Om eerlijk te zijn heb ik me afgelopen weken zitten verbazen hoeveel de kaarten van vorige twee generaties nog opbrengen, hier op V&A. Een dergelijk waardebehoud blijkt met m'n bier toch echt niet haalbaar!Blaat schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:11:
[...]
Elke hobby kost geld!
Mijn vriendin heeft zo goed als nooit bezwaren, maar als ze dat wel heeft dan zeg ik altijd maar dat dit beter is dan het geld wegzuipen in de kroeg.
UPDATE:tjallo schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:15:
Net de Asus ROG STRIX-GTX1060-O6G-GAMING besteld bij caseking.de waar hij op vooraad was voor €350,-, kijken hoelang het duurt voordat hij hier is en dan mijn eerste gpu ooit uittesten.
Melding van Caseking ontvangen dat daar de bestelling is afgerond, pakketje is aangemeld bij de UPS en de UPS zegt dat hij vrijdag geleverd word, we zullen zien een levertijd van 3 werkdagen uit Duitsland, niet slecht!
Ik kwam net een Gigabyte G1 OC 1070 tegen in de winkel, maar even opzij laten liggen voor de mij.. Even inlezen als het iets is..
2 augustus een evga 1080 sc besteld en vandaag binnen, ben helaas pas om 11 uur thuis
Dat kan beter hoor. Ik heb hem dinsdag rond 11.00 uur besteld, en hij werd vandaag (dus maar 2 dagen later) rond 11:00 uur door GLS bezorgd. Ook Caseking.tjallo schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:32:
[...]
UPDATE:
Melding van Caseking ontvangen dat daar de bestelling is afgerond, pakketje is aangemeld bij de UPS en de UPS zegt dat hij vrijdag geleverd word, we zullen zien een levertijd van 3 werkdagen uit Duitsland, niet slecht!
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
Verwijderd
Net shipping confirmation gehad van caseking (EVGA 1070 FTW). Hoop stiekem dat ik het nog voor het weekend mag ontvangen
duurt MEESTAL 2 dagen wanneer het pakket geregistreerd staat bij GLS(dus misschien zaterdag)Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:06:
Net shipping confirmation gehad van caseking (EVGA 1070 FTW). Hoop stiekem dat ik het nog voor het weekend mag ontvangen
Heeft iemand soms een idee of EVGA een GTX 1060-model gaat produceren met twee ventilators? Ik zit hier met een ATX-kast waar ik hun GTX 1060 in wil steken, maar om daar dan een videokaart met slechts één ventilator in te monteren is buitenproportioneel.
Om die reden heb ik gisteren mijn EVGA 1060 SC toch geannuleerd. Ik heb een grote kast, waarom dan zo een klein lullig kaartje kopen? Ook met maar een 6 pins aansluiting, en het verhaal van de medetweaker met een beperkte voeding, heb ik het idee dat deze kaart gemaakt is voor een mini systeem met niet al teveel power.fastandfourier schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:27:
Heeft iemand soms een idee of EVGA een GTX 1060-model gaat produceren met twee ventilators? Ik zit hier met een ATX-kast waar ik hun GTX 1060 in wil steken, maar om daar dan een videokaart met slechts één ventilator in te monteren is buitenproportioneel.
Ik heb een 650w voeding in mijn pc en redelijk grote kast, dus ik wacht maar op een 2-3 fan versie. Er staat overigens op hun website een mooi model met 2 fans, maar verder is daar niets over bekend, om welk model gaat het?
Ik denk overigens ook met het oog op doorverkopen in de toekomst, 2-3 fans meer indruk maakt op onwetende kopers. Je zou denken een kaart met meer fans, zal wel meer power hebben (wat dus niet perse zo hoeft te zijn)
Ja, er komen ook SSC en FTW modellen uit van EVGA met dual fans:fastandfourier schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:27:
http://www.evga.com/articles/01036/evga-geforce-gtx-1060/
Wanneer ze precies te koop zullen zijn, dat durf ik alleen niet te zeggen.
[ Voor 6% gewijzigd door Devil N op 04-08-2016 16:38 ]
Al bij al blijft het, mijns inziens, een aantrekkelijke kaart -- maar niet voor zijn uiterlijk. De prijs is relatief gezien laag, het kaartje overklokt goed, maar het ding wordt hoe dan ook geleverd met goede kloksnelheden. Maar goed, ik wacht wel tot de Pascalzeepbel gebarsten is alvorens mijn geld over de balk te smijten.Freshnub schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:35:
Om die reden heb ik gisteren mijn EVGA 1060 SC toch geannuleerd. Ik heb een grote kast, waarom dan zo een klein lullig kaartje kopen? Ook met maar een 6 pins aansluiting, en het verhaal van de medetweaker met een beperkte voeding, heb ik het idee dat deze kaart gemaakt is voor een mini systeem met niet al teveel power.
Ik heb een 650w voeding in mijn pc en redelijk grote kast, dus ik wacht maar op een 2-3 fan versie. Er staat overigens op hun website een mooi model met 2 fans, maar verder is daar niets over bekend, om welk model gaat het?
Ik denk overigens ook met het oog op doorverkopen in de toekomst, 2-3 fans meer indruk maakt op onwetende kopers. Je zou denken een kaart met meer fans, zal wel meer power hebben (wat dus niet perse zo hoeft te zijn)
Dank je wel voor de snelle reactie! Ik had de kaart niet bij de GTX 1060s zien staan op hun website. Zo zie je maar weer: de beste verstopplaats is recht voor iemands neus.Devil N schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:35:
Ja, er komen ook SSC en FTW modellen uit van EVGA met dual fans:
http://www.evga.com/articles/01036/evga-geforce-gtx-1060/
Wanneer ze precies te koop zullen zijn, dat durf ik niet te zeggen.
Ik heb zojuist de UPS track & trace gegevens van EVGA voor mijn GTX 1060 SC Gaming ontvangen.
Verwachte leverdatum: maandag 8 augustus.
Zijn er mensen die een Titan Pascal hebben besteld bij nvidia.nl en bericht hebben gekregen dat die verzonden is?
Ik heb alleen nog maar een orderbevestiging gehad. Ik vermoed dat ze de belofte van 1-3 dagen verzendtijd niet kunnen nakomen.
Ik heb alleen nog maar een orderbevestiging gehad. Ik vermoed dat ze de belofte van 1-3 dagen verzendtijd niet kunnen nakomen.
Niet op voorraad.
Maandag een Zotac GeForce GTX 1060 Mini besteld. Komt morgen binnen.
Ben benieuwd!
Ben benieuwd!
https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2
Ik heb op 25 juni 2016 bij Azerty de EVGA GTX 1080 FTW besteld samen met de onderdelen voor een nieuwe pc. 3 weken later zag ik dat alle onderdelen binnen waren en ze alleen nog op de kaart aan het wachten waren. Ik heb toen de order laten splitsen zodat ik in ieder geval al kon gaan bouwen.
Gister, 3 augustus 2016, nog geen kaart... order geannuleerd, besteld bij caseking.de, express UPS. Komt morgenmiddag binnen.
I mean... wordt er aan sommige bedrijven niet geleverd ofzo?
Gister, 3 augustus 2016, nog geen kaart... order geannuleerd, besteld bij caseking.de, express UPS. Komt morgenmiddag binnen.
I mean... wordt er aan sommige bedrijven niet geleverd ofzo?
Badass, E1310 aftikken voor die kaart.edward2 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:57:
Zijn er mensen die een Titan Pascal hebben besteld bij nvidia.nl en bericht hebben gekregen dat die verzonden is?
Geniet ervan, op 5k heb je het zeker wel nodig!
ps: Wat bedoel je eigenlijk met je ondertitel. "2016 en dx12, van 5K naar echte 1080P"
[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 04-08-2016 20:41 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
€2620Help!!!! schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 20:40:
[...]
Badass, E1310 aftikken voor die kaart.Game je ook nog echt veel of is het vooral ook de hobby?
Geniet ervan, op 5k heb je het zeker wel nodig!![]()
ps: Wat bedoel je eigenlijk met je ondertitel. "2016 en dx12, van 5K naar echte 1080P"
Ben vooral bezig games op te pimpen met custom shaders (reshade, enb etc.), UE4 demo' s, maar speel van tijd tot tijd ook wel even als alles naar mijn zin is gemod
Reshade en enb kunnen ook redelijk zwaar zijn door de inefficiëntere methode van de geïnjecteerde shaders, (SSAO/HBAO/SSGI, DOF, ambientlights)
Met deze 2 GPU's heb ik het laatste ontbrekende stukje power binnen om ook de zwaardere games smooth op 5K te draaien.
Die ondertitel was rant vanwege het gebrek aan multi GPU in dx12, waardoor 5K amper speelbaar was.
[ Voor 7% gewijzigd door edward2 op 04-08-2016 21:14 ]
Niet op voorraad.
^
Thx.
Cool hoor en geloof je gelijk als je zegt dat 5k met hoge IQ en tweaks er waanzinnig uit ziet
Ben zelf wel beetje afgestapt van SLI/CF en heb nu eigenlijk alleen nog single gpu maar kan me voorstellen dat je bij 5k de stap wel neemt.
Zit op 1440p en vind dat eigenlijk al behoorlijk mooi als je de IQ hoog opschroeft. Het zal nog wel een paar jaar duren voordat ik op 5k zit. Moet wel vet zijn om dat nu al te ervaren.
Dus enjoy!!
En vergeet dit niet (of heb je die al). Schijnt op 4 a 5k toch nog wel uit te maken.
Thx.
Cool hoor en geloof je gelijk als je zegt dat 5k met hoge IQ en tweaks er waanzinnig uit ziet

Ben zelf wel beetje afgestapt van SLI/CF en heb nu eigenlijk alleen nog single gpu maar kan me voorstellen dat je bij 5k de stap wel neemt.
Zit op 1440p en vind dat eigenlijk al behoorlijk mooi als je de IQ hoog opschroeft. Het zal nog wel een paar jaar duren voordat ik op 5k zit. Moet wel vet zijn om dat nu al te ervaren.
Dus enjoy!!
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Ja niet alleen minder aliasing, maar de textures "bevatten" ook (veel) meer detail, met name die verder vanuit je viewpoint dankzij 218 ppi.
Als ik op 4K gezeten had, dan was 1 Titan Pasc. genoeg geweest. Gelukkig kan je m.b.v. inspector handig veel nog niet voor SLI geschikte games met SLI draaien en elimineert een frameratecap de meeste lag met v-sync.
Ach, als je niks gezien hebt mis je niks, misschien maar beter ook
Ik heb toevallig deze week de SLI HB bridge binnen gekregen. Ik ben benieuwd of dat nog iets uitmaakt op deze res. Wat wel scheelde was PCiE 3.0 x8 vs x16, sommige games waren 50% sneller met x16 in deze res.! Ik heb een Z170X mobo met plx chip voor (surrogaat?) 2x16 PCiE3.0 en dat scheelde echt een flonke slok op een borrel.
Als ik op 4K gezeten had, dan was 1 Titan Pasc. genoeg geweest. Gelukkig kan je m.b.v. inspector handig veel nog niet voor SLI geschikte games met SLI draaien en elimineert een frameratecap de meeste lag met v-sync.
Ach, als je niks gezien hebt mis je niks, misschien maar beter ook
Ik heb toevallig deze week de SLI HB bridge binnen gekregen. Ik ben benieuwd of dat nog iets uitmaakt op deze res. Wat wel scheelde was PCiE 3.0 x8 vs x16, sommige games waren 50% sneller met x16 in deze res.! Ik heb een Z170X mobo met plx chip voor (surrogaat?) 2x16 PCiE3.0 en dat scheelde echt een flonke slok op een borrel.
Niet op voorraad.
Ik zit een 1080 te overwegen, maar ik vroeg mij af, zijn de prijzen en beschikbaarheid van de 1080 kaarten al weer beetje genormaliseerd? Ik had namelijk het idee dat de prijzen van de 1080 kaarten met de release ver boven de adviesprijs lagen.
Ik heb hem gisterochtend besteld... Gisteravond een orderbevestiging gekregen.. Verder nog niksedward2 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:57:
findmyorder.com --> Status van bestelling: Bestelling verwerken
[ Voor 6% gewijzigd door markklok op 05-08-2016 07:21 ]
Legion 7i i9 3080 32gb
Ik heb hem inmiddels ook besteld maar nog niks.markklok schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 07:19:
[...]
Ik heb hem gisterochtend besteld... Gisteravond een orderbevestiging gekregen.. Verder nog niks
findmyorder.com --> Status van bestelling: Bestelling verwerken
Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Verhalen op reddit word je ook niet blij van... In vorm van.. Site geeft aan dat er voorraad is terwijl ze pas de 9de weer kunnen leveren.Blaat schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 08:10:
[...]
Ik heb hem inmiddels ook besteld maar nog niks.
Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren.
Of dat ze zeggen dat hij pas de 9de binnenkomt er dan al gewoon is verstuurd

Ik hou gewoon m'n creditcard in de gaten.. Zodra het bedrag er echt af is (dus geen reservering meer) dan "zou" hij verstuurd moeten zijn
Legion 7i i9 3080 32gb
MSI GeForce GTX 1070 Gaming X, nog 2 op voorraad bij amazon voor €506
https://www.amazon.de/MSI...e-GTX-1070/dp/B01GRCYPE6/
https://www.amazon.de/MSI...e-GTX-1070/dp/B01GRCYPE6/
Droevig.markklok schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 08:12:
[...]
Verhalen op reddit word je ook niet blij van... In vorm van.. Site geeft aan dat er voorraad is terwijl ze pas de 9de weer kunnen leveren.
Of dat ze zeggen dat hij pas de 9de binnenkomt er dan al gewoon is verstuurd![]()
Ik hou gewoon m'n creditcard in de gaten.. Zodra het bedrag er echt af is (dus geen reservering meer) dan "zou" hij verstuurd moeten zijn
Nou ja gelukkig zit ik niet op hete kolen.
Mijn 1080 is nog niet verkocht en het waterblok voor de titan komt over 2 weken pas.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Ik dacht al zo iets. De kaarten gaan in Europa via Ierland, dus dat kan een paar dagen duren.markklok schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 08:12:
[...]
Verhalen op reddit word je ook niet blij van... In vorm van.. Site geeft aan dat er voorraad is terwijl ze pas de 9de weer kunnen leveren.
Of dat ze zeggen dat hij pas de 9de binnenkomt er dan al gewoon is verstuurd![]()
Bij mij is het wel van mijn PayPal account afgeschreven, maar kan niet zien of dat slechts een reservering is.
Niet op voorraad.
Als je paypal aan de bankrekening koppelt zonder tussenkomst van een creditcard kan je dat inderdaad niet terug zien. Misschien is dat bij jou het geval?edward2 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:21:
[...]
Ik dacht al zo iets. De kaarten gaan in Europa via Ierland, dus dat kan een paar dagen duren.
Bij mij is het wel van mijn PayPal account afgeschreven, maar kan niet zien of dat slechts een reservering is.
Vind het wel stom dat ze continu de status "Op voorraad" blijven aanhouden terwijl dat helemaal niet het geval is. En de 1-3 werkdagen is ook behoorlijk optimistisch lijkt het.
Ik lees op het forum van Nvidia dat er al meer mensen langer moeten wachten op hun bestelling dan in 1e instantie werd aangegeven.edward2 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:57:
Zit zelf nu nog in dubio: heb 2x 1080 FE in mijn PC maar draait op dual x8. Ben eigenlijk nieuwsgierig naar wat het verschil zou zijn met de huidige opstelling of 1x een TITAN X Pascal op x16 .
[ Voor 16% gewijzigd door VTec op 05-08-2016 12:08 ]
Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal
Lol ik werd net vanuit Ierland gebeld of ik mijn mailadres en bezorgadres even wilde bevestigen.
Blijkbaar vertrouwden ze mijn gegevens niet helemaal.
Moet je ook niet voornaam Blaat en achternaam Schaap invullen..dan krijg je dat,Blaat schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:01:
Lol ik werd net vanuit Ierland gebeld of ik mijn mailadres en bezorgadres even wilde bevestigen.
Krijg net een mail dat de zending is verzonden, eta is maandag 8-8. Ik moest wel via factuur-> findmyorder de track&trace volgen. Blijkbaar gaat het via Duitsland (UPS)
Niet op voorraad.
Maandag bij Afuture de ROG-STRIX-GTX1080-O8G-GAMING besteld.
Ze hadden een verwachte levertijd van 2 - 5 dagen er waren er 6 op voorraad bij de leverancier.
Via de telefoon konden ze me op woensdag vertellen dat ze een track en trace code hadden van de leverancier van de zending waar de kaart in zou zitten.
Verwachting was dat hij vrijdag (vandaag) binnen zou komen.
De kaart is nog niet binnen en ze verwachten hem nu maandag binnen te krijgen.
Kijk er enorm naar uit, pc al helemaal schoon gemaakt en klaar staan voor de nieuwe kaart maar moet nog even geduld hebben.
Afuture ROG-STRIX-GTX1080-O8G-GAMING verwachte levering 8 dagen na bestelling 7 als ik hem ophaal.
Ze hadden een verwachte levertijd van 2 - 5 dagen er waren er 6 op voorraad bij de leverancier.
Via de telefoon konden ze me op woensdag vertellen dat ze een track en trace code hadden van de leverancier van de zending waar de kaart in zou zitten.
Kijk er enorm naar uit, pc al helemaal schoon gemaakt en klaar staan voor de nieuwe kaart maar moet nog even geduld hebben.
Afuture ROG-STRIX-GTX1080-O8G-GAMING verwachte levering 8 dagen na bestelling 7 als ik hem ophaal.
Ik zie net op m'n UPS tracking pagina dat de verwachte leverdatum van mijn EVGA 1060 SC een dagje later is geworden: dinsdag 9 augustus. Het lijkt erop dat het bij EVGA even geduurd heeft voordat ze de kaart daadwerkelijk aan UPS overhandigd hebben. Jammer dat ik een dag langer moet wachten, maar in ieder geval is de kaart nu wel echt onderweg.
Ik zie hem niet meer op de website van Afuture staan. Ook komt Afuture niet meer voor op de prijsvergelijkers op Tweakers en Hardwareinfo bij dit model kaart (ROG-STRIX-GTX1080-O8G-GAMING)aapjeisbaas schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 19:04:
Maandag bij Afuture de ROG-STRIX-GTX1080-O8G-GAMING besteld.
Ik heb begin deze week nog een ROG-STRIX-GTX1080-A8G-GAMING uit voorraad gehaald bij een andere grote NL-winkel.
Was sowieso 100 euro goedkoper, komt met een lichte OC, en je kan toch zelf verder OC-en als je dat zou willen...
[ Voor 17% gewijzigd door bitshape op 05-08-2016 19:37 ]
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Afuture heeft weer een 1070 in geopende verpakking te koop voor 457,-
https://www.afuture.nl/pr...tx-1070-aero-oc-8gb-gddr5
Let op.. verpakking is open geweest.. grote kans dat je daar ongelukkig mee gaat zijn. (coil whine, defecten?)EdB19 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:03:
Afuture heeft weer een 1070 in geopende verpakking te koop voor 457,-
Ik heb zojuist de Palit Gamerock 1070 besteld bij Azerty, puur vanwege de goede berichten over de stille en zeer effectieve koeling
[ Voor 8% gewijzigd door TheDutchChef op 05-08-2016 22:58 ]
fyi de pricewatch: Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix 8GBTheDutchChef schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 22:57:
[...]
Let op.. verpakking is open geweest.. grote kans dat je daar ongelukkig mee gaat zijn. (coil whine, defecten?)
Ik heb zojuist de Palit Gamerock 1070 besteld bij Azerty, puur vanwege de goede berichten over de stille en zeer effectieve koeling
pricewatch: Palit GeForce GTX 1070 GameRock
en pricewatch: Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB zijn allemaal hetzelfde met een andere kleurtje
Jup, bewust voor de Gamerock gekozen vanwege m'n blauwe themaRaiderZ schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:18:
[...]
fyi de pricewatch: Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix 8GB
en pricewatch: Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB zijn allemaal hetzelfde met een andere kleurtje
Niet iedereen z'n smaak, maar met onderstaande componenten wel leuker dan de andere twee opties.
NZXT S340 Colour Edition Zwart/Blauw
https://tweakers.net/pric.../msi-z87-g41-pc-mate.html
ah, okay dacht dat je het misschien niet wist en alleen voor reviews keek naar die van gamerock.TheDutchChef schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:27:
[...]
Jup, bewust voor de Gamerock gekozen vanwege m'n blauwe thema
Niet iedereen z'n smaak, maar met onderstaande componenten wel leuker dan de andere twee opties.
NZXT S340 Colour Edition Zwart/Blauw
https://tweakers.net/pric.../msi-z87-g41-pc-mate.html
Veel plezier ermee de koeler is groot maar daar in tegen is ie zo koel!! (~65c op load met 30% fan)
Min of meer hetzelfde. GameRock heeft een iets betere heatsink, en een hogere power limit. Alleen interessant voor de overclockers dus. Heb er zelf ook een, erg tevreden over.RaiderZ schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:18:
[...]
fyi de pricewatch: Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix 8GB
heatsink zijn t zelfdeMitt3nz schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:41:
[...]
Min of meer hetzelfde. GameRock heeft een iets betere heatsink, en een hogere power limit. Alleen interessant voor de overclockers dus.
Nee, op de site van Palit staat dat de GameRock heatsink net een stukkie beter is dan de JetStream heatsink. Iets meer oppervlak. Of de Gainward Phoenix nou de GameRock of JetStream heatsink gebruikt weet ik niet.
Edit: GameRock heeft 22% meer oppervlak ten opzichte van hun vorige generatie heatsinks, JetStream 15%. Scheelt niet veel dus.
[ Voor 30% gewijzigd door Mitt3nz op 05-08-2016 23:44 ]
van de 3 blijkt de gainward het coolste te zijn met 67c en gamerock 70c, jetstream kan ik geen benchmarks vindenMitt3nz schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:42:
[...]
Nee, op de site van Palit staat dat de GameRock heatsink net een stukkie beter is dan de JetStream heatsink. Iets meer oppervlak. Of de Gainward Phoenix nou de GameRock of JetStream heatsink gebruikt weet ik niet.
Edit: GameRock heeft 22% meer oppervlak ten opzichte van hun vorige generatie heatsinks, JetStream 15%. Scheelt niet veel dus.
Op gelijke clocks? Link?
[ Voor 14% gewijzigd door Mitt3nz op 05-08-2016 23:57 ]
gamerock: https://nl.hardware.info/...aring-door-smokingcrop#r5
phoenix GLH versie met hogere clocks dan gamerock: http://webcache.googleuse...r&ei=Hg2lV5WFK4GIaPfMscgJ
phoenix GLH versie met hogere clocks dan gamerock: http://webcache.googleuse...r&ei=Hg2lV5WFK4GIaPfMscgJ
Twee verschillende reviews dus, niet te vergelijken.
Mandag haal ik mijn strix 1070 op.
Ben benieuwd, kom zelf van een hd7950 af.
Ben benieuwd, kom zelf van een hd7950 af.
Kan je niet zo vergelijken, kamer-temperatuur & airflow is volledig anders tussen reviews.RaiderZ schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 00:03:
gamerock: https://nl.hardware.info/...aring-door-smokingcrop#r5
Bij mijn review was het eerder een real world scenario waarbij je op een zomerse dag met een zo stil mogelijk systeem zit te gamen (lees: 24°C kamertemperatuur & casefans aan 450 rpm -> stil, maar ook lage airflow).
Daarnaast zeggen temperaturen in de automatische stand niet veel, je weet immers niet hoe luid hij daarbij is. Je kan zelf de fan op 100% instellen en zo aan 55°C gamen ofzo, maar dan heb je wel een vliegtuig naast je staan qua geluid.
Hardware.info heeft een betere test, maar is ook niet perfect. Ze zijn namelijk de clocks vergeten aanpassen met hun nieuwe test. Het beste zou zijn: testen op eenzelfde Mhz (bv 1900 voor GTX 1070) en op eenzelfde geluidsniveau en dat met dezelfde omgevingsfactoren.
Ik begrijp het echter wel waarom ze het niet doen, met die nieuwe Nvidia Boost 3.0 is het best moeilijk om een kaart op een specifiek Mhz te laten lopen bij een specifiek gekozen Fansnelheid. Time is money.
[ Voor 8% gewijzigd door SmokingCrop op 06-08-2016 09:48 ]
Zojuist de Palit GameRock 1070 in m'n kast gezet, wat een super kaart! Goede prestaties, stille koeling, GEEN coil whine en toevallig past het erg goed bij m'n blauwe thema.
Hopen dat de kaart het zo blijft doen, op naar het ervaringen topic
Hopen dat de kaart het zo blijft doen, op naar het ervaringen topic
De GameRock bevalt hier ook erg goed, post je overclock resultaten eens in het ervaringen-topic, ben benieuwd
Hmm de reservering op mijn creditcard voor de Titan XP is omgezet in debet.
Zou het dan toch gaan gebeuren?
Over levertijden en beschikbaarheid gesproken: kan er niet wat gedaan worden aan de vervuiling van de pricewatch met bodemprijzen die kennelijk alleen op eeuwigdurende pre-orders van toepassing zijn? Ik probeer een afweging te maken tussen de 1060 en 1070 op basis van prijs, prestatie en ruimte in mijn kast, en elke keer kom ik weer die ene webshop tegen die flink goedkoper is dan de rest maar niet kan leveren. Ik begin er een beetje genoeg van te krijgen.
Vraag me zelf ook af of die pre-orders wel iets opleveren. Ik zit zelf te wachten tot de Asus ROG STRIX-GTX1080-O8G weer in stock komt. Ben nu al 2,5 maand verder en ik zie geen verandering. Gaat deze kaart "ooit" nog ergens verkrijgbaar zijn.
Begin al te twijfelen om een andere kaart te kiezen..
"al te twijfelen"?Hasteplus schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 16:30:
Vraag me zelf ook af of die pre-orders wel iets opleveren. Ik zit zelf te wachten tot de Asus ROG STRIX-GTX1080-O8G weer in stock komt. Ben nu al 2,5 maand verder en ik zie geen verandering. Gaat deze kaart "ooit" nog ergens verkrijgbaar zijn.
Je bent wel heel erg geduldig, bedoel je
Heeft iemand de nieuwe Titan besteld? Ben benieuwd naar de levertijd in Nederland.
Ik heb de mijne vrijdagavond besteld.
Je bent de 4e in dit topic.rootoot schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 17:52:
Heeft iemand de nieuwe Titan besteld? Ben benieuwd naar de levertijd in Nederland.
Die van Edward komt maandag al binnen. Die heeft ze op launch day besteld.
Nou...toch maar een MSI GTX 1070 Aero OC besteld. (Heb een blower nodig ivm case). 454 bij Amazon. (Heeft iemand trouwens enig idee waarom de amazon listing 446 toont maar in de basket is het ineens 454? Het is niet de shipping cost).
Kaart komt komende week binnen. Ik heb een paar reviews gezien op o.a. newegg en de Aero lijkt wat beter/stiller te zijn dan de FE dus ik ben benieuwd.
Kaart komt komende week binnen. Ik heb een paar reviews gezien op o.a. newegg en de Aero lijkt wat beter/stiller te zijn dan de FE dus ik ben benieuwd.
Hier nog steeds op *gereserveerd*Blaat schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 11:35:
Hmm de reservering op mijn creditcard voor de Titan XP is omgezet in debet.

Welke dag had jij hem besteld ? (Ik donderdagochtend)
Is bij jou de status al veranderd of nog steeds:
Status van bestelling: Bestelling verwerken
Pakketverzending
Legion 7i i9 3080 32gb
Ik heb deze net binnen, vanavond inbouwen.Hasteplus schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 16:30:
Ik kan op de een of andere manier niet kijken naar mijn bestelstatus omdat mijn emailadres niet goed in hun database staat ofzo (terwijl ik wel gewoon de mails krijg?) dus ik heb daar even een ticket voor aangemaakt.markklok schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:53:
[...]
Hier nog steeds op *gereserveerd*![]()
Welke dag had jij hem besteld ? (Ik donderdagochtend)
Is bij jou de status al veranderd of nog steeds:
Status van bestelling: Bestelling verwerken
Pakketverzending
Ik heb de kaart vrijdagochtend besteld, later dan jij dus. Ik kan je alleen vertellen dat ik nog geen verzendbevestiging heb gezien.
Verwijderd
In de vs is de evga 1080 hybrid pre-orderbaar. De prijs is daar 730 dollar, dus hoeveel schatten jullie dat hij hier zal gaan kosten? Hij zal waarschijnlijk, zeker als je overgeclockte versies vergelijkt, beter presteren dan een seahawk (ek) x en aanzienlijk minder kosten, dus is dit zeker een interessante aib 1080!
Edit: na de prijzen van verschillende evga 1080 gpu's te hebben gezien van de vs en europa, schat ik dat de hybrid in evga's webshop ongeveer 780 euro gaat kosten. Dat is aanzienlijk minder dan de prijs van alles van een msi 1080 gaming x tot de 1080 seahawk (ek) x! Beste prijs/prestatie verhouding van alle 1080 gpu's? Ik denk van wel!
Edit: na de prijzen van verschillende evga 1080 gpu's te hebben gezien van de vs en europa, schat ik dat de hybrid in evga's webshop ongeveer 780 euro gaat kosten. Dat is aanzienlijk minder dan de prijs van alles van een msi 1080 gaming x tot de 1080 seahawk (ek) x! Beste prijs/prestatie verhouding van alle 1080 gpu's? Ik denk van wel!
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2016 11:59 ]
Ziet er uit als wederom een Corsair H55i of soortgelijke koeler? Ik denk niet dat EVGA deze zelf maakt, maar dat is puur een aanname. Wel een mooie oplossing natuurlijk. Los te koop voor 120 dollar zag ik.
Verwijderd
Ja, maar deze heeft standaard 2x8-pins voeding en is waarschijnlijk goedkoper dan een 1080+hybrid ombouwkit. Is best een goede deal voor een gpu die standaard hogere (turbo)kloksnelheden heeft dan een seahawk (ek) x, en hij kost 130+ euro minder dan msi 1080 hybrids (schatting)!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2016 12:09 ]
Niemand koopt een watergekoelde videokaart om vervolgens niet te gaan OC-en. De kans dat de Hybrid en de Seahawk X allebei gemiddeld genomen even hoog halen is erg groot. Je moet het alleen niet vergelijken met de Seahawk EK X, die is bedoeld voor mensen met een custom loop en een AIO cooler zal het daar nooit van winnen.Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:05:
Ja, maar deze heeft standaard 2x8-pins voeding en is waarschijnlijk goedkoper dan een 1080+hybrid ombouwkit. Is best een goede deal voor een gpu die standaard hogere (turbo)kloksnelheden heeft dan een seahawk (ek) x, en hij kost 130+ euro minder dan msi 1080 hybrids (schatting)!
Even een update over levertijd Asus ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING
Ik heb deze een week geleden besteld bij afuture. Maandag 1-8
Hij is vandaag bij afuture binnen gekomen.
Morgen leveren ze m'n bestelling bij mij af. Dinsdag 9-8
PS:
Ik raad iedereen aan om per mail of telefoon contact op te nemen met de leveranciers om de verwachte levertijd op te vragen.
Dit heeft mij een hoop wachten gescheeld.
PS:
Ik raad iedereen aan om per mail of telefoon contact op te nemen met de leveranciers om de verwachte levertijd op te vragen.
[ Voor 27% gewijzigd door aapjeisbaas op 08-08-2016 15:08 ]
Dus omdat je de winkel belde had je de kaart eerder?aapjeisbaas schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:06:
Even een update over levertijd Asus ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING
PS:
Ik heb op 3 aug. besteld, ze zijn nu binnen, helaas zit ik nog op m'n werkBlaat schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 20:47:
[...]
Je bent de 4e in dit topic.
Die van Edward komt maandag al binnen. Die heeft ze op launch day besteld.
Niet op voorraad.
Stiekem wel een beetje jaloers!edward2 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:33:
[...]
Ik heb op 3 aug. besteld, ze zijn nu binnen, helaas zit ik nog op m'n werk
Niet dat ik er wat aan zou hebben tot eind volgende week maar toch.
Dan komt het EK waterblok binnen...
Laat je ons wat OC resultaten zien?
Nee omdat je belt kun je kijken wie ze snel kan leverenSoeski schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:27:
[...]
Dus omdat je de winkel belde had je de kaart eerder?
Waar had je hem besteld dan?KillerAce_NL schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:24:
[...]
Ik heb deze net binnen, vanavond inbouwen.
Overigens op de site van Afuture staat niet in de lijst op het moment.
Via het werk eentje op kunnen pikken bij Scholten Awater.Hasteplus schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:42:
[...]
Waar had je hem besteld dan?
Overigens op de site van Afuture staat niet in de lijst op het moment.
Net uit de verpakking, wat een kaart zeg.
Verwijderd
Ow! Dat is dus waar die voor is! Die gaat zeker beter presteren, maar de seahawk x waarschijnlijk niet, omdat die, waarschijnlijk door de enkele 8-pins connector ipv twee connectors en de limieten die gesteld zijn in afterburner, overclocked minder goed presteert dan een gaming z 1080, welke minder goed hoort te koelen, dus is de evga hybrid 1080 hoogstwaarschijnlijk overclocked toch beter!Blaat schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:52:
[...]
Niemand koopt een watergekoelde videokaart om vervolgens niet te gaan OC-en. De kans dat de Hybrid en de Seahawk X allebei gemiddeld genomen even hoog halen is erg groot. Je moet het alleen niet vergelijken met de Seahawk EK X, die is bedoeld voor mensen met een custom loop en een AIO cooler zal het daar nooit van winnen.
Net even met Afuture gebeld maar de Asus ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING is hooguit 4x verkocht bij hun... daarnaast niet om aan te komen. En bij Scholten Awater zie ik hem niet terug op hun website op dit moment
Was het geen 8G die jullie binnen hebben gekregen?
Mijn Sea Hawk X overclocked beter nog dan mijn MSI Gaming X 8G. Die ene 8-pins zegt niet zoveel.Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 18:51:
[...]
Ow! Dat is dus waar die voor is! Die gaat zeker beter presteren, maar de seahawk x waarschijnlijk niet, omdat die, waarschijnlijk door de enkele 8-pins connector ipv twee connectors en de limieten die gesteld zijn in afterburner, overclocked minder goed presteert dan een gaming z 1080, welke minder goed hoort te koelen, dus is de evga hybrid 1080 hoogstwaarschijnlijk overclocked toch beter!
Heb even kort wat games gedraaid, ben geen typische benchmarker en al mijn games zijn gemod met reshade, maar over het algemeen heb ik 25-40% winst op 5K.Blaat schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:36:
[...]
Stiekem wel een beetje jaloers!
Met 105% power, +150/300 offset voor resp. core en mem en een aangepast fanprofiel zit ik globaal op 1900/5300mhz, ~1850 voor de zware goed in SLI belaste games en 1950mhz voor de wat lichtere.
Een paar games zijn echter nauwelijks sneller dan de 1080 SLI (o.a. The Division, GTA4-enb net 40 en 45 fps, Titan Maxwell was amper langzamer

Ik hou er op dit moment nog wat gemengde gedachten aan over, niet echt ontevreden, maar ik had over een grotere linie ~40% winst (tov 1080SLI) verwacht op 1900mhz met 5K en vooral 60 fps voor The Division, maar wie weet brengt een HB bridge nog daar nog wat verbetering in.
[ Voor 4% gewijzigd door edward2 op 09-08-2016 01:24 ]
Niet op voorraad.
Verwijderd
Is ook zo, maar met vergelijkbare koeling kan je waarschijnlijk net iets meer uit een evga hybrid persen dan een seahawk x. Overigens is een overgeklokte gaming z wel weer beter dan een overgeklokte seahawk x. Aangezien de evga hybrid twee voedingsspins meer heeft, en beter koelt door het hybride water-/lucht-koelsysteem, kun je met een vergelijkbare chip betere prestaties krijgen met een evga hybrid dan een gaming z. Prijs wordt waarschijnlijk ook een stuk lager dan die van een gaming x/gaming z/seahawk x. De prijs/prestatie-verhouding wordt dan ook erg gunstig!Soeski schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 00:47:
[...]
Mijn Sea Hawk X overclocked beter nog dan mijn MSI Gaming X 8G. Die ene 8-pins zegt niet zoveel.
Voordelen, en grootste verschillen tussen een seahawk x en evga hybrid:
-ietsjes hogere standaard kloksnelheden
-lagere prijs?
-extra 8-pins connector.
-betere ventilator op de behuizing zelf, wat koelprestaties iets verhoogt, en geluidsproductie vermindert.
De lagere prijs, mits je direct van evga koopt, want anders kan de prijs een stuk hoger liggen, is het grootste voordeel van een evga hybrid tov een seahawk x, maar zelfs als ze evenveel gaan kosten koop ik liever een evga hybrid dan een seahawk x, omdat de evga hybrid simpelweg net iets meer te bieden heeft, en er beter uit zou zien in mijn gekozen behuizing.
Meen ergens een test gelezen te hebben waaruit bleek dat die HB Bridge juist op hoge (4k+) resoluties verschil laat zien, dus daar lijkt inderdaad nog wel wat te halen.edward2 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 01:06:
[...]
Heb even kort wat games gedraaid, ben geen typische benchmarker en al mijn games zijn gemod met reshade, maar over het algemeen heb ik 25-40% winst op 5K.
Met 105% power, +150/300 offset voor resp. core en mem en een aangepast fanprofiel zit ik globaal op 1900/5300mhz, ~1850 voor de zware goed in SLI belaste games en 1950mhz voor de wat lichtere.
Een paar games zijn echter nauwelijks sneller dan de 1080 SLI (o.a. The Division, GTA4-enb net 40 en 45 fps, Titan Maxwell was amper langzamer)maar ik zit nog met een oudere SLI (led) bridge omdat ik zo slim was een 4 slots HB bridge te bestellen i.p.v. een 3-slots
, en ik vermoed dat ik hier tegen een bandbreedte wall aanloop, hetzij door de bridge, hetzij door geen echte 2 x16PCiE 3.0 (ik heb een PLX chippie om 2x16 te imiteren). In dat laatste geval moet ik ook nog een X99 mobo halen wil ik alles eruithalen. Gelukkig ken nog iemand met een X99 en deze 2 GPU's, dus dat kan ik nog vergelijken.
Ik hou er op dit moment nog wat gemengde gedachten aan over, niet echt ontevreden, maar ik had over een grotere linie ~40% winst (tov 1080SLI) verwacht op 1900mhz met 5K en vooral 60 fps voor The Division, maar wie weet brengt een HB bridge nog daar nog wat verbetering in.
https://www.techpowerup.c...orce_GTX_1080_SLI/23.html
Ook benieuwd of de X99 nog verschil uitmaakt.A single frame at 4K resolution is 32 MB (3840x2160x4 bytes per pixel). At 30 frames per second, that's 960 MB, which is just shy of the 1 GB/s bandwidth classic SLI provides. This means that SLI HB provides no benefit until you exceed that limit, which happens at higher resolutions, like 5K or 4K@120. However, even when bandwidth is exceeded, you will not run at reduced framerates; rather, you will see stuttering on the monitor: the second GPU sends its frame over the SLI bus, but it will arrive too late to be sent to the monitor because of bandwidth limitations - it has to wait its turn, which is two refreshes, which causes the frames to be displayed in the wrong order, something you see as stuttering.
[ Voor 20% gewijzigd door Help!!!! op 09-08-2016 09:46 ]
PC Specs
Ik ben zelf geen fan van pre-orders liever even een paar leveranciers contacten of ze een bepaalde kaart kunnen leverenen dan pas bestellen.Hasteplus schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 16:30:
Ze hadden er inderdaad maar een paar beschikbaar die van mij is nu onderweg met de bezorger.Hasteplus schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:31:
Net even met Afuture gebeld maar de Asus ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING is hooguit 4x verkocht bij hun... daarnaast niet om aan te komen. En bij Scholten Awater zie ik hem niet terug op hun website op dit momentWas het geen 8G die jullie binnen hebben gekregen?
hij is weer beschikbaar:
https://www.afuture.nl/pr...tcu-iii-gaming-8gb-gddr5x
Voorraad
Magazijn Afuture 2
Bij onze leverancier(s) 0
Wie wil moet opschieten denk ik
[ Voor 3% gewijzigd door aapjeisbaas op 09-08-2016 09:40 ]
Ik denk dat het allerlaatste dat je schrijft de enige echte reden isVerwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 01:59:
[...]
Is ook zo, maar met vergelijkbare koeling kan je waarschijnlijk net iets meer uit een evga hybrid persen dan een seahawk x. Overigens is een overgeklokte gaming z wel weer beter dan een overgeklokte seahawk x. Aangezien de evga hybrid twee voedingsspins meer heeft, en beter koelt door het hybride water-/lucht-koelsysteem, kun je met een vergelijkbare chip betere prestaties krijgen met een evga hybrid dan een gaming z. Prijs wordt waarschijnlijk ook een stuk lager dan die van een gaming x/gaming z/seahawk x. De prijs/prestatie-verhouding wordt dan ook erg gunstig!
Voordelen, en grootste verschillen tussen een seahawk x en evga hybrid:
-ietsjes hogere standaard kloksnelheden
-lagere prijs?
-extra 8-pins connector.
-betere ventilator op de behuizing zelf, wat koelprestaties iets verhoogt, en geluidsproductie vermindert.
De lagere prijs, mits je direct van evga koopt, want anders kan de prijs een stuk hoger liggen, is het grootste voordeel van een evga hybrid tov een seahawk x, maar zelfs als ze evenveel gaan kosten koop ik liever een evga hybrid dan een seahawk x, omdat de evga hybrid simpelweg net iets meer te bieden heeft, en er beter uit zou zien in mijn gekozen behuizing.
Standaard hogere clocksnelheden zijn niet interessant (mits je overclockt, wat nagenoeg iedereen doet). Dan kom je met alle kaarten op hetzelfde uit, binnen een marge van 1-2% misschien.
Prijs kan zeker een argument zijn, maar de Sea Hawk X is nu al "maar" € 609,-. Ik verwacht niet dat de Hybrid zoveel goedkoper gaat zijn. Overigens is de Hybrid natuurlijk een leuke term, maar hybride lucht- en waterkoeling is de Sea Hawk X ook. Die is ook erg stil in mijn kast nu; de "Foundation Edition"-fan die er op zit draait 30% tot 40% en is onhoorbaar, en dit bij full load. De Corsair fan heb ik afgeregeld op 750RPM maximaal en hoor ik dus ook nauwelijks. Ik ben dus erg tevreden over het geluid, of; het gebrek er aan
Die extra 8-pins connector zie ik dus geen voordelen in. Ik zie juist een voordeel in maar 1 connector; het is cleaner in mijn kast! Je ziet bijna geen snoeren; alleen de 4 slangen van de waterkoeling sets. Hoe minder snoeren hoe mooier. De betere ventilator kan ik me dus ook niet in vinden; misschien qua betrouwbaarheid op de lange duur? Ik heb wel vertrouwen in Corsair dus ook dat lijkt me geen issue.
Dat gezegd hebbende; het ziet er inderdaad wel mooi uit; de Hybrid. Ik ben ook benieuwd als iemand deze heeft wat er uit te persen is qua prestaties (snelheid en geluid).
Verwijderd
Ik had het over de 1080 versies. de 1070 hybrid wordt ongeveer 530 euro schat ik en heeft als enige verschil dat het een 1070 is ipv een 1080. Nog steeds een betere deal, dus, tenzij je maar een 8-pims connector wilt ipv twee. 8+6 was voor de 1070 logischer geweest, maar twee extra pins kan geen kwaad. Blijft wel een beetje veel voor een 1070, maarja.Soeski schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:42:
[...]
Ik denk dat het allerlaatste dat je schrijft de enige echte reden is
Standaard hogere clocksnelheden zijn niet interessant (mits je overclockt, wat nagenoeg iedereen doet). Dan kom je met alle kaarten op hetzelfde uit, binnen een marge van 1-2% misschien.
Prijs kan zeker een argument zijn, maar de Sea Hawk X is nu al "maar" € 609,-. Ik verwacht niet dat de Hybrid zoveel goedkoper gaat zijn. Overigens is de Hybrid natuurlijk een leuke term, maar hybride lucht- en waterkoeling is de Sea Hawk X ook. Die is ook erg stil in mijn kast nu; de "Foundation Edition"-fan die er op zit draait 30% tot 40% en is onhoorbaar, en dit bij full load. De Corsair fan heb ik afgeregeld op 750RPM maximaal en hoor ik dus ook nauwelijks. Ik ben dus erg tevreden over het geluid, of; het gebrek er aan![]()
Die extra 8-pins connector zie ik dus geen voordelen in. Ik zie juist een voordeel in maar 1 connector; het is cleaner in mijn kast! Je ziet bijna geen snoeren; alleen de 4 slangen van de waterkoeling sets. Hoe minder snoeren hoe mooier. De betere ventilator kan ik me dus ook niet in vinden; misschien qua betrouwbaarheid op de lange duur? Ik heb wel vertrouwen in Corsair dus ook dat lijkt me geen issue.
Dat gezegd hebbende; het ziet er inderdaad wel mooi uit; de Hybrid. Ik ben ook benieuwd als iemand deze heeft wat er uit te persen is qua prestaties (snelheid en geluid).
Gaan ze wel uitkomen in Nederland überhaupt? Of duurt dit gewoon nog even? Het blijft een bak geld ja, maar een custom closed loop setje er op zetten kost ook zeker 100 euro. Als het echt 530 zou worden, dan is dat best ok.Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:05:
[...]
Ik had het over de 1080 versies. de 1070 hybrid wordt ongeveer 530 euro schat ik en heeft als enige verschil dat het een 1070 is ipv een 1080. Nog steeds een betere deal, dus, tenzij je maar een 8-pims connector wilt ipv twee. 8+6 was voor de 1070 logischer geweest, maar twee extra pins kan geen kwaad. Blijft wel een beetje veel voor een 1070, maarja.
jee hij is binnen (Asus GeForce GTX 1080 - Strix DirectCU III Gaming - 8GB GDDR5X )
Paar uitpak plaatjes:
https://imgur.com/a/XpQjT
Damn wat is hij mega groot, eerste flagship kaart voor mij.
Kan niet wachten om hem vanavond uit te testen.
GTX 1080 
Hmm, was in de veronderstelling dat het zou zijn:
Asus ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING
Maar heb de:
Asus ROG STRIX-GTX1080-8G-GAMING
verschil:
O8G
Nominale snelheid videochip 1,759GHz
Maximale turboklokfrequentie 1,936GHz
8G
Nominale snelheid videochip 1,607GHz
Maximale turboklokfrequentie 1,733GHz
Valt vast wel op te schroeven, ik ga m'n best doen
Paar uitpak plaatjes:
https://imgur.com/a/XpQjT
Damn wat is hij mega groot, eerste flagship kaart voor mij.
Kan niet wachten om hem vanavond uit te testen.
Hmm, was in de veronderstelling dat het zou zijn:
Asus ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING
Maar heb de:
Asus ROG STRIX-GTX1080-8G-GAMING
verschil:
O8G
Nominale snelheid videochip 1,759GHz
Maximale turboklokfrequentie 1,936GHz
8G
Nominale snelheid videochip 1,607GHz
Maximale turboklokfrequentie 1,733GHz
Valt vast wel op te schroeven, ik ga m'n best doen

[ Voor 39% gewijzigd door aapjeisbaas op 09-08-2016 12:04 ]
Ja alleen nu nog een 3 slots bridge zien te vinden, die dingen zijn slecht leverbaar.Help!!!! schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:28:
[...]
Meen ergens een test gelezen te hebben waaruit bleek dat die HB Bridge juist op hoge (4k+) resoluties verschil laat zien, dus daar lijkt inderdaad nog wel wat te halen.
https://www.techpowerup.c...orce_GTX_1080_SLI/23.html
[...]
Ook benieuwd of de X99 nog verschil uitmaakt.
Niet op voorraad.
Mocht er iemand zitten te wachten op een 1080 sea hawk EK. CDROM-land zal er binnenkort 1 beschikbaar hebben ;-)
Hoop zoooo dat m'n Titan XP deze week binnenkomt
Hoop zoooo dat m'n Titan XP deze week binnenkomt
[ Voor 18% gewijzigd door markklok op 09-08-2016 11:50 ]
Legion 7i i9 3080 32gb
Het gaat dus inderdaad om de 8G versie die jullie beide hebben gekregenaapjeisbaas schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:36:
[...]
Ik ben zelf geen fan van pre-orders liever even een paar leveranciers contacten of ze een bepaalde kaart kunnen leverenen dan pas bestellen.
[...]
Ze hadden er inderdaad maar een paar beschikbaar die van mij is nu onderweg met de bezorger.
hij is weer beschikbaar:
https://www.afuture.nl/pr...tcu-iii-gaming-8gb-gddr5x
Voorraad
Magazijn Afuture 2
Bij onze leverancier(s) 0
Wie wil moet opschieten denk ik
Jep, net gesproken met afuture, ze konden wel meewerken met een omruil actie maar verwachten niet dat ze hem de komende 2 a 3 maanden kunnen leveren.Hasteplus schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:42:
[...]
Het gaat dus inderdaad om de 8G versie die jullie beide hebben gekregenDie is aardig goed leverbaar. Het gaat mij om de O8G versie
Ik laat het hierbij.
kom van een radeon 6670 dit is een enorme stap vooruit.
Lukt het niet via NVidia site ?edward2 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:41:
[...]
Ja alleen nu nog een 3 slots bridge zien te vinden, die dingen zijn slecht leverbaar.
http://www.geforce.com/hardware/10series/titan-x-pascal
Naast Buy Now zit knopje SLI en dan kan je vervolgens 3 way SLI HB bridge selecteren en kopen.
PC Specs
Zojuist de mijn Gainward GeForce GTX 1060, 6144 MB GDDR5 besteld bij casekings.de
. Daar was die op voorraad, zal hopelijk binnen een week er zijn. Ook maar een converter mee besteld voor displayport naar DVI. Blijft wel gek dat de kaart daar €20 goedkoper is dan in Nederland. Is daar een verklaring voor?
De UPS-man kwam zojuist aan de deur:

Vorige week woensdag besteld bij EVGA zelf, in het korte uurtje dat ze beschikbaar waren. Ik ga hem zo inbouwen in mijn mini-ITX kast en laat straks weer van mij horen in het ervaringen-topic.

Vorige week woensdag besteld bij EVGA zelf, in het korte uurtje dat ze beschikbaar waren. Ik ga hem zo inbouwen in mijn mini-ITX kast en laat straks weer van mij horen in het ervaringen-topic.
F5 F5 F5Blaat schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:36:
[...]
Stiekem wel een beetje jaloers!

Legion 7i i9 3080 32gb
Noppes.markklok schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:41:
[...]
F5 F5 F5hier nog niks nieuws... En bij u ?
Maar goed ik kan ook nog steeds niet bij mijn orderstatus. Zelfs het Indiase telefoonmiepje wat ik aan de lijn kreeg toen ik ze belde kon me niet helpen.
Als ik reddit er zo op nalees, moet je ook niet verbaasd zijn als de postbezorger opeens op de stoep staat met je kaart.
De verzendbevestigingen zijn soms super laat.
Ja elke dag is weer een verrassingBlaat schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:53:
[...]
Noppes.
Maar goed ik kan ook nog steeds niet bij mijn orderstatus. Zelfs het Indiase telefoonmiepje wat ik aan de lijn kreeg toen ik ze belde kon me niet helpen.
Als ik reddit er zo op nalees, moet je ook niet verbaasd zijn als de postbezorger opeens op de stoep staat met je kaart.
De verzendbevestigingen zijn soms super laat.

Legion 7i i9 3080 32gb
Nee, die verzenden niet naar de Eu, ik moet wachten totdat die op de NL'se site leverbaar is (nu alleen de 4 slots voorradig), of via de andere retailers.Help!!!! schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:58:
[...]
Lukt het niet via NVidia site ?
http://www.geforce.com/hardware/10series/titan-x-pascal
Naast Buy Now zit knopje SLI en dan kan je vervolgens 3 way SLI HB bridge selecteren en kopen.
Niet op voorraad.
markklok schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:01:
[...]
Ja elke dag is weer een verrassingof domper

Vooral die NVIDIA_SHIPPED_HEADER_TEXT doet het 'm.
Legion 7i i9 3080 32gb
Geeft hij bij jou al een e.t.a.?
Verwijderd
Ik heb het gevraagd, en er is geen officiële release datum voor europa, maar de komende 1-2 maanden moest makkelijk lukken. Ze zijn zelfs in de vs überhaupt nog niet leverbaar, maar ik hoop dat als ik direct na de release pre-order, ik best snel eentje binnen zal hebben.Soeski schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:09:
[...]
Gaan ze wel uitkomen in Nederland überhaupt? Of duurt dit gewoon nog even? Het blijft een bak geld ja, maar een custom closed loop setje er op zetten kost ook zeker 100 euro. Als het echt 530 zou worden, dan is dat best ok.
Neen.....
Nous n'avons pas d'information associée à ce numéro d'envoi. Veuillez vérifier votre numéro d'envoi sur votre lettre de transport
Gok pas na vannacht.... Dus dat zal hem morgen niet meer worden als hij uit Frankrijk moet komen
Legion 7i i9 3080 32gb
Gefeliciteerd. Ik was net te laat vorige week. Ik wilde er niet langer op wachten (vakantie is over een dikke week voorbij), dus ik heb vandaag een Asus gtx 1060 dual gehaald. Mijn huisleverancier om de spreekwoordelijke hoek had ze onverwacht op voorraad. EVGA heeft ondertussen zelfs geen auto notify meer voor de SC, en de levertijd bij caseking ging vandaag ook al van 12 naar 23 augustus.Devil N schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:38:
De UPS-man kwam zojuist aan de deur:
<jaloersmakende foto's EVGA 1060 SC>
Let op:
Dit is een topic over levertijden en beschikbaarheid. Wil je praten over prestaties e.d. zit je hier fout. Hiervoor is nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen. Wil je alle nieuwtjes volgen, ga dan naar [Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 56. Dit topic is puur om levertijden en beschikbaarheid te bespreken.
Dit is een topic over levertijden en beschikbaarheid. Wil je praten over prestaties e.d. zit je hier fout. Hiervoor is nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen. Wil je alle nieuwtjes volgen, ga dan naar [Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 56. Dit topic is puur om levertijden en beschikbaarheid te bespreken.