[PC/MAC/LINUX] Motorsport Manager

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• GrimScythe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-05 11:51

GrimScythe

Game Addict

Tylocke schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:53:
[...]

...

Hopelijk komt er in de toekomst nog MotoGP bij en kan je een racebedrijf maken waarbij je actief bent in verschillende sporten. Genoeg dingen nog :)

Allemaal wishful thinking natuurlijk!
Dat gedeelte van racebedrijf lijkt me erg leuk.
Een bedrijf dat zowel in F1 als GT zit en de fondsen tussen beiden moet managen en zo je beide teams naar nr 1 te helpen.
Mogen ze van mij wel implementeren :D

Wel las ik op hun site dat het bij de GT lastiger is de top te bereiken dan de F1.
Omdat de winstmarges beduidend lager zullen uitvallen.

Naja eerst maar eens Predator afmaken.

Edit: Gisteravond de GT Series kunnen kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door GrimScythe op 24-02-2017 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quellien
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-05 19:42

Quellien

Excrement producer

Developer schreef op donderdag 9 maart 2017
Beta Patch 1.31
Hey Guys,

Thank you to everyone for the feedback we've received since the launch of our GT Series and Create a Team DLC. We love hearing about the experiences and challenges you’ve encountered with this new content.

Since the DLC released we've been hard at work on a new patch to squash a number of bugs that have cropped up since it was released. This patch is going to be released now on the beta branch. A number of the changes we’ve made are subtle or balancing related and whilst our QA team have tested these changes and are happy everything is working well we’d like to also get your input on the changes before we make it live on the main branch.

One of the key changes we’ve made in the patch is to the blue flag system. We’ve improved the detection of car performance to ensure that the game is more appropriately taking into account how fast a lapped car is in relation to the car ahead. This will make it easier for cars to unlap themselves when they are faster than a car that’s lapped them.
We have also included an option to toggle on/off blue flags. This is something that the community have requested, but we advise caution in its use as this will inevitably cause leading cars to be held up by backmarkers.

If you would like to access the beta branch here is how you can do so:
• Right-click game in steam library
• Select properties
• Go to betas tab
• Enter password “MotorsportManager” in the text box
• Choose the beta option from drop down menu above the text box
• Starting the game will install the beta

Here are the patch notes:
• Added a Blue Flag preference toggle
• Blue Flags now take into consideration how fast a vehicle is compared to the backmarker
• Fixed an issue with fuel time costs in long races in the GT series
• Fixed a bug where drivers would occasionally ignore pit orders and then crash
• Fixed an issue where the weather tooltip appeared too far away from the race weather forecast panel
• Fixed instances where the Race Results screen would show incorrect position gains/losses from the driver starting positions in ERS
• Fixed instances where driver weights would say 0kg
• Fixed a bug where music would continue to play during sessions if a new career had been started with the tutorial on
• Fixed a bug where the Commentary Feed would not display in the race if the player had skipped the previous session
• Fixed an issue where the 'Pre-Season Start' item would refer to the series you came from, instead of your current series if recently promoted
• Fixed an interview question where the player's driver that finished in first was treated as if they were not part of the team
• Various interview bug fixes
• The graphics quality settings in 3D mode affects the quality of the GT car image displayed in 2D mode
• Improved AI in-lap and out-lap behaviours to give other cars more space during practice and qualifying
• There is now less corner-cutting on certain layouts in Beijing
• Fixed an issue where any votes the player had chosen wouldn't appear in the calendar until the day the vote was due
• Fixed an issue where messages telling the player that their tyres were not appropriate were always incorrect
• Fixed an issue where the incorrect wheel models were being picked based on the tyre rules
• The "Living Up To Their Namesake" achievement has been made easier to obtain
• Adjusted the way lock ups are calculated
• Fixed an issue where the qualifying rule type could be changed for previously saved games.
• Fixed instances where movies wouldn't play in 2D mode during Car Design and Pre-Season
• Fixed a bug where traffic would not move in Yokohama
• Fixed an issue where driver morale was not being calculated properly during the 3 qualifying sessions
• Fixed an issue where save files could drastically increase in size, rendering the saves unusable
• Fixed an issue where the player could get new sponsor offers during a race
• Fixed a rare boot-up crash
• Fixed a bug where a second chassis would appear in the Car Screen after part development was reset by the GMA
• The number of real safety cars that can appear in a race has been capped per session length
• Modified the tyre information rollover so that 'estimated laps remaining' takes the current tyre wear into account
• Added a rollover to locked tyres at the start of the race to display the estimated laps remaining for that tyre
• When entering the pit screen in Q3 and observing a locked tyre, this tyre is no longer permanently locked for both drivers in the following race
• Fixed an issue where the player would not be able to progress past the 'accept money from chairman' phase in a new game
• Fixed a rare crash bug when loading into a race
• Fixed misaligned tutorial boxes
• Changed the way the race director assesses the weather forecast to unlock tyre selection
• Fixed an issue where the 'Liverypack AssetBundle' would prevent the game from starting
• Fixed an issue where the reserve driver was using the main drivers feedback stat during practice
• Fixed an issue where the "Reigning Champion" trait would not be re-applied to drivers who had previously won it
• Fixed an issue where pre-race media messages were not being triggered after loading and saving a game
• Fixed an issue where Predator's rival team was... Predator
• Fixed a bug where Practice bonuses would only be applied in Q1
• Fixed a graphical issue where the WMC trophy was being displayed in the podium screen if a player achieved 3rd place in a GT race
• The reserve driver's post-race improvement is now doubled if they were used during Practice
• Qualifying trim practice bonuses are now applied correctly to Q1, Q2, and Q3
• The 3rd place podium trophy has been changed to the correct one
• Reserve drivers improvement is now affected by them taking part in a practice session.

Happy Racing!
Bron:klik

Ze blijven gelukkig bezig.

Nog verhalen over de DLC? GT series zijn geld waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimScythe

GrimScythe

Game Addict

Quellien schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:48:
[...]

Bron:klik

Ze blijven gelukkig bezig.

Nog verhalen over de DLC? GT series zijn geld waard?
Ik vind die hybrid engine wel een leuke toevoeging.
maar nog te weinig gedaan om je een goed oordeel te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahone
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 23:01
Heeft iemand wellicht nog een 50% kortingscoupon voor motorsport manager?

Voor 17,50 wil ik het spel namelijk wel proberen. Die 35 euro is me net iets te veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julianvanc
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-05 18:03
Op dit moment 50% korting op Steam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-05 21:29

LordKnox

Opperbaas.

Dit topic ook maar eens volgen. Ben al een jaar het nieuws rondom MM aan het volgen maar op de een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om de game te kopen. Niet omdat het technisch niet wil maar omdat ik mezelf er niet toe kan dwingen. Weinig tijd achter de PC gecombineerd met andere spellen zorgt ervoor dat ik nogal twijfel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-03 22:59

Tylocke

[Team Carrack]

LordKnox schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:45:
Dit topic ook maar eens volgen. Ben al een jaar het nieuws rondom MM aan het volgen maar op de een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om de game te kopen. Niet omdat het technisch niet wil maar omdat ik mezelf er niet toe kan dwingen. Weinig tijd achter de PC gecombineerd met andere spellen zorgt ervoor dat ik nogal twijfel.
Om je extra twijfel te geven: hij is nu in de aanbieding voor nog geen 18 euro.

http://store.steampowered.com/app/415200/?snr=1_5_9__205

De laatste updates hebben het spel echt wel beter gemaakt. Maar je moet echt wel van management games houden en jezelf targets opleggen. De mods zijn ook best goed voor zover ik heb gezien.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

LordKnox schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:45:
Momenteel kun je hem gratis spelen, t/m maandag (klik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 08:37
Ik had vanochten de gratis versie gespeeld en was dusdanig overtuigd dat ik toen straks maar de game heb gekocht. Nu kom ik bij het downloaden echter een probleem tegen. Wanneer de download op 100% is en dan overgaat in het installeren, onderbreekt Steam de download. Wanneer ik dan kijk wat er precies mis is, krijg ik de melding dat de download is onderbroken omdat er 'bestandsprivileges missen'.

Dus ik ga naar het mapje steamapps mapje waar al mijn steamgames staan en ga kijken in de Motorsport Manager-map. Daar kom ik wegens administratorrechten echter niet in en verwijderen kan om diezelfde reden ook niet.

Wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Soccer98 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:52:
Ik had vanochten de gratis versie gespeeld en was dusdanig overtuigd dat ik toen straks maar de game heb gekocht. Nu kom ik bij het downloaden echter een probleem tegen. Wanneer de download op 100% is en dan overgaat in het installeren, onderbreekt Steam de download. Wanneer ik dan kijk wat er precies mis is, krijg ik de melding dat de download is onderbroken omdat er 'bestandsprivileges missen'.

Dus ik ga naar het mapje steamapps mapje waar al mijn steamgames staan en ga kijken in de Motorsport Manager-map. Daar kom ik wegens administratorrechten echter niet in en verwijderen kan om diezelfde reden ook niet.

Wat moet ik doen?
Ik zou kijken of je Steam als admin kan starten. Het is wel vreemd trouwens om die melding te krijgen op je steamapps folder. Heb je toevallig je default directory naar program files (x86) staan? In Win 7, 8 en 10 is dit af te raden vanwege UAC. Kies voor je Steam game folder iets van C:\games ofzo.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 08:37
Tylocke schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:39:
[...]

Ik zou kijken of je Steam als admin kan starten. Het is wel vreemd trouwens om die melding te krijgen op je steamapps folder. Heb je toevallig je default directory naar program files (x86) staan? In Win 7, 8 en 10 is dit af te raden vanwege UAC. Kies voor je Steam game folder iets van C:\games ofzo.
Ik heb mijn steamfolder inderdaad in program files (x86 staan). Alleen hoe zet ik dat over naar C:\games? Ik sleep dat ding nu gewoon van de één naar de ander, maar krijg wederom dan weer de melding over dat ik administratierechten niet heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Soccer98 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:46:
[...]

Ik heb mijn steamfolder inderdaad in program files (x86 staan). Alleen hoe zet ik dat over naar C:\games? Ik sleep dat ding nu gewoon van de één naar de ander, maar krijg wederom dan weer de melding over dat ik administratierechten niet heb?
Je kan in Steam zelf in de opties een andere install folder aangeven. Even Motorsport Manager verwijderen en dan weer downloaden naar de nieuwe installatie folder

[ Voor 4% gewijzigd door Tylocke op 23-03-2017 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:24

Oxigeon

En zo is dat!

Ik ga dit weekend ook de gratis versie eens proberen. Mocht dit wat zijn laat ik voor die 18euro de game natuurlijk niet liggen. Van management games hou ik natuurlijk wel aangezien ik ook redelijk wat FM2016 heb gespeeld.

Zijn er ook al community mods zodat je iets van de F1 kan spelen? Of is het nog wachten op de eerste mods daarvoor? Lijkt me gaaf dat je kan beginnen in de Frmule 3 en dan zo door kan stoten naar de F1 als het allemaal goed gaat.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Na mijn 4e seizoen Predator in de ERS wordt het toch wat repetitief. Ik merk dat ik niet meer constant door wil spelen. Wat me vooral tegenstaat is het constant opnieuw moeten zoeken naar de ideale afstelling. Waarom kan ik geen settings laden van voorgaand seizoen? Dan zit je in ieder geval al een stuk in de goed richting. Ik ben te lui om die settings bij te houden in een excel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimScythe

GrimScythe

Game Addict

Muse schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:43:
Na mijn 4e seizoen Predator in de ERS wordt het toch wat repetitief. Ik merk dat ik niet meer constant door wil spelen. Wat me vooral tegenstaat is het constant opnieuw moeten zoeken naar de ideale afstelling. Waarom kan ik geen settings laden van voorgaand seizoen? Dan zit je in ieder geval al een stuk in de goed richting. Ik ben te lui om die settings bij te houden in een excel. ;)
Tussen de steam guides staan de settings per track per league die je een goede indicatie geven.
Kan je helaas geen link geven omdat steampagina's op mijn werk blocked zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb ze per seizoen opgeschreven, maar dat is inderdaad niet het leukste gedeelte, vind ik.
Ben het er wel mee eens dat het op een gegeven moment repetitief wordt. Heb het ook een tijdje niet meer gespeeld al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Heb de game dus gisteren een tijdje gespeeld met de steam f1 2017 mod. Uiteraard ff geprobeerd met red Bull. Mijn eerste race 3e en 4e geworden. Mede door een tactische bandenkeuze en wat geluk door het nat worden van het circuit. Ik ben er nog steeds niet over uit of ik deze game vandaag ga aanschaffen voor 20.00. Ik denk persoonlijk dat het misschien wat te herhalend wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
GrimScythe schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:43:
[...]

Tussen de steam guides staan de settings per track per league die je een goede indicatie geven.
Kan je helaas geen link geven omdat steampagina's op mijn werk blocked zijn :)
Inmiddels ook gevonden, maar het kunnen opslaan/laden van settings zou toch een mooie feature zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-06 12:26

Mef

Wat is de beste real name mod (liefst al geüpdate naar 2017 als het kan)? Had er een gedownload in de steam workshop maar mijn game crasht bij het begin van het volgende seizoen. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:11

Hoogie2004

Whohooooo

Inmiddels in seizoen 7 of 8 met Predator, en na 6 races sta ik bovenaan in het WMC :)
Nu nog volhouden, en dat wordt lastig. Wat regenbuien en race tactische keuzes van de AI hebben me aan flink wat punten geholpen, maar de auto is ver van snel genoeg. Dit jaar is eigenlijk nog een ontwikkeljaar, en volgend jaar ook, om het jaar erna een echte gooi te doen naar het kampioenschap (en het halen van de Predator challenge :) )

Hiervoor een game gehad met Steinmann in de WMC, maar na drie seizoenen reed ik alles en iedereen op een ronde, dus dat was niet meer leuk.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:42
Mef schreef op maandag 27 maart 2017 @ 22:02:
Wat is de beste real name mod (liefst al geüpdate naar 2017 als het kan)? Had er een gedownload in de steam workshop maar mijn game crasht bij het begin van het volgende seizoen. :(
Is dit misschien iets: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=888465396

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Ik heb gisteren trouwens deze mod geinstalleerd. Omdat ik geen zware pc heb (laatste upgrade is 2 jaar geleden naar een iets nieuwere video kaart, en de rest is ouder) draai ik de game dus in 2d mode. Maar nu met deze mod is het echt leuk om dit te spelen. De coureurs komen je ook bekend voor in de lagere klasses: Jeroen Bleekemolen, Ho Pin Tung, J. Villeneuve etc. F1, F2, F3 komen voorbij. Ik denk als je een beetje uitgekeken bent op de game, dat dit er wel weer voor zorgt dat je hem wil spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Een jaar voor de planning (in de laatste race door wat hulp van de weer-goden) toch al kampioen met Predator! Eindelijk de Underdog challenge gehaald :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zgikHIc.png

Voor het jaar erna zien de wintertests er ook goed uit, met een 2e tijd. Misschien toch nog maar een seizoen doorspelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Hoogie2004 op 03-04-2017 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Hoogie2004 schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:07:
Een jaar voor de planning (in de laatste race door wat hulp van de weer-goden) toch al kampioen met Predator! Eindelijk de Underdog challenge gehaald :)

[afbeelding]

Voor het jaar erna zien de wintertests er ook goed uit, met een 2e tijd. Misschien toch nog maar een seizoen doorspelen.
*O* Congrats *O*

Ik sta nu bovenaan de WMC met nog 2 wedstrijden te gaan met Predator. Verschil met de #2 is ongeveer 40 punten, dus het wordt lastig, maar we vechten door.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Enige uitdaging die ik zie is 1e 2e en 3e worden in het driver championship :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
MikeyMan schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:48:
Enige uitdaging die ik zie is 1e 2e en 3e worden in het driver championship :+
Hoe?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Halverwege het seizoen je nr1 driver wisselen met de reserve... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
MikeyMan schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 14:24:
[...]

Halverwege het seizoen je nr1 driver wisselen met de reserve... :+
Zou een hele leuke, maar bijna onmogelijke challenge worden. Ik denk dat dit heel erg afhankelijk is van de regels die in dat seizoen gelden.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, zo moeilijk is het niet. Ik ben al tot 1, 2 en 4 gekomen. Maar had de wissel iets te laat gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
Inmiddels ben ik 5 wedstrijden onderweg in mijn 4e seizoen in de WMC met Predator. Op dit moment sta ik 1e in de Constructors en bezetten mijn coureurs de 1e en 2e plek bij de Drivers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/81YhhXF8kX6YgxcwZb1qzWSu/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/r26wDodjOj0HmUtDC13ONVkS/medium.png

Lijkt erop dat ik dit seizoen eindelijk de WMC zal winnen en de Predator Challenge gehaald heb. *O*

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacNetron
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-03 23:26

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Fijn om te zien dat er meer liefhebbers van dit spel zijn.
Ik ben van het weekend maar weer eens begonnen met een poging de WMC eens te winnen, zo'n Formula One race in Baku maakt hongerig :D
Dragon Racing gekozen om mij het eerste seizoen een beetje te helpen.

Ben erg blij dat dit in ieder geval netjes draait onder Linux, dat zouden meer spellen moeten doen.

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ge-flopt
Er komen weer wat updates binnenkort:
http://steamcommunity.com...etail/1330101023025948637
In a nutshell - we’re developing two brand new bits of content for Motorsport Manager PC:

1. A brand new piece of DLC called the Challenge Pack, featuring 12 new challenges inspired by the history of motorsport.

2. A feature-rich FREE update called “The Devil’s in the Detail” which introduces our most detail-rich data screens yet plus new features like run wide, corner cutting and weight stripping.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Hij is er, de 'Devil's in the Detail' free update:

Patch notes:

Realistic AI Game Preference: If enabled, AI teams make smarter decisions on when to pit during races and adapt to wet weather conditions more effectively.

Run Wides & Corner Cutting: Cars can now run wide and cut corners in all tracks, the liklihood of a driver running wide or cutting a corner is increased by the pressure they're under from nearby cars.

Weight Stripping: Teams can now remove reliability from parts to increase their performance before practice, qualifying and race.

Lap Chart Screen: Availaible in the data centre, the new lap chart screen provides detailed information for every lap of the race.

Expanded Camera Preference: If enabled, increases the zoom of the raceday camera, allowing you to see the cars up close.

Ability to save and load setups for each track.

When leaving for a race weekend, the player now has the ability to force a driver to sit out the weekend if they are injured.

The driver who sits out the race weekend will recover faster and the reserve driver will take their position.

Injuries now show an icon on the driver's portrait. The icon can be moused over to reveal more information.

Player now recieves a mail when a driver recovers from an injury trait.

The race report screen has been tweaked to better inform the player about gained traits and traits that have ended.

Various UI tweaks to the title screen and race day screens.

Session HUD now shows when teams are fixing parts.

Tyre wear and heating are no longer banded into thirds, but are instead a direct reading.

Car crashes have been rebalanced to provide a more even spread of crashes throughout the race.

Driver’s adaptability stat impacts the threshold at which they can change onto wets/slicks/inter.

The two different tyre suppliers have different wet/inter threshold points.
Fixed a bug where the tyre supplier wasn't correctly affecting speed and wear.

Fixed a bug where the track rubber wasn't correctly affecting the lap times.
Street circuits (Cape Town, Sydney) take longer to achieve a full ‘Rubber on Track’ to imply that they have less grip then a standard track.

Underfuelling the car is now possible when no-refuelling is active.

Tyres left overheating for too long cause blistering, dropping the wear at a faster rate.

Tyres left underheating for too long will cause graining, dropping the performance of the car.

Cars who have retired will now keep their standings position if they cross the finish line.

The standings tab has been expanded to show live Team/Driver Championship standings and tyre history.

New personality traits.

New dilemmas with unique personality trait event chains.

Fixed issues with AI teams being able to perform pitstops faster than they should.

AI teams now make smarter desicions on when to use 'safe' pitstops.

AI team setup percentages now reflect their mechanics' stats.

Downforce setup setting affects car performance during wet sessions.

During pre-season, AI teams can gain an additional star in up to two different chassis stats. This is to mimic the player’s dilemmas.

Vehicles that are experiencing critical issues ( broken part, out of fuel, etc ) will now pit regardless of whether it causes stacking.

New radio messages.

Grammatical fixes to existing dilemmas.

Signifcant performance improvements to minimise game crashes.

Chassis Suppliers availaible to edit with Steam Workshop.

Single Seater and GT design data available to edit with Steam Workshop.

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuknoord
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-01-2019
eindelijk setups saven....

Heeft even geduurd maar is er toch eindelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 09:26
Tevens 66% off vandaag op Steam, kost nog maar 11,89 euro.

• Muse
  • Niet online
Er is inmiddels al een 1.41 patch uit om een paar bugs te fixen. Ik had er bijvoorbeeld last van dat in mijn bestaande save alle sterren bij mijn chassis waren verdwenen. Daardoor was ik steeds dead last ipv kans op punten.

De functie met weight stripping vind ik tot nu toe maar niks, het lijkt erop dat de AI dit veel beter weet te misbruiken dan ik. Je krijgt ook wel erg veel performance terug voor een klein verlies in reliability.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Aah mooi, vandaag nog maar eens aanslingeren mits f1 2017 niet in de winkel staat.

EDIT:
Gisteren de game dan nog maar eens aangeslingerd. Was bij mijn 4e race met Predator Racing. Van de 2 coureurs die ik in het begin kreeg mijn 1e race gewonnen. Mijn 2e coureur werd 11e. Die wil ik eigenlijk zsm vervangen, maar is me eigenlijk nog te duur. Weet persoonlijk ook niet echt wat ik moet doen, eerst vervangen. Eerst fabriek of eerst andere meuk uitbreiden.

Korte samenvatting van de sessie:
Oefening:
Gestart, coureur laten uitrijden, direct opnieuw inrijden. Na een aantal keren de setup tot 95% gekregen met mijn 1e rijder en 96% bij mijn 2e rijder. Een snelle tijd rijden in de oefensessie zat er niet in aangezien ik op wets moest rijden en de rest de snelle ronde heeft gereden toen het droog was... Al met al een 19e en 20e plaats in de oefensessie

Kwalificatie:
De weerberichten zagen er niet zo goed uit vandaag, veel regen. Volgens de berichten zou het de eerste 3 minuten droog zijn en daarna hard gaan regenen. Prio 1 was dus de coureurs zo snel mogelijk naar buiten sturen op zachte banden. Mijn coureurs waren de 1e 2 die buiten waren. Ongeveer op 3kwart van de snelle ronde begon het wet te worden waardoor er langzamer gereden werd. Uiteindelijk mijn 1e coureur pole-position en mijn 2e coureur 3e geworden.

Race:
Hoef er niet veel over te zeggen... Mijn 2e coureur vliegt in bocht 1 buiten de baan en rijd laatste. coureur 1 blijft rijden rond plek 1-5 de hele race lang en is op het nippertje 1e geworden. Mijn 2e coureur werd 11. Al met al een goede sessie dus

[ Voor 90% gewijzigd door Oxigeon op 25-08-2017 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295814

Ik ben ook ingestapt. Ik ben begonnen in de Formule E met een eigen team.

Ik wist niet dat je risico volle onderdelen die het eind van het seizoen halen meegingen naar volgend jaar. dat wist ik eigenlijk pas toen ik van ellende na mijn tweede seizoen er maar eens de community site op na heb geslagen.

Daarna word het vanzelf iets makkelijker. Ben niet opnieuw begonnen dat leek me te makkelijk. Gevolg is wel dat ik met iets minder goed materiaal zit na al die jaren.

Blomqvist heb ik nog wel kunnen strikken. Die was in zijn eerste seizoen veel te duur, maar gelukkig kunnen behouden en nu dankzij goede sponsors toch een winst van ongeveer een 6 ton per race.

Nu in 2022 staat Blomqvist 4e en hebben we geen kwali meer maar op basis van de stand maar dan omgekeerd dus het is altijd wel spannend.

Heel erg jammer, echt gemeend jammer dat die tutorial niks zei over je verbetermogelijkheden. Dat heb ik 2 seizoenen lang gewoon gemist. Natuurlijk heb ik wel verbeterd, maar als je dus die risicovolle onderdelen 2 races voor het einde maakt, dan sta je er het volgende seizoen gewoon beter voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Formule E? Hebben we die ook?

Overigens; ik kan nu wel een setup opslaan, maar hoe gebruik ik die dan weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Formule E zit er standaard niet in, maar is ongetwijfeld beschikbaar via de Steam workshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb inmiddels het 'load setup' knopje gevonden. Kan nog wel wat werk gebruiken overigens. Erg onhandig zoeken naar de juiste setup op dit moment.

Blijft overigens ook erg irritant dat als je de oefensessie niet wilt doen, je echt een onwijze bagger-setup krijgt. Zelfs als je met een goed uitgangspunt begint. Snap dat je geen >90% krijgt, maar ik zit soms met een 30% setup opgescheept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:34
Ik heb dit spel een poos geleden een kans gegeven, maar toen was het wel ernstig gebugged.

Bij een nieuw persoon aannemen was m'n primaire (enige goede) coureur automatisch ontslagen, dingen gingen bizar vaak stuk, enz.. Inmiddels zijn we nogal wat updates verder.. Is het nu beter? Of is het nog een buggy gebakje.

Anoniem: 295814

Ik heb inderdaad workshop, om ook de namen van bestaande coureurs toe te voegen.

eerste seizoen gaat er veel stuk, eerste seizoen is eigenlijk een tutorial voor hoe je snel doorklikt en ontwikkelt voor het volgende seizoen. Dat is nog steeds zo in mijn optiek.

Dat automatische ontslaan is er bij mij nooit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Iemand een beetje een fatsoenlijke guide om een race goed op te bouwen? Ik hoef niet te weten wat de beste setup is, dat lukt me wel en is goed te doen, maar de race opbouw gaat nergens over. Zit nu in de predator challenge en hoewel ik een redelijke auto heb, kom ik gewoon niet vooruit in de race, ga als een bak steen zelfs achteruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

ge-flopt schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:29:
Iemand een beetje een fatsoenlijke guide om een race goed op te bouwen? Ik hoef niet te weten wat de beste setup is, dat lukt me wel en is goed te doen, maar de race opbouw gaat nergens over. Zit nu in de predator challenge en hoewel ik een redelijke auto heb, kom ik gewoon niet vooruit in de race, ga als een bak steen zelfs achteruit.
Ik had daar geen last meer van toen ik de eigenschappen van de auto (begin seizoen) afstemde op zuinigheid en bandenslijtage (daar maximaal op inzetten).

Verder hangt het een beetje af van de tactiek en regels (heb je 40% fuel, of snel slijtende banden, etc) wat het beste is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

ge-flopt schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:29:
@Hoogie2004 heeft al wat mooie tips.

Vergeet niet dat de driver heel belangrijk is in de tier 3 en later ook tier 2 series zijn. Bandentemperatuur, engine settings en driving style hebben erg veel invloed op je rondetijden. De AI wil wel eens de andere teams op vrij aggresieve settings laten rijden waardoor ze relatief vaak reparaties moeten uitvoeren of zelfs uitvallen.

Hopelijk heb je wat aan onze tips. Ik zit zelf een beetje vast in tier 1; Mercedes heeft gewoon een absurde voorsprong en de puntentelling is alleen voor de top 5. Hopelijk kom ik er nog een keer doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 19:35
Ik heb het mezelf lastig gemaakt denk ik, door met Chariot Racing te beginnen (Vidal, Hamilton en Woodford). Dit is een 10e plek team (van de 10) World Series. En dit is te merken haha.
Einde seizoen 1 ook op plek 10 geeindigd, meestal haal ik plek 16-20 op de grid. Dit komt voornamelijk omdat ik (veel) vaker banden moet wisselen of er iets kapot is aan de auto. Ik word ook altijd gelapt door de nr's 1 t/m 5 ongeveer. Feit dat ik veel vaker de pit in moet dan de overige 18 rijders doet me de das om, en dan push ik de auto echt niet veel. Ik train/qualify vaak wel in plek 8-14, maar in de race gaat het altijd mis.
Wel een goede mechanic en team baas is 100% tevreden, moraal van de coureurs is 80-100% en er komt wat geld binnen van sponsors, dus ik red me wel... maar bovenin meedraaien zit er niet in :)

[ Voor 13% gewijzigd door Soeski op 01-11-2017 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

Laatste tijd steeds vaker dat mijn game crashed (coureurs dan weer niet) meteen na een race. De zin gaat dan snel over om hem weer op te starten en de race geheel overnieuw te doen. Zal binnenkort even een screenie maken van de pop-up.

Gaat de zin wel van over helaas.

Nog meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Quellien schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:51:
Laatste tijd steeds vaker dat mijn game crashed (coureurs dan weer niet) meteen na een race. De zin gaat dan snel over om hem weer op te starten en de race geheel overnieuw te doen. Zal binnenkort even een screenie maken van de pop-up.

Gaat de zin wel van over helaas.

Nog meer mensen last van?
Je draait wel de laatste versie? Hier al dagen stabiel, geen crashes of zelfs maar glitches. Speeltijd zeker al 25+ uur. (Ik speel het pas 4 dagen ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ernstiger vind ik dat mijn coureurs als de banden in het rood komen echt seconden per ronde verliezen, en de concurrentie lekker doortuft to 0% :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

MikeyMan schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:16:
Ernstiger vind ik dat mijn coureurs als de banden in het rood komen echt seconden per ronde verliezen, en de concurrentie lekker doortuft to 0% :X
Banden zijn nog best tricky. Onder de 25% gaat je snelheid echt hard achteruit. Maar vergeet niet dat de temperaturen van je banden ook uitmaken. Oververhitte banden onder de 25% werken gewoon voor geen meter en dan ben je vaak beter af met een pitstop. De AI weet altijd erg goed om te gaan met zijn bandentemperaturen heb ik gemerkt, maar heeft vaak de neiging om zijn banden tot bijna 0% te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Tylocke schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:22:
[...]

Banden zijn nog best tricky. Onder de 25% gaat je snelheid echt hard achteruit. Maar vergeet niet dat de temperaturen van je banden ook uitmaken. Oververhitte banden onder de 25% werken gewoon voor geen meter en dan ben je vaak beter af met een pitstop. De AI weet altijd erg goed om te gaan met zijn bandentemperaturen heb ik gemerkt, maar heeft vaak de neiging om zijn banden tot bijna 0% te laten gaan.
Ja, de meesten rijden hun banden tot 10% of minder, zonder verlies van snelheid. Ik verbruik meestal 5%-15% per rondje, dus ik moet soms al bij 30+% de pits in omdat ik die ronde erna al onder de 25% zou duiken voor de pits. Ik heb altijd 1 of 2 meer pitstoppen nodig dan (nagenoeg) alle AI, en dat doet me nu al 1,5 seizoenen de das om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Soeski schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:46:
[...]

Ja, de meesten rijden hun banden tot 10% of minder, zonder verlies van snelheid. Ik verbruik meestal 5%-15% per rondje, dus ik moet soms al bij 30+% de pits in omdat ik die ronde erna al onder de 25% zou duiken voor de pits. Ik heb altijd 1 of 2 meer pitstoppen nodig dan (nagenoeg) alle AI, en dat doet me nu al 1,5 seizoenen de das om :)
Ai, das best pijnlijk ja. Komt dit door de ontwikkeling van je auto? Ik probeer meestal mijn tire wear bij de ontwikkeling van de auto redelijk goed te houden. Je coureurs op conservatieve strategie zetten kan ook helpen al merk ik daar vaak dat als eenmaal de temperatuur uit de banden gaat ik het er niet meer in weet te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ge-flopt
WAAAAAHAAAA....
Een nieuwe DLC:

Ben ik blij dat mijn PC net geupgrade is... :D

http://steamcommunity.com...etail/1441576474433510053

[ Voor 32% gewijzigd door ge-flopt op 01-11-2017 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Tylocke schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:59:
[...]

Ai, das best pijnlijk ja. Komt dit door de ontwikkeling van je auto? Ik probeer meestal mijn tire wear bij de ontwikkeling van de auto redelijk goed te houden. Je coureurs op conservatieve strategie zetten kan ook helpen al merk ik daar vaak dat als eenmaal de temperatuur uit de banden gaat ik het er niet meer in weet te krijgen.
Ja, ik heb zelfs nu een auto met 4 sterren Tire-Wear, maar ik merk er ik de praktijk vergeleken met seizoen 1 weinig van. Ook de smoothness van de coureurs is best ok (15/16).
Jammer dat de temperatuurmeter van de banden alleen 3 blokjes grijs heeft en 1 rood, weinig nuance lijkt het. Misschien is dat er ook niet hoor. Ze klagen als ze te koud en te heet zijn, alles er tussenin is goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tylocke schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:22:
[...]

Gaat m.i. nergens over. Ongeacht de temperatuur kan het niet zo zijn dat ik wel gestraft word, en de ai niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
MikeyMan schreef op woensdag 1 november 2017 @ 19:03:
[...]

Gaat m.i. nergens over. Ongeacht de temperatuur kan het niet zo zijn dat ik wel gestraft word, en de ai niet.
Nee, ze worden wel gestraft, alleen pas op een later moment lijkt het. Misschien komt dat ook omdat ze allemaal betere middelen hebben, dat hun banden niet al onder de 25% echt vertraging opleveren. De top 5 is echter zo snel (in verhouding met mijzelf) dat ze me elke race al gelapt hebben en dus zelfs met verminderde snelheid (banden bijna kapot) me nog voorblijven en zo de race uitrijden. Aangezien ze dit allemaal doen, is er aan het eind van de race ook geen verschuiving meer in de posities; nr. 1 blijft 1 enzovoorts. De AI wisselt zo min mogelijk banden en rijdt ze dus echt op. Aangezien jij dat als speler niet kunt, moet je dus onder de 25% alsnog naar binnen.
Maar; wat doe je? Naar binnen voor verse banden voor 2-3 rondjes en de tijd verliezen, of niet naar binnen, je banden aan gort rijden en zo tijd verliezen?
Ondanks dat ik een auto heb met 4 sterren tyre wear en de smoothness van de coureurs redelijk goed is, moet ik altijd vaker pitten dan de AI. Zeker omdat zij ook nog eens de banden echt oprijden tot 10% of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, ik ben inmiddels wat seizoenen verder, en heb ook de nr 1 auto in de Azië cup. Je kunt geen 2 rondjes met Rotte banden rijden. Dan word je gewoon laatste.

Overigens sowieso wel een forse update:
• Players can now manage the speed and safety of their pitstops through the new pit crew feature

• Pit crew members have 5 core stats: Tyres, Part Fixing, Refuelling, Front Jack and Rear Jack. Their stat levels determine the speed at which they can perform each task

• Crew members will become fatigued after each race and will need to be placed 'In Recovery' to regain their stamina. Tired crew members are more likely to make mistakes

• As well as time mistakes, there are now new, job-specific pit mistakes: Wrong tyre compound fitted, underfuelled, front and rear jack damage and part fixing red-zone increase

• Catastrophic mistakes are new, rare mistakes that can drastically alter the outcome of a race. There are 2 catastrophic mistakes: Loose wheel and pit fire (only if refuelling is active)

• If a pit fire occurs, there is a chance that the car will be retired from the race. Pit fire retirements can have a psychological impact on the driver

• The pit crew can be automanaged by your mechanics. A mechanic's Pitstop and Concentration stats impact how effectively they will auto-manage your pit crew

• Car cornering stats impacting the simulation have been re-worked to reduce emphasis on the top speed of the engine. This makes low, medium and high cornering speeds more dependant on the Front Wing, Suspension and Rear Wing

• Driver form now has a larger impact in a race weekend's performance. During a race, a driver's form will fluctuate depending on their consistancy stat

• A driver's current form is now displayed on their portrait during the race

• Added a new x12 speed during races

• Added a preference screen for the new x12 speed that allows players to customise when the game automatically slows down to show important events

• Reworked the Tyre Heating chassis stat: Now, a high star rating will cause the temperature gauge to move away from the center slowly, but return quickly

• New Part Design components

• The mechanic's 'Part Fixing' stat now impacts both raceday part fixes and fixing parts when returning from a race weekend

• Added keyboard shortcuts for engine modes, driving styles and swapping the camera between drivers

• Weight Stripping is now a rule that can be voted in or out per series

• Spec Parts can no longer be weight stripped

• Weight stripping is now banded per series to improve balancing

• Improved saving and loading during a race event

• If autosave is enabled, the game will now save at the end of a race before returning to the frontend

• Pit stop strategy now does not add a fixed amount of time to the pit stops, but instead adds a percentage of the expected time

• Fixed instances where the driver "Sammy White" would appear in the frontend

• New interview questions

• New media messages

• Reworked and rebalanced existing interview and media messages that were not triggering

• New radio messages

• Fixed an issue where the personality traits 'Boring Winner', 'Losing Hope' and 'Top of the World' were not triggering

• The personality trait 'Media Trained' now removes more negative media-related traits if the target driver possesses them

• Fixed a bug where new mechanic hire mails would be blank if the player was unemployed

• Fixed an issue where AI teams would not be charged for mechanic and designer race bonuses

• Fixed a bug where qualifying bonuses would be deducted three times if the series had three-stage qualifying

• Improved how AI cars use the ERS system

• Improved how AI cars refuel during a race

• Improved how AI cars interact during the first lap of the race

• Fixed a bug where temp drivers would retain previous morale debuffs and traits from working with other teams

• Fixed an exploit where the player could press the ERS boost button as it breaks in a pitstop, leading to an infinite boost until the end of the race

• Increased the rate at which drivers and staff improve when influenced by HQ buildings

• Improved the regen system to have more varied 'drivable series'

• Improved the AI team intelligence on when to build a new car part

• Fixed a bug that was preventing the activation of corner cutting

• UI improvements to front-end menus

• UI improvements to the scouting screen

• When refuelling, the player can now also add fuel in increments of 5 or click to fill the whole tank

• Can now view each team's chassis supplier information from the Choose Team screen

• Fixed an issue where the player couldn't click the 'traits' button in the post-race screen if no new traits had been assigned

• Added the current track and the current layout information to the load setup popup

• New 'Choose Series' screen

• Updated the challenge medal icon

• Optimised the 'Lap Chart' screen performance when loading for the first time

• General performance improvements

• New Personality Traits

• New Achievements

• New tooltips

• The weight stripping reliability to performance ratio is now editable in the Championships.csv ( if set to zero the AI will not use the feature )

• Each series now has 'restricted rules' which are editable in the Championships.csv. A 'restricted' rule can never be voted in by the player or AI in that series

• Championships now handle having between 6 to 12 teams
Het is op verschillende punten ineens wel zoeken waar wat is gebleven. De 12x superspeed is een welkome aanvulling!

Is wel een bugje in geslopen. Ik had 1 sponsor die vanaf plek 3 schoof, eentje vanaf plek 7 en eentje vanaf plek 1. Na de update is dat drie keer vanaf plek 1. :X

[ Voor 95% gewijzigd door MikeyMan op 02-11-2017 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb trouwens wel het idee dat met de laatste update het niet meer zo is dat je vanaf 25% banden al slechte rondetijden rijdt. Zie er niets over in de Releasenotes, maar lijkt gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
MikeyMan schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:39:
Ik heb trouwens wel het idee dat met de laatste update het niet meer zo is dat je vanaf 25% banden al slechte rondetijden rijdt. Zie er niets over in de Releasenotes, maar lijkt gefixt.
Maar dat is toch niet zo gek? Of doel je op de AI die met 25-10% banden nog goede ronden rijdt en onder de 10% pas last heeft van slijtage?
/edit: Ik lees op Steam fora dat sommige banden (Hard) al onder de 50% minder performance hebben, merkbaar? Als dit allemaal zo wisselend is, mogen ze dat wel even inbouwen in de percentages! Ook vind ik het jammer dat ze de Tire Temp Gauge hebben aangepast van blauw-->rood naar 3 blokjes grijs-->1 blokje rood (in een vorige patch al). Blijkbaar is alles grijs nu goed, en rood pas minder performance?

[ Voor 31% gewijzigd door Soeski op 03-11-2017 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Soeski schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 10:15:
[...]

Maar dat is toch niet zo gek? Of doel je op de AI die met 25-10% banden nog goede ronden rijdt en onder de 10% pas last heeft van slijtage?
/edit: Ik lees op Steam fora dat sommige banden (Hard) al onder de 50% minder performance hebben, merkbaar? Als dit allemaal zo wisselend is, mogen ze dat wel even inbouwen in de percentages! Ook vind ik het jammer dat ze de Tire Temp Gauge hebben aangepast van blauw-->rood naar 3 blokjes grijs-->1 blokje rood (in een vorige patch al). Blijkbaar is alles grijs nu goed, en rood pas minder performance?
Nouja, zoals ik zei stortte mijn Eigen tijden in <25%, terwijl de AI door kon rijden. Het lijkt er nu op dat de afbouw ook geleidelijker gemaakt is.

Met die bandentemperaturen ben ik nog niet helemaal uit. Is pushen met oververhitte banden sneller of langzamer dan besparen om de temps omlaag te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

ge-flopt schreef op woensdag 1 november 2017 @ 16:09:
WAAAAAHAAAA....
Een nieuwe DLC:
[video]
Ben ik blij dat mijn PC net geupgrade is... :D

http://steamcommunity.com...etail/1441576474433510053
Ok, deze uitbreiding heeft me ertoe gezet vandaag een nieuwe game te beginnen in de Endurance.

Ben begonnen in de 2e tier (trage wagens), met het team dat als 2e zou moeten eindigen in het kampioenschap. Na 2 races nu al 2 overwinningen, en aan kop in het constructeurskampioenschap.

De races zijn wel een leuke uitdaging (speel op lang, 360 min / race, gelukkig is er nu een 12x modifier). Heb wel al gemerkt dat proberen een keer minder te pitten redelijk werkt, maar gelukkig niet altijd. Tot nu toe erg leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vandaag weer een flinke update, eens kijken wat we daarvan merken!

Sowieso kom ik niet verder dan de voorseizoentests... Dan loopt ie vast met een foutmelding...

[ Voor 42% gewijzigd door MikeyMan op 06-11-2017 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:19
Handige actie: na de laatste race nog de ontwikkeling van een nieuw onderdeel starten. Paar dagen later begint het design van de nieuwe auto. Dag miljoentje! ;w (hadden ze misschien af moeten vangen, maar aan de andere kant moet ik zelf beter opletten)

Valt tegen om geld opzij te leggen voor HQ upgrades. Het blijft aanlokkelijk om al het geld in de ontwikkeling van je auto te pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tackleberry schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:23:
Handige actie: na de laatste race nog de ontwikkeling van een nieuw onderdeel starten. Paar dagen later begint het design van de nieuwe auto. Dag miljoentje! ;w (hadden ze misschien af moeten vangen, maar aan de andere kant moet ik zelf beter opletten)

Valt tegen om geld opzij te leggen voor HQ upgrades. Het blijft aanlokkelijk om al het geld in de ontwikkeling van je auto te pompen.
Ik doe die upgrades ook eigenlijk alleen van het geld wat ik bij de jaarovergang krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Fix: Pit stop mistake chance was displaying incorrectly and showing a lower chance of a mistake than there actually was.

DANK U!
Ik word er gek van. Ik deed al nooit high risk pitstops (>26% kans op fouten) maar standaard (11%), maar met die 11% gaan er zo'n 2 uit 5 en soms wel >50% mis met bandenwissel.
Toppunt was vanmiddag met de "Safe" pitstop (1% !!) die gewoon 2 van de 4 mis gingen bij dezelfde coureur, dus hoppa 2x 10 seconden erbij in 1 race. Kansloos.
Ik begrijp dat de fix niet de kans verkleint, maar in ieder geval realistischer moet gaan weergeven :)

[ Voor 9% gewijzigd door Soeski op 06-11-2017 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Soeski schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:51:
Fix: Pit stop mistake chance was displaying incorrectly and showing a lower chance of a mistake than there actually was.

DANK U!
Ik word er gek van. Ik deed al nooit high risk pitstops (>26% kans op fouten) maar standaard (11%), maar met die 11% gaan er zo'n 2 uit 5 en soms wel >50% mis met bandenwissel.
Toppunt was vanmiddag met de "Safe" pitstop (1% !!) die gewoon 2 van de 4 mis gingen bij dezelfde coureur, dus hoppa 2x 10 seconden erbij in 1 race. Kansloos.
Ik begrijp dat de fix niet de kans verkleint, maar in ieder geval realistischer moet gaan weergeven :)
Je kunt nu ook met het pit-team stoeien he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-06 20:19

Frans92

VFR800

Vorige week het spel gekocht, inmiddels twee races F1 gedaan. Heb met workshop een mod gedownload, waardoor de namen van de coureurs en liveries kloppen met de werkelijkheid.
Spel bevalt erg goed. Moet nog wel een beetje leren hoe ik alles moet instellen, regelen etc. om echt mee te doen om de eerste plek. Dat is natuurlijk het doel, maar dat komt vanzelf als ik wat meer ga spelen.

Jammer genoeg crashte in de laatste race een coureur van mij, waardoor ik nu "onzekerheid" heb over mijn baan als manager. Is er iemand al eens ontslagen vanwege slechte prestaties?

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Ik ben inmiddels maar gaan saven/loaden elke keer als er iets mis gaat (bandenkeuze, crash, onderdeel kapot tijdens race etc.). Niet helemaal "fair" maar als nr. 10 team kom je anders echt niet snel verder (en nog niet hoor, heb sommige races wel 7x gedaan om uiteindelijk 16e te worden ipv 20e).
/edit: Ik kom er zojuist achter dat je het spel ook in het Nederlands kan spelen... even kijken hoe slecht de teksten zijn :+

[ Voor 17% gewijzigd door Soeski op 07-11-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
Frans92 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:43:
Jammer genoeg crashte in de laatste race een coureur van mij, waardoor ik nu "onzekerheid" heb over mijn baan als manager. Is er iemand al eens ontslagen vanwege slechte prestaties?
Was benieuwd hoe het bij mij ging lopen na twee desastreuze races. Gelukkig was race 3 boven verwachting. Nu nog even de achterstand in het kampioenschap inlopen.
Race 1: 20e (crash) en 7e (met geluk)
Race 2: 19e (crash) en 17e (crash)
Race 3: 1e en 9e

Heb nu het lot getart en extra geld gevraagd aan de eigenaar, dus die zit in het rood qua tevredenheid. 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Tackleberry op 07-11-2017 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Waarom niet gebruik maken van de save/load functie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Tackleberry schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 22:26:
[...]

Was benieuwd hoe het bij mij ging lopen na twee desastreuze races. Gelukkig was race 3 boven verwachting. Nu nog even de achterstand in het kampioenschap inlopen.
Race 1: 20e (crash) en 7e (met geluk)
Race 2: 19e (crash) en 17e (crash)
Race 3: 1e en 9e

Heb nu het lot getart en extra geld gevraagd aan de eigenaar, dus die zit in het rood qua tevredenheid. 8)
Haha ik zit nu ook al in het rood qua tevredenheid. Wie weet dat het binnenkort beter gaat.
Misschien vanavond nog maar eens een race doen.
Soeski schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 23:19:
Waarom niet gebruik maken van de save/load functie?
Dat voelt voor mij als cheaten. Heb je pech, dan heb je pech.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Let wel, de tevredenheid gaat sneller omlaag dan omhoog. Als je slecht presteert, kost dat je iets van 10% per race, terwijl je als je goed presteert er 5% bij krijgt.

Haast niet te doen om dat halverwege het jaar erbij te ontwikkelen.

Ik ben al een paar weken bezig met een challenge, met archer. Dan wil je niet opnieuw beginnen. Heb inmiddels een dusdanige cashflow dat ik zelfs met volle ontwikkeling rond de 10 miljoen blijf zitten. Hoop in twee seizoenen het kampioenschap binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Grr! :P
Ik ben nu uit de World Series gegooid (ik werd 10e met een doelstelling van 10e). Vorige keer kon ik netjes blijven en een veel betere auto ontwikkelen, nu werd ik er dus uitgeknikkerd.
Nu dus de Asia Super Cup, maar wat blijkt; hebben ze Rick de Graaff ook meegenomen blijkbaar. Die vent wordt dus (bijna) elke race 1e, mét snelste ronde. Hij pakt dus 12 punten per race en ik 10 (2e en 3e plek). Ondanks diverse strategieën, het rijden met Rodriguez én het hebben van verreweg de snelste auto in deze cup lukt het amper om te winnen. Ik ga die gast maar eens scouten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Normaal degradeert je team als je 10e wordt, behalve als de winnaar in de lagere klasse ervoor kiest niet te promoveren.

Dat laatste is waarschijnlijk gebeurd in je eerste seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die knakker drukt wel aardig op het budget. Zit nu ook in een situatie dat ik met twee 4,5 sterren coureurs het 10 team ben me de drivers. En upgraden hiervan kost een godsvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Ik heb in de hoogste klasse nu twee coureurs met 4 sterren, waarvan er eentje maar liefst 9 ton per race aan sponsorbijdrage meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Humm.... promoveer ik van ERS naar Asia, gooi een godsvermogen in mijn nieuwe auto naar de motor, blijkt het verderop een spec-engine te zijn... Baai baai centjes... ;w

Volgend seizoen het rule-book even beter doornemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
MacNetron schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:59:
Humm.... promoveer ik van ERS naar Asia, gooi een godsvermogen in mijn nieuwe auto naar de motor, blijkt het verderop een spec-engine te zijn... Baai baai centjes... ;w

Volgend seizoen het rule-book even beter doornemen :)
Maar volgens mij telt de motor die je kiest dan nog wel mee in het brandstofverbruik? Dus helemaal weggegooid is het dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

In de endurance B-series is het bijna onmogelijk om goede coureurs aan te trekken. Heb nu redelijke coureurs, maar mijn slechtste vervangen met wat beters is niet te doen (te duur en niemand wil komen die goed genoeg is..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Met de F1 staat de tevredenheid weer op goed. Na 3 hopeloze races is het gelukt om 1ste en 3de te worden en daarna 2de en 5de.
Coureurs blij, teambaas blij, ik blij :D

Nu verder met onderdelen ontwikkelen en zo goed mogelijk worden, al is dat niet heel moeilijk meer met Red Bull als team :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Heeft iemand van jullie tips om Phoenix Track A te winnen (De ovale is dit, Indy500 rondjes racen)? Ik heb de snelste auto's, niet de allersnelste coureur maar wel goed (Vidal en Rodrigues), heb de strategie al gewisseld van 2 naar 3 stops (Medium --> Soft tires), maar ik word links en rechts ingehaald op deze track. De andere tracks is het een leuk gevecht tussen de plaatsen 1 en 3 steeds (met Rick de Graaf) maar op deze track lig ik na twee rondjes al 15e en 18e, zelfs de langzame losers die nog geen punten hebben rijden harder dan ik en schieten me in de bochten gewoon voorbij. Ik heb een 98% set-up op de wagens. Wat ik ook doe, ik verlies dik.
Ik lijk echt topsnelheid tekort te komen, terwijl we een spec-engine hebben en deze dus voor iedereen gelijk is.
/edit: Na een paar rondjes lig ik al 19e en 20e zelfs, en ik word gelapped halverwege de race :X
Voor de duidelijkheid, met deze set-up en coureurs word ik tot nu toe op alle banen 2e/3e en soms 1e, en ik sta ruim 1e in het klassement.
/edit2: Als je eenmaal wordt gelapped door nr. 1, ga je inhouden (blauwe vlag). Dus komt nr. 2 snel dichterbij, en ga je inhouden. Dus komt nr. 3 dichtbij en... je snapt het. Ik word dus gelapped t/m nr. 15, en door nr. 1 zelfs 2x (!)

[ Voor 25% gewijzigd door Soeski op 11-11-2017 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Vervelend om te reageren op mezelf, maar guys, WTF is er mis met deze race. Ik zit nu het seizoen erna, ben nog veel sterker (wordt steeds 1, 2 of 3, sta dik bovenaan met mijn coureurs én als team) en mijn auto heeft nagenoeg maximaal geupgrade componenten (ivgl met alle andere auto's aldus de staafdiagram). Mijn ene coureur heeft bochten 20 en souplesse 16, inhalen 19. Ik kwalificeer me nog wel op de 5e en 8e plek, maar als de race begint rijdt iedereen me voorbij. Zowel in de bochten als de rechte stukken. Ik eindig ergens 16e en 17e, omdat zelfs de nr. 15 snellere laps rijdt. Set-up was dit keer zelfs 100% op een auto. Rijdt op zachte banden (mediums verlies je 1 seconden per ronde op!) en continu met de motor op hoog (oranje). En nog lijk ik wel stil te staan ivgl met anderen. Moet ik deze maar gewoon slikken als flaw in het spel? Ik kan verder niks bijzonders vinden op internet over deze ogenschijnlijke "bugged" baan. (Phoenix A; Oval)
/edit: Er lijkt een soort inhaalbug in te zitten. Elke keer als ik een voorligger benader, dan houdt mijn coureur in ipv er naast/voorbij te gaan. In de bochten met name. Verklaart wel een hoop. Je ziet de auto echt ineens inhouden/remmen en dan weer gas bij, maar inhalen van een voorligger gebeurt alleen via de pits of een auto met technische problemen/te slechte banden.
/edit2: Nog een laatste toevoeging en dan houd ik op met klagen: Ik heb een test gedaan en de hele race (!) op "overtake" gereden (heb Motorexpert, dus kan prima). Ja ik moet meer liters tanken maar dat betekent niet dat ik dan op de rechten stukken nog door nr. 15 ingehaald moet kunnen worden zonder issues. Echt... |:(

[ Voor 26% gewijzigd door Soeski op 15-11-2017 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Soeski schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 23:19:
Vervelend om te reageren op mezelf, maar guys, WTF is er mis met deze race.
.... |:(
Als ik het me goed herinner zit daar wel een blauwe vlaggen / overtaking dingetje ja. De baan is erg kort qua rondje, en dus worden alle 'problemen' m.b.t. de game-engine behoorlijk uitvergroot.

Die baan is relatief kort, dus het blauwe vlaggen verhaal is daar behoorlijk vervelend. Je coureur die achter ligt, moet aan de kant voor de mensen die hem op een ronde zetten, waardoor hij gaat afremmen en het dus alleen maar erger maakt. De enige manier om daar goed te finishen, is redelijk vooraan starten, en zorgen dat je in dezelfde ronde blijft...

Kijk dat de componenten die daar als 'Critical' zijn aangegeven (belangrijk dus voor die baan), zo hoog mogelijk zijn. Topsnelheid is op de oval echt heel belangrijk.

Check ook de overtaking stats van je coureurs eens, die zijn belangrijk bij het inhalen van achterliggers (als je 5e ligt, moet je op een gegeven moment ook achterliggers voorbij die een blauwe vlag hebben, als dat mis gaat, zak je daarna ook als een baksteen).

Ook nog bij de coureurs, bekijk hun traits eens. Misschien zit er iets tussen dat op die baan nog specifiek voor dingen zorgt (iets van slechte starter of weet ik veel wat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Topsnelheid is zeker belangrijk, maar we hebben een spec-engine (300) dus die heeft iedereen. Als dan je andere onderdelen ook nog beter zijn dan je concurrentie (alle onderdelen zelfs) en je coureur heeft een 20 voor inhalen (wel maar 15 voor remmen geloof ik, maar kan niet hoger want hij zit aan de max: 4-sterrencoureur), wat moet je dan nog doen? Ik ben eigenlijk al overpowered dit seizoen, de enige die me kan bijhouden is zoals altijd Rick de Graaf (dat is ook een betere coureur met een veel mindere auto, maar blijkbaar compenseert hij dat ruimschoots met zijn rijgedrag).
Het is gewoon gek dat ik elke race kan winnen, maar op deze track zelfs echt op (top)snelheid wordt ingehaald door de nr's 1-15. Ik kan alleen nog net de nr. 18-20 voorblijven.
Wat ook gek is en echt opvalt, is dat de rondetijden enorm afnemen in de laatste ~6 ronden ofzo. Ik zie letterlijk mijn coureurs ineens wél inhalen en echt betere rondetijden neerzetten. Ik kwalificeer met tijden van 46,01 seconden. De race begint, en zelfs zonder inhouden rijd ik rondjes van 50-51 (zelfs met de motor op OVERTAKE en de banden op PUSH). De laatste rondjes rijd ik ineens 48-49 seconden en ga ik mensen wél inhalen, maar dat lig je zo ver achter dat het geen zin meer heeft.
Misschien kan ik nog met slimme bandenwissel iets doen. Ik merk dat ik met SOFT tires door kan rijden tot 10% voor ik snelheid verlies, maar ik wissel ze meestal al bij 25%. Onder de 10% zie je ineens je auto heel erg inhouden. Ik heb ook gemerkt dat als je de race begint op MEDIUM tires, je echt meteen 16e ligt na 1-2 rondjes. Je moet echt de race beginnen op de zachtste banden. Liever een pitstop eerder dan hardere banden; die tijd maak je wel weer goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Soeski op 15-11-2017 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Tja, misschien goed om eens op het Steam forum een bug report in te vullen met je bevindingen...
https://steamcommunity.com/app/415200/discussions/2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Ik zie op het forum inderdaad dat er een hele zwik aan gekke bugs in zaten, maar dat is veel gebaseerd op de oude versie (1.0 en 1.1). Dit specifieke issue kom ik echter nergens tegen. Ik zal ze eens een bericht sturen of dit bekend voorkomt. Ik vermoed dus van niet omdat er niemand eerder over schrijft. Het is te opvallend om het op mijn coureurs/tactiek/wagen te gooien, omdat de andere races allemaal te winnen zijn en deze met geen mogelijkheid.

• Soeski
Nou, nog even over Phoenix Track A dan. Ik ben uiteindelijk 1e en 2e geworden. Niet omdat ik zo snel of goed reed, maar door 3 crashes en slimme pitstops; de AI moest nog de pit in in de laatste paar rondes en ik niet. En omdat de AI de laatste rondes ineens langzamer gaat rijden en jij juist sneller. Lijkt wel een catch-up mechanisme ingebouwd? Anyway, de save/load functie wordt hier veel gebruikt. Ik vind verliezen niet erg, maar het moet wel reëel zijn. Als ik geen 1e word in een andere race maar het is close of begrijpelijk, dan is het prima, maar niet op deze manier.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Soeski schreef op donderdag 16 november 2017 @ 12:12:
Nou, nog even over Phoenix Track A dan. Ik ben uiteindelijk 1e en 2e geworden. Niet omdat ik zo snel of goed reed, maar door 3 crashes en slimme pitstops; de AI moest nog de pit in in de laatste paar rondes en ik niet. En omdat de AI de laatste rondes ineens langzamer gaat rijden en jij juist sneller. Lijkt wel een catch-up mechanisme ingebouwd? Anyway, de save/load functie wordt hier veel gebruikt. Ik vind verliezen niet erg, maar het moet wel reëel zijn. Als ik geen 1e word in een andere race maar het is close of begrijpelijk, dan is het prima, maar niet op deze manier.
Ik ga er persoonlijk niet voor saven/loaden, in de echte F1 zie je ook wel eens off-days op specifieke circuits (Mercedes in Singapore bijv).

Als je team goed genoeg is, moet je het kampioenschap evengoed wel kunnen binnenhengelen :)

• Soeski
Dat is ook gelukt hoor, ook als ik 17e en 18e zou worden. Het stond alleen niet in verhouding tot alle andere 11 races, en zeker niet omdat je het beste team bent. Daarom schreef ik ook al dat ik het niet erg vind als ik op andere circuits 2/3/4/5e word, maar dit was buiten verhouding. Je lijkt wel stil te staan; iedereen raast je voorbij tot je gelapped wordt en dan is het helemaal kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:13
MikeyMan schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:39:
Die knakker drukt wel aardig op het budget. Zit nu ook in een situatie dat ik met twee 4,5 sterren coureurs het 10 team ben me de drivers. En upgraden hiervan kost een godsvermogen.
Ik heb het idee dat daar een bug zit. Ik heb voor ERS-kampioenschap begrippen aardige coureurs (beide bijna 4 sterren) en heb de slechtste coureurs van de grid... Terwijl ik 2e wordt in coureurs- en constructeurskampioenschap. Dus ik zou niet direct denken aan upgraden van je coureurs, denk dat het weinig uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Ik wilde Rick de Graaf contracten in de ERS, waar hij mij het vorige seizoen het nogal lastig heeft gemaakt. Ik werd kampioen en zijn team niet, dus hoppa. Stuurt hij terug: "Ik ga echt niet lager dan World Championship racen!!"... eh, dat heb je net 2 seizoenen gedaan... :D

• Soeski
Voor de liefhebbers, nu op Steam Fall sale € 8,95 en DLC € 1,99 (GT Series).
Overigens had ik 'm al bij G2A vandaan voor € 5,89 (zonder DLC).

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Misschien de GT dan ook nog maar halen

• Tackleberry
Ontslagen bij Dragon Race Team China. :D Was weinig te behalen, zelfs met continu 97%+ setups en flink doorontwikkelen. Vervolgens gesolliciteerd bij Krüger Motorsport (eerste in het kampioenschap), ook al stond de manager niet echt onder druk. Meteen aangenomen... Die zag ik niet aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Een potentiële 4 sterrencoureur aangenomen (had nu 2 sterren), maar niet goed genoeg op zijn stats gelet. Heeft hij 18/19/20 voor een aantal traits, maar ook 1/1/2 voor een paar andere. Oeps, duur grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Potentiële sterren? Zijn dat die waar alleen de omtrek geel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
MikeyMan schreef op woensdag 29 november 2017 @ 17:38:
Potentiële sterren? Zijn dat die waar alleen de omtrek geel is?
Check. Die persoon kan dus al die sterren wel halen, op één of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Soeski schreef op woensdag 29 november 2017 @ 17:46:
[...]

Check. Die persoon kan dus al die sterren wel halen, op één of andere manier.
Veel laten rijden lijkt me...
Ben trouwens ook benieuwd hoe je de vorm van de rijder kunt beïnvloeden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
MikeyMan schreef op woensdag 29 november 2017 @ 17:51:
[...]

Veel laten rijden lijkt me...
Ben trouwens ook benieuwd hoe je de vorm van de rijder kunt beïnvloeden...
Ect geen idee. Dit varieert per race zo enorm, zonder dat ik duidelijk zie hoe of wat. De ene race is het 8 of 10, de andere 3 of 5. Ook tijdens de race is dit wisselend. Ik heb een coureur die met vorm 5/6 2e wordt, en soms met vorm 10 13e wordt ofzo. Geen pijl op te trekken en volgens mij een wassen neus statistiek.
De coureur met een 1 of 2 voor souplesse, ondanks zijn potentieel, zal daar nooit een 20 voor gaan halen lijkt me. Hij zal eerder aan de 4 sterren max zitten dan dat die stat van 1 naar 20 is, dus die stat zal maximaal een 5 worden ofzo?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste