Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:20
Ik heb als middenveld beest Y. Toure.
Als Vm en Cm heb je er weinig aan. Dit itt als AM. Duwt iedereen weg en heeft een goede pegel in huis.

Wat een goede spelers hebben jullie.
Jeruzalem.... Wat een voorhoede!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 23:45
Niet helemaal on topic, maar omdat Harribo altijd zo klaagde over scripted en manipulatie in pes en overstapte op Fifa (en het zo'n ding was) drop ik 't toch ff.

http://www.goalsandglamou...nipuleert-ea-fifa-potjes/

https://www.reddit.com/r/...ame_manipulation_in_fifa/

Misschien al eerder gepost, dan excuses.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Heb zelf Ronaldo gekregen, heb nu CR7 & R9 voorin, heerlijk

Mijn opstelling is nu als volgt:

---------------------------Reina------------------------
Carvajal------Varane---Puyol (l)-------Sergi Barjuan (l)
----------------Yaya Toure ----Xavi (l)------------------
--------Iniesta------------------------Neymar-----------
--------------C. Ronaldo------Ronaldo (l)----

Bank:

Diego Alves, Suarez, Aubameyang, Luis Enrique (l), Sokrates, Juanfran, Strootman

Noteworthy legends, maar niet eerste team waardig: (Overmars (l), Reiziger (l), Henke Larsson (l))

Heb in relatief korte tijd een best aardig team opgebouwd en geen cent uitgegeven. Spelers op mijn wish list zijn nog een top keeper (Neuer/Buffon) en een motor op het middelveld (Davids/Pogba zou vet zijn)

*(l) = legend pull

[ Voor 3% gewijzigd door Freshnub op 10-01-2017 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:22
Nou, ik zal ook mijn team maar eens posten. Het is heel wat minder dan de teams die ik hier voorbij heb zien komen, maar oke ;)

----------------- Buffon ---------------------
-------------------------------------------------
Reiziger --- Pepe -- Pique -- Digne
-- Hagi ---- Y. Touré ---- E. Davids--
Overmars -- Benzema -- Deulofeu

Bank: Varane, Chicarito, Kanté, Umtiti, Diego Lopez, Ramsey, Tello
Noemenswaardig: Höwedes, Riquelme, Deco, Matic en nog heel wat gouden CV's, CM's en keepers. Alles voor de voorhoede is verder zilver. Spelers als Matic, Deco en Riquelme hebben nog vrij goede stats, maar spelen gewoon niet fijn.

Ik ben tevreden over de verdediging en het middenveld. De backs zijn niet geweldig, maar ze voldoen zeer zeker. Op een of andere manier vind ik Reiziger een hele fijne back.
Middenveld bestaat wel alleen uit gouden spelers, maar ik zou niet een speler op kunnen noemen die eentje uit de basis zou verdrijven. Vooral Davids heeft sws een basisplaats.

Maar de voorhoede kan wel wat versterking gebruiken. Vooral een linkervleugelspeler heb ik hard nodig. Overmars presteert op zich prima aan de rechterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:03
Sjurm schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:55:
Nou, ik zal ook mijn team maar eens posten. Het is heel wat minder dan de teams die ik hier voorbij heb zien komen, maar oke ;)

----------------- Buffon ---------------------
Reiziger --- Pepe -- Pique -- Digne
-- Hagi ---- Y. Touré ---- E. Davids--
Overmars -- Benzema -- Deulofeu

Bank: Varane, Chicarito, Kanté, Umtiti, Diego Lopez, Ramsey, Tello
Noemenswaardig: Höwedes, Riquelme, Deco, Matic en nog heel wat gouden CV's, CM's en keepers. Alles voor de voorhoede is verder zilver. Spelers als Matic, Deco en Riquelme hebben nog vrij goede stats, maar spelen gewoon niet fijn.

Ik ben tevreden over de verdediging en het middenveld. De backs zijn niet geweldig, maar ze voldoen zeer zeker. Op een of andere manier vind ik Reiziger een hele fijne back.
Middenveld bestaat wel alleen uit gouden spelers, maar ik zou niet een speler op kunnen noemen die eentje uit de basis zou verdrijven. Vooral Davids heeft sws een basisplaats.

Maar de voorhoede kan wel wat versterking gebruiken. Vooral een linkervleugelspeler heb ik hard nodig. Overmars presteert op zich prima aan de rechterkant.
Wel lekkere verdediging zo :-)

Davids is idd een beest! Maat van me heeft m ook en ondanks zn overall rating is hij top.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Even heel wat anders. Ik speel sinds kort ook weer PES, net als 10 voorgaande jaren.
Maar wat ik niet begrijp: ik heb een PC die draait GTA V vloeiend, Planet Coaster met 5000 gasten als een zonnetje...maar PES met z'n crappy PC graphics heeft soms echt een paar minuten een vertraging alsof ik online speel met een dikke lag (terwijl ik offline tegen de computer speel).

Hoe krijgen ze het voor elkaar vraag ik me dan af! |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
1nsane schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 20:17:
[...]

Wel lekkere verdediging zo :-)

Davids is idd een beest! Maat van me heeft m ook en ondanks zn overall rating is hij top.
Overigens heb ik vaak Varane of Umtiti in de basis staan ipv Pique. Pique is net aan de trage kant. Vooral Varane is sterk en lekker snel.
Eerst baalde ik dat ik Buffon kreeg uit de TOTY zaakwaarnemer, maar toch liever hem dan een voor mij overbodige verdediger of middenvelder. Hij pakt ook de nodige punten.
Uiteraard was een aanvaller ideaal geweest.
HwKok schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:43:
Even heel wat anders. Ik speel sinds kort ook weer PES, net als 10 voorgaande jaren.
Maar wat ik niet begrijp: ik heb een PC die draait GTA V vloeiend, Planet Coaster met 5000 gasten als een zonnetje...maar PES met z'n crappy PC graphics heeft soms echt een paar minuten een vertraging alsof ik online speel met een dikke lag (terwijl ik offline tegen de computer speel).

Dat vind ik vrij vreemd. Op mijn laptop ga ik de games die jij noemt niet fatsoenlijk spelen , maar PES draait als een zonnetje :)

Ergens in de instellingen gaat het fout denk ik (?). Toen ik het kocht waren er wel enkele stotters (vooral bij snelle horizontale bewegingen), maar na het veranderen van een camera settings nergens last meer van. Misschien kun je daar wat mee spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Sjurm schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:57:
[...]

Overigens heb ik vaak Varane of Umtiti in de basis staan ipv Pique. Pique is net aan de trage kant. Vooral Varane is sterk en lekker snel.
Eerst baalde ik dat ik Buffon kreeg uit de TOTY zaakwaarnemer, maar toch liever hem dan een voor mij overbodige verdediger of middenvelder. Hij pakt ook de nodige punten.
Uiteraard was een aanvaller ideaal
Ik heb Pique ook en idd, snel issie niet maar wel sterk en als man mee naar voren bij corners dodelijk met kopballen!

Ik heb eveneens Pepe maar die staat als CV rechts, eerst had ik daar Bonucci staan maar Pepe is, net als Filipe Luis op Linksback echt een sloper en veel tegenstanders zowel comp als online zoeken de vleugels.

Als ik nog een sterke RB krijg die beter is dan Dani Alves die ik ook heb dan gaat Pepe naar het centrum ipv pique :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-09 10:39
Harribo schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:22:
Ik zie ze zelfs af en toe gefreezed worden.
Kan je dat eens filmen? ik heb dat freezen namelijk nog nooit gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
RobertoBravo schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:20:
[...]

Kan je dat eens filmen? ik heb dat freezen namelijk nog nooit gezien
Ik kom er niet echt aan toe eigenlijk. Maar wie weet. Zou wat verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:45
Fifa 17 toch maar weer de deur uitgedaan ;) terug naar PES2017

Nu mis ik nog wat controls, wat ik bij Fifa wel had:

- Cut inside, als winger naar binnen kappen?
- Hard stop met dribbelen op volle snelheid ?
- Met de right-stick kan je bijv de bal vooruit tikken (ook bij een eerste aanname) ?

Nu zag ik wel dat je met R3 een first-touch aanname kan doen in PES, hier nog maar een beetje mee oefenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
DaYwaLkUr schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:33:
Fifa 17 toch maar weer de deur uitgedaan ;) terug naar PES2017

Nu mis ik nog wat controls, wat ik bij Fifa wel had:

- Met de right-stick kan je bijv de bal vooruit tikken (ook bij een eerste aanname) ?

Nu zag ik wel dat je met R3 een first-touch aanname kan doen in PES, hier nog maar een beetje mee oefenen :)
Schietknop, wanneer balkje loopt op de pass knop en dan een hoek met je bewegingspookje
op de xbox: (looprichting ->) -> X, A+\/

ik denk dat je supercancel bedoelt (R1+R2)

Twee keer op je sprintknop bedoel je volgens mij

https://www.konami.com/wepes/2017/manual/ps4/en/top.html

Maar er zijn nog veel meer acties nodig

Och wat een fijn spelletje toch :P

[ Voor 6% gewijzigd door RobertoBravo op 13-01-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Rechterstick in de richting van het lopen en dan linkerstick omhoog of omlaag doen voor de richting van het kappen kan ook geloof ik.
Ik gebruik eerlijk gezegd weinig skills. Ondanks dat ik anderhalf jaar geen FIFA meer heb gespeeld (op een zeldzaam potje na) blijven die skill moves van FIFA erin geslepen zitten. Ik kan maar niet wennen aan de skillmoves in PES en ik heb sws het idee dat skillmoves lang niet zo effectief zijn. Wat overigens alleen maar realistischer is IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:37

KipCurreh

Nightcrawler

HwKok schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:43:

Ik speel het ook op de pc, met de PTE patch (V3_01 ofzo ondertussen) erop en heb dit nog nooit gehad.. zowel vanilla als modded loopt ie gewoon zoals hij moet lopen... Wat ook zou moeten met 2010 graphics ;)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
Sjurm schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:20:
Rechterstick in de richting van het lopen en dan linkerstick omhoog of omlaag doen voor de richting van het kappen kan ook geloof ik.
Ik gebruik eerlijk gezegd weinig skills. Ondanks dat ik anderhalf jaar geen FIFA meer heb gespeeld (op een zeldzaam potje na) blijven die skill moves van FIFA erin geslepen zitten. Ik kan maar niet wennen aan de skillmoves in PES en ik heb sws het idee dat skillmoves lang niet zo effectief zijn. Wat overigens alleen maar realistischer is IMO.
Mwah vind dat het vooral wel lekker is dat het moeilijk en goed timen is. Dat het dus ook echt een skillmove van de speler is, niet gewoon een kaart bij een voetballer.

weet nog dat die rainbowflick een paar jaar geleden echt niet te stoppen was. Dan was de tegenstander die verstijft aan de grond stond onderdeel van de animatie _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Speel bijna nooit meer (alleen nog Division). Nu weer beetje opgepakt. Veel pech gehad met ballen draaien.
Dit keer 5x gedaan: 2x zilver, Messi (TOTY), Edgar Davids en Ramos! Dus erg blij mee. Heb alleen nog betere middenvelders nodig, dat stelt nog niet zo veel voor. Heb er wel veel rond de 84.

Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/z0h24jowx/20170114_005930.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Monda op 14-01-2017 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Monda schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 09:54:
Speel bijna nooit meer (alleen nog Division). Nu weer beetje opgepakt. Veel pech gehad met ballen draaien.
Dit keer 5x gedaan: 2x zilver, Messi (TOTY), Edgar Davids en Ramos! Dus erg blij mee. Heb alleen nog betere middenvelders nodig, dat stelt nog niet zo veel voor. Heb er wel veel rond de 84.

[afbeelding]
Welke middenvelder van 87 is dat op de bank. Ik herken hem zo niet.
Davids verdient een basisplaats trouwens ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Monda schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 09:54:

[afbeelding]
Leuk team toch? Ik ben jaloers hoor!

Maar ff een tip...ik heb Toure en Wayama ook. Ze zijn verdedigend wel goed qua stats maar ze zijn niet snel.
Dat is vaak de reden dat ze bij mij wel eens voorbij worden gelopen of niet snel genoeg kunnen anticiperen op
een afvallende bal. Wayama zit bij mij continu in de wisselpot, Toure als CM of liever nog als AM.
Hij heeft namelijk ook een aardig schot in de poten en duwt iedereen in de kleine ruimte aan de kant.
Zie maar.
Sjurm schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 10:39:
[...]

Marchisio vermoed ik. Zou er bij mij altijd instaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Harribo op 14-01-2017 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Sjurm schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 10:39:
[...]

En ook @Harribo

Die middenvelder is Marchisio. Goede speler alleen verdedigend en fysiek (veel) minder op dan Touré en Wanyama.

De stats die ik belangrijk acht voor een VM...

Touré: verdedigen 82, balverovering 78, fysiek 90, springen 60, kopbal 76

Wanyama: verdedigen 86, balverovering 86, fysiek 91, springen 82, kopbal 75.

Marchisio: verdedigen 82, balverovering 77, fysiek 74, springen 72, kopbal 73.

Davids: verdedigen 78, balverovering 77, fysiek 78, springen 81, kopbal 68.

Op vrijwel alle stats is Marchisio minder, sommigen zelfs flink minder (fysiek). Davids ook eigenlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Monda op 14-01-2017 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Monda schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 12:50:
[...]

En ook @Harribo

Die middenvelder is Marchisio. Goede speler alleen verdedigend en fysiek (veel) minder op dan Touré en Wanyama.

De stats die ik belangrijk acht voor een VM...

Touré: verdedigen 82, balverovering 78, fysiek 90, springen 60, kopbal 76

Wanyama: verdedigen 86, balverovering 86, fysiek 91, springen 82, kopbal 75.

Marchisio: verdedigen 82, balverovering 77, fysiek 74, springen 72, kopbal 73.

Davids: verdedigen 78, balverovering 77, fysiek 78, springen 81, kopbal 68.

Op vrijwel alle stats is Marchisio minder, sommigen zelfs flink minder (fysiek). Davids ook eigenlijk.
Hier kun je ze ook wel makkelijk vergelijken, weet niet of de link goed gaat werken:
http://www.pesmaster.com/...?id=923,30210,34982,44682

Ze hebben ook verschillende playing styles. Wanyama en Davids (The Destroyer) zijn vooral aggresief en blijven maar druk zetten. Wanyama is vanwege zijn defensieve stats en betere fysiek misschien inderdaad beter als verdedigende middenvelder. Davids is vooral prettig als CM, hij heeft ook meer snelheid en explosive power. Ik speel zelf met 3 CM (soms 1 VM of 1 CAM), waarbij twee daarvan vooral fysiek en defensief sterk zijn (Davids en Touré) en eentje meer creatief. Daarbij is Davids vooral heerlijk om te gebruiken als lange-afstand schutter.

Touré is een Anchor Man en zou in theorie de beste optie moeten zijn als CDM, maar ik ben het wel met Harribo eens, hij speelt prettiger in een meer aanvallende rol. Al is hij vrij traag.

Marchisio is een Build Up speler en moet het ook meer van zijn dribbling en passing stats hebben. Dat zou voor mij dan de wat meer creatieve CM zijn van de drie (als ik Marchisio zou hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Mmm dat zijn goede stats van Wanyama.
Toch maar de kans geven dan. Erg Jammer vd snelheid.

Ok Marchisio heb je dan niet veel aan als VM.

Ik kijk altijd hoe de tegenstander speelt en of hij een goede voorhoede heeft.
Heeft ie dat dan speel ik 4-4-2 met een aanspeelpunt in de spits.
Anders 4-1-2-1-2... Een ruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Sjurm schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:16:
[...]

Hier kun je ze ook wel makkelijk vergelijken, weet niet of de link goed gaat werken:
http://www.pesmaster.com/...?id=923,30210,34982,44682

Ze hebben ook verschillende playing styles. Wanyama en Davids (The Destroyer) zijn vooral aggresief en blijven maar druk zetten. Wanyama is vanwege zijn defensieve stats en betere fysiek misschien inderdaad beter als verdedigende middenvelder. Davids is vooral prettig als CM, hij heeft ook meer snelheid en explosive power. Ik speel zelf met 3 CM (soms 1 VM of 1 CAM), waarbij twee daarvan vooral fysiek en defensief sterk zijn (Davids en Touré) en eentje meer creatief. Daarbij is Davids vooral heerlijk om te gebruiken als lange-afstand schutter.

Touré is een Anchor Man en zou in theorie de beste optie moeten zijn als CDM, maar ik ben het wel met Harribo eens, hij speelt prettiger in een meer aanvallende rol. Al is hij vrij traag.

Marchisio is een Build Up speler en moet het ook meer van zijn dribbling en passing stats hebben. Dat zou voor mij dan de wat meer creatieve CM zijn van de drie (als ik Marchisio zou hebben)
Oke thnx! Handige link! Ja ik snap wat je zegt, ook Harribo.
Ik kan alleen mn middenvelders geen andere rol geven... Enkel 1 AM en 2 VM's... Anders kon ik nog wat switchen. Ligt aan de trainer toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Monda schreef op zondag 15 januari 2017 @ 01:51:
[...]

Oke thnx! Handige link! Ja ik snap wat je zegt, ook Harribo.
Ik kan alleen mn middenvelders geen andere rol geven... Enkel 1 AM en 2 VM's... Anders kon ik nog wat switchen. Ligt aan de trainer toch?
Je bent bekend met dit scherm? Onder strategie.
Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/goea77b07/Naamloos.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Harribo schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:34:
[...]

Je bent bekend met dit scherm? Onder strategie.
[afbeelding]
Zeer zeker alleen kan ik van mn vm's geen cm maken en van mn AM geen cm... Kan ze ook niet iets verschuiven. Zodat ze aanvallender staan oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Monda schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:22:
[...]

Zeer zeker alleen kan ik van mn vm's geen cm maken en van mn AM geen cm... Kan ze ook niet iets verschuiven. Zodat ze aanvallender staan oid.
Dit vind ik wel jammer in MyClub. Ligt inderdaad aan de trainer btw. Luis Enrique kan van de buitenste 2 CM een AM maken en van de middelste een VM. Wel jammer, aangezien ik soms graag de middelste AM zou willen hebben, de klassieke 433 zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Sjurm schreef op zondag 15 januari 2017 @ 18:01:
[...]

Dit vind ik wel jammer in MyClub. Ligt inderdaad aan de trainer btw. Luis Enrique kan van de buitenste 2 CM een AM maken en van de middelste een VM. Wel jammer, aangezien ik soms graag de middelste AM zou willen hebben, de klassieke 433 zeg maar.
Ja idd... Kun je dat van te voren zien welke trainers dit kunnen aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Maar je kunt toch die AM dan gewoon naar het midden verplaatsen? En de VM dan naar de zijkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Harribo schreef op maandag 16 januari 2017 @ 21:51:
Maar je kunt toch die AM dan gewoon naar het midden verplaatsen? En de VM dan naar de zijkant?
Ik kan de middenvelders minimaal verplaatsen (als je het tegen mij had) voordat er zo'n rood kruis komt. De middelste CM kan alleen een beetje naar beneden en dan buitenste naar boven. Naar links en rechts is niet echt een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Sjurm schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 07:24:
[...]

Ik kan de middenvelders minimaal verplaatsen (als je het tegen mij had) voordat er zo'n rood kruis komt. De middelste CM kan alleen een beetje naar beneden en dan buitenste naar boven. Naar links en rechts is niet echt een optie.
Das dan jammer inderdaad.
Andere trainer dan.

Iets anders... Toch nog ff klagen... Ik vind het wegwerken slecht uitgewerkt.
Als ik wil wegwerken en duw de stick naar voren en druk de desbetreffende knop in... , trapt ie toch de bal naar achteren over zijn eigen achterlijn. Al ben ik ook ver uit mijn eigen 16.
Het spel wil gewoon een corner tegen lijkt het wel.
En vaak krijg ik uit die corner dan ook een goal tegen, heel toevallig vaak van een Ronaldo oid, terwijl het tegenteam daarvoor totaal geen enkele kans van mij kreeg. Heel "toevallig" allemaal :P
Anderen ervaren dit ook?

[ Voor 40% gewijzigd door Harribo op 17-01-2017 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Harribo schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:54:
[...]

Das dan jammer inderdaad.
Andere trainer dan.
Het is inderdaad jammer, maar ik red me er wel mee. Andere trainer geef ik liever geen munten/GP aan uit. Voor de rest vind ik Luis Enrique wel erg prettig. Teamgeest 99, goede managerstats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Sjurm schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:57:
[...]

Het is inderdaad jammer, maar ik red me er wel mee. Andere trainer geef ik liever geen munten/GP aan uit. Voor de rest vind ik Luis Enrique wel erg prettig. Teamgeest 99, goede managerstats.
Ik snap dat wel. Ik draai ook liever aan de ballen.

Ze hebben weer een zaakwaarnemer actie als je de challenger cup tegen de computer wint. Dit betreft de Italiaanse, Spaanse en Engelse competitie. Alleen zijn volgens mij de stats niet zo goed vd zaakwaarnemer. Kreeg een witte bal bij de Spaanse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Harribo schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:54:
[...]
Iets anders... Toch nog ff klagen... Ik vind het wegwerken slecht uitgewerkt.
Als ik wil wegwerken en duw de stick naar voren en druk de desbetreffende knop in... , trapt ie toch de bal naar achteren over zijn eigen achterlijn. Al ben ik ook ver uit mijn eigen 16.
Hm..dat klinkt wel heel vreemd! Heb ik nog nooit ervaren in ieder geval.
Wat ik wel vervelend vindt, is dat de hoge steekbal (LB + Y) over het algemeen altijd onderschept wordt door de verdediger van de tegenpartij. Zij het met een kopbal, danwel met een acrobatische sprong.
Hoe leggen jullie de bal over de laatste linie heen? Ik heb vaak genoeg een speler die klaar staat om 1 op 1 te komen, maar dan komt de bal toch nét niet aan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Denk dat je in elk geval een hele snelle (vleugel) aanvaller(s) dan moet hebben. Die
Topverdedigers houden anders die ballen vrij makkelijk tegen.
Ook kan je met een bliksem afleider spits gaan aanvallen die dan de gaten creëert.
Of niet zo diep staan en dan terugtikken en erover heen rennen. Een tweetje zeg maar.
Genoeg mogelijkheden. Duik maar eens in de strategie.
Als 1 tactiek niet werkt, andere proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertoBravo
HwKok schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:19:
[...]

Hm..dat klinkt wel heel vreemd! Heb ik nog nooit ervaren in ieder geval.
Wat ik wel vervelend vindt, is dat de hoge steekbal (LB + Y) over het algemeen altijd onderschept wordt door de verdediger van de tegenpartij. Zij het met een kopbal, danwel met een acrobatische sprong.
Hoe leggen jullie de bal over de laatste linie heen? Ik heb vaak genoeg een speler die klaar staat om 1 op 1 te komen, maar dan komt de bal toch nét niet aan :/
Ik kies altijd voor de 1-2 of om 1 speler diep te sturen. En dan gewoon wachten tot de verdediger ervoor kiest om jou als inlopende middenvelder aan te pakken en dan pas de diepe pass te geven.

Stel je man loopt dan buitenspel, dan leg ik hem met een 1-2 met aanvallende middenvelder meestal terug of opzij waardoor ik hem direct daarna als nog diep kan geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Snap niet, hoe ik ooit voor Fifa heb kunnen kiezen O+

Vanavond aan de Offline Master League beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Harribo schreef op maandag 26 december 2016 @ 10:44:
Nee geen young stars geloof ik.
Inderdaad een offline challenge cup. Uefa Champions league oid.
Uit het verhaal van de nieuwslog wordt mij het in elk geval niet duidelijk wat de derde is.

[afbeelding]

edit: iets heel mafs: ik had de offline challenge cup italian league gewonnen. Kreeg ik een zaakwaarnemer met spelers uit de italiaanse competitie als beloning.
Stond bij 62% kans op zilveren bal. Ook bronzen ballen erbij in en zo. Kortom: een slechte zaakwaarnemer.
Ik draaien....zag in eerste instantie alleen maar bronzen en zilveren ballen....ik drukte op de knop...zag ik alleen maar rijen zwarte ballen! Das dus echt heel raar. Niet vervelend natuurlijk want ik kreeg eindelijk weer eens een zwarte bal maar raar blijft het wel dat ik opeens alleen maar zwarte ballen zag.
Er is nu weer een nieuwe met TOTY spelers vanaf 2001. Dit keer wel drie periodes om de challenge cup te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ok maar ik hoop dat de stats van die zaakwaarnemers beter zijn.
Een witte en bronzen bal na het winnen van de laatste 2 challenge cup vind ik wel mager.

Edit: eerste keer deze zaakwaarnemer gewonnen. Stats: zilver 5,1%, goud 75,9%, zwart 19%
Goede stats in elk geval.

[ Voor 30% gewijzigd door Harribo op 20-01-2017 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Harribo schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:23:
Ok maar ik hoop dat de stats van die zaakwaarnemers beter zijn.
Een witte en bronzen bal na het winnen van de laatste 2 challenge cup vind ik wel mager.

Edit: eerste keer deze zaakwaarnemer gewonnen. Stats: zilver 5,1%, goud 75,9%, zwart 19%
Goede stats in elk geval.
Kwam er ook iets fatsoenlijks uit?
Ik gok dat ik het voor elkaar weet te krijgen de zilveren ball te krijgen. Dit weekend de cup maar eens spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Sjurm schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:14:
[...]
Kwam er ook iets fatsoenlijks uit?
Ik gok dat ik het voor elkaar weet te krijgen de zilveren ball te krijgen. Dit weekend de cup maar eens spelen.
Ik kreeg goud....Casillas 82 pfffff...een keeper...heb ik dus geen fluit aan
Volgende week weer een kans. Nu 3 weken.

Tis echt bikkelen nu voor mij. Ik heb gewoon een te matig team, kom er teveel tegen met 88+ teams.

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 20-01-2017 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Harribo schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:24:
[...]

Ik kreeg goud....Casillas 82 pfffff...een keeper...heb ik dus geen fluit aan
Volgende week weer een kans. Nu 3 weken.

Tis echt bikkelen nu voor mij. Ik heb gewoon een te matig team, kom er teveel tegen met 88+ teams.
Bij mij werd alles ineens zilver toen ik klikte... maar dat was dus de zwarte bal glitch. Dus ik blij, eindelijk weer een zwarte bal....: keepertenue :'( > Neuer |:(
Nou mag je normaal gesproken niet klagen met Neuer (veel beter dan Casillas krijgen iig), maar hem had ik niet echt nodig eerlijk gezegd

Nouja, nog twee kansen. Er zitten vrij veel aanvallers in die zaakwaarnemer, dus hopen dat een van de volgende een aanvaller (vleugelspeler) mag zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Sjurm schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:04:
[...]

Bij mij werd alles ineens zilver toen ik klikte... maar dat was dus de zwarte bal glitch. Dus ik blij, eindelijk weer een zwarte bal....: keepertenue :'( > Neuer |:(
Nou mag je normaal gesproken niet klagen met Neuer (veel beter dan Casillas krijgen iig), maar hem had ik niet echt nodig eerlijk gezegd
Ooooh vergis je niet! Die topkeepers slepen je door wedstrijden heen en pakken punten voor je.
Ik wou dat ik hem kreeg. Ik schiet me soms suf maar ze halen ze uit alle hoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 21-01-2017 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Harribo schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:35:
[...]

Ooooh vergis je niet! Die topkeepers slepen je door wedstrijden heen en pakken punten voor je.
Ik wou dat ik hem kreeg. Ik schiet me soms suf maar ze halen ze uit alle hoeken.
Ja ik weet het, maar met Buffon was ik al aardig voorzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Ik kan er online eigenlijk wel mee stoppen. Ik speel alleen nog maar tegen Messi, Ronaldo, Ibra etc
Tis gewoon oneerlijk. Ik heb dat soort spelers niet.
En dan zijn de spelers die enigszins wat voorstellen bij mij ook nog allemaal in slechte vorm...tja...hou ik helemaal niets meer over.
Ik zie gewoon tegenstanders maar die bal naar voren rossen, hij komt toch wel aan.
Dan maar wat divisies lager spelen. Dit is niets aan.

Edit:
Zie dat mijn tegenstanders uit andere divisies komen dan waar ik vaak zelf in zit.
Dus als je geluk hebt speel je tegen de lagere divisies. Heb je pech dan speel je tegen vnl hogere divisies.
Eigenlijk is zo'n divisie dus wat onzin. Dus als ik in een lagere divisie terecht kom, speel ik lang niet altijd tegen mindere tegenstanders.
Tis gewoon het probleem dat er niet genoeg spelers online zijn bij pes denk ik.

Tis ook echt super jammer dat er geen optie in zit dat je topteams wat kunt ontlopen.
Het balletje valt bij die topteams nl altijd goed.
Voorbeeld :
Ik speel een hoge bal. Daarbij wint Pique vd tegenstander het kopduel.
Daarbij kopt hij de bal precies in de voeten van een middenvelder die aardig ver weg staat. Die kun je op het moment van koppen niet op je scherm zien.
Maar wat gebeurt, is dat die kopbal langs 4 spelers van mij gaat. Mijn beste spelers nog wel. Neymar, payet...
Geen van de 4 kan bij die bal en blijven stokstijf staan. "toevallig" die middenvelder van de tegenstander wel.
Dit soort dingen gebeuren continu. Dat het balletje precies weer terecht komt bij een topspeler van de tegenstander. Mij echt veel te "toevallig".
Zo wordt het wel mooi makkelijk spelen met een topteam.
En voor mij frustrerend.
En tegelijk uitdagend en leuk want je wilt toch weer winnen

[ Voor 86% gewijzigd door Harribo op 22-01-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Sjurm schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 22:18:
[...]

Er is nu weer een nieuwe met TOTY spelers vanaf 2001. Dit keer wel drie periodes om de challenge cup te halen.
Ik start net Pes op maar deze goede zaakwaarnemer zeker net gemist... Zie nu African stars... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Monda schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:37:
[...]

Ik start net Pes op maar deze goede zaakwaarnemer zeker net gemist... Zie nu African stars... :-(
Nee. Je kunt het alleen krijgen door de UAFA CL offline challenge cup te winnen. Als het goed is kun je de challenge de komende 3 weken elke week 1 keer doen. Je hebt nu nog tot donderdag voor de eerste keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertoBravo
Doet hier nog iemand mee met dat mybet pesholland toernooi aankomende zondag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Harribo mag niet meer online spelen ...boehoe...
Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/r2i0dw0jz/Naamloos.png

Wel logisch eigenlijk , ik heb wat games gequit. Blijkbaar zat er een gast tussen die het nodig vond om mijn naam door te geven.
Vervelende aan dit bericht is dat je niet kunt zien wat je misdaan hebt (ondanks dat ik het zelf wel vermoed) en nog vervelender....voor hoelang ik nu geblocked ben?

Toch best wel lame om namen door te geven. Ik ben ook wel eens gequit en dan begrijp ik de frustratie van de ander en dan ga ik toch niet meteen zijn naam doorgeven? Houden ze helemaal weinig spelers online over.
Het spel is vaak gewoon te oneerlijk, das toch logisch dat mensen gefrustreerd raken en quitten?

Nu kan ik er weinig tranen om laten. Mijn team werd toch niet beter omdat ik toch bijna geen topspelers erin had zitten en die ook niet kreeg. Wel jammer dat ik nu uberhaupt niet online kan spelen.
Misschien dan maar zolang vervelen met fifa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
Harribo schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:55:
[afbeelding]

Wel logisch eigenlijk , ik heb wat games gequit. Blijkbaar zat er een gast tussen die het nodig vond om mijn naam door te geven.
Vervelende aan dit bericht is dat je niet kunt zien wat je misdaan hebt (ondanks dat ik het zelf wel vermoed) en nog vervelender....voor hoelang ik nu geblocked ben?

Toch best wel lame om namen door te geven. Ik ben ook wel eens gequit en dan begrijp ik de frustratie van de ander en dan ga ik toch niet meteen zijn naam doorgeven? Houden ze helemaal weinig spelers online over.
Het spel is vaak gewoon te oneerlijk, das toch logisch dat mensen gefrustreerd raken en quitten?

Nu kan ik er weinig tranen om laten. Mijn team werd toch niet beter omdat ik toch bijna geen topspelers erin had zitten en die ook niet kreeg. Wel jammer dat ik nu uberhaupt niet online kan spelen.
Ik vind quitten echt mega irritant, heb er gelukkig nooit last van bij deze PES op de ps4 en zou ook niet weten hoe ik iemand moet aangeven. Maar het staat voor mij een beetje gelijk aan het omgooien van het spelbord bij een potjes RISK omdat je "toch niet meer kan winnen".

Wanneer je broertje dat vroeger deed, kreeg hij ook gewoon een klap op zijn schouder. M.a.w. die digitale klap op je schouder heb je wat mij betreft gewoon verdiend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ja heb ik ook wel natuurlijk.
Misschien is dit een teken, het lot wil dat ik ea moet gaan spelen.
Wel zuur terwijl ik echt lang niet elk potje quit of zo. Verloor veel en zat alweer in divisie 7.

Enfin fifa quit ik nooit. De irritatie is daar minder groot. Beter voor mijn rikketik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertoBravo
PES is emotie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Mag voor mij wel iets minder emotie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Wat mij voornamelijk Online stoort is de lag. Dit ervaar ik overigens ook bij Fifa 17. Of het ligt misschien aan een slechte ping of aan de wifi :P

Ik speel voornamelijk gewoon Offline. Dit ervaar ik als veel vlotter en responsive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Harribo schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:55:
[afbeelding]

Waarom ben ik niet verbaasd? ;-) ik hoop niet dat je tegen je tegenstanders online ook de zelfde epistels schreef als hier ;-)

Maarja, eerlijk gezegd, quitters, ik geef ze ook niet aan, ik zou ook niet weten hoe dat zou moeten maar irritant vind ik het wel dus snap het ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
DaYwaLkUr schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:01:
Wat mij voornamelijk Online stoort is de lag. Dit ervaar ik overigens ook bij Fifa 17. Of het ligt misschien aan een slechte ping of aan de wifi :P

Ik speel voornamelijk gewoon Offline. Dit ervaar ik als veel vlotter en responsive.
Op welk platform speel je? Ik speel op PS4 en ik heb m'n PS4 bedraad aan het netwerk hangen. Ik ervaar er geen problemen mee verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
1nsane schreef op maandag 30 januari 2017 @ 18:46:
[...]

Op welk platform speel je? Ik speel op PS4 en ik heb m'n PS4 bedraad aan het netwerk hangen. Ik ervaar er geen problemen mee verder.
Ik speel ook op de PS4 dan wel idd via wifi ipv bedraad.

Maar het voelt wezenlijk anders dan offline spelen. Heb jij dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Waarom zijn de stadions in divisies en MyClub altijd half vol? Heeft dat met online performance te maken of moet ik gewoon hogere divisies halen zodat er meer publiek op af komt? Ziet er een beetje lame uit.

Kan me nog herinneren dat PES 5 op de PS2 bewust geen publiek had omdat dat slecht was voor de performance :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
DaYwaLkUr schreef op maandag 30 januari 2017 @ 18:56:
[...]

Ik speel ook op de PS4 dan wel idd via wifi ipv bedraad.

Maar het voelt wezenlijk anders dan offline spelen. Heb jij dit niet?
Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt. Online gaat het bij mij ook net een fractie minder snel dan offline (niet echt lag maar lichte vertraging ofzo?). Hierdoor speel ik online vaak net wat conservatiever dan offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Op de pc zit er heel veel verschil tussen de response tijd online en offline. Veel te veel.
Slidings durf ik online niet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Gisteren kwam het bij mij voor het eerst voor met een "offline" potje (want zo offline is dat niet, in vorige PES delen was je potje gewoon weg en was je de punten kwijt als de verbinding weg viel) dat de verbinding met de PES server weg viel.

Na m'n initiele scheldkannonade las ik de daadwerkelijke melding en las ik dat ik het potje gewoon kon afspelen en dan na het potje opnieuw kon inloggen en als dat lukt dat alle gegevens gewoon bewaard bleven en waarempel, dat werkte inderdaad!

Mooi dat ze dat er in hebben gestopt voor PS4, geen idee of dat ook voor andere platformen zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
1nsane schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:21:
Gisteren kwam het bij mij voor het eerst voor met een "offline" potje (want zo offline is dat niet, in vorige PES delen was je potje gewoon weg en was je de punten kwijt als de verbinding weg viel) dat de verbinding met de PES server weg viel.

Na m'n initiele scheldkannonade las ik de daadwerkelijke melding en las ik dat ik het potje gewoon kon afspelen en dan na het potje opnieuw kon inloggen en als dat lukt dat alle gegevens gewoon bewaard bleven en waarempel, dat werkte inderdaad!

Mooi dat ze dat er in hebben gestopt voor PS4, geen idee of dat ook voor andere platformen zo is.
Ja, gelukkig ook op de PC.

Ik had dit jaar ook maar 1 keer een disconnect gehad. Maar met name vorig jaar had ik dit vaak en dan midden in bijvoorbeeld de derde wedstrijd van een challenge cup: hele voortgang kwijt. Ik weet niet hoe het dit jaar zit bij wedstrijden in een challenge cup, maar ik ga ervan uit dat ze deze verbetering ook daarin hebben toegepast. Scheelt een hoop frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Overigens merk ik wel dat de AI scripting waar je Harribo vaak over hoort op de PS3 prominenter aanwezig is dan bijvoorbeeld op de PS4, ik speel beide platformen omdat een maat van me het nog op de PS3 speelt.

Op de PS4 heb ik ook wel eens potjes dat het beduidend lastiger spelen is, dat merk je dan vooral aan:

- Spelers die minder in de bal komen en dus minder voor hun man komen
- Trager over het algemeen
- Bij inspelen draaien lijkt het dat de bal net verkeerd aankomt of aangenomen word waardoor de speler die de bal krijgt veel meer tijd nodig heeft om de bal te controleren.
- Ballen die normaal 100% goal zijn worden makkelijk gemist of slecht ingeschoten.

Vaak is dit op de PS4 wel minder storend. Alsnog krijg ik het dan wel voor elkaar om te winnen, ik verlies denk ik 1 op de 50 potjes ofzo, doorgaans tegen Juve of Barca.

Online is een ander verhaal, dan ben ik vaak heer en meester, zowel met m'n topteam (oke dat is misschien niet eerlijk) maar ook met m'n "jong" team.

Op de PS3 echter spelen die maat en ik wel eens potjes dat je soms overduidelijk genaaid wordt in alle gaten. Dat merk je al na de eerste 2 minuten omdat het spel super stroperig is en de spelers allemaal lomp lopen te doen.

Ik weet niet of de PC versie een port is de PS3 versie maar dan snap ik wel een klein beetje de frustratie van Harribo hoewel niet in de mate die hij hier neerkalkt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
1nsane schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:45:
Overigens merk ik wel dat de AI scripting waar je Harribo vaak over hoort op de PS3 prominenter aanwezig is dan bijvoorbeeld op de PS4, ik speel beide platformen omdat een maat van me het nog op de PS3 speelt.

Op de PS4 heb ik ook wel eens potjes dat het beduidend lastiger spelen is, dat merk je dan vooral aan:

- Spelers die minder in de bal komen en dus minder voor hun man komen
- Trager over het algemeen
- Bij inspelen draaien lijkt het dat de bal net verkeerd aankomt of aangenomen word waardoor de speler die de bal krijgt veel meer tijd nodig heeft om de bal te controleren.
- Ballen die normaal 100% goal zijn worden makkelijk gemist of slecht ingeschoten.

Vaak is dit op de PS4 wel minder storend. Alsnog krijg ik het dan wel voor elkaar om te winnen, ik verlies denk ik 1 op de 50 potjes ofzo, doorgaans tegen Juve of Barca.

Online is een ander verhaal, dan ben ik vaak heer en meester, zowel met m'n topteam (oke dat is misschien niet eerlijk) maar ook met m'n "jong" team.

Op de PS3 echter spelen die maat en ik wel eens potjes dat je soms overduidelijk genaaid wordt in alle gaten. Dat merk je al na de eerste 2 minuten omdat het spel super stroperig is en de spelers allemaal lomp lopen te doen.

Ik weet niet of de PC versie een port is de PS3 versie maar dan snap ik wel een klein beetje de frustratie van Harribo hoewel niet in de mate die hij hier neerkalkt ;-)
Dat stroperige.... Dat voel ik dan al in de menu's. Op zo'n avond ben ik dan kansloos.
Wat je zegt, al mijn spelers doen dan ook raar.
Dat bedoel ik dan.

Volgens mij is de ps4 het enige platform waar dit spel tot zijn recht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Harribo schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 20:06:
[...]

Dat stroperige.... Dat voel ik dan al in de menu's. Op zo'n avond ben ik dan kansloos.
Dat bedoel ik dan.

Geen idee, misschien op de Xbox one ook wel? Zoals ik al zei, zelfs die stroperige potjes weet ik meestal wel te winnen en ja, soms verlies je ze, ik vind het wel lekker als ik zo'n potje dan met een smerige 1-0 weet te winnen >:)

Ik heb ook nooit gezegd dat dit er niet in zit maar ik vind het meevallen ten op zichte van wat jij altijd hebt.

2 delen terug zaten er ook nog superster toernooitjes in waar je dan 100k GP mee kon winnen, ja, dat was wel echt super pittig maar dat waren vaak potjes waar de vonken eraf vlogen en de AI gewoon supersterk was zonder dat je eigen spelers als zakken mest over het veld zwalkten. Dat hebben ze er afgelopen deel niet in gehad, jammer, ik hoop dat we in 2017 nog wel dergelijke toernooitjes gaan krijgen.

Anderzijds, ten opzichte van PES 2016 is dit deel de sterkte van de AI wel veel meer in balans vind ik. In 2016 won ik op een gegeven moment al m'n potjes met 12-0 +.... Ook op topplayer terwijl het nu veel meer in balans is en de tegenstanders op prof en topplayer aanmerkelijk sterker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:30
Harribo schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 20:06:
[...]

Dat bedoel ik dan.

Oh, ik krijg het er van. Wat mij opvalt is dat ik het vaak heb als ik in de knock out fase zit. En je merkt het inderdaad al in de menu's. Ook frustrerend om een online match te beëindigen met 1-0 verlies met volgende stats schoten op doel 1(1) - 17(12). Maar nee hoor, niets scripted :)

En duizend maal de melding dat er een probleem is in mijn netwerk, terwijl ik makkelijk 100 down haal en 12 up. Ja, het zal daar echt aan liggen.... alle poorten staan open... Ik vind gewoon de server van Konami op niets trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Blijf het typisch vinden, toch een of ander PC probleem dan? Zijn er online nergens berichten over te vinden en wat er aan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
1nsane schreef op zondag 5 februari 2017 @ 18:47:
Blijf het typisch vinden, toch een of ander PC probleem dan? Zijn er online nergens berichten over te vinden en wat er aan te doen is?
PC is toch wat beholpen qua verbinding denk ik.
Dit is eigenlijk al jaren zo. Konami heeft een server park bestaande uit oude pc xt's.

Het spel klopt niet in elk geval. Gelukkig ben ik nog steeds geband dus geen frustraties hier..

Grappige is dat ik nu zowel fifa 17 als fifa 16 heb gekocht. Bij beiden kan ik Ultimate Team niet spelen.
De tijd dat fifa gegarandeerd liep op je pc is ook voorbij. Goed nieuws voor pes.

Lijkt wel alsof fifa een stukje code heeft: if videocard=radeon then crash

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
Harribo schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:26:
[...]

PC is toch wat beholpen qua verbinding denk ik.
Dit is eigenlijk al jaren zo. Konami heeft een server park bestaande uit oude pc xt's.

Het spel klopt niet in elk geval. Gelukkig ben ik nog steeds geband dus geen frustraties hier..

Grappige is dat ik nu zowel fifa 17 als fifa 16 heb gekocht. Bij beiden kan ik Ultimate Team niet spelen.
De tijd dat fifa gegarandeerd liep op je pc is ook voorbij. Goed nieuws voor pes.

Lijkt wel alsof fifa een stukje code heeft: if videocard=radeon then crash
Of: IF pc owner=Harribo THEN crash
;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
1nsane schreef op zondag 5 februari 2017 @ 23:21:
[...]

Of: IF pc owner=Harribo THEN crash
;-)
Zal dat het dan zijn? :-P ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HwKok
Speel nu net als de voorgaande 10 PES-edities een tijdje offline master league, blijf het toch leuk vinden om een team op te bouwen. Waar ik me wel een beetje aan irriteer:

- De omslachtige manier om even naar de stand v/d competitie te kijken als je in het master league menu zit
- Het gebrek aan info over de volgende wedstrijd. Waarom zie ik niet gewoon waar mijn tegenstander staat op de ranglijst en wat hun vorm de laatste pakweg 5 wedstrijden is?
- Het feit dat je teamspirit per wedstrijd 1 punt omhoog gaat, onafhankelijk van winst/verlies/gelijk. Van mij mag hij best harder stijgen bij een winstpartij of een reeks van gewonnen wedstrijden. Ook zou je zeggen dat je team bijv. een boost krijgt nadat je na een reeks verloren wedstrijden eindelijk weer wint. Ik 'voel' niet echt een koppeling tussen competitieverloop en teamgeest.

- In de wedstrijden is de buitenspelregel wel heel strikt doorgevoerd, en daarmee bedoel ik het fluiten ervoor. Vaak is mijn pass net vertrokken en is het: fluit -> zwart scherm -> replay -> vrije bal. De speler die hem moest krijgen krijgt nog niet eens de bal! Ik heb nog nooit een scheids zo snel zien fluiten in ieder geval, het is mij wat te abrupt.

- Zodra ik een bal verover loopt m'n speler vaak recht weer in de voeten van de tegenstander, die hem dan meteen afpakt en uiteraard een uitstekende, splijtende pass geeft die meteen voor gevaar zorgt. Het is dus lastiger voor mij als mens om de bal na het afpakken te controleren in tegenstelling tot de pc die direct na afpakken een toetsencombi maakt die een mens nooit zou kunnen doen.

Buiten dat heb ik er altijd nog plezier genoeg mee en maak, hoewel zelden, ook lekker goals. Maar bij bovenstaande punten denk ik: why?!

PS: ik speel met Ajax en Konami denkt vanwege de geografische ligging(?!) dat de wedstrijd tegen AZ de absolute derby is. Haha. Krijgt nog meer aandacht dan Ajax - Feyenoord. Beetje jammer, maar goed, dat is te verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Gisteren nog even mn toty van tournooi ingewisseld, kreeg Puyol :-) zwarte bal glitch, hij kwam op goud maar na button bashen toch naar zwart :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
HwKok schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:59:
Speel nu net als de voorgaande 10 PES-edities een tijdje offline master league, blijf het toch leuk vinden om een team op te bouwen. Waar ik me wel een beetje aan irriteer:

- In de wedstrijden is de buitenspelregel wel heel strikt doorgevoerd, en daarmee bedoel ik het fluiten ervoor. Vaak is mijn pass net vertrokken en is het: fluit -> zwart scherm -> replay -> vrije bal. De speler die hem moest krijgen krijgt nog niet eens de bal! Ik heb nog nooit een scheids zo snel zien fluiten in ieder geval, het is mij wat te abrupt.

- Zodra ik een bal verover loopt m'n speler vaak recht weer in de voeten van de tegenstander, die hem dan meteen afpakt en uiteraard een uitstekende, splijtende pass geeft die meteen voor gevaar zorgt. Het is dus lastiger voor mij als mens om de bal na het afpakken te controleren in tegenstelling tot de pc die direct na afpakken een toetsencombi maakt die een mens nooit zou kunnen doen.
Die buitenspel regel is vrij strikt maar in Myclub in elk geval fluit de scheids ook wel eens rijkelijk laat, zelfs dat m'n speler scoort en gaat juichen en vervolgens word terug gefloten met buitenspel.

Het tweede punt is inderdaad zo maar hoe langer je het speelt (ik in elk geval) hoe handiger je er in wordt waardoor het steeds minder word. Vooral letten op de timing van het gebruik van kruisje en rondje op de Playstation dan om de bal af te pakken. Probeer daar aan te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
1nsane schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 18:10:
[...]

Die buitenspel regel is vrij strikt maar in Myclub in elk geval fluit de scheids ook wel eens rijkelijk laat, zelfs dat m'n speler scoort en gaat juichen en vervolgens word terug gefloten met buitenspel.

Het tweede punt is inderdaad zo maar hoe langer je het speelt (ik in elk geval) hoe handiger je er in wordt waardoor het steeds minder word. Vooral letten op de timing van het gebruik van kruisje en rondje op de Playstation dan om de bal af te pakken. Probeer daar aan te werken.
Hoe langer je speelt des te betere topspelers krijg je ;-)
Die reageren beter op je knoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
http://www.pesfan.com/blo.../data-pack-3-is-now-live/

Nieuwste datapack is er, met onder andere nieuwe legends waaronder Koeman :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Sjurm schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:10:
http://www.pesfan.com/blo.../data-pack-3-is-now-live/

Nieuwste datapack is er, met onder andere nieuwe legends waaronder Koeman :)
Naais! En leuke waarnemer ook weer :)

Alleen had ik stiekem gehoopt dat Maradona er nu ook bij zou zitten :-( die is @ Lvl 50 gewoon 100 overall rating 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
Hop gelijk al weer goeie pull, Cech en alexis :-) zwarte keep had ik nog niet dus eindelijk all blacks team ook de bank :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ruilen Insane? :-)
Lekker team man! Goed bezig.

Waarschijnlijk heb je er ook veel wedstrijden voor moeten voetballen? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
1nsane schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:01:
Hop gelijk al weer goeie pull, Cech en alexis :-) zwarte keep had ik nog niet dus eindelijk all blacks team ook de bank :-)
Als je nog van Alexis af wilt, ik kan hem wel gebruiken.

Ik overweeg een trainer zonder duidelijke vleugels met 2 spitsen te halen. Kijkem hoe dat bevalt.

Iets anders. Het wel of niet in vorm zijn van spelers op basis van de prestaties in het echt is leuk, alleen krijg je dan snel dat bepaalde spelers bijna altijd in vorm zijn (Barca voorhoede) en bepaalde spelers bijna altijd uit vorm (mijn spelers :+ ). Best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Sjurm schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 12:50:
[...]

Als je nog van Alexis af wilt, ik kan hem wel gebruiken.

Ik overweeg een trainer zonder duidelijke vleugels met 2 spitsen te halen. Kijkem hoe dat bevalt.

Iets anders. Het wel of niet in vorm zijn van spelers op basis van de prestaties in het echt is leuk, alleen krijg je dan snel dat bepaalde spelers bijna altijd in vorm zijn (Barca voorhoede) en bepaalde spelers bijna altijd uit vorm (mijn spelers :+ ). Best irritant.
Soms heb je pech ermee. Ik heb dat vooral met mn "jong" team mn topteam niet maar dat is ook allemaal top, zou nog wel paar spelers willen maar meer om de "heb" want voor de meeste posities zijn er geen betere haast.

Kwam er trouwens achter dat er geen enkele zwarte bal RB in het spel zit omdat Lahm er niet in zit..

EDIT: een 2 spitsen trainer is er wel maar ik vind dat persoonlijk niet zo lekker spelen. Het zou een idee kunnen zijn als je vaak verdedigend in de problemen komt maar dan moet je voorin wel 2 snelle gasten hebben.

Ik heb Exposito maar bijv. ook Zidane en Simeone, Zidane gebruik ik voor m'n pulpteam, die is wat behoudender (alleen mogelijkheid voor CM en VM, geen AM.) terwijl Exposito veel meer mogelijkheden heeft om bijvoorbeeld 2x AM en 1 CM maar bijv ook 2x CM en VM of 3x CM neer te zetten waardoor ik het aanvallender neer kan zetten. Ik heb Kroos93 als CM staan als een soort slot op de deur maar met James en Iniesta heb ik 2 AM die niet per se fysiek heel sterk zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door 1nsane op 11-02-2017 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlassie1980 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 23:07:
Waarom zijn de stadions in divisies en MyClub altijd half vol? Heeft dat met online performance te maken of moet ik gewoon hogere divisies halen zodat er meer publiek op af komt? Ziet er een beetje lame uit.

Kan me nog herinneren dat PES 5 op de PS2 bewust geen publiek had omdat dat slecht was voor de performance :')
:)

Je weet dat het maar een virtueel spel is hé. Zolang je maar plezier in het spelen hebt en alles soepel verloopt en er qua teams goed uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Jeuj, gisteren nog Modric er bij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Hebben meer mensen met ps4 de option file van PES world in gebruik? Na data pack 3 wilde ik vandaag ff potje 1 tegen 1 op de bank doen.
Zag dat veel gezichten niet meer worden weergegeven in opstelling en bijv Schalken is iedereen 40 qua stats...
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen.?

• 1nsane
Monda schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:14:
Hebben meer mensen met ps4 de option file van PES world in gebruik? Na data pack 3 wilde ik vandaag ff potje 1 tegen 1 op de bank doen.
Zag dat veel gezichten niet meer worden weergegeven in opstelling en bijv Schalken is iedereen 40 qua stats...
Geen idee, bij Schalke was het me ook al opgevallen. Verder nog niet maar in het spel zelf geen last van.

Gisteren ging ik ff online potjes spelen. Man wat een verschil in tegenstanders, speelde een potje tegen een gelijkwaardig team wat ik met 6-0 in de pan aan het hakken was, lag-quit 😡.. toen een potje tegen een minder team wat ik verloor maar mijn team leek wel met lood in de schoenen te spelen.

Ik merk wel dat als je een iets minder team hebt dat je qua spelinzet van de spelers in het voordeel bent, soort underdog voordeel?

Speelde namelijk daarna tegen een volledig maxed out team met TS3684!!! Ongelofelijk, die had echt alle beste spelers zelfs op de bank.. dus maakte me al op voor een afslachting maar ik zette hem 90 minuten lang het mes op de keel, uiteindelijk wel 3-3 en op pingels gewonnen maar de stats van hem logen er niet om.. rating van 830 ofzo en honderden online potjes gespeeld..

Ik vraag me trouwens wel af hoe die gasten in godsnaam aan zo'n team komen, ik heb al geluk gehad waardoor ik nu een all-black team heb met aardig wat sterren maar wat die gast had sloeg nergens meer op.. ook allemaal spelers op lvl 49 en 50...

• Harribo
Weet je ook hoe dat eens voelt :-)

Maar met zo'n team en zoveel potjes op 830 vind ik niet zo bijzonder.
Ik zat al tegen de 800 aan met mijn middelmatige team en lang niet zoveel potjes.
Maar ja Harribo is al meer dan een maand geband :-|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
Hij zat ook in divisie 1 volgens mij maar zoals ik al zei, ik won wel :-)

• RobertoBravo
Monda schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:14:
Live update wel uit staan?

• Monda
Nee aan. Maar dat ging constant goed voor datapack 3.0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Harribo schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:08:
Weet je ook hoe dat eens voelt :-)

Maar met zo'n team en zoveel potjes op 830 vind ik niet zo bijzonder.
Ik zat al tegen de 800 aan met mijn middelmatige team en lang niet zoveel potjes.
Maar ja Harribo is al meer dan een maand geband :-|
Waarom maak je dan geen ticket aan? Ik betwijfel dat ze die ban vanzelf weghalen.. of je begint opnieuw met een ander account natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
1nsane schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:46:
[...]

Waarom maak je dan geen ticket aan? Ik betwijfel dat ze die ban vanzelf weghalen.. of je begint opnieuw met een ander account natuurlijk
Heb ik al gedaan. Maar je krijgt helemaal geen toelichting, ook niet over hoe lang je geband bent. Op den duur kan ik wrs wel weer inloggen.
Speel nu fifa fut 17. Minder frustrerend in elk geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
Hoe bedoel je? Ze reageren namelijk wel altijd bij mij dan in elk geval :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
1nsane schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 20:41:
Hoe bedoel je? Ze reageren namelijk wel altijd bij mij dan in elk geval :-)
Ze reageren maar zonder enige vorm van uitleg en toelichting. Heb ik dus niets aan.
Bij mij dus ook ;-)

• Sjurm
http://www.pesfan.com/blo...he-legends-current-stars/:
This week’s campaign sees the FC Barcelona legends return with a few friends. Fellow Barca legends Ronald Koeman, Hirsto Stoichkov, Laurent Blanc, Demetrio Albertini, Lilian Thuram and Ludovic Giuly make their debuts in myClub along with 3 Liverpool FC legends – Michael Owen, Ian Rush and Robbie Fowler. There’s also a certain Argentinian legend in there too! And no, we aren’t talking about Messi!

In the agent this week are a total of 167 players. 86 of these are rated higher than 80. There’s a one time only guaranteed 80+ rated spin this week at the cost of 10,000 GP and when you’ve spun this there’s a 42% chance of landing a gold or black ball from the regular agent. This week is certainly a good time to splash some of the cash saved from last week’s login campaign!
Ziet er goed uit deze special agent. Hopen op een aanvallende versterking. Ronald Koeman zou ook niet verkeerd zijn (hij heeft dikke shooting stats, waaronder 97 schietkracht)

• 1nsane
Sjurm schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:25:
http://www.pesfan.com/blo...he-legends-current-stars/:

[...]

Ziet er goed uit deze special agent. Hopen op een aanvallende versterking. Ronald Koeman zou ook niet verkeerd zijn (hij heeft dikke shooting stats, waaronder 97 schietkracht)
Geef mij maar maradona, 97 op lvl30 en 100 op lvl45 ofzo en 101 op AM :9

• Sjurm
1nsane schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 18:07:
[...]

Geef mij maar maradona, 97 op lvl30 en 100 op lvl45 ofzo en 101 op AM :9
Ja idd, wat een rating :o

Nou, 9 agents aangetrokken, 3 keer zwart!
Helaas, Busquets, Mascherano en Puyol. Allemaal hele goede spelers, maar weer geen aanvallers.
Toch maar even wat GP sparen komende week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
Sjurm schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 19:05:
[...]

Ja idd, wat een rating :o

Nou, 9 agents aangetrokken, 3 keer zwart!
Helaas, Busquets, Mascherano en Puyol. Allemaal hele goede spelers, maar weer geen aanvallers.
Toch maar even wat GP sparen komende week.
Wel goeie pull opzich, Puyol had ik al, is wel een lekkere speler en Mascherano goeie mannetjesputter.

Ik deed 2x draaien, kreeg Frank de Boer en nog een of andere CV van 82. Vanavond maar even online potjes doen, niet de tally challenge want dan moet je geloof ik 3 potjes spelen en minimaal 4 punten verzamelen maar voor die andere twee krijg je voor 1 potje 30k gp, dat is wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Vandaag ff wat online potjes gedaan, dit was wel grappig, oke, na 28 min stond ik 3-0 voor :-) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kqEDl0l86bAB73gtN28ktY5b/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RoGJyHdJijfs6e7mlDd7PbFl/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NSugK55mw38RtiWK4Lm2b1VQ/thumb.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door 1nsane op 25-02-2017 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Kan me die quitter helemaal inleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Harribo schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 13:07:
Kan me die quitter helemaal inleven.
Mehh. Ik ga niet de verbinding verbreken hoor, ook niet als ik 3-0 achter sta. Des te meer motivatie om toch nog te winnen. Wel grappig, die gast was duidelijk gefrustreerd over de 3-0 achterstand.

Oh well, als hij dat nog een paar keer doet dan word hij gebanned net als jij, snap je nou waarom je dat dus niet moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Nee jij wint ook wel alles met zo'n team. Dat je een keer verliest zou ik ook op de koop toenemen.

Nee dat quitten moet je natuurlijk niet doen. Maar ik doe het ook maar niet weer.
Btw ik mag weer mee doen...2 maanden heeft de ban volgens mij geduurd. Maar ben nu druk in FIFA Fut 17 dus tja...
En ik vind (bijna) alles verliezen op een avond en een andere avond weer alles winnen staat me toch wat tegen. Dat gebeurt me in Fifa niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:49
Net voor het eerst PES online gespeeld, ik braaf Ajax nemen met de gedachte dat ik dan een tegenstander krijg van een zelfde niveau met een zelfde niveau ploeg. Loot ik een tegenstander die Barcelona neemt en bovendien veel meer reputatie heeft opgebouwd. Tot overmaat van ramp schiet ik heel vroeg in de wedstrijd op de lat en krijgt Younes(de enige man die ik in de spits kon plaatsen, Dolberg uit vorm) een rode prent voor een te late tackle. Resultaat: 3-0 afgedroogd :( ondanks meerdere 100% kansen die ik gewoon had af moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
q-enf0rcer.1 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:58:
Net voor het eerst PES online gespeeld, ik braaf Ajax nemen met de gedachte dat ik dan een tegenstander krijg van een zelfde niveau met een zelfde niveau ploeg. Loot ik een tegenstander die Barcelona neemt en bovendien veel meer reputatie heeft opgebouwd. Tot overmaat van ramp schiet ik heel vroeg in de wedstrijd op de lat en krijgt Younes(de enige man die ik in de spits kon plaatsen, Dolberg uit vorm) een rode prent voor een te late tackle. Resultaat: 3-0 afgedroogd :( ondanks meerdere 100% kansen die ik gewoon had af moeten maken.
Helaas gaat het voor PES niet vaak op dat je een team met hetzelfde niveau loot. Wat online betreft moet er nog wel wat verbeteren bij PES.

Trouwens vind ik het deze week heel gek dat Messi gerust weer een topvorm krijgt toegeschreven, terwijl hij vorige week echt als een natte krant speelde in de belangrijke wedstrijd tegen PSG. Geldt voor alle Barca spelers trouwens. Ik verdenk Konami er toch van een lichte Barca-bias te hebben (wat gezien de sponsoring niet heel gek is)
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste