nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen

Pagina: 1 ... 32 ... 41 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:17
De 1070 wordt aangegeven als €499. Maar er zijn genoeg versies die sinds launch al er ruim onder zitten. Dus ik verwacht dat er ook enkele versies van de 1080Ti onder de 800 euro duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:38
Fleximex schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:50:
De 1070 wordt aangegeven als €499. Maar er zijn genoeg versies die sinds launch al er ruim onder zitten. Dus ik verwacht dat er ook enkele versies van de 1080Ti onder de 800 euro duiken.
Dacht dat de aftermarket cards direct na de launch altijd een stuk hoger zaten kwa prijs dan de reference cards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Playa del C. schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 17:30:
Je moet inderdaad AA instellen zoals je wil. Mijn mening is wel dat FXAA heel weinig fps kost, maar je beeld wordt er ook iets waziger door. Voor goede beeldkwaliteit zou je denk ik eigenlijk voor de zwaardere AA technieken moeten kiezen. Maar het blijft persoonlijk verder. Op een scherm zoals die van jou moet 2xMSAA echter genoeg zijn en ook niet al te zwaar.
MSAA is best zwaar en doet bij heel veel spellen niet zoveel tegenwoordig. Wat bij mij meestal verreweg de beste kwaliteit geeft op 4k is 2xSGSSAA ( http://www.overclock.net/...sparse-grid-supersampling ). Hoger zie ik weinig verschil en kost belachelijk veel performance. Nadeel is dat je elke keer met nvidia inspector moet zitten klooien en het soms dan alsnog niet werkt. Temporal, tegen shimmering dus niet alleen statische screenshots, is het ook beter imo. Ik doe veel flightsims dus zie heel erg of een taxi-lijn aliased; mede omdat dat vaak transparent textures zijn in post-process en MSAA die totaal negeert. FXAA maakt alles inderdaad wazig en is alleen last-resort, zoals bij the withcher waar niks anders werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:05
Zoijar schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:36:
[...]

MSAA is best zwaar en doet bij heel veel spellen niet zoveel tegenwoordig. Wat bij mij meestal verreweg de beste kwaliteit geeft op 4k is 2xSGSSAA ( http://www.overclock.net/...sparse-grid-supersampling ). Hoger zie ik weinig verschil en kost belachelijk veel performance. Nadeel is dat je elke keer met nvidia inspector moet zitten klooien en het soms dan alsnog niet werkt. Temporal, tegen shimmering dus niet alleen statische screenshots, is het ook beter imo. Ik doe veel flightsims dus zie heel erg of een taxi-lijn aliased; mede omdat dat vaak transparent textures zijn in post-process en MSAA die totaal negeert. FXAA maakt alles inderdaad wazig en is alleen last-resort, zoals bij the withcher waar niks anders werkt.
Gaat meer over de definitie van 'zwaar'. 2xMSAA is in ieder geval duidelijk merkbaar in de fps. Alsnog moet een GTX1080 een spel als GTA V gemakkelijke met 2xMSAA kunnen draaien. In het ergste geval moet er een (extreem hoge) setting worden verlaagd. Niet vergeten dat we het over schermen met hoge resolutie hebben. Hoe kleiner de pixel, hoe minder de aliasing te zien is. Met mijn huidige scherm heb ik in ieder geval AA al standaard uit. Na een paar uur zie je het niet meer en ben je voor altijd verlost van zware AA.

Jouw specifieke voorbeeld over flightsims snap ik verder wel, er zijn altijd uitzonderingen en speciale situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Ja, is mooi als dat voor je werkt dat je het niet meer ziet. :)

Op 1440p zie ik de nadelen van geen MSAA helaas nog steeds prima ook na een tijd spelen. 2x MSAA helpt wat maar pas bij 4x wordt het een beetje aan te gluren.

De post processing AA varianten zoals FXAA vind ik ook niks vanwege de schmierr die over je scherm gelegd wordt.

MSAA en vooral SSAA zijn de way to go voor mij. Helaas wat duur in FPS trade off. :'(

Dus die hele VR ontwikkeling is alleen maar mooi voor mij als reguliere gamer. Zowel framerates (times) als AA moeten omhoog om een goede ervaring te hebben en hoger liggen dan bij regulier gamen.

Maar goed ik ben dan ook een behoorlijke IQ afficionado.... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 02-03-2017 09:53 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:05
Help!!!! schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:53:
^
Ja, is mooi als dat voor je werkt dat je het niet meer ziet. :)

Op 1440p zie ik de nadelen van geen MSAA helaas nog steeds prima ook na een tijd spelen. 2x MSAA helpt wat maar pas bij 4x wordt het een beetje aan te gluren.

De post processing AA varianten zoals FXAA vind ik ook niks vanwege de schmierr die over je scherm gelegd wordt.

MSAA en vooral SSAA zijn de way to go voor mij. Helaas wat duur in FPS trade off. :'(

Dus die hele VR ontwikkeling is alleen maar mooi voor mij als reguliere gamer. Zowel framerates (times) als AA moeten omhoog om een goede ervaring te hebben en hoger liggen dan bij regulier gamen.

Maar goed ik ben dan ook een behoorlijke IQ afficionado.... :)
Hee 'Help!!!!', zie ik je hier ook weer :P Sfeer is hier een stuk beter, haha.

Ik snap wat je bedoelt. Ik wou toevoegen dat ik zelf ook de aliasing wel zie, mijn ogen zijn goed. Maar het stoort mij niet meer met de huidige pixeldichtheid van schermen. Ik zie het ondertussen meer als: het beeld is het meest puur zonder AA en die kleine kartels die je op moderne schermen nog ziet stellen niks voor met de kartels van tien jaar geleden.
AA is uiteindelijk een beeldverbeteringstechniek. Het voegt geen details of scherpte toe. Het past wel het originele beeld aan, door naastgelegen pixels te analyseren en aan te passen. Het maakt het voor het oog 'zachter'. Dus qua IQ ga je er technisch niet op vooruit. Ik snap wel dat het beeld met goede AA er beter uit ziet hoor en ik denk dat vrijwel iedereen AA in bepaalde mate wel graag gebruikt. Als mijn gpu nog wat power overheeft, dan zet ik het ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Daarom zouden alle games SMAA moeten implementeren.

Een goede implementatie van SMAA is moeilijk te onderscheiden van MSAA en heeft veel minder impact op de performance:
http://www.hardocp.com/ar...d_performance_iq_review/8
http://www.tweakguides.com/Crysis3_6.html

Maar het is ook wel logisch dat Crysis 3 zo'n goede implementatie heeft aangezien Tiago Sousa, lange tijd medewerker van Crytek geweest (Lead Graphics Engineer), samen met 3 anderen van de Universiteit van Zaragoza, SMAA heeft ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Over ongeveer 8 minuten is de GTX 1080 Ti te reserveren bij Nvidia.

https://www.nvidia.nl/gra...force/pascal/gtx-1080-ti/

Hij is nu te pre-orderen.

[ Voor 43% gewijzigd door mprkooij op 02-03-2017 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Fleximex schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:55:
Daarom zouden alle games SMAA moeten implementeren.
Eerlijk gezegd vond ik SMAA vaak ook niet geweldig; hoewel het best redelijk is en wel heel snel inderdaad. Iets waar men het vaak weinig over heeft is temporal aliasing; een statische jaggy lijn kan ik wel mee leven, maar als het lijkt of je hele scherm constant trilt als er iets beweegt, dat is het meest irritante. Hier zie je goed waarom je dingen als CTAA wilt: YouTube: CTAA CINEMATIC TEMPORAL ANTI-ALIASING FOR UNITY 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavix
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 13:57
Door het uitblijven van Vega ben ik aan het overwegen om toch voor een 1080 Ti te gaan. Tevens hoort daar dan ook een 4K scherm bij.
Echter zei een vriend van mij die een 4K scherm heeft (en een AMD kaart) dat op resoluties hoger dan full hd snel tearing ontstaat. Dit is op te lossen met G-sync, maar in geen 100 jaar ga ik 900+ voor een scherm neerleggen als het ook voor 400 kan. Nu ben ik benieuwd wat jullie ervaring is met de 1070/1080 in combinatie met 4K schermen zonder G-sync en hoe het dan zit met zaken als tearing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 16:02
Zojuist een pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 ARMOR 8G OC besteld voor € 526 bij SiComputers. Behoorlijke price drop!

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Wasp schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:34:
Zojuist een pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 ARMOR 8G OC besteld voor € 526 bij SiComputers. Behoorlijke price drop!
Damn. Dat is slechts 50 euro meer dan ik voor mijn 1070 betaald heb. En waarschijnlijk zijn er genoeg mensen hier die 500+ euro voor hun 1070 betaald hebben.
Niet dat die price drop onverwachts komt, want de 1080 is een kleine chip (je zou bijna kunnen zeggen een mid-range chip) verkocht voor een bijna Titan prijs. Maar dat neemt niet weg dat het toch een beetje zuur is nog geen 6 maanden na mijn 1070 aankoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 16:02
Fleximex schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:44:
[...]

Damn. Dat is slechts 50 euro meer dan ik voor mijn 1070 betaald heb. En waarschijnlijk zijn er genoeg mensen hier die 500+ euro voor hun 1070 betaald hebben.
Niet dat die price drop onverwachts komt, want de 1080 is een kleine chip (je zou bijna kunnen zeggen een mid-range chip) verkocht voor een bijna Titan prijs. Maar dat neemt niet weg dat het toch een beetje zuur is nog geen 6 maanden na mijn 1070 aankoop :P
Ik heb ook getwijfeld, met OF wachten op 1080 Ti release, OF zelfs wachten totdat AMD iets met Vega laat zien. Maar toen dacht ik ook.. tsja. Ik kan wel blijven wachten. Ik moet NU gewoon een upgrade hebben voor mijn 970 ivm m'n Vive. :)

Zou zo maar kunnen dat er weer 100 euro af gaat over 6 maanden.

Btw prijs staat alweer op 541 bij SiComputers. Heb ff mazzel gehad lijkt het.

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 11:09
Wasp schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:47:
[...]

Ik heb ook getwijfeld, met OF wachten op 1080 Ti release, OF zelfs wachten totdat AMD iets met Vega laat zien. Maar toen dacht ik ook.. tsja. Ik kan wel blijven wachten. Ik moet NU gewoon een upgrade hebben voor mijn 970 ivm m'n Vive. :)

Zou zo maar kunnen dat er weer 100 euro af gaat over 6 maanden.

Btw prijs staat alweer op 541 bij SiComputers. Heb ff mazzel gehad lijkt het.
Bij Afuture heb je hem nu ook voor €530 te zien in je link.
Dat is een hele nette prijs zeg! Alleen niet direct leverbaar geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:26
Voor 599 heb je ook een inno 3D mooie prijs

[ Voor 33% gewijzigd door Beaudog op 03-03-2017 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
Pak je een 2e hands 1080! Ik heb vandaag de 1080 X overgenomen van een medetweaker voor 500 en deze kaart is gewoon zo goed als nieuw. Clockt makkelijk over de 2100 mhz heen oftewel een strixx oC of gaming Z is totaal niet nodig. Kan deze over een maand of 3 weer verkopen en haal dan 1080 ti.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Mavix schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 21:15:
Door het uitblijven van Vega ben ik aan het overwegen om toch voor een 1080 Ti te gaan. Tevens hoort daar dan ook een 4K scherm bij.
Echter zei een vriend van mij die een 4K scherm heeft (en een AMD kaart) dat op resoluties hoger dan full hd snel tearing ontstaat. Dit is op te lossen met G-sync, maar in geen 100 jaar ga ik 900+ voor een scherm neerleggen als het ook voor 400 kan. Nu ben ik benieuwd wat jullie ervaring is met de 1070/1080 in combinatie met 4K schermen zonder G-sync en hoe het dan zit met zaken als tearing.
Ik speel nooit meer zonder GSync! Volgens mij is er genoeg te vinden over dit onderwerp op internet. Lees wat reviews en forumtopics en trek zelf je conclusie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Afbeeldingslocatie: http://forums.evga.com/download.axd?file=0;2623260&filename=gtx1080Ti_ftw3_popup_01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:23
Die ziet er netjes uit zeg die EVGA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Die ziet er idd bruut uit! Nu hopen dat de koeling wel goed werkt vanaf het begin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
RBN026 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 10:06:
Die ziet er idd bruut uit! Nu hopen dat de koeling wel goed werkt vanaf het begin ;)
Dat zal deze keer wel goed zitten. Met iets van 9 temperatuursensor hebben ze het naar mijn mening weer overdreven. Niet dat dat niet goed is. Maar je betaalt er nu gewoon 50 euro meer voor dan de het oude FTW model, dat met enkel thermal pads toegevoegd, gewoon net zo goed koelt als de FTW2/3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Echt een bijzonder mooie kaart!
Ik heb nu een 980 van EVGA. En die bevalt me echt uitstekend.
Ik zit er echt aam te denken om deze ook aan te schaffen.
De garantie en service zijn altijd top geregeld bij EVGA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
Au.

Au, au, au.

Dit is een EVGA GTX 1080 FTW die standaard al de thermal pads en bios update heeft:

Deze gast had 'm nog geen week geleden gekocht.

Het kan dus toch gebeuren. Weer een nieuw hoofdstuk. EVGA lijkt gewoon een hele slechts batch van capacitoren gehad te hebben. Want aan de koeling ligt het zeker niet deze keer. Lekker dan :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Haha tja maar snel naar 1080 ti dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 21:17

Nemesizz

Untouchable

Fleximex schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 18:51:
Au.

Au, au, au.

Dit is een EVGA GTX 1080 FTW die standaard al de thermal pads en bios update heeft:
[video]

Het kan dus toch gebeuren. Weer een nieuw hoofdstuk. EVGA lijkt gewoon een hele slechts batch van capacitoren gehad te hebben. Want aan de koeling ligt het zeker niet deze keer. Lekker dan :-(
Ik vind het met name knap dat die gast wist dat er een vonk aan zat te komen en dan ook de camera exact goed heeft staan.

Weet soms niet wat ik moet denken van dat soort dingen hoor, kan echt zijn, maar vind het wel een beetje erg toevallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Precies dat. Hoe krijg je het voor elkaar om het dit te filmen.... 8)7

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ran some errands, came home, thought I'd play some Rainbow 6: Siege or ARMA, and my PC was completely off when I had left it on. The PC wouldn't boot up. Tried a new outlet, new power cable, nothing. I had just installed this card last week, so I thought maybe it was this new device causing trouble. Shut PC down, discharged, turned off the PSU, and took the card out. Plugged the cable back in, switched on the PSU and booted up, PC booted up fine. Did all that again with the the card installed, booted up and FIRE. You can also see that the GPU is not connected to the PSU. Did these steps again just to sure, and this is the result. I felt that I needed proof of what happened, and that is what you see. After searching the serial number at the EVGA site, I found that the card did indeed have the updated cooling pads and VBIOS. Talked to a rep, he concluded that it was a capacitor that blew and offered a total replacement. NewEgg also offered a total replacement. Both had excellent online chat support. I am in the process of an RMA for a replacement, but may change that to get a refund and different card. GPU part #: 08G-P4-6286-KR 6 days out of box. Installed on 2/22/2017. Died 3/2/2017. RIP.
Waarschijnlijk nam ie het op om ergens advies te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 13:39

Jumpiefox

Hoi ?

RBN026 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 19:30:
Pak je een 2e hands 1080! Ik heb vandaag de 1080 X overgenomen van een medetweaker voor 500 en deze kaart is gewoon zo goed als nieuw. Clockt makkelijk over de 2100 mhz heen oftewel een strixx oC of gaming Z is totaal niet nodig. Kan deze over een maand of 3 weer verkopen en haal dan 1080 ti.
Als je ff wacht zijn ze straks nieuw voor rond de 500 en zullen de 2de handse prijzen noodgedwongen zakken. Misschien haal ik dan een tweede :P voor 300e ofzo :+

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Au.

Au, au, au.

[video]

Dit bewijst dus alleen maar - wat Gamers Nexus al had aangetoond - dat de incidenten met kapotte condensatoren helemaal niks te maken hebben met de koeling van de VRM's of de afstelling van de fancurve. Elektronica kan nou eenmaal stuk gaan, en soms heb je gewoon pech. In hoeverre deze defecten vaker dan gemiddeld voorkomen, of dat het weer een kwestie is van het internet die een willekeurig probleem aanklampt en vervolgens enorm overdrijft, dat blijft nog altijd de vraag.

YouTube: EVGA's VRM Thermals Not the Killer of Cards - Final Test

Had EVGA z'n koeling beter voor elkaar kunnen hebben? Jazeker. Is het echt zo'n enorm probleem als dat men er van heeft gemaakt? Niet echt. Heeft het EVGA reputatieschade opgeleverd? Helaas wel. Heeft EVGA correct gereageerd op het probleem en en het op een goede manier afgehandeld? Naar mijn mening zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 05:24
Devil N schreef op zondag 5 maart 2017 @ 00:15:
[...]

YouTube: EVGA's VRM Thermals Not the Killer of Cards - Final Test

Had EVGA z'n koeling beter voor elkaar kunnen hebben? Jazeker. Is het echt zo'n enorm probleem als dat men er van heeft gemaakt? Niet echt. Heeft het EVGA reputatieschade opgeleverd? Helaas wel. Heeft EVGA correct gereageerd op het probleem en en het op een goede manier afgehandeld? Naar mijn mening zeker wel.
Wat een marketing blunder.

Een lapmiddel voor een product die vervanging rechtvaardigt en vervolgens komt datzelfde bedrijf met een kaart die in eerste instantie had geleverd moeten worden en vraagt vervolgens voor de vervanging 50 euro.

*knip* nahh

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 05-03-2017 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Devil N schreef op zondag 5 maart 2017 @ 00:15:
[...]
Ik ben van mening dat je dit probleem toch echt vanuit een verkeerde hoek bekijkt. EVGA is een Nvidia-Only partner sinds 1999. Bij velen staan zij bekend als "de" betrouwbare premium Nvidia partner. In werkelijkheid hebben ze hiermee niets meer mee bewezen dan dat ze hun naam hebben misbruikt om een goedkoop te fabriceren en deze op de markt te brengen als een topper.

http://web.archive.org/we...m/Concept/Product_VGA.asp
  • Fine-tuned to perfection
  • EVGA and graphics cards go hand in hand. EVGA is the #1 NVIDIA Authorized Board Partner in the US and for a good reason. Our full line of graphics cards offer unmatched performance, features and cooling.
  • The new EVGA GeForce GTX 10 series are powered by the next generation NVIDIA Pascal architecture, giving you incredible performance, unmatched power efficiency and unbelievable features.
  • Most graphics card manufacturers only focus on one aspect when designing their cooling solution and neglect all other aspects of the fan design and heatsink. With EVGA ACX 3.0, we focused on the details that make a real difference, not just marketing jargon.
  • Provides direct contact with memory and MOSFETs reducing temperature.
  • Better Overclocking – EVGA ACX 3.0 fans use 4X lower power than competitors, unlocking additional power for the GPU and allowing better and more stable overclocks.
EVGA hoort gewoon thuis in het lijstje van brands die een heleboel roepen, maar ondertussen de consument gewoon naaien en ze weten het ook.

Ik ga ze toch nog een keer plaatsen...
Afbeeldingslocatie: https://content.hwigroup.net/images/articles/EVGA%201070.png
Afbeeldingslocatie: https://content.hwigroup.net/images/articles/Gainward2-1.png

Nu komt EVGA met de GeForce GTX 1080 SC2 (review is dan ook van 10 februari 2017)
Gezien de minder goede testresultaten kunnen we hem echter niet zonder meer aanraden.
Gainward, een merk waar veel Nederlands hun neus voor ophalen en het al vanaf dag 1 goed deed
Van alle GTX 1080 kaarten die we tot nu toe hebben getest, is de Gainward de beste, dus ontvangt hij een Ultimate Award.
https://nl.hardware.info/...ze-voor-4k-en-vr-duurtest
Bij de GTX 1080 weten Gainward en ASUS een stabiele snelheid rond de 2.000 MHz aan te houden, ook na een half uur racen in F1 2015. Inno3D zit daar iets onder, terwijl MSI (Gaming X) en Gigabyte maar net iets boven de 1.900 MHz uitkomen. Dat is echter alsnog veel beter dan de Founders Edition, die uiteindelijk rond de 1.760 MHz uitkomt, maar waarbij de klokfrequentie ook nog eens flink schommelt. Hieronder zie je de uiteindelijke stabiele snelheid van laag naar hoog.
Bij de GTX 1070 modellen doen Gainward, MSI (Gaming Z) en ASUS het opnieuw goed, en Zotac sluit daarbij aan. Ze zitten allemaal om en nabij de 2.000 MHz. MSI (Gaming X) volgt op 1.924 MHz, terwijl EVGA het hier minder goed doet met 1.863 MHz.
Blijft vooral de dure marketing afdeling sponsoren zou ik zeggen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Jumpiefox schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 20:31:
[...]

Als je ff wacht zijn ze straks nieuw voor rond de 500 en zullen de 2de handse prijzen noodgedwongen zakken. Misschien haal ik dan een tweede :P voor 300e ofzo :+
Het grappige is dat deze (2e hands) kaart beter presteert en eruit ziet dan een nieuwe die ik retour heb gestuurd een maand geleden bij Azerty! Dus ja tuurlijk is nieuw over het algemeen beter (alleen al voor de garantie) maar helaas niet altijd! En ik denk dat we nog wel even moeten wachten op de prijsdaling richting de 500, tegen die tijd haal ik een 1080 ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
De EVGA 1070 SC is met veel andere kaarten vergeleken echter wel een kleinere en stillere kaart. De fans draaien gewoon iets te langzaam. Met de heatsink, backplate en fans zelf is niks mis. Samen met de Phoenix GLH produceert de EVGA 35 dB(A) onder load vs de 40 dB(A) en hoger bij de andere kaarten.

Daarom wordt die ook samen met de MSI Gaming X en Asus Strix 1080 modellen tweede achter de 1070 en 1080 Gainward Phoenix GLH. Het model wat ze hadden moeten vergelijken is de FTW (ook met thermalpads).

[ Voor 24% gewijzigd door Fleximex op 05-03-2017 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fleximex schreef op zondag 5 maart 2017 @ 11:31:
Het model wat ze hadden moeten vergelijken is de FTW (ook met thermalpads).
Behalve dan dat bij Gainward de gehele reeks dezelfde PCB en koeler heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-09 23:30
Fleximex schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:44:
[...]

I feel the same pain :X 4 maanden geleden een pricewatch: Palit GeForce GTX 1070 Super JetStream 8GB gekocht voor 516 euro in combinatie met een pricewatch: Dell Ultrasharp U2715H Zilver, Zwart wat heerlijk werkt. Echter zie ik nu ook 1080's voor de zelfde prijs of zelfs nog goedkoper. Maar ja nu is de vraag de 1070 verkopen en een 1080 weer kopen of gewoon de 1070 houden? Zal dat echt zoveel fps winst opleveren en meer futureproof? Of is het beter om over een aantal jaar misschien wel de 20xx te kopen als de 1070 niet meer voldoet aan de gestelde eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Paprika schreef op zondag 5 maart 2017 @ 11:41:
[...]

Behalve dan dat bij Gainward de gehele reeks dezelfde PCB en koeler heeft.
Nee precies. Gainward (en Palit) heeft het beste design qua geluid en koeling. Maar Gainward heeft met de Phoenix eigenlijk één model. Een top model. Verder hebben ze nog een founders editie en een standaard naamloos model.

Maar wat ik wil zeggen is dat de SC van EVGA niet hun top model is. En verder dat ie wel een stuk stiller is en vrij compact in vergelijking met de MSI en Asus modellen. Wel lager geclockt en kan een hogere clock moeilijker vasthouden. Gewoon een trade-off.
McFastFood schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:30:
[...]

I feel the same pain :X 4 maanden geleden een pricewatch: Palit GeForce GTX 1070 Super JetStream 8GB gekocht voor 516 euro in combinatie met een pricewatch: Dell Ultrasharp U2715H Zilver, Zwart wat heerlijk werkt. Echter zie ik nu ook 1080's voor de zelfde prijs of zelfs nog goedkoper. Maar ja nu is de vraag de 1070 verkopen en een 1080 weer kopen of gewoon de 1070 houden? Zal dat echt zoveel fps winst opleveren en meer futureproof? Of is het beter om over een aantal jaar misschien wel de 20xx te kopen als de 1070 niet meer voldoet aan de gestelde eisen.
Als je de 1070 voor 400+ euro kan verkopen, zeker doen. Maar om 'm nu voor 350 euro te verkopen en dan een te 1080 kopen. Betaal je toch weer 200 euro (uitgaande van ongeveer 550 euro). Dat was het originele verschil in prijs was toen de 1070 ongeveer €500 en de 1080 €700 kostten.

Ik vind het wel apart dat zoveel mensen interesse hebben in de 1080Ti. Ik vind 800 euro (829 euro voor die pre-order) echt heel veel geld. Is dat het waard als je een 1080 straks voor laag in de 500 kan krijgen? Of een 1070 straks voor waarschijnlijk rond de 400 euro zal gaan krijgen.
Of je moet echt per se 144 fps in de zwaarste games op 1440p of zelfs 4k willen.

Het is maar een dure hobby. Ik zou als je in het bezit bent van een 1070 of hoger op dit moment eerder wachten op wat AMD doet met hun kaart en de prijs. Misschien weet AMD wel een kaart uit te brengen met 1080 performance voor 400-450 euro. Wie zal het zeggen?

[ Voor 57% gewijzigd door Fleximex op 05-03-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-09 21:26

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Au.

Au, au, au.

[video]

Apart dat ie het op film heeft. Een maandje terug heeft mijn R9-290 hetzelfde meegemaakt na 26 maanden trouwe dienst. Niet alleen een component verpiept maar ook een gat in de print. Daar was ik heel blij mee :(
Zowel leverancier als importeur niet bereid tegemoet te komen.
Nu zit er een gtx1060 in de kast

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Fleximex schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:31:
[...]

Nee precies. Gainward (en Palit) heeft het beste design qua geluid en koeling. Maar Gainward heeft met de Phoenix eigenlijk één model. Een top model. Verder hebben ze nog een founders editie en een standaard naamloos model.

Maar wat ik wil zeggen is dat de SC van EVGA niet hun top model is. En verder dat ie wel een stuk stiller is en vrij compact in vergelijking met de MSI en Asus modellen. Wel lager geclockt en kan een hogere clock moeilijker vasthouden. Gewoon een trade-off.

[...]

Als je de 1070 voor 400+ euro kan verkopen, zeker doen. Maar om 'm nu voor 350 euro te verkopen en dan een te 1080 kopen. Betaal je toch weer 200 euro (uitgaande van ongeveer 550 euro). Dat was het originele verschil in prijs was toen de 1070 ongeveer €500 en de 1080 €700 kostten.

Ik vind het wel apart dat zoveel mensen interesse hebben in de 1080Ti. Ik vind 800 euro (829 euro voor die pre-order) echt heel veel geld. Is dat het waard als je een 1080 straks voor laag in de 500 kan krijgen? Of een 1070 straks voor waarschijnlijk rond de 400 euro zal gaan krijgen.
Of je moet echt per se 144 fps in de zwaarste games op 1440p of zelfs 4k willen.

Het is maar een dure hobby. Ik zou als je in het bezit bent van een 1070 of hoger op dit moment eerder wachten op wat AMD doet met hun kaart en de prijs. Misschien weet AMD wel een kaart uit te brengen met 1080 performance voor 400-450 euro. Wie zal het zeggen?
Gamen is op zich een dure hobby. Maar ik zelf zou, als ik een 1080 had niet zo snel naar een TI variant gaan. Ik heb op dit moment een 980 en een 144hz g-sync scherm. Ik "Moet" dus wel een Nvidia. En ik wil een hoge FPS. voor mij is de 1080TI een super interessante kaart. EN ik denk voor veel meer mensen is dat zo.
Maar toch doe ik geen pre-order. Ik wacht af op een aantal benches.
EN heeeeeeeel misschien wahct ik deze gewoon nog ff af en ga ik voor de 1180TI dan. en ja dan zijn we zo weer anderhalf jaar verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Ooit had ik een 9800gtx of iets in die richting 9800ti? Van EVGA, tijdens het gamen lieten de koelblokjes los (die zaten vast met een soort lijm). Dat zag ik toen de pc ineens uitviel en de kaart bekeek.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ja, het zit EVGA niet echt mee.

Ik zelf wil in mijn nieuwe build zwart / metallic toepassen. Mobo wordt een ROG Hero, ik denk dus dat de grafische kaart ook maar een ROG wordt. Teveel videokaarten die een kleurbepaling hebben, en dus enkel bruikbaar zijn in builds met die kleuren. Voor mij vallen Pallit, Gainward en MSI sowieso al af. Sowieso vind ik het jammer dat Asus geen AIO graka's heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 21:53

ABD

Fleximex schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:31:
[...]

Je kan al een KFA2 GTX1080 voor €499 krijgen. Dat is overigens wel dat model waarbij de fans (op lage snelheid) doordraaien in idle; ik weet niet of dat hoorbaar is en of dat inmiddels gefixt is met een firmware update. Ik heb overigens niet de indruk dat mensen zich storen dat die fans altijd aanstaan; ik heb er niemand over zien zeuren i.t.t. b.v. coilwhine wat sommige kaarten van elk merk hebben.

Een upgrade van GTX1070 naar een 1080 of van een 1080 naar een 1080Ti doe je normaliter alleen als je last hebt van framedrops. Je snapt het vanzelf als je een mooie 4K monitor hebt en je het geld kan missen.

Tenzij je alleen AMD wilt hebben, lijkt mij wachten op Vega niet zoveel zin te hebben, want Nvidia is de prijzen naar beneden aan het bijstellen na de release van de 1080Ti. Althans, als je nu een nieuwe kaart wilt hebben. Daarbij komt dat je weet wat je aan de 10xx serie hebt; de performance is goed, het verbruik is goed , de leverbaarheid is goed en de duurzaamheid is, op de kaarten van EVGA na, in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ABD schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:46:
[...]
Je kan al een KFA2 GTX1080 voor €499 krijgen. Dat is overigens wel dat model waarbij de fans (op lage snelheid) doordraaien in idle; ik weet niet of dat hoorbaar is en of dat inmiddels gefixt is met een firmware update. Ik heb overigens niet de indruk dat mensen zich storen dat die fans altijd aanstaan; ik heb er niemand over zien zeuren i.t.t. b.v. coilwhine wat sommige kaarten van elk merk hebben.
Mijn Palit staat op dit moment niet te draaien, ondanks dat ik een (oudere) game open heb staan die in 2006 wel een zware game was (zeker met de instellingen waar ie nu op staat), maar ik heb wel gewoon nog het geluid van de casefans (en de fans op het rad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

* Kuusj mag zich eindelijk officieel in het GTX1xxx kamp melden
En wel met een MSI GTX1080 Gaming X :P

Ik ben het zat dat ik settings hard moet terugzetten met een GTX970, en hoop dat ik dit met een GTX1080 op 1080P 75Hz niet meer hoef te doen, anders gaat hij weer weg.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kuusj98 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:19:
Ik ben het zat dat ik settings hard moet terugzetten met een GTX970, en hoop dat ik dit met een GTX1080 op 1080P 75Hz niet meer hoef te doen, anders gaat hij weer weg.
Daar heb je reviews voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Paprika schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:16:
[...]

Daar heb je reviews voor...
Volgens reviews zou het geen probleem zijn, dus dan gaan we daar ook vanuit. Was overigens ook meer cynisch bedoeld dan wat anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 12:21
Help!!!! schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:31:
^
Precies dat. Hoe krijg je het voor elkaar om het dit te filmen.... 8)7
Anders lees je even wat eronder staat? Hij had boot problemen, niks werkte. Hij wist al dat er iets goed mis was in zijn pc, vandaar de camera. En als hij na dit filmen opnieuw boot gaat de fik er mogelijk gewoon weer in hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 21:17

Nemesizz

Untouchable

Santee schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:05:
[...]

Anders lees je even wat eronder staat? Hij had boot problemen, niks werkte. Hij wist al dat er iets goed mis was in zijn pc, vandaar de camera. En als hij na dit filmen opnieuw boot gaat de fik er mogelijk gewoon weer in hoor ;)
Las die beschrijving bij de video en had zoiets van.... "wat een dom varken" (ik beledig niet snel personen, maar als je zoiets doet...). Dat ding zou dus al een keer in de fik zijn gevlogen..."maar nee wacht, laten we de PC nóg een keer aanzetten om het te filmen" 8)7 Met het risico dat je al je andere onderdelen ook om zeep helpt |:(

Dan heeft die waarschijnlijk ook wel een bagger voeding, ik heb ook wel een gehad dat er iets doorbrande (Radeon 9600 Pro...), maar dan was het vuur, veel rook, > PC meteen uit vanwege de beveiliging in de voeding.

Heb ook een keer een kaart gehad waarvan ik niet wist of die goed was, dus in een test PC, maar ding ging meteen in de beveiliging (kortsluiting beveiliging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Door m'n tabbladen chaos heb ik mijn vraag op de verkeerde plaats gesteld, dus ik verplaats het even naar hier. Het gaat wel niet om een 10XX maar ik zal het oude GTX6XX topic niet opnieuw leven in blazen gezien de oplossing niet per se serie afhankelijk is.

Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:49:
Ik heb een Palit GeForce GTX 670 JETSTREAM van iemand overgenomen maar wanneer ik een spel speel zoals Far Cry 3 dan valt mijn pc op een gegeven moment opeens uit (nog voordat ik daadwerkelijk kan spelen, ook bij benchmark). Hoe kan ik testen waar dit aan ligt? Of de videokaart niet slecht is.

Dit is mijn setup (ja ik weet het, een heel erg oud beestje ;) )
Asus P5K-VM
8GB PC2-6400
E8600
ZM600HP voeding (oud maar niet veel gebruikt. Zag er niet verkeerd uit toen ik hem open heb gehad)
128GB Samsung 830 SSD

Ik weet dat het bij zo'n oud systeem ook aan een ander component kan liggen, maar ik wil graag uitsluiten dat het de videokaart is.
Kaap schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:10:
1. Steek je vorige videokaart, of een andere, terug, is het probleem dan opgelost? Zo ja, videokaart
2. Zo nee, is het echt met elk spel of willekeurig?

De PSU zou voldoende moeten zijn.
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:26:
[...]

Oude videokaart was een 8800gt, ik denk niet dat ik daar ver mee kom met dat spel :) Of kan ik anders een of andere stresstest doen om de kaart te testen (beide kaarten dan)? Het is overigens ook een schone verse installatie van Windows 10

Ik kan eventueel wel vragen of ik bij een vriend mijn kaart in zijn systeem kan testen. Weet alleen niet of hij dit wel wil (ivm drivers enzo die dan geïnstalleerd moeten worden, hij heeft zelf een HD7850)

Ik kan niet ergens uitlezen in een log file wat de reden was dat de pc uit ging? Ik had dit ook al in het Windows 10 topic gevraagd, maar nog geen reactie: Ik_ben_Mark3 in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
-The_Mask- schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:27:
@Kaap Waarom denk je dat de voeding voldoende is. Een FSP Epsilon van een paar jaar oud is zelden voldoende door defecte elco's.
Ik kan de voeding wel opnieuw openmaken om de elco's te bekijken. Maar als deze nog in orde zijn (wat ik verwacht) wat kan ik dan het beste doen? Om te beginnen op een of andere manier uitlezen wat Windows zegt wat er allemaal mis ging? Met WinDBG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar woon je?

Serieuze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Eindhoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar kom ik de komende tijd helaas niet langs, anders had je een GTX680 kunnen lenen om daarmee te testen (Utrecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Paprika schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:32:
Daar kom ik de komende tijd helaas niet langs, anders had je een GTX680 kunnen lenen om daarmee te testen (Utrecht).
Ah ik kan natuurlijk ook even met een videokaart van een vriend testen natuurlijk (HD7850 in dit geval).
Dan hang ik er wel even een extra schijf bij met een nieuwe Windows installatie waarmee ik beide videokaarten ga testen. (Geen zin om mijn huidige os te vervuilen met verschillende drivers)
Hoe zou ik dit het handigste kunnen testen? Is er hier een handige stresstester of iets voor? En kan ik dan ook iets instellen/installeren die een log bijhoudt met nuttige info (temperaturen, voltages, geen idee wat er allemaal gemeten kan worden. Ik denk dat ik dan ook meteen mijn geheugen en cpu moet mee meten)

En bedankt trouwens dat je wilt helpen met je eigen GTX680 kaart!

[ Voor 3% gewijzigd door Markos op 07-03-2017 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GPU-Z.

Uit de topicstart... :+

GPU-Z - Voor het uitlezen van de specificaties en monitoren van je videokaart.
FurMark - Voornamelijk bedoelt voor het testen van je GPU onder een zware workload

[ Voor 95% gewijzigd door Paprika op 07-03-2017 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Nieuwe game-ready driver van nVidia: verprutst compleet de snelheid bij het minen van digitale coins. Nu 42MH/s waar ik met de oude driver 53MH/s haalde. Kaart trekt ook maar de helft van het vermogen en de clock blijft steken op maar 1600Mhz :( Zeker moedwillig bepaalde hashing performance van de GTX1070/1080 chips naar de grond in werken om meer 1080Ti's te kunnen slijten :+

Nu nog de oudere driver vinden, want ik kan wel zonder Ansel en DSR in 1 spel :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Paprika schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:05:
GPU-Z.

Uit de topicstart... :+

GPU-Z - Voor het uitlezen van de specificaties en monitoren van je videokaart.
FurMark - Voornamelijk bedoelt voor het testen van je GPU onder een zware workload
Ik heb ruim 20 minuten FurMark (GPU stress test) laten lopen en hij viel niet uit. Terwijl hij bij Far Cry Primal binnen enkele minuten uitviel (nog voordat ik bij het daadwerkelijke speel gedeelte kwam). Het lijkt me dat het dan niet aan mijn GPU ligt toch?
Ik had met FurMark een screenshot gemaakt alleen staat deze niet in de map screenshots... Dus ik kan hem zo wel opnieuw even laten runnen.
Ik heb ook een log via GPU-Z, ik zal deze even ergens uploaden. Misschien dat hier iets nuttigs in staat. Ik moet alleen even kijken waar ik dit kan uploaden.

edit: De log via GPU-Z tijdens de Stress Test van FurMark:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/8260172/GPU_Bench.txt

[ Voor 7% gewijzigd door Markos op 10-03-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://unigine.com/products/benchmarks/valley/

Draai deze eens een tijd op hoge instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Oké zal ik eens doen. Wat is een tijd? Weer 20 min ofzo? Uur? Uren?

edit: Moet ik misschien ook m'n cpu en ram testen? Want misschien ligt het helemaal niet aan m'n videokaart
@-The_Mask- hieronder, true. Al kwam ik eigenlijk naar dit topic puur om te kijken hoe ik mijn gpu kon testen

[ Voor 28% gewijzigd door Markos op 10-03-2017 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uurtje zou wel wat moeten aangeven als je de tijd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:22:
[...]

Oké zal ik eens doen. Wat is een tijd? Weer 20 min ofzo? Uur? Uren?

edit: Moet ik misschien ook m'n cpu en ram testen? Want misschien ligt het helemaal niet aan m'n videokaart
Misschien eerste even een topic maken voor je vraag, misschien had je dan al antwoord gehad. Misschien heb je het antwoord zelfs al gehad trouwens. Maar dit topic gaat over ervaringen van GTX 10xx kaarten, niet over PC problemen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Paprika schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:28:
Uurtje zou wel wat moeten aangeven als je de tijd hebt.
Oké bij deze benchmark valt de computer ook vrij snel uit (niet 100% uit maar iig geen beeld meer. Monitor geeft aan dat er geen input is maar de computer blijft wel draaien)
Ik ga vanavond m'n kaart in een andere pc testen waarvan ik weet dat die goed is. En aan de hand daarvan zal ik even een topic aanmaken met m'n probleem :)
iig bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Iemand hier een 1080 TI besteld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limitted
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 22:31
Ik ben van plan om hem te halen, alleen zoals the mask al aangeeft is hij nergens beschikbaar. Ook nog niet bij onze duitse buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

Founders edition direct van Nvidia maybe? Zou ik sowieso nooit bestellen.
In nieuws topic lees ik pas april voor custom versies.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
RBN026 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:53:
Hij zou wel de 10e gereleased worden. Ik kan me nog herinneren dat dit 19:00 onze tijd was bij de GTX 1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
-The_Mask- schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:58:
Er is nog niks beschikbaar, dus wat wil je bestellen dan?
Ik heb van de week een mail gehad van Nvidia voor een pre order dus ik had verwacht dat het al kon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Jezus, de MSI GTX 1080 Gaming X is gezakt naar 539,- bij Megekko. Zijn non-X broertje staat op 512,-

Wel heel verleidelijk om gewoon die kaart te pakken. Ik game op 1440P/60hz en wil dit weekend, komende week mijn nieuwe systeem wel echt gaan bestellen. Die MSI pakken of een 1080 TI FE :? Vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon m
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-07-2024
Kaap schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 17:47:
Jezus, de MSI GTX 1080 Gaming X is gezakt naar 539,- bij Megekko. Zijn non-X broertje staat op 512,-

Wel heel verleidelijk om gewoon die kaart te pakken. Ik game op 1440P/60hz en wil dit weekend, komende week mijn nieuwe systeem wel echt gaan bestellen. Die MSI pakken of een 1080 TI FE :? Vinden jullie?
Wachten op de 1080Ti custom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

mprkooij schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 17:36:
[...]

Hij zou wel de 10e gereleased worden. Ik kan me nog herinneren dat dit 19:00 onze tijd was bij de GTX 1080.
Las bij minimaal 1 maar volgensmij meerdere reviews dat custom versie pas in april komen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon m
Help!!!! schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 18:16:
[...]

Las bij minimaal 1 maar volgensmij meerdere reviews dat custom versie pas in april komen.
Eind maart lees ik merendeels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Het loont zich wel om een GTX1080 over de GTX1070 te overwegen. De MSI Gaming kost 512 euro en is daarmee ongeveer op hetzelfde niveau als een Gainward GTX1070 GLH.
De EVGA 1070 FTW kost ook al 479 euro...dan liever 45 euro extra voor een GTX 1080....Ik hoop dat de GTX 1070 dan ook nog omlaag gaat.

Ik had ergens opgevangen dat om 19:00 vanavond (over 5 minuten dus) de EVGA GTX 1080Ti FTW3 aangekondigd wordt. Maar ff volgen dan.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
Ik heb een prijsalert voor de variant die ik wil geactiveerd in de pricewatch. Hopelijk niet te afwijkend van de genoemde 839... Ik ga vooralsnog voor de EVGA.

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy4ever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 21:18
Dacht dat de custom 1080 ti kaarten er juist waren rond deze tijd, maar helaas, alleen de FE editions. :(

Ps. ze zijn al te koop op amazon de en azerty zo te zien. :| (FE)

[ Voor 4% gewijzigd door Crazy4ever op 10-03-2017 19:45 ]

AMD Ryzen 7 7800X3D | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | 64GB 6000Mhz RAM | Samsung CRG49"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Wat is het verschil tussen een Nvidia FE en een Asus FE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garantie afhandeling via <vul in merk>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Deze maand ergens, ga zeker halen!! Oude windows 7 systeem kan dan weg

[ Voor 24% gewijzigd door A87 op 10-03-2017 21:26 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Deathchant schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 18:55:
Het loont zich wel om een GTX1080 over de GTX1070 te overwegen. De MSI Gaming kost 512 euro en is daarmee ongeveer op hetzelfde niveau als een Gainward GTX1070 GLH.
De EVGA 1070 FTW kost ook al 479 euro...dan liever 45 euro extra voor een GTX 1080....Ik hoop dat de GTX 1070 dan ook nog omlaag gaat.

Ik had ergens opgevangen dat om 19:00 vanavond (over 5 minuten dus) de EVGA GTX 1080Ti FTW3 aangekondigd wordt. Maar ff volgen dan.
Het loont ook om een 1080ti te overwegen, knal er maar 30-45% meer prestaties bij op 2/4k.
Die 300 euro extra valt dan ook nog te overzien, imo.. 35% sneller is echt een wereld van verschil. Dat is het verschil tussen een gtx 580 en 680.

Het is het verschil tussen 2 generaties GPU's aan performance :P

[ Voor 14% gewijzigd door A87 op 10-03-2017 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon m
1080 Ti is momenteel ook verkrijgbaar bij de Mediamarkt in Duitsland voor 819 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
A87 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 21:27:
Het is het verschil tussen 2 generaties GPU's aan performance :P
Nou dat ook weer niet... :+

GTX 980 (398mm2) --> GTX 1080 (314mm2): +66,67% performance
GTX 980 Ti (601mm2) --> GTX 1080 Ti (471mm2): +75,44% performance
1440p, TUP

[ Voor 14% gewijzigd door Paprika op 10-03-2017 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
De GTX1080 Ti is nu beschikbaar bij Azerty van verschillende partners. €829,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Ramon m schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 21:45:
1080 Ti is momenteel ook verkrijgbaar bij de Mediamarkt in Duitsland voor 819 euro.
lol ga je er heen rijden? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon m
A87 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 23:01:
[...]

lol ga je er heen rijden? :o
Voor mij is het 40 min rijden. Echter koop ik dan gelijk een stel cadeaukaarten in Nederland van de Mediamarkt ( Nederlandse kaarten zijn daar geldig) door dat ik ze onder de waarde inkoop her en der kan ik hem rond de 700 euro wel krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Ramon m schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 23:02:
[...]

Voor mij is het 40 min rijden. Echter koop ik dan gelijk een stel cadeaukaarten in Nederland van de Mediamarkt ( Nederlandse kaarten zijn daar geldig) door dat ik ze onder de waarde inkoop her en der kan ik hem rond de 700 euro wel krijgen :)
Cheater!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Iemand de Founders Edition 1080Ti al besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Jaja bedankt postbode :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UeMJd9E.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-- verkeerde topic :)

[ Voor 93% gewijzigd door SmokingCrop op 15-03-2017 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Laat ff weten wat je bevindingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik wil misschien voor een 1080 gaan. Maar ik heb een aantal vragen:

Je moest destijds een update van je moederbord uitvoeren om deze kaarten goed te laten draaien ik weet niet of ik het goed heb, correct me if i'm wrong.

Is het verstandig om voor evga te gaan mede door het probleem met thermal pads ? Ik ga dit zelf niet aan brengen. Daarnaast las ik dat mensen nog steeds problemen hebben nadat ze het vervangen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:11
Al die berichten over de GTX 1080Ti ... Het maakt mij (stiekem) een beetje jaloers, maar ik ben nog steeds héél blij met mijn Palit GeForce GTX 1080 GameRock hoor. O+

Ben benieuwd naar de resultaten! Show me them benchmarks and numbers, baby! 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Yonix op 16-03-2017 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lennox-06 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:22:
Is het verstandig om voor evga te gaan mede door het probleem met thermal pads ? Ik ga dit zelf niet aan brengen. Daarnaast las ik dat mensen nog steeds problemen hebben nadat ze het vervangen hadden.
EVGA is veel te duur op dit moment om überhaupt in je keuze mee te nemen.

http://www.sicomputers.nl...8g-oc-8192-mb-gddr5x.html
Yonix schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:29:
Al die berichten over de GTX 1080Ti ... Het maakt mij (stiekem) een beetje jaloers, maar ik ben nog steeds héél blij met mijn Palit GeForce GTX 1080 GameRock hoor. O+
Ik ook, weliswaar een vervangend exemplaar maar hij doet het net zo goed als de oude :+. Wat betreft de GTX 1080Ti maak ik me weinig zorgen, want ik speel op dit moment voornamelijk een spel waarbij het GPU gebruik op nog geen 20% zit met 1440p/165Hz 8)7 en tijdens lan events met wat vrienden hebben 2 anderen ook een GTX 1080 en de rest zijn niet bepaald krachtige laptops, dus ook dan is GFX niet het probleem zeg maar. :+

Soms speel ik nog wel wat singleplayer games tussendoor (GTA5/Witcher/Dark Souls 3 etc die ik nog moest inhalen), maar dat gaat allemaal prima.

[ Voor 47% gewijzigd door Paprika op 16-03-2017 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Paprika schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:52:
[...]

EVGA is veel te duur op dit moment om überhaupt in je keuze mee te nemen.

http://www.sicomputers.nl...8g-oc-8192-mb-gddr5x.html
hoe zit het met de moederbord problemen ? zal alles correct werken zodra ik de 1080 erin steek ? ik ga sowieso voor 2e hands. ik ga geen nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lennox-06 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:54:
[...]
hoe zit het met de moederbord problemen ? zal alles correct werken zodra ik de 1080 erin steek ? ik ga sowieso voor 2e hands. ik ga geen nieuwe kopen.
Zelf nergens last van gehad bij de pcs die ik in elkaar heb gezet het afgelopen jaar (P67, H77, Z77, Z97 chipsets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

1080ti zojuist binnen

http://www.3dmark.com/3dm/18706036? (3dmark FIRESTRIKE)
http://www.3dmark.com/3dm/18706283? }:O (3dmark nieuwste)

[ Voor 25% gewijzigd door A87 op 19-03-2017 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
Ik heb inmiddels een EVGA GTX1080 ti.Mooie upgrade zeg tov van mn GTX 980 ti, en dit met mn ouwe socket 1366 Xeon W3690 (wel @4400 mhz). 100 fps op 3440 X 1440 is nu haalbaar waar de GTX980 ti eerder rond de 50-60 fps zat in veel spellen.

Ook al wat overgeklokt, core + 125 mhz (+ power limit maxed out) en fanspeed profiel handmatig aangepast in afterburner. Tussen de 60-70% is nodig om hem onder de 82 C te houden, dat valt nog mee kwa geluid en boost daarmee stabiel op 1950 mhz. Dat lijkt me wel genoeg eerst.

Ik hou de EVGA step-up nog wel in de gaten komende maanden, maar ben met deze founders edition zeker tevreden mocht daar daar geen SC/FTW voorbij komen.

anathema

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 16:19
Kan niet wachten tot Palit met z'n 3rd party designs komt van de 1080 Ti. Altijd heel tevreden over mijn GTX 1070 GameRock, die ik net verkocht heb :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchRookie007
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 21:36
Jammer Nvidia dat je niet de 1080TI 100 euro duurder heb gemaakt ipv de 1080 100 euro goedkoper te maken. Nu voelen vele 1080 eigenaars zich genaaid omdat ze plotsklaps een kaart (waarvoor ze veel betaald hebben) hebben die van de een op de andere dag tweedehands ook minder waard is. Zo denk ik erover om de 1080 die ik nu heb maar niet te verkopen. En in de toekomst een 2e bij te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
DutchRookie007 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:22:
Jammer Nvidia dat je niet de 1080TI 100 euro duurder heb gemaakt ipv de 1080 100 euro goedkoper te maken. Nu voelen vele 1080 eigenaars zich genaaid omdat ze plotsklaps een kaart (waarvoor ze veel betaald hebben) hebben die van de een op de andere dag tweedehands ook minder waard is. Zo denk ik erover om de 1080 die ik nu heb maar niet te verkopen. En in de toekomst een 2e bij te kopen.
toen je de volle pond betaalde voor de 1080 voelde je niet genaaid ?. de prijzen van de '80's zijn altijd naai prijzen in mijn optiek, als ik naar de '70/'80 performance/price kijk. Dit jaar was de prijs van de '70 ook een aardige naaiprijs moet ik zeggen. maar jah, dat is allemaal persoonlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 20-03-2017 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchRookie007
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 21:36
lennox-06 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:28:
[...]

toen je de volle pond betaalde voor de 1080 voelde je niet genaaid ?. de prijzen van de '80's zijn altijd naai prijzen in mijn optiek, als ik naar de '70/'80 performance/price kijk. Dit jaar was de prijs van de '70 ook een aardige naaiprijs moet ik zeggen. maar jah, dat is allemaal persoonlijk.
In principe zijn de 1080 eigenaren dus dubbel genaaid door Nvidia.... 😣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
DutchRookie007 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:40:
[...]

In principe zijn de 1080 eigenaren dus dubbel genaaid door Nvidia.... 😣
daarom zal je mij nooit een nieuwe videokaart zien kopen, wacht altijd de 2e hands markt van de Ti's af. zo rond de 350 euro. voor mij mag een videokaart nooit meer dan een console kosten.

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 20-03-2017 11:48 ]

Pagina: 1 ... 32 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de GTX 10XX. Prijzen hebben daar weinig mee te maken.