Op dinsdag 10 juli 2001 14:50 schreef msturm10 het volgende:
Maar er is dus bijna niemand die die S20 heeft, of overweegt?
Hij heeft 3,3megapixels, en de digital ixus maar 2 volgens mij.
Zoom van de ixus is wel beter, maar daar is het mij niet echt om te doen.
Ik heb er 1
Onderstaande foto's zijn niet bewerkt en gemaakt op de 1024x768 medium compressie stand.

Hal van het parlement van de staat Minnesota, St. Paul, USA.

Plein bij Quincy Marketplace, Boston, USA

Waterval St. Louis river, Minnesota, USA

Onze huurauto, Ford Explorer 5.0 V8

Ook leuk, kleur en zwartwit foto's door elkaar

Zelfde St. Louis river...
Panoramafunctie (4 foto's van 640x480 aan automatisch aan elkaar geplakt). Het panorama is van Duluth, een havenstad aan Lake Superior in de USA.
Je kan bij de S20 erg veel regelen met de witbalans. Bij binnenopnames kun je het beste de "bewolkt" stand gebruiken, dan worden de kleuren veel levendiger (zie de bovenste foto, op de gewone stand kwamen de kleuren helemaal niet goed uit)
Deze foto zal ik maar niet in de thread zetten (1.9 Mb

), gemaakt op de hoogste stand (2048x1536 superfine)
Op zich is de S20 een hele makkelijke camera. Eigenlijk is het net een gewone compactcamera, alleen zonder fotorolletjes. Hij is stevig en klein, de batterij gaat voor een digitale camera lang mee en de bediening is simpel.
Voor de wat veeleisender fotograaf is hij niet zo geschikt. Je kan de belichting niet handmatig instellen, regelen van sluitertijden en diafragma ook niet, de zoomfunctie is voldoende maar niet meer dan dat en de macrofunctie is pas scherp vanaf 10 cm.
Maar als je een toestel zoekt dat je makkelijk mee kunt nemen voor bijv. vakantiefoto's zou ik de S20 zeker overwegen.