Vind zelf dat 1080P prima wil op een 4K scherm, nu heb ik wel een beetje een erg lomp scherm (TV) maar het lijkt een stuk beter dan 720P op een 1080P scherm bijvoorbeeld.Tadream schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 17:26:
[...]
Had ik ook en dat zit hem niet in de digital vibrance maar je moet ergens de dynamic range op full zetten ipv. limited.
Hoe is de 1080p setting op je 4K scherm trouwens?
Ik heb ook de mogelijkheid om een nieuw scherm te bestellen en zit te twijfelen tussen 2560x1440, 3440x1440 of een 4K scherm.
Naast games zal ik er ook voornamelijk remote desktop sessies op draaien (dus liefst ook meerdere, dus de mogelijk om 2 schermen aan te schaffen is er ook).
Ziet 1080p op een 4K scherm er een beetje uit. Ik lees allemaal theoretische dingen dat het prima moet gaan (omdat het een factor 4 is) maar of het in de praktijk ook zo is.
Heb een MSI GTX 1070, is b.v. 4K gamen zonder AA te doen? Of toch maar 2x een 2560x1440 scherm? Zoveel mogelijkheden dat ik het gewoon niet meer weet.
Kan met dit scherm ook wel 2560x1440 selecteren maar dan is het niet helemaal scherp (nog steeds beter dan 720P op een 1080P scherm, maar niet zo scherp als 1080P op een 4K scherm).
Gebruik zelf nu 2x MSAA, maar kan eventueel ook nog uit (ben zelf toch niet zo'n fan van hoge AA, vind ik altijd een vervelend blurry effect geven, dus ging toch al nooit hoger dan 2x, zijn de kartels een beetje weg en vind ik het wel prima). Maar goed, de games die ik doe kan de 1070 op de sloffen af (al moet ik zeggen dat Warcraft toch wel de nodige framedipjes heeft op drukke plekken). Beetje settings tweaken denk ik dat een 1070 zelfs op 3840x2160 nog wel een heel eind komt (niet het "z0mg ultra!11one" AA op 8x of 16x zetten of bepaalde dingen die niks toevoegen op max "omdat het kan").
Maar scaling is inderdaad wel een probleem op 3840x2160 (valt me een beetje tegen), bepaalde dingen heb je wel goed, en andere dingen zijn veel te klein, en scaling opties in Windows veroorzaakt de nodige problemen weer in bepaalde programma's. Vandaar dat ik hem voor de desktop maar op 1080P laat, als ik een keer iets wil doen op 3840 laat ik de scaling wel even uit (video bekijken, ik maak ook 4K video's en dat ziet er echt een stuk beter uit als je scherm ook echt op 3840x2160 staat).