| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
[ Voor 39% gewijzigd door HaterFrame op 20-08-2016 17:02 ]
I am the great Cornholio!
Ik heb eigelijk vanaf beta 1 vrijwel geen problemen gehad met deze hele serie ios10 beta's, een van de betere series tot nu toe.Donstil schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 22:52:
Beta drie en vier waren vreselijk hier, zes is weer prima eigenlijk.
Leg hem net op de lader met 23% na de tweede dag (Ik heb alle gezondheids meuk uit)
Mijn GF had wel in de dock GFX bugs afgelopen beta, maar nu ook opgelost.
Met pb 2 was Safari hier ook traag, nu met pb 6 weer zoals het hoort, fijn!
NRG
Klopt, hier op iOS 9 idem dito.Mar.tin schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:56:
[...]
Volgens mij is dit een update van de Youtube app, en niet persé iOS![]()
Kan even de bron niet vinden..
Vind de laatste jaren de teleurstellingen sowieso toe nemen.Psycho_Mantis schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:07:
Lijkt er toch wel een beetje op dat WatchOS3 een teleurstelling is. de weer app is echt slechter geworden als je het mij vraagt. Apps laden duurt nog steeds te lang, iPhone pakken is sneller.
Time travel is verdwenen uit het niets. Geen Scribble voor Nederland, Geen slimme antwoorden.
En een simpel iets als zelf een beltoon instellen kan nog steeds niet.
Misschien dat het met WatchOS 4 nog wat wordt.
Het is steeds vaker dat er hoog van de toren wordt geblazen, bijvoorbeeld "Siri open voor ontwikkelaars" of "Multilingual keyboard", dan komen de details... "alleen voor zes soorten apps" of "alleen voor talen met text prediction". En de teleurstelling "apps die je amper in nl gebruikt of met zeer forse beperkingen" en "nederland nog steeds geen text prediction".
Ik werk nu al een paar weken met iOS10 en Sierra. En elke keer vragen vrienden "oeh, en... wat is er nieuw en beter". Ik moet altijd nadenken over het antwoord. Verder dan de achteruitgang van (Apple Music) kom ik niet. En dan laat ik Photos zien en dan denk je ach ja (face tagging niet compleet, objects tagging niet heel goed en aandenkens moeten eerst downloaden voordat je ze kunt afspelen).
Ik heb precies hetzelfde. Nu een paar weken op iOS 10, maar kan ook niet aangeven wat nou dé reden is om van 9 naar 10 te gaan. iOS 9 vond ik vorig jaar niet eens de moeite om beta te draaien op basis van de keynote. iOS 7 leek heel spannend, maar toen ik de beta erop had was het vooral een nieuwe lik verf en weinig nieuwe functionaliteit.iAmRenzo schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:24:
[...]
Ik werk nu al een paar weken met iOS10 en Sierra. En elke keer vragen vrienden "oeh, en... wat is er nieuw en beter". Ik moet altijd nadenken over het antwoord. Verder dan de achteruitgang van (Apple Music) kom ik niet. En dan laat ik Photos zien en dan denk je ach ja (face tagging niet compleet, objects tagging niet heel goed en aandenkens moeten eerst downloaden voordat je ze kunt afspelen).
Mobiele telefoons zijn zowel qua hardware als software al jaren een beetje aan het voort kabbelen.
Ja, zo lijkt het maar er is toch meer te halen?Peabz21 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:02:
Mobiele telefoons zijn zowel qua hardware als software al jaren een beetje aan het voort kabbelen.
Ik begrijp dat de Nederlandse taal niet perse interessant is, maar het moet toch niet zo lastig zijn om prediction te implementeren? Swiftkey kan het ook. En als die ene optie er komt kun je ook: siri suggestions gebruiken, multilingual keyboard, (en weer) dicteren en emoji replacement gebruiken. Ik heb nu enkel Swiftkey aanstaan omdat ik anders continue moet switchen tussen keyboards.
Daarnaast is onze OV-data openbaar. En met al die contactloze terminals zou ApplePay ook niet heel lastig moeten zijn.
En dat Siri nog steeds "deel dit met vriend a" niet begrijpt snap ik ook niet. "herinner me aan dit op x tijd" kent ie wel. Het lijkt zo eendimensionaal en niet over nagedacht.
Maar goed, genoeg zomerdip geklaag. De beta voelt al wel stabiel aan met hier en daar nog een probleempje.
Hoe is het bij jullie met het scannen van de fotolibrary? Dat duurt bij mij een eeuigheid (iPad was in 2 nachten klaar). Komt waarschijnlijk omdat ik sleepcycle 's nachts aan heb, maar vervelend is het wel.
En had ik bij beta 2 nog 3 foto's op categorie "boon" (een erwt, een spersieboon en een peul) nu is alleen de spersieboon zichtbaar. Wel jammer, want handmatig toevoegen kan niet.
Jaja, uiteindelijk heb ik het toch maar eens geprobeerdGerardVanAfoort schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:28:
[...]
Meld je aan voor een public bèta en probeer het uit.. Post het op GoT en ineens staan er ervaringen over iOS 10 op een iPad 4 op internetTrager worden heb ik nooit ervaren op een iPad 3 de afgelopen 4 jaar.
Overigens, public bèta 5 is ook al beschikbaar meldt Mac Rumors
Ik kan concluderen dat de meeste apps gewoon net zo snel werken als op iOS 9. Er zitten hier en daar wat toevoegingen en wijzigingen in, maar zo spectaculair is het allemaal ook weer niet.
De enige echte uitzondering is het nieuwe lockscreen. Dat is niet alleen onhandig (homeknop kort indrukken, why???) maar lagt ook nog eens behoorlijk.
De App Store en iTunes waren ook traag, maar dit lag denk ik aan mijn verbinding.
Het hele resultaat is in deze video te bekijken:
Overigens heb ik direct hierna gewoon weer iOS 9.3.4 teruggezet - dit omdat ik anders mijn back-up niet meer terug kan zetten en ik voor de rest liever geen beta's op mijn eigen apparaten installeer.
Kan iemand anders dit bevestigen of ontkrachten? Van de Apple-site word ik niets wijzer...wel zou 10 binnenkort GM status krijgen...
Public beta 6 (en closed beta 7) is ook de laatste versie.ProjWorld schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 05:33:
Ik kan het niet meer terugzien bij Info en Software Update, maar het lijkt erop dat iOS10 van de beta af is? Na beta 6, geeft mijn iPhone 5 aan, dat 10.0 de meest recente is???
Kan iemand anders dit bevestigen of ontkrachten? Van de Apple-site word ik niets wijzer...wel zou 10 binnenkort GM status krijgen...
iOS 10 is nog niet uit Beta.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Overigens kan je wel soort van achterhalen op welke beta versie je zit door - wanneer je geheugen je in de steek laat - bij Instellingen > Algemeen > Info > Versie en dan het buildnumber door Google te gooien. Momenteel zie je daar 14A5345a staan als het goed is.
[ Voor 60% gewijzigd door swv op 25-08-2016 08:11 ]
Die 'lag' heb ik geen ervaring mee, draai iOS 10 béta al sinds nummer 1. De homeknop kort indrukken gebeuren kan je gewoon uitschakelen in toegankelijkheid. Dan is het weer zoals het was.arjan1995 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 17:28:
[...]
De enige echte uitzondering is het nieuwe lockscreen. Dat is niet alleen onhandig (homeknop kort indrukken, why???) maar lagt ook nog eens behoorlijk.
[...]
De 'why???' ligt 'm aan het feit dat de lockscreen nu een stuk interactiever is, je hebt de widgets aan de zijkant, je kan meer met notificaties, en op de iPhone 6S is de Touch-ID sensor absurd snel waardoor je het lockscreen amper ziet.
Aha, het kan dus uit!xoniq schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:47:
[...]
Die 'lag' heb ik geen ervaring mee, draai iOS 10 béta al sinds nummer 1. De homeknop kort indrukken gebeuren kan je gewoon uitschakelen in toegankelijkheid. Dan is het weer zoals het was.
De 'why???' ligt 'm aan het feit dat de lockscreen nu een stuk interactiever is, je hebt de widgets aan de zijkant, je kan meer met notificaties, en op de iPhone 6S is de Touch-ID sensor absurd snel waardoor je het lockscreen amper ziet.
IPad 4 heeft geen touch id sensor. Lag zul je op een 6s inderdaad ook niet ervaren, daar is ie veel te snel voor...
Ik heb vorige week ook een tijdje de homeknop uitgeschakeld onder toegankelijkheid. Met als resultaat dat de telefoon in mijn broekzak veel apps opende. Tevens wilde de telefoon naar zo'n 30 contacten een bericht sturen (gelukkig werd deze niet verstuurdxoniq schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:47:
[...]
Die 'lag' heb ik geen ervaring mee, draai iOS 10 béta al sinds nummer 1. De homeknop kort indrukken gebeuren kan je gewoon uitschakelen in toegankelijkheid. Dan is het weer zoals het was.

Heb je dan je broekzak dan opgeslagen als vingerafdruk in je touchid?Benn1e schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:14:
[...]
Ik heb vorige week ook een tijdje de homeknop uitgeschakeld onder toegankelijkheid. Met als resultaat dat de telefoon in mijn broekzak veel apps opende. Tevens wilde de telefoon naar zo'n 30 contacten een bericht sturen (gelukkig werd deze niet verstuurd). Ik heb toen heel snel weer de homeknop actief gemaakt en sindsdien heb ik dat probleem niet meer. Er zit dus een gedachtegang achter deze functie.
Hij loopt zoveel met z'n handen in z'n zakken dat deze zijn vingerafdruk hebben 'overgenomen'.Psycho_Mantis schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:26:
[...]
Heb je dan je broekzak dan opgeslagen als vingerafdruk in je touchid?
Precies, dat laatste is echt irritant op de 6S. Ik moet als ik notifications krijg ofwel de knop aan de zijkant gebruiken om het scherm aan te zetten, ofwel direct het pull-down menu gebruiken om de lijst met notificaties op te vragen.xoniq schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:47:
[...]
Lockscreen kan ik bij gebruik van hometoets niets mee omdat het zo snel verdwijnt.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Het is ook niet verhuist. De widgets zijn op meerdere plaatsen inzichtelijk. Daarom kan je die homeknop functie ook gewoon uitzetten.BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:17:
Ik vind het zelf ook niet zo erg als een lockscreen precies dat is: een lockscreen. Als ik iets wil doen, dan swipe ik wel (of met touch ID: unlock). Ik snap niet zo goed waarom er ineens zoveel functionaliteit moet verhuizen naar een scherm dat daar helemaal niet voor is bedoeld eigenlijk.
En waar is het lockscreen dan wel 'voor bedoelt'? Volgens mij is het gewoon ook bedoelt om snel toegang te krijgen tot bepaalde informatie (zoals agenda, datum en tijd, herinneringen).
Safari op de iPad (in mijn geval de Air) is wel fucking irritant wanneer je iets wilt zoeken. Dan hapert en stottert het typen omdat de suggesties geladen moeten wordenRobV schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 19:59:
Zo die beta7 is rap... safari lijkt wel doping.. en de gfx op de launch bar is ook weer gefixt,

Mijn boefje is liev!
Ik vind persoonlijk de widgets ideaal. Omdat ik ook zelf bepaal welke widgets ik wil zien. Je kan het zelf indelen, dus jij bepaald wat wel interessant is en wat niet.BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:17:
Een lockscreen is bedoeld om niet per ongelijk apps of functies op je telefoon te bedienen. Even puur bekeken. Natuurlijk is het soms wel makkelijk om gelijk een bericht te kunnen lezen en zo, maar hoe ver moet je er in gaan? En op welk moment zeg je 'we maken geen lockscreen meer', iets waar het in IOS10 al een beetje op lijkt.
Je kan die suggesties ook helemaal uitzetten in de instellingen van Safari. Op de telefoon heb ik dit ook gedaan. Dan maar geen directe Google suggesties of pre-loading. (Safari kan 'intelligent' de pagina die jij wellicht wilt bezoeken alvast laden op de achtergrond voor jij 'm aan klikt, waardoor de pagina sneller wordt getoond. Ik hoef dit niet, dus uit die hap. Scheelt resources en data.)JB schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:01:
[...]
Safari op de iPad (in mijn geval de Air) is wel fucking irritant wanneer je iets wilt zoeken. Dan hapert en stottert het typen omdat de suggesties geladen moeten wordenOp de iPhone heb ik dit niet.
bèta 8 en public 7, maar mijn Pro 9.7 ziet niks.. Stom! Deze week reset gedaan, dus mijn bèta profiel was niet aanwezig..
"Update: Many users appear to be running into an error when attempting to download the new beta, getting an "Unable to Check for Update" popup."
Hier nu aan het installeren. geïnstalleerd.
[ Voor 24% gewijzigd door GerardVanAfoort op 27-08-2016 12:54 ]
NRG
Zal wel te maken hebben met iOS 9.3.5 :-)
Gelukkig werkt Apple zoiets op snelle basis bij.
Weet niet of dit bij Android ook zo is.
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Van de fp: "Apple laat aan Ars Technica weten dat de kwetsbaarheden sinds vorige week ook niet meer in de openbare en developer-bèta's van iOS 10 zitten." mogelijk dus in bèta 7 al gedicht? En anders nú zekerNicj56 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:00:
Hier draait die ook al.
Zal wel te maken hebben met iOS 9.3.5 :-)
Gelukkig werkt Apple zoiets op snelle basis bij.
Weet niet of dit bij Android ook zo is.
Tsja Android, wordt natuurlijk wel gepatcht, maar 'het toestel wat je aanschaft' is gelijk aan een lot uit de loterij..
Quote fp over Nougat 7.0 voor Sony's devices "Sony heeft bekendgemaakt welke smartphones een update naar Android 7.0 Nougat krijgen. De Xperia Z3+, die halverwege 2015 uitkwam, is het oudste toestel dat door Sony voorzien wordt van de nieuwe Androidversie. Wanneer de updates komen is nog niet bekend."
Jaa! Je toestel is 15 mnd oud. Onvoldoende beveiligd/afgeschreven! Lekker duurzaam
NRG
Correct me if I'm wrong, maar Apple doet dit ook maar over een langere periode.GerardVanAfoort schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:14:
[...]
Van de fp: "Apple laat aan Ars Technica weten dat de kwetsbaarheden sinds vorige week ook niet meer in de openbare en developer-bèta's van iOS 10 zitten." mogelijk dus in bèta 7 al gedicht? En anders nú zeker![]()
Tsja Android, wordt natuurlijk wel gepatcht, maar 'het toestel wat je aanschaft' is gelijk aan een lot uit de loterij..
Quote fp over Nougat 7.0 voor Sony's devices "Sony heeft bekendgemaakt welke smartphones een update naar Android 7.0 Nougat krijgen. De Xperia Z3+, die halverwege 2015 uitkwam, is het oudste toestel dat door Sony voorzien wordt van de nieuwe Androidversie. Wanneer de updates komen is nog niet bekend."
Jaa! Je toestel is 15 mnd oud. Onvoldoende beveiligd/afgeschreven! Lekker duurzaam
Gelukkig ook een update gegeven in iOS 6 toen, er een nieuwe van iOS 7 kwam.
NRG
Ik snap de drang van sommige naar "de nieuwste versie" eigenlijk nooit zo.
Zo gaaf waren updates als 7.1/8.1/8.2/9.1/9.2/9.3 nou ook weer niet.
NRG
Ik ben van Apple naar Samsung en weer terug naar Apple. In het begin van de Samsung (Android) periode hield ik me ook niet bezig met het softwarebeleid en was ik alleen bezig met de telefoons zelf (Note 3 & S6).Donstil schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:44:
Maar ja wat dan nog?
Ik snap de drang van sommige naar "de nieuwste versie" eigenlijk nooit zo.
Zo gaaf waren updates als 7.1/8.1/8.2/9.1/9.2/9.3 nou ook weer niet.
In een later stadium, zeg maar zodra er nieuwe toestellen werden gelanceerd door Samsung merkte ik dat de liefde van Samsung voor haar eerdere gelanceerde toestellen al flink was bekoeld. Software updates duurde maanden, en dan niet 2/3 maanden maar meer 10/11 maanden. Dat begon mij steeds meer te irriteren.
Dit was 1 van de redenen dat ik ben teruggekeerd naar Apple want bij Samsung ben je na je aankoop als klant overgeleverd aan haar grillige update beleid. Jammer want ik vind de telefoonlijn die ze nu hebben prachtig alleen hebben ze sommige zaken nog niet op orde. Ik hoef niet op de voorste rij te zitten als het aankomt op software updates maar bijna een jaar wachten op een update van een toestel van pak 'm beet 1/2 jaar vindt ik echt te lang duren.
Dus ik snap die drang wel, niet om als een haantje de voorste te willen zijn maar er überhaupt wel 1 te krijgen.
Ik vind het overigens wel top van Samsung dat ze de Gear S software aan het klaarstomen zijn voor iOS. Ik heb de Gear S en zit nu in het beta programma (werk nog wel voor geen meter, maar goed de eerste stappen worden gezet).
[ Voor 20% gewijzigd door Crawl NL op 28-08-2016 10:23 ]
Als je een probleem ervaart en je moet maanden op je update wachten is dat idd erg vervelend.Crawl NL schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 09:29:
[...]
Ik ben van Apple naar Samsung en weer terug naar Apple. In het begin van de Samsung (Android) periode hield ik me ook niet bezig met het softwarebeleid en was ik alleen bezig met de telefoons zelf (Note 3 & S6).
In een later stadium, zeg maar zodra er nieuwe toestellen werden gelanceerd door Samsung merkte ik dat de liefde van Samsung voor haar eerdere gelanceerde toestellen al flink was bekoeld. Software updates duurde maanden, en dan niet 2/3 maanden maar meer 10/11 maanden. Dat begon mij steeds meer te irriteren.
Dit was 1 van de redenen dat ik ben teruggekeerd naar Apple want bij Samsung ben je na je aankoop als klant overgeleverd aan haar grillige update beleid. Jammer want ik vind de telefoonlijn die ze nu hebben prachtig alleen hebben ze sommige zaken nog niet op orde. Ik hoef niet op de voorste rij te zitten als het aankomt op software updates maar bijna een jaar wachten op een update van een toestel van pak 'm beet 1/2 jaar vindt ik echt te lang duren.
Dus ik snap die drang wel, niet om als een haantje de voorste te willen zijn maar er überhaupt wel 1 te krijgen.
Ik vind het overigens wel top van Samsung dat ze de Gear S software aan het klaarstomen zijn voor iOS. Ik heb de Gear S en zit nu in het beta programma (werk nog wel voor geen meter, maar goed de eerste stappen worden gezet).
Als er een nieuwe Android versie komt en je moet maanden wachten dan komt dat weer terug op mijn eerdere punt.
Kijk bv naar de nieuwe Note (Waar ik ook met een scheef oog naar aan het kijken ben, als de nieuwe iPhone weer een half lauwe update is dan kunnen ze de boom in
Security patches komen vaak ook gewoon naar Android toestellen welke geen nieuwe versies van het Os meer krijgen.GerardVanAfoort schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:50:
De laatste posts gaan over https://www.apple.com/support/security/ Apple Security updates, vind ik persoonlijk belangrijker elk jaar een nieuwe iOS versie.
Daar heb je een punt, maar in het 2e geval begon mij dat toch aardig te irriteren. Misschien was mijn verwachting te hoog, maar als ik kijk naar mijn Tab S 8.4 die na zijn laatste update naar 5.0 (nog niet eens 5.1.1) niet vooruit te branden is, dan vind ik dit voor een high end tablet uit 2014 ronduit een slechte zaak/service.Donstil schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:20:
[...]
Als je een probleem ervaart en je moet maanden op je update wachten is dat idd erg vervelend.
Als er een nieuwe Android versie komt en je moet maanden wachten dan komt dat weer terug op mijn eerdere punt.
Ik hoop voor je dat ze die belofte nakomen, je kunt dan wel zeggen dat het geen probleem hoeft te zijn, je voelt je op dat moment wel in de kou gezet als jouw Note 7 eind volgend jaar nog op 6.x zou draaien.Kijk bv naar de nieuwe Note (Waar ik ook met een scheef oog naar aan het kijken ben, als de nieuwe iPhone weer een half lauwe update is dan kunnen ze de boom in). Samsung geeft nu vooraf aan dat deze telefoon de update naar 7.x en 8.x (komt uit met 6.x) gaat krijgen en persoonlijk lijkt me dat prima voldoende.
Nogmaals ik vindt dat erg jammer want ik ben fan van hun huidige designs en was graag gebleven.
Nou dat gaat allemaal erg off-topic maar het schijnt binnen 3 maanden na release te zijn dat 7.0 komt.Crawl NL schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:45:
[...]
Daar heb je een punt, maar in het 2e geval begon mij dat toch aardig te irriteren. Misschien was mijn verwachting te hoog, maar als ik kijk naar mijn Tab S 8.4 die na zijn laatste update naar 5.0 (nog niet eens 5.1.1) niet vooruit te branden is, dan vind ik dit voor een high end tablet uit 2014 ronduit een slechte zaak/service.
[...]
Ik hoop voor je dat ze die belofte nakomen, je kunt dan wel zeggen dat het geen probleem hoeft te zijn, je voelt je op dat moment wel in de kou gezet als jouw Note 7 eind volgend jaar nog op 6.x zou draaien.
Nogmaals ik vindt dat erg jammer want ik ben fan van hun huidige designs en was graag gebleven.
Maar goed dat boeit me verder niet zoveel eigenlijk. Tenzij er deal breaking bugs in 6.0.1 op de Note zitten en daar lijkt het niet op.
Afgeschreven is hij niet. Telefoon werkt nog jaren en belangrijke veiligheids updates zul je vast wel krijgen.GerardVanAfoort schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:14:
[...]
OS updates zijn inderdaad een drama met Android.
Toch vraag ik me af in hoeverre de veiligheids updates belangrijk zijn. Als je gevoelige informatie op je telefoon hebt ben je sowieso verkeerd bezig en misschien ben ik beetje naïef maar heb nooit van praktijk gevallen gehoord waarbij iemand benadeeld is door een veiligheidslek.
Maar voor het gevoel is het wel lekker als je weet dat je toestel meerdere jaren ondersteund wordt dmv software updates en dat vind ik ook de sterkste kant van een iPhone en dat trekt mij ook wel. Switch wel eens tussen iPhone en Android en beide hebben hun voor en nadelen.
Ja maar waarom is dit al zover ik me kan heugen traag/stotterend/irritant bij een iPadxoniq schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 00:18:
[...]
Je kan die suggesties ook helemaal uitzetten in de instellingen van Safari. Op de telefoon heb ik dit ook gedaan. Dan maar geen directe Google suggesties of pre-loading. (Safari kan 'intelligent' de pagina die jij wellicht wilt bezoeken alvast laden op de achtergrond voor jij 'm aan klikt, waardoor de pagina sneller wordt getoond. Ik hoef dit niet, dus uit die hap. Scheelt resources en data.)
Mijn boefje is liev!
Nu pas? Die is er onderhand al 4 dagen.jakob schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:47:
Deze morgen Developer Beta 8 binnen gekregen
Die zal ik dan gemist hebben. Ik zag pas vandaag het '1'tje staan bij instellingen.
Klopt dus wel dat je hem nu pas krijgt.
De laatste kwam vrijdag uit, hoe snel wil je ze wel niet hebben?Nicj56 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:34:
Nog geen nieuwe public beta... That's a bummer.
Zo snel als het lichtPsycho_Mantis schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:02:
[...]
De laatste kwam vrijdag uit, hoe snel wil je ze wel niet hebben?
Mijne zit volgens mij nog op beta 6. Of er is iets mis waardoor hij geen nieuwe beta's krijgt of zijn geen nieuwe beta's meer voor de watch?
Ik ben de tel kwijt
Ja dat kan.colorsone schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 00:24:
Misschien een hele domme vraag, maar kan je vanaf de public beta naar de uiteindelijke release?
Je krijgt op een gegeven moment de GM versie.colorsone schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 00:24:
Misschien een hele domme vraag, maar kan je vanaf de public beta naar de uiteindelijke release?
Ik heb het wel eens gehad dat ik uiteindelijk niet nog bij de release een update kreeg. Dan is er dus niets meer aangepast in de GM versie, wat meestal ook niet zo hoort natuurlijk.
Klopt, dan zijn de 'build'-nummers gelijk.iAmRenzo schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:04:
[...]
Je krijgt op een gegeven moment de GM versie.
Ik heb het wel eens gehad dat ik uiteindelijk niet nog bij de release een update kreeg. Dan is er dus niets meer aangepast in de GM versie, wat meestal ook niet zo hoort natuurlijk.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Beetje zonde van de moeite. We zitten waarschijnlijk nog maar een week af van de release.page404 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:47:
Gisteren iOS10 DB eraf gegooid en 9.3.5 erop gezet. De batterijdrain was een drama en veel apps deden het niet of niet goed meer. Ik neem aan dat het wel een beetje een probleem met mijn configuratie was en ik toch een schone install nodig had. Maar ik wacht nu wel even met de upgrade naar 10 tot de GM.
Maar waar had je exact problemen mee? Welke apps deden het niet? Welke iPhone heb je?
Hier draait iOS 10 echt als een zonnetje namelijk.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
DB? Bedoel je Developer Preview of Public Beta?page404 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:47:
Gisteren iOS10 DB eraf gegooid en 9.3.5 erop gezet. De batterijdrain was een drama en veel apps deden het niet of niet goed meer. Ik neem aan dat het wel een beetje een probleem met mijn configuratie was en ik toch een schone install nodig had. Maar ik wacht nu wel even met de upgrade naar 10 tot de GM.
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Heb hem hier al een week op een 5 16GB draaien en ervaar geen vertraging of wat dan ook.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:25:
Zijn er mensen die IOS10 op de iPhone 5 draaien? Ben nog aardig tevreden daarmee namelijk, maar draai nog wel met IOS 9. Ben vooral benieuwd naar de snelheid.
Wat mij betreft dan ook de moeite waard (ware het niet dat je veel van de nieuwe functies niet kunt gebruiken, maar ja, die zie je ook niet
Nou vind ik nietPsycho_Mantis schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:59:
[...]
Beetje zonde van de moeite. We zitten waarschijnlijk nog maar een week af van de release.
Maar waar had je exact problemen mee? Welke apps deden het niet? Welke iPhone heb je?
Hier draait iOS 10 echt als een zonnetje namelijk.
Leuk dat volgende week de release is, maar ook dan had ik waarschijnlijk een reinstall moeten doen aangezien het onwerkbaar was. Vandaag werkt ie gewoon weer zoals ik gewend was.
DP jaRobV schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:40:
[...]
DB? Bedoel je Developer Preview of Public Beta?
bij mij in elk geval wel, maar ik was denk ik niet representatief.Rubman schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:30:
Meer mensen last dat de Batterij een stuk snelle gaat met beta 8?
[ Voor 10% gewijzigd door page404 op 01-09-2016 14:10 ]
Ja ik (6s plus) gaat aanzienlijk harder.Rubman schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:30:
Meer mensen last dat de Batterij een stuk snelle gaat met beta 8?
Verwijderd
Enige dat jammer is dat het lijkt alsof je de homeknop moet indrukken om te unlocken ipv gewoon vinger er op houden
Dit is er allemaal nieuw.Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 11:42:
Gisteren beta 7 geinstalleerd op mini 3 en 6s, bevalt goed maar zie weinig verschil als ik eerlijk ben. Of iig geen dingen die ik gebruik.
Enige dat jammer is dat het lijkt alsof je de homeknop moet indrukken om te unlocken ipv gewoon vinger er op houden
Verwijderd
Ja had al veel filmpjes gekeken maar in het dagelijks gebruik merk ik het niet omdat ik het gewoon niet gebruik
Daar is helaas niet echt iets over te zeggen, er waren wel keynote's met een GM release erna, er waren ook Keynote's zonder.Dancing_Animal schreef op zondag 04 september 2016 @ 18:29:
Kunnen we iOS 10 gelijk na de keynote verwachten of duurt dat doorgaans nog even?
Hij voelt mij op een accu drain na wel GM ready eigenlijk (iPhone 6s plus).
Hoe erg hapert het? Ik heb met Apple Music en mijn Urbanears af en toe ook dat het stottert. Ik heb ook nog een Apple Watch gekoppeld.kokorico schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:58:
Ik draai ios 10 beta ook op mijn Iphone 6s plus maar het probleem is als ik muziek afspeel vanuit spotify of muziek via Bluetooth de muziek hapert. Iemand ervaring daarmee? Ik gebruik de Bose Ae2w hoofdtelefoon.
Ik heb het idee dat als ik de iPhone lock, bij stoplichten ben of als er ergens scooters zijn vaker gebeurt.
Heb een Pebble en een Xiaomi speaker gekoppeld, maar heb nergens last van om eerlijk te zijn.iAmRenzo schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:29:
[...]
Hoe erg hapert het? Ik heb met Apple Music en mijn Urbanears af en toe ook dat het stottert. Ik heb ook nog een Apple Watch gekoppeld.
Ik heb het idee dat als ik de iPhone lock, bij stoplichten ben of als er ergens scooters zijn vaker gebeurt.
Ik heb daarnet de firmware van mijn Bose Ae2w hoofdtelefoon geupdate en nu werkt het perfect!kokorico schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:58:
Ik draai ios 10 beta ook op mijn Iphone 6s plus maar het probleem is als ik muziek afspeel vanuit spotify of muziek via Bluetooth de muziek hapert. Iemand ervaring daarmee? Ik gebruik de Bose Ae2w hoofdtelefoon.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition
Stuk ja.SirLenncelot schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:47:
Meer mensen last van een haperende app-store? Krijg in ieder geval het laatste uur de melding "de app store is tijdelijk niet beschikbaar".

Dat is aan jezelf. De kans is groot dat de GM vanavond komt en de final voor publiek volgende week. Kun je nog een week wachten, dan zou ik wachten. Wil je nu al iOS10, dan moet je hem installeren. Er zijn her en der nog wat 'foutjes' maar verder erg stabiel.iantje31 schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:55:
is het t nog waard om de beta te installeren aangezien de keynote eraan komt?
Wel de naam Genres, maar bij doorklikken staan de genres er niet meer.
[ Voor 31% gewijzigd door matthijst op 07-09-2016 08:32 ]
Haters everywhere but I don’t really care
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
De Rabobank kan ik voor je bevestigen iiigRivanov schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:10:
De apps van ABN Amro, Rabobank etc werken allemaal netjes met iOS 10?
Mijn iPad mini heeft 14A403 gekregen, klein verschil.
Yup ABNAMRO app heeft de hele beta periode gewoon gewerkt. IDeal betalingen voltooien met de App werkt alleen nog niet onder iOS10Rivanov schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:10:
De apps van ABN Amro, Rabobank etc werken allemaal netjes met iOS 10?
Jammer, echt al vanaf Beta 2 als bug gemeld en nu komt het dus in de final release erin te zitten. Dat is ff heel irritant.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
iPad Pro 9.7 ook.Pino112 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 23:44:
[...]
Mijn iPad mini heeft 14A403 gekregen, klein verschil.
Fly or Die
Ook public beta.Fjeze schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:58:
Krijg geen update te zien naar GM, is dat alleen voor developers of ook als je public beta draait?
Zeker? Ik krijg hem niet en ook op MacRumors zie ik alleen een developer versie staan.
[ Voor 44% gewijzigd door loeberce op 08-09-2016 10:27 ]
Hmm. aan mn profiel kan ik alleen maar zien dat ik het iOS Beta Software Profile geïnstalleerd heb. Ik was er stellig van overtuigd dat dit van de PB komt, maar nu twijfel ikDwightKSchrute schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:21:
[...]
Zeker? Ik krijg hem niet en ook op MacRumors zie ik alleen een developer versie staan.
/edit: Ohnee, nu bedenk ik me iets. CarPlay werkt opeens niet. Vanochtend toen ik naar het werk reedt wilde ik het even testen maar kreeg geen CarPlay optie gevonden en ook na een herstart pikte m'n auto m'n iPhone niet op alszijnde CarPlay compatible.
Iemand die CarPlay wel werkende heeft onder iOS 10?
[ Voor 79% gewijzigd door Rivanov op 08-09-2016 13:19 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Grootste voordeel is het verwijderen van onzinnige apps als Watch en Aandelen bijvoorbeeld. Wel even aan het kloten geweest om mijn foto's weer een beetje ordelijk te krijgen, maar dat werkt ook weer. Na al die maanden.
Nog steeds vond ik iOS 9 mooier, maar ach: ook dit went wel weer.
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
En onderaan staat dan: Press Home to unlock.
Voorheen was het gewoon je vinger op TouchID houden en je ging automatisch verder.. nu moet je nog een keer op de homebutton drukken. Ligt dat aan mijn telefoon of is dat een nieuwe feature binnen iOS 10 wat in verband staat met het Raise to Wake wat niet ondersteund wordt op de iPhone 6?
[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 08-09-2016 20:44 ]
Dit kun je weer instellen onder toegankelijkheid!Rivanov schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:43:
Ik merk dat het unlocken van m'n iPhone 6 wel omslachtiger is geworden. Wanneer ik de telefoon ontwaak via de homebutton, dan unlock ik 'm via TouchID maar dan moet ik daarna nogmaals een keer op de homebutton drukken om verder te gaan in m'n telefoon. Bovenin staat dan ook netjes UNLOCKED.
En onderaan staat dan: Press Home to unlock.
Voorheen was het gewoon je vinger op TouchID houden en je ging automatisch verder.. nu moet je nog een keer op de homebutton drukken. Ligt dat aan mijn telefoon of is dat een nieuwe feature binnen iOS 10 wat in verband staat met het Raise to Wake wat niet ondersteund wordt op de iPhone 6?
Hallelujah! Thank you!!colorsone schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:46:
[...]
Dit kun je weer instellen onder toegankelijkheid!
/edit: Overigens is m'n CarPlay issue ook verholpen. Bleek dat Siri uitstond.

[ Voor 17% gewijzigd door Rivanov op 08-09-2016 20:51 ]
[ Voor 91% gewijzigd door Sunri5e op 08-09-2016 20:56 ]
Ik heb Reduce Motion juist aanstaan zodat de telefoon veel sneller reageert bij het openen en sluiten van apps. Ze faden dan in en uit i.p.v. dat 'zoom' effect. Maar dan werken de iMessage animaties dus niet meer wanneer je de verzendknop lang ingedrukt houdt..
iOS 7 toen der tijd wennen, maar was duidelijk eleganter dan iOS 10. Ik kijk het een weekje aan, anders ga ik gewoon weer terug nar iOS 9
Ook zorgelijk:
Benchmark score is omlaag gegaan op mijn SE. Bizar voor een toestel dat net 3 maanden op de markt is.

[ Voor 16% gewijzigd door 4acesNL op 09-09-2016 11:26 ]
Verwijderd
Kwestie van smaak denk ik, vind iOS 10 heel erg mooi4acesNL schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:39:
Goden, wat is iOS 10 lelijk. Qua design flink wat stappen terug. Om te beginnen met die 'cards'. Op een "relatief' klein scherm je schermruimte zo slecht benutten. Een edge to egde design geeft m,eer ruimte voor.. voor meer. En waarom zie ik als ik notification center naar beneden haal eerst de tweede tab? De eerste heeft veel meer informatie en was met iOS 9 veel fijner. Of kun je dit instellen welke je als eerste ziet? Lelijk font in combinatie met die cards. Al die nieuwe design keuzes vind ik vloeken bij wat er hetzelfde is gebleven.
iOS 7 toen der tijd wennen, maar was duidelijk eleganter dan iOS 10. Ik kijk het een weekje aan, anders ga ik gewoon weer terug nar iOS 9
Via software update zie ik nu alleen iOS10 staan zonder toevoeging Golden Master. Is dit dan al de echte release versie en Nederlands?
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200