"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
Leuk! dit is bij mij in de buurt, ik hoop binnenkort even langs te komen.AW_Bos schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 15:12:
Primeurtje voor mijn dorp, ik heb de eerste labcache gemaakt die je langs diverse bezienswaardigheden leidt. Leuk om te doen, en net gelanceerd na een uurtje werk, en een uurtje voorwerk.
https://adventurelab.page.link/8vsh
Ik ben benieuwd hoe deze door andere ontvangen wordt.
Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.
Geocache: GC99M7J is na een anderhalve week weer geripped
Leuke locatie, veel leuke reacties gekregen, maar helaas zijn er blijkbaar spelbedervers die de cache jatten, ook al plak je deze vol met Geocache stickers en versier je het doosje met tape om het minder aantrekkelijker te maken.
Voorlopig maar gedisabled, en ik ga maar even wat nieuws bedenken....
[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 13-10-2021 13:46 ]
"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.
Een moeilijk te vinden cache dit keer........vooral voor de buitenstaanders.
Hopelijk blijft deze een lange tijd actief. Ik heb de cache nu even wat rust gegeven, en weiger hem voorlopig om hem op premium te zetten.
We gaan het zien....
[ Voor 25% gewijzigd door AW_Bos op 09-12-2021 14:56 ]
"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
Ik heb onlangs voor de decemberpuzzel (moeilijke puzzels!) van mijn werkgever een bijdrage gedaan in de vorm van een digitale escape room. Deze digitale escape room wil ik achteraf ook gaan gebruiken voor een van mijn geocaches, een mystery. Iemand zin om hem te playtesten en aan te geven hoe moeilijk je hem vond? Op basis van deze foto moet je het startpunt kunnen achterhalen.
Laat svp geen antwoorden/hints achter op dit (of andere) forums.
/f/image/Ow1OM1HqW55k3HHIFuhMDo8s.png?f=fotoalbum_large)
bvd
Joost
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Uiteindelijk 15 caches gedaan en op een paar mooie plekken geweest waar we mogelijk niet geweest zouden zijn als er geen cache had gelegen, dus wederom mede dankzij het geocachen weer een schitterend deel van de wereld gezien.
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Mooie foto.S913 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 18:52:
Aaaaand, we're back!Damn wat een schitterend land is IJsland en damn wat hebben ze relatief weinig caches ... Zooooooveel mooie stekjes. Verder veel earth caches en die word je op een gegeven moment ook wel zat.
Uiteindelijk 15 caches gedaan en op een paar mooie plekken geweest waar we mogelijk niet geweest zouden zijn als er geen cache had gelegen, dus wederom mede dankzij het geocachen weer een schitterend deel van de wereld gezien.
[Afbeelding]
Hoe heb dit aangepakt? Heb je de caches uitgezocht rondom jou roadtrip, of heb je de roadtrip aangepast aan de plekken waar de caches liggen?
Premium sorteren op favorieten?
Maar achteraf heb ik mijn GPS niet gebruikt. De reisafstanden zijn al best lang (en de dagen kort en koud), dat je niet onderweg veel stopt. Dus ik heb gewoon de plekken bezocht waar ik naar toe wilde en toen op mijn iPhone gekeken welke er in de buurt waren. Zeker met Earthcaches (waar er veel van zijn) werkt dat goed genoeg.
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Nintendo speler sinds '94.
Ojaa, een rondje met 5 opdrachten levert gelijk 5 punten op voor de geocaching account
Het is niet zo dat ik ze leuker vind dan gewone geoacaches, maar voor de afwisseling zijn ze wel welkom.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
Dat viel mij ook al op idd. Multicache zonder het "handwerk". De paar die ik gedaan heb hadden allemaal een mystery cache als extraatje dmv bonus getallen die je onderweg kreeg.segil schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:25:
Wie van jullie doet tegenwoordig adventure labs? Ik merk dat ik die nu leuker begint te vinden dan caches zoeken. Voordeel is dat je niet hoeft te gaan zoeken, graven, schoffelen, etcEn je maakt een leuk rondje met wat informatie over de omgeving. Ik ben fan!
Ojaa, een rondje met 5 opdrachten levert gelijk 5 punten op voor de geocaching account
Nintendo speler sinds '94.
- Aparte app
- Stats worden niet allemaal meegenomen in je profiel (cache telt niet als cache owned)
- Het meeste neppe vind ik idd dat 1 cache voor 5 caches telt omdat hij 5 waypoints heeft
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Normaal zijn die sets 400-500 euro, maar nu kwam ik deze set tegen. De prijs is natuurlijk echt laag, dus eigenlijk "too good to be true". Zijn er mensen met ervaringen met goedkope klimsets?
Ik ben een klimmer! Het setje is inderdaad wel heel goedkoop. Zeker als je weet dat enkel een grigri al 70 euro kost. Verder zou ik je toch aanraden om eerst eens te klimmen met iemand met ervaring. Ik heb ook al enkele keren iemand laten meeklimmen die er eerst heel enthousiast over waren, tot ze 1 meter boven de grond hingen.shadax schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:08:
ZIjn hier ook geoachers die wel eens een boom in klimmen? Ik heb wel eens een cache uit een boom gevist met een ladder, maar nog nooit echt in een boom geklommen. Er zijn wel cursssen om de basis te leren (oa hier), maar dan klim je in principe in 1 boom. Als je het vaker wilt doen, heb je toch een eigen klimset nodig.
Normaal zijn die sets 400-500 euro, maar nu kwam ik deze set tegen. De prijs is natuurlijk echt laag, dus eigenlijk "too good to be true". Zijn er mensen met ervaringen met goedkope klimsets?
[ Voor 11% gewijzigd door JorisV op 12-03-2022 20:30 ]
Chirps...JorisV schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:23:
Ik heb net een Samsung galaxy a52s telefoon gekocht, met volgens de specs Ant+. Die wil ik graag gebruiken om chirps te vinden, maar ik krijg het niet aan de gang. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik moest even zoeken....
https://geocachen.nl/chirp-geocaching/
[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 12-03-2022 20:25 ]
"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
Klopt dat je alleen maar zelf eentje kunt maken op uitnodiging? Ik heb nu al een aantal adventure gedaan, maar nog geen uitnodiging ontvangen om eentje aan te maken.AW_Bos schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:34:
Inderdaad leuk voor de afwisseling, of als je niet veel tijd hebt. Ikzelf heb ook een Adventure Lab in mijn dorp gestart.
Maat van me heeft inmiddels z'n 2e uitnodiging al ontvangen.
"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
Geen ervaring mee, maar c:geo linkt naar "chirpwolf" in hun "hulpprogramma's" sectieJorisV schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:23:
Ik heb net een Samsung galaxy a52s telefoon gekocht, met volgens de specs Ant+. Die wil ik graag gebruiken om chirps (https://www.gps.nl/geocaching/garmin_chirp.html) te vinden, maar ik krijg het niet aan de gang. Heeft iemand hier ervaring mee?
https://play.google.com/s...?id=de.wolffire.chirpwolf
Sometimes you need to plan for coincidence
Maar goed, ik gooi er binnenkort nog twee koetjes uit met de namen Dora en Bertha, dus we zullen zien waar die uitkomen.
Maar nu vroeg ik mij af:
- Wat doen jullie met inactieve trackables? Lekker onaangeroerd op je account laten staan met de hoop dat ze zich nog zullen melden?
- En zijn er goedkope manieren om aan de codes te komen? Ik heb nu bij de Geocaching-shop voor iets van 7,50 twee keer twee travelbugtags gekocht, maar zo'n code moet toch ook goedkoper te vinden zijn? Het gaat mij echt niet om het hele metalen plaatje, maar om de code om hem te activeren/registreren.
"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
Maar goed ik ben benieuwd of er ook goedkopere manieren zijn om een trackable code aan te schaffen.
[ Voor 43% gewijzigd door AW_Bos op 14-04-2022 10:39 ]
"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
Ik heb zelf een paar keer codes gekocht bij geocoins.biz. Ze zijn 3.50 of 3.75 p/stkAW_Bos schreef op woensdag 13 april 2022 @ 19:55:
- En zijn er goedkope manieren om aan de codes te komen? Ik heb nu bij de Geocaching-shop voor iets van 7,50 twee keer twee travelbugtags gekocht, maar zo'n code moet toch ook goedkoper te vinden zijn? Het gaat mij echt niet om het hele metalen plaatje, maar om de code om hem te activeren/registreren.
Niet veel goedkoper dan anders. Bij de Geocachingshop zijn ze, als ik mij niet vergis iets van 7,5 euro van twee stuks opeen dogtag.PeYote schreef op donderdag 14 april 2022 @ 17:10:
[...]
Ik heb zelf een paar keer codes gekocht bij geocoins.biz. Ze zijn 3.50 of 3.75 p/stk
"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
bij geocaching zelf kun je ze aanschaffen in een minimum order van 50 stuksAW_Bos schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:37:
Hij zegt dat de trackable er niet meer in zit... Bijzonder...![]()
Maar goed ik ben benieuwd of er ook goedkopere manieren zijn om een trackable code aan te schaffen.
kostte mij 75 USD, afgerond 70 euro.
70/50= 1.40 euro per stuk
het leuke is dan ook nog dat je zelf je prefix mag kiezen (1e 2 tekens)
je krijgt ze dan wel in een excel sheet, geen fysiek plaatje o.i.d. dat moet je dan zelf verzorgen.
[ Voor 17% gewijzigd door pc_freak1 op 15-04-2022 09:52 ]
Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.
Moet je daarvoor dan geen design aanleveren?pc_freak1 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 09:50:
[...]
bij geocaching zelf kun je ze aanschaffen in een minimum order van 50 stuks
kostte mij 75 USD, afgerond 70 euro.
70/50= 1.40 euro per stuk
het leuke is dan ook nog dat je zelf je prefix mag kiezen (1e 2 tekens)
je krijgt ze dan wel in een excel sheet, geen fysiek plaatje o.i.d. dat moet je dan zelf verzorgen.
ja dat klopt, maar daar worden geen hoge eisen aan gesteld hoor.
Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.
Echt weer zo een een mooie omgekeerde escaperoom waarvan je hoopt dat je deze vaker tegenkomt.
Zo'n schuurtje met wat code sloten, en wat puzzels om bij het logboek te kunnen komen.
Ik wil hier meer van
[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 16-05-2022 23:22 ]
"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
zie: https://geocaching.fandom.com/wiki/Virtual_cacheAW_Bos schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:07:
Ik zag dat er in het nabijgelegen Kamerik een Virtual Cache ligt. Nu zag ik dat deze legacy zijn, en dat je tegenwoordig geen nieuwe Virtual Caches kan aanmaken. Weet iemand de reden daarvan?
Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.
Zonde, want zoiets heeft toch wel wat leuks en interactiefs..
"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
Idem voor Letterboxes, oorspronkelijk een soort voorloper van de multi, alleen dan met een fysieke stempel in de eindcache waar je zelf iets mee kon loggen (ik bijv. mijn logboek met geocaching aantekeningen). Maar uiteindelijk werden niets meer dan traditionals, Dus letterboxes bestaan ook al lang niet meer en zijn vervangen door multi’s en trade’s.
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Het feit dat virtuals zijn weggehaald was omdat je niets 'fysieks' hoefde te vinden. Vandaar dat Geocaching HQ een heel nieuw spel heeft bedacht (Lab Adventures) waar je niks fysieks hoeft te vinden, maar wel een geocaching account nodig hebt en dat je ze ziet in de geocaching-app (maar voor de het overzicht niet op de website).
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Klopt, vond zijn oorsprong in de mid 19e eeuw zelfs. De stempel in de letterbox was om het logboek van de vinder te markeren, andersom had de vinder een stempel bij zich om het logboek in de letterbox te stempelen.PTBoy schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 08:43:
Letterboxes mag je volgens mij nog steeds aanmaken. Volgens mij is het (in Engeland?) ook een spel geweest nog voor geocaching bestond
https://www.smithsonianma...e-letterboxing-151160578/
En zie ook https://www.letterboxing.org/
[ Voor 5% gewijzigd door Reintji op 18-09-2022 12:30 ]
Nintendo speler sinds '94.
Wellicht overbodig nieuws, Clara is weer aan de wandel!AW_Bos schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:37:
Hij zegt dat de trackable er niet meer in zit... Bijzonder...![]()
Geocaching TB's blijft toch een beetje een niche denk ik. De gebruikers die het serieus nemen zijn in de minderheid. Van de 13 trackables heb ik 8 los gelaten. Munten doe ik sowieso niet, die raken nog sneller vermist heb ik het idee. Van de 8 trackables zijn er 2 vermist, 2 terug (respectievelijk na 1808 dagen en 101100km's en ruim 600 dagen en 44322km). van de andere 4 zitten er 3 in de tas van gebruikers en 1 daadwerkelijk in een cache. Sommige TB's hebben jaren stil gestaan, soms zijn er ook gebruikers die maar een paar caches hebben gelogd en die een TB hebben meegenomen en vervolgens niet meer verder gaan met cachen.
Werd mij na het bezoeken van een paar lokale events wel duidelijk hoe er door sommige mensen gecached wordt. Hele excelsheets met TB codes worden uitgewisseld, fysieke TB's bungelen als trofee aan de tas en
oplossingen van mysteries en multi's worden gedeeld. Had 1 TB die vermist is die nog steeds gelogd wordt met de tekst "gezien op event zus en zo". Keertje nagevraagd, blijkt ergens in een YouTube filmpje te zitten
Nintendo speler sinds '94.
Het is misschien nog erg vroeg, maar zet zondag 26 maart alvast in de agenda!
Op die dag laten wij jou de prachtige omgeving van Amerongen zien, van de oude kern met o.a. het kasteel tot de uitgestrekte bossen. Er zullen genoeg caches uitkomen om je te vermaken en voor de liefhebbers zullen er ook diverse rondleidingen/excursies te boeken zijn.
Schrijf jij je ook in?
Neem ook eens een kijkje op www.cultuurennatuurevent.nl!
Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.
In MaltaReintji schreef op woensdag 9 november 2022 @ 09:33:
[...]
Wellicht overbodig nieuws, Clara is weer aan de wandel!
Momenteel op pad:
Bella the Cow on journey
Bertha the Cow on journey
Clara the Cow on journey
Dora the Cow on journey
Bertha en Bella hebben weinig aanstalten om te vertrekken. Ik ga de gebruiker van Bella even een berichtje sturen. De andere is in Spanje maar ik heb het idee dat ik gewoon moet afwachten. Die cache lijkt echt afgelegen te liggen, en is in bijna een jaar tijd nog maar één keer gelogd
Clara en Dora zijn lekker op pad. Alleen Dora lijkt heimwee te hebben en rond mijn eigen omgeving rond te hangen
En volgens mij heb ik nog een tag ergens liggen. Ik heb alleen geen idee wat ik eraan kan hangen momenteel. de koetjes zijn op, en ik geloof niet dat Tetra Pak ze nog zal hebben na 20 jaar. Maar ik kan wellicht eens vragen
[ Voor 22% gewijzigd door AW_Bos op 14-11-2022 00:07 ]
"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
Van de 7 die we met vrienden gelijk uitgezonden hebben (we hebben er een race over km's en punten van gemaakt), zijn er eigenlijk 4 al opgegeven. 1 is zelfs gejat uit de eerste cache waar hij in gedropped werd ... De andere 3 doen het redelijk (overzichtje op mijn TB pagina: https://coord.info/TB7A1JZ)
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Tja. Of dat nou mensen zijn die het niet snappen of gewoon willens en wetens de boel saboteren... Met geocoins is het nog veel erger. Het haalt de lol d'r wel van af.S913 schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:00:
Mijne zoveelste TB kan ik weer als verloren beschouwen ...
"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
Verdwijnt hij uit een T5 in een hoge boom met klimgear: bewust, dat zijn ervaren cachers
Verder denk ik dat als je cachet, je je er wel een beetje in verdiept hebt en anders gaat zoeken wat het zijn.
Bij al mijn TB's stond ook uitgebreid in de beschrijving wat de bedoeling was.
Overigens waren het altijd wel "speciale"/thema TB's ... misschien moet ik maar eens een saaie dog-tag TB de wereld in sturen ...
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Alleen die van mijn zoon is nu al 1,5 jaar in handen van een cacher die nog steeds actief cachet, maar niet reageert op DM's met de vraag of hij de TB nog heeft.
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Maar laatst toch 1 meegenomen want we zouden een paar weken later naar de Eifel. Die TB was nog niet Nederland uit geweest. Dus mooi kunnen droppen in een TB hotel ergens in Duitsland. En toen werd 'ie twee dagen later opgepikt door iemand uit Friesland, dus die gaat (als de huidige bezitster 'm dropt tenminste) weer verder hier in de buurt... dat vind ik dan wel weer jammer.
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Doe er zelf Playmobil poppetjes aan. Via MP of uit de grabbelbak van de speelgoedwinkel.AW_Bos schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:57:
[...]
En volgens mij heb ik nog een tag ergens liggen. Ik heb alleen geen idee wat ik eraan kan hangen momenteel. de koetjes zijn op, en ik geloof niet dat Tetra Pak ze nog zal hebben na 20 jaar. Maar ik kan wellicht eens vragen
Nintendo speler sinds '94.
Super leuke hobby op die manierReintji schreef op woensdag 9 november 2022 @ 09:33:
[...]
Werd mij na het bezoeken van een paar lokale events wel duidelijk hoe er door sommige mensen gecached wordt. Hele excelsheets met TB codes worden uitgewisseld, fysieke TB's bungelen als trofee aan de tas en
oplossingen van mysteries en multi's worden gedeeld. Had 1 TB die vermist is die nog steeds gelogd wordt met de tekst "gezien op event zus en zo". Keertje nagevraagd, blijkt ergens in een YouTube filmpje te zitten
Het gaat mij alleen om de caches te vinden en te loggen. Ik ben daarom ook een zeer tevreden gebruiker van oa geocoord, daarmee ga je gelijk richting het eindcoordinaat
Ik zat in het begin wel eens met verbazing naar de aantallen founds te kijken. Zit nu een profiel te kijken: 3 jaar 5500 founds, 3 caches per dag gemiddeld. Hoe dan? Tja zo dus. Alles voor de stats. Niet mijn manierfrietsje schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 08:59:
[...]
Super leuke hobby op die manierWaar doen die mensen het dan nog voor? Zichzelf voor de gek houden?
Hier vlakbij ligt een multicache van 16km, daar staan ook logs als 'vandaag was het doel 5 klimcaches onderweg kwamen we nog een paar tegen waaronder deze'.
Sometimes you need to plan for coincidence
Filter ze dan op je map als je ze niet leuk vindt zou ik zeggen, CO’s doen veel moeite om leuke multi’s, mysteries, letterboxes te maken. Bij veel caches gaat het ook om de reis er naar toe (of het nou puzzelen of een mooie route via WP’s is).PeYote schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:10:
Kan me goed voorstellen dat mensen zelf niet bezig gaan om mysteries en multi's op te lossen. Voor een trailtje bv tientallen jigsaw puzzels a tig stukjes oplossen... wat heeft dat met het geocachen zelf te maken?
Het gaat mij alleen om de caches te vinden en te loggen. Ik ben daarom ook een zeer tevreden gebruiker van oa geocoord, daarmee ga je gelijk richting het eindcoordinaat
Als je die teveel werk vindt, dan zijn er toch genoeg tradi’s te vinden?
Ik ben ook geen puzzelaar, maar laat die dan ook gewoon links liggen (ik zou dus ook niet naar de mystery trail gaan), het gaat mij om de ervaring en niet zoveel mogelijk caches te vinden.
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
PreciesS913 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 21:46:
[...]
Filter ze dan op je map als je ze niet leuk vindt zou ik zeggen, CO’s doen veel moeite om leuke multi’s, mysteries, letterboxes te maken. Bij veel caches gaat het ook om de reis er naar toe (of het nou puzzelen of een mooie route via WP’s is).
Als je die teveel werk vindt, dan zijn er toch genoeg tradi’s te vinden?
Ik ben ook geen puzzelaar, maar laat die dan ook gewoon links liggen (ik zou dus ook niet naar de mystery trail gaan), het gaat mij om de ervaring en niet zoveel mogelijk caches te vinden.
Ik kan me uren bezig houden met een lastige mystery, de voldoening om dan de (relatief makkelijke) container te vinden is des te groter. Maar ik ga ook graag tijdens het hardlopen geocachen, en dan loop ik weer liever niet uren te zoeken en haak ik sneller af om later evt. terug te komen.
Ik ben ook graag met een mystery bezig, maar als ik na meer dan een uur puzzelen een pleurpotje of petling vind ben ik vaak wel een beetje teleurgesteld.frietsje schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:58:
[...]
PreciesIeder z'n ding.
Ik kan me uren bezig houden met een lastige mystery, de voldoening om dan de (relatief makkelijke) container te vinden is des te groter. Maar ik ga ook graag tijdens het hardlopen geocachen, en dan loop ik weer liever niet uren te zoeken en haak ik sneller af om later evt. terug te komen.
Ik heb ze graag in balans, leuke puzzel samen met een leuke cache, simpele puzzel met een simpele cache.
Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.
Ook voor eerst een pathtag tegengekomen, de amerikaanse variant van de welbekende woodies?
Nintendo speler sinds '94.
/f/image/3w4vRpq0aGx7m5HOPnuUlL8q.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/qIl9lLEGeP803IHtmco6wVaF.png?f=fotoalbum_large)
Briljant
[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 27-03-2023 16:25 ]
"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.
GC99M7Jpc_freak1 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 14:07:
geinig! welke gc code?
"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
ha, die heb ik dus al. in dat dorp heb ik ook een cache liggen
Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.
Hee, een dorpsgenoot?pc_freak1 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:25:
[...]
ha, die heb ik dus al. in dat dorp heb ik ook een cache liggen
Welke cache is dan van jou?
"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
GCA3HGZAW_Bos schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:44:
[...]
Hee, een dorpsgenoot?
Welke cache is dan van jou?
Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.
ja, die was wel leuk! Schuin achter mijn huis
"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
Dat viel echt zwaar tegen zeg. Het leek wel alsof er veel minder 'schatten' te vinden waren dan een aantal jaren geleden. Uiteindelijk maar een maandje Premium aangeschaft en toen kwam er gelukkig heel wat meer tevoorschijn! Een leuke ronde geselecteerd en zelfs al even contact gehad met de CO omdat ik me afvroeg of de cache op zondag wel te bezoeken was. Supersnel, vriendelijk en enthousiast antwoord gekregen, dus ik had er al helemaal zin in.
Helaas was het gisteren toch te slecht weer voor ons, de buien volgden elkaar te snel op, en zoeken als alles nat is is ook niet echt geweldig, dus we hebben het toch maar afgeblazen.
Dus nu op zoek naar een volgende gelegenheid, hopelijk valt die nog binnen de periode dat ik het Premium abo heb, maar ik ben bang dat dat niet gaat lukken. Ik heb de caches nu gewdownload in de GC app en in c:geo, weet iemand of die blijven staan als het premium abo verlopen is?
"Vroeger" gebruikten we een GPS (een Oregon 550) maar die is redelijk over de datum inmiddels, rubber van de knoppen kapot e.d. dus ik denk dat het toch een app voor de telefoon zal worden, voor die enkele keer dat we het nog gaan doen.
Terwijl ik dit typ denk ik wel dat ik de caches in onze omgeving eens ga downloaden naar GSAK, dan kan ik er altijd nog bij.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Pas als je een premium abo afsluit zie je ze allemaal.
Via de website krijg je (zonder premium abo) wel alle caches te zien, uitgezonderd de echte PremiumMembersOnly caches (ca 5 a 10%)
cGeo, speelt gemeen en is ook niet toegestaan door GC-headquarters, omdat deze de website scraped en daardoor wel alle beschikbare caches laat zien zonder premium abo (uitgezonderd de echte PMO caches)
Qua werking voldoet een Oregon 550 nog steeds, er is weinig nieuws bijgekomen in al die jaren
<a href="https://www.geocaching.com/p/?guid=72e6467b-4a42-4435-9101-a9095b729cbf" target="_blank"><img src="https://img.geocaching.com/stats/img.aspx?txt=Let's Go Geocaching!&uid=72e6467b-4a42-4435-9101-a9095b729cbf&bg=1" alt="Profile for FindingNiels" /></a>
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
HTML werkt hier (gelukkigNielsTn schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:43:
Sinds juni dit jaar geproefd aan het geocachen en sindsdien best wel verslaafd. Leuk om zelfs in je eigen omgeving soms verrrast te worden door leuke puzzels
<a href="https://www.geocaching.com/p/?guid=72e6467b-4a42-4435-9101-a9095b729cbf" target="_blank"><img src="https://img.geocaching.com/stats/img.aspx?txt=Let's Go Geocaching!&uid=72e6467b-4a42-4435-9101-a9095b729cbf&bg=1" alt="Profile for FindingNiels" /></a>
Ik zit te denken om binnenkort een nieuwe cache in het dorp neer te leggen. En ook mijn Adventure-lab in Zegveld een update te geven. Het is toch best wel leuk om te zien hoe mensen een tochtje van +/- een half uur door het dorp lopen lang vijf kunstwerken, en daar leuke kennis opdoen.
[ Voor 20% gewijzigd door AW_Bos op 22-12-2023 15:03 ]
"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
Nee dat klopt maar ik heb het profiel van @NielsTn toegevoegd aan de startpost want dat was volgens mij de bedoeling.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
dan wel even opletten, als je je lab aanpast kan iedereen die hem al gedaan heeft je nieuwe niet meer doen.AW_Bos schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:01:
[...]
HTML werkt hier (gelukkig) niet.
Ik zit te denken om binnenkort een nieuwe cache in het dorp neer te leggen. En ook mijn Adventure-lab in Zegveld een update te geven. Het is toch best wel leuk om te zien hoe mensen een tochtje van +/- een half uur door het dorp lopen lang vijf kunstwerken, en daar leuke kennis opdoen.
als je een hele nieuwe route wil moet je eigenlijk een hele nieuwe lab aanvragen.
Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.
ik organiseer met nog een aantal medecachers op 27 Maart 2024 het CNE event in Wilnis.
de reviewers zijn er aanwezig, er zijn diverse activiteiten, en er worden meer dan 50 caches uitgebracht in de omgeving.
je kunt hier meer info vinden: https://cultuurennatuurevent.nl/
Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.
I know! Daar ben ik mij van bewust! Ik ga de huidige even optimaliseren. En daarna een nieuwe aanvragen voor een nieuwe route. Eerst maar eens kijken wat ik ermee kan doen. Zijn Adventure labs om een klein rondje van 10 á 15 minuten te fietsen eigenlijk gewoonlijk?pc_freak1 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:16:
[...]
dan wel even opletten, als je je lab aanpast kan iedereen die hem al gedaan heeft je nieuwe niet meer doen.
als je een hele nieuwe route wil moet je eigenlijk een hele nieuwe lab aanvragen.
[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 24-12-2023 00:58 ]
"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
lijkt me geen probleem.AW_Bos schreef op zondag 24 december 2023 @ 00:57:
[...]
I know! Daar ben ik mij van bewust! Ik ga de huidige even optimaliseren. En daarna een nieuwe aanvragen voor een nieuwe route. Eerst maar eens kijken wat ik ermee kan doen. Zijn Adventure labs om een klein rondje van 10 á 15 minuten te fietsen eigenlijk gewoonlijk?
ik vermoed dat ze wat minder populair zullen zijn, maar heb er zelf eentje liggen waar je als je die op de fiets doet toch wel een uurtje bezig houd. die word ook gewoon gedaan.
Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.
Wel al er wat geocaches op die route liggenpc_freak1 schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:38:
[...]
lijkt me geen probleem.
ik vermoed dat ze wat minder populair zullen zijn, maar heb er zelf eentje liggen waar je als je die op de fiets doet toch wel een uurtje bezig houd. die word ook gewoon gedaan.
"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
Heeft iemand hier ervaring mee?
How bad is it on a scale from one to Spurs
Met welke reden is die gedeactiveerd? Vaak krijg je daar een bericht van als de de cache wilt aanpassen.Slasher schreef op zondag 24 december 2023 @ 12:35:
Ik heb een cache die gedeactiveerd is, geen idee hoe ik die weer moet activeren.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik kan mij enkel indenken dat je wat waarschuwingen genegeerd moet hebben. Want als ik een hoop DNF's scoor bij een cache, dan krijg ik uiteindelijk een berichtje van een moderator met de vraag om mijn cache te controleren. Archivering wil je koste wat kost voorkomen.
[ Voor 29% gewijzigd door AW_Bos op 24-12-2023 13:03 ]
"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
How bad is it on a scale from one to Spurs
als hij gedeactiveerd is kun je hem door middel van een log van het type enable weer activeren.Slasher schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:05:
@AW_Bos ik heb wat dingen genegeerd ja dat klopt maar dat was de vraag niet ik wil hem weer actief krijgen
als hij gearchiveerd is kun je contact opnemen met een reviewer.
Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e4WmJXzDlUiIq9qBI2J2uoG1.jpg?f=user_large)
Kijk, dat zijn dan toch ook weer de leuke kanten aan caching en waarvoor ik het doe!
Dan nog een vraagje aan jullie. Sinds er ook Adventurelabs zijn, merk ik dat ik die vaker doe dan caching. Zeker multi's moeten het afleggen. Een AL is vaak eenvoudiger en sneller gedaan en vooral in een stadscentrum een leuke manier om iets van die stad te leren. Hoe is dat bij jullie?
Sometimes you need to plan for coincidence
Maar ook gewone caches waardeer ik (als ik ze gevonden krijg
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 24-03-2024 00:44 ]
"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
Had me leuk geleken, alleen voor mij is het weekend handiger. En zo te zien zijn er nu ook geen kaartjes meer te koop.pc_freak1 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:20:
voor de mensen geinteresseerd in events.
ik organiseer met nog een aantal medecachers op 27 Maart 2024 het CNE event in Wilnis.
de reviewers zijn er aanwezig, er zijn diverse activiteiten, en er worden meer dan 50 caches uitgebracht in de omgeving.
je kunt hier meer info vinden: https://cultuurennatuurevent.nl/
ik zie dat ik een typfout heb gemaakt in de datum, het was namelijk afgelopen zaterdag, 23 maart.segil schreef op zondag 24 maart 2024 @ 09:41:
[...]
Had me leuk geleken, alleen voor mij is het weekend handiger. En zo te zien zijn er nu ook geen kaartjes meer te koop.
maar op 22 maart 2025 is er een nieuwe mogelijkheid: https://coord.info/GCAMBTM
Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.
haha, oeps, ik denk dat ik daar een groot aandeel in hadAW_Bos schreef op zondag 24 maart 2024 @ 00:43:
Vandaag heb ik een shitload aan notificaties van nieuwe geactiveerde traditional caches ontvangen in mijn mailbox. Dus ik ga komende week weer eens op zoektocht.
Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.
PC-queen? Die heeft ook veel caches in mijn omgeving, en zelfs in een vogelhuisje in mijn dorppc_freak1 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:57:
[...]
haha, oeps, ik denk dat ik daar een groot aandeel in had
"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
yep, it's meAW_Bos schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:47:
[...]
PC-queen? Die heeft ook veel caches in mijn omgeving, en zelfs in een vogelhuisje in mijn dorp
Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Madd7JLQ2RyILpXlKekJkzN1.jpg?f=user_large)
Het gaat om deze reeks:
https://www.geocaching.com/geocache/GC8Z9J4
de B en C reeks heb ik denk ik al.. Maar wat is de waarde van A (en waarom??)
de reeks luidt: -1, 0, 1, 4, 25, A
Volgens mij moet het zijn: (Getal+1)*(Getal+1)breew schreef op zondag 5 mei 2024 @ 16:23:
ok.. ben ik nou gek? Ik ben de mystery-reeks "wegwijs met wiskunde" aan het oplossen met mijn dochten, maar loop vast bij https://www.geocaching.com/geocache/GC92ED8
de B en C reeks heb ik denk ik al.. Maar wat is de waarde van A (en waarom??)
de reeks luidt: -1, 0, 1, 4, 25, A
Dan zou de volgende in de reeks dus 26x26=676 worden.
juist.. danku... puzzeltje is gelegdCitroentjuh schreef op zondag 5 mei 2024 @ 16:31:
[...]
Volgens mij moet het zijn: (Getal+1)*(Getal+1)
Dan zou de volgende in de reeks dus 26x26=676 worden.
Ja, dat is echt een leuke reeks!segil schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:18:
Gisteren tijdens een 3e avond deze route voltooid, in de omgeving van kasteel Heeswijk-Dinther. Een leuke route in het thema van Operation Market Garden. Er zitten dan ook meerdere 200+ favo caches tussen!
[Afbeelding]
Het gaat om deze reeks:
https://www.geocaching.com/geocache/GC8Z9J4
Sometimes you need to plan for coincidence
Meer info: https://outdooronly.nl/wat-zijn-geotours-bij-geocaching/
Er zijn er maar 2 van in Nederland las ik, ik wil die Geotour van Drenthe wel eens doen.
Iermand tips?