Ja heb de gaming app opnieuw geinstalleerd en de kaart staat standaard al op OC mode.Soeski schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:03:
[...]
Wat heb jij voor uitvoering dan
De 1987MHz is de OC mode max boost zonder overclock. De Gaming Mode is 28MHz lager dacht ik. Dus ik denk dat jij stiekem al een OC Mode BIOS hebt in de kaart.
PC is binnen 
Setup:
MSI Gaming X 1070
I5-6600 (niet k variant)
16GB geheugen (2x
B150M moederbord
Nu WoW + Bioshock infinite downloaden om te kijken hoe het gaat.
Setup:
MSI Gaming X 1070
I5-6600 (niet k variant)
16GB geheugen (2x
B150M moederbord
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Naar aanleiding van jouw bericht heb ik ook een latencytest gedaan en dit was het resultaat i.c.m. een Palit GeForce GTX 1080 GameRock 8GB en driver 368.69:An1mA schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:43:
Wellicht word er van een mug een olifant gemaakt, omdat er weinig mensen er last van hebben. Maar sommige 1070/1080 gebruikers ervaren een hoge latency.
Ik zelf heb er geen last van ondanks dat in de test uitkomt dat latency wat aan de "hoge" kant is.
http://www.overclock.net/...-high-dpc-latency-problem

Behoorlijk tegenvallende resultaten dus, maar tijdens het gamen had ik vrijwel geen last van microstutter o.i.d. Het enige probleem dat ik met deze driver had was het kijken van video's in de Netflix-applicatie voor Windows, want dat ging gepaard met stotters in beeld en geluid.
Maar goed, ik dacht dus dat de driver de oorzaak was van de hoge latency, maar ook met een clean install van driver 368.39 bleef de hoge latency bestaan. Echter, het kijken van video's in de Netflix-applicatie ging weer prima. Dat probleem had ik dus wel op kunnen lossen.
Vervolgens ben ik het ergens anders gaan zoeken en kwam ik uit op de energiebeheerschema's in Windows (10). Deze stond op 'Gebalanceerd' (dat is standaard) waarbij de frequentie van de CPU automatisch aangepast wordt aan de workload. Deze instelling heb ik aangepast naar 'Hoge Prestaties' waarbij de CPU constant op de hoogste frequentie zijn werk doet en dat had het volgende resultaat bij de latencytest:

Perfectly green.
WoW getest, alles op Ultra. Met het spel dat nog van alles aan het downloaden is: 120-140 dps, dus gaat lekker. Goede upgrade van m'n 15 fps die ik eerst had 
Getest:
FFXIV Benchmark, met alles in de settings op max;
Resolutie 1080p
Wet Surface Effects
Real Time Reflections
FXAA
Transparten Lighting Quality: High
Grass Quality: High
Background Tessellation: High
Water tesselation: High
Shadows All (High 2048p)
Shadow Cascading: Best
Shadow Softening: Strong
Texture Filitering: Anisotropic
Anisotropic Filtering: x 16
Movement Physics: Full
Limb Darkening & Radial Blur: On
Screen Space Ambient Occlusion: HBAO+ High Quality
Glare: Normal
Depth of Field: Enabled
Gemiddelde temp van de kaart tijdens deze test: 65 graden, geen fans gehoord, dus erg stil
Resultaat: 15679
Performance: Extremely High
Deze benchmark is overigens gratis te downloaden
Getest:
FFXIV Benchmark, met alles in de settings op max;
Resolutie 1080p
Wet Surface Effects
Real Time Reflections
FXAA
Transparten Lighting Quality: High
Grass Quality: High
Background Tessellation: High
Water tesselation: High
Shadows All (High 2048p)
Shadow Cascading: Best
Shadow Softening: Strong
Texture Filitering: Anisotropic
Anisotropic Filtering: x 16
Movement Physics: Full
Limb Darkening & Radial Blur: On
Screen Space Ambient Occlusion: HBAO+ High Quality
Glare: Normal
Depth of Field: Enabled
Gemiddelde temp van de kaart tijdens deze test: 65 graden, geen fans gehoord, dus erg stil
Resultaat: 15679
Performance: Extremely High
Deze benchmark is overigens gratis te downloaden
[ Voor 69% gewijzigd door corset op 13-07-2016 20:54 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ja ik heb het (denk ik) ook, met zo'n latencymon test is die NVidia dll rond de 1500.An1mA schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:43:
Wellicht word er van een mug een olifant gemaakt, omdat er weinig mensen er last van hebben. Maar sommige 1070/1080 gebruikers ervaren een hoge latency.
Ik zelf heb er geen last van ondanks dat in de test uitkomt dat latency wat aan de "hoge" kant is.
http://www.overclock.net/...-high-dpc-latency-problem
Ik weet niet of het is wat ik zie in b.v. Witcher 3 maar als ik vsync uit heb haal ik rond de 90-120 fps maar heb dan heel licht microstutters (en nee het is geen tearing). En met vsync aan (heb een 60Hz scherm) zo vloeiend als ik weet niet wat.
Om het even in de juiste thread te posten : mijn EVGA GTX1080 FTW is vandaag aangekomen. Schitterende kaart qua afwerking, draait enorm soepel (duh) en vooral vrij stil. Zeer knap ook met die RGB leds, perfect af te stemmen op case. Als ik casefans iets harder zet dan compleet stil (Fractal R5 case) dan zit temp ergens tussen 73°C en 80°C afhankelijk van game/belasting. Fans blijven maximaal rond 60% wat min of meer wordt tenietgedaan qua geluid door de casefans. Zeer tevreden!

Erg mooi die onderste foto!
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Prachtige kaart, staat hoog op mijn verlanglijstje (alleen dan de 1070 variant). Ik wacht alleen nog even tot de prijzen wat gaan dalen.
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
Heb ik net mijn Palit GTX 1070 GameRock binnen gekregen, past hij niet in mijn kast.
Hebben meer mensen hun kast moeten vervangen voor de 1070/1080? Ik heb een ATX cooler master behuizing van 6 jaar oud. Heb ik minimaal een eATX-kast nodig voor deze kaart?
Waar ik aan zit te denken is om de hdd brackets te verwijderen. Ik weet niet of dat bij deze kast kan. Alleen daar zitten mijn HDD. Dus ik weet niet of dat iets gaat oplossen.

Waar ik aan zit te denken is om de hdd brackets te verwijderen. Ik weet niet of dat bij deze kast kan. Alleen daar zitten mijn HDD. Dus ik weet niet of dat iets gaat oplossen.
[ Voor 26% gewijzigd door editoor op 13-07-2016 22:58 ]
Ik heb een soort gelijke setup, maar dan met de Gigabyte 1070 Gaming G1. Draait bij mij als een tiereliercorset schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 19:50:
PC is binnen
Setup:
MSI Gaming X 1070
I5-6600 (niet k variant)
16GB geheugen (2x
B150M moederbord
You're not completely useless, you can always serve as a bad example!
Hah, ik heb zelfs op mijn G4400 een Z170 gepaktcorset schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 19:50:
PC is binnen
Setup:
MSI Gaming X 1070
I5-6600 (niet k variant)
16GB geheugen (2x
B150M moederbord
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ik heb daar een rad zitten en daarvan moest ik 1 fan weghaleneditoor schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:47:
Heb ik net mijn Palit GTX 1070 GameRock binnen gekregen, past hij niet in mijn kast.Hebben meer mensen hun kast moeten vervangen voor de 1070/1080? Ik heb een ATX cooler master behuizing van 6 jaar oud. Heb ik minimaal een eATX-kast nodig voor deze kaart?
Ik ga straks even kijken of die bracket verwijderd kan worden. Ik hoop het, anders moet ik een nieuwe kast kopen. Ik heb alleen een SSD in mijn kast dus ik hoop dat ik die ergens aan vast kan schroeven. Er boven zit nog een bracket voor de DVD spelers. Misschien daar in eventueel.Paprika schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 23:52:
[...]
Ik heb daar een rad zitten en daarvan moest ik 1 fan weghalen. Hij trekt zich wel lekker lang door ja...
Het past prima in m'n Fractal Design Define R5 behuizingeditoor schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:47:
Heb ik net mijn Palit GTX 1070 GameRock binnen gekregen, past hij niet in mijn kast.Hebben meer mensen hun kast moeten vervangen voor de 1070/1080? Ik heb een ATX cooler master behuizing van 6 jaar oud. Heb ik minimaal een eATX-kast nodig voor deze kaart?
De Zotac Amp Extreme is nog 4 centimeter langer (325mm vs 285mm)

[ Voor 21% gewijzigd door SmokingCrop op 14-07-2016 00:26 ]
Ik moest mijn 1 maand oude Corsair Carbide Air 240 van de hand doen door hetzelfde probleem, msi 1080 gaming x paste niet, te breed/diep.. Nu een fijne Corsair Carbide Clear 400c en ook erg blij mee al mis ik dat cute kleine blokje wel..editoor schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:47:
Weet iemand of het mogelijk is om deze schroeven er uit te halen?

Goeden morgen dat zijn pop nagels die moet je van af de andere kant vanwaar je de foto hebt gemaakt het kopje losboren met een staal boortje 4/5 mm(let wel je kunt het niet terug monteren tenzij je een popnagel tang hebt).editoor schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 06:03:
Weet iemand of het mogelijk is om deze schroeven er uit te halen?
[afbeelding]
[afbeelding]
Ah mooi zo! Ik heb dezelfde kast en dezelfde kaart.. Dat gaat dus prima passen!SmokingCrop schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 00:21:
[...]
Het past prima in m'n Fractal Design Define R5 behuizing
De Zotac Amp Extreme is nog 4 centimeter langer (325mm vs 285mm)![]()
[afbeelding]
Palit is toch 2.5 slot kaart
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Bij mij past de msi 1070 gaming maar net in mijn oude cooler master last. Kreeg de schroefjes amper in de kast door de beperkte ruimte.editoor schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:47:
Nou zoals gisteren ook gemeld in het leverings topic, de EVGA SC 1080 is binnengekomen. (Vorige week donderdag besteldt, was eigenlijk dinsdag al bijna afgeleverd maar was niet thuis.)
(Aangezien zonder foto's niemand het geloofd.
)

Pas laat (rond 22.30-23.00) kon ik hem installeren, maar kon de verleiding niet weerstaan om een dag te wachten.
De MSI 780 TI eruit en de EVGA 1080 erin, ik was even vergeten dat de 780 TI een 8 en 6 pin nodig had en deze enkel 8 dus dit maakte het process nog sneller.
Vond de kaart wel best groot en zwaar, maar de 780 TI bleek ook niet hel licht te zijn. (maar ja als je hem ruim 2 jaar niet in je handen hebt gehad.
)
Alles weer netjes aansloten en direct maar de kabels weer aangsloten en de EVGA software geinstalleerd, de drivers van NVidia had ik al geupdate voordat ik de PC had uitgezet.
Een korte test gaf aan dat PCars van 50-60 FPS naar 80 FPS ging (met eerst settings op Medium/High en met de 1080 alles High/Ultra eigenlijk), dus nog wel iets finetunnen verwacht ik maar niet slecht.
GTA 5 schoot ook van ongeveer 55-60 FPS (Medium/high) naar 65-70 FPS (High/very high).
Al met al misschien maar 30 minute getest, maar het begin is al veel belovend.
De GPU is nog niet overgeclocked en draaide met full load op ongeveer 1950-2000 wat ik even zag, dus niet slecht.
To do list:
Edit:
Oo ja hij is super stil op 60*, heb hem geen moment kunnen horen. (zelfs niet toen ik even de kaart bewonderde met de kast open)
(Aangezien zonder foto's niemand het geloofd.

Pas laat (rond 22.30-23.00) kon ik hem installeren, maar kon de verleiding niet weerstaan om een dag te wachten.
De MSI 780 TI eruit en de EVGA 1080 erin, ik was even vergeten dat de 780 TI een 8 en 6 pin nodig had en deze enkel 8 dus dit maakte het process nog sneller.
Vond de kaart wel best groot en zwaar, maar de 780 TI bleek ook niet hel licht te zijn. (maar ja als je hem ruim 2 jaar niet in je handen hebt gehad.
Alles weer netjes aansloten en direct maar de kabels weer aangsloten en de EVGA software geinstalleerd, de drivers van NVidia had ik al geupdate voordat ik de PC had uitgezet.
Een korte test gaf aan dat PCars van 50-60 FPS naar 80 FPS ging (met eerst settings op Medium/High en met de 1080 alles High/Ultra eigenlijk), dus nog wel iets finetunnen verwacht ik maar niet slecht.
GTA 5 schoot ook van ongeveer 55-60 FPS (Medium/high) naar 65-70 FPS (High/very high).
Al met al misschien maar 30 minute getest, maar het begin is al veel belovend.
De GPU is nog niet overgeclocked en draaide met full load op ongeveer 1950-2000 wat ik even zag, dus niet slecht.
To do list:
- Display naar display kabel aanschaffen, zodat deze geen vertragging heeft met opstarten. (gebruik nu Display -> DVI adapter)
- Finetunnen van PCars, zodat hij rondt de 80-90 FPS blijft
- Finetunnen van GTA 5, zodat deze rond de 80-90 FPS blijft
- Iracing settings aanpassen naar high, ipv medium/high
- Genieten van deze prachtige aankoop
Edit:
Oo ja hij is super stil op 60*, heb hem geen moment kunnen horen. (zelfs niet toen ik even de kaart bewonderde met de kast open)
[ Voor 3% gewijzigd door Ithric op 14-07-2016 08:47 ]
Mijn 3D Mark score is 14.291
Mijn Valley benchmark is 5.433 (FullHD, ultra, 0xAA)
Zijn dat normale scores voor mijn systeem? Ik heb windows10 met een Core i5 6600K. Als ik bijvoorbeeld review van bit-tech bekijk voor dezelfde kaart, dan komen zij op een score van 6.812. Zelfs een GTX980Ti haalt hogere score dan mijn GTX1080.
Gewoon efkes checken of alles hier wel draait zoals het hoort. Misschien moet ik eea checken in bios?
Zijn dat normale scores voor mijn systeem? Ik heb windows10 met een Core i5 6600K. Als ik bijvoorbeeld review van bit-tech bekijk voor dezelfde kaart, dan komen zij op een score van 6.812. Zelfs een GTX980Ti haalt hogere score dan mijn GTX1080.
Gewoon efkes checken of alles hier wel draait zoals het hoort. Misschien moet ik eea checken in bios?
[ Voor 4% gewijzigd door lapino op 14-07-2016 10:00 ]
Kan zijn dat er met i7 wordt gedraaid waardoor de gecombineerde score hoger uitvalt dan bij 6600K. Ik heb zelf een 6600K.lapino schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 09:40:
Stay hungry, stay foolish!
Winst is vrij beperkt imo?. Van 60 naar 80 fps?. Welke cpu heb je?.Ithric schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 08:45:
Nou zoals gisteren ook gemeld in het leverings topic, de EVGA SC 1080 is binnengekomen. (Vorige week donderdag besteldt, was eigenlijk dinsdag al bijna afgeleverd maar was niet thuis.)
Dit is van 60 FPS (Medium/High settings), naar 80 FPS (High/Ultra settings)Tortelli schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:08:
[...]
Winst is vrij beperkt imo?. Van 60 naar 80 fps?. Welke cpu heb je?.
Verder speel ik op 3 schermen,
Heb overigens een Intel Core i7-3820 3600 en 16GB ram
3D Mark Firestrike 14291 overall? Dat is vrij laag voor een 1080 (ik heb >15K met een 1070), afhankelijk van je graphics score. Die is het meest interessant. Die zou bij jou rond de 21K moeten zijn (ik heb ergens in de 18K). Physics haalt jouw totale score wat naar beneden denk ik, t.o.v. een i7-6700K.lapino schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 09:40:
Eens opnieuw laten lopen na reboot. Zit nu ergens rond 15.500 met gpu score van meer dan 22.000. Zal dus vooral cpu zijn.
Ik ben langs een computerzaak geweest en ze konden het voor +- 70€ verwijderen. Ze moesten dan de bracket doorknippen. Voor dat geld heb ik het dus niet gedaan en bij hun een andere kast gekocht. Het is jammer van de extra kosten.maus3142 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 06:41:
[...]
Goeden morgen dat zijn pop nagels die moet je van af de andere kant vanwaar je de foto hebt gemaakt het kopje losboren met een staal boortje 4/5 mm(let wel je kunt het niet terug monteren tenzij je een popnagel tang hebt).
Verwijderd
Mijn mond valt open... €70 voor popnagels verwijderen? Ik was per direct de winkel uitgelopen en geen haar op me hoofd die daar ooit nog wat zou kopen.
Idd ik had die pc kast wel ergens anders gekocht.Maar je heb in ieder geval nu ruimte voor je grakaVerwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:30:
Mijn mond valt open... €70 voor popnagels verwijderen? Ik was per direct de winkel uitgelopen en geen haar op me hoofd die daar ooit nog wat zou kopen.
Volgens mij was het geen makkelijk klusje. Maus zegt dat je aan de andere kant van de foto de pop nagels los moet boren. Dan had je de hele voorkant van mijn behuizing moeten loskoppelen, weet niet eens of dat kan. Geen klusje waar je 5 minuten werk aan hebt, lijkt mij. Hij zij dat hem zeker een uur werk zou kosten. Wat inhield dat het 70€ aan loonkosten zou zijn. Het kon zelf meer gaan kosten, lol. Ik denk wel dat hij gelijk had, maar misschien denken jullie er toch anders over.Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:30:
Ik heb de kast trouwens weer terug. Ik kon hem na een paar uur weer op halen en alles was overgezet naar de andere kast. 105 euro gekost uiteindelijk. Duur grapje maar ja, het kon niet anders.
Verwijderd
Ik snap de beredenering ook wel en het kost inderdaad tijd. Zou alleen nooit in mij opkomen om dat aan een winkelier te vragen haha.editoor schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 18:52:
[...]
Volgens mij was het geen makkelijk klusje. Maus zegt dat je aan de andere kant van de foto de pop nagels los moet boren. Dan had je de hele voorkant van mijn behuizing moeten loskoppelen, weet niet eens of dat kan. Geen klusje waar je 5 minuten werk aan hebt, lijkt mij. Hij zij dat hem zeker een uur werk zou kosten. Wat inhield dat het 70€ aan loonkosten zou zijn. Het kon zelf meer gaan kosten, lol. Ik denk wel dat hij gelijk had, maar misschien denken jullie er toch anders over.
Ik heb de kast trouwens weer terug. Ik kon hem na een paar uur weer op halen en alles was overgezet naar de andere kast. 105 euro gekost uiteindelijk. Duur grapje maar ja, het kon niet anders.
Tja als ik zelf geen boor heb om die pop nagels er uit te halen en als je twee linker handen hebt en geen vrienden/kennissen die er verstand hebben van dit soort zaken, kom je al snel uit bij een computerwinkel. Een echte tweakerVerwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 18:59:
[...]
Ik snap de beredenering ook wel en het kost inderdaad tijd. Zou alleen nooit in mij opkomen om dat aan een winkelier te vragen haha.
Inderdaad geen gekke redenatie. Echter 70 euro per uur lijkt me wel wat fors voor een computer winkel. Waarschijnlijk hadden ze er geen zin ineditoor schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 18:52:
[...]
Volgens mij was het geen makkelijk klusje. Maus zegt dat je aan de andere kant van de foto de pop nagels los moet boren. Dan had je de hele voorkant van mijn behuizing moeten loskoppelen, weet niet eens of dat kan. Geen klusje waar je 5 minuten werk aan hebt, lijkt mij. Hij zij dat hem zeker een uur werk zou kosten. Wat inhield dat het 70€ aan loonkosten zou zijn. Het kon zelf meer gaan kosten, lol. Ik denk wel dat hij gelijk had, maar misschien denken jullie er toch anders over.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Iemand anders al geprobeerd? 

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Hij zei gelijk dat het geen zin had om het te doen en je net zo goed een nieuwe kast kon kopen. 70€ is inderdaad fors, waarschijnlijk is dat wel een stuk lager wat ze per uur verrekenen.sdk1985 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 21:12:
[...]
Inderdaad geen gekke redenatie. Echter 70 euro per uur lijkt me wel wat fors voor een computer winkel. Waarschijnlijk hadden ze er geen zin in.
Vandaag mijn GTX 1070 binnen. Een MSI Gaming X. Overclock met afterburner van +130 en deze scores met
Firestrike standaard

En Firestrike extreme

Niet slecht met mijn intel 2600K op 4500mhz
Firestrike standaard

En Firestrike extreme

Niet slecht met mijn intel 2600K op 4500mhz
[ Voor 7% gewijzigd door luckyjan op 14-07-2016 22:47 ]
Verwijderd
Oké, deze vraag is vast al meermalen beantwoord,maar ik vraag hem toch:
Wat moet ik doen als ik het budget heb voor elke gaming gpu die er binnenkort aankomt? 1070, 1080, 480 nu en later iets, of gewoon wachten? Ik speel alles op 1080 tegenwoordig op de gezamenlijke pc thuis, maar ik wil zelf een pc kopen vopr 1440p, en ik kan afgedankte gpu's en monitoren in de gedeelde pc stoppen als upgrade.
Misschien wachten op een rx490 en een freesync monitor om 150-200 euro op de monitor te besparen, of zullen nvidia gpu's nog steeds een betere keus zijn?
Wat moet ik doen als ik het budget heb voor elke gaming gpu die er binnenkort aankomt? 1070, 1080, 480 nu en later iets, of gewoon wachten? Ik speel alles op 1080 tegenwoordig op de gezamenlijke pc thuis, maar ik wil zelf een pc kopen vopr 1440p, en ik kan afgedankte gpu's en monitoren in de gedeelde pc stoppen als upgrade.
Misschien wachten op een rx490 en een freesync monitor om 150-200 euro op de monitor te besparen, of zullen nvidia gpu's nog steeds een betere keus zijn?
Meteen de nieuwe 3DMark DX12-benchmark (Time Spy) gedraaid met het volgende resultaat:

3DMark - Time Spy (1.0)
Core clock: 2.063MHz;
Memory clock: 11.016MHz (effectief).
Not bad, not bad at all!

3DMark - Time Spy (1.0)
Not bad, not bad at all!
Wel "apart" in Doom komt de 1070 maar 10% sneller dan 480 uit en in deze test (al gezien op andere techsite) is de 1070 weer precies 50% sneller gelijk gemiddelde tot nu toe net alsof de 480 als zwak willen weergeven ook in DX12 net zijn sterkte punt
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Wat ik me afvraag.. Hoe verhoudt een 1070 zich tegen een 980ti iChill X3 DHS? Laatst genoemde is op dit moment de snellere kaart, maar kunnen drivers daar in de nabije toekomst verandering in brengen, of blijft de verhouding gelijk?
Voor mensen met het "DVI probleem" de nieuwe driver lost het op, als het goed is.
downloads: GeForce Game Ready Driver 368.81 WHQL
downloads: GeForce Game Ready Driver 368.81 WHQL
[GP104] Corruption seen when booting on DVI at or above a 330 MHz pixel clock and an 80 Hz refresh rate. [1782521]
Het is wel handig niet te vergelijken met een Stock 1070.Fanta schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 06:49:
Wat ik me afvraag.. Hoe verhoudt een 1070 zich tegen een 980ti iChill X3 DHS? Laatst genoemde is op dit moment de snellere kaart, maar kunnen drivers daar in de nabije toekomst verandering in brengen, of blijft de verhouding gelijk?
Mijn score, blijf het meer en meer jammer vinden dat ik toch niet voor een i7 ben gegaan bij bouwen nieuwe pc.

De meesten 6700k eigenaren zullen ook wel een beetje spijt hebben van het gekochte memory, omdat veel mensen niet weten hoeveel de snelheid van het geheugen helpt bij Skylake
.

Dat doe ik ook niet..Paprika schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:10:
[...]
Het is wel handig niet te vergelijken met een Stock 1070.
https://nl.hardware.info/...ijking-met-custom-980-tis
Ik zou ook dan eerder naar het OCed tabje kijken gezien de 980Ti waar je nu naar kijkt wel iets verder overgeklokt en in vergelijking is de EVGA SC een founders edition met een andere koeler. Niet echt een goede vergelijking dus. 
De SC is nou niet echt een kaart met een grote boost. Je zult toch al eerder naar kaarten moeten kijken rond de 2.1GHz.
Ik vind trouwens wel dat ie heel erg slecht is in het aanhouden van een consistente snelheid
https://nl.hardware.info/...rt-nieuwe-koeler-duurtest
Misschien dat dit dan toch komt door het reference PCB design...
De SC is nou niet echt een kaart met een grote boost. Je zult toch al eerder naar kaarten moeten kijken rond de 2.1GHz.
Ik vind trouwens wel dat ie heel erg slecht is in het aanhouden van een consistente snelheid
https://nl.hardware.info/...rt-nieuwe-koeler-duurtest
Misschien dat dit dan toch komt door het reference PCB design...
[ Voor 49% gewijzigd door Paprika op 15-07-2016 08:41 ]
De architectuur van beide is bijna identiek dus met driver updates zullen ze elkaar nooit echt veel gaan ontlopen.Fanta schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 06:49:
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Update driver is uit en probleem is wegWilliam/Ax3 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 19:01:
Lijkt erop dat nvidia met een driver gaat komen die de dl-dvi > 330mhz boot problemen gaat oplossen:
|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |
Tja, ik heb hier ook 2x8gb DDR4-2133.Paprika schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:21:
De meesten 6700k eigenaren zullen ook wel een beetje spijt hebben van het gekochte memory, omdat veel mensen niet weten hoeveel de snelheid van het geheugen helpt bij Skylake.
[afbeelding]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Heb wekenlang de desktop aankopen forum in de gaten gehouden en als algemeen advies bij zo'n beetje alle vragen was dat een 6400 of 6500 met DDR4 2133 prima was. Snellere CPU was interessanter bij fotobewerking enz en sneller geheugen zou je vrijwel niets van merken, misschien een paar frames.Paprika schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:21:
De meesten 6700k eigenaren zullen ook wel een beetje spijt hebben van het gekochte memory, omdat veel mensen niet weten hoeveel de snelheid van het geheugen helpt bij Skylake.
[afbeelding]
Nu ben ik zeer tevreden met m'n 6400/16GB DDR4 2133/GTX1070 system maar mogelijk dat ik toch voor sneller geheugen had gegaan en misschien wel een snellere cpu. Maar ja dan moet je ook weer meteen een ander moederbord. Zo blijf je natuurlijk aan de gang.
Nee dit moet een paar jaar mee gaan en kijk wel wat er op dat moment beschikbaar is.
Ik neem aan dat je voor een B150 boordje bent gegaan? B150 ondersteund alleen maar 2133 MhzTadream schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:35:
[...]
Heb wekenlang de desktop aankopen forum in de gaten gehouden en als algemeen advies bij zo'n beetje alle vragen was dat een 6400 of 6500 met DDR4 2133 prima was. Snellere CPU was interessanter bij fotobewerking enz en sneller geheugen zou je vrijwel niets van merken, misschien een paar frames.
Nu ben ik zeer tevreden met m'n 6400/16GB DDR4 2133/GTX1070 system maar mogelijk dat ik toch voor sneller geheugen had gegaan en misschien wel een snellere cpu. Maar ja dan moet je ook weer meteen een ander moederbord. Zo blijf je natuurlijk aan de gang.
Nee dit moet een paar jaar mee gaan en kijk wel wat er op dat moment beschikbaar is.
Ik ben in ieder geval blij met mijn besluit om voor 3000 Mhz geheugen te gaan. Ik dacht eerst nog aan 2400 Mhz... Volgens mij schieten de prijzen ook wel omhoog na de 3000 Mhz..
Yonix schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 23:58:
Meteen de nieuwe 3DMark DX12-benchmark (Time Spy) gedraaid met het volgende resultaat:
[afbeelding]
3DMark - Time Spy (1.0)
Not bad, not bad at all!![]()

Na wat overclocken.
Duidelijk snellere CPU.

Wordt gelukkig een beetje gecompenseert door het feit dat ik een aardappel van een chip heb op mijn 1080 die niet verder wil dan 2025MHz.
[ Voor 5% gewijzigd door Blaat op 15-07-2016 10:25 ]
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Zo mijn GTX1080 Seahawk is binnen zal vanavond wat testjes draaien en en hier updaten

Klopt, een MSI B150 Gaming M3, hij gaat ook niet hoger dan 2133MHz, dus ik moet het ermee doen.Zeara schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:04:
[...]
Ik neem aan dat je voor een B150 boordje bent gegaan? B150 ondersteund alleen maar 2133 MhzDus daarom wordt dat ook geadviseerd.
Ik ben in ieder geval blij met mijn besluit om voor 3000 Mhz geheugen te gaan. Ik dacht eerst nog aan 2400 Mhz... Volgens mij schieten de prijzen ook wel omhoog na de 3000 Mhz..
Speel op 1080p en in vrijwel alle games die ik getest heb zit die dik >60 fps dus wat mij betreft prima.
Heb dan wel die hoge DPC latency (waar ik erg veel klachten van zie op de GeForce forum) als ik vsync uitzet en nu heb ik het nog niet uitgebreid getest maar in b.v. Witcher 3 zie ik microstutters terwijl ik wel op 90/100fps zit. Doe ik vsync aan blijft die (uiteraard) constant op 60fps en is die vloeiend.
Ik zou verwachten op een hogere framerate dat ik tearing zou zien, iets waar ik wel mee kan leven, maar microstutters ben ik erg gevoelig voor.
Ook maar eens een benchmark gedaan :
http://i.imgur.com/3ZLYBlw.jpg
Core Clock : +90
Memory Clock : +225
Grappig, ik heb uitgebreid onderzoek gedaan naar DDR4 speeds met Skylake voor ik het systeem kocht, en de meerprestaties bij 2400+ waren ZO minimaal dat het de investering niet waard was (sprong van 2400 -> 2667, of zelfs naar 3000 was nog geen 1%). Zelfs de grootste sprong, van 2133 naar 4000 was te verwaarlozen en zeker in afgezet in euro's echt de moeite niet waard. Dat waren overigens tests niet met The Witcher, maar allerlei real life tests (compressie, CAD, browsen, paar andere games, Office werk enz enz). Het verschil was zo klein dat het niet de moeite was. Blijkbaar heeft The Witcher 3 iets speciaals dat deze wel meer voordeel haalt uit sneller geheugen? Ik heb zelf nog geen test gedaan tussen 2133 (native) en 2400 (OC nu). De minimale fps is overigens niet zo'n verschil, maar de avg is wel flink in dit voorbeeld. Wow.Paprika schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:21:
[afbeelding]
Overigens heeft TW3 geen ingebouwde benchmark (dacht ik?) dus het is lastig te testen met exact dezelfde condities.
[ Voor 4% gewijzigd door Soeski op 15-07-2016 12:27 ]
Op hoeveel Ghz draait jouw 6700K? dan kan ik beetje inschatten waar mn setup op uit gaat komenPierre_nr1 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:21:
Ook maar eens een benchmark gedaan :
@4400 (multiplier : 11*400) (zie mijn SIG)downcom schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:46:
[...]
Op hoeveel Ghz draait jouw 6700K? dan kan ik beetje inschatten waar mn setup op uit gaat komen
Netjes! hier 4600 @ multiplier 43 (4700 lijkt wat minder stabiel al komt hij wel door de tests heen).Pierre_nr1 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:48:
[...]
@4400 (multiplier : 11*400) (zie mijn SIG)
Ben benieuwd vanavond de 1080 erin hangen.
Laat het even weten, ben benieuwddowncom schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:50:
[...]
Netjes! hier 4600 @ multiplier 43 (4700 lijkt wat minder stabiel al komt hij wel door de tests heen).
Ben benieuwd vanavond de 1080 erin hangen.
Eindelijk mijn Zotac GTX 1070 Amp! edition binnen. Wil ik de drivers installeren. Krijg ik een melding dat mijn systeem niet compatible is. Dus ik ben gaan kijken waar dat aan ligt. Nu blijkt dat je build 1511 moet hebben en ik heb 10420 nog. Nu komt het mooiste, op enterprise edition is er geen enkele mogelijkheid om naar 1511 te updaten
Dus nu is een nieuwe kopie van Windows 10 downloaden en installeren kijken of het wel lukt dan.

Dus nu is een nieuwe kopie van Windows 10 downloaden en installeren kijken of het wel lukt dan.
Dus je hebt een Enterprise Edition van Windows 10 (10240 trouwens) en dat wist je niet. En dit is je thuispc? Dit riekt illegaalionn schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:46:
Eindelijk mijn Zotac GTX 1070 Amp! edition binnen. Wil ik de drivers installeren. Krijg ik een melding dat mijn systeem niet compatible is. Dus ik ben gaan kijken waar dat aan ligt. Nu blijkt dat je build 1511 moet hebben en ik heb 10420 nog. Nu komt het mooiste, op enterprise edition is er geen enkele mogelijkheid om naar 1511 te updaten![]()
![]()
Jij wint, want mijn GTX 1080 zit aardig aan zijn limiet en mijn i7 krijg ik echt niet op 4,8GHz stabiel en werkend.Blaat schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:25:
[...]
[afbeelding]
Na wat overclocken.
Duidelijk snellere CPU.![]()
Wordt gelukkig een beetje gecompenseert door het feit dat ik een aardappel van een chip heb op mijn 1080 die niet verder wil dan 2025MHz.
Haha ssstSoeski schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 14:06:
[...]
Dus je hebt een Enterprise Edition van Windows 10 (10240 trouwens) en dat wist je niet. En dit is je thuispc? Dit riekt illegaal
Nou deze 1070 gaat terug. Coil whine
Heeft iemand van jullie ook continu driver crashes met Timespy (3DMark) en de nieuwste 368.81?
Ik moet mijn overclock helemaal uitzetten anders crasht de beeldschermdriver na een paar seconden al. Dit met een GTX 1070.
- Normale clock +100 core +500 memory: direct crash.
- +100 core en +400 memory: direct crash.
- +100 core en +300 memory: crash na 20 seconden
- geen OC: geen crash
Ik moet mijn overclock helemaal uitzetten anders crasht de beeldschermdriver na een paar seconden al. Dit met een GTX 1070.
- Normale clock +100 core +500 memory: direct crash.
- +100 core en +400 memory: direct crash.
- +100 core en +300 memory: crash na 20 seconden
- geen OC: geen crash
Zo de pietjes, Wat een verademing de nieuwe GTX 1080 Sea Hawk van MSI. (kom van een 4 jaar oude gtx680 af
)
Specs Nieuwe PC
Kaart in geprikt, GTA V op max (ook de advanced settings) en loopt als een speer zonder enige frame drop 63fps (2560x1080). Zit om geen enkel moment tegen zijn maximum aan, standaard 5ghz en wordt met zijn maximum temperatuur van 56 niet echt warm gemiddeld haalt hij de 50c niet eens.
Wat betreft de radiator en de pomp, ik hoor de hele videokaart niet, enkel nog de wat mindere fans van de waterkoeling van mn cpu (welke ik zeker ga vervangen)
Hier onder wat foto's ben nog niet helemaal tevreden met het slangenwerk maar daar moet ik nog een keer goed tijd voor maken.

Ga nu even een 3dmark testje draaien om te kijken wat erin zit. To be continued

Zonder GPU overclock en de i7 6700k op 4.6Ghz
Specs Nieuwe PC
Kaart in geprikt, GTA V op max (ook de advanced settings) en loopt als een speer zonder enige frame drop 63fps (2560x1080). Zit om geen enkel moment tegen zijn maximum aan, standaard 5ghz en wordt met zijn maximum temperatuur van 56 niet echt warm gemiddeld haalt hij de 50c niet eens.
Wat betreft de radiator en de pomp, ik hoor de hele videokaart niet, enkel nog de wat mindere fans van de waterkoeling van mn cpu (welke ik zeker ga vervangen)
Hier onder wat foto's ben nog niet helemaal tevreden met het slangenwerk maar daar moet ik nog een keer goed tijd voor maken.

[ Voor 6% gewijzigd door downcom op 15-07-2016 21:54 ]
Volgens mij throttled je CPU tijdens de physics test. Ik had ten tijde van de eerder getoonde test resultaten mijn CPU op 4,5 Ghz lopen en haal hogere fps.downcom schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 21:50:
Zo de pietjes, Wat een verademing de nieuwe GTX 1080 Sea Hawk van MSI. (kom van een 4 jaar oude gtx680 af)
Specs Nieuwe PC
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb mijn 6700k moeten delidden om het throttlen te voorkomen. Nu doet ie dat niet meer dat weet ik 100% zeker.
Ik zou met afterburner je clocksnelheden en temps even kritisch in de gaten houden.
Mijn ervaring is dat bij een te hoge clock de CPU gaat throttlen, ook na het delidden van de CPU. 11*400 lijkt voor mijn CPU het meest ideaal. Ik geef toe dat ik pas 1 dag echt aan het testen ben, en laat me graag door @Blaat adviseren en motiverenBlaat schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:40:
[...]
Volgens mij throttled je CPU tijdens de physics test. Ik had ten tijde van de eerder getoonde test resultaten mijn CPU op 4,5 Ghz lopen en haal hogere fps.
Ik heb mijn 6700k moeten delidden om het throttlen te voorkomen. Nu doet ie dat niet meer dat weet ik 100% zeker.
Ik zou met afterburner je clocksnelheden en temps even kritisch in de gaten houden.
Verwijderd
Ik heb een vraagje, heb vandaag mijn MSI GTX 1070 ontvangen en hij bolt best lekker, alleen heb ik geen 'performance' optie bij het NVIDIA control panel.. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Zo het zit er weer op voor vandaagBlaat schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:40:
[...]
Volgens mij throttled je CPU tijdens de physics test. Ik had ten tijde van de eerder getoonde test resultaten mijn CPU op 4,5 Ghz lopen en haal hogere fps.
3dmark results
(tips zijn welkom, is het geheugen misschien een bottleneck?)
De clock van mijn CPU terug gedraaid naar 4.5 (wat overigens weinig verschil maakt)
Uiteindelijk de GPU van de 1080 op 2152Mhz weten te pushen en het geheugen op 5508
Qua temperaturen zit het wel goed idle is hij 36c en tijdens 3dmark maximaal 56c. De eerder genoemde temperatuur tijdens GTA is onjuist, ik had de fan settings nog niet correct afgesteld..
Hier wat screenshots maar een ding is duidelijk ik moet nog even met mn CPU aan de gang.

CPU en GPU temps en load

[ Voor 5% gewijzigd door downcom op 16-07-2016 02:55 ]
Zijn er bepaalde kaarten die niet passen in een Corsair Obsidian 250D? Die monsterkaart van Zotac sowieso niet, maar de Palit e.d.?
Meten is weten..aevitas1 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 03:41:
Zijn er bepaalde kaarten die niet passen in een Corsair Obsidian 250D? Die monsterkaart van Zotac sowieso niet, maar de Palit e.d.?
Je GPU snelheden zijn goed. De CPU blijft inderdaad achter. Ik heb hogere resultaten met een lagere clock.downcom schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 02:51:
[...]
Zo het zit er weer op voor vandaag
De clock van mijn CPU terug gedraaid naar 4.5 (wat overigens weinig verschil maakt)
Uiteindelijk de GPU van de 1080 op 2152Mhz weten te pushen en het geheugen op 5508
Qua temperaturen zit het wel goed idle is hij 36c en tijdens 3dmark maximaal 56c. De eerder genoemde temperatuur tijdens GTA is onjuist, ik had de fan settings nog niet correct afgesteld..![]()
Hier wat screenshots maar een ding is duidelijk ik moet nog even met mn CPU aan de gang.
CPU en GPU temps en load
Wat voor geheugen heb je, en welke snelheid?
[ Voor 3% gewijzigd door Pierre_nr1 op 16-07-2016 10:33 ]
Ik heb behoorlijk wat benchmarks gedraaid en het verschil tussen bijvoorbeeld 4.0, 4.2 , 4.3 en 4.5. of zelfs 4.6 Ghz.is eigenlijk enkel wat extra frames bij de CPU test score zelf gaat amper omhoog. Maar misschien dat dit iets meer is voor het Skylake overclock toppicPierre_nr1 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:31:
[...]
Je GPU snelheden zijn goed. De CPU blijft inderdaad achter. Ik heb hogere resultaten met een lagere clock.
Wat voor geheugen heb je, en welke snelheid?
Gebruikte geheugen
4x 8.192 MB Kingston DDR4 @ 2.414 MHz
[ Voor 5% gewijzigd door downcom op 16-07-2016 10:38 ]
Ik weet niet of de snelheid van het geheugen invloed heeft op de CPU benchmark maar ik heb Kingston HyperX Savage DDR4 @ 3000Mhz draaiend op @ 3200Mhz.downcom schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:37:
[...]
Ik heb behoorlijk wat benchmarks gedraaid en het verschil tussen bijvoorbeeld 4.0, 4.2 , 4.3 en 4.5. of zelfs 4.6 Ghz.is eigenlijk enkel wat extra frames bij de CPU test score zelf gaat amper omhoog. Maar misschien dat dit iets meer is voor het Skylake overclock toppic
Gebruikte geheugen
4x 8.192 MB Kingston DDR4 @ 2.414 MHz
Idd. Qua lengte weet ik het zeker maar ik twijfel over de breedte (2.5 slots afaik)
Eindelijk heb ik ook mijn nieuwe PC klaar, met een GTX1080 (Palit GameRock Premium Edition) erin.
Wat mij het meest opvalt, is hoe stil die wel niet is (mijn hele PC eigenlijk), maar goed mijn vergelijkingsmateriaal is dan ook brak (mijn vorige PC en videokaart klonken als stofzuigers).
Ik heb zo'n 3D Mark Firestrike benchmark gedaan (met alles nog op stock), en krijg een score van 17426, waarvan 23484 graphics (12228 physics, en 7587 combined). Dit is met een i7 6700k.
Geen idee of het wat is, maar "Better than 96% of all results" klinkt wel cool?
Enige wat ik wel een beetje jammer vind is dat de maximum temperatuur 71 graden werd. Of is dat best prima?
Vergeleken met deze best prima dus; http://hexus.net/tech/rev...-premium-edition/?page=11
Wat mij het meest opvalt, is hoe stil die wel niet is (mijn hele PC eigenlijk), maar goed mijn vergelijkingsmateriaal is dan ook brak (mijn vorige PC en videokaart klonken als stofzuigers).
Ik heb zo'n 3D Mark Firestrike benchmark gedaan (met alles nog op stock), en krijg een score van 17426, waarvan 23484 graphics (12228 physics, en 7587 combined). Dit is met een i7 6700k.
Enige wat ik wel een beetje jammer vind is dat de maximum temperatuur 71 graden werd. Of is dat best prima?
Vergeleken met deze best prima dus; http://hexus.net/tech/rev...-premium-edition/?page=11
[ Voor 17% gewijzigd door Rainbow op 16-07-2016 13:07 ]
Je kan results opvragen van dezelfde CPU + GPU combinatie:Rainbow schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 13:05:
Eindelijk heb ik ook mijn nieuwe PC klaar, met een GTX1080 (Palit GameRock Premium Edition) erin.
http://www.3dmark.com/search#/?mode=advanced
Temperatuur van 71°C is helemaal prima
Reference gaat naar 83°C en begint daar te throttlen. Ik laat m'n kaart zelf nog wat warmer worden zodat hij minder lawaai maakt met een custom fan profiel in MSI Afterburner.
Verwijderd
Zit te kijken voor een 1070 maar ik wil eigenlijk niet mijn monitor upgraden. Ik game nu nog met een verouderde 24" Samsung Syncmaster 2443BW. Is een 1070 dan overkill en verstandig om een ?RX480? te kopen?
Ik heb op mijn Zotac GTX 1070 amp! edition eindelijke een stabiele curve gemaakt. Hij begint bij 2063mhz op 1.05V en blijft daarna stabiel op 2050mhz met 1.05V. Memory kan ik in MSI afterburner max 300+ doen daarna krijg ik al gauw driver crashes tijdens heaven.
Ik kan hem op 2088mhz krijgen, maar hij blijft niet hangen dan op 1.081V. Iemand enig idee hoe je dat kan doen.
In benchmarks wordt de kaart 70 graden en in een stresstest 77 max. Tijdens games blijft ie netjes rond de 72 graden en dan draait ie met een fanprofiel van 70%. Boven de 70% op deze kaart is niet doen met het geluid, want dan komt ie boven mijn casefans uit.
Redelijk goede GTX 1070 is het. En nog een mooie kaart ook.
Edit: Memory naar 475+ stabiel gekregen.
Ik kan hem op 2088mhz krijgen, maar hij blijft niet hangen dan op 1.081V. Iemand enig idee hoe je dat kan doen.
In benchmarks wordt de kaart 70 graden en in een stresstest 77 max. Tijdens games blijft ie netjes rond de 72 graden en dan draait ie met een fanprofiel van 70%. Boven de 70% op deze kaart is niet doen met het geluid, want dan komt ie boven mijn casefans uit.
Edit: Memory naar 475+ stabiel gekregen.
[ Voor 11% gewijzigd door ion op 16-07-2016 19:47 ]
Verwijderd
ben een beetje aan het tweaken met time spy maar ik krijg scores van 1-2000~ terwijl het 7000~ hoort te zijn. alle andere benchmarks werken prima met de juiste scores. lijkt alsof time spy de gpu niet volledig benut. iemand tips?
Misschien handig je configuratie / setup te vermeldenVerwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:31:
ben een beetje aan het tweaken met time spy maar ik krijg scores van 1-2000~ terwijl het 7000~ hoort te zijn. alle andere benchmarks werken prima met de juiste scores. lijkt alsof time spy de gpu niet volledig benut. iemand tips?
Verder zou ik als ik jouw was even de drivers controleren en met wat tooltjes zoal Cpu-z en Gpu-z de temperaturen / clocksnelheden even loggen.
[ Voor 9% gewijzigd door downcom op 16-07-2016 14:54 ]
Je kunt instellen wat je wilt, maar de kaart gaat hoe dan ook throttlen bij bepaalde temps. Dat begint al bij 70 graden dacht ik.ionn schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:25:
Ik heb op mijn Zotac GTX 1070 amp! edition eindelijke een stabiele curve gemaakt. Hij begint bij 2063mhz op 1.05V en blijft daarna stabiel op 2050mhz met 1.05V. Memory kan ik in MSI afterburner max 300+ doen daarna krijg ik al gauw driver crashes tijdens heaven.
Verwijderd
Dat vind ik dus gek, alles draait normaal. OC met afterburner tot 2075 mem op 5500(11k?). tijdens verschillende games op max 75 graden. gpu usage op 100% etc. wanneer ik firestrike draai dan krijg ik ook de verwachte resultaten en draait alles goed. wanneer ik time spy draai, dan wilt de gpu niet boven de base clock gaan. gpu usage niet eens 20%.downcom schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:53:
[...]
Misschien handig je configuratie / setup te vermelden![]()
Verder zou ik als ik jouw was even de drivers controleren en met wat tooltjes zoal Cpu-z en Gpu-z de temperaturen / clocksnelheden even loggen.
drivers even opnieuw geïnstalleerd maar nog steeds zelfde probleem.
Ik vind 2 (behoorlijk overgeklokte) 680s in SLI echt traag worden met een 1200p monitor. Een GTX 1080 is overkill, maar een GTX 1070 zou ik wel aanraden mits je budget het toestaat.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 13:45:
Zit te kijken voor een 1070 maar ik wil eigenlijk niet mijn monitor upgraden. Ik game nu nog met een verouderde 24" Samsung Syncmaster 2443BW. Is een 1070 dan overkill en verstandig om een ?RX480? te kopen?
Ik merk dat de Time Spy-benchmark nog niet optimaal draait, want het ene moment haal ik in de eerste test makkelijk 40-50+ FPS (i.c.m. GTX 1080), maar het andere moment komt hij niet boven de 30 FPS uit. Een herstart van 3DMark verhelpt dat probleem.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:55:
[...]
Dat vind ik dus gek, alles draait normaal. OC met afterburner tot 2075 mem op 5500(11k?). tijdens verschillende games op max 75 graden. gpu usage op 100% etc. wanneer ik firestrike draai dan krijg ik ook de verwachte resultaten en draait alles goed. wanneer ik time spy draai, dan wilt de gpu niet boven de base clock gaan. gpu usage niet eens 20%.
Dit kan diverse oorzaken hebben, zoals incompatibiliteit met diverse software of drivers. Je kunt checken of je drivers up-to-date zijn (chipset, BIOS, SSD etc.). Maybe that will help!
Als Firestrike wel goed draait dan ligt het dus aan de 3dmark TimeSpy (directx12) Hopelijk updaten ze hem vlot want ook mijn benchmarks fluctueerde nogal, maar naar eindeloos blijven verfijnen is hij bij mij nu wel stabiel.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:55:
[...]
Dat vind ik dus gek, alles draait normaal. OC met afterburner tot 2075 mem op 5500(11k?). tijdens verschillende games op max 75 graden. gpu usage op 100% etc. wanneer ik firestrike draai dan krijg ik ook de verwachte resultaten en draait alles goed. wanneer ik time spy draai, dan wilt de gpu niet boven de base clock gaan. gpu usage niet eens 20%.
Ik draai nu Unigine Heaven benchmark en ik zie dat mijn geheugen op 4004 Mhz draait. Hoort dat niet 8000 te zijn?
Mijn kaart is een Palit gamerock 1070.
Dat is 8GHz effectief, so don't worry. Ik zie bij mijn GTX 1080 ook 5005MHz staan (10GHz effectief).editoor schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 18:42:
Ik draai nu Unigine Heaven benchmark en ik zie dat mijn geheugen op 4004 Mhz draait. Hoort dat niet 8000 te zijn?
GGDR5, double data rate type five synchronous graphics random access memoryeditoor schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 18:42:
Is er iemand anders die een Zotac kaart heeft? Ik kan met firestorm de ledjes niet besturen van de kaart. Functie staat blijkbaar uit en ik kan het nergens aanzetten. Anderen die het wel lukt?
[ Voor 5% gewijzigd door ion op 16-07-2016 21:00 ]
Probeer het eens via de gforce experience, daar zit ook een led optie in verstoptionn schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 19:49:
Is er iemand anders die een Zotac kaart heeft? Ik kan met firestorm de ledjes niet besturen van de kaart. Functie staat blijkbaar uit en ik kan het nergens aanzetten. Anderen die het wel lukt?
Geprobeerd, maar werkt ook niet helaas.Uberdude schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 21:44:
[...]
Probeer het eens via de gforce experience, daar zit ook een led optie in verstopt
Vanavond mijn Asus ROG Strix GTX 1080 uit elkaar gehaald, omgebouwd met een Kraken G10 en Kraken X41 (waterkoeling) en Thermal Grizzly Kryonaut koelpasta aangebracht. Hij draait nu echt ongelofelijk koel. Zometeen kan ik eindelijk weer beginnen met overclocken en benchen.
De software is gratis te gebruiken / downloaden: 3DMark Basic Edition 2.1.2852desmeu schreef op zondag 17 juli 2016 @ 00:02:
Wat zijn goeie benchmark sites/apps. Want ik zie dat die 3dmark geld kost
Let wel hiermee kun je enkel de 'Time Spy' benchmark draaien. Wil je meer dan zul je de portemonnee moeten trekken
3DMark was een paar weken geleden voor €5 ofzo te koop @ steam sale
.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de GTX 10XX. Prijzen hebben daar weinig mee te maken.
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de GTX 10XX. Prijzen hebben daar weinig mee te maken.