Voor de Xbox-spelers: demo is live in US store.
Hopelijk vanavond ook in de EU, en anders morgen (dan heb ik een vrije dag!). Heb onlangs speciaal een Xbox One (S) gekocht voor PES 2017Anoniem: 156876 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:09:
Voor de Xbox-spelers: demo is live in US store.
[ Voor 8% gewijzigd door outlandos op 23-08-2016 08:40 ]
Dat wist ik toen nog niet. Maar ik prefereer de Xbox controller. Heb ook 1001 consoles gehad in mijn leven maar nooit een PS.Sluuz schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:40:
No offence, maar je had beter een PS4 kunnen kopen (vanwege de edit opties)...
Nu de demo uit is, wie heeft 'm al gespeeld? Ik ben erg benieuwd naar eerste indrukken.
Ondertussen lees ik deze review van WENB even aandachtig door: http://winningelevenblog.com/blog/gamescom-2016-pes-2017-preview/
Ondertussen lees ik deze review van WENB even aandachtig door: http://winningelevenblog.com/blog/gamescom-2016-pes-2017-preview/
PSN ID: robhoeben
Ik kan er nog weinig over vertellen eerlijk gezegd, pas 1 potje gespeeld voordat ik naar mijn werk moest.robhoeben schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:16:
Nu de demo uit is, wie heeft 'm al gespeeld? Ik ben erg benieuwd naar eerste indrukken.
Maar het voelde eigenlijk wel gewoon goed, balaannames waren heerlijk, de pace was goed.
Het voelde als vanouds.
Hier een doelpuntje van vanochtend. (superstar)
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Anoniem: 156876
Ben benieuwd hoe merkbaar de "Real Touch" is. Iemand die daar al wat over kan zeggen?
Verschil zie ik toch niet met de afstand tussen TV en bank. Tevens draait PES toch gewoon op 1080p op de Xone?Anoniem: 156876 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:55:
Veel games op 900p60 ipv 1080p60. Geeft wel aan welke je beter kan hebben...
Sinds 2016 draait hij ook in 1080p op Xbox One.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Nieuw Zealand?Anoniem: 156876 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:26:
Demo op PS4 is live in NZ!!!
Ja. Moest download wel vanaf webbrowser aanzetten, store op PS4 zag ik hem nog niet.
Ik wacht maar tot morgen. Heb nog een Hong Kong account van twee jaar terug, toen ik pes 2015 eerder wilde downloaden. Nog een account word me eigenlijk te gortig.Anoniem: 156876 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:43:
[...]
Ja. Moest download wel vanaf webbrowser aanzetten, store op PS4 zag ik hem nog niet.
Morgen hele dag vrij. Eerst lekker naar t strand. Dan gaat m'n vriendin naar een bbq en ben ik dus de hele avond alleen. Pes 2017 demo + Ajax kijken. Wordt een top avond (hoop ik)!
Ik zit in precies dezelfde situatie, op internet kan ik weinig vinden over de 360 versie, heeft er toevallig iemand iets van informatie hierover, mindere graphics en langere laadtijden snap ik.Joel22 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:53:
Ik kijk weer erg uit naar PES2017. (Sinds 2016 weer terug bij PES 😎.) Alleen ik speel nog op de xbox 360. Weet iemand of de gameplay veranderingen ook hiervoor doorgevoerd worden, of dat het meer een uiterlijke update is t.o.v. 2016? Kan hier geen info over vinden. Overstappen op een One vind ik nog niet nodig, maar mocht er gameplay technisch veel verschil zitten tussen de 360 en de One versie moet ik misschien toch maar over.
Op oudere consoles merkte ik dat op den duur de voetbalgames er nog wel voor uitgebracht werden, maar er geen echte gameplay verandering inzat.
Maar jaren geleden op de PS2 deed Konami op het laatste enkel nog een ander hoesje om de cd....
Voor mij zelfde planning! Hoop enorm met je mee!outlandos schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:06:
Morgen hele dag vrij. Eerst lekker naar t strand. Dan gaat m'n vriendin naar een bbq en ben ik dus de hele avond alleen. Pes 2017 demo + Ajax kijken. Wordt een top avond (hoop ik)!
PSN: Mondaatje
Hier nog een! Kennis van me zit daar in het stadion haha, ach, klaassen en co betalen de kaartjes. Heel die tent daar valt uit elkaar las ik hahaMonda schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:37:
[...]
Voor mij zelfde planning! Hoop enorm met je mee!
Adjust non olet, plerumque...
Ja dat dus. Ik ben benieuwd of iemand het weetdedennis81 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:27:
[...]
Ik zit in precies dezelfde situatie, op internet kan ik weinig vinden over de 360 versie, heeft er toevallig iemand iets van informatie hierover, mindere graphics en langere laadtijden snap ik.
Maar jaren geleden op de PS2 deed Konami op het laatste enkel nog een ander hoesje om de cd....
Demotje speelt wel aardig weg, twijfel sterk fifa of pes
.
Ik zie de demo staan, maar krijg een foutmelding als ik op demo druk... Anderen ook?
Yep.Monda schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:29:
Ik zie de demo staan, maar krijg een foutmelding als ik op demo druk... Anderen ook?
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Zie via browser dat het aanmelden voor de store niet lukt...
Komt de demo nu wel of niet naar de 360? Zie hem hier nog niet staan.
Anoniem: 406530
Inmiddels is het alweer een uur later, maar bij mij werkt het nu wel. Ik heb hem alvast als download aangezet, zodra de PS4 wordt aangeslingerd.Monda schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:29:
Werkt hier nu ook.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Demo voelt fijn aan zeg! Lastig lastig... Waar blijft de PES tegenhanger van profclubs 😑
[ Voor 4% gewijzigd door b.o.n.s op 24-08-2016 15:47 ]
Vind het altijd lekker spelen, maar wil zo graag dat ze ML nu eens onder handen nemen. Daardoor speel ik toch weer meer fifa in de loop van een 'seizoen'.
Vind echt heerlijk spelen! Ben erg enthousiast! Vooral tegen maatje net erg vermaakt.
Voorzetten zijn echt heerlijk en mooie luchtduels. Alles voelt soepel en de ballphysics voelt natuurlijk en echt aan.
Je kunt alleen volgens mij de formatie niet aanpassen (4-3-3/4-4-2 etc). Daarnaast lukte het me niet om spelers positioneel aan te passen / op te schuiven.
Voorzetten zijn echt heerlijk en mooie luchtduels. Alles voelt soepel en de ballphysics voelt natuurlijk en echt aan.
Je kunt alleen volgens mij de formatie niet aanpassen (4-3-3/4-4-2 etc). Daarnaast lukte het me niet om spelers positioneel aan te passen / op te schuiven.
Precies, dat laatste vind ik erg jammer. Ik heb bijna alles geprobeerd. Ben benieuwd of dit definitief is of in de uiteindelijke versie wel kan... Zou een stap achteruit zijn.
Inspireer en word geïnspireerd.
Tactiek is uitgeschakeld in de demo.
Ik kan die hele demo niet vinden op de PS4. Hebben meer mensen dit? Of heb ik even wat gemist. Ook in de browser versie van de psn-store staat alleen de PS3 versie bij mij. Is gewoon een Nederlands account.
Hij stond bij mij bij demo's bovenaan. Via app op tablet en dat is eigenlijk gewoon de website van de ps store.Arwintju schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:56:
Ik kan die hele demo niet vinden op de PS4. Hebben meer mensen dit? Of heb ik even wat gemist. Ook in de browser versie van de psn-store staat alleen de PS3 versie bij mij. Is gewoon een Nederlands account.
Wat betreft het spel:
Net twee potjes gespeeld en het speelt lekker. Wel weer wennen tov PES 2016. Eigenlijk moet ik het spel elk jaar weer opnieuw leren spelen.
Het is sowieso moeilijker om je tegenstander voorbij te komen, waardoor passen belangrijker wordt. Je draaft niet meer het halve veld over met de bal. Daarnaast merk je dat duels echt realistischer zijn, met name het contact. Dat geldt ook voor de bal.
Als je eenmaal wat passes aan elkaar rijgt, krijg je ook een lekker lopende aanval. Dan is een schot op doel ook een goeie climax.
Al met al weer iets dichter bij het echte voetbal.
het is inmiddels gelukt. Via de browser op mijn PC. Browser via mobiel werkte op de een of andere manier niet. Zo maar even proberen. Ik ben benieuwd!Framoes schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:04:
[...]
Hij stond bij mij bij demo's bovenaan. Via app op tablet en dat is eigenlijk gewoon de website van de ps store.
Wat betreft het spel:
Net twee potjes gespeeld en het speelt lekker. Wel weer wennen tov PES 2016. Eigenlijk moet ik het spel elk jaar weer opnieuw leren spelen.
Het is sowieso moeilijker om je tegenstander voorbij te komen, waardoor passen belangrijker wordt. Je draaft niet meer het halve veld over met de bal. Daarnaast merk je dat duels echt realistischer zijn, met name het contact. Dat geldt ook voor de bal.
Als je eenmaal wat passes aan elkaar rijgt, krijg je ook een lekker lopende aanval. Dan is een schot op doel ook een goeie climax.
Al met al weer iets dichter bij het echte voetbal.
Met de mobiele browser kan ik de demo sectie nooit vinden, haha.Arwintju schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:10:
[...]
het is inmiddels gelukt. Via de browser op mijn PC. Browser via mobiel werkte op de een of andere manier niet. Zo maar even proberen. Ik ben benieuwd!
Ja, dat zou mij definitief afscheid doen nemen van FIFA. Nu speel ik alleen maar FIFA vanwege de Pro-clubs mode. Voor de overige modes speel ik PES.b.o.n.s schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:47:
Demo voelt fijn aan zeg! Lastig lastig... Waar blijft de PES tegenhanger van profclubs 😑
En ook profclubs is minder aan het worden.. 80% van de tijd speel je tegen blauwe afro's die zich alleen maar kapot rennen en constant lopen te trucen in de 16. Spelen nog maar weinig echte potten voetbal, wat je dus wel in PES hebt...Hanterp schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:33:
[...]
Ja, dat zou mij definitief afscheid doen nemen van FIFA. Nu speel ik alleen maar FIFA vanwege de Pro-clubs mode. Voor de overige modes speel ik PES.
Maar multiplayer voetbal is gewoon onwijs tof! Dus blijft lastig.
Qua voetbal en presentatie is PES / Konami echt op de goede weg in iedergeval.
Al blijf ik de animaties nog steeds wat vreemd/clunky vinden.
Al met al Denk ik wel dat ik hem in huis ga halen.
Net een paar potjes Share Play gespeeld, ging een beetje stroef, soms stotterend, maar was wel te doen. Leuk om zo toch nog tegen anderen te spelen. Spel is wel fijner geworden. I like. 
EDIT:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-BsPF_a1eM8]
EDIT:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-BsPF_a1eM8]
[ Voor 15% gewijzigd door Excentriekegast op 24-08-2016 23:32 . Reden: Youtube filmpje toegevoegd. ]
Inspireer en word geïnspireerd.
Demo speelt erg lekker weg! Moet wel zeggen dat ik me mateloos irriteer aan de hoeveelheid cutscenes. Na elke actie (Zowel gefaald als geslaagd) volgt een cutscene. Prima te skippen alleen jammer dat de animatie die de cutscene beëindigd zo sloom is.
Ik ben zo onder de indruk dat ik het spel inmiddels officieel heb gepreordered.
Demo speelt heerlijk weg, cutscenes snel te skippen, al lijkt het laden soms wat te duren. Scheids laat gewoon aardig wat weer doorgaan, geen vrije trap elke 10 seconde, heb pas nu 2x vrije trap gehad.
Maar zit net die skillmoves te kijken, LT/LB dan beide sticks indrukken, 1998 is terug!
Alleen begin ik nu te zien waarom PES mij nooit zo veel meer trok dan FIFA, hoe verder de camera, hoe matiger het beeld. Het worden echt een fuzzy geheel van pixels, tot je replay ziet en alles is weer heerlijk gedetailleerd.
Maar zit net die skillmoves te kijken, LT/LB dan beide sticks indrukken, 1998 is terug!
Alleen begin ik nu te zien waarom PES mij nooit zo veel meer trok dan FIFA, hoe verder de camera, hoe matiger het beeld. Het worden echt een fuzzy geheel van pixels, tot je replay ziet en alles is weer heerlijk gedetailleerd.
[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 25-08-2016 09:38 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik heb de demo een aantal uurtjes op de xbox 360 kunnen spelen. Grafisch is het spel niet heel veel veranderd. Gameplay technisch toch de nodige veranderingen. Spel is iets trager. Verdedigers onderscheppen beter een pas. Aanname is nog wat belangrijker. Je passeert net iets minder makkelijk een mannetje. Scheids en keepers zijn prima.(alles gespeeld op superstar) Ik kan niet vergelijken met de One, maar ik vind de gameplay wel beter en ga hem halen. Enig idee of je een patch kan installeren zodat de competitie licenties ook weer juist zijn? Scheen dat dat niet kan op de One of 360?dedennis81 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:27:
[...]
Ik zit in precies dezelfde situatie, op internet kan ik weinig vinden over de 360 versie, heeft er toevallig iemand iets van informatie hierover, mindere graphics en langere laadtijden snap ik.
Door beperking van Microsoft is dat voor zover ik weet niet mogelijk.Joel22 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:33:
[...]
Ik heb de demo een aantal uurtjes op de xbox 360 kunnen spelen. Grafisch is het spel niet heel veel veranderd. Gameplay technisch toch de nodige veranderingen. Spel is iets trager. Verdedigers onderscheppen beter een pas. Aanname is nog wat belangrijker. Je passeert net iets minder makkelijk een mannetje. Scheids en keepers zijn prima.(alles gespeeld op superstar) Ik kan niet vergelijken met de One, maar ik vind de gameplay wel beter en ga hem halen. Enig idee of je een patch kan installeren zodat de competitie licenties ook weer juist zijn? Scheen dat dat niet kan op de One of 360?
Zo, dit lijkt inmiddels meer op echt voetbal dan FIFA. Was ik in de vorige versies nog niet helemaal overtuigd, in deze ben ik dat wel. Speelt lekker weg!
Wat ik alleen wel minder vond was het stadiongeluid. Het publiek is nauwelijks hoorbaar. Gaat dit nog gefixt worden?
Wat ik alleen wel minder vond was het stadiongeluid. Het publiek is nauwelijks hoorbaar. Gaat dit nog gefixt worden?
Volgens mij kan je inderdaad geen patch installeren op zowel one als 360.Joel22 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:33:
[...]
Ik heb de demo een aantal uurtjes op de xbox 360 kunnen spelen. Grafisch is het spel niet heel veel veranderd. Gameplay technisch toch de nodige veranderingen. Spel is iets trager. Verdedigers onderscheppen beter een pas. Aanname is nog wat belangrijker. Je passeert net iets minder makkelijk een mannetje. Scheids en keepers zijn prima.(alles gespeeld op superstar) Ik kan niet vergelijken met de One, maar ik vind de gameplay wel beter en ga hem halen. Enig idee of je een patch kan installeren zodat de competitie licenties ook weer juist zijn? Scheen dat dat niet kan op de One of 360?
Ok maar hij speelt dus anders, ik heb nu als laatste 2015.
Even afwachten of ook de ML is aangepakt op de 360.
Option Files werken alleen op de PlayStation en PC.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Het collision systeem is ook anders dan voorheen. Nu al twee penalty's tegen door vreemde botsingen. Eentje gelukkig gehouden.
Hoe langer ik speel, hoe leuker het wordt. Altijd even wennen in het begin.
Waarschijnlijk wel. Ze doen in de demo geen commentaar en lage kwaliteit geluid om de download klein te houden.RikN89 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:11:
Zo, dit lijkt inmiddels meer op echt voetbal dan FIFA. Was ik in de vorige versies nog niet helemaal overtuigd, in deze ben ik dat wel. Speelt lekker weg!
Dit samen met missen van pro clubs en de 'matige graphics op afstand', wacht ik toch nog even rustig af hoe fifa17 gaat worden. Misschien later voor carreer mode ofzo PES, online voor FIFA.Rivanov schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:28:
Option Files werken alleen op de PlayStation en PC.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik vind PES echt een spel voor op de bank. Dan ziet het er verweg ook prima uit, en dichtbij natuurlijk helemaal top. Ze hebben dit jaar trouwens wat aan de belichting veranderd, waardoor spelers er beter uit zien.
Met de nieuwe gameplay lijkt me Become a Legend ook wel geinig. Daarnaast heb je in Master League Online nu ook een market place. En de offline Master League is ook aangepakt. Kortom, ik verwacht weer heel wat besteedde uurtjes dit jaar.
Met de nieuwe gameplay lijkt me Become a Legend ook wel geinig. Daarnaast heb je in Master League Online nu ook een market place. En de offline Master League is ook aangepakt. Kortom, ik verwacht weer heel wat besteedde uurtjes dit jaar.

En dan gebeurd mij dit gister in de eerste speelronde van de demo...
Vernederend zoals Ajax maar dan door mijn vrienden van Arsenal
YouTube: PES 2017 Demo
Vernederend zoals Ajax maar dan door mijn vrienden van Arsenal
YouTube: PES 2017 Demo
Ah top. Vond het verder een verademing na al die jaren (verplicht) FIFA. Hopen dat ze ook de rest goed kunnen regelen (online etc).Framoes schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:38:
Het collision systeem is ook anders dan voorheen. Nu al twee penalty's tegen door vreemde botsingen. Eentje gelukkig gehouden.
[...]
Waarschijnlijk wel. Ze doen in de demo geen commentaar en lage kwaliteit geluid om de download klein te houden.
Gisteren ook een paar potjes gespeeld en als echte Fifa man moet ik zeggen dat vooral het passen veel beter is. Ik was vooral aan het stoeien met de knoppen omdat ik mijn Fifa instellingen gewend ben. Ik kon alleen niet nergens vinden hoe ik het anders kan instellen laat staan de layout van de knoppen wat doet wat. Als dat wel kan hoor ik het graag? Ik speel op de PS4.
Als je in het "select sides" menu zit kan je met vierkantje naar een menu waar je de button layout in kan stellen. Type 2 lijkt erg op Fifa maar custom kan je daar ook in stellen.homernt schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:45:
Gisteren ook een paar potjes gespeeld en als echte Fifa man moet ik zeggen dat vooral het passen veel beter is. Ik was vooral aan het stoeien met de knoppen omdat ik mijn Fifa instellingen gewend ben. Ik kon alleen niet nergens vinden hoe ik het anders kan instellen laat staan de layout van de knoppen wat doet wat. Als dat wel kan hoor ik het graag? Ik speel op de PS4.
PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel
Select Sides > Square > Type 2homernt schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:45:

Kan ik dan wel zelf toekennen of heb ik dan een layout die op de standard Fifa lijkt?
Die layout lijkt op Fifa (schieten / hoge pass omgedraaid is grootste verschil?). Maar je kan het ook nog aanpassen eventueel. Ben zelf daar niet zo'n fan van. Zelf speel ik PES en FIFA op de normale knoppen, moet je hooguit een half potje wennen. Maar als je dan met vrienden speelt hoef je niet de controller-instellingen weer om te gooien.homernt schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:54:
[...]
Kan ik dan wel zelf toekennen of heb ik dan een layout die op de standard Fifa lijkt?
Vooral dat vond ik vervelend wil ik schieten past hij nog een keer en inplaats van een standing takle een sliding takle dat blijft dus onveranderd.Anoniem: 156876 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:56:
[...]
Die layout lijkt op Fifa (schieten / hoge pass omgedraaid is grootste verschil?). Maar je kan het ook nog aanpassen eventueel. Ben zelf daar niet zo'n fan van. Zelf speel ik PES en FIFA op de normale knoppen, moet je hooguit een half potje wennen. Maar als je dan met vrienden speelt hoef je niet de controller-instellingen weer om te gooien.
Ben toch altijd een FIFA man geweest, maar moet eerlijk zeggen deze PES speelt echt lekker. Deze speel stijl doet me aan de oude voetbalgames denken.
Begin door demo toch wel te twijfelen of ik pes niet moet aanschaffen. Wordt denk ik dan beide
In een paar potjes pes demo maak ik doelpunten die ik in fifa tijden niet heb gemaakt.Het passing systeem is even een potje wennen maar daarna echt lekker, vooral de voorzetten van de zijkant is heerlijk.
Spel is lekker vlot, grafisch is fifa misschien verder maar vind gameplay toch belangrijker. De interface van PES is nog wel even wennen.
Maar wist niet hoe ik truckjes kon doen, maar zie net het filmpje dat je auto feint uit moet zetten ga dat nog is proberen vandaag. Vond al zo gek dat die rechter stick niets deed
Demo heeft mij zeer positief verrast, had ik niet verwacht
Begin door demo toch wel te twijfelen of ik pes niet moet aanschaffen. Wordt denk ik dan beide
In een paar potjes pes demo maak ik doelpunten die ik in fifa tijden niet heb gemaakt.Het passing systeem is even een potje wennen maar daarna echt lekker, vooral de voorzetten van de zijkant is heerlijk.
Spel is lekker vlot, grafisch is fifa misschien verder maar vind gameplay toch belangrijker. De interface van PES is nog wel even wennen.
Maar wist niet hoe ik truckjes kon doen, maar zie net het filmpje dat je auto feint uit moet zetten ga dat nog is proberen vandaag. Vond al zo gek dat die rechter stick niets deed
Demo heeft mij zeer positief verrast, had ik niet verwacht
Same here, ik had PES 2016 ook gekocht omdat ik altijd wou overschakelen. Zit hier ene uurtje demo te spelen en ik blijf maar rematchen. Het feit dat je altijd een manuele pass kan geven geeft voldoening wanneer het echt lukt.
Wat je in je gedachte hebt werkt & dit komt echt niet veel voor in FIFA..
Enigste minpunt is dat ik de career mode van FIFA meer "immersive" vindt.. Heb ik minder met PES games
Enigste minpunt is dat ik de career mode van FIFA meer "immersive" vindt.. Heb ik minder met PES games
Je kan wat meer met onderhandelingen etc in Fifa. Konami schijnt dit ook nu wat aangepakt te hebben zodat het ook net iets dieper is uitgewerkt in PES.jmignolet schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 17:28:
Same here, ik had PES 2016 ook gekocht omdat ik altijd wou overschakelen. Zit hier ene uurtje demo te spelen en ik blijf maar rematchen. Het feit dat je altijd een manuele pass kan geven geeft voldoening wanneer het echt lukt.
Wat mij zelf heel erg trekt aan een carriere is de hele sfeer van de Champions League en Europa League. Echt een pluspunt. Wanneer je eindelijk je kwalificeert na een lang seizoen en het seizoen dan eindelijk erin uitkomt en je loopt met je team het veld op en hoort de Champions League tune.. Heerlijk.
Verder vind ik deze PES heerlijk! Alles is zo in balans en alles wat in PES 2016 ontbrak hebben ze nu aangepakt.
Ik moet niet denken aan Fifa. Kom maar op 15 september.
Klopt, champions league & europa league is een grote pluspunt. Maar ik vind de menu's nog steeds een beetje ouderwets.Granaatappel schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:35:
[...]
Je kan wat meer met onderhandelingen etc in Fifa. Konami schijnt dit ook nu wat aangepakt te hebben zodat het ook net iets dieper is uitgewerkt in PES.
Wat mij zelf heel erg trekt aan een carriere is de hele sfeer van de Champions League en Europa League. Echt een pluspunt. Wanneer je eindelijk je kwalificeert na een lang seizoen en het seizoen dan eindelijk erin uitkomt en je loopt met je team het veld op en hoort de Champions League tune.. Heerlijk.
Ik heb liever de lelijke menu's van PES die gewoon snel reageren dan die trage bende van Fifa
PSN: Sluuz
Al enige tijd ben ik op zoek naar een antwoord op mijn vraag en hoop dat deze hier beantwoord kan worden.
Ik speel sinds jaren FIFA samen met een vriend hangend op de bank 2vs2 online.
Heeft PES 2017 ook eenzelfde gamemode. 2vs2 ranked?
Ik speel sinds jaren FIFA samen met een vriend hangend op de bank 2vs2 online.
Heeft PES 2017 ook eenzelfde gamemode. 2vs2 ranked?
Het speelt heerlijk maar echt elke aanname is perfect wat onrealistisch is. Spelers lijken op een soort rails te zitten. Er zijn niet echt duels, meer een soort botsing.
Tevens ben ik nogal een fan van en carrière modus. Liefst waarin je spelers kunt ontwikkelen en transfers kunt maken. Ben benieuwd of dit er een beetje in zit dit jaar. Vond de master league ontoereikend voorgaande jaren.
Tevens ben ik nogal een fan van en carrière modus. Liefst waarin je spelers kunt ontwikkelen en transfers kunt maken. Ben benieuwd of dit er een beetje in zit dit jaar. Vond de master league ontoereikend voorgaande jaren.
Wat me vooral opvalt is hoe Barcelona als partner wordt neergezet. Het ziet er allemaal zeer mooi en indrukwekkend uit. Het Barca lied voor de westrijd en de zicht op Camp Nou. Echt vet mooi gedaan, volgens mij komen ze ook met DLC om dit voor Borussia Dortmund en Liverpool te realiseren.
Aan de ene kant mooi, maar wel het gevolg dat FIFA niet meer over Camp Nou beschikt, je krijgt dus een soort versnippering.
Aan de ene kant mooi, maar wel het gevolg dat FIFA niet meer over Camp Nou beschikt, je krijgt dus een soort versnippering.
Ja en daar mag je EA voor bedanken...Vlassie1980 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:33:
Wat me vooral opvalt is hoe Barcelona als partner wordt neergezet. Het ziet er allemaal zeer mooi en indrukwekkend uit. Het Barca lied voor de westrijd en de zicht op Camp Nou. Echt vet mooi gedaan, volgens mij komen ze ook met DLC om dit voor Borussia Dortmund en Liverpool te realiseren.
Konami moet het wel via exclusieve deals doen omdat EA soms de rechten van hele leagues koopt.
EA heeft veel meer geld dan Konami dus dat zullen ze altijd winnen.
Ik denk dat Konami ook graag alle teams erin zou willen hebben, maarja EA.....
Dus ik denk dat je die versnippering 20 jaar geleden had moeten aankaarten.
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Maar Messi wel zonder tatoes. Gisterenavond nog wat wedstrijden gespeeld nadat ik gevonden had hoe je knoppen layout kon aanpassen. Het passen is fijn daar mag EA nog wel eens naar kijken maar verder vind FIFA wel beter/fijner hoe het noemen wil.Vlassie1980 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:33:
Speel jij een andere game ofzo?Robehr schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:17:
Het speelt heerlijk maar echt elke aanname is perfect wat onrealistisch is. Spelers lijken op een soort rails te zitten. Er zijn niet echt duels, meer een soort botsing.
Lang niet elke aanname is perfect. Misschien moet je eens een ander team dan Barca kiezen
Spelers zitten op een soort rails als je alleen maar de sprintknop ingedrukt houdt (dan gaat draaien wat moeizamer, logisch dus).
Verder is de Master League precies wat jij beschrijft. Je hebt een jeugdteam, je kan spelers kopen, je kan spelers trainen, ze worden na verloop van tijd beter (of slechter, afhankelijk van hun leeftijd etc.). Ben heel benieuwd wat je er ontoereikend aan vond...
Het probleem is ook dat veel minder spelers bij PES online spelen dan bij FIFA. Misschien dat Konami dat weerhoudt om een soort pro-clubs mode te implementeren.b.o.n.s schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:08:
[...]
En ook profclubs is minder aan het worden.. 80% van de tijd speel je tegen blauwe afro's die zich alleen maar kapot rennen en constant lopen te trucen in de 16. Spelen nog maar weinig echte potten voetbal, wat je dus wel in PES hebt...
Maar multiplayer voetbal is gewoon onwijs tof! Dus blijft lastig.
Maar ja, ik blijf hopen dat het er in komende versies opeens in zit
Helaas heeft deze strategie voor beide partijen consequenties.henkyyyyyyy schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:45:
[...]
Ja en daar mag je EA voor bedanken...
Konami moet het wel via exclusieve deals doen omdat EA soms de rechten van hele leagues koopt.
EA heeft veel meer geld dan Konami dus dat zullen ze altijd winnen.
Ik denk dat Konami ook graag alle teams erin zou willen hebben, maarja EA.....
Dus ik denk dat je die versnippering 20 jaar geleden had moeten aankaarten.
Ik speel gewoon het liefst met Sparta op het Kasteel en dan hoor ik ook nog eens graag de Sparta Marsch bij opkomst van de spelers, maar dat zal nog wel een tijdje duren dan
Demo voelde wel goed aan, het was echt zoeken om een goede pass te geven. Keeper houdt ook veel meer tegen lijkt het.
Ik heb idd alleen met barca en atleti gespeeld. Zal er eens op letten.Sluuz schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:54:
[...]
Speel jij een andere game ofzo?
Lang niet elke aanname is perfect. Misschien moet je eens een ander team dan Barca kiezen. Ook als je aanneemt met R2 ingedrukt, neemt hij de bal wel altijd goed aan (kan een FIFA gewoonte van je zijn) en verlies je wel wat snelheid.
Spelers zitten op een soort rails als je alleen maar de sprintknop ingedrukt houdt (dan gaat draaien wat moeizamer, logisch dus).
Verder is de Master League precies wat jij beschrijft. Je hebt een jeugdteam, je kan spelers kopen, je kan spelers trainen, ze worden na verloop van tijd beter (of slechter, afhankelijk van hun leeftijd etc.). Ben heel benieuwd wat je er ontoereikend aan vond...
Nee ook als ze normaal bewegen. Ziet er onnatuurlijk uit.
Nee vind ik niet. Vergelijk het eens met de carrière modus van FIFA. Is heel wat anders.
IMO het enige wat verschilt is dat er rond de Careermode in FIFA wat meer opsmuk zit. Nieuwsberichten enzo. Het is inderdaad wat uitgebreider, maar voor mij persoonlijk gaat er niets boven beginnen met de Espimassen en Castolo's van deze wereld (hoop dat ze terug zijn ipv die nieuwe gasten) en dan langzaam echte spelers aan te kopen.Robehr schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:57:
[...]
Ik heb idd alleen met barca en atleti gespeeld. Zal er eens op letten.
Nee ook als ze normaal bewegen. Ziet er onnatuurlijk uit.
Nee vind ik niet. Vergelijk het eens met de carrière modus van FIFA. Is heel wat anders.
Dat vind ik niks aan. Ik wil echte spelers en die ontwikkelen en scouten e.d.Sluuz schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:00:
[...]
IMO het enige wat verschilt is dat er rond de Careermode in FIFA wat meer opsmuk zit. Nieuwsberichten enzo. Het is inderdaad wat uitgebreider, maar voor mij persoonlijk gaat er niets boven beginnen met de Espimassen en Castolo's van deze wereld (hoop dat ze terug zijn ipv die nieuwe gasten) en dan langzaam echte spelers aan te kopen.
Vooral voor Konami. Tot vorig jaar hadden beide spellen La Liga, maar EA heeft dit jaar een exclusieve deal gesloten. Daar merken fifa spelers dus niks van, maar ze hebben Konami er wel mee. Triest dat het zo moet.Vlassie1980 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:32:
[...]
Helaas heeft deze strategie voor beide partijen consequenties.
Ik speel gewoon het liefst met Sparta op het Kasteel en dan hoor ik ook nog eens graag de Sparta Marsch bij opkomst van de spelers, maar dat zal nog wel een tijdje duren dan
Demo voelde wel goed aan, het was echt zoeken om een goede pass te geven. Keeper houdt ook veel meer tegen lijkt het.
Wat betreft het passen: het is zoeken, maar als je scoort uit een goeie steekpass is het extra lekker.
Dat kan ook. Je kan aan het begin van master league kiezen tussen de ML line up of het team van de club die je kiest.Robehr schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 18:54:
[...]
Dat vind ik niks aan. Ik wil echte spelers en die ontwikkelen en scouten e.d.
Weet ik. Ik heb voorgaande edities in m'n bezit. Bij FIFA kan je spelers met trainingen verbeteren. Een volwassen carrière modus met CL en EL daarin met FM invloeden lijkt me een usp. Daar kunnen ze FIFA zo hard op pakken. Als het zo lekker speelt en dat is goed voor elkaar dan koop ik ze niet meer allebei.Framoes schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 22:50:
[...]
Vooral voor Konami. Tot vorig jaar hadden beide spellen La Liga, maar EA heeft dit jaar een exclusieve deal gesloten. Daar merken fifa spelers dus niks van, maar ze hebben Konami er wel mee. Triest dat het zo moet.
Wat betreft het passen: het is zoeken, maar als je scoort uit een goeie steekpass is het extra lekker.
[...]
Dat kan ook. Je kan aan het begin van master league kiezen tussen de ML line up of het team van de club die je kiest.
Bij PES kan je naar mijn weten ook spelers trainen. Je hebt zelfs periodes waarin spelers ineens snel beter na een paar goeie wedstrijden. Een talent dat doorbreekt zeg maar.Robehr schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:06:
[...]
Weet ik. Ik heb voorgaande edities in m'n bezit. Bij FIFA kan je spelers met trainingen verbeteren. Een volwassen carrière modus met CL en EL daarin met FM invloeden lijkt me een usp. Daar kunnen ze FIFA zo hard op pakken. Als het zo lekker speelt en dat is goed voor elkaar dan koop ik ze niet meer allebei.
Overigens kan ML wel wat meer aankleding gebruiken.
Ja goede uitleg dit man. Alles wat je tot nu toe hebt gezegd, zit gewoon in de ML van PES.Robehr schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 18:54:
[...]
Dat vind ik niks aan. Ik wil echte spelers en die ontwikkelen en scouten e.d.
Lijkt een gevalletje "ik heb een voorkeur voor FIFA, maar moet alleen nog even verzinnen waarom".Sluuz schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 09:40:
[...]
Ja goede uitleg dit man. Alles wat je tot nu toe hebt gezegd, zit gewoon in de ML van PES.
Ik vind ML beter en uitgebreider dan de careermodus in FIFA. Grootste pluspunt van PES is dat het veel leuker is om tegen de AI te spelen.
Ik ga nog is een poging dit jaar & gaat voor PES gaan samen met FIFA ipv enkel voor FIFA te gaan.
Ik wil PES nog een kans geven
Ik wil PES nog een kans geven
Dat verzinnen wordt ieder jaar lastigerAnoniem: 156876 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 09:54:
[...]
Lijkt een gevalletje "ik heb een voorkeur voor FIFA, maar moet alleen nog even verzinnen waarom".
Zullen wel de licenties worden aangezien de rest bij FIFA toch echt minder is dan PES
Het hele licentie gebeuren begint trouwens steeds triestere vormen aan te nemen voor
de gamer. Het wachten is op het moment dat EA bepaalde grote competities of clubs
niet in hun spel kunnen hebben en dan heel heel heel misschien zien we ooit het licht.
Barcelona, Liverpool en Dortmund zijn fantastisch hoor maar wat is de meerwaarde
als nog grotere clubs uit dezelfde landen niet in het spel zitten. Wat heb je aan Dortmund
als "der FCB" niet in het spel zit. Zelfs Real Madrid, de grootste club ter wereld, zit dit jaar
niet gelicenseerd in PES.
Ik weet dat het ieder jaar weer gaat komen en toch doet ieder jaar weer mijn hart pijn
als het enige sportspel wat een beetje bij NBA 2K in de buurt komt door licenties
naar de achtergrond verdwijnt
Ho ho we hebben NHL nog 
Weet nog wel dat ik vroeger (tijdens FIFA 96) net zo lief Striker en het EK spel met Jack de Gelder speelde dus licenties doen me niet zo veel. En nu met de option files zijn die problemen toch al veel minder. Moet wel zeggen dat ik voetbal irl weinig volg dus zelfs al hebben ze de echte namen dan weet ik het vaak toch niet
(bij Striker kon je nog alles audiobestanden vervangen.. Hilarische effecten gaf dat
)
Is de Barcelona editie trouwens alleen een andere cover of zit er meer achter? De winkels zijn er niet echt duidelijk over.
Weet nog wel dat ik vroeger (tijdens FIFA 96) net zo lief Striker en het EK spel met Jack de Gelder speelde dus licenties doen me niet zo veel. En nu met de option files zijn die problemen toch al veel minder. Moet wel zeggen dat ik voetbal irl weinig volg dus zelfs al hebben ze de echte namen dan weet ik het vaak toch niet
Is de Barcelona editie trouwens alleen een andere cover of zit er meer achter? De winkels zijn er niet echt duidelijk over.
[ Voor 12% gewijzigd door Beakzz op 28-08-2016 01:47 ]
Goede serie maar zit veels te weinig ontwikkeling in de laatste jaren.
Ik heb de PS4 versie van NHL 16 binnen twee maanden verkocht
en ben weer NHL 2004 op de pc gaan spelen met deze mods:
http://z15.invisionfree.c...lt/index.php?showforum=17
Nee respect voor KONAMI dat ze het spel na een aantal slechte jaren
weer uit de slop hebben weten te halen. Daardoor vind ik het ook zo jammer
dat ze in een vicieuze cirkel zitten vanwege de licenties en 90% van
de gamers FIFA speelt en vooroordelen heeft tov PES.
Zin in PES 2017 maar heb niet echt geld om t te kopen
wachten tot ik geld heb, sinterklaas of verjaardag....

De laatste 2 dagen flink wat potjes gespeelt, op verschillende moeilijkheidsgraden. Ik denk dat ze daar nog wat aan moeten doen. Ik speelde op superstar met het slechtste team (qua defensie) tegen Barcelona (beste offensie). Het was vrij simpel om de nul te houden met een simpel truckje. Zodra de tegenstander de bal heeft druk zetten met vierkantje (medespeler) en zelf drukzetten met kruisje, terwijl je de sprint knop ingedrukt houd. Heel snel kan je op die manier de bal terugveroveren. Om zelf te scoren is wel vrij lastig, zeker met een minder goed team. Maar ik heb met dat truckje nog geen enkele wedstrijd verloren. En dat op superstar dus. Ik las op het WENB forum dat de moeilijkheidsgraad `professional` eigenlijk nog het beste is om op te spelen. (Meer uitleg daarover hier).
Ik ga vanavond nog eens proberen op professional om te kijken wat het verschil precies is.
Dit zijn echter geen game-breakers voor mij, want ik heb de game wel gewoon ge-preorderd dit weekend. Ben ook wel benieuwd wat ze verder met de ML hebben gedaan.
Ik ga vanavond nog eens proberen op professional om te kijken wat het verschil precies is.
Dit zijn echter geen game-breakers voor mij, want ik heb de game wel gewoon ge-preorderd dit weekend. Ben ook wel benieuwd wat ze verder met de ML hebben gedaan.
Op professional win ik met het slechtste team uit de demo vrij gemakkelijk van Barcelona. Niet met hele grote cijfers ofzo maar kom ook zeker niet in de problemen.robhoeben schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:06:
De laatste 2 dagen flink wat potjes gespeelt, op verschillende moeilijkheidsgraden. Ik denk dat ze daar nog wat aan moeten doen. Ik speelde op superstar met het slechtste team (qua defensie) tegen Barcelona (beste offensie). Het was vrij simpel om de nul te houden met een simpel truckje. Zodra de tegenstander de bal heeft druk zetten met vierkantje (medespeler) en zelf drukzetten met kruisje, terwijl je de sprint knop ingedrukt houd. Heel snel kan je op die manier de bal terugveroveren. Om zelf te scoren is wel vrij lastig, zeker met een minder goed team. Maar ik heb met dat truckje nog geen enkele wedstrijd verloren. En dat op superstar dus. Ik las op het WENB forum dat de moeilijkheidsgraad `professional` eigenlijk nog het beste is om op te spelen. (Meer uitleg daarover hier).
Op de een of andere manier voelen de keepers ook niet echt fantastisch. Het kan aan mij liggen maar ik vind ze vrij zwak met lage ballen. Zeker als deze vanuit een hoek geschoten worden gaan ze er vrijwel altijd in.
Het is ook veel te makkelijk ja. Na een pot of tien win ik met Boca simpel van Barca op het hoogste niveau. Ergerlijk is ook dat ik simpel 70% balbezit heb. Gaat natuurlijk nergens over met zo'n matig team tegen barca.
Was je nog van plan inhoudelijk te reageren op de vraag wat je dan precies aan de Master League mist wat er in FIFA blijkbaar wel in zit? Ben wel benieuwd eigenlijk.Robehr schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:42:
Het is ook veel te makkelijk ja. Na een pot of tien win ik met Boca simpel van Barca op het hoogste niveau. Ergerlijk is ook dat ik simpel 70% balbezit heb. Gaat natuurlijk nergens over met zo'n matig team tegen barca.
Dan zal ik eerst de volledige pes 17 moeten bezitten.Sluuz schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:11:
[...]
Was je nog van plan inhoudelijk te reageren op de vraag wat je dan precies aan de Master League mist wat er in FIFA blijkbaar wel in zit? Ben wel benieuwd eigenlijk.
Bij 16 vond ik het transfer systeem rommelig, onrealistisch. De spelers zijn bij FIFA nauwkeuriger gewaardeerd, qua potentie en vaardigheden. De vermoeidheid klopte van geen kant, met twee wedstrijden in de week moest je standaard een ander elftal opstellen bij een van de twee wedstrijden. Dan begin ik maar niet over het ontbreken van een hoop spelers. Het zelf kunnen bepalen welke spelers je wilt trainen dmv skill games.
[ Voor 4% gewijzigd door Robehr op 29-08-2016 13:24 ]
Ben ik ook wel benieuwd naar ja, kan er weinig over vinden.Beakzz schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 01:38:
En om nu voor een cover meer te gaan betalen...
Zie wel die toevoegingen als extra spelers en GP's etc. Maar dat zit denk ook bij de normale versie. Heel onduidelijk idd.JeroenV_ schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:42:
[...]
Ben ik ook wel benieuwd naar ja, kan er weinig over vinden.
En om nu voor een cover meer te gaan betalen...
Tja, wat versta je onder nauwkeuriger gewaardeerd? Ik vind het juist leuk dat je jonge talenten soms voor een prikkie kan oppikken en dat ze daarna ineens als een malle groeien in potentie (en dus ook in waarde). Grappig ook dat je die vermoeidheid aanhaalt, want juist FIFA heeft aangegeven dat in deel 17 de vermoeidheid realistischer wordt zodat je niet steeds spelers hoeft te wisselen. Ontbreken van spelers kan je via de edit mode rechttrekken (en dit jaar makkelijker dan vorig jaar) en het trainen van individuele spelers kan allang, alleen niet met van die flauwe skillgames.Robehr schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:23:
[...]
Dan zal ik eerst de volledige pes 17 moeten bezitten.
Bij 16 vond ik het transfer systeem rommelig, onrealistisch. De spelers zijn bij FIFA nauwkeuriger gewaardeerd, qua potentie en vaardigheden. De vermoeidheid klopte van geen kant, met twee wedstrijden in de week moest je standaard een ander elftal opstellen bij een van de twee wedstrijden. Dan begin ik maar niet over het ontbreken van een hoop spelers. Het zelf kunnen bepalen welke spelers je wilt trainen dmv skill games.
Zo zie je er is niet altijd een waarheid. Ik heb de demo nog verder gespeeld hoor en heb goals gemaakt dat ik stond te juichen in de kamer. Echt prachtige uitgespeelde aanvallen over veel schijven, hoge voorzet en omhaal in de kruising Giroud. Moet niet te vaak gebeuren natuurlijk.Sluuz schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:37:
[...]
Tja, wat versta je onder nauwkeuriger gewaardeerd? Ik vind het juist leuk dat je jonge talenten soms voor een prikkie kan oppikken en dat ze daarna ineens als een malle groeien in potentie (en dus ook in waarde). Grappig ook dat je die vermoeidheid aanhaalt, want juist FIFA heeft aangegeven dat in deel 17 de vermoeidheid realistischer wordt zodat je niet steeds spelers hoeft te wisselen. Ontbreken van spelers kan je via de edit mode rechttrekken (en dit jaar makkelijker dan vorig jaar) en het trainen van individuele spelers kan allang, alleen niet met van die flauwe skillgames.
Edit: terugschakelen naar FIFA 16 is echt vervelend. Wat een stroeve bedoeling.
[ Voor 4% gewijzigd door Robehr op 30-08-2016 15:19 ]
Ik heb het geprobeerd en op professional is het wel erg makkelijk ballen afpakken. Ook op de helft van de tegenstander kan je met wat druk zetten zo een counter opzetten. Het lukte mij telkens moeilijk om te winnen met Barca (tici taca ligt me niet), maar op professional win ik met 3-0.robhoeben schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:06:
Ik kan snap wel een beetje wat die gast bedoelt, maar vind het toch echt makkelijker op een lagere moeilijkheidsgraad.
Het is inderdaad makkelijker op een lagere moeilijkheidsgraad. Ze moeten misschien wat meer balans aanbrengen in de niveaus en zorgen dat superstar ook echt moeilijk is. Plus het verschil in de sterkte van de teams zou wat duidelijker mogen zijn wat mij betreft. Als je met een klein ploegje speelt moet je ook echt voelen dat ze het zwaar hebben, en zou je een sterke tegenstander niet zo makkelijk onder druk moeten kunnen zetten.
Om niet alleen maar negatief te doen ook wat positieve dingen die me zijn opgevallen t.o.v. PES2016:
+ Animaties zijn veel mooier geworden
+ Keepers zijn een stuk beter
+ Lange passes (voorzetten) voelen goed aan
+ Scheidsrechters zijn beter geworden
+ Computer maakt meer overtredingen tegen je
Om niet alleen maar negatief te doen ook wat positieve dingen die me zijn opgevallen t.o.v. PES2016:
[ Voor 26% gewijzigd door robhoeben op 31-08-2016 09:16 . Reden: Lijstje met positieve dingen :-) ]
Op superstar ben ik vooralsnog wel even zoet met de tegenstanders.robhoeben schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:09:
Het is inderdaad makkelijker op een lagere moeilijkheidsgraad. Ze moeten misschien wat meer balans aanbrengen in de niveaus en zorgen dat superstar ook echt moeilijk is. Plus het verschil in de sterkte van de teams zou wat duidelijker mogen zijn wat mij betreft. Als je met een klein ploegje speelt moet je ook echt voelen dat ze het zwaar hebben, en zou je een sterke tegenstander niet zo makkelijk onder druk moeten kunnen zetten.
Ben het met alle punten met je eens. Voorzetten zeilen echt voor het doel langs. Belangrijkste vind ik wel de scheids en overtredingen tegenstander. Bij PES16 is het soms 90 minuten perfecte tackles.
Ik hoop wel dat ze eindelijk iets doen aan hoe de AI reageert op tackles. Nu wipt de bal soms "toevallig" net omhoog als ik een sliding maak, draait een speler de bal weg en zijn enkel in de sliding of tikt de bal net even voor zich uit. De AI zo geprogrammeerd dat een sliding zo'n reactie triggert.
Voordeel is dat je het straks moeilijker kunt maken door wat hulpsystemen af te zetten.