Recent weer wat caches en labs gezocht. Ken je dat gevoel, dat je ergens bent bij een cache en alle logs zeggen iets als: Snelle oppikker, makkelijk gevonden, die was eenvoudig, etc.... en zelf zit je al 15 minuten radeloos rond te lopen en te zoeken achter lantaarnpalen en hekken. Waar de freck is dat ding?!?! Arghgh.
Dus ook niet gevonden helaas. Wat ook niet mee hielp was dat een maatje van me erbij was die het allemaal niet echt kan boeien en weinig moeite deed om mee te zoeken. Die heb ik dan maar laten schieten.
Maar goed, dan wil je toch wel iets vinden, toch? Dus dagje erna naar Wuustwezel gereden in België voor een aantal oppikkers, die gelukkig wel redelijk snel gevonden werden. Daar zaten ook een aantal hengel caches bij, maar ik vind dat maar niets. Hengelen naar iets op 3 meter hoogte is al een uitdaging, laat staan wanneer het op 6+ meter hoogte hangt. Gelukkig was er genoeg anders moois te vinden.
Afgelopen maandag nog een leuke multi gedaan in het Mastbos in Breda met enkele fraai 3D geprinte behuizingen voor de WP's. Overigens, wat voor "afspraken" zijn er bij het uitrekenen van rekensommen? Eerst vermenigvuldigen, dan optellen? Bijvoorbeeld je hebt deze: 5 + 3 × B
Volgens de rekenvolgorde, wordt dit 5 + 3B. En niet 8B. Maar ik heb nu bij deze multi beide rekenvariaties gehad. Het zou handig zijn als haakjes gebruikt worden om alle verwarring te voorkomen.
Goed, gisteren nog na werk naar Nuenen gegaan voor een leuke Lab in het thema van Vincent van Gogh. De Lab was gemarkeerd als 2+ uur durende tocht. Ik zag in de comments dat de meesten dit met de fiets deden. Nou, dacht ik, ik ben met de auto dus dat zal vast vlotter gaan.... NOT. Parkeerplek zoeken, parkeren, lopen, loggen, terug, navigeren naar volgende WP en dat weer herhalen. Uiteindelijk was ik ook bijna 2 uur bezig met deze Lab van 10 onderdelen

Moet wel zeggen dat ik ondertussen ook enkele tradi's gedaan had en 1 virtual. Het was een prachtige route langs allerlei plaatsen waar Vincent geschilderd heeft. Sommige locaties zijn nog te zien, zoals een watermolen.
Een kleine domper was de bonus cache van de Vincent van Gogh Lab. Uiteindelijk de hele Lab gedaan en alle hints verzameld. Geochecker gedaan en yes, coördinaten voor de bonus kloppen! Dus ik snel daar naar toe. Beetje zoeken lang de kant van de weg. Bleek de cache uiteindelijk te liggen in een stuk afgezet riet pal naast een sloot, vol met brandnetels. Ik heb alle hints doorgenomen en las dat het toch daar moest zijn. Iets met oranje en iemand had het hoger terug gelegd zodat het beter zichtbaar was. Maar hoe goed ik ook zocht, niets kunnen zien helaas. Wel een paar keer geprikt aan de brandnetels die ik nu 1 dag later nog goed voel. Dus na 20 minuten zoeken, met nieuwsgierige vragen van wandelaars of ik iets verloren was, heb ik het maar opgegeven. Jammer!!! Ik wil de mooie Lab niet afvallen, want het was echt leuk om te doen. Wat me dan wel een beetje tegenvalt, is de locatie van de bonus. Hebben jullie dat soms ook? Dan doe je een geweldige prachtige multi met allemaal toffe WP's... en vervolgens kom je bij de eindcache en blijkt dat een doosje achter een elektriciteitskastje te zijn in een woonwijk ofzo. Super anti-climax. Maar goed, ik moet niet zeuren, want ik mijn eerste cache moet ik nog leggen.