Je draait wel de laatste versie? Hier al dagen stabiel, geen crashes of zelfs maar glitches. Speeltijd zeker al 25+ uur. (Ik speel het pas 4 dagen ).Quellien schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:51:
Laatste tijd steeds vaker dat mijn game crashed (coureurs dan weer niet) meteen na een race. De zin gaat dan snel over om hem weer op te starten en de race geheel overnieuw te doen. Zal binnenkort even een screenie maken van de pop-up.
Gaat de zin wel van over helaas.
Nog meer mensen last van?
Ernstiger vind ik dat mijn coureurs als de banden in het rood komen echt seconden per ronde verliezen, en de concurrentie lekker doortuft to 0%

Banden zijn nog best tricky. Onder de 25% gaat je snelheid echt hard achteruit. Maar vergeet niet dat de temperaturen van je banden ook uitmaken. Oververhitte banden onder de 25% werken gewoon voor geen meter en dan ben je vaak beter af met een pitstop. De AI weet altijd erg goed om te gaan met zijn bandentemperaturen heb ik gemerkt, maar heeft vaak de neiging om zijn banden tot bijna 0% te laten gaan.MikeyMan schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:16:
Ernstiger vind ik dat mijn coureurs als de banden in het rood komen echt seconden per ronde verliezen, en de concurrentie lekker doortuft to 0%
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
Ja, de meesten rijden hun banden tot 10% of minder, zonder verlies van snelheid. Ik verbruik meestal 5%-15% per rondje, dus ik moet soms al bij 30+% de pits in omdat ik die ronde erna al onder de 25% zou duiken voor de pits. Ik heb altijd 1 of 2 meer pitstoppen nodig dan (nagenoeg) alle AI, en dat doet me nu al 1,5 seizoenen de das omTylocke schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:22:
[...]
Banden zijn nog best tricky. Onder de 25% gaat je snelheid echt hard achteruit. Maar vergeet niet dat de temperaturen van je banden ook uitmaken. Oververhitte banden onder de 25% werken gewoon voor geen meter en dan ben je vaak beter af met een pitstop. De AI weet altijd erg goed om te gaan met zijn bandentemperaturen heb ik gemerkt, maar heeft vaak de neiging om zijn banden tot bijna 0% te laten gaan.
Ai, das best pijnlijk ja. Komt dit door de ontwikkeling van je auto? Ik probeer meestal mijn tire wear bij de ontwikkeling van de auto redelijk goed te houden. Je coureurs op conservatieve strategie zetten kan ook helpen al merk ik daar vaak dat als eenmaal de temperatuur uit de banden gaat ik het er niet meer in weet te krijgen.Soeski schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:46:
[...]
Ja, de meesten rijden hun banden tot 10% of minder, zonder verlies van snelheid. Ik verbruik meestal 5%-15% per rondje, dus ik moet soms al bij 30+% de pits in omdat ik die ronde erna al onder de 25% zou duiken voor de pits. Ik heb altijd 1 of 2 meer pitstoppen nodig dan (nagenoeg) alle AI, en dat doet me nu al 1,5 seizoenen de das om
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
WAAAAAHAAAA....
Een nieuwe DLC:
Ben ik blij dat mijn PC net geupgrade is...
http://steamcommunity.com...etail/1441576474433510053
Een nieuwe DLC:
[ Voor 32% gewijzigd door ge-flopt op 01-11-2017 16:14 ]
Ja, ik heb zelfs nu een auto met 4 sterren Tire-Wear, maar ik merk er ik de praktijk vergeleken met seizoen 1 weinig van. Ook de smoothness van de coureurs is best ok (15/16).Tylocke schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:59:
[...]
Ai, das best pijnlijk ja. Komt dit door de ontwikkeling van je auto? Ik probeer meestal mijn tire wear bij de ontwikkeling van de auto redelijk goed te houden. Je coureurs op conservatieve strategie zetten kan ook helpen al merk ik daar vaak dat als eenmaal de temperatuur uit de banden gaat ik het er niet meer in weet te krijgen.
Jammer dat de temperatuurmeter van de banden alleen 3 blokjes grijs heeft en 1 rood, weinig nuance lijkt het. Misschien is dat er ook niet hoor. Ze klagen als ze te koud en te heet zijn, alles er tussenin is goed?
Gaat m.i. nergens over. Ongeacht de temperatuur kan het niet zo zijn dat ik wel gestraft word, en de ai niet.Tylocke schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:22:
[...]
Banden zijn nog best tricky. Onder de 25% gaat je snelheid echt hard achteruit. Maar vergeet niet dat de temperaturen van je banden ook uitmaken. Oververhitte banden onder de 25% werken gewoon voor geen meter en dan ben je vaak beter af met een pitstop. De AI weet altijd erg goed om te gaan met zijn bandentemperaturen heb ik gemerkt, maar heeft vaak de neiging om zijn banden tot bijna 0% te laten gaan.
Nee, ze worden wel gestraft, alleen pas op een later moment lijkt het. Misschien komt dat ook omdat ze allemaal betere middelen hebben, dat hun banden niet al onder de 25% echt vertraging opleveren. De top 5 is echter zo snel (in verhouding met mijzelf) dat ze me elke race al gelapt hebben en dus zelfs met verminderde snelheid (banden bijna kapot) me nog voorblijven en zo de race uitrijden. Aangezien ze dit allemaal doen, is er aan het eind van de race ook geen verschuiving meer in de posities; nr. 1 blijft 1 enzovoorts. De AI wisselt zo min mogelijk banden en rijdt ze dus echt op. Aangezien jij dat als speler niet kunt, moet je dus onder de 25% alsnog naar binnen.MikeyMan schreef op woensdag 1 november 2017 @ 19:03:
[...]
Gaat m.i. nergens over. Ongeacht de temperatuur kan het niet zo zijn dat ik wel gestraft word, en de ai niet.
Maar; wat doe je? Naar binnen voor verse banden voor 2-3 rondjes en de tijd verliezen, of niet naar binnen, je banden aan gort rijden en zo tijd verliezen?
Ondanks dat ik een auto heb met 4 sterren tyre wear en de smoothness van de coureurs redelijk goed is, moet ik altijd vaker pitten dan de AI. Zeker omdat zij ook nog eens de banden echt oprijden tot 10% of minder.
Nou, ik ben inmiddels wat seizoenen verder, en heb ook de nr 1 auto in de Azië cup. Je kunt geen 2 rondjes met Rotte banden rijden. Dan word je gewoon laatste.
Overigens sowieso wel een forse update:
Is wel een bugje in geslopen. Ik had 1 sponsor die vanaf plek 3 schoof, eentje vanaf plek 7 en eentje vanaf plek 1. Na de update is dat drie keer vanaf plek 1.
Overigens sowieso wel een forse update:
Het is op verschillende punten ineens wel zoeken waar wat is gebleven. De 12x superspeed is een welkome aanvulling!• Players can now manage the speed and safety of their pitstops through the new pit crew feature
• Pit crew members have 5 core stats: Tyres, Part Fixing, Refuelling, Front Jack and Rear Jack. Their stat levels determine the speed at which they can perform each task
• Crew members will become fatigued after each race and will need to be placed 'In Recovery' to regain their stamina. Tired crew members are more likely to make mistakes
• As well as time mistakes, there are now new, job-specific pit mistakes: Wrong tyre compound fitted, underfuelled, front and rear jack damage and part fixing red-zone increase
• Catastrophic mistakes are new, rare mistakes that can drastically alter the outcome of a race. There are 2 catastrophic mistakes: Loose wheel and pit fire (only if refuelling is active)
• If a pit fire occurs, there is a chance that the car will be retired from the race. Pit fire retirements can have a psychological impact on the driver
• The pit crew can be automanaged by your mechanics. A mechanic's Pitstop and Concentration stats impact how effectively they will auto-manage your pit crew
• Car cornering stats impacting the simulation have been re-worked to reduce emphasis on the top speed of the engine. This makes low, medium and high cornering speeds more dependant on the Front Wing, Suspension and Rear Wing
• Driver form now has a larger impact in a race weekend's performance. During a race, a driver's form will fluctuate depending on their consistancy stat
• A driver's current form is now displayed on their portrait during the race
• Added a new x12 speed during races
• Added a preference screen for the new x12 speed that allows players to customise when the game automatically slows down to show important events
• Reworked the Tyre Heating chassis stat: Now, a high star rating will cause the temperature gauge to move away from the center slowly, but return quickly
• New Part Design components
• The mechanic's 'Part Fixing' stat now impacts both raceday part fixes and fixing parts when returning from a race weekend
• Added keyboard shortcuts for engine modes, driving styles and swapping the camera between drivers
• Weight Stripping is now a rule that can be voted in or out per series
• Spec Parts can no longer be weight stripped
• Weight stripping is now banded per series to improve balancing
• Improved saving and loading during a race event
• If autosave is enabled, the game will now save at the end of a race before returning to the frontend
• Pit stop strategy now does not add a fixed amount of time to the pit stops, but instead adds a percentage of the expected time
• Fixed instances where the driver "Sammy White" would appear in the frontend
• New interview questions
• New media messages
• Reworked and rebalanced existing interview and media messages that were not triggering
• New radio messages
• Fixed an issue where the personality traits 'Boring Winner', 'Losing Hope' and 'Top of the World' were not triggering
• The personality trait 'Media Trained' now removes more negative media-related traits if the target driver possesses them
• Fixed a bug where new mechanic hire mails would be blank if the player was unemployed
• Fixed an issue where AI teams would not be charged for mechanic and designer race bonuses
• Fixed a bug where qualifying bonuses would be deducted three times if the series had three-stage qualifying
• Improved how AI cars use the ERS system
• Improved how AI cars refuel during a race
• Improved how AI cars interact during the first lap of the race
• Fixed a bug where temp drivers would retain previous morale debuffs and traits from working with other teams
• Fixed an exploit where the player could press the ERS boost button as it breaks in a pitstop, leading to an infinite boost until the end of the race
• Increased the rate at which drivers and staff improve when influenced by HQ buildings
• Improved the regen system to have more varied 'drivable series'
• Improved the AI team intelligence on when to build a new car part
• Fixed a bug that was preventing the activation of corner cutting
• UI improvements to front-end menus
• UI improvements to the scouting screen
• When refuelling, the player can now also add fuel in increments of 5 or click to fill the whole tank
• Can now view each team's chassis supplier information from the Choose Team screen
• Fixed an issue where the player couldn't click the 'traits' button in the post-race screen if no new traits had been assigned
• Added the current track and the current layout information to the load setup popup
• New 'Choose Series' screen
• Updated the challenge medal icon
• Optimised the 'Lap Chart' screen performance when loading for the first time
• General performance improvements
• New Personality Traits
• New Achievements
• New tooltips
• The weight stripping reliability to performance ratio is now editable in the Championships.csv ( if set to zero the AI will not use the feature )
• Each series now has 'restricted rules' which are editable in the Championships.csv. A 'restricted' rule can never be voted in by the player or AI in that series
• Championships now handle having between 6 to 12 teams
Is wel een bugje in geslopen. Ik had 1 sponsor die vanaf plek 3 schoof, eentje vanaf plek 7 en eentje vanaf plek 1. Na de update is dat drie keer vanaf plek 1.

[ Voor 95% gewijzigd door MikeyMan op 02-11-2017 12:16 ]
Ik heb trouwens wel het idee dat met de laatste update het niet meer zo is dat je vanaf 25% banden al slechte rondetijden rijdt. Zie er niets over in de Releasenotes, maar lijkt gefixt.
Maar dat is toch niet zo gek? Of doel je op de AI die met 25-10% banden nog goede ronden rijdt en onder de 10% pas last heeft van slijtage?MikeyMan schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:39:
Ik heb trouwens wel het idee dat met de laatste update het niet meer zo is dat je vanaf 25% banden al slechte rondetijden rijdt. Zie er niets over in de Releasenotes, maar lijkt gefixt.
/edit: Ik lees op Steam fora dat sommige banden (Hard) al onder de 50% minder performance hebben, merkbaar? Als dit allemaal zo wisselend is, mogen ze dat wel even inbouwen in de percentages! Ook vind ik het jammer dat ze de Tire Temp Gauge hebben aangepast van blauw-->rood naar 3 blokjes grijs-->1 blokje rood (in een vorige patch al). Blijkbaar is alles grijs nu goed, en rood pas minder performance?
[ Voor 31% gewijzigd door Soeski op 03-11-2017 10:16 ]
Nouja, zoals ik zei stortte mijn Eigen tijden in <25%, terwijl de AI door kon rijden. Het lijkt er nu op dat de afbouw ook geleidelijker gemaakt is.Soeski schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 10:15:
[...]
Maar dat is toch niet zo gek? Of doel je op de AI die met 25-10% banden nog goede ronden rijdt en onder de 10% pas last heeft van slijtage?
/edit: Ik lees op Steam fora dat sommige banden (Hard) al onder de 50% minder performance hebben, merkbaar? Als dit allemaal zo wisselend is, mogen ze dat wel even inbouwen in de percentages! Ook vind ik het jammer dat ze de Tire Temp Gauge hebben aangepast van blauw-->rood naar 3 blokjes grijs-->1 blokje rood (in een vorige patch al). Blijkbaar is alles grijs nu goed, en rood pas minder performance?
Met die bandentemperaturen ben ik nog niet helemaal uit. Is pushen met oververhitte banden sneller of langzamer dan besparen om de temps omlaag te krijgen?
Ok, deze uitbreiding heeft me ertoe gezet vandaag een nieuwe game te beginnen in de Endurance.ge-flopt schreef op woensdag 1 november 2017 @ 16:09:
WAAAAAHAAAA....
Een nieuwe DLC:
[video]
Ben begonnen in de 2e tier (trage wagens), met het team dat als 2e zou moeten eindigen in het kampioenschap. Na 2 races nu al 2 overwinningen, en aan kop in het constructeurskampioenschap.
De races zijn wel een leuke uitdaging (speel op lang, 360 min / race, gelukkig is er nu een 12x modifier). Heb wel al gemerkt dat proberen een keer minder te pitten redelijk werkt, maar gelukkig niet altijd. Tot nu toe erg leuk
Vandaag weer een flinke update, eens kijken wat we daarvan merken!
Sowieso kom ik niet verder dan de voorseizoentests... Dan loopt ie vast met een foutmelding...
Sowieso kom ik niet verder dan de voorseizoentests... Dan loopt ie vast met een foutmelding...
[ Voor 42% gewijzigd door MikeyMan op 06-11-2017 19:59 ]
Handige actie: na de laatste race nog de ontwikkeling van een nieuw onderdeel starten. Paar dagen later begint het design van de nieuwe auto. Dag miljoentje!
(hadden ze misschien af moeten vangen, maar aan de andere kant moet ik zelf beter opletten)
Valt tegen om geld opzij te leggen voor HQ upgrades. Het blijft aanlokkelijk om al het geld in de ontwikkeling van je auto te pompen.

Valt tegen om geld opzij te leggen voor HQ upgrades. Het blijft aanlokkelijk om al het geld in de ontwikkeling van je auto te pompen.
Ik doe die upgrades ook eigenlijk alleen van het geld wat ik bij de jaarovergang krijg.Tackleberry schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:23:
Handige actie: na de laatste race nog de ontwikkeling van een nieuw onderdeel starten. Paar dagen later begint het design van de nieuwe auto. Dag miljoentje!(hadden ze misschien af moeten vangen, maar aan de andere kant moet ik zelf beter opletten)
Fix: Pit stop mistake chance was displaying incorrectly and showing a lower chance of a mistake than there actually was.
DANK U!
Ik word er gek van. Ik deed al nooit high risk pitstops (>26% kans op fouten) maar standaard (11%), maar met die 11% gaan er zo'n 2 uit 5 en soms wel >50% mis met bandenwissel.
Toppunt was vanmiddag met de "Safe" pitstop (1% !!) die gewoon 2 van de 4 mis gingen bij dezelfde coureur, dus hoppa 2x 10 seconden erbij in 1 race. Kansloos.
Ik begrijp dat de fix niet de kans verkleint, maar in ieder geval realistischer moet gaan weergeven
DANK U!
Ik word er gek van. Ik deed al nooit high risk pitstops (>26% kans op fouten) maar standaard (11%), maar met die 11% gaan er zo'n 2 uit 5 en soms wel >50% mis met bandenwissel.
Toppunt was vanmiddag met de "Safe" pitstop (1% !!) die gewoon 2 van de 4 mis gingen bij dezelfde coureur, dus hoppa 2x 10 seconden erbij in 1 race. Kansloos.
Ik begrijp dat de fix niet de kans verkleint, maar in ieder geval realistischer moet gaan weergeven
[ Voor 9% gewijzigd door Soeski op 06-11-2017 21:52 ]
Je kunt nu ook met het pit-team stoeien he!Soeski schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:51:
Fix: Pit stop mistake chance was displaying incorrectly and showing a lower chance of a mistake than there actually was.
DANK U!
Vorige week het spel gekocht, inmiddels twee races F1 gedaan. Heb met workshop een mod gedownload, waardoor de namen van de coureurs en liveries kloppen met de werkelijkheid.
Spel bevalt erg goed. Moet nog wel een beetje leren hoe ik alles moet instellen, regelen etc. om echt mee te doen om de eerste plek. Dat is natuurlijk het doel, maar dat komt vanzelf als ik wat meer ga spelen.
Jammer genoeg crashte in de laatste race een coureur van mij, waardoor ik nu "onzekerheid" heb over mijn baan als manager. Is er iemand al eens ontslagen vanwege slechte prestaties?
Spel bevalt erg goed. Moet nog wel een beetje leren hoe ik alles moet instellen, regelen etc. om echt mee te doen om de eerste plek. Dat is natuurlijk het doel, maar dat komt vanzelf als ik wat meer ga spelen.
Jammer genoeg crashte in de laatste race een coureur van mij, waardoor ik nu "onzekerheid" heb over mijn baan als manager. Is er iemand al eens ontslagen vanwege slechte prestaties?
XBL: DonFrans
Ik ben inmiddels maar gaan saven/loaden elke keer als er iets mis gaat (bandenkeuze, crash, onderdeel kapot tijdens race etc.). Niet helemaal "fair" maar als nr. 10 team kom je anders echt niet snel verder (en nog niet hoor, heb sommige races wel 7x gedaan om uiteindelijk 16e te worden ipv 20e).
/edit: Ik kom er zojuist achter dat je het spel ook in het Nederlands kan spelen... even kijken hoe slecht de teksten zijn
/edit: Ik kom er zojuist achter dat je het spel ook in het Nederlands kan spelen... even kijken hoe slecht de teksten zijn
[ Voor 17% gewijzigd door Soeski op 07-11-2017 14:37 ]
Was benieuwd hoe het bij mij ging lopen na twee desastreuze races. Gelukkig was race 3 boven verwachting. Nu nog even de achterstand in het kampioenschap inlopen.Frans92 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:43:
Race 1: 20e (crash) en 7e (met geluk)
Race 2: 19e (crash) en 17e (crash)
Race 3: 1e en 9e
Heb nu het lot getart en extra geld gevraagd aan de eigenaar, dus die zit in het rood qua tevredenheid.
[ Voor 9% gewijzigd door Tackleberry op 07-11-2017 22:26 ]
Waarom niet gebruik maken van de save/load functie?
Haha ik zit nu ook al in het rood qua tevredenheid. Wie weet dat het binnenkort beter gaat.Tackleberry schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 22:26:
[...]
Was benieuwd hoe het bij mij ging lopen na twee desastreuze races. Gelukkig was race 3 boven verwachting. Nu nog even de achterstand in het kampioenschap inlopen.
Race 1: 20e (crash) en 7e (met geluk)
Race 2: 19e (crash) en 17e (crash)
Race 3: 1e en 9e
Heb nu het lot getart en extra geld gevraagd aan de eigenaar, dus die zit in het rood qua tevredenheid.
Misschien vanavond nog maar eens een race doen.
Dat voelt voor mij als cheaten. Heb je pech, dan heb je pech.Soeski schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 23:19:
Waarom niet gebruik maken van de save/load functie?
Let wel, de tevredenheid gaat sneller omlaag dan omhoog. Als je slecht presteert, kost dat je iets van 10% per race, terwijl je als je goed presteert er 5% bij krijgt.
Haast niet te doen om dat halverwege het jaar erbij te ontwikkelen.
Ik ben al een paar weken bezig met een challenge, met archer. Dan wil je niet opnieuw beginnen. Heb inmiddels een dusdanige cashflow dat ik zelfs met volle ontwikkeling rond de 10 miljoen blijf zitten. Hoop in twee seizoenen het kampioenschap binnen te halen.
Haast niet te doen om dat halverwege het jaar erbij te ontwikkelen.
Ik ben al een paar weken bezig met een challenge, met archer. Dan wil je niet opnieuw beginnen. Heb inmiddels een dusdanige cashflow dat ik zelfs met volle ontwikkeling rond de 10 miljoen blijf zitten. Hoop in twee seizoenen het kampioenschap binnen te halen.
Grr! 
Ik ben nu uit de World Series gegooid (ik werd 10e met een doelstelling van 10e). Vorige keer kon ik netjes blijven en een veel betere auto ontwikkelen, nu werd ik er dus uitgeknikkerd.
Nu dus de Asia Super Cup, maar wat blijkt; hebben ze Rick de Graaff ook meegenomen blijkbaar. Die vent wordt dus (bijna) elke race 1e, mét snelste ronde. Hij pakt dus 12 punten per race en ik 10 (2e en 3e plek). Ondanks diverse strategieën, het rijden met Rodriguez én het hebben van verreweg de snelste auto in deze cup lukt het amper om te winnen. Ik ga die gast maar eens scouten.
Ik ben nu uit de World Series gegooid (ik werd 10e met een doelstelling van 10e). Vorige keer kon ik netjes blijven en een veel betere auto ontwikkelen, nu werd ik er dus uitgeknikkerd.
Nu dus de Asia Super Cup, maar wat blijkt; hebben ze Rick de Graaff ook meegenomen blijkbaar. Die vent wordt dus (bijna) elke race 1e, mét snelste ronde. Hij pakt dus 12 punten per race en ik 10 (2e en 3e plek). Ondanks diverse strategieën, het rijden met Rodriguez én het hebben van verreweg de snelste auto in deze cup lukt het amper om te winnen. Ik ga die gast maar eens scouten.
Normaal degradeert je team als je 10e wordt, behalve als de winnaar in de lagere klasse ervoor kiest niet te promoveren.
Dat laatste is waarschijnlijk gebeurd in je eerste seizoen.
Dat laatste is waarschijnlijk gebeurd in je eerste seizoen.
Die knakker drukt wel aardig op het budget. Zit nu ook in een situatie dat ik met twee 4,5 sterren coureurs het 10 team ben me de drivers. En upgraden hiervan kost een godsvermogen.
Ik heb in de hoogste klasse nu twee coureurs met 4 sterren, waarvan er eentje maar liefst 9 ton per race aan sponsorbijdrage meebrengt.
Humm.... promoveer ik van ERS naar Asia, gooi een godsvermogen in mijn nieuwe auto naar de motor, blijkt het verderop een spec-engine te zijn... Baai baai centjes...
Volgend seizoen het rule-book even beter doornemen

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor
Maar volgens mij telt de motor die je kiest dan nog wel mee in het brandstofverbruik? Dus helemaal weggegooid is het dan niet.MacNetron schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:59:
Humm.... promoveer ik van ERS naar Asia, gooi een godsvermogen in mijn nieuwe auto naar de motor, blijkt het verderop een spec-engine te zijn... Baai baai centjes...![]()
In de endurance B-series is het bijna onmogelijk om goede coureurs aan te trekken. Heb nu redelijke coureurs, maar mijn slechtste vervangen met wat beters is niet te doen (te duur en niemand wil komen die goed genoeg is..)
Met de F1 staat de tevredenheid weer op goed. Na 3 hopeloze races is het gelukt om 1ste en 3de te worden en daarna 2de en 5de.
Coureurs blij, teambaas blij, ik blij
Nu verder met onderdelen ontwikkelen en zo goed mogelijk worden, al is dat niet heel moeilijk meer met Red Bull als team
Coureurs blij, teambaas blij, ik blij
Nu verder met onderdelen ontwikkelen en zo goed mogelijk worden, al is dat niet heel moeilijk meer met Red Bull als team
Heeft iemand van jullie tips om Phoenix Track A te winnen (De ovale is dit, Indy500 rondjes racen)? Ik heb de snelste auto's, niet de allersnelste coureur maar wel goed (Vidal en Rodrigues), heb de strategie al gewisseld van 2 naar 3 stops (Medium --> Soft tires), maar ik word links en rechts ingehaald op deze track. De andere tracks is het een leuk gevecht tussen de plaatsen 1 en 3 steeds (met Rick de Graaf) maar op deze track lig ik na twee rondjes al 15e en 18e, zelfs de langzame losers die nog geen punten hebben rijden harder dan ik en schieten me in de bochten gewoon voorbij. Ik heb een 98% set-up op de wagens. Wat ik ook doe, ik verlies dik.
Ik lijk echt topsnelheid tekort te komen, terwijl we een spec-engine hebben en deze dus voor iedereen gelijk is.
/edit: Na een paar rondjes lig ik al 19e en 20e zelfs, en ik word gelapped halverwege de race
Voor de duidelijkheid, met deze set-up en coureurs word ik tot nu toe op alle banen 2e/3e en soms 1e, en ik sta ruim 1e in het klassement.
/edit2: Als je eenmaal wordt gelapped door nr. 1, ga je inhouden (blauwe vlag). Dus komt nr. 2 snel dichterbij, en ga je inhouden. Dus komt nr. 3 dichtbij en... je snapt het. Ik word dus gelapped t/m nr. 15, en door nr. 1 zelfs 2x (!)
Ik lijk echt topsnelheid tekort te komen, terwijl we een spec-engine hebben en deze dus voor iedereen gelijk is.
/edit: Na een paar rondjes lig ik al 19e en 20e zelfs, en ik word gelapped halverwege de race

Voor de duidelijkheid, met deze set-up en coureurs word ik tot nu toe op alle banen 2e/3e en soms 1e, en ik sta ruim 1e in het klassement.
/edit2: Als je eenmaal wordt gelapped door nr. 1, ga je inhouden (blauwe vlag). Dus komt nr. 2 snel dichterbij, en ga je inhouden. Dus komt nr. 3 dichtbij en... je snapt het. Ik word dus gelapped t/m nr. 15, en door nr. 1 zelfs 2x (!)
[ Voor 25% gewijzigd door Soeski op 11-11-2017 13:20 ]
Vervelend om te reageren op mezelf, maar guys, WTF is er mis met deze race. Ik zit nu het seizoen erna, ben nog veel sterker (wordt steeds 1, 2 of 3, sta dik bovenaan met mijn coureurs én als team) en mijn auto heeft nagenoeg maximaal geupgrade componenten (ivgl met alle andere auto's aldus de staafdiagram). Mijn ene coureur heeft bochten 20 en souplesse 16, inhalen 19. Ik kwalificeer me nog wel op de 5e en 8e plek, maar als de race begint rijdt iedereen me voorbij. Zowel in de bochten als de rechte stukken. Ik eindig ergens 16e en 17e, omdat zelfs de nr. 15 snellere laps rijdt. Set-up was dit keer zelfs 100% op een auto. Rijdt op zachte banden (mediums verlies je 1 seconden per ronde op!) en continu met de motor op hoog (oranje). En nog lijk ik wel stil te staan ivgl met anderen. Moet ik deze maar gewoon slikken als flaw in het spel? Ik kan verder niks bijzonders vinden op internet over deze ogenschijnlijke "bugged" baan. (Phoenix A; Oval)
/edit: Er lijkt een soort inhaalbug in te zitten. Elke keer als ik een voorligger benader, dan houdt mijn coureur in ipv er naast/voorbij te gaan. In de bochten met name. Verklaart wel een hoop. Je ziet de auto echt ineens inhouden/remmen en dan weer gas bij, maar inhalen van een voorligger gebeurt alleen via de pits of een auto met technische problemen/te slechte banden.
/edit2: Nog een laatste toevoeging en dan houd ik op met klagen: Ik heb een test gedaan en de hele race (!) op "overtake" gereden (heb Motorexpert, dus kan prima). Ja ik moet meer liters tanken maar dat betekent niet dat ik dan op de rechten stukken nog door nr. 15 ingehaald moet kunnen worden zonder issues. Echt...
/edit: Er lijkt een soort inhaalbug in te zitten. Elke keer als ik een voorligger benader, dan houdt mijn coureur in ipv er naast/voorbij te gaan. In de bochten met name. Verklaart wel een hoop. Je ziet de auto echt ineens inhouden/remmen en dan weer gas bij, maar inhalen van een voorligger gebeurt alleen via de pits of een auto met technische problemen/te slechte banden.
/edit2: Nog een laatste toevoeging en dan houd ik op met klagen: Ik heb een test gedaan en de hele race (!) op "overtake" gereden (heb Motorexpert, dus kan prima). Ja ik moet meer liters tanken maar dat betekent niet dat ik dan op de rechten stukken nog door nr. 15 ingehaald moet kunnen worden zonder issues. Echt...

[ Voor 26% gewijzigd door Soeski op 15-11-2017 00:26 ]
Als ik het me goed herinner zit daar wel een blauwe vlaggen / overtaking dingetje ja. De baan is erg kort qua rondje, en dus worden alle 'problemen' m.b.t. de game-engine behoorlijk uitvergroot.Soeski schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 23:19:
Vervelend om te reageren op mezelf, maar guys, WTF is er mis met deze race.
....
Die baan is relatief kort, dus het blauwe vlaggen verhaal is daar behoorlijk vervelend. Je coureur die achter ligt, moet aan de kant voor de mensen die hem op een ronde zetten, waardoor hij gaat afremmen en het dus alleen maar erger maakt. De enige manier om daar goed te finishen, is redelijk vooraan starten, en zorgen dat je in dezelfde ronde blijft...
Kijk dat de componenten die daar als 'Critical' zijn aangegeven (belangrijk dus voor die baan), zo hoog mogelijk zijn. Topsnelheid is op de oval echt heel belangrijk.
Check ook de overtaking stats van je coureurs eens, die zijn belangrijk bij het inhalen van achterliggers (als je 5e ligt, moet je op een gegeven moment ook achterliggers voorbij die een blauwe vlag hebben, als dat mis gaat, zak je daarna ook als een baksteen).
Ook nog bij de coureurs, bekijk hun traits eens. Misschien zit er iets tussen dat op die baan nog specifiek voor dingen zorgt (iets van slechte starter of weet ik veel wat).
Topsnelheid is zeker belangrijk, maar we hebben een spec-engine (300) dus die heeft iedereen. Als dan je andere onderdelen ook nog beter zijn dan je concurrentie (alle onderdelen zelfs) en je coureur heeft een 20 voor inhalen (wel maar 15 voor remmen geloof ik, maar kan niet hoger want hij zit aan de max: 4-sterrencoureur), wat moet je dan nog doen? Ik ben eigenlijk al overpowered dit seizoen, de enige die me kan bijhouden is zoals altijd Rick de Graaf (dat is ook een betere coureur met een veel mindere auto, maar blijkbaar compenseert hij dat ruimschoots met zijn rijgedrag).
Het is gewoon gek dat ik elke race kan winnen, maar op deze track zelfs echt op (top)snelheid wordt ingehaald door de nr's 1-15. Ik kan alleen nog net de nr. 18-20 voorblijven.
Wat ook gek is en echt opvalt, is dat de rondetijden enorm afnemen in de laatste ~6 ronden ofzo. Ik zie letterlijk mijn coureurs ineens wél inhalen en echt betere rondetijden neerzetten. Ik kwalificeer met tijden van 46,01 seconden. De race begint, en zelfs zonder inhouden rijd ik rondjes van 50-51 (zelfs met de motor op OVERTAKE en de banden op PUSH). De laatste rondjes rijd ik ineens 48-49 seconden en ga ik mensen wél inhalen, maar dat lig je zo ver achter dat het geen zin meer heeft.
Misschien kan ik nog met slimme bandenwissel iets doen. Ik merk dat ik met SOFT tires door kan rijden tot 10% voor ik snelheid verlies, maar ik wissel ze meestal al bij 25%. Onder de 10% zie je ineens je auto heel erg inhouden. Ik heb ook gemerkt dat als je de race begint op MEDIUM tires, je echt meteen 16e ligt na 1-2 rondjes. Je moet echt de race beginnen op de zachtste banden. Liever een pitstop eerder dan hardere banden; die tijd maak je wel weer goed.
Het is gewoon gek dat ik elke race kan winnen, maar op deze track zelfs echt op (top)snelheid wordt ingehaald door de nr's 1-15. Ik kan alleen nog net de nr. 18-20 voorblijven.
Wat ook gek is en echt opvalt, is dat de rondetijden enorm afnemen in de laatste ~6 ronden ofzo. Ik zie letterlijk mijn coureurs ineens wél inhalen en echt betere rondetijden neerzetten. Ik kwalificeer met tijden van 46,01 seconden. De race begint, en zelfs zonder inhouden rijd ik rondjes van 50-51 (zelfs met de motor op OVERTAKE en de banden op PUSH). De laatste rondjes rijd ik ineens 48-49 seconden en ga ik mensen wél inhalen, maar dat lig je zo ver achter dat het geen zin meer heeft.
Misschien kan ik nog met slimme bandenwissel iets doen. Ik merk dat ik met SOFT tires door kan rijden tot 10% voor ik snelheid verlies, maar ik wissel ze meestal al bij 25%. Onder de 10% zie je ineens je auto heel erg inhouden. Ik heb ook gemerkt dat als je de race begint op MEDIUM tires, je echt meteen 16e ligt na 1-2 rondjes. Je moet echt de race beginnen op de zachtste banden. Liever een pitstop eerder dan hardere banden; die tijd maak je wel weer goed.
[ Voor 8% gewijzigd door Soeski op 15-11-2017 12:28 ]
Tja, misschien goed om eens op het Steam forum een bug report in te vullen met je bevindingen...
https://steamcommunity.com/app/415200/discussions/2/
https://steamcommunity.com/app/415200/discussions/2/
Ik zie op het forum inderdaad dat er een hele zwik aan gekke bugs in zaten, maar dat is veel gebaseerd op de oude versie (1.0 en 1.1). Dit specifieke issue kom ik echter nergens tegen. Ik zal ze eens een bericht sturen of dit bekend voorkomt. Ik vermoed dus van niet omdat er niemand eerder over schrijft. Het is te opvallend om het op mijn coureurs/tactiek/wagen te gooien, omdat de andere races allemaal te winnen zijn en deze met geen mogelijkheid.
Nou, nog even over Phoenix Track A dan. Ik ben uiteindelijk 1e en 2e geworden. Niet omdat ik zo snel of goed reed, maar door 3 crashes en slimme pitstops; de AI moest nog de pit in in de laatste paar rondes en ik niet. En omdat de AI de laatste rondes ineens langzamer gaat rijden en jij juist sneller. Lijkt wel een catch-up mechanisme ingebouwd? Anyway, de save/load functie wordt hier veel gebruikt. Ik vind verliezen niet erg, maar het moet wel reëel zijn. Als ik geen 1e word in een andere race maar het is close of begrijpelijk, dan is het prima, maar niet op deze manier.
Ik ga er persoonlijk niet voor saven/loaden, in de echte F1 zie je ook wel eens off-days op specifieke circuits (Mercedes in Singapore bijv).Soeski schreef op donderdag 16 november 2017 @ 12:12:
Nou, nog even over Phoenix Track A dan. Ik ben uiteindelijk 1e en 2e geworden. Niet omdat ik zo snel of goed reed, maar door 3 crashes en slimme pitstops; de AI moest nog de pit in in de laatste paar rondes en ik niet. En omdat de AI de laatste rondes ineens langzamer gaat rijden en jij juist sneller. Lijkt wel een catch-up mechanisme ingebouwd? Anyway, de save/load functie wordt hier veel gebruikt. Ik vind verliezen niet erg, maar het moet wel reëel zijn. Als ik geen 1e word in een andere race maar het is close of begrijpelijk, dan is het prima, maar niet op deze manier.
Als je team goed genoeg is, moet je het kampioenschap evengoed wel kunnen binnenhengelen
Dat is ook gelukt hoor, ook als ik 17e en 18e zou worden. Het stond alleen niet in verhouding tot alle andere 11 races, en zeker niet omdat je het beste team bent. Daarom schreef ik ook al dat ik het niet erg vind als ik op andere circuits 2/3/4/5e word, maar dit was buiten verhouding. Je lijkt wel stil te staan; iedereen raast je voorbij tot je gelapped wordt en dan is het helemaal kansloos.
Ik heb het idee dat daar een bug zit. Ik heb voor ERS-kampioenschap begrippen aardige coureurs (beide bijna 4 sterren) en heb de slechtste coureurs van de grid... Terwijl ik 2e wordt in coureurs- en constructeurskampioenschap. Dus ik zou niet direct denken aan upgraden van je coureurs, denk dat het weinig uithaalt.MikeyMan schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:39:
Die knakker drukt wel aardig op het budget. Zit nu ook in een situatie dat ik met twee 4,5 sterren coureurs het 10 team ben me de drivers. En upgraden hiervan kost een godsvermogen.
Ik wilde Rick de Graaf contracten in de ERS, waar hij mij het vorige seizoen het nogal lastig heeft gemaakt. Ik werd kampioen en zijn team niet, dus hoppa. Stuurt hij terug: "Ik ga echt niet lager dan World Championship racen!!"... eh, dat heb je net 2 seizoenen gedaan...
Voor de liefhebbers, nu op Steam Fall sale € 8,95 en DLC € 1,99 (GT Series).
Overigens had ik 'm al bij G2A vandaan voor € 5,89 (zonder DLC).
Overigens had ik 'm al bij G2A vandaan voor € 5,89 (zonder DLC).
Misschien de GT dan ook nog maar halen
Ontslagen bij Dragon Race Team China.
Was weinig te behalen, zelfs met continu 97%+ setups en flink doorontwikkelen. Vervolgens gesolliciteerd bij Krüger Motorsport (eerste in het kampioenschap), ook al stond de manager niet echt onder druk. Meteen aangenomen... Die zag ik niet aankomen.
Een potentiële 4 sterrencoureur aangenomen (had nu 2 sterren), maar niet goed genoeg op zijn stats gelet. Heeft hij 18/19/20 voor een aantal traits, maar ook 1/1/2 voor een paar andere. Oeps, duur grapje.
Potentiële sterren? Zijn dat die waar alleen de omtrek geel is?
Check. Die persoon kan dus al die sterren wel halen, op één of andere manier.MikeyMan schreef op woensdag 29 november 2017 @ 17:38:
Potentiële sterren? Zijn dat die waar alleen de omtrek geel is?
Veel laten rijden lijkt me...Soeski schreef op woensdag 29 november 2017 @ 17:46:
[...]
Check. Die persoon kan dus al die sterren wel halen, op één of andere manier.
Ben trouwens ook benieuwd hoe je de vorm van de rijder kunt beïnvloeden...
Ect geen idee. Dit varieert per race zo enorm, zonder dat ik duidelijk zie hoe of wat. De ene race is het 8 of 10, de andere 3 of 5. Ook tijdens de race is dit wisselend. Ik heb een coureur die met vorm 5/6 2e wordt, en soms met vorm 10 13e wordt ofzo. Geen pijl op te trekken en volgens mij een wassen neus statistiek.MikeyMan schreef op woensdag 29 november 2017 @ 17:51:
[...]
Veel laten rijden lijkt me...
Ben trouwens ook benieuwd hoe je de vorm van de rijder kunt beïnvloeden...
De coureur met een 1 of 2 voor souplesse, ondanks zijn potentieel, zal daar nooit een 20 voor gaan halen lijkt me. Hij zal eerder aan de 4 sterren max zitten dan dat die stat van 1 naar 20 is, dus die stat zal maximaal een 5 worden ofzo?