Ziet er mooi uit blaat
Mogelijk maken de benchmarks gebruik van HT? Dat zou dan namelijk een voordeel moeten zijn voor i7. Daarnaast is je RAM wellicht een rem op je FPS.Leader98 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:11:
Is mijn cpu in onderstaande setup de bottleneck?
Hij loopt op 4,5Ghz
Ik kom nooit aan de benchmarkcijfers die ik op de diverse hardwaresites lees, maar ongeveer 10% eronder.
5347 in Time Spy (V1.0) (GPU op stock waardes, CPU op 4,5Ghz)
Dus sneller RAM geheugen zou hier extra performance opleveren?q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 09:47:
[...]
Mogelijk maken de benchmarks gebruik van HT? Dat zou dan namelijk een voordeel moeten zijn voor i7. Daarnaast is je RAM wellicht een rem op je FPS.
Of is de 8GB de bottleneck?
Afgelopen weekend en de dagen (gisteren niet ivm hitte in huis
) erna nog wat benchmarks gedraaid met mn GTX 1070.
Rise of the Tombraider BenchMark. 101 fps alles op met 2560x1080 en dx12 mode.
Valt me wel bij die game op dat de opbouw van de objecten met DX12 niet helemaal optimaal is. Viel mij ingame niet zo op, maar in de benchmark mode wel.
Met WoW overigens geconstateerd dat specifieke addons wel een enorme belasting hebben op het systeem. Hier maar wat in opgeschoond en we halen weer normale aantallen. Op een bepaald moment haalde ik niet eens meer 30fps, dus addons kunnen het geheel goed in de war schoppen. Helaas nog niet met vsync uit getest.
Overigens wat betreft temperatuur.
Ondanks de hitte geen problemen met de 1070 FE gehad in mijn systeem.
Heb alles ook helemaal stock draaien, dus dat zal zeker schelen.
Heb nog steeds geen spijt van deze aankoop, zeker nu ik blijf teruglezen dat er beschikbaarheidsproblemen zijn.
Rise of the Tombraider BenchMark. 101 fps alles op met 2560x1080 en dx12 mode.
Valt me wel bij die game op dat de opbouw van de objecten met DX12 niet helemaal optimaal is. Viel mij ingame niet zo op, maar in de benchmark mode wel.
Met WoW overigens geconstateerd dat specifieke addons wel een enorme belasting hebben op het systeem. Hier maar wat in opgeschoond en we halen weer normale aantallen. Op een bepaald moment haalde ik niet eens meer 30fps, dus addons kunnen het geheel goed in de war schoppen. Helaas nog niet met vsync uit getest.
Overigens wat betreft temperatuur.
Ondanks de hitte geen problemen met de 1070 FE gehad in mijn systeem.
Heb alles ook helemaal stock draaien, dus dat zal zeker schelen.
Heb nog steeds geen spijt van deze aankoop, zeker nu ik blijf teruglezen dat er beschikbaarheidsproblemen zijn.
CPU limitedHenkje.doc schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:22:
Heb nog niet echt met Rivatuner gekeken e.d, maar daar zou het idd wel in kunnen zitten.
mn CPU is niet de snelste (I5 4460) maar bij andere games merk ik het niet, alleen bij de Blizard titels zoals Diablo3 en WoW
Het scenario is dat de addons grafisch weinig uitmaken. Die paar simpele textures renderen gaat niet je FPS verlagen. Alle Lua code van je geinstalleerde addons, die vaak verre van optimized is, zal dat wel doen
.
Informatique, ik weet het niet de goedkoopste. Maar ik vertrouw die zaak wel. En ze liegen tenminste niet zo snel over of een kaart ook te koop is. Als je daar de GTX 1060 volgt zie je dat ze als snel kaarten die ze niet kunnen verkopen uit hun lijst verwijderen.
De Volledige Lijst versus de Actieve Lijst
En ja de prijzen zijn hoog
Zoals je ziet, ze liegen tenminste niet over "hij is binnenkort verkrijgbaar"
Terug naar de kaart
Performance uit de doos zijn goed. En ik heb het idee dat met de VI koeler erop dat hij best wel makkelijk over de 2Ghz kruipt. Hij hikt er al tegen aan. Het is niet te ver weg om iets meer performance eruit te persen als nodig.
[ Voor 26% gewijzigd door swampy op 21-07-2016 12:29 . Reden: Mooi Maken. ]
There is no place like ::1
Ziet er netjes uit! (stiekem best jaloers had ook graag een custom waterkoeling gehad, maar ik ken mezelf op een gegeven moment ligt er meer vloeistof onderin in de kast dan in het reservoirBlaat schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 08:40:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gisteren was ik te lomp om mijn screenshot op te slaan van Timespy. Later vandaag nog even een run doen.
Ben benieuwd naar je scores en de uiteindelijke vooruitgang tegen over de vorige lucht gekoelde opstelling!
Ja je behaald wat extra fps met wat ramgeheugen op hogere clocksnelheid.Leader98 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 09:50:
[...]
Dus sneller RAM geheugen zou hier extra performance opleveren?
Of is de 8GB de bottleneck?
Echter dit heeft wel te maken welke cpu je gebruikt vooralsnog heb ik enkel verschillen waargenomen bij de 6600k en de 6700k cpu's.
Tevens moet de GPU niet 100% belast zijn.
Kijk anders naar de mooie post van Vipeax.
Heb zelf 2666mhz werkgeheugen icm ee 6700k en heb afgelopen week wat geheugen van een vriend in gepropt welke draait op 4000mhz. Het verschil dat waar te nemen is best wel bizar. gemiddeld 6 tot 8 frames verschil(!)
(i7 6700 + MSI Seahawk 1080)
Ik wacht even totdat Corsair met de HD140 en HD120 fans uit komen dan bestel ik er direct 4000mhz geheugen van corsair bij (ook led)

Idd de prijs niet echt waard, maar wel onhoorbaar, zelfs onder load.
De cpu liep op 4,6GHz, mem op 3200MHz en de GPU zie je in de screenshot.
Toch pak em beet 50MHz meer op de core dan met luchtkoeling.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Nette score, zitten we eigenlijk +- gelijk met waterkoeling. Denk ook niet dat er nog meer uit te halen valt.Blaat schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:12:
[afbeelding]
Idd de prijs niet echt waard, maar wel onhoorbaar, zelfs onder load.
De cpu liep op 4,6GHz, mem op 3200MHz en de GPU zie je in de screenshot.
Toch pak em beet 50MHz meer op de core dan met luchtkoeling.
Vraagje hoe krijg jij het voor elkaar om het voltage zo omhoog te schroeven? bij mij kan ik hem niet hoger "sliden" dan 105? (100% + 5% dus)
En heb je dat EK waterblok er zelf op gezet want ziet er wel echt gelikt uit!
[ Voor 5% gewijzigd door downcom op 21-07-2016 14:28 ]
Hoe hoog je de power slide kan zetten is afhankelijk van het board design van je kaart. Blijkbaar heeft de sea hawk een minder robuust power design dan de gaming x. Daar zal je helaas niks aan kunnen veranderen.downcom schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:27:
[...]
Nette score, zitten we eigenlijk +- gelijk met waterkoeling. Denk ook niet dat er nog meer uit te halen valt.
Vraagje hoe krijg jij het voor elkaar om het voltage zo omhoog te schroeven? bij mij kan ik hem niet hoger "sliden" dan 105? (100% + 5% dus)
En heb je dat EK waterblok er zelf op gezet want ziet er wel echt gelikt uit!
Ja dat blok heb ik er zelf op gezet. Is een koud kunstje hoor.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Kwam sowieso geen power te kort maar vond het opmerkelijk. Dacht al heb ik een knop je gemist waarmee je dat kunt unlocken maar bedankt voor de uitleg.Blaat schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:33:
[...]
Hoe hoog je de power slide kan zetten is afhankelijk van het board design van je kaart. Blijkbaar heeft de sea hawk een minder robuust power design dan de gaming x. Daar zal je helaas niks aan kunnen veranderen.
Als ik zo naar dat koelblok kijk begint het wel te kriebelen. Ben alleen als de dood dat het ergens gaat lekken. Misschien over een half jaartje als de radiators er toch uit moeten om goed schoon gemaakt te worden. (die dingen blijken redelijk snel verstopt te raken)
Ik ze twee radiatoren staat de ene in pull en de andere in push? Ik heb bij mn aio hydro 115i wat wat extra temperatuur en geluid kunnen wegnemen, nadeel je kunt er niet even met een stofzuiger oid bij.
Ik ben ook zeer benieuwd wat mijn systeem doet icm de MSI GTX 1070 Gaming die ik zaterdagochtend ophaal hier vlak over de grens in Alsdorf.
Ik was aan het twijfelen of ik voor een CPU of voor een GPU upgrade zou gaan. Ik merk dat streamen naar Twitch bij mijn huidige setup (zie sig) ervoor zorgt dat mijn frames geregeld onder de 60 droppen. Nu weet ik ook dat een GPU upgrade niet ervoor zorgt dat ik beter kan streamen naar Twitch maar ik wil zo graag mijn 27" 144hz IPS G-Sync op 1440p monitor laten zweten en dat lukt natuurlijk beter met een betere videokaart dan met een betere CPU.
Die 4790K wacht dan nog maar eventjes.
Ik was aan het twijfelen of ik voor een CPU of voor een GPU upgrade zou gaan. Ik merk dat streamen naar Twitch bij mijn huidige setup (zie sig) ervoor zorgt dat mijn frames geregeld onder de 60 droppen. Nu weet ik ook dat een GPU upgrade niet ervoor zorgt dat ik beter kan streamen naar Twitch maar ik wil zo graag mijn 27" 144hz IPS G-Sync op 1440p monitor laten zweten en dat lukt natuurlijk beter met een betere videokaart dan met een betere CPU.
Die 4790K wacht dan nog maar eventjes.
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Denk dat je met een cpu upgrade ook maar weinig zult winnen. Zeker met je overclock....
Zie hier mijn 1070 GTX

Helaas had ik geen fatsoenlijke kabel liggen
de videokaart wordt alleen geleverd met een 2x 6 naar 1x 8 waar ik gelukkig wel mee uit de voeten kon.
Bij Gainward is de LED standaard groen, dit heb ik uitgezet via de software. Heb nu alleen rood in gebruik genomen omdat het beter bij mijn build past.
Bij Gainward is de LED standaard groen, dit heb ik uitgezet via de software. Heb nu alleen rood in gebruik genomen omdat het beter bij mijn build past.
[ Voor 23% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 21-07-2016 21:18 ]
Jouw voeding hoort toch gewoon 2 PCI-E connectoren te hebben waar je een 8 pin van kunt maken?
Als je nog steeds die CX450M hebt, heb je 2x 6+2 PCIe connectorenq-enf0rcer.1 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 21:17:
Zie hier mijn 1070 GTX
[afbeelding]
Helaas had ik geen fatsoenlijke kabel liggende videokaart wordt alleen geleverd met een 2x 6 naar 1x 8 waar ik gelukkig wel mee uit de voeten kon.
[ Voor 14% gewijzigd door SmokingCrop op 21-07-2016 21:47 ]
Heb een ongelovelijke domme fout gemaakt bij het aanbrengen van de ventilatoren op de radiator. Ik dacht even slim te zijn en te weten welke kant ze op bliezen (zonder te controlleren) maar ik vond de cpu toch wat warmpjes voor een watergekoeld systeem.Blaat schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:33:
[...]
Hoe hoog je de power slide kan zetten is afhankelijk van het board design van je kaart. Blijkbaar heeft de sea hawk een minder robuust power design dan de gaming x. Daar zal je helaas niks aan kunnen veranderen.
Dus alle fans er af en wat bleek

Dus dat scheelt ook weer 12c bij load

idle loopt hij nu 20c en oja hij is veel stiller.
Die zit aan de voeding dit is alleen maar gevaarlijker.q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 21:17:
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Hij zou nooit koeler kunnen zijn dan de kamer temperatuur en gezien het weer deze week klinkt 20C idle wel als onder kamer temperatuur.downcom schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 22:17:
[...]
idle loopt hij nu 20c en oja hij is veel stiller.
Heeft er al iemand een gtx 1060 (getest).
Ik ben zeer geïnteresseerd in de overwatch resultaten!
Ik ben zeer geïnteresseerd in de overwatch resultaten!
Hmm netjes genoeg voor mijn 144hz 1080p monitor
Lang leve de aircoPaprika schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 22:22:
[...]
Hij zou nooit koeler kunnen zijn dan de kamer temperatuur en gezien het weer deze week klinkt 20C idle wel als onder kamer temperatuur.
Dus het is binnen 10-15C? In geen enkele review haalt de H115i een dergelijke delta namelijk...
Mijn airco staat op 22c (schuin dak en warmte wil moeilijk weg dus dan maar de airco vol open)Paprika schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 22:52:
Dus het is binnen 10C? In geen enkele review haalt de H115i een dergelijke delta namelijk...
Heb een Pull and Push configuratie nu en de temperaturen lees ik uit met CAM van nzxt.
Laagste temperatuur gemeten (afgelopen 2 uur) 19c en hij schommelt rond de 20 / 22.
Ik weet het ook niet misschien maar eens de temps caliberen.
Zal eens een paar uurtjes loggen met CPU-z
[ Voor 12% gewijzigd door downcom op 21-07-2016 22:56 ]
Wat geeft Corsair Link aan als water temperatuur?
Core1 24cPaprika schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 22:56:
Wat geeft Corsair Link aan als water temperatuur?
Core2 23c
Core3 21c
Core4 20c
Pakkage 26c
H115i 28,5c
[ Voor 4% gewijzigd door downcom op 21-07-2016 22:59 ]
Lijkt mij dat de sensor output van de CPU niet klopt dan. Het lijkt mij namelijk sterk dat je CPU koeler is dan het water. Die 28.5C vind ik juist wel realistisch gezien je kamertemperatuur.
Nu betrekken we er ook alles in huis bij de thermostaat aan de muur zegt 24,5cPaprika schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 23:01:
Lijkt mij dat de sensor output van de CPU niet klopt dan. Het lijkt mij namelijk sterk dat je CPU koeler is dan het water. Die 28.5C vind ik juist wel realistisch gezien je kamertemperatuur..
Nu moet ik er wel bij vermelden de lucht uit de airco is kouder dan de gewenste temperatuur omdat dat de kamer sneller koelt, tevens staan alle fans als een stofzuiger te draaien omdat ik wat testjes aan het draaien was.
Ik ga zo eens even Realtemp er langs draaien om te kijken of de boel vertekend wordt door verkeerde data.
(ander bijzonder iets overclock op 4,7 ghz full load (1.3v) de temperatuur komt niet meer boven de 65c uit)
Temps in Realtemp zien er iets anders uit (maar verschil is wel enorm klein)

[ Voor 14% gewijzigd door downcom op 21-07-2016 23:08 ]
Geeft CoreTemp hetzelfde aan als RealTemp? (RealTemp's laatste update is van 2012
) Al is dit wel al iets realistischer I suppose. 
We gaan overigens best wel off-topic.
Jup van cv thermostaat tot cpu best offtopicPaprika schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 23:12:
Geeft CoreTemp hetzelfde aan als RealTemp? (RealTemp's laatste update is van 2012) Al is dit wel al iets realistischer I suppose.
Maar beetje aanrommelen blijft leuk

Lijken trouwens wel meer berichten op het internet te zijn van mensen die delen dat ze temperaturen meten beneden ambient levels met een 6700k. Je bent dus niet de enige in ieder geval waarbij (in idle!) de waardes waarschijnlijk niet kloppen.
Maakt verder ook weinig uit, je CPU zal het sowieso niet te warm hebben (ik heb ook een 115i
), maar het viel mij gewoon op
.
Maakt verder ook weinig uit, je CPU zal het sowieso niet te warm hebben (ik heb ook een 115i
[ Voor 21% gewijzigd door Paprika op 21-07-2016 23:17 ]
Dat kan een hoop verklaren, maar dat is voor het overclocken dus iets om rekening mee te houden?Paprika schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 23:17:
Lijken trouwens wel meer berichten op het internet te zijn van mensen die delen dat ze temperaturen meten beneden ambient levels met een 6700k. Je bent dus niet de enige in ieder geval waarbij (in idle!) de waardes waarschijnlijk niet kloppen.
Want ik wil echt niet boven de 85c uitkomen.
Hier nog een screenshot met Coretemp

Nee, de kans is groot dat alleen de minimale waarden niet kloppen. Als ie <= 70-75C graden blijft onder load zit je altijd wel velilig!
Oke! ja dacht vraag het maar voordat ik mijn cpu kan vervangen. Voor het zelfde geld neemt het verschil dat door de sensor wordt gemeten naar maten de temperatuur stijgt toe.Paprika schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 23:20:
Nee, de kans is groot dat alleen de minimale waarden niet kloppen. Als ie <= 70-75C graden blijft onder load zit je altijd wel velilig!
maar in ieder geval hartstikke bedankt. Gaan we nu weer trouw on-topic
Heeft iemand hier ervaring met de PALIT GeForce GTX 1070 8GB Dual?
Ik kan niet veel vinden qua benchmarks op internet.
Deze editie is momenteel de goedkoopste GTX 1070 editie.
Schijnt een redelijk snelle & stille kaart te zijn. Geen idee qua overclocken.Royalgamer06 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 02:06:
Heeft iemand hier ervaring met de PALIT GeForce GTX 1070 8GB Dual?
Dit was mijn nr 1 keuze maar de evga SC was goedkoper
Goedkoper dan dit?aevitas1 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 03:53:
[...]
Schijnt een redelijk snelle & stille kaart te zijn. Geen idee qua overclocken.
Dit was mijn nr 1 keuze maar de evga SC was goedkoper
https://www.caseking.de/save-cart/d65cdcf4d8bb10bbff3e
Hotfix voor een te hoge latency voor 1070/1080 is uit. Had er zelf soms last van bij CSGO. Later op de dag de hotfix eens testen.
http://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4202
Is de JetStream bij Azerty zelf niets voor je?Royalgamer06 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 04:10:
[...]
Goedkoper dan dit?
https://www.caseking.de/save-cart/d65cdcf4d8bb10bbff3e
https://azerty.nl/product...1&SORTERING=levertijd_asc
Veel duurder is ie ook niet meer door de betalingskosten + verzendkosten.
Ik merk echt geen verschil. Beetje jammer weer van Nvidia.An1mA schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 06:49:
Hotfix voor een te hoge latency voor 1070/1080 is uit. Had er zelf soms last van bij CSGO. Later op de dag de hotfix eens testen.
Misschien had je al geen problemen?ionn schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:57:
[...]
Ik merk echt geen verschil. Beetje jammer weer van Nvidia.
Wat is nou eigenlijk de stilste custom (air) cooler die op een 1060 zit? Ik las ergens (kan alleen de bron niet meer vinden) dat Palit en Gainward vrij stille koelers hadden vergelijken met de ASUS en MSI varianten. Klopt dit?
Stille fans is namelijk wel iets wat ik enigszins belangrijk vind, die R9 270X die momenteel nog naast mij loopt te blazen is niet leuk meer
Stille fans is namelijk wel iets wat ik enigszins belangrijk vind, die R9 270X die momenteel nog naast mij loopt te blazen is niet leuk meer

Deze bedoel je gok ik:
https://www.computerbase....rkarten-vergleich-test/4/
Zover ontlopen ze elkaar ook weer niet, zie ook:
http://www.guru3d.com/art...ked_gaming_review,11.html
Het is wel zo dat je over het algemeen minder betaalt voor een Palit variant dan de concurrenten. De ACX/SC ACX varianten van EVGA zitten wel rond dezelfde prijs, maar dat zijn dan ook Founders Editions met alleen een andere koeler. Zelf zou ik overigens nog altijd een Gainward/Palit aanraden, maar uiteraard zijn er mensen die alleen merk X willen voor looks, in het geval van EVGA service of een combinatie daarvan. Tot op zeker hoogte wel te begrijpen natuurlijk
.
Als je een Palit (Super) JetStream of een Gainward Phoenix (GS) kunt vinden is dat uiteraard een prima optie.
Mocht je er een kopen (en hem binnen hebben) laat even je ervaringen weten, want zo'n gigantische koeler op een kaart die met gamen rond de 130W gaat pieken is... interessant I guess
.
Edit:
Guru3D heeft een review zie ik:
http://www.guru3d.com/art...r_jetstream_review,9.html
https://www.computerbase....rkarten-vergleich-test/4/
Het is wel zo dat je over het algemeen minder betaalt voor een Palit variant dan de concurrenten. De ACX/SC ACX varianten van EVGA zitten wel rond dezelfde prijs, maar dat zijn dan ook Founders Editions met alleen een andere koeler. Zelf zou ik overigens nog altijd een Gainward/Palit aanraden, maar uiteraard zijn er mensen die alleen merk X willen voor looks, in het geval van EVGA service of een combinatie daarvan. Tot op zeker hoogte wel te begrijpen natuurlijk
Als je een Palit (Super) JetStream of een Gainward Phoenix (GS) kunt vinden is dat uiteraard een prima optie.
Mocht je er een kopen (en hem binnen hebben) laat even je ervaringen weten, want zo'n gigantische koeler op een kaart die met gamen rond de 130W gaat pieken is... interessant I guess
Edit:
Guru3D heeft een review zie ik:
http://www.guru3d.com/art...r_jetstream_review,9.html
The GPU simply does not reach the 80 Degrees C thermal marker, instead hovers at roughly 70 Degrees C. The noise levels are incredible though as you cannot hear the card, yes it is silent as well. We did not hear an coil whine.
[ Voor 60% gewijzigd door Paprika op 22-07-2016 12:09 ]
Is er ergens een goede overclock guide voor de 1070 GTX? Het lukt mij maar niet verder te komen dan 1675 core clock / ~1900 boost clock met mijn Gainward Golden Sample. Het vreemde is dat de maximale clock op het moment van benchmarken genegeerd lijkt te worden. Soms zit hij ineens op 2100 boost wat tot instabiliteit lijkt te leiden.
Je kunt ook beter je overklok doorvoeren op basis van het daadwerkelijke boostresultaat tijdens een benchmark of game met 100% load. Het is niet zo dat je boost clock je effectieve clock gaat zijn.
http://www.guru3d.com/art...th-afterburner-4-3,2.html
http://www.guru3d.com/art...th-afterburner-4-3,2.html
Dat is gewoon een slechte meting, als je stofzuiger gaat vergelijken met een hele stille videokaart naast een straaljager, hoor je ook geen verschil tussen de stofzuiger en de stille videokaart.Paprika schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:56:
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Sinds gisteren heb ik de gtx 1070 sc. Nu valt mij op wanneer de fans op 0 rpm in idle staan dat ze om de paar seconden toch mininaal bewegen(klein zetje van een paar mm) . Iemand een idee of dit normaal is?
Welke reviewer is de beste voor geluidstesten?-The_Mask- schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:44:
[...]
Dat is gewoon een slechte meting, als je stofzuiger gaat vergelijken met een hele stille videokaart naast een straaljager, hoor je ook geen verschil tussen de stofzuiger en de stille videokaart.
Dan wil ie hem toch net aanzetten schijnbaar. Ik zou een custom fan profiel aanmaken waarbij ie met enkele graden meer pas aanslaat.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:44:
Sinds gisteren heb ik de gtx 1070 sc. Nu valt mij op wanneer de fans op 0 rpm in idle staan dat ze om de paar seconden toch mininaal bewegen(klein zetje van een paar mm) . Iemand een idee of dit normaal is?
[ Voor 38% gewijzigd door Paprika op 22-07-2016 12:46 ]
ComputerBase en TechPowerUp doen wel goede geluidsmetingen.
AMD Nieuwsdiscussie
Zelfde resultaat in ieder geval (dus het originele statement kan blijven staan
).
https://www.techpowerup.c...GTX_1080_GameRock/24.html
https://www.techpowerup.c...GTX_1080_Gaming_X/23.html
https://www.techpowerup.c...US/GTX_1080_STRIX/23.html
https://www.techpowerup.c...TX_1080_G1_Gaming/23.html
Al blijft de GameRock de "stillere".
https://www.techpowerup.c...GTX_1080_GameRock/24.html
https://www.techpowerup.c...GTX_1080_Gaming_X/23.html
https://www.techpowerup.c...US/GTX_1080_STRIX/23.html
https://www.techpowerup.c...TX_1080_G1_Gaming/23.html
Al blijft de GameRock de "stillere".
[ Voor 66% gewijzigd door Paprika op 22-07-2016 12:57 ]
Verwijderd
Tips voor een custom fan curve?Paprika schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:45:
[...]
Welke reviewer is de beste voor geluidstesten?
[...]
Dan wil ie hem toch net aanzetten schijnbaar. Ik zou een custom fan profiel aanmaken waarbij ie met enkele graden meer pas aanslaat.
Dat zal verschillen per kaart en de overige instellingen die je gebruikt. Waar ik zelf op zou mikken is dat de kaart zolang mogelijk uitstaat, maar ook weer niet zo lang dat ie de hele tijd moet switchen van uit naar aan als je gamed. De mijne (Palit) staat tijdens oudere games die lage belasting geven (meestal CPU limited dus) gewoon altijd uit, maar bij games die wel meer belasting geven (>= 80%) staat ie altijd aan. Dit heeft wel wat optimalisaties gekost over meerdere dagen, maar nu staat ie perfect.
Lijkt mij dat ie sowieso wel uit kan blijven zolang ie op <= 50C staat. Mijn curve ziet er dan ook meer zo uit:

In het begin staat ie uit, dan stijgt ie harder dan normaal (als ie iets moet gaan doen, dan wil ik ook dat ie het gewoon goed doet) en dan buigt de kromming weer af rond de 60-75C area. Vanaf 75 gaat ie dan weer wat stijler omhoog, maar zo hoog heb ik hem nog nooit gezien, zelfs niet als het buiten 34C is.
Lijkt mij dat ie sowieso wel uit kan blijven zolang ie op <= 50C staat. Mijn curve ziet er dan ook meer zo uit:

In het begin staat ie uit, dan stijgt ie harder dan normaal (als ie iets moet gaan doen, dan wil ik ook dat ie het gewoon goed doet) en dan buigt de kromming weer af rond de 60-75C area. Vanaf 75 gaat ie dan weer wat stijler omhoog, maar zo hoog heb ik hem nog nooit gezien, zelfs niet als het buiten 34C is.
[ Voor 30% gewijzigd door Paprika op 22-07-2016 13:04 ]
Was zelf inderdaad ook al aan het kijken naar een Palit, maar dan niet de jetstream variant. Bij Azerty hebben ze namelijk de Palit GTX 1060 Dual op voorraad voor 299. Die Jetstream lijkt inderdaad ook een stuk koeler en stiller te zijn.Paprika schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:56:
Mocht je er een kopen (en hem binnen hebben) laat even je ervaringen weten, want zo'n gigantische koeler op een kaart die met gamen rond de 130W gaat pieken is... interessant I guess.
Maar hoe zit het eigenlijk met de garantie als je hem in DE haalt? Ik weet dat bijvoorbeeld EVGA niet wilt dat je het via de winkel doet, maar hoe zit het met Palit of Gainward?
Edit;
Palit gaat dus via de winkel;
"If you did not purchase Palit's products directly from us, please contact with your direct vendor for RMA service."
[ Voor 6% gewijzigd door xPhantom op 22-07-2016 13:32 ]

Gekocht bij Afuture (zitten redelijk in de buurt), kaart er net in zitten en lijkt het prima te doen iig. Zal spoedig wat meer ervaringen (of een review) maken.
Koeler is wat anders als de Gaming X en hij is wat lager geclocked maar in iedergeval gewoon leverbaar
Doom draait > 160FPS op 1440p, kortom kan hem laten afkappen op 144Hz
[ Voor 23% gewijzigd door Tortelli op 22-07-2016 15:22 ]
Weten jullie of Gainward en Palit even lang garantie geven? Meen een keer ergens op een forum gelezen te hebben dat Gainward 3 jaar geeft en Palit 2 jaar. Kan het alleen nergens speciciek vinden.
Beide takken van het bedrijf doen gewoon de standaard 2 jaar via de winkel van aankoop.wimeck77 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:27:
Weten jullie of Gainward en Palit even lang garantie geven? Meen een keer ergens op een forum gelezen te hebben dat Gainward 3 jaar geeft en Palit 2 jaar. Kan het alleen nergens speciciek vinden.
Verwijderd
Thanks voor de tips!Paprika schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:00:
Dat zal verschillen per kaart en de overige instellingen die je gebruikt. Waar ik zelf op zou mikken is dat de kaart zolang mogelijk uitstaat, maar ook weer niet zo lang dat ie de hele tijd moet switchen van uit naar aan als je gamed. De mijne (Palit) staat tijdens oudere games die lage belasting geven (meestal CPU limited dus) gewoon altijd uit, maar bij games die wel meer belasting geven (>= 80%) staat ie altijd aan. Dit heeft wel wat optimalisaties gekost over meerdere dagen, maar nu staat ie perfect.
[afbeelding]
Heb nu een custom curve, maar het kleine beetje bewegen van de fans blijft bestaan. EVGA support geeft aan dat dit normaal gedrag is bij hun kaarten.
De kaart blijft in ieder geval netjes onder de 65 graden zelfs in een kamer van +/- 30 graden.
Ik twijfel momenteel keihard tussen deze 2:
pricewatch: EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0 8GB
pricewatch: Asus ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
Naast het feit dat je voor de ASUS 40 euro meer betaalt (afgaande op webshops die hem op moment van schrijven enigszins op voorraad hebben) heeft de ASUS wel 1 fan meer.
Aan de andere kant heeft de EVGA een extra 8-pins powerconnector die de ASUS ontbeert.
Ook is de ASUS fors langer, wat overigens geen issue is.
De clockspeeds zouden niet uit moeten maken, schijnbaar weten beide kaarten zichzelf fors te overklokken op standje automatisch tot ergens in de bovenste regionen van de 2000Mhz.
Wat zouden jullie me aanraden?
Kan helaas zeer weinig tot geen benchmarks/vergelijkingen tussen/van die 2 kaarten vinden.
De EVGA is zelfs amper te vinden op Google, en bestaat al helemaal niet op YouTube.
pricewatch: EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0 8GB
pricewatch: Asus ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
Naast het feit dat je voor de ASUS 40 euro meer betaalt (afgaande op webshops die hem op moment van schrijven enigszins op voorraad hebben) heeft de ASUS wel 1 fan meer.
Aan de andere kant heeft de EVGA een extra 8-pins powerconnector die de ASUS ontbeert.
Ook is de ASUS fors langer, wat overigens geen issue is.
De clockspeeds zouden niet uit moeten maken, schijnbaar weten beide kaarten zichzelf fors te overklokken op standje automatisch tot ergens in de bovenste regionen van de 2000Mhz.
Wat zouden jullie me aanraden?
Kan helaas zeer weinig tot geen benchmarks/vergelijkingen tussen/van die 2 kaarten vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Zorian op 22-07-2016 19:13 ]
https://www.computerbase....rkarten-vergleich-test/5/
Een review met beide...
Nog een speciale reden waarom je naar deze 2 kaarten zit te kijken? Ik zou namelijk beide niet aanraden, maar als ik tunnel vision had, dan zou het zonder twijfel de EVGA worden.
Een review met beide...
Nog een speciale reden waarom je naar deze 2 kaarten zit te kijken? Ik zou namelijk beide niet aanraden, maar als ik tunnel vision had, dan zou het zonder twijfel de EVGA worden.
Dank!Paprika schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:24:
https://www.computerbase....rkarten-vergleich-test/5/
Een review met beide...
Ik kijk naar de EVGA omdat ik momenteel een GTX970 FTW+ heb van EVGA die op zich prima bevalt.
Goede ervaringen dus. Ook de specificaties zien er beter uit dan de meeste andere GTX1070 kaarten.
De ASUS beviel me vanwege het uiterlijk, de specificaties en de 3e fan die misschien tot betere koeling zou moeten leiden.
[ Voor 3% gewijzigd door Zorian op 22-07-2016 19:28 ]
Ah, ik had over het stukje GTX 1070 heen gelezen, maar ga er maar vanuit dat het resultaat 1 op 1 hetzelfde zal zijn (alleen andere FPS waarden). En nee, je hebt meer aan een grotere koeler met 2 fans.
Hmm, dus dan zou de EVGA toch de betere keus wezen.Paprika schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:29:
Ah, ik had over het stukje GTX 1070 heen gelezen, maar ga er maar vanuit dat het resultaat 1 op 1 hetzelfde zal zijn (alleen andere FPS waarden). En nee, je hebt meer aan een grotere koeler met 2 fans.
Het feit dat ie 2x 8-pins heeft zou naar mijn idee ook een goed pluspunt moeten vormen, hij kan immers meer stroom consumeren indien nodig, dus zou er meer OC potentieel in moeten zitten.
Daarvoor hoef je het overigens dan weer niet te doen
. 75 watt door het PCI-E slot en dan nog eens 2-maal een 8-pin connector zou officieel voldoen aan 375 watt. Zelfs met een enkele 8-pin moet je al je best doen (225 watt). Gezien de kaarten in de reviews pieken op 200-225 watt kun je verwachten dat je hoe dan ook prima zit.
Ze kappen overingens over het algemeen rond de 2000-2100MHz door een factor waar nVidia verantwoordelijk voor is.

[ Voor 19% gewijzigd door Paprika op 22-07-2016 19:41 ]
Die Gainward ziet er erg goed uit, alleen jammer dat ik de looks wat minder vind...Paprika schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:36:
Daarvoor hoef je het overigens dan weer niet te doen. 75 watt door het PCI-E slot en dan nog eens 2-maal een 8-pin connector zou officieel voldoen aan 375 watt. Zelfs met een enkele 8-pin moet je al je best doen (225 watt). Gezien de kaarten in de reviews pieken op 200-225 watt kun je verwachten dat je hoe dan ook prima zit.
Ze kappen overingens over het algemeen rond de 2000-2100MHz door een factor waar nVidia verantwoordelijk voor is.
[afbeelding]
Welke 1070 zou jij me persoonlijk aanraden als het gaat om prijs/kwaliteit verhouding?
Ik zou zelf inderdaad voor de Gainward gaan, maar ik geef weinig om looks. Daarnaast zou ik de backplate zien en een mooie zwarte backplate is naar mijn mening niets mis mee
. Als je erg om looks geeft en op een of andere manier de bovenkant van de kaart kan zien (wat eigenlijk de onderkant wordt als ie in je kast hangt) dan lijkt me de EVGA toch de betere keus, maar eigenlijk vind ik de EVGA nou ook weer niet zo speciaal van de zijkant. Dan vind ik de MSI Gaming X toch stukken mooier...
[ Voor 28% gewijzigd door Paprika op 22-07-2016 20:11 ]
Hardware.info heeft ondertussen al heel wat GTX 1070's getest:
https://nl.hardware.info/...1457-351317-352692-350355
edit - voor het geval er weer resultaten (tijdelijk) verdwijnen zoals bij de 1080's het geval was:
https://tweakers.net/ext/f/QygPGtkc6WiUbqFUbF41ZVeH/full.png
edit - voor het geval er weer resultaten (tijdelijk) verdwijnen zoals bij de 1080's het geval was:
[ Voor 33% gewijzigd door SmokingCrop op 22-07-2016 20:30 ]
Zit geen Palit GTX 1070 Dual tussenSmokingCrop schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:24:
Hardware.info heeft ondertussen al heel wat GTX 1070's getest:
De fabrikanten sturen doorgaans altijd hun beste model naar reviewers
Moest ik de grote euromillions jackpot winnen, zou ik al die kaarten (laten) testen, maar ja..
(Hele boel kaarten kopen en als bruikleen naar Hardware.info sturen
[ Voor 28% gewijzigd door SmokingCrop op 22-07-2016 20:37 ]
Nou, de EVGA GTX1070 FTW is zojuist besteld en 3 minuten later een verzendbevestiging. 
Morgen lekker spelen!
Bedankt voor het advies.
Morgen lekker spelen!
Bedankt voor het advies.
[ Voor 11% gewijzigd door Zorian op 22-07-2016 20:52 ]
Heb mijn Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming teruggestuurd: had coil whine and overclockte erg matig.
Ontvang nu binnenkort een Palit GTX 1070 GameRock, ben erg benieuwd. Lijkt van alle kaarten (op misschien de AIOs na) de beste koeling te hebben (mag dan ook wel met zo'n enorme heatsink, 't is een triple-slot cooler!). Relatief goedkoop ook.
Ontvang nu binnenkort een Palit GTX 1070 GameRock, ben erg benieuwd. Lijkt van alle kaarten (op misschien de AIOs na) de beste koeling te hebben (mag dan ook wel met zo'n enorme heatsink, 't is een triple-slot cooler!). Relatief goedkoop ook.
[ Voor 3% gewijzigd door Mitt3nz op 22-07-2016 21:28 ]
Heb vandaag eindelijk m'n Palit GTX 1070 Super Jetstream op kunnen halen. Inbouwen was iets problematischer (stomme rechtopstaande sata poorten op het bord....
), maar na veel geweld gebruiken toch gelukt.
Snel even oude driver meuk eraf gehaald (safemode en DDU) en gelukkig ging de rest wel soepeltjes qua installeren. Geen BIOS update nodig gehad (zie je soms met nieuwe kaarten, moet mobo bios geupdate worden) en drivers ook geen problemen met installeren.
Helaas niet veel tijd gehad (niks geen tijd gehad, te druk met andere dingen) om te testen.
Heb wel even MSI Afterburner geinstalleerd en een fancurve gemaakt. Heb het zelf niet zo op dat 0 RPM gedoe eerlijk gezegd, leuk dat de core wel koel blijft enzo, maar heb ook wat thermische foto's (of hoe je zoiets noemt) gezien bij 900-serie kaarten die dat ook hadden, en daar werden de VRM's verschrikkelijk warm.
Metname bij 'lichtere' games waar de core niet warm genoeg word om de fans aan te laten slaan, maar ondertusen zag je dus wel temps van ruim boven de 100ºC bij de VRM's. Nu mogen VRM's over het algemeen wel warm worden, maar waarom onnodig martelen?
Nee, laat de fans wel draaien, wel op laag pitje uiteraard, maar wat ik zo snel testte hoor je ze amper...althans komt niet boven het andere geluid uit (stond op 40%, heb em verlaagt naar 25% en een paar stapjes omhoog bij hogere temps, even kijken hoe dat uit gaat pakken).
M'n vorige kaart (660Ti van Asus) hoorde ik ook nooit, draaiden de fans ook altijd rustig.
Kan niet wachten tot ik fatsoenlijk aan de slag kan, kan ik eindelijk m'n games op UHD resolutie draaien op 60Hz.
Snel even oude driver meuk eraf gehaald (safemode en DDU) en gelukkig ging de rest wel soepeltjes qua installeren. Geen BIOS update nodig gehad (zie je soms met nieuwe kaarten, moet mobo bios geupdate worden) en drivers ook geen problemen met installeren.
Helaas niet veel tijd gehad (niks geen tijd gehad, te druk met andere dingen) om te testen.
Heb wel even MSI Afterburner geinstalleerd en een fancurve gemaakt. Heb het zelf niet zo op dat 0 RPM gedoe eerlijk gezegd, leuk dat de core wel koel blijft enzo, maar heb ook wat thermische foto's (of hoe je zoiets noemt) gezien bij 900-serie kaarten die dat ook hadden, en daar werden de VRM's verschrikkelijk warm.
Metname bij 'lichtere' games waar de core niet warm genoeg word om de fans aan te laten slaan, maar ondertusen zag je dus wel temps van ruim boven de 100ºC bij de VRM's. Nu mogen VRM's over het algemeen wel warm worden, maar waarom onnodig martelen?
Nee, laat de fans wel draaien, wel op laag pitje uiteraard, maar wat ik zo snel testte hoor je ze amper...althans komt niet boven het andere geluid uit (stond op 40%, heb em verlaagt naar 25% en een paar stapjes omhoog bij hogere temps, even kijken hoe dat uit gaat pakken).
M'n vorige kaart (660Ti van Asus) hoorde ik ook nooit, draaiden de fans ook altijd rustig.
Kan niet wachten tot ik fatsoenlijk aan de slag kan, kan ik eindelijk m'n games op UHD resolutie draaien op 60Hz.
Even 3D mark gedraaid;
http://www.3dmark.com/3dm/13522976?
Haal 6657 punten in Time Spy met de 1080 MSI Armor / 4790k (beide stock). Denk dat het "matige" resultaat vooral aan de CPU te wijten is?.
Je ziet sites als Guru3D >7000 halen, echter wel met een dikke 6 core CPU.
Als ik hem b.v. vergelijk met het resultaat van Yonix in "nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen"
Haal 6657 punten in Time Spy met de 1080 MSI Armor / 4790k (beide stock). Denk dat het "matige" resultaat vooral aan de CPU te wijten is?.
Als ik hem b.v. vergelijk met het resultaat van Yonix in "nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen"
[ Voor 34% gewijzigd door Tortelli op 22-07-2016 22:54 ]
Kijk eens of vsynch niet aan staat of op adaptief staat.Tortelli schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:51:
Even 3D mark gedraaid;
Kreeg met 3Dmark ook een vreemd resultaat totdat het doordrong dat alles op adaptief stond
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Met wat meer testen kom ik met mn Zotac 1070 amp extreme op 2101core 9500 memory.
Tot 45 graden staan de fans stil en daarna een ramp up naar de grens dat hij boven mn casefans uitkomt (60% fan speed). Max temperatuur met furmark loop 30 mins: 48 graden.
Tot 45 graden staan de fans stil en daarna een ramp up naar de grens dat hij boven mn casefans uitkomt (60% fan speed). Max temperatuur met furmark loop 30 mins: 48 graden.
Zojuist mijn Palit GTX 1060 Super JetStream ingebouwd. Vergeleken met mijn oude R9 270X echt een verademing.
De meest veeleisende game die ik op dit moment heb naar mijn weten, is crysis 2. En die draait echt een flink stuk beter. Helaas geen exacte getallen qua FPS, maar qua geluid -> stil. GPU temperatuur blijft, op de warme zolder, zo'n 52 / 53 graden terwijl Crysis 2 zo'n 20 - 25 minuten draait.
Nog even met fan profiles gespeeld, op zo'n 70% lijkt hij net zoveel geluid te maken als mijn oude 270X op zo'n 40-45%. Enige wat nu nog enigszins herrie maakt, zijn mijn case fans, erg blij met deze kaart dus!
De meest veeleisende game die ik op dit moment heb naar mijn weten, is crysis 2. En die draait echt een flink stuk beter. Helaas geen exacte getallen qua FPS, maar qua geluid -> stil. GPU temperatuur blijft, op de warme zolder, zo'n 52 / 53 graden terwijl Crysis 2 zo'n 20 - 25 minuten draait.
Nog even met fan profiles gespeeld, op zo'n 70% lijkt hij net zoveel geluid te maken als mijn oude 270X op zo'n 40-45%. Enige wat nu nog enigszins herrie maakt, zijn mijn case fans, erg blij met deze kaart dus!
Heeft iemand de Armor OC versie van de GTX 1080 van MSI? Dit is de enige kaart die een beetje beschikbaar is. Nergens (goede) reviews te vinden. Is deze stil (net zoals de Gaming X?)? De clock lijkt wel iets lager?
Even wat zoekwerk wordt gewaardeerd, zelfs op deze pagina laat een tweaker dmv een foto zien dat hij deze kaart in bezit heeftRemCOW schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 12:30:
Heeft iemand de Armor OC versie van de GTX 1080 van MSI? Dit is de enige kaart die een beetje beschikbaar is. Nergens (goede) reviews te vinden. Is deze stil (net zoals de Gaming X?)? De clock lijkt wel iets lager?
Ok laat ik de vraag dan anders stellen. Zijn er méér mensen met deze kaart en kunnen de mensen die deze kaart iets zeggen over het geluid en behaalde clock snelheden. Wellicht dat ik bepaalde goede reviews nog over het hoofd heb gezien?schumi1986 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 12:34:
[...]
Even wat zoekwerk wordt gewaardeerd, zelfs op deze pagina laat een tweaker dmv een foto zien dat hij deze kaart in bezit heeft
Was niet het probleem. Even wat gezocht naar vergelijkingsmateriaal van de 3Dmark test;dierkx36 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 11:35:
[...]
Kijk eens of vsynch niet aan staat of op adaptief staat.
Kreeg met 3Dmark ook een vreemd resultaat totdat het doordrong dat alles op adaptief stond
Links is mijn score.
Mijn GPU score is prima voor een niet overclock, mijn CPU score is vrij laag inverhouding met beide, echter draaien zij op ~4.8Ghz waardoor ik zo'n 1000 punten op de CPU laat liggen.
3e resultaat heeft daarnaast de GPU redelijk overgeclockt. De invloed van de CPU is vrij groot dus in de Time Spy benchmark, in games is dit in verhouding zo goed als verwaarloosbaar en haal je misschien een paar FPS meer.
[ Voor 14% gewijzigd door Tortelli op 23-07-2016 13:56 ]
Gisteravond nog even wat kleine dingen kunnen uitproberen, veel tijd kwijt geweest met die verrekte UI scaling instellen (Windows op 3840x2160 is alles te klein om fijn te lezen).
Scaling instellen is het probleem niet, maar veel programma's gaan vervolgens over de zeik als je UI scaling gebruikt. Bij games blijft bijvoorbeeld constant de start-balk in beeld staan, of de game zelf scaled wel, maar de letters worden milliscuul klein dat het niet te lezen is. XP-style scaling geprobeerd, en was ik wel van de start-balk-bug af, maar dan zijn bepaalde dingen wel goed gescaled, en andere dingen weer niet.
Maar besloten om de desktop dan maar op 1920x1080 te laten zonder scaling, dan werkt het met games op UHD reso wel gewoon goed.
Niet veel kunnen testen, maar wel even WoW met m'n starter-account gedraait op 3840x2160, en meeste stukken 60FPS strak, maar voor de Stormwind AH zakte de FPS toch in naar 43 FPS (was ook erg druk, net content patch geweest). Met GPU-z gekeken, zat al aan 3870MB mem use
en Core liep constant mooi op 2012Mhz (heb v-sync ingame uit, maar via de driver wel 'adaptive v-sync' aan, beviel me altijd wel goed).
Wat wel raar aanvoelt, op m'n 660Ti had ik ook bijvoorbeeld 60FPS (op 1080P uiteraard), maar op dit ding voelt 60FPS veel soepeler aan op de een of andere manier, draaien van de camera enzo gaat veel soepeler.
Met m'n custom fancurve bleef de kaart mooi rond de 50ºC tijdens de paar games die ik geprobeerd heb, en hoor de fan absoluut niet ondanks dat ie wel gewoon draait (tijdens games rond de 40% speed). En dat was nog met de kast los (casefans maken meer geluid, die GPU hoor je echt niet, al hoorde ik m'n 660Ti ook nooit).
Zit nog wel een beetje mee, dat m'n digital vibrance (iets mooiere kleuren) bijna iedere keer weer reset, geen idee waarom of hoe dat goed te krijgen. Tik de slider aan en de kleuren zijn weer goed, maar kan zijn dat na een game of reboot ineens digital vibrance weer uitstaat... *zucht*...drivers
Scaling instellen is het probleem niet, maar veel programma's gaan vervolgens over de zeik als je UI scaling gebruikt. Bij games blijft bijvoorbeeld constant de start-balk in beeld staan, of de game zelf scaled wel, maar de letters worden milliscuul klein dat het niet te lezen is. XP-style scaling geprobeerd, en was ik wel van de start-balk-bug af, maar dan zijn bepaalde dingen wel goed gescaled, en andere dingen weer niet.
Maar besloten om de desktop dan maar op 1920x1080 te laten zonder scaling, dan werkt het met games op UHD reso wel gewoon goed.
Niet veel kunnen testen, maar wel even WoW met m'n starter-account gedraait op 3840x2160, en meeste stukken 60FPS strak, maar voor de Stormwind AH zakte de FPS toch in naar 43 FPS (was ook erg druk, net content patch geweest). Met GPU-z gekeken, zat al aan 3870MB mem use
Wat wel raar aanvoelt, op m'n 660Ti had ik ook bijvoorbeeld 60FPS (op 1080P uiteraard), maar op dit ding voelt 60FPS veel soepeler aan op de een of andere manier, draaien van de camera enzo gaat veel soepeler.
Met m'n custom fancurve bleef de kaart mooi rond de 50ºC tijdens de paar games die ik geprobeerd heb, en hoor de fan absoluut niet ondanks dat ie wel gewoon draait (tijdens games rond de 40% speed). En dat was nog met de kast los (casefans maken meer geluid, die GPU hoor je echt niet, al hoorde ik m'n 660Ti ook nooit).
Zit nog wel een beetje mee, dat m'n digital vibrance (iets mooiere kleuren) bijna iedere keer weer reset, geen idee waarom of hoe dat goed te krijgen. Tik de slider aan en de kleuren zijn weer goed, maar kan zijn dat na een game of reboot ineens digital vibrance weer uitstaat... *zucht*...drivers

Werkt prima!
Enige wat me niet lukt is de LED Visualizer gebruiken in GeForce Experience. Hij negeert werkelijk alles wat ik probeer in te stellen.
Met EVGA OCX kan ik wel wat instellen maar veel meer dan een static color of een rainbow cycle zit er niet in daarmee.
[ Voor 24% gewijzigd door Zorian op 23-07-2016 15:15 ]
Kan iemand mij vertellen of dit een beetje goede clocks zijn in Gaming Mode van mijn Gigabyte 1070 G1 Gaming?
GPU clock: 1924
GPU voltage: 1044
Fans draaien dan op 2495 rpm en de kaart blijft een constante 65 graden.
Ben een totale leek op dit gebied al gaat het over OCen.
GPU clock: 1924
GPU voltage: 1044
Fans draaien dan op 2495 rpm en de kaart blijft een constante 65 graden.
Ben een totale leek op dit gebied al gaat het over OCen.
You're not completely useless, you can always serve as a bad example!
Ik heb deze kaart sinds gisteren in mijn PC zitten. Geluid ben ik erg positief over. Ik kom van de Asus GTX680 CU2 (3 slots/2 koelers) en deze was duidelijk hoorbaar bij belasting. De MSI 1080 Armor OC hoor ik niet bij volledige belasting. Ik heb een Lian Li HTPC case, en de MSI 1080 is wel hoger dan ik had verwacht. Hij past niet in middelste slot van in deze kast (mijn enige x16 slot), dus heb ik alle drive bays eruit moeten slopen en hem dichter bij de voeding in een X8 slot moeten stoppen.RemCOW schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 12:40:
[...]
Ok laat ik de vraag dan anders stellen. Zijn er méér mensen met deze kaart en kunnen de mensen die deze kaart iets zeggen over het geluid en behaalde clock snelheden. Wellicht dat ik bepaalde goede reviews nog over het hoofd heb gezien?
Kloksnelheden heb ik allemaal standaard gelaten:

Verwijderd
Weet iemand of het zinvol is om nu een upgrade uit te voeren van een MSI GTX 750ti 2Gb naar een 1060?
het gaat mij niet zozeer om de performance, maar om het type games dat ik enkel speel.
met name Cities Skylines, FFXIV Online, met expansions, T.E.R.A, ANNO 2070/2205, Evolve Stage 2, Riders Of Icarus, soms space engineers en als laatste War Thunder.
Meeste zijn Free to Play.
Mijn huidige setup:
Intel I5 6400 standaard.
MSI Bazooka 150M,
Mushkin 240GB SSD,
4x 4GDDR4 reepjes van Kingston Fury Black XMS.
MSI GeForce 750Ti
PSU is 450 watt 80 Bronze.
Gezien de huidige games zeer goed draaien, maar toch mee wil met de meute. is het verstandig of de 1060 serie's laten liggen?
het gaat mij niet zozeer om de performance, maar om het type games dat ik enkel speel.
met name Cities Skylines, FFXIV Online, met expansions, T.E.R.A, ANNO 2070/2205, Evolve Stage 2, Riders Of Icarus, soms space engineers en als laatste War Thunder.
Meeste zijn Free to Play.
Mijn huidige setup:
Intel I5 6400 standaard.
MSI Bazooka 150M,
Mushkin 240GB SSD,
4x 4GDDR4 reepjes van Kingston Fury Black XMS.
MSI GeForce 750Ti
PSU is 450 watt 80 Bronze.
Gezien de huidige games zeer goed draaien, maar toch mee wil met de meute. is het verstandig of de 1060 serie's laten liggen?
Je zult het merken ,of het zin heeft is lastig gezien het afhangt van je beoogde resultaat. Ik mis trouwens wel het belangrijkste: je scherm. Ik gok dat het een standaard 1080p monitor is?
Verder zou het in Anno 2205 zeker moeten helpen,
https://www.techpowerup.c.../GTX_1060_Gaming_X/6.html
Verder zou het in Anno 2205 zeker moeten helpen,
https://www.techpowerup.c.../GTX_1060_Gaming_X/6.html
Nou, m'n Palit GTX 1070 GameRock zit in de kast. Wat een beest van een kaart zeg
2,5 slot cooler? Maak daar maar 3 slots van. Moest wel even een SATA stekkertje verplaatsen voor die paste 
Tot nu toe doet die het prima: 2.05 GHz stabiel op 55% fan speed met een temperatuurtje van zo'n 58-59 graden. Kijken of ik de 2.1 GHz stabiel kan halen, zonder veel lawaai. Met de memory clock heb ik nog niet geprutst. Oja, totaal geen coil whine! Stukken beter dan m'n vorige Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming dus.
Tot nu toe doet die het prima: 2.05 GHz stabiel op 55% fan speed met een temperatuurtje van zo'n 58-59 graden. Kijken of ik de 2.1 GHz stabiel kan halen, zonder veel lawaai. Met de memory clock heb ik nog niet geprutst. Oja, totaal geen coil whine! Stukken beter dan m'n vorige Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming dus.
[ Voor 13% gewijzigd door Mitt3nz op 23-07-2016 16:34 ]
Kan jij naar dat geluid van 55% hele tijd luisteren of heb je goede noise-cancelling headphones?Mitt3nz schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 16:31:
Nou, m'n Palit GTX 1070 GameRock zit in de kast. Wat een beest van een kaart zeg2,5 slot cooler? Maak daar maar 3 slots van.
Tot nu toe doet die het prima: 2.05 GHz stabiel op 55% fan speed met een temperatuurtje van zo'n 58-59 graden. Kijken of ik de 2.1 GHz stabiel kan halen, zonder veel lawaai. Oja, totaal geen coil whine! Stukken beter dan m'n vorige Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming dus.
Ik heb die 50Mhz verschil ingeruild voor 35% fansnelheid.
[ Voor 3% gewijzigd door SmokingCrop op 23-07-2016 16:36 ]
Geen last van hoor, is geen irritant gezoem. Game ook met een headset op, hoor ik het helemaal niet. Heb geeneens een goed isolerende kast ofzo. Gewoon een stille koeler is het.SmokingCrop schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 16:35:
[...]
Kan jij naar dat geluid van 55% hele tijd luisteren of heb je goede noise-cancelling headphones?![]()
Ik heb die 50Mhz verschil ingeruild voor 35% fansnelheid.
Heb wel de fan curve dusdanig ingesteld dat die minimaal 30% draait altijd. Bij lagere RPMs heeft die opstartproblemen ofzo, dan gaat die telkens aan en uit.
[ Voor 70% gewijzigd door Mitt3nz op 23-07-2016 16:44 ]
Gevonden!Zorian schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 15:15:
[afbeelding]
Werkt prima!
Enige wat me niet lukt is de LED Visualizer gebruiken in GeForce Experience. Hij negeert werkelijk alles wat ik probeer in te stellen.
Met EVGA OCX kan ik wel wat instellen maar veel meer dan een static color of een rainbow cycle zit er niet in daarmee.
Mochten er meer mensen zijn die de LED Visualizer niet aan de praat krijgen; Download de nieuwste BETA release van EVGA PrecisionX OC.
6.0.3.1 is dat op het moment van schrijven.
Had ik ook en dat zit hem niet in de digital vibrance maar je moet ergens de dynamic range op full zetten ipv. limited.Nemesizz schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 14:37:
Hoe is de 1080p setting op je 4K scherm trouwens?
Ik heb ook de mogelijkheid om een nieuw scherm te bestellen en zit te twijfelen tussen 2560x1440, 3440x1440 of een 4K scherm.
Naast games zal ik er ook voornamelijk remote desktop sessies op draaien (dus liefst ook meerdere, dus de mogelijk om 2 schermen aan te schaffen is er ook).
Ziet 1080p op een 4K scherm er een beetje uit. Ik lees allemaal theoretische dingen dat het prima moet gaan (omdat het een factor 4 is) maar of het in de praktijk ook zo is.
Heb een MSI GTX 1070, is b.v. 4K gamen zonder AA te doen? Of toch maar 2x een 2560x1440 scherm? Zoveel mogelijkheden dat ik het gewoon niet meer weet.
Ik zou voor 2560x1440 gaan. Scaling op 4K is nog steeds niet geweldig en nog steeds zwaar voor een GTX 1070. Met 2560 pixels breed kan je bv. al twee volledige browser-windows naast elkaar gebruiken zonder met de zoom te moeten spelen.Tadream schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 17:26:
[...]
Had ik ook en dat zit hem niet in de digital vibrance maar je moet ergens de dynamic range op full zetten ipv. limited.
Hoe is de 1080p setting op je 4K scherm trouwens?
Ik heb ook de mogelijkheid om een nieuw scherm te bestellen en zit te twijfelen tussen 2560x1440, 3440x1440 of een 4K scherm.
Naast games zal ik er ook voornamelijk remote desktop sessies op draaien (dus liefst ook meerdere, dus de mogelijk om 2 schermen aan te schaffen is er ook).
Ziet 1080p op een 4K scherm er een beetje uit. Ik lees allemaal theoretische dingen dat het prima moet gaan (omdat het een factor 4 is) maar of het in de praktijk ook zo is.
Heb een MSI GTX 1070, is b.v. 4K gamen zonder AA te doen? Of toch maar 2x een 2560x1440 scherm? Zoveel mogelijkheden dat ik het gewoon niet meer weet.
Denk dat ik de core clock maar op 2.05 GHz laat, temperaturen lopen me anders teveel op en boven de 55% is de fan wel degelijk hoorbaar :-)
Nu aan het klooien met de memory clock, 2.2 GHz stabiel is alvast bereikt. Heerlijk kaartje dit zeg
Nu aan het klooien met de memory clock, 2.2 GHz stabiel is alvast bereikt. Heerlijk kaartje dit zeg
Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de GTX 10XX. Prijzen hebben daar weinig mee te maken.
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de GTX 10XX. Prijzen hebben daar weinig mee te maken.