Inderdaad, vreselijke design keuze. Zoals wel meer dingen in iOS 10. Minder gebruiksvriendelijk.
Misschien kan je dat na vragen bij Apple wie dat verzonnen heeft?Bierkameel schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:22:
Welke idioot heeft het verzonnen om de brightness slider op een andere slider (het control panel als je omhoog swiped) te zetten, elke keer als ik de brightness omhoog wil zetten wil dat ding naar het music panel
De indeling is inderdaad niet handig.
Dat Night Shift(en ook Airplay/Airdrop) een grotere button moet hebben dan bijvoorbeeld Wifi begrijp ik ook niet. (Maar het zou natuurlijk kunnen zijn omdat Night Shift gepromoot moet worden ivm. nieuwigheid en dat deze in een nieuwe versie wel klein wordt).
Omdat ik vermoed dat Wifi minder vaak aan/uit wordt gezet dan nightshift?Thombias schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:13:
[...]
Dat Night Shift(en ook Airplay/Airdrop) een grotere button moet hebben dan bijvoorbeeld Wifi begrijp ik ook niet. (Maar het zou natuurlijk kunnen zijn omdat Night Shift gepromoot moet worden ivm. nieuwigheid en dat deze in een nieuwe versie wel klein wordt).
Tenminste ik kan mij niet voorstellen dat je dagelijks wifi aan/uit zet? Nightshift is natuurlijk bedoeld om elke avond te gebruiken (als je het gebruikt).
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik gebruik Night Shift niet maar dan nog vind ik persoonlijk de grote van de button overdreven.martinusz schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:17:
[...]
Omdat ik vermoed dat Wifi minder vaak aan/uit wordt gezet dan nightshift?
Tenminste ik kan mij niet voorstellen dat je dagelijks wifi aan/uit zet? Nightshift is natuurlijk bedoeld om elke avond te gebruiken (als je het gebruikt).
Als het design iets wordt aangepast en in lijn wordt gebracht met andere icons in de pull-up dan past de volume-schuif er ook nog wel bij en audio-control. Dan zit alles op één scherm en zijn er minder handelingen nodig. Jammer dat een gebruiker dit niet zelf kan aanpassen.
Wat van mij ook nog wel mag toegevoegd worden aan de buttons van het pull-up menu is smart-touch zodat je bijvoorbeeld bij Bluetooth ook snel naar de settings kan gaan zonder eerst alles te moeten minimaliseren om vervolgens pas naar settings te kunnen.
(Misschien een idee voor Apple).
Ik denk dat iedereen dat weer anders doet. Ik zet dagelijks meerdere keren wifi aan/uit (om batterij te sparen als ik bijv. lang onderweg ben zonder wifi), maar zit nooit aan de night shift knop, omdat dat (bij mij) automatisch gaat.martinusz schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:17:
[...]
Omdat ik vermoed dat Wifi minder vaak aan/uit wordt gezet dan nightshift?
Gister geüpdatet naar iOS 10.1, maar nu laat ie geen gezondheidsdata meer zien. Ding blijft maar laden..
+1Bierkameel schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:22:
Welke idioot heeft het verzonnen om de brightness slider op een andere slider (het control panel als je omhoog swiped) te zetten, elke keer als ik de brightness omhoog wil zetten wil dat ding naar het music panel
Net geprobeerd (brightness staat bij mij automatisch) maar als ik met mijn vinger op de knop van de slider swipe, dan ga ik niet naar een ander scherm.Bierkameel schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:22:
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
De WhatsApp meldingen is ook op 9.3.5 sinds voorlaatste update al.(nu 2.16.13)
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ook laat ie van een dag eerder geen gegevens meer zien, iemand een oplossing?Citroentaart schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 16:02:
Gister geüpdatet naar iOS 10.1, maar nu laat ie geen gezondheidsdata meer zien. Ding blijft maar laden..
Als je de knop goed pakt idd niet, maar ik heb een iPhone SE en daar is alles natuurlijk een stuk kleiner dan bij een 6+ of 7+breinonline schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 17:26:
[...]
Net geprobeerd (brightness staat bij mij automatisch) maar als ik met mijn vinger op de knop van de slider swipe, dan ga ik niet naar een ander scherm.
Heeft iemand al van dit probleem gehoord??
Een vriendin van mij in Parijs heeft een Iphone 6S met IOS 10 en ze kan alleen maar gebeld worden door Iphones, Microsoft, Sony en andere phones maar niet door Samsung. (zoals mijn Galaxy S7)
Als ik haar bel op haar mobiele nummer, ziet ze niks maar later wel een melding gemiste oproep. En dit is met Whatsapp en Viber hetzelfde verhaal.
Andere vrienden van haar met een Samsung hebben hetzelfde bij haar.
Ze heeft al meerdere keren geherstart, het is geen geluidsprobleem, geen notificatie probleem. Het is vooral heel raar.
Als ik haar bel op WA, Viber of mobiel met mijn Lumia 650 (van t werk) dan krijg ik haar gelijk aan de lijn.
Kan er op google nog niks van vinden.
Ze heeft dit sinds vandaag
Wie heeft dit eerder gehoord of misschien zelfs zelf ervaren.??
Een vriendin van mij in Parijs heeft een Iphone 6S met IOS 10 en ze kan alleen maar gebeld worden door Iphones, Microsoft, Sony en andere phones maar niet door Samsung. (zoals mijn Galaxy S7)
Als ik haar bel op haar mobiele nummer, ziet ze niks maar later wel een melding gemiste oproep. En dit is met Whatsapp en Viber hetzelfde verhaal.
Ze heeft al meerdere keren geherstart, het is geen geluidsprobleem, geen notificatie probleem. Het is vooral heel raar.
Als ik haar bel op WA, Viber of mobiel met mijn Lumia 650 (van t werk) dan krijg ik haar gelijk aan de lijn.
Dat is de nieuwste 'courage' move van Apple. iPhone, werkt alleen nog met iPhone 
Grapje, lijkt me een vervelend probleem. Ligt het niet aanzet netwerk? Simkaart van die Lumia eens in je iPhone steken?
Grapje, lijkt me een vervelend probleem. Ligt het niet aanzet netwerk? Simkaart van die Lumia eens in je iPhone steken?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Dat gaat niet. IPhone is in Parijs en Galaxy S7 van mij en Lumia 650 van mij hier in Arnhem. En zoals je kunt lezen heeft ze dit probleem niet alleen met mijn Samsung maar ook van andere vrienden over de wereld (o.a. New York)
Het is dus niet mijn simkaart of mijn telefoon.
Het is dus niet mijn simkaart of mijn telefoon.
[ Voor 4% gewijzigd door r_buren op 27-10-2016 22:51 ]
Sorry, ik bedoel natuurlijk: simkaart van je Lumia in je Samsung steken
excusez.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
kan ik morgen wel eens proberen ja. Moet ik eerst weer ergens een micro naar nano sim converter dingetje vinden
Maar het zou raar zijn dat het zou werken want dan zouden andere vrienden van haar met een Samsung dit probleem niet hebben.
Maar het zou raar zijn dat het zou werken want dan zouden andere vrienden van haar met een Samsung dit probleem niet hebben.
Misschien is deze tool wel overactief en blocked ie op een of andere manier Samsung telefoons

http://www.hngn.com/artic...marketer-calls-ios-10.htm
of deze
http://www.geekwire.com/2...-finally-launches-iphone/
http://www.hngn.com/artic...marketer-calls-ios-10.htm
of deze
http://www.geekwire.com/2...-finally-launches-iphone/
Bij buurvrouw ook gezien dit, bij haar stonden er diverse telefoonnummers geblokkeerd in Android zelf. Per ongeluk op gedrukt.r_buren956 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:21:
Heeft iemand al van dit probleem gehoord??
Daarna was het opgelost. Wellicht bij jou ook zoiets simpels ?
Betreft dus gewoon een iPhone, en geen Android. Voortaan moet *Banshee beter lezen
[ Voor 3% gewijzigd door Banshee op 28-10-2016 20:46 ]
Het is opgelost. Er stond iets fout bij haar bij settings -notificaties of zo. En het was sinds de update naar ios 10.0.3
Ook last van, heeeeeeel irritant..Banshee schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:58:
Sinds de whatsapp update van vanmorgen krijg ik soms geen meldingen of badge app meer, als ik dan whatsapp open staan de berichten er wel ineens 🤔 Raar soms hoor
| I've got permission to color outside the lines |
Verwijderd
Ik krijg m'n Whatsappjes prima binnen, maar mijn SMS'jes komen dubbel binnen. Dat is, ik hoor twee keer de "ding!" en het scherm licht twee keer op. Hebben jullie dat ook?
Heb je de sms dan al gelezen? Volgend mij is het namelijk een soort herinnering.Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:21:
Ik krijg m'n Whatsappjes prima binnen, maar mijn SMS'jes komen dubbel binnen. Dat is, ik hoor twee keer de "ding!" en het scherm licht twee keer op. Hebben jullie dat ook?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Verwijderd
Ah, dat nog niet nee. Zal eens kijken of ik ergens een instelling kan vinden!martinusz schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:22:
[...]
Heb je de sms dan al gelezen? Volgend mij is het namelijk een soort herinnering.
Instellingen - Berichtgeving - Berichten - Herhaal melding -> nooit.Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:23:
[...]
Ah, dat nog niet nee. Zal eens kijken of ik ergens een instelling kan vinden!
Voila
Die brightness slider kan ik trouwens gewoon bedienen, op automatisch, zolang ik maar op t witte bolletje tik. Misschien helpt t om um van automatisch af te halen, te wijzigen, en dan terug naar automatisch zetten.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Heb nu ook iets nieuws: Apps willen niet meer updaten, maar daarnaast wisselt IOS ook de icoontjes. Zo had ik net een tripadvisor icoon met "Albert Heijn" eronder. Heel bijzonder. Reboot en de icoontjes zijn weer normaal en het updateproces ook.
De verwisselde apps kunnen niet gestart of verwijderd worden: Er gebeurt dan niets.
De verwisselde apps kunnen niet gestart of verwijderd worden: Er gebeurt dan niets.
[ Voor 15% gewijzigd door __fred__ op 29-10-2016 16:20 ]
Iemand een goede suggestie voor een scan app die ook ocr ondersteunt? Suggesties mogen ook per dm indien niet gewenst binnen dit topic. Anders maak ik een algemeen topic voor gezochte apps zodat we elkaar kunnen helpen.
Gebruik zelf iscanner maar ocr werkt niet... voor scannen als afbeelding prima app.
Gebruik zelf iscanner maar ocr werkt niet... voor scannen als afbeelding prima app.
[ Voor 16% gewijzigd door koentjuh1987 op 29-10-2016 23:42 ]
...
kan ik met een app als Quickpic automatisch mijn foto's in mappen hebben waar ze vandaan komen? (camera, Whatsapp, Facebook etc.)
ik begrijp dat iOS alle foto's in in de "roll" plaats waar alles door elkaar zit.
ik begrijp dat iOS alle foto's in in de "roll" plaats waar alles door elkaar zit.
[ Voor 24% gewijzigd door fespen op 30-10-2016 12:21 ]
Bij mij gaat regelmatig het Dock "stuk". Inclusief de iconen en mappen welke daar in staan.
Meer mensen dat probleem? Alleen een reset of reboot lost dit op.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Voor je verzoek kun je beter een nieuw topic openen. Suggesties via DM doen het idee van een forum enigszins teniet. Daarnaast is een algemeen topic voor dit soort verzoeken een slecht idee, omdat het niet echt aanmoedigt om eerst zelf een poging te wagen, slecht doorzoekbaar is en verzoeken vaak ondersneeuwen.koentjuh1987 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 23:41:
Iemand een goede suggestie voor een scan app die ook ocr ondersteunt? Suggesties mogen ook per dm indien niet gewenst binnen dit topic. Anders maak ik een algemeen topic voor gezochte apps zodat we elkaar kunnen helpen.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Check Scanbot.....app.koentjuh1987 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 23:41:
Bij mij is het met de meest recente update van Whatsapp verholpen..Banshee schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:58:
Sinds de whatsapp update van vanmorgen krijg ik soms geen meldingen of badge app meer, als ik dan whatsapp open staan de berichten er wel ineens 🤔 Raar soms hoor
| I've got permission to color outside the lines |
Mooi, krijg hem net binnen. Zal het eens proberen :-)BenJoep schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:21:
[...]
Bij mij is het met de meest recente update van Whatsapp verholpen..
Edit: idd verholpen 👍🏼
[ Voor 7% gewijzigd door Banshee op 31-10-2016 11:59 ]
Ja! mijn vrouw had exact hetzelfde met haar iphone 6 plus. sinds ik hem donderdag gebruik heb ik het echter niet. Weird! Op haar 7 plus is het ook nog niet voorgekomen.Donstil schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:45:
Bij mij gaat regelmatig het Dock "stuk". Inclusief de iconen en mappen welke daar in staan.
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door degroot op 31-10-2016 16:57 ]
www.degroot-it.nl
iOS 10.1.1 staat live.
http://www.iculture.nl/ni...-1-downloaden-gezondheid/
Lost voornamelijk het gezondheids probleem op. Voor de app dan, niet voor ons helaas 😀
Lost voornamelijk het gezondheids probleem op. Voor de app dan, niet voor ons helaas 😀
Net geinstalleerd en de night shift function detecteert geen sunset nu bij mij en hij verandert dus de kleuren niet automatisch op mijn iphone 5s. Terwijl ik buiten toch echt geen zon meer zie... Hard reset al gedaan, helpt niet. Evenals de functie opnieuw aan/uit.Banshee schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 17:15:
iOS 10.1.1 staat live.
Herkent iemand dit? Vind het wel jammer, juist zo'n goede functie!
Ik krijg hem op mijn 7+ met Developer profiel tot nu toe nog niet aangeboden.Banshee schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 17:15:
iOS 10.1.1 staat live.
Beta profiel verwijderen dan vindt ie m.
Haters everywhere but I don’t really care
Jawel maar ik dacht zou dat een reden hebben? Ga liever naar de beta van 10.2 (Kom op met die Dark mode) dan nu naar een Bugfix versie.matthijst schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:19:
Beta profiel verwijderen dan vindt ie m.
Ah OK, ik installeer dat profiel weer zo, neem aan dat ie 10.2 dan oppikt zodra die er is.
Gebruik nu die dark wallpapertruc, ziet er wel mooi uit op een zwarte iPhone
Gebruik nu die dark wallpapertruc, ziet er wel mooi uit op een zwarte iPhone
[ Voor 40% gewijzigd door matthijst op 31-10-2016 20:46 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Haha ik wilde het net posten, dat is dus de reden dat we geen 10.1.1 kregen met her developer profiel.matthijst schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:01:
10.2 is er ook schijnbaar
Ik zou snel updaten als ik jullie was! Want 10.2 brengt grootse dingen: nieuwe wallpapers
Nog steeds geen fatsoenlijke foto's met de iPhone 7?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Deed hij al.carpebios schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:34:
En Emoji 9sww89 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:30:
Ik zou snel updaten als ik jullie was! Want 10.2 brengt grootse dingen: nieuwe wallpapers

Awesome. Ik wilde daar een grap over maken maar het is nog echt zo ook
Zelf heb ik mij afgemeld voor de beta's. Nu weer even wat rustiger aan doen want met iOS 9 hing ik bijna iedere week aan de lader mijn hele wagenpark Appleverzameling te updaten

[ Voor 6% gewijzigd door swv op 31-10-2016 21:56 ]
Ja ik ken dat ook wel hoor. Ik had eerst al mijn devices op de bèta's maar dat is er hier ook wel uit. Tegenwoordig alleen nog mijn iPhone, de rest geloof ik wel.sww89 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:50:
[...]
Awesome. Ik wilde daar een grap over maken maar het is nog echt zo ook![]()
Zelf heb ik mij afgemeld voor de beta's. Nu weer even wat rustiger aan doen want met iOS 9 hing ik bijna iedere week aan de lader mijn hele wagenpark Appleverzameling te updatenDus tenzij er leuke features voorbij komen even geen beta's meer. Komt ook omdat ik 0 klachten heb. Hoewel alleen de camera-app van de iPhone 7. Afgelopen weekend sinds jaren weer eens het Eurospoor bezocht. Toch soort van jeugdsentiment. Maargoed, dan wil je knappe foto's maken. Veel foto's zijn matig want kreeg de miniatuur treintjes e.d. vaak niet goed scherp en/of mooi vastgelegd. Teveel ruisonderdrukking. Ook met de ProCam app, hetzij minder. Overigens kon ik gewoon zonder flits goed fotograferen. Dus daarover geen klachten. Dat doet de 7 wel goed. Maarja in 10.2 zal over dat eerste weinig voortgang in zitten neem ik aan
Ik hoop nog steeds dat ze er nog wat aan gaan sleutelen.
Inderdaad, ingezoomd zie je geblurde foto's. Deed hij al, maar zou toch iets aan gedaan moeten worden, bewijst de fora op internet met deze klacht en de ingediende bug's.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ja vooral op 500% is het niet om aan te gluren.carpebios schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 22:09:
[...]
Inderdaad, ingezoomd zie je geblurde foto's. Deed hij al, maar zou toch iets aan gedaan moeten worden, bewijst de fora op internet met deze klacht en de ingediende bug's.
Ik wist niet dat ik met een ontkenner te maken had. Iets met een duif en schaken.
Toch hoop ik dat Apple snel met een oplossing komt. Dat mijn 6s+ betere foto's maakt dat m'n 7+, terwijl er zoveel mee geadverteerd werd, vind ik toch bijzonder te noemen.
Zie hier nog zo'n lelijke foto
Toch hoop ik dat Apple snel met een oplossing komt. Dat mijn 6s+ betere foto's maakt dat m'n 7+, terwijl er zoveel mee geadverteerd werd, vind ik toch bijzonder te noemen.
[ Voor 83% gewijzigd door carpebios op 31-10-2016 22:32 ]
Er is een prachtig topic vol met mooie voorbeelden van hoe het wel moet.carpebios schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 22:28:
Ik wist niet dat ik met een ontkenner te maken had. Iets met een duif en schaken.
Klik klik
[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 31-10-2016 22:48 ]
Dat verklaard alle klachten en dat foto's op een 6 of 6s, vele malen beter zijn dan een 7? Je doet echt net of het probleem niet bestaat en dat het aan de gebruiker ligt.
Nee natuurlijk niet, het is een smartphone en dus zul je heel wat problemen hebben zoals ruis, het welbekende aquarel effect en allerlei andere dingen. Met name wanneer het licht minder wordt loop je tegen heel veel problemen aan. Als je fatsoenlijke foto's wil maken dan zul je in een fatsoenlijke camera en techniek moeten investeren. Smartphone fabrikanten kunnen dit niet oplossen omdat moeder Natuur dit dicteert.carpebios schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:34:
Ergo: definieer wat jij onder "fatsoenlijk" verstaat en ken de eigenschappen en nukken van die ultra kleine sensoren in smartphone camera's. Ken dus vooral wat je er wel mee kunt en wat je er niet mee kunt. Bijv. weten wat jpeg is en wat er gebeurd als je de compressie van jpeg opschroeft (het aquarel effect). Aangezien je met de 7 nu in RAW kunt schieten is het niet onverstandig om daar eens mee te spelen; kun je in ieder geval invloed op de jpeg output uitoefenen.
Btw, je link naar het Apple forum geeft een belangrijke hint: "Every second shot is blurry.". Dat is ook vaak een issue bij de mirrorless camera's vanwege het gebruikte AF-systeem (denk aan CDAF). Afleren om de burst mode te gebruiken is belangrijk bij fotografie want anders leer je het echt nooit (het bekende spray & pray).
Is de instelling night shift gepland misschien weer terug naar de standaard aangepast schema (22:00 - 07:00) gegaan?lexvandoef schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 19:56:
Net geinstalleerd en de night shift function detecteert geen sunset nu bij mij en hij verandert dus de kleuren niet automatisch op mijn iphone 5s. Terwijl ik buiten toch echt geen zon meer zie... Hard reset al gedaan, helpt niet. Evenals de functie opnieuw aan/uit.
NRG
Zit Dark Mode daadwerkelijk in iOS 10.2 ja?
Als er een functie is waar ik op heb zitten wachten dan is dat het wel.
Heeft iemand trouwens enig idee hoe je dat irritante appswitchen met 3D Touch kan uitzetten? Om knettergek van te worden!
Wil je in WhatsApp een foto kiezen, maar de foto staat helemaal links in de galerij. Je wilt eerst ff met 3D touch de boel naar voren halen om te zien of t wel t juiste gifje is. Maar negen van de tien keer opent spontaan die app carrousel ipv een preview popup. -_-
Is dat uit te zetten?
Kan 't zo 1,2,3 nergens vinden!
Heeft iemand trouwens enig idee hoe je dat irritante appswitchen met 3D Touch kan uitzetten? Om knettergek van te worden!
Wil je in WhatsApp een foto kiezen, maar de foto staat helemaal links in de galerij. Je wilt eerst ff met 3D touch de boel naar voren halen om te zien of t wel t juiste gifje is. Maar negen van de tien keer opent spontaan die app carrousel ipv een preview popup. -_-
Is dat uit te zetten?
[ Voor 65% gewijzigd door WhatsappHack op 01-11-2016 05:43 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Mijn wekker is vanmorgen niet af gegaan? Meer mensen die er last van hebben?
Nee, dus geen excuus dat je te laat bentSunri5e schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 06:15:
Mijn wekker is vanmorgen niet af gegaan? Meer mensen die er last van hebben?
Dat ben ik niet. Ik werd gelukkig 15 minuten later zelf wakker maar dit vind ik wel irritant zeg.WhatsappHack schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 06:51:
[...]
Nee, dus geen excuus dat je te laat bent
Nope helaas.WhatsappHack schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 05:13:
Zit Dark Mode daadwerkelijk in iOS 10.2 ja?
Ter info voor de mensen met een iPhone 6: de upgrade naar IOS 10.1.1 lijkt lang te duren in het begin. Het duurde wel 10 min alvorens de eerste centimeter van de vooruitgansbalk gevuld was, maar daarna sprong het ineens vooruit. Niet panikeren dus ...
Nee dat was het ook niet, maar ik vermoed dat ik het zelf verneukt had XD, ik dacht dat ik hem alleen maar manual nog aan/uit kon zetten maar blijkbaar gaat die knop in de settings ook op manual 'on' als hij automatisch om gaat. Nja niks aan de hand dus, alsnog bedankt!GerardVanAfoort schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 23:50:
[...]
Is de instelling night shift gepland misschien weer terug naar de standaard aangepast schema (22:00 - 07:00) gegaan?
Wie van jullie gebruikt Apple Music?
Ben recentelijk overgestapt vanaf Spotify, maar merk dat Spotify aanzienlijk minder van mijn batterij gebruikt. Heb vandaag een uurtje muziek geluisterd en dat heeft me maar liefst 12 procent van de accu gekost. Het gaat hiermee om offline gemaakte muziek, dus gedownload. Ben gewend met spotify dat het max 5 procent kost. Is dit normaal? Of moet ik specifiek nog iets instellen voor een low-power mode ofzo.
Ben recentelijk overgestapt vanaf Spotify, maar merk dat Spotify aanzienlijk minder van mijn batterij gebruikt. Heb vandaag een uurtje muziek geluisterd en dat heeft me maar liefst 12 procent van de accu gekost. Het gaat hiermee om offline gemaakte muziek, dus gedownload. Ben gewend met spotify dat het max 5 procent kost. Is dit normaal? Of moet ik specifiek nog iets instellen voor een low-power mode ofzo.
Zie eerste grafiekEduardboon schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:15:
Wie van jullie gebruikt Apple Music?
In de test staat Spotify 320kb maar volgens mij is dit alleen met premium abo's, anders 160kb. Maar goed Apple music slurpt idd iets meer.
NRG
Bedankt voor de link!. Ik neem aan dat de grafiek over het streamen gaat. Ik speel lokaal af en haal daarmee ongeveer 5-6 uur luistertijd. Ik kom er een dag wel mee door; maar mocht ik in de trein een dagje weggaan en 3 uur muziek luisteren dan kost me dat al bijna 50 procent, zonde.GerardVanAfoort schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:57:
[...]
Zie eerste grafiekhttp://www.onemorething.n...-music-spotify-en-deezer/
In de test staat Spotify 320kb maar volgens mij is dit alleen met premium abo's, anders 160kb. Maar goed Apple music slurpt idd iets meer.
Ik heb sinds iOS 10 vage plopjes bij het aanpassen van het volume via de koptelefoon. Niet alleen mijn iPhone heeft dat probleem, ook mijn iPad.
Klinkt dit iemand bekend?
Ik heb geen plopjes op iOS 10, niet op een 7, SE en ook niet op een iPad air 1. Geluid werkt hier helemaal naar behoren. Heb er wel meer klachten over gelezen en het schijnt softwarematig te zijn. Heb je al een update naar 10.1.1 gedaan?ViNyL schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:14:
Ik heb sinds iOS 10 vage plopjes bij het aanpassen van het volume via de koptelefoon. Niet alleen mijn iPhone heeft dat probleem, ook mijn iPad.
Hee is dit nieuw?

(iOS 10.2 beta > gekoppeld aan auto radio)

Dat icoontje heb ik nooit eerder gezien! Geeft waarschijnlijk aan dat er een bluetooth audio device gekoppeld is zodat je dat niet vergeet en je accu sloopt of telefoontjes mist neem ik aan. Leuke toevoeging!Donstil schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 18:03:
Hee is dit nieuw?
[afbeelding]
Ja vind het ook wel handig iddEduardboon schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 18:17:
[...]
Dat icoontje heb ik nooit eerder gezien! Geeft waarschijnlijk aan dat er een bluetooth audio device gekoppeld is zodat je dat niet vergeet en je accu sloopt of telefoontjes mist neem ik aan. Leuke toevoeging!
ondervind veel WIFI problemen zins iOS 10. is geïnstalleerd voorheen met de ouder iOS versies geen enkel probleem ... wat de f zou dit zijn ??
Zijn niet overdreven veel posts over WiFi in dit draadje. Heb je allereerst al eens je 'instellingen>algemeen>stel opnieuw in>Herstel netwerkinstellingen' geprobeert?
Welk i-device? Router type, band 2,4 of 5 GHZ, type beveiliging? Zelf weleens met een iPhone 4 gehad, alleen 2,4 mogelijk en een brakke laptop WiFi kaart (die alleen 802.11g kon) verstoorde de verbinding van mijn iPhone steeds uit. Als je de mogelijkheid hebt een Apple device zoveel op de 5,0 GHz radio verbinden.
Eventueel kan je nog met mixed mode, n en g mixed of n only spelen. 802.11ac routers hierin niet meegenomen, die zijn nieuwer en daar zijn de mogelijkheden veel uitgebreider.
Welk i-device? Router type, band 2,4 of 5 GHZ, type beveiliging? Zelf weleens met een iPhone 4 gehad, alleen 2,4 mogelijk en een brakke laptop WiFi kaart (die alleen 802.11g kon) verstoorde de verbinding van mijn iPhone steeds uit. Als je de mogelijkheid hebt een Apple device zoveel op de 5,0 GHz radio verbinden.
Eventueel kan je nog met mixed mode, n en g mixed of n only spelen. 802.11ac routers hierin niet meegenomen, die zijn nieuwer en daar zijn de mogelijkheden veel uitgebreider.
NRG
Wat een crap met Siri sinds iOS 10. Ik heb "Thuis" er als contactpersoon in staan. Voorheen werkte "bel Thuis" perfect maar sinds iOS 10 zegt Siri:
"Ik heb geen prive-nummer van JB. Wil je in plaats daarvan +31 6 xx xx xx xx gebruiken?"
Nee ik wil dat je mijn contactpersoon "Thuis" gaat bellen...!
Enige workaround tot dusver is door alleen "Thuis" te roepen. Dan komt ie met "Oké hier zijn de contactgegevens van Thuis"
"Ik heb geen prive-nummer van JB. Wil je in plaats daarvan +31 6 xx xx xx xx gebruiken?"
Enige workaround tot dusver is door alleen "Thuis" te roepen. Dan komt ie met "Oké hier zijn de contactgegevens van Thuis"

Mijn boefje is liev!
Ja, ik had het op mijn 7, maar sporadisch. De laatste tijd geen last meer van gehad eigenlijk. Net of de speaker kapot is.ViNyL schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:14:
Niet alleen met een carkit, ook met gewone Bluetooth-dopjes. Waar er eerst het Bluetooth-logo stond met een accubalk, is dat nu een koptelefoon-icoon geworden.Donstil schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 18:03:
Hee is dit nieuw?
[afbeelding]
Hebben meer mensen eigenlijk sinds iOS 10 last dat het selecteren van dingen vaak moeilijk werkt? Zeker in reactie boxjes, zoals hier op Tweakers, is het soms echt heel moelijk. Oo Dan kies je een stuk tekst en wil je met precisie de eerste en laatste letter van je selectie aanpassen, en dan opeens selecteert ie spontaan zo'n heel vierkant die je dan niet kan aanpassen zonder opnieuw te beginnen of selecteert ie de halve pagina
Negeert ie zelfs dat je tekst in zo'n reactie boxje aan het selecteren was dus.
Echt heel erg vervelend.
Of dan gebruik je 3D-touch om je cursor te verplaatsen, en gaat ie opeens tekst selecteren terwijl je dat niet eens triggerde.

Echt heel erg vervelend.
Of dan gebruik je 3D-touch om je cursor te verplaatsen, en gaat ie opeens tekst selecteren terwijl je dat niet eens triggerde.

Ja maar helaas lost dat niets op.Eduardboon schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:58:
[...]
Ik heb geen plopjes op iOS 10, niet op een 7, SE en ook niet op een iPad air 1. Geluid werkt hier helemaal naar behoren. Heb er wel meer klachten over gelezen en het schijnt softwarematig te zijn. Heb je al een update naar 10.1.1 gedaan?
Ja, is mij ook opgevallen op mijn SE. dacht eerst even dat het aan de digitizer lag, maar na testen blijkt dat niet het geval te zijn. Is ook echt sinds os10, daarvoor was het mij nooit opgevallen.WhatsappHack schreef op woensdag 02 november 2016 @ 05:18:
Hebben meer mensen eigenlijk sinds iOS 10 last dat het selecteren van dingen vaak moeilijk werkt? Zeker in reactie boxjes, zoals hier op Tweakers, is het soms echt heel moelijk. Oo Dan kies je een stuk tekst en wil je met precisie de eerste en laatste letter van je selectie aanpassen, en dan opeens selecteert ie spontaan zo'n heel vierkant die je dan niet kan aanpassen zonder opnieuw te beginnen of selecteert ie de halve paginaNegeert ie zelfs dat je tekst in zo'n reactie boxje aan het selecteren was dus.
Echt heel erg vervelend.
Ik heb op mijn iPad last van dat het roteren van het scherm niet juist werkt. Staat alles ondersteboven, of alleen het toetsenbord (verschijnt dus boven aan het scherm ipv onderaan). Hopelijk heeft 10.1 dit opgelost....
'thuis' is een label voor elk contactpersoon. Net als mobiel, werk enz. Dus ja niet vreemd geen crap maar gewoon logisch. Dat het voorheen wel lukte is mazzel geweest.JB schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:37:
Wat een crap met Siri sinds iOS 10. Ik heb "Thuis" er als contactpersoon in staan. Voorheen werkte "bel Thuis" perfect maar sinds iOS 10 zegt Siri:
NRG
Hoezo mazzel? Het werkte omdat het werkte. Sinds iOS 10 niet meer. Ik heb mijn thuis nummer onder de contactpersoon "Thuis" staan dus als ik zeg "bel Thuis" dan mag ie wel heel veel labels bij contactpersonen gaan raadplegen nietGerardVanAfoort schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:54:
[...]
'thuis' is een label voor elk contactpersoon. Net als mobiel, werk enz. Dus ja niet vreemd geen crap maar gewoon logisch. Dat het voorheen wel lukte is mazzel geweest.
[ Voor 22% gewijzigd door JB op 02-11-2016 12:01 ]
Mijn boefje is liev!
Lees mijn edit nog eens. Er staat per contactpersoon een eventueel thuis label zoals jij zegt. Dan zou ik toch wel met heel veel hits terug moeten komen niet
Mijn boefje is liev!
Van alles al geprobeerd hier ook Netwerkinstelling herstellen etc nieuw netwerk naam geprobeerd etc etcGerardVanAfoort schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 20:08:
Zijn niet overdreven veel posts over WiFi in dit draadje. Heb je allereerst al eens je 'instellingen>algemeen>stel opnieuw in>Herstel netwerkinstellingen' geprobeert?
wat ik nog wil gaan proberen is de hele iPad opnieuw installeren terug naar het begin zeg maar.. dan eens kijken na welke app er problemen komen wie weet zit daar iets fout ..
en als het vaak voorkomt dan zal er misschien iets in de iOS of de iPad zijn dat de problemen veroorzaak. vind het alleen vreemd dat wij voor iOS 10 NOOIT en probleem hadden en nu wel..
Vannochtend de melding dat ik het 'nieuwe outlook' gebruik. Mijn contacten en agenda gaan via mijn outlook account. Ja heel leuk, maar nu staat elk persoon dubbel, en mijn persoonlijke agenda ook alles dubbel. Reboot heeft het niet gefixed, dus ik denk dat ik er maar mee moet leven.
Alle contactpersonen langsgaan om te koppelen heb ik ook niet zo een zin in. (ik weet dat er apps voor zijn, en deze heb ik al geprobeerd, maar die hebben er maar 55 duplicaten gevonden, terwijl ik er nog veeeel meer zie).
Ohja en alle foto's bij contactpersonen zijn ook verdwenen.
Alle contactpersonen langsgaan om te koppelen heb ik ook niet zo een zin in. (ik weet dat er apps voor zijn, en deze heb ik al geprobeerd, maar die hebben er maar 55 duplicaten gevonden, terwijl ik er nog veeeel meer zie).
Wat bij mij heeft geholpen:ronaldme schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 19:50:
ondervind veel WIFI problemen zins iOS 10. is geïnstalleerd voorheen met de ouder iOS versies geen enkel probleem ... wat de f zou dit zijn ??
Instellingen > Privacy > Locatievoorzieningen > Systeem > Wifi netwerken -> uit
Dat heb ik met gmail in ios 8 ofzo ook gehad. Dat kon toen in de instellingen uitgezet worden. Het lijkt me dat dat hier ook moet kunnen.The Inquisitor schreef op woensdag 02 november 2016 @ 20:45:
Vannochtend de melding dat ik het 'nieuwe outlook' gebruik. Mijn contacten en agenda gaan via mijn outlook account. Ja heel leuk, maar nu staat elk persoon dubbel, en mijn persoonlijke agenda ook alles dubbel. Reboot heeft het niet gefixed, dus ik denk dat ik er maar mee moet leven.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Wat moet ik dan uitzetten? Syncen van contactpersonen? Dat is wel een idee, mits dat de oorzaak is. Echter komen nieuwe contacten dan niet meer netjes in mijn outlook account..breinonline schreef op donderdag 03 november 2016 @ 06:28:
[...]
Dat heb ik met gmail in ios 8 ofzo ook gehad. Dat kon toen in de instellingen uitgezet worden. Het lijkt me dat dat hier ook moet kunnen.
Edit: sync uitzetten betekent dat contacten worden verwijderd.
[ Voor 7% gewijzigd door The Inquisitor op 03-11-2016 20:48 ]
Van Android naar IOS! Ff wennen, maar het werkt wel heel smooth allemaal!
Kan je in één keer al je apps gezchiedenis verwijderen? Of moet dat per keer?
Kan je in één keer al je apps gezchiedenis verwijderen? Of moet dat per keer?
[ Voor 35% gewijzigd door Terrie op 03-11-2016 21:59 ]
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Waarom wil je dat? iOS regelt dat zelf prima.
Bij mij was het opgelost door even de tijd naar handmatig te zetten en vervolgens weer terug te zetten naar automatisch. Weet niet meer waar ik dat vandaan heb.lexvandoef schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 19:56:
[...]
Net geinstalleerd en de night shift function detecteert geen sunset nu bij mij en hij verandert dus de kleuren niet automatisch op mijn iphone 5s. Terwijl ik buiten toch echt geen zon meer zie... Hard reset al gedaan, helpt niet. Evenals de functie opnieuw aan/uit.
Signature van nature
Thnx, ik ben er inmiddels achter dat ik gewoon dom gekeken heb waarschijnlijk XD. Maar bedankt voor het meedenken!Sircuri schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:41:
[...]
Bij mij was het opgelost door even de tijd naar handmatig te zetten en vervolgens weer terug te zetten naar automatisch. Weet niet meer waar ik dat vandaan heb.
Hij laat alle apps op de achtergrond open staan. Bij android sloot ik dat altijd regelmatig af. Hoeft dat niet dan?loeberce schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:42:
Waarom wil je dat? iOS regelt dat zelf prima.
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Ik kan het helaas niet meer vinden hoe ik dat toen gedaan hebThe Inquisitor schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:45:
[...]
Wat moet ik dan uitzetten? Syncen van contactpersonen? Dat is wel een idee, mits dat de oorzaak is. Echter komen nieuwe contacten dan niet meer netjes in mijn outlook account..
Edit: sync uitzetten betekent dat contacten worden verwijderd.

Nee, hoeft totaal niet. De apps zijn suspended dus verbruiken weinig tot geen RAM. iOS regelt het sluiten van de apps zelf.Terrie schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:27:
[...]
Hij laat alle apps op de achtergrond open staan. Bij android sloot ik dat altijd regelmatig af. Hoeft dat niet dan?
Bij Android hoefde dat ook niet, bij iOS hoeft dat ook niet.Terrie schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:27:
[...]
Hij laat alle apps op de achtergrond open staan. Bij android sloot ik dat altijd regelmatig af. Hoeft dat niet dan?
https://www.wired.com/201...ttery-makes-things-worse/
[ Voor 11% gewijzigd door Trouble op 04-11-2016 14:43 ]
| 17 December 1991 | De Nerdette |
WhatsApp geeft bij mij steeds een verkeerde ringtone bij meldingen.
In de app de juiste ingesteld (Notitie, standaard), maar krijg steeds die vervelende '3-tonen' geluidjes.
WhatsApp verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, ging even goed maar nu heeft ie toch weer de verkeerde ringtone.
In de app de juiste ingesteld (Notitie, standaard), maar krijg steeds die vervelende '3-tonen' geluidjes.
WhatsApp verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, ging even goed maar nu heeft ie toch weer de verkeerde ringtone.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Volgens mij heb ik eerder hier (of ergens andersVincentG schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:47:
WhatsApp geeft bij mij steeds een verkeerde ringtone bij meldingen.
Edit: found it
[ Voor 8% gewijzigd door Trouble op 04-11-2016 14:54 ]
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Als je zegt "Bel naar huis", dan probeert siri in jou eigen persoonlijke contact een label voor je thuis nummer te vinden. Die bestaat niet, dus vraagt hij of je jezelf misschien mobiel wilt bellen.JB schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:02:
[...]
Lees mijn edit nog eens. Er staat per contactpersoon een eventueel thuis label zoals jij zegt. Dan zou ik toch wel met heel veel hits terug moeten komen nietDus hoe jij het verkondigd klopt gewoonweg niet.
Gezien sommige mensen "bel naar huis" zeggen en anderen "bel thuis", gaat Siri bij beide input-strings je eigen contactenkaartje doorzoeken - en niet door je contactenlijst zoeken naar een contact "Thuis". Zo werkt dat nu eenmaal.
Gewoon je thuis telefoonnummer dus in je éigen contact zetten met label "thuis", en Siri zal meteen snappen wat je bedoelt als je vraagt om naar huis te bellen.
Je kan het "Thuis" contact eventueel gewoon in je adresboek laten staan.
[ Voor 13% gewijzigd door WhatsappHack op 05-11-2016 04:17 ]
Verwijderd
Sinds de laatste update staat de onderkant van het scherm te laag, je ziet hem ook iets zakken als je switched tussen schermen, hierdoor valt een gedeelte van het beeld weg.
Meer mensen last van?
Edit: hard reset en het is weer ok
Meer mensen last van?
Edit: hard reset en het is weer ok
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2016 13:48 ]
Mijn vriendin komt net met deze error naar me toe. Gekomen na een iOS 10.0.2 update naar 10.1.
Meer mensen hier last van?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fVPq2xKEBho]
Meer mensen hier last van?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fVPq2xKEBho]
Ik heb een SE, maar ik wordt helemaal gek van het inloggen in de appstore.
Hoe kan ik dat zo instellen, zodat mijn fingerprint wordt gebruikt?
Gaat het echt om inloggen (mailadres/wachtwoord) of je pincode?dfrenner schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 13:58:
Ik heb een SE, maar ik wordt helemaal gek van het inloggen in de appstore.
Hoe dan ook, begin eens bij Settings -> touch-ID & Passcode -> Use Touch ID for: iTunes & App Store