Nieuwe processor met scheve pinnetjes :(

Pagina: 1
Acties:
  • 418 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 12:05

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Ik kreeg vandaag een nieuwe processor binnen die onderdeel had moeten uitmaken van een leuke upgrade. Helaas zag de processor er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.schmitz3/Pinnen.jpg
Het betreft dus een boxed Pentium 4 2.4 ghz die nog netjes in een onbeschadigde, in origineel Intel cellofaan gesealde doos zat. Zoals je wellicht ziet, zitten er een aantal pinnetjes helemaal scheef (een stuk of 5). Het ding is nog helemaal niet uit de plastic binnenverpakking geweest, dus dit moet volgens mij al ergens in de fabriek of bij het inpakken mis zijn gegaan. Balen, want nu kan ik dus niet van het weekend de boel gaan inbouwen :(. Heeft iemand dit wel eens vaker meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik heb het per ongeluk zelf een keer gedaan. Pinnetjes recht gebogen en hij werkte naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kun je die niet inbouwen? Gewoon voorzichtig met een pincet die pinnetjes rechtzetten, gaat prima hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Niet meegemaakt dat ie zo verkocht werd... wel een keer bij een oude pc een pinnetje verbogen. Heb ik gewoon weer rechtgebogen en hij deed het weer :P

Maar ik denk dat als jij ze rechtbuigt en ze per ongeluk afbreken je garantie weg is (had je maar terug moeten gaan/opsturen)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 12:03

Mentalist

[avdD]

Heb eens een Celly 433 met 1 krom pinnetje gehad.... Ook uit de doos (die droplullen hadden 'm in een plastic zakje in de doos van het mobo gedaan |:().

Ik had geen zin verzendkosten terug te betalen (postorder..) dus ik nam het risico en boog 'm terug (als ie was afgebroken had ik 'm ook kunnen terugsturen tenslotte, dan was ie zogenaamd in de doos afgebroken, hadden ze het maar beter moeten verpakken).

Maar de celly overleefde het en draait nog steeds :P

Als je die cpu bij de winkel om de hoek hebt gehaald zou ik 'm ZEKER terugbrengen. Als je 'm op internet hebt gekocht... Sja, eigenlijk ook in dit geval, want die cpu is nou niet echt goedkoop (en zelfs destijds dat ik die celly van mij kocht was die wel vrij goedkoop...relatief dan...).

Ik heb trouwens wel eens een gratis P133 cpu gekregen : helft van de pinnen krom :P

Ben ik leuk een avondje mee bezig geweest, maar hij deed het wel :o

[ Voor 16% gewijzigd door Mentalist op 11-01-2003 00:32 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Marv schreef op 11 January 2003 @ 00:27:
Niet meegemaakt dat ie zo verkocht werd... wel een keer bij een oude pc een pinnetje verbogen. Heb ik gewoon weer rechtgebogen en hij deed het weer :P

Maar ik denk dat als jij ze rechtbuigt en ze per ongeluk afbreken je garantie weg is (had je maar terug moeten gaan/opsturen)
Inderdaad, als ik de pinnetjes zou rechtbuigen en ze breken af, ben ik de garantie kwijt. Het doosje gaat dan ook ongeopend weer retour, maar ik vond het gewoon heel vreemd dat dit zo geleverd werd. Daar kan de winkel natuurlijk ook niks aan doen, want die hebben me juist een nog ongeopende doos geleverd, maar ik denk dat ik ze toch maar vraag of ze de volgende die ze sturen vooraf even zelf willen controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nofi, maar dat is echt onzin. Die pinnetjes breken echt niet af, wat denk je dat ze in de winkel gaan doen?

Pinnetjes breken pas af als ze los zitten (dan waren ze er al af geweest), of als je ze teveel heen-en-weer gaat zitten buigen. Gewoon rechtzetten kan geen kwaad hoor.

Maar goed, 't is jouw CPU..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelf heb ik wel eens met de botte kant van een aardappelschilmesjes een behoorlijk aantal pinnetjes rechtgezet.

Als je de achterkant van het mes in de lengterichting langs een diagonale rij pinnetjes legt kun je het éne pinnetje rechtduwen tot je niet meer verder kan omdat de rest van de pinnetjes dat tegenhouden.

edit:

Voor de duidelijkheid:

Afbeeldingslocatie: http://www.netninja.nl/files/duidelijkheid.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 00:33:
nofi, maar dat is echt onzin. Die pinnetjes breken echt niet af, wat denk je dat ze in de winkel gaan doen?
Ze zullen deze cpu vermoedelijk terugsturen naar hun leverancier, want als ik daar om vraag, krijg ik gewoon weer een ongeopende boxed cpu terug. Ik heb er wel vertrouwen in dat ze niet deze processor zelf proberen te 'herstellen' en me dan dezelfde weer terugsturen.
Maar goed, 't is jouw CPU..
Nou, eigenlijk is 't de CPU van de zaak, want deze komt in m'n nieuwe werk pc :P. Mede daarom ga ik er zelf ook liever niet aan pielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 00:33:
zelf heb ik wel eens met de botte kant van een aardappelschilmesjes een behoorlijk aantal pinnetjes rechtgezet.

Als je de achterkant van het mes in de lengterichting langs een diagonale rij pinnetjes legt kun je het éne pinnetje rechtduwen tot je niet meer verder kan omdat de rest van de pinnetjes dat tegenhouden.
Precies, alleen ik doe het met een bankpasje, past precies (voor amd k6-2 dan),
daar heb ik al zoveel cpu's van gefixt ;)

Moet je maar eens naar een beurs gaan, daar kan je vaak heel goedkoop zulke cpu's kopen,
ff thuis rechtzetten en dan verpatsen, kassa ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ooit een geheel gemolde pentium 166mmx (stond geen enkel pinnetje meer recht) prima aan de praat gekregen...dat ding draait nog steeds bij een kennis van me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

niet aan gaan klooien man, terug naar de winkel dat ding, dan krijg je een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-10 21:16
Je kunt 2 dingen doen.(stond boven ook al)
1. Je hebt geen gedult en buigt ze terug.
2. Je hebt wel gedult en je eist een nieuwe bij de winkel.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 13:30
heb ik ook gehad, gewoon weer rechtbuigen, maar eerst even bellen met de zaak waar je m vandaan hebt, in verband met garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die pinnetjes kunnen dus gewoon WEL afbreken..... (zelf meegemaakt)
maar je kan ze ook gewoon proberen terug te buigen(1x buigen zal vast geen kwaad kunne :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monterey
  • Laatst online: 14-05 20:48
in de winkel zal bij deze cpu op zeker de pinnetjes worden recht gebogen ik doe het op de zaak met de botte kant van een afbreek mes gaat prima als je het voorzichtig doet.

bij deze is het nog best te doen voor iemand die het nog nooit heeft gedaan erger word het als je hem bv op de grond heb laten vallen en er dan een veel grotere hoeveelheid kromme poten zijn.

zo had ik laatst 2 trays vol met deze jongens die op mn werktafel uit elkaar vlogen omdat het elastiekje wat normaal om de tray's zit eraf was dus toen had ik er een 20 tal met een veelvoud aan kromme pootjes als wat jij nu laat zien.

echter is het goed gekomen door ze een voor een voorzichtig weer recht te buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:49
Heb een keer een AMD K6/3+ 450 gehad in een socket7 bord met een grote spire socketA cooler erop die er ff afmoest: cooler zat aan de CPU vastgeplakt, klem kon aan 1 kant niet los. Ik aan de cooler beginnen te wrikken om dat ding los te krijgen, had ik beter niet kunnen doen: Cooler trok zo de CPU uit de gesloten socket weg. Aangezien de cooler aan 1 kant nog vast zat aan de socket werd de CPU naar 1 kant getrokken en had ik alle pinnen aan die kant verbogen :( Nok van de socket af en mobo dus ook niet goed meer :(

Uiteindelijk met zo'n bracket achter uit de PC die pinnen zitten rechtbuigen tot ie weer in de socket paste. Die CPU draait nu met dezelfde cooler en hetzelfde mobo nu al weer maanden als server :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb PRECIES het zelfde gehad :) Ff recht gebogen, erin gedaan en hoppa... werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook een keer gehad. Zo'n Cyrix 200 mhz uit een bak gehaald op de Pc Dumpdag.

Waren ongeveer de helft van de pinnetjes verbogen :(

Gewoon ff rechtbuigen dan doet ie het weeer, bij mij tenminste :D

Natuurlijk is het geen service van zo'n bedrijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit hep ik ook zow vaak gehat ben je een peecee aan t bouwen laat je per ongeluk die processor vallen :p nouja eerst ff *&(*^*^%*^% zeggen en dan gewoon heel rustig met een tangetje of zoals ze al zijden met een mes terug buigen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 11:19:
Dit hep ik ook zow vaak gehat ben je een peecee aan t bouwen laat je per ongeluk die processor vallen :p nouja eerst ff *&(*^*^%*^% zeggen en dan gewoon heel rustig met een tangetje of zoals ze al zijden met een mes terug buigen... :)
En jouw spelling bewijst dat iedereen het kan :). nofi

Uhm.. Zelf ook weleens wat pinnetjes teruggebogen. Eigenlijk heb je vier opties.

1. Zelf buigen; (eerlijk)
2. Omruilen; (eerlijk)
3. Eerst zelf buigen en dan omruilen;
3.1. Eerst informeren; (eerlijk)
3.2. Niet eerst informeren. (niet eerlijk)

Expanding the inexpandable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:23

WouterG

Dit is geen ondertitel

Bij een pentium 90 van me is het fout gelopen. Had ineens een pinnetje los. En toch heel voorzichtig gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Zo te zien een boel enthousiaste 'pinnen-buigers' hier ;).
Ik ga zelf toch maar niet aan deze processor prutsen, al was het maar om geen financieel risico te lopen. Wat mij echter zo verraste is dat deze processor op deze manier beschadigd is, terwijl hij nog helemaal in een goed beschermende, onbeschadigde verpakking zat. Ik lees hierboven wel dat mensen zelf wel eens pootjes hebben verbogen of dit hadden bij processors die van een tray kwamen, maar het betreft hier dus een boxed processor, in ongeopende verpakking. Je zou toch verwachten dat dit bij controle in de fabriek niet voor zou mogen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

jasjenl schreef op 11 January 2003 @ 12:52:
Zo te zien een boel enthousiaste 'pinnen-buigers' hier ;).
Ik ga zelf toch maar niet aan deze processor prutsen, al was het maar om geen financieel risico te lopen. Wat mij echter zo verraste is dat deze processor op deze manier beschadigd is, terwijl hij nog helemaal in een goed beschermende, onbeschadigde verpakking zat. Ik lees hierboven wel dat mensen zelf wel eens pootjes hebben verbogen of dit hadden bij processors die van een tray kwamen, maar het betreft hier dus een boxed processor, in ongeopende verpakking. Je zou toch verwachten dat dit bij controle in de fabriek niet voor zou mogen komen.
Heel verstandig. De kans is nihil dat je m sloopt met rechtbuigen maar ALS het mis gaat baal je ook gruwelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kan het me goed voorstellen dat je het niet aandurft. Dit is nog te regelen door de shop waar je hem gekocht hebt, afgebroken pinnetjes zullen ze wat minder gelukkig mee zijn. Wat je doet is gewoon het serienummer van de proc opschrijven. Of beter nog: eigenlijk hoef je niks op te schrijven, als zij de verpakking openen weet jij dat ze eraan hebben gezeten. Of zitten P4's niet in dichtgelijmd plastic?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 11 januari 2003 @ 12:59:
Kan het me goed voorstellen dat je het niet aandurft. Dit is nog te regelen door de shop waar je hem gekocht hebt, afgebroken pinnetjes zullen ze wat minder gelukkig mee zijn. Wat je doet is gewoon het serienummer van de proc opschrijven. Of beter nog: eigenlijk hoef je niks op te schrijven, als zij de verpakking openen weet jij dat ze eraan hebben gezeten. Of zitten P4's niet in dichtgelijmd plastic?
Een P4 zit in een hardplastic verpakking die erg stevig aan elkaar vastgemaakt zit :) (met lijm o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 19:45
Proberen bij je verkoper terug in te wisselen want als ze per ongeluk afbreken ben jij de pineut. Willen ze het niet terug inwisselen (heb ik ook al gehad hoor) dan ga je gewoon niet meer naar die winkel en probeer je het toch zelf (op eigen risico) maar als ze maar 1 keer gebogen zijn mag je ze terug rechtbuigen hoor. Ze mogen gemiddeld 3 keer in de zelfde zin gebogen zijn en 1 tot 2 keer in tegenovergestelde zin (eigen ervaring) voor ze afbreken.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 21:25
Ik zou het niet doen, ik zou teruggaan, beter iets langer wachten dan dat je zometeen naar de winkel moet met afgebroken pinnentjes en je moet gaan vertellen dat je met een mes aan de pinnetjes heb lopen kloten oftewel je proc kwijt bent en nix vergoed krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Hier wel eens een pentium 75 CPU gehad (ja paar jaar terug toen ik met computers begon) waar pinntje volledig krom en al eens door iemand anders recht gebogen zonder succes bla bla. Iig toen ik nogmaals ging buigen was het dag dag pinnetje. Toen stukje ijzerdraai gepakt, solderen, en cpu doetut weer :) maar dat zou ik niet doen met je P4 ;) gewoon terugbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze pinnetje kan je nog gewoon rechtbuigen,zoek alleen een heel klein tangetje,dan hoef je niet terug naar de winkel en doet je cpu het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:10
ff buigen met een kliene punt tang, mes bankpasje, of iets in die trand, spul breekt echt niet hoor

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
eeeeh, eerst zelf buigen dan omruilen. Pas alleen op dat je niet teveel buigt want dan heb je zeker een kans dat ze breken, denk aan metaalmoeheid.
Met een mes lijkt mij zelf beter dan met een bankpas.

Zoals kleefding zei, eerst even bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 18:58
Ik heb ooit eens een een CPU met een pincet omgebogen en een theelepeltje. Dat werkte prima. Moet je ff proberen wat her makkelijkst gaat, maar het is te verhelpen.
Pagina: 1