HiMedia Q10 Pro die ik bij een kennis heb mogen bekijken.
Ik las ergens dat de Nvidia Shield moeite had weergave op een 720P scherm. Dat houdt mij (met mijn HD-ready tv) wel tegen.
Nadeel van de HiMedia Q10 Pro is voor zover ik weet dat bijv. het apparaat niet gecertificeerd is voor Netflix, en daardoor gecapped is op 480P, tenzij ze dit in de laatste maand hebben verholpen.
Kan iemand dat nog een bevestigen? Dat is voor ons hier (als Netflix kijkers) echt een dealbreaker namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 18 september 2016 @ 11:42:
[...]

Kan iemand dat nog een bevestigen? Dat is voor ons hier (als Netflix kijkers) echt een dealbreaker namelijk.
Klopt. Om 1080p Netflix op Android te krijgen moet het apparaat Widevine Level 1 ondersteunen. Daarnaast moet Netflix het apparaat "goedgekeurd" hebben voor 1080p playback. De WeTek Hub is volgens mij het goedkoopste apparaat dat aan beide eisen voldoet, maar in tegenstelling tot de Nvidia Shield box blijft het geluid beperkt tot stereo.

• hjbaard
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-12-2023
Misschien ook een zeer interessante mediaplayer is de Zidoo X9S

Deze ondersteunt ook ongeveer alles en komt over een paar dagen uit. Ziet er allemaal zeer veelbelovend uit!
Kijk hier maar eens: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=286791

[ Voor 18% gewijzigd door hjbaard op 24-09-2016 15:00 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hjbaard schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 14:09:

Deze ondersteunt ook ongeveer alles en komt over een paar dagen uit. Ziet er allemaal zeer veelbelovend uit!
Filmpje?

Testing, one, two ...

• DonDadda
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
hjbaard schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 14:09:

Nadeel is wellicht een eigen aangepaste versie van KODI? of is het mogelijk een andere tweede versie te installeren?

• HereIsTom
Inderdaad nadeel is dat Zidoo een eigen Kodi versie heeft en slechte support!
De Zidoo X6 Pro deed ook niet wat er werd belooft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Hier sinds vrijdag de Q10 pro binnen. Ben alleen net pas thuis. Morgen even buiten de visite om installeren. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbaard
DonDadda schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 20:53:
[...]

Nadeel is wellicht een eigen aangepaste versie van KODI? of is het mogelijk een andere tweede versie te installeren?
Het is een Android systeem dus een andere Kodi kan erop geïnstalleerd worden lijkt me.
Probleem is alleen dat de beste resultaten met een eigen, externe player worden bereikt. En daar hebben ze, iig voor hun eigen Kodi fork, een wrapper voor.

Ik lees ook veel over de problemen met de x6 maar als onafhankelijke testers deze box goed testen en alles werkt naar behoren is het toch een goede optie wat mij betreft.

Overigens werkt de Q10/Q5 pro ook met een wrapper voor hun externe video player dus die situatie is vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Laatst online: 15:44
Een interessante 4K set-top-box testje

http://lifehacker.com/4k-...eld-tv-vs-fire-1787055398

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Krilo_89 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:48:
[...]

Wat bedoel je precies met "2" verschillende AB's? Ik heb namelijk nog niets van Harmony, maar had begrepen dat ik dan alles met één apparaat kon doen. Zit ik ernaast?
Kan prima, maar dan moet je wel de harmony hub + toetsenbord kopen. Of de hub i.c.m. de mini of de grotere ab, en dan het tobo als add-on. Deze combi werkt in ieder geval.

Met een harmony one moest ik weer met een 'gewoon' toetsenbord+muis aan de gang bij sommige handelingen als ik mijn tablet wilde besturen (opstarten apps en sommige acties binnen plex, kodi, netflix enz). De one heb ik dus vervangen door de hub en tobo, helemaal blij mee. Alleen jammer dat ik de NL versie niet kon vinden, mijne is duits.

Het harmony toetsenbord werkt zowel via ir als via usb, er zitten 2 usb mini dongels bij. Ik heb er 1 in mijn servertje en 1 in mijn tablet op dit moment. Kan ik op mijn server via de tv, als ik geen zin heb in rdp O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Eerste indruk van de Q10 is prima, was wel een hel om de NAS te kunnen benaderen. Continu meldingen als:

'new connection error'
'connection failed'
'mount failed'

etc. Maar weet niet wat ik gedaan heb, maar ineens werkte het, haha. Kodi was alleen een zootje met al die standaard troep. Dus heb het volledige hoofdmenu op de schop gegooid. Nu alleen nog fixen denk ik dat ie automatisch kodi start als ik de Q10 aan zet. Ohja, en een fly-mouse aanschaffen. Want dat toetsenbord met de pijltjes van de standaard remote bedienen is echt een kriem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Laatst online: 07:10
Dus in feite de enige setup box die je nu zou moeten willen kopen is de shield punt UIT !!! 8) 8)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Dacht het niet, de HiMedia Q5 Pro en Q10 Pro zijn toch echt de beste mediaspelers! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Iemand enig idee hier of en hoe ik die tiles van de Q10 kan verkleinen/vergroten en verplaatsen? Toevoegen en vervangen weet ik, maar moet toch ook wel mogelijk zijn om ze te herschikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:18

jdwrist

En het antwoord is koekje

NeFoRcE schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 07:46:
Iemand enig idee hier of en hoe ik die tiles van de Q10 kan verkleinen/vergroten en verplaatsen? Toevoegen en vervangen weet ik, maar moet toch ook wel mogelijk zijn om ze te herschikken?
Misschien een app ala Desktop Visualizer er vanuitgaande dat de Q10 volledig op android draait!

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
jokapo schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:37:
[...]

Misschien een app ala Desktop Visualizer er vanuitgaande dat de Q10 volledig op android draait!
Ah goeie, zal vanavond even kijken!

Enn ik ben opzoek naar een goede airmouse. Nu kwam ik deze tegen:

http://www.xtreamer.net/a...treamer-airmouse-pro.aspx

Deze lijkt mij wel erg strak, iemand enig idee of dit wat is? Daarnaast heb ik ook nog de Rii i25 op het oog. Wat denken jullie? Over die Xtreamer is helaas niet zoveel te vinden :(

• HereIsTom
Voor mij is de Rii i8+ onderweg, kan dus nog niet zeggen of die bevalt.
Voor de standaard bediening gebruik ik de Logitech Harmony Ultimate en dat werkt zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Zo de Rii i8 Plus is binnen, even opgeladen en daarna aangesloten.
Het toetsenbord en touch pad (muis) werkt meteen perfect op de Q10 Pro. Handig zijn ook de verlichte toetsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbaard
Voor de mensen die toch een alternatief zoeken voor de Q10/Q5 pro:

Zidoo X9S, review: https://home-theater.be/t...w/?postID=43098#post43098

[ Voor 6% gewijzigd door hjbaard op 03-10-2016 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
HereIsTom schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 18:58:
Zo de Rii i8 Plus is binnen, even opgeladen en daarna aangesloten.
Het toetsenbord en touch pad (muis) werkt meteen perfect op de Q10 Pro. Handig zijn ook de verlichte toetsen!
Lekker bezig! Ik heb mijn i25 teruggestuurd. Kreeg 'm met geen mogelijkheid aan de praat. Als het goed is krijgt de firma 'm morgen binnen. Hopelijk dan diezelfde dag nog antwoord en kunnen we woensdagavond goed genieten van de Q10 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Laatst online: 14-04 17:28

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

hjbaard schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 08:22:
Voor de mensen die toch een alternatief zoeken voor de Q10/Q5 pro:

Zidoo X9S, review: https://home-theater.be/t...w/?postID=43098#post43098
Interessant!

Is het mogelijk om met de KODI en externe player, content af te spelen die je op een NAS hebt staan via SMB of NFS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
NeFoRcE schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 20:02:
[...]

Lekker bezig! Ik heb mijn i25 teruggestuurd. Kreeg 'm met geen mogelijkheid aan de praat. Als het goed is krijgt de firma 'm morgen binnen. Hopelijk dan diezelfde dag nog antwoord en kunnen we woensdagavond goed genieten van de Q10 ;)
Oh dus de i25 deed het niet? Krijg je nu een nieuwe of heb je een i8 Plus besteld?
De i8 Plus bevalt mij perfect, kan er eigenlijk alles mee bedienen op mijn HiMedia Q10 Pro.
Accu is nog niet leeg en ook het bereik is zeer goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
HereIsTom schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:30:
[...]

Oh dus de i25 deed het niet? Krijg je nu een nieuwe of heb je een i8 Plus besteld?
De i8 Plus bevalt mij perfect, kan er eigenlijk alles mee bedienen op mijn HiMedia Q10 Pro.
Accu is nog niet leeg en ook het bereik is zeer goed!
T apparaat was gewoon stuk i guess. Krijg gen verbinding met de dongel. Ik hoop dat alles een beetje werkt met die i25, zoals scrollen enzo (rtl xl app bijv). Anders maar op maar verkopen en de i8 halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbaard
MaakmeGek schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:51:
[...]

Interessant!

Is het mogelijk om met de KODI en externe player, content af te spelen die je op een NAS hebt staan via SMB of NFS?
Dat is zeker mogelijk. Er is een uitgebreid forum waar dit allemaal getest wordt:
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=291943

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

Ik kon me niet inhouden en na wat lezen hier en op het Kodi forum heb ik de Zidoo X9S besteld op amazon.co.uk voor 119 Britse ponden, omgerekend dus zo'n 135 euries.

Als het goed is wordt het apparaat tussen de 10de en 15de geleverd (is even wachten maar goed ik heb nog geduld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mc-koenoe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-07-2023
Leuk voor een zelfbouw 4K HTPC:
pricewatch: ASRock J4205-ITX

Nu in het bezit van een Shield, maar op de huidige release van Kodi kun je geen HD Audio afspelen. Hiervoor moet je een fork (SPMC) gebruiken. Ik kom van een zelfbouw HTPC met OpenELEC en ik vind dus Kodi op een Shield het allemaal net niet. Al geloof ik wel dat dit beter wordt in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Op de HiMedia Q10 Pro werkt HD audio wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonDadda
  • Niet online
Met Kodi Krypton werkt het ook meer dan uitstekend op de Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieBommbarie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-05 08:07
MaakmeGek schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:26:
Ik kon me niet inhouden en na wat lezen hier en op het Kodi forum heb ik de Zidoo X9S besteld op amazon.co.uk voor 119 Britse ponden, omgerekend dus zo'n 135 euries.

Als het goed is wordt het apparaat tussen de 10de en 15de geleverd (is even wachten maar goed ik heb nog geduld).
En? heb je hem al binnen? en hoe zijn de ervaringen?
Speelt ie bijvoorbeeld 4K blu ray iso ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

ArieBommbarie schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:19:
[...]

En? heb je hem al binnen? en hoe zijn de ervaringen?
Speelt ie bijvoorbeeld 4K blu ray iso ?
Yes ik heb 'm binnen.

Ik moet zeggen dat ik positief verrast ben. Bouwkwaliteit is uitstekend en mijn Logitech Harmony Touch afstandsbediening werkt op deze mediaplayer.

Met de 1.2.3 firmware waar de Zidoo X9S standaard werd verscheept had ik wel problemen om passthrough audio voorelkaar te krijgen naar mijn Denon. Na een update naar 1.2.4 was dit opgelost.

Ik heb tot nu toe alleen nog gewoon x264 mkv's kunnen testen. Ik zal binnenkort kijken of ik aan HEVC bestanden en 4k blu ray iso's kan komen.

Het enige wat ik wel minder vind is dat ik af en toe wat haperingen heb in Kodi of ZDMC wanneer ik door het menu aan het scrollen ben. Het lijkt dan alsof er op dat moment nog een proces wordt opgestart dat net iets teveel van de CPU vraagt. Ik moet nog even kijken waar het precies vandaan komt en of ik een aantal processen kan uitschakelen zodat dit niet meer gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

@ maakmegek:
Kan de Zidoo ook streams decoderen van het formaat X264 in Hi10 / 10bit (4:4:4)? Ik heb nl. een flink aantal animes in Hi10/10bit, die ik mee wil nemen naar een volgend platform (gebruik nu de PC met een lange HDMI-kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

Anoniem: 100386 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 10:33:
@ maakmegek:
Kan de Zidoo ook streams decoderen van het formaat X264 in Hi10 / 10bit (4:4:4)? Ik heb nl. een flink aantal animes in Hi10/10bit, die ik mee wil nemen naar een volgend platform (gebruik nu de PC met een lange HDMI-kabel)
Heb jij ergens een test bestand voor mij dan wil ik het 1 van deze dagen wel testen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaakmeGek schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:01:
[...]

Heb jij ergens een test bestand voor mij dan wil ik het 1 van deze dagen wel testen voor je.
Op de testpagina van kodi staan bv. testsamples voor 10 bit anime. Zie: http://kodi.wiki/view/Samples

Anders via google is eea te vinden (zoek op x264 hi10 test stream). Bijvoorbeeld: https://www.koi-sama.net/files/hi10/

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

Anoniem: 100386 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:59:
[...]

Op de testpagina van kodi staan bv. testsamples voor 10 bit anime. Zie: http://kodi.wiki/view/Samples

Anders via google is eea te vinden (zoek op x264 hi10 test stream). Bijvoorbeeld: https://www.koi-sama.net/files/hi10/

Dank alvast!
Ik heb alle files uit je 2de link gedownload en de 1080p versies gingen tot nu toe niet echt lekker. Ik heb ze met ZDMC (omgebouwde Kodi door Zidoo) en de interne speler proberen af te spelen, maar de interne speler speelde de bestanden niet eens af.

ZDMC speelde ze wel af maar had dus moeite met de 1080p video's. Alle cores waren bijna 100% en geluid was out of sync en ik had af en toe drops en skips.

De 720p videos gingen een stuk beter, geen drops en alle cores zo'n 70% bezet.

Ik heb niet zoveel tijd gehad om het echt uitgebreid te testen maar dat hoop ik alsnog te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-04 13:04
Goedemiddag,

Ik ben benieuwd wat de topic starter nu een paar weken van zijn Himedia Q10 vind. Ik heb namelijk een aantal bestanden in 4K (stotter) en 3D ISO die niet willen afspelen via Kodi. Kodi gaat via mijn Sony TV, maar misschien staat er ook wel een instelling verkeerd in Kodi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Anoniem: 100386 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:59:
[...]

Dank alvast!
Hier op de HiMedia Q10 Pro spelen ze prima af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Ik heb nu al een aantal weken het apparaat in bezit, helaas nog niet bijster veel mee gedaan, maar de meeste dingen werken prima:

- Bepaalde programma's kijken via Kodi (Exp. Robinson bijv).
- Films spelen vanaf de NAS, helaas met de externe player nog geen subtitle-download support (komt eraan als het goed is).
- Kodi gefinetuned. Heb Amber als skin geinstalleerd, werkt als een trein en ziet er slick uit
- Wat apps geinstalleerd zoals TuneIn radio
- Films kijken met Exodus

Wat nog niet heel fijn werkt:
- Het besturen van de Play Store. Dan merk je toch dat Android echt touch-based is.
- Snel afsluiten van Kodi. Dit duurt wel een seconde of 10.
- Bij het inladen van veel foto's van de NAS crashed Kodi
- De tiles aanpassen op het hoofdscherm van de mediaspeler

Dat was het zo ff voor eerst denk ik. Wie tips heeft, let me know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@hereistom @maakmegek thx voor jet testen. 10 bit playback is voor ons belangrijk,. Oa onze hele verzameling films van Hayao Miyazaki, heb ik in 10 bit gearchiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cappuccino
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-04 00:00
Ik heb net de Zidoo X9S besteld. Moet ik hier nog veel aan 'tunen/bij installeren' om alles te kunnen spelen in ZDMC? Bvb. addons voor subtitles, om toegang te krijgen tot live TV, UFC, nieuwe skins, toegang tot films, AirDrop mogelijkheid... of is dit allemaal standaard zo ingesteld?

[ Voor 3% gewijzigd door Cappuccino op 28-10-2016 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

Cappuccino schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:47:
Ik heb net de Zidoo X9S besteld. Moet ik hier nog veel aan 'tunen/bij installeren' om alles te kunnen spelen in ZDMC? Bvb. addons voor subtitles, om toegang te krijgen tot live TV, UFC, nieuwe skins, toegang tot films, AirDrop mogelijkheid... of is dit allemaal standaard zo ingesteld?
ZDMC is exact hetzelfde als Kodi met een paar kleine aanpassingen wat betreft het kunnen kiezen tussen afspelen met interne of externe player.

Dus net als Kodi moet je addons downloaden en configureren om extra functionaliteiten toe te voegen die niet bij het standaard pakket horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cappuccino
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-04 00:00
Wel, ik las dat de externe speler op dit toestel beter is of toch meer/beter kan afspelen.
Zijn dit speciale ZDMC addons die ik moet bijinstalleren of zijn dit ook gewoon de KODI addons die werken samen met ZDMC.

Jaren geleden heb ik nog XBMC geinstalleerd op een XBOX 1st gen, dus het zal wel lukken als ik een beetje de goede richting uitgestuurd wordt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

Cappuccino schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 10:24:
Wel, ik las dat de externe speler op dit toestel beter is of toch meer/beter kan afspelen.
Zijn dit speciale ZDMC addons die ik moet bijinstalleren of zijn dit ook gewoon de KODI addons die werken samen met ZDMC.

Jaren geleden heb ik nog XBMC geinstalleerd op een XBOX 1st gen, dus het zal wel lukken als ik een beetje de goede richting uitgestuurd wordt :-)
De externe speler kan gewoon ingesteld worden in de opties binnen ZDMC dus is vrij gemakkelijk. Zodra je dit hebt ingesteld zorgt ZDMC ervoor dat de externe speler wordt aangesproken om een video af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc-koenoe
DonDadda schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:06:
Met Kodi Krypton werkt het ook meer dan uitstekend op de Shield.
Klopt inderdaad! Ben nu wat weken verder en erg tevreden over mijn Shield. Kodi Krypton met de standaard skin en een keyboard map voor de Shield Remote is geweldig! Ook een grote plus dat Netflix 4K werkt op de Shield.

[ Voor 5% gewijzigd door mc-koenoe op 29-10-2016 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbakker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:32
Gister begonnen met stoeien met de Q10 als vervanging van mijn asrock ion 330ht.
Eerste indruk ;-(
Vind het toch tegenvallen en ga hem terugsturen en ga een intel NUC inzetten.
Ten eerste het gebruik van de externe speler vind ik simpelweg jammer.
Video TS bijvoorbeeld word niet ondersteund, en het resulteert in extra handelingen.
Muziek: loopt lang niet zo lekker als op de asrock, er zitten haperingen in af en toe.
En als ik skip naar het volgende nummer zit er een soort vertraging in.
Het menu loopt niet altijd even smooth.
Met de asrock nooit problemen gehad behalve dan dat deze geen Atmos etc. aankan.
En zo zijn er nog wat dingetjes waardoor ik geen goed gevoel heb bij de Q10.
Opstarten/afsluiten duurt lang, er zit iets fout met me fanart bij muziek etc.
Ik weet het een hoop geklaag, maar ik had wel echt een verbetering verwacht ten opzichte van de asrock.
Qua geluid is die er ook wel, maar qua beleving zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

binbakker schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:43:
Gister begonnen met stoeien met de Q10 als vervanging van mijn asrock ion 330ht.
Eerste indruk ;-(
[knip]
Wow, jij durft! Pak'm Tom >:)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ik ben bang dat dit soort mensen nooit tevreden zullen zijn! ;-)
Of ze doen iets verkeerd of ik heb gewoon per ongeluk wel een goede speler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDadda
  • Niet online
binbakker schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:43:
Eerste indruk ;-(
Vind het toch tegenvallen en ga hem terugsturen en ga een intel NUC inzetten.
...
Mee eens. Ook hier dat het niet zo vlot werkte als mijn huidige intel htpc, en dus ook retour. Probeer anders de Nvidia Shield TV. Mijn ervaring is dat deze in ieder geval een stuk vlotter werkt. Betere bouwkwaliteit en snellere hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbakker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:32
Haha nou nooit tevreden is wat overtrokken, maar niet te snel tevreden klopt wel.
Feit is dat het lastig blijft een geschikt systeem te vinden, @DonDadda ik zal nog eens naar die shield kijken maar dan zit er ook weer android tussen ;-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDadda
  • Niet online
binbakker schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:12:
Haha nou nooit tevreden is wat overtrokken, maar niet te snel tevreden klopt wel.
Feit is dat het lastig blijft een geschikt systeem te vinden, @DonDadda ik zal nog eens naar die shield kijken maar dan zit er ook weer android tussen ;-(.
Jup, ook weer android. Anders wellicht wachten op Kaby Lake begin 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Ik zit nog een beetje met t bijwerken van het apparaat. Want euh, wat is nou de juiste manier? Ik kan upgraden via OTA, vind ie geen updates. Kodi bijwerken moet via de store denk ik? En Android kan ik upgraden via settings - system upgrade? En wat is nou de laatste firmware? Ik zie op mijn systeem 1.07, maar online zie ik ook zaken als 1.08? Waarom download ie die niet dan? Vragen vragen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
1.08 is de laatste versie, maar de update wordt pas via OTA uitgebracht als hij uitgebreid is getest.
Wil je daar niet op wachten kun je de update ook online downloaden op een USB stick.
Kodi gaat inderdaad via de PlayStore en Android gaat via de (OTA) systeem update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
HereIsTom schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 22:15:
1.08 is de laatste versie, maar de update wordt pas via OTA uitgebracht als hij uitgebreid is getest.
Wil je daar niet op wachten kun je de update ook online downloaden op een USB stick.
Kodi gaat inderdaad via de PlayStore en Android gaat via de (OTA) systeem update.
Gisteravond inderdaad 1.0.8 via USB geinstalleerd. Nog even een 'oei' momentje gehad toen himedia wel erg lang in beeld stond, maar daarna kwam ie toch. Volgens mij is het nieuw om via externe player subtitles te downloaden, maar wat ik ook doe, ik zie alleen English subs verschijnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 15:47
Als je aan zelfbouw wilt wagen, dan zijn de nieuwe moederborden met CPU van Asrock (http://asrock.com/mb/Intel/J3455-ITX/ en de http://www.asrock.com/mb/Intel/J4205-ITX/index.us.asp ) denk ik erg interessant.

Ze kunnen alle nieuwe technieken aan, HDMI 2.0 en volgens mij zelfs 10bit HEVC. Bovendien, voor mij persoonlijk erg interessant, ze hebben ook nog optical out. Kun je dus ook rechtstreeks digitaal audio aansluiten op een iets oudere versterker (zonder HDMI dus).

ZIjn Mini ITX bordjes, dus kan lekker klein blijven, klein kastje erbij, et voila, volgens mij een hele mooie HTPC oplossing.

Langzaamaan komen de merken nu ook met nieuwe Nucjes (of is dat een Intel term ?) die HDMI 2.0 gaan ondersteunen. Een mooi najaar op komst, in ieder geval, voor de HTPC liefhebber :-)

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ginod schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 20:25:
Als je aan zelfbouw wilt wagen, dan zijn de nieuwe moederborden met CPU van Asrock (http://asrock.com/mb/Intel/J3455-ITX/ en de http://www.asrock.com/mb/Intel/J4205-ITX/index.us.asp ) denk ik erg interessant.

Ze kunnen alle nieuwe technieken aan, HDMI 2.0 en volgens mij zelfs 10bit HEVC. Bovendien, voor mij persoonlijk erg interessant, ze hebben ook nog optical out. Kun je dus ook rechtstreeks digitaal audio aansluiten op een iets oudere versterker (zonder HDMI dus).

ZIjn Mini ITX bordjes, dus kan lekker klein blijven, klein kastje erbij, et voila, volgens mij een hele mooie HTPC oplossing.

Langzaamaan komen de merken nu ook met nieuwe Nucjes (of is dat een Intel term ?) die HDMI 2.0 gaan ondersteunen. Een mooi najaar op komst, in ieder geval, voor de HTPC liefhebber :-)
Ze kunnen nog niet alles aan, daarvoor is HDMI 2.0a nodig, maar dat komt binnenkort nog.

Een NUC is inderdaad een Intel benaming. Als er geen geheugen en opslag aanwezig is dan worden ze in deze compacte vorm in de volksmond meestal HTPC barebone genoemd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Heb jij ook wel eens dat die Q10 Pro niet goed uitschakelt? Met einige regelmaat (25% denk ik), wil het apparaat niet uit. TV gaat wel op zwart, maar dat is het dan ook. Apparaat reageert dan niet op knoppen op 't apparaat en remote. Ik moet dan echt de power eruit trekken om 'm uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
hardware-lover schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:46:
[...]

Ze kunnen nog niet alles aan, daarvoor is HDMI 2.0a nodig, maar dat komt binnenkort nog.

Een NUC is inderdaad een Intel benaming. Als er geen geheugen en opslag aanwezig is dan worden ze in deze compacte vorm in de volksmond meestal HTPC barebone genoemd.
Ik ben benieuwd wat ze dan nog niet aankunnen. Ik lees dat vaak een firmware update genoeg is om van 2.0 naar 2.0a te gaan. Dus zo spannend is dat dan niet.

Bovendien, gaat het volgens mij puur over HDR. Maar zit HDR info ook niet in HEVC (H.265) (of in VP9 van Google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 14:13
Kort vraagje, weten jullie waarom de Nvidia shield Android tv overal is uitverkocht? Komt er een nieuwe versie van of kunnen ze gewoon de vraag niet bijhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Defnosh schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:07:
Kort vraagje, weten jullie waarom de Nvidia shield Android tv overal is uitverkocht? Komt er een nieuwe versie van of kunnen ze gewoon de vraag niet bijhouden?
Speculaties over nieuwe Shield? Zie wat berichten in
NVIDIA Shield Console

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ginod schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:58:
[...]
Ik ben benieuwd wat ze dan nog niet aankunnen. Ik lees dat vaak een firmware update genoeg is om van 2.0 naar 2.0a te gaan. Dus zo spannend is dat dan niet.

Bovendien, gaat het volgens mij puur over HDR. Maar zit HDR info ook niet in HEVC (H.265) (of in VP9 van Google)
Het gaat inderdaad om de HDR ondersteuning. Ik heb echter nog nooit gezien dat een HDMI revisie d.m.v. een firmware kan worden bijgewerkt. Ik kom ook wel eens van dat soort verhalen tegen maar in de praktijk blijkt dat er toch echt hardware vervangen moet worden. Zoals bijvoorbeeld bij de eerste serie LG Oled 960V TV modellen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
Defnosh schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:07:
Bij Nvidia kun je hem gewoon nog bestellen, en is hij (volgens de site) gewoon op voorraad:

http://shield.nvidia.com/...tv?CID=SquareEnixGF100416

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
hardware-lover schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:44:
[...]

Het gaat inderdaad om de HDR ondersteuning. Ik heb echter nog nooit gezien dat een HDMI revisie d.m.v. een firmware kan worden bijgewerkt. Ik kom ook wel eens van dat soort verhalen tegen maar in de praktijk blijkt dat er toch echt hardware vervangen moet worden. Zoals bijvoorbeeld bij de eerste serie LG Oled 960V TV modellen.
Blijkbaar kan het toch met firmware, als je tenminste een nieuwere toestel hebt:

https://news.samsung.com/...for-2015-suhd-and-uhd-tvs

https://us.en.kb.sony.com...w/Android%20TV%20HDR/c/66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Die toestellen zijn zoals ik dat heb begrepen al uitgerust met de juiste hardware, maar om de TV überhaupt te kunnen gebruiken heb je tegenwoordig een besturingssysteem nodig op je TV. Sommige zaken zijn hardware-matig wel aanwezig maar niet te gebruiken of goed te gebruiken als de firmware daarin niet voorziet. Dus vaak wordt het e.e.a. beschikbaar gesteld via een firmware_update maar is de geschikte hardware al aanwezig.

Will HDMI 2.0a require special hardware support or is this a firmware/software only upgrade?
This is dependent on manufacturers and their system designs. Please contact the manufacturers for detail of their system designs and upgradability.

Bij het type TV wat ik als voorbeeld aanhaalde was HDR intern wel beschikbaar (via apps zoals Netflix), maar niet via de HDMI poorten. Daarvoor moesten de HDMI 2.0 poorten (print) vervangen worden door 2.0a om dat mogelijk te maken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
NeFoRcE schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:08:
[...]

Heb jij ook wel eens dat die Q10 Pro niet goed uitschakelt? Met einige regelmaat (25% denk ik), wil het apparaat niet uit. TV gaat wel op zwart, maar dat is het dan ook. Apparaat reageert dan niet op knoppen op 't apparaat en remote. Ik moet dan echt de power eruit trekken om 'm uit te zetten.
Nee heb ik geen last van, bij mij schakelt hij netjes uit, zowel via de remote als met de knoppen op het apparaat.
Heb je 'm bij Media24store gekocht, dan kun je het daar even navragen.
1.08 heb ik nog niet, wacht op de OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
HereIsTom schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:18:
[...]

Nee heb ik geen last van, bij mij schakelt hij netjes uit, zowel via de remote als met de knoppen op het apparaat.
Heb je 'm bij Media24store gekocht, dan kun je het daar even navragen.
1.08 heb ik nog niet, wacht op de OTA.
Ah, vreemd dan. Dat probleem heeft ie van mij al sinds dag 1. Ook al bij 1.0.7., ik zal 'm wel even contacten. Heb 't apparaat daar inderdaad weggehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 14:13
Nividia Shield moet voglende week weer leverbaar zijn zegt Coolblue over de telefoon. Als je de site van Nvidia op NL zet, dan is ie ook daar niet leverbaar.

Ik denk dat ik hem volgende week ga bestellen. Vraag me alleen af of de HiMedia Q10 Pro misschien niet toch beter is? Ze zijn ongeveer even duur. Weten jullie of er grote verschillen zijn?

Wat ik van Google heb opgepikt:
- Shield is gebruikersvriendelijker 'out of the box'
- Na wat tweaken kan de Q10 hetzelfde en heeft een betere kleurweergave? (10 bits vs 8 bits HDR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Hangt er ook af van wat je er mee wil. Netflix in HD is iets wat alleen de Shield, Wetek en de Firetv van Amazon lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Defnosh schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:12:
Nividia Shield moet voglende week weer leverbaar zijn zegt Coolblue over de telefoon. Als je de site van Nvidia op NL zet, dan is ie ook daar niet leverbaar.

Ik denk dat ik hem volgende week ga bestellen. Vraag me alleen af of de HiMedia Q10 Pro misschien niet toch beter is? Ze zijn ongeveer even duur. Weten jullie of er grote verschillen zijn?

Wat ik van Google heb opgepikt:
- Shield is gebruikersvriendelijker 'out of the box'
- Na wat tweaken kan de Q10 hetzelfde en heeft een betere kleurweergave? (10 bits vs 8 bits HDR)
Tja het blijft moeilijk om te kiezen.
Ik ben zeer tevreden met mijn HiMedia Q10 Pro en met de software van Media24store erop is hij ook gebruiksvriendelijk, zelf mijn vriendin kan 'm bedienen.
En het beeld en geluid van de Q10 Pro is prefect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HereIsTom schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 13:18:
[...]
Tja het blijft moeilijk om te kiezen.
Ik ben zeer tevreden met mijn HiMedia Q10 Pro en met de software van Media24store erop is hij ook gebruiksvriendelijk, zelf mijn vriendin kan 'm bedienen.
En het beeld en geluid van de Q10 Pro is prefect! << (voor ons)
Maar mogelijk niet voor iedereen de "perfecte" oplossing?

#4 / HiMedia Q5 Pro or Q10 Pro / B+
=========================
+ 3D ISO's + full HD audio bitstreaming + full 4K!
+ 4K support includes 60fps, 10-bit, and HDR
+ All 4K, whether H.264 or HEVC, playback very smooth
+ Excellent PQ
+ Full HD audio bitstreaming (inclusive of DD+/HRA and ATMOS/X)
+ Almost plug-and-play (just install wrapper, adjust settings)
+ 23.976 and 29.970 now supported well (FPS in/out) for all 2D (720p/1080p/4K)
- 23.976 3D ISO's still have minor, but definitely noticeable and bothersome microstutters (as output in 24.000) (This issue isn't expected to be resolved anytime soon)
- For hi-res audio, passes 96Khz & 192Khz with LPCM, but only at 16-bit (not 24-bit) (audio fanatics won't like this)
> Requires a 'wrapper' for Kodi to push actual video playback to native HiSilicon-based player, so an external playback solution (may be a negative to some)
> Supports MVC in ISO only, not MKV yet (a negative to those who've used MakeMKV to rip MVC MKV's for their 3D collection)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
hardware-lover schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:44:
[...]

Asrock heeft wat meer informatie gegeven, over een moederbord waar HDMI2.0 opzit en een embedded CPU, de celeron J3455, die bevat de chip MegaChips MCDP2800BC. Hierdoor kunnen ze dus 4K op 60Hz doorgeven, en ze claimen ook HDR:
In addition, this device supports HDR imaging and pixel encoding conversion from YCbCr444 to YCbCr420.
Zie http://www.megachips.com/products/displayport/MCDP28x0 voor meer technische details.

Al met al toch een interessant moederbordje voor een HTPC zelfbouw project. Zuinige processor, alle mogelijke aansluitingen zitten erop. Ikzelf heb nog een SPDIF Optical out nodig voor mijn oudere versterker, en zelfs nog PS/2 aansluitingen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Laatst online: 10:29
Voor mijn 4K TV zoek ik al geruime tijd naar een capabele HTPC. Mijn oog is gevallen op de BeeBox-S i5 7200U (Kaby Lake). Een IR afstandsbediening wordt standaard meegeleverd, wat natuurlijk ideaal is. Volgens het Kodi forum is de enige minpunt dat full 3D niet werkt via de HDMI 2.0 poort (4K/60Hz), maar alleen via de HDMI 1.4 poort (4K/30Hz). Voor mij is dat geen issue want als ik 3D nodig heb, dan schakel ik wel naar mijn RPi3 met LibreELEC.

De volgende Nederlandse webshop biedt de barebone aan: https://minipc.eu/asrock-beebox-s-7200u?tag=7200u

Heeft iemand tips voor een m.2 ssd en geheugen? Mijn 4K media staat op een externe privé server, dus ik hoef niet veel opslag te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door baba420 op 22-11-2016 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rense
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-05 10:04
baba420 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:53: dat full 3D niet werkt via de HDMI 2.0 poort (4K/60Hz), maar alleen via de HDMI 1.4 poort (4K/30Hz). Voor mij is dat geen issue want als ik 3D nodig heb, dan schakel ik wel naar mijn RPi3 met LibreELEC.
Hoe is jouw ervaring met 3D op de RPi3? Krijg je daar full 3D uit (frame packed etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfainher
  • Laatst online: 10-02 22:37
Daar draai je gewoon Windows op neem ik aan?
Vinzzz243 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 23:13:
Ik heb een intel nuc6i5syk en doe alles ermee wat jij wenst, op het 4k gedeelte na.
Op het moment alleen LibreElec met Kodi jarvis 16.1 erop, maar is voor mij even genoeg. Ik kan op het moment dus niet netflix draaien en ik ben al maanden aan het wachten op een firmware update voor mijn onkyo nx646 zodat DTSX ook werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
rense schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:25:
[...]

Hoe is jouw ervaring met 3D op de RPi3? Krijg je daar full 3D uit (frame packed etc.)?
Met Full 3D heb ik geen ervaring, wel met half SBS en dat doet prima. Maar volgens het Kodi forum moet full 3D perfect doen op de RPi3.

Zie: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=221407

Ik heb inmiddels de Asrock barebone besteld via een Duitse webshop. Veel goedkoper dan NL webshops: https://www.mindfactory.d...el-i-schwarz_1126775.html

Ik zal een review plaatsen zodra ik de boel binnen en draaiend heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 23:36
dfainher schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:21:
Daar draai je gewoon Windows op neem ik aan?
[...]
linux meen ik (lang geleden :) ) in ieder geval geen windows.
Onkyo ondersteund nu trouwens ook eindelijk dtsx, dus ik ben tevreden over mijn setup nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfainher
En gebruikte je dan Kodi als mediacenter software? Ik vind eigenlijk software als openELEC en libreELEC ideaal voor mediacenters. Heb nu een zelfbouw met Windows 10, maar Kodi afsluiten resulteert vaak in het niet meer reageren van Kodi, zodat je geforceerd moet afsluiten. Dat vind ik echt gaar, dus vandaar dat ik binnenkort denk ik overstap op een Raspberry Pi met open of libre ELEC.
Vinzzz243 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:53:
[...]

linux meen ik (lang geleden :) ) in ieder geval geen windows.
Onkyo ondersteund nu trouwens ook eindelijk dtsx, dus ik ben tevreden over mijn setup nu...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinzzz243
dfainher schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:56:
En gebruikte je dan Kodi als mediacenter software? Ik vind eigenlijk software als openELEC en libreELEC ideaal voor mediacenters. Heb nu een zelfbouw met Windows 10, maar Kodi afsluiten resulteert vaak in het niet meer reageren van Kodi, zodat je geforceerd moet afsluiten. Dat vind ik echt gaar, dus vandaar dat ik binnenkort denk ik overstap op een Raspberry Pi met open of libre ELEC.

[...]
Ja (uiteraard :) ) Kodi. Ik gebruik m'n harmony elite afstandsbediening om activiteit "Kodi Beamer" of "Kodi TV" te starten. Het ziet echt schitterend uit met een witte skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfainher
Met activiteit bedoel je een profiel op je harmony afstandbediening? En je draait dus wel een volledig Linux OS?
Kun je dan ook meteen in Kodi booten? En is afsluiten via het Kodi menu (het systeem afsluiten) geen probleem zoals in Windows?
Vinzzz243 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 18:07:
[...]

Ja (uiteraard :) ) Kodi. Ik gebruik m'n harmony elite afstandsbediening om activiteit "Kodi Beamer" of "Kodi TV" te starten. Het ziet echt schitterend uit met een witte skin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinzzz243
dfainher schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 18:10:
Met activiteit bedoel je een profiel op je harmony afstandbediening? En je draait dus wel een volledig Linux OS?
Kun je dan ook meteen in Kodi booten? En is afsluiten via het Kodi menu (het systeem afsluiten) geen probleem zoals in Windows?

[...]
Een activiteit ín mijn harmony. Een optie in het beginscherm om te kiezen wat ik wil doen (bv reguliere tv kijken, chromecast, kodi, recalbox, pc en dan voor iedere keuze nog eens de keuze tv of beamer).

homecinema woonkamer

Mijn NUC staat dus uit. Ik druk op de activiteit, NUC wordt aangezet, scherm komt omlaag, beamer gaat aan en versterker gaat op juist kanaal. Afsluiten is geen probleem.

Enige probleem dat ik heb, is dat heel af en toe kodi blijft hangen en ik de NUC fysiek moet uit en aanzetten. Heeft óf met geheugen te maken óf met een crappy install, moet nog eens updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-05 16:28
baba420 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 19:39:
[...]

Met Full 3D heb ik geen ervaring, wel met half SBS en dat doet prima. Maar volgens het Kodi forum moet full 3D perfect doen op de RPi3.

Zie: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=221407

Ik heb inmiddels de Asrock barebone besteld via een Duitse webshop. Veel goedkoper dan NL webshops: https://www.mindfactory.d...el-i-schwarz_1126775.html

Ik zal een review plaatsen zodra ik de boel binnen en draaiend heb.
Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDadda
  • Niet online
Krilo_89 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:04:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen ;).
Ik ook. Deze Beebox lijkt me een mooie oplossing en vervanging voor mijn huidige htpc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
Ik ben druk aan het testen. De eerste indrukken met 4K films en series is zeer goed, maar 3D kan ik met Kodi MVC build niet aan de praat krijgen. Ik zal dit weekend LibreELEC Krypton proberen. Ik houd jullie op de hoogte zodra ik de " perfecte setup" heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baba420
Na een paar dagen testen kan ik nu eindelijk wat ervaringen delen met jullie over de Beebox-S 7200u.
http://www.asrock.com.tw/...y%20Lake)/#Specifications

Ik heb de pc gebruikt in combinatie met mijn LG OLED 65E6V. Een UHD televisie die de laatste toeters en bellen heeft, zoals HDR ondersteuning.

De Beebox-S heeft twee HDMI poorten, een ervan is HDMI 2.0a en de andere is HDMI 1.4. Het afspelen van HDR materiaal werkt helaas (nog) niet met Kodi of VLC. Frappant is dat Asrock adverteert dat HDR en 10bit ondersteund worden op de Beebox-S, maar de software daarvoor wordt niet meegeleverd.

HDR video's worden wel afgespeeld, maar de TV schakelt niet over naar HDR weergave. Als ik hetzelfde bestand op een USB 3.0 stick zet en afspeel via de interne mediaplayer van de TV zelf, dan schakelt het wel naar HDR weergave.

3D MVC wordt moeiteloos afgespeeld met Kodi MVC build, mits de HDMI 1.4 poort wordt gebruikt. De TV schakelt automatisch naar de juiste 3D-weergave. Aangezien HDR nog niet werkt, heb ik de HDMI maar gehouden op 1.4. 4K video's zoals de laatste Grand Tour aflevering met de volgende specs worden perfect afgespeeld op Kodi.
Video
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L5.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 5 frames
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration : 1h 11mn
Bit rate : 67.2 Mbps
Width : 3 840 pixels
Height : 2 160 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate mode : Constant
Frame rate : 23.976 fps
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.338
Stream size : 33.4 GiB (97%)
Voor UHD TV eigenaren vind ik het een aanrader, maar zoals gezegd is het wachten nog op HDR ondersteuning via Kodi / VLC. Zelfs de Nvidia Shield biedt nog geen HDR playback, dus de techniek staat nog in kinderschoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDadda
  • Niet online
baba420 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 16:30:
Na een paar dagen testen kan ik nu eindelijk wat ervaringen delen met jullie over de Beebox-S 7200u.
http://www.asrock.com.tw/...y%20Lake)/#Specifications

Ik heb de pc gebruikt in combinatie met mijn LG OLED 65E6V. Een UHD televisie....
Bedankt voor de review. Ik ben benieuwd waarom HDR ondersteuning ontbreekt. Middels Android werkt het prima (ook op de Shield werkt HDR uitstekend), maar op mijn htpc (Windows) werkt het ook niet.

Kortom, ik wacht nog heel even met de aanschaf tot HDR ook werkend is.

[ Voor 3% gewijzigd door DonDadda op 03-12-2016 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
DonDadda schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 18:05:
[...]

Bedankt voor de review. Ik ben benieuwd waarom HDR ondersteuning ontbreekt. Middels Android werkt het prima (ook op de Shield werkt HDR uitstekend), maar op mijn htpc (Windows) werkt het ook niet.

Kortom, ik wacht nog heel even met de aanschaf tot HDR ook werkend is.
Graag gedaan! Het is ook een "logistiek" probleem, want er zijn niet meer dan 100 UHD blu-ray's schijfjes uitgekomen en deze zijn nog niet te kopiëren voor eigen gebruik. Behalve Netflix en Amazon kom je voorlopig niet aan HDR materiaal.

Ik kijk wel iedere dag naar de demo LG Chess :o 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Laatst online: 30-05 17:42
baba420 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 18:57:
[...]

Ik kijk wel iedere dag naar de demo LG Chess :o 8)7
Heb die demo LG Chess net ook geprobeert op mijn NUC6i5SYH tesamen met mijn 55KS9000 door middel van Club3D converter,maar die geeft ook niks door alleen geluid.
Doe ik de USB 3.0 stick echter in de one connectbox van de tv WOW wat is dat mooi,spat van je scherm af.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
GRAD85 schreef op zondag 4 december 2016 @ 11:48:
[...]

Heb die demo LG Chess net ook geprobeert op mijn NUC6i5SYH tesamen met mijn 55KS9000 door middel van Club3D converter,maar die geeft ook niks door alleen geluid.
Doe ik de USB 3.0 stick echter in de one connectbox van de tv WOW wat is dat mooi,spat van je scherm af.
Mijn htpc speelt het wel af, zowel beeld als geluid. Maar het is geen HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Laatst online: 30-05 17:42
Afbeeldingslocatie: https://s4.postimg.org/ogctvhd99/IMG_2713.jpg

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc-koenoe
baba420 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 16:30:
Zelfs de Nvidia Shield biedt nog geen HDR playback, dus de techniek staat nog in kinderschoenen.
Ik speel zonder problemen HDR content af op mijn Shield vanuit Kodi v17.
TV (zowel de 55B6V als de UE49KS7000) schakelt automatisch over naar HDR modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 15:27

epo

mc-koenoe schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:23:
[...]

Ik speel zonder problemen HDR content af op mijn Shield vanuit Kodi v17.
TV (zowel de 55B6V als de UE49KS7000) schakelt automatisch over naar HDR modus.
Ook in 4K HDR 23.976 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren ook een HiMedia Q5 Pro in bezit. Gekocht via SOS solutions.
Vooraf Kodi geinstalleerd en airmuis kado.
Voorgaande speler was een WD TV Live 2011

Tevens een Sony 55XD7005 4K TV aangeschaft. Hierbij alle digitale ondersteuningen uitgezet voor meer smooth beeld. (Oud plasma fan :-) )
Als film liefhebber wil ik graag iets makkelijks gebruiken en support voor alles wat er maar valt af te spelen.

Tot nu toe gaat alles lekker en heb ik alleen nog kunnen ontdekken dat het microstutteren aanwezig is bij 4K 24P. ( batman vs superman)
Wellicht is het afwachten van een update de oplossing.

Zijn er nog tips voor gebruik van de mediaspeler zoals Apps, instellingen etc?
Pagina: 1 2 3 Laatste