nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen

Pagina: 1 ... 30 ... 41 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin44
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-05 12:05
McFastFood schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 19:13:
Ik kwam er vandaag achter dat het blackfriday is en dat de meeste bedrijven daar aan mee doen en ik ben nog op zoek naar een GTX 1070 waar ik de komende jaren weer mee vooruit kan.
Ik twijfel tussen 2 verschillende kaarten en het zal ongetwijfeld vaker gesteld zijn zie ik de bomen door het bos niet meer :9 en daarom zou ik graag jullie advies er over willen.
Zelf neig ik naar EVGA vanwege de goede service ondanks de problemen met de VRM'S :9 Kortom, omdat ze zelf goed achter hun product staan en ook gewoon goede kwaliteit bieden. Ze doen niet moeilijk met hun producten en lossen het altijd wat ik meestal gelezen heb netjes op. De thermalpads indien die nog niet bevestigt zijn kan ik die zelf aanbrengen en de BIOS updaten. Toch twijfel ik of ik niet beter voor Gainward kan gaan vanwege hun grote koeler (2,5 slot) en omdat ook bij de laatste BBG staat dat hun ook een interessante serie hebben.

Wat ik zelf al gevonden heb:

pricewatch: EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0 8GB
pricewatch: Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix GS 8GB

Hopelijk kunnen jullie me van advies voorzien:)
Het enige wat ik je kan melden is dat ik gelezen heb dat de service in EU van EVGA lang niet zo goed is als die uit NA. Zelf geen ervaring met EVGA, dus daar kan ik niks over zeggen.

Wat ik wel uit eigen ervaring kan zeggen is dat de Gainward een lekkere kaart is. Zelf kwam ik van een 280x af dus neem het met een korreltje zout, maar de kaart is lekker stil, koel en draait als een beest. Wordt ook niet warmer dan 68 graden C.

Eerlijk gezegd denk ik dat je met een hoop kaarten niet de mist in kan gaan, maar een +1 voor Gainward hebben ze van mij wel verdient. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Heeft iemand ervaring met kleine 1060 6GB kaarten? Ik zoek voor een Shuttle SZ77R5 een vervanging voor een 7970.

Ik had mijn zinnen gezet op de Gigabyte ITX versie maar die schijnt veel last van Coil Whine te hebben. Vervolgens wilde ik de EVGA SC kopen maar die is óf niet beschikbaar, óf buitensporig duur.

Inno3D heeft een aardig geprijsde kaart die leverbaar lijkt maar ik ben niet bekend met het merk en ik kan geen reviews vinden van die specifieke kaart.

De Zotac komt niet erg goed uit de roundup van 1060 en 480 kaarten.

Iemand tips/suggesties/inzichten?

Dit zijn de kaarten die ik op het oog had:
pricewatch: Inno3D GeForce GTX 1060 Compact 6GB
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 Mini ITX OC 6G
pricewatch: EVGA GeForce GTX 1060 SC GAMING 6GB

Een kaart met 2 fans past ook maar in verband met het formaat van de case wilde ik dat vermijden.

[ Voor 3% gewijzigd door walterg op 27-11-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Had afgelopen vrijdag bij casekings een bestelling gedaan.
Ik kan echter niet echt vinden wat de huidige status betekend... De rest van de onderdelen komen grotendeels morgen binnen.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/k2jvoh.png

Ben erg benieuwd :)
Zal ongetwijfeld een GIGANTISCHE vooruitgang zijn op mijn huidige instap! iMac 2009 Late zijn!
Die heeft dus een 3.06GHz ATI Radeon HD 4670 graphics processor with 256MB of GDDR3 memory :X

[ Voor 13% gewijzigd door Thalaron op 28-11-2016 14:01 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:36
Thalaron schreef op maandag 28 november 2016 @ 00:11:
Had afgelopen vrijdag bij casekings een bestelling gedaan.
Ik kan echter niet echt vinden wat de huidige status betekend... De rest van de onderdelen komen grotendeels morgen binnen.

[afbeelding]

Ben erg benieuwd :)
Zal ongetwijfeld een GIGANTISCHE vooruitgang zijn op mijn huidige instap! iMac 2009 Late zijn!
Die heeft dus een 3.06GHz ATI Radeon HD 4670 graphics processor with 256MB of GDDR3 memory :X
De Mobility Radeon HD 4670 scoort 471 bij videobenchmarks.net. Zelfs een instap GTX 1050 haalt er 5637. De GTX 1080 doet er 12103, flinke upgrade dus ;).

Mompelt iets over overcompensatie :+ .

[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 28-11-2016 14:45 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

HD4670! :o

Zo'n ding heb ik jaaaaaaaren geleden ook ens gehad. :+

[ Voor 12% gewijzigd door Blaat op 28-11-2016 14:48 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
sdk1985 schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:42:
[...]

Mompelt iets over overcompensatie :+ .
Ja ik moet natuurlijk die gemiste power even inhalen :+
Maar zonder gek te doen... We wilden eigenlijk een nieuwe iMac halen.

Echter... De huidige versie is al flink verouderd (alleen de prijs niet).
Gezien ze bij Apple hebben bedacht dat je vooral niet iets achteraf nog moet kunnen upgraden zoals SSD of RAM geheugen... 27" instap is €2129 en dan komt er om i.p.v. 8GB DDR3 -> 16GB DDR3 +€240 bij. Je wilt voor een systeem dat meer dan 2 jaar mee moet gaan toch minstens! 512GB Flash opslag hebben... +€480...

Anyways... Wanneer ik een iMac samenstel kom ik wanneer ik de meest vergelijkbare (lees hoogste) opties uitkies uit op €4189 :+

Maar ik heb dus als budget de "instap iMac" aangehouden bij het samenstellen van een nieuwe PC en daar paste die GTX 1080 netjes binnen 8)

Ik hoef in elk geval NIET bang te zijn dat de upgrade "weinig verschil" zal geven O-)
Blaat schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:47:
HD4670! :o

Zo'n ding heb ik jaaaaaaaren geleden ook ens gehad. :+
En dan is die van mij nog de "Mobile" versie voor zover ik weet haha
Je had het over de Mobile zie ik nu :X

Edit:
Mijn iMac voelt nattigheid denk ik zo. Mail ontvangen dat de GRAKA verzonden is... Crashed iMac spontaan :D

[ Voor 19% gewijzigd door Thalaron op 29-11-2016 06:13 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Wat zijn de ervaringen met de 1070 en 1080 op 1440p, 144hz, G-Sync? Ik twijfel tussen deze twee.. zal een 1070 voldoende zijn om de meeste games op high/ultra te spelen. Denk daarbij aan GTA V en ROTTR o.a.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar heb je review benchmarks voor. Serieus, hoe lastig kan het zijn?

https://www.techpowerup.c...0_Quick_Silver_OC/17.html
https://www.techpowerup.c...0_Quick_Silver_OC/23.html

Beide zijn dus niet genoeg om het op echt hoge settings te spelen (mits je baat wil hebben van de hoge frequentie van je scherm). :w

[ Voor 86% gewijzigd door Paprika op 29-11-2016 08:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

V3g3ta schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 05:25:
Wat zijn de ervaringen met de 1070 en 1080 op 1440p, 144hz, G-Sync? Ik twijfel tussen deze twee.. zal een 1070 voldoende zijn om de meeste games op high/ultra te spelen. Denk daarbij aan GTA V en ROTTR o.a.
Mijn ervaring is dat je met een 1070 momenteel meeste spellen op zijn minst wel op high kunt spelen op 1440p. Tussen de 80 en 120 fps haal je volgensmij vrijwel altijd wel op die settings. (Laatste Doom ; Battlefield 4 en Battlefield1)

Daarnaast heb je gsync waardoor het er ook op lagere FPS vloeiend uit zou moeten zien.

Je hebt sowieso voordeel van 144hz ook als je lagere fps haalt omdat de verversing veel vaker is dan bij bijv 60hz, ook zonder gsync. De interval tussen moment X= frame staat klaar en Y=monitor refresh ligt veel dichter bij elkaar.

Ook in 2D op de desktop zie je verschil, je muiscursor gaat veel soepeler.

Maar de ontwikkelingen gaan snel, een 1080Ti / Vega staan redelijk voor de deur lijkt het. Zou niet teveel voor een 1080 neerleggen. Ze zullen binnenkort denk ik redelijk goed geprijst zijn in Vraag & aanbod.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Waarom is iedereen zo zeker dat er überhaupt een 1080ti komt?

Tot nu toe is alle informatie die er is puur gebaseerd op geruchten en speculatie. Misschien komt die er wel helemaal niet.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blaat schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:11:

Tot nu toe is alle informatie die er is puur gebaseerd op geruchten en speculatie. Misschien komt die er wel helemaal niet.
Waarschijnlijk omdat we evenveel over de 1080Ti (lijken te) weten dan Vega :+.

Moet altijd aan dit soort berichten denken...
Gelukkig zijn er ook gewoon mensen die al vanaf dag 1 2017 roepen (denk aan TheMask etc), dus waar de rest dit soort gegevens vandaan haalt weet ik ook niet. :P Kort na de start van het nieuwe jaar zullen we waarschijnlijk wel meer te weten komen over beide. Zowel voor AMD als nVidia is CES altijd wel een belangrijk event geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 29-11-2016 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Paprika schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:42:
[...]

Waarschijnlijk omdat we evenveel over de 1080Ti (lijken te) weten dan Vega :+.

Moet altijd aan dit soort berichten denken...

[...]

[...]

Gelukkig zijn er ook gewoon mensen die al vanaf dag 1 2017 roepen (denk aan TheMask etc), dus waar de rest dit soort gegevens vandaan haalt weet ik ook niet. :P Kort na de start van het nieuwe jaar zullen we waarschijnlijk wel meer te weten komen over beide.
Het verschil is dat de komst van Vega is bevestigd door AMD en de komst van een 1080ti niet voor NVIDIA.

Redelijk cruciaal verschil imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Tsja je kan altijd wachten..

Ik verwacht dat wanneer de GTX 1080Ti aangekondigd wordt het nog even zal duren voordat hij überhaupt beschikbaar komt EN voldoende leverbaar is? Dus tegen die tijd kan je weer wachten op de 1180? :)

Voor rond de 650 kun je nu een GTX 1080 uitzoeken en ik vermoed dat de 1080Ti in het begin al snel rond de 900 zal liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blaat schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:45:
[...]
Het verschil is dat de komst van Vega is bevestigd door AMD en de komst van een 1080ti niet voor NVIDIA.

Redelijk cruciaal verschil imo.
Volgens mij gaat het dan ook al minimaal een jaar of 11 zo (dat er conclusies worden getrokken op basis van een hoge hoed).

Ik zeg een jaar of 11, omdat ik mij pas sinds 2005 een beetje begon in te lezen (voor de aanschaf van mijn eerste echte "gamers" videokaart) dus eerder kan ik niet beoordelen :+.

http://www.anandtech.com/show/1755
Afbeeldingslocatie: http://images.bjorn3d.com/Material/ReviewImages/Gigabyte_7800GT/nx78t256vb.jpg

Die verving (samen met oa ook een nieuwe processor, moederbord etc) een GeForce4 MX440 :+.

[ Voor 16% gewijzigd door Paprika op 29-11-2016 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Paprika schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:50:
[...]

Volgens mij gaat het dan ook al minimaal een jaar of 11 zo (dat er conclusies worden getrokken op basis van een hoge hoed).

Ik zeg een jaar of 11, omdat ik mij pas sinds 2005 een beetje begon in te lezen (voor de aanschaf van mijn eerste echte "gamers" videokaart) dus eerder kan ik niet beoordelen :+.

http://www.anandtech.com/show/1755
[afbeelding]

Die verving (samen met oa ook een nieuwe processor, moederbord etc) een GeForce4 MX440 :+.
Afbeeldingslocatie: https://content.hwigroup.net/images/old/reviews/000049-00.jpg

Mijn eerste O+

Daarna:
- Geforce 4 Ti4200
- Geforce 4 Ti4800
- Geforce FX5200
- Geforce 6200
- Geforce 6600
- Geforce 7600GS
- Geforce 7900GS
- Geforce 7900GTX
- ATi Radeon HD2600XT
- ATi Radeon HD2900Pro 1Gb
- AMD HD3870
- Geforce 8800GTS 512Mb
- Geforce GTS250
- AMD Radeon HD4670
- AMD Radeon HD6870
- Geforce GTX970 x2
- Geforce GTX980
- Geforce GTX980Ti
- Geforce GTX1080
- Geforce Titan X(P)

De kaart die ik veruit het langst heb gehad is de HD6870.

Yes, I may have a problem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Blaat schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:11:
Er komt sowieso een goedkopere highend videokaart als de Titan Pascal, dat is gewoon de standaard strategie van nVidia van de laatste tijd. Misschien geen GP102, misschien een GP110 met vergelijkbare specs en kleine onderhuidse aanpassingen, maar komen zal die. Een custom Titan hebben we niet, voor custom versies verschijnt dan ook altijd een tweede SKU. De meest logische naam is dan ook GTX 1080Ti, tenminste in de ogen van nVidia's marketingsteam. Niet in die van mij overigens omdat die niks met een GTX 1080 te maken heeft. Ik zou hem de GTX 1090 hebben genoemd.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik wordt dan juist weer een beetje flauw van de opmerking “dat je prima nu kunt kopen want je kunt altijd wel wachten omdat er altijd iets nieuwers komt”. Dat is pas echt een dooddoener als je het mij vraagt. :P

Afhankelijk van je persoonlijke omstandigheden (o.a. beschikbare middelen, noodzaak, nieuw/2e hands etc) zijn er imho wel degelijk goede en slechte momenten om een kaart te kopen.

Daarbij zul je ook een inschatting van de geruchten en aankondigingen moeten maken. All part of the game. Zekerheid over een launch heb je pas als hij aangekondigd is door de fabrikant. Echte zekerheid pas als hij in de winkel ligt :P

Leverbaarheid is regelmatig een issue bij launch maar als je je huiswerk doet, lukt het wel om snel een kaart te hebben.

Zelf denk ik dat de kans dat er, net als bij maxwell, weer een Ti komt groot is, geruchten over een launch op CES lijken mij aannemelijk. Volgensmij is het gewoon standaard strategie bij nvidia om in principe met een betaalbaardere versie van hun high end model te komen. De redenen waarom nVidia het niet zou doen lijken mij minder sterk maar goed 100% zeker weten we het nog niet.

Daarnaast lijkt een launch van Vega nu ook dichtbij te zijn. Ik zou nu geen 1080 kopen voor 650 als ik hem niet echt nodig heb en het nog 2-3 maandjes kan uitzingen. Dan wacht ik liever 2-3 maandjes. Maar een ieder zijn situatie is anders, het blijft persoonlijk.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Help!!!! schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:20:
Ik wordt dan juist weer een beetje flauw van de opmerking “dat je prima nu kunt kopen want je kunt altijd wel wachten omdat er altijd iets nieuwers komt”. Dat is pas echt een dooddoener als je het mij vraagt. :P

Daarnaast lijkt een launch van Vega nu ook dichtbij te zijn. Ik zou nu geen 1080 kopen voor 650 als ik hem niet echt nodig heb en het nog 2-3 maandjes kan uitzingen. Dan wacht ik liever 2-3 maandjes. Maar een ieder zijn situatie is anders, het blijft persoonlijk.
Klopt, maar de middenweg is dan ook waar je op moet mikken. Er zijn veel mensen die al maanden zitten te wachten om dus nu nog een GTX 1080 te gaan kopen, dan kun je inmiddels alweer beter wachten voor de volgende serie.

Zeg maar:
Paprika schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:33:
[...]

Het is eerder het stukje "naabije" toekomst :+. De tijd tussen nu en de volgende kaarten is langer dan de gehele tijdsperiode waarin de Pascal kaarten dusver te koop zijn. Tehgen die tijd nog een GTX 1070 kopen is letterlijk jezelf in de voet schieten, want je kunt tegen die tijd beter een van de "nieuwe" videokaarten kopen (be it een nieuwe kaart van AMD die meer performance en performance/watt biedt, of een nieuwe nVidia kaart die o.a. "beter" async compute ondersteunt)... :+

Eigenlijk koop je of gewoon nu een Pascal kaart, of je koopt er geen.
Eigenlijk wat je dus zelf al zegt :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Help!!!! schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:20:

Afhankelijk van je persoonlijke omstandigheden (o.a. beschikbare middelen, noodzaak, nieuw/2e hands etc) zijn er imho wel degelijk goede en slechte momenten om een kaart te kopen.

Daarbij zul je ook een inschatting van de geruchten en aankondigingen moeten maken. All part of the game. Zekerheid over een launch heb je pas als hij aangekondigd is door de fabrikant. Echte zekerheid pas als hij in de winkel ligt :P

Eens er zijn idd goede en slechte momenten om een kaart te kopen. En met logisch nadenken kom je een heel eind. Zo is het nu idd geen goed moment om een Titan Pascal of GTX 1080 te kopen, verkopen echter wel.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:33:
[...]
Zo is het nu idd geen goed moment om een Titan Pascal of GTX 1080 nVidia kaart te kopen, verkopen echter wel.
:P, iets met DirectX 12, Asynchronous compute, future-proofing etc.

Shamelessly reducing the V&A value of my own GTX 1080 :N.

[ Voor 22% gewijzigd door Paprika op 29-11-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Paprika schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:37:
[...]

:P, iets met DirectX 12, Asynchronous compute, future-proofing etc.
Maar dat is altijd zo geweest, dat is dan ook een constante en die veranderd niet. Als je zo'n kaart nu de eerste week koopt of de laatste week van beschikbaarheid dat zijn dingen die gewoon vanaf het begin af aan duidelijk zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, maar met de huidige set aan games doen de high-ends het nog goed. De meeste early-adaptors wisselen toch wel weer volgend jaar waarin we hopelijk gaan zien dat DX12 (nog) meer relevant zal zijn. De raw performance van de eerste Pascals (1070/1080) zorgen nu nog even voor de betere performance, maar dat zal wel gaan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
-The_Mask- schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:33:
[...]

Eens er zijn idd goede en slechte momenten om een kaart te kopen. En met logisch nadenken kom je een heel eind. Zo is het nu idd geen goed moment om een Titan Pascal of GTX 1080 te kopen, verkopen echter wel.
Mjah, wat is geen goed moment. Mijn huidige kucht, iMac, kuch begint het te begeven. Een compleet nieuwe build bij elkaar gezocht waarbij ik de Inno3D GTX 1080 voor 620 euro incl. verzending niet kon laten liggen. Het was anders de ASUS GTX 1070 voor ongeveer 55 euro minder geworden. Een GTX 1080Ti custom zal buiten nog enkele maanden wachten lijkt me hoe dan ook minstens 800 euro worden in het begin als niet duurder wat ik er niet aan uit ga geven. 2e Hands wellicht intressant maar ik heb dan liever een nieuwe waarbij ik 100% zeker weet dat er niet mee gekloot is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Thalaron schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:16:
[...]2e Hands wellicht intressant maar ik heb dan liever een nieuwe waarbij ik 100% zeker weet dat er niet mee gekloot is :)
Mja, wat is gekloot volgens jou. :P

Ik heb op mijn Titan XP een waterblok gezet en de shunt resistors overgeschilderd met zilververf waardoor hij nu strak op 2088MHz blijft lopen bij een load temp van 38 graden.

Zou dat maken dat je mijn kaart niet zou willen hebben? :>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/02q7QfDqFunUr8aGODLfFQSe/full.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Blaat op 29-11-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Dat ligt er aan. Een goede reputatie op het forum en op V&A zou voor mij bepalend zijn.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaat schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:37:
[...]

Ik heb op mijn Titan XP een waterblok gezet en de shunt resistors overgeschilderd met zilververf waardoor hij nu strak op 2088MHz blijft lopen bij een load temp van 38 graden.

[afbeelding]
ziet wel erg strak uit!

in mijn kast is alles groen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Blaat schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:37:
[...]

[afbeelding]
Uitzinderingen daargelaten natuurlijk. Maar gemiddeld gezien zal men er niet zo zuinig mee omgaan. En buiten dat je een ondrukwekkende kast hebt zal het lijkt me lastig worden om die GTX Titan X voor RMA te melden wanneer hij er zo bij staat, los van of het beter is of niet.

Meeste 2e hands 980/980Ti die ik heb gezien waren "standaard" en god weet hoe lang en hoe heet ze die hebben laten lopen.

Maar evengoed, jij zal de uitzondering bevestigen in dit geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Paprika schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:16:
Daar heb je review benchmarks voor. Serieus, hoe lastig kan het zijn?

https://www.techpowerup.c...0_Quick_Silver_OC/17.html
https://www.techpowerup.c...0_Quick_Silver_OC/23.html

Beide zijn dus niet genoeg om het op echt hoge settings te spelen (mits je baat wil hebben van de hoge frequentie van je scherm). :w
Het is niet lastig om meerdere benchmarks te bekijken. Maar het is wel lastig om te bepalen hoe het werkt met 144hz en G-sync, dat komt bijna nergens aan bod. Dat men op 1440p niet aan hoge fps komt met welke van de 2 kaarten dan ook weet ik. Daarom specifiek de vraag om ervaringen, niet om resultaten. ;-)

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Paprika schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:45:
Klopt, maar met de huidige set aan games doen de high-ends het nog goed. De meeste early-adaptors wisselen toch wel weer volgend jaar waarin we hopelijk gaan zien dat DX12 (nog) meer relevant zal zijn. De raw performance van de eerste Pascals (1070/1080) zorgen nu nog even voor de betere performance, maar dat zal wel gaan veranderen.
Nog kun je wel weg laten, tot nu toe valt DX12 gewoon erg tegen. Bij Bf One kost het je 30 fps, bij Civilization VI is de performance identiek. DX10 ging wat dat betreft harder, dat voegde sneller meer toe.
Blaat schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:08:
[...]

[afbeelding]

Mijn eerste O+

Daarna:
- Geforce 4 Ti4200
- Geforce 4 Ti4800
- Geforce FX5200
- Geforce 6200
- Geforce 6600
- Geforce 7600GS
- Geforce 7900GS
- Geforce 7900GTX
- ATi Radeon HD2600XT
- ATi Radeon HD2900Pro 1Gb
- AMD HD3870
- Geforce 8800GTS 512Mb
- Geforce GTS250
- AMD Radeon HD4670
- AMD Radeon HD6870
- Geforce GTX970 x2
- Geforce GTX980
- Geforce GTX980Ti
- Geforce GTX1080
- Geforce Titan X(P)

De kaart die ik veruit het langst heb gehad is de HD6870.

Yes, I may have a problem...
Collectie van meerdere pc's of heb je een paar rare sprongen gemaakt :P (FX5200 was flink trager dan een Ti 4200 om maar iets te noemen)?

[ Voor 45% gewijzigd door sdk1985 op 30-11-2016 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Thalaron schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 20:17:
[...]

Uitzinderingen daargelaten natuurlijk. Maar gemiddeld gezien zal men er niet zo zuinig mee omgaan. En buiten dat je een ondrukwekkende kast hebt zal het lijkt me lastig worden om die GTX Titan X voor RMA te melden wanneer hij er zo bij staat, los van of het beter is of niet.

Meeste 2e hands 980/980Ti die ik heb gezien waren "standaard" en god weet hoe lang en hoe heet ze die hebben laten lopen.

Maar evengoed, jij zal de uitzondering bevestigen in dit geval ;)
Ach dat is een risico wat ik heb genomen. Als ik veel had gegeven om een goede garantie procedure dan had ik sowieso geen kaart genomen die alleen bij NVidia zelf te bestellen is. :+

Is ook een stukje risico analyse, ik heb pas 1x in mijn leven een videokaart moeten RMA-en omdat hij niet in orde was. Dus statistiek toegepast op mijn N=1 ervaring maakte het risico voor mij acceptabel. :P

Gaat het mis? Jammer dan. Mijn eigen domme schuld. Maar het leven is niet leuk als je alsmaar in de veilige marge blijft fröbelen.

Het verschil misschien ook dat ik gerieflijk toegeef dat ik mijn kaart mishandel door de power limit te omzeilen. Keerzijde van de munt is dat hij met de standaard koeler nooit zo goed gekoeld zal zijn (en dat is inclusief de VRM's).
sdk1985 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 00:19:
[...]

Collectie van meerdere pc's of heb je een paar rare sprongen gemaakt :P (FX5200 was flink trager dan een Ti 4200 om maar iets te noemen)?
Correct! Dat komt door het in huis hebben van meerdere PC's. Een enkele keer had ik ook de illusie dat de kaart die ik kocht sneller zou zijn dan wat ik al had (Ti4800 --> 6200) maar helaas had ik pech en kreeg een versie met een 64-bit geheugenbus onder mijn neus. Die was dus trager en heb ik dezelfde dag nog omgeruild voor de 6600. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Blaat schreef op woensdag 30 november 2016 @ 07:28:
[...]
Maar het leven is niet leuk als je alsmaar in de veilige marge blijft fröbelen.
Klopt natuurlijk ;-)
Al vond ik het al spannend genoeg om voor het eerst een PC in elkaar te zetten en dan direct een systeem van tegen de 2K ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Blaat schreef op woensdag 30 november 2016 @ 07:28:
[...]

Ach dat is een risico wat ik heb genomen. Als ik veel had gegeven om een goede garantie procedure dan had ik sowieso geen kaart genomen die alleen bij NVidia zelf te bestellen is. :+

Is ook een stukje risico analyse, ik heb pas 1x in mijn leven een videokaart moeten RMA-en omdat hij niet in orde was. Dus statistiek toegepast op mijn N=1 ervaring maakte het risico voor mij acceptabel. :P

Gaat het mis? Jammer dan. Mijn eigen domme schuld. Maar het leven is niet leuk als je alsmaar in de veilige marge blijft fröbelen.

Het verschil misschien ook dat ik gerieflijk toegeef dat ik mijn kaart mishandel door de power limit te omzeilen. Keerzijde van de munt is dat hij met de standaard koeler nooit zo goed gekoeld zal zijn (en dat is inclusief de VRM's).

[...]

Correct! Dat komt door het in huis hebben van meerdere PC's. Een enkele keer had ik ook de illusie dat de kaart die ik kocht sneller zou zijn dan wat ik al had (Ti4800 --> 6200) maar helaas had ik pech en kreeg een versie met een 64-bit geheugenbus onder mijn neus. Die was dus trager en heb ik dezelfde dag nog omgeruild voor de 6600. ;)
Hah, zelfs de 6 serie zat in die tijd aan de trage kant. Ik herinner mij een 6800GT van Asus die toen in de aanbieding bij de alternate was (V9999 met 256 MB DDR3).

Even los van andere computers is dit het rijtje van mijn hoof pc
  • Voodoo3d
  • Geforce 2 MX
  • Geforce 4 MX (440?)
  • Geforce Ti 4400
  • Geforce FX 5900 XT
  • Geforce 6800 GT 256
  • Geforce 8800 GTS 640MB
  • Geforce GTX 260
  • Geforce GTX 460 Hawk
  • Geforce GTX 660 Ti
  • Geforce GTX 1070
(Heb overigens altijd meerdere computers gehad dus heb ook nog wat Ati's en nog wat low-end kaarten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Ben bezig met mijn PC in elkaar zetten.. Moet zo helaas stoppen ivm werk.
Ik kom echter bij de GTX 1080 van Inno3D tegen iets waar ik over twijfel...

Hij heeft een 6 en een 8 pins aansluiting.
Gezien er geen handleiding bij zit.... en mijn iMac het vertikt om Adobe Flash te installeren en daardoor ik niet verder kom op de site van Inno3D... :( :(

Kan iemand mij vertellen hoe ik hem moet aansluiten? Alvast bedankt voor eventuele reacties/tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Je moet ze allebei aansluiten.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Thnx!

Met 2 losse kabels of kan dat met 1 kabel?
Heb 2 TYPE4 (?) voedingskabels met aan de andere kant 2x PCI-E 6 pins (+2 los ernaast)

Dus voor de duidelijkheid heb ik 2 van deze welke bij de voeding zaten en ik nog over heb:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/b46za1.jpg

Of moet ik een andere aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
walterg schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:10:
Heeft iemand ervaring met kleine 1060 6GB kaarten? Ik zoek voor een Shuttle SZ77R5 een vervanging voor een 7970.

Ik had mijn zinnen gezet op de Gigabyte ITX versie maar die schijnt veel last van Coil Whine te hebben. Vervolgens wilde ik de EVGA SC kopen maar die is óf niet beschikbaar, óf buitensporig duur.

Inno3D heeft een aardig geprijsde kaart die leverbaar lijkt maar ik ben niet bekend met het merk en ik kan geen reviews vinden van die specifieke kaart.

De Zotac komt niet erg goed uit de roundup van 1060 en 480 kaarten.

Iemand tips/suggesties/inzichten?

Dit zijn de kaarten die ik op het oog had:
pricewatch: Inno3D GeForce GTX 1060 Compact 6GB
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 Mini ITX OC 6G
pricewatch: EVGA GeForce GTX 1060 SC GAMING 6GB

Een kaart met 2 fans past ook maar in verband met het formaat van de case wilde ik dat vermijden.
Inmiddels had ik een EVGA met 10% korting kunnen bestellen maar de levertijd is veranderd naar minimaal een week. Plus ik heb (onder andere in deze thread) de verhalen gelezen over de hitte problemen (die inmiddels opgelost zouden moeten zijn...).

Ik neig dus wederom naar de inno3D, die leverbaar én een paar tientjes goedkoper is. Ik weet alleen niets van het merk. Hoe verhoudt dat merk zich tot de EVGA's, Gigabytes, ASUS en MSI's van de wereld? Zijn het budget kaarten of leveren ze qua kwaliteit niets in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thalaron schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:35:
[...]

Thnx!

Met 2 losse kabels of kan dat met 1 kabel?
Heb 2 TYPE4 (?) voedingskabels met aan de andere kant 2x PCI-E 6 pins (+2 los ernaast)

Dus voor de duidelijkheid heb ik 2 van deze welke bij de voeding zaten en ik nog over heb:
[afbeelding]

Of moet ik een andere aanschaffen?
Als ik de kabels zo zie gok ik dat we het hier over een redelijk nieuwe Corsair voeding (RMXXX) hebben. Dan is 1 kabel wel genoeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Paprika schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:28:
[...]

Als ik de kabels zo zie gok ik dat we het hier over een redelijk nieuwe Corsair voeding (RMXXX) hebben. Dan is 1 kabel wel genoeg. :)
Het is de 650 uit de BBG van deze maand welke bij de High End vermeld stond (als duurdere optie dan)

Thnx! Moet alleen even kijken hoe ik dat een beetje netjes kan aansluiten met die stugge kabel en 2 losse gevallen die er los bij hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

walterg schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:01:
[...]

Inmiddels had ik een EVGA met 10% korting kunnen bestellen maar de levertijd is veranderd naar minimaal een week. Plus ik heb (onder andere in deze thread) de verhalen gelezen over de hitte problemen (die inmiddels opgelost zouden moeten zijn...).

Ik neig dus wederom naar de inno3D, die leverbaar én een paar tientjes goedkoper is. Ik weet alleen niets van het merk. Hoe verhoudt dat merk zich tot de EVGA's, Gigabytes, ASUS en MSI's van de wereld? Zijn het budget kaarten of leveren ze qua kwaliteit niets in?
De chip blijft eigenlijk 'hetzelfde' het enige waar verschil in kan zitten is PCB design en uiteraard koeler design.

http://www.inno3d.com/products_detail.php?refid=237

YouTube: Tech Review - Inno3D GeForce GTX 1080 iChill Air Boss X4

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
prutser001 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:18:
[...]

De chip blijft eigenlijk 'hetzelfde' het enige waar verschil in kan zitten is PCB design en uiteraard koeler design.

http://www.inno3d.com/products_detail.php?refid=237

YouTube: Tech Review - Inno3D GeForce GTX 1080 iChill Air Boss X4
Ik hoopte dat iemand wat kon zeggen over hoe goed Inno3D is met heatpipes en dergelijken. In de 1060 roundup zie je ook dat de effectiviteit van de koelers nogal verschilt.

Daarnaast gaat het om een Compact model in een kast met goede airflow naar buiten maar matige airflow naar binnen.

Ik was te ongeduldig om te wachten en heb inmiddels de kaart besteld. Ik zal het aan de lijve ondervinden en terugkoppelen :) (als daar behoefte aan is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

walterg schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:01:
[...]

Is met meeste EVGA kaarten behalve met de 1060 SC. Hier geen problemen qua hitte ofso.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
azz_kikr schreef op woensdag 30 november 2016 @ 23:37:
[...]

Is met meeste EVGA kaarten behalve met de 1060 SC. Hier geen problemen qua hitte ofso.
Ik durfde het wel aan om het te proberen maar ik trok de onzekerheid qua levertijd niet. Las op de evga site dat de warehouse aan het verhuizen is dus ik had er geen vertrouwen in dat ik hem op tijd voor een lan sessie bf one binnen zou hebben. Heb zelfs wat meer betaald om hem via alternate morgen al binnen te hebben aangezien de pricewatch reviews aangaven dat de levertijden van si computers niet altijd klopt.

First world problems :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Inmiddels de Inno3D GTX1080 x3 een beetje uitgetest (GTA5, Diablo III en Watch Dogs 2 waarvan die laatste gratis bij de GTX zat als download!). Hij houd het prima vol met alles op Ultra op 2560x1440 :)

Wel viel me wat op... ik heb nog niet kunnen vinden of het normaal is of wat de oorzaak kan zijn... Mijn GTX geeft 3 kleuren afhankelijk van de status. Blauw (Low Power Application), Groen (Lower Power Gaming) en Rood (Full Gear Gaming).

Heel af en toe wanneer ik IDLE sta of wat aan het browsen ben gaat de GTX van blauw naar rood... Iemand een idee wat dat kan zijn?

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/5lrv9y.png
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/117h9g3.png

Verder ziet hij er slick uit zo IMO :)

[ Voor 11% gewijzigd door Thalaron op 04-12-2016 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:45
Thalaron schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:57:
Inmiddels de Inno3D GTX1080 x3 een beetje uitgetest (GTA5, Diablo III en Watch Dogs 2 waarvan die laatste gratis bij de GTX zat als download!). Hij houd het prima vol met alles op Ultra op 2560x1440 :)

Wel viel me wat op... ik heb nog niet kunnen vinden of het normaal is of wat de oorzaak kan zijn... Mijn GTX geeft 3 kleuren afhankelijk van de status. Blauw (Low Power Application), Groen (Lower Power Gaming) en Rood (Full Gear Gaming).

Heel af en toe wanneer ik IDLE sta of wat aan het browsen ben gaat de GTX van blauw naar rood... Iemand een idee wat dat kan zijn?

[afbeelding]
[afbeelding]

Verder ziet hij er slick uit zo IMO :)
Ik heb 2x de X4 variant, ik merk dat als ik de fans handmatig instel ( harder laat draaien) dat dan de kleur veranderd aan de hand van de fanspeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
dylan111111 schreef op zondag 4 december 2016 @ 16:39:
[...]

Ik heb 2x de X4 variant, ik merk dat als ik de fans handmatig instel ( harder laat draaien) dat dan de kleur veranderd aan de hand van de fanspeed.
Hoe kan ik die handmatig instellen dan? Of doel je op de overige Fan instellingen op het moederbord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
  • Laatst online: 17:45
Thalaron schreef op zondag 4 december 2016 @ 18:31:
[...]

Hoe kan ik die handmatig instellen dan? Of doel je op de overige Fan instellingen op het moederbord?
Niet.
De kleur word bepaald door de snelheid waar de fans op draaien.
In MSI afterburner kan je zelf een fan curve in stellen voor de gpu, dan zie je wat ik bedoel ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:33
Begin deze week dan eindelijk de thermal mod (a.k.a. thermal pads) van EVGA ontvangen. Vandaag heb ik ze op mijn EVGA GTX1070 FTW geïnstalleerd. De thermal compound (koelpasta) die er bij zat heb ik links laten en mijn eigen Arctic MX-4 gebruikt.
De idle temperatuur (fans uit; 0 rpm) was, voordat ik de thermal pads en de koelpasta vervangen had, 30+ graden en nu 28/29 graden. Maar daar deed ik het natuurlijk niet voor. De VRM's zouden nu goed gekoeld moeten zijn. Toen ik de kaart uit elkaar haalde was ik eigenlijk verrast dat er nog best veel thermal pads te vinden waren. De belangrijke thermal pad op de VRM chips tussen de baseplate en de heatsink miste echter wel. Fijn om te weten dat mijn kaart nu goed gekoeld wordt en dat de minimale kans dat een van de chips doorbrand nu nog kleiner is. Het is natuurlijk ook een deel placebo-effect.

De backplate die ik er af moet halen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sCZZ0wX.jpg

Evenals de baseplate. Je ziet dat de thermal pads, die ik later vervang, er niet perfect op gaan:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oOzWc9O.jpg

Gelukkig zijn de memory chips van Samsung en niet van Micron. Maar dat had ik al een keer eerder in GPU-Z gecheckt:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wCDt9cF.jpg

De memory chips en processor met alcohol schoongemaakt.
De pads voor de memory chips er op gezet. Wat opvalt is dat de pads die ik ontvangen heb een stuk soepeler zijn dan de pads die er al op zaten. Fijn is dat de nieuwe pads een beetje overhang hebben en dus sowieso 100% contact maken met de memory chips.
Ik heb ook de koelpasta er op gedaan. Misschien net wat te veel. Maar op het instructie foldertje wat bij het pakketje zat stond een plaatje waar er nog meer op zat:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ta3BizV.jpg

De oude memory pads. Zoals hierboven aangegeven wat stijver dan die er nu op zitten:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PUh1Kya.jpg

De baseplate er weer op. Zie ook de blootliggende grijze (volgens mij?) power chokes. Er zit wel een thermal pad tussen de zwarte chips en de baseplate. Maar de base plate maakt dus geen contact met de heatsink:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YDZygdp.jpg

De thermal pad er op:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qX72nzD.jpg

Ook de backplate mist een thermal pad:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/faGEynV.jpg

Met thermal pad:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/acJKxNU.jpg

De kaart is weer zo goed als nieuw ;):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7Tp0nMD.jpg

Sorry voor de wat lange post :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In a nutshell...
http://www.evga.com/Concept/Product_VGA.asp
EVGA and graphics cards go hand in hand. EVGA is the #1 NVIDIA Authorized Board Partner in the US and for a good reason. Our full line of graphics cards offer unmatched performance, features and cooling.
:+

Wel leuk om de stappen (en verschillen) te zien, dus bedankt voor de foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Zo simpel. En zo stom dat het er niet standaard op zit bij deze generatie van EVGA. De heatsink koelt in de oude situatie dus eigenlijk alleen de core. Voor de memory chips en het VRM gedeelte wordt koeling verzorgt door alleen de baseplate in feite.
In de nieuwe situatie zit er nu tussen het VRM gedeelte en de backplate een grote thermal pad. En zit er tussen de baseplate (+ power chokes) en de heatsink ook een grote thermal pad. Ik kan het natuurlijk niet meten (heb geen FLIR camera), maar dit zou dan dus bij het VRM gedeelte maar liefst 20-30 graden moeten schelen onder load. Daar heb ik wel een uurtje voor over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Fleximex schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:06:
Begin deze week dan eindelijk de thermal mod (a.k.a. thermal pads) van EVGA ontvangen. Vandaag heb ik ze op mijn EVGA GTX1070 FTW geïnstalleerd. De thermal compound (koelpasta) die er bij zat heb ik links laten en mijn eigen Arctic MX-4 gebruikt.
De idle temperatuur (fans uit; 0 rpm) was, voordat ik de thermal pads en de koelpasta vervangen had, 30+ graden en nu 28/29 graden. Maar daar deed ik het natuurlijk niet voor. De VRM's zouden nu goed gekoeld moeten zijn. Toen ik de kaart uit elkaar haalde was ik eigenlijk verrast dat er nog best veel thermal pads te vinden waren. De belangrijke thermal pad op de VRM chips tussen de baseplate en de heatsink miste echter wel. Fijn om te weten dat mijn kaart nu goed gekoeld wordt en dat de minimale kans dat een van de chips doorbrand nu nog kleiner is. Het is natuurlijk ook een deel placebo-effect.

[afbeelding]

Evenals de baseplate. Je ziet dat de thermal pads, die ik later vervang, er niet perfect op gaan:
[afbeelding]

Gelukkig zijn de memory chips van Samsung en niet van Micron. Maar dat had ik al een keer eerder in GPU-Z gecheckt:
[afbeelding]

De pads voor de memory chips er op gezet. Wat opvalt is dat de pads die ik ontvangen heb een stuk soepeler zijn dan de pads die er al op zaten. Fijn is dat de nieuwe pads een beetje overhang hebben en dus sowieso 100% contact maken met de memory chips.
Ik heb ook de koelpasta er op gedaan. Misschien net wat te veel. Maar op het instructie foldertje wat bij het pakketje zat stond een plaatje waar er nog meer op zat:
[afbeelding]

De oude memory pads. Zoals hierboven aangegeven wat stijver dan die er nu op zitten:
[afbeelding]

De baseplate er weer op. Zie ook de blootliggende grijze (volgens mij?) power chokes. Er zit wel een thermal pad tussen de zwarte chips en de baseplate. Maar de base plate maakt dus geen contact met de heatsink:
[afbeelding]

De thermal pad er op:
[afbeelding]

[afbeelding]

Met thermal pad:
[afbeelding]

[afbeelding]

Voor de volgende keer, koelpasta kan denk ik de helft minder.

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Help!!!! schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 18:23:
[...]

YouTube: Don't try this at home.... seriously!

TLDR; het boeit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Smartass met je TLDR, zoveel paste is niet nodig dus al zonde van je geld.

Maar blaf jij gerust je hele gpu onder. Enjoy :O

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Volgende keer een betrouwbare bron erbij pakken.

Dat het voor de koeling niet uitmaakt is logisch, bij zo'n kleine GPU knijpt alles er wel tussen uit. Is alleen zonde van de koelpasta en het geeft weer een bende. Als het echter stroomgeleidende koelpasta was dan had je wel een probleem en deze bestaat.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb even een vraagje en ik zit er al de hele tijd mee, maar vergeten te vragen.
Op youtube vind je ook van die handleidingen om die thermalpads erop te doen. Wat mij opviel is dat men dus die thermal pads óp de MMCP (memorymosfetcoolingplate) plakt in de filmpjes (en evga zegt dat volgens mij ook).

Maar volgens mij moet je toch, zoals jij dat nou hebt gedaan, juist die MMCP eraf halen en de thermalpads precies op die strook vrm's plakken en dan de MMCP weer erop, of niet?

Als ik even jouw foto erbij haal:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oOzWc9O.jpg

Je hebt die grote rij chokes en rechts ervan zitten dus vrm's, maar deze hebben als ik het goed zie toch al een thermal pad? Waar moet je dan nog meer die thermal pads op plakken, is dat op dat rijtje chips links naast die chokes?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Deathchant schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 19:48:
[...]
Je hebt die grote rij chokes en rechts ervan zitten dus vrm's, maar deze hebben als ik het goed zie toch al een thermal pad? Waar moet je dan nog meer die thermal pads op plakken, is dat op dat rijtje chips links naast die chokes?
In mijn verhaal noem ik de MMCP: baseplate.

Je hebt de 8 memory chips. De oude thermal pads zitten vast aan de base plate. Die heb ik er af gehaald en 3 grote thermal pads op de memory chips geplaatst.

De zwarte chips naast de grijze chokes hebben inderdaad al een thermal pad. Dat is ook niet het probleem. Echter als je de baseplate er weer op zet maakt de baseplate geen contact met de heatsink. Dus de hitte die die zwarte chips genereren gaat via de thermal pad naar de base plate. Maar dat is het. De baseplate koelt natuurlijk niet zo goed als een heatsink met allemaal vinnetjes. Ook kan de lucht er slechter langs af dan bij de heatsink.

De oplossing is om een thermal pad te plaatsen over de grijze chokes. Maar niet onbelangrijk ook over de baseplate op het stuk waar die zwarte chips ook zitten (daarom valt de thermal pad niet alleen over de grijze chokes). Doordat die thermal pad er nu op zit, is er een verbinding tussen de heatsink en de baseplate. In de oude situatie was er geen verbinding:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YDZygdp.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qX72nzD.jpg
Ik neem ten minste aan dat hitte via de baseplate en dan via de baseplate, en dan via de vinnen van de heatsink afgevoerd kan worden. Zo hebben andere merken het ook. Alle beetjes helpen I guess.

Maar het allerbelangrijkste is eigenlijk dat de kaart nu aan de achterkant, via de baseplate, gekoeld wordt. Want daar zit nu een thermal pad. De achterkant wordt namelijk ook vrij warm en is vaak waar je de plaatjes van doorgebrande chips ziet.

De kaart zit nu helemaal ingepakt met thermal pads :9
Help!!!! schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 18:23:
[...]

Naast de (oude) cooling paste die je op de foto zag, zat er zelfs nog meer op de heatsink. Ik had wel minder kunnen doen, maar op de kaart zat al meer cooling paste dan ik er nu op heb gedaan. Het instructieplaatsje gaf ook meer cooling paste aan.
Verder is de heatsink plaat die contact met met de GPU core heel groot. En de GPU core (het groene gedeelte meegenomen) zelf ook. Dus dat komt gelukkig niet zo nauw.
Help!!!! schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 19:22:
Smartass met je TLDR, zoveel paste is niet nodig dus al zonde van je geld.

Maar blaf jij gerust je hele gpu onder. Enjoy :O
Komt ook nog eens bij kijken dat ik die MX-4 al 10-15 keer gebruikt heb en die nog steeds voor over de helft vol zit. Het is niet zo klein lullig tubetje, maar best wel groot. En het is ook maar 10 euro. In 2010 of 2011 gekocht. Dus daar doe ik bekant heel mijn leven nog mee :P

[ Voor 36% gewijzigd door Fleximex op 09-12-2016 20:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Daar zit je dan, impulsief een 2e 1080 gekocht

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cqT5Yzp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:28

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De thermal pad er op:
[afbeelding]

[afbeelding]

Met thermal pad:
[afbeelding]

[afbeelding]

Heb begin van de week ook eindelijk de thermal pads ontvangen (vroeg me vorige week nog af of deze nog wel zouden binnenkomen).

Het (de)monteren van de videokaart en het plakken van de thermal pads was mede door de goede beschrijving een fluitje van een cent (had nog nooit een videokaart uitelkaar geschroefd) Heerlijk om aan een delicaat onderdeel van 700 euro te prutsen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
schumi1986 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:15:
[...]
Heerlijk om aan een delicaat onderdeel van 700 euro te prutsen :+
Hehe. Evga biedt gelukkig wel de garantie dat als het mis zou gaan je 'm kosteloos kan omruilen. Het was inderdaad niet heel moeilijk door de goede uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:02
wat is op dit moment de stilste GTX 1080? ik heb zelf nog een MSI GTX 980 , perfect exemplaar want onhoorbaar in gaming modus, ook geen coil whine etc. Uiteraard kijk ik wat rond naar de opvolger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:34
Heb een week geleden de MSI GTX 1070 Armor OC gekocht en moet zeggen dat het tot nu toe NIETS dan een teleurstelling is.

Eerste keer dat ik een spel startte was het black ops 3 die het een uurtje prima deed.
De volgende dag begon het gelazer.
Het welbekende pop en crack geluid...

Na alles geprobeerd te hebben van bios settings tot opnieuw installeren en 100 euro aan een vieding verspillen ben ik nog steeds niets wijzer.

Na de hele week hele dagen het internet af te lezen lijkt mijn vrij duidelijk dat deze hele serie geplaagd is met deze zelfde problemen in tig verschillende setups en mijn 7970 die meer stroom vreet werkt immers prima.

De kaart zelf lijkt redelijk te presteren maar met krakend geluid zijn games niet te spelen dus zit ik maar te denken aan retourneren al heb ik geen bewijs dat het daadwerkelijk aan de kaart ligt en dat valt ook niet te bewijzen.

De enige opties voor een mogelijke oplossing die ik nog heb zijn het vervangen van mijn geluidskaart (XFI-Elite Pro) die verder gewoon perfect werkt. het probleem doet zich echter alleen voor met gpu onder load.
Mijn moederbord is niet jovol wat me sterk lijkt en wat meteen een nieuwe cpu en geheugen betekend wat ik na een monitor voeding en peperdure gpu niet meer kan betalen.
Of de gpu is defect maar dit is niet te testen zonder 2de of gpu.

Let dus op mensen wanneer je deze kaart (of de 1080) wil kopen voor je het weer heb je een peperdure baksteen die niets dan ellende veroorzaakt. Nvidia is nog steeds geen haar beter als in 2008 wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalSonic schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:17:
wat is op dit moment de stilste GTX 1080? ik heb zelf nog een MSI GTX 980 , perfect exemplaar want onhoorbaar in gaming modus, ook geen coil whine etc. Uiteraard kijk ik wat rond naar de opvolger :)
https://www.computerbase....rkarten-vergleich-test/4/
TLDR:
Die Phoenix und die Game Rock sind die perfekten Allrounder
computerjunky schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:55:
Let dus op mensen wanneer je deze kaart (of de 1080) wil kopen voor je het weer heb je een peperdure baksteen die niets dan ellende veroorzaakt. Nvidia is nog steeds geen haar beter als in 2008 wat mij betreft.
Uh, :+. Daarom staat dit draadje ook vol met issues? Oh wacht...

[ Voor 29% gewijzigd door Paprika op 12-12-2016 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:19
Heb een week geleden de MSI GTX 1070 Armor OC gekocht en moet zeggen dat het tot nu toe NIETS dan een teleurstelling is.

Eerste keer dat ik een spel startte was het black ops 3 die het een uurtje prima deed.
De volgende dag begon het gelazer.
Het welbekende pop en crack geluid...

Na alles geprobeerd te hebben van bios settings tot opnieuw installeren en 100 euro aan een vieding verspillen ben ik nog steeds niets wijzer.

Na de hele week hele dagen het internet af te lezen lijkt mijn vrij duidelijk dat deze hele serie geplaagd is met deze zelfde problemen in tig verschillende setups en mijn 7970 die meer stroom vreet werkt immers prima.

De kaart zelf lijkt redelijk te presteren maar met krakend geluid zijn games niet te spelen dus zit ik maar te denken aan retourneren al heb ik geen bewijs dat het daadwerkelijk aan de kaart ligt en dat valt ook niet te bewijzen.

De enige opties voor een mogelijke oplossing die ik nog heb zijn het vervangen van mijn geluidskaart (XFI-Elite Pro) die verder gewoon perfect werkt. het probleem doet zich echter alleen voor met gpu onder load.
Mijn moederbord is niet jovol wat me sterk lijkt en wat meteen een nieuwe cpu en geheugen betekend wat ik na een monitor voeding en peperdure gpu niet meer kan betalen.
Of de gpu is defect maar dit is niet te testen zonder 2de of gpu.

Heb je de kaart al vervangen?

Kan ook een "maandagochtend" model zijn, mijn GTX 1060 had bijvoorbeeld grafische glictches in alle games en na vervanging was het probleem weg.

Dat terzijde ik was met een kennis aan het praten over een PC voor zijn vriendin die LoL speelt waar een GTX 1050 TI in gaat, terwijl ik naar reviews ervan zocht vond ik een review van 3 way SLI GTX 8800...

Punt is dat met 3 van die dingen je Crysis 1 op 40 fps met 1920x1200 (Very High) kon draaien, dat kan die piepkleine Zotac GTX 1050 TI blijkbaar overtreffen :+

Tijd vliegt, ben benieuwd hoe krachtig de huidige GPU's zullen zijn vergeleken met over 9 jaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Paprika schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:55:
[...]

https://www.computerbase....rkarten-vergleich-test/4/
TLDR:

[...]

[...]

Uh, :+. Daarom staat dit draadje ook vol met issues? Oh wacht...
Thanks :) Valt mij op dat MSI ook weer goed scoort volgens mij vergelijkbaar met de MSI GTX 980

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De prijzen waren eerst nog (behoorlijk) te hoog voor de MSI kaarten, maar dat is inmiddels wel een stuk beter.

pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 GAMING 8G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Paprika schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:28:
De prijzen waren eerst nog (behoorlijk) te hoog voor de MSI kaarten, maar dat is inmiddels wel een stuk beter.

pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 GAMING 8G
Tja moet wel zeggen dat ik heel blij ben met MSI en het lastig vind om bv voor Palit oid te kiezen. In hoeverre dat rationeel gezien terecht is dat is de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:17

The Chosen One

Zie signature!

https://nl.hardware.info/...beste-keuze-voor-4k-en-vr is ook een leuke samenvatting.

Zit zelf naar de Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix GLH 8GB te kijken. €500,- in Duitsland.
Asus PG278QR er dan bij.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:08

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Laatst was mijn EVGA 980TI overleden en binnen 1 week een nieuwe factory gesealde EVA 1070 SC mogen ontvangen, top service! De 1070 is een stuk stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Mizgala28 schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:21:
[...]

Heb je de kaart al vervangen?

Kan ook een "maandagochtend" model zijn, mijn GTX 1060 had bijvoorbeeld grafische glictches in alle games en na vervanging was het probleem weg.

Dat terzijde ik was met een kennis aan het praten over een PC voor zijn vriendin die LoL speelt waar een GTX 1050 TI in gaat, terwijl ik naar reviews ervan zocht vond ik een review van 3 way SLI GTX 8800...

Punt is dat met 3 van die dingen je Crysis 1 op 40 fps met 1920x1200 (Very High) kon draaien, dat kan die piepkleine Zotac GTX 1050 TI blijkbaar overtreffen :+

Tijd vliegt, ben benieuwd hoe krachtig de huidige GPU's zullen zijn vergeleken met over 9 jaar :D
Nee heb hem nog niet vervangen omdat het best een end rijden is.
Heb ondertussen wel latencymon gedraaid en gek genoeg heb ik daar wel gezien dat ik dikke vette 4500 spikes heb zodra de gpu onder load kon.
Maar ook dat weet ik niet op te lossen en heb alle drivers en bios settings al geprobeerd.
Mijn nvidia kaart (7970) heeft nier echter nooit problemen mee gehad.

Heb ondertussen ergens een audigy 2 gescoord om te testen of er een conflict is met mijn xfi elite pro

En ja gpus gaan snel vooruit al lijkt het allemaal maar traag te gaan.
Weet je nog dat we bij de komst van 4k voor de pc riepen dat het nog wel 8 jaar kon duren voordat wel single gpu 4k konden gamen... Deze generatie kan het al aardig en volgende generatie denk ik zonder al te veel problemen...

Maar het verhaal gaat voort.
Het zou mooi zijn als iemand met een 1070/1080 in almere zijn kaart even mij mijn pc wil proppen om de gpu uit te sluiten haha maarja zon prettig gestoord figuur gaan we niet vinden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
  • Laatst online: 16-09 23:30
computerjunky schreef op woensdag 14 december 2016 @ 01:26:
[...]

Heb ondertussen wel latencymon gedraaid en gek genoeg heb ik daar wel gezien dat ik dikke vette 4500 spikes heb zodra de gpu onder load kon.
Maar ook dat weet ik niet op te lossen en heb alle drivers en bios settings al geprobeerd.

Heb ondertussen ergens een audigy 2 gescoord om te testen of er een conflict is met mijn xfi elite pro

Weet je nog dat we bij de komst van 4k voor de pc riepen dat het nog wel 8 jaar kon duren voordat wel single gpu 4k konden gamen... Deze generatie kan het al aardig en volgende generatie denk ik zonder al te veel problemen...

Het zou mooi zijn als iemand met een 1070/1080 in almere zijn kaart even mij mijn pc wil proppen om de gpu uit te sluiten haha maarja zon prettig gestoord figuur gaan we niet vinden denk ik.
Je kan hem ook gewoon opsturen naar de desbetreffende winkel waar je hem hebt gekocht :)

• computerjunky
McFastFood schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:34:
[...]

Je kan hem ook gewoon opsturen naar de desbetreffende winkel waar je hem hebt gekocht :)
Ja alleen kost me dat weert 15 euro en als de kaart niet defect lijkt komt voor mijn rekening en daar zit ik niet echt op te wachten.

Heb ondertussen de kaart in 2 andere pc's gehad maar het testen van het probleem lijkt onmogelijk.
in 1 pc kraakte het geluid ook en in de ander had ik nergens last van...
en dus ben ik nog steeds niets wijzer.
gister bij thuiskomst de kaart er weer ingepropt en 2 uur zonder enig kraakje gespeeld en even later nog even en het was weer terug.

Per boot van de pc lijkt het te verschillen dus lijkt het mij een software issue maar 1 die zich niet laat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:19
computerjunky schreef op woensdag 14 december 2016 @ 01:26:
[...]

True met een GTX 1080 of Titan X Pascal kun je al op hogere instellingen prima gamen op 4K en met oudere titels of medium/low kunnen de GTX 1070/1060 en RX 480 dat ook al.

Ik denk dat volgend jaar de toekomstige GTX 1170 4K makkelijk trekt en aangezien dat toch 1 van de populairdere modellen is wordt 4K meer voor de mainstream beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adeadly
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:16
Heeft er iemand ervaring met de MSI GTX 1070 gaming Z? Is het de meerwaarde waard over de MSI GTX 1070 Gaming X als ik mijn videokaart zeker ga overklokken tot de max. Hoor het graag

Beginnend BBQer, kan nooit kiezen, PC gamer voor het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als je zelf gaat overclocken lijkt het me niet supernuttig, het zou kunnen dat je een beter exemplaar krijgt maar de overclock is zo gering dat ik demk dat het gewoon dezelfde zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
Volgens de buren is er bespaard op het stroomgedeelte van deze kaart:
[...]de tweede 6-pins stroomconnector is niet aangebracht en twee van de tien stroomfasen moeten we missen.
Je zou eventueel nog de BIOS kunnen updaten aangezien MSI begin november begonnen is met het uitrollen van BIOS-updates voor de 1070 serie vanwege problemen met de geheugenchips op diverse 1070's. Download: GeForce-GTX-1070-ARMOR-8G-OC bios @ MSI. Niet alleen MSI heeft er overigens last van: bron.
Of anders omruilen voor een iets duurdere GAMING versie van MSI.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
Beste mede Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuw verjaardagskado en dat wordt een nieuwe GPU en een nieuw beeldscherm.
(Ja, ben gister jarig geweest :9 *O* )
De beeldschermkeuze heb ik al gevonden, alleen ben nog op zoek naar een nieuwe gpu.
Nu is mijn oog al op 3 GPU's gevallen , alleen weet ik niet welke ik het beste kan kiezen :9

Vergelijkingstabel:

https://tweakers.net/pric...are/552187;552191;552183/

Nu weet ik dat Gainward en Palit leven onder 1 dak zegmaar en dat het eigenlijk van de zelfde fabrikant is. Nu twijfel ik of ik veel verschil ga merken tussen de Phoenix GLH versie of de Palit die ik op het oog heb. Daarnaast vraag ik me ook af of de pricewatch: Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix GS 8GB niet een betere keuze zal zijn en hoeveel verschil daar tussen zit. Of zit er helemaal geen merkbaar verschil tussen 8)7

Sidenote:
Ik hou van een snelle framerate, niet perse in de pro-gamer sense, maar ik vind vloeiendheid belangrijk. (ik schroef met deze oude setup ook alles terug om maar 60 fps te krijgen, en met de nieuwe kaart wil ik meer en als het kan op hogere resolutie). Daarnaast wil ik eigenlijk niet meer af van IPS vanwege de superieure kleurweergave. De optie tot 1440 p geeft de mogelijkheid om te klooien met instellingen in een game om op een mooie balans tussen framerate en graphics te komen.

Mijn vragen:
Ten eerste ik weet dat ik niet 165 fps ga krijgen in nieuwe games zeker niet op 1440 p. Dat is ook niet het doel zolang ik maar wel bij de 60 kom evt met wat opties uit. Bij een snelle shooter vind ik het dan niet erg om wat terug te schroeven wat betreft graphics om dan een snellere framerate te krijgen.

En wat ik me vooral af vraag zit er veel verschil in tussenn de Palit en de Gainward? En zit er verschil veel verschil tussen de GLH editie en de GS editie? die de meerprijs waard is?

En zit er ook geen verschil dus tussen de pricewatch: Palit GeForce GTX 1070 Super JetStream 8GB en de pricewatch: Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix GS 8GB?

Ik hoop dat jullie mij kunnen voorzien van voldoende informatie zodat ik mijn verjaardags kado kan bestellen :)

Extra informatie in een topic indien nodig:
1440p scherm +1070 kaart maar welke? BLACK FRIDAY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@ lars ruiter, volgens mij is het niet de bedoeling om 2 soortgelijke topics te hebben...
Gainward en Palit is hetzelfde bedrijf en beide kaarten hebben ook dezelfde koelconstructie. De Gainward is rood, de Palit blauw. Pick one ;)
De GS GLH is nóg wat sneller dan de GS (en heeft ook het memory wat overgeclocked). 1440p en +60fps haal je makkelijk.

Ik zou niet zoveel twijfelen eerlijk gezegd. Een 1070 op 1440p en 60fps gaat prima. En welke 1070 je ook koopt, meer dan een paar fps zal er niet inzitten; ze verschillen weinig van elkaar. Dus mijn advies is om de beste koelkwaliteit vs geluidsratio te nemen.
De EVGA's scoren hier heel goed in en ook de Gainward.
Ik zou niet meer dan 20 euro verschil uitgeven tussen 2 kaarten waarvan de ene net iets meer overgeclocked is dan de andere...

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle.v.A
  • Laatst online: 11-06 08:40

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De thermal pad er op:
[afbeelding]

[afbeelding]

Met thermal pad:
[afbeelding]

[afbeelding]

Aan alleen die foto dacht ik eerst dat je de je VRAM er per compleet afgerukt had, gelukkig is dat niet zo _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Fleximex sorry ik had helemaal over je post heen gelezen. Bedankt voor je uitleg wbt die thermal pads. Ik wist overigens niet dat zo'n baseplate altijd contact moest maken met de echte heatsink; ik dacht altijd dat zo'n thermalpads icm baseplate (en dan uiteraard lucht van fans) genoeg was. Ik heb toch al behoorlijk wat reviews gelezen en videokaarten uit elkaar gehad maar dit wist ik dus niet. Als je ook naar msi kijkt, die eigenlijk altijd wel zo'n extra baseplate hebben, niet alleen voor koeling van de mosfets maar ook om stevigheid voor de printplaat toe te voegen, daarvan kon ik dus ook niet inschatten dat die baseplate contact moet maken met de eigenlijke heatsink zelf....
En nu ik 't zo uitspreek, komt je heatsink nou echt tegen die thermalpads aan dan? Op die plek waar die thermalpad zit over de chokes daar komen toch alleen de vinnen zelf aan en niet de basis van de heatsink? En komt ie er echt aan want normaliter zit de basis van de heatsink strak op de gpu maar de vinnen zweven dan wat hoger zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Jelle.v.A schreef op maandag 19 december 2016 @ 01:10:
[...]

Aan alleen die foto dacht ik eerst dat je de je VRAM er per compleet afgerukt had, gelukkig is dat niet zo _/-\o_
Haha lol. Als je er zo vluchtig overheen kijkt lijkt dat wel een beetje :o
Deathchant schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:30:
@Fleximex sorry ik had helemaal over je post heen gelezen. Bedankt voor je uitleg wbt die thermal pads. Ik wist overigens niet dat zo'n baseplate altijd contact moest maken met de echte heatsink; ik dacht altijd dat zo'n thermalpads icm baseplate (en dan uiteraard lucht van fans) genoeg was. Ik heb toch al behoorlijk wat reviews gelezen en videokaarten uit elkaar gehad maar dit wist ik dus niet. Als je ook naar msi kijkt, die eigenlijk altijd wel zo'n extra baseplate hebben, niet alleen voor koeling van de mosfets maar ook om stevigheid voor de printplaat toe te voegen, daarvan kon ik dus ook niet inschatten dat die baseplate contact moet maken met de eigenlijke heatsink zelf....
En nu ik 't zo uitspreek, komt je heatsink nou echt tegen die thermalpads aan dan? Op die plek waar die thermalpad zit over de chokes daar komen toch alleen de vinnen zelf aan en niet de basis van de heatsink? En komt ie er echt aan want normaliter zit de basis van de heatsink strak op de gpu maar de vinnen zweven dan wat hoger zeg maar.
Klopt. Dat wist ik ook niet. Je gevoel zegt je dat het niet veel verschil moet maken. Want er zitten dus inderdaad een paar vinnen in die thermal pad. Maar alle andere merken hebben het wel zo, dus dan zal het toch wat doen. Volgens die FLIR camera foto's scheelt het onder zware belasting (ruim) 20 graden met thermal pads t.o.v. zonder.
Ik denk dat die thermal pad achter op de GPU tussen het VRM gedeelte en de backplate ook wel best wat hitte afvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

En op de achterkant zitten geen vinnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
Eergister de knoop doorgehakt en een pricewatch: Palit GeForce GTX 1070 Super JetStream 8GB gekocht.
Vandaag nieuwste BIOS er op gedaan en 3DMark Time spy en Firestrike gedraaid.

Timespy:

Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/xal6lxbzf/Knipsel2.pngphotoupload

Firestrike:

Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/o8gli9e91/Knipsel3.pngupload pic

De Gpu blijft lekker koel en word niet warmer als 65 graden.
Alleen heb ik niet zoveel verstand van de scores van Firestrike en timyspy of het normale of goede scores zijn. Ook weet ik niet precies wat de max. base en memory clock zijn geweest maar hopelijk kunnen jullie dat aflezen en daar feedback op geven of het goede scores zijn :9

Voor de gene die geïnteresseerd zijn in de log van GPU Z tijdens Firestrike heb ik die ook nog bij de hand.

Ben benieuwd naar jullie meningen/reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:27
iemand ervaring met de Gigabyte GeForce GTX 1080 Xtreme Gaming Premium Pack 8GB ??

hoe is deze kaart?

op internet weinig reviews te vinden

[ Voor 16% gewijzigd door jeppekroezen op 21-12-2016 11:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
McFastFood schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:30:
Alleen heb ik niet zoveel verstand van de scores van Firestrike en timyspy of het normale of goede scores zijn.
Feedback op geven of het goede scores zijn :9
Ben benieuwd naar jullie meningen/reacties :)
Gaan gamen i.p.v. 3DMarken :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
Paprika schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:25:
[...]

Gaan gamen i.p.v. 3DMarken :+.
Ja, dat heb ik er na gedaan en heb een geruime tijd Fallout 4 gedaan met alles up Ultra en alle settings maxed met een resolutie van 1440x2560 uit mijn hoofd op een pricewatch: Dell Ultrasharp U2715H Zilver, Zwart . En had continue 60 FPS heel af en toe dropte die even naar 59 FPS en speelde alles vloeiend en zonder lag. Daarnaast werd de kaart niet warmer dan 65 graden. Kortom tot zover dik tevreden naar mijn mening :)
Straks even Watchdogs 2 proberen die ik bij mijn GPU heb gekregen.
Maar dacht dat jullie misschien ook al wat aan de scores konden zien. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door McFastFood op 21-12-2016 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcostal
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 14:22
TRAXION schreef op zondag 20 november 2016 @ 17:06:
[...]

Ook een prachtige kaart ik ben voor de 1070 g1 gaming gegaan aangezien ik deze kon kopen voor €390,- op vraag en aanbod.
we hebben er nog een paar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
McFastFood schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:53:
[...]

Ja, dat heb ik er na gedaan en heb een geruime tijd Fallout 4 gedaan met alles up Ultra en alle settings maxed met een resolutie van 1440x2560 uit mijn hoofd op een pricewatch: Dell Ultrasharp U2715H Zilver, Zwart . En had continue 60 FPS heel af en toe dropte die even naar 59 FPS en speelde alles vloeiend en zonder lag. Daarnaast werd de kaart niet warmer dan 65 graden. Kortom tot zover dik tevreden naar mijn mening :)
Straks even Watchdogs 2 proberen die ik bij mijn GPU heb gekregen.
Maar dacht dat jullie misschien ook al wat aan de scores konden zien. ;)
Gebruik dan gewoon een recente review van een goede site (bijvoorbeeld https://www.techpowerup.c...GTX_1070_Quick_Silver_OC/) en vergelijk met games die je zelf bezit (bijvoorbeeld Fallout 4 dus). Zoveel verschil zit er toch niet tussen GTX 1070s... ;)

Nou, zet dan even V-Sync uit en kijk of je resultaten vergelijkbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaghy2
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-01 07:59
Ik heb momenteel deGTX 1070 van Palit (gamerock) en in de review van die kaart komt de tester boven 100 FPS op GTA V en 69 op AC syndicate (ik haal beide cijfers niet) :-(
Zou er iets mis zijn, of zijn er instellingen verkeerd?

[ Voor 15% gewijzigd door kaghy2 op 21-12-2016 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat haal je wel en de overige specs zijn wel zo handig.

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:15
Zit er tegenwoordig geen gratis game meer bij de aanschaf van een nieuwe 10xx? Onlangs zag ik nog wat acties dat Watch Dogs 2 erbij zat maar dat zie ik nergens meer terug.
Niet dat het erg is maar een extraatje is altijd leuk ;)
kaghy2 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:23:
Ik heb momenteel deGTX 1070 van Palit (gamerock) en in de review van die kaart komt de tester boven 100 FPS op GTA V en 69 op AC syndicate (ik haal beide cijfers niet) :-(
Zou er iets mis zijn, of zijn er instellingen verkeerd?
Ik heb die GTA V benchmark runs gedaan op Very High, Shadows: PCSS, MSAA x2 + TXAA met reflection AA: off.

Je kan FPS enkel zo vergelijken als je identiek hetzelfde doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 20:31

Zorian

What the fox?

Net de EVGA thermal mod mogen ontvangen voor mijn EVGA GTX1070FTW.
Nou had ik niet zo zeer last van hoge temperaturen, maar desondanks toch even geïnstalleerd.
De mod zit er inmiddels op en een half uurtje laten pruttelen op de desktop levert toch mooi (ruim) de helft koelere temperaturen op. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xLZTFFM.png

Voor de mod zat ik idle op de desktop rond de 60c-62c met ~300rpm fan.
Nu dit zonder fan. :)

Installatie was ook een fluitje van een cent met de handleiding.

[ Voor 7% gewijzigd door Zorian op 24-12-2016 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Behalve dan dat ie niets doet met de temperatuur van je gpu core...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Idd _O- Misschien een slecht gemonteerde koeler, slechte of veel te veel koelpasta.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Paprika schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 14:49:
Behalve dan dat ie niets doet met de temperatuur van je gpu core...
Hoe bedoel je?
Die is (ruim) de helft lager nu..
-The_Mask- schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 15:09:
Idd _O- Misschien een slecht gemonteerde koeler, slechte of veel te veel koelpasta.
Ik zie niet in wat er mis mee is. Hij is gewoon koud...?

[ Voor 36% gewijzigd door Zorian op 24-12-2016 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je leest de temperatuur van de GPU uit, terwijl je themalpads voor het VRM hebt geplaatst. Het ene heeft dus niks met het andere nodig.

[ Voor 20% gewijzigd door -The_Mask- op 24-12-2016 15:38 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

-The_Mask- schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 15:38:
Je leest de temperatuur van de GPU uit, terwijl je themalpads voor het VRM hebt geplaatst.
De koelpasta is vernieuwd, de thermalpads van de VRM zijn vervangen, de backplate en baseplate hebben echter ook koelstrips gekregen.

Die koelpasta die erop zat was sowieso bagger. Zo hard als beton en veel te veel, was helemaal uitgelopen over de halve chip heen. En dan heb ik het niet over de glimmende kern. Netjes weggehaald en een erwtje teruggeplaatst.

[ Voor 25% gewijzigd door Zorian op 24-12-2016 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja dat zei ik al, misschien had je een slecht gemonteerde koeler of was er veel te veel koelpasta gebruikt. De lagere temp komt echter niet van het plaatsen van de thermalpads. Is een aangename bijvangst.

[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 24-12-2016 15:40 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het verschil zit hem puur in het vervangen van de koelpasta en het beter bevestigen van de koeler. Maakt niet uit, EVGA staat immers voor top kwaliteit toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

-The_Mask- schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 15:40:
Ja dat zei ik al, misschien had je een slecht gemonteerde koeler of was er veel te veel koelpasta gebruikt. De lagere temp komt echter niet van het plaatsen van de thermalpads.
Als ik zie wat ik aan thermal pads heb geplaatst lijkt het mij dat de algehele afvoer van hitte verbeterd is.
Maar goed. We gaan offtopic. De pads doen hun werk, de koelpasta is verbeterd en ik kan er weer even tegenaan.
Paprika schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 15:41:
Het verschil zit hem puur in het vervangen van de koelpasta en het beter bevestigen van de koeler. Maakt niet uit, EVGA staat immers voor top kwaliteit toch.
De koeler zat vanuit de fabriek prima, moest af en toe even flink moeite doen om een schroefje los te krijgen. :p

[ Voor 27% gewijzigd door Zorian op 24-12-2016 15:42 ]

Pagina: 1 ... 30 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de GTX 10XX. Prijzen hebben daar weinig mee te maken.