Afhandeling gebreken tweedehands aankoop

Pagina: 1
Acties:
  • 5.876 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-10 07:58
Beste Tweakers,

Ik weet niet zo goed in welke categorie ik dit neer moet zetten, dus heb Algemene Zaken gekozen.

Ik heb pas geleden een moederbord overgenomen van een andere tweaker, en helaas is hiermee meer mis dan er goed mee is. Helaas heeft dit mij €87 gekost inclusief verzendkosten, wat veel geld voor mij is.
Ik hoop dat jullie de geanonimiseerde berichten eens door willen lezen en mij willen vertellen wat jullie hier van vinden! En misschien mij ook willen vertellen wat jullie van deze tweaker zouden verwachten, als jullie dit overkomen was. Dit zijn de berichten:

Ik ( zondag 15 mei 2016 22:46 ): Hoi --------,

Heb je de doos nog van het moederbord?

Met vriendelijke groet

Verkoper: Jazeker

Ik: Nou dat is heel mooi nieuws! Is het moederbord nog te koop? Zo ja dan bied ik bij deze 87 euro!

Ik: Inclusief verzendkosten

Verkoper ( maandag 16 mei 2016 10:57 ): Dat is prima , je mag overmaken naar ----------- tnv --------- mag ik uw adres ? Groeten

Ik: Ik denk dat je het geld nu al op je rekening hebt, heb namelijk zelf ook ING

Je mag het moederbord opsturen naar:

-----------
-----------
-----------

Hoe kan ik aanspraak maken op de garantie, mocht dit nodig zijn?

Met vriendelijke groet,

Verkoper: De onderdelen komen bij alternate vandaan hun zijneerste aanspreekpunt als gaat om garantie dan pas gigabyte moederbord gaat woensdag weg je hoort van mij

Ik: Oke, dus ik krijg een factuur van Alternate bij het moederbord?

Verkoper: Ja die krijg je nagestuurd (staan meerdere onderdelen op)

Verkoper ( dinsdag 17 mei 2016 10:29 ): alvast track en trace code, ik moet pakket nog aanbieden morgen --------------

Ik: Bedankt voor de informatie!

Verkoper ( woensdag 18 mei 2016 15:08 ): Ik moet je mijn excuses aanbieden DHL servicepunt is gesloten , is pas morgen weer open sorry !

Ik: Ahh oke dat is jammer, is er geen postNL punt in de buurt? Heb sowieso niet zo'n hoge pet op van DHL.

Verkoper: Snap ik maar post nl is compleet wegbezuinigd hier helaas en heb de DHL bon al betaald

Ik: Geen probleem, ik wacht het af!

Verkoper: Ja wordt zo moe van dat gezeik met post nl en DHL hier niet normaal ! Maja ga morgen nogmaals aanbieden hehe

Ik ( donderdag 19 mei 2016 18:32 ):: Is het inmiddels gelukt?

Verkoper: Ja is de deur uit , vanmiddag lamgsgebracht nu is het aan DHL

Ik: Top, dank je wel!

Ik ( zaterdag 21 mei 2016 11:13 ): Had je haast tijdens de verzending ofzo? Ten eerste zit er nog een schroef scheef in een afstandsbusje, in het moederbord. ( http://imgur.com/n0OSSyB ) Ten tweede zit je backplate mount van je cooler er nog op. En ten derde zit er geen I/O plate bij.

Al met al knap waardeloos, als ik heel eerlijk ben. Zeker voor iemand met over de 200 5 ster V&A reviews.

Kan ik de I/O plate alsnog krijgen en graag ook de factuur, zodat ik in ieder geval nog even garantie heb?

Bij voorbaat dank, en ik hoop dit toch nog positief te kunnen afsluiten!

Verkoper: Nou moet eerlijk zeggen dat dit niet mijn werk en moederbord is maar dat van mijn broertje , die zit nu in Turkije ik zal als die terug is erop aanspreken en vragen naar io shield en factuur, alom idd waardeloos ik heb het erop gezet en verzonden tegen jou gezegd juist omdat hij geen account heeft

Ik: Oke, wanner kan ik dit verwachten?

Verkoper: Hij komt vrijdag terug heb hem al Appie erover gestuurd vind het namelijk bijzonder vervelend dat dit over mijn naam heen gebeurd

Ik ( dinsdag 24 mei 2016 09:33 ): En erkende hij de problemen, of kon hij zich er niet in vinden? Want dit is een vervangend moederbord voor een kapotte, en op dit moment heb ik er alsnog niks aan.

Verkoper: Hij zegt inderdaad dat hij snel in de doos heeft gedaan zonder io shield :'s dus die volgt nog , leer proces voor mezelf , ook familie kan er rotzooien van maken

Ik: Vergeet de garantiepapieren niet!

Ik: Ook wel jammer dat jou leerproces mij €87 heeft moeten kosten.

Verkoper: Hoe bedoel je ? Ga je nou raar lopen doen vanwege een io shield ? Moederbord werkt voor de rest prima !

Ik: Daar heb ik op dit moment totaal geen garantie van! Er zit een schroef scheef in het moederbord, en veel van de tin overblijfselen aan de onderkant zijn scheef. Dit door een zeer gebrekkige verpakking tijdens verzending. Heb het moederbord nog niet kunnen testen, omdat het op dit moment niet eens in mijn kast kan. Kan je wel lopen doen dat het alleen om een I/O shield gaat, maar het is gewoon een in en in trieste zaak!

Verkoper: In en in triest ga je niet beetje overdrijven nu ? Maar heb hier helemaal geen zin in als jij al zo gaat doen alsof je belazerd ben dan geef je mij maar negatieve beoordeling en klaar verder. Dat moederbord werkt verder prima , hij heeft hem inderdaad slordig in de doos gedaan helemaal mee eens geen discussie over mogelijk maar om nou te gaan doen of je belazerd ben vind ik erg ver gaan.

Ik: Als ik van te voren had geweten dat het zo lang ging duren, dan had ik niks van je overgenomen. Dus ja ik voel me belazerd, maak je over de slechte beoordeling maar geen zorgen. Zo ben ik niet. Zorg jij maar dat die shield en factuur opgestuurd worden, dan zal ik van het weekend kijken of het moederbord nog werkt. Kan je je niet voorstellen dat ik hier ontzettend chagrijnig van wordt?

Verkoper: Absoluut wel zou zelf ook niet tof vinden ik deel je mening ook en heb mijn broertje daarop aangesproken , verder voel ik me voor lul staan en ga ik zeker zorgen dat je je spullen krijgt als hij terug is. Maar vind niet tof dat je dan doet alsof je belazerd ben want dat is niet het geval , in ergste geval moet je een rma aanvragen en krijg je note bene een nieuwe. Niet dat ik daarvan uitga maar je bent sowieso niet belazerd snapje. Belazerd worden is geld innen en niks meer laten weten /horen. Wel jammer dat dit zo gegaan is hadden graag anders gezien ook voor jou maar zeker ook voor mij als tussenpersoon.

Verkoper ( zaterdag 28 mei 2016 15:12 ): Wat is je email adres voor de factuur

Ik: ----------------------------------------

Is het i/O shield al onderweg?

Verkoper: Ja is ook weg komt dinsdag binnen groeten

Ik: Oke, bedankt. Ik kan het klantnummer enzo niet echt lezen op de factuur, kan je het niet even inscannen en sturen als pdf?

Verkoper: Nee die optie heb ik helaas niet sorry (geen scanner)

Ik ( vrijdag 03 juni 2016 12:45 ): Ik heb inmiddels het I/O shield binnen. ( waarschijnlijk al eerder, maar was niet thuis )
Nou ben ik met het moederbord aan de gang gegaan en zag ik dat er ook nog een socket pinnetje een klein beetje scheef was. Heb mijn processor er maar gewoon opgeklikt, ben benieuwd hoe dat gaat!

Ik: Hmm helaas, een processorfout.

Verkoper: Ik weet niet wat je stuurt maar als dat zo is dan moet tie RMA. Toch is raar verhaal. Maargoed je hebt de bon ik hoor het wel

Ik: RMA met een scheve pin? Heb je dat al eens eerder geprobeerd?

Verkoper ( zaterdag 04 juni 2016 08:06 ): Maat serieus je komt ruim 2 weken verder ja er zit een scheve pin op , wat verwacht je nu dat ik het bord terug neem ? Kan overal inmiddels wel gebeurd zijn. Ik zou hem of RMA sturen of zelf terug buigen , voor mij leerpunt eerst foto te maken van de socket al bewijs , want nu suggereer je natuurlijk dat mijn schuld is. (Of die van mijn broertje) hij heeft hem niet compleet aangeleverd ik had dat moet controleren en heb vervolgens de spullen nagestuurd niet meer niet minder. Ik hoop dat je eruit komt. Overigens voorzie ik geen problemen maar baal hier van.

Ik: Ik kon toch niks met het moederbord zonder I/O shield. Ik ben gister pas begonnen met bouwen, en toen viel het op. Maar weet je, het is gewoon allemaal mijn schuld inderdaad. Dat is veel makkelijker. Vind je ook niet dat het alle schijn tegen heeft, na alles wat er al mis gegaan is tijdens deze deal?

Om dan te zeggen stuur het bord maar RMA, terwijl het bord al ander half jaar in gebruik is. Het getuigt er niet van dat je er samen uit wil komen, maar dat het eigenlijk allemaal mijn fout is.

Uiteindelijk zijn we dus toch tot de conclusie gekomen, dat jou leerproces mij 87 euro heeft gekost. Bedankt daarvoor!

En hierna geen reactie meer helaas, hij heeft mij gewoon laten vallen.
Ik hoop dat jullie hier een mening over hebben en bedank jullie alvast voor jullie antwoorden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik verplaats hem even naar V&A Feedback, maar ik denk dat ze daar ook niets voor je kunnen doen. Kijk in ieder geval eerst eens naar How to - Help! Ik ben opgelicht!!

Orion84: V&A feedback is niet voor het inhoudelijk bespreken van aankoopervaringen en garantieafhandeling en dergelijke.

[ Voor 23% gewijzigd door Orion84 op 10-06-2016 09:00 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 02:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dit is meer iets voor het Shopping Forum, dus verplaats ik 'm even daarheen. Aannemende dat je informatie zoekt over hoe je dit het beste verder af kan handelen.

Mijn persoonlijke mening: je hebt een boel krediet verspeeld door vanaf het allereerste moment na ontvangst van het moederbord er direct met gestrekt been in te gaan. Daarnaast snap ik niet zo goed waarom je per se een IO plate nodig hebt om het moederbord te testen.

PS: ik heb ook even je topictitel aangepast naar iets dat de lading wat beter dekt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tja, dat je het moederbord niet gewoon gelijk test snap ik niet. Dat I/Oshield is helemaal nergens voor nodig. En dat er een schroefje vergeten is... tja, dat kan iedereen gebeuren, dat wil niet zeggen dat het bord gelijk waardeloos is.

Ik kan me de verkoper wel een beetje voorstellen als je er zo lang mee wacht het bord überhaupt te testen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:39
Je had het moederbord eerder (bij ontvangst) al moeten testen en/of terug sturen als deze niet werkte.
Daarnaast kom je niet met mogelijke oplossingen maar komt het er alleen maar op neer dat je boos bent dat het moederbord stuk is terwijl de tegenpartij wel met mogelijke oplossingen komt.

Maar goed, ik praat de missende IO shield ook niet goed.

Sucses iig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 09:59
Orion84 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 08:58:
Mijn persoonlijke mening: je hebt een boel krediet verspeeld door vanaf het allereerste moment na ontvangst van het moederbord er direct met gestrekt been in te gaan.
Dit dus.

Ben zelf ook nooit moeilijk met iets terugnemen / oplossen maar de intentie om dat te doen wordt rap minder als men zo zou reageren.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
TERW_DAN schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 08:59:
Tja, dat je het moederbord niet gewoon gelijk test snap ik niet. Dat I/Oshield is helemaal nergens voor nodig. En dat er een schroefje vergeten is... tja, dat kan iedereen gebeuren, dat wil niet zeggen dat het bord gelijk waardeloos is.

Ik kan me de verkoper wel een beetje voorstellen als je er zo lang mee wacht het bord überhaupt te testen.
Het probleem is dat de schroef ook echt vast zit, ik krijg hem niet meer los.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-10 18:09
dehardstyler schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:12:
[...]

Het probleem is dat de schroef ook echt vast zit, ik krijg hem niet meer los.
Ene kant een combinatietang, en aan de andere kant een schroevendraaier? (Als het afstandsbusje er nog op zit tenminste).

Zodra je het moederbord binnen krijgt inspecteer je toch het socket?

[ Voor 17% gewijzigd door Clavis op 10-06-2016 09:15 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 21:56
Jeetje. Ik vind dat de verkoper zich nog behoorlijk netjes gehouden heeft. Niet elke koop (en verkoop) kan even goed gaan. Aan de manier hoe verkoper zich opstelt kan je duidelijk zien dat dit niet de bedoeling is geweest en hij zijn best doet om netjes en vriendelijk te blijven.

Je ziet ook dat hij met oplossingen wilt komen door alles nog na te sturen..

Vervelend? Ja
Stom? Ja
Had verkoper beter alles moeten nachecken? Ja.

Had jij direct, zoals Orion84 al aangaf, er met gestrekt been in moeten gaan? Absoluut niet.
Direct bij aankomst klagen over een scheef schroefje en de backplate mount van een cooler.. Manmanman.
Dat er geen I/O plate bij zit is natuurlijk super klote, heb dit zelf ook eens gehad.. Echt ruk.

Maar vooral met dingen zoals 'In en in triest' 'knap waardeloos' 'jammer dat jou leerproces mij 87 euro moet kosten' 'voel me belazerd' heb je al je credits wel uit het raam gegooid.

Ik gok dat als jij gewoon netjes was geweest en had aangegeven 'Hey, de I/O plate mist. Zou je die nog na kunnen sturen?' en vervolgens direct even het mobo getest zou hebben, dat verkoper dan gewoon het product teruggenomen zou hebben en zijn excuses had aangeboden voor de slordigheid.

Wat zou jij doen als iemand je alleen maar gaat zitten afzeiken, zou jij dan meer of minder je best doen?
Gewoon netjes met elkaar omgaan, geef iemand in ieder geval een kans om het te verklaren en met een oplossing te komen.

Zou ik ooit zo'n lompe actie als verkoper hebben zou ik bij zo'n gebrek natuurlijk direct het product terugnemen. Maar als iemand mij de hele tijd zo toespreekt ben ik er ook wel snel klaar mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Valandin op 10-06-2016 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Clavis schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:13:
[...]

Ene kant een combinatietang, en aan de andere kant een schroevendraaier?
Al geprobeerd, maar durfde niet meer kracht te zetten, omdat ik dan misschien het hele moederbord zou verzieken. Heb dat opgelost door het afstandsbusje uit mijn kast te verwijderen, dan past het moederbord wel in mijn kast. Maar dat is nu dus niet meer het grootste probleem, dat is de scheve pin in de socket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:53

DjVe

Hatsaflats!

Dat had je natuurlijk ook twee weken eerder kunnen doen (ondanks missende IO plate). Je komt nu na twee weken (en vele onvriendelijke berichten later) tot deze conclusie. Ik had hetzelfde gedaan als ik de verkopende partij was.

Het is inderdaad een dure les voor je. Wellicht dat je toch een RMA zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-10 18:09
dehardstyler schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:16:
[...]

Al geprobeerd, maar durfde niet meer kracht te zetten, omdat ik dan misschien het hele moederbord zou verzieken. Heb dat opgelost door het afstandsbusje uit mijn kast te verwijderen, dan past het moederbord wel in mijn kast. Maar dat is nu dus niet meer het grootste probleem, dat is de scheve pin in de socket.
Die kun je nog wel wat recht buigen met een kleine schroevendraaier.

https://www.google.nl/url...m=bv.124088155,bs.1,d.ZGg

Bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Jullie hebben wel gelijk hoor over de manier van aanspreken, ik was gewoon ontzettend chagrijnig ten eerste, omdat ik op zondag een afspraak maak en ik het bord pas zaterdag binnen heb en dan zit er ook nog eens een schroef in het moederbord en mis ik het I/O shield. Ik ben altijd super vriendelijk, lees mijn V&A reviews er maar op na. Dit schoot mij gewoon in het verkeerde keelgat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
dehardstyler schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:16:
[...]

Ik zou er niet van uit gaan dat verkoper het product nog terugneemt.
Buig voorzichtig met een pincetje de scheve pin weer goed recht, sluit je processor weer aan en probeer het opnieuw. Kan verder niet héél veel kwaad, anderen hebben het ook al gedaan. Ik zelf ook.

Wel goed opletten dat je het echt voorzichtig doet en hij dus niet breekt. Mocht hij straks recht staan en het nog steeds niet doen.. Dan kan je hem altijd nog RMA aanbieden zonder dat de scheve pin opvalt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Valandin schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:21:
[...]

Ik zou er niet van uit gaan dat verkoper het product nog terugneemt.
Buig voorzichtig met een pincetje de scheve pin weer goed recht, sluit je processor weer aan en probeer het opnieuw. Kan verder niet héél veel kwaad, anderen hebben het ook al gedaan. Ik zelf ook.

Wel goed opletten dat je het echt voorzichtig doet en hij dus niet breekt. Mocht hij straks recht staan en het nog steeds niet doen.. Dan kan je hem altijd nog RMA aanbieden zonder dat de scheve pin opvalt. >:)
Dit is zeker een goede tip, alleen denk niet dat mijn hand daar stabiel genoeg voor is. Was vroeger ook zo slecht in dokter bibber. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dehardstyler schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:21:
Jullie hebben wel gelijk hoor over de manier van aanspreken, ik was gewoon ontzettend chagrijnig ten eerste, omdat ik op zondag een afspraak maak en ik het bord pas zaterdag binnen heb en dan zit er ook nog eens een schroef in het moederbord en mis ik het I/O shield. Ik ben altijd super vriendelijk, lees mijn V&A reviews er maar op na. Dit schoot mij gewoon in het verkeerde keelgat.
Hij gaf aan het woensdag te versturen, dan wordt het donderdag opgehaald en heb je 't vrijdag in huis. Nu is dat een dagje later geworden (zoals hij je heeft laten weten). Ja, het is niet leuk om te wachten, dat snap ik. Maar om gelijk chagerijnig te reageren als het 1 dag later is vind ik zelf een beetje overdreven, en gaat je ook niet helpen om nog wat van de verkoper gedaan te krijgen.

Daarom snap ik ook niet dat als je het zo vervelend vindt er lang op te wachten, je vervolgens zelf lang wacht met het ding te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
TERW_DAN schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:24:
[...]

Hij gaf aan het woensdag te versturen, dan wordt het donderdag opgehaald en heb je 't vrijdag in huis. Nu is dat een dagje later geworden (zoals hij je heeft laten weten). Ja, het is niet leuk om te wachten, dat snap ik. Maar om gelijk chagerijnig te reageren als het 1 dag later is vind ik zelf een beetje overdreven, en gaat je ook niet helpen om nog wat van de verkoper gedaan te krijgen.

Daarom snap ik ook niet dat als je het zo vervelend vindt er lang op te wachten, je vervolgens zelf lang wacht met het ding te testen.
Ik heb er geen behoefte aan om mijn computer 2 keer in en uit elkaar te halen, doe het liever gewoon 1 keer goed. Dus ik heb gewacht. Maar daar worden we het toch niet over eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Ik snap de frustratie ook wel hoor. Het is natuurlijk ook hartstikke terecht.
Maar door het te uiten is wel meteen de goodwill bij verkoper weg :9
dehardstyler schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:23:
[...]

Dit is zeker een goede tip, alleen denk niet dat mijn hand daar stabiel genoeg voor is. Was vroeger ook zo slecht in dokter bibber. ;)
Tja. Moeder in de buurt, vriendin in de buurt. Gewoon aangeven dat dat kromme pinnetje even recht moet staan :*) Verder is zo'n pinnetje niet heel erg lastig om recht te buigen hoor.

Het vorige mobo dat ik had werd gewoon uit de winkel met open doos en alle pinnetjes krom geleverd. Winkel vertelde me toen dat alle dozen open geleverd worden ( :/ ) en ik zelf wel gewoon mijn processor er verkeerd op gedrukt zou hebben. Namen het dus niet terug. En dat dan voor een mobo van 380 euro. Toen heb ik ook elk pinnetje recht moeten zetten en zelfs dat werkte gewoon nog prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heel begrijpelijk, zelf vaak genoeg emails of berichten verstuurd in 'the heat of the moment' waarbij ik later dacht, misschien had ik het iets anders moeten formuleren :P
Soms is het goed om alles even te laten bezinken, vaak zie je alles dan in een ander daglicht.

Ik zou kijken of het bord werkend te krijgen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 11:13

neanderthaler

Are friends electric?

Valandin schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:28:
[...]

Het vorige mobo dat ik had werd gewoon uit de winkel met open doos en alle pinnetjes krom geleverd. Winkel vertelde me toen dat alle dozen open geleverd worden ( :/ ) en ik zelf wel gewoon mijn processor er verkeerd op gedrukt zou hebben. Namen het dus niet terug. En dat dan voor een mobo van 380 euro. Toen heb ik ook elk pinnetje recht moeten zetten en zelfs dat werkte gewoon nog prima!
Welke waardeloze winkel is dat? Die zou ik daarna mijden als de pest.

[ Voor 3% gewijzigd door neanderthaler op 10-06-2016 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Viper® schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:31:
[...]

Heel begrijpelijk, zelf vaak genoeg emails of berichten verstuurd in 'the heat of the moment' waarbij ik later dacht, misschien had ik het iets anders moeten formuleren :P
Soms is het goed om alles even te laten bezinken, vaak zie je alles dan in een ander daglicht.

Ik zou kijken of het bord werkend te krijgen is.
Ja, nu jullie het zo voor mij nuanceren zie ik het zelf ook zo. Op het moment helaas niet. Maar jullie hebben mij wel gerust gesteld dat ik de pin misschien weer terug kan buigen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Wat mij betreft is de bewoording van de TS inderdaad wat onvriendelijk, maar ik kan het snappen als je iets heel graag wil hebben en er is allerlei vertraging en dingen die tegen zitten.

Als het broertje van de aanbieder het mobo heel slecht verpakt opgestuurd heeft, is de kromme waarschijnlijk daardoor ontstaan. Heeft TS daar foto's van gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
neanderthaler schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:36:
Wat mij betreft is de bewoording van de TS inderdaad wat onvriendelijk, maar ik kan het snappen als je iets heel graag wil hebben en er is allerlei vertraging en dingen die tegen zitten.

Als het broertje van de aanbieder het mobo heel slecht verpakt opgestuurd heeft, is de kromme waarschijnlijk daardoor ontstaan. Heeft TS daar foto's van gemaakt?
Nee, maar kan ik wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
neanderthaler schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:33:
[...]

Welke waardeloze winkel is dat? Die zou ik daarna mijden als de pest.
Afuture, ook nooit meer wat gekocht sinds dien, is ook maar gewoon een dozenschuiven zonder kennis. Heb ook een paar verhalen gehoord in mijn omgeving dat ze daar een PC hebben laten assembleren en dat de beschermfolie van de koeling er niet eens afgehaald was bij monteren...
Geef je ze een slechte review? Passen ze het verhaal zo aan dat jij ineens degene bent die fout zit.

Anyhow, on topic.
TS kan jij eens een foto maken van de scheve pin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Valandin schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:45:
[...]

Afuture, ook nooit meer wat gekocht sinds dien, is ook maar gewoon een dozenschuiven zonder kennis. Heb ook een paar verhalen gehoord in mijn omgeving dat ze daar een PC hebben laten assembleren en dat de beschermfolie van de koeling er niet eens afgehaald was bij monteren...
Geef je ze een slechte review? Passen ze het verhaal zo aan dat jij ineens degene bent die fout zit.

Anyhow, on topic.
TS kan jij eens een foto maken van de scheve pin?
Ja, zal ik doen zodra ik thuis ben vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Ik bedoelde van het pakket zelf en de manier waarop het mobo daar in was verpakt. Kan je dat anders eens omschrijven? Zat er zo'n kunststof dekseltje op de socket bijvoorbeeld? Mobo in een antistatische zak?

Ik heb ooit (in de pentium 3 tijd) ook wel eens een mobo toegestuurd gekregen los in een doos met alleen wat propjes papier er bij. Was dus DOA en de verzender voelde zich ook niet verantwoordelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
neanderthaler schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:47:
[...]

Ik bedoelde van het pakket zelf en de manier waarop het mobo daar in was verpakt. Kan je dat anders eens omschrijven? Zat er zo'n kunststof dekseltje op de socket bijvoorbeeld? Mobo in een antistatische zak?

Ik heb ooit (in de pentium 3 tijd) ook wel eens een mobo toegestuurd gekregen los in een doos met alleen wat propjes papier er bij. Was dus DOA en de verzender voelde zich ook niet verantwoordelijk :(
Ow op die manier. Nou het was verpakt in een Ziggo doos, kan ik ook nog een foto van maken. want heb alles bewaard. Zonder papier of wat dan ook en daar zat de moederbord doos in. Het moederbord zat wel in een voldoende beschermend ESD zakje. Er zat geen klepje op de socket en die schroef die dus in het moederbord vast zit, heeft daar tijdens de verzending ook in gezetten. De krassen daarvan zitten nog in de doos van het moederbord. :(

BTW De ziggo doos was een stuk groter, dan de doos van het moederbord.

[ Voor 3% gewijzigd door dehardstyler op 10-06-2016 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Dus het mobo heeft tijdens verzending door de doos kunnen schuiven en rammelen? Geen piepschuim of kranten gebruikt om het mobo te beschermen en te fixeren in de doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
neanderthaler schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:53:
Dus het mobo heeft tijdens verzending door de doos kunnen schuiven en rammelen? Geen piepschuim of kranten gebruikt om het mobo te beschermen en te fixeren in de doos?
Dat klopt. Zal vanavond even een foto van de situatie maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 19:43
Nadat de verkoper toegeeft dat hij het zelf niet zo fijn heeft gedaan (vertrouwd op broertje) doe jij dit:
Ik: Ook wel jammer dat jou leerproces mij €87 heeft moeten kosten.

Verkoper: Hoe bedoel je ? Ga je nou raar lopen doen vanwege een io shield ? Moederbord werkt voor de rest prima !

Ik: Daar heb ik op dit moment totaal geen garantie van! Er zit een schroef scheef in het moederbord, en veel van de tin overblijfselen aan de onderkant zijn scheef. Dit door een zeer gebrekkige verpakking tijdens verzending. Heb het moederbord nog niet kunnen testen, omdat het op dit moment niet eens in mijn kast kan. Kan je wel lopen doen dat het alleen om een I/O shield gaat, maar het is gewoon een in en in trieste zaak!
Dan zou ik er als verkoper ook meteen klaar mee zijn. Stik maar in je moederbord!

Hoezo het heeft 87 euro gekost?

Hoezo je kunt dat bord niet testen? Sinds wanneer moet dat in een kast dan? Sinds wanneer heb je een i/o shield nodig om te testen?

En waarom is het in en in triest?

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
FragDaddy schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:25:
Nadat de verkoper toegeeft dat hij het zelf niet zo fijn heeft gedaan (vertrouwd op broertje) doe jij dit:

[...]

Dan zou ik er als verkoper ook meteen klaar mee zijn.

Hoezo het heeft 87 euro gekost?

Hoezo je kunt dat bord niet testen? Sinds wanneer moet dat in een kast dan? Sinds wanneer heb je een i/o shield nodig om te testen?

En waarom is het in en in triest?
Dat iemand die +200 5 ster reacties heeft, zijn broertje een moederbord laat op sturen. En dat zonder dit te controleren (zelf toegegeven), en zonder voldoende bescherming. Ik maak een afspraak met hem, niet met zijn broertje. Dat vind ik in en in triest! Zeker voor iemand met zoveel goede reacties, die weet donders goed hoe je een moederbord opstuurt! En dat is niet op deze manier!!!

En hoezo heeft het €87 euro gekost? Omdat dat het bedrag is dat van mijn rekening afgeschreven is denk? 8)7 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:34
Waarom vallen er nu zoveel mensen over de negatieve houding van de koper in plaats van de transactie op z'n merites te bekijken: het gaat om een slecht verpakt moederbord dat daardoor DOA is. Verantwoordelijkheid van de verkoper.

Of je nu een bedrijf hebt of iets verkoopt op V/A of Marktplaats, je kan altijd te maken krijgen met een lastige/onvriendelijke klant. Dat is niet fijn en kan prima in een V&A vermeld worden, maar dat vrijwaart de verkoper niet van z'n verplichting om te leveren wat hij belooft en ervoor te zorgen dat het product goed aankomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertoBravo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:49
Logico schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:44:
Waarom vallen er nu zoveel mensen over de negatieve houding van de koper in plaats van de transactie op z'n merites te bekijken: het gaat om een slecht verpakt moederbord dat daardoor DOA is. Verantwoordelijkheid van de verkoper.

Of je nu een bedrijf hebt of iets verkoopt op V/A of Marktplaats, je kan altijd te maken krijgen met een lastige/onvriendelijke klant. Dat is niet fijn en kan prima in een V&A vermeld worden, maar dat vrijwaart de verkoper niet van z'n verplichting om te leveren wat hij belooft en ervoor te zorgen dat het product goed aankomt.
Heb je wel een beetje gelijk in, maar je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn. Dus wat de koper wel mee kan nemen uit dit verhaal is, dat wanneer hij een het op een wat vriendelijke manier had gebracht, de verkoper waarschijnlijk veel meer geneigd was, en veel meer moeite zou doen, om de situatie netjes op te lossen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 15:24
Logico schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:44:

Die "verplichtingen" zijn in de realiteit gewoon coulances. Geen politie agent die de verkoper hier op gaat aanspreken als hij het erbij laat zitten. Is dat netjes? Nee. Maar dat is wel hoe het gaat als TS niet vriendelijk blijft. Dan kunnen alle internet ridders hier zeggen dat dat echt niet kan/mag maar dan zit TS nog steeds zonder werkend mobo.

Oftewel, kom er samen uit.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dehardstyler
RobertoBravo schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:47:
[...]

Heb je wel een beetje gelijk in, maar je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn. Dus wat de koper wel mee kan nemen uit dit verhaal is, dat wanneer hij een het op een wat vriendelijke manier had gebracht, de verkoper waarschijnlijk veel meer geneigd was, en veel meer moeite zou doen, om de situatie netjes op te lossen.
Je kan het ook een klein beetje omdraaien. Doordat alles zo kl*te verzonden is, werd ik zo chagrijnig. Als er 1 ding verkeerd was, had ik niet zo gereageerd. Nu is het: Schroef in het moederbord, pin scheef in de socket, gebrekkige verzending, geen I/O shield en veel later als ik verwacht had. En dan als klap op de vuurpijl veel goede V&A reacties. Ik heb mijn verwachtingspatroon misschien wel te hoog ingesteld en ook daarom was ik er boos over. Ik hechte altijd veel aan goede reacties en dat is voor mij nou teniet gedaan. Ik doe zelf altijd mijn UITERSTE best om een mooi en degelijk pakket te versturen, omdat ik vind dat je dat verplicht ben aan een koper. En dan krijg ik ineens zo'n pakket als deze, belachelijk. Praat mijn gedrag niet goed, maar vind persoonlijk dat iedereen hier te veel over mij heen struikelt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 19:54
TS schaft een moederbord aan in de veronderstelling dat deze juist functioneert, en op een correcte manier en compleet wordt toegestuurd. Als dit niet het geval is kan ik me voorstellen dat je hierdoor geïrriteerd wordt. Daarnaast heeft niet iedereen tijd om het moederbord direct te testen bij aankomst, en kan zoiets blijven liggen.

Je hebt als verkoper de verantwoordelijkheid een goed werkend en compleet product te leveren als dit vooraf besproken is, ongeacht de reacties van de koper. Het zelf veranderingen aanbrengen aan het MB omdat deze niet juist functioneert is geen oplossing, en als het al gebeurd zal dit door de verkopende partij gedaan worden (of op zijn/haar kosten).

Ik vind het ronduit asociaal dat koper wordt afgescheept met het zelf maken van een RMA melding of terugbuigen van een pin. Je wilt als verkoper je naam niet te grabbel gooien en je beoordelingen op peil houden? Als je ook maar een greintje verantwoordelijkheid hebt neem je het MB terug en stort je de 87 euro terug. Daarna doe je de RMA melding zelf en verkoop je het nieuwe MB alsnog, als zijnde "nieuw" of "RMA" voor 90 euro. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertoBravo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:49
dehardstyler schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:13:
[...]

Je kan het ook een klein beetje omdraaien. Doordat alles zo kl*te verzonden is, werd ik zo chagrijnig. Als er 1 ding verkeerd was, had ik niet zo gereageerd. Nu is het: Schroef in het moederbord, pin scheef in de socket, gebrekkige verzending, geen I/O shield en veel later als ik verwacht had. En dan als klap op de vuurpijl veel goede V&A reacties. Ik heb mijn verwachtingspatroon misschien wel te hoog ingesteld en ook daarom was ik er boos over. Ik hechte altijd veel aan goede reacties en dat is voor mij nou teniet gedaan. Ik doe zelf altijd mijn UITERSTE best om een mooi en degelijk pakket te versturen, omdat ik vind dat je dat verplicht ben aan een koper. En dan krijg ik ineens zo'n pakket als deze, belachelijk. Praat mijn gedrag niet goed, maar vind persoonlijk dat iedereen hier te veel over mij heen struikelt.
Sorry, zo bedoelde ik het ook niet, ik snap de irritatie helemaal. Alleen geïrriteerd zijn, hoeft niet te betekenen: geïrriteerd reageren. Je hebt in theorie natuurlijk helemaal gelijk, alleen in de praktijk krijg je dat alleen als de "tegen"-partij je ook je gelijk gunt.

Ik bedoelde dus meer: ja je irritatie is terecht, maar als je het anders aangepakt had, had je waarschijnlijk je MB wel terug kunnen ruilen, of een andere oplossing gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Ik snap eigenlijk al niet dat je een tweedehandse moederbord koopt? Voor die prijs heb je gewoon een nieuwe die prima werkt.

*knip*

Ongefundeerde speculaties mogen achterwege blijven, die voegen niets toe aan de discussie.

[ Voor 43% gewijzigd door Orion84 op 10-06-2016 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjatar
*knip*

Maak dan een topicreport aan, in plaats van er op te reageren.

[ Voor 85% gewijzigd door Orion84 op 10-06-2016 11:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Logico
chaoscontrol schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:12:
[...]

Die "verplichtingen" zijn in de realiteit gewoon coulances. Geen politie agent die de verkoper hier op gaat aanspreken als hij het erbij laat zitten. Is dat netjes? Nee. Maar dat is wel hoe het gaat als TS niet vriendelijk blijft. Dan kunnen alle internet ridders hier zeggen dat dat echt niet kan/mag maar dan zit TS nog steeds zonder werkend mobo.

Oftewel, kom er samen uit.
Dus als jij van mij een moederbord koopt en ik 'm verstuur door er een postzegel op te plakken en in de brievenbus te mikken waardoor het ding bij aankomst uiteraard niet meer werkt is het voor jou een kwestie van hopen op coulance?

Kapot is kapot, en als dat de verkoper te verwijten is omdat het onvoldoende verpakt was is het zonder enige twijfel de verantwoordelijkheid van de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 15:24
Logico schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:27:
[...]

Dus als jij van mij een moederbord koopt en ik 'm verstuur door er een postzegel op te plakken en in de brievenbus te mikken waardoor het ding bij aankomst uiteraard niet meer werkt is het voor jou een kwestie van hopen op coulance?

Kapot is kapot, en als dat de verkoper te verwijten is omdat het onvoldoende verpakt was is het zonder enige twijfel de verantwoordelijkheid van de verkoper.
Zeg alleen dat je er niks aan kan doen. Wil je naar de politie stappen als je je geld niet terug krijgt? Denk je dat ze daar iets mee doen? Denk je dat je ook al sta je in je recht de andere kant er altijd in mee gaat? Nee, dus beter los je het samen op en anders ga je het gezever aan en heb je niks.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
chaoscontrol schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:41:
[...]

Zeg alleen dat je er niks aan kan doen. Wil je naar de politie stappen als je je geld niet terug krijgt? Denk je dat ze daar iets mee doen? Denk je dat je ook al sta je in je recht de andere kant er altijd in mee gaat? Nee, dus beter los je het samen op en anders ga je het gezever aan en heb je niks.
Oh op die manier bedoel je het. Daar sluit ik me bij aan, het zal onderling opgelost moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-10 09:52
Heb je uiteindelijk wel een review van deze deal gemaakt?
Vooral over de verzending kan je daarmee een waarschuwing neerzetten voor toekomstige kopers.

Hou het zakelijk en concentreer op de feiten.
Geef ook aan dat de review nog kan worden aangepast als de verkoper wellicht besluit om je tegemoed te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Je gedraagt je wel als een azijnzeiker hoor. En als €87,- zoveel geld voor je is, had je lekker een goedkope nieuwe moeten kopen en niet moet gokken op een dure tweedehands. Dat de CPU niet werkt is inderdaad vervelend, en zou gefixed moeten gaan worden, maar je hebt je daarvoor niet erg populair gemaakt met zeuren over een schroefje welke je met elke tang had kunnen losdraaien / knippen.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bws723
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10 14:14
Logico schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:27:
[...]

Bij een consumentenkoop is de verkoper aansprakelijk voor de verzending, bij een particuliere koop geldt dat niet. Dus als iemand MB in een doos zonder beschermingsmateriaal opstuurt, dan kun je er niets aan doen helaas. (Vandaar dat elke particuliere verkoper erbij zet: ''bij verzending risico voor de koper''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjatar
Ebayzo schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:18:
Je gedraagt je wel als een azijnzeiker hoor. En als €87,- zoveel geld voor je is, had je lekker een goedkope nieuwe moeten kopen en niet moet gokken op een dure tweedehands. Dat de CPU niet werkt is inderdaad vervelend, en zou gefixed moeten gaan worden, maar je hebt je daarvoor niet erg populair gemaakt met zeuren over een schroefje welke je met elke tang had kunnen losdraaien / knippen.
Het is toch de koper zijn eigen keus een duurdere 2e hands te kopen ipv een goedkopere nieuwe met mogelijk minder functies? Als een moederbord aangeboden wordt mag je verwachten dat 1 van de belangrijkste onderdelen in goede staat is.

Het is geen populariteit wedstrijd, de verkoper had zijn zaakjes voor elkaar moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:54
Ja het grootse probleem is die socket pin. Je enigste optie is zelf terug buigen of een nieuwe kopen.
Maar heb je een foto van hoe het verpakt was? Zat er een socketshield op?

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
stftweaker schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:57:
Ja het grootse probleem is die socket pin. Je enigste optie is zelf terug buigen of een nieuwe kopen.
Maar heb je een foto van hoe het verpakt was? Zat er een socketshield op?
Die foto kan ik nog maken, heb alles bewaard. Er zat geen socket kapje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Ebayzo schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:18:
"Schroef in het moederbord, pin scheef in de socket, gebrekkige verzending, geen I/O shield en veel later als ik verwacht had."

Hier mag ik niet over "zeuren" volgens jou? 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Leader98 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:10:
Vooral over de verzending kan je daarmee een waarschuwing neerzetten voor toekomstige kopers.

Geef ook aan dat de review nog kan worden aangepast als de verkoper wellicht besluit om je tegemoed te komen.
Ja, dat wil ik inderdaad nog wel gaan doen, absoluut!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Communicatie is vaak te verbeteren, maar doet niets af aan de realiteit van de situatie. Laten we daar op focussen. Met name omdat je rechten niet anders worden als je vriendelijk bent of niet - de wijze van communicatie is daarom niet heel relevant en inmiddels ook ruim voldoende behandeld. Die discussie kan dus stoppen.

In de originele advertentie wordt een aanbod gedaan van "goede staat". Met ontbrekende zaken en verbogen pinnen is naar mijn idee geen sprake van een artikel in goede staat. Daarmee is een niet-conform product geleverd - en dat is ook tussen particulieren gewoon iets dat opgelost hoort te worden.

Dat garantie eventueel nog bij de fabrikant aanwezig is doet daar niets aan af. Dat het twee weken geduurd heeft voor testen ook niet - over het algemeen ziet de wet het als redelijk binnen 2 maanden te reclameren.

Of het daadwerkelijk veroorzaakt of bewust is van de verkoper is niet relevant. Het is gebeurd onder zijn verantwoording, en hij zal het dus op moeten lossen. Ik zou dan ook niet met het proberen zelf te fixen beginnen totdat je er overeenstemming over hebt wiens verantwoordelijkheid is als dat mis gaat.
Of wat er gebeurt als de fabrikant kosten rekent, de verzendkosten, of het helemaal niet onder garantie oppakt.

Ga je nu zonder overleg knutselen, dan tast je mogelijk je eigen rechten aan.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2016 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 16:34

Hokkie

Hello

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:11:
Communicatie is vaak te verbeteren, maar doet niets af aan de realiteit van de situatie. Laten we daar op focussen. Met name omdat je rechten niet anders worden als je vriendelijk bent of niet - de wijze van communicatie is daarom niet heel relevant en inmiddels ook ruim voldoende behandeld. Die discussie kan dus stoppen.
Volledig mee eens, echter is het probleem dat verkoper niet bepaald mee lijkt te werken (wat hiervan de oorzaak ook is > bejegening?). Moet TS hem dan maar dagvaarden voor een schade van €87?

Je gelijk hebben is niet je gelijk krijgen, ook dat is helaas de realiteit... Ik snap dan best dat TS zijn onvrede hier deelt, heeft hij tenminste nog iets van 'plezier' van zijn zuurverdiende geld...

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:54
Ik denk als je dit gaat aanhalen het een wellus nietus spelletje wordt. 2 weken later ermee aan de slag gaan en een gebroken pin. Ik bedoel hoe wil je bewezen dat het door of voor de verkoop is gebeurt?

How are you doing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:11:

In de originele advertentie wordt een aanbod gedaan van "goede staat". Met ontbrekende zaken en verbogen pinnen is naar mijn idee geen sprake van een artikel in goede staat. Daarmee is een niet-conform product geleverd - en dat is ook tussen particulieren gewoon iets dat opgelost hoort te worden.

Dat garantie eventueel nog bij de fabrikant aanwezig is doet daar niets aan af. Dat het twee weken geduurd heeft voor testen ook niet - over het algemeen ziet de wet het als redelijk binnen 2 maanden te reclameren.

Of het daadwerkelijk veroorzaakt of bewust is van de verkoper is niet relevant. Het is gebeurd onder zijn verantwoording, en hij zal het dus op moeten lossen. Ik zou dan ook niet met het proberen zelf te fixen beginnen totdat je er overeenstemming over hebt wiens verantwoordelijkheid is als dat mis gaat.
Of wat er gebeurt als de fabrikant kosten rekent, de verzendkosten, of het helemaal niet onder garantie oppakt.

Ga je nu zonder overleg knutselen, dan tast je mogelijk je eigen rechten aan.
In goede staat is imo met doos (zat erbij), i/o shield (nagezonden) etc. De doos is opengemaakt, dus naast het i/o shield en dolgedraaide schroef (die kan ook nergens heen, dus ook geen schade veroorzaken aan de socket). was er weinig aan de hand. Je kan prima testen en gebruiken zonder het i/o shield. Er werd niet geadverteerd met nieuwstaat of uitstekende staat. Tijdens dat openen van de doos had je ook de socket moeten controleren. Ik zou in ieder geval ook niks terugnemen als men na twee weken aankomt met een verbogen socket. User abuse is 99,9% de oorzaak hiervan.

Qua verpakking. Als het moederbord in de originele doos zit met foam en antistatische zak dan moet er weinig aan de hand zijn. Immers worden ze met containers tegelijk vervoerd vanuit China hierheen. De verpakking zelf moet voldoende zijn, een omdoos is mooi meegenomen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Señor Sjon schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:29:
[...]

In goede staat is imo met doos (zat erbij), i/o shield (nagezonden) etc. De doos is opengemaakt, dus naast het i/o shield en dolgedraaide schroef (die kan ook nergens heen, dus ook geen schade veroorzaken aan de socket). was er weinig aan de hand. Je kan prima testen en gebruiken zonder het i/o shield. Er werd niet geadverteerd met nieuwstaat of uitstekende staat. Tijdens dat openen van de doos had je ook de socket moeten controleren. Ik zou in ieder geval ook niks terugnemen als men na twee weken aankomt met een verbogen socket. User abuse is 99,9% de oorzaak hiervan.

Qua verpakking. Als het moederbord in de originele doos zit met foam en antistatische zak dan moet er weinig aan de hand zijn. Immers worden ze met containers tegelijk vervoerd vanuit China hierheen. De verpakking zelf moet voldoende zijn, een omdoos is mooi meegenomen.
Was zonder (!) foam, gewoon moederbord los in de doos, en die doos weer los in een veel te grote doos. En dat zonder socket bescherming enzo. Het lijkt alsof het moederbord met heel veel haast verzonden is, de backplate van zijn eigen cooler zat er nog op. :? Waarschijnlijk is erbij het los rukken van de kabels etc. helaas het socket geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

[Offtopic]
Is niet objectief en kunnen ze beter achterweg laten bij het opstellen van advertenties (hiermee voorkom je verwachtingen die verschillend tussen koper/verkoper kunnen zijn). M.i. is een product tweedehands of is een product ongebruikt (al dan niet in een (on)geopende doos). De staat geeft alleen maar weer hoe zuinig men geweest is tijdens gebruik hiervan en dat is zeer subjectief. De één is van mening dat een krasje op een I/O shield al ongelofelijk zonde is, terwijl de ander een deuk met krassen op bovenzijde laptop geen probleem vind (werkelijk meegemaakt).

In dit geval bedoelen ze met 'In goede staat' (denk ik > aanname) een product waar wat gebruikerssporen op kunnen zitten.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
dehardstyler schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:43:
[...]

Was zonder (!) foam, gewoon moederbord los in de doos, en die doos weer los in een veel te grote doos. En dat zonder socket bescherming enzo. Het lijkt alsof het moederbord met heel veel haast verzonden is, de backplate van zijn eigen cooler zat er nog op. :? Waarschijnlijk is erbij het los rukken van de kabels etc. helaas het socket geraakt.
Er zijn genoeg mensen die geen benul meer hebben of iets bij het moederbord of bij de koeler hoort, zeker als het al enige tijd gedraaid heeft in een systeem. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

In goede staat is niet dat het zo aankomt zoals gebeurd is, en waarvoor verkoper ook aangeeft dat het niet zo was als had gemoeten. De twee weken is ook vanwege wachten op de backplate, dus nalatigheid van verkoper.

Kan je dan allerlei zaken gaan verzinnen als voor het compleet is al alles checken? Gaat wel ver. Laat verkoper dan niet zo veel slordigheden opstapelen als hij geen reclamatie wil. Als je eerst slecht werk levert (is ook toegegeven) kan je niet ineens na twee weken wijzen en je handen er vanaf trekken.
Als ik het zo zie trouwens, reclameert koper 3 dagen na aankomst van de I/O-shield - vrijdags als de meeste mensen tijd hebben om aan de slag te gaan met hobby.

Non-conformiteit gaat tussen particulieren in eerste instantie over aannemelijk maken. Met de wijze waarop het aankwam (bevestigd) is dat eenvoudig gebeurd. Verdere kansberekening is niet relevant. Het is aan verkoper om te leveren wat is afgesproken en dat is met een niet werkend bord na een dergelijke verzending vrij eenvoudig aannemelijk te maken als niet gebeurd.
Dat verkoper het voor een broertje verkoopt terwijl accounts hier zeer nadrukkelijk persoonlijk zijn is ook voor zijn risico. Dat hij dus niet weet hoe het precies verzonden is, is hem aan te rekenen aangezien hij hier de overeenkomst sluit.

Het verbaast me daarom dat verkoper eerst ook aangeeft dat het niet zo had gemoeten, en als dan de laatste dingen zijn geleverd zijn handen terugtrekt - op basis van een volledig uit de lucht gegrepen termijn die op geen enkele wet gebaseerd is.
De verzending is hier onzorgvuldig gebeurd, en verkoper is daarvoor verantwoordelijk.

Ik kan niet voor TS spreken, maar ik zou de dialoog proberen te resetten met excuses voor hoe de reacties geweest zijn en vandaaruit overleggen. En persoonlijk: als dat simpelweg bij het statement blijft 2 weken dus ik doe niets, dan zou ik hem inderdaad aangeven dat de koop ontbonden wordt en zonodig er meer werk van maken. Soms is dat helaas een betere weg dan eindeloos blijven discussiëren waarna uiteindelijk ook niets gebeurt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 01:21

TommyGun

Stik er maar in!

dehardstyler schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:08:
[...]

Dat klopt. Zal vanavond even een foto van de situatie maken.
Dat is wel erg slordig.

Als ik iets verzend dan heeft de ontvangende partij meestal veel moeite om het uitgepakt te krijgen >:)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Laatst online: 11-10 19:04

Whaam

Meer beter

Leader98 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:10:

dehardstyler schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:08:
[...]

Ja, dat wil ik inderdaad nog wel gaan doen, absoluut!
Review: ja, doen.
Maar als je in die review vervolgens zet dat de score nog wel aangepast kan worden als de verkoper nog bijdraait, dat is niet netjes en zou ik niet doen. Wacht het nou eerst nog maar even af en schrijf een eerlijke en feitelijke review als alles is afgehandeld.

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

dehardstyler schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:43:
[...]

Bizar, wat een prutswerk. Ik zou me doodschamen als mijn broertje mijn goede naam te grabbel zou gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
neanderthaler schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:05:
[...]

Bizar, wat een prutswerk. Ik zou me doodschamen als mijn broertje mijn goede naam te grabbel zou gooien.
Nou hij zegt ook dat hij zich schaamt, alleen dan lost hij het zo op zonder schaamte. :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

En dan tegen jou zeggen dat je hem RMA moet sturen naar de winkel of garantie moet claimen voor iets wat hoogstwaarschijnlijk door de slechte verzending gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
Beste mede tweakers & TS,

Ik werd door Floppus op de hoogte gesteld dat dit topic bestond daar was ik niet van op de hoogte.

Hierbij mijn kant van het verhaal.

De transactie is inderdaad niet gelopen zoals het zou moeten. (io shield vergeten, schroefje laten zitten)

echter beweerd TS na 2 weken opeens dat socket pinnetje scheef zou zijn en dit zou komen door verzenden ? Ik heb het moederbord verzonden in een esd zak in het moederbord doos met daaromheen nog een ziggo horizon doos met de bescherming van de horizonbox erin.

Dat houdt concreet in dat dit niet gekomen kan zijn door de verzending (waarom heeft koper niet voor verzekerd verzenden gekozen?), Daarnaast gezien zijn hele houding en rare uitspraken heb ik inderdaad na zijn laatste bericht niet meer gereageerd.

Ik had geen zin in een welles nietes spelletje , dat geld ook voor dit topic ik heb mijn kant van het verhaal gedaan en verder kan ik niks doen maar ik ga geen kapot moederbord terug nemen dat 2 weken later opeens scheef moederbord socket pin zou hebben.

Dat socket pinnetje kan niet door verzenden zijn gekomen laat staan na demonteren van mijn kant (wellicht gebeurd toen hij zijn processor monteerde en eruit haalde ?) Waarom dan opeens na 2 weken dit melden ?

Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt en gezien mijn VA feedback kan menig tweaker bevestigen dat ik niet ben zoals TS mij afschilderd.

Ik hoop hiermee jullie voldoende te hebben geïnformeerd en mochten er vragen zijn mogen jullie mij een dm sturen.

Groeten,

JayJay

[ Voor 4% gewijzigd door JayJay op 10-06-2016 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:29
Zoals ik het lees, valt beide "kampen" wat te verwijten.

De een had meer zorg kunnen besteden aan de verzending.

De ander had de staat van het moederbord eerder kunnen onderzoeken.

Het is voor een buitenstaander echter niet mogelijk om te achterhalen wanneer de schade aan het moederbord precies is ontstaan. Het jou woord tegen zijn woord en vice versa.

Dus wat is nu precies de bedoeling van dit topic? Onze mening is totaal niet relevant mijns inziens.

* Edoch popcorn erbij pakt. *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ik zou in ieder geval ook niks terugnemen als men na twee weken aankomt met een verbogen socket. User abuse is 99,9% de oorzaak hiervan.
Ik begrijp niet goed hoe je zoiets met droge ogen kunt zeggen als je als verzender al hebt toegegeven dat het pakket dermate slordig door je broertje is verstuurd dat zelfs de opstaande printsporen zijn platgebogen (quote) en het CPU beschermkapje zelfs geheel ontbrak.
Onder andere. :+
Dat kapje zit er niet voor niets zoals een beetje Tweaker weet, om dan van "user abuse" te spreken naar de ontvanger van het pakket gaat wel heel ver.

Nee, als mijn broertje dat in "mijn goede naam" had verstuurd en verantwoordelijk was voor deze scene in wording, dan zou ik als verkoper een retour voorstellen.
Dat lijkt mij gezien de opsomming van gegevens tot nu toe in alle opzichten het meest juiste ding om te doen. ;)
De toon van de dialoog mag dan aan beide zijden als storend worden ervaren, het doet aan de essentie van deze zaak niets af.

In het Megekko topic las ik deze week dat er voor minder geld een succesvolle weg naar de rechter is gegaan waarbij tevens de proceskosten zijn opgevoerd, ik vermoed dat deze stok achter de deur intussen heilzaam kan zijn een positieve oplossing voor dit geschil te bewerkstelligen.
Het lijkt mij dat het opgebouwde archief daar bij deze moeizame stellingname enige reden toe geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superlion
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-10 23:56
Ik dacht bij het lezen van dit verhaal gelijk van, dit heb ik een week geleden precies zo meegemaakt alleen met iets betere afloop

Had ook een upgrade setje (mobo + processer + koeler) van marktplaats gekocht en de verkoper heeft het mobo eruit geschroeft en compleet met grote koeler nog erop los in een doos opgestuurd

Zo zit het mobo in de doos, gewoon los erin gedumpt
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QjPcyDvnRdW9D2PqSPV46HLI/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TZomFBMsdKtTxIK5VE3jmjOo/thumb.jpg

Orginele mobo doos met overige inhoud zat er niet bij maar dat is niet echt een probleem
i/o shield mist nog en zal nog worden opgestuurd hoop ik,

De gigantische hoeveelheid koelpasta die erop zat was helemaal tussen pennetjes gelopen want meneer had de koeler helemaal tot beneden toe vastgedraaid, muurvast
Ik heb met alcohol moeizaam alles kunnen verwijderen maar helaas een pinnetje krom
Met een loep en een klein schroevendraaiertje weer recht gekregen gelukkig (nooit gewoon opklikken en hopen dat het meevalt want het valt nooit mee, alle pinnen moeten recht zijn)

Het klemmetje van de videokaart is afgebroken, gelukkig was ik al van plan om de onboard videokaart te gebruiken maar het is wel dieptriest natuurlijk

aan de topicstarter: die scheve schroef kan je eraf "flexen" met een minitool als je die hebt (anders lenen) of anders een klein ijzerzaagje gebruiken
Als je processor niet verbrand is kan je nog kijken of je alle scheve pinnetjes recht kan buigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayJay
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 18:14:
[...]

Ik begrijp niet goed hoe je zoiets met droge ogen kunt zeggen als je als verzender al hebt toegegeven dat het pakket dermate slordig door je broertje is verstuurd dat zelfs de opstaande printsporen zijn platgebogen (quote) en het CPU beschermkapje zelfs geheel ontbrak.
Onder andere. :+
Dat kapje zit er niet voor niets zoals een beetje Tweaker weet, om dan van "user abuse" te spreken naar de ontvanger van het pakket gaat wel heel ver.

Nee, als mijn broertje dat in "mijn goede naam" had verstuurd en verantwoordelijk was voor deze scene in wording, dan zou ik als verkoper een retour voorstellen.
Dat lijkt mij gezien de opsomming van gegevens tot nu toe in alle opzichten het meest juiste ding om te doen. ;)
De toon van de dialoog mag dan aan beide zijden als storend worden ervaren, het doet aan de essentie van deze zaak niets af.

In het Megekko topic las ik deze week dat er voor minder geld een succesvolle weg naar de rechter is gegaan waarbij tevens de proceskosten zijn opgevoerd, ik vermoed dat deze stok achter de deur intussen heilzaam kan zijn een positieve oplossing voor dit geschil te bewerkstelligen.
Het lijkt mij dat het opgebouwde archief daar bij deze moeizame stellingname enige reden toe geeft.
Dan heb jij niet goed gelezen wat de verzender heeft gezegd want ik ben de verzender en de verzender zegt dat pakket in 2 dozen met bescherming (esd statische zak en horizon box bescherming in de 2e doos waar de 1e doos inzit) heeft verstuurd.

Het enige wat ik gezegd heb is dat inderdaad mijn broertje het Io shield is vergeten en een schroefje heeft laten zitten (met moederbord bevestiging).

Vervolgens 2 weken later nadat de koper zelf cpu heeft gemonteerd en verwijderd zegt hij opeens ja maar cpu socker pin was scheef.

En dan zou ik daar opeens verantwoordelijk voor zijn. Waarom heeft de koper niet voor verzekerd verzenden gekozen , waarom pas na 2 weken ermee komen ?

Ik heb naar mijn weten als eerlijk verkoper gehandeld. Daar getuigen mijn 227 positieve feedback mij in. Ik heb geen reden om bij de 228e transactie dit opeens anders te doen.
Ik heb netjes de factuur gestuurd , ik shield gestuurd en sorry gezegd voor feit dat io shield vergeten was en schroefje nog in het moederbord zat.

Verder vind ik deze zaak al vervelend zat en voel ik mij inmiddels behoorlijk te kakken gezet met dit topic.

Als er nog vragen zijn hoor ik dit graag via dm.

Groeten,

JayJay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als die pin nou even rechtgebogen word is het waarschijnlijk opgelost. Als het bord daarna gewoon werkt is het toch klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wil de TS nou precies? Zijn geld terug?
Een sorry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-10 16:30

psy

Overigens heeft verzekerd verzenden in dit geval geen enkele toegevoegde waarde. Dat is alleen handig als het product nooit aankomt. Hoe het product aankomt maakt niets uit.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

JayJay schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 18:23:
[...]

Waarom heeft de koper niet voor verzekerd verzenden gekozen , waarom pas na 2 weken ermee komen ?
Allereerst is het sportief dat je hier reageert.

Dat de koper kiest voor niet verzekerd verzenden is mijn inziens niet relevant, daar jij als wederpartij verantwoordelijk bent voor een correcte levering. Zelfs als het pakketje bij de pakketdienst is 'kwijtgeraakt'.

Daarnaast heeft de koper niets met het bedrijf te maken waar jij het mobo hebt gekocht, want ook hier ben jij wederpartij en niet de dealer. Dat dit vanuit praktisch oogpunt afgesproken wordt (anders moet koper mobo naar jou sturen en jij vervolgens naar dealer vice versa) is wellicht logisch, maar hoeft/hoort niet.

En dan nog het verbogen pinnetje. Ik weet niet hoe dit juridisch geregeld is tussen twee partijen die beide consument is en/ of tweedehands goederen, maar ik geloof dat de bewijslast in beginsel de eerste 6 maanden bij verkoper is geregeld.

Desalniettemin ben ik wel blij met deze topic, niet persoonlijk bedoelt, maar denk dat veel tweakers dit wel eens mee hebben gemaakt en ben dan ook nieuwsgierig hoe dit gaat eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Het enige wat ik gezegd heb is dat inderdaad mijn broertje het Io shield is vergeten en een schroefje heeft laten zitten (met moederbord bevestiging).
Vervolgens 2 weken later nadat de koper zelf cpu heeft gemonteerd en verwijderd zegt hij opeens ja maar cpu socker pin was scheef.
En dan zou ik daar opeens verantwoordelijk voor zijn. Waarom heeft de koper niet voor verzekerd verzenden gekozen , waarom pas na 2 weken ermee komen ?
Ik begrijp niet goed wat het "verzekerde verzenden" hiermee te maken heeft, noch wat de zin is het vastgestelde gebrek comfortabel op de shop af te wentelen middels een RMA als wij nu al weten dat beide geen rol van betekenis mogen spelen bij het verhalen van de vastgestelde schade.
Verzekerd verzenden of niet, ik verzend nooit iets zonder verzekering, zeker omdat je zo zelf enige controle over je zo gewaardeerde imago houdt. :+
Het is aan jou de verzending smooth te laten verlopen en je hebt intussen al eerder aangegeven dat hier toch echt het een en ander is misgegaan door je eigen slordigheid.
Misschien ben je 227x uiterst zorgvuldig geweest, dit keer was je dat niet, neem daar dan ook de beleefde verantwoordelijkheid voor.
Ik heb naar mijn weten als eerlijk verkoper gehandeld. Daar getuigen mijn 227 positieve feedback mij in. Ik heb geen reden om bij de 228e transactie dit opeens anders te doen.
Misschien omdat er nu tijdens transactie no228 het een en ander behoorlijk is misgelopen??
Wil je nu je verantwoordelijkheid ontlopen omdat je maar liefst 227x eerlijk bent geweest en moet deze rekenmethode nu vóór jou pleiten??
Verder vind ik deze zaak al vervelend zat en voel ik mij inmiddels behoorlijk te kakken gezet met dit topic.
Het beeld dat de TS van je schetst wordt intussen door je eigen reacties bevestigd.
Het beeld van iemand die gelukkig niet te beroerd lijkt zijn verontschuldigingen aan te bieden (zoveel credit krijg je ook), maar daar verder géén consequenties aan wenst te verbinden. ;)
Het lijkt mij beter de reacties in deze fase transparant en gebundeld te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
Hokkie schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 18:42:
[...]

Allereerst is het sportief dat je hier reageert.

Dat de koper kiest voor niet verzekerd verzenden is mijn inziens niet relevant, daar jij als wederpartij verantwoordelijk bent voor een correcte levering. Zelfs als het pakketje bij de pakketdienst is 'kwijtgeraakt'.

Daarnaast heeft de koper niets met het bedrijf te maken waar jij het mobo hebt gekocht, want ook hier ben jij wederpartij en niet de dealer. Dat dit vanuit praktisch oogpunt afgesproken wordt (anders moet koper mobo naar jou sturen en jij vervolgens naar dealer vice versa) is wellicht logisch, maar hoeft/hoort niet.

En dan nog het verbogen pinnetje. Ik weet niet hoe dit juridisch geregeld is tussen twee partijen die beide consument is en/ of tweedehands goederen, maar ik geloof dat de bewijslast in beginsel de eerste 6 maanden bij verkoper is geregeld.

Desalniettemin ben ik wel blij met deze topic, niet persoonlijk bedoelt, maar denk dat veel tweakers dit wel eens mee hebben gemaakt en ben dan ook nieuwsgierig hoe dit gaat eindigen.
Ja ik hoorde vandaag pas van dit topic van een moderator , overigens ben ik van mening dat ik naar eer en weten heb gehandeld, ik vind het merkwaardig dat na 2 weken opeens een melding krijg ja cpu socket pin is scheef , waarom is dit niet gelijk nagekeken / gemeld , hij heeft zijn eigen processor gemonteerd is het hier niet mis gegaan , want zoals jij het stelt trekt ik als verkoper altijd aan het korste eind , ik heb er geen baat om kapot moederbord te verkopen (zeker niet na 227 positieve beoordelingen) en ben ook zeker niet van plan dit ooit te doen omdat ik ook in deze situatie heb gezeten in het verleden.(iets andere zaak maar toch) ik weet hoe vervelend dit is maar dit neemt niet weg dat ik vind dat ik nalatig ben geweest (door kapot product te leveren) enige waarin ik in gebreken ben geweest is het schroefje laten zitten en io shield vergeten erbij te doen (later nagestuurd) . Alom al hele vervelende zaak en ik voel mij goed ...... erover . Maar dat houdt niet opeens in dat als de koper bij voor lul probeerd te zetten ik opeens zwicht om geld terug te storten ik heb dit overigens wel overwogen maar gezien de tijdsduur van 2 weken en de rare reacties en nu dit topic ik dit niet meer van plan ben.

Groeten,

JayJay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 18:52:
[...]

Ik begrijp niet goed wat het "verzekerde verzenden" hiermee te maken heeft, noch wat de zin is het vastgestelde gebrek comfortabel op de shop af te wentelen middels een RMA als wij nu al weten dat beide geen rol van betekenis mogen spelen bij het verhalen van de vastgestelde schade.
Verzekerd verzenden of niet, ik verzend nooit iets zonder verzekering, zeker omdat je zo zelf enige controle over je zo gewaardeerde imago houdt. :+
Het is aan jou de verzending smooth te laten verlopen en je hebt intussen al eerder aangegeven dat hier toch echt het een en ander is misgegaan door je eigen slordigheid.
Misschien ben je 227x uiterst zorgvuldig geweest, dit keer was je dat niet, neem daar dan ook de beleefde verantwoordelijkheid voor.

[...]

Misschien omdat er nu tijdens transactie no228 het een en ander behoorlijk is misgelopen??
Wil je nu je verantwoordelijkheid ontlopen omdat je maar liefst 227x eerlijk bent geweest en moet deze rekenmethode nu vóór jou pleiten??

[...]

Het beeld dat de TS van je schetst wordt intussen door je eigen reacties bevestigd.
Het beeld van iemand die gelukkig niet te beroerd lijkt zijn verontschuldigingen aan te bieden (zoveel credit krijg je ook), maar daar verder géén consequenties aan wenst te verbinden. ;)

[...]

Het lijkt mij beter de reacties in deze fase transparant en gebundeld te houden.
De koper zegt dat het aan de verzending ligt , ik ben van mening dat dit niet zo is gezien ik het juist en goed concreet verpakt heb daar sloeg de reactie verzekerd verzenden op.

Verder geef ik nu nogmaals aan dat beeld dat TS schets niet juist is , en ik mij inderdaad in de zeik genomen voel omdat dit kant noch Wall slaat , enige wat ik nogmaals aangeef is dat ik io shield vergeten ben en er een schroefje is blijven zitten en dat de verzending verpakking dusdanig in orde was dat onmogelijk is dat cpu socket daardoor scheef is gegaan , ik vermoed dat de koper zelf gefaald heeft met cpu monteren en mij dit probeerd op elke manier inmiddels in mijn schoenen te schuiven en ja ik ben begaan met de situatie gezien mijn "waardering" op tweakers.

Groeten

JayJay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JayJay schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 18:57:
[...]
Alom al hele vervelende zaak en ik voel mij goed ...... erover . Maar dat houdt niet opeens in dat als de koper bij voor lul probeerd te zetten ik opeens zwicht om geld terug te storten ik heb dit overigens wel overwogen maar gezien de tijdsduur van 2 weken en de rare reacties en nu dit topic ik dit niet meer van plan ben.
Je beroept je nu (zonder ook maar ergens op de kritieken in te gaan) op omstandigheden die nooit gaan standhouden en je eigen reputatie geen enkele eer doen, beter dan Floppus het hier verwoordt lijkt mij niet mogelijk.

Lees zijn constructieve reply nog eens goed door, laat het vooral even bezinken en doe daarna wat verstandig is zolang dat nog kan, want bij mij zou met deze onredelijke patstelling, na een ontbinding van de koop, een niet-vrijblijvende uitnodiging volgen op de zitting te verschijnen en dan ga je echt onnodige kosten maken. ;)
Laat het liever niet zo ver komen, je magere verdediging houdt geen enkele stand, zo die er al is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
[...]

Dan heb jij niet goed gelezen wat de verzender heeft gezegd want ik ben de verzender en de verzender zegt dat pakket in 2 dozen met bescherming (esd statische zak en horizon box bescherming in de 2e doos waar de 1e doos inzit) heeft verstuurd.

Ik heb netjes de factuur gestuurd , ik shield gestuurd en sorry gezegd voor feit dat io shield vergeten was en schroefje nog in het moederbord zat.

Groeten,

JayJay
Hoo Hoo Hoo, nu ben je de boel aan het verdraaien. Toen ik mijn processor er op ging monteren, toen zag ik dat een van de pinnetjes verbogen was!!! Ik heb niet eerst mijn processor gemonteerd, en toen eraf gehaald?
Lees je dm's er maar op na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
[...]

Groeten,

JayJay
En dan nog wat, ik had alles, MAAR DAN OOK ALLES, geanonimiseerd. Dus er is maar 1 iemand schuldig aan het te kakken zetten en dat ben jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:45

LankHoar

Langharig tuig

dehardstyler schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 19:20:
[...]

En dan nog wat, ik had alles, MAAR DAN OOK ALLES, geanonimiseerd. Dus er is maar 1 iemand schuldig aan het te kakken zetten en dat ben jij.
Mensen, ik snap dat de gemoederen hoog oplopen bij een situatie als deze, echter lijkt het me compleet onverstandig om op deze wijze verder te praten. Probeer er op een vriendelijke manier uit te komen, en niet door elkaar zo het vuur aan de schenen te gaan leggen. Dat gaat geen van beiden helpen :)

Verder kan ik mijn alleen maar aansluiten bij Bhagavad's reactie, en dat is met hetgeen dat Floppus al mooi heeft uiteengezet.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
LankHoar schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 19:23:
[...]

Mensen, ik snap dat de gemoederen hoog oplopen bij een situatie als deze, echter lijkt het me compleet onverstandig om op deze wijze verder te praten. Probeer er op een vriendelijke manier uit te komen, en niet door elkaar zo het vuur aan de schenen te gaan leggen. Dat gaat geen van beiden helpen :)

Verder kan ik mijn alleen maar aansluiten bij Bhagavad's reactie, en dat is met hetgeen dat Floppus al mooi heeft uiteengezet.
Sorry je hebt gelijk. Maar dit is zo frustrerend! :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 19:43
JayJay schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:59:
Beste mede tweakers & TS,

Groeten,

JayJay
Netjes dat je hier even reageert! _/-\o_

Als ik jou was zou ik het lekker zo laten. Ik vind de communicatie van de koper nog steeds ontzettend bot, dus misschien leert ie zo nog eens een beetje netjes communiceren. :D

Zoals iemand anders al zei.. met stroop vang je meer vliegen dan met azijn!
Maar dit is zo frustrerend! :(
En dat dacht JayJay waarschijnlijk ook toen hij met jou moest communiceren. :F

[ Voor 14% gewijzigd door FragDaddy op 10-06-2016 19:50 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 16:51
Nou ik verbaas mij eigenlijk ook over de toon van de koper..
Ook hoe je omgaat met de verzonden factuur, de toon waarop ik was al direct klaar met je geweest.

Ik snap niet waarom je dit dan niet eerder is opgevallen als je al zo teleurgesteld bent.
Dat je niet eerder dan die 2 weken nakijkt hoe alles is als het dan toch zo makkelijk te zien is.
Hoe kan je dat niet hebben gezien toen je zo teleurgesteld was al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Katerin schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 20:03:
Nou ik verbaas mij eigenlijk ook over de toon van de koper..
Ook hoe je omgaat met de verzonden factuur, de toon waarop ik was al direct klaar met je geweest.

Ik snap niet waarom je dit dan niet eerder is opgevallen als je al zo teleurgesteld bent.
Dat je niet eerder dan die 2 weken nakijkt hoe alles is als het dan toch zo makkelijk te zien is.
Hoe kan je dat niet hebben gezien toen je zo teleurgesteld was al?
Omdat ik alles gewoon opzij gelegd heb en wat anders ben gaan doen, juist omdat ik zoals je zelf al zegt zo teleurgesteld was. De vrijdag dat ik de DM stuurde dat de pin scheef was, had ik zelfs speciaal vrij genomen om de PC te bouwen. Ik heb inderdaad bot gereageerd, heb ik ook al meerdere keren toegegeven. Maar dat noemen ze frustratie en heb er op dat moment geen rekening mee gehouden dat het als bot ervaren kon worden. Hoe zou je zelf reageren als er zoveel mis gaat tijdens een verzending? Terwijl hij als een goede verkoper bekend staat. ( gezien de V&A reviews ) En uitgerekend die persoon stuurt je een pakket waar veel mis mee is. Dat vind ik zeer frustrerend en dat heb ik inderdaad laten merken!

[ Voor 9% gewijzigd door dehardstyler op 10-06-2016 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 18:51
Op een socket moet altijd het beschermkapje zitten bij versturen. Zo niet dan is de kans op schade groot en heb je als verkoper/verzender de schijn ALTIJD tegen. En ja dat kapje zit bij elk moederbord. Kwijt geraakt denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

JayJay schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 18:57:
[...]want zoals jij het stelt trekt ik als verkoper altijd aan het korste eind
Klopt.

Edit;

Laten we de context even helder schetsen met mijn opmerking... Ik heb het hier over verkoop tussen bedrijf (wat je duidelijk niet bent) en consument. Ik weet oprecht niet hoe dit geregeld is tussen consument-consument, maar hier kan @Floppus vast iets zinnigs over vertellen.

Als koper jouw moederbord had afgehaald, dan had hij onderzoek kunnen plegen en ter plekke kunnen constateren dat het moederbord niet conform zijn verwachtingen was (tot op zekere hoogte) en had hij de koop kunnen staken. Door deze te laten verzenden en ongezien -- op basis van vertrouwen -- te kopen van jou, is hij bij wet beschermd. Deze bescherming (en dus risico verkoper) geldt tot en met het aannemen van het pakketje. Hoe het pakketje wordt verzonden is dus een keuze van verkoper.

Daarnaast is er een non-conformiteitsbeginsel en mag koper verwachten dat het een goed product is, wat hij redelijkerwijs niet heeft kunnen controleren bij jouw thuis. Bijvoorbeeld; je gaat niet een hele computer bij jouw thuis assembleren om te controleren of een usb-poort werkt. In dit geval ligt de bewijslast voor de eerste 6 maanden bij verkoper (leveren van goed product).

Natuurlijk zitten er allerlei mitsen en maren aan, maar ik ben dan ook geen jurist ;)

[ Voor 76% gewijzigd door Hokkie op 10-06-2016 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 14:00
Dit zijn de problemen anno 2016 😞
Man man man, beetje relativeringsvermogen bij beide lijkt mij geen slecht plan. Verder kan het topic nu wel dicht. Iedereen heeft zijn zegje nou wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 19:27
Waar ik stiekem benieuwd naar ben is of het gelukt is met rechtbuigen van het pinnetje. Als hiermee het probleem is verholpen loopt het nog met een sisser af.

Overigens ben ik ook van mening dat beide partijen niet handig hebben gehandeld. Laten we hopen dat ze beide leren van deze ervaring.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Bastie-88 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 21:43:
Waar ik stiekem benieuwd naar ben is of het gelukt is met rechtbuigen van het pinnetje. Als hiermee het probleem is verholpen loopt het nog met een sisser af.

Overigens ben ik ook van mening dat beide partijen niet handig hebben gehandeld. Laten we hopen dat ze beide leren van deze ervaring.
Ik ga dit zelf niet doen, in verband met risico. Ik vind het eerlijk gezegd onacceptabel dat ik dit voor mijn rekening moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
dehardstyler schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 21:53:
[...]

Ik vind het eerlijk gezegd onacceptabel dat ik dit voor mijn rekening moet nemen.
Zoiets moet je dan gelijk melden bij ontvangst en niet na 2 weken. Hoe had je zelf gereageerd als iemand met dit kwam 2 weken na ontvangst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
PilatuS schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:10:
[...]

Zoiets moet je dan gelijk melden bij ontvangst en niet na 2 weken. Hoe had je zelf gereageerd als iemand met dit kwam 2 weken na ontvangst ?
Ik zal je eerlijk zeggen, en daar moet je mij dan maar op vertrouwen, dat ik het altijd netjes op zou lossen. Al is het maar de helft van het geld. Als ik zelf veel fouten gemaakt zou hebben, had ik het maar goed moeten doen. Dat zou dan in ieder geval deels mijn verantwoordelijkheid zijn. Daarom zorg ik altijd dat ik mijn eigen zaken op orde heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet waar je mee zit. De verkoper is twee dingen vergeten....En verder een vastzittend schroefje en scheef pennetje.

Pennetje rechtbuigen en het schroefje doet niet af van de functionaliteit van het mb, het is immer ook een tweedehands...

Verder werk je mij gigantisch op mijn zenuwen door je manier van schrijven en beargumenteren. Ik had je al veel eerder genegeerd. Dus hulde voor de verkoper dat hij je nog zo netjes te woord staat ondanks je onredelijk gedrag.

Kortom niet zeuren, buig dat pennetje recht en ga lekker computeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
dehardstyler schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:14:
[...]

Ik zal je eerlijk zeggen, en daar moet je mij dan maar op vertrouwen, dat ik het altijd netjes op zou lossen. Al is het maar de helft van het geld. Als ik zelf veel fouten gemaakt zou hebben, had ik het maar goed moeten doen. Dat zou dan in ieder geval deels mijn verantwoordelijkheid zijn. Daarom zorg ik altijd dat ik mijn eigen zaken op orde heb.
Maar wat is nou het doel van dit topic? Tot zover lijkt het gewoon ventileren van frustraties op de verkoper zonder doel... Wil je geld terug, een publiek excuses oid enz enz...
Buig dat ene pinnetje recht, kijk of het werkt: zo ja niks aan de hand dus, storm in een glas water en zo nee dan kan je gaan kijken of jij, verkoper en de winkel iets kunnen oplossen.
Dat is nou eenmaal een risico van tweedehands en ook zeker de reden dat je op zijn minst even naar je aankoop moet kijken bij ontvangst, dan was dat pinnetje ook opgevallen ipv nu zoveel tijd later.
En zoals al zo vaak, je hebt hier het voordeel dat je rustig kan nadenken wat je typt voordat je op 'Verstuur' klikt, gebruik die tijd om e.a. wat 'constructiever' te verwoorden ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FragDaddy schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 19:48:
Netjes dat je hier even reageert! _/-\o_
Het zou pas echt netjes zijn als de verkoper het door hemzelf gecreëerde probleem zou oplossen. ;)
Dat gaat net iets verder dan hier tamelijk vrijblijvend te reageren.
Als ik jou was zou ik het lekker zo laten. Ik vind de communicatie van de koper nog steeds ontzettend bot, dus misschien leert ie zo nog eens een beetje netjes communiceren. :D
Dat de toon van de discussie anders kan daar is vriend en vijand het geloof ik wel over eens, zelfs de betrokken partijen erkennen dat.
Maar hoe kun je nu een advies geven dat direct een zompig moeras inleidt, alleen omdat de toon van een vd partijen je niet van meet af aan aanstaat. :?
De toon van de verkoper is hier anders ook niet mis en weinig constructief.

Dat is hetzelfde als dat ik jouw autoschade niet hoef te betalen die ik heb veroorzaakt als jouw toontje mij daarna niet aanstaat. :+
Je begrijpt toch hopelijk ook zelf wel dat daar niemand in zal meegaan, je bent nu twee dingen met elkaar aan het verwarren en dat is niet zo behulpzaam in deze moeizame discussie.
Een discussie die overigens niet eens meer over "betwistbare meningen" gaat waarover je met elkaar kunt verschillen, maar over redelijke harde gegevens/feiten, waarover ook de twee partijen het eens lijken te zijn.

Het lijkt mij vervolgens in niemands voordeel om daarna je kont megadwars tegen de krib te gooien.
Zo moeilijk hoeft een oplossing niet te zijn.

Ik geloof meteen dat dit alletwee hele lieve jongens zijn die gewoon ergens een verkeerde afslag hebben genomen en die nu de weg terug kwijt zijn geraakt.
"Persoonlijke meningen" over deze heren gaan nu helemaal niemand meer helpen, stap daar volwassen overheen en zoek en pak de meest logische oplossing.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2016 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

*knip* Het is tenenkrommend ergerlijk hoe de TS als koper constant met gestrekt been er in gaat. En wat nog het meest ergerlijk is, dat de koper pas na 2 weken ziet dat een pennetje krom is en dan reageert. IO-shield of niet, hij had er binnen 2 dagen al achter kunnen zijn. En dat schroefje....

14 dagen de tijd genomen.... nee, dat ruikt naar iets anders, denk dat TS zelf wat verkloot heeft en nu de zielige koper uit wil hangen....

Maar tja, het is woord tegen woord en niemand gaat hier uit komen. Maar TS mag blij zijn dat verkoper geen bedrijf is, anders had verkoper nog een claim kunnen doen tegen reputatieschade met zo een topic.

Dus om koper en verkoper tegen zichzelf in bescherming te nemen *knip*

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 11-06-2016 01:50 . Reden: svp niet doen. ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wim-Bart schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 01:45:
[mbr]*knip*[/] Het is tenenkrommend ergerlijk hoe de TS als koper constant met gestrekt been er in gaat. En wat nog het meest ergerlijk is, dat de koper pas na 2 weken ziet dat een pennetje krom is en dan reageert. IO-shield of niet, hij had er binnen 2 dagen al achter kunnen zijn. En dat schroefje....
Floppus in "Afhandeling gebreken tweedehands aankoop"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Helaas is dit verworden tot het soort topic wat er voor gezorgd heeft dat men in V&A Feedback niet meer wil dat er openbaar gediscussieerd over feedback e.d., maar de koper en verkoper via DM moeten overleggen. De stoorzenders met meningen werken alleen averechts.

Het is duidelijk dat de communicatie van beide kanten niet lekker gelopen is. Het advies in Verwijderd in "Afhandeling gebreken tweedehands aankoop" staat, en ik stel voor dat de twee partijen opnieuw in overleg gaan, en dit constructief gebeurt van beide kanten. Reboot, start again.

Ik hang hier echter wel een slotje aan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.