• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tomcat84 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:52:
Je kan in het bandenwissel menu hoveren over de intermediates en wets en dan geeft ie een indicatie van hoeveel water op de baan ze voor zijn volgens mij.
True maar de gemiddelde coureur begint al te zeuren om inters als er een halve druppel valt en dan is de indicator bovenin beeld vaak nog niet eens in de buurt van joue "hover dingetje".

Als je ook maar 1 lap later durft te pitten dan de AI op P1 - P6 voor natbanden, win je echt veel posities.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Ik luister dan inderdaad ook niet naar m'n coureurs. Die klagen veel te snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Punt is dat zelfs als er veel water op de baan ligt, dit geen garantie is dat de inters sneller zijn. Tenminste; bij de concurrentie.

Inmiddels mijn tweede jaar Asia cup aan het afdraaien, na gestart te zijn in de Euro league.
Eerste jaar Asia krap aan 3e geworden in het kampioenschap, en een aardige auto bij elkaar gespaard. Maar die is natuurlijk weer onbetrouwbaar als de pest. Performance lijkt op veel circuits wel OK, dus dat zal de rest van het jaar wel bijtrekken. Kosten voor nieuw personeel gaan wel de verkeerde kant op. Als ik daar een stap mee wil maken kost dat me zomaar een paar ton extra per race. En die heb ik niet echt over.
Ben nu ook als een gek de goedkope onderdelen (vleugels, remmen, ophanging) aan het verbeteren. Daar liep ik zwaar mee achter. Ga er vanuit dat na de vierde race ofzo de betrouwbaarheid weer een beetje te doen is.
Wat overigens ook nog een dingetje is; nieuw ontwikkelde onderdelen kun je beter niet meteen op de auto schroeven als de performance matig is. Liever eerst doorontwikkelen en daarna pas gebruiken.

Ben inmiddels wel wat slimmer met de sponsors om aan het gaan. Sowieso pas vlak voor een race contracteren. Komen vaak nog nieuwe biedingen.
En dan voor de vaste sponsors degene met de hoogste totaalwaarde nemen.
Voor de prestatiesponsors ligt het wat anders. Ik word niet gegarandeerd eerste, dus van de sponsoren die daarmee kwamen, heb ik de hoogste vooruitbetaling gekozen. 3e is wel redelijk haalbaar, dus daar de hoogste totaalwaarde genomen. En voor de laatste sponsor weer de hoogste vooruitbetaling. Je kunt er maar één tegelijk kiezen natuurlijk ;)

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 18-11-2016 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quellien
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-05 19:42

Quellien

Excrement producer

Ook gezwicht om deze game te kopen.

Heb er nu een paar seizoenen met Predator (tier 3) opzitten (Medium length races). In de eerste 2/3 seizoenen maar wat aangeklooid en had ook werkelijk geen flauw idee hoe ik die auto nou beter kreeg. Vooral de kwaliteit overdragen aan het einde van het seizoen (Zoals ik hier lees, een irritatie punt). Toch heb ik nu, na een aantal seizoenen stug doorgaan (ook veel lezen op steam discussions), een beetje een idee hoe het beter kan.

Mijn theorie:
- Je beste (fitted, al ben ik hier nog niet helemaal zeker van) components worden overgenomen naar de basis auto van volgend seizoen. Een kanttekening: Alleen de basis waarde wordt overgenomen, dus alles wat "20+ to max" is, wordt NIET overgenomen. Dan lijkt het alsof er nog een bepaalde "Technology progression deduction" (laten ik het zo even noemen) op de "basis" waarde is. Deze varieert van een aftrek tussen de 0 en 50 punten op je basis waarde.
- LET OP: dit is momenteel mijn theorie (gebaseerd op ervaring en wat ik gelezen heb), al lijkt me die aftrek (inderdaad) een bug. Het overnemen van de basis waarde vind ik wel mooi en uitdagend.

Zelf heb ik nu de beste Gearbox van tier 3, ook de brakes heb ik verbeterd tot ongeveer 5th van de tier. Mijn motor blijft vies achter. Ik moet een goede designer zien te contracteren die goede keuzes heeft voor de components.

Verder is het sterke vermoeden dat de AI "cheat". Dit is omdat hij anders niet competitief zou zijn en veel te veel geld uitgeeft aan van alles en nog wat (duurste en beste coureur inzetten als test driver, bullshit components aan de lopende band uitpoepen) AI zit op het einde van het seizoen zwaar in het rood en de financiële situatie wordt waarschijnlijk gereset aan het begin van het nieuwe seizoen.

Verder nog eventuele handige links:
Optimaal krijgen van je instelling bij training
Uitleg over "Car progression"

Andere tip: Bij voting: Gebruik alleen je vote bij dingen die je echt belangrijk vindt. Als je abstained, dan krijg je voting power erbij voor de volgende vote. Ook kan je de votes die dat seizoen gaan komen zien door op "GMA" te klikken (in tier 3 is het in ieder geval GMA, tussen "next race"en het "Motorsport Management" logo, rechtsboven)

Zo is het bij voting handig om bijvoorbeeld een extra spec part erbij te hebben als je een team bent met weinig financiële middelen. Als je dan kunt voten met x5 voting power, weet je zeker dat je die in ieder geval binnen hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Quellien op 18-11-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
Heb helaas niet zoveel tijd om te spelen als ik zou willen dus ben pas bij race zes ofzo in m'n eerste seizoen. Maar dingen die ik nu doe hebben straks wel invloed natuurlijk dus vandaar twee vragen over het eind van het seizoen:
- ik zet elke race geld apart voor de nieuwe auto. Als ik deze straks ga bouwen, MOET ik dan dit gehele gespaarde bedrag per se gebruiken of kan ik dan ook zeggen: heb eigenlijk niet zoveel nodig, ik gebruik maar drie kwart en de rest investeer ik in een nieuw gebouw of iets dergelijks?
- ik begrijp dat de performance van je nieuwe auto gebaseerd is op hoeveel je je huidige auto geupgrade hebt qua nieuwe parts etc maar kan iemand me vertellen of dat geldt voor beide auto's of maar 1? Ofwel: krijg ik in het nieuwe seizoen twee identieke nieuwe auto's of, stel dat ik dit seizoen auto 1 allerlei nieuwe parts geef en auto 2 helemaal negeer, krijg ik dan 1 goede nieuwe auto en 1 bagger wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Tomcat; gespaard geld voor volgend jaar wordt vermeerdert met prijzengeld aan eind van siezoen. Of/wat je daarvan koopt, mag je zelf weten. Een slechte auto & goed personeel of een vette bak en toddlers in je fabrieken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

Tomcat84 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:17:
Heb helaas niet zoveel tijd om te spelen als ik zou willen dus ben pas bij race zes ofzo in m'n eerste seizoen. Maar dingen die ik nu doe hebben straks wel invloed natuurlijk dus vandaar twee vragen over het eind van het seizoen:
- ik zet elke race geld apart voor de nieuwe auto. Als ik deze straks ga bouwen, MOET ik dan dit gehele gespaarde bedrag per se gebruiken of kan ik dan ook zeggen: heb eigenlijk niet zoveel nodig, ik gebruik maar drie kwart en de rest investeer ik in een nieuw gebouw of iets dergelijks?
- ik begrijp dat de performance van je nieuwe auto gebaseerd is op hoeveel je je huidige auto geupgrade hebt qua nieuwe parts etc maar kan iemand me vertellen of dat geldt voor beide auto's of maar 1? Ofwel: krijg ik in het nieuwe seizoen twee identieke nieuwe auto's of, stel dat ik dit seizoen auto 1 allerlei nieuwe parts geef en auto 2 helemaal negeer, krijg ik dan 1 goede nieuwe auto en 1 bagger wagen?
Mijn ervaring is dat de 2e auto slechter is, gezien je de slechtere parts toch al in die auto hebt zitten. Deze worden dan ook zo overgenomen naar het nieuwe seizoen. Zoals in mijn vorige post: let op: alleen de basis waarden van de parts worden overgenomen, niet de "to max" waarden.

Het gespaarde geld kun je zelf uitgeven aan wat je wilt. Het is een soort spaarrekening, je spaart voor je nieuwe auto, en krijgt het geld in zijn geheeld terug op het einde van het seizoen. Minimaal ben je iets van 7-8 miljoen kwijt aan nieuwe auto (??) en maximaal 13-15 (dacht ik).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomcat84
Over de part overname, zit een bug in volgens developer op steam. Wat het moet worden is dat ook de geupgrade value meegaat, maar niet het onbenutte potentieel. Ofwel, Part X heeft een value van 322/369. Je upgrade naar 350/369, dan gaat de 350 mee en de 19 die je nog had kunnen upgraden gaan niet mee. Terwijl nu kennelijk alleen de 322 meegaat.

Maar het is dus wel per auto? Goed om te weten :)
quote: Luke;208684375412643416
Hi folks,

Thanks for the questions so far! We’ll drop in periodically to answer as many as we can 😊

What is the working behind how A Car Performance Degrades from one season to the next.
The car parts degrading is a bug and will be fixed in the next patch (which is coming in the next week or so). The biggest issue is that performance gained through Part Development was not being carried over to the new parts. There will be more information about this in the patch notes.

Please for everyone's sake confirm or deny how your part stats carry over to next season? As much detail as you can please on:
a) Base stats only?

The part’s Performance stat is carried over.
b) Improved stats as well?
As mentioned above, this is currently bugged. The intended behaviour is that, as the Performance stat is carried over, improvements are carried over too. Unimproved Max Performance is not carried over.
c) Risky part bonuses?
Risky parts are carried over, banned parts are not. The risk levels themselves are not carried over. Part bonuses (ie. Bonuses in Qualifying or on particular tyres) will not carry over.

Is the Pre-season testing purely a morale boost/nerf for the drivers, or is the outcomes based on something tangable?
The outcome of pre-season is based on your new car’s stats. It’s everybody’s first chance to see how the teams are stacking up for the new season, which is especially interesting when a new team has been promoted/demoted. If things go well (or badly!) for a driver, then there is a morale knock on.

Do buildings or car parts degrade at all over many seasons in some circumstances?
Is there a max theoritical stat for a component (Like 1500 or 2000) , and if there is how do you prevent from all cars after 50 seasons to be exactly maxed.

Each tier has a maximum car part value. Once that value is reached, the GMA will send the members of that series an email. Let’s hand over to Ernie...

http://images.akamai.stea...AC361686D67AF1C049B5981B/

What this means in mechanical terms is that the performance values are pushed quite far back down (to a level appropriate for the championship). The best teams in the championship will still be the best (so your progression is secure), but the spread of car performance will be much smaller.

This means that the top teams can’t just keep running away with the championship, and it allows the lower teams a chance to catch up. The first season after this happens is usually quite an interesting and competitive one!

In practice/qualifying - is the purpose of the 6 Setup sliders to simply get the best Percentage of balance? Or does actually altering specific parts have affects on your performance.
It’s a mixture of both, but going for the Optimum Balance will deliver the best lap times.

I've always wondered hat the outlined stars mean on driver/mechanic/designers - I have a feeling it might be boosted gain rates until they reach that level?
As mentioned above by test, the unfilled stars represent that person’s potential. If the person is still improving, they can fill out these stars. Certain HQ buildings can help to accelerate this process.

How does it look with a mod support
I can’t give you a date for Workshop support, but we are working hard on it right this second!

[ Voor 81% gewijzigd door Tomcat84 op 18-11-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-03 22:59

Tylocke

[Team Carrack]

Quellien schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:21:
[...]

Mijn ervaring is dat de 2e auto slechter is, gezien je de slechtere parts toch al in die auto hebt zitten. Deze worden dan ook zo overgenomen naar het nieuwe seizoen. Zoals in mijn vorige post: let op: alleen de basis waarden van de parts worden overgenomen, niet de "to max" waarden.

Het gespaarde geld kun je zelf uitgeven aan wat je wilt. Het is een soort spaarrekening, je spaart voor je nieuwe auto, en krijgt het geld in zijn geheeld terug op het einde van het seizoen. Minimaal ben je iets van 7-8 miljoen kwijt aan nieuwe auto (??) en maximaal 13-15 (dacht ik).
Een van de tips die ik heb overgenomen van reddit is het bouwen van 'illegale' componenten. Vooral in de tweede helft van je seizoen. De truk is om deze componenten niet op je auto te zetten!

In het nieuwe seizoen worden deze componenten overgenomen in je nieuwe auto en legaal gemaakt.

Componenten die upgrades hebben die je max verhogen zijn eigenlijk waardeloos voor je nieuwe auto. Alleen je base performance en reliability worden meegenomen.

Ik heb nu net mijn eerste seizoen met Predator afgerond en ben meteen 4e geworden met 2 redelijk goede drivers. Nadeel hiervan is dat de verwachting voor mijn 2e seizoen dan ook meteen 4e is, wat ook meteen een hoop druk op mijn team legt. Dat zou ik in de toekomst anders doen.

Edit: met het verhaal van Tom hierboven moet je juist niet doen wat ik hier zeg na de patch!

[ Voor 3% gewijzigd door Tylocke op 18-11-2016 10:43 ]

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Quellien schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:21:
[...]

In de F1 kan ik max 1.25M sparen per race oftewel 20M per seizoen. Gisteren 56M aan eindgeld gekregen en een nieuwe auto gekocht van 44M.

Je kan het zo gek maken als je wil; een tip van mij is om zsm goede sponsors aan te trekken door een Helipad te bouwen en flamboyante/enthousiaste drivers te hebben. Aan vast sponsorgeld haal ik 22M per seizoen binnen, nog afgezien van target-bonussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

MAX3400 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:47:
[...]

In de F1 kan ik max 1.25M sparen per race oftewel 20M per seizoen. Gisteren 56M aan eindgeld gekregen en een nieuwe auto gekocht van 44M.

Je kan het zo gek maken als je wil; een tip van mij is om zsm goede sponsors aan te trekken door een Helipad te bouwen en flamboyante/enthousiaste drivers te hebben. Aan vast sponsorgeld haal ik 22M per seizoen binnen, nog afgezien van target-bonussen.
Mooi! Haha, dat zijn andere bedragen dan in tier 3.

Ook sponsoring op 5 sterren heb ik nog niks aan, ik kan sinds dit seizoen pas sponsoren aantrekken van 3 sterren.
Eindgeld vorig seizoen was voor mij +/- 13M. Ik kan 0.8-1M sparen per race. Het zijn (in het begin) ook maar 10 races per seizoen.

[ Voor 3% gewijzigd door Quellien op 18-11-2016 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

1,25 miljoen in Tier 1? Volgens mij kan ik in Tier 2 al 1,3m sparen :?

Kan het ff niet checken ivm werk enzo (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:21

Phydomir

Dennis

Volgens mij kan ik met Archer per race max 900k apart zetten voor volgend seizoen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

MikeyMan schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:22:

Volgens mij is het afhankelijk van de hoeveelheid races die je in een seizoen hebt. Ik kan in totaal rond de 10 miljoen sparen per seizoen. Dat is ongeveer 0.8-1M per race.

[ Voor 4% gewijzigd door Quellien op 18-11-2016 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Quellien schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:46:
[...]

Volgens mij is het afhankelijk van de hoeveelheid races die je in een seizoen hebt. Ik kan in totaal rond de 10 miljoen sparen per seizoen. Dat is ongeveer 0.8-1M per race.
Met Predator in tier 3 heb ik 10 races waar ik via Finances kan instellen dat ik 600k, 800k of 1 miljoen per race kan reserveren voor de volgende auto.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

Ik had het inderdaad puur over het maximale sparen per race. Die andere 2 opties heb ik niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

MikeyMan schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:22:

Kan het ermee te maken hebben dat jij in Tier2 een hoog team bestuurt/managet? Ik zit in Tier1 bij een team wat "maar" 4e hoeft/wil worden dat seizoen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PEDU31OFVENfDupTsVJmmbnj/full.jpg
Met 16 races is dat maximaal 16 x 1.25 = 20M voor mijn team.

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 18-11-2016 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik ben uit Tier 3 gekomen vorig seizoen. Moet nu derde worden en kan idd 1,36m per race opzij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

Nu 4th out of 10 qua auto. Mooi toch hoe dit een heel ander gevoel met zich meebrengt qua race. Constant laatste rijden en hopen op misschien top 10 is toch heel anders dan balen dat je lager eindigt dan top 6.

Ja, ik zit bij Predator :), 2023. Ivm geen flauw idee hebben wat ik aan het doen was in het begin, ben ik nu pas echt aan het meedoen en dus nu pas een soort van topteam. Mijn eerste coureur staat 3e, heuj! (Mijn 2nd driver staat 14e, laten we het daar niet over hebben, stef-crash-piloot)

Mijn stats nu:

Steeds 1e driver eerst, en dan 2e driver:
Brakes: 576 en 546
Engine: 506 en 441
Front wing: SPEC 150
Gearbox: 837 en 806
Rear Wing: SPEC 150
Suspension: SPEC 150

Ik heb betere engines, maar die hebben medium risk, dus die gebruik ik niet. Puur om over te nemen naar volgend seizoen. Huidige engines hebben al low risk. Ook is de vorige engine van mijn 2nd driver zojuist illegaal verklaard. Jammer, maar goed, ze was al gecrashed. Die 2 plaatsen demotion doen me dan al geen pijn :P

Ik probeer momenteel een inhaalslag te maken wat betreft de engine.
Momenteel is mijn engine 7e, mijn gearbox de 1e en brakes 4e van tier 3.

Hoe zijn jullie strategieën wat betreft New parts design?

[ Voor 10% gewijzigd door Quellien op 19-11-2016 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-06 16:42
Afgelopen week het spel gekocht en momenteel ongeveer 10 uur erop zitten met Predator als race team. Momenteel ook nog maar wat aan het aanmodderen.

Ik kom momenteel niet veel verder dan de 10e plek met mijn 1e auto. Mijn 2e rijder bungelt vaak ergens achteraan. De betrouwbaarheid van de onderdelen heb ik nog niet echt genoeg verbeterd merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-05 21:54
Is de careermodus eindeloos? Kan je doorgaan tot het jaar 2050 en steeds beter materiaal verkrijgen, krijgen de wagens gaandeweg ander design mee met de jaren die komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

Update zou uit moeten zijn! :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

Jawel baas! (ik was ff niet in de gelegenheid maar wilde niemand het nieuws onthouden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben inmiddels overgestapt naar Tier 1. Dat valt ff tegen zeg. Merk dat je daar je hq toch wel aardig voor op peil moet hebben. Ben een beetje te vroeg overgestapt, en krijg het nu amper voor elkaar om onderdelen te verbeteren. Begon vrij aardig, maar rijd nu rond de 12e plek rond. Das niet goed voor de financiën :(

De voorkeuren worden met de update overigens wel gereset :X

[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 23-11-2016 19:05 ]

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-06 16:42
MikeyMan schreef op woensdag 23 november 2016 @ 17:59:
Ben inmiddels overgestapt naar Tier 1. Dat valt ff tegen zeg. Merk dat je daar je hq toch wel aardig voor op peil moet hebben. Ben een beetje te vroeg overgestapt, en krijg het nu amper voor elkaar om onderdelen te verbeteren. Begon vrij aardig, maar rijd nu rond de 12e plek rond. Das niet goed voor de financiën :(

De voorkeuren worden met de update overigens wel gereset :X
Welke voorkeuren bedoel je? Weet ik gelijk waar ik even op moet letten als ik de MM dit weekend weer op start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:15
Vays schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:04:
[...]

Welke voorkeuren bedoel je? Weet ik gelijk waar ik even op moet letten als ik de MM dit weekend weer op start.
Al je opties, video settings, game settings etc.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 21:40
Na de update start hij bij mij niet meer. Wordt herinstallatie vrees ik.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

Update reset de settings inderdaad, moest even resolutie, euro ipv ponden en KPH ipv MPH weer terug zetten.

Verder lijkt blue flag wel wat verbeterd en is inderdaad de carry over van part performance gepatched. Ook gaat de race in Beijing beter. Het lijkt er wel op dat er veel minder safety car situaties zijn.

Mijn career:
Eindelijk Championship gewonnen (tier 3 wel pas) met Predator. 1 puntje voorsprong op het Octane Team. Mijn eerste driver wel ruim eerste, met ongeveer 40 punten voorsprong.
Besloten om niet te promoveren, en even sparen en hopelijk de kampioenschappen aan elkaar gaan rijgen. Ik ga voor 3 kampioenschappen voordat ik promoveer, heb nu ook ongeveer 20 miljoen aan cash, na design van nieuwe auto, en alle dilemma's die je daarna krijgt voorgeschoteld. Fijn zakcentje dus.

De auto is nu 2e beste van de tier, hopelijk kan ik de motor nog wat beter krijgen, deze is 5e van de tier (Vorige seizoen 6e) en brakes en gears beide 2e van de tier. De rest is SPEC.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De carry-over fix voor de parts, gaat deze nu wél of géén rekening meer houden met de max performance? Ik begin inmiddels zwaar achterop te raken in Tier 1 omdat mijn R&A facility niet snel genoeg is. Heb 15mil nodig voor uitbreiding, maar die heb ik niet zomaar op de plank liggen. Welllicht kan ik dat van het prijzengeld van dit jaar betalen, maar dan moet ik nog láng wachten voordat het opgeleverd wordt.

Overigens wel echt über stom dat de settings niet meegenomen worden bij update zeg :X

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 24-11-2016 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:28
Mooie update. Maar weer opnieuw aanschaffen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De regen-fix heeft best wat invloed merk ik. Bij de kleinste hoeveelheid water is de Inter sneller inmiddels. Wel iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

MikeyMan schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:55:
De carry-over fix voor de parts, gaat deze nu wél of géén rekening meer houden met de max performance? Ik begin inmiddels zwaar achterop te raken in Tier 1 omdat mijn R&A facility niet snel genoeg is. Heb 15mil nodig voor uitbreiding, maar die heb ik niet zomaar op de plank liggen. Welllicht kan ik dat van het prijzengeld van dit jaar betalen, maar dan moet ik nog láng wachten voordat het opgeleverd wordt.

Overigens wel echt über stom dat de settings niet meegenomen worden bij update zeg :X
Bij mij werd de max performance overgenomen ja. Dus dat is gefixed.

Haha ja die settings reset is een beetje lomp, maar ook wel makkelijk verholpen, gelukkig.
Bazziek schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:46:
[...]

Mooie update. Maar weer opnieuw aanschaffen nu.
Zoveel is er ook weer niet veranderd, imho. Als je het eerst niks vond, denk ik niet dat je het nu wel heel erg leuk gaat vinden. Of verpeste die pit-lane exits en blauwe vlaggen zoveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:28
Quellien schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:39:

[...]

Zoveel is er ook weer niet veranderd, imho. Als je het eerst niks vond, denk ik niet dat je het nu wel heel erg leuk gaat vinden. Of verpeste die pit-lane exits en blauwe vlaggen zoveel?
Ik stoorde me inderdaad aan de bugs en vond het spel principieel te duur om te leven met de bugs. Aangezien ik geen ervaring had met de dev wist ik ook niet of ik er op kon rekenen dat het snel werd opgelost. Het spel in de basis vond ik leuk, daarom ga ik het ook weer opnieuw kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

Bazziek schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:41:
[...]

Ik stoorde me inderdaad aan de bugs en vond het spel principieel te duur om te leven met de bugs. Aangezien ik geen ervaring had met de dev wist ik ook niet of ik er op kon rekenen dat het snel werd opgelost. Het spel in de basis vond ik leuk, daarom ga ik het ook weer opnieuw kopen.
Lijkt erop dat de devs inderdaad wel nog even doorgaan met support. Er zou nu gewerkt worden aan steam workshop support en ze lijken ook echt te luisteren naar de community, en ze lezen ook zo veel mogelijk de steam discussion issues.

Zeer verslavend spel wel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-03 07:50
Leuk spel, aardig wat uren erin.

Wat mij beklijft: dit spel heeft zo énorm veel potentie, maar het wordt er (nog niet) uitgehaald. De features zijn nu nog te karig, maar mocht dit ooit een FM-like spel worden qua futures, zou het een werk van topklasse zijn. Daarom ben ik blij dat ik hem legaal heb gekocht: ik hoop dat dit een reeks aan games gaat opleveren.

Ik wil wel dat er gemod kan worden, en ook zou het gaaf zijn (het moet qua content toch mogelijk zijn), om meerdere raceklasses toe te voegen, (veel meer) inzicht in de data van de races, mogelijkheden om satellietteams op te richten, meer multiplayer mogelijkheden, etc. etc.

Ik mag er van mij wel wat meer misgaan in races: er wordt wel erg weinig gecrashed. Ik heb nog geen echt dramatische races meegemaakt (in 3 seizoenen).

Maar vermaak me tot nu toe vooral prima met de races zelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

Loekoe schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 21:39:
Leuk spel, aardig wat uren erin.

Wat mij beklijft: dit spel heeft zo énorm veel potentie, maar het wordt er (nog niet) uitgehaald. De features zijn nu nog te karig, maar mocht dit ooit een FM-like spel worden qua futures, zou het een werk van topklasse zijn. Daarom ben ik blij dat ik hem legaal heb gekocht: ik hoop dat dit een reeks aan games gaat opleveren.

Ik wil wel dat er gemod kan worden, en ook zou het gaaf zijn (het moet qua content toch mogelijk zijn), om meerdere raceklasses toe te voegen, (veel meer) inzicht in de data van de races, mogelijkheden om satellietteams op te richten, meer multiplayer mogelijkheden, etc. etc.

Ik mag er van mij wel wat meer misgaan in races: er wordt wel erg weinig gecrashed. Ik heb nog geen echt dramatische races meegemaakt (in 3 seizoenen).

Maar vermaak me tot nu toe vooral prima met de races zelf. :)
Ik heb inderdaad ook alweer 76 uur erin.

Ik had hem eerst van the piratebay (sorry, het refund gedeelte van steam is nog wat onwennig voor me), na een paar races wel overtuigd en hem gekocht. Nu lekker wachten op steam workshop support.

Qua crashes, mwoah, maximaal bij mij was inderdaad 4 crashes en 4 drive-through penalties. Tel daarbij nog 3 drivers met straffen voor risky parts, en het zag redelijk rood in de uitslag :)

Mooi ook hoe frusterend het eigenlijk is als iemand je voor/achter vleugel eraf rijdt en je weet dat het moeilijk gaat worden om punten te scoren (dit seizoen krijgt alleen top 5 punten bij mij). Daarnaast heb ik de fun in de practices ontdekt. Het willen halen van die 15% performance gain is voor mij nu echt een grote drive.

Verder 100% eens met je mening over de potentie. Het scouten en de ontwikkelingsmogelijkheden van drivers en mechanics zijn nog veel te karig. Satelliet teams lijkt me ook geniaal en een eigen team oprichten zou het einde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

Idd, dat laatste. Ik hoop dat er een grote mod community komt die allerlei gave mods weten te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

Kleine update gehad waardoor WEER de settings een reset kregen, en ineens mijn taal in het nederlands is gezet. Nu heb ik natuurlijk niks tegen nederlands, maar een groot aantal games (zo niet allemaal) moet je gewoon in het engels spelen. Er is geen optie om de taal in te stellen bij de settings/voorkeuren, dus dat was weer irritant.

Uiteindelijk opgelost door bij "steam->settings->downloads->Download Region-> UK London" in te stellen en de Integrity of game cache te verifien. Daarna was hij gelukkig weer in het engels, maar een beetje stom is het wel.

Zover ik kan zien zijn er trouwens geen notes bij de updates, dus geen flauw idee wat er veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:06
Quellien schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:47:
Uiteindelijk opgelost door bij "steam->settings->downloads->Download Region-> UK London" in te stellen en de Integrity of game cache te verifien. Daarna was hij gelukkig weer in het engels, maar een beetje stom is het wel.
Dit kan in Steam redelijk eenvoudig, rechter-klik op het spel in je bibliotheek, vervolgens Eigenschappen en Taal instellen op welke taal je zelf wilt. In MM is het zelf inderdaad niet in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

FabianNL schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:19:
[...]

Dit kan in Steam redelijk eenvoudig, rechter-klik op het spel in je bibliotheek, vervolgens Eigenschappen en Taal instellen op welke taal je zelf wilt. In MM is het zelf inderdaad niet in te stellen.
Deze stond bij mij al op english, maar kreeg toch nog de nederlandse vertaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-03 07:50
Er is bij mij in de European Series nu een regel aangenomen dat de coureurs een lootje trekken voor de startvolgorde. 8)7

Dat vind ik toch oprecht heel erg kut en voor mij een motivatie om niet verder te gaan. Te gek voor woorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Loekoe schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:49:
Er is bij mij in de European Series nu een regel aangenomen dat de coureurs een lootje trekken voor de startvolgorde. 8)7

Dat vind ik toch oprecht heel erg kut en voor mij een motivatie om niet verder te gaan. Te gek voor woorden.
Een manier om dit te voorkomen is bij eerdere votes in het seizoen een abstain te doen en dan kan je de volgende keer een extra vote (of 2 inzetten) om vervelende regels te blokken. Alternatief is de politicus spelen die per seizoen 4 extra votes krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gisteren mijn eerste seizoen in Tier 1 afgerond. Uiteindelijk 5e geworden in de ranglijst. Maak inmiddels rond de 1,5miljoen 'winst' per race. En er kwam een flinke sloot geld beschikbaar uit de prijzenpot. Heb daarvan een groot gedeelte geïnvesteerd in het HQ. En ook redelijke onderdelen kunnen kopen. Hopen dat ik volgend jaar beter bij kan blijven met de ontwikkeling.
Durfde nu niet hoger dan P7 te gokken voor het volgende seizoen.

Gelukkig maar ook; want op basis van de pre-season test kwam ik niet verder dan P12 en p15.

[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 28-11-2016 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcat84
Tylocke schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:03:
[...]

Een manier om dit te voorkomen is bij eerdere votes in het seizoen een abstain te doen en dan kan je de volgende keer een extra vote (of 2 inzetten) om vervelende regels te blokken. Alternatief is de politicus spelen die per seizoen 4 extra votes krijgt.
En een allerlaatste alternatief als het echt niet lukt is net zo lang savegame ervoor herladen totdat de vote wel goed uitpakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ared
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-06 09:11
Tylocke schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:03:
[...]

Waarbij het goed is op te merken dat je al meteen aan het begin van het seizoen kunt zien welke voorstellen er dat jaar behandeld gaan worden. Je kunt dan al van tevoren besluiten of er iets bij zit waar je absoluut tegen bent en stemmen sparen, of dat je iedere ronde gewoon kunt stemmen en het niet uitmaakt of je wint of verliest.

Dat gaat natuurlijk helaas niet op als de eerste stem van het seizoen meteen een breekpunt is... Ik weet eigenlijk nog niet of je stemmen mee kunt nemen naar het volgende jaar? Zo ja, dan is altijd een stem of drie in reserve houden wel een goed idee! Bij mij zijn de stemmingen in ieder geval altijd wel zo close dat je met je huidige stem +3 zeker bent dat je je zin krijgt.

Ik kreeg na het eerste seizoen een puntentelling dat alleen de top 6 punten krijgt, waar ik redelijk ziek van was. Bleek ik in seizoen 2 behoorlijk dominant te zijn en relatief makkelijk steeds van laatste naar p1 te kunnen rijden (ok, wel met alle beste onderdelen op de eerste rijder, m'n tweede rijder heeft nog 0 punten :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
ared schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:20:
Ik weet eigenlijk nog niet of je stemmen mee kunt nemen naar het volgende jaar? Zo ja, dan is altijd een stem of drie in reserve houden wel een goed idee! Bij mij zijn de stemmingen in ieder geval altijd wel zo close dat je met je huidige stem +3 zeker bent dat je je zin krijgt.
Zelf nog niet gedaan maar las op het steam forum wel dat mensen zeiden dat dit kan. Iemand had zelfs al 18 votes opgespaard naar eigen zeggen. Er werd wel gezegd dat als je solliciteert bij een ander team en verhuist dat je dan (logischerwijs vind ik) niet je stemmen mee neemt. Er werd niet gezegd of de AI ze dan nog houdt bij je oude team of dat ze in rook opgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pff... De lol begint er wel een beetje af te gaan... Tweede seizoen Tier1, en krijg in de kwalificatie tussen de 5 en 9 seconden voor mijn kiezen... :X
In de race verlies ik rustig een ronde op de nr 1 :X
Het verbeteren van onderdelen duurt een stuk of vier races. Tegen die tijd is het onderdeel waar ze aan begonnen waren al vervangen door een nieuwe ook :(

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 29-11-2016 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

MikeyMan schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 20:35:
Pff... De lol begint er wel een beetje af te gaan... Tweede seizoen Tier1, en krijg in de kwalificatie tussen de 5 en 9 seconden voor mijn kiezen... :X
In de race verlies ik rustig een ronde op de nr 1 :X
Het verbeteren van onderdelen duurt een stuk of vier races. Tegen die tijd is het onderdeel waar ze aan begonnen waren al vervangen door een nieuwe ook :(
Soms is het gewoon even lastig, ik heb ook lang aan moeten kloten voordat ik resultaten ging halen, terwijl sommigen (naar eigen zeggen) binnen 3-4 seizoenen van tier 3 naar tier 1 zijn gepromoveerd en daar kampioen worden. Ik zou niet weten hoe.

Ondertussen nu 2 keer kampioen na een stuk of 10 seizoenen en de 3e gaat relatief moeizaam vergeleken met de vorige (12 races, 11 keer podium en 9 keer winst voor mijn eerste driver). Ik wil na 3 kampioenschappen op rij graag promoveren naar tier 2, dan heb ik ook wat geld en kan ik wat meer realiseren in tier 2. Dus hopelijk komt het dit jaar goed met het kampioenschap. Het steeds vanaf de 20e plek naar voren moeten rijden is echter erg lastig en mijn drivers blijken niet super te zijn qua inhaal skills. Dus dat is wel een groot probleem, terwijl mijn 1e driver daar vorig jaar geen of minder moeite mee had. (Is toch echt dezelfde driver, dus beetje vreemd, waarschijnlijk hebben andere teams betere drivers gecontracteerd).

Voor mij blijft t nog steeds top en ik hoop dat ik volgend seizoen tier 2 kan gaan rijden, inclusief qualificaties en dergelijke. Veel zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Snap ook wel dat het af en toe een beetje lastig is, maar je kunt in Tier 1 amper bijsturen.
Als je om je oren gereden wordt, heb je daar om te beginnen weinig invloed op gehad (dure componenten gekocht voor de auto voor het nieuwe jaar), en daarna is het uitzitten tot het volgende seizoen.
Ontwikkelen duurt veel te lang om nog effect op de races te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

Kleine gratis DLC, nieuwe liveries.

Steam DLC linkje

Ik ga hem eens even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-06 13:07
Heb de game zaterdagmiddag op het laatste moment nog even aangeschaft. Inmiddels 2 races gedaan met een team dat 2e moest worden in Tier 3.
De eerste race met behulp van de Tutorial 2e geworden met mn driver Arbeloa.
Nu denk ik dat ik toch maar een nieuwe game ga beginnen met het slechtste team uit Tier 3, waardoor de prestaties ook minder hoeven zijn om een beetje in de game te kunnen komen.(predator geloof ik).
Ik vond het zoals het er nu naar uitziet allemaal aardig uitzien. Ben benieuwd waar het me kan brengen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gisteren begonnen met het derde seizoen Tier1, na als vijfde geëindigd te zijn in het laatste seizoen. Durf het niet aan om hoger in te schieten dan p5 nu.
Wat meer geïnvesteerd in de nieuwe auto dan vorig jaar. De pre-season test ziet er wat beter uit dan vorig jaar. P7 en P8.
Vind het nog wel lastig hoe de gelden te investeren. Investeren in de auto aan het begin van het jaar? Minder investeren en ontwikkelen? Wat is handig?

[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 05-12-2016 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

MikeyMan schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:01:
Gisteren begonnen met het derde seizoen Tier1, na als vijfde geëindigd te zijn in het laatste seizoen. Durf het niet aan om hoger in te schieten dan p5 nu.
Wat meer geïnvesteerd in de nieuwe auto dan vorig jaar. De pre-season test ziet er wat beter uit dan vorig jaar. P7 en P8.
Vind het nog wel lastig hoe de gelden te investeren. Investeren in de auto aan het begin van het jaar? Minder investeren en ontwikkelen? Wat is handig?
Het is altijd een beetje afwegen. Soms betaal je een paar miljoen extra om een halve ster in je stats voor je auto te krijgen in het begin van het jaar. Als je echt een rijk team hebt dan kan dat het verschil maken maar als je voor een middenmoter gaat dan zou ik geld investeren in HQ, componenten en drivers.

Ik speel nu zelf einde seizoen 2 met Predator en sta comfortabel op de eerste plek in ERS. Nu ben ik druk bezig geweest met mijn auto te upgraden dit seizoen maar met alle componenten op Good sta ik nog steeds 10e met mij auto. Ik wordt nu erg gehinderd door het niet aanwezig zijn van de juiste dingen in mijn HQ dus moet nu daar voor gaan sparen. Met nog maar 2 races te gaan moet ik nu gaan besluiten of ik nog een seizoen in ERS wil hangen of door wil naar tier 2, wel lastig want ik verwacht daar echt slecht te gaan rijden met de auto die ik nu heb...

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Tylocke schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:11:
[...]

Het is altijd een beetje afwegen. Soms betaal je een paar miljoen extra om een halve ster in je stats voor je auto te krijgen in het begin van het jaar. Als je echt een rijk team hebt dan kan dat het verschil maken maar als je voor een middenmoter gaat dan zou ik geld investeren in HQ, componenten en drivers.

Ik speel nu zelf einde seizoen 2 met Predator en sta comfortabel op de eerste plek in ERS. Nu ben ik druk bezig geweest met mijn auto te upgraden dit seizoen maar met alle componenten op Good sta ik nog steeds 10e met mij auto. Ik wordt nu erg gehinderd door het niet aanwezig zijn van de juiste dingen in mijn HQ dus moet nu daar voor gaan sparen. Met nog maar 2 races te gaan moet ik nu gaan besluiten of ik nog een seizoen in ERS wil hangen of door wil naar tier 2, wel lastig want ik verwacht daar echt slecht te gaan rijden met de auto die ik nu heb...

Iemand tips?
Ik heb zojuist eens even het Forum doorgespit naar de beste hint en tips die je kan krijgen. En volgens mij is het verstandig om even door te sparen. Zodat je meteen een beetje mee kan doen in Tier 2. Een tip die ook veelvuldig word genoemd op de fora is om in het 2e deel van het seizoen niet meer veel in de auto te doen, en dan juist je HQ verder te upgraden.
Dit omdat je auto weer terug word gezet aan het begin van het nieuwe seizoen, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Swaxie schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:47:
[...]

Ik heb zojuist eens even het Forum doorgespit naar de beste hint en tips die je kan krijgen. En volgens mij is het verstandig om even door te sparen. Zodat je meteen een beetje mee kan doen in Tier 2. Een tip die ook veelvuldig word genoemd op de fora is om in het 2e deel van het seizoen niet meer veel in de auto te doen, en dan juist je HQ verder te upgraden.
Dit omdat je auto weer terug word gezet aan het begin van het nieuwe seizoen, klopt dit?
Dit laatste was voor Patch 1.1 wel zo. Echter, hier zouden volgens de patchnotes wat wijzigingen in moeten komen. Maar ik heb helaas niet heel veel tijd gehad om te spelen dus ik heb nog geen seizoen kunnen afmaken sindsdien dus kan hier niets van bevestigen.

Ik ben nu ook aan het sparen al sinds race 6 om weer een upgrade te doen in het HQ maar met (maar) 1 miljoen per race erbij duurt het helaas even voordat ik een volgend gebouw neer kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Tylocke schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:26:
[...]

Dit laatste was voor Patch 1.1 wel zo. Echter, hier zouden volgens de patchnotes wat wijzigingen in moeten komen. Maar ik heb helaas niet heel veel tijd gehad om te spelen dus ik heb nog geen seizoen kunnen afmaken sindsdien dus kan hier niets van bevestigen.

Ik ben nu ook aan het sparen al sinds race 6 om weer een upgrade te doen in het HQ maar met (maar) 1 miljoen per race erbij duurt het helaas even voordat ik een volgend gebouw neer kan zetten.
Je kan toch in de min komen? ik weet niet in hoeverre dit gevolgen heeft verdeR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Swaxie schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:01:
[...]

Je kan toch in de min komen? ik weet niet in hoeverre dit gevolgen heeft verdeR?
Klopt,

Ik zit regelmatig in de min. Nu heb ik ongeveer 1,5 miljoen in de plus maar ik kan geen gebouw aankopen van 8 miljoen. Er is een limiet waarin ik in de min kan staan en die zit rond de 5 a 4 miljoen. Helaas nog even wachten dus, hopelijk haal ik in beide laatste races mijn targets en kan ik het volgende gebouw neerzetten.

Ik weet niet of de hoeveelheid in de min staan afhankelijk is van je tier. Iemand ervaring met rood staan in tier 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ding is wel dat op een gegeven moment je upgrades 35 miljoen gaan kosten. Dan gaat het wel erg hard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Volgens mij ben ik verkeerd begonnen in mijn Predator game, ik heb namelijk de tutorial aan laten staan, maar ik denk dat je dat beter niet kan doen om er zo voor te zorgen dat je al iets beter aan het seizoen start?
Ik neem aan dat je namelijk een aantal weken voor de eerste race start als je de Tutorial uit zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:20
Swaxie schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:24:
Volgens mij ben ik verkeerd begonnen in mijn Predator game, ik heb namelijk de tutorial aan laten staan, maar ik denk dat je dat beter niet kan doen om er zo voor te zorgen dat je al iets beter aan het seizoen start?
Ik neem aan dat je namelijk een aantal weken voor de eerste race start als je de Tutorial uit zet?
Volgens mij klopt dat.Plus, de tutorial dwingt je een aantal dagen vooruit te gaan en car improvements uit te voeren die je misschien zelf anders zou willen insteken (geen focus op performance maar op reliability, bijvoorbeeld). In andere woorden: ik skip de tutorial :)

Zit zelf in dubio over het wel/niet contracteren van Rodrigues. Top racer, maar voelt een beetje als cheaten, omdat je eigenlijk al weet dat je binnen 1/2 seizoenen kampioen wordt met hem (ongeacht team). Hoe zien jullie dit?

3ds fc: 4270-0926-7440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Unigo schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:00:
[...]

Volgens mij klopt dat.Plus, de tutorial dwingt je een aantal dagen vooruit te gaan en car improvements uit te voeren die je misschien zelf anders zou willen insteken (geen focus op performance maar op reliability, bijvoorbeeld). In andere woorden: ik skip de tutorial :)

Zit zelf in dubio over het wel/niet contracteren van Rodrigues. Top racer, maar voelt een beetje als cheaten, omdat je eigenlijk al weet dat je binnen 1/2 seizoenen kampioen wordt met hem (ongeacht team). Hoe zien jullie dit?
Ik lees overal inderdaad dat die Rodrigues goed is inderdaad. Dus wil hem eigenlijk wel hebben. maar lees inderdaad ook dat hij eigenlijk te goed is voor die ERS. In mijn game die ik nu heb, heb ik die Ana gehouden, en voor die Evans een of andere 17jarig Italiaans meiske aangenomen. Zit denk ik wel wat groei in.

Moet dus nu alleen een nieuwe game beginnen omdat ikv an mening ben dat je die tutorial moet skippen omdat je al achterloopt voordat je begint.

Moet ik de focus voor het maken van nieuwe onderdelen leggen op Betrouwbaarheid? ipv performance?

Hoe werkt het als ja naar seizoen 2 gaat? Klopt het dat je dan alle onderdelen die je gemaakt hebt, daar het beste van overhoud? ik las zojuist ergens dat je het beste onderdelen kan maken met Risico, en die niet op je wagen installeren. Die onderdelen bewaren tot volgend jaar, want dan is het risico weg, en heb je de beste onderdelen aan de start van het nieuwe seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
Swaxie schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:19:
[...]

Moet ik de focus voor het maken van nieuwe onderdelen leggen op Betrouwbaarheid? ipv performance?

Hoe werkt het als ja naar seizoen 2 gaat? Klopt het dat je dan alle onderdelen die je gemaakt hebt, daar het beste van overhoud? ik las zojuist ergens dat je het beste onderdelen kan maken met Risico, en die niet op je wagen installeren. Die onderdelen bewaren tot volgend jaar, want dan is het risico weg, en heb je de beste onderdelen aan de start van het nieuwe seizoen?
Bij nieuwe onderdelen is het niet zo zeer relevant, maar bij de bestaande onderdelen (improve parts) helpt reliability wel erg! Dit komt omdat je anders gegarandeerd tijdens een race weer 30 seconden langer in de pits staat omdat je motor het in eens begeeft. De reliability naar +-80% verhogen scheelt dan al. (overigens doe ik dit auto voor auto, zodat ik snel 1 betrouwbare auto heb, en 1 minder betrouwbare. Zo maak ik meer kans de sponsordoelstellingen te halen.

Ook bij nieuw ontwikkelde onderdelen verhoog ik eerst de reliability voor ik ze gebruik, of ik moet 'skills' van mechanics hebben (zoals nursing) die de schade tijdens de races verlaagt.

Betreft de overgang naar seizoen 2: ik weet niet precies wat de verhouding is, maar volgens mij worden per categorie (brakes, engine, suspension etc.) de beste 2 onderdelen (performance, niet je durability) als gemiddelde meegenomen, resulterend in je nieuwe 'stock' onderdeel. Klopt wat je zegt over risico: als je gepakt wordt met een illigaal onderdeel, ben je 'm kwijt. Ik maak aan het eind van mijn seizoen een paar onderdelen met hoge performance, reliability maakt me niet uit, die gebruik ik toch niet. ook veel risico in die onderdelen, want ik race er toch niet mee. Maar, in de berekening wordt alleen naar de performance gekeken, dus hebben ze een positief effect op de 'stock' onderdelen van het volgende jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Unigo schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:43:
[...]

Bij nieuwe onderdelen is het niet zo zeer relevant, maar bij de bestaande onderdelen (improve parts) helpt reliability wel erg! Dit komt omdat je anders gegarandeerd tijdens een race weer 30 seconden langer in de pits staat omdat je motor het in eens begeeft. De reliability naar +-80% verhogen scheelt dan al. (overigens doe ik dit auto voor auto, zodat ik snel 1 betrouwbare auto heb, en 1 minder betrouwbare. Zo maak ik meer kans de sponsordoelstellingen te halen.
Je maakt dus gewoon 1 auto die top is. en 1 auto met "slechtere" onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
Swaxie schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:47:
[...]

Je maakt dus gewoon 1 auto die top is. en 1 auto met "slechtere" onderdelen?
Hangt een beetje af van hoe je drivers zijn. Als je ze als 'equal status' hebt neergezet, gaan ze piepen als de ene auto een stuk beter is. Maar, aan de start van het seizoen richt ik me op reliability. Eerst op auto 1, dan op auto 2. Zo wordt de race in ieder geval uit gereden en verlies ik geen tijd met vervangen van onderdelen bij pitstops.

Mocht ik een echte nr. 1 coureur hebben en een zwakkere 2e, dan geef ik meestal de beste coureur ook de auto met de hoogste performance, maar altijd met hoge reliability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 13:14
Best een leuk spel. Heb er nu 1 seizoen op zitten bij MRT ofzo. In de laagste league in ieder geval. Rodrigues gecontracteerd halverwege seizoen 1. Hij won daarna de laatste 4 wedstrijden met 2 vingers in de neus. Echter in seizoen 2 wordt hij er kei hard afgereden door zijn teamgenoot. Misschien een beetje ook door pech. Drivethrough, kapotte onderdelen, etc. Hij zit ook niet lekker in z'n vel want zijn buitenechtelijke relatie is bekend geworden bij de pers. :'(

Kom soms wel wat domme keuzes tegen van de AI in het spel. Zo reden we gisteren een regenrace op Imola. (milaan). Het regende al bij de start maar de baan was nog maar minimaal nat. Echter zou de baan na 1 ronde wel nat genoeg zijn voor inters. Dus iedereen start op softs behalve mijn team. Dus in ronde 2 komt iedereen naar binnen voor inters. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Rudolf schreef op donderdag 8 december 2016 @ 10:42:
Best een leuk spel. Heb er nu 1 seizoen op zitten bij MRT ofzo. In de laagste league in ieder geval. Rodrigues gecontracteerd halverwege seizoen 1. Hij won daarna de laatste 4 wedstrijden met 2 vingers in de neus. Echter in seizoen 2 wordt hij er kei hard afgereden door zijn teamgenoot. Misschien een beetje ook door pech. Drivethrough, kapotte onderdelen, etc. Hij zit ook niet lekker in z'n vel want zijn buitenechtelijke relatie is bekend geworden bij de pers. :'(

Kom soms wel wat domme keuzes tegen van de AI in het spel. Zo reden we gisteren een regenrace op Imola. (milaan). Het regende al bij de start maar de baan was nog maar minimaal nat. Echter zou de baan na 1 ronde wel nat genoeg zijn voor inters. Dus iedereen start op softs behalve mijn team. Dus in ronde 2 komt iedereen naar binnen voor inters. 8)7
je kan zelf toch instellen waar je op start?

Ik had gisteren een beetje een kl*te moment voor een pitstop, ik moest de pit in voor nieuwe banden en brandstof, op de weersvooruitzichten zag het eruit dat het heel hard ging regenen. en de baan dus flink nat zou worden. Ik reed met Rodrigues op dat moment op de 7e plek na een hele goede race.
Ik heb op de gok de wets eronder gegooid, en gehoopt op heel veel regen in hele korte tijd, nog 3 rondes te gaan en ik lag 17e... zucht

Toen begon de regen toch flink in te slaan op de baan en kwamen mijn wets eindelijk van pas. De inhaalrace begon. Er werd flink doorgecrosst door Rodrigues, ik stond een rondje voor het einde op de 13e plek, was nog net de nummer 1 voor die me op een rondje wou zetten. Daardoor kon ik in de laatste ronde nog op de 12e plek eindigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Met dat gelapt worden had ik gisteren ook een leuke. Lag 5e, en werd ingehaald door de nr1.
Hierdoor had ik een rondje brandstof over, maar toen ik die in wilde zetten door een andere motormodus te gebruiken, haalde ik hem weer in, en kwam ik dus ineens tekort :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 13:14
Swaxie schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:50:
[...]

je kan zelf toch instellen waar je op start?
Ja, alleen mijn team stond op inters, rest op softs/medium. Dus het hele veld kwam na 1 rondje al weer binnen voor inters terwijl mijn coureurs gewoon door konden. Dat bedoelde ik te zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Rudolf schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:00:
[...]

Ja, alleen mijn team stond op inters, rest op softs/medium. Dus het hele veld kwam na 1 rondje al weer binnen voor inters terwijl mijn coureurs gewoon door konden. Dat bedoelde ik te zeggen :)
oeps verkeerd gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Gisteren toch eindelijk mijn eerste Podiumplekken behaald met Rodrigues in Seizoen 1.
1x 2e en 1x 3e geworden.
Santa ana had in het seizoen ook nog een kans op een podiumplekkie maar door een verkeerde gok met de bandenwissel pakte dat helaas helemaal verkeerd uit:(.

Heb besloten halverwege het seizoen geen parts meer te ontwikkelen en me volledig te richten op het sparen van geld om straks mijn fabriek te kunnen uitbreiden. geld stroomt helaas door de wisselende resultaten nog niet echt binnen, maar ik begin het te leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Heb gemerkt dat sponsors aan het einde van het seizoen (bij redelijk goede race-resultaten) ineens staan te dringen om hun geld bij je achter te laten. Hierdoor is het soms te adviseren om sponsors halverwege het seizoen niet aan te nemen maar pas ergens in de laatste 3 races te gokken op goed-betalende merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
MAX3400 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:51:
Heb gemerkt dat sponsors aan het einde van het seizoen (bij redelijk goede race-resultaten) ineens staan te dringen om hun geld bij je achter te laten. Hierdoor is het soms te adviseren om sponsors halverwege het seizoen niet aan te nemen maar pas ergens in de laatste 3 races te gokken op goed-betalende merken.
Heb op het Steam forum al gelezen dat je zoiezo moet wachten tot net voor de races met het aannemen van sponsors omdat dan de beste contracten komen. Op dit moment zoek ik alleen maar sponsoren met korte looptijd en als het even kan geld vooraf. zeker gezien de resultaten nog tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Klopt ook, maar je krijgt er nooit meer dan drie. Heb al een paar keer gehad dat ik drie tweesterren aanbiedingen had, terwijl ik op vier sterren zat te wachten. Maarja, wat doe je dan? Geld pakken, of twee races wachten op een ander aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
MikeyMan schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:30:
Klopt ook, maar je krijgt er nooit meer dan drie. Heb al een paar keer gehad dat ik drie tweesterren aanbiedingen had, terwijl ik op vier sterren zat te wachten. Maarja, wat doe je dan? Geld pakken, of twee races wachten op een ander aanbod?
Geen idee heb nog geen seizoen uitgespeeld ahaha. Ben net eerste seizoen aant doen met predator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Swaxie schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:50:
Gisteren toch eindelijk mijn eerste Podiumplekken behaald met Rodrigues in Seizoen 1.
1x 2e en 1x 3e geworden.
Santa ana had in het seizoen ook nog een kans op een podiumplekkie maar door een verkeerde gok met de bandenwissel pakte dat helaas helemaal verkeerd uit:(.

Heb besloten halverwege het seizoen geen parts meer te ontwikkelen en me volledig te richten op het sparen van geld om straks mijn fabriek te kunnen uitbreiden. geld stroomt helaas door de wisselende resultaten nog niet echt binnen, maar ik begin het te leren!
De factory upgrade naar lvl 2 was voor mijn Predator team de beste aanschaf tot nu toe. Ik ben nu langzaam bezig mijn overige delen te upgraden maar 8 miljoen per eerste upgrade is gewoon veel voor mijn arm teampje in de Asia-Pacific. Ik heb er voor gekozen om te promoveren om dat te testen. Moet zeggen dat ik redelijk tevreden mag zijn met mijn eerste race en een 4e en 5e plek wist te behalen. Het had een 2e plek kunnen zijn maar door falende componenten zo vroeg in het seizoen was het niet echt haalbaar om de engine mode hoog te houden.

Ik was wel zo onhandig om 8 miljoen voor een test track uit te geven voor engine upgrades om vervolgens in de Asia-Pacific er achter te komen dat engines spec series zijn. |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Tylocke op 09-12-2016 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PresidentSkroob
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-03 16:58
Ik was wel zo onhandig om 8 miljoen voor een test track uit te geven voor engine upgrades om vervolgens in de Asia-Pacific er achter te komen dat engines spec series zijn. |:(
ai... dat kost je inderdaad flink wat munten.
Ik heb zelfs mij hoofdengineer uitgekozen met een lage kennis van motoren, maar de rest juist hoog.
mocht er ooit een stemming langskomen om motoren te "un-speccen", dan zou ik zeker tegenstemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405071

Ik heb het spel nu ook een aantal weken maar het is wel lekker makkelijk. Als je de AI een beetje door hebt kan je elke race vrij makkelijk hoog scoren zelfs als je het 5de of 6de team was. Na 3 seizoen Euro series gepromoveerd naar de Asia league, en volgens de stats een wagen die 5de of 6de was en daar de eerste race een 1-2, 2de race een 1-3(5), 3de race een 1(12)-16 behaald. Helaas de 3de race flinke penalties gehad. Vind het sowieso raar dat als je 5x een low risk component hebt je totaal risk high is... Zou gewoon low moeten blijven. En de risk zou na een paar races moeten verminderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:21

Phydomir

Dennis

Anoniem: 405071 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:23:
Vind het sowieso raar dat als je 5x een low risk component hebt je totaal risk high is... Zou gewoon low moeten blijven. En de risk zou na een paar races moeten verminderen
Wat is tijdens de post race inspectie makkelijkere te vinden? Één low risk component of 1 van de 5 low risk componenten. Hoe meer risk componenten in je auto, hoe groter de kans natuurlijk dat een van die onderdelen niet door de keuring komt.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Tylocke schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:10:
[...]

De factory upgrade naar lvl 2 was voor mijn Predator team de beste aanschaf tot nu toe. Ik ben nu langzaam bezig mijn overige delen te upgraden maar 8 miljoen per eerste upgrade is gewoon veel voor mijn arm teampje in de Asia-Pacific. Ik heb er voor gekozen om te promoveren om dat te testen. Moet zeggen dat ik redelijk tevreden mag zijn met mijn eerste race en een 4e en 5e plek wist te behalen. Het had een 2e plek kunnen zijn maar door falende componenten zo vroeg in het seizoen was het niet echt haalbaar om de engine mode hoog te houden.

Oei das wel matig hahah. ik wil eerst zolang mogelijk in de ERS blijven om een met een goede bankbalance naar de asia te gaan om daar meteen door te kunnen stoten en niet meteen weer van onderen te moeten beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Swaxie schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:16:
[...]

Oei das wel matig hahah. ik wil eerst zolang mogelijk in de ERS blijven om een met een goede bankbalance naar de asia te gaan om daar meteen door te kunnen stoten en niet meteen weer van onderen te moeten beginnen.
Dat kan ik me voorstellen inderdaad. Wat wel belangrijk is dat in de hogere tiers er veel meer geld uit de competitie te halen valt. Dus uiteindelijk kan één jaar goed draaien in Tier 3 minder opleveren als het eindigen in de middenmoot van tier 2.

Ik heb nu wel het gevoel dat ik een paar jaar in tier 2 moet zitten om door te komen, al is het alleen vanwege het bijbouwen van mijn HQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je nieuwe auto kost ook een stuk meer natuurlijk. Denk alleen dat de hogere kosten voor hq in de lagere klassen niet op te brengen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
MikeyMan schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:15:
Je nieuwe auto kost ook een stuk meer natuurlijk. Denk alleen dat de hogere kosten voor hq in de lagere klassen niet op te brengen zijn.
Het lijkt me toch wel van belang om in ieder geval je fabriek en je designcentre te upgrade alvorens je gaat promoveren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Swaxie schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:22:
[...]

Het lijkt me toch wel van belang om in ieder geval je fabriek en je designcentre te upgrade alvorens je gaat promoveren toch?
Ja en nee, op zich kan je al average en good components maken zonder al die dingen. Je fabriek een lvl 2 geven is eigenlijk altijd wel aan te raden. Je componenten op great kunnen krijgen vraagt een behoorlijke investering van je HQ en je daadwerkelijke componenten. Ik moet eerst maar eens zien of ik van 5 componenten (1 is spec) überhaupt allemaal Good kan krijgen.

Nu heb ik wel een kleine tussenoplossing dmv mijn lead designer die een random Great erop kan krijgen ipv een good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Tylocke schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:44:
[...]

Ja en nee, op zich kan je al average en good components maken zonder al die dingen. Je fabriek een lvl 2 geven is eigenlijk altijd wel aan te raden. Je componenten op great kunnen krijgen vraagt een behoorlijke investering van je HQ en je daadwerkelijke componenten. Ik moet eerst maar eens zien of ik van 5 componenten (1 is spec) überhaupt allemaal Good kan krijgen.

Nu heb ik wel een kleine tussenoplossing dmv mijn lead designer die een random Great erop kan krijgen ipv een good.
owww, dan begint mijn twijfel al weer.
maargoed, we gaan het eens zien, wil eerst 1 of 2 seizoenen sowieso ERS doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Swaxie op 09-12-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Swaxie schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:46:
[...]

Hahah, ik twijfelde ook erg met mijn promotie. Ik heb dan ook gewoon een save gemaakt en gekeken hoe het ging. Uiteindelijk viel het dus wel mee. Ik zal geen eerste worden dit jaar maar ik hoop toch echt bij de bovenste 5 te zitten aan het einde van het seizoen. Helaas speel ik long races dus het kan even duren ;)

Maar ik zou gewoon doen wat je het beste vindt. Te lang onderin hangen lijkt me ook niet handig omdat je daar op een gegeven moment de inkomsten gaat missen om echt vooruit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Swaxie schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:46:
[...]

maargoed, we gaan het eens zien, wil eerst 1 of 2 seizoenen sowieso ERS doen.
Je zult wel moeten, je promoveert pas als je op 1 eindigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Tylocke schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:49:
[...]

Hahah, ik twijfelde ook erg met mijn promotie. Ik heb dan ook gewoon een save gemaakt en gekeken hoe het ging. Uiteindelijk viel het dus wel mee. Ik zal geen eerste worden dit jaar maar ik hoop toch echt bij de bovenste 5 te zitten aan het einde van het seizoen. Helaas speel ik long races dus het kan even duren ;)

Maar ik zou gewoon doen wat je het beste vindt. Te lang onderin hangen lijkt me ook niet handig omdat je daar op een gegeven moment de inkomsten gaat missen om echt vooruit te komen.
Dat van die extra save is wel een goede tip btw _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-05 14:27
Van het weekend ook dit spel aangeschaft.

Eerste seizoen net als iedereen hier met Predator Racing begonnen. Je kan immers weinig verkloten.
Echt goed ging het niet. Verkeerde pits, niet opletten met weer, etc. valverwege het seizoen stond ik dus vrolijk 10e als team.

Toen heb ik Evans eruit getrapt en een chinees gehaald. 2e helft van het seizoen ging beter, met resultaten tussen de P16 en P12. Maar ik stond te ver achter om de punten in te halen. Dus 10e geworden. Nu heb ik een nieuwe mechanic gehaald voor de chinees en een nieuwe Lead Designer.
Maar goed, nu krijg ik per race nog 300k, zonder bonussen.

Hopen dat het 2e seizoen beter gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Xanthian schreef op maandag 12 december 2016 @ 08:24:
Van het weekend ook dit spel aangeschaft.

Eerste seizoen net als iedereen hier met Predator Racing begonnen. Je kan immers weinig verkloten.
Echt goed ging het niet. Verkeerde pits, niet opletten met weer, etc. valverwege het seizoen stond ik dus vrolijk 10e als team.

Toen heb ik Evans eruit getrapt en een chinees gehaald. 2e helft van het seizoen ging beter, met resultaten tussen de P16 en P12. Maar ik stond te ver achter om de punten in te halen. Dus 10e geworden. Nu heb ik een nieuwe mechanic gehaald voor de chinees en een nieuwe Lead Designer.
Maar goed, nu krijg ik per race nog 300k, zonder bonussen.

Hopen dat het 2e seizoen beter gaat worden.
Eigenlijk dus zoals het in het echt ook ongeveer gaat. ;)

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Ome Ernst schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:09:
[...]

Eigenlijk dus zoals het in het echt ook ongeveer gaat. ;)
Geen idee hoe het in het echt gaat. Ben geen echte F1 fan. Ik vind het leuk om af en toe een races te zien maar ik ben wel een groot fan management games.

Anyway, kreeg 11 milj. prijzen geld, daar heb ik een staffing center voor gekocht en de rest is naar mijn chassis gegaan.

Tijdens de pre-season test kwam ik er vrij sterk uit. Santa 4e en die chinees Lui 12e
Nu heb ik eerst gekeken welke onderdelen ik de komende paar races nodig had, voornamelijk Engine en Gearbox. Dus die ga ik eerst bouwen en upgraden.

Eerste race was... speciaal. We begonnen met een klein beetje regen. Dus ik als enigste met inters begonnen. Eerste ronde ging zeer slecht. Van P14 en P16 naar P20 en P19. Maar na 2 rondes iedereen ingehaald en stond ik top 5.

Lui 1x de pit ingestuurd voor extra reparaties aan de suspension. En met Santa gegokt op een twee-pit strategie. Dit ging net aan goed. Twee onderdelen in het rood en de tank was volledig leeg bij de finish. P3. Ondanks de extra reparaties van Lui's auto, P8 geworden. Niet slecht.

Ik heb nu ook een nieuwe sponsor die 300k per race doneert bij P12 of beter. Dat moet te doen zijn en zo hou ik wat extra over aan het einde van de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Xanthian schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:31:
[...]

Geen idee hoe het in het echt gaat. Ben geen echte F1 fan. Ik vind het leuk om af en toe een races te zien maar ik ben wel een groot fan management games.

Anyway, kreeg 11 milj. prijzen geld, daar heb ik een staffing center voor gekocht en de rest is naar mijn chassis gegaan.

Tijdens de pre-season test kwam ik er vrij sterk uit. Santa 4e en die chinees Lui 12e
Nu heb ik eerst gekeken welke onderdelen ik de komende paar races nodig had, voornamelijk Engine en Gearbox. Dus die ga ik eerst bouwen en upgraden.

Eerste race was... speciaal. We begonnen met een klein beetje regen. Dus ik als enigste met inters begonnen. Eerste ronde ging zeer slecht. Van P14 en P16 naar P20 en P19. Maar na 2 rondes iedereen ingehaald en stond ik top 5.

Lui 1x de pit ingestuurd voor extra reparaties aan de suspension. En met Santa gegokt op een twee-pit strategie. Dit ging net aan goed. Twee onderdelen in het rood en de tank was volledig leeg bij de finish. P3. Ondanks de extra reparaties van Lui's auto, P8 geworden. Niet slecht.

Ik heb nu ook een nieuwe sponsor die 300k per race doneert bij P12 of beter. Dat moet te doen zijn en zo hou ik wat extra over aan het einde van de race.
Het klinkt allemaal erg leuk. Ik denk dat ik de Kerstman maar eens lief ga aankijken voor dit spel. ;)

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Xanthian schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:31:
[...]

aan het begin van het seizoen meteen zorgen dat je een betrouwbare Motor en Gears krijgt. De reparatie van die 2 onderdelen duurt het langste dus je moet ervoor zorgen dat je deze niet hoeft te repareren. Daarna gewoon rustig aan upgraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Is het trouwens een goed idee om reliability te maximaliseren? Ik ga meestal niet verder dan 70% of 80% omdat ik niet meer nodig heb en andere onderdelen ook meer reliability moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Xanthian schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:42:
Is het trouwens een goed idee om reliability te maximaliseren? Ik ga meestal niet verder dan 70% of 80% omdat ik niet meer nodig heb en andere onderdelen ook meer reliability moeten hebben.
Je hoeft alleen de twee onderdelen die je gebruikt te ontwikkelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
MikeyMan schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:52:
[...]

Je hoeft alleen de twee onderdelen die je gebruikt te ontwikkelen :)
Maar die wisselen steeds omdat er een betere is. Eerst de stock, daarna de Average en daarna de good en eventueel great.
Dat zijn er dan al snel meer dan 2 onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Xanthian schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:01:
[...]

Maar die wisselen steeds omdat er een betere is. Eerst de stock, daarna de Average en daarna de good en eventueel great.
Dat zijn er dan al snel meer dan 2 onderdelen.
Heb ergens gelezen dat je vanaf +- 75% meestal wel de race uit kan rijden, dus hoger dan dat zou ik niet snel gaan of je moet geen nieuwe dingen ontwikkelen.

Ik heb een level 2 fabriek, wat ik me afvraag, ik heb nu 4 slots om reliabilty te verbeteren. Als ik nu 1 onderdeel in die slot zet, gaat het dan ook sneller dan wanneer ik er 4 in heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ared
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-06 09:11
Ik zet zelf gewoon na iedere race (na de verplichte reparatie) de vier beroerdste onderdelen die ik geinstalleerd heb op een auto in de slots voor reliability, en bij performance de vier met het grootste gat tussen current en max. Alleen als ik weet dat ik voor de volgende race nog bijvoorbeeld een nieuwe motor ga bouwen, laat ik natuurlijk niet de huidige motor in een van de slots staan.

Maar ik wissel dus steeds onderdelen in de slots, waardoor ik nooit "klaar" ben, en steeds de slechtste onderdelen aan het verbeteren ben.

Ik heb niet gemerkt dat het langzamer gaat als alle slots gevuld zijn, maar je kunt het zelf testen. De monteur geeft aan wanneer hij/zij klaar is, dus als het langer duurt als je van 1 gevuld slot naar 2 (of 4...) gaat, heb je je antwoord.

Voor mij werkt het tot nu toe (2 seizoenen ERS) prima met bovenstaande strategie; vanaf de tweede race kan ik meestal wel met een klein beetje conservation de race uitrijden, en vanaf race 3 eigenlijk de hele race op minstens neutral. Eind van het jaar is de benzine eerder de beperkende factor dan de betrouwbaarheid, staat bijna alles van beide auto's wel >90%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Vorig seizoen 3e geworden. Met mazzel, want de nummer 4, 5e en 6 zat met enkele punten achter ons.
Nieuw seizoen begonnen en gezegd weer 3e te worden. Ik krijg nu net zoveel geld als voorheen maar ik maar ik moet nu veel beter scoren dan voorheen, dat is niet leuk.

Echt veel success heb ik niet. 2x een uitvaller gehad en de chairman wordt niet blij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Xanthian schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 08:15:
Vorig seizoen 3e geworden. Met mazzel, want de nummer 4, 5e en 6 zat met enkele punten achter ons.
Nieuw seizoen begonnen en gezegd weer 3e te worden. Ik krijg nu net zoveel geld als voorheen maar ik maar ik moet nu veel beter scoren dan voorheen, dat is niet leuk.

Echt veel success heb ik niet. 2x een uitvaller gehad en de chairman wordt niet blij zo.
Ik moet zeggen dat ik ook nog niet hoog in durf te schieten. Mik nu nog steeds op p7 in Tier1.
Denk dat ik volgend jaar iets hoger inschiet. Naarmate het seizoen vordert kom ik verder.
Heb inmiddels wel de strategie dat ik een tweede coureur aanneem met hoge marketingwaarde en wat lagere kosten. Kan het anders niet betalen. En deze brengt lekker geld binnen zo.

[ Voor 22% gewijzigd door MikeyMan op 13-12-2016 09:41 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste