Als het goed is kan iedereen een 1 stopper doen met één stint op ultrasofts en één stint op supersofts..MikeyMan schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:32:
Heeft ves nog een verse set softs over?
In de pits starten kost volgens mij meer tijd dan rustig vanaf de grid starten.
Het gaat vast en zeker een mooie race worden, heb er ondanks dat Max achteraan moet starten veel zin in. Hopelijk krijgen we regen
[ Voor 4% gewijzigd door Pierre op 28-05-2016 15:34 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Denk dat Max wel vanaf de grid start hoor, daar heeft die de kans om snel een paar auto's te pakken.
Yep, helemaal mee eens. Hopelijk laat Max nog iets zin morgen maar morgen ben ik voor winst RicciardoMartinspire schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:34:
Ik heb geen problemen met een race zonder regen. Laat Ricciardo maar deze race winnen...

Zou heel goed zijn voor het kampioenschap!D-Ed schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:36:
[...]
Yep, helemaal mee eens. Hopelijk laat Max nog iets zin morgen maar morgen ben ik voor winst Ricciardo
Precies, gewoon 2 in a row voor RBMartinspire schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:34:
Ik heb geen problemen met een race zonder regen. Laat Ricciardo maar deze race winnen...
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Ik denk niet dat RIC veel lol gaat hebben van zijn supersofts. Iedereen gaat denk ik weg op inters. RIC hoopt op droog weer in elk geval!
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Hier zijn de beelden voorafgaand aan de crash ook goed te zien: http://www.dumpert.nl/med...max_crasht_in_monaco.html
Inderdaad wel enorm veel vonken daaraan voorafgaand.
Inderdaad wel enorm veel vonken daaraan voorafgaand.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Lijkt me heel sterk. Dat betekent dus ongeveer 30 ronden op Ultrasoft en 47 ronden op Supersoft. Nee, da's toch echt teveel van het goede. Wat wel zou kunnen is 30 ronden op Supersoft en de rest op Soft. De Ultrasoft dus helemaal niet gebruiken. Nadeel is dan wel dat je langzamer bent dan de rest.n0pe schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:33:
[...]
Als het goed is kan iedereen een 1 stopper doen met één stint op ultrasofts en één stint op supersofts..
[ Voor 4% gewijzigd door friggler op 28-05-2016 15:45 ]
Is dit topic in het leven geroepen om de slowchat uit het algemene f1 topic te houden? Anyways, jammer van Max, kan altijd gebeuren natuurlijk, maar zoiets moet ie niet te vaak hebben natuurlijk. Vraag me eigenlijk ook wel af, als je zo vaak traint op de simulator of je dat niet wat gemakzuchtiger wordt omdat als je hem daar in de prak rijd je alleen maar op de resetknop hoefte te duwen.
Jongens, op Sky zien ze het mooi in. Max kan bewijzen als het gaat regenen dat hij van een andere kaliber is. Ze hebben het over Senna '82. 😀
SAI heeft toch een halve seconde op KVY gepakt.
En alleen de beide manors staan morgen op dezelfde rij...
En alleen de beide manors staan morgen op dezelfde rij...
En dan vanuit de pits starten. Volgens Giedo van der Garde mag je dan nog alles aanpassen aan de auto en dus kun je kiezen voor een regenafstelling.alwaysleft schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:45:
Jongens, op Sky zien ze het mooi in. Max kan bewijzen als het gaat regenen dat hij van een andere kaliber is. Ze hebben het over Senna '82. 😀
Ze moeten toch sowieso een doosje nieuwe onderdelen aan de auto van VES zetten.. ?friggler schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:46:
[...]
En dan vanuit de pits starten. Volgens Giedo van der Garde mag je dan nog alles aanpassen aan de auto en dus kun je kiezen voor een regenafstelling.
Jawel, maar dat betekent niet dat ze de rest dan ook zomaar mogen veranderen normaal gesproken. Ze mogen alleen de beschadigde delen vervangen en dat wordt gecontroleerd door de FIA. Als ze vanuit de pits starten hebben ze die beperking schijnbaar niet.nachtnet schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:47:
[...]
Ze moeten toch sowieso een doosje nieuwe onderdelen aan de auto van VES zetten.. ?
Hamilton beviel dat ook niet zo goed in China. Zeker in Monaco is starten vanuit de pits geen slecht idee.Fiber schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:30:
[...]
Maar dan weet je zeker dat je achteraan begint. Bij een goede start kun je er wellicht gelijk al twee of drie pakken.
Hopelijk kan hij morgen in een lekker chaotische race wat rechtzetten. Kom maar regen!
(stiekum wil hij gewoon het record van Watson evenaren.
Mooie quali met hoogtepunten en maar mindere momenten.
Jammer voor Verstappen. Net even teveel willen bewijzen. Vond dat ie ook al niet super stabiel uit de tunnel kwam. Maar geen herhaling gezien dus kan gewoon een indruk geweest zijn. Denk dat de auto ook niet super goed was afgesteld. Veel meer vonken dan andere wagens. Betekent toch iedere keer dat de auto net iets minder bestuurbaar is.
Kan starten vanop de grid om posities te winnen of starten vanuit de pit als er op gerekend wordt dat er problemen zullen in de eerste bocht. Op die manier kan je, door de pit exit te volgen, alle problemen netjes voorbij rijden.
Riciardo heeft het bijna perfecte rondje gereden. In de zwembad zone zat ik op het puntje van mijn stoel
Blij dat Hulkenberg eindelijk nog eens zijn talent heeft kunnen tonen.
Rossberg. Tja, gewoon. Niet speciaals, geen fouten gemaakt.
Vind het nog verrassend dat Hamilton nog een derde tijd heeft gereden. Kan me niet voorstellen dat het zo goed is voor de concentratie om terug geduwd te worden in je box. En dan een drietal opwarmronden voor zijn banden? Zal waarschijnlijk met verkeer te maken gehad hebben
Benieuwd wat het weer gaat doen morgen.
Jammer voor Verstappen. Net even teveel willen bewijzen. Vond dat ie ook al niet super stabiel uit de tunnel kwam. Maar geen herhaling gezien dus kan gewoon een indruk geweest zijn. Denk dat de auto ook niet super goed was afgesteld. Veel meer vonken dan andere wagens. Betekent toch iedere keer dat de auto net iets minder bestuurbaar is.
Kan starten vanop de grid om posities te winnen of starten vanuit de pit als er op gerekend wordt dat er problemen zullen in de eerste bocht. Op die manier kan je, door de pit exit te volgen, alle problemen netjes voorbij rijden.
Riciardo heeft het bijna perfecte rondje gereden. In de zwembad zone zat ik op het puntje van mijn stoel
Blij dat Hulkenberg eindelijk nog eens zijn talent heeft kunnen tonen.
Rossberg. Tja, gewoon. Niet speciaals, geen fouten gemaakt.
Vind het nog verrassend dat Hamilton nog een derde tijd heeft gereden. Kan me niet voorstellen dat het zo goed is voor de concentratie om terug geduwd te worden in je box. En dan een drietal opwarmronden voor zijn banden? Zal waarschijnlijk met verkeer te maken gehad hebben
Benieuwd wat het weer gaat doen morgen.
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Klopt hij start als hij vanaf de grid start op P21Roamor schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:49:
[...]
Hamilton beviel dat ook niet zo goed in China. Zeker in Monaco is starten vanuit de pits geen slecht idee.
Hopelijk kan hij morgen in een lekker chaotische race wat rechtzetten. Kom maar regen!
(stiekum wil hij gewoon het record van Watson evenaren.Hoewel hij voor Nasr start denk ik?)
Samsung Flip 7
Ik hoorde iemand zeggen dat het een probleem met zijn hybride systeem zou kunnen zijn, dat hij die eerste ronden het op moest laden.Kenhas schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:53:
...
En dan een drietal opwarmronden voor zijn banden? Zal waarschijnlijk met verkeer te maken gehad hebben
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Wat een superronde van Ricciardo zeg, echt een goede coureur. Jammer voor Max, wat ik wel vreemd vond was dat hij na afloop zei dat hij vroeg instuurde omdat hij niet had verwacht zoveel grip te hebben. Blijkbaar had die klapper in VT3 toch het nodige negatieve invloed in zijn kop.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Zou inderdaad zo maar kunnen.Snowhite0901 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:59:
[...]
Ik hoorde iemand zeggen dat het een probleem met zijn hybride systeem zou kunnen zijn, dat hij die eerste ronden het op moest laden.
Denk dat de timing van Ricciardo ook wel bewust gekozen was om op dat moment uit de pits te rijden in Q3. Beetje in het zich rijden om de concentratie beetje te verbreken. En dan opzij gaan net voor bult (waar rijders uitwijken voor die boomwortel onder het asfalt) waardoor hamilton keuze had tussen vol over de bult of vertragen. Mooi gedaan
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
misschien toch niet verwacht dat trackcondities zo snel zouden verbeteren?Lasmibalsingh schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 16:01:
Wat een superronde van Ricciardo zeg, echt een goede coureur. Jammer voor Max, wat ik wel vreemd vond was dat hij na afloop zei dat hij vroeg instuurde omdat hij niet had verwacht zoveel grip te hebben. Blijkbaar had die klapper in VT3 toch het nodige negatieve invloed in zijn kop.
voor de liefhebbers: post-Q interviews.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1sTnrKXYI1E]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=FtVBxDLbydo]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=8iL6wyHyvEI]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=g_YGatKnSy8]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-iS_goW07Ik]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=iyObkvBM928]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=R2MPYGLAwEg]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=luDeDfuajwQ]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Q6aUIq7Vl-c]
[Vimeo: https://vimeo.com/168458465]
Zo, die ric is wel snel. Ligt vast niet alleen aan zijn motor.
Zonde van ves, maar bij regen kan het inderdaad nog wel leuk worden. Ik had me al een beetje op het weekend verheugd: ves in F1 en kruijswijk in giro. Dat loopt toch wat anders...
Christian Horner na de kwalificatie
[YouTube: https://youtu.be/FtVBxDLbydo]
[YouTube: https://youtu.be/FtVBxDLbydo]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Bensimpel
Positieve meneer
Kan Ves nog 6e pakken morgen denken jullie?
Hopenlijk komt er geen giga crash waarin dan hij ook meegaat.
😆 - Denk ook eens om ;)
Morgen na de race RIC:
"The team gave me the wrong tactic again. I should have been the one to crash the car and start from the pits, not Max, I'm ahead in the standings. Now lets look forward to Canada, I hope we can both be on the podium there."
"The team gave me the wrong tactic again. I should have been the one to crash the car and start from the pits, not Max, I'm ahead in the standings. Now lets look forward to Canada, I hope we can both be on the podium there."
Wat denken jullie trouwens, gaan Kvyat en Sainz Max er (makkelijk) voorbij laten als dat nodig is? Of gaan ze toch laten zien dat het echte racers zijn?
Enerzijds lijkt het me dat ze RB niet echt tegen willen zitten, anderzijds kan ik me niet voorstellen dat ze de kans voorbij laten gaan om te laten zien dat ze toch wel degelijk racers zijn.
Enerzijds lijkt het me dat ze RB niet echt tegen willen zitten, anderzijds kan ik me niet voorstellen dat ze de kans voorbij laten gaan om te laten zien dat ze toch wel degelijk racers zijn.
Het lijkt mij heel sterk dat ze Max er zomaar voorbij laten (mocht het zich voordoen).Martinspire schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 16:36:
Wat denken jullie trouwens, gaan Kvyat en Sainz Max er (makkelijk) voorbij laten als dat nodig is? Of gaan ze toch laten zien dat het echte racers zijn?
Bensimpel
Positieve meneer
Denk dat Sainz max er wel langs laat gaan, kvyat probeert max er natuurlijk af te rijdenMartinspire schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 16:36:
😆 - Denk ook eens om ;)
Zelfs in het zelfde team mogen ze tegen elkaar racen en dan denk je dat ze een ander team er maar even voorbij laten ook al is dat het grote broertje ? Nee dat gaat niet gebeuren.Martinspire schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 16:36:
Smiling as the shit comes down...
als VES inderdaad na een halve race op plek 8 uitgekomen is en voorbij KVY en SAI zou kunnen.. Dan zal er waarschijnlijk niet heel lastig gedaan worden. Een ander verhaal wordt het als het tegen het einde van de race gaat lopen. Dan gaat het om punten en zal er door KVY en SAI tot de grens verdedigd worden.Martinspire schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 16:36:
Zou trouwens ook zomaar kunnen dat beiden of 1 van beiden ergens een foutje maakt en met een hoop splinters een gele vlag, VSC of SC veroorzaakt..
Ben benieuwd of Max zich snel mentaal herstelt. Ik ben nog bezig
.
Wel goed dat hij meteen zijn eigen fout toegaf; klaar ermee en vooruit kijken.
Wel goed dat hij meteen zijn eigen fout toegaf; klaar ermee en vooruit kijken.
Ik heb hem nu 8e gepooled. Ben benieuwd.Bensimpel schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 16:33:
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Alleen als het regent en Max met regenafstelling uit de pits vertrekt en iedereen elke lap een seconde pakt...Martinspire schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 16:36:
Anders blijven KVY en SAI gewoon vechten voor hun plek.
Werkelijk, die gaat wel even aan de kant? Volgens mij heb jij geen idee wie er vandaag de grootste glimlach op hun gezicht hadden staan na Q3?Bensimpel schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 16:38:
[...]
Denk dat Sainz max er wel langs laat gaan, kvyat probeert max er natuurlijk af te rijden
Testing, one, two ...
Red Bull geeft Max wederom vleugels...
Voorvleugels
Voorvleugels
You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman
Heeft Max zijn soft nog over?
Zo ja, droomscenario: droog starten. Iedereen gestopt voor nieuwe set behalve Max en een paar anderen die op soft rijden en langer door kunnen. Veel regen, Iedereen naar binnen voor inters/wets en vervolgens de race fenomenaal uitrijden.
Ik stop maar met dromen, balen dat dit net nu en net in Monaco moet gebeuren.
Zo ja, droomscenario: droog starten. Iedereen gestopt voor nieuwe set behalve Max en een paar anderen die op soft rijden en langer door kunnen. Veel regen, Iedereen naar binnen voor inters/wets en vervolgens de race fenomenaal uitrijden.
Ik stop maar met dromen, balen dat dit net nu en net in Monaco moet gebeuren.
[ Voor 181% gewijzigd door knol_02 op 28-05-2016 17:25 . Reden: Dacht verkeerde topic, maaar toch niet ]
Ah hell, mijn idee: Morgen een niet heel interessante race op Max-gebied.
Verder heb ik wel enorm zin om RIC bezig te zien tegen de Mercs en Ferrari's. RIC heeft de laatste races het vuur ook in zijn reet en die upgrade belooft toch wel wat! Een regenrace zou sowieso top zijn!
Verder heb ik wel enorm zin om RIC bezig te zien tegen de Mercs en Ferrari's. RIC heeft de laatste races het vuur ook in zijn reet en die upgrade belooft toch wel wat! Een regenrace zou sowieso top zijn!
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
HK is een stukje verderop hoor..daniellammers schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:16:
Red Bull geeft Max wederom vleugels...
Voorvleugels
Dit zo'n beetje, Max hopelijk nog de puntjes in, maar verwacht voorin (zonder max) aardig wat gevechtjes. Of het wordt een 1-2 Merc en nr 2 Merc gaat boeltje lekker ophouden.c0ne schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:24:
Ah hell, mijn idee: Morgen een niet heel interessante race op Max-gebied.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik verwacht morgen nog wel wat incidenten met een Hamilton die moet, Vettel die ook graag het wel open houdt en dus moet en wat Force India's en Torro Rosso's die zich willen bewijzen.
Gok dat Max wellicht bij een droge race maximaal op P8 kan uitkomen maar dan moeten er wel wat man uitvallen. Plus je moet een beetje het respect krijgen dat mensen niet vol blokken. Bij Schumacher verbaasde ik nr altijd dat iedereen zo makkelijk aan de kant ging
Gok dat Max wellicht bij een droge race maximaal op P8 kan uitkomen maar dan moeten er wel wat man uitvallen. Plus je moet een beetje het respect krijgen dat mensen niet vol blokken. Bij Schumacher verbaasde ik nr altijd dat iedereen zo makkelijk aan de kant ging
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Serieus ik heb echt ff zitten balen na die Q, het leek wel of Nederland de finale had verloren. Anti-cliMAX.. slechte grap
[ Voor 10% gewijzigd door Jackson6 op 28-05-2016 18:06 ]
Met behulp van een safety car halverwege de race missing wel.Bensimpel schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 16:33:
Ik zit nu nog steeds met een zware maag, dat gevoel gaat echt niet zomaar weg, ook vannacht niet. Ik wist het natuurlijk allang dat dit gevoel vroeg of laat wel weer zou gaan komen, tenslotte kan het niet altijd feest zijn als een mens heel reëel is. Morgen wordt het de dood of de gladiolen. Niet dat ie eerste gaat worden, maar Verstappen kennende gaat ie voor alles (en wordt het misschien helemaal niets). Maar ik heb altijd goede moed, tot het misgaat. Laten we samen duimen dat er morgen gewoon nog wat te genieten zal zijn, ook al gaat het misschien alleen om het halen van het laatste puntje. Ik heb een tweeslachtig gevoel, hopen op een droge start voor Ricciardo, hopen op nat voor Verstappen. Ik dans voor het laatsteJackson6 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 18:06:
Serieus ik heb echt ff zitten balen na die Q, het leek wel of Nederland de finale had verloren. Anti-cliMAX.. slechte grap
Testing, one, two ...
Kans op regen is zeker aanwezigTheBorg schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 18:12:
[...]
Met behulp van een safety car halverwege de race missing wel.

Een onderzoek naar Kyvat:
http://www.formula1.com/c...ualifying-floor-test.html
[Vimeo: https://vimeo.com/168465990] Waarom hebben wij niet een zender als SKY?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=7kE0ATFTazg] MOL en ROS door de bocht..
Straks de notebook en paddock pass zoeken..
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=7kE0ATFTazg] MOL en ROS door de bocht..
Straks de notebook en paddock pass zoeken..
http://www.motorsport.com...-red-bull-chassis-741449/
Pitlane start dus met een nieuw chassis. Wel handig als het regent.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
En een fail dus... Onduidelijk nog wat de consequenties gaan zijn.Exocet schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 18:40:
[ Voor 7% gewijzigd door ATS op 28-05-2016 19:10 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Verklaar je oneliner nader of is dit weer zo'n typische Kvyat bash...ATS schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 19:08:
[...]
En een fail dus... Onduidelijk nog wat de consequenties gaan zijn.
ok, er staat nu iets meer
[ Voor 8% gewijzigd door vhal op 28-05-2016 19:12 ]
duidelijk. Ik kwam/kom alleen hier even niet uit:Señor Sjon schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 19:02:
http://www.motorsport.com...-red-bull-chassis-741449/
Iemand die dit stukje kan verduidelijken?The car will be rebuilt around the spare tub overnight, and the team has been granted permission to re-scrutineer it on Sunday morning.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=rPi7aiKLL9Q]
Met O.a. RIC, ROS, HAM, VES, VET, SAI, ALO en HUL
[ Voor 9% gewijzigd door nachtnet op 28-05-2016 19:15 ]
scrutineer
ˌskruːtɪˈnɪə/Submit
noun
a person who examines or inspects something closely and thoroughly.
Testen en pielen dus denk ik
ˌskruːtɪˈnɪə/Submit
noun
a person who examines or inspects something closely and thoroughly.
Testen en pielen dus denk ik
Dat is een soort technische test waar je auto voor moet slagen, anders mag je de baan niet op. Gebeurt normaal gesproken denk ik na de kwalificatie, als ik het nieuws over Kvyat goed interpreteer.
[ Voor 35% gewijzigd door ArnevdS op 28-05-2016 19:19 ]
Ik zie net de reactie van max pas, erg professioneel gesproken. Maar wat blijft het jammer, toch denk ik dat het een spectaculaire race gaat worden, mede omdat de beide Mercs dit niet gewend zijn en dus volle bak gaan. Ik durf te voorspellen op een erg chaotische 1e bocht....of zou t meer hopen zijn 😋
Samsung Flip 7
Van Adam Cooper (Twitter):Exocet schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 18:40:
"No action against @Dany_Kvyat after the flexi floor investigation. As mentioned earlier he had hit a kerb"
Gebeurt zowel voor als na de kwalificatie, naast dat ze je na een sessie ook willekeurig eruit kunnen kiezenArnevdS schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 19:17:
Dat is een soort technische test waar je auto voor moet slagen, anders mag je de baan niet op. Gebeurt normaal gesproken denk ik na de kwalificatie, als ik het nieuws over Kvyat goed interpreteer.
[ Voor 34% gewijzigd door Ryur op 28-05-2016 19:37 ]
Dus Max start in de pitlane met het reserve chassis. Mooie optie om de auto eventueel op regenafstelling te zetten, of andere dingen aan te passen. Met een beetje geluk en chaos in de eerste bocht, kunnen er nog punten inzitten.
Stond net in een café de kwalificatie te volgen tussen de Engelsen. Veel Hamilton fans merkte ik wel. Maar ook Max zijn crash deed daar collectief pijn. Wel mooi te zien dat hij de schuld bij zichzelf zoekt. Wie eet wat hij kan laten zien nog.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik las overal dat er morgen miss regen komt, is dat nog steeds de laatste stand van zaken?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Zie hier, aardige kans : D-Ed in "[F1] Seizoen 2016-06 - GP van Monaco"Gynnad schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 20:17:
Ik las overal dat er morgen miss regen komt, is dat nog steeds de laatste stand van zaken?
Hoe is het reglement nou bij een regenrace? Hoeven ze dan niet verplicht banden te wisselen?
Kan Max mooi een nul-stopper maken met regenbanden terwijl de rest van het veld hun Q banden nog moet wisselen. Inhalen op die baan kan alleen Max dus dat wordt podium.
Kan Max mooi een nul-stopper maken met regenbanden terwijl de rest van het veld hun Q banden nog moet wisselen. Inhalen op die baan kan alleen Max dus dat wordt podium.
alles kan off-topic
Bij een regenrace vervalt het bandenreglement. Dit betekent ook dat iedereen op regenbanden mag/moet startenAnkona schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 20:33:
Hoe is het reglement nou bij een regenrace? Hoeven ze dan niet verplicht banden te wisselen?
[ Voor 6% gewijzigd door friggler op 28-05-2016 20:35 ]
Ter verduidelijking, wat dus ook inhoud dat er niet gestart hoeft te worden op de banden uit Q2. Dus de top 10 kan dan ook starten op de intermediates/full wets.friggler schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 20:34:
[...]
Bij een regenrace vervalt het bandenreglement. Dit betekent ook dat iedereen op regenbanden mag/moet starten
Erg leuk filmpje van Ricciardo en Verstappen op een boot: https://www.periscope.tv/w/1zqKVkRkogLGB
Als het morgen bij de start regent wordt er gestart achter de safety car.
Best teammate combo.Badeend schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 20:47:
Erg leuk filmpje van Ricciardo en Verstappen op een boot: https://www.periscope.tv/w/1zqKVkRkogLGB
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Balen heh van Max. Men, wat was ik er even zuur van. Wat een domper na een paar prima practice dagen. De laatste training natuurlijk wel het tikje tegen de muur. Morgen een wet race begrijp ik. Wie weet wat er allemaal gebeurd voor hem. De grappen vliegen om de oren overal en de vele one day fly F1 Max volgers zie ik al negatief doen op Facebook etc.
Misschien een klein positief dingetje.. gaan we inhaal acties zien van onze Max?
Misschien een klein positief dingetje.. gaan we inhaal acties zien van onze Max?
Leuk dat de teamverhouding goed is. Zo belangrijkBadeend schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 20:47:
Hoop wel dat Max gewoon zichzelf kan blijven, zal die ook wel doen. Als die maar niet popi-jopie in dit soort filmpjes gaat doen
Maar je ziet aan alles dat die baalt, echt sportman
Het is er trouwens nu al flink aan het waaien en flinke bewolking zo te zien....
[ Voor 9% gewijzigd door alwaysleft op 28-05-2016 21:09 ]
.. morgen gebeurt er bij de start een crash, verderop nog een paar crashes, safety car komt op de baan, goede pitstopstrategie .. en lang doorrijden op de banden, misschien een drup regen .. en Max komt als eerste over de streep! Wat doet dat voor zijn god_like status? 
Gewoon zomaar een ideetje
Gewoon zomaar een ideetje
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ik zie Verstappen morgen echt niet finishen. Past mooi bij die NL oefenwedstrijd van gisteren en de blunder van Kruiswijk. Dit is gewoon geen Nederlands weekend.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Wat zouden 'rake' cars zijn? Het heeft iets te maken met de downforce en hij noemt Redbull en Mclaren als voorbeeld.alwaysleft schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 21:37:
Peter Windsor over de dag van vandaag. Altijd interesting![]()
YouTube: Monaco GP: Daniel on pole! (1/2)
Wagens die hoog op de achterpoten staan en daardoor een beetje voorover hellen.Erapaz schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 22:08:
[...]
Wat zouden 'rake' cars zijn? Het heeft iets te maken met de downforce en hij noemt Redbull en Mclaren als voorbeeld.
Vind dat bij Red Bull soms best extreem.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Kans altijd. Vandaag in je eigen woonplaats waarschijnlijk ook. Maar dat is nog geen garantie dat er daadwerkelijk wat in die tijd gaat vallen. Alleen dat er een bui aan komt maar ze nog totaal niet weten hoe laat.
Kijk maar eens wat er vandaag aan percentages bij je eigen woonplaats stonden en wanneer er ook daadwerkelijk wat viel.
Bij red bull is het idd veel. Dit doen ze expres zodat ze ook meer speelruimte met de diffuser hebben.Rivanov schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 22:11:
Vind dat bij Red Bull soms best extreem.
De max hoogte van de diffuser wordt vanaf de bodem gemeten. Als je meer rake hebt, heb je dus meer cm onder je diffuser.
Btw .In 2017 krijgen ze ook meer ruimte voor de diffuser.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
€ 10.000,- per strekkende meter voor de normale boten. 
Bleekemolen ligt er ook met z'n jacht.
Bleekemolen ligt er ook met z'n jacht.
[ Voor 25% gewijzigd door Rivanov op 28-05-2016 22:55 ]
Als het morgen niet ergens tijdens de race ook maar een beetje nat op de baan is dan geloof ik geen enkele weersvoorspelling meer. Ik zie overal regen en onweersbuien de hele dag zo ongeveer.
Zoals ik al zei: vergelijk ze eens met de locale voorspellingen. Hoe vaak zit daar wel niet 50+ % regen en dan toch niks.Phusebox schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 22:55:
Als het morgen niet ergens tijdens de race ook maar een beetje nat op de baan is dan geloof ik geen enkele weersvoorspelling meer. Ik zie overal regen en onweersbuien de hele dag zo ongeveer.
Ja, Dat energy station is inderdaad enorm. maar kijk wat Red Bull er voor terug krijgt. TED filmt vandaag al er gerust 14 minuten tijdens zijn talk. Vrijwel alle andere programma's die iets met F1 doen komen daar ook delen van hun item opnemen. een van de beste marketingtools in de F1. Laat staan dat iedereen die iets voorstelt daar gezien wil worden. Goedkopere reclame krijg je bijna nergens.Martinspire schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 22:53:
[...]
Die RB energy station is echt HUGE. Wat moet dat ding daar wel niet kosten? Zowel qua opbouw zelf als het feit dat het in de haven ligt?
Dan staat er wel een bui of zoiets maar niet de hele dag voor elk uur onweersbuien of regen.Martinspire schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 22:58:
[...]
Zoals ik al zei: vergelijk ze eens met de locale voorspellingen. Hoe vaak zit daar wel niet 50+ % regen en dan toch niks.
Tuurlijk er is ook een kans dat niks valt. Maar de kans is groter dat er wel wat valt.
Klopt. Het chassis helt voorover bij een rake-car, het heeft een tweeledig effect. 1) meer oppervlakte voor luchtstroom over de vleugelonderdelen [downforce voor- en achtervleugel] en 2) de werking van de diffuser wordt versterkt doordat de achterkant omhoog staat [downforce achter].Erapaz schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 22:08:
[...]
Wat zouden 'rake' cars zijn? Het heeft iets te maken met de downforce en hij noemt Redbull en Mclaren als voorbeeld.
[ Voor 5% gewijzigd door Lasmibalsingh op 28-05-2016 23:40 ]
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
http://www.nu.nl/formule-...nen-vanuit-pitstraat.htmlMax Verstappen moet zondag in de Grand Prix van Monaco vanuit de pitstraat starten. De auto van de 18-jarige Limburger heeft een nieuw chassis gekregen, meldde zijn team zaterdag.
[ Voor 20% gewijzigd door Tommy The Cat op 28-05-2016 23:55 ]
Grappig dat je dat zegt, want precies dit gebeurde vandaag hier gewoon in NederlandPhusebox schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 22:55:
Het zou vandaag gaan onweren! Code geel!!!
... oh wacht, onweer gaat "opeens" via duitsland, morgen (zondag) gaat het echt onweren...
Iedere keer dat ik kijk schuift het wat drogere weer meer op, vanaf later in de namiddag, naar de starttijd vanaf 14:00 uur. Gisterenmorgen (zaterdag dus) zouden er op de racedag over de hele dag wel regen- en onweersbuien zijn, maar naarmate de zaterdag vorderde werd er ook steeds vroeger droger weer voorspeld, nu zelfs al vanaf 14:00 uur. Ik kan me Mexico nog herinneren, het zou zeker wel nat gaan worden. Schakelen ze over met beeld naar de wedstrijd, hartstikke zonnig, geen druppel gezien, ook niet al eerder wat water op de baan? Morgen net voor de race weten we het zeker. Misschien is de baan alleen maar zeiknat en krijgen we het spel van de natte naar droog weer banden. Ook vermakelijk om mee te maken. Monaco heeft water nodig, op de baan bedoel ik dan, om het extra vermakelijk te makenPhusebox schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 23:09:
[...]
Dan staat er wel een bui of zoiets maar niet de hele dag voor elk uur onweersbuien of regen.
Tuurlijk er is ook een kans dat niks valt. Maar de kans is groter dat er wel wat valt.
Testing, one, two ...
Als ik dit zo lees, is het (voor de verandering) nog wel een redelijke code-geel geweest: http://www.rtlnieuws.nl/b...eugdwedstrijd-35-gewondenbeste-spellen schreef op zondag 29 mei 2016 @ 00:02:
[...]
Grappig dat je dat zegt, want precies dit gebeurde vandaag hier gewoon in Nederland
Het zou vandaag gaan onweren! Code geel!!!
... oh wacht, onweer gaat "opeens" via duitsland, morgen (zondag) gaat het echt onweren...
Maar goed, zoals ik al zei: dat er een kans is, wil nog niet zeggen dat het valt. Het geeft alleen aan dat in die periode mogelijk regen valt en nog niet eens hoeveel. 70% kans op 1mm regen is nog niks.
[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 29-05-2016 00:20 ]
Ach nog een paar uurtjes wachten en dan gaan we het zien. Hopelijk krijgen we een mooie race met veel spectakel. Als RIC wint prima, maar liever geen optocht van start tot finish.
Hoe de race verder loopt zien we wel idd, zolang RIC maar wint. Ten eerste gun ik het hem wel en ten tweede gun ik het de Mercs niet
VES kan nog wel wat leuke dingen laten zien, gok ik, maar ik vrees dat er weinig tot geen punten te behalen zijn voor hem.
VES kan nog wel wat leuke dingen laten zien, gok ik, maar ik vrees dat er weinig tot geen punten te behalen zijn voor hem.
Waiting on the world to change
Volgens Weatherpro gewoon droge race zo te zien. 's Morgens regen, om 14.00 droog. We gaan het zien.
Het is er nu nat inderdaad, wat webcams bekeken. Diverse sites melden nog wel een redelijk kans op regen.
Tot en met 13 uur 90% kans op regen en er valt totaal een mm of 5 zeggen ze. Ideale situatie zou dat zijn. Natte baan bij de start en dan is de vraag wie gaat het eerst naar slicks...
Tot en met 13 uur 90% kans op regen en er valt totaal een mm of 5 zeggen ze. Ideale situatie zou dat zijn. Natte baan bij de start en dan is de vraag wie gaat het eerst naar slicks...
[ Voor 47% gewijzigd door Phusebox op 29-05-2016 07:20 ]
Louis Dekker meldt op Twitter dat het zeiknat is nu.
Een natte baan zonder regen is waarschijnlijk het beste waar we op kunnen hopen. Als het echt regent dan starten ze waarschijnlijk achter de safety car.
Ik ben benieuwd hoe Ric zijn start gaat verlopen ... Z'n proefstart gisteren was nou niet echt om over naar huis te schrijven.
Samsung Flip 7
Als je de europese buienradar bekijkt dan lijkt de regen rond 11:30 te stoppen. Maar tot die tijd lijkt het aardig hard te gaan.
Zie dat de porsche race om 9:45 begint, lijkt me wel aardig om te zien met de natte baan, wordt dat nog ergens uitgezonden?
Zie dat de porsche race om 9:45 begint, lijkt me wel aardig om te zien met de natte baan, wordt dat nog ergens uitgezonden?
[ Voor 33% gewijzigd door Malt007 op 29-05-2016 08:58 ]

Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1
Dit topic sluit dinsdag 31 mei. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1