Thank God for the Internet
Ik had een mooie nieuwe cache gemaakt welke in de grond zit bij een hek van een stuk land ergens (toestemming in orde uiteraard), afvoerbuis, dop met steen erop, zo bewerkt dat de dop/steen makkelijk en soepel van de buis af te nemen zijn, petling met metalen ringetje erop geplakt erin, voila. Een vrij simpele oppikker met behulp van een magneetstok dus.
:strip_exif()/f/image/Kgy83Qj9T7nNctYjFbnswT0q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LSoZjwjbWilocTmKGIlBw3mG.jpg?f=fotoalbum_large)
Begon ik gisteren ineens berichtjes te krijgen dat mensen niks in de buis konden vinden, hmm... ok? Dus ik ff naar die locatie toe, verrek inderdaad... petling met logrol weg. Wtf
Komt de eigenaresse van het het land naar buiten en zegt "Ja, ik zag vanmorgen iemand die stond zo te hannesen ermee en die trok gewoon de hele buis (50cm diep!!!) uit de grond en stampte het daarna weer terug". Like... what?
Dus ik die buis eruit, dat ding was echt helemaal kapot aan de onderkant waar ik hem gemod had om de afvoer van water te bevorderen. Petling nergens te bekennen, hoe dan. Uiteindelijk maar met mn handen in dat gat gaan graven/voelen en ja hoor, toen kwam ik uiteindelijk de petling tegen in de blubber. Die persoon heeft het dus voor elkaar gekregen om eerst de hele buis uit de grond te rukken, daarna de logrol te tekenen, de petling in het open gat te laten vallen en die buis d'r achteraan gestampt. Ja, dan is de petling wel onbereikbaar geworden ja
Wat een horken zeg
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Has wares if you have coin 💰
De eerste is altijd leuk \o/. Jij bent ook al bij de mijne langs geweest in Woerden zag ikAW_Bos schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:02:
Zo, mijn geocache is sinds vanmorgen online:
http://coord.info/GC97F8P
Eindelijk weer eens een leuke in mijn dorp, en binnen een half uur al bezocht door de eerste twee podium-cachers
Wat leuk dat ik uit het zolderraam uitzicht heb op de geocachers.
Inmiddels heb ik inspiratie voor nieuwe interessante caches zodat er met Pasen weer lekker gezocht kan worden door families. Plus dat ik een leuke doe-factor eraan ga hangen.
https://www.geocaching.com/geocache/GC8PH11_groene-vingers
Ik weet niet of je cache op Premium staat maar die van ons in ieder geval wel, dat houd de eerste golf al tegen.
Spooksel schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 12:47:
Pff, sommige mensen zijn echt lompe boeren als het om opgaan met caches aankomt hoor![]()
Ik had een mooie nieuwe cache gemaakt welke in de grond zit bij een hek van een stuk land ergens (toestemming in orde uiteraard), afvoerbuis, dop met steen erop, zo bewerkt dat de dop/steen makkelijk en soepel van de buis af te nemen zijn, petling met metalen ringetje erop geplakt erin, voila. Een vrij simpele oppikker met behulp van een magneetstok dus.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Begon ik gisteren ineens berichtjes te krijgen dat mensen niks in de buis konden vinden, hmm... ok? Dus ik ff naar die locatie toe, verrek inderdaad... petling met logrol weg. Wtf
Komt de eigenaresse van het het land naar buiten en zegt "Ja, ik zag vanmorgen iemand die stond zo te hannesen ermee en die trok gewoon de hele buis (50cm diep!!!) uit de grond en stampte het daarna weer terug". Like... what?
Dus ik die buis eruit, dat ding was echt helemaal kapot aan de onderkant waar ik hem gemod had om de afvoer van water te bevorderen. Petling nergens te bekennen, hoe dan. Uiteindelijk maar met mn handen in dat gat gaan graven/voelen en ja hoor, toen kwam ik uiteindelijk de petling tegen in de blubber. Die persoon heeft het dus voor elkaar gekregen om eerst de hele buis uit de grond te rukken, daarna de logrol te tekenen, de petling in het open gat te laten vallen en die buis d'r achteraan gestampt. Ja, dan is de petling wel onbereikbaar geworden ja![]()
Wat een horken zeg
PSN: sjaak99 //
@m-unit , wij hebben soms ook wel moeite om onzichtbaar te werken. Vandaag hing mijn vriendin ook weer onder een brug te zoeken terwijl er wandelaars en fietsers langs kwamen. Geen idee hoe je dat kan voorkomen. Het Hitland wordt van vroeg tot laat gebruikt voor die activiteiten. Wel proberen we het digitale loggen op een afstandje te doen.
[ Voor 42% gewijzigd door Cass Casey op 02-04-2021 17:12 ]
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
https://www.ibood.com/ele...ap-64sx-handheld-gps.html
Ja, dat was ook een leuke bedachte cache.Spooksel schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 12:57:
[...]
De eerste is altijd leuk \o/. Jij bent ook al bij de mijne langs geweest in Woerden zag ik![]()
https://www.geocaching.com/geocache/GC8PH11_groene-vingers
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
De simpelste manier om de figuurtjes om te zetten naar getallen is om te kijken wat het nummer is in de serie
[pre]
11 Mr Uppity 37 Mr Clever 6 Mr Bump
36 Miss Christmas 20 Miss Quick 22 Miss Tidy 50 Mr 12 days of Christmas
21 Miss Wise 12 Mr Small 6 Miss Trouble 34 Mr Wrong
42 Mr Perfect 18 Miss star 39 Mr Slow 25 Miss Brainy
Maar met die getallen kom ik niet op 52. Er is ook wel een hint, maar daar kom ik niet verder mee.
[/pre]
Hoe pakken jullie dit aan?
Wat is nou het voordeel van een losse GPS ten opzichte van een smartphone? Batterijduur? #newbiem-unit schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:27:
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een mooie start GPS, wellicht is diegene uit mijn vraag & aanbod een mooie start GPS.
(Plus zo'n ding is vaak iets steviger dan de gemiddelde smartphone. Zeker met kinderen kan dat fijn zijn)
[ Voor 41% gewijzigd door shadax op 12-04-2021 09:22 ]
Hier in de buurt is een serie van caches op hoogte. Waar je dus een hengel voor nodig hebt. Nu wil ik best op marktplaats of zo een zo goedkoop mogelijke telescoophengel halen, maar hoe maak je hem dan "geocache-geschikt"? Gewoon een haak aan het vissnoer lijkt me niet praktisch, omdat je dan met geen mogelijkheid de cache kan hanteren. Maken jullie dan een vast haakje of zo aan de hengel zelf vast?
[ Voor 5% gewijzigd door Hmmbob op 12-04-2021 10:41 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Dan kun je de haak in elke vorm maken die je nodig hebt.
Briljant plan!OverTheTop schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:40:
Een stuk VD elektradraad (stug koperdraad) eromheen en vastzetten met plakband.
Dan kun je de haak in elke vorm maken die je nodig hebt.
Gaat overigens o.a. om deze: https://www.geocaching.com/geocache/GC7NK2H
Ikzelf heb een flexibele magneetstok met grijper hier liggen. Werkt prima...Cass Casey schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:16:
Even een vraagje aan de gevorderden hier:
Hier in de buurt is een serie van caches op hoogte. Waar je dus een hengel voor nodig hebt. Nu wil ik best op marktplaats of zo een zo goedkoop mogelijke telescoophengel halen, maar hoe maak je hem dan "geocache-geschikt"? Gewoon een haak aan het vissnoer lijkt me niet praktisch, omdat je dan met geen mogelijkheid de cache kan hanteren. Maken jullie dan een vast haakje of zo aan de hengel zelf vast?
Nee, dat weer verre van net nietHmmbob schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:52:
Van 6 meter?
Toch ben ik benieuwd naar zulke caches. Heeft iemand daar een GC-code van?
[ Voor 19% gewijzigd door AW_Bos op 12-04-2021 22:22 ]

Even wat andere bronnen gebruikt, kun je hier wat mee?shadax schreef op zondag 11 april 2021 @ 22:31:
Ik ben ook net begonnen met geocaching, maar de puzzels zijn nog lastig omdat ik gewoon niet weet waar ik moet beginnen. Bijvoorbeeld zoiets https://www.geocaching.com/geocache/GC3KK17_doodles.
spoiler:In principe lijkt dit op iets standaards, er staan 15 figuurtjes uit de little mr / miss serie. Ze staan ook netjes in een rij van 7 / 8, dus zou makkelijk naar een N 52 / E 004 coördinaat om te zetten moeten zijn.
De simpelste manier om de figuurtjes om te zetten naar getallen is om te kijken wat het nummer is in de serie
[pre]
Maar met die getallen kom ik niet op 52. Er is ook wel een hint, maar daar kom ik niet verder mee.
[/pre]
Ze zijn van dezelfde eigenaar en ik hoop ook dat ze op dezelfde manier op te lossen zijn. Het gaat om:
https://www.geocaching.com/geocache/GC8GG90
https://www.geocaching.com/geocache/GC8G1TG
ik kan er geen patroon in vinden
Zeker, het gaat over mobieltjes. Denk eens aan naambellen wat je vroeger met de dumbphones nog had.segil schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:45:
Kan iemand mij een hint geven in de juiste richting?
/(bb|[^b]{2})/
Voor #GC8G1TG moet je volgens mij een heel specifiek lettertype hebben...
Bedankt voor deze tip, het is gelukt.PTBoy schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:03:
[...]
Even wat andere bronnen gebruikt, kun je hier wat mee?
Maar dan moet je dus de paardenvariant zoeken.
Zekers wel, ik heb nog de KPN draaischijf thuis meegemaakt. Maar ik was hier niet opgekomen. Thanks, ook aan @JohnRPTBoy schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:02:
Dit lijken mij twee verschillende puzzels. Bij #GC8GG90 krijg ik het gevoel dat je te jong bent om 'vroeger' veel gesmst te hebben?
NNOOOOOORRRDEEEENNEENNVVVIIIJFFFTIGGGGRRRADEENNZZZZEESSSSEENNDEERRRTIIIGPUUNNTHHOOONNDEERRRDVVVIIIJFFFEENNNNEEGEENNTIIIG
N 51 36.195
En:
OOOOOOSSSSTNNUULLLNNUULLLVVVIIIEERRRGRRRADEENNVVVIIIEERRREENNVVVEEEERRRTIIIGPUUNNTACCCHHTHHOOONNDEERRRDZZZZEESSSSEENNTACCCHHTIIIG
E004 44.886
[ Voor 28% gewijzigd door Spooksel op 13-04-2021 12:23 ]
Super! Ik dacht hetzelfde, daar moet ik een keertje voor gaan zitten. Maar je bent al begonnen zie ik, hahaSpooksel schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:17:
Maar die telefoonpuzzel, omg wat een dwangneuroot moet je daar wel niet voor zijn om dat te doen zeg
spoiler:666666667773333366336688844453338444447772333669999337777336633377784444788668446666633377738884445333336666334336684444
NNOOOOOORRRDEEEENNEENNVVVIIIJFFFTIGGGGRRRADEENNZZZZEESSSSEENNDEERRRTIIIGPUUNNTHHOOONNDEERRRDVVVIIIJFFFEENNNNEEGEENNTIIIG
N 51 36.195
En:
spoiler:666666777786688555668855588844433777477723336688844433777336688833337778444478866822224484466666333777399993377773366822224484444
OOOOOOSSSSTNNUULLLNNUULLLVVVIIIEERRRGRRRADEENNVVVIIIEERRREENNVVVEEEERRRTIIIGPUUNNTACCCHHTHHOOONNDEERRRDZZZZEESSSSEENNTACCCHHTIIIG
E004 44.886
update: en je hebt het 2de deel ook al gedaan, geniaal
[ Voor 3% gewijzigd door segil op 13-04-2021 12:46 ]
shadax schreef op zondag 11 april 2021 @ 22:31:
Ik ben ook net begonnen met geocaching, maar de puzzels zijn nog lastig omdat ik gewoon niet weet waar ik moet beginnen. Bijvoorbeeld zoiets https://www.geocaching.com/geocache/GC3KK17_doodles.
spoiler:In principe lijkt dit op iets standaards, er staan 15 figuurtjes uit de little mr / miss serie. Ze staan ook netjes in een rij van 7 / 8, dus zou makkelijk naar een N 52 / E 004 coördinaat om te zetten moeten zijn.
[pre]
[/pre]
Benieuwd wanneer die door de reviewer-controle heen is. Hopelijk net als mijn vorige cache morgenochtend zodat ik kan zien dat de mensen uit de buurt weer de podiumplek proberen te halen.
Dit keer heb ik echter geen zicht erop, dus ik moet toch op tijd uit de veren..
Het is GC99M7J: Prachtig Zegveld: Het ooievaarsdorp
Openbare plaats bij het ooievaarscentrum, en na publicatie om 11:00 heb ik even onopvallend zitten wachten op de eerste podium-hunters
Niet veel later volgende het tweede team die ook moeite had met vinden, terwijl je zo warm bent...
Mijn volgende wordt een tooling-cache waarbij je wat moeite mag doen met wat tools.
Nu even een moment zoeken om dit ongestoord te plaatsen en dat de avondklok voorbij is.
[ Voor 21% gewijzigd door AW_Bos op 21-04-2021 12:19 ]
22 tradi's + 1 bonus mystery aan het eind. Als er nog puf over is heeeeel misschien nog wat van de overige opgeloste mysteries en tradi's die daar in de buurt van waar ik ga parkeren liggen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/VQVPKerQzeCm519f2HJPupjv.png?f=user_large)
Ik heb een Garmin Etrex 30 en die gaat erg lang mee op twee oplaadbare AA batterijen. Bovendien kan hij tegen een stootje en is hij waterbestendig (geen idee of je hem in het water mag laten vallen maar ik heb geen angst voor een flinke regenbui). Ik gebruik er opensource topografische kaarten op en dat werkt prima.Cass Casey schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:41:
[...]
Wat is nou het voordeel van een losse GPS ten opzichte van een smartphone? Batterijduur? #newbie
Grootste nadeel is de bediening. Het ingeven van coördinaten met dat kleine joystickje is nogal prutswerk en de hele user interface is niet bijzonder intuïtief.
Gegevens uploaden kan via de PC/Laptop natuurlijk vrij eenvoudig.Admiral Freebee schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:42:
[...]
Ik heb een Garmin Etrex 30 en die gaat erg lang mee op twee oplaadbare AA batterijen. Bovendien kan hij tegen een stootje en is hij waterbestendig (geen idee of je hem in het water mag laten vallen maar ik heb geen angst voor een flinke regenbui). Ik gebruik er opensource topografische kaarten op en dat werkt prima.
Grootste nadeel is de bediening. Het ingeven van coördinaten met dat kleine joystickje is nogal prutswerk en de hele user interface is niet bijzonder intuïtief.
https://www.geocaching.co...e_details.aspx?wp=GC8Z9J4
Rondje is ruim 12km zegt de omschrijving, maar vanwege korte kinderbeentjes hebben wij hem in twee rondjes opgeknipt en gaan we komende zondag de 2e ronde doen. van de 1e zijn Google Fit al dat het 7km was....
Aanrader!
Maar dat lost het zoeken van multi-caches natuurlijk niet opm-unit schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:58:
[...]
Gegevens uploaden kan via de PC/Laptop natuurlijk vrij eenvoudig.
Het blijft een gedoe om met zo'n pookje de juiste coördinaten in te vullen. Aan de andere kant, ik gebruik nu een Oregon 700 met touchscreen. Dat maakt het invoeren van coördinaten onderweg wel beter, maar ik zit er toch over te denken om te switchen naar een niet-touchscreen GPS. Tijdens het lopen raak je onbewust het scherm vaak aan (omdat ie in je broekzak zit, of aan een koord hangt aan je broek/rond je hals), dus heb ik vrijwel constant het scherm gelocked, wat bijna het hele gemak van een touchscreen weer onderuit haalt.
Het voordeel van een GPS boven de telefoon is toch de robuustheid en de eenvoud van het wisselen van batterijen. Een paar AA-batterijen in m'n broekzak is makkelijker dan een powerbank. Voor de nauwkeurigheid maakt het denk ik niet heel veel uit, je bent natuurlijk ook afhankelijk van waarmee de plaatser de coördinaten heeft ingemeten, en onder de bomen (waar wij het liefst lopen) is de GPS-ontvangst toch altijd een probleem.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
- Geocaches zoeken en voorzien van een User Flag in GSAK
- Filteren op User Flag, refreshen van data
- Middels een macro deze lijst exporteren naar de GPS, en een GPX-op Google Drive zetten voor c:geo
- Als we een cache gevonden hebben dit markeren in de GPS
- Thuis de gevonden caches inladen in GSAK
- Logteksten schrijven en uploaden naar geocaching.com
workflow hier is:
- Op GC website list maken van de caches die we willen doen
- download list in GPX vorm
- op de GPS laden
- importeer de GPX in c:geo op de telefoon van de puber, en op mijn telefoon
De jongste loopt met de GPS, ik met mijn telefoon af en toe (en om aan te geven wat de volgende is aan de jongste), de puber kijkt af en toe op de telefoon.
gevonden caches loggen doen we thuis via de website.
Maargoed, ik gebruik primair mijn telefoon dus eigenlijk en log ter plekke caches die ik gevonden heb. Ik type hier dan ook bijna nooit hele verhalen in, zeker niet bij oppikkers die onderdeel zijn van een serie. Dan kan hooguit de eerste, de laatste, of de bonus rekenen op een wat uitgebreider verhaaltje en eventueel een favo voor de hele serie bijvoorbeeld.
En laten we wel wezen, het gros van de caches zijn nou eenmaal niet meer dan een simpel verstopte petling of ander klein containertje. Wat moet je daar nou eens over verzinnen om te zeggen iedere keer weer.
Gevonden caches markeer ik direct als found en sla op als draft. Eenmaal thuis kan ik ze heel eenvoudig via geocaching.com gaan loggen, ze staan dan allemaal netjes onder "Drafts" in het menu. Geen gedoe met GPX files, kabeltjes, vooraf bedenken wat ik moet laden. Lekker eenvoudig.
Thank God for the Internet
Hiero dezelfde workflow, hoewel ik juist alleen c:geo gebruik omdat ik jaren geleden ontevreden was over de officiële app. Misschien weer eens 'n kans geven.Roo schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:20:
Ik gebruik al vele jaren uitsluitend een mobiel en dat bevalt prima. Hoef nergens aan te denken, behalve dan dat ie opgeladen is voor ik vertrek. Voorheen gebruikte ik c:geo veel, maar nu vrijwel alleen nog de officiële app, want die is vaak prima, ook bij opgeloste mysteries. Alleen bij speciale zaken (projecties) val ik wel eens terug op c:geo.
Gevonden caches markeer ik direct als found en sla op als draft. Eenmaal thuis kan ik ze heel eenvoudig via geocaching.com gaan loggen, ze staan dan allemaal netjes onder "Drafts" in het menu. Geen gedoe met GPX files, kabeltjes, vooraf bedenken wat ik moet laden. Lekker eenvoudig.
Tijd terug mijn oude etrex verkocht, maar ik mis hem eigenlijk niet.
Dit artikel viel me begin deze week op : Veel nieuwe olifantenpaadjes in natuurgebieden
Wij kennen natuurlijk ook de vele cache-paadjes die zo herkenbaar zijn. Juist hiervoor is het erg belangrijk dat CO's toestemming hebben lijkt me.
Ik heb onlangs 3x lopen zoeken om 2 boompjes heen aan de rand van een wei. Elke steen omgedraaid, stuk boom geïnspecteerd etc... Uiteindelijk bleek hij geript te zijn

[ Voor 4% gewijzigd door frietsje op 22-04-2021 21:23 ]
Dat zijn geen olifantenpaadjes meer, maar meer alsof er wilde zwijnen aan het ploegen zijn geweest
Maar dan doen wij ook niet aan geocachen voor het zoeken, maar voor de wandeling er naartoe, en het buiten zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door PTBoy op 23-04-2021 08:27 ]
De weg naar het daadwerkelijk loggen van de cache is dan zoveel waardevoller dan een snelle oppikker ergens in 'n berm. Ik combineer het vaak met hardlopen, dus die oppikkers zijn dan weer wat fijner.
Hebben jullie wellicht een leuk gebied of een serie aan caches die leuk is om met een stel beginnende cachers te doen in omgeving Overijssel (Auto aanwezig)? We hebben geen advanced GPS Trackers o.i.d. maar wel werkende smartphones, neem aan dat je dan ook wel een eindje komt?
Verder doe ik eigenlijk alles met de c:geo app. Ik gebruik de kaarten van https://www.freizeitkarte-osm.de/ omdat daar gewoon veel meer paden op staan dan Maps. In de bergen noodzakelijk omdat je gewoon niet overal 4G hebt, maar de kaarten zelf bevallen me zo goed dat ik die van Nederland er ook op heb staan.
Loggen doe ik gelijk in het veld met de templates van c:geo, en als ik er een wat langer verhaal bij wil plaatsen edit ik de logs achteraf weer op de PC.
Dat paas-rondje wat @Spooksel postte zou best wel eens onze volgende ronde kunnen worden
)
Ik vond het heerlijk met de kids, we hebben het rustig aan gedaan met zo'n 3 uur aan wandeltijd. Regelmatig ff lekker gezeten op een boomstam ergens om ff lekker wat te drinken of te eten onderweg, de kids hebben nagenoeg al het speurwerk naar de caches gedaan. Was echt leukSmurf schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:16:
Dat paas-rondje wat @Spooksel postte zou best wel eens onze volgende ronde kunnen worden
Het is altijd leuk als ik even bij het Ooievaarsdorp (GC99M7J) in mijn dorpje Zegveld kijk om te zien hoe het met de ooievaars en de zwarte knobbelzwanen gaat die daar aan het broeden zijn. Het geeft daarbij meteen een mooie voldoening dat als je daarheen rijdt, dan je opeens een hele familie een 'speurtocht' ziet doen om mijn cache daar te vinden.
Ik vermoed dat ze nog maar net bekend waren, omdat ze op het terrein aan het hekwerk zaten te trekken, en heb ze even de hint gegeven dat ze buiten het hek moesten zoeken. Iets dat ook in de beschrijving van de cache vermeld staat. De cache was snel door hun gevonden. Ik ga morgen eens kijken welke trackables er nu inzitten. Toch wel leuk om te zien....
N.a.v. jouw tip gaan wij deze trail vandaag doen, even kijken of we zin in 12 km hebben (ook qua weer), maar erg benieuwd!Hmmbob schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:21:
Wij zijn afgelopen weekend begonnen aan de "Market Garden" trail nabij kasteel Heeswijk. Wat een superleuke verzorgde serie, in thema!
https://www.geocaching.co...e_details.aspx?wp=GC8Z9J4
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Leuk! Er liggen 2 multi's bij, die horen erbij!S913 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:17:
[...]
N.a.v. jouw tip gaan wij deze trail vandaag doen, even kijken of we zin in 12 km hebben (ook qua weer), maar erg benieuwd!
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Niet allemaal micro, maar ook geen ruimte voor TBs inderdaad.S913 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:39:
Check! Ook de “mystery” halverwege opgelost en na afloop 4 TB’s droppen in een TB hotel in de buurt want volgens mij is de trails allemaal micro’s?
Sowieso productieve week geweest zo in de Maashorst. Veel bankjes, multi's, adventures etc in de buurt.
* Hmmbob is Waze vrijwilliger
Jep, is gefixt: https://www.geocaching.co...8e-485c-b878-964a73dd9a41Jelte schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:40:
Ha, was afgelopen week ook bij dat kasteel en heb er al een paar opgepikt. Zondag ga ik met een vriendin alle oppakken. Hopelijk is nummer 3 dan weer hersteld, want die was schijnbaar geript
U komt uit de regio?Sowieso productieve week geweest zo in de Maashorst. Veel bankjes, multi's, adventures etc in de buurt.
Mooi even cache #1200 kunnen loggen 🎉
~ H.P. Lovecraft
#2 was blijkbaar verplaatst sinds vorige week. En er stonden een boel schapen in de weg voor #8. De Landmijn hebben we gemist. Net als de regen gelukkig.
Alleen op het terras en in de auto gelukkig
En een trackable meegenomen. Eens kijken waar ik die achter ga laten.
[ Voor 11% gewijzigd door Jelte op 16-05-2021 17:34 ]
Uiteindelijk nr 7 gemist en daar voor terug gelopen.
De kabouter villa.
Nummer 2 lag bij ons open en bloot direct aan het pad tegen een boom.Jelte schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:31:
Nou vandaag ook de market Garden caches bij kasteel Heeswijk gedaan.
#2 was blijkbaar verplaatst sinds vorige week.
En zo te zien heb je de trackable meegenomen die ik gedropt heb 🙂
[ Voor 10% gewijzigd door S913 op 16-05-2021 20:58 ]
~ H.P. Lovecraft
Zijn er tweakers uit Nijmegen die het leuk vinden om samen eens wat caches te zoeken? Stuur maar een pb
Beetje late reactie maar nog bedankt voor de tip.segil schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 15:34:
Mocht je een keertje in de buurt van Heinenoord zijn (onder Rotterdam), en je hebt een paar uurtjes de tijd, ga dan deze cache doen:
https://www.geocaching.co...GC7J5VX_buitenshuis-bonus
Ik heb 'm 2 weken geleden gedaan en by far de mooiste cache die ik gevonden heb. Het is een rondje wandelen met 11 traditional caches, die elk info bevatten voor de bonus (eind) cache. Een aantal traditionals zijn al origineel gemaakt, maar de bonus cache slaat echt alles. Zo tof!
Nog wel een tip om mee te geven: onderweg goed oppassen voor hondenpoep, want zelfs op de verharde paden ligt er wel her en der een dump
Ik ben het met je eens een geocache die zo mooi gemaakt is zoals deze heb ik nog nooit gezien.
Het is bij mij wel in twee delen gegaan. Vorige maand heb ik alle traditionals gedaan. Dat was al mooi want die sluiten qua thema al mooi aan bij de bonus. Alleen was ik vergeten de gegevens te noteren om het slot te openen.
Dus vorige week nog een keer terug gegaan voor de bonus.
Dus deze serie kan ik ook van harte aanbevelen
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Pas geleden samen met een maat nog heel Woerden om getoverd tot een paradijs aan smilies, met andere woorden: Haast alles gelogd wat er nog te loggen viel. Ook heb ik een premium-abo tegenwoordig, dus er gaat een wereld open voor mij.
ik merk dat wij juist buiten deze periode heel actief zijn.
Inderdaad, daar moet je inderdaad voor opletten. Pas geleden was een maat van mij ook de landingsbaan van een teek geworden toen we in de bosjes bij Woerden op zoek waren naar de cache.m-unit schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:55:
Het aantal teken houdt mij altijd tegen om tussen Mei en September erg veel 'de bosjes' in te duiken.
ik merk dat wij juist buiten deze periode heel actief zijn.
Trouwens, ik merk wel dat mijn travelbugs Bella en Clara the Cow niet erg actief zijn. Beiden zijn al een ruime maand niet meer actief...

@AW_Bos Kan je altijd doen, maar merk bij mijn TB's dat sommige alsnog niet reageren.
~ H.P. Lovecraft
Toevallig kreeg ik kort na die post een bericht binnen dat Klara (of was het Bella?AW_Bos schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:26:
[...]
Trouwens, ik merk wel dat mijn travelbugs Bella en Clara the Cow niet erg actief zijn. Beiden zijn al een ruime maand niet meer actief...Is het zinvol om de bezitter even een reminder te sturen met de vraag hoe het met ze gaat?

Het zusje (Bella of Clara) heeft nog geen vin verroerd. Ik ga eens een bericht sturen, want nu wordt het toch wel eens tijd.
Oh ja, deze kwam ik tegen op Twitter:
Im not an avid #geocacher but if all of them were as good as this one then I’d probably be really into it. Really well made! #geocaching @GoGeocaching pic.twitter.com/CNz96MMzJG
— Steve Bunting (@M0BPQ) 4 augustus 2021
Check vooral de video in de Tweet, want dit is weer een pareltje. Een leuk 'druk de juiste volgorde van de lichtgevende lampjes in' die daarna de code toont van de cache... Nice... Helaas in het buitenland, maar soortgelijke zal je ook wel hier in Nederland vinden.
Ik geloof dat er ook ergens een cache was in een oud bankgebouw, waarbij je naar een kluis moest zoeken.
Die ga ik zeker eens opzoeken.
[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 05-08-2021 01:48 ]
Nintendo speler sinds '94.
Bedoel je wellicht van "Kluis tot Kookhuis" op de Markt in Maastricht? Leuke plekAW_Bos schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 01:48:
[...]
Ik geloof dat er ook ergens een cache was in een oud bankgebouw, waarbij je naar een kluis moest zoeken.
Die ga ik zeker eens opzoeken.
Beetje in dezelfde range qua creativiteit:AW_Bos schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 01:48:
Check vooral de video in de Tweet, want dit is weer een pareltje. Een leuk 'druk de juiste volgorde van de lichtgevende lampjes in' die daarna de code toont van de cache... Nice... Helaas in het buitenland, maar soortgelijke zal je ook wel hier in Nederland vinden.
https://www.geocaching.com/geocache/GC5BP3D (al meerdere keren gepromoot hier
https://www.geocaching.com/geocache/GC593NF (moet ik nog een keer doen, maar een beetje uit de richting)
Ook uit de richting, maar die ga ik begin september opzoeken.Ik geloof dat er ook ergens een cache was in een oud bankgebouw, waarbij je naar een kluis moest zoeken.
~ H.P. Lovecraft
Zijn er een reeks caches te downloaden voor 1 (bijv.) De Biesbosch om eens uit te proberen ? welke App is aan te bevelen ?
Ik zou de geocaching app gebruiken. Die werkt met geocaching.com website. Dan hoef je ook niets bte downloaden.Piet400 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:00:
Wat is het handigste om te doen als ik (beginnend geocacher) ergens naartoe wil om te wandelen en dan wat caches wil gaan zoeken. De Biesbosch om maar wat te noemen.
Zijn er een reeks caches te downloaden voor 1 (bijv.) De Biesbosch om eens uit te proberen ? welke App is aan te bevelen ?
Ok, bedankt voor de info. Heb hem erop staan. geen voorbereiding nodig dus. gewoon uitstappen en app starten.Kalentum schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:06:
[...]
Ik zou de geocaching app gebruiken. Die werkt met geocaching.com website. Dan hoef je ook niets bte downloaden.
Je hebt dan natuurlijk wel een internetverbinding nodig (en een pen)Piet400 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:32:
[...]
Ok, bedankt voor de info. Heb hem erop staan. geen voorbereiding nodig dus. gewoon uitstappen en app starten.
Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Daarom zou ik liever wat caches downloaden en via een niet betaalde app gebruiken puur voor het uitproberen. als het erg leuk is wil ik best overwegen om voor een jaar te betalen.
Bedankt voor de tip, ga ik zeker doen!Rikkie8 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:30:
Als je Android hebt: probeer de app c:Geo eens, even koppelen aan geocaching.com en je filtert eenvoudig op premium=nee en dan blijven er nog enorm enorm veel over 😀
[Afbeelding]
~ H.P. Lovecraft
Pincet is ook handig voor de micro-caches. En een uitschuifbare magneetpen kan ook vaak handig zijn. Een flexibele magneetstok met grijper behoort ook tot mijn cachetools. En soms is een persoonlijk stempeltje ook leuk als je logt. Die zie ik ook wel eens voorbij komen in mijn logboekjes.
Toch is de pen essentieel, en zelfs die vergeet ik soms, of ik heb een slecht werkende.AW_Bos schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:05:
[...]
Pincet is ook handig voor de micro-caches. En een uitschuifbare magneetpen kan ook vaak handig zijn. Een flexibele magneetstok met grijper behoort ook tot mijn cachetools. En soms is een persoonlijk stempeltje ook leuk als je logt. Die zie ik ook wel eens voorbij komen in mijn logboekjes.
* Bulletdodger is soms een Geocaching newbie met 860 finds
Heb zelf ook een E-Trex 30.Admiral Freebee schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:42:
[...]
Ik heb een Garmin Etrex 30 en die gaat erg lang mee op twee oplaadbare AA batterijen. Bovendien kan hij tegen een stootje en is hij waterbestendig (geen idee of je hem in het water mag laten vallen maar ik heb geen angst voor een flinke regenbui). Ik gebruik er opensource topografische kaarten op en dat werkt prima.
De batterijduur is zeker met de nieuwer (opvolgers) modellen een pluspunt voor het oude model.
Snelheid van laden (vooral als op de kaart kijkt en veel met de muis beweegt is soms wel even wachten. Al heeft dat nieuwere model dat ook geregeld.
GPS fix etc. ervaar ik netzo snel als die van het nieuwere model.
Het menu... Ik kan dit wel iets begrijpen maar je kan je menu voor een behoorlijk deel zelf aanpassen.
Mijn vriendin vond het ook altijd een beetje onhandig. Tot ik eigenlijk had uitgevonden dat ik gewoon de schermen die ik veel gebruik onder de rechter boven knop kan doen.
Zo gebruik ik de schermen:
Kompas, Kaart, Geocache, menu (hoofdmenu). Als ik op de rechter boven knop klik dan gaat hij naar een volgende van die 4.
Mijn vriendin heeft gewoon door dat ze die knop moet hebben. Ze vind het nu opeens een makkelijke bediening.
Heb zelf trouwens ook het idee dat dit model mede door het ontbreken van touchscreen sterker is dan het nieuwere model. Heb wel het nieuwere model met touchscreen een paar keer mogen bedienen. Zeker met druppels op het scherm had ik geregeld dat hij mijn commando's niet pakte hier heb ik bij mijn E-trex met joy-stick geen last van.
Met welk programma zet jij de Geocaches erop? Ik gebruik GSAK.
Met vier labcache-tochten heb ik inmiddels een aanvraag mogen indienen om zelf een labcache te plaatsen. En ik heb al leuke ideeën.
Naar verluidt duurt het enkele maanden voordat je een uitnodiging krijgt. Ik ben benieuwd
Momenteel gebruik ik mijn telefoon voor de reguliere cachetochten, maar het is ook niet echt altijd super praktisch.
Ik zit er wel over na te denken om een digitaal kompas te kopen. Wel eentje makkelijk in gebruik, maar ook geen hele dure. Wat is op dit moment een aanrader?
[ Voor 26% gewijzigd door AW_Bos op 27-09-2021 15:39 ]
Erg leuk, HQ geeft labcache credits uit in rondes die eens in de zoveel tijd zijn. Maandje geleden was de laatste, toen heb ik er een gekregen. Labcaches zijn een leuke toevoeging.AW_Bos schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:36:
Naar verluidt duurt het enkele maanden voordat je een uitnodiging krijgt. Ik ben benieuwd.
Ik gebruik zelf mijn smartwatch met een app WearGo (WearOs watch) werkt goed genoeg voor mij.AW_Bos schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:36:
Ik zit er wel over na te denken om een digitaal kompas te kopen. Wel eentje makkelijk in gebruik, maar ook geen hele dure. Wat is op dit moment een aanrader?
mooie labcaches zijn dat inderdaad.AW_Bos schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:36:
Vandaag heb ik met een maat van mij vier labcaches in Woerden gedaan. Lekker samen een paar uur door het mooie stadscentrum gecrosst op de fiets.
Stukje verder op liggen mijn caches en een geoart boven kasteel de Haar
(cachenaam Pc_Queen)
Mijn Lab cache ligt iets noordelijker in de Ronde Venen, plus ik heb nog een andere uitnodiging beschikbaar om er eentje te maken, maar heb nog even geen inspiratie.
~ H.P. Lovecraft
Dat elke waypoint een gevonden cache is is inderdaad wel opmerkelijk. Hier hadden ze wel een scheiding in mogen leggen.
[ Voor 28% gewijzigd door AW_Bos op 28-09-2021 09:31 ]