Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-07 15:35
MikeyMan schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:20:
[...]

Ik moet zeggen dat ik ook nog niet hoog in durf te schieten. Mik nu nog steeds op p7 in Tier1.
Denk dat ik volgend jaar iets hoger inschiet. Naarmate het seizoen vordert kom ik verder.
Heb inmiddels wel de strategie dat ik een tweede coureur aanneem met hoge marketingwaarde en wat lagere kosten. Kan het anders niet betalen. En deze brengt lekker geld binnen zo.
Ik zit in seizoen 2 met Predator in soorgelijke situatie, ik durfde ook niet in te schatten dat ik 8e zou worden. Waardoor ik eigenlijk te weinig geld ontvang per race. waardoor ik totaal niet spaar. Volgend jaar maar hoger inzetten om meer geld te kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Probleem is dat als de voorzitter boos wordt, je er op een gegeven moment uit wordt geknikkerd. Dus je moet wel zeker weten dat je het gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Overigens,

voor de mensen die de Blue flag een beetje opgelost willen hebben. op het steam forum, zijn ze flink aan het werken aan een fix.
https://steamcommunity.co...ns/0/1842367319517081934/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maar; wanneer wordt die 1.2 verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
MikeyMan schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:51:
Maar; wanneer wordt die 1.2 verwacht?
Volgens mij hebben de devs 1.2 nog niet aangekondigd. Dit is dus puur een fix totdat die 1.2 uit gaat komen. Maar met de feestdagen in het vooruitzicht (Verwachten ze op Steam) dat die pas in Januari komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-07 14:40
Laatst ook een race waar een auto even bleef hangen achter een defecte of zeer slome tegenstander. Daardoor verloor ik twee plaatsen van P7 naar P9.

Ik eindig nu gemiddeld 4e. Dat is net aan genoeg voor de chairman waardoor het moraal niet zo heel hard daalt (hangt op 40%). Nu ik 20 technici heb die aan reliability werken zit alles boven de 80 en kunnen we werken aan de performance. Inkomsten heb ik alleen als ik P7 of hoger eindig, dit levert 700k extra op.

Het wordt hard werken wil ik dit seizoen afmaken. Sowieso ga ik één van de hoofd monteurs vervangen, ééntje heeft maar 1,2 ster. Dat is gewoon slecht. Daarna de designer ook maar vervangen voor volgend seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Xanthian schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:39:
Laatst ook een race waar een auto even bleef hangen achter een defecte of zeer slome tegenstander. Daardoor verloor ik twee plaatsen van P7 naar P9.

Ik eindig nu gemiddeld 4e. Dat is net aan genoeg voor de chairman waardoor het moraal niet zo heel hard daalt (hangt op 40%). Nu ik 20 technici heb die aan reliability werken zit alles boven de 80 en kunnen we werken aan de performance. Inkomsten heb ik alleen als ik P7 of hoger eindig, dit levert 700k extra op.

Het wordt hard werken wil ik dit seizoen afmaken. Sowieso ga ik één van de hoofd monteurs vervangen, ééntje heeft maar 1,2 ster. Dat is gewoon slecht. Daarna de designer ook maar vervangen voor volgend seizoen.
Welke klasse rij je?
Ik heb mijn monteur veranderd van mn 2e rijden, wat er een beetje voor zorgt dat ik heel weinig geld binnen krijg. dus moet mijn doelen naar boven bijstellen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoezo zorgt een veranderde monteur ervoor dat je minder geld binnen krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Swaxie schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:18:
[...]

Welke klasse rij je?
Ik heb mijn monteur veranderd van mn 2e rijden, wat er een beetje voor zorgt dat ik heel weinig geld binnen krijg. dus moet mijn doelen naar boven bijstellen haha
Tier 3 met Predator Racing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
MikeyMan schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:26:
Hoezo zorgt een veranderde monteur ervoor dat je minder geld binnen krijgt?
was wat duurder, betere monteur aangenomendie betere stats had maar ook hogere kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-07 00:31

Tylocke

[Team Carrack]

Swaxie schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:59:
[...]

was wat duurder, betere monteur aangenomendie betere stats had maar ook hogere kosten
De kosten van de monteurs zijn vele malen lager dan de kosten van je coureur. Een goede coureur betaald zichzelf terug door hogere marketability en hogere posities. Zo had ik in mijn eerste jaar Predator uiteindelijk 2 coureurs die ieders bijna 500k kosten. Maar omdat ze dus goede resultaten haalden kreeg ik uiteindelijk ook betere sponsors. Aan het einde van seizoen stond ik op nr 1 mbt sponsors.

Mbt de sponsors: ik koos voor sommige targets (zoals nr1 of 2) altijd voor de hoogste immediate payout, terwijl ik bijvoorbeeld voor plek een goed constante bonus zocht.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Tylocke schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:39:
[...]

De kosten van de monteurs zijn vele malen lager dan de kosten van je coureur. Een goede coureur betaald zichzelf terug door hogere marketability en hogere posities. Zo had ik in mijn eerste jaar Predator uiteindelijk 2 coureurs die ieders bijna 500k kosten. Maar omdat ze dus goede resultaten haalden kreeg ik uiteindelijk ook betere sponsors. Aan het einde van seizoen stond ik op nr 1 mbt sponsors.

Mbt de sponsors: ik koos voor sommige targets (zoals nr1 of 2) altijd voor de hoogste immediate payout, terwijl ik bijvoorbeeld voor plek een goed constante bonus zocht.
Dan moet ik of aan mn strategien werken, of zorgen dat mijn auto beter word, want heel goede resultaten haal ik nog niet haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:10
Binnenkort een update van de game: http://www.motorsportmana...r-everyones-winner-update
Motorsport Manager 'Everyone's a Winner' Update

We are happy to announce a big update to Motorsport Manager as an early Christmas present.
The ‘Everyone’s a Winner’ update includes the all-new 2D mode, letting players switch instantly between the 2D and 3D visual of the race.

The 2D mode will also enable lower spec laptops and desktops to run the game by changing the full 3D race engine for a less graphically intensive overhead view.

We have been listening closely to the community and have also included a number of bug fixes based on your feedback - yes this includes blue flag fixes.

‘Everyone’s a Winner’ is a free update and will download automatically from 15th December.

But that is not all, we can also reveal that Steam Workshop will go live in February 2017! We’re working hard on making sure that players can create, manage and search for exciting user-generated content, opening up the game to the community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Swaxie schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:18:
[...]

Dan moet ik of aan mn strategien werken, of zorgen dat mijn auto beter word, want heel goede resultaten haal ik nog niet haha
De kwaliteit van drivers is in de ERS eigenlijk belangrijker dan de auto zelf. Welke gebruik jij? Ik had Rodriguez en Sevilla.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Seizoen nummer 3 ging best goed. Eindigde 2e.
Mijn "nummer 2" driver die aanzienlijk slechter was dan de nummer 1 en een iets slechtere auto had werd opeens 2x eerste en had nog 2 podium plekken. Mijn nummer 1 driver heeft uiteindelijk maar 1x gewonnen, de laatste race nog wel.

Dit seizoen heb ik echt bakken met geld over, dus ik ga nu constant parts designen en upgraden zodat mijn auto volgend jaar nog beter is. Dat jaar daarop kan ik dan eerste worden en promoveren.

Ik heb nu ook Rodriguez en Harford als drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Tylocke schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:41:
[...]

De kwaliteit van drivers is in de ERS eigenlijk belangrijker dan de auto zelf. Welke gebruik jij? Ik had Rodriguez en Sevilla.
Heb rodriguez ook, die heeft alleen een affaire, das uitgelijkt dus alle stats hebben -2, die gast presteerd ook niet heel goed dit seizoen.

Verder heb ik ene Qi, das een of andere talentje van 17 jaar aangetrokken, die heb ik als 2e rijder aangenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356528

Eerste seizoen met Archer 1e geworden en Rodriguez kampioen. 2e seizoen is het team & Rodriguez 2e geworden. Rodriguez wilt nu helaas niet verlengen na het 3e seizoen omdat hij naar een beter team wilt.

Wilde eigenlijk na dit jaar promoveren maar ik denk dat ik nog even wacht omdat ik Rodriguez moet vervangen. Hopelijk kan ik ook een 2e coureur vinden met een hogere marketingwaarde zodat eindelijk eens mijn Helipad toegevoegde waarde gaat krijgen. Ik heb dus maar even mijn scouting een upgrade gegeven in de hoop dat ik een betere coureur ga vinden. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Swaxie schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:54:
[...]

Heb rodriguez ook, die heeft alleen een affaire, das uitgelijkt dus alle stats hebben -2, die gast presteerd ook niet heel goed dit seizoen.

Verder heb ik ene Qi, das een of andere talentje van 17 jaar aangetrokken, die heb ik als 2e rijder aangenomen.
Rodriguez moet op zich met -2 ook nog een redelijk resultaat laten zien. Even kijken of het aan andere dingen kan liggen.

Moet je nog vaak je auto repareren tijdens een race? Een goed investering is dan Factory lvl 2. Dit zorgt voor 4 improvement slots ipv 2. Met 100% kan je zo goed als de hele race in Overtake mode rijden.

Mijn mechanic voor Rodriguez was een mechanic die 50% tijd nodig had voor refuelling. Om deze reden deed ik vaak een undercut met Rodriguez. Licht van start gaan en relatief vroeg de pits in duiken. Hopelijk kom je dan voor een relatief lege baan en kan hij goed gas geven. Hierdoor komen de anderen na hun pitstop hopelijk weer achter Rodriguez terecht.

Een andere mechanic van mij had geen extra component damage voor higher engine modes. Dus gemiddeld 20% drop ook al reed ik de hele race in overtake. Op zich handig zolang je mag refuellen. Als je dit niet meer mag dan zijn die 2 mechanics niets meer waard.
Anoniem: 356528 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:05:
Eerste seizoen met Archer 1e geworden en Rodriguez kampioen. 2e seizoen is het team & Rodriguez 2e geworden. Rodriguez wilt nu helaas niet verlengen na het 3e seizoen omdat hij naar een beter team wilt.

Wilde eigenlijk na dit jaar promoveren maar ik denk dat ik nog even wacht omdat ik Rodriguez moet vervangen. Hopelijk kan ik ook een 2e coureur vinden met een hogere marketingwaarde zodat eindelijk eens mijn Helipad toegevoegde waarde gaat krijgen. Ik heb dus maar even mijn scouting een upgrade gegeven in de hoop dat ik een betere coureur ga vinden. Iemand suggesties?
Chica Balcazar is wel een redelijk goeie. Kon haar relatief goedkoop aantrekken en 19 met hoge potential. Je hebt daar wel een scouting facility voor nodig.

[ Voor 24% gewijzigd door Tylocke op 14-12-2016 19:27 ]

• Swaxie
Tylocke schreef op woensdag 14 december 2016 @ 19:25:
[...]

Rodriguez moet op zich met -2 ook nog een redelijk resultaat laten zien. Even kijken of het aan andere dingen kan liggen.

Moet je nog vaak je auto repareren tijdens een race? Een goed investering is dan Factory lvl 2. Dit zorgt voor 4 improvement slots ipv 2. Met 100% kan je zo goed als de hele race in Overtake mode rijden.

Mijn mechanic voor Rodriguez was een mechanic die 50% tijd nodig had voor refuelling. Om deze reden deed ik vaak een undercut met Rodriguez. Licht van start gaan en relatief vroeg de pits in duiken. Hopelijk kom je dan voor een relatief lege baan en kan hij goed gas geven. Hierdoor komen de anderen na hun pitstop hopelijk weer achter Rodriguez terecht.

Een andere mechanic van mij had geen extra component damage voor higher engine modes. Dus gemiddeld 20% drop ook al reed ik de hele race in overtake. Op zich handig zolang je mag refuellen. Als je dit niet meer mag dan zijn die 2 mechanics niets meer waard.
Het resultaat is opzich ok te noemen, hoef niet de pit in om te repareren, heb factory op lvl 2 dus de 4 slots heb ik al.
Rodrigues heeft een matig seizoen, heb de parts toch vrijwel allemaal op het hoogste ontwikkeld, tot goed, want heb voor de rest helaas nog geen updates van mijn HQ, wil nu eerst denk ik mijn motor opgraden om een hogere topsnelheid te creeeren.

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:45

HaterFrame

Well... Poo came out!

Als je wil promoveren zou ik die engine upgrade aan je hq niet doen. In de asia cup rijden ze met spec motoren.

I am the great Cornholio!

• Xanthian
MetaFrame schreef op donderdag 15 december 2016 @ 18:04:
Als je wil promoveren zou ik die engine upgrade aan je hq niet doen. In de asia cup rijden ze met spec motoren.
Daar kwam ik dus zojuist achter. Dag, 8 miljoen!
Anyway, de Asia cup is wel veel leuker, met kwalificaties enzo.

Mijn Predator team deed het de eerste ronde héél goed. 4e en 5e.
Dat kwam omdat er de laatste paar ronde een paar auto's geen fuel meer hadden.

Hopen dat 6e haalbaar is dit seizoen.
Ik krijg overigens wel bakken met geld binnen bij de Asia Cup via sponsors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quellien
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-07 13:30

Quellien

Excrement producer

Er is een nieuwe update!

Afbeeldingslocatie: http://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/415200/extras/MM_STEAM_VISIBILITY_2D-MODE-BANNER_616x329.jpg (klikbaar)

Patch Notes:

-Fixed an issue where some teams would pick too many risky parts
-Fixed an issue where too many cars would run out of fuel before the end of a race
-Improved AI pit strategies
-Fixed an issue where a significant number of cars would break down near the end of the race
-Blue flags no longer slow cars down but they do move out of the way
-Fix to database importing on Linux machines without en-US locale installed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ge-flopt
Voor degene die hem nog niet had (o.a. ikke dus) is hij met de steam winter sale voor 25% korting te halen.
http://store.steampowered.com/app/415200/

[ Voor 16% gewijzigd door ge-flopt op 23-12-2016 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-07 19:28
Er komen nu ook mods uit.
Speel nu met de 2016 mod. Het speel is véél leuker nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Heb de game vorige week vrijdag gekocht en moet zeggen dat het echt een verslavende game is. Ik moet dus regelmatig er aan denken dat ik iets anders moet gaan doen. :D Draai hem wel in 2d modus omdat ik geen snelle PC heb, maar de Manager kant vind ik leuker dan 3d graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Inmiddels in m'n zesde WMC seizoen met Octane Racing. Auto is nu in staat om af en toe te winnen, en de componenten zitten ook aan de top. Maar het blijkt wel een uitdaging om aan goede coureurs te komen.
Heb tot nu toe coureurs met een hoge marketingwaarde gehad, zodat ik in auto en HQ kon investeren. Maar de toppers liggen óf vast, óf hebben een lage marketingwaarde, óf kosten een godsvermogen.
En mijn oudste coureur begint ook wat in te kakken qua prestaties :(
Moet dus wel switchen, wat geld gaat kosten door verminderde sponsorinkomsten vrees ik.

Effect is dat ik nu tijdens de oefening de rest op 3seconden rij, maar in de races er op snelheid vaak niet aan te pas kom. P2 t/m 4 is haalbaar, maar vaak op een flinke achterstand van de nummer 1. Einde van de race rond de 30 seconden.

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 31-12-2016 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Met de laatste update gebruikt de AI gelukkig niet meer constant de Overtake mode. Het lijkt nu ook verbeterd met inhalen, mijn coureurs gaan in ieder geval niet meer continue als een gek op hun voorgangers in en proberen in te halen waar het eigenlijk niet kan.

Enige waar ik nu last van heb is een hoge slijtage. In een race van 46 rondes na 16 rondes mijn gearbox moeten repareren (van 48% naar 26%). Nu begreep ik dit wel want ik had in het begin redelijk gebruik gemaakt van overtake en high engine modes. Vanaf de eerste pitstop op normal gezet voor minder slijtage. Helaas na de 2e pitstop vrij snel van 28% naar 16% en daarna 0% in ongeveer 5 rondes. Dat dit kan gebeuren in de hogere engine modes snap ik maar ik vind het 2x moeten repareren van je gearbox in 1 race een beetje van de zotte, helemaal als je gewoon 90% van die race op normal gereden hebt.

Iemand anders ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Begin van het seizoen met lage reliability? Dan ga ik meestal alleen maar voor de allerlaagste engine mode bijna de hele race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Tomcat84 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 12:15:
Begin van het seizoen met lage reliability? Dan ga ik meestal alleen maar voor de allerlaagste engine mode bijna de hele race.
Ik zal dat even proberen, dank voor de tip. Het vreemde is dat ik al een keer bijna een hele race met Overtake mode gereden heb en bijna tot hetzelfde kwam. Voelt iets te willekeurig aan op dit moment. En als je alles op 100% hebt is er eigenlijk totaal geen spanning meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je moet toch boven de 80% uit komen om een beetje fatsoenlijk je race uit te kunnen rijden.

Heb inmiddels e.e.a. redelijk voor elkaar. Nu drie races op rij gewonnen in de WMC. Switchen naar een andere coureur bleek netto niet zoveel uit te maken, omdat m'n kosten redelijk gedrukt konden worden. Vervelende is wel dat ik nu met 89% populariteit vaak nieteens viersterren sponsors weet te strikken.

Is het al iemand gelukt om een race op de hardere compound te rijden in de wedstrijd? Ik word elke keer finaal om m'n oren gereden als ik een stop minder probeer te rijden met een hardere compound. Verschil in performance lijkt me toch te groot.

Tevens stijgt de waarde van mijn team en de fanbase niet. Die mogen ze nog wel even fixen. Sta nog steeds op 35miljoen en 0.1 miljoen volgers terwijl ik Scuderia Rossini bijna om de oren rijd ;)

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 06-01-2017 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het is rustig hier!

Inmiddels in m'n tiende seizoen WMC. Enige reden dat ik doorga is dat ik het pretpark ook wil, want de uitdaging is er wel een beetje af. Word nu op m'n sloffen constant eerste, en ik krijg m'n geld haast niet uitgegeven. Enige lastige is nog dat alle goede coureurs matige marketingwaarde halen. Op de lange termijn ben je na een seizoen of10 in totaal wel klaar.
Ik zet net zelfs het hele veld op een ronde, inclusief een strategische fuckup van mezelf waardoor ik een extra stop moest doen.
Twee seizoenen om Tier3 te behalen, drie seizoenen voor Tier2 en vijf seizoenen voor Tier1 lijkt me goed haalbaar, en dan is de lol er een beetje vanaf.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 20-01-2017 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:39
Ik ben er een beetje bang voor dat dit spel ook heel snel repetitief gaat worden. Voor m'n gevoel was er bij Grand Prix World meer variatie of diepgang, al kan ik niet precies zeggen waarom. Voelde in ieder geval iets minder arcade-achtig.

Op dit moment vermaak ik me nog prima hoor, maar de races en de stappen ertussen zijn elke keer wel heel erg hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-07 20:32
Bij grand prix world had je (vond ik) altijd de spanning of je de juiste onderdelen wel kreeg.
Kon je een works engine van Mercedes krijgen of was je net te laat? Kon je een goede titelsponsor krijgen en zo niet dan moest je gaan bezuinigen.
Dat is bij dit spel minder, die spanning. Wel beter uitgewerkt is dat je bepaalde verbeteringen weer meeneemt naar volgend jaar en dat regels kunnen wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

Ik ben ook even gestopt. Hopelijk komt er met de ondersteuning van de Workshop wat leuke initiatieven en maken een paar mods het spel weer spannend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:36
Ik was ook even gestopt, maar ben van het weekend weer begonnen met de 2016 mod. Deze mod zet alles om naar echte sponsornamen, teams, drivers en staff. Dit maakt het spel wel leuker nu je echt in de F1 moet komen. Ben begonnen met Van Amersfoort Racing in de GP3 en heb inmiddels mijn eerste seizoen erop zitten.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben inmiddels bij seizoen 2033 aanbeland, omdat ik het pretpark ook wilde bouwen. Maar daar gaat iets volledig mis in de ontwikkeling/auto.

Perfomance is ineens van 3000+ naar 700+ gegaan, en ik zie ongeveer vijf auto's door elkaar in het ontwikkelscherm. Het lijkt wel alsof hier iets gereset is.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 31-01-2017 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

MikeyMan schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:45:
Ben inmiddels bij seizoen 2033 aanbeland, omdat ik het pretpark ook wilde bouwen. Maar daar gaat iets volledig mis in de ontwikkeling/auto.

Perfomance is ineens van 3000+ naar 700+ gegaan, en ik zie ongeveer vijf auto's door elkaar in het ontwikkelscherm. Het lijkt wel alsof hier iets gereset is.
Ai, dat lijkt me wel heel vervelend van je voortgang! Heb je dit al gemeld bij Playsport?

Ik zit zelf pas in mijn 4e seizoen. Ik had de mazzel om in de laatste race in Phoenix een mooie 1-2 te scoren zodat ik toch ineens kampioen werd. Nu net in WMC begonnen en had het geluk dat Daniel Ricciardo (Zoe Sharp) een free agent was dus heb nu Sharp en Rodrigues rijden. Dan is die laatste ineens de kneus terwijl hij me al 2 kampioenschappen bezorgd heeft.

Winnen is nog een uitdaging maar ik heb ook maar als goal om 7e te worden. Nu 3 maal 3e geworden dus ik vind het allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tylocke schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:53:
[...]

Ai, dat lijkt me wel heel vervelend van je voortgang! Heb je dit al gemeld bij Playsport?

Ik zit zelf pas in mijn 4e seizoen. Ik had de mazzel om in de laatste race in Phoenix een mooie 1-2 te scoren zodat ik toch ineens kampioen werd. Nu net in WMC begonnen en had het geluk dat Daniel Ricciardo (Zoe Sharp) een free agent was dus heb nu Sharp en Rodrigues rijden. Dan is die laatste ineens de kneus terwijl hij me al 2 kampioenschappen bezorgd heeft.

Winnen is nog een uitdaging maar ik heb ook maar als goal om 7e te worden. Nu 3 maal 3e geworden dus ik vind het allemaal prima.
Nee, niet gemeld nog.
Sta ook nog steeds op nr1 voor alle onderdelen, maar ben wel een deel van m'n voorsprong kwijt.
Als het pretpark staat geef ik er ook de brui aan overigens. Er zit inderdaad geen uitdaging meer in zo. Word op m'n sloffen eerste. Loop 15 punten per seizoen mis door betrouwbaarheid in het begin, maar de rest is een aaneenschakeling van 1-2tjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

Workshop Support!

Afbeeldingslocatie: http://cdn.edgecast.steamstatic.com/steam/apps/415200/extras/MM_STEAM_WORKSHOP-BANNER_610x300.jpg?t=1485797647
SEGA DEV schreef op maandag 30 januari 2017:
There is a breakdown of patch 1.23 notes below:

Added Steam Workshop functionality.
A team’s fan base will now increase when that team is performing better than expected.
AI cars that have experienced a part failure mid race will now correctly return to their garage.
Drivers that should perform better when pushing for the lead will now correctly experience a boost.
Fix to unlocalised driver personality traits.
AI cars now make smarter decisions on when to pit to fix a part.
AI cars now scale their pit strategy lap calculations based on the player’s selected race distance length.
Ben heel benieuwd wat we hier aan gaan hebben, hoe populair het wordt en wat voor tijd en kwaliteit de modders gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die fanbase werkt nog steeds niet. Evenals de teamwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
MikeyMan schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:45:

Als de performance te hoog wordt komt er een reset maar daar zou je een mailtje over moeten krijgen van de "FIA" als het goed is.

Heb ook op de steam forums gelezen dat iemand idd na die reset rare dingen in het auto scherm zag maar volgens mij werd dat later vanzelf weer ok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Hey, ik heb een coupon voor 50% korting in de Steam store. Iemand interesse?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Luxicon schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 23:46:
Hey, ik heb een coupon voor 50% korting in de Steam store. Iemand interesse?
Ja zeker! Een vriend van mij wil de game nog kopen.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tomcat84 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 18:09:
[...]

Als de performance te hoog wordt komt er een reset maar daar zou je een mailtje over moeten krijgen van de "FIA" als het goed is.

Heb ook op de steam forums gelezen dat iemand idd na die reset rare dingen in het auto scherm zag maar volgens mij werd dat later vanzelf weer ok.
Dat bericht had ik gemist. Skip sowieso inmiddels al die mails...
Maar inmiddels is het redelijk op de rit. Als het pretpark af is, wordt het helemaal een mooie, dan heb ik amper nog sponsorinkomsten nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimScythe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-07 17:36

GrimScythe

Game Addict

Laatst gekocht in een aanbieding.
En onverwacht er toch al meer dan 10u in zitten.

Na wat gewone races gedaan te hebben ben ik nu bezig met de predator challenge.
Al ben ik benieuwd of ik het haal, mijn job security is uneasy.

Kwam er al snel achter dat inderdaad de reliability erg belangrijk was tov de betere parts.
Vooral in long races (vind ik toch het leukste) is eht goed merkbaar als je 2x moet stoppen door je engine of gearbox.

Wat ik wel grappig vond, ik startte de race op inters, evans gelijk aan het klagen (had rodriques nog niet) dat hij soft wou, de ronde erna zware regen en heeft hij een paar rondjes eerste gelegen (tot de rest inters had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

GrimScythe schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:36:
Laatst gekocht in een aanbieding.
En onverwacht er toch al meer dan 10u in zitten.

Na wat gewone races gedaan te hebben ben ik nu bezig met de predator challenge.
Al ben ik benieuwd of ik het haal, mijn job security is uneasy.

Kwam er al snel achter dat inderdaad de reliability erg belangrijk was tov de betere parts.
Vooral in long races (vind ik toch het leukste) is eht goed merkbaar als je 2x moet stoppen door je engine of gearbox.

Wat ik wel grappig vond, ik startte de race op inters, evans gelijk aan het klagen (had rodriques nog niet) dat hij soft wou, de ronde erna zware regen en heeft hij een paar rondjes eerste gelegen (tot de rest inters had).
In de ERS zijn de drivers eigenlijk belangrijker dan de auto. Een Rodriguez of een driver van 3,5 ~ 4,0 sterren is wel erg aan te raden.

Ik zat in 2020 met Predator in mijn eerste seizoen van de tier 1 dus het is prima te doen. Ik had daar het geluk Zoe Sharp aan te kunnen trekken want anders had ik nog geen enkele punt gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimScythe

GrimScythe

Game Addict

Tylocke schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:33:
[...]

In de ERS zijn de drivers eigenlijk belangrijker dan de auto. Een Rodriguez of een driver van 3,5 ~ 4,0 sterren is wel erg aan te raden.

Ik zat in 2020 met Predator in mijn eerste seizoen van de tier 1 dus het is prima te doen. Ik had daar het geluk Zoe Sharp aan te kunnen trekken want anders had ik nog geen enkele punt gehaald.
Ja zodra ik Rodriguez had zit ik in de middenmoot.
Nu gaat in het begin van de race erg goed tot mijn parts slijten.
Dan komt een inhaalrace waar hij vaak net de posities 7-9 haalt.
Dus ik hoop met het improven van de reliability dat hij ergens boven de 5 uitkomt :)

Vanavond weet ik ook of Chica mijn team wil joinen ipv santa anna

[ Voor 4% gewijzigd door GrimScythe op 20-02-2017 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

GrimScythe schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:38:
[...]

Ja zodra ik Rodriguez had zit ik in de middenmoot.
Nu gaat in het begin van de race erg goed tot mijn parts slijten.
Dan komt een inhaalrace waar hij vaak net de posities 7-9 haalt.
Dus ik hoop met het improven van de reliability dat hij ergens boven de 5 uitkomt :)

Vanavond weet ik ook of Chica mijn team wil joinen ipv santa anna
Een factory upgrade is erg duur maar omdat je 4 upgrade slots krijgt ipv 2 echt de moeite waard. Je kan het beste met engine en gearbox beginnen, die duren het langst om te vervangen tijdens een race.

Je componenten upgraden naar ongeveer 70% in eerste instantie zorgt er voor dat je redelijk je race uit kan rijden.

Hoe hoger je engine mode is hoe erger je slijtage.

Je engineers kan je toedelen aan performance of reliability. Reliability zou ik in het begin echt de max geven. Er is een vervelende bug/feature
waarbij het spel bij een wijziging de neiging heeft om alle engineers op performance te zetten.

Er zijn een aantal mechanics die je een lagere slijtage geven van componenten. Er zijn er ook een paar die 50% van de tijd afhalen bij brandstof of banden. Die zijn echt heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimScythe

GrimScythe

Game Addict

Tylocke schreef op maandag 20 februari 2017 @ 17:34:
[...]

Een factory upgrade is erg duur maar omdat je 4 upgrade slots krijgt ipv 2 echt de moeite waard. Je kan het beste met engine en gearbox beginnen, die duren het langst om te vervangen tijdens een race.

Je componenten upgraden naar ongeveer 70% in eerste instantie zorgt er voor dat je redelijk je race uit kan rijden.

Hoe hoger je engine mode is hoe erger je slijtage.

Je engineers kan je toedelen aan performance of reliability. Reliability zou ik in het begin echt de max geven. Er is een vervelende bug/feature
waarbij het spel bij een wijziging de neiging heeft om alle engineers op performance te zetten.

Er zijn een aantal mechanics die je een lagere slijtage geven van componenten. Er zijn er ook een paar die 50% van de tijd afhalen bij brandstof of banden. Die zijn echt heel goed.
Ondertussen zit ieder onderdeel (behalve de spec) op 100% reliability.
Heb ze maar een keer hoeven improven daarvoor.

Helaas ging de race alsnog mis omdat halverwege iemand tegen Rodrigues opbotste en zijn front wing was afgebroken.

Maar ik zal dan inderdaad voor de factory gaan sparen, 4 slots lijkt me wel fijn.
maar gaan de improvements dan ook sneller?
Als ik nu er 2 aanzet dan duurt het best lang, of kunnen ze er dan 2 tegelijk doen?

Over de engine mode, Rodrigues heeft bij mij een perk dat hogere modes niet meer slijtage veroorzaken.
Uitgetest door de hele race op overtake te rijden, engine was 65% na de race zonder repairs :)

Maar aangezien mijn teampje nog arm is zal het wel even duren voor ik echt vooruitgang ga boeken.
Chica had aanbod afgewezen, (ondanks de sign on fee van 500k en 450k per race) weet niet of je ze erna nog kan scouten maar goed.

Mijn Job is ondertussen at risk.
Mocht ik ontslagen worden neem ik aan dat de predator challenge is afgelopen.

Maar dan weet ik wel waar ik mee de focus moet leggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Er komen morgen 2 gratis DLC's uit. Eerste is 'Create your own team' en de tweede is 'GT Series'. Beide titels spreken voor zich. Erg tof dat ze dit nog doen.

De eerste DLC is gratis, de GT Series is voor zover ik kan zien niet gratis. Jammer.

[ Voor 25% gewijzigd door Tylocke op 23-02-2017 07:26 ]

• GrimScythe

GrimScythe

Game Addict

Gisteren maar opnieuw begonnen met Predator.
Wegens een paar management foutjes en foute keuzes in races was het niet goed meer te doen.

Nu op een andere toer gegooid en het gaat een stuk beter.
Tylocke schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 22:47:
Er komen morgen 2 gratis DLC's uit. Eerste is 'Create your own team' en de tweede is 'GT Series'. Beide titels spreken voor zich. Erg tof dat ze dit nog doen.

De eerste DLC is gratis, de GT Series is voor zover ik kan zien niet gratis. Jammer.
Eens kijken, ben erg tevreden over de game dus een dlc wil ik er nog wel voor aanschaffen.

Edit: GT Series DLC kost €7.99
Edit2: GT Series en make you own team zijn pas vanaf 24 Feb beschikbaar, zojuist even de steamstore gechecked

[ Voor 9% gewijzigd door GrimScythe op 23-02-2017 11:17 ]

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

GrimScythe schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:09:
Gisteren maar opnieuw begonnen met Predator.
Wegens een paar management foutjes en foute keuzes in races was het niet goed meer te doen.

Nu op een andere toer gegooid en het gaat een stuk beter.

[...]

Eens kijken, ben erg tevreden over de game dus een dlc wil ik er nog wel voor aanschaffen.

Edit: GT Series DLC kost €7.99
Edit2: GT Series en make you own team zijn pas vanaf 24 Feb beschikbaar, zojuist even de steamstore gechecked
Ah, hij is weer een dag uitgesteld?

Wat wel interessant is dat je met GT series DLC en Steam Workshop kan beginnen in een F1 2016 met 3 stage qualifying en KERS actief. Dat is natuurlijk ook wat waard. De GT series zal zelf ook wat anders aanvoelen.

Hopelijk komt er in de toekomst nog MotoGP bij en kan je een racebedrijf maken waarbij je actief bent in verschillende sporten. Genoeg dingen nog :)

Allemaal wishful thinking natuurlijk!

• GrimScythe

GrimScythe

Game Addict

Tylocke schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:53:
[...]

...

Hopelijk komt er in de toekomst nog MotoGP bij en kan je een racebedrijf maken waarbij je actief bent in verschillende sporten. Genoeg dingen nog :)

Allemaal wishful thinking natuurlijk!
Dat gedeelte van racebedrijf lijkt me erg leuk.
Een bedrijf dat zowel in F1 als GT zit en de fondsen tussen beiden moet managen en zo je beide teams naar nr 1 te helpen.
Mogen ze van mij wel implementeren :D

Wel las ik op hun site dat het bij de GT lastiger is de top te bereiken dan de F1.
Omdat de winstmarges beduidend lager zullen uitvallen.

Naja eerst maar eens Predator afmaken.

Edit: Gisteravond de GT Series kunnen kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door GrimScythe op 24-02-2017 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

Developer schreef op donderdag 9 maart 2017
Beta Patch 1.31
Hey Guys,

Thank you to everyone for the feedback we've received since the launch of our GT Series and Create a Team DLC. We love hearing about the experiences and challenges you’ve encountered with this new content.

Since the DLC released we've been hard at work on a new patch to squash a number of bugs that have cropped up since it was released. This patch is going to be released now on the beta branch. A number of the changes we’ve made are subtle or balancing related and whilst our QA team have tested these changes and are happy everything is working well we’d like to also get your input on the changes before we make it live on the main branch.

One of the key changes we’ve made in the patch is to the blue flag system. We’ve improved the detection of car performance to ensure that the game is more appropriately taking into account how fast a lapped car is in relation to the car ahead. This will make it easier for cars to unlap themselves when they are faster than a car that’s lapped them.
We have also included an option to toggle on/off blue flags. This is something that the community have requested, but we advise caution in its use as this will inevitably cause leading cars to be held up by backmarkers.

If you would like to access the beta branch here is how you can do so:
• Right-click game in steam library
• Select properties
• Go to betas tab
• Enter password “MotorsportManager” in the text box
• Choose the beta option from drop down menu above the text box
• Starting the game will install the beta

Here are the patch notes:
• Added a Blue Flag preference toggle
• Blue Flags now take into consideration how fast a vehicle is compared to the backmarker
• Fixed an issue with fuel time costs in long races in the GT series
• Fixed a bug where drivers would occasionally ignore pit orders and then crash
• Fixed an issue where the weather tooltip appeared too far away from the race weather forecast panel
• Fixed instances where the Race Results screen would show incorrect position gains/losses from the driver starting positions in ERS
• Fixed instances where driver weights would say 0kg
• Fixed a bug where music would continue to play during sessions if a new career had been started with the tutorial on
• Fixed a bug where the Commentary Feed would not display in the race if the player had skipped the previous session
• Fixed an issue where the 'Pre-Season Start' item would refer to the series you came from, instead of your current series if recently promoted
• Fixed an interview question where the player's driver that finished in first was treated as if they were not part of the team
• Various interview bug fixes
• The graphics quality settings in 3D mode affects the quality of the GT car image displayed in 2D mode
• Improved AI in-lap and out-lap behaviours to give other cars more space during practice and qualifying
• There is now less corner-cutting on certain layouts in Beijing
• Fixed an issue where any votes the player had chosen wouldn't appear in the calendar until the day the vote was due
• Fixed an issue where messages telling the player that their tyres were not appropriate were always incorrect
• Fixed an issue where the incorrect wheel models were being picked based on the tyre rules
• The "Living Up To Their Namesake" achievement has been made easier to obtain
• Adjusted the way lock ups are calculated
• Fixed an issue where the qualifying rule type could be changed for previously saved games.
• Fixed instances where movies wouldn't play in 2D mode during Car Design and Pre-Season
• Fixed a bug where traffic would not move in Yokohama
• Fixed an issue where driver morale was not being calculated properly during the 3 qualifying sessions
• Fixed an issue where save files could drastically increase in size, rendering the saves unusable
• Fixed an issue where the player could get new sponsor offers during a race
• Fixed a rare boot-up crash
• Fixed a bug where a second chassis would appear in the Car Screen after part development was reset by the GMA
• The number of real safety cars that can appear in a race has been capped per session length
• Modified the tyre information rollover so that 'estimated laps remaining' takes the current tyre wear into account
• Added a rollover to locked tyres at the start of the race to display the estimated laps remaining for that tyre
• When entering the pit screen in Q3 and observing a locked tyre, this tyre is no longer permanently locked for both drivers in the following race
• Fixed an issue where the player would not be able to progress past the 'accept money from chairman' phase in a new game
• Fixed a rare crash bug when loading into a race
• Fixed misaligned tutorial boxes
• Changed the way the race director assesses the weather forecast to unlock tyre selection
• Fixed an issue where the 'Liverypack AssetBundle' would prevent the game from starting
• Fixed an issue where the reserve driver was using the main drivers feedback stat during practice
• Fixed an issue where the "Reigning Champion" trait would not be re-applied to drivers who had previously won it
• Fixed an issue where pre-race media messages were not being triggered after loading and saving a game
• Fixed an issue where Predator's rival team was... Predator
• Fixed a bug where Practice bonuses would only be applied in Q1
• Fixed a graphical issue where the WMC trophy was being displayed in the podium screen if a player achieved 3rd place in a GT race
• The reserve driver's post-race improvement is now doubled if they were used during Practice
• Qualifying trim practice bonuses are now applied correctly to Q1, Q2, and Q3
• The 3rd place podium trophy has been changed to the correct one
• Reserve drivers improvement is now affected by them taking part in a practice session.

Happy Racing!
Bron:klik

Ze blijven gelukkig bezig.

Nog verhalen over de DLC? GT series zijn geld waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimScythe

GrimScythe

Game Addict

Quellien schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:48:
[...]

Bron:klik

Ze blijven gelukkig bezig.

Nog verhalen over de DLC? GT series zijn geld waard?
Ik vind die hybrid engine wel een leuke toevoeging.
maar nog te weinig gedaan om je een goed oordeel te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahone
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-06 21:38
Heeft iemand wellicht nog een 50% kortingscoupon voor motorsport manager?

Voor 17,50 wil ik het spel namelijk wel proberen. Die 35 euro is me net iets te veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julianvanc
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-05 18:03
Op dit moment 50% korting op Steam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-07 12:12

LordKnox

Opperbaas.

Dit topic ook maar eens volgen. Ben al een jaar het nieuws rondom MM aan het volgen maar op de een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om de game te kopen. Niet omdat het technisch niet wil maar omdat ik mezelf er niet toe kan dwingen. Weinig tijd achter de PC gecombineerd met andere spellen zorgt ervoor dat ik nogal twijfel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

LordKnox schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:45:
Dit topic ook maar eens volgen. Ben al een jaar het nieuws rondom MM aan het volgen maar op de een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om de game te kopen. Niet omdat het technisch niet wil maar omdat ik mezelf er niet toe kan dwingen. Weinig tijd achter de PC gecombineerd met andere spellen zorgt ervoor dat ik nogal twijfel.
Om je extra twijfel te geven: hij is nu in de aanbieding voor nog geen 18 euro.

http://store.steampowered.com/app/415200/?snr=1_5_9__205

De laatste updates hebben het spel echt wel beter gemaakt. Maar je moet echt wel van management games houden en jezelf targets opleggen. De mods zijn ook best goed voor zover ik heb gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

LordKnox schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:45:
Momenteel kun je hem gratis spelen, t/m maandag (klik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Ik had vanochten de gratis versie gespeeld en was dusdanig overtuigd dat ik toen straks maar de game heb gekocht. Nu kom ik bij het downloaden echter een probleem tegen. Wanneer de download op 100% is en dan overgaat in het installeren, onderbreekt Steam de download. Wanneer ik dan kijk wat er precies mis is, krijg ik de melding dat de download is onderbroken omdat er 'bestandsprivileges missen'.

Dus ik ga naar het mapje steamapps mapje waar al mijn steamgames staan en ga kijken in de Motorsport Manager-map. Daar kom ik wegens administratorrechten echter niet in en verwijderen kan om diezelfde reden ook niet.

Wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Soccer98 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:52:
Ik had vanochten de gratis versie gespeeld en was dusdanig overtuigd dat ik toen straks maar de game heb gekocht. Nu kom ik bij het downloaden echter een probleem tegen. Wanneer de download op 100% is en dan overgaat in het installeren, onderbreekt Steam de download. Wanneer ik dan kijk wat er precies mis is, krijg ik de melding dat de download is onderbroken omdat er 'bestandsprivileges missen'.

Dus ik ga naar het mapje steamapps mapje waar al mijn steamgames staan en ga kijken in de Motorsport Manager-map. Daar kom ik wegens administratorrechten echter niet in en verwijderen kan om diezelfde reden ook niet.

Wat moet ik doen?
Ik zou kijken of je Steam als admin kan starten. Het is wel vreemd trouwens om die melding te krijgen op je steamapps folder. Heb je toevallig je default directory naar program files (x86) staan? In Win 7, 8 en 10 is dit af te raden vanwege UAC. Kies voor je Steam game folder iets van C:\games ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Tylocke schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:39:
[...]

Ik zou kijken of je Steam als admin kan starten. Het is wel vreemd trouwens om die melding te krijgen op je steamapps folder. Heb je toevallig je default directory naar program files (x86) staan? In Win 7, 8 en 10 is dit af te raden vanwege UAC. Kies voor je Steam game folder iets van C:\games ofzo.
Ik heb mijn steamfolder inderdaad in program files (x86 staan). Alleen hoe zet ik dat over naar C:\games? Ik sleep dat ding nu gewoon van de één naar de ander, maar krijg wederom dan weer de melding over dat ik administratierechten niet heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Soccer98 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:46:
[...]

Ik heb mijn steamfolder inderdaad in program files (x86 staan). Alleen hoe zet ik dat over naar C:\games? Ik sleep dat ding nu gewoon van de één naar de ander, maar krijg wederom dan weer de melding over dat ik administratierechten niet heb?
Je kan in Steam zelf in de opties een andere install folder aangeven. Even Motorsport Manager verwijderen en dan weer downloaden naar de nieuwe installatie folder

[ Voor 4% gewijzigd door Tylocke op 23-03-2017 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-07 19:45

Oxigeon

En zo is dat!

Ik ga dit weekend ook de gratis versie eens proberen. Mocht dit wat zijn laat ik voor die 18euro de game natuurlijk niet liggen. Van management games hou ik natuurlijk wel aangezien ik ook redelijk wat FM2016 heb gespeeld.

Zijn er ook al community mods zodat je iets van de F1 kan spelen? Of is het nog wachten op de eerste mods daarvoor? Lijkt me gaaf dat je kan beginnen in de Frmule 3 en dan zo door kan stoten naar de F1 als het allemaal goed gaat.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Na mijn 4e seizoen Predator in de ERS wordt het toch wat repetitief. Ik merk dat ik niet meer constant door wil spelen. Wat me vooral tegenstaat is het constant opnieuw moeten zoeken naar de ideale afstelling. Waarom kan ik geen settings laden van voorgaand seizoen? Dan zit je in ieder geval al een stuk in de goed richting. Ik ben te lui om die settings bij te houden in een excel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimScythe

GrimScythe

Game Addict

Muse schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:43:
Na mijn 4e seizoen Predator in de ERS wordt het toch wat repetitief. Ik merk dat ik niet meer constant door wil spelen. Wat me vooral tegenstaat is het constant opnieuw moeten zoeken naar de ideale afstelling. Waarom kan ik geen settings laden van voorgaand seizoen? Dan zit je in ieder geval al een stuk in de goed richting. Ik ben te lui om die settings bij te houden in een excel. ;)
Tussen de steam guides staan de settings per track per league die je een goede indicatie geven.
Kan je helaas geen link geven omdat steampagina's op mijn werk blocked zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb ze per seizoen opgeschreven, maar dat is inderdaad niet het leukste gedeelte, vind ik.
Ben het er wel mee eens dat het op een gegeven moment repetitief wordt. Heb het ook een tijdje niet meer gespeeld al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Heb de game dus gisteren een tijdje gespeeld met de steam f1 2017 mod. Uiteraard ff geprobeerd met red Bull. Mijn eerste race 3e en 4e geworden. Mede door een tactische bandenkeuze en wat geluk door het nat worden van het circuit. Ik ben er nog steeds niet over uit of ik deze game vandaag ga aanschaffen voor 20.00. Ik denk persoonlijk dat het misschien wat te herhalend wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
GrimScythe schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:43:
[...]

Tussen de steam guides staan de settings per track per league die je een goede indicatie geven.
Kan je helaas geen link geven omdat steampagina's op mijn werk blocked zijn :)
Inmiddels ook gevonden, maar het kunnen opslaan/laden van settings zou toch een mooie feature zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-07 19:50

Mef

Wat is de beste real name mod (liefst al geüpdate naar 2017 als het kan)? Had er een gedownload in de steam workshop maar mijn game crasht bij het begin van het volgende seizoen. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:48

Hoogie2004

Whohooooo

Inmiddels in seizoen 7 of 8 met Predator, en na 6 races sta ik bovenaan in het WMC :)
Nu nog volhouden, en dat wordt lastig. Wat regenbuien en race tactische keuzes van de AI hebben me aan flink wat punten geholpen, maar de auto is ver van snel genoeg. Dit jaar is eigenlijk nog een ontwikkeljaar, en volgend jaar ook, om het jaar erna een echte gooi te doen naar het kampioenschap (en het halen van de Predator challenge :) )

Hiervoor een game gehad met Steinmann in de WMC, maar na drie seizoenen reed ik alles en iedereen op een ronde, dus dat was niet meer leuk.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Mef schreef op maandag 27 maart 2017 @ 22:02:
Wat is de beste real name mod (liefst al geüpdate naar 2017 als het kan)? Had er een gedownload in de steam workshop maar mijn game crasht bij het begin van het volgende seizoen. :(
Is dit misschien iets: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=888465396

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Ik heb gisteren trouwens deze mod geinstalleerd. Omdat ik geen zware pc heb (laatste upgrade is 2 jaar geleden naar een iets nieuwere video kaart, en de rest is ouder) draai ik de game dus in 2d mode. Maar nu met deze mod is het echt leuk om dit te spelen. De coureurs komen je ook bekend voor in de lagere klasses: Jeroen Bleekemolen, Ho Pin Tung, J. Villeneuve etc. F1, F2, F3 komen voorbij. Ik denk als je een beetje uitgekeken bent op de game, dat dit er wel weer voor zorgt dat je hem wil spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Een jaar voor de planning (in de laatste race door wat hulp van de weer-goden) toch al kampioen met Predator! Eindelijk de Underdog challenge gehaald :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zgikHIc.png

Voor het jaar erna zien de wintertests er ook goed uit, met een 2e tijd. Misschien toch nog maar een seizoen doorspelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Hoogie2004 op 03-04-2017 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Hoogie2004 schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:07:
Een jaar voor de planning (in de laatste race door wat hulp van de weer-goden) toch al kampioen met Predator! Eindelijk de Underdog challenge gehaald :)

[afbeelding]

Voor het jaar erna zien de wintertests er ook goed uit, met een 2e tijd. Misschien toch nog maar een seizoen doorspelen.
*O* Congrats *O*

Ik sta nu bovenaan de WMC met nog 2 wedstrijden te gaan met Predator. Verschil met de #2 is ongeveer 40 punten, dus het wordt lastig, maar we vechten door.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Enige uitdaging die ik zie is 1e 2e en 3e worden in het driver championship :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
MikeyMan schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:48:
Enige uitdaging die ik zie is 1e 2e en 3e worden in het driver championship :+
Hoe?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Halverwege het seizoen je nr1 driver wisselen met de reserve... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
MikeyMan schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 14:24:
[...]

Halverwege het seizoen je nr1 driver wisselen met de reserve... :+
Zou een hele leuke, maar bijna onmogelijke challenge worden. Ik denk dat dit heel erg afhankelijk is van de regels die in dat seizoen gelden.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, zo moeilijk is het niet. Ik ben al tot 1, 2 en 4 gekomen. Maar had de wissel iets te laat gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
Inmiddels ben ik 5 wedstrijden onderweg in mijn 4e seizoen in de WMC met Predator. Op dit moment sta ik 1e in de Constructors en bezetten mijn coureurs de 1e en 2e plek bij de Drivers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/81YhhXF8kX6YgxcwZb1qzWSu/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/r26wDodjOj0HmUtDC13ONVkS/medium.png

Lijkt erop dat ik dit seizoen eindelijk de WMC zal winnen en de Predator Challenge gehaald heb. *O*

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacNetron
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-07 16:02

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Fijn om te zien dat er meer liefhebbers van dit spel zijn.
Ik ben van het weekend maar weer eens begonnen met een poging de WMC eens te winnen, zo'n Formula One race in Baku maakt hongerig :D
Dragon Racing gekozen om mij het eerste seizoen een beetje te helpen.

Ben erg blij dat dit in ieder geval netjes draait onder Linux, dat zouden meer spellen moeten doen.

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ge-flopt
Er komen weer wat updates binnenkort:
http://steamcommunity.com...etail/1330101023025948637
In a nutshell - we’re developing two brand new bits of content for Motorsport Manager PC:

1. A brand new piece of DLC called the Challenge Pack, featuring 12 new challenges inspired by the history of motorsport.

2. A feature-rich FREE update called “The Devil’s in the Detail” which introduces our most detail-rich data screens yet plus new features like run wide, corner cutting and weight stripping.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacNetron
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-07 16:02

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Hij is er, de 'Devil's in the Detail' free update:

Patch notes:

Realistic AI Game Preference: If enabled, AI teams make smarter decisions on when to pit during races and adapt to wet weather conditions more effectively.

Run Wides & Corner Cutting: Cars can now run wide and cut corners in all tracks, the liklihood of a driver running wide or cutting a corner is increased by the pressure they're under from nearby cars.

Weight Stripping: Teams can now remove reliability from parts to increase their performance before practice, qualifying and race.

Lap Chart Screen: Availaible in the data centre, the new lap chart screen provides detailed information for every lap of the race.

Expanded Camera Preference: If enabled, increases the zoom of the raceday camera, allowing you to see the cars up close.

Ability to save and load setups for each track.

When leaving for a race weekend, the player now has the ability to force a driver to sit out the weekend if they are injured.

The driver who sits out the race weekend will recover faster and the reserve driver will take their position.

Injuries now show an icon on the driver's portrait. The icon can be moused over to reveal more information.

Player now recieves a mail when a driver recovers from an injury trait.

The race report screen has been tweaked to better inform the player about gained traits and traits that have ended.

Various UI tweaks to the title screen and race day screens.

Session HUD now shows when teams are fixing parts.

Tyre wear and heating are no longer banded into thirds, but are instead a direct reading.

Car crashes have been rebalanced to provide a more even spread of crashes throughout the race.

Driver’s adaptability stat impacts the threshold at which they can change onto wets/slicks/inter.

The two different tyre suppliers have different wet/inter threshold points.
Fixed a bug where the tyre supplier wasn't correctly affecting speed and wear.

Fixed a bug where the track rubber wasn't correctly affecting the lap times.
Street circuits (Cape Town, Sydney) take longer to achieve a full ‘Rubber on Track’ to imply that they have less grip then a standard track.

Underfuelling the car is now possible when no-refuelling is active.

Tyres left overheating for too long cause blistering, dropping the wear at a faster rate.

Tyres left underheating for too long will cause graining, dropping the performance of the car.

Cars who have retired will now keep their standings position if they cross the finish line.

The standings tab has been expanded to show live Team/Driver Championship standings and tyre history.

New personality traits.

New dilemmas with unique personality trait event chains.

Fixed issues with AI teams being able to perform pitstops faster than they should.

AI teams now make smarter desicions on when to use 'safe' pitstops.

AI team setup percentages now reflect their mechanics' stats.

Downforce setup setting affects car performance during wet sessions.

During pre-season, AI teams can gain an additional star in up to two different chassis stats. This is to mimic the player’s dilemmas.

Vehicles that are experiencing critical issues ( broken part, out of fuel, etc ) will now pit regardless of whether it causes stacking.

New radio messages.

Grammatical fixes to existing dilemmas.

Signifcant performance improvements to minimise game crashes.

Chassis Suppliers availaible to edit with Steam Workshop.

Single Seater and GT design data available to edit with Steam Workshop.

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuknoord
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-01-2019
eindelijk setups saven....

Heeft even geduurd maar is er toch eindelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 22-07 16:25
Tevens 66% off vandaag op Steam, kost nog maar 11,89 euro.

• Muse
  • Niet online
Er is inmiddels al een 1.41 patch uit om een paar bugs te fixen. Ik had er bijvoorbeeld last van dat in mijn bestaande save alle sterren bij mijn chassis waren verdwenen. Daardoor was ik steeds dead last ipv kans op punten.

De functie met weight stripping vind ik tot nu toe maar niks, het lijkt erop dat de AI dit veel beter weet te misbruiken dan ik. Je krijgt ook wel erg veel performance terug voor een klein verlies in reliability.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Aah mooi, vandaag nog maar eens aanslingeren mits f1 2017 niet in de winkel staat.

EDIT:
Gisteren de game dan nog maar eens aangeslingerd. Was bij mijn 4e race met Predator Racing. Van de 2 coureurs die ik in het begin kreeg mijn 1e race gewonnen. Mijn 2e coureur werd 11e. Die wil ik eigenlijk zsm vervangen, maar is me eigenlijk nog te duur. Weet persoonlijk ook niet echt wat ik moet doen, eerst vervangen. Eerst fabriek of eerst andere meuk uitbreiden.

Korte samenvatting van de sessie:
Oefening:
Gestart, coureur laten uitrijden, direct opnieuw inrijden. Na een aantal keren de setup tot 95% gekregen met mijn 1e rijder en 96% bij mijn 2e rijder. Een snelle tijd rijden in de oefensessie zat er niet in aangezien ik op wets moest rijden en de rest de snelle ronde heeft gereden toen het droog was... Al met al een 19e en 20e plaats in de oefensessie

Kwalificatie:
De weerberichten zagen er niet zo goed uit vandaag, veel regen. Volgens de berichten zou het de eerste 3 minuten droog zijn en daarna hard gaan regenen. Prio 1 was dus de coureurs zo snel mogelijk naar buiten sturen op zachte banden. Mijn coureurs waren de 1e 2 die buiten waren. Ongeveer op 3kwart van de snelle ronde begon het wet te worden waardoor er langzamer gereden werd. Uiteindelijk mijn 1e coureur pole-position en mijn 2e coureur 3e geworden.

Race:
Hoef er niet veel over te zeggen... Mijn 2e coureur vliegt in bocht 1 buiten de baan en rijd laatste. coureur 1 blijft rijden rond plek 1-5 de hele race lang en is op het nippertje 1e geworden. Mijn 2e coureur werd 11. Al met al een goede sessie dus

[ Voor 90% gewijzigd door Oxigeon op 25-08-2017 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295814

Ik ben ook ingestapt. Ik ben begonnen in de Formule E met een eigen team.

Ik wist niet dat je risico volle onderdelen die het eind van het seizoen halen meegingen naar volgend jaar. dat wist ik eigenlijk pas toen ik van ellende na mijn tweede seizoen er maar eens de community site op na heb geslagen.

Daarna word het vanzelf iets makkelijker. Ben niet opnieuw begonnen dat leek me te makkelijk. Gevolg is wel dat ik met iets minder goed materiaal zit na al die jaren.

Blomqvist heb ik nog wel kunnen strikken. Die was in zijn eerste seizoen veel te duur, maar gelukkig kunnen behouden en nu dankzij goede sponsors toch een winst van ongeveer een 6 ton per race.

Nu in 2022 staat Blomqvist 4e en hebben we geen kwali meer maar op basis van de stand maar dan omgekeerd dus het is altijd wel spannend.

Heel erg jammer, echt gemeend jammer dat die tutorial niks zei over je verbetermogelijkheden. Dat heb ik 2 seizoenen lang gewoon gemist. Natuurlijk heb ik wel verbeterd, maar als je dus die risicovolle onderdelen 2 races voor het einde maakt, dan sta je er het volgende seizoen gewoon beter voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Formule E? Hebben we die ook?

Overigens; ik kan nu wel een setup opslaan, maar hoe gebruik ik die dan weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Formule E zit er standaard niet in, maar is ongetwijfeld beschikbaar via de Steam workshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb inmiddels het 'load setup' knopje gevonden. Kan nog wel wat werk gebruiken overigens. Erg onhandig zoeken naar de juiste setup op dit moment.

Blijft overigens ook erg irritant dat als je de oefensessie niet wilt doen, je echt een onwijze bagger-setup krijgt. Zelfs als je met een goed uitgangspunt begint. Snap dat je geen >90% krijgt, maar ik zit soms met een 30% setup opgescheept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 16:46
Ik heb dit spel een poos geleden een kans gegeven, maar toen was het wel ernstig gebugged.

Bij een nieuw persoon aannemen was m'n primaire (enige goede) coureur automatisch ontslagen, dingen gingen bizar vaak stuk, enz.. Inmiddels zijn we nogal wat updates verder.. Is het nu beter? Of is het nog een buggy gebakje.

Anoniem: 295814

Ik heb inderdaad workshop, om ook de namen van bestaande coureurs toe te voegen.

eerste seizoen gaat er veel stuk, eerste seizoen is eigenlijk een tutorial voor hoe je snel doorklikt en ontwikkelt voor het volgende seizoen. Dat is nog steeds zo in mijn optiek.

Dat automatische ontslaan is er bij mij nooit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Iemand een beetje een fatsoenlijke guide om een race goed op te bouwen? Ik hoef niet te weten wat de beste setup is, dat lukt me wel en is goed te doen, maar de race opbouw gaat nergens over. Zit nu in de predator challenge en hoewel ik een redelijke auto heb, kom ik gewoon niet vooruit in de race, ga als een bak steen zelfs achteruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

ge-flopt schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:29:
Iemand een beetje een fatsoenlijke guide om een race goed op te bouwen? Ik hoef niet te weten wat de beste setup is, dat lukt me wel en is goed te doen, maar de race opbouw gaat nergens over. Zit nu in de predator challenge en hoewel ik een redelijke auto heb, kom ik gewoon niet vooruit in de race, ga als een bak steen zelfs achteruit.
Ik had daar geen last meer van toen ik de eigenschappen van de auto (begin seizoen) afstemde op zuinigheid en bandenslijtage (daar maximaal op inzetten).

Verder hangt het een beetje af van de tactiek en regels (heb je 40% fuel, of snel slijtende banden, etc) wat het beste is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

ge-flopt schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:29:
@Hoogie2004 heeft al wat mooie tips.

Vergeet niet dat de driver heel belangrijk is in de tier 3 en later ook tier 2 series zijn. Bandentemperatuur, engine settings en driving style hebben erg veel invloed op je rondetijden. De AI wil wel eens de andere teams op vrij aggresieve settings laten rijden waardoor ze relatief vaak reparaties moeten uitvoeren of zelfs uitvallen.

Hopelijk heb je wat aan onze tips. Ik zit zelf een beetje vast in tier 1; Mercedes heeft gewoon een absurde voorsprong en de puntentelling is alleen voor de top 5. Hopelijk kom ik er nog een keer doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-06 16:06
Ik heb het mezelf lastig gemaakt denk ik, door met Chariot Racing te beginnen (Vidal, Hamilton en Woodford). Dit is een 10e plek team (van de 10) World Series. En dit is te merken haha.
Einde seizoen 1 ook op plek 10 geeindigd, meestal haal ik plek 16-20 op de grid. Dit komt voornamelijk omdat ik (veel) vaker banden moet wisselen of er iets kapot is aan de auto. Ik word ook altijd gelapt door de nr's 1 t/m 5 ongeveer. Feit dat ik veel vaker de pit in moet dan de overige 18 rijders doet me de das om, en dan push ik de auto echt niet veel. Ik train/qualify vaak wel in plek 8-14, maar in de race gaat het altijd mis.
Wel een goede mechanic en team baas is 100% tevreden, moraal van de coureurs is 80-100% en er komt wat geld binnen van sponsors, dus ik red me wel... maar bovenin meedraaien zit er niet in :)

[ Voor 13% gewijzigd door Soeski op 01-11-2017 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

Laatste tijd steeds vaker dat mijn game crashed (coureurs dan weer niet) meteen na een race. De zin gaat dan snel over om hem weer op te starten en de race geheel overnieuw te doen. Zal binnenkort even een screenie maken van de pop-up.

Gaat de zin wel van over helaas.

Nog meer mensen last van?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste