Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartyLooterKing
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 22:18
lexvandoef schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 00:10:
[...]

Kan je deze nu eigenlijk nog ergens terug vinden? Heb ff lopen zoeken maar kon het ze 1,2,3 niet vinden
Oh ooh.... lekker opgeruimd bij jullie? Ik heb ze gewoon nog keurig onderaan bij instellingen staan bij een update naar 10.3 :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 22:18
WhatsappHack schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 00:14:
[...]

Het is niet de bedoeling dat die er niet staan...
Even instellingen killen en opnieuw openen, dan moeten ze weer verschijnen. Eventueel ff rebooten.
Danku! Ik vond het al zo vreemd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ik heb hem op mijn iPhone 5s gezet, ik kwam van ios 9 af(laatste update).
Alles voelt wat stroperiger aan in gebruik maar wellicht moet ik hem aan /uit zetten of verbetert dit in de loop der tijd.
Verder werkt zo ver ik kan zien alles perfect!☺

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pino85 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 00:53:
Ik heb hem op mijn iPhone 5s gezet, ik kwam van ios 9 af(laatste update).
Alles voelt wat stroperiger aan in gebruik maar wellicht moet ik hem aan /uit zetten of verbetert dit in de loop der tijd.
Verder werkt zo ver ik kan zien alles perfect!☺
Ja geef het ff een paar uur, moeten nog wat bestanden omgezet worden en wat caches opnieuw opbouwen. Morgen ochtend als ie van de lader komt moet alles een stuk sneller zijn ;)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Slordig, ik kom bugs tegen die ik in Beta 4 ofzo al uitgebreid had gerapporteerd. Verwachtte toch wel dat er iets met die Feedback app submissions wordt gedaan. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:16
Gisterenavond een iTunes-backup gemaakt van m'n iPhone 6 en daarnet 10.3 binnen getrokken. De update woog 610 MB en duurde wel 20-30min. Voor de zekerheid ondertussen de iPhone aan de lader gehangen. Alles ging vlot en de iPhone is net herstart. Zoals WhatsappHack aangeeft moet je het na installatie nog even de tijd geven om bestanden te laten omzetten.

Op het eerste zicht lijkt dus alles normaal. Over een paar uur edit ik deze post met mijn bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:28
Ik ben tevreden met de nieuwe snelheid, maar ik ben wel benieuwd naar de batterijduur. Die kon wat mij betreft sinds 10.2 al wel iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:04
pino85 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 00:01:
[...]

Is het merkbaar sneller op je 5s ten opzichte van 10.2.1 of bv ios 9?
Yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Toevallig al mensen die een iPad mini 2 voorzien hebben van iOS 10.3 :? Of wellicht al tijdens beta stadium :? Ben benieuwd of het nog goed performed. Ik heb nog altijd "nachtmerries" van de iPad 3 toentertijd, die werd traag als dikke @#$%^*

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
JB schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:43:
Toevallig al mensen die een iPad mini 2 voorzien hebben van iOS 10.3 :? Of wellicht al tijdens beta stadium :? Ben benieuwd of het nog goed performed. Ik heb nog altijd "nachtmerries" van de iPad 3 toentertijd, die werd traag als dikke @#$%^*
Gisteren gedaan maar gebruik 'm vooral als veredelde e-reader in de trein. Heb nog niet gemerkt dat het lezen langzamer is geworden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

kdbruin schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:51:
[...]

Gisteren gedaan maar gebruik 'm vooral als veredelde e-reader in de trein. Heb nog niet gemerkt dat het lezen langzamer is geworden ;)
Aah kijk, fijn dat je er niet langzamer door bent gaan lezen :+

De iPad mini 2 wordt hier ook alleen gebruikt door mijn kinderen voor Youtube en Netflix maar dit zijn vaak wel apps die al snel beetje laggy worden :/ En aangezien de kids weinig geduld hebben :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik zit ook op iOS 10.3 maar heb bij heel veel apps geen "schrijf recensie" knop meer. Enkel de "app support" knop is er. Ook de recenties worden niet geladen.
Gek genoeg deed ik vanochtend iets waardoor het wel lukte... heel vreemd, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Net geupgrade. Ongeveer 12 apps die niet meer supported worden vanaf ios 11.
11 daarvan maken me geen reet uit, maar 1 is een spelletje wat ik nog regelmatig speel... En de website van de developer ziet er ook niet hoopgevend uit.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Draai nog steeds (stock) iOS9.3.3 op mijn iPhone SE.
Zal hij veel vlotter draaien op 10.3 ?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:09
kaos- schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:18:
Draai nog steeds (stock) iOS9.3.3 op mijn iPhone SE.
Zal hij veel vlotter draaien op 10.3 ?
Ik merk een stabielere versie en wat meer snelheid(op een 6s)

[ Voor 62% gewijzigd door Nicj56 op 28-03-2017 10:22 ]

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:58
Ook op mijn iPhone 7 voelt iOS vlotter aan. Al weet ik niet of dit komt door de optimalisaties of de veranderde animatie voor het openen en sluiten van apps. Die schijnt aangepast te zijn met de update. Ik ben vooral benieuwd naar de batterijduur. Op dit moment merk ik nog weinig verschil, maar dat kan komen omdat de iPhone op de achtergrond nog aan het indexeren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:42

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Op the iphone 6 hier sinds 10.2 en nu 10.3 een stuk beter. Mijn bugs in de mail zijn weg. Bleef hangen als ik ververste. Wilde net alles resetten en toen kwam 10.3. Dus ik ben zeer tevreden. Alles soepel en lijkt sneller maar dat is misschien gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ik ben van de laatste Public Beta naar de officiele iOS 10.3 gegaan. Echer de animaties lopen dikwijls vast. Het voelt alsof de iPhone even happert en dan weer verder gaat. Ik stoor me hier nu al heel erg aan.
Voornamelijk bij scrollen door de homescreens en bij het openen van app's blijft mijn iPhone hangen.

Iemand tips?
Betreft een iPhone 6s Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
martijnmartijn schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:03:
Ik ben van de laatste Public Beta naar de officiele iOS 10.3 gegaan. Echer de animaties lopen dikwijls vast. Het voelt alsof de iPhone even happert en dan weer verder gaat. Ik stoor me hier nu al heel erg aan.
Voornamelijk bij scrollen door de homescreens en bij het openen van app's blijft mijn iPhone hangen.

Iemand tips?
Betreft een iPhone 6s Plus
Als je een beetje handig bent en het proces van iPhone's herstellen goed kent zou je jouw iPhone even aan iTunes kunnen hangen om een herstel te doen. Maak van tevoren een backup via iTunes en/of via iCloud voor zover dat al niet gebeurd is. Herstellen is daarna in notime klaar als je je iPhone een uurtje kunt missen (in het geval van iCloud). iTunes geniet wel mijn voorkeur omdat je dan alles sneller hebt teruggezet, en wanneer je deze iTunes backup hebt beveiligd met een wachtwoord (dus codeert) dan blijft jouw healthdata ook bewaard ;)

Maar je zou ook eerst nog even een reset kunnen proberen. Omdat de definitie van een reset nog wel eens per persoon verschilt, doel ik op: http://www.iculture.nl/tips/iphone-resetten/
Tevens nog even de vraag hoelang het geleden is dat je de update hebt gedaan? De eerste uurtjes kan ie nog druk bezig zijn met indexeren enzo.

[ Voor 13% gewijzigd door swv op 28-03-2017 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Nu online
sww89 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:12:
[...]

Als je een beetje handig ..
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik heb een tijdje in een telefoonwinkel gewerkt, dus dat gaat wel lukken :) .

Had gehoopt dat het via een andere weg wellicht op te lossen was. Maar zoals je zelf al aangeeft, ik heb iOS 10.3 pas sinds 11u vanmorgen erop staan, aan het indexeren had ik niet gedacht. Ik wacht dat nog even af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
martijnmartijn schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:24:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik heb een tijdje in een telefoonwinkel gewerkt, dus dat gaat wel lukken :) .

Had gehoopt dat het via een andere weg wellicht op te lossen was. Maar zoals je zelf al aangeeft, ik heb iOS 10.3 pas sinds 11u vanmorgen erop staan, aan het indexeren had ik niet gedacht. Ik wacht dat nog even af!
Dan moet het helemaal goed komen met jouw kennis. Dat kan ik op afstand ook niet ruiken :P Herstellen is altijd een beetje het standaard antwoord, maar lost vaak wel de meeste ergernissen op. Ook al wil je dat het liefste niet hoeven doen. Wat ik overigens wel vreemd vind is dat het een 6s overkomt. Dat toestel is wel capabel genoeg denk ik zo. En zo zwaar is deze update ook weer niet. Had je overigens ook problemen ervaren met de public beta? Zoals ik het lees niet. Dan is het of een ongelukkig overgang van public beta naar final of inderdaad nog even indexeren, wat ook gepaard kan gaan met een iets sneller leeglopende batterij. Heb je bijvoorbeeld het beta profiel verwijderd om zo de uiteindelijke officiële 10.3 update te krijgen? En heb je toen een bestand moeten downloaden van ± 1.7 GB? Grote kans dat dat ervoor gezorgd heeft dat alles weer even geindexeerd moet worden. Omdat ik van 10.2.1 afkwam had ik maar een update van uit mijn hoofd ± 660 MB.

Gelukkig voor jouw iPhone is het nog een paar uurtjes tot het avond is om te verbeteren, al zal het niet lang mogen duren. Dus als er geen verbetering is dan weet je wat je te doen staat.

[ Voor 11% gewijzigd door swv op 28-03-2017 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Nu online
sww89 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:42:
[...]

Dan moet het helemaal goed komen met jouw kennis. Dat kan ik op afstand ook niet ruiken :P
Haha dat maakt ook helemaal niet uit! :9

Klopt inderdaad, een herinstallatie kost alleen altijd zoveel tijd dus als het niet hoeft sla ik die stap altijd over. :9~

Ik had de problemen pas met Public Beta 8. Ik hoopte door de officiële versie te installeren dat het weg zou gaan.Ik heb inderdaad een profiel verwijderd en daarna 10.3 geïnstalleerd. Ook heb ik nog 5GB over van de 64GB, dus daar zou het ook niet aan mogen liggen.

Ik laat je even weten hoe het afloopt en of ik morgen nog steeds een 'happerende' iPhone heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iAmRenzo schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:59:
Ik zit ook op iOS 10.3 maar heb bij heel veel apps geen "schrijf recensie" knop meer. Enkel de "app support" knop is er. Ook de recenties worden niet geladen.
Gek genoeg deed ik vanochtend iets waardoor het wel lukte... heel vreemd, niet?
Even op "Alle" tikken ipv huidige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 21:17
Vreemd dat mijn icloud opslag van 5GB na de update 10.3 nu helemaal vol zit, ik heb niks naar de icloud gebackupt,(denk ik, of hij moet tijdens de update via itunes wat gedaan hebben) nu is het bijna 5Gb aan documenten, hoe kan dat? Weet iemand hoe dit kan?

Edit;
Hm vreemd het loopt op in de icloud, ik had zonet minder documenten ruimte, en dat is nu meer.(het beheerst nu mijn hele opslag, dus alles is nu documenten)
Ook geeft hij nu in de icloudopslag op me iphone 8,66GB van 5GB in gebruik aan, wat natuurlijk ook vreemd is als je maar 5GB hebt,

[ Voor 36% gewijzigd door Mel33 op 28-03-2017 16:43 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dubbel, zie vorig bericht

[ Voor 94% gewijzigd door Hackus op 28-03-2017 17:59 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
mell33 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:21:
Vreemd dat mijn icloud opslag van 5GB na de update 10.3 nu helemaal vol zit, ik heb niks naar de icloud gebackupt,(denk ik, of hij moet tijdens de update via itunes wat gedaan hebben) nu is het bijna 5Gb aan documenten, hoe kan dat? Weet iemand hoe dit kan?

Edit;
Hm vreemd het loopt op in de icloud, ik had zonet minder documenten ruimte, en dat is nu meer.(het beheerst nu mijn hele opslag, dus alles is nu documenten)
Ook geeft hij nu in de icloudopslag op me iphone 8,66GB van 5GB in gebruik aan, wat natuurlijk ook vreemd is als je maar 5GB hebt,
Komt denk ik door nieuwe file systeem van iOS10.3(APFS)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
10.3 brengt alle accuproblemen weer terug. Weer een lege accu aan het einde van de dag dus :(.

Zal even zien of ik nog terug naar 10.2 kan, daar kon ik eindelijk 2 dagen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:15
10.3.2 just released.

>:)

(nu nog even wachten op de public bèta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
Eduardboon schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 19:51:
10.3 brengt alle accuproblemen weer terug. Weer een lege accu aan het einde van de dag dus :(.

Zal even zien of ik nog terug naar 10.2 kan, daar kon ik eindelijk 2 dagen mee :)
Kijk even naar je instellingen, ik merk geen extreem batterijverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Hackus schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 20:10:
[...]

Kijk even naar je instellingen, ik merk geen extreem batterijverbruik.
Die staan gewoon exact hetzelfde. Had dit probleem met 10.1 ook al, pas met de laatste 10.2 update werd het verbruik weer normaal. (heb en had echt bijna alle functies uitstaan ook, er is iets mis met combi iCloud/Watch/iPhone, want 1 van die 3 wegnemen en het probleem is er niet meer)

Tijd om mijn case bij Apple weer te openen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 22:52
Geen 10.3.1? 8)7

"We will never talk about 10.3.1" - Apple Dev Team

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
@Eduardboon , vervelend is dat.

Enige was op 5 van jr, dat het traag ging en 1.84gb. op andere toestellen niks negatiefs ervaren, en Safari werkt stuk sneller op 10.3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Eduardboon schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 19:51:

Jantje Ongeduld :) Bij installatie van een nieuwe iOS (en macOS) versie worden alle caches en indexes leeggegooid en weer opnieuw opgebouwd. Dat vreet resources en daarmee ook stroom. De eerste paar dagen heb je dan ook een slechte accuduur wat weer uit zichzelf moet oplossen. Pas na een week kun je iets zinnigs over accuduur zeggen. Nu teruggaan heeft dus ook geen zin.

Mocht je de update middels OTA hebben geïnstalleerd kun je nog overwegen om deze via iTunes te doen (via OTA is het een delta, via iTunes is het een full install). Dat wil soms ook nog wel eens wat wazige problemen verhelpen.

[ Voor 14% gewijzigd door ppl op 28-03-2017 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-09 07:26
Met iOS 10.3.2 lijkt er ook een einde te komen aan 32bit support. iOS 10.3.2 beta is alleen beschikbaar voor iPhone 5s en nieuwer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
Zijn er dan ook berichten dat iOS 10.3.2 beta gebruikers geen 32-bit apps meer kunnen draaien?

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Laatst online: 27-08 19:49

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Sta zojuist op en haal mijn iPhone 7 van de lader. Hangt die op het Apple logo... Weet iemand wat ik kan doen?

Hard reset geeft zelfde probleem en verbinden met iTunes werkt niet omdat ik mijn toegangscode moet invoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:16
H1MSELF1SH schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 07:58:
Op het eerste zicht lijkt dus alles normaal. Over een paar uur edit ik deze post met mijn bevindingen.
Ik ga mijzelf maar quoten omdat de post al 2 pagina's terug stond. Maar ondertussen draai ik al 24u IOS 10.3 op mijn iPhone 6 en mijn bevindingen zijn uitermate positief.

Batterijduur: beter dan voordien (en mijn iPhone is al meer dan 2 jaar oud zelfs)
Snelheid in gebruik: de iPhone voelt sneller aan. Vooral als ik tussen de duizenden foto's scroll valt het op.

Zeker een aanrader voor mensen met een iPhone 6 dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Hmm ik kamp nog met hoge gebruikstijden van de batterij: 7 uur gebruik bij 9 uur standby. Nou weet ik niet hoe het bij jullie zit maar ik was afgelopen uren aan het slapen :p Straks mijn eigen advies opvolgen voor een reset, dan even aankijken en eventueel herstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
sww89 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:44:
Hmm ik kamp nog met hoge gebruikstijden van de batterij: 7 uur gebruik bij 9 uur standby. Nou weet ik niet hoe het bij jullie zit maar ik was afgelopen uren aan het slapen :p Straks mijn eigen advies opvolgen voor een reset, dan even aankijken en eventueel herstellen...
Als ik slaap staat mijn toestel op vliegtuig modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
Dw1-nl schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 07:21:
Sta zojuist op en haal mijn iPhone 7 van de lader. Hangt die op het Apple logo... Weet iemand wat ik kan doen?

Hard reset geeft zelfde probleem en verbinden met iTunes werkt niet omdat ik mijn toegangscode moet invoeren...
Als 1e aansluiten aan iTunes, niet gelijk gaan resetten. Was je toestel al op 10.3 ?
En wat zie je, de kabel met melding of alleen het Apple teken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Hackus schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:49:
[...]

Als ik slaap staat mijn toestel op vliegtuig modus
Ja bij mij in principe ook, maar dat was ik afgelopen nacht vergeten (ben jij helderziend :D ?). Dan nog is mijn vuistregel dat de gebruik-standby verhouding 1/3 zou moeten zijn, en niet ruim 2/3.

Het is niet dat mijn iPhone gloeiend heet wordt en binnen een paar uurtjes leeg is ofzo, maar ik weet wel dat ik mij gisteren verbaasde over het feit dat ik 'm aan de lader moest doen begin van de avond, terwijl ik hem helemaal niet veel gebruikt heb gisteren. Voor de duidelijkheid: Ik had hem maandagavond toen de update klaar was van de lader gehaald. Normaal ben ik gewend dat ik met mijn iPhone 7 Plus langer doe dan dat zonder intensief gebruik.

Ik heb wel na de 10.3 update mijn toestel even een reset gegeven, wat ik meestal doe na een update. Blijkbaar is er toch een proces dat onnodig op de achtergrond draait. Dus als het niet goedschiks werkt, dan maar kwaadschiks vanavond ;)
martijnmartijn schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:58:
[...]

Haha dat maakt ook helemaal niet uit! :9

Klopt inderdaad, een herinstallatie kost alleen altijd zoveel tijd dus als het niet hoeft sla ik die stap altijd over. :9~

Ik had de problemen pas met Public Beta 8. Ik hoopte door de officiële versie te installeren dat het weg zou gaan.Ik heb inderdaad een profiel verwijderd en daarna 10.3 geïnstalleerd. Ook heb ik nog 5GB over van de 64GB, dus daar zou het ook niet aan mogen liggen.

Ik laat je even weten hoe het afloopt en of ik morgen nog steeds een 'happerende' iPhone heb.
Weet jij al meer?

Ik lees trouwens op nu.nl dat Apple met iOS 10.3.2 geen 32-bits apparaten meer ondersteund?!? Ervan uitgaande dat dat klopt hebben we het hier over de iPhone 5, 5C en vierde generatie iPad die de beta niet ontvangen hebben. Interessante move dat blijkbaar dus niet met iOS 11 gebeurt zoals zo'n beetje iedereen wel had verwacht? Geeft Apple klanten/gebruikers daarmee de tijd om na te denken over een nieuw toestel?

[ Voor 13% gewijzigd door swv op 29-03-2017 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Hackus schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:51:
[...]

Als 1e aansluiten aan iTunes, niet gelijk gaan resetten. Was je toestel al op 10.3 ?
En wat zie je, de kabel met melding of alleen het Apple teken ?
Zit nog op 10.2, device blijft constant herbooten. Zie hele tijd enkel het Apple logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:51
Zit op 10.3 beta 7 en accuduur is erg goed. Ik zie het altijd eerst een dag of drie of langer aan want dan pas kun je wat zinnigs over de accuduur zeggen.

Kan ook zijn dat een update niet helemaal lekker is gegaan en dan zou ik een herstel aan raden.

Voor de mensen met een iPhone 6.
Ik vraag me af hoe de accuduur van een iPhone 6 is met 10.3.
Ik heb paar jaar terug een iPhone 6 met 8.3 gehad en die was best snel leeg en kon net de dag doorkomen. Nu met de iPhone 7 hou ik een ruim percentage over aan het einde van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Dw1-nl schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:19:
[...]

Zit nog op 10.2, device blijft constant herbooten. Zie hele tijd enkel het Apple logo.
Ik heb dat helaas ook weleens gehad met een iPhone 5 volgens mij. Ik heb toen de iPhone in DFU modus gezet en de boel hersteld. Als je een iCloud backup hebt (welke over het algemeen vrij recent is) is dat niet zo'n ramp. Helaas de enige en snelste uitweg wanneer een reset niet helpt.

Zie ook maar het Apple Support artikel https://support.apple.com/nl-nl/HT201412
'Als het apparaat wel wordt ingeschakeld maar bij het opstarten blokkeert'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Nu online
Het lijkt zich iets te verbeteren, maar ik verwacht toch dat ik dit weekend een herinstallatie ga doen. ;(
Soms vult hij in Spotlight zoeken nog de icoontjes aan en bij inkomende berichtjes willen animatie's ook nog af en toe blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
sww89 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:12:
[...]

Ik lees trouwens op nu.nl dat Apple met iOS 10.3.2 geen 32-bits apparaten meer ondersteund?!? Ervan uitgaande dat dat klopt hebben we het hier over de iPhone 5, 5C en vierde generatie iPad die de beta niet ontvangen hebben. Interessante move dat blijkbaar dus niet met iOS 11 gebeurt zoals zo'n beetje iedereen wel had verwacht? Geeft Apple klanten/gebruikers daarmee de tijd om na te denken over een nieuw toestel?
Helaas blaten de media maar weer wat in het rond.

Het feit is dat beta 10.3.2 alleen beschikbaar is voor 64 bit apparaten. Daarmee wordt gesuggereerd dat de 32-bit ondersteuning is komen te vervallen, maar
ik heb overigens nog nergens gelezen dat op 64-bit apparaten met 10.3.2 beta, 32-bit apps niet meer functioneren, want daar gaat het uiteindelijk om.

Het zal niet de eerste keer zijn dat een iOS versie voor een specifiek aantal apparaten is bedoeld.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinkerNL
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-09 20:35
Ik zag vandaag dat sinds iOS 10.3, het mogelijk is om je icoon van bepaalde apps te veranderen. Op dit moment, zover ik kan vinden, kan dat alleen bij de MLB en NHL app. Ik was nieuwsgierig of er al meerdere apps waren (apps waar je geen maandelijks abonnement moet afsluiten om het te proberen) die deze feature ondersteunen?!

Bron: https://9to5mac.com/2017/...d-team-home-screen-icons/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 21:17
mell33 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:21:

Edit;
Hackus schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:58:
[...]

Komt denk ik door nieuwe file systeem van iOS10.3(APFS)
Ik quote mezelf ook even, en voor Hackus.
Ik heb met apple-care gebeld, en het bleek dat de update naar 10.3, in de icloud de 'opslag-reservering' vernaggelt had, en dus mijn documenten als 8,66Gb ingenomen zag.
Een reset door een applecare medewerker op de 'ruimte reservering' van mijn icloud opslag bood uitkomst.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Jeroen O schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:06:
[...]

Helaas blaten de media maar weer wat in het rond.

Het feit is dat beta 10.3.2 alleen beschikbaar is voor 64 bit apparaten. Daarmee wordt gesuggereerd dat de 32-bit ondersteuning is komen te vervallen, maar
ik heb overigens nog nergens gelezen dat op 64-bit apparaten met 10.3.2 beta, 32-bit apps niet meer functioneren, want daar gaat het uiteindelijk om.

Het zal niet de eerste keer zijn dat een iOS versie voor een specifiek aantal apparaten is bedoeld.
Je hebt wel gelijk hoor, maar nu.nl houdt ook nog een slag om de arm. En ik ook eerlijk gezegd. Maar dat wil niet zeggen dat we deze ontwikkeling moeten negeren. Het valt namelijk wel mooi samen met de app-compatibiliteitsfunctie in iOS 10.3 waarbij je wordt geattendeerd op het feit dat met toekomstige iOS updates bepaalde niet bijgewerkte 32-bit apps niet meer zullen werken.

Overigens opvallend dat die app compatibiliteit niet is op te roepen op mijn iPhone SE, terwijl ik daar wel bij kan op mijn 7 Plus. Via Algemeen > Info > Apps. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
sww89 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:36:
[...]

Je hebt wel gelijk hoor, maar nu.nl houdt ook nog een slag om de arm. En ik ook eerlijk gezegd. Maar dat wil niet zeggen dat we deze ontwikkeling moeten negeren. Het valt namelijk wel mooi samen met de Appcompatibiliteitsfunctie in iOS 10.3 waarbij je wordt geattendeerd op het feit dat met toekomstige iOS updates bepaalde niet bijgewerkte 32-bit apps niet meer zullen werken.

Overigens opvallend dat die app compatibiliteit niet is op te roepen op mijn iPhone SE, terwijl ik daar wel bij kan op mijn 7 Plus. Via Algemeen > Info > Apps. :?
Ik vind het niet zo gek dat beta 10.3.2 niet wordt uitgerold naar 32 bit devices. Met de uitrol van 10.3 beta werd APFS al niet gezet op 32 bit devices. De vraag is of dit wel gebeurd is met de final 10.3. Iemand een idee?

https://github.com/catnapgames/TestIOSAPFSCheck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sinds iOS 10.3 werkt de carkit in mijn auto beter: alle geluiden gaan nu via de carkit. Voorheen was dit alleen audio van muziek en gesprekken. Dat is dan wel ineens een onverwachte verbetering!

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
pacificocean schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:55:
[...]

Ik vind het niet zo gek dat beta 10.3.2 niet wordt uitgerold naar 32 bit devices. Met de uitrol van 10.3 beta werd APFS al niet gezet op 32 bit devices. De vraag is of dit wel gebeurd is met de final 10.3. Iemand een idee?

https://github.com/catnapgames/TestIOSAPFSCheck
Heb ik niks van meegekregen maar klinkt dan wel logisch. Ik lees mee met het antwoord dat op die vraag komt.

De batterijtijden lijken mij weer genormaliseerd. Mijn iPhone wederom opgeladen tot 100% zodat de nieuwe telling kan starten, en na een uurtje van de lader, staat ie nog op 2 minuten gebruik en 1 uur standby. Dat lijkt er meer op :) Maar ik juich nog niet te vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

sww89 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:34:
[...]

Ik heb dat helaas ook weleens gehad met een iPhone 5 volgens mij. Ik heb toen de iPhone in DFU modus gezet en de boel hersteld. Als je een iCloud backup hebt (welke over het algemeen vrij recent is) is dat niet zo'n ramp. Helaas de enige en snelste uitweg wanneer een reset niet helpt.

Via DFU een herstel en een reset gedaan, blijft nu herbooten op laadbalkje met apple logo. Maar langs de Vodafone winkel voor reparatie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Dw1-nl schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:55:
[...]

Via DFU een herstel en een reset gedaan, blijft nu herbooten op laadbalkje met apple logo. Maar langs de Vodafone winkel voor reparatie :(
Aiii dat is balen! Tot nu toe heeft bij mij na een extreme crash (in mijn hele iPhone leven een paar keer meegemaakt, op een hand te tellen) DFU herstel geholpen wanneer mijn iPhone bleef hangen op het Apple logo. Er was trouwens niet eens zo lang geleden (laat ik zeggen 1,5 jaar) een bug waarbij volgens mij iPads in een bootloop terecht kwamen terwijl deze aan de lader hingen. Had ik toen ook last van met mijn iPad. Niet dat ik zeg dat jij daar nu last van hebt, maar ik wilde het even gezegd hebben omdat jij begon met 'ik haalde mijn iPhone 7 van de lader'.

Ergens 'hoop' ik dat het een hardwaredefect betreft, want het is nog kwalijker wanneer de software uit zichzelf allemaal rare dingen gaat doen :( Spijtig dat het zo moet lopen voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

sww89 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:06:
[...]

Aiii dat is balen! Tot nu toe heeft bij mij na een extreme crash (in mijn hele iPhone leven een paar keer meegemaakt, op een hand te tellen) DFU herstel geholpen wanneer mijn iPhone bleef hangen op het Apple logo. Er was trouwens niet eens zo lang geleden (laat ik zeggen 1,5 jaar) een bug waarbij volgens mij iPads in een bootloop terecht kwamen terwijl deze aan de lader hingen. Had ik toen ook last van met mijn iPad. Niet dat ik zeg dat jij daar nu last van hebt, maar ik wilde het even gezegd hebben omdat jij begon met 'ik haalde mijn iPhone 7 van de lader'.

Ergens 'hoop' ik dat het een hardwaredefect betreft, want het is nog kwalijker wanneer de software uit zichzelf allemaal rare dingen gaat doen :( Spijtig dat het zo moet lopen voor je.
Ah, geluk. Hij was al 3 uur op mijn bureau aan het rebooten in bootloop met apple logo en laad balkje. Denk hang hem voor de grap nog even aan de lader dan kan ik in de winkel laten zien wat die doet voordat die leeg is. Was even onder en toen ik boven kwam stond er ineens Olá dus deed het weer. Ben hem op het moment opnieuw aan het configureren. Hopelijk was het eenmalig. Misschien vannacht automatisch aan lader geupdate naar 10.3 en gecrasht tijdens installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
Vraag:

mijn buurvrouw heeft een iphone 5c (van leapp+garantie) en het kan niet worden geupdate naar 10.3 (er is geen newe ios gevonden).
maar als ik gaan googlen op model me541j/a krijg ik azie tekens te zien :(.

kan ze haar iphone niet updaten omdat het een buitenlands model is? ze heeft ook batterij probleem 30%>0%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
icegodd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:42:
Vraag:

mijn buurvrouw heeft een iphone 5c (van leapp+garantie) en het kan niet worden geupdate naar 10.3 (er is geen newe ios gevonden).

kan ze haar iphone niet updaten omdat het een buitenlands model is? ze heeft ook batterij probleem 30%>0%
1e hit op google ;)
https://discussions.apple.../7904357?start=0&tstart=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:17
En daar staat tussen;
I just checked, and iTunes says iOS version 10.3 is now available for my iPhone 5C. How are you trying to access the update?
Of dat is een gigantisch troll :)

edit//
Kijkende bij Apple in de dev. hoek (Get the latest beta releases of Xcode, macOS, iOS, watchOS, tvOS, and more.), dan zie ik daar geen 5c images tussen staan. ;w

[ Voor 17% gewijzigd door Zephyer op 29-03-2017 16:27 ]

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Dw1-nl schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:06:
[...]

Ah, geluk. Hij was al 3 uur op mijn bureau aan het rebooten in bootloop met apple logo en laad balkje. Denk hang hem voor de grap nog even aan de lader dan kan ik in de winkel laten zien wat die doet voordat die leeg is. Was even onder en toen ik boven kwam stond er ineens Olá dus deed het weer. Ben hem op het moment opnieuw aan het configureren. Hopelijk was het eenmalig. Misschien vannacht automatisch aan lader geupdate naar 10.3 en gecrasht tijdens installeren.
Helaas, vanmiddag begon hij weer gek te doen. Hele tijd crashen en rebooten. Op een geven moment deed hij elke keer rebooten zodra ik de homebutton aanraakte. Raar, vervolgens toestel aangezet en zonder home button gebruik de update naar 10.3 gestart in instellingen. Nadat hij dit gedaan had bleeft hij hele tijd rebooten. Vervolgens weer via iTunes een reset gedaan maar mocht niet baten. Toestel zojuist bij Ivizi ter reparatie aangeboden. 5 tot 10 werkdagen ben benieuwd. Net ook nog gisteren een Watch gekocht die ik nu niet kan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Dw1-nl schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:32:
[...]

Helaas, vanmiddag begon hij weer gek te doen. Hele tijd crashen en rebooten. Op een geven moment deed hij elke keer rebooten zodra ik de homebutton aanraakte. Raar, vervolgens toestel aangezet en zonder home button gebruik de update naar 10.3 gestart in instellingen. Nadat hij dit gedaan had bleeft hij hele tijd rebooten. Vervolgens weer via iTunes een reset gedaan maar mocht niet baten. Toestel zojuist bij Ivizi ter reparatie aangeboden. 5 tot 10 werkdagen ben benieuwd. Net ook nog gisteren een Watch gekocht die ik nu niet kan gebruiken...
Nou ik heb mijn duimpje weer ingetrokken :/ Ik ben benieuwd wat er uitkomt. En dat je je Watch maar snel in gebruik mag nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:43

yassine

Nothing to it but to do it!

Heb sinds de iOS 10.3 update een raar layout probleem met de camera app, als ik deze open vanaf het lockscreen. Het betreft een iPhone SE. Meer mensen dit opgevallen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4B1pKCHGzhIhNSUaO91PBmVT/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
icegodd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:42:
Vraag:

Laadt het toestel op en bij bijna volle batterij sluit je hem aan iTunes. Ik heb al 2 stuks reguliere 5 op iOS10.3 dus zou een 5c ook moeten werken.

GSM en Global model zijn beide te updaten: https://ipsw.me/#!/version

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 29-03-2017 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:43

yassine

Nothing to it but to do it!

Fixed, reboot was de oplossing! :)
yassine schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 17:33:
Heb sinds de iOS 10.3 update een raar layout probleem met de camera app, als ik deze open vanaf het lockscreen. Het betreft een iPhone SE. Meer mensen dit opgevallen?

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel balen dat er weer geen Dark Mode is trouwens. Was te verwachten, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
WhatsappHack schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 18:45:
Wel balen dat er weer geen Dark Mode is trouwens. Was te verwachten, maar toch.
Zeker jammer maar inderdaad wel te verwachten.

Dan maar meteen de nieuwe S8 besteld...die heeft wel dark mode (theming) >:)
Sowieso leuk weer eens afwisselen tussen OS-en...

[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 29-03-2017 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Nu online

KRAI.7

Bwoah...

Iemand ook het probleem dat WhatsApp steeds crasht in iOS 10.3? Heb een iPhone 6S Plus en sinds gisteren crasht de app steeds een aantal keren per dag. Beetje vervelend is het wel... heb al een hard reset geprobeerd, app geforceerd afgesloten, app opnieuw geïnstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Hier geen last van op 10.3.

[ Voor 17% gewijzigd door dafmay op 29-03-2017 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
KRAI.7 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:18:
Iemand ook het probleem dat WhatsApp steeds crasht in iOS 10.3? Heb een iPhone 6S Plus en sinds gisteren crasht de app steeds een aantal keren per dag. Beetje vervelend is het wel... heb al een hard reset geprobeerd, app geforceerd afgesloten, app opnieuw geïnstalleerd...
Update gedaan naar 2.17.11 ?
wij ervaren het niet hier in huis

Acties:
  • +1 Henk 'm!
KRAI.7 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:18:
Meestal tijdens t tikken en vrijwel uitsluitend als je de app open hebt, toevallig?

Zo ja, kan je me dan laten weten of er in Instellingen (van je iPhone) -> Privacy -> Analyse -> Analysegegevens toevallig een bestandje "JetsamEvent" is aangemaakt met ongeveer de datum en tijd van de crash erachter? (Kan soms een paar minuten duren voor die verschijnt)

En zo ja, zou je dan de content van dat bestandje (staat niets onveiligs in en is puur tekst) naar mij toe kunnen sturen in een DM? Thanks :)

[ Voor 29% gewijzigd door WhatsappHack op 29-03-2017 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:47
Sinds vandaag is mijn iPad Air 2 64 GB ook over naar iOS 10.3, hij zat nog op versie 9.3.5. Ik kan bevestigen dat deze nieuwe iOS versie inderdaad meer schijfruimte oplevert, en ook meer vrije ruimte. Dit was al te lezen in nieuwsberichten zoals deze.

Situatie voor update: Capaciteit 55,8 GB, waarvan 19,1 GB beschikbaar.
Situatie na update: Capaciteit 60,55 GB, waarvan 22,1 GB beschikbaar.

Leve het nieuwe file system! Dit is veelbelovend voor iPhones met 16 GB :).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Nu online

KRAI.7

Bwoah...

WhatsappHack schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:40:
[...]

Meestal tijdens t tikken en vrijwel uitsluitend als je de app open hebt, toevallig?

Zo ja, kan je me dan laten weten of er in Instellingen (van je iPhone) -> Privacy -> Analyse -> Analysegegevens toevallig een bestandje "JetsamEvent" is aangemaakt met ongeveer de datum en tijd van de crash erachter? (Kan soms een paar minuten duren voor die verschijnt)

En zo ja, zou je dan de content van dat bestandje (staat niets onveiligs in en is puur tekst) naar mij toe kunnen sturen in een DM? Thanks :)
Ja dat klopt. Ik heb je een DM gestuurd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:43
Heb een probleem met WhatsApp backup maken op iOS 10.3 op iPhone 7. Heb tijdelijk onbeperkt data en daar maak ik graag gebruik van. Nu kan ik echter nergens vinden hoe ik WhatsApp (iCloud drive valt dat onder dacht ik) backups via cellular kan doen. De optie staat niet onder het menu bij instellingen (iCloud staat nu helemaal bovenaan onder instellingen zover was ik, de verwijzing in WhatsApp zelf over waar het staat is namelijk verouderd)

Ik wil dit graag via mijn 4G doen, want mijn WiFi heeft max. 20 KB/s upload snelheid en de backup is nu 700 MB :p omgerekend dus 10 uur dat ik het hele internet plat leg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 21:54
Naar instellingen -> naar beneden scrollen tot je whatsapp ziet en erop klikken. Daar kun je mobile data aan/uit zetten.
Trouwens als ik WiFi uitzet kan ik gewoon via 4G backuppen, heb hiervoor geen wijzigen in de instellingen hoeven te doen.

Als het bij jou niet lukt via 4G heb je misschien onder instellingen -> mobile netwerk -> helemaal onderaan "iCloud drive" uitstaan

[ Voor 56% gewijzigd door Maite op 30-03-2017 00:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 20:37
sww89 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:34:
[...]

Echter wat ik nergens ooit iemand erbij zie zetten is dat je je device voorgoed kan bricken in DFU. Daarom zou deze stap bijvoorbeeld nooit door Apple zelf worden aanbevolen. Zeker als je anders gaat flashen dan met iTunes.
In dat artikel van iCulture zie ik dan ook geen enkele disclaimer of waarschuwing staan. De 'officiele' manier staat zelfs onderaan het artikel gepropt (wat je altijd het eerst moet proberen dus).

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:43
Maite schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 00:03:
Naar instellingen -> naar beneden scrollen tot je whatsapp ziet en erop klikken. Daar kun je mobile data aan/uit zetten.
Trouwens als ik WiFi uitzet kan ik gewoon via 4G backuppen, heb hiervoor geen wijzigen in de instellingen hoeven te doen.

Als het bij jou niet lukt via 4G heb je misschien onder instellingen -> mobile netwerk -> helemaal onderaan "iCloud drive" uitstaan
Die laatste was het inderdaad! Echter moest ik wel eerst een soft reset doen voordat het werkte. Dank! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
Jeroenimoes schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 07:08:
[...]

Echter wat ik nergens ooit iemand erbij zie zetten is dat je je device voorgoed kan bricken in DFU. Daarom zou deze stap bijvoorbeeld nooit door Apple zelf worden aanbevolen. Zeker als je anders gaat flashen dan met iTunes.
In dat artikel van iCulture zie ik dan ook geen enkele disclaimer of waarschuwing staan. De 'officiele' manier staat zelfs onderaan het artikel gepropt (wat je altijd het eerst moet proberen dus).
DFU is inderdaad een paardenmiddel. Maar een iPhone daar mee bricken? Ik zou niet weten hoe. We zitten hier op Tweakers hoor, niet het VIVA en GoT Android (wat bricken betreft) forum. Ik ga er toch een beetje vanuit dat hier mensen met hersens en verstand van zaken zitten :)

Zijn iPhone was al helemaal van het padje af vanwege een bootloop. Ik kom dan met een gericht advies voor hem. Bij de ene bootloop kan je eruit komen door:
- een reset te doen (homeknop+power, of bij iPhone 7 volume down+power tot het Apple logo verschijnt);
- bij de ander zou je toch naar herstelmodus moeten gaan (homeknop+power, of bij iPhone 7 volume down+power tot het iTunes logo verschijnt).
- of DFU modus (homeknop+power, of bij iPhone 7 volume down+power 10 sec. ingedrukt houden, daarna powerknop loslaten en volume down nog 5 seconden ingedrukt).

Die herstelknop in iTunes werkt dan echt niet (zoals aangegeven vroeg iTunes om in te loggen met de pincode), maar bleef de iPhone op het Apple logo hangen en herstarten. Ik heb daar zelf in het verleden ook ervaring mee opgedaan, want het is mij ook diverse keren overkomen.

Wil je sneller resultaat, dan helpt DFU modus je uit de brand. Of er een risico aanzit? Misschien. Ik ken daar geen voorbeelden van. Maar als de kwaal groter is dan het middel is het wat mij betreft geoorloofd.

Ik heb nog even het Apple Support artikel opgezocht, omdat die van iCulture mij met een eerste hit het gewenste resultaat gaf, en Apple heeft ook een keurige uitleg zonder waarschuwingen oid https://support.apple.com/nl-nl/HT201263

Wel leuk dat er staat "Je ziet het Apple logo gedurende meerdere minuten op het scherm zonder voortgangsbalk." Nou daar is gehoor aan gegeven door DFU/herstelmodus toe te passen.

Dus volgens mij doe je een beetje aan bangmakerij ;) Al zie ik graag een link naar een praktijkvoorbeeld waarbij het fout is gegaan. Dan kan ik die voortaan in mijn disclaimer zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door swv op 30-03-2017 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 11:12
Net mn iPhone 7 geupdate naar 10.3 . Nu crashen veel apps, mijn bluetooth connect niet meer met mn apple Watch. Als ik de dock vanaf onderaan het scherm naar boven swipe dan loopt die vast.. Mn toestel is praktisch onbruikbaar...

Iemand tips?

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
spenky schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:40:
Net mn iPhone 7 geupdate naar 10.3 . Nu crashen veel apps, mijn bluetooth connect niet meer met mn apple Watch. Als ik de dock vanaf onderaan het scherm naar boven swipe dan loopt die vast.. Mn toestel is praktisch onbruikbaar...

Iemand tips?
Back-up maken, herstellen en back-up terug zetten. Als het dan nog niet wil: herstellen zonder back-up.

Best simpel toch?

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 11:12
THE_BASE schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:41:
[...]

Back-up maken, herstellen en back-up terug zetten. Als het dan nog niet wil: herstellen zonder back-up.

Best simpel toch?
Ik hoopte een iets minder drastische oplossing..
Hmm, instellingen herstellen, dat loste het op..

[ Voor 7% gewijzigd door spenky op 30-03-2017 10:02 ]

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

kdbruin schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:51:
[...]

En hoe bevalt het lezen na een paar dagen? Merk je performance degradaties/verbeteringen mbt andere zaken die je wellicht hebt gebruikt de afgelopen dagen :?

Met name geeft dit de burger moed, maar heb het dus al eerder meegemaakt dat een update de iPad stroperiger maakt. Vind overigens dat de iPads voor mijn gevoel altijd al minder lekker performen tov de iPhones...

https://www.iphoned.nl/nieuws/ios-10-3-snelheid/

[ Voor 24% gewijzigd door JB op 30-03-2017 10:15 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
JB schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:10:
[...]

En hoe bevalt het lezen na een paar dagen? Merk je performance degradaties/verbeteringen mbt andere zaken die je wellicht hebt gebruikt de afgelopen dagen :?

Met name geeft dit de burger moed, maar heb het dus al eerder meegemaakt dat een update de iPad stroperiger maakt. Vind overigens dat de iPads voor mijn gevoel altijd al minder lekker performen tov de iPhones...

https://www.iphoned.nl/nieuws/ios-10-3-snelheid/
Ik merk nog weinig verschil. Ik hoop alleen dat m'n Wi-Fi disconnects vanuit "slaapstand" nu verleden tijd zijn. Zeker eens per week is/was de Wi-Fi verbinding compleet weg hetgeen ik niet heb gehad bij iOS 9. Dit heb ik al sinds ik iOS 10 erop heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

kdbruin schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:35:
[...]

Ik merk nog weinig verschil. Ik hoop alleen dat m'n Wi-Fi disconnects vanuit "slaapstand" nu verleden tijd zijn. Zeker eens per week is/was de Wi-Fi verbinding compleet weg hetgeen ik niet heb gehad bij iOS 9. Dit heb ik al sinds ik iOS 10 erop heb gezet.
Hmm dat herken ik niet. Al een keer "herstel alle netwerkinstellingen" doorgevoerd?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:15

SuBBaSS

-has Ryzen

Ben hier ook aan 't updaten. Doe het het liefst via itunes en normaal gesproken wacht ik bij releases als dit liever even op de minor update die ongetwijfeld weer gaat volgen. Dit keer niet en het is moeizaamheid ten top.
Gisteren itunes bijgewerkt en de 10.3 update gedownload. Sluit iphone aan, blijft eindeloos op "Verbinden met iphone update server" hangen. Dan vervolgens die melding weggeklikt (had de update immers al lokaal) en software bijwerken: bij de stap "reservekopie maken" telkens de melding dat het mislukt is omdat de iphone niet meer aangesloten is (terwijl hij vlak naast me ligt, ingeschakeld, aangesloten en alles).
Daarnaast ook nog eens itunes wat na de update verschrikkelijk traag opstart (dat is blijkbaar een kwestie van "even" geduld hebben, vermoedelijk synchronisatie van artwork ed/oid.).

Nu maar weer een poging gedaan, zit wat meer schot in. Helaas wel hoe langer hoe meer "bogus"-meldingen zoals het DFU-logo op het scherm van de iphone (terwijl hij nog netjes bezig is met software installeren) en daarna de melding dat de iphone niet meer aangesloten en met een toegangscode is beveiligd in itunes (terwijl hij nog aangesloten en bezig is).
Eerste scherm ging vanzelf weg (eerder ook al eens gezien; geen paniek), popup in itunes gewoon laten voor wat het is (is als het goed is ook te zonder gevolgen te annuleren).

Nu in ieder geval voor elkaar. Merk meteen al drastisch verschil in opslag en valt me op dat de icloud settings bovenaan in "Instellingen" geplaatst zijn. Veel betere plek ervoor wat mij betreft.
Verder zal ik niet heel veel merken van deze update aangezien het om een "5" gaat, die mist (zeg maar) wat instellingen die nieuwere toestellen wel hebben.

Nu de ipad maar eens dezelfde behandeling geven. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

H1MSELF1SH schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:12:
[...]

Ik ga mijzelf maar quoten omdat de post al 2 pagina's terug stond. Maar ondertussen draai ik al 24u IOS 10.3 op mijn iPhone 6 en mijn bevindingen zijn uitermate positief.

Batterijduur: beter dan voordien (en mijn iPhone is al meer dan 2 jaar oud zelfs)
Snelheid in gebruik: de iPhone voelt sneller aan. Vooral als ik tussen de duizenden foto's scroll valt het op.

Zeker een aanrader voor mensen met een iPhone 6 dus!
Ik kan dit na 24 uur gebruik onderstrepen! Mijn iPhone 5s voelt net wat soepeler aan en de accuduur lijkt niet verminderd , ik ga kijken in hoeverre deze is toegenomen de komende dagen.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:14
Vanavond ook maar instaleren dan. Maak voor de zekerheid wel een backup

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 20:37
sww89 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:17:
[...]

DFU is inderdaad een paardenmiddel. Maar een iPhone daar mee bricken? Ik zou niet weten hoe. We zitten hier op Tweakers hoor, niet het VIVA en GoT Android (wat bricken betreft) forum. Ik ga er toch een beetje vanuit dat hier mensen met hersens en verstand van zaken zitten :)

Zijn iPhone was al helemaal van het padje af vanwege een bootloop. Ik kom dan met een gericht advies voor hem. Bij de ene bootloop kan je eruit komen door:
- een reset te doen (homeknop+power, of bij iPhone 7 volume down+power tot het Apple logo verschijnt);
- bij de ander zou je toch naar DFU modus moeten gaan (homeknop+power, of bij iPhone 7 volume down+power tot het iTunes logo verschijnt).

Die herstelknop in iTunes werkt dan echt niet (zoals aangegeven vroeg iTunes om in te loggen met de pincode), maar bleef de iPhone op het Apple logo hangen en herstarten. Ik heb daar zelf in het verleden ook ervaring mee opgedaan, want het is mij ook diverse keren overkomen.

Wil je sneller resultaat, dan helpt DFU modus je uit de brand. Of er een risico aanzit? Misschien. Ik ken daar geen voorbeelden van. Maar als de kwaal groter is dan het middel is het wat mij betreft geoorloofd.

Ik heb nog even het Apple Support artikel opgezocht, omdat die van iCulture mij met een eerste hit het gewenste resultaat gaf, en Apple heeft ook een keurige uitleg zonder waarschuwingen oid https://support.apple.com/nl-nl/HT201263

Wel leuk dat er staat "Je ziet het Apple logo gedurende meerdere minuten op het scherm zonder voortgangsbalk." Nou daar is gehoor aan gegeven door DFU/herstelmodus toe te passen.

Dus volgens mij doe je een beetje aan bangmakerij ;) Al zie ik graag een link naar een praktijkvoorbeeld waarbij het fout is gegaan. Dan kan ik die voortaan in mijn disclaimer zetten.
DFU is niet hetzelfde als Herstelmodus (Het Apple Support artikel waar je naar linkt). Herstel heeft de voorkeur. Gebruik DFU dan alleen als echt niets meer baat.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Jeroenimoes schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 18:36:
[...]

DFU is niet hetzelfde als Herstelmodus (Het Apple Support artikel waar je naar linkt). Herstel heeft de voorkeur. Gebruik DFU dan alleen als echt niets meer baat.
Je hebt gelijk excuus. Een brainfart van mijn kant :$ Verwarrend dat de begrippen DFU en herstelmodus door elkaar lopen op sites die al die procedures beschrijven. Wanneer je DFU toepast kom je namelijk ook in een 'herstelmodus'. Het support artikel van Apple beschrijft inderdaad niet de stappen voor DFU modus. Daarvoor is (even voor de volledigheid voor anderen) een extra stap nodig. Namelijk dat je (bij de iPhone 7) de powerknop na tien seconden los laat en de volume down vervolgens nog 5 seconden ingedrukt. Het Apple logo of iTunes logo mag daarbij niet in beeld verschijnen, want dan is de poging om in DFU te komen fout gegaan. Alleen iTunes op de computer moet op een gegeven moment aan gaan geven dat er een iPhone in herstelmodus is gevonden waarbij het scherm van de iPhone nog steeds op zwart staat. Dit valt dan te lezen in het iCulture artikel waar ik mee begon.

Ik heb mijn vorige reactie deels doorgestreept :) Wat betreft de rest van mijn opmerkingen sta ik daar nog steeds achter. Maar ik ben het ook zeker met je eens met dat het alleen in het uiterste geval toegepast moet worden.

[ Voor 4% gewijzigd door swv op 30-03-2017 19:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

sww89 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:56:
[...]

Nou ik heb mijn duimpje weer ingetrokken :/ Ik ben benieuwd wat er uitkomt. En dat je je Watch maar snel in gebruik mag nemen!
Even terugkomen op mijn defecte bootloop iPhone welke in afgelopen donderdag middag bij Ivizi had ingeleverd. Gister om half 6 kreeg ik een mailtje dat toestel al klaar was. Vanmorgen direct naar Ivizi gegaan en wat bleek... Ik heb een gloed nieuw toestel gekregen, zelfs geen refurbished exemplaar. Dit keer toch maar direct in winkel een simpel screenprotector erop laten zetten, omdat toch nieuw toestel is. Had op vorige die ik pas 3 maanden had toch al wat krassen van vingernagels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 09:51

jasjenl

Liab A Tymo

Is er al iemand die 10.3 OTA voor de iPhone 5 heeft geïnstalleerd? Ik heb net nog eens gecheckt maar op mijn iPhone 5 zegt ie nog steeds dat ie met 10.2.1 up-to-date is. Niet dat ik er echt op zit te wachten of zo, maar ik vind het nogal apart dat het zo lang duurt voordat ie OTA beschikbaar komt. iTunes doe ik niet aan (eigenlijk nog nooit gebruikt zolang ik mijn iPhone al heb) dus op die manier de update binnenhalen is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

jasjenl schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:45:
Is er al iemand die 10.3 OTA voor de iPhone 5 heeft geïnstalleerd? Ik heb net nog eens gecheckt maar op mijn iPhone 5 zegt ie nog steeds dat ie met 10.2.1 up-to-date is. Niet dat ik er echt op zit te wachten of zo, maar ik vind het nogal apart dat het zo lang duurt voordat ie OTA beschikbaar komt. iTunes doe ik niet aan (eigenlijk nog nooit gebruikt zolang ik mijn iPhone al heb) dus op die manier de update binnenhalen is geen optie.
Misschien blijf je dan tot in lengte van dagen op 10.2.1 :) http://www.onemorething.n...-3-oude-apparaten-itunes/

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Naja, dan is dat maar zo... Maar het zou toch vreemd zijn dat een update alleen via iTunes binnen te halen is, dat is volgens mij sinds je OTA updates hebt voor iOS nog nooit gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Met een omweg faseren ze zo de 32-bit uit misschien. Of de ota update verschijnt alsnog als Apple genoeg klachten krijgt :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Wellicht. Het blijft vreemd. Maar goed, ik vraag me ook af hoeveel je nog gaat hebben aan de verbeteringen die 10.3 met zich meebrengt op een iPhone 5. Het nieuwe filesysteem klinkt wel interessant maar of dat op een iPhone 5 ook merkbare snelheidsverbeteringen gaat opleveren is denk ik nog maar de vraag. Sowieso loopt de iPhone 5 nu natuurlijk wel op zijn laatste benen qua ondersteuning en ik was ook wel van plan later dit jaar te gaan upgraden, maar vooralsnog doet hij het nog wel best en als 10.2.1 dan de laatste update is die ik op deze telefoon ga krijgen, so be it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:09
jasjenl schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:33:
Wellicht. Het blijft vreemd. Maar goed, ik vraag me ook af hoeveel je nog gaat hebben aan de verbeteringen die 10.3 met zich meebrengt op een iPhone 5. Het nieuwe filesysteem klinkt wel interessant maar of dat op een iPhone 5 ook merkbare snelheidsverbeteringen gaat opleveren is denk ik nog maar de vraag. Sowieso loopt de iPhone 5 nu natuurlijk wel op zijn laatste benen qua ondersteuning en ik was ook wel van plan later dit jaar te gaan upgraden, maar vooralsnog doet hij het nog wel best en als 10.2.1 dan de laatste update is die ik op deze telefoon ga krijgen, so be it :)
APFS is alleen voor 64-bits Apple apparaten.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Nicj56 schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:41:
[...]
APFS is alleen voor 64-bits Apple apparaten.
Ah, dan mis ik dus sowieso al niks wat eigenlijk echt boeit op een iPhone 5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:04
10.3.1 is uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Laatst online: 25-05 20:18
Kleine update, maar duurde best lang. En dat alleen om een WiFi bug te pletten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erulezz
  • Laatst online: 18-09 22:52
Nouja, bug...
Released April 3, 2017
Wi-Fi
Available for: iPhone 5 and later, iPad 4th generation and later, iPod touch 6th generation and later
Impact: An attacker within range may be able to execute arbitrary code on the Wi-Fi chip
Description: A stack buffer overflow was addressed through improved input validation.
CVE-2017-6975: Gal Beniamini of Google Project Zero
https://support.apple.com/en-us/HT207688

Klinkt toch vrij pittig

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf draai ik 10.3.2 beta 1.
Ik ben benieuwd of 10.3.1 ook de bug heeft dat een vpn niet kan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 22:47:
[...]

Zelf draai ik 10.3.2 beta 1.
Ik ben benieuwd of 10.3.1 ook de bug heeft dat een vpn niet kan draaien?
Opera VPN werkt gewoon als je dat bedoelt

Pagina: 1 ... 27 ... 31 Laatste