Ik heb het risico niet genomen en via mac met Xcode ge-update
Dat kan kloppen. Kijk na installatie even bij Instellingen > Algemeen > Info en zie daar of je iOS versienummer 10.0.1 is. Die toevoeging .1 is vanwege een day one patch zegmaar. En dan weet je dat je goed zit en dus de GM/uiteindelijke versie hebt. De iPhone 7 wordt vanuit de fabriek geleverd met iOS 10.0, maar op de officiële iOS 10 releasedag 13 september is 10.0.1 beschikbaar voor elke ondersteunende iPhone.freddyathlon schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:40:
Ik heb het beta-profiel geinstalleerd op mijn 6s Plus.
Via software update zie ik nu alleen iOS10 staan zonder toevoeging Golden Master. Is dit dan al de echte release versie en Nederlands?
Duidelijker kan niet.
[ Voor 8% gewijzigd door swv op 09-09-2016 11:50 ]
Net iOS 10 ook op m'n main 6S geïnstalleerd via de restore image. Let er wel op dat je Xcode 8 eerst installeert. 
So far so good, voelt lekker snel aan. Wake to raise is echt prettig. 3D toch verbeteringen zijn ook welkom, misschien ga ik het nu eens veel gebruiken
.
So far so good, voelt lekker snel aan. Wake to raise is echt prettig. 3D toch verbeteringen zijn ook welkom, misschien ga ik het nu eens veel gebruiken
[ Voor 6% gewijzigd door Erulezz op 09-09-2016 11:55 ]
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Duidelijk antwoord. Bedankt.sww89 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:47:
[...]
Dat kan kloppen. Kijk na installatie even bij Instellingen > Algemeen > Info en zie daar of je iOS versienummer 10.0.1 is. Die toevoeging .1 is vanwege een day one patch zegmaar. En dan weet je dat je goed zit en dus de GM/uiteindelijke versie hebt. De iPhone 7 wordt vanuit de fabriek geleverd met iOS 10.0, maar op de officiële iOS 10 releasedag 13 september is 10.0.1 beschikbaar voor elke ondersteunende iPhone.
Duidelijker kan niet.
Ik ga hem dan zo installeren. Eerst even via iTunes backup maken.
Mocht het zo zijn dat ik mijn iPhone kaal opnieuw wil installeren met de 'echte' release, kan ik dan gewoon mijn toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen en kale install doen?
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Ja. Dus eerst de Over the Air update doen. Dan in iOS 10 naar fabrieksinstellingen, en dan eventueel weer backup terugzetten of instellen als nieuwe iPhone.freddyathlon schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:59:
[...]
Duidelijk antwoord. Bedankt.
Ik ga hem dan zo installeren. Eerst even via iTunes backup maken.
Mocht het zo zijn dat ik mijn iPhone kaal opnieuw wil installeren met de 'echte' release, kan ik dan gewoon mijn toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen en kale install doen?
Ik heb mij even enrolled voor de beta, profiel geïnstalleerd, 10.0.1 geïnstalleerd, terug profiel verwijderd
en leave beta program gedaan. Nu vraag ik mij af, ik zit op 10.0.1 (er staat niks bij van beta of GM).
Wanneer er nu een nieuwe officiele update uitkomt, kan ik dan upgraden? Of niet?
Of moet ik volgende week terug restoren naar de officiele iOS 10?
en leave beta program gedaan. Nu vraag ik mij af, ik zit op 10.0.1 (er staat niks bij van beta of GM).
Wanneer er nu een nieuwe officiele update uitkomt, kan ik dan upgraden? Of niet?
Of moet ik volgende week terug restoren naar de officiele iOS 10?
de GM is gewoon de definitieve versie. Je hoeft dus niets te doen (beta-profiel is al verwijderd) en bij een volgende update kun je gewoon eh, updaten 
Overigens nog steeds geen fan van iOS 10. Waar eerst met bepaalde handelingen 1 swype nodig was zijn er nu 2 tot 3 nodig. Heel vervelend. Check bijvoorbeeld control center, wat is daar gebeurd? Eerst omhoog swypen en dan nog eens naar links om bij je media controls te komen? Evenals notificatie center. Men swyped (hoe schrijf je dat?) naar beneden en wat krijg je als eerste te zien? berichten notificaties. Voorheen was dit dus gewoon de datum, agenda afspraken en alle andere widgets.
Heel vervelend dat je primaire data dus pas na een aantal keer zwiepen te zien krijgt. En ik val in herhaling dat het er niet uitziet. totaal geen eenheid meer. En wat is er gebeurd bij de klok? Ineens een zwarte interface/ achtergrond? Totaal niet gebruiksvriendelijk dit.
Het lijkt steeds meer een beetje op Android, maar niet eens op de goede manier.
En natuurlijk dat de iPhone SE een lagere benchmark score heeft gekregen door de update.
- edit - Beetje de widgets gerangschikt en wat ik eerst in mijn notificatiescherm had (Datum/ weer enz) doe ik nu in mijn zoek venster (rechts swypen). Maar nu weer een ander euvel. Ik gebruikte daar met iOS 9 vaak om plaatsen te zoeken zoals winkels en bars ed. Dat is er ook niet meer.
Dus een probleem soort van opgelost en een ander probleem erbij. Geen gebruiksvriendelijke update dit. *grom* Straks ga ik écht overstappen naar Android hoor
Overigens nog steeds geen fan van iOS 10. Waar eerst met bepaalde handelingen 1 swype nodig was zijn er nu 2 tot 3 nodig. Heel vervelend. Check bijvoorbeeld control center, wat is daar gebeurd? Eerst omhoog swypen en dan nog eens naar links om bij je media controls te komen? Evenals notificatie center. Men swyped (hoe schrijf je dat?) naar beneden en wat krijg je als eerste te zien? berichten notificaties. Voorheen was dit dus gewoon de datum, agenda afspraken en alle andere widgets.
Heel vervelend dat je primaire data dus pas na een aantal keer zwiepen te zien krijgt. En ik val in herhaling dat het er niet uitziet. totaal geen eenheid meer. En wat is er gebeurd bij de klok? Ineens een zwarte interface/ achtergrond? Totaal niet gebruiksvriendelijk dit.
Het lijkt steeds meer een beetje op Android, maar niet eens op de goede manier.
En natuurlijk dat de iPhone SE een lagere benchmark score heeft gekregen door de update.
- edit - Beetje de widgets gerangschikt en wat ik eerst in mijn notificatiescherm had (Datum/ weer enz) doe ik nu in mijn zoek venster (rechts swypen). Maar nu weer een ander euvel. Ik gebruikte daar met iOS 9 vaak om plaatsen te zoeken zoals winkels en bars ed. Dat is er ook niet meer.
Dus een probleem soort van opgelost en een ander probleem erbij. Geen gebruiksvriendelijke update dit. *grom* Straks ga ik écht overstappen naar Android hoor
[ Voor 18% gewijzigd door 4acesNL op 09-09-2016 16:09 ]
Nee hoor, de aanbevolen manier van Apple is ook OTAVerwijderd schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 13:32:
maakt het nog uit of je ios 10 OTA update, of via een computer => itunes?
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Heeft te maken met homekit. Als je homekit accessoires hebt komt er een 3e tab bij.4acesNL schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:35:
[...]
[...]

En verder blijft hij gewoon staan op het tab dat je het laatste open had.
[ Voor 4% gewijzigd door Whatson op 10-09-2016 13:58 ]
Ik heb hier op de laatste public beta echt een batterijvreter. Safari slurpt de batterij helemaal leeg op mijn iPhone 6s. Staat dagelijks bovenaan bij batterijgebruik met 40-50% terwijl ik die amper gebruik. Er staat bij dat "audio" binnen safari wordt gebruikt. Enige wat ik me kan voorstellen is dat de pagina van DWDD dit doet. Hier kijk ik af en toe de rubriek de tv draait door terug. Kan iemand dit bevestigen dat safari op de achtergrond dan bezig blijft op de een of andere manier?
Mijn boefje is liev!
De Website Draait DoorJB schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 21:06:
Enige wat ik me kan voorstellen is dat de pagina van DWDD dit doet. Hier kijk ik af en toe de rubriek de tv draait door terug.
(Sorry, kon het niet laten)
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Daar lijkt het wel op jaRobV schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 21:13:
[...]
De Website Draait Door![]()
(Sorry, kon het niet laten)
Mijn boefje is liev!
Mijn verontschuldigingen. Je hebt natuurlijk niets aan zo een antwoord. Ik heb een 5s en iPad3, en ik kan melden dat ik geen problemen met de battery life ondervindt maar ach ik heb de DWDD site/app ook niet gebruikt. Wellicht een flauwe deur intrappen, maar kijk eens hoe het met je hatterij gaat als je een dag geen DWDD kunnen kijkt?
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Ja dat poog ik nu te doen. Ik vergeet steeds safari/tabblad af te sluiten.RobV schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 21:22:
[...]
Mijn verontschuldigingen. Je hebt natuurlijk niets aan zo een antwoord. Ik heb een 5s en iPad3, en ik kan melden dat ik geen problemen met de battery life ondervindt maar ach ik heb de DWDD site/app ook niet gebruikt. Wellicht een flauwe deur intrappen, maar kijk eens hoe het met je hatterij gaat als je een dag geen DWDD kunnen kijkt?
Ik zie overigens ook dat ik "iOS 10" nu kan downloaden.
[ Voor 5% gewijzigd door JB op 10-09-2016 21:45 ]
Mijn boefje is liev!
Is er echt geen manier om als je naar beneden swyped, dat je dan gewoon je today scherm weer te zien krijgt? Nu zie je eerst je notificaties en moet ik eerst naar rechts zwiepen voor mijn today/widget schermpje. Wat een idiote veranderingen in iOS10. Veel vertrouwde functies kosten nu extra handelingen.
slide to unlock weg. Geen last van als je touchID gebruikt doordat je die functie in toegankelijkheid weer kunt inschakelen. Maar als je geen touchID gebruikt klopt je aloude unlock routine niet meer.
Camera vanaf lockscreen niet meer te benaderen met swype omhoog, maar met swype naar links. Echt waarom?? Mogelijk werkt dit wat betrouwbaarder. We zullen zien.. Weer een routine die anders is.
Widget scherm niet meer met 1 swype naar beneden te benaderen..
Notificaties en widgets in soort van bubbels, kost veel schermruimte.. Kwestie van wennen en smaak misschien, maar dat edge-to-edge van iOS9 was m.i. mooier en vooral praktischer..
Nouja, we zullen er wel weer aan wennen..
slide to unlock weg. Geen last van als je touchID gebruikt doordat je die functie in toegankelijkheid weer kunt inschakelen. Maar als je geen touchID gebruikt klopt je aloude unlock routine niet meer.
Camera vanaf lockscreen niet meer te benaderen met swype omhoog, maar met swype naar links. Echt waarom?? Mogelijk werkt dit wat betrouwbaarder. We zullen zien.. Weer een routine die anders is.
Notificaties en widgets in soort van bubbels, kost veel schermruimte.. Kwestie van wennen en smaak misschien, maar dat edge-to-edge van iOS9 was m.i. mooier en vooral praktischer..
[ Voor 56% gewijzigd door Japie.G op 11-09-2016 10:44 ]
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Is het veilig om een iPhone 4S te gebruiken die geen updates meer zal ontvangen over 3 dagen? Als een Android gebruiker heb ik geen ervaring met hoe onveilig iOS is als het geen updates meer ontvangt. Stopt Apple nu volledig de ontwikkeling van iOS 9, of rollen ze er nog wel beveilingsupdates voor uit, zoals Google doet met sommige apparaten met Android 6?
De oudere telefoons krijgen wel gewoon security patches.Laurence007 schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:51:
Is het veilig om een iPhone 4S te gebruiken die geen updates meer zal ontvangen over 3 dagen? Als een Android gebruiker heb ik geen ervaring met hoe onveilig iOS is als het geen updates meer ontvangt. Stopt Apple nu volledig de ontwikkeling van iOS 9, of rollen ze er nog wel beveilingsupdates voor uit, zoals Google doet met sommige apparaten met Android 6?
En welke telefoons zijn dat op dit moment? Hoe lang zou je een iPhone dan nog gewoon kunnen gebruiken via deze beveilingsupdates?xoniq schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:52:
[...]
De oudere telefoons krijgen wel gewoon security patches.
Nu met 1 swype naar rechts.Japie.G schreef op zondag 11 september 2016 @ 10:33:
Is er echt geen manier om als je naar beneden swyped, dat je dan gewoon je today scherm weer te zien krijgt? Nu zie je eerst je notificaties en moet ik eerst naar rechts zwiepen voor mijn today/widget schermpje. Wat een idiote veranderingen in iOS10. Veel vertrouwde functies kosten nu extra handelingen.
Een tijdje geleden was er zelfs een patch uitgerold die nog invloed had op de 3GS.Laurence007 schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:53:
[...]
En welke telefoons zijn dat op dit moment? Hoe lang zou je een iPhone dan nog gewoon kunnen gebruiken via deze beveilingsupdates?
Kijk, aan zulke info heb ik wat. Dat zegt wel genoeg wat mij betreft. Bedankt!xoniq schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:54:
[...]
Een tijdje geleden was er zelfs een patch uitgerold die nog invloed had op de 3GS.
Sowieso zou ik er bij iOS niet te huiverig op zijn. De berichten van een exploit in iOS wordt harder de media in gegooid omdat het uitzonderlijk is, en vaak lang niet zo erg of makkelijk te misbruiken als de media dit doet voorkomen.Laurence007 schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:56:
[...]
Kijk, aan zulke info heb ik wat. Dat zegt wel genoeg wat mij betreft. Bedankt!
Bij Android heb je die patches wel echt nodig, omdat daar echt major security flaws voor komen waarmee men je hele telefoon kan open gooien.
Snap wat je bedoelt, maar denk dat het voor Android precies hetzelfde is. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, en ik heb geen intentie om een Android vs iOS discussie op te starten. Mijn vraag over de veiligheid van iOS en oudere toestellen is beantwoord, dus dank hiervoorxoniq schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:58:
[...]
Sowieso zou ik er bij iOS niet te huiverig op zijn. De berichten van een exploit in iOS wordt harder de media in gegooid omdat het uitzonderlijk is, en vaak lang niet zo erg of makkelijk te misbruiken als de media dit doet voorkomen.
Bij Android heb je die patches wel echt nodig, omdat daar echt major security flaws voor komen waarmee men je hele telefoon kan open gooien.
Heeft iemand ook problemen met het scherm dat af en toe niet reageert? Heb dit sinds de laatste beta (en GM).
Probleem is simpel op te lossen door het scherm aan/uit te zetten, maar ik begin mij er nu wel aan te ergeren.
Zit geen patroon in, gebeurt spontaan en een restore heeft helaas niet geholpen.
Probleem is simpel op te lossen door het scherm aan/uit te zetten, maar ik begin mij er nu wel aan te ergeren.
Zit geen patroon in, gebeurt spontaan en een restore heeft helaas niet geholpen.
Ik merk met de GM dat mijn batterij van mijn 6S Plus toch wat sneller leeg lijkt te lopen dan met de laatste versie van iOS 9. Of zit dit tussen de oren?
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Ben je nu intensiever met de telefoon bezig?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Nee niet echt...Rivanov schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:12:
Ben je nu intensiever met de telefoon bezig?
Ja alleen vanaf homescreen pagina 1

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
En lock screen. En vanuit de dropdown scherm.
Gisteren stond er ineens een textbox met een send knop overal, waar ik niet meer vanaf kwam dus maar gereboot. Gebeurde tijdens starten van Whatsapp en toevallig naar landscape roteren.
Heb de indruk dat het wat minder snappy is (6+) en ben over het notificatie systeem niet echt te spreken nog. Even wennen, zal wel goed komen.
Heb de indruk dat het wat minder snappy is (6+) en ben over het notificatie systeem niet echt te spreken nog. Even wennen, zal wel goed komen.
Kwam er wel achter dat PPTP VPN eruit is gesloopt sinds iOS 10. Mijn Uni gebruikt dat dus nog, onlangs het feit dat wachtwoorden plaintext worden verstuurd.
MacOS Sierra heeft het ook niet meer.
MacOS Sierra heeft het ook niet meer.
[ Voor 11% gewijzigd door Whatson op 12-09-2016 09:48 ]
Goed, ik heb hier in meerdere posts mijn beklag gedaan over iOS 10. Nu wilde het dat ik 3 weken niet thuis ben. Gelukkig kon ik terecht op mijn werk en draai nu weer heerlijk iOS 9.3.5, aangezien deze nog gesigneerd wordt. Ik ben weer blij. Geen onnodig geswype meer en lelijke cards die op een mock up design uit de jaren 90 lijkt gemaakt in word. Opdringerige (meer ruimte innemende notificaties
die op pre iOS 7 design lijkt inclusief lelijke slagschaduw. En verdere rare design keuzes zoals wekker gedeelte ineens zwart terwijl de rest juist witter is geworden. Enz enz.
die op pre iOS 7 design lijkt inclusief lelijke slagschaduw. En verdere rare design keuzes zoals wekker gedeelte ineens zwart terwijl de rest juist witter is geworden. Enz enz.
Zou iemand is Shazam kunnen testen op IOS 10? Bij mij slaat hij compleet vast.
Ik heb dit probleem ook (al sinds beta 4). Ik heb een bug ticket gemaakt maar helaas is die nog niet opgepakt.freddyathlon schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:20:
Ik merk met de GM dat mijn batterij van mijn 6S Plus toch wat sneller leeg lijkt te lopen dan met de laatste versie van iOS 9. Of zit dit tussen de oren?
Werkt hier prima.Mrk87 schreef op maandag 12 september 2016 @ 19:47:
Zou iemand is Shazam kunnen testen op IOS 10? Bij mij slaat hij compleet vast.
Gebruik de auto Shazam functie bv erg vaak.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd

Ik krijg de Muziek Widget niet in het berichtencentrum van mijn 6 Plus 'geladen', ook niet als er muziek afspeelt. Op mijn iPhone 6 is het geen enkel probleem.
Ik heb instellingen al gereset, de widget uit berichtencentrum gehaald, opnieuw gestart, etc. Zelfs de iPhone tekst vetgedrukt maken (een tip die ik ergens vond) helpt niks.
Hebben anderen hier ook last van (gehad) en/of een suggestie voorhanden?
Weet een van jullie waar de plaatjes/gif zoeker naar toe verhuisd is in iMessage GM?
Zit toch gewoon onder het pijltje naast de typebalk?Donstil schreef op maandag 12 september 2016 @ 22:50:
Weet een van jullie waar de plaatjes/gif zoeker naar toe verhuisd is in iMessage GM?

Daar linksboven
[ Voor 6% gewijzigd door Fuwor op 12-09-2016 23:11 ]
Hier sinds iOS 10 GM niet meer.Fuwor schreef op maandag 12 september 2016 @ 23:09:
[...]
Zit toch gewoon onder het pijltje naast de typebalk?
[afbeelding]
Daar linksboven

Dat is gek, je zit nu wel in de App Store voor iMessage, er staat geen camera naast het App Store/Digital Touch icoon?Donstil schreef op maandag 12 september 2016 @ 23:14:
[...]
Hier sinds iOS 10 GM niet meer.
[afbeelding]

Ooh sorry nee. Ik bedoel niet de camera.Fuwor schreef op maandag 12 september 2016 @ 23:20:
[...]
Dat is gek, je zit nu wel in de App Store voor iMessage, er staat geen camera naast het App Store/Digital Touch icoon?
[afbeelding]
Ik bedoel de mogelijkheid om plaatjes/gifs te zoeken en direct in iMessage te plakken. Dit zat in beta 1tm8 onder het AppStore icoon.
Nou vandaag zou iOS 10 moeten uitkomen voor iedereen. Net gekeken maar iPhone meld dat mn iOS 9.3.5 up to date is. Hoe laat kunnen we ongeveer updaten denken jullie?
MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods
19:00 uur meestal
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ik begreep dat in de loop van de dag e.e.a. uitgerold word. misschien hebben ze geleerd van vorige keren nadat iedereen tegelijk gaat updaten?BillSpaarbank schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 06:56:
Graag zou ik zien dat in de loop van de dag de handmatige update optie 'aan' ging.BillSpaarbank schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 06:56:
De mensen die op IOS 10 zitten te wachten kunnen dan voor de 'storm' uit de GM installeren.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Je kan toch de GM al sinds vorige week installeren?JackBol schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 08:28:
[...]
Graag zou ik zien dat in de loop van de dag de handmatige update optie 'aan' ging.
De mensen die op IOS 10 zitten te wachten kunnen dan voor de 'storm' uit de GM installeren.
...less is more
Ik heb de IPSW van Apple wel gedownload, maar kan ik die zo over mijn huidige iPhone heen zetten via iTunes?funk-e schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:16:
[...]
Je kan toch de GM al sinds vorige week installeren?
Is dat 100% identiek aan nog een paar uur wachten en dan de OTA installeren?
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
De App Store voor iMessage is zojuist live gegaan, dus je kunt voor GIFs nu in ieder geval GIPHY installeren!Donstil schreef op maandag 12 september 2016 @ 23:22:
[...]
Ooh sorry nee. Ik bedoel niet de camera.
Ik bedoel de mogelijkheid om plaatjes/gifs te zoeken en direct in iMessage te plakken. Dit zat in beta 1tm8 onder het AppStore icoon.
Ben benieuwd of de update naar IOS 10 nog een probleem gaat zijn om mijn iPhone 6, want mijn home button reageert 9 van de 10 keer niet en de vingerscanner doet het al heel lang niet meer. Daarom maak ik op dit moment gebruik van de softwarematige knop (AssistiveTouch). Heb begrepen dat je de nieuwe manier van unlocken wel kan aanpassen naar de manier zoals we gewend zijn, niet?
Nouja, zonder omweg kan je de Slide to Unlock niet meer terughalen geloof ik. Je moet nu de homeknop ingedrukt houden om te unlocken met TouchID of de homeknop 1 keer indrukken voor de toegangscode.
Dit eerste kan je weer terugzetten naar hoe we het gewend zijn in iOS 9 waardoor je maar een keer hoeft te drukken i.p.v. ingedrukt te houden.
Dit eerste kan je weer terugzetten naar hoe we het gewend zijn in iOS 9 waardoor je maar een keer hoeft te drukken i.p.v. ingedrukt te houden.
Ik heb sinds de update naar de GM het probleem dat ik twee apps niet kan downloaden, ze blijven staan op 'wachten'. Ik had dit ook voor bij de eerste beta, en toen kon ik ze gewoon uit iCloud opnieuw downloaden. Dit werkt nu echter niet. Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Haha ja dat is waar. Opzich ook prima maar de native versie was juist zo mooi.Fuwor schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:27:
[...]
De App Store voor iMessage is zojuist live gegaan, dus je kunt voor GIFs nu in ieder geval GIPHY installeren!
Begrijp op Macrumors dat het bij sommige nog wel aan staat
Als je die OTA installeer blijft je beta-profiel bestaan!4acesNL schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:35:
de GM is gewoon de definitieve versie. Je hoeft dus niets te doen (beta-profiel is al verwijderd) en bij een volgende update kun je gewoon eh, updaten
Ik vind iMessage wel potentieel hebben met alle apps (niet alleen stikkers). Enige nadeel (voor veel apps) iOS-only. Apple zou echt een Android versie moeten releasen.
De kans is groot dat Whatsapp snel met een kopie komt en dan heeft Apple het nakijken.
Hij had aangegeven dat het beta-profiel was verwijderd. Ik heb dit ook altijd zo gedaan en nooit problemen mee gehad met verdere updates.
Ik heb de GM via OTA geïnstalleerd en bij mij staat inderdaad de "iOS Beta Software Profile" er nog.iAmRenzo schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:23:
[...]
Als je die OTA installeer blijft je beta-profiel bestaan!
Ik vind iMessage wel potentieel hebben met alle apps (niet alleen stikkers). Enige nadeel (voor veel apps) iOS-only. Apple zou echt een Android versie moeten releasen.
De kans is groot dat Whatsapp snel met een kopie komt en dan heeft Apple het nakijken.
Is het verstandig om deze te verwijderen??
Time tables voor wanneer IOS10 uitkomt per land.
http://www.iphonehacks.com/2016/09/ios-10-release-time.html
http://www.iphonehacks.com/2016/09/ios-10-release-time.html
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Volgens mij kan dat geen kwaad. Je kunt ook even wachten op de release vanavond en hem dan verwijderen. Tenzij je ook 10.1 wilt testen!iMars schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:37:
Ik heb de GM via OTA geïnstalleerd en bij mij staat inderdaad de "iOS Beta Software Profile" er nog.
Is het verstandig om deze te verwijderen??
Ben trouwens wel benieuwd wanneer de Whatsapp update komt voor Siri. Ik had vanochtend al een hele rij apps voor iOS 10 (voornamelijk widgets en stickers/apps voor iMessage).
[ Voor 18% gewijzigd door iAR op 13-09-2016 11:03 ]
Volgens mij heeft Whatsapp niet zo'n lekker trackrecord voor het implementeren van nieuwe functies in de app. Ik weet nog dat ik met mijn 6Plus een paar maanden heb moeten wachten op een fatsoenlijke resolutie en dat de ondersteuning voor Rich Notifications ook wel even geduurd heeft.iAmRenzo schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:01:
[...]
Ben trouwens wel benieuwd wanneer de Whatsapp update komt voor Siri. Ik had vanochtend al een hele rij apps voor iOS 10 (voornamelijk widgets en stickers/apps voor iMessage).
Ja, dat klopt. We wachten allemaal nog op een Apple Watch app, nou ja, allemaal. Haha.DwightKSchrute schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:09:
Volgens mij heeft Whatsapp niet zo'n lekker trackrecord voor het implementeren van nieuwe functies in de app. Ik weet nog dat ik met mijn 6Plus een paar maanden heb moeten wachten op een fatsoenlijke resolutie en dat de ondersteuning voor Rich Notifications ook wel even geduurd heeft.
Maar volgens mij zijn ze wel wat sneller geworden met dingen. Ze voelen ergens een hete adem.
Zo even backupjuhh gemaakt batterij helemaal vol, ben er helemaal klaar voor, nog 7 uur en 28 minuten
[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 13-09-2016 11:33 ]
... en over 7 uur is je batterij op ~35%Albert020 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:32:
Zo even backupjuhh gemaakt batterij helemaal vol, ben er helemaal klaar voor, nog 7 uur en 28 minuten
Nog geen updates beschikbaar, niet voor WatchOS en iOS
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Wordt ook rond 19:00 verwacht volgens mijNicj56 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:53:
Nog geen updates beschikbaar, niet voor WatchOS en iOS
Dat gok ik ook.. Aangezien ik eerder terug las dat ze hem door de dag heen verwachten.... Leek me overigens ook al sterk.
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Vraagje over de nieuwe unlock feature van IOS 10.
ik gebruik nu geen toegangscode of vingerid. Gewoon swipe en hij doet het.
Sterker nog als ik de hoes bij de ipad omhoog doe kan ik gelijk verder.
blijft dit gewoon zo? Of ben ik straks verplicht om een toegangscode aan te maken?
blijft dit gewoon zo? Of ben ik straks verplicht om een toegangscode aan te maken?
Verwijderd
Dit vermeld Iculture (http://www.iculture.nl/do...r.com&utm_campaign=buffer)zeve schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:07:
Vraagje over de nieuwe unlock feature van IOS 10.
In iOS 10 is er een aantal vernieuwingen voor het beginscherm. Apple heeft de ‘schuif om te ontgrendelen’ functie verwijderd. Je kunt je iPhone nu ontgrendelen door op de Touch ID-knop te drukken, ook als je geen vingerafdruk hebt ingesteld of een oudere iPhone hebt. Ook nieuw is de Raise to Wake-functie, waardoor het scherm aan springt zodra je het toestel oppakt. Het widgetsscherm is mooier gemaakt en verplaatst, want deze krijg je nu te zien als je vanaf het toegangsscherm naar rechts veegt. Naar links vegen zorgt ervoor dat je camera wordt geactiveerd.
Verwijderd
Wordt de telefoon dan niet continu "wakker" in je broekzak vraag ik me dan af? Omdat de telefoon dan ook beweegt? Wellicht hebben enkele beta-testers hier ervaring mee?
Ben een Beta tester maar heb de iPhone 6 en het werkt pas vanaf de 6S. Echter heb ik vernomen dat het wel goed werkt en echt alleen gebeurd wanneer je het zo pakt dat je wil kijken. Lijkt er dus op dat ze hier wel over nagedacht hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:23:
Wordt de telefoon dan niet continu "wakker" in je broekzak vraag ik me dan af? Omdat de telefoon dan ook beweegt? Wellicht hebben enkele beta-testers hier ervaring mee?
Zelfs in hoesje, wordt de telefoon wakker als je 'm optilt. Of deze dan ook unlockt, geen ervaring mee (heb altijd code/fingerprint). Maar lijkt mij dat deze niet unlockt. Je moet dan nog steeds swipen.Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:23:
Edit: net even uitgetest, code eraf gehaald. Met tilt is hetzelfde alsof je de power knop 1x indrukt: scherm gaat aan, maar unlockt niet. (iPhone 6s iOS 10.0.1)
[ Voor 14% gewijzigd door iMars op 13-09-2016 15:40 ]
Swipen is sinds iOS 10 nietmeer. Home button indrukken.iMars schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:38:
[...]
Zelfs in hoesje, wordt de telefoon wakker als je 'm optilt. Of deze dan ook unlockt, geen ervaring mee (heb altijd code/fingerprint). Maar lijkt mij dat deze niet unlockt. Je moet dan nog steeds swipen.
Edit: net even uitgetest, code eraf gehaald. Met tilt is hetzelfde alsof je de power knop 1x indrukt: scherm gaat aan, maar unlockt niet. (iPhone 6s iOS 10.0.1)
Inderdaadludacrash schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:41:
[...]
Swipen is sinds iOS 10 nietmeer. Home button indrukken.

Is het verstandig om gelijk te updaten? Vorige keren kwam er nog wel eens een flinke bug voor. Maar ik ben zeer benieuwd naar de uitbreidingen op iOS 10 t.b.v. Carplay. Het schijnt nu dat externe schermen ook worden ondersteund (dus niet alleen het beeld op je navigatiescherm, maar ook tussen je toerentellers bijvoorbeeld).
Iemand hier die Carplay heeft getest met iOS10?
-edit-
Ik moet eerst zoeken en dan pas posten blijkbaar:
Iemand hier die Carplay heeft getest met iOS10?
-edit-
Ik moet eerst zoeken en dan pas posten blijkbaar:
Ik ben benieuwd of je ook een tweede scherm in je auto hebt? Die van mij geeft nu alleen "Carplay" weer, terwijl ik daar bijv. Spotify of Apple music wel zou willen zien. Dit scherm dus:Superdaantje schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 05:38:
Vandaag voor het eerst aan spelen geweest met Carplay in mijn auto. Nu heb ik hier volgende vraag over.
Als ik Carplay heb draaien kan ik dan ook een app draaien als Flitsmeester op de telefoon zelf. Het werkt wel, maar als ik iets doe op scherm van de auto dan sprint de telefoon ook mee. Is het mogelijk om een app als flitsmeester dedicated te draaien op je telefoonscherm naast Carplay?
* scherm auto - switch tussen Carplay en navigatie
* telefoon - alleen Flitsmeister
Wel gelezen dat flitsmeester wil komen met Carplay app, maar dat dit nog lastig is deze door de procedure te krijgen om goed te keuren.

[ Voor 59% gewijzigd door Kecin op 13-09-2016 16:52 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Jep ik. Maar het scherm tussen je tellers wordt niet meegenomen. Ik heb een nieuwe Opel Astra met de Navi900 inclusief kleurenscherm tussen m'n klokken en draai iOS 10 GM.
Daarvoor zal waarschijnlijk de autofabrikant nog updates voor moeten doorvoeren.
Daarvoor zal waarschijnlijk de autofabrikant nog updates voor moeten doorvoeren.
[ Voor 48% gewijzigd door Rivanov op 13-09-2016 16:52 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Yepss, iOS10 staat te downloaden, 1GB om exact 19:00 uur
[ Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 13-09-2016 19:01 ]
Denk ik ook, staat nu 2 uur.....GoEV6 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:01:
Hij is bezig hier. Gaat wel ff duren denk ik.
[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 13-09-2016 19:03 ]
Hier ook bezig! iPhone 5. Update is 876MB groot. 14 min.
[ Voor 7% gewijzigd door BaZnGaNL op 13-09-2016 19:03 ]
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Hier iPhone SE 1 GB groot, 34 min.BaZnGaNL schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:03:
Hier ook bezig! iPhone 5. Update is 876MB groot. 14 min.
Hier stonden de release notes. Dit leek me interessant voor de mensen die aan het wachten waren. Maar gezien de reactie hieronder heb ik het maar weer verwijderd.
[ Voor 100% gewijzigd door Sepio op 13-09-2016 19:24 ]
Dit is al reeds een week bekend, en kunnen mensen toch lezen als ze het installeren? Dit knippen en plakken begrijp ik niet helemaal.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Dus als de homeknop kapot is (zoals in mijn geval) kan je je toestel na een update naar IOS10 niet meer in?Fuwor schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:42:
Nouja, zonder omweg kan je de Slide to Unlock niet meer terughalen geloof ik. Je moet nu de homeknop ingedrukt houden om te unlocken met TouchID of de homeknop 1 keer indrukken voor de toegangscode.
Ach ik had het wel handig gevonden als referentie in het iOS 10 topic...carpebios schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:19:
Dit is al reeds een week bekend, en kunnen mensen toch lezen als ze het installeren? Dit knippen en plakken begrijp ik niet helemaal.
👉🏻 Blog 👈🏻
Hebben jullie ook via iTunes dat systeemsoftware 10.0.1 beschikbaar is ipv 10.0.0?
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Hier een tweetal SE's en een iPad waarop de update mislukt is. Gestart om 18:59, ging lekker vlot maar vervolgens kreeg ik de melding dat hij via iTunes hersteld moet worden.......
quote]Albert020 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:37:
Hier gewoon OTA bijna klaar nog 5 min
[/quote]
Zowel OTA als via iTunes ging het mis, dus maakt niet zoveel uit. Hoor net ook van een maatje dat z'n 6S ook problemen heeft. De eerste SE krijg ik ook niet hersteld via iTunes.....
quote]Albert020 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:37:
Hier gewoon OTA bijna klaar nog 5 min
[/quote]
Zowel OTA als via iTunes ging het mis, dus maakt niet zoveel uit. Hoor net ook van een maatje dat z'n 6S ook problemen heeft. De eerste SE krijg ik ook niet hersteld via iTunes.....
[ Voor 49% gewijzigd door Jeroen797 op 13-09-2016 19:39 ]
Same here, iPhone 6S. Is nu aan het updaten via iTunes...Jeroen797 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:35:
Hier een tweetal SE's en een iPad waarop de update mislukt is. Gestart om 18:59, ging lekker vlot maar vervolgens kreeg ik de melding dat hij via iTunes hersteld moet worden.......
Ja, maar dan ook OTA geupdate en hij is nu klaar met de install.BaZnGaNL schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:34:
Hebben jullie ook via iTunes dat systeemsoftware 10.0.1 beschikbaar is ipv 10.0.0?
iOS 10.0.1 (14A403)
[ Voor 6% gewijzigd door Sumuhtsop op 13-09-2016 19:52 ]
Hier ook een SE die gefaald is en nu aan het herstellen naar 9.3.5.. iPhone 6 lijkt in een update loop te zitten.Jeroen797 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:35:

Putverdeurie, de eersten zullen de laatsten zijn blijkbaar... update binnen om 18:57, OTA gedaan, melding "itunes" op het scherm. Nu nog bezig met update via iTunes. Hopelijk daarna alles nog in orde...
hier ook een probleem met een iPhone se
zegt die sluit aan iTunes , dan wilt die terug naar 9
zit in een bad loop
zegt die sluit aan iTunes , dan wilt die terug naar 9
zit in een bad loop
Download binnen en is nu aan het updaten iPhone SE
Nog niks aanwezig voor WatchOS3 helaas.
Yes, hier ookCrawl NL schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:43:
Download binnen en is nu aan het updaten iPhone SE
2x iPhone 6s en 1 iPhone 6 bricked hier thuis. Op macrumors ook enorm veel klachten.
mijn advies: NIET UPDATEN VOORLOPIG!!
mijn advies: NIET UPDATEN VOORLOPIG!!