[EK2016] Rellen in Frankrijk

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
OgWok schreef op maandag 13 juni 2016 @ 19:58:
[...]
Lijkt alsof je erbij was.... Zie ook "getrainde gasten" bij andere nationaliteiten, dus die vlieger gaat niet op.
Kunnen we ook omdraaien, jij was erbij omdat je het tegenspreekt :?

Verdiep je iet wat meer in diverse bronnen die berichten over die russen. Vanuit ooggetuigen, lokale bevolking, politie, autoriteiten etc, alles beschrijft haarfijn hoe die russische ultra's te werk gaan en dat de schuld voor het grootste deel daar neergelegd mag worden. Er is al weken geleden aangekondigd dat de russische ultra's een verbond hebben gesloten en zouden afreizen met slechts 1 intentie: chaos en geweld.

Engelsen zijn gewoon groepen zatlappen die als ze dronken zijn irritant, vervelend en provocerend worden. Als je dat negeert blijven ze gewoon bij elkaar plakken en doorzuipen. Iedereen denkt nog steeds dat het allemaal hooligans zijn uit de tijd van de jaren 80. Die generatie is nu inmiddels de 45/50 voorbij. De generaties die volgen zijn bij lange na niet meer wat het toen was, en gelukkig. Russische ultras kun je eigenlijk niet meer onder de noemer hooligan scharen. Die zijn op een heel ander level bezig.

Ik zeg niet dat ik een expert ben, maar het fenomeen "hooligan" vind ik al jaren een bijzonder boeiend onderwerp waar ik me in verdiep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hm, zag net op BBC News de rapportage over de Engelse "fans" die celstraf hebben gekregen. Vader van een van de hooligans (2 maanden voor flessen gooien naar politie) "wat oneerlijk, onze zoon wordt als zondebok gebruikt".

En zo gaan de familieleden het ook niet leren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:09
Weet niet of 'ie al voorbij was gekomen, maar een (bizar) kijkje in de keuken:

YouTube: Euro 2016 11.06.2016 Marselle Russian vs England hooligans, General sponsor Heineken

Oogt als een geplande aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:34
http://www.ad.nl/nieuws/h...jpen-tijdens-ek~acbba4d2/

Westerse propaganda of de waarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:08
Het moet toch wat zijn om uit een lang te komen waar parlementsleden zulke acties gewoon toejuichen: http://www.ad.nl/ek-2016/...t-hooligans-aan~a8e8c959/

Wat een akelige lui....

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
PrinsPils schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:24:

YouTube: Euro 2016 11.06.2016 Marselle Russian vs England hooligans, General sponsor Heineken

Had die ook net gevonden. Echt bizar, lijkt wel een computerspel. Gelijk verder gekeken op YouTube maar echt bizar hoeveel filmpjes erop staan en sommige echt te schokkend voor woorden. Echt onbegrijpelijk! In deze tijden dit nog doen. Dacht dat we in ieder geval déze idioterie achter ons hadden gelaten maar ja, de mens is een zwak en kwetsbaar organisme. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Het is meer dat er regio's in de wereld zijn waar zulk geweld (kennelijk) niet alleen als redelijk normaal gezien wordt (neem het verkrachte vrouwen stenigen in sommige delen van het MO), het wordt ook nog eens aangemoedigd (die Russische MP die dit toejuicht, soldaten die worden aangemoedigd te helpen in Oost-Oekraine).

Het zijn culturen waarin geweld heel anders wordt bekeken dan door ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Brent schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:13:
Het is meer dat er regio's in de wereld zijn waar zulk geweld (kennelijk) niet alleen als redelijk normaal gezien wordt (neem het verkrachte vrouwen stenigen in sommige delen van het MO), het wordt ook nog eens aangemoedigd (die Russische MP die dit toejuicht, soldaten die worden aangemoedigd te helpen in Oost-Oekraine).

Sorry, maar daar ben ik het totaal niet mee eens. Dit zijn gewoon een stelletje gekken en gekken heb je overal. In de Russische cultuur heb je juist hele mooie dingen. Zelfde geldt voor Engeland. Als dit een georganiseerde actie is, is het gewoon van iemand met een kronkel in z'n hoofd. Het meteen doortrekken naar een land of cultuur vind ik te ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
chim0 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:50:
[...]

Sorry, maar daar ben ik het totaal niet mee eens. Dit zijn gewoon een stelletje gekken en gekken heb je overal. In de Russische cultuur heb je juist hele mooie dingen. Zelfde geldt voor Engeland. Als dit een georganiseerde actie is, is het gewoon van iemand met een kronkel in z'n hoofd. Het meteen doortrekken naar een land of cultuur vind ik te ver gaan.
En het doortrekken naar politiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Suspended Euro 2016 ban for Russia. So Russia remain at Euro 2016, but would face being kicked out of there is further violence involving their supporters.

Uefa has also fined Russia 150,000 euros (nearly £120,000).
Bron: Twitter en BBC livefeed.

En 29 Russische hooligans deported: http://www.bbc.co.uk/sport/football/36526723

[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 14-06-2016 13:02 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Het is nogal vreemd imo om de russische ploeg verantwoordelijk te stellen voor de fans, logischer is het imo om de fans te bannen.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:54

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Salvatron schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:08:
Het is nogal vreemd imo om de russische ploeg verantwoordelijk te stellen voor de fans, logischer is het imo om de fans te bannen.
Aan de andere kant, als de 'conspiracytheorie' waar is en de Russische politiek lijntjes heeft met de hooligan-leiders, dan zullen de Russische hooligans als sneeuw voor de zon verdwijnen. Die willen natuurlijk niet dat de Russische ploeg uit het toernooi wordt gezet...

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 20:44

The usual suspect with the usual argument. In nederland gebeuren jaarlijks voetbalrellen, die zijn toch geen onderdeel van de Nederlandse cultuur.

http://www.sevendays.nl/nieuws/de-7-beruchtste-voetbalrellen

Daarnaast vind ik het heel jammer dat iemand met een academisch achtergrond, zo snel zulke conclusie neemt op basis van gebakken lucht als bewijs. Je gaat er toch vanuit dat iemand met zo niveau toch met een onderbouwde argumentatie komt in plaats van onderbuik gevoelens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
chim0 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:50:
[...]
Het meteen doortrekken naar een land of cultuur vind ik te ver gaan.
Want? Feit is dat die regio vreemd vaak opduikt bij zaken die onder de radar van Jan Nederlander organiseert worden.
polli_ schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:14:
[...]

The usual suspect with the usual argument. In nederland gebeuren jaarlijks voetbalrellen, die zijn toch geen onderdeel van de Nederlandse cultuur.
Heb hier nog nooit een kamerlid rellen zien aanmoedigen. Dat is precies en exact het verschil waar ik het over heb met cultuur.

[ Voor 34% gewijzigd door Brent op 14-06-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
PrinsPils schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:24:

Natuurlijk is het gepland, het EK is de champions league finale voor hooligans. Dat er trainingsvideos opdoken is ook geen verrassing, dat was in 2012 net zo goed met de Oekraïners. Daar kwam alleen niks van terecht in Oekraïne (wel in Polen) dus dat er vanzelfsprekend rellen bij het WK in 2018 zullen zijn is misschien wel niet zó vanzelfsprekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:51

Player1S

Probably out in the dark

Toch wel fijn dat de boetes tegenwoordig zo goed mee groeien met het prijzengeld.

Totaal 300+ miljoen te verdelen
boeten voor Rusland €150.000

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Dat is idd een schijntje vergeleken bij alleen al de afkoopsom van Capello O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
apis29 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:23:
[...]

Natuurlijk is het gepland, het EK is de champions league finale voor hooligans. Dat er trainingsvideos opdoken is ook geen verrassing, dat was in 2012 net zo goed met de Oekraïners. Daar kwam alleen niks van terecht in Oekraïne (wel in Polen) dus dat er vanzelfsprekend rellen bij het WK in 2018 zullen zijn is misschien wel niet zó vanzelfsprekend
Dat er getraind wordt voor vechtpartijen is anders wel nieuws voor mij.

Waarom is er geen zwarte lijst voor zulke typen? Als ze zich verenigen in clubs moeten ze toch makkelijk buiten de deur (Frankrijk niet in) te houden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Brent schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:30:
[...]

Waarom is er geen zwarte lijst voor zulke typen? Als ze zich verenigen in clubs moeten ze toch makkelijk buiten de deur (Frankrijk niet in) te houden zijn?
Die zullen ze vast wel willen maken maar probeer maar eens aan namen te komen als het Kremlin geen zin heeft om deze vrij te geven.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Haha de hooligans geven denk ik geen ene moer om Rusland, ze willen alleen puur vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Joster schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:52:
[...]

En het doortrekken naar politiek?
Je doelt op die minister, die het toejuicht? Tja, als hij het georganiseerd heeft, is hij degene met een kronkel in z'n hoofd. Want anders dan dat, zo ik niet weten wat er "politiek" zou moeten zijn tussen Rusland en Engeland, dat Rusland gaat lopen rellen in Frankrijk op een voetbaltoernooi. Want dat is toch de conclusie, dat de Russen zijn begonnen? Je hoort ook in één van die filmpjes een Engelse supporter zeggen dat ze gewoon een biertje aan het drinken waren en ze opeens werden aangevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 20:44
Brent schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:18:
[...]

Want? Feit is dat die regio vreemd vaak opduikt bij zaken die onder de radar van Jan Nederlander organiseert worden.

[...]

Heb hier nog nooit een kamerlid rellen zien aanmoedigen. Dat is precies en exact het verschil waar ik het over heb met cultuur.
Dus als 1 kamerlid iets aanmoedigd dan moeten we gelijk kunnen concluderen dat het onderdeel is van hun cultuur. Maar goed je beweert dat rellen dat voetbalrellen onderdelen uitmaakt van de russische cultuur. Kom maar met concreet bewijs dat dit zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:24
iPodKiller schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:51:
Haha de hooligans geven denk ik geen ene moer om Rusland, ze willen alleen puur vechten.
Dat is vooral het vervelende. Je kunt Rusland wel naar huis sturen, maar de diehard hooligans maakt dat geen moer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Brent schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:18:
[...]

Volgens mij heb je zelf een biertje teveel op. Dit zijn incidenten, geen cultuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Sjurm schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:06:
[...]

Dat is vooral het vervelende. Je kunt Rusland wel naar huis sturen, maar de diehard hooligans maakt dat geen moer uit.
Wel slechte generale voor het WK2018 voor het elftal.

En over 2018 gesproken.... Moeten wede rest van de wereld straks daar naar toe. Als ik dit nu al zo zie en die minister zo hoor moeten we blij zijn dat we ons er niet voor kwalificeren :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
chim0 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:51:
[...]

Je doelt op die minister, die het toejuicht? Tja, als hij het georganiseerd heeft, is hij degene met een kronkel in z'n hoofd. Want anders dan dat, zo ik niet weten wat er "politiek" zou moeten zijn tussen Rusland en Engeland, dat Rusland gaat lopen rellen in Frankrijk op een voetbaltoernooi. Want dat is toch de conclusie, dat de Russen zijn begonnen? Je hoort ook in één van die filmpjes een Engelse supporter zeggen dat ze gewoon een biertje aan het drinken waren en ze opeens werden aangevallen.
Ik doelde daar op en met name op deze passage uit het gelinkte AD artikel:
Of de rellen deel zijn van Poetins 'hybride oorlog' met het Westen - die niet alleen militair, maar ook via de media en de sport wordt uitgevochten - is moeilijk te zeggen. Een van de kenmerken is, dat geheime diensten schimmige paramilitaire organisaties aansturen, die angst inboezemen en chaos creëren.

Feit is dat het Kremlin populistische anti-EU-partijen steunt. En de chaos in Frankrijk komt Poetin goed uit. Volgend jaar zijn daar presidentsverkiezingen. Poetins bondgenoot Marine Le Pen van het Front National kan profiteren als de kiezers de indruk krijgen dat de zittende regering niet in staat is de orde in het land te handhaven.
Als zoiets waarheid is zou ik er niet van staan te kijken dat Poetin de hooligans betaald om het in Rusland wat rustiger aan te doen tijdens het WK. Bovendien zal hij alles dicht gaan timmeren met militairen all over the place om de orde te handhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Als je lekker achter de buis ligt te dutten wel ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Joster schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:04:
[...]

Als zoiets waarheid is zou ik er niet van staan te kijken dat Poetin de hooligans betaald om het in Rusland wat rustiger aan te doen tijdens het WK. Bovendien zal hij alles dicht gaan timmeren met militairen all over the place om de orde te handhaven.
Hier had ik zelf ook al aan gedacht. Het klopt alleen niet als je het een positie wil geven. Wat heeft Poetin nou te winnen bij een stelletje relschoppers naar het EK te sturen die de boel gaan slopen, door de stad lopen terwijl ze strijd liederen zingen, mensen het ziekenhuis inslaan en het Russische team bijna gediskwalificeerd te krijgen na de eerste wedstrijd.

Dit zijn gewoon ultranationalisten die alles dat niet Russisch is in elkaar willen slaan en hier de kans zagen. Ik denk ook niet dat het Kremlin of de FSB veel controle over deze groepen heeft. Dit is een andere machtsfactor in het oh zo gecompliceerde moderne Rusland. Uit deze groepen kwamen de eerste "vrijwilligers" voor Oekraine, toen het nog echt vrijwilligers waren.

Maar dit is meer een thema voor dit topic aan het worden zo.
Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne

Verder denk ik dat deze types zich niet zomaar laten stoppen met een dreigement van uitsluiting van Rusland voor het EK. Ik zie ze het eerder als aanleiding oppakken om echt flink tekeer te gaan. Dat kan dus nog gezellig worden de komende dagen...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
Vandaag in Lille opnieuw Russische fans die in de aanval gaan op zowel Engelse als Wales fans, die vervolgens de handen in 1 sloegen om weerstand te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Kaap schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:42:
Vandaag in Lille opnieuw Russische fans die in de aanval gaan op zowel Engelse als Wales fans, die vervolgens de handen in 1 sloegen om weerstand te bieden.
Waar haal je die info vandaan? Ik zie het namelijk niet overal in de media opduiken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:51
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:59:
[...]

Waar haal je die info vandaan? Ik zie het namelijk niet overal in de media opduiken? :)
Zag het ook al op fb en Twitter. Beelden komen zo wel.

YouTube: SHOCKING: "Are you English?" English and Wales Hooligans ...&

[ Voor 32% gewijzigd door Wackmack op 14-06-2016 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 17:22:
[...]

Hier had ik zelf ook al aan gedacht. Het klopt alleen niet als je het een positie wil geven. Wat heeft Poetin nou te winnen bij een stelletje relschoppers naar het EK te sturen die de boel gaan slopen, door de stad lopen terwijl ze strijd liederen zingen, mensen het ziekenhuis inslaan en het Russische team bijna gediskwalificeerd te krijgen na de eerste wedstrijd.

Dit zijn gewoon ultranationalisten die alles dat niet Russisch is in elkaar willen slaan en hier de kans zagen. Ik denk ook niet dat het Kremlin of de FSB veel controle over deze groepen heeft. Dit is een andere machtsfactor in het oh zo gecompliceerde moderne Rusland. Uit deze groepen kwamen de eerste "vrijwilligers" voor Oekraine, toen het nog echt vrijwilligers waren.

Maar dit is meer een thema voor dit topic aan het worden zo.
Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne

Verder denk ik dat deze types zich niet zomaar laten stoppen met een dreigement van uitsluiting van Rusland voor het EK. Ik zie ze het eerder als aanleiding oppakken om echt flink tekeer te gaan. Dat kan dus nog gezellig worden de komende dagen...
Het idee erachter zou kunnen zijn dat Poetin ze heeft gestuurd om alles in het war te schoppen zodat het EK 1 grote ramp word.
En dan kan hij over 2 jaar een perfect WK in Rusland organiseren.
Alleen heeft dat Russische tuig het niet slim genoeg aangepakt en is het plan mislukt.
Dat ze Engelse shirts droegen etc is nu bekend, was dit niet naar buiten gekomen dan had Engeland nu hun laatste waarschuwing gehad.

Kans dat dit klopt is uiteraard klein maar houd het wel voor mogelijk.

Prestige van wij Russen kunnen beter een toernooi organiseren dan jullie Fransen (west Europeanen).
Zo in 1 klap de kritiek en verhalen van corruptie weg vagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:58

epic_gram

undercover moderator

Deadsy schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:16:
[...]

Het idee erachter zou kunnen zijn dat Poetin ze heeft gestuurd om alles in het war te schoppen zodat het EK 1 grote ramp word.
En dan kan hij over 2 jaar een perfect WK in Rusland organiseren.
Alleen heeft dat Russische tuig het niet slim genoeg aangepakt en is het plan mislukt.
Dat ze Engelse shirts droegen etc is nu bekend, was dit niet naar buiten gekomen dan had Engeland nu hun laatste waarschuwing gehad.

Kans dat dit klopt is uiteraard klein maar houd het wel voor mogelijk.

Prestige van wij Russen kunnen beter een toernooi organiseren dan jullie Fransen (west Europeanen).
Zo in 1 klap de kritiek en verhalen van corruptie weg vagen.
Ver gezocht, hij kan vast wel op makkelijkere manieren de aandacht van zn problemen afleiden. (homohaat, oorlog in het midden oosten)

Bovendien heeft rusland al een perfecte olympische spelen georganiseerd.

Het zijn gewoon hooligans, of heb je bij de engelsen ook een soortgelijke theorie?

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
epic_gram schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:19:
[...]

Ver gezocht, hij kan vast wel op makkelijkere manieren de aandacht van zn problemen afleiden. (homohaat, oorlog in het midden oosten)

Het zijn gewoon hooligans, of heb je bij de engelsen ook een soortgelijke theorie?
De olympische spelen in Sochi waren niet perfect.

En het gaat zich in mijn theorie om de combinatie van afleiden van de eigen problemen en het dan over 2 jaar beter doen.

De Engelsen zijn gewoon een grote groep tuig en hun kun je niet vergelijken met de groep Russen.
Want die hebben blijkbaar alles voorbereid en gepland, de Engelsen doen gewoon wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik geloof er niets van dat ze gestuurd zijn door Poetin. Het dient zijn belangen niet. Ik denk meer dat het een product is van het (door Poetin) aangewakkerde nationalisme en "het westen is slecht"-retoriek. Vergeet niet dat dergelijke knokpartijen, racisme en ander wanstaltig gedrag in Rusland aan de orde van de dag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

epic_gram schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:19:
[...]

Ver gezocht, hij kan vast wel op makkelijkere manieren de aandacht van zn problemen afleiden.

Perfect is een beetje een overschatting. Er waren genoeg hotels zonder drinkwater, drinkwater dat gewoon giftig was of meubilair. :P

Uiteraard wel foto's van de grote leider.
http://www.dailymail.co.u...lbs-days-ahead-Games.html

Oh en tegen het einde van de spelen waren er al geruchten. Iets met een militaire interventie op de Krim. O-)
Dat ziet er gezellig uit. :/

[ Voor 21% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-06-2016 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:27:
[...]

Perfect is een beetje een overschatting. Er waren genoeg hotels zonder drinkwater, drinkwater dat gewoon giftig was of meubilair. :P

Uiteraard wel foto's van de grote leider.
http://www.dailymail.co.u...lbs-days-ahead-Games.html

Oh en tegen het einde van de spelen waren er al geruchten. Iets met een militaire interventie op de Krim. O-)
Klopt, ik kan het me nog goed herinneren. Er bestond al behoorlijk wat angst onder de Oekraïners over wat er na de OS zou gebeuren.

Maar we dwalen een beetje af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 10:41
Ze zijn nu in Lille weer aan het matten. Engelsen en Welshman tegen de Russen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De NOS beschrijft ze natuurlijk weer als fans. Misschien zo voor de dronken Engelsen maar de Russen zijn er gewoon om de rellen...

Gooi het Russische team gewoon uit het toernooi. Dan wordt meteen duidelijk dat het de Russische hooligans niet te doen is om het fan zijn maar gewoon om veldslagen te leveren. Dan zorgt het Kremlin er verder wel voor dat ze gestraft worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Joster schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:04:
[...]

[...]

Mja, wat dat betreft kunnen we alleen maar speculeren. Ik denk eerlijk gezegd niet dat er iets politieks achter zit. Dit zijn gewoon een stelletje gekken, die herrie willen schoppen. Vind het wel opvallend dat er nergens politie of ME te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Het lijkt toch zeker om iets meer dan relschoppers te gaan, anders documenteer je niet publiekelijk hoe je zulke acties al maanden voorbereid. Organisatie gebeurt natuurlijk vanuit de verenigde clubs, zoals ze zelf aangeven.

Het kwalijkste is dat MPs en achter de schermen misschien wel meer politici dit verder niet proberen te verhinderen, maar zelfs stilletjes (of niet zo stil, zoals die MP) aanmoedigen. Dat is behoorlijk ziek. Als een parlementslid dat hier deed, was hij binnen 300 nanoseconden weg uit de kamer en voorgoed politiek besmettelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 23:50:
Gooi het Russische team gewoon uit het toernooi. Dan wordt meteen duidelijk dat het de Russische hooligans niet te doen is om het fan zijn maar gewoon om veldslagen te leveren. Dan zorgt het Kremlin er verder wel voor dat ze gestraft worden.
Het is allemaal bluf om het Russische team uit het EK te gooien. De UEFA moest met een statement komen maar zelfs als de Russen los gaan vanmiddag in het stadion dan blijven ze echt wel in het toernooi, er zal dan een excuus worden gezocht.

Over 2 jaar mag Rusland het WK organiseren, het is simpelweg niet mogelijk om Rusland uit het EK te halen. Then the shit really hits the fan... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Vlassie1980 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:32:
[...]

Het is allemaal bluf om het Russische team uit het EK te gooien. De UEFA moest met een statement komen maar zelfs als de Russen los gaan vanmiddag in het stadion dan blijven ze echt wel in het toernooi, er zal dan een excuus worden gezocht.

Over 2 jaar mag Rusland het WK organiseren, het is simpelweg niet mogelijk om Rusland uit het EK te halen. Then the shit really hits the fan... O-)
Inderdaad. Blaffende honden bijten niet.
Aantal jaren terug was het ook al met Duitsers en Engelsen. Flink gewaarschuwd, ging weer mis maar niet doorpakken.
Idem destijds met de bekerfinale Zwolle-Ajax. "nog 1 keer vuurwerk en het is over". 5 minuten spelen, harde knal, gewoon doorspelen.

Overigens word WK door de FIFA gedaan en EK door de UEFA dus dat is niet direct gelinkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
L1nt schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:05:
[...]

Inderdaad. Blaffende honden bijten niet.
Aantal jaren terug was het ook al met Duitsers en Engelsen. Flink gewaarschuwd, ging weer mis maar niet doorpakken.
Idem destijds met de bekerfinale Zwolle-Ajax. "nog 1 keer vuurwerk en het is over". 5 minuten spelen, harde knal, gewoon doorspelen.

Overigens word WK door de FIFA gedaan en EK door de UEFA dus dat is niet direct gelinkt. ;)
Je ziet anders gewoon bovenin het stadion de FIFA vlag hangen bij elke wedstrijd. De FIFA heeft als superieur orgaan echt wel een vinger in de pap. Denk maar niet dat de UEFA ook maar iets mag doen zonder goedkeuring van het grote instituut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Vlassie1980 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:07:
[...]

Je ziet anders gewoon bovenin het stadion de FIFA vlag hangen bij elke wedstrijd. De FIFA heeft als superieur orgaan echt wel een vinger in de pap. Denk maar niet dat de UEFA ook maar iets mag doen zonder goedkeuring van het grote instituut.
Het is ook totaal niet relevant wat de UEFA/FIFA willen. De Franse politie moet er simpelweg met de wapenstok tekeer gaan en vervolgens via snelrecht elke hooligan zeer zwaar straffen.

Niet een stadiumverbod of gebiedseerbied, maar simpelweg minimaal een half jaar opsluiten zonder uit te leveren. Bij voorkeur dit beleid ruim vooraf aankondigen zodat niemand achteraf kan klagen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:40
Onze (west europese) wetgevig is veel te slap, een nachtje cel en een boete houd die hooligans echt niet tegen. Zie de straffen tegen de feyenoord hooligans bijna allemaal voorwaardelijk. Als wij dit in Rusland zouden flikken en ze pakken je reken maar dat je 2 jaar vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
alki schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:21:
Onze (west europese) wetgevig is veel te slap, een nachtje cel en een boete houd die hooligans echt niet tegen. Zie de straffen tegen de feyenoord hooligans bijna allemaal voorwaardelijk. Als wij dit in Rusland zouden flikken en ze pakken je reken maar dat je 2 jaar vast zit.
Goed voorbeeld doet volgen toch?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 13:40
Bossie schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:23:
[...]

Goed voorbeeld doet volgen toch?
Van mij mogen ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Frankrijk zet Russen het land uit (waaronder leider van de Russische supportersfederatie, niet zomaar de eerste de beste relschopper dus): http://www.standaard.be/cnt/dmf20160616_02342155

Lavrov is boos, maar niet op de relschoppers natuurlijk, want het is Frankrijk dat ongepast gedrag vertoont door de relschoppers in de kraag te vatten: http://www.politico.eu/ar...-football-fans-detention/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Brent schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:44:
Frankrijk zet Russen het land uit (waaronder leider van de Russische supportersfederatie, niet zomaar de eerste de beste relschopper dus): http://www.standaard.be/cnt/dmf20160616_02342155

Lavrov is boos, maar niet op de relschoppers natuurlijk, want het is Frankrijk dat ongepast gedrag vertoont door de relschoppers in de kraag te vatten: http://www.politico.eu/ar...-football-fans-detention/
Over 2 jaar kun je de donder er op zeggen dat een lading Fransen Rusland uit gezet worden tijdens het WK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31

Je mag van het moreel verheven platform afstappen; ook wij in het westen schuwen het geweld niet - genoeg voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
L1nt schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:48:
[...]

Over 2 jaar kun je de donder er op zeggen dat een lading Fransen Rusland uit gezet worden tijdens het WK.
Ik lees bij de NRC dat de Russen nu een zwarte lijst met binnen- en buitenlandse misdragers aanleggen, ten behoeve van het WK aldaar: http://www.nrc.nl/nieuws/...igans-het-land-uit-zetten

Zou zo maar kunnen dus ;)
R3M1 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:48:
[...]

Je mag van het moreel verheven platform afstappen; ook wij in het westen schuwen het geweld niet - genoeg voorbeelden.
De NRC vermeldt wat meer, waaronder dat die leider van de supportersclub een bekende ex-hooligan is, extreem-rechts en bekende van de president. Als jij meer van Rutte's vechtende, Club Oranje voorzittende en buitenlander-hatende vriend weet, moet je me het laten weten ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Brent op 16-06-2016 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Hoe dichterbij dat WK komt, hoe blijer we mogen zijn dat we er ons niet voor gaan kwalificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Brent schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:44:
Overal wordt gespind en propaganda is alom aanwezig, waardoor ik me soms afvraag in hoeverre ons door de media en de politiek een anti-Rusland houding wordt aangepraat.

Maar door dit soort dingen weet ik eigenlijk al dat 'wij' aan de 'goede' kant staan (wat mij betreft). Aan het feit dat Rusland boos is op Frankrijk ipv de Russische vechtmachines die het EK verstieren en een hoge politicus rellen daadwerkelijk verdedigt en aanmoedigt kun je niet zoveel spinnen. Rusland is zo extreem aan het spinnen van elk willekeurig dingetje. Wat er ook maar plaatsvindt, werkelijk alles wordt gespind en verdraaid. Het is echt om zot van te worden. En dan durven sommigen te beargumenteren 'ja maar wij doen ook aan propaganda/spinnen'... Maar komop mensen, de schaal!. 8)7

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Brent schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:49:
[...]

Ik lees bij de NRC dat de Russen nu een zwarte lijst met binnen- en buitenlandse misdragers aanleggen, ten behoeve van het WK aldaar: http://www.nrc.nl/nieuws/...igans-het-land-uit-zetten

Zou zo maar kunnen dus ;)
Vind dat op zich wel goed en logisch. De buitenlandse supporters zullen ongetwijfeld een visum aan moeten vragen. Eenieder die met een hooligan-verleden kan dan de toegang ontzegt worden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 18:33
L1nt schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:48:
[...]

Denk ik eerder dat je in Rusland de bak in zal draaien en naar Siberie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
FunkyTrip schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:17:
[...]

Overal wordt gespind en propaganda is alom aanwezig, waardoor ik me soms afvraag in hoeverre ons door de media en de politiek een anti-Rusland houding wordt aangepraat.

Maar door dit soort dingen weet ik eigenlijk al dat 'wij' aan de 'goede' kant staan (wat mij betreft). Aan het feit dat Rusland boos is op Frankrijk ipv de Russische vechtmachines die het EK verstieren en een hoge politicus rellen daadwerkelijk verdedigt en aanmoedigt kun je niet zoveel spinnen. Rusland is zo extreem aan het spinnen van elk willekeurig dingetje. Wat er ook maar plaatsvindt, werkelijk alles wordt gespind en verdraaid. Het is echt om zot van te worden. En dan durven sommigen te beargumenteren 'ja maar wij doen ook aan propaganda/spinnen'... Maar komop mensen, de schaal!. 8)7
Sinds ik dit heb gezien ben ik ook al klaar met onze media: http://www.dumpert.nl/med...i_rusland_propaganda.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Joster schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:27:
[...]

Sinds ik dit heb gezien ben ik ook al klaar met onze media: http://www.dumpert.nl/med...i_rusland_propaganda.html
De schaal!

dit voorbeeld wordt continue en altijd maar weer aangehaald. bij Rusland kun je elke dag tien nieuwe voorbeelden aandragen bij wijze van

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
FunkyTrip schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:30:
[...]

De schaal!

dit voorbeeld wordt continue en altijd maar weer aangehaald. bij Rusland kun je elke dag tien nieuwe voorbeelden aandragen bij wijze van
Daar gaat het niet om, het gaat erom of je de grens over gaat of niet. De NOS gaat hier de grens over, en dat is toevallig onze staatsomroep, daar hebben wij mee te maken. Zeggen dat 'de ander' het ook doet maakt het nog niet acceptabel.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
alexbl69 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:55:
[...]

Daar gaat het niet om, het gaat erom of je de grens over gaat of niet.
Daar gaat het ook om. Een keertje te hard gereden... niet goed, maar vooruit. Een prent per maand, dan misdraag je je op een heel andere manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

FunkyTrip schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:30:
[...]

De schaal!

Kun je nagaan hoe goed onze media is, als dit telkens weer aangehaald moet worden. :P

Anyways, de rellen: de Russen zijn nu ook in Duitsland bezig. Russische hooligans vallen in Keulen Spaanse toeristen aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Euro 2016: Why England fans are the most likely to riot http://www.bbc.com/news/world-europe-36546220

Rusland legt zwarte lijst aan voor WK 2018
Rusland gaat een zwarte lijst aanleggen met daarop Russische en buitenlandse hooligans. Die zijn niet welkom over twee jaar op het WK voetbal in Rusland, zei vice-premier Arkadi Dvorkovitsj donderdag. ,,Er moeten zwarte lijsten komen. Degenen die de wet overtreden moet de toegang tot ons land worden ontzegd en mogen geen wedstrijden bezoeken. Dat geldt zowel voor onze fans als buitenlandse.''
http://www.ad.nl/sport/ru...an-voor-wk-2018~a33cc644/
Je zou toch denken dat zoiets al bestaat :+ (scheelt wel dat je een visum nodig hebt voor Rusland en dus zo de toegang geweigerd kan worden)

En een tegengeluid
Hou op zeg, het is hier heerlijk!

En routeSjoerd Mossou rijdt een maand lang kriskras door Frankrijk, langs speelsteden, trainingskampen en wedstrijden. Elke dag een impressie. Vandaag deel 5.
http://www.ad.nl/sport/ho...s-hier-heerlijk~a300606e/

Hier nog een kanaal met 'eigen videomateriaal' bij dat cafe in Lille (een Engelsman die zn kont afveegt met een Russische vlag ). Wel grappig dat dit dan dus dat groepje Russen moet zijn dat ik in een andere video hier zag poseren voor een foto met een grotere Russische vlag. Lijkt een perskaart te hebben overigens in een andere video ...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tOPQzmF.jpg
Brent schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:30:
[...]

Blijkbaar is er wel een lijst in Rusland en zijn aardig wat van de bekende namen ook niet mee ...
Dat van trainen zat voor Euro 2012 al in een BBC Panorama docu toen 'Stadiums of Hate' geloof ik. Op basis van die docu/reportage veel geluiden om naar Euro 2012 af te reizen af te raden maar uiteindelijk is er vrij weinig gebeurd, zeker in Oekraine waren vlgns mij zo goed als geen incidenten (iirc).
http://www.bbc.co.uk/blog...f_hate_legitimate_an.html
En kritisch geluid erop: http://www.economist.com/...06/bbc-panorama-statement

[ Voor 38% gewijzigd door apis29 op 17-06-2016 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorfindel76
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-03 11:16
Bye bye Kroatië.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:23

krietjur

Where am I?

Wat een idioten die "supporters"...

Met een beetje geluk zijn de gooiers goed te grazen genomen door de andere supporters.. als ik zo de knokpartij op de tribune zag >:)

[ Voor 66% gewijzigd door krietjur op 17-06-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Was al min of meer aangekondigd dit, protest tegen de eigen bond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Kroatië krijgt dus ook een voorwaardelijke schorsing opgelegd net zoals Rusland vermoed ik. Eigenlijk zouden beide teams moeten vertrekken voor dit wangedrag. :/

Zo gaat dit EK echt de boeken in als een van de slechtste. Misschien maar goed dat Nederland er niet bij is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online

http://www.24sata.hr/spor...ite-i-deportirajte-479328

Schijnbaar is de voorzitter van de voetbalbond ook spelers'makelaar' die jeugdspelers louche contracten laat tekenen waarin ze tot de helft van hun inkomsten af moeten staan. Namen genoemd Eduardo ('Eduardo still Mamic's slave') en Modric bijv. https://www.reddit.com/r/...r_about_why_did_croatian/

Hongaarse travelpack :+

Afbeeldingslocatie: https://pp.vk.me/c635103/v635103894/5fb4/NzIiPXk2FAU.jpg

En net nog in de voorbeschouwing op de NOS O-) (als mooie fansupport).

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ewyYb-bp3Oc]

Even later (op Duitsland wel in de uitzending iig):

Afbeeldingslocatie: https://ichef.bbci.co.uk/live-experience/cps/512/cpsprodpb/vivo/live/images/2016/6/18/68f8eccc-35ea-48eb-a819-d339c2d29f80.jpg

Police have allowed a group of Hungarian fans to move from one end of the stadium to join their fans at the other end. Situation has calmed.
10 retweets 8 likes
Steve Wilson ‏@SteveWilson1967 1h1 hour ago

Fights breaking out between Hungarian fans and police inside the Stade Vélodrome an hour before kick off.

[ Voor 46% gewijzigd door apis29 op 18-06-2016 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkig doen we niet mee, anders keken we nu ieder bij hart van nederland naar door russen in elkaar gebeukte hollanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Het verschil tussen barbarij en beschaafde staatshoofden:
http://www.politico.eu/ar...-fans-enemies-of-croatia/
Er lijkt in Kroatië gelukkig een gezond debat te beginnen over hoe dit gespuis gestuit moet worden.
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:53:
gelukkig doen we niet mee, anders keken we nu ieder bij hart van nederland naar door russen in elkaar gebeukte hollanders.
Ach ja, het zal je pet wel te boven gaan, maar ik probeer het toch: Wikipedia: False equivalence

[ Voor 8% gewijzigd door Brent op 19-06-2016 12:19 ]

Pagina: 1 2 Laatste