Protax schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:57:
Mensen nog tips voor mij?
Ik was een casual console Fifa player, elk jaar speelde ik een paar potjes en dan ging het spel weer in de kast. Sinds dit jaar heb ik het spel op de PC, en speel ik het dagelijks.
Ik moet zeggen, dat ik er wel beter in wordt maar ik ben geen skiller, en wordt met regelmaat goed afgeslacht.
Inmiddels speel ik in Divisie 6, en het gaat echt hopeloos, en ben ik vooral erg zoekende (zeker gezien mijn teams moet ik gewoon hoger kunnen komen).
Ik lees en bekijk veel op het internet, en probeer van alles uit, echter lijkt dit alleen maar averechts te werken. Ik ben dit jaar begonnen met 4-1-2-1-2 (2), 4-3-3 (4), 4-4-1-1, 4321 en nu heb ik ook een 3-4-2-1 squad gebouwd. Hoe zeer iedereen lyrisch is over de laatste formatie, wordt ik met mijn skills volledig weggespeeld over de flanken, en flitsen de vleugelspelers zo door mijn verdediging heen.
Tuurlijk het zal ook aan mijn skills liggen, maar misschien moet ik gewoon terug naar de basis en iets spelen wat voor een "beginner" het meest logisch is.
Meeste succes heb ik tot nu toe met 4-3-2-1 en 4-4-1-1 gehad.Kaatsen gaat prima, verdedigen en kansen creëren een stuk minder.
Wat zouden jullie adviseren? Waar haal ik meeste balans vandaan?
Voor stabiliteit zou ik voor 4-3-2-1 gaan, werkt deze FIFA heel goed.
Werk daarnaast ook met instructies, ik zet mijn vleugelverdedigers bv altijd op 'stay back while attacking' zo laten ze geen gaten over voor een counter-attack van je tegenstander.
Voor middenveld zou ik voor een sterk en/of lang middenveld gaan. Spelers zoals Kanté, renato sanches, marchisio, pastore werken heel goed voor mij.
Voorin houdt ik persoonlijk van snelle vleugels met veel dribbel. Dan kan je denken aan Mertens, Insigne. Kracht kan ook met Martial (heeft ook nog goede dribbel) en Williams.
In de spits kan je ofwel een lange,(kop) sterke spits zoals Lukaku o.i.d. zetten of je houdt het ook behendig door iets als ben yedder of musa of iets