Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:13
dafmay schreef op zondag 5 februari 2017 @ 16:26:
Photos app...weet iemand of het mogelijk is om de sortering binnen een album aan te passen naar 'meest recent' bovenaan? Het zou ook fijn zijn als we konden sorteren welke mappen / albums bovenin het overzicht staan...
Zou ik ook willen weten maar ik denk dat het niet kan. Gebruik nu Google photos.

Weet iemand hoe ik een bestand van Synology NAS naar iPhone kan downloaden. Ik kan het wel via via maar als het direct kan zou handiger zijn.
Ik ben bang dat het niet kan maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Garret1410 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 17:01:
[...]

Zou ik ook willen weten maar ik denk dat het niet kan. Gebruik nu Google photos.

Weet iemand hoe ik een bestand van Synology NAS naar iPhone kan downloaden. Ik kan het wel via via maar als het direct kan zou handiger zijn.
Ik ben bang dat het niet kan maar wie weet.
DS File

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meest recent staat altijd onderaan, waarin een album opent. Kwestie van andersom gebruiken.

Het overzicht van albums is blijkbaar niet aan te passen qua indeling, ik heb er iig nooit een functie voor gezien. ;( Dan zou je een andere gallery app moeten gebruiken.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:44
Helaas inderdaad...ik was er al bang voor. Thx in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ps doet bij jullie Safari (en een aantal andere apps) ook een re-spring iedere keer wanneer telefoon aan de lader wordt gekoppeld?

[ Voor 14% gewijzigd door dafmay op 06-02-2017 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

dafmay schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:30:
Ps doet bij jullie Safari (en een aantal andere apps) ook een re-spring iedere keer wanneer telefoon aan de lader wordt gekoppeld?
Net getest met Safari op de voorgrond. Nee geen re-spring.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gewoon uit interesse : Iemand al enig idee wanneer Apple z'n volgens presentatie doet en dus met een nieuwe iOS komt? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
  • Laatst online: 19:33
DennusB schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:05:
Gewoon uit interesse : Iemand al enig idee wanneer Apple z'n volgens presentatie doet en dus met een nieuwe iOS komt? :)
Is meestal ergens in juni. Op dat WDCC

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 18:37
KW25 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:12:
[...]

Is meestal ergens in juni. Op dat WDCC
Ah die goede tijd. Die nacht na het WWDC (World Wide Developers Conference) altijd druk bezig:

- iPhone updaten naar de beta
- MacBook updaten naar de beta
- Apple TV updaten naar de beta
- Apple Watch updaten naar de beta

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
GerardVanAfoort schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:56:
[...]

Net getest met Safari op de voorgrond. Nee geen re-spring.
Dank...dan zal het iets van iOs 10.3 beta 1 zijn (die draai ik momenteel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
xoniq schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:13:
[...]

Ah die goede tijd. Die nacht na het WWDC (World Wide Developers Conference) altijd druk bezig:

- iPhone updaten naar de beta
- MacBook updaten naar de beta
- Apple TV updaten naar de beta
- Apple Watch updaten naar de beta

:+
Ja vind updaten ook altijd wel mooi. Maar zit er aan te denken om toch maar op 10 te blijven. Geen zin in een langzamer toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

KW25 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:11:
Ja vind updaten ook altijd wel mooi. Maar zit er aan te denken om toch maar op 10 te blijven. Geen zin in een langzamer toestel.
Je toestel word niet langzamer. Er komen meer mogelijkheden bij.

http://m.imore.com/iphone...d-truth-about-ios-updates

"The perception that an old iPhone with a new update runs slower is completely understandable for all the reasons outlined above. No process is ever perfect and sometimes specific updates or individual devices will run slower. Sometimes waiting a little while, changing the Settings, updating or changing apps, or doing a clean re-install will fix it. Sometimes Apple will fix it."

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
GerardVanAfoort schreef op maandag 6 februari 2017 @ 17:31:
[...]

Je toestel word niet langzamer. Er komen meer mogelijkheden bij.

http://m.imore.com/iphone...d-truth-about-ios-updates

"The perception that an old iPhone with a new update runs slower is completely understandable for all the reasons outlined above. No process is ever perfect and sometimes specific updates or individual devices will run slower. Sometimes waiting a little while, changing the Settings, updating or changing apps, or doing a clean re-install will fix it. Sometimes Apple will fix it."
Staat toch gewoon dat het langzamer wordt? Heb het artikel verder niet gelezen. Maar meer functies vraagt meer waardoor de iPhone langzamer wordt is de strekking lijkt me?

Laatste updates voegen niet bijzonder veel toe wat ik daadwerkelijk gebruik, dus sla misschien over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

KW25 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 17:39:
[...]

Staat toch gewoon dat het langzamer wordt? Heb het artikel verder niet gelezen. Maar meer functies vraagt meer waardoor de iPhone langzamer wordt is de strekking lijkt me?

Laatste updates voegen niet bijzonder veel toe wat ik daadwerkelijk gebruik, dus sla misschien over.
In de 5 jaar dat ik iDevices intensief gebruik, vanaf iOS 5, heb ik dermate weinig performance degradatie ervaren. Mijn iPad 3 heb ik pas vorig jaar met pensioen gestuurd.

Wel heel veel nieuwe features erbij gekregen. Belangrijker: alle beveiliging updates.

iOS 9 iCloud Drive
iOS 10 Night Shift
Vind ik toch zeker de moeite.
Nu maar afwachten of iOS 11 zoiets moois brengt :)

NRG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:18

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

iOS 10.3 Beta 2
Fixed in this Release
iCloud Analytics
During setup, users should no longer reach the “iCloud Analytics” page if they have not yet signed in.
iCloud Backup
Nightly backups should no longer fail with the error message “Some files were unavailable during the
last backup.”
Managed and Shared Devices
On managed devices, users should no longer be able to override the current iCloud Document Sync
setting.
Xcode Simulator
• The legacy iCloud button in Settings has been removed. iCloud settings are now available within
the new Apple ID settings pane.
• Scrolling in the Today View should no longer crash.

Notes and Known Issues
Find My iPhone
Find My iPhone now supports Location and Play Sound for AirPods.
• Location and Play Sound currently work only from the iOS device most recently used with your
AirPods.
• Play Sound emits a noise from the AirPods that reaches a high volume after a few seconds.
Please remove both AirPods from your ears before testing this feature.
LAN Asset Cache
LAN Asset Cache functionality may not work as expected in this beta.
Lightning Video Adapters
Lightning video adapters may not work as expected in this beta.
• The ability to update devices from a remote server is in development and may not yet work as
expected.
• In this beta, Shared iPad allows users to toggle settings that are usually unavailable when using a
Shared iPad.
 Copyright © 2017 Apple Inc. All rights reserved. Terms of Use. Privacy Policy. Page 3 of 4
SiriKit
The new SiriKit car commands are still in development and may not yet work as expected.
SOS
SOS is only supported in India.
WebKit
Safari now supports the prefers-reduced-motion media query. This query allows a web developer
to provide alternate page styles for users who are sensitive to large areas of motion. Users can change
their preference for reduced motion in the Accessibility section of System Preferences.
The iOS 10.3 update removes support for SHA-1 signed certificates used for Transport Layer Security
(TLS) in Safari and WebKit that are issued from a root Certification Authority (CA) included in the
operating system default trust store. All other TLS connections will continue to support SHA-1 signed
certificates until late 2017. SHA-1 signed root CA certificates, enterprise-distributed SHA-1 certificates, and
user-installed SHA-1 certificates are not affected by this change. For more information, see https://
support.apple.com/kb/HT207459.
Xcode Simulator
Attempting to enable iCloud Drive through the iCloud Drive app before the user is signed into iCloud
can cause Settings to crash.
 Copyright © 2017 Apple Inc. All rights rese

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
GerardVanAfoort schreef op maandag 6 februari 2017 @ 17:55:
[...]

In de 5 jaar dat ik iDevices intensief gebruik, vanaf iOS 5, heb ik dermate weinig performance degradatie ervaren. Mijn iPad 3 heb ik pas vorig jaar met pensioen gestuurd.

Wel heel veel nieuwe features erbij gekregen. Belangrijker: alle beveiliging updates.

iOS 9 iCloud Drive
iOS 10 Night Shift
Ja zijn prima updates, maar vond vooral bij mijn iPhone 4S naar iOS6 (kan ook 7 zijn) toch echt wel een stuk terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Gezien inderdaad...nu nog even 1 a 2 daagjes wachten op de public beta...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Haha. Dat gebruik ik ook maar als ik op download druk is het bestand nergens te vinden. Het bestand staat onder lokale bestanden en van daaruit kan ik het openen met een app. Dat is dus via via en niet direct naar de camera rol of download map.

Zal wel met veiligheid te maken hebben maar toch lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Ook niet naar je iCloud map?

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb iets heel irritants.

Kreeg een email in mijn 'ongewenst' box en kon nog snel Apple in de titel lezen, een of andere phishing mail waarschijnlijk. Maar denk dat Apple in iOS ingebouwd heeft dat het zulke nep Apple berichten gelijk verwijderd want nog voordat ik alles kon lezen verdween hij voor m'n neus.

Alleen nu heb ik permanent bij m'n ongewenst box 1 ongelezen mail staan die er dus niet is want Apple heeft hem verborgen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Via de webinterface van je mailaccount de mail voorgoed verwijderen? Wel irritant inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

GerardVanAfoort schreef op maandag 6 februari 2017 @ 17:55:
[...]

iOS 9 iCloud Drive
iOS 10 Night Shift
Het zijn altijd de zelfde mensen die klagen over updates die alles trager maken en het zijn altijd voormalige iPhone 4 of iPad 2 bezitters. Tussen 6 en 7 zat echt een verschil qua performance, tussen alle andere versies nauwelijks. Als je 7 goed kon draaien draai je 10 ook fluitend. Desalniettemin wordt het nog steeds tot in den treure herhaald in de comments want ze hebben nu een Android device die nooit trager wordt van updates. Of überhaupt last heeft van updates langer dan twee jaar na het uitkomen.

iOS developer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KW25
BikkelZ schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:51:
[...]

Het zijn altijd de zelfde mensen die klagen over updates die alles trager maken en het zijn altijd voormalige iPhone 4 of iPad 2 bezitters. Tussen 6 en 7 zat echt een verschil qua performance, tussen alle andere versies nauwelijks. Als je 7 goed kon draaien draai je 10 ook fluitend. Desalniettemin wordt het nog steeds tot in den treure herhaald in de comments want ze hebben nu een Android device die nooit trager wordt van updates. Of überhaupt last heeft van updates langer dan twee jaar na het uitkomen.
Doe maar rustig hoor. Ben tevreden iPhone gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jmxd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 22:00:
Ik heb iets heel irritants.

Kreeg een email in mijn 'ongewenst' box en kon nog snel Apple in de titel lezen, een of andere phishing mail waarschijnlijk. Maar denk dat Apple in iOS ingebouwd heeft dat het zulke nep Apple berichten gelijk verwijderd want nog voordat ik alles kon lezen verdween hij voor m'n neus.

Alleen nu heb ik permanent bij m'n ongewenst box 1 ongelezen mail staan die er dus niet is want Apple heeft hem verborgen. :P
Dat klinkt eerder als corruptie of een mailscanner (server side of ander apparaat) die t verwijdert - en dat merk je met IMAP meteen. Er zitten niet zulk soort filters ingebouwd.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
iOs 10.3 public beta 2 is beschikbaar voor OTA download.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Sinds ik op 10.2.1 zit werkt chromecast niet meer, nog youtube streamt naar mijn Sony Android t.v, is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazewinkel1989
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-09 22:18
Na wat (gericht) Googlen ben ik aardig wat verhalen tegengekomen van gebruikers waarbij hun iPhone crasht met iOS 10.2.1.

Zo ook hier het probleem. Ongeacht wat ik doe, of welke app ik ook open heb staan mijn iPhone SE start op willekeurige momenten opnieuw op. Zodra hij terug op het homescreen is hoef ik alleen mijn toegangscode in te voeren en ik kan weer verder waar ik gebleven was. SIM is nog ontgrendeld en alle geopende apps staan nog in het geheugen. Herstel via iTunes, met en zonder teruggezette backup, mocht niet baten en een downgrade naar 10.2 (wel stabiel) laat iTunes niet toe.

Is iemand anders dit probleem ook al tegengekomen of in een eerdere iOS versie? En enig idee wat ik eraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazewinkel1989
Jeffrey88 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 22:54:
Sinds ik op 10.2.1 zit werkt chromecast niet meer, nog youtube streamt naar mijn Sony Android t.v, is dit een bekend probleem?
Gebruik je een 2013 Chromecast? Deze ondersteund namelijk alleen 2.4Ghz wifi. Als je iDevice op een 5Ghz netwerk zit communiceert dat niet met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Het probleem is inmiddels opgelost, beiden apparaten een paar minuten uitgezet en opeens werkte alles weer zo als voorheen

[ Voor 159% gewijzigd door Jeffrey88 op 08-02-2017 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

danplo

The Force is strong with me

Mijn vriendin heeft last dat ze haar eigen gemaakte video's (met haar Iphone) of ontvangen video's niet op haar Iphone 6 kan afspelen. Ik weet niet of dit aan haar toestel ligt of aan IOS10 ?? Als ze een video wilt afspelen is het scherm zwart of je ziet een play icoon, maar je kan erop drukken wat je wilt haar Iphone speelt het niet af. Iemand een idee ? Ik heb haar Iphone al opnieuw ingesteld met Itunes.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Ik gebruik de TuneIn app om naar lokale radio te luisteren, maar de watch app is ineens verdwenen. Herinstallatie laat hem ook niet meer zien, terwijl de store page wel een watch app aangeeft. Is dit bij iedereen zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:33
Sinds enkele dagen veel problemen met mijn iPhone 7 plus.

Apps crashen bij het openen.
Video's kan ik niet meer bekijken
Safari krijgt geen pagina's meer open, geeft constant de fout dat er een probleem is en herlaad dan de pagina met telkens dan dezelfde fout

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Fijn! In de laatste versie van WhatsApp zit een functie om alle afbeeldingen te verwijderen van een bepaalde groep of persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

SuBBaSS

-has Ryzen

zwasie schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 10:54:
Sinds enkele dagen veel problemen met mijn iPhone 7 plus.

Apps crashen bij het openen.
Video's kan ik niet meer bekijken
Safari krijgt geen pagina's meer open, geeft constant de fout dat er een probleem is en herlaad dan de pagina met telkens dan dezelfde fout
Misschien een idee om even een apart topic aan te maken aangezien dit het ios topic is en niemand weet welke versie je nu gebruikt?

Anyway: al een geforceerde herstart geprobeerd? Bij de 7 is dat aan-/uitschakelaar en volume omlaag ca. 5 sec. ingedrukt houden, vervolgens herstart hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
danplo schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 08:35:
Mijn vriendin heeft last dat ze haar eigen gemaakte video's (met haar Iphone) of ontvangen video's niet op haar Iphone 6 kan afspelen. Ik weet niet of dit aan haar toestel ligt of aan IOS10 ?? Als ze een video wilt afspelen is het scherm zwart of je ziet een play icoon, maar je kan erop drukken wat je wilt haar Iphone speelt het niet af. Iemand een idee ? Ik heb haar Iphone al opnieuw ingesteld met Itunes.
Met eigen gemaakte video's bedoel je met de camera van de iPhone opgenomen, of bedoel je videos die gemaakt/bewerkt zijn op een pc/mac en naar d'r iPhone zijn overgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat zijn jullie ervaringen met de accuduur op iOS 10.3 (public) beta?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafmay
WhatsappHack schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:32:
Wat zijn jullie ervaringen met de accuduur op iOS 10.3 (public) beta?
Op mijn iPhone 7 Plus en 10.3 beta 2 heb ik een prima accuduur. Ik merk eigenlijk weinig verschil tov non-beta 10.2.1.

Wel loopt alles een flink stuk sneller en soepeler. Dat is dankzij het nieuwe afs Apple file systeem en vlottere animaties bij openen en sluiten van Apps.

Gaat de goede kant op wat mij betreft >:)

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 11-02-2017 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

danplo

The Force is strong with me

WhatsappHack schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:23:
[...]

Met eigen gemaakte video's bedoel je met de camera van de iPhone opgenomen, of bedoel je videos die gemaakt/bewerkt zijn op een pc/mac en naar d'r iPhone zijn overgezet?
Filmpjes gemaakt met haar Iphone idd

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
danplo schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:16:
[...]

Filmpjes gemaakt met haar Iphone idd
Heb je toevallig "Optimaliseer Opslag" ingeschakeld staan?
En werken ze wel met een app als VLC? (op de iPhone.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:21
Zijn er meer mensen waarbij de Bedtime functie in de Klok app niet meer werkt? Ik draai iOS 10.3 public beta 2 en sinds PB1 gaat er geen wekker meer af op de ingestelde tijd...

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensdbb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Sinds de laatste update heb ik het al een 4-tal keer gehad dat mijn toestel gewoon 'zwart scherm toont en reboot (Apple logo)'.. net alsof de batterij plat zou zijn maar dat is het dus niet want het batterijpercentage blijft gelijk.. nog iemand last van deze bug? iPhone 7 :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazewinkel1989
laurensdbb schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:31:
Sinds de laatste update heb ik het al een 4-tal keer gehad dat mijn toestel gewoon 'zwart scherm toont en reboot (Apple logo)'.. net alsof de batterij plat zou zijn maar dat is het dus niet want het batterijpercentage blijft gelijk.. nog iemand last van deze bug? iPhone 7 :-).
Jup, hier ook. Een paar reacties terug heb ik mijn probleem ook al verteld en het lijkt op de jouwe. Ik heb mijn SE nog maar 4 maanden dus heb ik h'm terug gebracht naar iCentre waar hij is opgestuurd voor reparatie. Over een week zou ik bericht moeten krijgen wat het probleem is, dat die gemaakt is of dat ik een nieuwe krijg. Ik zal de uitkomst hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
GrasshopperNL schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:55:
Fijn! In de laatste versie van WhatsApp zit een functie om alle afbeeldingen te verwijderen van een bepaalde groep of persoon.
Kun je nu ook ergens in de app instellen dat je van bepaalde conversaties je geen foto's in je foto album wilt krijgen en van andere conversaties wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Hazewinkel1989 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:34:
[...]

Jup, hier ook. Een paar reacties terug heb ik mijn probleem ook al verteld en het lijkt op de jouwe. Ik heb mijn SE nog maar 4 maanden dus heb ik h'm terug gebracht naar iCentre waar hij is opgestuurd voor reparatie. Over een week zou ik bericht moeten krijgen wat het probleem is, dat die gemaakt is of dat ik een nieuwe krijg. Ik zal de uitkomst hier posten.
Klein beetje off-topic, maar het nieuws meld dat de holding die boven The phonehouse en icentre staat faillissement heeft aangevraagd.
Hoop dat dat voor jou geen gevolgen heeft ☹

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:41
Banshee schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 18:48:
[...]

Klein beetje off-topic, maar het nieuws meld dat de holding die boven The phonehouse en icentre staat faillissement heeft aangevraagd.
Hoop dat dat voor jou geen gevolgen heeft ☹
offtopic:
Nee iCentre niet als het goed is. Dit meldt de NOS nu:
Een woordvoerder van de curator van The Phone House meldde eerder vandaag per abuis dat ook iCentre onderdeel is van het faillissement. Maar voor iCentre is geen faillissement aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazewinkel1989
sww89 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 18:53:
[...]

offtopic:
Een woordvoerder van de curator van The Phone House meldde eerder vandaag per abuis dat ook iCentre onderdeel is van het faillissement. Maar voor iCentre is geen faillissement aangevraagd.
Verschillende nieuwsmedia rapporteren dat ook iCentre failliet is of dat het personeel niet meer kan worden uitbetaald en daardoor de winkels vanaf morgen dicht zijn. Een doorstart wordt ook geopperd door nieuwsmedia, al spreken ze daar specifiek over The Phone House.

Na even te Googlen kwam ik uit op de website van de Consumentenbond. Daar staat dat ik nog wel recht heb om mijn product, ook al niet gerepareerd, terug te krijgen. Logisch eigenlijk, maar ik moet er wel aanspraak op doen.

Gezien er nog geen concrete informatie beschikbaar is over een faillissement van iCentre houd ik eerst het nieuws in de gaten. Maar bij voorbaat dank voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 19:46
Het scherm van mijn telefoon gaat niet meer vanzelf uit als het toestel aan de lader hangt.
Zonder het laden speelt dit niet, dan gaat het scherm gewoon uit na 1 minuut.
Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:28
Pindasaus schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 23:07:
Het scherm van mijn telefoon gaat niet meer vanzelf uit als het toestel aan de lader hangt.
Zonder het laden speelt dit niet, dan gaat het scherm gewoon uit na 1 minuut.
Hebben jullie dat ook?
Ja soms wel, volgens mij denkt de iPhone soms dat die dan in een dock zit, wss omdat je hem gebruikte/rechtop had toen je de kabel erin deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soft-reset geven en de auto-lock tijd opnieuw instellen (bijv: even naar 45 seconden zetten, uit laten gaan, wakker maken en dan weer terug naar 30 seconden.) zou dat probleem moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
[my bad]

[ Voor 97% gewijzigd door Manke op 15-02-2017 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:15
Pff ik ervaarde zo'n battery drain met iOS 10.2.1 op mijn iPhone 6s. Zelfs met batterijbesparing aan haalde ik nog geen 10u aan tijd met ongeveer 4u gebruik waarvan 2u in vliegtuigstand. Ben nu over op 10.3 heb naast 4GB extra geheugen het gevoel dat de iPhone 'rustiger' is. Geen warme telefoon meer.

(Ter vergelijk, mijn vriendin heeft haar iPhone 6 op 10.2 in dezelfde periode zonder batterijbesparing gebruikt en zat op 42%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
sww89 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 18:53:
[...]

offtopic:
En dat lees ik in het iOS topic, maar niet in het levertijden topic. :+

Mag ook wel dat de iCentre blijft bestaan, 3 weken terug net een dikke aanbetaling gedaan daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Laatst online: 15:21
Geen idee of dit het juiste topic is, maar ik probeer het toch.

5 a 6 jaar een Android telefoon gehad en inmiddels een iPhone 6S in gebruik. Bevalt erg goed. Hiervoor had ik een Nexus 5 van ook 16GB.

Van de week zat het geheugen vol (mede doordat ik een filmpje van ongeveer 9 minuten aan het opnemen/filmen was). Toen besloten een aantal apps te verwijderen die ik niet of vrijwel niet gebruik.Ik wil nu ook eens kijken hoe dat met foto's/videos in elkaar steekt. Ik snap er nu nog geen hout van.

Bij Android had ik had altijd heel simpel: Dropbox upload automatisch alle foto's, videos en screenshots(hierna media) die je zelf maakt naar de cloud. (Het kon ook door middel van Google Foto's die hetzelfde deed, maar ik gebruikte Dropbox).

Echter nu op iOS snap ik totaal niet wat ik wel/niet moet instellen m.b.t. media. Ik had ook Dropbox op mijn iPhone maar dat vind ik geen succes aangezien die alleen de media upload op het moment dat je Dropbox opent (op Android ging dit op de achtergrond). Dat valt dus nu voor mij al af.
Nu heb ik ingesteld dat media geupload wordt (naar iCloud), maar nu worden ook alle onzin foto's en filmpjes uit (groeps)WhatsApp gesprekken geupload, iets wat ik niet wil aangezien dat toch alleen maar onzin is.
En nu is iCloud ook nog eens vol... Wellicht maar eens uitbreiden naar 50GB. Is EUR 12,- per jaar. Maar dat zoek ik later wel uit of dat het waard is.

Wat ik dus zoek/wil is dat:
- Telefoon automatisch eigen gemaakte foto's, videos en screenshots upload (in te stellen dat dit alleen met WiFi mag)
- Dit geen actie behoeft/op de achtergrond gebeurd
- Media wat toegestuurd wordt niet wordt geupload
- Media waarvan ik weet dat ik ze wil houden eenvoudig kan uploaden naar de cloud (bijvoorbeeld toegestuurde foto's van iemand anders van weekendje weg)
- Dat deze eigen media niet gesynced wordt; dus als in verband met ruimte een filmpje van 5 minuten op de telefoon wordt verwijderd, dit niet wordt verwijderd uit de cloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:43
Oplossing is niet zo moeilijk. iCloud blijven gebruiken. Whatsapp > instellingen > chats, bewaar ontvangen media uitschakelen. Per foto/video kan je gewoon kiezen om alsnog op te slaan. Laatste optie gaat dan alleen helaas niet werken. iCloud synct altijd alles.

[ Voor 17% gewijzigd door Wouter36 op 18-02-2017 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:40
Alles wat in je foto bibliotheek terecht komt (eigen gemaakte foto's en video's, maar ook media die apps toevoegen zoals WhatsApp) worden automatisch geupload naar iCloud. Dit gebeurt alleen als je met een Wi-Fi netwerk verbonden bent. Daar hoef je geen actie op te ondernemen.

Als je niet wilt dat media uit WhatsApp in je fotobibliotheek terecht komt, dan kan je dit in WhatsApp instellen. De media wordt dan alleen in WhatsApp bewaard en wat je wilt bewaren kan je altijd zelf nog toevoegen aan je fotobibliotheek.

Tenslotte kan je bij instellingen van je fotobibliotheek de instelling maken dat de iPhone opslag wordt geoptimaliseerd. Dat houdt in dat wanneer er ruimtegebrek is, dat er automatisch media van je telefoon wordt verwijderd. Deze blijven dan wel in iCloud beschikbaar, zodat je ze altijd opnieuw kan bekijken / downloaden. Je moet alleen het filmpje niet zelf gaan wissen, want dan is het echt weg.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeroen O op 18-02-2017 20:46 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Laatst online: 15:21
Wouter36 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:44:
Oplossing is niet zo moeilijk. iCloud blijven gebruiken. Whatsapp > instellingen > chats, bewaar ontvangen media uitschakelen. Per foto/video kan je gewoon kiezen om alsnog op te slaan. Laatste optie gaat dan alleen helaas niet werken. iCloud synct altijd alles.
Jeroen O schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:44:
Alles wat in je foto bibliotheek terecht komt (eigen gemaakte foto's en video's, maar ook media die apps toevoegen zoals WhatsApp) worden automatisch geupload naar iCloud. Dit gebeurt alleen als je met een Wi-Fi netwerk verbonden bent. Daar hoef je geen actie op te ondernemen.

Als je niet wilt dat media uit WhatsApp in je fotobibliotheek terecht komt, dan kan je dit in WhatsApp instellen. De media wordt dan alleen in WhatsApp bewaard en wat je wilt bewaren kan je altijd zelf nog toevoegen aan je fotobibliotheek.

Tenslotte kan je bij instellingen van je fotobibliotheek de instelling maken dat de iPhone opslag wordt geoptimaliseerd. Dat houdt in dat wanneer er ruimtegebrek is, dat er automatisch media van je telefoon wordt verwijderd. Deze blijven dan wel in iCloud beschikbaar, zodat je ze altijd opnieuw kan bekijken / downloaden. Je moet alleen het filmpje niet zelf gaan wissen, want dan is het echt weg.
Bedankt voor jullie reacties.
Heb nu een en ander uitgeprobeerd. Heb dat van WhatsApp uitgeschakeld en foto's komen inderdaad niet meer in mijn foto's terecht en dus niet op iCloud. Waarvoor dank!

Weten jullie ook of er een map WhatsApp pictures (o.i.d. (zoals Android)) is waarop al je WhatsApp foto's staan en hoe je daar doorheen kan scrollen om te zien of je bepaalde foto's daarvan wilt opslaan. Waar staan die foto's nu eigenlijk? In het geval de telefoon weer vol raakt en ik dus die foto's (of een deel daarvan) wil verwijderen. Ik zag op internet dat dit per chat moet. Dit kan niet anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:35
Volgens mij kan dit inderdaad alleen per chat. Welkom in de wereld van iOS, geen mappen structuur te vinden voor de gewone gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik zou graag een feature willen zien waarbij je zelf bepaald welke apps je beveiligd met je fingerprint. Nu vind ik hem nog vrij beperkt terwijl android dit bijvoorbeeld als jaren heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
chippie777 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 08:59:
Volgens mij kan dit inderdaad alleen per chat. Welkom in de wereld van iOS, geen mappen structuur te vinden voor de gewone gebruiker.
Hier is een algemene instelling voor via het instellingen menu.
Je kunt ook per chat aangeven dat je de standaard instelling niet wilt aanhouden maar een specifieke keuze wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

iOS 10.3 Beta 3

Fixed in this Release
Find My iPhone
• Location and Play Sound should now work as expected.
• Play Sound emits a noise from the AirPods that reaches a high volume after a few
seconds. Please remove both AirPods from your ears before testing this feature.
iCloud Analytics
During setup, users should no longer reach the “iCloud Analytics” page if they have not yet
signed in.
iCloud Backup
Nightly backups should no longer fail with the error message “Some files were unavailable
during the last backup.”
LAN Asset Cache
LAN Asset Cache functionality should now work as expected.
Lightning Video Adapters
Lightning video adapters should now work as expected.
On managed devices, users should no longer be able to override the current iCloud Document
Sync setting.
Xcode Simulator
• The legacy iCloud button in Settings has been removed. iCloud settings are now available
within the new Apple ID settings pane.
• Attempting to enable iCloud Drive through the iCloud Drive app before the user is signed
into iCloud should no longer cause Settings to crash.
Copyright © 2017 Apple Inc. All Rights Reserved.
Page 4 of 5

Notes and Known Issues
• The ability to update devices from a remote server is in development and may not yet
work as expected.
• In this beta, Shared iPad allows users to toggle settings that are usually unavailable when
using a Shared iPad.
openURL
When a third party application invokes openURL: on a tel://, facetime://, or
facetime-audio:// URL, iOS displays a prompt and requires user confirmation before
dialing.
SiriKit
The new SiriKit car commands are still in development and may not yet work as expected.
SOS
WebKit
Safari now supports the prefers-reduced-motion media query. This query allows a web
developer to provide alternate page styles for users who are sensitive to large areas of motion.
Users can change their preference for reduced motion in the Accessibility section of System
Preferences.
The iOS 10.3 update removes support for SHA-1 signed certificates used for Transport Layer
Security (TLS) in Safari and WebKit that are issued from a root Certification Authority (CA)
included in the operating system default trust store. All other TLS connections will continue to
support SHA-1 signed certificates until late 2017. SHA-1 signed root CA certificates, enterprisedistributed
SHA-1 certificates, and user-installed SHA-1 certificates are not affected by this
change. For more information, see https://support.apple.com/kb/HT207459.
Copyright

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Hmm hier nog geen beta 3...

Edit : Oh wacht het is nog niet de public beta :D Die zal morgen wel volgen...

[ Voor 65% gewijzigd door dafmay op 20-02-2017 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
...en de public beta 3 is nu ook beschikbaar.

>:)

[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 21-02-2017 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 20:50

Nyana

Who?!

Beta 3 draaiend. De score in geekbench is drastisch gedaald.
Van 3480/5700
Naar 2690/4790.
Nu zegt dit niks voor hoe iOS draait in dagelijks gebruik. Maar het verbaast me dat ze een beta met zulke "slechte" scores releasen. Bij elke iOS 10 beta ging de performance er eigenlijk wel op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Nyana schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 19:37:
Van 3480/5700
Naar 2690/4790.
Nu zegt dit niks voor hoe iOS draait in dagelijks gebruik. Maar het verbaast me dat ze een beta met zulke "slechte" scores releasen. Bij elke iOS 10 beta ging de performance er eigenlijk wel op vooruit.
ow, dus nu openen mijn Apps zo'n 0,4 seconde trager? pffff Apple is doomed ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 20:50

Nyana

Who?!

Geert1976 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 19:42:
[...]

ow, dus nu openen mijn Apps zo'n 0,4 seconde trager? pffff Apple is doomed ;)
Vraag me gewoon af waar de respectievelijk, om en nabij, 22% en 16% verlies aan op gaan.
Verder draait het gewoon prima. Puur ter indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Van 3480/5700
Naar 2690/4790.
Ik zit met bèta 3 nog op dezelfde geekbench score als voorheen.

Niet dat het verder super bepalend is...just saying ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iMl2oRMRrTYuF5mzLzm76iOc/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Laatst online: 22:41
Van 3480/5700
Naar 2690/4790.
Huh maar door het nieuwe bestandssysteem voelt iOS 10.3 toch sneller aan? In die zin zit er wel degelijk een verbetering aan te komen. Maar wat ik her en der lees is dat er nog wat gesleuteld moet worden aan animaties en dergelijke omdat sommige dingen juist bliksemsnel openen/werken en andere dingen vertragend. Dat Geekbench in deze beta nu niet optimaal presteert lig ik dan ook niet wakker van. Dat zou pas zo zijn als de final build niet is gladgestreken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
In beta 3 draait zover alles op mijn iPhone 7 Plus even snel en soepel als op beta 2. Wel merk ik dat het scrollen door recent apps nu wat fijner loopt. Het is nu iets minder gevoelig wanneer je tijdens het scrollen even terug scrolled en bij een app wil stoppen (je schiet niet meer zo snel door of terug).

Battery lijkt wel iets vlotter te gaan, maar daar is eigenlijk pas iets zinnigs over te melden na een paar dagen ;)

[ Voor 56% gewijzigd door dafmay op 21-02-2017 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:02
Weet iemand of er ergens in iOS (of in de YouTube-app) de functie aanwezig is om TV's op hetzelfde netwerk te verwijderen. Ik heb constant dat ik de verkeerde TV (in de YouTube-app) aandruk waardoor mijn buren mijn filmpjes te zien krijgen (ja, ik zit wel legaal op hun netwerk). Hoop dat jullie snappen wat ik bedoel..

Mogelijk hoort dit hier niet thuis, maar misschien is te regelen via iOS zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Ik merk niet veel verschil met 10.3 of beta 3. Af en toe heb ik nog wel eens een animatie die haperd.

Accuduur lijkt wel beter geworden maar dat moet ik verder testen. Had vandaag om 7uur 100% en om 13.00uur nog steeds 97%, terwijl er normaal wel 10 tot 15% af is. Maar ik heb vandaag de telefoon ook minder gebruikt.

Als ik thuis ben gebruik ik hem wat intensiever en zit meestal op 40 a 50% voordat hij weer aan de lader gaat.
Ben best tevreden met de accuduur ondanks de reviews.
Mr.ZeroNull! schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:12:
Weet iemand of er ergens in iOS (of in de YouTube-app) de functie aanwezig is om TV's op hetzelfde netwerk te verwijderen. Ik heb constant dat ik de verkeerde TV (in de YouTube-app) aandruk waardoor mijn buren mijn filmpjes te zien krijgen (ja, ik zit wel legaal op hun netwerk). Hoop dat jullie snappen wat ik bedoel..

Mogelijk hoort dit hier niet thuis, maar misschien is te regelen via iOS zelf...
Ik durf het niet te zeggen maar ik krijg de keuze uit TV en Chromecast. Heb jij niet de keuze uit twee TV's

[ Voor 39% gewijzigd door Garret1410 op 22-02-2017 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
Ik durf het niet te zeggen maar ik krijg de keuze uit TV en Chromecast. Heb jij niet de keuze uit twee TV's
Dat is het probleem juist. Ik wil er maar één TV hebben, maar er staan er nu in totaal drie. Dus twee andere TV's. Of ik wil de optie helemaal kunnen uitschakelen. Ik kan er op internet niks over vinden :'(

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
Mr.ZeroNull! schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 20:26:
[...]

Dat is het probleem juist. Ik wil er maar één TV hebben, maar er staan er nu in totaal drie. Dus twee andere TV's. Of ik wil de optie helemaal kunnen uitschakelen. Ik kan er op internet niks over vinden :'(
Ik weet niet of het mogelijk is om ergens de (chromecast) naam van je tv te veranderen? Ik dacht dat het mogelijk was om de naam van mijn LG tv te veranderen namelijk.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• The Inquisitor
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Mr.ZeroNull! schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 20:26:
[...]

Nee, dat lijkt me niet mogelijk. De enige optie is als zij hun smart TV niet gebruiken dat ze die van het netwerk afhalen, maar ik neem aan dat dat niet het geval is.

Dan is de beste optie waarschijnlijk om de naam te wijzigen zodat deze bovenaan komt te staan (bij het casten is de lijst van tv's/chromecasts in alfabetische volgorde toch?)

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Mr.ZeroNull! schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:12:

Als dubbel NAT je niet uitmaakt kan je een router aansluiten op de aansluiting met je buren (WAN poort) waarna je aan die router weer je eigen apparaten koppelt. Zo zie je alleen je eigen TV. :)

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:31
Als je nu opzoek bent naar quick type toetsenbordje dan is Gboard van Google een enorme uitkomst. Tekst voorspelling, gebruik van meerdere talen en swypen. Alternatief van Apple zal wel in 2022 komen als nieuw en verbeterde Typ ervaring, amazing :+

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:37
Helaas heeft Gboard nog geen ondersteuning voor de Nederlandse taal. Ik gebruik het vooralsnog alleen voor het Engels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Muurtegel schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:13:
Helaas heeft Gboard nog geen ondersteuning voor de Nederlandse taal. Ik gebruik het vooralsnog alleen voor het Engels.
De app is zojuist geupdate, Nederlands zit er nu ook bij :)

Gboard — een nieuw toetsenbord van Google' van Google, Inc.
https://appsto.re/nl/syGebb.i

[ Voor 14% gewijzigd door Miki op 23-02-2017 13:32 ]

• Garret1410
Nadeel is dat force Touch niet werkt om de cursor te verplaatsen. Voor de rest is het een fijn toetsenbord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Garret1410 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:31:
Nadeel is dat force Touch niet werkt om de cursor te verplaatsen. Voor de rest is het een fijn toetsenbord.
Op mijn iPhone 7 werkt het wel.

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Miki schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:12:
Als je nu opzoek bent naar quick type toetsenbordje dan is Gboard van Google een enorme uitkomst. Tekst voorspelling, gebruik van meerdere talen en swypen. Alternatief van Apple zal wel in 2022 komen als nieuw en verbeterde Typ ervaring, amazing :+
Miki schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:31:
[...]

De app is zojuist geupdate, Nederlands zit er nu ook bij :)

Gboard — een nieuw toetsenbord van Google' van Google, Inc.
https://appsto.re/nl/syGebb.i
Inderdaad super fijne app. Gek genoeg kreeg ik de Nederlandse taal niet aan de praat in de losse Gboard app enkele dagen geleden inmiddels lijkt dit ook daarin te werken sinds de update van vandaag (ondanks dat iCulture eerder al dit aangaf), maar alleen met de Google app en daarin het Gboard toetsenbord ook ingebouwd. Ik heb de app overigens geen 'volledige toegang' gegeven en ook dan werkt het swypen prima in tegenstelling tot bijv. Swiftkey.

Tot heel recent werkte in nog met Swype gewerkt en dat ging ook vrij goed, maar Gboard lijkt inderdaad wel beter. Jammer is wel dat je niet net zoals bij Swype snel kunt switchen tussen Engels en Nederlands toetsenbord. Daarvoor heb je nu dus eigenlijk een derde toetsenbord d.m.v. wereldbol indrukken. UI wise is het wel veel rustiger dan Swype.

Hier is overigens een fraai lijstje van heel veel toetsenborden die op iOS te verkrijgen zijn. Het is te hopen dat Apple ooit swypen gaat toevoegen aan haar eigen toetsenbord zodat je niet tegen de beperkingen aan loopt met 3rd party toetsenbord zoals:
- niet kunnen swypen op lockscreen in 3rd party toetsenbord
- niet Siri kunnen gebruiken in 3rd party toetsenbord (ik zag wel dat Google in deze nieuwe versie haar eigen spraakgestuurd typen toevoegd)

[ Voor 10% gewijzigd door funrider op 23-02-2017 13:59 ]

• Garret1410
Miki schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:33:
[...]

Op mijn iPhone 7 werkt het wel.
Verrek je hebt gelijk. Ik deed het gewoon verkeerd. Ik was gewend om het via de spatie te doen en dat werkt bij mij niet.

Edit: ik heb spraakinvoer uitgeschakeld en nu werkt het via de spatie ook

[ Voor 12% gewijzigd door Garret1410 op 23-02-2017 13:46 ]

• pdavie2311
  • Laatst online: 20:30

pdavie2311

Live life to the fullest..

Kan iemand checken op de tv-gids app werkt op de iPhone 7 met de laatste beta versie? Hij opent hem niet bij mij..Tevens zou je moeten kunnen zien bij de laatste beta, welke Apps incompatible zijn? Dit onder instellingen, algemeen, apps...Hier kan ik Apps niet aanklikken..Dan is er ook geen app incompatible?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Verwijderd

pdavie2311 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:21:
Kan iemand checken op de tv-gids app werkt op de iPhone 7 met de laatste beta versie? Hij opent hem niet bij mij..Tevens zou je moeten kunnen zien bij de laatste beta, welke Apps incompatible zijn? Dit onder instellingen, algemeen, apps...Hier kan ik Apps niet aanklikken..Dan is er ook geen app incompatible?
Je bedoeld TVGIDS.Pro?, die doet het idd niet meer maar slaat vast.

• pdavie2311
  • Laatst online: 20:30

pdavie2311

Live life to the fullest..

Yep! OK, dan ligt het niet aan mij dus

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 22:32
Is het mogelijk om via een website notificaties te kunnen ontvangen net zoals bij de desktop macOS ?

Wat ik jammer vindt als je een whatsapp nummer heb opgelagen en daarna kan je het nummer wel aan klikken maar dan gebeurd er verder niks zonde dat ze daar niks mee doen.

[ Voor 46% gewijzigd door Havelock op 24-02-2017 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
Garret1410 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 21:12:
[...]

Haha. Dat gebruik ik ook maar als ik op download druk is het bestand nergens te vinden. Het bestand staat onder lokale bestanden en van daaruit kan ik het openen met een app. Dat is dus via via en niet direct naar de camera rol of download map.

Zal wel met veiligheid te maken hebben maar toch lastig.
Lastig valt wel mee toch ?
Op de pc of of Mac of Linux kan je openen met de bijbehorende app maar dan download die ook in een tijdelijke map of heb ik het verkeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
laurensdbb schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:31:
Volgens mij heb ik dat ook eens keer mee gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
Overigens moet ik zeggen dat het nu wel erg goed werkt via itunes sychroniceren.
En je kan nu makelijk het aantal computers beheren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Havelock schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 19:17:
[...]

Lastig valt wel mee toch ?
Op de pc of of Mac of Linux kan je openen met de bijbehorende app maar dan download die ook in een tijdelijke map of heb ik het verkeerd...
Met Windows of Android download je het bestand direct naar de map waarin je het wilt hebben. Aangezien iOS geen map structuur kent kan dit dus niet.
Als ik via de iPhone een bestand download dan komt deze in de lokale bestanden en van daaruit moet ik hem openen met de desbetreffende app. Op zich geen probleem maar wel even omschakelen van denken als je Windows of Android gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subrosa
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:16
Ok ik heb iets onwijs doms gehad.

Ik had geen passcode op mijn iPad ivm de kleine, lekker zelf aanzetten en spelen. Gaat top.
Net heb ik een over the air update van de laatste iOS versie op de iPad gezet.

Maar nu heb ik op een of andere manier na het updaten, en het welkom scherm etc.
nog een paas stappen gedaan en een passcode 2x ingevoerd die ik niet meer kan reproduceren.
Ik gebruik altijd dezelfde reeks op mijn iDevices. Ik wilde deze weer even uitzetten in de settings maar ik ben hem dus vergeten....

Mijn TouchID werkte nog dus nog even snel een iCloud backup gemaakt.

Nou dan maar even Erase via Find my iPhone en voila - de Backup terug gezet.
Nu vraagt de iPad tijdens het terugzetten van de iCloud backup ook om de oude passcode.

Ik kan hem wel installeren maar zonder wat gecodeerde info: Health, Passwords etc.
-
Wat ik nu heb gedaan is "code later invoeren"gekozen en via een ander apparaat geauthoriseerd.
Kijken of dit blijft werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

iOS 10.3 Beta 4:
Fixed in this Release
Find My iPhone
• Location and Play Sound should now work as expected.
• Play Sound emits a noise from the AirPods that reaches a high volume after a few
seconds. Please remove both AirPods from your ears before testing this feature.
iCloud Analytics
During setup, users should no longer reach the “iCloud Analytics” page if they have not yet
signed in.
iCloud Backup
Nightly backups should no longer fail with the error message “Some files were unavailable
during the last backup.”
LAN Asset Cache
LAN Asset Cache functionality should now work as expected.
Lightning Video Adapters
Lightning video adapters should now work as expected.
• On managed devices, users should no longer be able to override the current iCloud
Document Sync setting.
• Shared iPad settings should now work as expected.
Xcode Simulator
• The legacy iCloud button in Settings has been removed. iCloud settings are now available
within the new Apple ID settings pane.
• Attempting to enable iCloud Drive through the iCloud Drive app before the user is signed
into iCloud should no longer cause Settings to crash.
Copyright © 2017 Apple Inc. All Rights Reserved.
Page 4 of 5

Notes and Known Issues
The ability to update devices from a remote server is in development and may not yet work as
expected.
openURL
When a third party application invokes openURL: on a tel://, facetime://, or
facetime-audio:// URL, iOS displays a prompt and requires user confirmation before
dialing.
SiriKit
SOS
WebKit
Safari now supports the prefers-reduced-motion media query. This query allows a web
developer to provide alternate page styles for users who are sensitive to large areas of motion.
Users can change their preference for reduced motion in the Accessibility section of System
Preferences.
The iOS 10.3 update removes support for SHA-1 signed certificates used for Transport Layer
Security (TLS) in Safari and WebKit that are issued from a root Certification Authority (CA)
included in the operating system default trust store. All other TLS connections will continue to
support SHA-1 signed certificates until late 2017. SHA-1 signed root CA certificates, enterprisedistributed
SHA-1 certificates, and user-installed SHA-1 certificates are not affected by this
change. For more information, see https://support.apple.com/kb/HT207459.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrJ
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 22:52

TrJ

debian

@gboardgebruikers: 3d touch scrollen werkt bij mij alleen horizontaal op dezelfde regel, ik kan niet naar boven en naar onder scrollen.. jullie wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Public beta 4 is nu ook beschikbaar...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
TrJ schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:04:
@gboardgebruikers: 3d touch scrollen werkt bij mij alleen horizontaal op dezelfde regel, ik kan niet naar boven en naar onder scrollen.. jullie wel?
Werkt hier gewoon. Je moet wel van regel naar regel scrollen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
subrosa schreef op zondag 26 februari 2017 @ 00:24:
Ok ik heb iets onwijs doms gehad.

Ik had geen passcode op mijn iPad ivm de kleine, lekker zelf aanzetten en spelen. Gaat top.
Net heb ik een over the air update van de laatste iOS versie op de iPad gezet.

Maar nu heb ik op een of andere manier na het updaten, en het welkom scherm etc.
nog een paas stappen gedaan en een passcode 2x ingevoerd die ik niet meer kan reproduceren.
Ik gebruik altijd dezelfde reeks op mijn iDevices. Ik wilde deze weer even uitzetten in de settings maar ik ben hem dus vergeten....

Mijn TouchID werkte nog dus nog even snel een iCloud backup gemaakt.

Nou dan maar even Erase via Find my iPhone en voila - de Backup terug gezet.
Nu vraagt de iPad tijdens het terugzetten van de iCloud backup ook om de oude passcode.

Ik kan hem wel installeren maar zonder wat gecodeerde info: Health, Passwords etc.
-
Wat ik nu heb gedaan is "code later invoeren"gekozen en via een ander apparaat geauthoriseerd.
Kijken of dit blijft werken.
Welke passcode hebben we het nou precies over?
Die om de iPad te unlocken? Dat hoort naar mijn weten niet mee te komen met een iCloud backup.

Maar mocht het een probleem opleveren dan kan je met de factuur erbij de boel laten unlocken, op afspraak, bij een Apple Store vziw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 18-09 22:15
Iemand toevallig hetzelfde probleem als ik?

Ik krijg bijna dagelijks herinneringen van verjaardagen om exact 09:00 uur, zou natuurlijk harstikke handig zijn, ware het niet dat ze altijd de dag te laat komen!!
Op 1 of andere manier, krijg ik ook van mensen die ik niet in mijn contacten heb een verjaardagsmelding. Al snel merkte ik dat het waarschijnlijk van linkedin wordt getrokken ofzo, aangezien ik dus van mensen verjaardag meldingen krijg, die ik helemaal niet in mijn contacten heb.
Van de personen die ik wel in mijn contacten heb en op linkedin, zie ik op de contactpersoon niet deze gegevens staan.
Sterker nog als ik de melding aanklik, krijg ik een soort agenda contactpersoon kaart te zien, met daarin ook de verjaardag etc. maar deze kan ik niet terugvinden als ik zelf naar contacten ga, dus alleen vanuit de notificatie kom ik daar. Ook via de agenda kan ik het dan niet terugvinden.

Voor de agenda opties heb ik Verjaardagen al uitgevinkt, maar dat helpt dus niet. Iemand een idee?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:08:
Iemand toevallig hetzelfde probleem als ik?

Ik krijg bijna dagelijks herinneringen van verjaardagen om exact 09:00 uur, zou natuurlijk harstikke handig zijn, ware het niet dat ze altijd de dag te laat komen!!
Op 1 of andere manier, krijg ik ook van mensen die ik niet in mijn contacten heb een verjaardagsmelding. Al snel merkte ik dat het waarschijnlijk van linkedin wordt getrokken ofzo, aangezien ik dus van mensen verjaardag meldingen krijg, die ik helemaal niet in mijn contacten heb.
Van de personen die ik wel in mijn contacten heb en op linkedin, zie ik op de contactpersoon niet deze gegevens staan.
Sterker nog als ik de melding aanklik, krijg ik een soort agenda contactpersoon kaart te zien, met daarin ook de verjaardag etc. maar deze kan ik niet terugvinden als ik zelf naar contacten ga, dus alleen vanuit de notificatie kom ik daar. Ook via de agenda kan ik het dan niet terugvinden.

Voor de agenda opties heb ik Verjaardagen al uitgevinkt, maar dat helpt dus niet. Iemand een idee?
Heb je al gescand op virussen etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 18-09 22:15
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:19:
[...]

Heb je al gescand op virussen etc.?
Tijd terug weleens gedaan, maar niks gevonden.

Het lijkt mij ook niet zozeer een virus, de data klopt namelijk wel, alleen dan een dag te laat. Mijn logica zegt dat het op 1 of andere manier gesynct is met linkedin. Maar in de linkedin instellingen of de agenda instellingen kom ik niets tegen dat zou kunnen wijzen op integratie met agenda/verjaardagen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
martinusz schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:32:
[...]

Het lijkt mij ook niet zozeer een virus, de data klopt namelijk wel, alleen dan een dag te laat. Mijn logica zegt dat het op 1 of andere manier gesynct is met linkedin. Maar in de linkedin instellingen of de agenda instellingen kom ik niets tegen dat zou kunnen wijzen op integratie met agenda/verjaardagen.
Ik denk dan meteen aan iets mbt tijdszone instelling/verschil...?

Edit : nevermind...ik dacht te hebben gelezen dat je 1 uur tijdsverschil had 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 28-02-2017 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
martinusz schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:32:
[...]

Ik heb even gezocht op “Mac agenda linkedin” en dan zie ik dit meteen:
Synchroniseren met je agenda

Iedere keer als je de app opstart, worden de afspraken voor de komende vijf dagen opgehaald. De gegevens over je afspraken worden overigens alléén op de servers gezet wanneer je hebt aangegeven dat LinkedIn mag synchroniseren met de agenda op je iPhone of iPad. Bij de instellingen van de app kun je deze optie ook weer uitzetten.
Het is wel van 2012, maar je weet ooit nooit.

Ook zag ik dit.
how to disable LinkedIn birthdays in calendar
Dus, het is te vinden dacht ik zo……..

Have Fun Funske

Pagina: 1 ... 25 ... 31 Laatste