Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:36
mell33 schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:53:
Hebben jullie ook opeens ( ik sinds een paar dagen) dat zoeken met spotlight, geen Apps meer als zoekresultaat laat zien? (spotlight van boven naar beneden halen en dan een app zoeken door de naam te typen)
Ik moet er wel om lachen want 100 apps doozoeken is niet wat ik makkelijk vind haha

Ik heb niks veranderd in de instellingen ook haalt het niks uit dat ik sirri suggesties uit of aan zet, en met me stem is het allemaal nog wel op te roepen.

Ooit op me (3 jaar geleden) 5s had ik dat ook met spotlight (toen bleek dat er iets met de server van apple was, is dat nu ook aan de hand? De services van apple draaien voorals nog goed https://www.apple.com/nl/support/systemstatus/
Of hebben er meer last van?
ik quote mezelf even, want ik wil dit toch even aankaarten en weten wat dit nu precies is?
Ik vind dit echt spookie, wat is er nu aan de hand dat het opeens weer werkt bij mij, Na het bovenstaande uitgevoerd te hebben en sinds 14 november met dit spotlight probleem loop, is het nu na 3 weken opeens vanzelf weer gaan werken, ik kan de apps weer vinden door te typen, wat is dit nu voor probleem en weet iemand waarom of waardoor het nu zomaar gefixt is |:( |:(

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Public_Enemy_#1
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-07 19:44
Nog meer mensen hier die overwegen afscheid te gaan nemen van iOS? Gebruik ondertussen alweer 7 jaar Apple iPhones maar de irritaties nemen in rap tempo toe. De grootste:

Heb momenteel een 5S 16GB 11,4GB iOS10.1.1, die zelfs na een factory reset een kleine 800MB aan "Documenten en gegevens" + "Andere" meuk niet wil verwijderen. Mijn eerdere ervaringen met dit euvel, en het zoeken naar een oplossing, brengen mij altijd naar 3rd party software waar je voor mag lappen om van zgn spookbestanden af te komen. Muziek,Foto's,Apps worden door iTunes wel allemaal zonder problemen verwijderd.

Dit probleem zal vast al eens eerder zijn besproken hier, maar kon niet zo snel wat terugvinden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:41
Public_Enemy_#1 schreef op zondag 4 december 2016 @ 16:25:
Nog meer mensen hier die overwegen afscheid te gaan nemen van iOS? Gebruik ondertussen alweer 7 jaar Apple iPhones maar de irritaties nemen in rap tempo toe. De grootste:

Heb momenteel een 5S 16GB 11,4GB iOS10.1.1, die zelfs na een factory reset een kleine 800MB aan "Documenten en gegevens" + "Andere" meuk niet wil verwijderen. Mijn eerdere ervaringen met dit euvel, en het zoeken naar een oplossing, brengen mij altijd naar 3rd party software waar je voor mag lappen om van zgn spookbestanden af te komen. Muziek,Foto's,Apps worden door iTunes wel allemaal zonder problemen verwijderd.

Dit probleem zal vast al eens eerder zijn besproken hier, maar kon niet zo snel wat terugvinden :-(
Ben het enigszins met je eens dat je niet alles kan verwijderen, wat er onder documenten en gegevens hoort zou ik ook even net snel kunnen vinden/zeggen. Maar vind je zelf ook niet dat je waarschijnlijk 3 jaar geleden misschien al na had kunnen denken om een 32GB uitvoering te nemen? Ik bedoel 16GB was in 2013 al niet heul veul.

Even een korte google kom ik hier op uit:

https://support.apple.com/nl-nl/HT201656

Documenten en gegevens: offline leeslijst van Safari, bestanden die u in geïnstalleerde apps zijn opgeslagen en inhoud van apps als contacten, agenda's, berichten en e-mails (en bijbehorende bijlagen)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Public_Enemy_#1
Ben alle apps al langs geweest, individueel opgeschoond en gekeken hoeveel data er verdween, en onder welke noemer. Nog voordat ik de hele telefoon heb gewist. Mocht allemaal niet baten.

Het probleem is ook niet de 16GB 11,4GB op de telefoon. Ik kan met 5GB uit voor de essentiële apps en beetje lokale data. De rest is nice to have.

iOS welke ineens ongevraagd 7% van mijn beschikbare geheugen claimt is het probleem hier, niet mijn keuze voor 16GB 11,4GB (8> :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Public_Enemy_#1 schreef op zondag 4 december 2016 @ 19:12:
Ben alle apps al langs geweest, individueel opgeschoond en gekeken hoeveel data er verdween, en onder welke noemer. Nog voordat ik de hele telefoon heb gewist. Mocht allemaal niet baten.

Het probleem is ook niet de 16GB 11,4GB op de telefoon. Ik kan met 5GB uit voor de essentiële apps en beetje lokale data. De rest is nice to have.

iOS welke ineens ongevraagd 7% van mijn beschikbare geheugen claimt is het probleem hier, niet mijn keuze voor 16GB 11,4GB (8> :P
Is bij Android niet anders, Samsung galaxy s6 hier, 32 gb volgens boekje maar 6,72 gb is voor Android en Samsung :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Public_Enemy_#1
I know I know :) Maar dit betreft geen OS bestanden lijkt me, die 800MB zijn hoogstwaarschijnlijk oude installatie bestanden en andere meuk welke iOS om wat voor reden dan ook niet kan verwijderen. Heb je dat met Android ook na een volledige factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Tja, als je dat echt teveel vindt, dan had je voor iets met opslag moeten kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Public_Enemy_#1 schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:07:
I know I know :) Maar dit betreft geen OS bestanden lijkt me, die 800MB zijn hoogstwaarschijnlijk oude installatie bestanden en andere meuk welke iOS om wat voor reden dan ook niet kan verwijderen. Heb je dat met Android ook na een volledige factory reset?
Toverwoorden: " lijkt me, hoogstwaarschijnlijk". Je weet het niet, dus je maakt je wellicht druk om iets wat je zelf erbij haalt maar waarschijnlijk niet reeel is.

Begrijp me goed, ik vind persoonlijk dat met 16gb adverteren ook 16gb zou moeten zijn, spijtig genoeg doet geen enkele fabrikant dat: overal gaat het OS + hulpfiles daar vanaf.

Het probleem van Apple is dat ze vaak (express) niet al teveel los laten over bepaalde zaken, waaronder waaruit jouw 800mb bestaat. Ik snap dat dat irritant is.

Maar het zou zomaar een cache van WhatsApp of whatever kunnen zijn. Het probleem is: je weet het niet. Maar als je aannames gaat doen, maak je het probleem welke je ervaart er voor het gevoel alleen maar groter mee.

Ik heb dit in het verleden ook proberen op te lossen en kwam niet verder dan dat het opgeslagen documenten etc maar ook caches waren. en iOS beheert zelf (over het algemeen juist beter dan andere OS-en!) alles op de achtergrond. Wat eigenlijk zou moeten zeggen: dat je het niet kan verwijderen komt omdat het OS het kennelijk als nodige files ziet. Natuurlijk kun je je de validiteit daarvan afvragen.

Ik zag toen 3 opties:
- herinstallatie (bam: weg)
- 3rd party app om te cleanen (de vraag is dan: wat haal je weg, weet je zeker dat je het juiste weggooit?)
- live with it (als je genoeg geheugen hebt geen probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Public_Enemy_#1
Weet je. Als het iOS bestanden betrof had ik liever gehad dat iTunes simpelweg minder beschikbare ruimte aangaf. Nieuwere versie OS, kost meer ruimte, whatever. Want nu lijkt het alsof het mijn eigen bestanden betreft, maar ik kan ze niet verwijderen. Zelfs niet na een herinstallatie.

En gaan roeren in de root met 3rd party apps heb ik geen behoefte aan. Dat ga ik wel lekker doen wanneer het toestel aan vervanging toe is. Wat niet lang meer duurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik maak geregeld mee dat ik een reminder instel in de herinneringen app van IOS10, en dat die dan niet op mijn lockscreen verschijnt. Dit staat wel correct ingesteld in IOS, sterker nog, het werkt meestal wel, ik denk 75% wel, 25% niet. IOS10.1.1, iPhone 7.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Of een andere goede herinneringen app desnoods? Liefst zo simpel mogelijk dan, ik gebruik al die geavanceerde mogelijkheden niet, moet alleen een herinnering krijgen op het door mij ingestelde moment :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 08:37
Ik gebruik daar Wunderlist voor. Voornamelijk omdat deze ook op andere devices en via het web werkt. Ik heb ook nog ingesteld dat ik een mail krijg bij elke reminder, dan kan ik het in ieder geval niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:18

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

En weer komt e-mail niet binnen. Tenzij ik handmatig de app start. Waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Splinter Cell schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:37:
En weer komt e-mail niet binnen. Tenzij ik handmatig de app start. Waardeloos.
Daar hadden meer mensen last van icm met push icm outlook ed.
Naar schema modus zetten werkt wel prima.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

WhatsappHack schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:29:
[...]

Daar hadden meer mensen last van icm met push icm outlook ed.
Naar schema modus zetten werkt wel prima.
Heb problemen met iCloud mail van Apple zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
iOS 10.2 beta 6 staat online.
Zie http://www.iculture.nl/nieuws/ios-10-2-beta-6/ voor een nog wat beperkte changelog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Banshee schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:27:
iOS 10.2 beta 6 staat online.
Zie http://www.iculture.nl/nieuws/ios-10-2-beta-6/ voor een nog wat beperkte changelog.
Fixed in this Release
TV App
• The TV app should no longer crash or show “TV is unavailable” on iPod touch.
• Syncing with iTunes 12.5 through 12.5.3 should no longer delete TV app library content.

Notes and Known Issues
SOS
SOS is only supported in India.
AAC
Automatic Assessment Configuration (AAC) now prevents using the Universal Clipboard during
an assessment.
SpriteKit

The following SKNode methods and attributes are deprecated, but missing the deprecation
notice from the public header (SKNode.h):
DEPRECATED: Attributes are only supported for node classes supporting SKShader (see
SKSpriteNode).
@property (nonatomic, nonnull, copy) NSDictionary<NSString *,
SKAttributeValue *> *attributeValues;
- (nullable SKAttributeValue*)valueForAttributeNamed:(nonnull NSString
*)key;
- (void)setValue:(SKAttributeValue*)value forAttributeNamed:(nonnull
NSString *)key NS_SWIFT_NAME(setValue(_:forAttribute:));
TV App
TV app cannot be restored after it is deleted'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Splinter Cell schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:04:
[...]

Heb problemen met iCloud mail van Apple zelf.
De provider maakt niet zoveel uit, vandaar "ed.".
Uberhaupt al eens geprobeerd naar schema om te zetten ipv push? :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

WhatsappHack schreef op maandag 5 december 2016 @ 23:19:
[...]

De provider maakt niet zoveel uit, vandaar "ed.".
Uberhaupt al eens geprobeerd naar schema om te zetten ipv push? :)
Ik zal er morgen eens naar kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Heb hier de oorzaak van mijn matige accuduur gevonden; Siri.

Enkel het aanhebben van Siri zorgde al voor 2 procent per uur drain. Als ik op het werk een nachtje bleef was ik door de nacht heen zo'n 7 tot 15 procent kwijt en moest ook in de middag de boel alweer laden. Ik gebruik Siri amper.

Moet zeggen dat ik mijn Watch nu ook niet gekoppeld heb, maar eergister drainde de iPhone ook zonder watch gewoon door. Nu met Siri uit heb ik pas na 30 uur de lader gepakt; en had toen nog 30 procent over. Wat een verschil!

Dus tip; zet Siri uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

'Hey, siri' moet je inderdaad uitzetten als je dat niet gebruikt. Gewone handmatig oproepbare Siri maakt weinig uit. Staat hier ook aan en haal nog steeds 3 dagen op een accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:13:
'Hey, siri' moet je inderdaad uitzetten als je dat niet gebruikt. Gewone handmatig oproepbare Siri maakt weinig uit. Staat hier ook aan en haal nog steeds 3 dagen op een accu.
Hey Siri heb ik nooit aangezet.

Eergister Siri compleet uitgezet en kon er dus ineens erg lang mee doen. Maar 3 procent verlies in de nacht tegenover een dikke 15 enzo.

OF de combi Siri - Apple Watch is ruk?

Ik weet in ieder geval dat ik zonder Siri niet meer op hoef te laden midden op de dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:44
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:13:
Same here...Hey Siri staat op mijn 7+ altijd aan en de accuduur is nog steeds fenomenaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
dafmay schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:28:
[...]

Same here...Hey Siri staat op mijn 7+ altijd aan en de accuduur is nog steeds fenomenaal.
Dan weet ik echt niet wat er aan de hand is. Had hetzelfde probleem op een 6 en 5C, de 6 is weg, maar de 5C werkt zonder Siri aan ook stukken beter.

Misschien de combi Watch - Siri dan toch..

[ Voor 5% gewijzigd door Eduardboon op 06-12-2016 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Siri zelf verbruikt maar weinig accu, het zijn siri-suggesties die voornamelijk bijzonder veel stroom vergen in oude modellen. Zoeksuggesties kan je gewoon uitzetten terwijl siri nog wel aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
WhatsappHack schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 20:47:
Siri zelf verbruikt maar weinig accu, het zijn siri-suggesties die voornamelijk bijzonder veel stroom vergen in oude modellen. Zoeksuggesties kan je gewoon uitzetten terwijl siri nog wel aanstaat.
Dat staat allemaal al uit :)

De enige toggle die hier verschil maakt is de Siri-toggle. Uit = amper minuten opgeteld bij de usage stats en lekker traag stroom verliezen. Aan = op een dag zomaar 1,5 uur "spookgebruik" bij de usage en gewoon dikke drain.

Dit is met een iPhone 7 die met DFU hersteld is en waar maar minimaal apps op staan. Het houdt ook verband met iCloud, dus Siri doet iets met je iCloud account.

Het verbruik wordt ook gewoon simpelweg niet in de lijst van apps gelogt. Waar Siriverbruik er wel instaat als je Siri daadwerkelijk gebruikt wordt deze drain compleet niet gelogt. Als ik de iPhone 24 uur stil laat liggen is er geen app gebruik maar staat de teller wel op 1,5+ uur.

Apple is zelf aan zoeken in mijn iCloud account, maar dat duurt ook al dik 1,5 maand en ze kunnen niets vinden, behalve een rare drain. Ze hebben logs van zowel iPhone 5C, 6 als een tweetal iPhone 7's. Allemaal hetzelfde onverklaarbare probleem. Nu ben ik er dus achter dat Siri uitzetten helpt, dat heb ik eerder nooit geprobeerd, want inderdaad; waarom zou Siri zo hard drainen?

Ik denk dan ook niet dat het Siri an-sich is, maar de verbinding die Siri wil leggen met de servers, want met siri aan op airplane mode is de drain ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 07:42

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Ik heb tevens ook problemen met de mail app.

Heb 5 accounts en heb automatisch en push allemaal uit.
Ik open normaal gesproken de app en veeg dan naar beneden op het hoofdscherm voor sync. Echter heel vaak loopt de mail app vast of hij crasht. Soms blijft ie maar mail ophalen of iig zie ik het rondje draaien en er komt niks. Tot ik bijv even de home knop in druk en dan trilt ie opeens. Heb ik sinds ios 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
En daar is beta 7 al 😃
Developer alleen nog.

Edit: nu ook public :)

[ Voor 19% gewijzigd door Banshee op 07-12-2016 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ben benieuwd of er nog enigszins vlottere animaties komen in de nieuwe iOS update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Na dagenlang consistent goede resultaten met de accu van de iPhone 7 de watch weer gepaired. Waar ik gister na 5 uur standby maar 30 minuten gebruik had staan en 96 procent overhad, heb ik vandaag na 5 uur standby dik 2 uur gebruik staan en heb ik nog 70 procent over. Een hardwareprobleem is het niet, het lijkt aan de bluetoothverbinding te liggen OF aan iCloud OF aan de Watch, maar gekoppeld met een SE treed dit gedoe niet op. Deze 5 uren heb ik gewerkt; dus de iPhone niet eens aangeraakt.

Ongelofelijk irritant dus. Als ik de dag helemaal door wil komen EN de telefoon nog wil kunnen gebruiken ook dan moet ik de Watch gewoon ontkoppelen. Wanneer ik de telefoon gebruik zie ik het percentage gewoon teruglopen tijdens het typen in iMessage bijvoorbeeld. Zonder watch kan dat rustig een kwartier voordat ik 1 procent verlies, nu kost een 5 minuten chatten al bijna 3 procent. Bah.

Ik hoop echt dat 10.2 dit gaat oplossen, want ik heb niks meer aan de watch zo.

Background refresh uit
Push notificaties uit
Siri uit
Background refresh uit
Locatievoorzieningen uit
Alle apps die niet stock zijn verwijderd
Mail staat op manual fetch

Apple zoekt al 1,5 maand naar de oplossing in Logjes van de iPhone 7 en mijn iCloud account maar kan niks vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Eduardboon op 09-12-2016 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banshee
10.2 staat online 😉
Hopelijk lost het e.e.a op voor iedereen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Banshee schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:10:
10.2 staat online 😉
Hopelijk lost het e.e.a op voor iedereen.
Yup...downloading as we speak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, mijn kind heeft een ipad mini 2, en gebruikt youtube

nu is ze in paniek, want ze ziet de suggesties (aan de rechterkant) niet meer

wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edit: Hee mooi 10.2 staat online.
Dan kan morgen mooi het beta traject voor 10.3 starten, ik wil die darkmode!
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:22:

wat te doen?
Niets, mee leren leven.

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 12-12-2016 19:38 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:36:
Edit: Hee mooi 10.2 staat online.
Dan kan morgen mooi het beta traject voor 10.3 starten, ik wil die darkmode!

[...]

Niets, mee leren leven.
Ik wilde darkmode al bij 10.1... Ik denk dat 10.3 wederom darkmode niet brengt. :(
Darkmode op OS X ben ik ook echt enorme fan van, vindt dat donkere ook veel mooier en fijner te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:41:
[...]

Ik wilde darkmode al bij 10.1... Ik denk dat 10.3 wederom darkmode niet brengt. :(
Darkmode op OS X ben ik ook echt enorme fan van, vindt dat donkere ook veel mooier en fijner te lezen.
Nee ik ben er ook bang voor. Misschien in 11.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:21
Meestal krijg ik wat ruimte terug na een minor update maar nu lever ik ~200 MB in.. Gelukkig heb ik geen 16GB :+

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Vodafone Wi-Fi Calling werkt op m'n iPhone 7. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 12 december 2016 @ 22:13:
Vodafone Wi-Fi Calling werkt op m'n iPhone 7. :)
Dat is wel relaxt, heb je je daarvoor speciaal voor aangemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Wat is safari monsterlijk snel na de update, valt gewoon op hier.
Betreft een SE in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:58

OMX2000

By any means necessary...

En weer lukt een OTA niet op mijn iPhone 6s 64GB. Genoeg ruimte vrij. Dus nu via iTunes een update aan het doen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:22
Berlinetta schreef op maandag 12 december 2016 @ 23:05:
[...]

Je kan het vinden bij Instellingen -> Telefoon -> Bellen via Wi-Fi

https://support.apple.com/nl-nl/HT203032

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
OMX2000 schreef op maandag 12 december 2016 @ 23:52:
En weer lukt een OTA niet op mijn iPhone 6s 64GB. Genoeg ruimte vrij. Dus nu via iTunes een update aan het doen.
Via iTunes is meestal het handigst, weet je zeker dat je genoeg ruimte had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Berlinetta schreef op maandag 12 december 2016 @ 23:05:
[...]

Nope. Gewoon aanzetten bij Instellingen > Telefoon > Bellen via WiFi

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:06
Heb vorige week vrijdag de knoop doorgehakt en de iPad Pro 9,7" gekocht! Wat een heerlijk apparaat en snel wanneer je de iPad Mini 2 gewend bent..

Ik had al een hoesje gekocht voor 20 euro, maar omdat ik de Silver heb vond ik een bruine hoes ook wel mooi. Maar zie ik het nou goed op de foto's van Apple of zit er niks aan de achterkant?

http://www.apple.com/nl/s..._9_7%26fh%3D4583%252B470f

[ Voor 182% gewijzigd door JoteW op 13-12-2016 08:50 ]

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 08:57
Sumuhtsop schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:43:
[...]

Mijn Carkit ( onboard systeem van Blaupunkt in mijn ford focus ) verbonden via BT werkt ook niet meer sinds 10.0.2.

In 10.0.1 werkte dit gewoon nog.

Ik had dit probleem ook bij de IOS update van 8.0.1 naar 8.0.2 ( oid ). Was met 8.1 update weer verholpen.Ik hoop dat dit met 10.1 ook weer zo is.
Sinds ik mijn iPhone 6S heb geüpdated naar iOS 10 heb ik gedonder met de carkit in mijn Seat Altea (huismerk met ingebouwd navigatiesysteem).

Als ik bluetooth op mijn telefoon activeer en verbinding wordt gemaakt met de carkit, dan lijkt het er op dat de telefoon automatisch een gesprek opzet, maar zonder werkelijk te bellen. De muziek is dan gedempt en in het display staat naast het bluetooth symbool ook een telefoon-icoontje dat normaal gesproken aanduidt dat een gesprek is/wordt opgezet (bellen of gebeld worden). De enige oplossing hiervoor is een reboot van de telefoon...

Alle updates van iOS hebben tot op heden geen verbetering in de situatie gebracht. Ik heb vandaag de iOS 10.2 update geïnstalleerd en hoop dat daarmee eindelijk dit probleem is verholpen.

Ik heb nog andere verbindingsproblemen met m'n provider KPN (oproepen komen niet aan), maar dit ligt waarschijnlijk meer aan de hardware (toestel of SIM kaart, hoewel ik deze vorig jaar bij aanschaf van mijn toestel ook een nieuwe SIM kaart heb gekregen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

JoteW schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 08:49:
Heb vorige week vrijdag de knoop doorgehakt en de iPad Pro 9,7" gekocht! Wat een heerlijk apparaat en snel wanneer je de iPad Mini 2 gewend bent..

Ik had al een hoesje gekocht voor 20 euro, maar omdat ik de Silver heb vond ik een bruine hoes ook wel mooi. Maar zie ik het nou goed op de foto's van Apple of zit er niks aan de achterkant?

http://www.apple.com/nl/s..._9_7%26fh%3D4583%252B470f
Als je hem omklapt bij gebruik van de ipad, dan is de achterkant beschermd. Maar maak je geen zorgen om die achterkant, die krast echt nauwelijks, dan moet je hem echt op stenen laten vallen of zo. Hier op het werk hebben we een flink aantal mishandelde ipads, en bij slechts eentje zit er een echte kras op de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

vtpeters schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:45:
Sinds ik mijn iPhone 6S heb geüpdated naar iOS 10 heb ik gedonder met de carkit in mijn Seat Altea (huismerk met ingebouwd navigatiesysteem).

Als ik bluetooth op mijn telefoon activeer en verbinding wordt gemaakt met de carkit, dan lijkt het er op dat de telefoon automatisch een gesprek opzet, maar zonder werkelijk te bellen. De muziek is dan gedempt en in het display staat naast het bluetooth symbool ook een telefoon-icoontje dat normaal gesproken aanduidt dat een gesprek is/wordt opgezet (bellen of gebeld worden). De enige oplossing hiervoor is een reboot van de telefoon...

Alle updates van iOS hebben tot op heden geen verbetering in de situatie gebracht. Ik heb vandaag de iOS 10.2 update geïnstalleerd en hoop dat daarmee eindelijk dit probleem is verholpen.

Ik heb nog andere verbindingsproblemen met m'n provider KPN (oproepen komen niet aan), maar dit ligt waarschijnlijk meer aan de hardware (toestel of SIM kaart, hoewel ik deze vorig jaar bij aanschaf van mijn toestel ook een nieuwe SIM kaart heb gekregen).
Voor beiden kan het herstellen van je netwerkinstellingen een mogelijke oplossing bieden.

Instellingen - algemeen - stel opnieuw in - herstel netwerkinstellingen.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de vraag was:

wat te doen?

Donstil zegt: Niets, mee leren leven.

hahahaha :)
hallo, ik heb een standje gekregen omdat ik, een paar dagen geleden,
een standje kreeg van de moderator, want ik plaatste de vraag in de verkeerde rubriek
Tja.... daar moet ik meer leren leven.... :>

maar wat is nou de richting die ik op moet, in het oplossen van dit probleempje? :X

want we hebben overal gekeken, op internet, en ook gevraagd
ingelogd uitgelogd nieuwe app installeren, het blijft zoo

wat zien we over het hoofdje?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2016 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:42:
de vraag was:

wat te doen?

Donstil zegt: Niets, mee leren leven.

hahahaha :)
hallo, ik heb een standje gekregen omdat ik, een paar dagen geleden,
een standje kreeg van de moderator, want ik plaatste de vraag in de verkeerde rubriek
Tja.... daar moet ik meer leren leven.... :>

maar wat is nou de richting die ik op moet, in het oplossen van dit probleempje? :X

want we hebben overal gekeken, op internet, en ook gevraagd
ingelogd uitgelogd nieuwe app installeren, het blijft zoo

wat zien we over het hoofdje?
Nou het probleem zit in deze dus niet in iOS 10 maar in de nieuwe YouTube app.
Deze app is geupdate dus vandaar dat ik zeg "mee leren leven" aangezien je het niet aangepast gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:22:
[...]

Voor beiden kan het herstellen van je netwerkinstellingen een mogelijke oplossing bieden.

Instellingen - algemeen - stel opnieuw in - herstel netwerkinstellingen.
Al een paar keer gedaan, maar dat helpt niet. Dat wil zeggen...

In eerste instantie wel, maar als ik daarna (vanwege slecht signaal, een ander probleem waar ik mee worstel) een keer de Vliegtuigmodus heb aan- en weer uitgezet (waarna opnieuw geforceerd contact wordt gezocht met een zendmast) dan is het weer foute boel.
Overigens werkt uit- en weer aanzetten ook, totdat ik weer gedoe heb met de verbinding met de provider (KNP).

Het brakke signaal heeft mogelijk te maken met SIM kaart. Daarvoor ga ik binnenkort maar eens een andere SIM kaart halen bij een KPN winkel. Maar dat idiote gedrag van de telefoon als het via bluetooth contact maakt met de carkit, dat is iets dat in iOS 10 is ontstaan en hopelijk met 10.2 is verholpen...

[ Voor 5% gewijzigd door vtpeters op 13-12-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eindelijk... Na meerdere beta's en meerdere stable releases is het Apple in iOS 10.2 dan ein-de-lijk gelukt om dat verrekte probleem met e-mail notificaties op te lossen.
Hallelujah! Dat ik dat nog mag meemaken. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
WhatsappHack schreef op woensdag 14 december 2016 @ 03:36:
Eindelijk... Na meerdere beta's en meerdere stable releases is het Apple in iOS 10.2 dan ein-de-lijk gelukt om dat verrekte probleem met e-mail notificaties op te lossen.
Hallelujah! Dat ik dat nog mag meemaken. :')
Mooi :) Maar...wat was nu precies het probleem met email notificaties?

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 14-12-2016 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:41:
[...]

Nou het probleem zit in deze dus niet in iOS 10 maar in de nieuwe YouTube app.
Deze app is geupdate dus vandaar dat ik zeg "mee leren leven" aangezien je het niet aangepast gaat krijgen.
oke, nu begrijp ik het pas... :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:57
Ben ik de enige, maar is onder iOS 10.2 de accuduur weer flink verbeterd? Na een dag (van 6.00 tot nu 1700), nog 90% resterend ondanks voor mij regulier gebruik van mijn iPhone 6s

Update 19:10: nu nog 82% resterend. Ik ben tevreden na accu vervanging en 10.2 release

[ Voor 20% gewijzigd door NielsTn op 14-12-2016 19:13 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dafmay schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:13:
[...]

Mooi :) Maar...wat was nu precies het probleem met email notificaties?
Je kon ze niet in een keer wissen, maar moest dat verplicht per dag doen. Eerst de oudste, en dan langzaam je weg naar boven werken - en oppassen omdat soms een oude dag direct terugkwam na wissen. En één foutje in de volgorde: en alle notificaties kwamen weer terug.

Super irritant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 09:49
Heeft dat bellen via WiFi nog voordelen als je normaal al geen slechte verbindingen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 10:43
NielsTn schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:59:
Ben ik de enige, maar is onder iOS 10.2 de accuduur weer flink verbeterd? Na een dag (van 6.00 tot nu 1700), nog 90% resterend ondanks voor mij regulier gebruik van mijn iPhone 6s
Dat idee heb ik ook.
EDIT: ook 6s. Ik heb meer het idee dat het nu weer is wat het eerst was.

[ Voor 10% gewijzigd door Nat-Water op 14-12-2016 18:01 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
WhatsappHack schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:16:
[...]

Je kon ze niet in een keer wissen, maar moest dat verplicht per dag doen. Eerst de oudste, en dan langzaam je weg naar boven werken - en oppassen omdat soms een oude dag direct terugkwam na wissen. En één foutje in de volgorde: en alle notificaties kwamen weer terug.

Super irritant :P
Ah I see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Apple lanceert nieuwe bèta's 😃
Zie http://www.iculture.nl/nieuws/ios-10-2-1-beta-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:43
jaydenjarno schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:51:
Heeft dat bellen via WiFi nog voordelen als je normaal al geen slechte verbindingen hebt?
Ja, beter dan op 3G bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Ik heb sinds vanmiddag een Apple Watch en ik was al in het bezit van een iPhone 7. Nu had ik altijd de combinatie Pebble Time + iPhone en als ik dan een notificatie binnen kreeg, trilde mijn horloge. Als ik aan het werk ben heb ik mijn telefoon nog wel eens op bureau liggen en dan voel ik mijn horloge trillen en werp ik een blik op mijn telefoon. Nu heb ik met de Apple Watch dat die trilt, maar het scherm van mijn iPhone niet oplicht voor de notificatie. Is dat nog ergens instelbaar binnen iOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ios 10.2.1 beta 1 is 1,75 GB voor de iPad Air 2 en 1.82GB voor de iPhone. Raar dat verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand of het mogelijk is om uit te schakelen dat je notificaties boven in beeld krijgt als bepaalde apps actief zijn?
Zat bijvoorbeeld net Doctor Who pinball te spelen, zit ik net in video mode: komt er een notificatie over het schermpje heen.
Ergerde me er wel vaker aan dat die notificaties verschijnen en maar blijven komen voor elke nieuwe notificatie (een paar keer achter elkaar wegswipen is iOS nog niet slim genoeg om te denken "Goh, die wil nu ff niet denk ik), maar nu vern**kte het m'n score die boven 1 miljard zou liggen als ik nog één keer de special zou doorlopen. :P #firstworldproblems
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:38:
ios 10.2.1 beta 1 is 1,75 GB voor de iPad Air 2 en 1.82GB voor de iPhone. Raar dat verschil
En voor de iPhone 5 bijvoorbeeld is ie waarschijnlijk maar iets van 700MB. :P
Apple stuurt incrementele updates - en de update naar nieuwe iOS versies is bij het ene toestel groter dan bij de ander; vanwege het aantal functies en dergelijken.

[ Voor 40% gewijzigd door WhatsappHack op 14-12-2016 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:11
me_mrtn schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:13:
Ik heb sinds vanmiddag een Apple Watch en ik was al in het bezit van een iPhone 7. Nu had ik altijd de combinatie Pebble Time + iPhone en als ik dan een notificatie binnen kreeg, trilde mijn horloge. Als ik aan het werk ben heb ik mijn telefoon nog wel eens op bureau liggen en dan voel ik mijn horloge trillen en werp ik een blik op mijn telefoon. Nu heb ik met de Apple Watch dat die trilt, maar het scherm van mijn iPhone niet oplicht voor de notificatie. Is dat nog ergens instelbaar binnen iOS?
Nee, in het door jou beschreven geval krijgt de Apple watch voorrang op de iPhone en zal het scherm van de iPhone dus niet oplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:09
Ik heb een ipad air2 als woning hub voor mijn Philips Hue lampen. Ik deel mijn locatie met mijn iPhone 6s en heb een automatisering in de woning app aangemaakt dat de lampen aan moeten gaan als ik thuis kom. Beide draaien iOS 10.2. Tevens mijn locatie gedeelt, maar toch werkt het niet. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb geupdate naar 10.2 en ondanks dat de News app niet beschikbaar is in Nederland is er blijkbaar wel een widget voor, inclusief Nederlandstalige bronnen..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5J3kBk1.jpg

Als je er op klikt gaat hij naar de website van de bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:57
pacificocean schreef op woensdag 14 december 2016 @ 23:03:
Ik heb een ipad air2 als woning hub voor mijn Philips Hue lampen. Ik deel mijn locatie met mijn iPhone 6s en heb een automatisering in de woning app aangemaakt dat de lampen aan moeten gaan als ik thuis kom. Beide draaien iOS 10.2. Tevens mijn locatie gedeelt, maar toch werkt het niet. Wat doe ik verkeerd?
Wellicht een oudere HUE base station die niet samenwerkt met ios?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:43
jmxd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 23:06:
Ik heb geupdate naar 10.2 en ondanks dat de News app niet beschikbaar is in Nederland is er blijkbaar wel een widget voor, inclusief Nederlandstalige bronnen..

[afbeelding]

Als je er op klikt gaat hij naar de website van de bron
Dat is al sinds iOS 9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 22:23
WhatsappHack schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:36:
Weet iemand of het mogelijk is om uit te schakelen dat je notificaties boven in beeld krijgt als bepaalde apps actief zijn?
Zat bijvoorbeeld net Doctor Who pinball te spelen, zit ik net in video mode: komt er een notificatie over het schermpje heen.
Ergerde me er wel vaker aan dat die notificaties verschijnen en maar blijven komen voor elke nieuwe notificatie (een paar keer achter elkaar wegswipen is iOS nog niet slim genoeg om te denken "Goh, die wil nu ff niet denk ik), maar nu vern**kte het m'n score die boven 1 miljard zou liggen als ik nog één keer de special zou doorlopen. :P #firstworldproblems
Kan niet per app, maar je kan wel tijdelijk Do Not Disturb aanzetten. Als je dan in Instellingen -> Niet Storen, 'Stilte' op 'Altijd' zet krijg je ook geen notificaties te zien/horen als je je iPhone actief gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:09
NielsTn schreef op woensdag 14 december 2016 @ 23:33:
[...]

Wellicht een oudere HUE base station die niet samenwerkt met ios?
Nee, is de nieuwste en met Siri etc gaat het ook goed. Alleen thuiskomen werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Zo te zien zijn ze in 10.2 vergeten om het mannetje en vrouwtje bij andere huidskleur ook andere haar kleur te geven. 👱🏿♀👱🏿

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hebben jullie in 10.2 ook wel eens last in Safari dat de titel balk opeens op de plek van de notificatiebalk komt, en de klok, batterij, provider/bereik, etc. er dwars overheen staat? :X
Saturnus schreef op donderdag 15 december 2016 @ 00:44:
Zo te zien zijn ze in 10.2 vergeten om het mannetje en vrouwtje bij andere huidskleur ook andere haar kleur te geven. 👱🏿♀👱🏿
Want een neger(in) met blond haar kan niet? :P

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:45
WhatsappHack schreef op donderdag 15 december 2016 @ 01:26:
Hebben jullie in 10.2 ook wel eens last in Safari dat de titel balk opeens op de plek van de notificatiebalk komt, en de klok, batterij, provider/bereik, etc. er dwars overheen staat? :X
Ja klopt, dat gebeurt best wel regelmatig.

[ Voor 39% gewijzigd door blackspeedy op 15-12-2016 02:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Laatst online: 23:11
blackspeedy schreef op donderdag 15 december 2016 @ 02:02:
[...]

Ja klopt, dat gebeurt best wel regelmatig.
Bij mij valt af en toe de statusbalk (zo heet die balk) helemaal weg. Alleen opnieuw opstarten helpt dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
WhatsappHack schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:36:
Swipe omhoog, DND aan, start game, klaar :+
Seriously, tenzij je wil gaan kloten met al die notificaties en popups is DND je snelste oplossing, en wellicht de beste ook.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:25

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Die news widget in IOS 10 is die ook in te stellen dat hij enkel zaken van reguliere nieuws sites laat zien?

Nu krijg ik als Nederlander heel veel .be dingen en nep sites als dagelijksestandaard en TPO online enzo.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Rubman schreef op donderdag 15 december 2016 @ 19:38:
Die news widget in IOS 10 is die ook in te stellen dat hij enkel zaken van reguliere nieuws sites laat zien?

Nu krijg ik als Nederlander heel veel .be dingen en nep sites als dagelijksestandaard en TPO online enzo.
^^^^ dit dus..

Zelf heb ik widget uitgezet om genoemde redenen,

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen met de IOS 10.2 update op een iPhone 5s, waarbij er spontane reboots voorkomen?

De eerste keer bleef de telefoon zelfs in een loop, en kreeg ik tussen het opnieuw booten en het Apple logo een zwart scherm met verticale rode en blauwe lijnen op het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:57
Hoe doen jullie het met de media binnen whatsapp?
Ik laat het niet meer opslaan in mijn foto app, maar alles neemt natuurlijk ook veel opslag in gebruik in de Whatsapp app.
Bij Android kun je gewoon de whatsapp media map leegmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:00
Ik heb het gewoon zoals jij het hebt binnen WhatsApp alleen.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:57
Oke. Mijn vraag is eigenlijk, hoe beperken jullie de grootte van de whatsapp database?
Met filmpjes en foto's daarin wordt die enorm groot, en dat is op een 16GB toestel wat lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Je kunt de media gewoon deleten in het desbetreffende gesprek natuurlijk, dan wordt de whatsapp database gewoon kleiner.

Redelijk omslachtig, zeker gezien WA nog geen 'clear all' of 'select all' button heeft bij het bekijken van de media.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vtpeters
vtpeters schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:24:
[...]

Al een paar keer gedaan, maar dat helpt niet. Dat wil zeggen...

In eerste instantie wel, maar als ik daarna (vanwege slecht signaal, een ander probleem waar ik mee worstel) een keer de Vliegtuigmodus heb aan- en weer uitgezet (waarna opnieuw geforceerd contact wordt gezocht met een zendmast) dan is het weer foute boel.
Overigens werkt uit- en weer aanzetten ook, totdat ik weer gedoe heb met de verbinding met de provider (KNP).

Het brakke signaal heeft mogelijk te maken met SIM kaart. Daarvoor ga ik binnenkort maar eens een andere SIM kaart halen bij een KPN winkel. Maar dat idiote gedrag van de telefoon als het via bluetooth contact maakt met de carkit, dat is iets dat in iOS 10 is ontstaan en hopelijk met 10.2 is verholpen...
UPDATE 22/12/2016
Sinds ik de iPhone 6S heb geüpdatet naar iOS 10.2 lijkt het issue dat ik eerder meldde met m'n Seat Entertainment System (met carkit en navigatie) opgelost. De telefoon begint niet meer spontaan te bellen (naar een onbekend nummer) als deze via bluetooth verbinding heeft gemaakt met de carkit.

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Al jaren gebruiker van iPhone. Heb elke versie (non plus) wel gehad. Bij android heb je zodra hij op zijn kant ligt dat hij stil word.

Is er voor de iPhone ook een functie als dit? Ik wil niet continue die switch aan de zijkant omzetten. Ook wil ik hem niet jailbraiken (FlipOver).

Wel mag hij gewoon trillen.

• Kadardar
  • Laatst online: 17-09 00:00
Spuitelf schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:58:
Al jaren gebruiker van iPhone. Heb elke versie (non plus) wel gehad. Bij android heb je zodra hij op zijn kant ligt dat hij stil word.

Is er voor de iPhone ook een functie als dit? Ik wil niet continue die switch aan de zijkant omzetten. Ook wil ik hem niet jailbraiken (FlipOver).

Wel mag hij gewoon trillen.
Volgens mij bedoel je gewoon de power knop 1 keer indrukken bij een inkomend gesprek :)
Dan is die in ieder geval stil

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• Aapje!
  • Laatst online: 30-05 21:15
Kadardar schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:31:
[...]

Volgens mij bedoel je gewoon de power knop 1 keer indrukken bij een inkomend gesprek :)
Dan is die in ieder geval stil
Snap ik :) Echter het gaat mij in dit geval bijvoorbeeld om de vele whatsapps. Wil ze bijv tijdens vergaderingen niet horen.

• Kadardar
  • Laatst online: 17-09 00:00
Spuitelf schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:43:
[...]

Snap ik :) Echter het gaat mij in dit geval bijvoorbeeld om de vele whatsapps. Wil ze bijv tijdens vergaderingen niet horen.
Kort voor mij beeld, je gaat een vergadering in dan moet die stil zijn door iets te doen.
Je gaat uit vergadering en wilt iets doen om weer geluidjes te ontvangen?
In dit geval gaat je switch aan de zijkant je enige beste vriend worden.

Of wil je gewoon heel/tijdelijk whatsapp ze geluidjes de nek omdraaien?
Want dan kan je gewoon doen vanuit de instellingen van Whatsapp.
Als je dan klaar bent ze je hem weer aan vanuit de instellingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Kadardar op 22-12-2016 12:52 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Er zit een handige switch als hardwarematige knop binnen handbereik op de telefoon om hem op stil te zetten en dat is niet handig genoeg?...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Helemaal stil krijg je hem door in action center op halve maantje te drukken (do not disturb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Spuitelf schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:43:
[...]

Je eerste opmerking snap ik. Ik kom van Android . Deze iphone 7 plus is de eerste iphone voor mij. Wat ik - onder andere - mis is inderdaad een manier om de foon snel de mond te snoeren.
Stel, je zit op het werk, je telefoon ligt op je bureau en iemand komt je kamer binnen om iets te bespreken. Wanneer de telefoon dan afgaat, is het heel handig om je telefoon gewoon om te draaien. De telefoon blijft overgaan (voor de beller), maar hij rinkelt niet meer. Heerlijk. Je doet het achteloos en blijft bij het gesprek met je collega. :)
Bij de iphone moet je je hoesje openmaken en een knop indrukken. Het verschil klinkt overdreven klein, maar zorgt ervoor dat het gesprek stopt en je allebei afgeleid bent.

Je tweede opmerking over de almaar terugkerende Whatsapp-geluidjes, heeft niets met deze functie te maken, dan is een manier als het halve maandje of de knop op de zijkant weer een uitkomst...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
10 ways to reject a caller on the iPhone

http://www.iphonetricks.o...ct-a-call-on-your-iphone/

[ Voor 24% gewijzigd door RobV op 23-12-2016 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Dat jij je telefoon in een bunker bewaard die een kernramp kan overleven is je eigen keus.. ik kan de mute knop prima bereiken inclusief hoesje.

Neemt niet weg dat die feature van Android wel handig is natuurlijk maar dat excuus van de mute knop is je eigen schuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 08:49

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Je kunt ook de lock button gebruiken. Dan silenced hij ook...

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Of gewoon over laten gaan en het geluid negeren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Aj, op mijn iPhone 5s met de laatste beta is opeens de camera app verdwenen en kan ik ook via andere apps geen fotos maken.. ik weet het is een beta maar ik hoop toch wel dat het snel terug komt.

Ik was vergeten na een demonstratie van 'app beperkingen' om de camera weer aan te zetten. Eigen schuld dus. Sorry voor de overlast.

[ Voor 26% gewijzigd door RobV op 29-12-2016 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wth. Ik zit in do not disturb mode. Begint telefoon te trillen voor een Snapchat oproep... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Edit : nevermind... 8) had te maken met ad blocker Purify en overlay cookie melding in Safari. Heb Adblock Plus maar weer geïnstalleerd ipv Purify en heb het probleem nu niet meer >:)

De beste wensen voor 2017 🍾

Ik kom iets vreemds tegen binnen Safari (iPhone 7 Plus). Heb gisteren alle browser geschiedenis gewist en daarna krijg ik regelmatig onderstaande te zien. Bijvoorbeeld na een spotlight search op 'postzegels'. Iedere keer een soort van overlay in de browser. Ik kan naar onderen scrollen en dan tappen en de overlay verdwijnt en dan kan ik de website gewoon gebruiken. Iemand een idee wat dit is en hoe het op te lossen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9gM14T3kW4ynWmnCBUyZ023H/full.png

[ Voor 21% gewijzigd door dafmay op 02-01-2017 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 08:37
Ik gebruik de betaalde versie van 1Blocker en blokkeer daarmee ook alle cookie waarschuwingen. Best nuttig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Laatst online: 22:05
Weet iemand of je uit kan zetten dat dmv naar links vegen vanaf je lockscreen de camera-app start? Heb gezocht maar kan het niet vinden. Ik zit op IOS10.2 op een Iphone SE

Bedankt alvast!
Pagina: 1 ... 23 ... 31 Laatste