Ook gezwicht om deze game te kopen.
Heb er nu een paar seizoenen met Predator (tier 3) opzitten (Medium length races). In de eerste 2/3 seizoenen maar wat aangeklooid en had ook werkelijk geen flauw idee hoe ik die auto nou beter kreeg. Vooral de kwaliteit overdragen aan het einde van het seizoen (Zoals ik hier lees, een irritatie punt). Toch heb ik nu, na een aantal seizoenen stug doorgaan (ook veel lezen op steam discussions), een beetje een idee hoe het beter kan.
Mijn theorie:
- Je beste (fitted, al ben ik hier nog niet helemaal zeker van) components worden overgenomen naar de basis auto van volgend seizoen. Een kanttekening: Alleen de basis waarde wordt overgenomen, dus alles wat "20+ to max" is, wordt NIET overgenomen. Dan lijkt het alsof er nog een bepaalde "Technology progression deduction" (laten ik het zo even noemen) op de "basis" waarde is. Deze varieert van een aftrek tussen de 0 en 50 punten op je basis waarde.
- LET OP: dit is momenteel mijn theorie (gebaseerd op ervaring en wat ik gelezen heb), al lijkt me die aftrek (inderdaad) een bug. Het overnemen van de basis waarde vind ik wel mooi en uitdagend.
Zelf heb ik nu de beste Gearbox van tier 3, ook de brakes heb ik verbeterd tot ongeveer 5th van de tier. Mijn motor blijft vies achter. Ik moet een goede designer zien te contracteren die goede keuzes heeft voor de components.
Verder is het sterke vermoeden dat de AI "cheat". Dit is omdat hij anders niet competitief zou zijn en veel te veel geld uitgeeft aan van alles en nog wat (duurste en beste coureur inzetten als test driver, bullshit components aan de lopende band uitpoepen) AI zit op het einde van het seizoen zwaar in het rood en de financiële situatie wordt waarschijnlijk gereset aan het begin van het nieuwe seizoen.
Verder nog eventuele handige links:
Optimaal krijgen van je instelling bij training
Uitleg over "Car progression"
Andere tip: Bij voting: Gebruik alleen je vote bij dingen die je echt belangrijk vindt. Als je abstained, dan krijg je voting power erbij voor de volgende vote. Ook kan je de votes die dat seizoen gaan komen zien door op "GMA" te klikken (in tier 3 is het in ieder geval GMA, tussen "next race"en het "Motorsport Management" logo, rechtsboven)
Zo is het bij voting handig om bijvoorbeeld een extra spec part erbij te hebben als je een team bent met weinig financiële middelen. Als je dan kunt voten met x5 voting power, weet je zeker dat je die in ieder geval binnen hebt.
[
Voor 8% gewijzigd door
Quellien op 18-11-2016 10:17
]