Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Oh the joys of divisie 2, gisteren gespeeld tegen een gast die The_hague heet met een ado logo, na elk doelpunt van hem op pauze drukken en de volle seconden doorlopen en daarna nog even dabben en de replays volledig afkijken.

Het word met de dag kanslozer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-10 22:05
Thomas18GT schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:59:
[...]

En degene die 40 keer winnen hebben daar geen last van?
Of zijn die gewoon beter in het spel en kunnen ermee omgaan, omdat het een deel is van het spel?
Dat is natuurlijk een non-argument.
Het is gewoon aanwezig in enige mate. Wat voor invloed het heeft op het resultaat van de wedstrijd hangt af van de vaardigheid van de speler zelf. Als je heel erg goed hebt zul je er minder last van hebben dan wanneer je een minder goede speler bent die moeite heeft om kansen te creëren.
Daarnaast realiseer ik mij dat het gewoon onderdeel van het spel is. Er anders over denken levert alleen maar frustratie op.

Zelfs de beste spelers zie je er af en toe mee struggelen. Dat je je wedstrijden wint betekend niet dat het niet aanwezig is. Zo kan het best zijn dat je net met 3-2 wint in plaats van dat je met 5-0 het veld verlaat, gebaseerd op de vaardigheid van de speler zelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-10 13:18
Pyramiden schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:21:
[...]

Dat is natuurlijk een non-argument.
Het is gewoon aanwezig in enige mate. Wat voor invloed het heeft op het resultaat van de wedstrijd hangt af van de vaardigheid van de speler zelf. Als je heel erg goed hebt zul je er minder last van hebben dan wanneer je een minder goede speler bent die moeite heeft om kansen te creëren.
Daarnaast realiseer ik mij dat het gewoon onderdeel van het spel is. Er anders over denken levert alleen maar frustratie op.

Zelfs de beste spelers zie je er af en toe mee struggelen. Dat je je wedstrijden wint betekend niet dat het niet aanwezig is. Zo kan het best zijn dat je net met 3-2 wint in plaats van dat je met 5-0 het veld verlaat, gebaseerd op de vaardigheid van de speler zelf.
Precies mijn hele punt _/-\o_

Accepteer dat het onderdeel is van het spel en stop met bitchen erop (niet gericht aan jou hoor, in het algemeen :)). Leer ermee omgaan en gebruik het in je voordeel ipv erover zeiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klavan88
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-05-2021
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:20:
[...]

Ik speelde juist super relaxed tijdens seizoenen. Ik had promotie al binnen en hoefde in 4 wedstrijden nog maar 3 punten te halen voor de titel. Uiteraard niet gelukt terwijl ik mij gewoon 4 keer volledig heb zitten focussen en 4 keer de tegenstander heb gedomineerd, verdedigend goed stond maar gewoon lullige goals tegen kreeg. Dat bedoel ik dus met die momentum shift die veranderd. Opeens lukt het een slechte tegenstander om iets spectaculairs uit zijn mouw te toveren terwijl je eigen spelers die eerst nog super behendig waren trager worden waardoor hij een goaltje kan maken. Dit weekend tijdens WL ook gezien dat ik 30 schoten binnen de 16 had en dat vervolgens in de 85e minuut mijn tegenstander 1 van de meest fenomenale goals heeft gemaakt die ik heb gezien, dit was dan ook zijn eerste keer in mijn 16.

Speel vriendschappelijk en seizoenen gewoon op dezelfde manier. Momentum is gewoon een bitch als het je tegen werkt.

[...]

Niet iedereen heeft zoveel tijd om goed te worden als de pros. Zoek lekker een ander excuus vriend.
Je hebt het nu toch gewoon over voetbal? 't is niet omdat jij veel meer kansen krijgt dat je daarom gaat winnen ook éh, misschien zijn het lullige goals, maar komt doordat je zelf gefrustreerd raakt omdat je het maar niet lukt. Spelers die trager worden aan de 85e minuut is toch vrij logisch, niet? :)

Natuurlijk is't altijd zuur om op zo'n manieren te verliezen, maar ik zou dit absoluut niet op scripting steken of momentum of whatever. Je moet maar even een zwak moment hebben, verkeerde keuze maken door vb te switchen van speler, en je tegenstander zal er mogelijk van kunnen profiteren. 't zit allemaal in't kopje volgens mij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even heel wat anders, over black friday. Wat is er vorig jaar allemaal gebeurt? Ik lees dingen over extra toernooien, gratis packs, 100k packs die voor het eerst te koop zijn etc? Worden FIFA coins ook goedkoper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Thomas18GT schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:26:
[...]

Precies mijn hele punt _/-\o_

Accepteer dat het onderdeel is van het spel en stop met bitchen erop (niet gericht aan jou hoor, in het algemeen :)). Leer ermee omgaan en gebruik het in je voordeel ipv erover zeiken.
Amen! Sommigen blijven er gewoon te veel, te vaak en vooral te lang erin hangen. Het is nooit de fout van hun, het is altijd de fout van de ander etc. etc. Het wordt altijd als excuus voor alles aangedragen.
De realiteit is dat nagenoeg alles user error is. Ik geloof wel dat er een zeer beperkt "momentum" is, maar je hebt dat zowel mee als tegen. Alleen hoor ik hier nooit iemand die roept dat hij het momentum mee had.

Gisteren naar een twitch stream gekeken van een Nederlander. Die was ook zo aan het bashen op EA dat hij met zijn superteam niet goed speelde. Lag aan de tegenstander, lag aan EA etc. etc. Gaat die na de wedstrijd alle situaties analyseren en inzoomen hoe op miliseconde de bal beweegt etc. En elke oneffenheid aangrijpt om maar te schreeuwen dat alles hem tegen zit.
Tsja..... gewoon kansloos vind ik.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrMistral schreef op woensdag 09 november 2016 @ 06:51:
[...]

Welke bedoel je?

[...]

https://www.easports.com/...chemistry-works-in-fut-17

Hier nog een uitleg van dit jaar. Ik was vergeten de team chem erbij op te tellen. Invullen in de formule geeft bij een team chem van 100:
25(=100×0.25)+(40(of 50 in jouw geval)×0.75)= 55.

Alles lager dan 4 player chem komt dus onder de 50 uit.
Dat houdt in:

[...]

In tegenstelling tot wat eerder werd beweerd in dit topic worden subs dus wel beïnvloed in hun chem. De player chem bij een invaller is dus altijd 5. Dit levert een score op van 62.5 bij een team chem van 100.

Misschien handig voor in de TS btw? Hier komen namelijk altijd vragen over :)
Dank je voor je uitgebreide reactie, erg waardevol! Ik denk alleen niet dat de TS erg proactief is om dit erbij te zetten. #beentheredonethat

Maar trek ik de juiste conclusie dat onder de 50 een penalty volgt, maar boven de 50 niet? Dus als Ronaldo op chem 5 staat, blijft hij functioneren als chem 10 als de team chem 100 is?
Vissert schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:29:
Even heel wat anders, over black friday. Wat is er vorig jaar allemaal gebeurt? Ik lees dingen over extra toernooien, gratis packs, 100k packs die voor het eerst te koop zijn etc? Worden FIFA coins ook goedkoper?
Lastig om de parallel te trekken met vorig jaar. Omdat dit keer er andere factoren zijn in fifa17 dan fifa16 tov fifa15.
FIFA coins zijn niet goedkoper geweest, gratis packs geloof ik ook niet (kan me niet herinneren). Het is meer een groot aanbiedingen festival. Dus 100k packs en vaker/meer gelimiteerde packs voor de hele community (wie er eerst bij is, wie het eerst beet heeft).

[ Voor 45% gewijzigd door Bean77 op 09-11-2016 10:56 ]

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vissert schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:00:
[...]

Toch apart dat ik dan nergens last van heb. De tweede goal was iet wat geluk maar bij de eerste stond je hele team aan de grond genageld door het prachtige tiki taka spel :p

[...]

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen denk ik :+
Geloof wat je wil. Net als Thomas het stoomlocomotiefje wat continu loopt te trollen. Iedereen behalve een paar mensen hier zien onverklaarbare dingen, of het nu de brakke engine, physics of momentum is.
klavan88 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:27:
[...]

Je hebt het nu toch gewoon over voetbal? 't is niet omdat jij veel meer kansen krijgt dat je daarom gaat winnen ook éh, misschien zijn het lullige goals, maar komt doordat je zelf gefrustreerd raakt omdat je het maar niet lukt. Spelers die trager worden aan de 85e minuut is toch vrij logisch, niet? :)

Natuurlijk is't altijd zuur om op zo'n manieren te verliezen, maar ik zou dit absoluut niet op scripting steken of momentum of whatever. Je moet maar even een zwak moment hebben, verkeerde keuze maken door vb te switchen van speler, en je tegenstander zal er mogelijk van kunnen profiteren. 't zit allemaal in't kopje volgens mij :).
Het zit niet in het hoofd als je na het terug kijken wat een wedstrijd in alle rust dezelfde stomme fouten ziet. Maar zoals hierboven mag je geloven wat je wil.

P.s. 85e minuut was het 1 op het andere moment. Maar dat is natuurlijk ook te verklaren dat ik opeens in een split second de slechtste Fifa speler ooit ben :')

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2016 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:57:
[...]

Geloof wat je wil. Net als Thomas het stoomlocomotiefje wat continu loopt te trollen. Iedereen behalve een paar mensen hier zien onverklaarbare dingen, of het nu de brakke engine, physics of momentum is.

[...]

Het zit niet in het hoofd als je na het terug kijken wat een wedstrijd in alle rust dezelfde stomme fouten ziet. Maar zoals hierboven mag je geloven wat je wil.

P.s. 85e minuut was het 1 op het andere moment. Maar dat is natuurlijk ook te verklaren dat ik opeens in een split second de slechtste Fifa speler ooit ben :')
Het is niet nodig om nu weer kinderachtig te zitten doen over tweakers. Hij is thomas, jij bent Niels, ik ben Bean etc etc. Zullen we het hier gewoon bij houden? Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Bean77 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:41:
[...]

Amen! Sommigen blijven er gewoon te veel, te vaak en vooral te lang erin hangen. Het is nooit de fout van hun, het is altijd de fout van de ander etc. etc. Het wordt altijd als excuus voor alles aangedragen.
De realiteit is dat nagenoeg alles user error is. Ik geloof wel dat er een zeer beperkt "momentum" is, maar je hebt dat zowel mee als tegen. Alleen hoor ik hier nooit iemand die roept dat hij het momentum mee had.

Gisteren naar een twitch stream gekeken van een Nederlander. Die was ook zo aan het bashen op EA dat hij met zijn superteam niet goed speelde. Lag aan de tegenstander, lag aan EA etc. etc. Gaat die na de wedstrijd alle situaties analyseren en inzoomen hoe op miliseconde de bal beweegt etc. En elke oneffenheid aangrijpt om maar te schreeuwen dat alles hem tegen zit.
Tsja..... gewoon kansloos vind ik.
Wat was zijn naam?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas18GT
[...]

Oh ik zeg ook helemaal niet dat Fifa bugvrij is oid hoor, er zitten er genoeg in en iedereen heeft er wel eens voordeel of nadeel van, aan het eind van het jaar zal dat zo ongeveer wel weer gelijk zijn. Ook zal er wel iets van "momentum" in zitten, het heeft alleen geen zin om hierover te zeuren, keer op keer, dag in dag uit. Leer er nou gewoon mee om gaan. Als je merkt dat het wat minder gaat tik je de bal rustig rond en ga je geen rare dingen uithalen die toch niet lukken, maar blijf je rustig (hoe moeilijk dat soms ook is :+ ).

Gratis tip van deze stoomlocomotief >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-10 00:13
Deel 123912 van deze discussie...
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/LFlT04CTtrwc/giphy.gif

FIFA Benelux Administrator

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dit is natuurlijk zwaar offtopic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Wanneer denken jullie dat de prijzen weer flink zullen gaan dalen? Heb nu 200k gespaard en div 4 gehaald met mijn low budget team >> http://www.futhead.com/17/squads/1684389/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:27
[...]

[...]

Jij kan echt alleen maar zeuren hea. Begrijp me niet verkeerd hoor want er zitten echt wel bugs in Fifa die soms in je nadeel werken maar jij spant toch wel de kroon. Ik denk dat jij serieus iedere keer dat je verliest begint over momentum en dat je toch echt had moeten winnen. Als het zo vaak tegenzit probeer dan is wat anders man. Vervang je selectie, vervang je opstelling, andere custom tactic maar boven alles, ACCEPTEER DAT ER MENSEN BETER ZIJN DAN JIJ!
ind0mi schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:32:
Wanneer denken jullie dat de prijzen weer flink zullen gaan dalen? Heb nu 200k gespaard en div 4 gehaald met mijn low budget team >> http://www.futhead.com/17/squads/1684389/
Dat is koffiedik kijken. Je weet dat de prijzen rond Black Friday dalen, maar ervoor of erna weet niemand. Daarnaast is ook zeker dat hoe dichter we bij kerst komen, hoe verder de prijzen zullen dalen. Tussen kerst en oud en nieuw zijn deze dan meestal op z'n laagst.

[ Voor 19% gewijzigd door Arwintju op 09-11-2016 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arwintju schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:33:
[...]

Jij kan echt alleen maar zeuren hea. Begrijp me niet verkeerd hoor want er zitten echt wel bugs in Fifa die soms in je nadeel werken maar jij spant toch wel de kroon. Ik denk dat jij serieus iedere keer dat je verliest begint over momentum en dat je toch echt had moeten winnen. Als het zo vaak tegenzit probeer dan is wat anders man. Vervang je selectie, vervang je opstelling, andere custom tactic maar boven alles, ACCEPTEER DAT ER MENSEN BETER ZIJN DAN JIJ!
Ik weet dat er mensen beter zijn maar soms lijkt het nergens op hoe anders een team kan spelen. Ik zeg hier toch ook dat ik de vriendschappelijke potjes die ik gisteren heb gespeeld op een bizarre manier heb gewonnen. Benieuwd of je dit ook hebt meegenomen in je oordeel over mij.

Ik vind het prima om te verliezen als ik compleet van het veld wordt getikt. We kunnen ook terug gaan naar meningen die continu veranderen, penalties die gegeven zouden moeten worden over formatie switches (want dit gebeurd natuurlijk niet tijdens een echte wedstrijd), de pech/luck factor ondanks alle lucky goal filmpjes, speler reviews zonder onderbouwing terwijl iedereen hier waarschijnlijk ook nog eens anders speelt en zo kan ik nog wel even door gaan.

P.s. Er is hier maar 1 keizer door nog meer berichten weet te plaatsen over dit spel ;)
wildcardxl schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:08:
Oh the joys of divisie 2, gisteren gespeeld tegen een gast die The_hague heet met een ado logo, na elk doelpunt van hem op pauze drukken en de volle seconden doorlopen en daarna nog even dabben en de replays volledig afkijken.

Raak je aan gewend. Helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
We kunnen natuurlijk ook de rant posts/discussies verplaatsen naar de daily f** thread op reddit en hier zonder verdergaan en alleen over de items discusseren die we wel kunnen beïnvloeden.

Als een modje dit ook een soortgelijk statement aan de quick reply box toevoegt is het helemaal klaar
* Bossie is ook niet helemaal onschuldig uiteraard

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
Duuuusss

Zullen we met z'n allen een speler opkopen om zo zijn prijs op te drijven en allemaal winst te maken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shvbvxx
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17-02-2021
Ik heb me gister geplaatst voor de Weekend League op mijn tweede account met dit team: http://www.futbin.com/17/squad/285844 eerste poging en gelijk geplaatst.
Reus was een loan speler trouwens.. :)

Inmiddels heb ik het team wat aan kunnen passen, 10 gewonnen 1 gelijk 2 verloren 8)
http://www.futbin.com/17/squad/285890

Team speelt heerlijk op dit moment, icm custom tactics _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Shvbvxx op 09-11-2016 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-10 00:13
Bossie schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:06:
[...]

We kunnen natuurlijk ook de rant posts/discussies verplaatsen naar de daily f** thread op reddit en hier zonder verdergaan en alleen over de items discusseren die we wel kunnen beïnvloeden.

Als een modje dit ook een soortgelijk statement aan de quick reply box toevoegt is het helemaal klaar
* Bossie is ook niet helemaal onschuldig uiteraard
We moeten gewoon een denkbeeldige grens hebben waarbij we zelf beseffen of een discussie uit de hand loopt of niet. Een welles/nietes discussie waar geen eind aan komt en waar persoonlijke aanvallen worden gekozen komen dit topic niet ten goeden. Natuurlijk moeten we allemaal af en toe even ons ei kwijt als het niet goed loopt of als het goed gaat. Alleen als dit topic alleen maar uit die rants bestaat schiet het topic aan z'n doel voorbij.

---

Ik moet zelf nog even kijken of ik een team wil samenstellen voor de aankomende Weekend League. Door de afgelopen WL wel al geplaatst, maar dit weekend niet zo'n zin om weer zoveel tijd er aan kwijt te zijn.

FIFA Benelux Administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij speelde met IF ronaldo voorin. Heeft meestal wel de meeste kijkers wat betreft Nederlands gesproken channel op twitch. Zijn naam is mij ontgaan. Heeft een bril, schreeuwt alsof hij de broer van Castro is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt er nog wat verdiend aan spelers? Buiten de SBC's om enzo.. Ben zelf over het algemeen niet echt gelukkig met het handelen van spelers, en zeker nu ik veel coins heb, ben ik wat huiverig om veel uit te geven om te traden. Manager contracten en fitness kaarten doe ik nu veel. Op zich gaat dat best goed, maar echt opschieten doet het niet. :P

En die fitness kaarten zijn steeds moeilijker in te kopen voor weinig.

Door wat geluk met packs (screamer Lukaku en Hazard NIF) wel aardig wat coins binnen geharkt. Nu een miljoen.

Of is dat lucratieve traden van spelers nu wel een beetje voorbij met black friday in zicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-10 00:29
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:26:
Wordt er nog wat verdiend aan spelers? Buiten de SBC's om enzo.. Ben zelf over het algemeen niet echt gelukkig met het handelen van spelers, en zeker nu ik veel coins heb, ben ik wat huiverig om veel uit te geven om te traden. Manager contracten en fitness kaarten doe ik nu veel. Op zich gaat dat best goed, maar echt opschieten doet het niet. :P

Door wat geluk met packs (screamer Lukaku en Hazard NIF) wel aardig wat coins binnen geharkt. Nu een miljoen.

Of is dat lucratieve traden van spelers nu wel een beetje voorbij met black friday in zicht?
In shirts van grote clubs handelen gaat opzich ook wel lekker. Inkopen voor 150 verkopen voor 1000. Bijna 1k winst telt altijd wel weer lekker mee met 10 shirts in de verkoop per dag ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riemer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:35
Speel al heel wat jaartjes FIFA en ben fut founder en al die discussies over momentum / scripting e.d. ook al tig x voorbij zien komen.

Ik ben zelf een posession speler en leg me er bij neer dat er spelers zijn die liever op de counter spelen. Ja dat kost mij soms wat goals omdat al mijn verdedigers liever messi spelen dan verdedigen maar ach ik speel het omdat ik het leuk vind om te spelen. Ik hoef niet zozeer 40 wedstrijden in de weekend competitie te winnen en bekommer me daar ook niet over als ik een x verlies. Tuurlijk verliest iedereen liever van een speler die gewoon beter is maar IRL wint atletico toch ook van Bayern / Barca? Verliest Barca toch ook van City na een geweldige eerste 40 minuten gespeeld te hebben?

Momentum is op een bepaalde manier zeker aanwezig in het spel, dat is RL ook zo en vind ik bij het spel horen. Vervelender vind ik als mijn keeper over de CB struikelt en de bal er dan op de meest knullige manier in gaat. Al kan ik ook daar steeds vaker om lachen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:26:

Je kunt eraan verdienen als je ze op het juiste moment koopt, wanneer iedereen zijn weekend leagues verkoopt bijvoorbeeld. Ook vinden er gedurende het jaar crashes plaatst waar de spelers prijs drastisch zakken, na alle pakketjes die EA uitbrengt stijgen de prijzen meestal weer. Het is dit jaar alleen nog maar de vraag wanneer de pre crash plaats vind omdat iedereen er vanaf weet en mensen toch nog wat extra coins willen voordat ze "niks" meer waard zijn.

Je kunt beter voor SBCs gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Waarom zijn de prijzen met black friday eigenlijk lager dan?
En hebben jullie het over een crash ;)

En rond de kerst.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riemer
Mars18 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:47:

En rond de kerst.
De prijzen zijn dan lager omdat er ontiegelijk veel packs geopend worden en daardoor het aanbod groter wordt en derhalve de prijzen lager. Met kerst is er volgens mij weer een FUT event en veel kindertjes krijgen dan FIFA 17 en begin januari wordt TOTY bekend gemaakt. Ook dan worden mega veel packs geopend en dus meer aanbod van spelers waardoor de prijs normaal gesproken lager wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En rond de kerst.
Als ik het goed begrijp gebeurt grof gezegd het volgende:

Vrijdag de 25ste begin het black friday weekend. Daarvoor willen mensen hun teams verkopen -> meer coins dus meer mogelijkheid tot het openen van packs

In het weekend het zelf worden er veel packs geopend door de kortingen/special packs etc. Veel packs = veel meer spelers in het spel. Kwestie van vraag en aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Voor de liefhebbers, dit is een eigen doelpunt wat ik vorige week in offline seasons om mijn oren kreeg. :P
Excuses voor het opnemen met mijn telefoon.

[YouTube: https://youtu.be/_bAzq4ZL330]

[ Voor 12% gewijzigd door Pyramiden op 09-11-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En rond de kerst.
Mensen verkopen spelers die nog enige waarde hebben omdat ze denken dat de prijs zakt. Wanneer heel veel mensen dit gaan doen dan gaan ze elkaar onderbieden om toch nog wat coins te krijgen voor de spelers die ze verkopen. Je hebt ook heel veel mensen die pakketjes openen en dus zoveel mogelijk coins willen om nog net die extra pack te openen.
Riemer schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:45:
Ik ben zelf een posession speler en leg me er bij neer dat er spelers zijn die liever op de counter spelen. Ja dat kost mij soms wat goals omdat al mijn verdedigers liever messi spelen dan verdedigen maar ach ik speel het omdat ik het leuk vind om te spelen. Ik hoef niet zozeer 40 wedstrijden in de weekend competitie te winnen en bekommer me daar ook niet over als ik een x verlies. Tuurlijk verliest iedereen liever van een speler die gewoon beter is maar IRL wint atletico toch ook van Bayern / Barca? Verliest Barca toch ook van City na een geweldige eerste 40 minuten gespeeld te hebben?

Momentum is op een bepaalde manier zeker aanwezig in het spel, dat is RL ook zo en vind ik bij het spel horen. Vervelender vind ik als mijn keeper over de CB struikelt en de bal er dan op de meest knullige manier in gaat. Al kan ik ook daar steeds vaker om lachen.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CwrVZQXXgAAnY1w.jpg:large :+

Ben je het er mee eens dat momentum bij de speler hoort en niet in het spel verwerkt moet zitten dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riemer
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:51:
[...]
Ben je het er mee eens dat momentum bij de speler hoort en niet in het spel verwerkt moet zitten dan?
Ik vind dat momentum shifts in het spel thuishoren omdat momentum ook in RL voetbal zit. Neem wederom City - Barca als uitgangspunt. Barca speelde ze compleet weg maar stond maar 1 doelpunt voor (hadden er meer KUNNEN zijn als ze deze kansen hadden benut). Uit het niets krijgt City een kans en scoort. Op dat moment verplaatst het momentum zich. Dit zie ik ook in FIFA gebeuren en hoort bij een spel als voetbal. Je wordt even wat onzekerder omdat je een goal tegen krijgt en dat geeft een boost aan de tegenpartij waardoor de wedstrijd ineens anders loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Riemer schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:01:
[...]

Ik vind dat momentum shifts in het spel thuishoren omdat momentum ook in RL voetbal zit. Neem wederom City - Barca als uitgangspunt. Barca speelde ze compleet weg maar stond maar 1 doelpunt voor (hadden er meer KUNNEN zijn als ze deze kansen hadden benut). Uit het niets krijgt City een kans en scoort. Op dat moment verplaatst het momentum zich. Dit zie ik ook in FIFA gebeuren en hoort bij een spel als voetbal. Je wordt even wat onzekerder omdat je een goal tegen krijgt en dat geeft een boost aan de tegenpartij waardoor de wedstrijd ineens anders loopt.
De vraag is echter of deze momentum shifts door de gebruiker zelf ervaren dienen te worden of dat FIFA ze kunstmatig moet genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Riemer schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:01:
[...]

Maar dit zit ook gewoon in het hoofd van de spelers op het veld dat ze opeens extra gemotiveerd/geïrriteerd worden. Zoals het in Fifa zit is het dubbelop (speler+spel). Daarnaast is Fifa natuurlijk alles behalve een realistisch voetbal spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riemer
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:06:
[...]

Maar dit zit ook gewoon in het hoofd van de spelers op het veld dat ze opeens extra gemotiveerd/geïrriteerd worden. Zoals het in Fifa zit is het dubbelop (speler+spel). Daarnaast is Fifa natuurlijk alles behalve een realistisch voetbal spel.
Ah zo. Nu kan ik slechts gissen of momentum echt 'in the game' zit omdat EA daar nog nooit iets over gemeld heeft maar ik merk wel eens dat een wedstrijd na een bepaalde goal of na de rust heel anders aanvoelt dan voorheen. Ik heb daar niet zoveel issues mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donverdi073
  • Laatst online: 14-05 11:19
Die prijs van de OTW Pjanic :O
Gisteren heb ik mijn 2 stuks verkocht voor 185 K nu gaan ze gewoon voor 265 K :(

Beetje vreemd ook aangezien hij nergens in de predictions staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:48
Bean77 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:43:
[...]

Dank je voor je uitgebreide reactie, erg waardevol! Ik denk alleen niet dat de TS erg proactief is om dit erbij te zetten. #beentheredonethat

Maar trek ik de juiste conclusie dat onder de 50 een penalty volgt, maar boven de 50 niet? Dus als Ronaldo op chem 5 staat, blijft hij functioneren als chem 10 als de team chem 100 is?
Bijna. Elke speler kan een chemistry score behalen van 1-99. Deze score is dus afhankelijk van de team chemistry en de player chemistry en wordt bepaald volgens de formule:

(Team Chemistry*.25) + ((Player Chemistry*10)*.75)

Hieruit volgt de chemistry score. Is deze score precies 50, dan presteert de speler volgens zijn basisattributen, dus zoals je ziet op het kaartje en in de stats. Is deze score hoger dan 50 dan zal hij beter presteren dan standaard. Is deze score lager dan 50 dan zal hij slechter presteren dan standaard. Een speler met een chemistry score van 60 speelt dus iets beter dan standaard, maar een speler met een chemistry score van 90 speelt weer nog een stukje beter en omgekeerd. Helaas legt EA dus niet uit hoeveel beter of slechter de speler dan presteert.

In jouw voorbeeld heeft Ronaldo een chem van 5. Uitgaande van een team chemistry van 100 geeft invullen in de formule een score van:

(100*.25) + ((5*10)*.75) = 62.5.

Jouw Ronaldo speelt dus iets beter dan standaard, maar minder goed dan een Ronaldo met 10 chem.

Hoop dat ie zo duidelijk is voor je :)

PSN: MrMistral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donverdi073 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:29:
Gisteren heb ik mijn 2 stuks verkocht voor 185 K nu gaan ze gewoon voor 265 K :(

Ea heeft de totw al aangekondigt hij zit erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donverdi073
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:32:
[...]

Ea heeft de totw al aangekondigt hij zit erin
Heb jij een link naar de TOTW ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
MrMistral schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:30:
[...]

Bijna. Elke speler kan een chemistry score behalen van 1-99. Deze score is dus afhankelijk van de team chemistry en de player chemistry en wordt bepaald volgens de formule:

Hieruit volgt de chemistry score. Is deze score precies 50, dan presteert de speler volgens zijn basisattributen, dus zoals je ziet op het kaartje en in de stats. Is deze score hoger dan 50 dan zal hij beter presteren dan standaard. Is deze score lager dan 50 dan zal hij slechter presteren dan standaard. Een speler met een chemistry score van 60 speelt dus iets beter dan standaard, maar een speler met een chemistry score van 90 speelt weer nog een stukje beter en omgekeerd. Helaas legt EA dus niet uit hoeveel beter of slechter de speler dan presteert.

In jouw voorbeeld heeft Ronaldo een chem van 5. Uitgaande van een team chemistry van 100 geeft invullen in de formule een score van:

Jouw Ronaldo speelt dus iets beter dan standaard, maar minder goed dan een Ronaldo met 10 chem.

Uitgebreide reactie, leuk :)

In deze tabel (afkomstig van EA) kan je nog meer uithalen wat chem per stat kan doen.
0 chem of 10 chem met een basis kaartje scheelt dus 30 punten/procent in acceleratie 8)7
https://docs.google.com/s...gwd6LC6y6Y1tQEwV8/pubhtml

overigens kan je het hier per speler zien, dan kan je zo met de sliders teamchem en individuele chem schuiven.

http://www.futhead.com/17...hem=100&individualChem=10

[ Voor 6% gewijzigd door Thomas18GT op 09-11-2016 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Donverdi073 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:35:
[...]

Heb jij een link naar de TOTW ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9GyZ5kBeRpb6ODupjWZobAXp/thumb.jpg

Zijn de drie van de Calcio A
Kan ook nep zijn hoor weet dat niet zeker...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2016 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donverdi073
Vaag dat hij erin zit , speelde een belabberde wedstrijd maakte dan wel de beslissende vanuit een vrije trap.
Maar de EA logica ontbreekt wel eens vaker :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donverdi073 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:40:
Vaag dat hij erin zit , speelde een belabberde wedstrijd maakte dan wel de beslissende vanuit een vrije trap.
Hij is nu al 290k veel verder zal hij niet stijgen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
De logica is dat er geld verdient moet worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
Ze moeten die OTW wel wat IF's geven, er zijn er al zoveel "vervloekt" door die kaarten >:)
Als ze nooit een IF krijgen zullen ze volgend jaar ook niks waard zijn en gaat er niemand packs voor kopen (lees: minder geld voor EA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze totw wordt 1 met hoge ratings dan al 3 van de calcio A 86 rated,
Dan nog Auba, Hazard, Bale mss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
Die Salah is ook niet normaal trouwens zeg, nu al van 81 naar 86 als dat plaatje klopt. Dan gaat hij natuurlijk sowieso een winter upgrade krijgen en komt die 86 kaart misschien wel op 89 of 90 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Ik speelde tegen een in vorm Sterling gister, maar viel allemaal wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrMistral schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:30:
[...]

Helemaal duidelijk dank je wel :)

In het geval van Ronaldo zou het kunnen zijn dat hij met een chemistry kaart en 10 chem al afgetopt wordt op 99 op bepaalde stats. Dan is het verschil met een Ronaldo met een Chemistry kaart en 5/6 chem mogelijk kleiner dan je zou denken in eerste instantie omdat die minder snel afgetopt zal wordne op 99?
Mars18 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:53:
Ik speelde tegen een in vorm Sterling gister, maar viel allemaal wel mee.
Dan ben je mijn sbc Sterling op de brommer nog niet tegengekomen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Bean77 op 09-11-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
Bean77 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:54:
[...]

Helemaal duidelijk dank je wel :)

In het geval van Ronaldo zou het kunnen zijn dat hij met een chemistry kaart en 10 chem al afgetopt wordt op 99 op bepaalde stats. Dan is het verschil met een Ronaldo met een Chemistry kaart en 5/6 chem mogelijk kleiner dan je zou denken in eerste instantie omdat die minder snel afgetopt zal wordne op 99?

[...]

Dan ben je mijn sbc Sterling op de brommer nog niet tegengekomen ;)
Precies, Ronaldo IF hoef je dus echt geen Hunter kaart te geven, dan is een hawk kaart veel nuttiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMistral
Thomas18GT schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:58:
[...]

Precies, Ronaldo IF hoef je dus echt geen Hunter kaart te geven, dan is een hawk kaart veel nuttiger :)
Dat denk ik ook ja.

Handig tabelletje trouwens! Ik begrijp 'm nog niet helemaal alleen... waar staat die cijferreeks met die komma's voor?
Zoals ik het nu zie is een hunter kaartje over het algemeen het beste voor je spitsen qua pace en shooting?

Handig die sliders! Had daar geen weet van :)

[ Voor 4% gewijzigd door MrMistral op 09-11-2016 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
MrMistral schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:03:
[...]

Dat denk ik ook ja.

Handig tabelletje trouwens! Ik begrijp 'm nog niet helemaal alleen... waar staat die cijferreeks met die komma's voor?
Zoals ik het nu zie is een hunter kaartje over het algemeen het beste voor je spitsen qua pace en shooting?
met die komma's staat voor waar ze een upgrade krijgen

basic is 1,1,1,1,1,1, overal een upgrade dus
hunter is 3,3,0,0,0,0, op pace en shooting een upgrade :)

Het is per speler afhankelijk wat voor kaart het beste is. Hunter bij Aubameyang is gewoon verspilling van je coins, dan kan je beter een hawk kaart geven bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thomas18GT schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:58:
[...]

In dit voorbeeld: http://www.futbin.com/17/squad/286567
heeft Ronaldo chem 7 (trainer en loyalty) op de spits positie. Omdat hij chem 7 heeft krijgt hij een standaard bonus. Niet zo hoog als chem 10, maar misschien wel een +1 of +2.
En daar komt dan nog een Chemistry kaart toch overeen?

Dus dan heb je toch een super speler op de spits positie? Of doe ik een verkeerde aanname?
MrMistral schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:03:
[...]

Dat denk ik ook ja.

Handig die sliders! Had daar geen weet van :)
Ik gebruik erg veel hawk/engine/anchor kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Riemer schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:20:
[...]

Ah zo. Nu kan ik slechts gissen of momentum echt 'in the game' zit omdat EA daar nog nooit iets over gemeld heeft maar ik merk wel eens dat een wedstrijd na een bepaalde goal of na de rust heel anders aanvoelt dan voorheen. Ik heb daar niet zoveel issues mee.
Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/c3fm9yoH7roE3SbiNOSap377NvvcPqmxaYkm9FgAo0E.jpg?w=468&s=31c42e0a6bf7a7051621c9a87cdb86e6
Vroeger praten we dan over. Ze zeggen dat het er compleet uitgehaald is. Dat wat jij omschrijft is wat ik definieer als momentum, dat spelers zich iets anders gedragen dan voorheen. Er valt wel omheen te spelen alleen moet je dan geen domme dingen gaan doen.
Donverdi073 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:29:

Fifa sports Italie had het gelekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacockSR4
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-09-2021
Wanneer komt eigenlijk de Premier League POTM SBC?
Ik dacht dat deze steeds aan het begin van de maand gestart zou worden, maar daar heb ik me in vergist. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas18GT
Bean77 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:06:
[...]

heeft Ronaldo chem 7 (trainer en loyalty) op de spits positie. Omdat hij chem 7 heeft krijgt hij een standaard bonus. Niet zo hoog als chem 10, maar misschien wel een +1 of +2.

Dus dan heb je toch een super speler op de spits positie? Of doe ik een verkeerde aanname?
Hij is nog wel een super spits, maar als LF is hij gewoon beter. Bij acceleratie en schotkracht scheelt het bijvoorbeeld al 2 procent/punten, toch zonde :)

Kijk bijvoorbeeld naar Embolo, precies dezelfde spelers en stats, alleen een andere positie. De spits is wel 120k meer waard.

http://www.futbin.com/17/compare/15111/15130

[ Voor 11% gewijzigd door Thomas18GT op 09-11-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thomas18GT schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:10:
[...]

Hij is nog wel een super spits, maar als LF is hij gewoon beter. Bij acceleratie en schotkracht scheelt het bijvoorbeeld al 2 procent/punten, toch zonde :)

Kijk bijvoorbeeld naar Embolo, precies dezelfde spelers en stats, alleen een andere positie. De spits is wel 120k meer waard.

http://www.futbin.com/17/compare/15111/15130
Ik weet dat hij als LF uiteraard beter is, maar ik was erg benieuwd naar het verschil. Vind het wel interessant om daar naar te kijken, temeer omdat hij door anderen vaker als spits wordt gebruikt. In het meest ideale situatie zou ik Neymar willen hebben ipv Griezmann. Maar Ronaldo als LF zal geen probleem zijn met de stay central instructie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:07:
[...]

[afbeelding]
Vroeger praten we dan over. Ze zeggen dat het er compleet uitgehaald is. Dat wat jij omschrijft is wat ik definieer als momentum, dat spelers zich iets anders gedragen dan voorheen. Er valt wel omheen te spelen alleen moet je dan geen domme dingen gaan doen.

[...]

Fifa sports Italie had het gelekt ;)
Bossie ook hier op het forum !
Pjanic was Motm met een goal als ik me niet vergis afgelopen weekend, daarnaast zit ik idd op TOTW te wachten omdat ik het kaartje heb.

edit: als dat plaatje idd echt is, moet ik mijn Salah IF ook maar snel verkopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bossie op 09-11-2016 14:24 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
Bean77 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:15:
[...]

Ik weet dat hij als LF uiteraard beter is, maar ik was erg benieuwd naar het verschil. Vind het wel interessant om daar naar te kijken, temeer omdat hij door anderen vaker als spits wordt gebruikt. In het meest ideale situatie zou ik Neymar willen hebben ipv Griezmann. Maar Ronaldo als LF zal geen probleem zijn met de stay central instructie denk ik.
Ik denk dat hij als spits nog verre van tegen gaat vallen _/-\o_

Op futhead kan je zo de verschillen zien:

individuele chem 10:

individuele chem 7:
http://www.futhead.com/17...Chem=100&individualChem=7

Open de vensters naast elkaar en tadaa :)

*Overigens zou ik altijd beginnen met Ronaldo als LF en dan direct wisselen naar de spitspositie, dan heeft hij alsnog 10 chem

[ Voor 6% gewijzigd door Thomas18GT op 09-11-2016 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMistral
Thomas18GT schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:05:
[...]

met die komma's staat voor waar ze een upgrade krijgen

basic is 1,1,1,1,1,1, overal een upgrade dus
hunter is 3,3,0,0,0,0, op pace en shooting een upgrade :)

Het is per speler afhankelijk wat voor kaart het beste is. Hunter bij Aubameyang is gewoon verspilling van je coins, dan kan je beter een hawk kaart geven bijvoorbeeld
Ah op die fiets! Ja, snap ik.
Bean77 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:06:
[...]

[...]

Ik gebruik erg veel hawk/engine/anchor kaarten
Oké :)
Super speler heb je sowieso :) Hou er wel rekening mee dat de effecten iets minder zijn bij 7 chem dan bij 10. Waarschijnlijk mis je 2 of 3 groene dakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thomas18GT schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:26:
[...]

Ik denk dat hij als spits nog verre van tegen gaat vallen _/-\o_

Op futhead kan je zo de verschillen zien:

individuele chem 10:

individuele chem 7:
http://www.futhead.com/17...Chem=100&individualChem=7

Open de vensters naast elkaar en tadaa :)

*Overigens zou ik altijd beginnen met Ronaldo als LF en dan direct wisselen naar de spitspositie, dan heeft hij alsnog 10 chem
Gedaan, thanks. Maar als ik bij beide bijv een hawk kaart erop gooi, dan scheelt het helemaal niet zoveel. 98 vs 96 finishing bijvoorbeeld. Maar alle beetjes helpen. Ik focus hem op LF ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
Bean77 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:34:
[...]

Gedaan, thanks. Maar als ik bij beide bijv een hawk kaart erop gooi, dan scheelt het helemaal niet zoveel. 98 vs 96 finishing bijvoorbeeld. Maar alle beetjes helpen. Ik focus hem op LF ;)
Het valt reuze mee inderdaad. Aan de andere kant is het verschil tussen een 84 en 86 rated speler best groot natuurlijk. Het scheelt wel bijna op alle punten 2% namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:05
wildcardxl schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:08:

Daar heb ik ook tegen gespeeld gister... en er was nog continu lag ook, na 2-0 achter was ik er klaar mee en ben ik vertrokken.
Ik speel zelf in div4 overigens... aparte matchmaking weer :D

[ Voor 5% gewijzigd door Nachtapotheker op 09-11-2016 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
Bale en Auba O+

Auba schot en dribbel + 3 en passing + 5 _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Thomas18GT op 09-11-2016 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMistral
Waarom ben je daar precies blij mee? Omdat je die nu kan kopen.. of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrMistral schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:16:
[...]

Waarom ben je daar precies blij mee? Omdat je die nu kan kopen.. of?
Heb de OTW gehaald toen deze net uit was, en krijg dus nu een gratis upgrade van een speler waar ik alweer 100 wedstrijden mee gespeeld heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMistral
Bossie schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:19:
[...]

Heb de OTW gehaald toen deze net uit was, en krijg dus nu een gratis upgrade van een speler waar ik alweer 100 wedstrijden mee gespeeld heb :)
Aha! Ik snap :) Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMistral
Iemand nog tips voor een goede BPL cam (of cf)? Max 40k. Heb nu Firmino er in staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrMistral schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:33:
Iemand nog tips voor een goede BPL cam (of cf)? Max 40k. Heb nu Firmino er in staan :)
Ik heb er eriksen staan met een Hunter kaart. Je kan ook nog even wachten tot coutinho goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMistral
Vissert schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:52:
[...]

Ik heb er eriksen staan met een Hunter kaart. Je kan ook nog even wachten tot coutinho goedkoper is.
Thnx! Wat vind je van Rooney?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Thomas18GT schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:45:
Die Salah is ook niet normaal trouwens zeg, nu al van 81 naar 86 als dat plaatje klopt. Dan gaat hij natuurlijk sowieso een winter upgrade krijgen en komt die 86 kaart misschien wel op 89 of 90 :+
Wat gebeurt er met de oude IF kaart?
Speel zelf met een Salah IF van 84

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacockSR4
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-09-2021
MrMistral schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:09:
[...]

Ik had daar een huur Silva staan, die speelde wel fijn. Heb er standaard een Eriksen staan, maar die scoort wat te weinig naar mijn mening, hij geeft ze wel vaak lekker mee.
Rooney heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shameblaster schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:15:
[...]

Blijft ongewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Hebben jullie ook last van wisselende prestaties bij het gebruik van custom tactics?
Ik heb die van Gorilla gekopieerd en het speelde fantastisch. Alle 3 de potjes welke ik speelde won ik. Spelers maakte goede atticking runs. middenvelders bleven achter en kwamen mee wanneer het moest, etc.
Vandaag was het echter totaal anders. Spelers liepen niet mee, stonden op de verkeerde plekken, het leek helemaal nergens op. En dit terwijl de tegenstanders vandaag zoveel slechter waren.
Hoe pakken jullie dit soort dingen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrMistral schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:09:
[...]

Nog niet mee gespeeld maar lijkt mij aardig balvast dus kan met een Hunter kaart zeker interessant zijn.
Pyramiden schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:46:
Hebben jullie ook last van wisselende prestaties bij het gebruik van custom tactics?
Ik heb die van Gorilla gekopieerd en het speelde fantastisch. Alle 3 de potjes welke ik speelde won ik. Spelers maakte goede atticking runs. middenvelders bleven achter en kwamen mee wanneer het moest, etc.
Vandaag was het echter totaal anders. Spelers liepen niet mee, stonden op de verkeerde plekken, het leek helemaal nergens op. En dit terwijl de tegenstanders vandaag zoveel slechter waren.
Tja momentum :+

Nee dat is goed mogelijk. Als je twee potjes speelt met dezelfde spelers, teams, formaties en tactics dan zal het twee keer een andere wedstrijd zijn. Je kan een paar potjes pech hebben, een tegenstander die toevallig net doorziet wat jij doet of fifa engine die dingen net even anders interpreteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
shameblaster schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:15:
[...]

Blijft nu ongewijzigd inderdaad, maar als hij in januari een winterupgrade krijgt, krijgt jouw 84 kaart die dus ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pyramiden schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:46:
Dan ga ik simpelweg wat anders doen, ik herken het maar heb niet echt een oplossing.

Mijn vermoeden is dat het met een clash in custom tactics heeft te maken, als je tegenstander bijvoorbeeld heel compact/narrow speelt dan zullen je spelers bijvoorbeeld nog steeds kort dekken maar in de omschakeling duurt het veel langer duurt dat je speler dan logischerwijs de ruimtes zijn ingedoken omdat ze dus door de tegenstander ook compact staan.

Tenminste dat is iets vaak ik zelf ervaar.

edit:
Wat Rooney betreft, ik vond met Man-U veel fijn spelen zeker als je bijvoorbeeld verdedigend of 4231-2 (als CAM)speelt. Door zijn workrates zakt hij altijd in en verdedigt hij mee, en door zijn stamina/strength is hij ook nog redelijk effectief daarin.

[ Voor 10% gewijzigd door Bossie op 09-11-2016 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 00:34

Turfschipper

Hup NAC

Pagina's lange discussie weer over scripting dan wel momemtum, ;-).

Vraag me wel af, mensen die niks merken, of zeggen dat er niet iets in de game zit die je spelers beinvloedt, hebben die nooit single player gespeeld? Als je tegen amateur speelt, en later op legendary. Dan merk je toch instantly dat je spelers anders reageren op je input?

Dus..... het er zit wel degelijk een script in de game die dit regelt. Dat lijkt me evident.

De vraag alleen is, wordt dit systeem gebruikt in online wedstrijden, en zoja, in welke mate? Nou, voor mij is het dermate storend aanwezig om de game niet te kopen.

En voor sommigen is het niet zo storend, of zelfs wel leuk door de randomness, ok, no fair enough. Maar voor mij persoonlijk is het een dealbreaker. Verpest de gehele game voor mij, en dat is jammer.

• tommiboy96
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-05-2024
Pffoee, die IF Icardi maar eens ophalen :)

Psn: stone-face-lock

Verwijderd

tommiboy96 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 00:08:
Pffoee, die IF Icardi maar eens ophalen :)
99 jumping 91 finishing 91 haeding niet mis he :)
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 07:01:
[...]

99 jumping 91 finishing 91 haeding niet mis he :)
Doe mij Salah maar, ff wachten tot het weekend.

• Mars18
Champions Cup ging dramatisch, 4x geprobeerd kwam niet verder dan de halve finale.
Je moest 3 la liga spelers hebben in de basis.

Chemi kwam niet verder dan 69.

Slecht gespeeld ook, kijken wat vandaag de uitdaging is.
Wil zo graag weekend league...

Mars18 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 07:18:
Champions Cup ging dramatisch, 4x geprobeerd kwam niet verder dan de halve finale.
Je moest 3 la liga spelers hebben in de basis.

Chemi kwam niet verder dan 69.

Slecht gespeeld ook, kijken wat vandaag de uitdaging is.
Wil zo graag weekend league...
Het zelfde. Je kan in het speelschema van de WL zien wat de eisen zijn. Maar gezien de kwalificatie nu 4 dagen is, is het verdeeld over 2x 2 dagen. Gemiddeld een poging of 7 per twee dagen. Elke twee dagen andere eisen.

Wat helemaal leuk is, is dat de eisen voor de volgende WL hybrids zijn. Dan mag iedereen creatief zijn teams gaan bouwen!

• Mars18
Vissert schreef op donderdag 10 november 2016 @ 07:29:
[...]

Het zelfde. Je kan in het speelschema van de WL zien wat de eisen zijn. Maar gezien de kwalificatie nu 4 dagen is, is het verdeeld over 2x 2 dagen. Gemiddeld een poging of 7 per twee dagen. Elke twee dagen andere eisen.

Wat helemaal leuk is, is dat de eisen voor de volgende WL hybrids zijn. Dan mag iedereen creatief zijn teams gaan bouwen!
Hmm, dan moet ik toch echt nog flink aan de bank vanavond.
Ik heb wel een primera division elftal. Maar die is nog lang niet af. Heb ook maar 10k aan munten.

Moet het lukken met een Premier league team was 82 rating is, en maar 69 chemi is.

Of deze spaanse ploeg verder tweaken en daarmee proberen?

http://www.futbin.com/16/squad/924814

Hij heeft in mijn fifa app 80 beoordeling en teamgeest van 85.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mars18 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 07:45:
[...]

Hmm, dan moet ik toch echt nog flink aan de bank vanavond.
Ik heb wel een primera division elftal. Maar die is nog lang niet af. Heb ook maar 10k aan munten.

Moet het lukken met een Premier league team was 82 rating is, en maar 69 chemi is.

Of deze spaanse ploeg verder tweaken en daarmee proberen?

http://www.futbin.com/16/squad/924814

Hij heeft in mijn fifa app 80 beoordeling en teamgeest van 85.
Je bent bezig in Fut 16 zie ik tis al 17 he ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas18GT
Turfschipper schreef op woensdag 09 november 2016 @ 22:02:
Pagina's lange discussie weer over scripting dan wel momemtum, ;-).

Vraag me wel af, mensen die niks merken, of zeggen dat er niet iets in de game zit die je spelers beinvloedt, hebben die nooit single player gespeeld? Als je tegen amateur speelt, en later op legendary. Dan merk je toch instantly dat je spelers anders reageren op je input?

Dus..... het er zit wel degelijk een script in de game die dit regelt. Dat lijkt me evident.

De vraag alleen is, wordt dit systeem gebruikt in online wedstrijden, en zoja, in welke mate? Nou, voor mij is het dermate storend aanwezig om de game niet te kopen.

En voor sommigen is het niet zo storend, of zelfs wel leuk door de randomness, ok, no fair enough. Maar voor mij persoonlijk is het een dealbreaker. Verpest de gehele game voor mij, en dat is jammer.
Met alle respect hoor, maar een mening van iemand over een spel die dat spel niet gekocht heeft neem ik niet heel serieus.

Daarnaast, als je die discussie daadwerkelijk had gelezen zie je ook dat (bijna) niemand zegt dat er geen scripting/momentum in het spel zit, maar dat het gewoon onderdeel is van het spel en je ermee om moet leren gaan, net als in het echt met een slechte dag van je medespelers.

Weer teveel woorden aan vuil gemaakt :+

• Mars18
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 07:47:
[...]

Je bent bezig in Fut 16 zie ik tis al 17 he ;)
Ah oke, en inhoudelijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Bossie schreef op donderdag 10 november 2016 @ 07:02:
[...]

Doe mij Salah maar, ff wachten tot het weekend.
Ja, Salah hopelijk zakt hij nog een beetje richting de 100k. Dat is hoeveel ik heb op dit moment. Kijken of ik nog wat coins kan halen uit mij club dan zou ik uitkomen op dit http://www.futhead.com/17/squads/1473543/

• pelidee
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Gisteren geplaatst voor de weekend league met mijn 30k BPL team.
De 1e weekend league 20 overwinningen gehaald, hierna niet meer geprobeerd ivm het afwachten van de markt. Gisteren een cheap team gebouwd en nu toch weer gekwalificeerd.

Twijfel om voor de weekend league een van de volgende teams te gaan gebruiken. Moet wel een beetje leuk mee kunnen doen. Heb nu 620k, met nog +- 50 op de transferlijst.

Bundesliga: http://www.futbin.com/17/squad/292312
Premier League: http://www.futbin.com/17/squad/292314

[ Voor 4% gewijzigd door pelidee op 10-11-2016 08:29 ]

• Mars18
Ik ga het vanavond maar zo proberen !

www.futbin.com/17/squad/292322

Op naar de weekend league !

Edit, casemiro voor sergi roberto

[ Voor 15% gewijzigd door Mars18 op 10-11-2016 08:34 ]

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 16:48
Wat doet azpilicueta daar?

• Beavbusi
Is er iemand die voor 60K een aardige fitness squad wil bouwen voor mij? Liefst in 4321 la liga/bundesliga of een hybrid :)
Mars18 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:30:
Ik ga het vanavond maar zo proberen !

www.futbin.com/17/squad/292322

Op naar de weekend league !
In je vorige team zag ik nog Tremounilas voorbij komen. Kun je die niet op lb zetten?
pelidee schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:29:
Gisteren geplaatst voor de weekend league met mijn 30k BPL team.
De 1e weekend league 20 overwinningen gehaald, hierna niet meer geprobeerd ivm het afwachten van de markt. Gisteren een cheap team gebouwd en nu toch weer gekwalificeerd.

Twijfel om voor de weekend league een van de volgende teams te gaan gebruiken. Moet wel een beetje leuk mee kunnen doen. Heb nu 620k, met nog +- 50 op de transferlijst.

Bundesliga: http://www.futbin.com/17/squad/292312
Premier League: http://www.futbin.com/17/squad/292314
Ik zou lekker wachten op de crash. Of je moet zeker weten dat je dusdanig hoog gaat eindigen met de teams dat het investeren het waard is. Als ik op futbin kijk zie ik dat bijvoorbeeld Robben op 26 nov ongeveer 120k goedkoper was dan op 7 nov.

• Beavbusi
Vissert schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:36:
[...]

In je vorige team zag ik nog Tremounilas voorbij komen. Kun je die niet op lb zetten?

[...]

Ik zou lekker wachten op de crash. Of je moet zeker weten dat je dusdanig hoog gaat eindigen met de teams dat het investeren het waard is. Als ik op futbin kijk zie ik dat bijvoorbeeld Robben op 26 nov ongeveer 120k goedkoper was dan op 7 nov.
Was robben toen maar 20k : :>

• pelidee
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Vissert schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:36:

[...]

Ja dat is het gokken nu, ik weet dat je qua transfers uiteindelijk verlies ga draaien, andere kant als je inderdaad een beetje verdiensten haalt in de WL compenseer je dat ook wel weer.

• Mars18
Ja ik was Tremounilas vergeten, dacht dat het een aanvaller was, vond hem gister op de LM al drama :P

Nu is mijn teamgeest 100, vanavond knallen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Beavbusi schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:36:
Is er iemand die voor 60K een aardige fitness squad wil bouwen voor mij? Liefst in 4321 la liga/bundesliga of een hybrid :)
Persoonlijk wat meer van Calcio A maar heb het volgende voor je:

ST: Ben Yedder
LF Musonda RF: WIlliams

CM: Casemiro CM: Rakitic CM:Andre Gomes

LB: Gaya CV: Varane CV: Umtiti RB: Carvajal

GK: Diego Alves

Volgens mij hou je nog wat over en kan je verbeteringen zetten waar jij wil.
Beavbusi schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:36:
http://www.futbin.com/17/squad/292562

Heb je nog 40k over voor chemistry kaarten. Of hier en daar wat up te graden :+
Hoe bedoel je?
pelidee schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:39:
[...]

Ja dat is het gokken nu, ik weet dat je qua transfers uiteindelijk verlies ga draaien, andere kant als je inderdaad een beetje verdiensten haalt in de WL compenseer je dat ook wel weer.
Op een team van 600k denk ik dat je zeker 250k winst kan pakken tijdens de Black Friday. Dus dan zul je zeker in de elite moeten komen om het een beetje rendabel te laten zijn?

Verwijderd

Vissert schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:40:
Op een team van 600k denk ik dat je zeker 250k winst kan pakken tijdens de Black Friday. Dus dan zul je zeker in de elite moeten komen om het een beetje rendabel te laten zijn?
Je bedoelt je team kopen tijdens de crash (als de prijzen het laagst zijn) en dan datzelfde team 1 á 2 weken later verkopen?

• Thomas18GT
Vissert schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:40:

[...]

Meh, vorig jaar scheelde het hooguit 1/5, al zou dat nog 120k zijn.
En vorig jaar was 2 weken na de crash van BF de daling al zo ingezet dat de prijzen net zo laag waren als op BF zelf.
Pagina: 1 ... 42 ... 190 Laatste

Let op:
Let op: handelen in coins is door EA niet toegestaan. Het is dan ook niet toegestaan dit in dit topic te bespreken.