Aardige boost clock ook al out of the box
Bedankt voor de foto's, wat een beest
Goed bezig! Ik ga vanavond is ff aan de tweak, krijg vanmiddag mijn ASUS ROG SWIFT PG278Q binnen en ben erg benieuwd naar GSync in combi met mijn MSI 1070 X aangezien ik nu game op een oud Philips 1080p monitor.
[ Voor 3% gewijzigd door CHKYBSTRD op 08-07-2016 07:38 ]
Stay hungry, stay foolish!
Heb hem ook sinds gister, begrijp ik het goed en gaat de boost clock automatisch? Ik ben er totaal niet in thuis en werd er gister niet veel wijzer van. The Witcher 3 in 3440x1440 draait als een zonnetje trouwens, standaard 60fpsYonix schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 00:07:
Sinds vanmiddag de troste eigenaar van een Palit GeForce GTX 1080 GameRock 8GB. Damn, wat een beest!![]()
GPU boost is een technologie die Nvidia vanaf de 6-serie implementeert in haar GPU's. De boost zorgt ervoor dat de videokaart zichzelf hoger klokt, afhankelijk van de temperatuur en het voltage. In sommige gevallen kan dit een prestatiewinst opleveren van 3-7%.kwdtje schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 08:34:
[...]
Heb hem ook sinds gister, begrijp ik het goed en gaat de boost clock automatisch? Ik ben er totaal niet in thuis en werd er gister niet veel wijzer van. The Witcher 3 in 3440x1440 draait als een zonnetje trouwens, standaard 60fps
Meer informatie: klik
Als ik kijk naar de Vally benchmark
Vindt ik mijn score niet eens zo slecht met een i5 2500k tegenover een i7
Wat is jouw Valley-score? Dan ben ik wel benieuwd!Beaudog schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 08:46:
Als ik kijk naar de Vally benchmark
Hallo, weet iemand of het klopt dat je met de nieuwste versie van GPU-Z ge ASIC-Value niet kan uitlezen van de MSI Gaming X 1070? Ook zag ik dat je in de EVGA Precision tool het voltage niet kan aanpassen. (Niet dat ik dat van plan ben, maar het viel me op.)
Ik kan de ASIC-value van mijn Palit GeForce GTX 1080 GameRock ook niet uitlezen met de meest recente verzie van GPU-Z. Waarschijnlijk heeft dat met de support te maken vanuit GPU-Z, de GTX 1080 en 1070 zijn dan ook nieuw, en kan het vanaf de volgende versie wel.Boost9898 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:37:
Hallo, weet iemand of het klopt dat je met de nieuwste versie van GPU-Z ge ASIC-Value niet kan uitlezen van de MSI Gaming X 1070? Ook zag ik dat je in de EVGA Precision tool het voltage niet kan aanpassen. (Niet dat ik dat van plan ben, maar het viel me op.)
Voltage aanpassen kan met de meest recente Beta-versie van MSI Afterburner. Deze versie biedt ondersteuning voor de nieuwe videokaarten.
Verwijderd
Gaat prima hier met de Inno 3d versie in SLI als je de GPU's uit elkaar houdt. (Als je ze tegen elkaar zet dan worden ze te warm). Dus een 3 of 4 slot SLI bridge is dan aan te raden.Bapawe schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:36:
Is er toevallig iemand die de 1080 al in sli heeft draaien in een Fractal Design Define R5 Zwart kast? Ik vraag me af of dat goed gaat qua ruimte en airflow.
Ik heb opzich ook wel een redelijke!
Heb een zotac gtx 1080 FE edition met Ek waterblok.
core + 186 mhz loopt op 2089 mhz
mem + 510 mhz loopt 5515 mhz
en de temps blijven mooi rond de 40 /45 graden ^^
ik ben tevreden!
binnenkort maar even benchmark foto's plaatsen
Heb een zotac gtx 1080 FE edition met Ek waterblok.
core + 186 mhz loopt op 2089 mhz
mem + 510 mhz loopt 5515 mhz
en de temps blijven mooi rond de 40 /45 graden ^^
ik ben tevreden!
binnenkort maar even benchmark foto's plaatsen
Mijn Palit GameRock:

Effectief loopt ie 2075Mhz/5500MHz tijdens de benchmark. Dit is de fan op een custom fan profiel waarmee ie iets stiller is dan het standaard profiel (voornamelijk begint ie pas op een hogere temperatuur harder te blazen). Als ik de fan luider zet blijft ie wel voor het grootste deel op de geplande 2.1GHz lopen (en zakt dan soms naar 2.088Ghz voor een paar seconden), maar dat is het niet waard...

Effectief loopt ie 2075Mhz/5500MHz tijdens de benchmark. Dit is de fan op een custom fan profiel waarmee ie iets stiller is dan het standaard profiel (voornamelijk begint ie pas op een hogere temperatuur harder te blazen). Als ik de fan luider zet blijft ie wel voor het grootste deel op de geplande 2.1GHz lopen (en zakt dan soms naar 2.088Ghz voor een paar seconden), maar dat is het niet waard...
Die Palit GameROCK van jou is meer een Palit GamePEBBLE... hij heeft maar 4 GB geheugenPaprika schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:56:
Mijn Palit GameRock:
[afbeelding]
Zo te zien geldt dat voor ze allemaal als ik Yonix zijn plaatjes zo zie
.
Ik vond het al zo gek dat jouw maximale FPS hoger lag, maar jij hebt een 165Hz G-sync scherm.Paprika schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:56:
Mijn Palit GameRock:
[afbeelding]
Daarom snel even opnieuw Valley gedraaid met V-sync uit en dit was het resultaat:

Haha ik was dus niet de enige. Was gisteren wat benchmarks aan het doen en snapte niks van de resultaten.... target framerate van 60 *boink*
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
hoe zet je v sync uit in windows 10?Yonix schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 17:09:
[...]
Ik vond het al zo gek dat jouw maximale FPS hoger lag, maar jij hebt een 165Hz G-sync scherm.![]()
Daarom snel even opnieuw Valley gedraaid met V-sync uit en dit was het resultaat:
[afbeelding]
In je nvidia control panel kan je je refresh rate veranderen, als je scherm het toe laat
Iemand ervaring met de inno3d met twin coolers. Die is stuk goedkoper stuk goedkoper dan msi gamingx en wat makkelijker te krijgen. Lijkt me wel een stille kaart.
Maar kan geen review vinden over de noise die die maakt onder load.
Wil graag een stille kaart
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Waar kan je Fast Sync aan zetten ?
Kan het nog niet vinden.
O ik zie het al.
Kan het nog niet vinden.
O ik zie het al.

[ Voor 51% gewijzigd door nFo op 08-07-2016 20:23 ]
Hoeveel geduld heb je? Ik kan je (hopelijk) over een week een beoordeling geven.ErikRo schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 19:51:
Iemand ervaring met de inno3d met twin coolers. Die is stuk goedkoper stuk goedkoper dan msi gamingx en wat makkelijker te krijgen. Lijkt me wel een stille kaart.
Voor stilte zijn sowieso Palit en Gainward aanraders, aldus deze vergelijking voor 1080's. Helaas staat daar geen twin tussen. (en ik hoop heel erg dat de twin 1070 stiller is dan de ichill 1080)
Een week moet lukken denk zelf dat die 2 fans stiller zijn omdat ze langzamer hoeven te draaien onder load dan die 3 fan kaarten, maar is wel fijn omdat bevestigd te krijgen de evga 2 fan was ook 38dba onder loadFlumble schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 23:00:
[...]
Hoeveel geduld heb je? Ik kan je (hopelijk) over een week een beoordeling geven.
Voor stilte zijn sowieso Palit en Gainward aanraders, aldus deze vergelijking voor 1080's. Helaas staat daar geen twin tussen. (en ik hoop heel erg dat de twin 1070 stiller is dan de ichill 1080)
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
thnx als ik g sync aan zet moet deze uit staan toch?
nFo schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 20:17:
Waar kan je Fast Sync aan zetten ?
Kan het nog niet vinden.
O ik zie het al.
[afbeelding]
Je zou Fast Sync beter maar aanzetten als je minstens 2 à 3 keer de FPS tov. je monitor z'n refresh rate haalt. (minstens 120-180 FPS bij 60Hz bijvoorbeeld, liefst nog hoger).RBN026 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 23:37:
[...]
thnx als ik g sync aan zet moet deze uit staan toch?
G-Sync is het duidelijkst merkbaar bij 40-80 FPS qua smoothness/geen tearing.
bron van die Fast Sync FPS recommendation:
YouTube: GeForce GTX 1080: The Tom Petersen Interview - vanaf 2h26m13s (ook nog wat uitleg ervoor als je meer wil horen)
[ Voor 80% gewijzigd door SmokingCrop op 09-07-2016 00:05 ]
Ah bedankt, ga zeker even kijken hoe het beste werkt.SmokingCrop schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 23:52:
[...]
[...]
Je zou Fast Sync beter maar aanzetten als je minstens 2 à 3 keer de FPS tov. je monitor z'n refresh rate haalt. (minstens 120-180 FPS bij 60Hz bijvoorbeeld, liefst nog hoger).
G-Sync is het duidelijkst merkbaar bij 40-80 FPS qua smoothness/geen tearing.
bron van die Fast Sync FPS recommendation:
YouTube: GeForce GTX 1080: The Tom Petersen Interview - vanaf 2h26m13s (ook nog wat uitleg ervoor als je meer wil horen)
Derp, er is zonet nog een review van de twin neergezet door koninkjes, die blijkbaar ook al in deze draad heeft gezegd dat hij er een heeft:ErikRo schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 23:33:
[...]
Een week moet lukken denk zelf dat die 2 fans stiller zijn omdat ze langzamer hoeven te draaien onder load dan die 3 fan kaarten, maar is wel fijn omdat bevestigd te krijgen de evga 2 fan was ook 38dba onder load
Dus, koninkjes, kan je ons vertellen hoe stil de kaart is?koninkjes schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:23:
Inno3D GeForce GTX 1070 TWIN X2
Goedemorgen beste tweakers.
Ik ben van plan om de msi gaming x gtx 1070 te halen aangezien ik ook voornamelijk speel op een full hd resolutie. Nou had ik met mijn collega een discussie over dat mijn cpu een bottleneck zou gaan worden terwijl ik daar dus niet van uit ga.
Ik heb zelf een i7 3770k @3,5 ghz ( gewoon stock dus ) eventueel ook wel te overklocken maar tot nu toe nog niet nodig gehad aangezien mijn msi lightning 770gtx daar altijd prima mee heeft gewerkt. Nou merk ik dus dat mede door de vram veel spellen ook niet op high trek.
Denken jullie dat de cpu een bottleneck gaat worden ? Zo ja is dan een overclock advies of een andere processor. Begin er namelijk zelf aan te twijfellen.
Heb daarnaast een ddr3 geheugen op 16Gb.
Ik ben van plan om de msi gaming x gtx 1070 te halen aangezien ik ook voornamelijk speel op een full hd resolutie. Nou had ik met mijn collega een discussie over dat mijn cpu een bottleneck zou gaan worden terwijl ik daar dus niet van uit ga.
Ik heb zelf een i7 3770k @3,5 ghz ( gewoon stock dus ) eventueel ook wel te overklocken maar tot nu toe nog niet nodig gehad aangezien mijn msi lightning 770gtx daar altijd prima mee heeft gewerkt. Nou merk ik dus dat mede door de vram veel spellen ook niet op high trek.
Denken jullie dat de cpu een bottleneck gaat worden ? Zo ja is dan een overclock advies of een andere processor. Begin er namelijk zelf aan te twijfellen.
Buiten een paar games blijft de 1070 nog steeds de bottleneck. En in de games waar de CPU de bottleneck gaat zijn, heb je eigenlijk nog steeds 60+ FPS. (fallout 4 bijvoorbeeld)Tufan28 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 08:57:
Nieuwe games zullen ook weer meer grafische pracht en praal hebben en dus zwaarder zijn voor je GPU.
Ik combineer zelf de i5 3570K die lichtjes overclocked is naar 4Ghz met een GTX 1070.
Ik ga wellicht maar volgend jaar upgraden wanneer CannonLake uitkomt.
[ Voor 5% gewijzigd door SmokingCrop op 09-07-2016 09:09 ]
Ah ok, ik speel voornamelijk games als GTA en COD, maar wil bijvoorbeeld hitman, tomb raider en zometeen mafia 3 ook op max kunnen draaien. Mijn gtx 770 draait nog wel goed, maar ik merk gewoon dat hij gewoon kracht te kort komt. Sowieso heb ik niet de intensie om 1440 of op 4k te gamen dus denk ik wel dat de 1070 voor mij meer dan zat zal zijn. Ik had vlak voor de aangekondiging van de 1070/80 bijna de 980TI gehaald en is het wachten toch waard geweest.SmokingCrop schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 09:07:
[...]
Buiten een paar games blijft de 1070 nog steeds de bottleneck. En in de games waar de CPU de bottleneck gaat zijn, heb je eigenlijk nog steeds 60+ FPS. (fallout 4 bijvoorbeeld)
Nieuwe games zullen ook weer meer grafische pracht en praal hebben en dus zwaarder zijn voor je GPU.
Ik combineer zelf de i5 3570K die lichtjes overclocked is naar 4Ghz met een GTX 1070.
Ik ga wellicht maar volgend jaar upgraden wanneer CannonLake uitkomt.
Thnx voor de feedback trouwens, dan gaat het zeker wel goedkomen.
Ik heb er sinds een paar dagen een in een Core i7 920 machine op 3.46 ghz gestopt met het idee om die pc later te upgraden indien ik veel last van een bottleneck heb. Tot nu toe draaien alle games op maximaal met alleen gta 5 zonder extended distance scaling, maar wel 4x aa, fxaa en ultra gras. Doom gaat tussen de 70 - 150 fps, terwijl ik officieel niet eens de minimale cpu heb laat staan recommended.Tufan28 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 08:57:
O en cod Bo 3 gaat 140 fps meestal =). Ik speel alles op 1920x1200.
ah kijk eens aan, dan zou het bij mij zeker wel goed moeten komen. Dat zijn voornamelijk ook de games die ik speel. Met name op de full HD resolutie gaat het dan wel goed komen.Sj44k13 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 10:37:
[...]
Ik heb er sinds een paar dagen een in een Core i7 920 machine op 3.46 ghz gestopt met het idee om die pc later te upgraden indien ik veel last van een bottleneck heb. Tot nu toe draaien alle games op maximaal met alleen gta 5 zonder extended distance scaling, maar wel 4x aa, fxaa en ultra gras. Doom gaat tussen de 70 - 150 fps, terwijl ik officieel niet eens de minimale cpu heb laat staan recommended.
O en cod Bo 3 gaat 140 fps meestal =). Ik speel alles op 1920x1200.
Ik kan het zo even niet terugvinden maar heeft de 1070 ook zoiets als AMD synchroon computing? Ziet er toch wel veelbelovend uit
Verwijderd
Heren,
Sinds gister mijn computer geupdate, trotse bezitter van de gigabyte 1070 G1 icm dell u2515h monitor. Eerste keer dat ik Displayport wil gebruiken maar ik krijg het niet aan de gang.
DP1.2 is enabled in mijn monitor, kabel is ook 1.2 maar ik krijg steeds geen signaal. HDMI naar de monitor werkt wel gewoon. Echter wil ik hdmi gebruiken voor de tv en dp1.2 voor mijn monitor.
Meerdere mensen hebben hier last van, echter krijg ik het niet opgelost. Heb ook al meerdere malen stroomkabel eruit en erin gedaan.
Iemand tips?
Alvast bedankt
Sinds gister mijn computer geupdate, trotse bezitter van de gigabyte 1070 G1 icm dell u2515h monitor. Eerste keer dat ik Displayport wil gebruiken maar ik krijg het niet aan de gang.
DP1.2 is enabled in mijn monitor, kabel is ook 1.2 maar ik krijg steeds geen signaal. HDMI naar de monitor werkt wel gewoon. Echter wil ik hdmi gebruiken voor de tv en dp1.2 voor mijn monitor.
Meerdere mensen hebben hier last van, echter krijg ik het niet opgelost. Heb ook al meerdere malen stroomkabel eruit en erin gedaan.
Iemand tips?
Alvast bedankt
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2016 13:50 ]
Ik heb misschien hetzelfde een zwart scherm met opstarten. Ik ga dan naar menu selecteer DP waar die al opstaat. Bevestig met ok en poink daar is het beeld. Hdmi werkt idd wel altijd naar dacht dat je soms niet on DP uit kon bv bij 60hz en 3440*1440
Ik heb zelf een 3770k met een 1080 en de CPU draait op 4.6GHz en dat is wel te doen. Bij een vriend die en nieuwe pc heeft met een 6700k was een overklok naar 4.6GHz ook gewoon merkbaar overigens. Je huidige CPU kan zeker, maar als je huidige koeling het toelaat zou ik toch wel proberen mininaal een overklok naar de 4.2-4.4 te doen. Uiteraard is het allemaal afhankelijk van de game, maar als je een 144-166Hz monitor hebt is stock eigenlijk met geen enkele CPU genoeg...Tufan28 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 08:57:
Om nog even door te gaan op de processor. zelf heb ik een i5 K655 op 3.2GHz. Deze CPU zal wel te oud zijn voor een 1070 of 1080? Heb nu een 7950, maar kan niet alle settings op max zetten in Project Cars op 1920X1200.
ik heb er momenteel de standaard intel koeler erop staan, ben er niet vies van om een andere te gebruiken uiteraard echter was het tot nu toe niet echt nodig geweest. Wat betreft het beeldscherm gaat het gewoon om vrij standaard 23'inch scherm met een refresh rate van 60Hz ( voor mij meer dan zat eigenlijk ).Paprika schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 15:07:
[...]
Ik heb zelf een 3770k met een 1080 en de CPU draait op 4.6GHz en dat is wel te doen. Bij een vriend die en nieuwe pc heeft met een 6700k was een overklok naar 4.6GHz ook gewoon merkbaar overigens. Je huidige CPU kan zeker, maar als je huidige koeling het toelaat zou ik toch wel proberen mininaal een overklok naar de 4.2-4.4 te doen. Uiteraard is het allemaal afhankelijk van de game, maar als je een 144-166Hz monitor hebt is stock eigenlijk met geen enkele CPU genoeg...
Ik heb geen referentie's met andere GTX1070 kaarten van vrienden of familie.(Behalve gtx 970's en 590)Flumble schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 00:38:
[...]
Derp, er is zonet nog een review van de twin neergezet door koninkjes, die blijkbaar ook al in deze draad heeft gezegd dat hij er een heeft:
[...]
Dus, koninkjes, kan je ons vertellen hoe stil de kaart is?Heb je mogelijk al (bij vrienden of zo) andere 1070's gehoord om te bepalen welke meer geluid maakt?
Maar mijn pc staat in een buro kast met de achterkant eruit gezaagd en ventilatie gaten in de zijkant,tevens staat het deurtje open tijdens gebruik, wat betekent dat je vervelende geluiden beter hoort (O.a de normale case fans).
De kaart zelf komt niet boven het geluid van de case fans uit zelfs niet under load,waar ik mijn oude asus gtx590 er duidelijk boven uit hoorde komen.
Dus dat betekent in mij ogen dat ie stil is.
[ Voor 14% gewijzigd door koninkjes op 09-07-2016 21:07 ]
Het zal er zeker niet slechter van worden. Kun je met je huidige setup en low settings al 60 fps halen in Project Cars? Zo ja, dan is je CPU in ieder geval snel genoeg om de physics te berekenen en de GPU te voeden met instructies. Een nieuwe videokaart maakt dan simpelweg dat je de graphics settings verder kunt opschroeven.Mastasidaz schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 15:40:
Om nog even door te gaan op de processor. zelf heb ik een i5 K655 op 3.2GHz. Deze CPU zal wel te oud zijn voor een 1070 of 1080? Heb nu een 7950, maar kan niet alle settings op max zetten in Project Cars op 1920X1200.
Er is niet zoiets als een minimum waar je CPU aan moet voldoen om een 1070 of 1080 te kunnen gebruiken. In sommige games kan de CPU wel een bottleneck vormen waardoor je GPU uit z'n neus staat te vreten, maar in de praktijk draaien de meeste games prima met een oudere CPU. Je kunt sowieso altijd eerst je GPU upgraden en dan later een keer je CPU + mobo upgraden. Met dat laatste kun je dan welllicht nog een jaartje wachten, zodra je begint te merken dat je CPU echt een bottleneck wordt.
Een GTX 1080 lijkt mij wel wat overkill voor gamen op 1920x1200. De GTX 1070 is dan een interessantere koop.
Fijn om te horen.koninkjes schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 20:57:
[...]
De kaart zelf komt niet boven het geluid van de case fans uit zelfs niet under load,waar ik mijn oude asus gtx590 er duidelijk boven uit hoorde komen.
Dus dat betekent in mij ogen dat ie stil is.
Zit er veel verschil qua oveclockpotentieeltussen het reference "founders" PCB en de custom PCB? Ik wil er namelijk een waterblock op gaan zetten en ben benieuwd of die extra power fases nou echt zoveel verschil maken. Als ik bijvoorbeeld deze vergelijking zie, dan clockt het reference design ongeveer even goed over als de custom PCB varianten, en in deze MSI Gaming X review "maar" naar 2050.
Natuurlijk speelt de silicon lottery een rol, maar als ik ook zo even snel over het internet zoek dan lijkt het erop dat een custom PCB niet echt een heel erg toegevoegde waarde heeft. Het grote voordeel van die versies is eigenlijk de koeler maar met een waterblock erop is dat voor mij niet zo heel interresant. Nu is de "founders" edition zoals in de hardware.info review te zien is wel de slechts performende, maar dat komt meer omdat hij tegen zijn temp limiet van 82 graden zit en dan gaat downclocken, en omdat die op de stock speeds draait terwijl de custom versies af fabriek een snellere clocksnelheid hebben. Met een waterblock heb je van het eerste geen last van natuurlijk en de clock speeds kan je zelf altijd nog hoger zetten.
Jullie nog inbreng? Het is nog even kijken waar ik voor ga, maar ik vind stiekem die gekleurde backplates van EKWB erg nice en die zijn er niet voor de custom versies (alleen in het zwart en zilver)
Als ik voor een custom versie ga dan zal het waarschijnlijk wel de MSI Armor worden. Deze heeft hetzelfde board als de gaming X maar wel ongeveer 50 euro goedkoper vergeleken met de Gaming X. Enige verschil is de koeler maar die ga ik toch niet gebruiken. De Armor vergeleken met de founders edition is niet heel veel duurder (zeg zo'n 50 euro incl een waterblock welke iets duurder is voor de custom PCB versies) waardoor dat misschien toch wel de betere keus is. (but dat red backplate tho
)
Natuurlijk speelt de silicon lottery een rol, maar als ik ook zo even snel over het internet zoek dan lijkt het erop dat een custom PCB niet echt een heel erg toegevoegde waarde heeft. Het grote voordeel van die versies is eigenlijk de koeler maar met een waterblock erop is dat voor mij niet zo heel interresant. Nu is de "founders" edition zoals in de hardware.info review te zien is wel de slechts performende, maar dat komt meer omdat hij tegen zijn temp limiet van 82 graden zit en dan gaat downclocken, en omdat die op de stock speeds draait terwijl de custom versies af fabriek een snellere clocksnelheid hebben. Met een waterblock heb je van het eerste geen last van natuurlijk en de clock speeds kan je zelf altijd nog hoger zetten.
Jullie nog inbreng? Het is nog even kijken waar ik voor ga, maar ik vind stiekem die gekleurde backplates van EKWB erg nice en die zijn er niet voor de custom versies (alleen in het zwart en zilver)
Als ik voor een custom versie ga dan zal het waarschijnlijk wel de MSI Armor worden. Deze heeft hetzelfde board als de gaming X maar wel ongeveer 50 euro goedkoper vergeleken met de Gaming X. Enige verschil is de koeler maar die ga ik toch niet gebruiken. De Armor vergeleken met de founders edition is niet heel veel duurder (zeg zo'n 50 euro incl een waterblock welke iets duurder is voor de custom PCB versies) waardoor dat misschien toch wel de betere keus is. (but dat red backplate tho
Geen full async compute, alleen preemption. In deze video wordt alles op een simpele manier uitgelegd.ErikRo schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 13:45:
Ik kan het zo even niet terugvinden maar heeft de 1070 ook zoiets als AMD synchroon computing? Ziet er toch wel veelbelovend uit
ECT Prometeia Mach 2 GT modded
Maar heeft nvidia iets soortgelijks?
Thnx voor de video trouwens erg goef e uitleg
Thnx voor de video trouwens erg goef e uitleg
^
Ja, die pre-emption waar ze het over hebben in de video. Dat is nVidia's methode.
Ja, die pre-emption waar ze het over hebben in de video. Dat is nVidia's methode.
[ Voor 17% gewijzigd door Help!!!! op 10-07-2016 11:19 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Gisteravond en vanochtend nog wat benchmarks gedraaid, omdat ik erachter kwam dat ik binnen Asus' Ai Suite 3 een instelling aan had staan die ervoor zorgt dat de CPU in een energiezuinige modus gaat op het moment van heavy load en dat kan ten koste gaan de performance.

Configured Max CPU Power: may decrease the total power delivery to CPU and affects the CPU performance under system heavy load.
Vervolgens aan het benchmarken geslagen met de volgende (nieuwe) instellingen:
CPU: 4,7GHz;
GPU: Core voltage: +100, Power limit: 120%, Temp limit: 93°C, Core clock: +125MHz, Memory clock: +450MHz en custom fan profile.
Met de bovenstaande instellingen liep de GPU tijdens de benchmarks zeer stabiel (no TDR) op 2063MHz met een effectieve memory clock van 10.908MHz. Geen thermal throttling dankzij de lage temperaturen van het custom fan profile. Deze kaart heeft mij enorm verrast wat stilte en koelprestaties betreft. In één woord: TOP!
Fire Strike (Full HD):

18.576
Fire Strike Extreme (QHD):

10.562
Fire Strike Ultra (4K):

5.746
Sky Diver (Full HD):

39.550 (Voor de fun uiteraard.
)
Wat een kaart!

Configured Max CPU Power: may decrease the total power delivery to CPU and affects the CPU performance under system heavy load.
Vervolgens aan het benchmarken geslagen met de volgende (nieuwe) instellingen:
CPU: 4,7GHz;
GPU: Core voltage: +100, Power limit: 120%, Temp limit: 93°C, Core clock: +125MHz, Memory clock: +450MHz en custom fan profile.
Met de bovenstaande instellingen liep de GPU tijdens de benchmarks zeer stabiel (no TDR) op 2063MHz met een effectieve memory clock van 10.908MHz. Geen thermal throttling dankzij de lage temperaturen van het custom fan profile. Deze kaart heeft mij enorm verrast wat stilte en koelprestaties betreft. In één woord: TOP!
Fire Strike (Full HD):

18.576
Fire Strike Extreme (QHD):

10.562
Fire Strike Ultra (4K):

5.746
Sky Diver (Full HD):

39.550 (Voor de fun uiteraard.
Wat een kaart!
Verwijderd
Al 2 dagen de Msi GTx gaming 1080 binnen. Haal net niet de 2100mhz OC. Op 2090 draait alles wel soepel. Memory kan ik pushen tot +565. Speel the Witcher 3 op 4k 50-60fps (hairworks off/foilage high, de rest op max). Vandaag nog even andere games testen
Welke resolutie? 50fps klinkt wel weinig, dus ik vermoed UHD?Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2016 @ 14:03:
Al 2 dagen de Msi GTx gaming 1080 binnen. Haal net niet de 2100mhz OC. Op 2090 draait alles wel soepel. Memory kan ik pushen tot +565. Speel the Witcher 3 op 4k 50-60fps (hairworks off/foilage high, de rest op max). Vandaag nog even andere games testen
Verwijderd
yes ik heb een asus uhd gsync monitor. ik mis af en toe wel 60fps+ bij shooters maar bij zulke games heb ik liever eye candy.Rainbow schreef op zondag 10 juli 2016 @ 14:27:
[...]
Welke resolutie? 50fps klinkt wel weinig, dus ik vermoed UHD?
Mogelijk dat iemand eens Tombraider benchmarks met de nieuwe dx12 asynx compute patch? Ben benieuwd of dat bij Pascal wel meer fps geeft zoals bij de Fury X.
We weten dat ze het verbeterd zouden moeten hebben. Dus zou leuk zijn om te vergelijken met een 980ti die er eigenlijk op achteruit/zelfde blijft:
http://www.overclock3d.ne...x_12_performance_update/2
We weten dat ze het verbeterd zouden moeten hebben. Dus zou leuk zijn om te vergelijken met een 980ti die er eigenlijk op achteruit/zelfde blijft:
|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |
Heeft iemand al ervaring met deze kaart ?
Kan er weinig tot geen reviews van vinden.
alvast bedankt!
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB | € 483,- | € 483,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 483,- |
alvast bedankt!
[ Voor 62% gewijzigd door jin op 11-07-2016 07:50 ]
Wat ik zo links en rechts hoor, kun je beter voor de g1 gaming gaanjin schreef op maandag 11 juli 2016 @ 07:49:
Heeft iemand al ervaring met deze kaart ?
# Product Prijs Subtotaal 1 Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB € 483,- € 483,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 483,-
alvast bedankt!
Deze maakt wat meer "lawaai"/geluid en met hoge temperaturen.
Hello darkness my old friend
Zijn er hier mensen met de Gigabyte 1070 G1 Gaming? Zo ja, hebben jullie last van coil whine? Lijkt veel voor te komen bij de Gigabyte G1 kaarten.
Edit: heb de gok maar genomen en er eentje besteld. Kan hem altijd nog ruilen.
[ Voor 23% gewijzigd door Mitt3nz op 11-07-2016 14:53 ]
Ik zit een beetje naar andere kaarten te loeren, zoals de Zotac GTX1070 AMP. Ik lees echter dat de power consumption 220W is. Ik neem aan dat dit niet het verbruik is onder "normale" omstandigheden?
En hoe zit het precies met de voedingsaansluitingen. Als een kaart 2x 8-pins heeft, moet je ze echt alle twee gebruiken of is de tweede om meer ruimte te creëren voor een stevige overclock?
Ik ben totaal niet van het OC'en overigens.
En hoe zit het precies met de voedingsaansluitingen. Als een kaart 2x 8-pins heeft, moet je ze echt alle twee gebruiken of is de tweede om meer ruimte te creëren voor een stevige overclock?
Ik ben totaal niet van het OC'en overigens.
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Heb er zelf alleen last van in Benchmarks met hoge clocks (OC)..Mitt3nz schreef op maandag 11 juli 2016 @ 14:50:
Zijn er hier mensen met de Gigabyte 1070 G1 Gaming? Zo ja, hebben jullie last van coil whine? Lijkt veel voor te komen bij de Gigabyte G1 kaarten.
Werkt dat Oc Boost 3.0 wat je soms ziet staan bij sommige 1070's op alle nvidia kaarten of moet je perse een kaart kopen die zegt dat te ondersteunen cq mee te leveren?
GPU Boost 3.0 is een techniek van Nvidia die geïmplementeerd is in de nieuwe Pascal-GPU, dus zowel de GTX 1070 als de GTX 1080 beschikken over deze techniek.ErikRo schreef op maandag 11 juli 2016 @ 18:20:
Werkt dat Oc Boost 3.0 wat je soms ziet staan bij sommige 1070's op alle nvidia kaarten of moet je perse een kaart kopen die zegt dat te ondersteunen cq mee te leveren?
Meer informatie vind je hier: klik.
Misschien een beetje een rare vraag.... ik krijg de voltage niet vrij met afterburner, iemand enig idee hoe dat kan?
In je instellingen van Afterburner kun je kijken bij de optie ''Unlock voltage control''.
Zo ver was ik zelf ook alleen als ik deze aan vink dan herstart het programma zich maar kan nog steeds de voltage niet aanpassen...PcManiaxx schreef op maandag 11 juli 2016 @ 19:52:
In je instellingen van Afterburner kun je kijken bij de optie ''Unlock voltage control''.

Ik heb beide tombraiders en kan best nog wat tests gaan doen met mn gtx 1070 fe. Zal deze week worden.William/Ax3 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 19:23:
Mogelijk dat iemand eens Tombraider benchmarks met de nieuwe dx12 asynx compute patch? Ben benieuwd of dat bij Pascal wel meer fps geeft zoals bij de Fury X.
Erg tevreden met m'n MSI GTX 1070 Gaming X ook al heb ik er nog niet heel veel mee kunnen doen (tijd, werk etc).
Maar Witcher 3 op 1920x1080, alles Ultra behalve Foliage, Hairworks op high/8 AA en ik zit op rond de 70/80 fps. Als ik Hairworks uitzet dan tussen de 90 en 130 fps (meestal rond de 120).
Skyrim met tig 2K mods, Project ENB en gewoon stabiel op 60 fps (hoger kan maar dat vind de engine niet leuk, dan krijg je flikkeringen enz - heeft niets met de kaart te maken).
Niks overgeklokt oid, maar als ik msi afterburner/riva mee laat lopen om de temps/fps enz in de gaten te houden zie ik dat die van 1,582GHz tot aan 1,911GHz schiet.
Wel apart eigenlijk dat die naar die max waarde gaat want als ik de specs lees zou dat 1,797GHz zijn.
Temps blijven zo rond de 67 graden (als die 1,911GHz is) en hij blijft verder lekker stil.
Maakt het spelen toch wel erg prettig allemaal!
Maar Witcher 3 op 1920x1080, alles Ultra behalve Foliage, Hairworks op high/8 AA en ik zit op rond de 70/80 fps. Als ik Hairworks uitzet dan tussen de 90 en 130 fps (meestal rond de 120).
Skyrim met tig 2K mods, Project ENB en gewoon stabiel op 60 fps (hoger kan maar dat vind de engine niet leuk, dan krijg je flikkeringen enz - heeft niets met de kaart te maken).
Niks overgeklokt oid, maar als ik msi afterburner/riva mee laat lopen om de temps/fps enz in de gaten te houden zie ik dat die van 1,582GHz tot aan 1,911GHz schiet.
Wel apart eigenlijk dat die naar die max waarde gaat want als ik de specs lees zou dat 1,797GHz zijn.
Temps blijven zo rond de 67 graden (als die 1,911GHz is) en hij blijft verder lekker stil.
Maakt het spelen toch wel erg prettig allemaal!
Ik las hier laatst van iemand die wat problemen had met GTA met een 1080 of 1070 en micro stuttering. Zelf had ik ook wat kleine probleempjes. Mijn oplossing was om het spel even te verifiëren: https://support.rockstarg...m-Social-Club-launcher-PC
en wat ik ook gedaan heb is in het advanced graphic menu de extended shadow naar 0 te brengen. Gek genoeg heb ik nu veel minder last van schaduwopbouw dan bij maximaal, en de pop ins zijn ook veel minder.
Ik heb nu bijna alles op maximaal (4k, dsr 1.2 (dus verder ook geen AA)) afgezien van extended distance (90) grass very high, shadow sharp, reflection very high en post effects high. draait op 45-60 waarbij ik in 95% van de gevallen op 60 zit.
en wat ik ook gedaan heb is in het advanced graphic menu de extended shadow naar 0 te brengen. Gek genoeg heb ik nu veel minder last van schaduwopbouw dan bij maximaal, en de pop ins zijn ook veel minder.
Ik heb nu bijna alles op maximaal (4k, dsr 1.2 (dus verder ook geen AA)) afgezien van extended distance (90) grass very high, shadow sharp, reflection very high en post effects high. draait op 45-60 waarbij ik in 95% van de gevallen op 60 zit.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik kreeg bij rise of the tombraider meer fps in direct x 12 modus met de 1070.William/Ax3 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 19:23:
Heb even kort testje gedraaid met mijn MSI 1070 Gaming X.
In 3Dmark Firestrike haal ik
Verschil is toch best wel groot. Zou de CPU hier zo’n verschil maken
In 3Dmark Firestrike haal ik
- met een 6600k @4400mhz en de 1070 op “OC mode” in de MSI app ongeveer 14950 punten.
- Destijds met mijn 6700k @4400mhz met hyperthreading ingeschakeld haalde ik met een 980Ti Inno3D iChill X3 ongeveer 16800 punten.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Weet je zeker dat je nu niet de graphics score met de totale score aan het vergelijken bent?Help!!!! schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:06:
In 3Dmark Firestrike haal ikGetallen zijn even ongeveer uit mijn hoofd.
- met een 6600k @4400mhz en de 1070 op “OC mode” in de MSI app ongeveer 14950 punten.
- Destijds met mijn 6700k @4400mhz met hyperthreading ingeschakeld haalde ik met een 980Ti Inno3D iChill X3 ongeveer 16800 punten.
^
Volgensmij niet. Zal vanavond nog eens kijken maar ben er wel 99% zeker van.
Volgensmij niet. Zal vanavond nog eens kijken maar ben er wel 99% zeker van.
PC Specs
Gister mijn Zotac 1070 amp! Extreme ontvangen van overclockersuk.
Kaart presteert met 2073mhz op de core en 9300mhz op het geheugen na wat snel overclocken, op stock voltage.
Met een custom fan profiel opbouwend naar 60% fan speed draait gta 5 met max 45 graden. Een furmark loop van 30 mins komt uit op 50 graden. Who needs watercooling? XD
Kaart presteert met 2073mhz op de core en 9300mhz op het geheugen na wat snel overclocken, op stock voltage.
Met een custom fan profiel opbouwend naar 60% fan speed draait gta 5 met max 45 graden. Een furmark loop van 30 mins komt uit op 50 graden. Who needs watercooling? XD
Er is volgens mij een Beta waarin dat wel kan, tenminste een maand geleden was het een beta versie.RBN026 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 19:51:
Misschien een beetje een rare vraag.... ik krijg de voltage niet vrij met afterburner, iemand enig idee hoe dat kan?
Dat lijkt mij wel te kunnen met die hyperthreading erbij. In veel games zul je echter geen verschil merken.Help!!!! schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:06:
In 3Dmark Firestrike haal ikGetallen zijn even ongeveer uit mijn hoofd.
Dat zijn erg mooie temperaturen! Is je pc kast verder geheel stil of heb je flinke fans aan staan? Bigtower?Bolis schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:45:
Mijn kaart is al 49 graden als ik nèt in Windows zit; dit loopt op (gewoon zonder iets te doen) naar maximaal 57 graden. Als ik een game start (of 3DMark of Heaven ofzo) is deze meteen 64/65 graden en begint dan op te lopen naar 87 (met 80+% fan speed). MSI 1070 Gaming 8G hier.
Kortom; jouw full load temperatuur is net zo hoog/laag als mijn temperatuur als ik de pc net koud start...
thnx ik had vanochtend al de beta gedownload en dat werkt idd wel!willy83 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:46:
[...]
Er is volgens mij een Beta waarin dat wel kan, tenminste een maand geleden was het een beta versie.
[ Voor 3% gewijzigd door CHKYBSTRD op 12-07-2016 13:22 ]
MSI gaming naar 87°C op 80+ % fan speedSoeski schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:05:
[...]
Dat zijn erg mooie temperaturen! Is je pc kast verder geheel stil of heb je flinke fans aan staan? Bigtower?
Mijn kaart is al 49 graden als ik nèt in Windows zit; dit loopt op (gewoon zonder iets te doen) naar maximaal 57 graden. Als ik een game start (of 3DMark of Heaven ofzo) is deze meteen 64/65 graden en begint dan op te lopen naar 87 (met 80+% fan speed). MSI 1070 Gaming 8G hier.
Kortom; jouw full load temperatuur is net zo hoog/laag als mijn temperatuur als ik de pc net koud start...
Is dat in een kleine ITX case ofzo?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik flink wat fans in mijn bigtower kast heb, waaronder twee 120mm 1300rpm fans die direct op de gpu blazen. Ik heb de fans van de gpu zo ingesteld dat bij idle de fans stilstaan en wanneer er een (enigszins significante) load op komt de fans gaan draaien. De fan rpm scaled geleidelijk mee met de temperatuur. Dit zorgt er in mijn geval voor dat zelfs bij extreme load de 50 graden bijna niet gehaald wordt.Soeski schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:05:
[...]
Dat zijn erg mooie temperaturen! Is je pc kast verder geheel stil of heb je flinke fans aan staan? Bigtower?
Zie: http://i.imgur.com/HNtDOr9.jpg
Thx.SmokingCrop schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:03:
[...]
Dat lijkt mij wel te kunnen met die hyperthreading erbij. In veel games zul je echter geen verschil merken.
Ingame is voorzover mij bekend verschil 6600 vs 6700 inderdaad meestal niet significant.
Wist niet dat het verschil in Firestrike wel relatief groot zou zijn.
PC Specs
NZXT Manta. 2x front intake 120mm (ga ik vervangen voor 140mm en meer CFM) en 1x rear outtake 120mm (kan niet groter, wel vervangen worden door eentje met meer CFM). Bovenin zit een Kraken X61 met 2x 140mm push voor de cpu.SmokingCrop schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:26:
[...]
MSI gaming naar 87°C op 80+ % fan speed![]()
Is dat in een kleine ITX case ofzo?
Dus ja, het is een grote iTX case. De grootste iTX case die er is zelfs denk ik
Maar dan nog, hij ademt niet zo best vind ik. Grootste issue is dat de GTX 1070 niet kan ademen doordat deze bijna op de bodem van de kast hangt, boven op de slede waaronder de voeding zit. De fans krijgen dus weinig koele lucht aangevoerd.
Ah ok, ja dat hoor en zie je dan wel ja. Mijn kast is echt fluisterstil, maar dit heeft tot gevolg dat de kaart heet wordt en op dat moment dus niet meer heel stil is. Mijn fans draaien op 700rpm (momenteel verhoogd naar 900rpm, nog wel stil maar iets meer zuurstof voor de GTX 1070). Dan is het een balans vinden; zo stil mogelijk en toch zo laag mogelijke temps. Daarom wilde ik dus ook een Sea Hawk, maar ik was te ongeduldigBolis schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:45:
[...]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik flink wat fans in mijn bigtower kast heb, waaronder twee 120mm 1300rpm fans die direct op de gpu blazen. Ik heb de fans van de gpu zo ingesteld dat bij idle de fans stilstaan en wanneer er een (enigszins significante) load op komt de fans gaan draaien. De fan rpm scaled geleidelijk mee met de temperatuur. Dit zorgt er in mijn geval voor dat zelfs bij extreme load de 50 graden bijna niet gehaald wordt.
Zie: http://i.imgur.com/HNtDOr9.jpg
Misschien kan je nog wat doen om de airflow te optimaliseren in de richting van je kaart (zoals kabels wegwerken oid) Ik heb mn fans zo ingesteld dat ik ze met mijn koptelefoon op (zonder audio, alleen wat demping) helemaal niet hoor.Soeski schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 14:12:
[...]
Ah ok, ja dat hoor en zie je dan wel ja. Mijn kast is echt fluisterstil, maar dit heeft tot gevolg dat de kaart heet wordt en op dat moment dus niet meer heel stil is. Mijn fans draaien op 700rpm (momenteel verhoogd naar 900rpm, nog wel stil maar iets meer zuurstof voor de GTX 1070). Dan is het een balans vinden; zo stil mogelijk en toch zo laag mogelijke temps. Daarom wilde ik dus ook een Sea Hawk, maar ik was te ongeduldig
Ah, op die manier.Soeski schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 14:10:
[...]
NZXT Manta. 2x front intake 120mm (ga ik vervangen voor 140mm en meer CFM) en 1x rear outtake 120mm (kan niet groter, wel vervangen worden door eentje met meer CFM). Bovenin zit een Kraken X61 met 2x 140mm push voor de cpu.
Dus ja, het is een grote iTX case. De grootste iTX case die er is zelfs denk ik
Maar dan nog, hij ademt niet zo best vind ik. Grootste issue is dat de GTX 1070 niet kan ademen doordat deze bijna op de bodem van de kast hangt, boven op de slede waaronder de voeding zit. De fans krijgen dus weinig koele lucht aangevoerd.
Nja, voor mij was grootte geen issue, ik ben gewoon voor een Define R5 gegaan.
3x 140mm fans aan 450 RPM (achterkant, zijkant en onderkant -- voorkant is te ver voor deze RPMs -- zijkant aan buitenkant gemonteerd
[ Voor 7% gewijzigd door SmokingCrop op 12-07-2016 15:38 ]
Als het goed is, komt deze of volgende week mijn nieuwe PC binnen met de 1070! Nu nog een leuke game gaan zoeken om de kaart te testen
Zat te denken aan Doom, maar daar schijnt hij geen moeite mee te hebben. Dan toch een heavily modded skyrim met graphic upgrade mods etc?
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
The Witcher 3?corset schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:25:
Als het goed is, komt deze of volgende week mijn nieuwe PC binnen met de 1070! Nu nog een leuke game gaan zoeken om de kaart te testenZat te denken aan Doom, maar daar schijnt hij geen moeite mee te hebben. Dan toch een heavily modded skyrim met graphic upgrade mods etc?
DOOM is mogelijk geen goede test nee. Ik word in DOOM gecapped op mijn G-Sync refresh van 144Hz@2560x1440p. Als ik dit uitzet schiet hij boven de 200 in sommige delen. Als het erg druk is op het scherm zakt het toch helaas HELEMAAL in naar ~100fpscorset schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:25:
Als het goed is, komt deze of volgende week mijn nieuwe PC binnen met de 1070! Nu nog een leuke game gaan zoeken om de kaart te testenZat te denken aan Doom, maar daar schijnt hij geen moeite mee te hebben. Dan toch een heavily modded skyrim met graphic upgrade mods etc?
Kortom; nee, die loopt wel goed
Ashes of the Singularity; daar test je je kaart wel even mee. Ik ken momenteel geen zwaardere game (ergo; een game die de laagste fps weet te produceren op mijn pc).
Al wil Anno 2205 ook nog wel wat performance vragen, maar die loopt net lekkerder dan Ashes.
Ik heb de Gigabyte 1070 G1 Gaming, geen last van coil whine.Mitt3nz schreef op maandag 11 juli 2016 @ 14:50:
You're not completely useless, you can always serve as a bad example!
Je zit met Firestrike natuurlijk ook met het Physics gedeelte daar doet de 6700k het een stuk beter in, dit haalt de score omhoog.SmokingCrop schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:03:
[...]
Dat lijkt mij wel te kunnen met die hyperthreading erbij. In veel games zul je echter geen verschil merken.
Heb die van mij nu ook net geïnstalleerd, gelukkig ook geen coil whineNila schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:14:
[...]
Ik heb de Gigabyte 1070 G1 Gaming, geen last van coil whine.
Het was dus:Nature schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 18:09:
[...]
Je zit met Firestrike natuurlijk ook met het Physics gedeelte daar doet de 6700k het een stuk beter in, dit haalt de score omhoog.
6700K @4200 en Innochill Airboss X3 980Ti standaard:
vs
6600k @4400 en MSI Gaming X 8G 1070 standaard
16587 vs 14951 = Total
20324 vs 19370 = Graphics
13381 vs 9587 = Physics
8215 vs 7990 = Combined
Zit inderdaad vooral in Physics.
[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 12-07-2016 21:32 ]
PC Specs
Same hereBolis schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:45:
Evga gtx 1070 sc gaming stabiel op 2111 mhz die max 59 graden word tijdens bv crysis 3 (maxed out)
Wel geen stock voltage. Maar de fans op 60% en je hoort ze niet eens,
Waarmee pas jij het voltage aan?
I love watercooling
waarschijnlijk EVGA Precision XOC aangezien hij een EVGA kaart heeft.Garrett schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 00:33:
Waarmee pas jij het voltage aan?
Dan is die wel beter dan MSI Afterburner, aangezien je de scanner etc dan kan gebruiken.
[ Voor 26% gewijzigd door SmokingCrop op 13-07-2016 00:48 ]
Zijn er hier Tweakers die gebruikmaken van de nieuwe curve-functie in MSI Afterburner bij het overklokken van hun GTX 1070 of 1080? Deze nieuwe functie biedt de gebruiker een vorm van controle over het voltage per MHz (per voltage point offset) die preciezer is dan enkel het voltage en de core clock aanpassen.
Op dit moment ben ik het nog aan het uitvogelen, maar meer informatie vind je bij Guru3D: klik.
Voor de EVGA-gebruikers: het schijnt dat in de meest recente versie van Precision XOC een functie is ingebouw die de GPU stressed en aan de hand daarvan een voltage curve instelt.
Op dit moment ben ik het nog aan het uitvogelen, maar meer informatie vind je bij Guru3D: klik.
Voor de EVGA-gebruikers: het schijnt dat in de meest recente versie van Precision XOC een functie is ingebouw die de GPU stressed en aan de hand daarvan een voltage curve instelt.
Ja hoor alleen heb ik het niet gebruikt, ook kan ik mijn gtx 1070 sc altijd op volle toeren laten draaien met Kboost. ik vind mijn overclock goed zo en is stabielYonix schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 06:33:
Zijn er hier Tweakers die gebruikmaken van de nieuwe curve-functie in MSI Afterburner bij het overklokken van hun GTX 1070 of 1080? Deze nieuwe functie biedt de gebruiker een vorm van controle over het voltage per MHz (per voltage point offset) die preciezer is dan enkel het voltage en de core clock aanpassen.
[video]
Yonix, ja. Ik heb die functie gebruikt om bij games waar ik niet de volle 100% belasting haal de kaart op een lager voltage de benodigde kloksnelheden draait. In sommige games staat de fan dan gewoon helemaal uit nu. 
Ik kan geen screenshots maken voor je, maar de summary is dat mijn begin kloks een stuk hoger staan en de gehele lijn stijgt dan ook een stuk minder omdat ie op de "linkerhelft" van de grafiek een stuk hoger staat dan de default. Ik zag bij het customizen hetzelfde wat je ook bij CPU overklokken vaker ziet: Op stock en lage overkloks kun je vaak met minder dan het standaard voltage af en met het standaard voltage kun je vaak al 20% overklokken. De waarde die de kaart standaard op de normale 1.05V doet, doet ie nu dan ook al met aardig wat minder voltage. De max op 100% is gewoon nog altijd dezelfde ~2.1 die ik met alleen de normale +core slider heb ingesteld.
Hopelijk is het een beetje duidelijk als ik het zo uitleg. Ik schrijf het nog van m'n telefoon ook namelijk
.
Ik kan geen screenshots maken voor je, maar de summary is dat mijn begin kloks een stuk hoger staan en de gehele lijn stijgt dan ook een stuk minder omdat ie op de "linkerhelft" van de grafiek een stuk hoger staat dan de default. Ik zag bij het customizen hetzelfde wat je ook bij CPU overklokken vaker ziet: Op stock en lage overkloks kun je vaak met minder dan het standaard voltage af en met het standaard voltage kun je vaak al 20% overklokken. De waarde die de kaart standaard op de normale 1.05V doet, doet ie nu dan ook al met aardig wat minder voltage. De max op 100% is gewoon nog altijd dezelfde ~2.1 die ik met alleen de normale +core slider heb ingesteld.
Hopelijk is het een beetje duidelijk als ik het zo uitleg. Ik schrijf het nog van m'n telefoon ook namelijk
MSI Gaming X 1070 gisteren ontvangen. Wat een enorm bakbeest van een kaart, ik vrees dat die kaart wel wat scheef gaat hangen naar verloop van tijd.
Wat prestaties betreft wel super tevreden. Nog niet geprobeerd de kaart te overklokken maar hij draait op max 1987 core uit de doos zonder aanpassingen en in gaming mode. Temperatuur niet boven de 67 C met fans tussen de 800 en 1100 rpm (dit was in Witcher 3 gedurende een sessie van bijna 2 uur).
Wat prestaties betreft wel super tevreden. Nog niet geprobeerd de kaart te overklokken maar hij draait op max 1987 core uit de doos zonder aanpassingen en in gaming mode. Temperatuur niet boven de 67 C met fans tussen de 800 en 1100 rpm (dit was in Witcher 3 gedurende een sessie van bijna 2 uur).
[ Voor 16% gewijzigd door Cloggs op 13-07-2016 09:23 . Reden: getal ]
Wellicht word er van een mug een olifant gemaakt, omdat er weinig mensen er last van hebben. Maar sommige 1070/1080 gebruikers ervaren een hoge latency.
Ik zelf heb er geen last van ondanks dat in de test uitkomt dat latency wat aan de "hoge" kant is.
http://www.overclock.net/...-high-dpc-latency-problem
Ik zelf heb er geen last van ondanks dat in de test uitkomt dat latency wat aan de "hoge" kant is.
Verwijderd
op stock speeds ga je weinig verschil zien. pas als je ze allebei gaat overclocken dan zie je dat de 6700k soms tot 10-15 fps meer draait.Help!!!! schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:59:
[...]
Thx.
Ingame is voorzover mij bekend verschil 6600 vs 6700 inderdaad meestal niet significant.
Wist niet dat het verschil in Firestrike wel relatief groot zou zijn.
Wat heb jij voor uitvoering danCloggs schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:19:
MSI Gaming X 1070 gisteren ontvangen. Wat een enorm bakbeest van een kaart, ik vrees dat die kaart wel wat scheef gaat hangen naar verloop van tijd.
De 1987MHz is de OC mode max boost zonder overclock. De Gaming Mode is 28MHz lager dacht ik. Dus ik denk dat jij stiekem al een OC Mode BIOS hebt in de kaart.
Net even getest en hier ook een hoge latency...An1mA schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:43:
Wellicht word er van een mug een olifant gemaakt, omdat er weinig mensen er last van hebben. Maar sommige 1070/1080 gebruikers ervaren een hoge latency.
Netwerkadapter, geluidskaart en USB controllers uitgezet en het word iets beter maar niet veel.
Hoge latency kan waarschijnlijk ook komen omdat de 1080 hier op PCI-E 3.0 * 8 draait in plaats van 3.0 *16.
(Andere lanes worden in beslag genomen door een PCI-E SSD)
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Ik heb een Silverstone FTZ01 en met de fans in de kast blijft er 41.8mm over voor de videokaart.
Ik dacht eraan om de MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G te kopen maar deze is 42mm breed dus 0.2mm te veel. Het zal waarschijnlijk wel passen maar ik heb liever wat ruimte tussen de videokaart en de fans.
De MSI GeForce GTX 1070 ARMOR 2X is 37mm en ik heb dus 4.8mm ruimte. Een stuk beter
Mij keuze voor MSI is dat wanneer de temp beneden de 60c is de fans niet draaien. Is de Armor 2X een goede keuze of raden jullie een andere 1070 aan?
Ik dacht eraan om de MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G te kopen maar deze is 42mm breed dus 0.2mm te veel. Het zal waarschijnlijk wel passen maar ik heb liever wat ruimte tussen de videokaart en de fans.
De MSI GeForce GTX 1070 ARMOR 2X is 37mm en ik heb dus 4.8mm ruimte. Een stuk beter
Mij keuze voor MSI is dat wanneer de temp beneden de 60c is de fans niet draaien. Is de Armor 2X een goede keuze of raden jullie een andere 1070 aan?
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de GTX 10XX. Prijzen hebben daar weinig mee te maken.
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de GTX 10XX. Prijzen hebben daar weinig mee te maken.