Op dinsdag 26 juni 2001 15:18 schreef Kerrick het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Ik denk dat bijv. de leerscene heel wat extremer gedrag voortbrengt.
ga het nou niet omdraaien. Ik heb het totaal niet over groeperingen die dan extravagant zouden zijn. Ik heb het over extravagant in het algemeen en dat ik me daar aan erger.
[..]
Waarom? wat een onzin.. vind je dat eng ofzo? doe es niet zo saai! Zonder extravagante mensen zouden we in een sombere grijze troosteloze wereld leven.
Eng? Nee, het irriteert me. Net zoals het niet-carnavalsvierders ook kan irriteren om zich onder carnavalsvierders te bevinden, irriteert het mij om me onder extravagant volk te bevinden. Heeft niks met eng te maken, maar het irriteert me mateloos.
[..]
Niet alle.. maar aangezien niet iedereen in nederland even tolerant ten opzichte van homo's is (of heb je El Moumni gemist?) mag er best wat kabaal gemaakt worden.
Tussen de regels door vind ik je niet zo vriendelijk (die opmerking "of heb je El Moumni gemist?" is eigenlijk hetzelfde als 'heb je onder een steen geleefd?', maar goed.), maar je vat gewoon mijn punt niet.
Door zo'n dag wordt het 'anders zijn' van homo's extra benadrukt en dat vind ik niet nodig. En waarschijnlijk veel homo's zelf ook niet.
Wat denk je hoe het is als je omgeving weet dat je homo bent en er gezegd wordt 'ow, jij gaat zeker op roze maandag naar de kermis van tilburg'... Lekker he: om in een vakje gestopt te worden. Als iedereen elkaar gewoon normaal accepteert, hoeft er geen aparte homo100 gehouden te worden en er hoeft ook geen homo-promotie dag gehouden te worden (zoals ik het gebeuren rondom die homo100 dus zie). Degenen die homo's om wat voor reden dan ook niet accepteren, zul je echt niet van mening veranderen door een dag lang overal het feit dat homo's 'er zijn' op te dringen.