nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen

Pagina: 1 ... 31 ... 41 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wie heeft er zin om 1 of 2 CUDA gpu render benchmarkjes te draaien op een 10xx gpu?

Men draait altijd OpenCL luxmark bij reviews omdat je daarmee ook met AMD kunt vergelijken, en de octane benchmark draait niet op pascal vooralsnog, los van dat deze niet zo bekend is bij reviewers. Van de Pascal 10xx gpu's mis ik dus wat real life vergelijkingsmateriaal als het op CUDA render performance aankomt. (Het is jammer dat er geen self-contained mental ray/vray rt/redshift/fstorm/etc benchmarks zijn maarja)

Los van de 1060,70 en 80 & titan zou ik ook bijv. graag iemand met een 1050 ti willen zien. :)

Benchmark #1: Amd Ryzen Blender render benchmark in gpu modus:

1. Download blender
2. Download de Ryzen file van AMD
3. Install blender en open de amd .blend file.
4. (links boven) File>user preferences>system en dan bij "compute device" CUDA selecteren en de juiste gpu of gpu's kiezen > "save user settings" en sluit de preferences
5. (nu naar rechts op het scherm) selecteer bij "Device" "GPU Compute" ipv "cpu"
6. Stel de "render" samples in op 150 (staat default op 200)
7. Stel onder "tiles" de X en Y elk in op 400 (staan default op 32)
8. klik rechtsbovenaan "render" en noteer de tijd als hij klaar is. Voor het idee, m'n 780ti zit op 10,9 seconden, 2 stuks op 6,9 sec.

Benchmark #2: Arion cuda render benchmark

1. Download de Arion Benchmark: https://ufile.io/87eb5 (ik heb de originele files van de makers (achter registratiewall) alleen ontdaan van de x32 executables etc en weer ingezipt geupload naar uploadfiles.io)
2. extract en run "arionbench_64_hardware.bat"
3. Er verschijnt na een tijdje een plaatje, noteer de "tijd" en de "score". Hij pakt standaard alle gpu's, 2x 780ti = 1m5sec / score 4556

Elke app is weer anders maar desalniettemin interessant imho.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Blender: 6.17sec

Afbeeldingslocatie: http://fizion.nl/zooi/render.png

Dat is 2x een hele verse EVGA GTX1070 SC ATC 3.0. Nu denk ik niet van belang maar CPU is hier nog een i7 950.

Leuker om te renderen ( 99 seconden, 512x512 tiles ):

Afbeeldingslocatie: http://fizion.nl/zooi/bmw.png

Edit

Ik heb nog even de test gedaan van blenchmark.com en dan kom ik op 29 seconden, dat is sowieso een interessante test omdat er ook veel resultaten op die site staan. De 1050Ti staat bijvoorbeeld op zo'n 90/95 seconden).

[ Voor 51% gewijzigd door OzBoz op 01-01-2017 12:11 ]

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
maratropa schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 17:14:
Wie heeft er zin om 1 of 2 CUDA gpu render benchmarkjes te draaien op een 10xx gpu?

Men draait altijd OpenCL luxmark bij reviews omdat je daarmee ook met AMD kunt vergelijken, en de octane benchmark draait niet op pascal vooralsnog, los van dat deze niet zo bekend is bij reviewers. Van de Pascal 10xx gpu's mis ik dus wat real life vergelijkingsmateriaal als het op CUDA render performance aankomt. (Het is jammer dat er geen self-contained mental ray/vray rt/redshift/fstorm/etc benchmarks zijn maarja)

Los van de 1060,70 en 80 & titan zou ik ook bijv. graag iemand met een 1050 ti willen zien. :)

1. Download blender
4. (links boven) File>user preferences>system en dan bij "compute device" CUDA selecteren en de juiste gpu of gpu's kiezen > "save user settings" en sluit de preferences
5. (nu naar rechts op het scherm) selecteer bij "Device" "GPU Compute" ipv "cpu"
8. klik rechtsbovenaan "render" en noteer de tijd als hij klaar is. Voor het idee, m'n 780ti zit op 10,9 seconden, 2 stuks op 6,9 sec.

Benchmark #2: Arion cuda render benchmark

1. Download de Arion Benchmark: https://ufile.io/87eb5 (ik heb de originele files van de makers (achter registratiewall) alleen ontdaan van de x32 executables etc en weer ingezipt geupload naar uploadfiles.io)
2. extract en run "arionbench_64_hardware.bat"
3. Er verschijnt na een tijdje een plaatje, noteer de "tijd" en de "score". Hij pakt standaard alle gpu's, 2x 780ti = 1m5sec / score 4556

Elke app is weer anders maar desalniettemin interessant imho.
Blender: 7.19 secondes
ArionBench: 4226.25 1m10s

Titan X op 2033/11200

[ Voor 4% gewijzigd door ECP0WERS op 01-01-2017 11:27 ]

AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D| Gigabyte GeForce RTX 5070Ti | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD | Fractal Design Terra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
Vinden jullie het nuttig om een upgrade te overwegen?

Huidige kaart: 980Ti van MSI
Nieuwe kaart: Twijfelen tussen een 1070 of 1080?

Resolutie: 1440p

Als ik de reviews zie, zie ik weinig reden maar:

Ik heb in sommige huidige games toch een keertje last, Atilla total war bv (Weet niet of iemand het hier speelt). Ik had altijd gedacht dat ik dat spel op 1440p op extreme kon spelen, maar precies dus niet. Ik haal dan ruim onder de 60 fps. Best vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Niet online
Lyca schreef op zondag 1 januari 2017 @ 11:23:
Vinden jullie het nuttig om een upgrade te overwegen?

Huidige kaart: 980Ti van MSI
Nieuwe kaart: Twijfelen tussen een 1070 of 1080?

Resolutie: 1440p

Als ik de reviews zie, zie ik weinig reden maar:

Ik heb in sommige huidige games toch een keertje last, Atilla total war bv (Weet niet of iemand het hier speelt). Ik had altijd gedacht dat ik dat spel op 1440p op extreme kon spelen, maar precies dus niet. Ik haal dan ruim onder de 60 fps. Best vervelend.
Van GTX980Ti naar 1070 is een sidegrade. Deze kaarten gaan gelijk op en is het sowieso niet waard. Je zou kunnen overwegen de 980Ti te overklokken en zo 10-15% winst te boeken. Zo zit je qua prestaties tussen de 1070 en 1080.

De 1080 is het ook eigenlijk niet waard voor je. Deze bied een kleine 20% prestaties meer maar gaat je ook een kleine 250-300€ kosten. Dat lijkt het mij persoonlijk niet waard. Tevens kom je er met een stevige overklok aardig in de buurt :)

Nu is misschien Atilla wel een beetje een slecht voorbeeld. Het spel werkt zoals ik me kan herinneren van Total War: Rome II nog steeds niet lekker met multi-core CPUs. Wellicht dat je een klein overzicht kan posten van de rest van je systeem? Denk dat je in menig spel misschien wel tegen een CPU bottleneck aanloopt.
McFastFood schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:30:
Eergister de knoop doorgehakt en een pricewatch: Palit GeForce GTX 1070 Super JetStream 8GB gekocht.
Vandaag nieuwste BIOS er op gedaan en 3DMark Time spy en Firestrike gedraaid.

Timespy:

[afbeelding]photoupload
Hier wat vergelijkingsmateriaal :)

http://www.3dmark.com/spy/544082

[ Voor 30% gewijzigd door ECP0WERS op 01-01-2017 11:36 ]

AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D| Gigabyte GeForce RTX 5070Ti | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD | Fractal Design Terra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Niet online
Right back at ya :)

van m'n huidige systeem:
http://www.3dmark.com/spy/939708

En m'n systeem voor deze:
http://www.3dmark.com/spy/846950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
En hier ook nog 1 met i5 4670K met gamerock 1070

http://www.3dmark.com/3dm/15667896

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Nice! Voor mijn gevoel speelt dan de CPU ook een aardige rol met die 3DMark score want ik vind het eigenlijk apart dat 2x 1070 sneller is dan je Titan X Pascal met de render testjes op GPU. Alhoewel, 2x 1070 heeft wel meer cores. Dus zal dat hem wel zijn. Wat dat betreft schaalt het dan goed voor relatief weinig geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Niet online
OzBoz schreef op zondag 1 januari 2017 @ 12:15:
[...]

Nice! Voor mijn gevoel speelt dan de CPU ook een aardige rol met die 3DMark score want ik vind het eigenlijk apart dat 2x 1070 sneller is dan je Titan X Pascal met de render testjes op GPU. Alhoewel, 2x 1070 heeft wel meer cores. Dus zal dat hem wel zijn. Wat dat betreft schaalt het dan goed voor relatief weinig geld..
Klopt helemaal! 1070 SLi is zeker een goede keus prijs/prestatie, alleen moet je wel heel zeker weten dat je games het ook ondersteunen. Dat is dan ook de reden dat ik van Fury X CF ben afgestapt. En wat je zegt, de CPU score telt ook ontzettend mee in 3DMark. Alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat als ik jou was ik nog wel zo'n 6core Xeon op de kop zou tikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:33
Lyca schreef op zondag 1 januari 2017 @ 11:23:

Dat komt toch ook uit de benchmarks als je bij wat reviews en youtube vids kijkt? Maar het is inderdaad je processor die het limiteert omdat ze bij Total War gewoon multi-core niet onder de knie hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Fleximex op 01-01-2017 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

ECP0WERS schreef op zondag 1 januari 2017 @ 12:28:
Alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat als ik jou was ik nog wel zo'n 6core Xeon op de kop zou tikken :)
Daar heb ik ook naar zitten kijken, die kun je 2e hands voor €100 op de kop tikken ofzo. Aan de andere kant wordt de CPU nu maar weinig gebruikt en is het een beetje de vraag of ik er wat mee opschiet of beter kan kijken naar wat nieuwer innerlijk voor de PC.

Gamen doe ik verder niet heel veel maar BF4/Assetto Corsa/FarCry Primal/Project Cars draaien allemaal wel ongekend smooth met achterlijk hoge settings. Assetto Corsa en Project Cars zijn ook wel happig op CPU dus wat dat betreft misschien niet gek.

Die 2x 1070 waren 'kerstkaarten' voor mij van een oud collega die me een beetje wilde helpen gezien mijn huidige situatie en plannen qua werk. Ook echt gigantisch blij mee want waar ik eerder 15 minuten nodig had om ff iets te renderen kan ik nu gewoon continu in een paar seconden zien of het de goede kant op gaat met materialen en licht. Dus ben weer met een blij bek aan het klooien met 3D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Niet online
OzBoz schreef op zondag 1 januari 2017 @ 13:58:
[...]

Daar heb ik ook naar zitten kijken, die kun je 2e hands voor €100 op de kop tikken ofzo. Aan de andere kant wordt de CPU nu maar weinig gebruikt en is het een beetje de vraag of ik er wat mee opschiet of beter kan kijken naar wat nieuwer innerlijk voor de PC.

Gamen doe ik verder niet heel veel maar BF4/Assetto Corsa/FarCry Primal/Project Cars draaien allemaal wel ongekend smooth met achterlijk hoge settings. Assetto Corsa en Project Cars zijn ook wel happig op CPU dus wat dat betreft misschien niet gek.

Die 2x 1070 waren 'kerstkaarten' voor mij van een oud collega die me een beetje wilde helpen gezien mijn huidige situatie en plannen qua werk. Ook echt gigantisch blij mee want waar ik eerder 15 minuten nodig had om ff iets te renderen kan ik nu gewoon continu in een paar seconden zien of het de goede kant op gaat met materialen en licht. Dus ben weer met een blij bek aan het klooien met 3D :)
Net even op eBay zitten browsen, maar de X5650 kan je al hebben voor rond de 50€. Ik denk voor de werkzaamheden die je doet het echt nog wel nuttig kan zijn. Zeker als CUDA niet ondersteund wordt. Zelf ook een X5650 op 4.5GHz gehad en een X5670 op 4.7GHz, maar deze geven in 3DMark bijvoorbeeld wel een hogere score dan mijn voormalige 6700k op 4.8GHz. Ik denk dat dat je systeem echt af zou maken :) Zelfs een paar honderd MHz meer zou meer performance uit je 1070 SLi kunnen halen.

Welke 1070's gebruik je trouwens? Zijn lekker geklokt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 19:16

(...)
Blender Ryzen cuda render, op GTX1050 (niet ti) in Linux: 23,75 seconden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

ECP0WERS schreef op zondag 1 januari 2017 @ 17:59:
Welke 1070's gebruik je trouwens? Zijn lekker geklokt :)
Ik heb de EVGA ACT3.0 SC. Mocht het zelf weten maar had deze genomen omdat ze maar 1x 8pins aansluiting nodig hadden en wat minder dik waren dan sommige anderen. Ze liggen bij dit moederbord namelijk vrijwel tegen elkaar aan.

Ze schijnen trouwens slecht over te klokken te zijn maar ik vind het nogal meevallen. Had dat eigenlijk alleen geprobeerd omdat je die software er zo ongeveer bij krijgt tegenwoordig. Maar van wat ik lees moet je ze voor het overclocken niet kopen. Standaard loopt de SC natuurlijk al harder met zelfde hardware dan de gewone. De echte standaard had ik bewust niet genomen omdat het grappig is die ene ventilator maar niet echt slim.

Ben echt geweldig blij met deze kaarten en het is echt zo'n verschil. Zal die processor toch misschien nog eens proberen. Zijn nog wel mensen die me wat willen helpen qua sponsoring. En ik heb nu 24GB aan ram maar heb nog niet het idee dat ik dat vaak nodig heb, de rest van mijn PC loopt eigenlijk ook heerlijk ondanks de leeftijd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
Ik heb hier een Xeon X5675 @4GHz. Die is in multi-core toepassingen gewoon sneller dan een 6700k. Ik kwam van de i7 920 en lang getwijfeld. Het is te zonde dat je moederbord en geheugen ook weg moeten bij een upgrade. En voor gaming is sneller geheugen of een snellere processor dan een 32nm Intel quad core op 4GHz niet nodig. Daarom ben ik heel blij dat Xeons bestaan.

Ik denk dat ik pas upgrade als de i7-9800k (;)) op 7nm er is en dan hetzelfde truucje herhaal en 5 jaar later een 2de hands 7nm Xeon koop zodat het moederbord en het geheugen kan blijven.

Het jammere is dat je dan al weer door 4 videokaarten heen bent. Dure hobby :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
Er is weer een vervolg in het EVGA verhaal. EVGA komt met de FTW2 iCX. Ow men...
https://www.reddit.com/r/..._evga_gtx_1080_ftw2_with/

A.k.a. "We fucked up the FTW (and other ACX3.0 variants) for the 10-series. So thank you all for beta testing our design, for we can now release the variant we should have released in the first place." :+

Nu zijn overigens alleen de thermal pads het probleem. Als je het over ACX3.0 hebt klinkt het al gauw alsof je de heatsink met fans bedoelt. Maar daar is niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Ik twijfel heel erg tussen een 2e hands 970 voor €200 en een 1060-6GB (mini) voor €289
De prestatieverschillen vallen mee maar de ene is 2e hands met garantie en de ander nieuw maar duurder.
Voorlopig blijf ik gamen op 2048x1152, maar die 4GB vs 6GB zet bij mij ook wel vraagtekens op.

Wat als de GTX 970 voor €175 kon kopen.

Ik zoek een most bang for buck ratio, want ik ga eind dit jaar/begin volgend jaar een volledig nieuwe systeem opbouwen. De 1060 mini kan ik eventueel later in een HTPC proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Een tweedehands GTX 970 voor 200 euro? Daar heb je nieuw bijna een RX 470 voor. 150 euro is daarmee een meer realistische prijs voor een tweedehands GTX970.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

-The_Mask- schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:00:
Een tweedehands GTX 970 voor 200 euro? Daar heb je nieuw bijna een RX 470 voor. 150 euro is daarmee een meer realistische prijs voor een tweedehands GTX970.
Psst, zeg dat ook even tegen deze meneer:

V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G

:+

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 21:17

Nemesizz

Untouchable

Kan ook verkoop tactiek zijn, omdat mensen (heel vaak) toch een lager bedrag bieden dan dat je ervoor vraagt.

Dus stel, je bied die GPU te koop en, en hoopt er 150 of 175 euro voor te vangen, zet je hem erop voor 200. Mensen bieden iets lager, beetje onderhandelen (fake ofc 8) ), akkoordje op (noem maar wat) 165 euro, jij hebt dan het bedrag wat je hoopte, en die ander denkt mooi wat van de prijs af gepingeld te hebben.

Zelf zou ik niet zoiets doen (ik heb echt geen verkoop skills :P ), maar zo gaat het met veel dingen vaak wel.

Goed, maar je hebt ook nog mensen die vergeten dat dingen in waarde dalen, helemaal bij PC hardware.
Ik zie soms ook antieke GPU's voorbij komen met een prijs waarvan ik zoiets heb van "oefff... dat je dat nog durft te vragen voor zo'n ding" (ik mag graag tussen 2e hands spul bladeren hier op V&A).

Om toch even ontopic te blijven (GTX 10xx ervaringen immers). Valt me de laatste tijd op dat er een brom uit m'n voeding komt afhankelijk van de belasting van de GPU. Dus geen coilwhine van de GPU zelf, maar echt een soort transformator brom uit de voeding.
Meestal overheerst het game geluid (gelukkig), maar als ik af en toe zonder geluid game valt het wel behoorlijk op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:57
Half december in V&A een msi 970 van 1 jaar oud te koop gezien voor 320,-

Kon het niet laten en heb de koper gevraagd of deze toevallig van goud was, heb er geen antwoord op gekregen :+

Heb de mijne in juni verkocht voor 220, dat was toen een realistische prijs IMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:43
Ben al een tijdje aan het kijken voor een GTX 1080. Heb nog gewacht op de aankondiging van de GTX 1080TI op CES maar deze kwam helaas niet.

Ik vind de Founders veruit de mooiste kaart maar is helaas niet de beste optie. Dan maar de FTW maar alle negatieve verhalen over die kaart brachten mij aan het twijfelen en de overige custom kaarten vind ik eigenlijk niet zo heel mooi.

Nu komt EVGA met FTW2 versies van de 1070 en 1080. Het lijkt mij overduidelijk dat deze is bedoeld om het imago van de kaart weer wat op te krikken. De backplate is aangepast en ik mag aannemen dat de VRM koeling ditmaal direct goed is aangepakt.

http://forums.evga.com/EV...iCX-cooling-m2601671.aspx

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:08
Sinds deze week heb ik ook een KFA2 GTX 1070 EX draaien. Van donderdag om exact te zijn. Gisteren ontdekte ik tijdens het spelen van Diablo 3 dat de er iedere 10 a 15 seconden een ratel uit mijn case kwam. Bij nadere inspectie bleek het te gaan over de fans van de videokaart: ze stopten iedere keer omdat de temperatuur een bepaald punt had bereikt, maar uiteraard steeg dat weer waardoor ze begonnen draaien. Net dat moment dat ze beginnen draaien geven ze een luide ratel.

Heb natuurlijk de kaart uitgehaald om te inspecteren of het niet om een los draadje oid ging, maar dat was niet het geval. Het is puur het opnieuw beginnen draaien. Mijn eerste reactie was contact opnemen met Amazon, waar de kaart vandaan komt. Mijn tweede reactie was misschien helpt een bios update. Dat gezegd zijnde de bios update gedaan en sindsdien is de minimum fanspeed 50%. Hierdoor heb je de luide ratel niet meer, maar wel meer lawaai en een zeer licht hoorbare ratel (je moet er op letten om het te horen).

Amazon heeft me inmiddels aangeboden om een nieuwe kaart op te sturen en na ontvangst deze die ik nu heb terug te sturen. Wat zouden jullie doen? Zou er een inherent probleem zijn met de fans op mijn exemplaar (waardoor ze altijd licht ratelen) of neem ik er genoegen mee met in het achterhoofd dat de nieuwe kaart misschien wel hetzelfde probleem heeft? Op zich wel vreemd dat de ratel niet aanwezig was donderdagavond, maar wel sinds gisterenavond. Is het sop de kolen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Flying schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:40:
Sinds deze week heb ik ook een KFA2 GTX 1070 EX draaien. Van donderdag om exact te zijn. Gisteren ontdekte ik tijdens het spelen van Diablo 3 dat de er iedere 10 a 15 seconden een ratel uit mijn case kwam. Bij nadere inspectie bleek het te gaan over de fans van de videokaart: ze stopten iedere keer omdat de temperatuur een bepaald punt had bereikt, maar uiteraard steeg dat weer waardoor ze begonnen draaien. Net dat moment dat ze beginnen draaien geven ze een luide ratel.

Heb natuurlijk de kaart uitgehaald om te inspecteren of het niet om een los draadje oid ging, maar dat was niet het geval. Het is puur het opnieuw beginnen draaien. Mijn eerste reactie was contact opnemen met Amazon, waar de kaart vandaan komt. Mijn tweede reactie was misschien helpt een bios update. Dat gezegd zijnde de bios update gedaan en sindsdien is de minimum fanspeed 50%. Hierdoor heb je de luide ratel niet meer, maar wel meer lawaai en een zeer licht hoorbare ratel (je moet er op letten om het te horen).

Amazon heeft me inmiddels aangeboden om een nieuwe kaart op te sturen en na ontvangst deze die ik nu heb terug te sturen. Wat zouden jullie doen? Zou er een inherent probleem zijn met de fans op mijn exemplaar (waardoor ze altijd licht ratelen) of neem ik er genoegen mee met in het achterhoofd dat de nieuwe kaart misschien wel hetzelfde probleem heeft? Op zich wel vreemd dat de ratel niet aanwezig was donderdagavond, maar wel sinds gisterenavond. Is het sop de kolen waard?
Als jij niet tevreden mee bent, altijd terug sturen. Amazon is heel relaxed hierover.
Ik heb zelf een 970 van kfa gehad en heeft vergelijkbare fans. Helemaal geen ratels. Mss zijn de lagers in je fans kaduuk. Terugsturen die hap!!

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Tom. C schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:49:
Ben al een tijdje aan het kijken voor een GTX 1080. Heb nog gewacht op de aankondiging van de GTX 1080TI op CES maar deze kwam helaas niet.

Ik vind de Founders veruit de mooiste kaart maar is helaas niet de beste optie. Dan maar de FTW maar alle negatieve verhalen over die kaart brachten mij aan het twijfelen en de overige custom kaarten vind ik eigenlijk niet zo heel mooi.

Nu komt EVGA met FTW2 versies van de 1070 en 1080. Het lijkt mij overduidelijk dat deze is bedoeld om het imago van de kaart weer wat op te krikken. De backplate is aangepast en ik mag aannemen dat de VRM koeling ditmaal direct goed is aangepakt.

http://forums.evga.com/EV...iCX-cooling-m2601671.aspx
Daar kun je wel van uit gaan denk ik ja. Maar zoals ik nu ook geleerd heb. Eerst een review afwachten waar ze de kaart ook uit elkaar halen (+ eventueel met FLIR camera de hitte meten) en inspecteren of het qua thermal pads en heat sink klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het verschil tussen gtx 1080 2.0 versies en de originele versies? Inno3d heeft een x3 en een x4 v2, gigabyte heeft rev 2.0 versies en er zijn vast andere fabrikanten met v2's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 09:09

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:36:
Wat is het verschil tussen gtx 1080 2.0 versies en de originele versies? Inno3d heeft een x3 en een x4 v2, gigabyte heeft rev 2.0 versies en er zijn vast andere fabrikanten met v2's.
Betere koelers en waarschijnlijk ook betere clocks. Evga bijvoorbeeld heeft een nieuwe type koeler ontwikkeld voor al hun v2s ziet er beetje hetzelfde uit maar zit er meer steviger op de kaart zonder flex (aldus jayztwocents)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phntm schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:56:
[...]

Betere koelers en waarschijnlijk ook betere clocks. Evga bijvoorbeeld heeft een nieuwe type koeler ontwikkeld voor al hun v2s ziet er beetje hetzelfde uit maar zit er meer steviger op de kaart zonder flex (aldus jayztwocents)
Maar de inno3d's hebben dezelfde koeler, en lagere kloksnelheden (denk dat die wel voor gaming mode zijn, en niet oc) en de gigabyte's zijn exact hetzelfde volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:03:
[...]

Maar de inno3d's hebben dezelfde koeler, en lagere kloksnelheden (denk dat die wel voor gaming mode zijn, en niet oc) en de gigabyte's zijn exact hetzelfde volgens mij.
Gigabyte komt met Aurus als hun xtreme gaming series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Phntm schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:07:
[...]

Het is Aorus en dat is een subbrand voor alles wat met premium gaming te maken heeft. Dus laptops, moederborden, videokaarten, muizen, toetsenboden, etc.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phntm schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:07:
[...]

Dat wist ik al, maar gigabyte heeft ook gereviseerde gtx1080 kaarten die nog niet onder de Aorus naam vallen zoals deze: http://www.gigabyte.co.nl...uct-page.aspx?pid=6034#kf

Er zijn ook rev 2.0 1060 grafische kaarten van gigabyte.

Dan is er nog deze gtx1080 g1 rock, wat een soort retro kaart lijkt te zijn: http://www.gigabyte.co.nl...uct-page.aspx?pid=5996#kf

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2017 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:43
Vorige maand een mooisysteem samengesteld met 6700k en Asus ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING.

Helaas last van coil whine in Rainbow Six Siege, in 3d mark niet. Het geluid veranderd ook van hooge als ik om me heen kijk in de game.

Zijn er naast RMA nog andere oplossingen? Het is niet dusdanig storend dat ik voor een RMA zal gaan, maar een oplossing zou wel fijn zijn.

Ook even 3D Mark gedraaid, daarover zeer tevreden. Als ik de gpu 50mhz overclock haal ik 7038 als score.

Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/w7yhg93r1/ba93d383_4dbb_4681_b7fb_e8a37402ea2f.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door __xeno__ op 08-01-2017 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 13:02
Net ook maar een 3D Mark test gedaan (TimeSpy 1.0)
http://www.3dmark.com/3dm/17263984

FireStrike Extreme:
http://www.3dmark.com/3dm/17264237

Hierbij heb ik mijn i7 6700K op 4.5 (4 cores) lopen en mijn GTX1080 Inno3D x3 op stock OC.

1. Download blender
Heb de AMD Ryzen Blender uitgevoerd: Time 00:10:80 / Mem: 260.49M / Peak 265.98

[ Voor 91% gewijzigd door Thalaron op 08-01-2017 22:12 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
De pricewatch: KFA2 GeForce GTX 1050 Ti 4GB OC heeft een 192-bits geheugenbus. Is dit een foutje of is ie gewoon zo gemaakt? Want normaal gesproken heeft de 1050 Ti een 128-bits geheugenbus. Hun site doet het niet dus kan niet kijken. Kan er ook geen reviews over vinden. Ben benieuwd hoe snel dat ding is.

Ah, de site doet het nu wel. Hmm, daar staat eerst "KFA2 GeForce® GTX 1050 Ti OC
128-bit DDR5 - DP 1.4, HDMI 2.0b, Dual Link-DVI-D" en bij specifications "Memory Interface Width 192-bit DDR5". 8)7

http://www.kfa2.com/kfa2/...force-gtx-1050-ti-oc.html

[ Voor 29% gewijzigd door chim0 op 10-01-2017 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:21:
Elke GPU is qua specificaties altijd identiek.
Daarom. Als hun videokaarten net zo betrouwbaar zijn als hun specs sheets, dan kan je beter verder kijken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 02:16:
[...]

Daarom. Als hun videokaarten net zo betrouwbaar zijn als hun specs sheets, dan kan je beter verder kijken. :X
Ik denk dat je dan geen één product meer kan kopen. Ik heb zo vaak fabrikanten niet kloppende specificaties zien noemen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de kaart vandaag in me pc gezet is dit de juiste driver http://www.nvidia.com/dow...Results.aspx/103610/en-us.

[ Voor 29% gewijzigd door br00ky op 11-01-2017 19:44 . Reden: adfly link verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:54
Dé kaart???? :) ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het is een waarschijnlijk een spammert, want zijn post had een adfly linkje en zijn bericht is nietszeggend.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchRookie007
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 21:36
schumi1986 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 18:15:
[...]

Half december in V&A een msi 970 van 1 jaar oud te koop gezien voor 320,-

Kon het niet laten en heb de koper gevraagd of deze toevallig van goud was, heb er geen antwoord op gekregen :+

Heb de mijne in juni verkocht voor 220, dat was toen een realistische prijs IMO
Idd belachelijk maar net zo zeer belachelijk om maar 474-500 te bieden voor een 1080....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:50
Flying schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:40:

Misschien een hele stomme vraag, maar is dit alleen bij Diablo 3?
Heb zelf een GTX 1070 FE en speel met regelmaat ook deze game.
Heb geen ratelend geluid, maar hoor wel dat de fans het continue moeilijk hebben (lees meer geluid maken dan anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 09:58
Ik heb de EXOC versie, maar geen ratel te horen. Zelfs niet met open kast. Hier een video van alle fan snelheden. https://www.youtube.com/watch?v=FBFQXksTrgY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:08
De ratel was bij alle games. Inmiddels heb ik een replacement ontvangen van Amazon zonder het probleem. Hiermee lijkt alles dus opgelost te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:56
Iemand die al ervaring heeft met de nieuwe GTX 1050 (Ti) voor laptop en deze ervaring met mij wil delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

ik zit op het moment te azen om mijn GTX 1080 te combineren met een ASUS RoG Swift PG348Q or Acer predator X34A. Mijn 1080 zal het natuurlijk makkelijk aankunnen maar ik vind moeilijk goeie reviews die me duwen in de juiste richting. Mensen hier met zulke monitoren+1080 die hun ervaring kunnen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:55:
[...]

Ik denk dat je dan geen één product meer kan kopen. Ik heb zo vaak fabrikanten niet kloppende specificaties zien noemen.
AMD 4GB i.p.v. 8GB :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee zo bedoel ik het niet. Unlocken van geheugen, shaders, cores of cache vereist handelingen en veranderingen aan het product. Ik bedoel gewoon echt niet kloppende specificaties.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op zondag 15 januari 2017 @ 09:31:
[...]

Nee zo bedoel ik het niet. Unlocken van geheugen, shaders, cores of cache vereist handelingen en veranderingen aan het product. Ik bedoel gewoon echt niet kloppende specificaties.
Weet ik, was ook grapje. Vandaar de smiley. ;) Ik weet ook wel dat je niet zomaar de geheugenbus kan veranderen (zo is die chip nu eenmaal gebouwd). Daarom vond ik het ook zo raar. Maar ik kom zelden foutieve specificaties tegen (tenzij het Chinese crap is) dus ik weet niet naar wie je refereert? Voeding, tja.. dat kennen we wel van de goedkope merken, maar de grote merken kom ik nooit fouten tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
-The_Mask- schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:00:
Helaas, heb ik via PM al twee berichten gehad die mijn aanschafprijs van €170 belachelijk vonden.

Daarentegen heb je al een RX 480 (4GB) voor €231

Ik twijfel heel erg tussen GTX 1060 (1280), RX 480 (4GB) en 2e hands GTX 970.
Het liefst ga ik voor een 2e hands GTX 907, omdat ik dit jaar nog een volledig nieuwe systeem ga opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
seez schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:23:
[...]

Helaas, heb ik via PM al twee berichten gehad die mijn aanschafprijs van €170 belachelijk vonden.
Als iemand je bieding van 170 euro belachelijk vindt dan kun je ze gewoon een linkje geven van een RX 470 review welke qua prestaties en verbruik vergelijkbaar presteert en daarnaast het voordeel heeft van nieuw met garantie en FreeSync. G-sync is immers niet echt een voordeel door de veel duurdere aanschafprijs van een monitor.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
seez schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:23:
[...]

Het liefst ga ik voor een 2e hands GTX 907, omdat ik dit jaar nog een volledig nieuwe systeem ga opbouwen.
Laat het idee van een nieuw systeem incl. GPU los. Een gemiddeld systeem, zeker highend, doe je over het algemeen langer mee dan een GPU. Ik zou vooral kijken naar wat je met de GPU wil doen en hoe lang je hem ongeveer wil gebruiken en daarop je aanschaf afstemmen. Vaak is de GPU niet gelimiteerd aan je systeem, of je moet echt een low midrange of lowend systeem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
Lord_Dain schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:50:
[...]

Laat het idee van een nieuw systeem incl. GPU los. Een gemiddeld systeem, zeker highend, doe je over het algemeen langer mee dan een GPU. Ik zou vooral kijken naar wat je met de GPU wil doen en hoe lang je hem ongeveer wil gebruiken en daarop je aanschaf afstemmen. Vaak is de GPU niet gelimiteerd aan je systeem, of je moet echt een low midrange of lowend systeem hebben.
Dat klopt. Ik heb een i5 3570K @ 4.6GHz uit 2012 en een HD7950 Boost (3GB) uit 2013. Daarvoor zat er een 8800GT. Die 8800GT werd voor de 3570K vergezeld met een Athlon 64 X2 4200+, wat soms voor een flinke bottleneck zorgde. Dat is iets wat ik nu wil voorkomen als ik voor >€500 videokaart ga. Dus na 5 jaar trouwe dienst "RYZt" er een nieuwe VEGAtarisch systeem (of een mooie AiO gekoelde i7 met een dikke TI van het groene kamp)

maar om je vraag te beantwoorden.
Ik wil dit jaar nog op 1080P vooral SQUAD, ARMA3 en de Witcher 3 spelen. Games die in 1080p allemaal lekker moeten draaien met een 970/rx480/1060.

En eind dit jaar/begin volgend jaar serieus overwegen om single card 4K/60FPS setup te kiezen.
Tenzij ik niet meer single ben haha. Geen grapje hoor. In de jaren zonder serieuze relaties heb ik altijd high end machinetjes gehad. De 3570K heeft 2 serieuze relaties meegemaakt en 1 fwb. Ongekend om 4 jaar oude CPU en 3 jaar oude GPU te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
seez schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:24:
[...]
maar om je vraag te beantwoorden.
Ik wil dit jaar nog op 1080P vooral SQUAD, ARMA3 en de Witcher 3 spelen. Games die in 1080p allemaal lekker moeten draaien met een 970/rx480/1060.
Ja precies, ook mijn gedachte. Ik wacht ook ff op de (hopelijk oplaaiende) prijzenoorlog halverwege dit jaar om mijn echte beest van een GPU te kopen. Om toch even te overbruggen heb ik een 'tijdelijke' RX480 gekocht die straks weer weg mag als mijn GPU er straks in kan die ik dit jaar wil aanschaffen en die zal dan een jaartje of 3 mee moeten gaan. Hopelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Zijn er mensen met andere Aftermarket koeler kaarten zoals msi Asus en zotac die een evga hybrid cooler kit hebben gekocht? Dat ding ziet er fantastisch uit en zou er ook 1 graag willen hebben. Zo een koeler lijkt me geweldig voor op elke kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

EVGA Hybrid kit past naar mijn weten alleen op reference kaarten, en ja het werkt echt fantastisch.

V&A aangeboden: GeForce GTX 1080 8GB FE + EVGA 1080 Hybrid kit kopen ?

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Q_7 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:32:
EVGA Hybrid kit past naar mijn weten alleen op reference kaarten, en ja het werkt echt fantastisch.

V&A aangeboden: GeForce GTX 1080 8GB FE + EVGA 1080 Hybrid kit kopen ?
Ik ben tevreden met mij zotac gtx 1080 amp. Een waterkoeler leek me alleen fijn om een keer te proberen en te zien hoe laag m'n temperaturen kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:02
Ik heb sinds een maand een Gigabyte GTX1050 OC (2GB) versie. Ik heb deze gekocht puur voor het spelen van de nieuwe Unreal Tournament en dat doet de kaart verder prima.

Er is echter een tooltje bij geleverd van Gigabyte waarmee je de kaart kan overclocken, maar ik heb nu niet echt het idee dat dit enige performance winst oplevert.

Ik heb de core 150 mhz meer gegeven en het geheugen 750mhz, maar meer of minder lijkt amper tot niets uit te maken.

Iemand hier ervaring mee? Lijkt vooralsnog gewoon een marketing truc of ik doe het verkeerd. :)

(Ik speel het spel overigens op 1600x900 met de fps gelockt op 100 fps max)

[ Voor 13% gewijzigd door Mit-46 op 31-01-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-09 10:24
Mit-46 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:05:
Ik heb sinds een maand een Gigabyte GTX1050 OC (2GB) versie. Ik heb deze gekocht puur voor het spelen van de nieuwe Unreal Tournament en dat doet de kaart verder prima.

Er is echter een tooltje bij geleverd van Gigabyte waarmee je de kaart kan overclocken, maar ik heb nu niet echt het idee dat dit enige performance winst oplevert.

Ik heb de core 150 mhz meer gegeven en het geheugen 750mhz, maar meer of minder lijkt amper tot niets uit te maken.

Iemand hier ervaring mee? Lijkt vooralsnog gewoon een marketing truc of ik doe het verkeerd. :)

Die 'overclock' programma's zitten bij iedere GPU builder.
En neen, veel kan je daar niet aan doen, veel zal het niet uitmaken.
Da's gewoon 'marketing', om op de doos te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Voorbeeld?
Mit-46 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:05:

Hoe weet je dat je geen prestatiewinst hebt als je frames gelockt zijn op 100fps? Draai eens Furmark ofzo en kijk het verschil met en zonder OC. Je moet wel degelijk verschil merken, anders gaat er iets niet goed.
Qinshi schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:03:
[...]

veel zal het niet uitmaken.
Natuurlijk wel. OC levert altijd prestatiewinst op, anders doe jij iets niet goed of gaat er iets niet goed. Of het desbetreffende programmaatje wel of niet werkt, is een tweede. Mijn kaart is standaard 790MHz maar draait nu 870MHz en ik heb wel degelijk meer frames.

[ Voor 75% gewijzigd door chim0 op 01-02-2017 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Argh verkeerde knop :X

[ Voor 96% gewijzigd door chim0 op 01-02-2017 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Qinshi schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:03:
[...]

Die 'overclock' programma's zitten bij iedere GPU builder.
En neen, veel kan je daar niet aan doen, veel zal het niet uitmaken.
Da's gewoon 'marketing', om op de doos te plakken.
Ik had al zo'n idee. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
chim0 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 08:34:
[...]

Voorbeeld?

[...]

Hoe weet je dat je geen prestatiewinst hebt als je frames gelockt zijn op 100fps? Draai eens Furmark ofzo en kijk het verschil met en zonder OC. Je moet wel degelijk verschil merken, anders gaat er iets niet goed.

[...]

Natuurlijk wel. OC levert altijd prestatiewinst op, anders doe jij iets niet goed of gaat er iets niet goed. Of het desbetreffende programmaatje wel of niet werkt, is een tweede. Mijn kaart is standaard 790MHz maar draait nu 870MHz en ik heb wel degelijk meer frames.
Omdat de lock geldt voor het max aantal frames. Deze dropt met een bepaalde instelling (skip gpu buffer zoals dat heet in dit spel) tot ongeveer 80 fps. Met of zonder overclock blijft dit rond de 80 fps met deze instelling. Het is niet dat het rond de 90 of zelfs weer 100 fps wordt.

Vandaar dat ik al het idee had dat het amper tot geen effect heeft. In ieder geval minder dan 10 in dit spel met hetgeen wat ik geprobeerd heb. Of het dan de moeite waard is om het uiterste er uit te gaan persen om uiteindelijk 10 frames (misschien nog niet eens) er bij te krijgen zie ik niet zitten. Het is immers een budget kaart.

Ik dacht dat als men aangeeft dat je er best een aanzienlijke boost uit kan persen dat het de moeite waard kan zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Mit-46 op 01-02-2017 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van een schommelende 50 a 55 FPS naar bijvoorbeeld een constante 60 FPS is het echter zeker waard. Dit zal echter niet in alle gevallen het gewenste resultaat opleveren, zeker niet als je bv CPU limited bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, mijn GTX 1080 (Palit GameRock) ligt inmiddels bij Cyberport. Kaart lijkt het begeven te hebben. Kreeg opeens een scherm vol artifacts en sindsdien niets meer (2 maal van de 20 pogingen kwam ie nog in Windows, maar met als gevolg daar een BSOD). Uiteraard nog getest in een andere kast met andere onderdelen.

Eerste keer dat een videokaart van mij kapot gaat en eentje moet nou eenmaal de eerste zijn. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Paprika op 03-02-2017 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:34

fynrd1

Fooled by Randomness

Sinds een dag heb ik de MSI 1070 Gaming X in bezit, omdat ik iets van 6 jaar in het rode kamp heb gezeten heb ik totaal geen idee wat GPU boost 3.0 eigenlijk precies is, en een goede uitleg kan ik er ook niet over vinden. Tenminste niet, betreft de vraag waar ik mee zit. Volgens fabriekspec is de boost clock van mijn kaart 1797MHz, maar zonder dat ik iets heb aangepast, draait hij op 1940MHz, en reviews zie ik dit ook niet terug, maar kan ik concluderen dat er een automatische OC functie in zit, zolang de variabelen en hun grenzen dit toelaten?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fyn klopt gpu boost 3.0 is gewoon een automatische overclock ( niet boost clock ) daarom zijn bepaalde reviews niet altijd helemaal gelijk ( overclocked vs non overclocked )

Het zal proberen om zo'n hoog mogenlijk zichzelf te oc'en als de volt/temps etc toelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

EVGA brengt GTX1070 en GTX1080 kaarten uit voorzien van hun nieuwe iCX koeler, waarbij met maar liefst negen sensoren op de kaart de temperatuur van verschillende onderdelen wordt bijgehouden:

Uit de review van HWI: https://nl.hardware.info/...view-peace-of-mind-gaming
De vernieuwingen in de Superclocked2 worden gegroepeerd onder de noemer 'iCX'. Zoals aangegeven hebben deze voornamelijk betrekking op een verbeterde koeling van de stroomvoorziening. Volgens EVGA is het niet logisch om slechts één sensor te hebben voor een videokaart, aangezien deze uit veel verschillende onderdelen bestaat. Het is niet alleen de GPU die heel erg warm kan worden, maar ook het geheugen, de PWM-controller en de MOSFETs. Het bedrijf beweert ook vastgesteld te hebben dat bij sommige Pascal-kaarten (van concurrenten uiteraard) deze andere onderdelen warmer worden dan de GPU.

[...]

De bedoeling van al deze vernieuwingen is om "Peace of Mind Gaming" mogelijk te maken, zodat je goed op de hoogte bent van de temperaturen van de verschillende onderdelen en je je geen zorgen hoeft te maken over de temperaturen van onderdelen waar er geen sensor voor is.

[..]

Het grotere nieuws is echter iCX, waarmee eindelijk wat vernieuwingen worden geïntroduceerd bij videokaarten die long overdue zijn. De aparte temperatuursensors op de stroomvoorziening en het geheugen zijn een enorme verbetering waarvan je je kan afvragen waarom niemand dat eerder heeft bedacht, en ook de apart aangestuurde fans zijn handig. Wat ons betreft zijn vooral de nieuwe sensors een vernieuwing die andere fabrikanten zo snel mogelijk moeten volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

choogen schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:08:
EVGA brengt GTX1070 en GTX1080 kaarten uit voorzien van hun nieuwe iCX koeler, waarbij met maar liefst negen sensoren op de kaart de temperatuur van verschillende onderdelen wordt bijgehouden:

Uit de review van HWI: https://nl.hardware.info/...view-peace-of-mind-gaming
De vernieuwingen in de Superclocked2 worden gegroepeerd onder de noemer 'iCX'. Zoals aangegeven hebben deze voornamelijk betrekking op een verbeterde koeling van de stroomvoorziening. Volgens EVGA is het niet logisch om slechts één sensor te hebben voor een videokaart, aangezien deze uit veel verschillende onderdelen bestaat. Het is niet alleen de GPU die heel erg warm kan worden, maar ook het geheugen, de PWM-controller en de MOSFETs. Het bedrijf beweert ook vastgesteld te hebben dat bij sommige Pascal-kaarten (van concurrenten uiteraard) deze andere onderdelen warmer worden dan de GPU.

[...]

De bedoeling van al deze vernieuwingen is om "Peace of Mind Gaming" mogelijk te maken, zodat je goed op de hoogte bent van de temperaturen van de verschillende onderdelen en je je geen zorgen hoeft te maken over de temperaturen van onderdelen waar er geen sensor voor is.

[..]

Het grotere nieuws is echter iCX, waarmee eindelijk wat vernieuwingen worden geïntroduceerd bij videokaarten die long overdue zijn. De aparte temperatuursensors op de stroomvoorziening en het geheugen zijn een enorme verbetering waarvan je je kan afvragen waarom niemand dat eerder heeft bedacht, en ook de apart aangestuurde fans zijn handig. Wat ons betreft zijn vooral de nieuwe sensors een vernieuwing die andere fabrikanten zo snel mogelijk moeten volgen.
Misschien handig om te vermelden dat ACX eigenaren in de US of A voor 99$ meerprijs hun huidige ACX model kunnen inruilen voor een gelijke ICX variant (SC voor SC2, FTW voor FTW2 enzovoort). Of dat in Europa ook gaat gelden moet nog denk ik bekend worden (of het is al bekend, geen idee!)

Edit: Ja!

Leuk voor de mensen die een EVGA kaartje hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 05:24
nvm. :O

[ Voor 98% gewijzigd door MaXeRs op 11-02-2017 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Mwah. Voor 99 euro extra zie ik het dus als 475 (originele aankoopprijs) + 99 dus eigenlijk 575 euro voor een 1070 (waarvan de prijs over een paar maanden misschien wel drastisch gaat zakken als AMD Vega introduceert) die niet beter presteert of koelt dan mijn huidige 1070 FTW.
Enige voordeel is dat je dan 9 temp sensors hebt. Maar als een kaart goed koelt hoef je de temperatuur van je kaart niet eens te weten :P
De thermal pads die ik op mijn 1070 FTW heb gezet kreeg ik gratis van EVGA.

Er is een gerucht dat Nvidia een refresh van de 10 serie gaat uitbrengen (Q2/Q3 2017 ofiets). De 2070 en 2080 enzo. Als EVGA nou voor €99 euro mij een step up naar een EVGA GTX 2070 FTW2 iCX zou aan bieden dan zou ik er over twijfelen.

Maar nogmaals. Als AMD iets leuks weet uit te brengen met Vega dan gaat een 2070 voor €349 over de toonbank. Een 1070 is eigenlijk een mid range kaart.

Eigenlijk zou EVGA die ACX 3.0 to iCX Upgrade Program gratis aan moeten bieden. Alleen verzendkosten vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Fleximex schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:57:
Mwah. Voor 99 euro extra zie ik het dus als 475 (originele aankoopprijs) + 99 dus eigenlijk 575 euro voor een 1070 (waarvan de prijs over een paar maanden misschien wel drastisch gaat zakken als AMD Vega introduceert) die niet beter presteert of koelt dan mijn huidige 1070 FTW.
Enige voordeel is dat je dan 9 temp sensors hebt. Maar als een kaart goed koelt hoef je de temperatuur van je kaart niet eens te weten :P
Het probleem is dat elke normale videokaart tot nu toe slechts een enkele temperatuursensor heeft zitten, die je alleen iets vertelt over de temperatuur van de GPU. Temperaturen van je VRM's, geheugen en PWM controller zijn simpelweg onbekend. Je weet dus eigenlijk helemaal niet of de fans die onderdelen ook goed koelen. In dat opzicht is EVGA's innovatie toch wel superieur te noemen.
Maar nogmaals. Als AMD iets leuks weet uit te brengen met Vega dan gaat een 2070 voor €349 over de toonbank. Een 1070 is eigenlijk een mid range kaart.
Helemaal eens, zelf hoop ik ook dat AMD in Q2 een gunstig geprijsde, niet te luidruchtige GTX1070-concurrent uitbrengt, die ook nog eens tot prijsverlagingen van de Nvidia kaarten kan leiden.
Eigenlijk zou EVGA die ACX 3.0 to iCX Upgrade Program gratis aan moeten bieden. Alleen verzendkosten vragen.
Het probleem hierbij is dat die sensoren fysiek niet zullen passen in de originele ACX modellen en daarom is deze oplossing technisch niet mogelijk. Dat blijkt o.a uit de YouTube reviews van GamersNexus, JayzTwoCents en Bitwit die ik over deze kaart gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
choogen schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:58:
[...]

Het probleem hierbij is dat die sensoren fysiek niet zullen passen in de originele ACX modellen en daarom is deze oplossing technisch niet mogelijk. Dat blijkt o.a uit de YouTube reviews van GamersNexus, JayzTwoCents en Bitwit die ik over deze kaart gezien heb.
Ik bedoel wat ze nu aanbieden voor 99 euro: het omruilen van je videokaart. Maar dan gratis (+eventuele verzendkosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Ik zat te denken aan een GTX1070 SLI voor 2k 144hz en i7 7700k. Iemand goede ervaring?
Zit momenteel al jaren met een 120hz 1080p scherm en een 290X. Maar wil alles beter hebben met nieuwe pc die ik over 4 weken koop en samenstel.

Ik twijfel om 1X GTX 1080 te halen en een half jaar later een 2e.... Lastige keuzes

[ Voor 68% gewijzigd door A87 op 12-02-2017 15:36 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

A87 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:32:
Ik zat te denken aan een GTX1070 SLI voor 2k 144hz en i7 7700k. Iemand goede ervaring?
Zit momenteel al jaren met een 120hz 1080p scherm en een 290X. Maar wil alles beter hebben met nieuwe pc die ik over 4 weken koop en samenstel.

Ik twijfel om 1X GTX 1080 te halen en een half jaar later een 2e.... Lastige keuzes
Ik heb een 2560x1440 165hz monitor van asus i.c.m. 1 1080. Prima te doen in games waar 144hz altijd haalbaar is (Overwatch, CS:GO, Rocket league) BF1 niet kunnen testen want die bezit ik niet, maar gezien het feit dat dat spel zo goed geoptimaliseerd is.. wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Ja nice, ik vraag mij af of SLI lekker smooth werkt zonder stutters en problemen. De TITAN XP vind ik net ff te duur anders was de keuze makkelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door A87 op 12-02-2017 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 11:09
A87 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:39:
Ja nice, ik vraag mij af of SLI lekker smooth werkt zonder stutters en problemen. De TITAN XP vind ik net ff te duur anders was de keuze makkelijk.
En toch zou ik altijd voor 1 kaart kiezen dan voor 2 (iets) mindere. Puur omdat wat ik lees dat SLI en XF niet lekker ondersteunt worden. Als het goed is is het goed hoor. Maar je kan volgens mij toch altijd beter een kaart doen dan 2.

Wellicht een optie om nu bijvoorbeeld 1 1080 te halen, als de 1080TI er komt/is dan die verkopen en rest bijleggen voor de TI variant.
Ja het kost je geld, maar goed een hobby kost geld, en of je nu 1 1080 haalt en later een 2e ben je denk ik net zoveel geld kwijt dan nu 1 1080 halen en verkopen als de TI er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
A87 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:32:

Hierboven staat het eigenlijk al een beetje...

het gaat toch rap met videokaarten. Een jaar geleden had je een GTX 980 voor € 500,-. Nu haal je daar een kaart voor die sneller is dan een GTX 980ti. Puur zo gezien, is het bang-for-buck.. in het plaatje ten opzichte van een 980ti.. Die is al een stuk sneller dan je 290X. Maar goed, ik denk dat je met een GTX1070 het best zit. Straks kost een GTX 1080, € 500,-

Oftewel, dan kun je gaan voor een GTX 1070? En dan later een nog één bijkopen. Dan heb je er twee, voor de prijs, dat je nu betaald voor één GTX 1080.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:44
Ik weet niet zeker of deze vraag belangrijk genoeg is voor een apart topic, vandaar maar hier. Vandaag mijn Zotac GTX 1070 Mini binnengekregen, helaas had ik me toch niet goed genoeg ingelezen om te weten dat NVIDIA met ingang van de 1000 serie de ondersteuning voor VGA via de DVI-I poort heeft laten vallen. Toch wil ik graag mijn oude vertrouwde 19 inch monitor met alleen een VGA aansluiting kunnen gebruiken als tweede scherm. Weet iemand misschien of ik dan voldoende aan de goedkoopste DisplayPort naar VGA converter op AliExpress van $2,45 heb of moet ik op zoek naar een prijzigere actieve adapter? Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Sirhc_95 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:35:
Ik weet niet zeker of deze vraag belangrijk genoeg is voor een apart topic, vandaar maar hier. Vandaag mijn Zotac GTX 1070 Mini binnengekregen, helaas had ik me toch niet goed genoeg ingelezen om te weten dat NVIDIA met ingang van de 1000 serie de ondersteuning voor VGA via de DVI-I poort heeft laten vallen. Toch wil ik graag mijn oude vertrouwde 19 inch monitor met alleen een VGA aansluiting kunnen gebruiken als tweede scherm. Weet iemand misschien of ik dan voldoende aan de goedkoopste DisplayPort naar VGA converter op AliExpress van $2,45 heb of moet ik op zoek naar een prijzigere actieve adapter? Alvast bedankt!
Koop een vga naar hdmi snoertje en je zit goed.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:23
Afgelopen April een nieuw systeem gebouwd, en omdat de GTX 1070/1080 toen nog geen optie waren heb ik er toen een R9 390x ingestopt met de intentie om dit jaar de upgrade naar Nvidia te maken. Zodoende dus aan het kijken voor een graka.

Ik heb de keuze voor de GTX 1080 sowieso al gemaakt, ik speel op 1440P en wil graag alle pracht en praal. Tevens moet ik er de komende 3 jaar mee doen (werkt via mijn werk's PC regeling).

Nu zat ik zelf eerst naar de MSI Gaming X te kijken, in de reviews scoort die goed en zijn kleurenpalet past toch al bij mijn setup. Echter mis ik in veel reviews de wat exotischer modellen.

Graag zou ik hier wat tips voor modellen willen ontvangen om daar nog wat verder in te onderzoeken. Ik heb een NZXT H440 New Edition, ik geloof dat dat geen probleem mag opleveren met de maten.

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Kaap schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 06:30:
Afgelopen April een nieuw systeem gebouwd, en omdat de GTX 1070/1080 toen nog geen optie waren heb ik er toen een R9 390x ingestopt met de intentie om dit jaar de upgrade naar Nvidia te maken. Zodoende dus aan het kijken voor een graka.

Ik heb de keuze voor de GTX 1080 sowieso al gemaakt, ik speel op 1440P en wil graag alle pracht en praal. Tevens moet ik er de komende 3 jaar mee doen (werkt via mijn werk's PC regeling).

Nu zat ik zelf eerst naar de MSI Gaming X te kijken, in de reviews scoort die goed en zijn kleurenpalet past toch al bij mijn setup. Echter mis ik in veel reviews de wat exotischer modellen.

Graag zou ik hier wat tips voor modellen willen ontvangen om daar nog wat verder in te onderzoeken. Ik heb een NZXT H440 New Edition, ik geloof dat dat geen probleem mag opleveren met de maten.
Is dat niet een hele krappe kast?

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:23
fynrd1 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:52:
[...]

Is dat niet een hele krappe kast?
Dat hangt er vanaf. Als je de HDD cages gebruikt kun je maar tot 296mm. Gebruiker je die niet, omdat je de SSD's in de bodem kunt bevestigen of omdat je een M2 gebruikt, kun je tot 406mm.

• Mizgala28
  • Laatst online: 16-09 15:50
Ik zag al meerdere mensen hun 3D Mark scores plaatsen.

Voor de verandering wat zwakkere systeem tussen mieteren :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/t1wkSi7EuU9t8VnQLwQYgBLy/medium.jpg

Vergeleken met meeste scores valt het tegen maar de GTX 1060 doet z'n werk, ben er blij mee na ruim 4 maanden dus dat is mooi voor mij, op 1080p is dit voor mij voldoende en overklocken van de GPU ga ik niet doen denk ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Mizgala28 op 16-02-2017 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Kaap schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:34:
[...]

Dat hangt er vanaf. Als je de HDD cages gebruikt kun je maar tot 296mm. Gebruiker je die niet, omdat je de SSD's in de bodem kunt bevestigen of omdat je een M2 gebruikt, kun je tot 406mm.
Hmm ok, zonder cages zou vrijwel elke kaart erin moeten passen. De kaarten zijn allemaal min of meer tot dezelfde limiet overclockbaar, dus je kan vrijwel specifiek op uiterlijk selecteren. Neem aan dat je rood in je build hebt, dus idd gaming X of Z, maar de strix of G1 zou ook moeten voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPS13
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 21:13

RPS13

S T Y L E

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G30PawZ.png

i7-7700k @ 5.2 GHz
GTX 1080 @ 2.1 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 23:16

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Uiteindelijk toch maar een 2e GTX1080 Palit Jetstream gekocht voor SLI. Ik game op Ultrawide op 3440x1440 en merkte dat ik toch vaak concessies doe op graphics om boven de 60fps te komen.

Ik hoop dat het geen issues oplevert mbt microstuttering en dergelijke. We gaan het zien...

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
choogen schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:58:
[...]

Het probleem is dat elke normale videokaart tot nu toe slechts een enkele temperatuursensor heeft zitten, die je alleen iets vertelt over de temperatuur van de GPU. Temperaturen van je VRM's, geheugen en PWM controller zijn simpelweg onbekend. Je weet dus eigenlijk helemaal niet of de fans die onderdelen ook goed koelen. In dat opzicht is EVGA's innovatie toch wel superieur te noemen.

[...]
Of je bedoeld het anders, of je hebt het mis. Bij sowieso de AMD 290 en 390 kun je dat soort zaken inzien door de sensoren met GPU-Z bijvoorbeeld. Je kan de temperaturen van de VRM's zien, verbruik in W, etc.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 13:02
juggle schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:35:
Uiteindelijk toch maar een 2e GTX1080 Palit Jetstream gekocht voor SLI. Ik game op Ultrawide op 3440x1440 en merkte dat ik toch vaak concessies doe op graphics om boven de 60fps te komen.

Ik hoop dat het geen issues oplevert mbt microstuttering en dergelijke. We gaan het zien...
Niet handiger om te wachten op de GTX1080Ti en dan de huidige te verkopen?
Geruchten gaan dat de Ti zo'n 40% sneller zal zijn... + minder verbruik in die situatie. Lijkt mij een betere upgrade persoonlijk.

En anders zal t.z.t. de normale GTX1080 wellicht goedkoper worden?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:07
juggle schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:35:

Ik heb een vergelijkbaar systeem (check onze inventarissen). Alleen mijn scherm heeft g-sync.
Ik ervaar eigenlijk nergens prestatieproblemen, dus ik vroeg mij af in welke specifieke games je dat hebt. Daarnaast is het misschien zo dat je de AA veel gebruikt? Want die zet ik standaard uit of soms op een hele lage 2xMSAA. Omdat met de huidige scherpte van de schermen de AA mij in ieder geval niet meer stoort. Heel soms valt het meer op en dan gebruik ik dus een degelijke maar lage setting. Tenslotte kan het ook zijn dat ik de prestatieproblemen niet merk door de g-sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 23:16

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Playa del C. schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 08:20:
[...]

Ik heb een vergelijkbaar systeem (check onze inventarissen). Alleen mijn scherm heeft g-sync.
Ik ervaar eigenlijk nergens prestatieproblemen, dus ik vroeg mij af in welke specifieke games je dat hebt. Daarnaast is het misschien zo dat je de AA veel gebruikt? Want die zet ik standaard uit of soms op een hele lage 2xMSAA. Omdat met de huidige scherpte van de schermen de AA mij in ieder geval niet meer stoort. Heel soms valt het meer op en dan gebruik ik dus een degelijke maar lage setting. Tenslotte kan het ook zijn dat ik de prestatieproblemen niet merk door de g-sync.
Bedankt voor je reactie! Gaaf systeem heb je inderdaad. Ergens zou ik stiekem nog wel jouw scherm willen aanschaffen maar ik vind dat ik voorlopig wel even genoeg heb besteed aan mijn hobby / werk :-) Nou ja, prestatieproblemen is misschien een groot woord maar ik lees dat jij bijvoorbeeld MSAA of AA uitzet. Ik zet deze opties inderdaad standaard aan. Vooral in games als GTA5 merk je (in mijn beleving) veel verschil in scherpte en kartels als je met deze opties uit speelt. Sinds mijn 2e GTX1080 zet ik in GTA5 MSAA op 4x FXAA en alle opties open en zit altijd op 60fps.

Het is jammer dat SLI een ondergeschoven kindje is geworden want de prestaties zijn fantastisch als de ondersteuning goed is. Voor de prijs van een GTX Titan heb je ruwweg wel 30 tot 40% meer prestaties. Helaas alleen niet in alle games en het verschilt per game. Ik merk ook trouwens eigenlijk geen issues zoals micro stutter of flickering behalve in de games die SLI echt niet ondersteunen. (Lees: Skyrim SE)

Ik hoop toch stellig dat met de komst van VR + DX12 de ondersteuning voor SLI wat meer in de belangstelling komt omdat juist bij VR een SLI opstelling heel erg veel baat kan hebben. Maar goed, dan hebben we het wel over de elite in pc gaming land en is het maar de vraag of de techniek gaat doorbreken.

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
juggle schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:44:
[...]
Het is jammer dat SLI een ondergeschoven kindje is geworden want de prestaties zijn fantastisch als de ondersteuning goed is. Voor de prijs van een GTX Titan heb je ruwweg wel 30 tot 40% meer prestaties.
Visueel haal je die prestaties wel, maar effectief gezien moet je er een stuk afhalen wegens de extra inputlag die AFR creëert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:07
juggle schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:44:
[...]

Bedankt voor je reactie! Gaaf systeem heb je inderdaad. Ergens zou ik stiekem nog wel jouw scherm willen aanschaffen maar ik vind dat ik voorlopig wel even genoeg heb besteed aan mijn hobby / werk :-) Nou ja, prestatieproblemen is misschien een groot woord maar ik lees dat jij bijvoorbeeld MSAA of AA uitzet. Ik zet deze opties inderdaad standaard aan. Vooral in games als GTA5 merk je (in mijn beleving) veel verschil in scherpte en kartels als je met deze opties uit speelt. Sinds mijn 2e GTX1080 zet ik in GTA5 MSAA op 4x FXAA en alle opties open en zit altijd op 60fps..
Dankje! Is inderdaad een geweldig systeem om op te gamen. Het scherm is erg mooi, maar als je al iets goeds hebt, zou ik het niet aanraden om te kopen. Er komen over een paar maanden betere schermen :) Die ik heb, is op zich prima, maar heeft wel last van bleeding in de hoeken en slechts 100 Hz (met overclock). En je betaald wel de hoofdprijs. Tijdens gewoon gamen merk je er echter niks van en is het een ultiem scherm.

Je moet inderdaad AA instellen zoals je wil. Mijn mening is wel dat FXAA heel weinig fps kost, maar je beeld wordt er ook iets waziger door. Voor goede beeldkwaliteit zou je denk ik eigenlijk voor de zwaardere AA technieken moeten kiezen. Maar het blijft persoonlijk verder. Op een scherm zoals die van jou moet 2xMSAA echter genoeg zijn en ook niet al te zwaar.

Bij mij draait GTA V zo rond de 75 fps. Samen met g-sync is dat uiteraard een feest. Als je alles open zet, ook die geavanceerde opties, dan is het spel gewoon erg zwaar (maar ook erg mooi).

Succes met je SLI opstelling, qua gpu power zit je voorlopig wel goed. Ik wacht zelf op een GTX 1080 Ti of zelfs een GTX 1180 Ti over langere tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Die 1080TI, is dat echt leverbaar over 1-2 weken in shops of kan dat alleen via Nvidia??
Ik moet ff weten of ik per direct via Nvidia moet kopen of dat shops ook gewoon gaan leveren, ivm met onderdelen die ik moet bestellen binnen 2 weken... Ik wil mijn nieuwe PC klaar hebben voordat ik jarig ben de 30e.

[ Voor 17% gewijzigd door A87 op 01-03-2017 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusfyi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-08 01:06
A87 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 19:53:
Die 1080TI, is dat echt leverbaar over 1-2 weken in shops of kan dat alleen via Nvidia??
Ik moet ff weten of ik per direct via Nvidia moet kopen of dat shops ook gewoon gaan leveren, ivm met onderdelen die ik moet bestellen binnen 2 weken... Ik wil mijn nieuwe PC klaar hebben voordat ik jarig ben de 30e.
De MSRP die is opgegeven bij de presentatie van de kaart was zowel voor de founders als de "normale" editie. Oftewel, er komen ook kaarten van je favoriete merk, dus die zullen ook wel gewoon bij alle webshops beschikbaar zijn. Meestal duurt dit echter wel langer dan de founders edition. Tegen het einde van maart moeten ze allemaal wel beschikbaar zijn, al kan de prijs dan wel wat hoger liggen door een laag aanbod vs hoge vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Ah, ik heb zojuist via nvidia.com mailing aangezet dat ik een mail krijg als ik de 1080ti kan kopen via de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:38
Hier is de prijs voor de Nederlandse markt :)

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/9a2v44.png

Dus ga maar uit van €849-969 voor aftermarkt versies.

[ Voor 21% gewijzigd door mprkooij op 01-03-2017 21:42 ]

Pagina: 1 ... 31 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de GTX 10XX. Prijzen hebben daar weinig mee te maken.