Het grote Geocaching topic Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:36
Afgelopen tijd nog een paar caches kunnen doen in de omgeving. Deze zijn van vrienden (3 a 4 stuks) en erg leuk waarvan 1 multi. Je hebt wat te doen bij de caches zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 16:34
Vorig weekend ook nog een rondje gedaan van ongeveer 5-6 kilometer in de Ardennen. Gelukkig hebben we het droog gehouden en hebben we samen met een paar vrienden toch het hele rondje kunnen uitlopen en vinden. Onderweg vonden wij onze 1000ste cache, dus dat maakte het voor ons af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTBoy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 12:22
Wij hebben gisteren een aantal opgeloste (en erg leuke) mysteries gezocht hier niet ver vandaan. Bij één van de mysteries stond in de pagina dat je je "uitgebreide cachetools" mee moest nemen. Op het nulpunt aangekomen bleek het om een ladder te gaan... Die mist nog in onze 'cachetoolbox' :)

Gelukkig zijn we er niet helemaal voor niets heen gereden, toch 5 van de 6 kunnen vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@PTBoy Ik vind dat toch wat ver gaan. Wellicht dat ze stadia qua tools aan kunnen geven (zonder te verwijzen naar wat precies), ik ga niet met een ladder constant op stap zeg maar of met een opblaasbootje, klimtuig enzovoorts.

Dat zijn ook de caches die blijven liggen bij ons (niet dat we ze echt tegen zijn gekomen nog).
De "moeilijkste" qua tools was er eentje met torx schroeven erin. Uiteindelijk met onze multitool tang er wel uit gekregen zonder beschadigen omdat ze er al half uit staken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTBoy
Ach, het gaf ons wel een glimlach op onze gezichten. Wij hadden op een hengel gerekend, en die lag wel in de auto. Een uitschuifbare ladder staat nog op mijn verlanglijst, maar daar zijn we nog niet aan toegekomen.

Verder blijft het bij ons meestal ook bij spiegel, magneet, (9v) batterijen, grijpstok of hengel. Maar geocaches waar een extra attribuut nodig zijn, blijven wel het leukst :)

Hier in huis liggen ook een aantal puzzels te wachten op uiteindelijk toestemming van de boswachter zodat we ze in het veld kunnen plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 19:14

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Gekste "tool": Startkabels ... maar gelukkig had een andere cacher die we tegenkwam de hint "12V" beter geïnterpreteerd (een kleine 12V batterijtje was niet voldoende) en mocht ik die van hem lenen ...

Telescoopladder al wel een keer achter in de kofferbak gelegd, maar dat was omdat de hint dat duidelijk aangaf. Mensen kijken je best vreemd aan als je daarmee door het bos loopt ...

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Dat had ik ook wel jammer gevonden, als ik daar aan zou komen en je moet een ladder mee hebben.. Standaard hebben we een uitschuifbare magneetstok, paar pincetten wel mee, maar de hengel nemen we alleen maar mee als we zeker weten dat we 'm nodig hebben. Een ladder is ook zo een attribuut dat naar mijn gevoel genoeg naar gehint mag worden in de beschrijving. Zeker als het zo een multi-mystery rondje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:00
Ja, dat inderdaad.

Wij hebben trouwens ook een 9V blokbatterij in de standaard uitrusting, die kom je ook nog wel eens tegen.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Wij hebben de basis een beetje bij ons.
Pen, magneet aan een touwtje (om jeu de boules ballen op te rapen) en spulletjes om in een cache te doen om weg te geven.
Mijn vrouw is wel aan het kijken voor de andere dingen en vooral een pen om op nat papier te schrijven.

Morgen komt als het goed is de Garmin 750t binnen. Wilde mijn vrouw heel graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PTBoy
Wij hebben de 700, en die bevalt erg goed. Wel asap de live-log functie uitzetten, anders krijg je bij elke gevonden cache de mooie logtekst "Submitted via Garmin Oregon 7xx".

Waarom hebben jullie gekozen voor de 750T ipv de 700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@PTBoy Tja, net wat meer functies. Er was iets wat mijn vrouw aangegeven had. Dacht bluetooth oid. Maar kan ook wat anders zijn geweest. En volgens mij verschilde het niet heel erg veel met elkaar qua prijs. Maar dat zal wel tegen vallen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
PTBoy schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:13:
Wij hebben de 700, en die bevalt erg goed. Wel asap de live-log functie uitzetten, anders krijg je bij elke gevonden cache de mooie logtekst "Submitted via Garmin Oregon 7xx".
WTF, is dat niet configureerbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTBoy
Hmmbob schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:26:
[...]

WTF, is dat niet configureerbaar?
Nope. Misschien dat de ingevoerde notitie nog meegelogd wordt, maar om nou op het kleine schermpje wat te gaan tikken is ook weer zowat. Die functie heb ik dus asap uitgezet. Het "gevonden" loggen op de GPSr en daarna thuis via GSAK loggen gebruik ik wel met veel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@PTBoy We hebben er op dit moment even naar zitten kijken en laten het wel aan staan. Het is ook weer niet zo dat we heel veel werk van de log tekst maken. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m-unit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-07 15:58

m-unit

PSN: sjaak99 //

Arunia schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:58:
@PTBoy We hebben er op dit moment even naar zitten kijken en laten het wel aan staan. Het is ook weer niet zo dat we heel veel werk van de log tekst maken. :P
De iets uitgebreide log's maken het juist voor de Co's wel weer heel leuk om de caches te onderhouden en bedenken. beter dan ''TFTC'' of ''yes gevonden''

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@m-unit dat is ook zeker waar.

We zijn as we speak een rondje aan het doen. De Garmin werkt prima. En we krijgen blijkbaar wel de optie bij loggen om tekst aan te passen. De echt leuke zetten we wel tekst in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PTBoy
m-unit schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:08:
[...]

De iets uitgebreide log's maken het juist voor de Co's wel weer heel leuk om de caches te onderhouden en bedenken. beter dan ''TFTC'' of ''yes gevonden''
Of nog mooier: een punt, omdat je anders niet op "submit" kunt drukken in de app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Of "leuk"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-unit

m-unit

PTBoy schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:38:
[...]

Of nog mooier: een punt, omdat je anders niet op "submit" kunt drukken in de app...
Meteen een ban >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:00
Gisteren een wandeling gedaan rondom Oudenbosch (Roosendaal - Noordbrabant), zonder te cachen. Ik zag ineens een losse logrol liggen in de struiken naar het bospad. Zonder een container oid. Ik denk dat 'ie door vandalen is weggegooid. Frapant genoeg had 'ie wel een logentry van de dag ervoor. Dus niet eentje die allang verloren is gegaan. Aangezien het onderdeel was van een multi, en ik dus geen idee had waar de container hoort te liggen, heb ik de logrol maar meegenemen naar huis en de eigenaar ingelicht.

Update: eigenaar heeft nieuwe logrol geplaatst.

[ Voor 4% gewijzigd door segil op 01-12-2020 08:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• segil
Mocht je een keertje in de buurt van Heinenoord zijn (onder Rotterdam), en je hebt een paar uurtjes de tijd, ga dan deze cache doen:

https://www.geocaching.co...GC7J5VX_buitenshuis-bonus

Ik heb 'm 2 weken geleden gedaan en by far de mooiste cache die ik gevonden heb. Het is een rondje wandelen met 11 traditional caches, die elk info bevatten voor de bonus (eind) cache. Een aantal traditionals zijn al origineel gemaakt, maar de bonus cache slaat echt alles. Zo tof!

Nog wel een tip om mee te geven: onderweg goed oppassen voor hondenpoep, want zelfs op de verharde paden ligt er wel her en der een dump :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:03
Pff vandaag een korte Trail gedaan maar wel erg lastig om nog enigzins leuke logjes te plaatsen. Van mij mogen die trails wel multicaches worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTBoy
Bij een trail (waarbij de caches bij dezelfde eigenaar horen) plaats ik dezelfde log. Wij hebben zelf ook een trail liggen, en daarbij verwacht ik ook niet bij elke cache een inspirerende log. Liever een leuke uitgebreide copy-paste log dan een afwisseling van duimpjes, TFTC, en "gevonden" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
Ja dat doe ik voortaan ook maar, gewoon copy paste, eventueel 1 aanvulling als de logrol vol is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-unit

m-unit

PTBoy schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:05:
Bij een trail (waarbij de caches bij dezelfde eigenaar horen) plaats ik dezelfde log. Wij hebben zelf ook een trail liggen, en daarbij verwacht ik ook niet bij elke cache een inspirerende log. Liever een leuke uitgebreide copy-paste log dan een afwisseling van duimpjes, TFTC, en "gevonden" :)
Dat snapt elke CO ook vast wel hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Same here, of iets heel korts bij de caches en een wat uitgebreider verhaaltje (en evt. favorite) bij een evt. bonus cache. Trails hebben die vaak.

@segil Thnx voor de tip, gaat op mijn lijstje. Ik weet niet of ik deze ook al eerder genoemd heb, maar deze cache vind ik qua design, container de beste die ik tot nu toe gezien/gedaan heb: https://coord.info/GC5BP3D (Let op de hint!)

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
@S913 dank, ik ga eens kijken. Deze schijnt ook tof te zijn en niet ver van de jouwe vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 23:24

Reintji

(2 x dad)²

Wilde met een webcam-cache de 10e verschillende halen. Maar dat is een stukje lastiger geworden zie ik. er zijn er nog maar drie in Nederland.

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Die verdwijnen inderdaad hard, ik zie er overigens 4 (of net over de grens), maar dus niet echt super-centraal. Heb er in de 12 jaar dat ik nu cache 2 geprobeerd (1 gehaald, ander was stuk).

Ik zou graag ooit nog een keer een A.P.E. cache doen ... maar daar zijn er nog maar 2 van over (Brazilië en Washington State). Zou cool zijn als ze ooit weer zoiets zouden doen, alleen denk ik dat geocaching te groot is geworden en zo'n artifact er binnen een halve dag uit zou zijn. Of ze moeten de caches niet te makkelijke mysteries maken of ergens ver van de bewoonde wereld verstoppen.

Echte Letterboxes (voorloper van multi's) kom je ook niet veel meer tegen, met een echte stempel er nog in. Zijn nu veel al vervallen tot Tradi's.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji

Reintji

(2 x dad)²

S913 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:33:

Echte Letterboxes (voorloper van multi's) kom je ook niet veel meer tegen, met een echte stempel er nog in. Zijn nu veel al vervallen tot Tradi's.
Klopt inderdaad. Laatst met de jeugd een rondje door het bos gelopen met een trail. Was elke vijfde een letterbox, maar wel gewoon dezelfde stash.

Wilde dit jaar eens kijken of ik de matrix wat beter gevuld kan krijgen. Zitten toch een paar mysteries hier in de buurt, knap lastig. En toch worden ze aan de lopende band gelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
S913 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:53:
Gekste "tool": Startkabels ... maar gelukkig had een andere cacher die we tegenkwam de hint "12V" beter geïnterpreteerd (een kleine 12V batterijtje was niet voldoende) en mocht ik die van hem lenen ...

Telescoopladder al wel een keer achter in de kofferbak gelegd, maar dat was omdat de hint dat duidelijk aangaf. Mensen kijken je best vreemd aan als je daarmee door het bos loopt ...
Ik kwam laatst in het bos mensen met een vishengel tegen. Geen viswater in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
:*) Je voelt je dan best wel een beetje opgelaten ... tenminste, ik wel :$

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:12
Vandaag ook onze eerste stapjes gezet in de wereld van Geocaching. Uurtje in Gouda geweest en een paar simpele caches gevonden. Erg leuke middag gehad daarmee. Nu maar eens verdiepen ook in de caches met puzzels en zo.

En ondertussen de 18 pagina’s van dit topic doorlezen. Kijken of er tips tussen staan voor beginners.

Nog wel een stel heel ervaren geocachers tegen gekomen, maar die man was erg vervelend. In plaats van tips te geven, gaf hij puzzeoplossingen en vindplekken. Dus zo snel mogelijk een andere kant op gelopen.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Ik probeer juist altijd zo min mogelijk weg te geven qua hints (of loop een rondje als ik anderen al zie zoeken) ... Het zelf zoeken is toch de lol van het spelletje. Maar je hebt idd van die “guru’s” die graag laten zien hoe goed ze wel niet zijn :-)

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Wij hebben met het mooie weer gisteren een super leuke serie bij Erp (NB) gelopen in het thema van James Bond.

De serie bestaat uit 9 regulars en 1 bonus cache en is extreem goed verzorgd en vormgegeven. Het rondje is zo'n 7.5-8km lang en loopt door een mooi bosgebied. Aanradertje!

1e cache: https://coord.info/GC8PMWE
Bonus cache: https://coord.info/GC8PMX2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTBoy
Grappig, wij hebben ook een James Bond serie. Maar dan wel net over de grens in Duitsland :) We hebben voor elke film een puzzel bedacht en een geocache verstopt.

https://coord.info/GC8BAX9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Wat doen jullie als een logrol helemaal vol of stuk is en je je naam niet kunt noteren? Markeer je 'm dan toch als gevonden, met opmerking dat de logrol vol/stuk is?

Gisteren kwam ik een cache tegen in een platte container, die helemaal nat was van binnen en het papier verpulverd. In c:geo aangegeven dat onderhoud nodig is en wel gemarkeerd dat ik 'm gevonden had. Daarna voor de zekerheid nog een los stukje papier afgescheurd uit een notitieboekje en daar mijn naam+datum op geschreven en in de cache gestopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Dat inderdaad. 100 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vergeet vaak een pen ofzo. En dan log ik hem nog. Ik doe het niet voor de eigenaar van de log. Ik doe het voor mezelf. En mij boeit het niet of mijn naam in een log staat.

En tot nu toe ben ik nog geen eigenaar tegen gekomen die mijn log heeft afgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Jelte schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:52:
Ik vergeet vaak een pen ofzo. En dan log ik hem nog. Ik doe het niet voor de eigenaar van de log. Ik doe het voor mezelf. En mij boeit het niet of mijn naam in een log staat.

En tot nu toe ben ik nog geen eigenaar tegen gekomen die mijn log heeft afgenomen.
Dat verklaart wel dat ik vaker een log entry zie staan in c:geo van een voorganger, maar niet op de logrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Er wordt ook wel misbruik van gemaakt, er zijn dus ook wel CO's die dat soort logs wel verdwijnen. Maar zeker bij drukkere caches lijkt me dat ondoenlijk.

Bijv. bij een trail, kom je steeds een log in het boekje tegen van iemand die voor je er is geweest, en dan opeens 1 of 2 caches geen log in het boekje, maar op de site wel.
Of caches die al langere tijd niet gevonden zijn, maar dan opeens toch weer "gevonden worden" in het kader van "ik was op de lokatie en heb mijn best gedaan met zoeken".

Ik zorg altijd dat ik wel iets achter laat ... Een stempel of stift werken vaak nog wel op nat papier, al is het al snel een vlek.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zo, ik heb de draad eens fanatiek opgepakt en vandaag samen met een maat van me wat regulars in Woerden opgepikt. Ik had hem al een jaar of wat niet meer gezien, dus mooi moment om eens als teambuilding moment samen te zoeken.

De mooiste is de Piep-sjow in Woerden.
https://coord.info/GC8P7NG

Dat zijn echte caches waarin de CO veel hart en ziel erin steekt :). Niet alleen zoeken, maar ook dingen doen. :)

Ik heb een jaar of vijf geleden ooit eens een klein pluche varkentje uit Glanerbrug meegenomen naar Woerden. Dat ding is in 2012 in Oostenrijk gestart, heeft hemelsbreed van locatie naar locatie zo'n 27253.4km afgelegd, en na mijn drop is die nog een paar jaar door Nederland gegaan, en sindsdien spoorloos verdwenen :/ :/ Zonde :'(

Zijn er meer mensen die ook trackables gebruiken? Ikzelf zit te denken om dit ook eens te proberen, en te kijken waar zo'n ding uitkomt. Misschien iets met een interactief element erin. Iets van een klein puzzelspelletje waarvan je een foto moet laten zien als het opgelost is (of niet).

[ Voor 74% gewijzigd door AW_Bos op 02-03-2021 19:10 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 08:12
Als ik een trackable zie, dan log ik wel dat ik hem gezien heb, maar verder doe ik er niks mee.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTBoy
Wij hebben 9 actieve trackables, waarvan er één op de auto geplakt zit. Van de andere 8 hebben er vier dit jaar een logje gekregen, de rest is al jaren spoorloos (waarbij er één zelfs maar 20 kilometer ver is gekomen volgens de geocaching.com website).

Het kan een leuke toevoeging zijn, maar het helpt als je ze met niet teveel verwachtingen loslaat. Als je er vanuit gaat dat ie verdwijnt zodra je 'm zelf in een geocache stopt is elk positief logje een bonus :)

Oh, en als je er een 'te leuk' item aan vastmaakt, is dat sowieso meestal snel weg, althans dat is mijn ervaring.

[ Voor 11% gewijzigd door PTBoy op 03-03-2021 08:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11:37

Moonsugar

Communitymanager
Ik vind trackables juist fantastisch en neem ze altijd een stukje mee. Ik heb er nu eentje die vrolijk van Nederland naar Duitsland ging en nu Zwitserland doorreist. Van de week weer een nieuwe aangeschaft en losgelaten in mijn eigen cache in Haarlem. Ben altijd excited als ik trackables tegenkom. :)

Has wares if you have coin 💰

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PTBoy
Dat zeker, mijn verhaal komt misschien wat cynisch over :) Wij nemen ze ook altijd mee, en aangezien onze geocache-zoek-cirkel best groot is laten we ze zoveel mogelijk reizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
PTBoy schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:15:
Dat zeker, mijn verhaal komt misschien wat cynisch over :) Wij nemen ze ook altijd mee, en aangezien onze geocache-zoek-cirkel best groot is laten we ze zoveel mogelijk reizen :)
Ja dat is wel leuk, als je zelf wat verder komt. Ik ben vooralsnog niet klaar in mijn eigen stad/regio. Als ik dan een trackable pak dan is de kans groot dat 'ie vijf km verderop terechtkomt. Ik heb ook wel eens een trackable te lang in huis gehad, een paar weken niet kunnen cachen. Dat vind ik dan wel weer jammer. Leukst is toch als zo'n ding naar een andere regio gaat (of continent).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

PTBoy schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:10:

Oh, en als je er een 'te leuk' item aan vastmaakt, is dat sowieso meestal snel weg, althans dat is mijn ervaring.
De tags zijn onderweg. Ik ga het gewoon proberen en kijken waar mijn foam koetje (van Alfa Laval) naar toe gaat :)

Deze week drop ik hem in een TB Hotel in de Meije. Volgens mij wel een drukke plek.

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 03-03-2021 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Zelf 4 TB's (gehad), geen enkele heeft het langer dan 1663 km uitgehouden lijkt het ...

#1. 1523 km, verdwenen uit een Duitse cache
#2. 315 km, lag in een T5 cache (20 meter hoge boom), boom omgewaaid, cache/TB weg
#3. 609km, in handen van iemand achtergebleven die niet reageert op DM's en ook niet meer cachet
#4. 1663km, enige actieve, momenteel echter al 2 maanden in een cache die veel gevonden wordt, maar hij wordt niet gespot/logged (dus waarschijnlijk ook weg)

Ik heb nu 2 keer met vrienden een soort wedstrijdje gedaan ... ik had altijd pech, een aantal hebben wel de 10-duizenden kilometers gehaald. Maar de meest extreme was wel de laatste keer met een vriend: hij en zijn vrouw gooien hun 2 TB's in dezelfde cache, die van haar wordt een dag later meegenomen (de cacher benoemd expliciet dat hij die ander voor iemand anders laat liggen) maar 2 dagen later is die van die vriend weg ... Dus 0 km gereisd, nu al weg.

Weet niet of ik het nog een keer ga doen ... Maar vind het wel leuk om TB's naar verre oorden mee te nemen door mijn werk (ooit van Zweden naar New York, van Hawaii terug naar Europa). Maar om een of andere reden voel ik me altijd weer verantwoordelijk dat hij dan wel weer opgepikt wordt in die cache waar ik hem neergelegd heb ... dat het niet mijn schuld is dat hij kwijt is geraakt. Dus vooral lokaal discover ik ze alleen en laat ik ze liggen.

Daarnaast heb ik nog 1 sticker op mijn auto (14120km) en een virtuele die rondhangt op mijn social media (maar niemand ziet/snapt hem denk ik)

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Wij hebben pas een trackable verplaatst van Gouda naar Elburg. Maar dat hotel in Elburg zit wel op een plekje waar misschien weinig mensen komen. Ben eigenlijk wel benieuwd of hij al weer opgehaald is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mercatres
Wij hebben er een drietal. Twee zijn daarvan helaas spoorloos.
Maar die andere, die is nog redelijk actief, en heeft al meer dan 100000 kilometer achter de rug.
Hij is zelfs twee keer op Antarctica geweest 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 20:09
Beste mede Tweakers en Geochachers.

Misschien zijn er Tweakers in zuid-oost Brabant bekend mee. Beleef het Gedicht Nu is mijn vader bezig om dit ook in de gemeente Cranendonck te realiseren. Ze zijn in gesprek met de lokale VVV en Cultuurcraan, het ziet er positief uit.

Nu heb ik voorgesteld om er ook een Geocache bij te maken. in de stijl van de bijbehorende gedichten en natuur(niet zelf, ik ben maar een Geo-amatuer). Mijn voorkeur een Multi. Dit staat als agendapunt voor de volgende vergadering.

Zelf heb ik namelijk altijd als een Cache begint met "deze Cache is gemaakt in samenwerking met.." VVV Gemeente ect. Dan straalt het wat meer alure uit.

Hoe kunnen zouden ze dit het beste aanpakken? Mijn vader is geen Geocacher.
Een wedstrijd uitschrijven in het lokale krantje? Kijken Geocahers hierin? Een Cache heeft natuurlijk af en toe onderhoud nodig (nieuw logboekje ect) Buiten dit kom ik zelf niet echt op ideeën. Jullie input wordt gewaardeerd. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V9QCh6pYTc4R0xnvlyg7hwoNjtQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nY5xAKgvCTqde5njnmcojfpp.jpg?f=user_large

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
AW_Bos schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 18:08:
Zo, ik heb de draad eens fanatiek opgepakt en vandaag samen met een maat van me wat regulars in Woerden opgepikt. Ik had hem al een jaar of wat niet meer gezien, dus mooi moment om eens als teambuilding moment samen te zoeken.

De mooiste is de Piep-sjow in Woerden.
https://coord.info/GC8P7NG

Dat zijn echte caches waarin de CO veel hart en ziel erin steekt :). Niet alleen zoeken, maar ook dingen doen. :)
Naar aanleiding van deze post ook gaan wandelen in Woerden en deze cache bezocht. Fantastisch! Wat mooi gemaakt en ook leuk die Escape Room aspecten erbij. Heel mooi. Echt staan bewonderen nog.

Toen we aankwamen stonden er twee 70-plussers bij, dus we zijn toen eerst een andere cache gaan zoeken. Toen we terugkwamen lopen fietsten de twee grijsaards net weg. Zeiden dat het niet gelukt was. Voor ons was het echter geen probleem. Misschien door onze ervaring met escape rooms e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji

Reintji

(2 x dad)²

Middag, hier nog cachers die in de buurt van Briel wonen? Mijn vijf jaar oude trackable is daar na vermissing opgedoken. Wellicht dat iemand hem daar uit zou kunnen vissen? Gaat om geocache GC7G57F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
walterworld schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 15:12:
Beste mede Tweakers en Geochachers.

.
Ik snap je vraag niet helemaal, maar ik denk dat je perfect een geocache kan laten refereren naar een lokale culturele activiteit. Uit persoonlijke ervaring denk ik wel dat er niet meteen overlap hoeft te zijn tussen geocachers en (lokale) cultuur, geocachers gaan meestal op zoek naar een leuke omgeving of mooi uitgewerkte geocache (te zien aan de favorites).
Het overlaten aan een andere organisatie (en zeker als die al geen kennis hebben van geocachen) is wel een beetje riskant naar mijn gevoel.
Anderzijds: bij onze lokale hackerspace hangt er ook eentje van m'n vriendin en mij op, maar daar zorgen de leden van de hackerspace ook voor (logboekje controleren, algemeen onderhoud enz). Dus, het kan wel - gewoon kwestie van goede uitleg en een paar afspraken maken over onderhoud enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Mercatres schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:02:
[...]

Het overlaten aan een andere organisatie (en zeker als die al geen kennis hebben van geocachen) is wel een beetje riskant naar mijn gevoel.
Klopt. Ik heb ooit eens rond Winschoten een paar caches gevonden die onderdeel waren van de VVV.
Slecht onderhouden caches, en geen of een late reactie terug toen ik het meldde. Houd het liever in direct beheer van een liefhebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 20:09
Mercatres schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:02:
[...]

Ik snap je vraag niet helemaal, maar ik denk dat je perfect een geocache kan laten refereren naar een lokale culturele activiteit. Uit persoonlijke ervaring denk ik wel dat er niet meteen overlap hoeft te zijn tussen geocachers en (lokale) cultuur, geocachers gaan meestal op zoek naar een leuke omgeving of mooi uitgewerkte geocache (te zien aan de favorites).
Anderzijds: bij onze lokale hackerspace hangt er ook eentje van m'n vriendin en mij op, maar daar zorgen de leden van de hackerspace ook voor (logboekje controleren, algemeen onderhoud enz). Dus, het kan wel - gewoon kwestie van goede uitleg en een paar afspraken maken over onderhoud enz).
We hebben besloten iedereen die in deze gemeente woont en een cache heeft geplaatst met meer dan 80 fav, aan te schijven (misschien te laag?) Dit zal gedaan worden via de Geocaching website. Nog even premium nemen zodat we kunnen sorteren op favorieten. De helft van de mensen zal geeneens reageren verwacht ik. Misschien te veel druk ipv voor je zelf voor de leuk een cache inelkaar steken.
De mensen krijgen inzagen in de gedichten waar en het allemaal gaat plaatsvinden, aan de hand hiervan kunnen ze een plan voorleggen.
AW_Bos schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:53:
[...]

Klopt. Ik heb ooit eens rond Winschoten een paar caches gevonden die onderdeel waren van de VVV.
Slecht onderhouden caches, en geen of een late reactie terug toen ik het meldde. Houd het liever in direct beheer van een liefhebber.
Goed punt :) .
De cache zal dus in het beheer blijven van de maker(liefhebber) en dus ook op zijn gebruikersaccount komen. Zal toch 1x per jaar gecontroleerd moeten worden door de organisatie, kans op verloedering als je het volledig overlaat aan de liefhebber.
In de omschrijving komt dan iets van "deze cache is in samenwerking/toestemming gemaakt met..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

AW_Bos in "Het grote Geocaching topic"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHSsA9JfBbYG2w4vMqfQ6yZS50o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yk5HPBhPtAqMiNINIciCLpSX.jpg?f=fotoalbum_large

Zo, eerste travelbug is op pad. Hopelijk wordt die snel opgepikt. Echter viel mij op dat de tuincache en TB-hotel veel TB's hadden die ik er niet aantrof... :/
Bizar...

Hopelijk wordt Clara wel gelogd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artilux
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 11:37
AW_Bos schreef op zondag 14 maart 2021 @ 15:23:
AW_Bos in "Het grote Geocaching topic"

[Afbeelding]

Zo, eerste travelbug is op pad. Hopelijk wordt die snel opgepikt. Echter viel mij op dat de tuincache en TB-hotel veel TB's hadden die ik er niet aantrof... :/
Bizar...

Hopelijk wordt Clara wel gelogd...
Als een TB meegenomen wordt en niet gelogd wordt, is dit het resultaat.
Een CO kan niet de TB's virtueel uit zijn/haar hotel/cache halen.
De enige oplossing is dat een eigenaar de trackable of "missing" zet. Zo heb ik er helaas ook al op missing moeten zetten :(

Antfarmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Dus als een TB zonder te loggen, uit een cache gehaald wordt dan kan die niet nogmaals met de tag-code gekoppeld worden aan een andere cache?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Klopt, je zal hem dan eerst moeten loggen als "opgehaald" oid, want anders zit hij niet in je inventory en kan je hem dus niet droppen.

[ Voor 91% gewijzigd door Hmmbob op 15-03-2021 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Artilux schreef op zondag 14 maart 2021 @ 21:41:
[...]

Als een TB meegenomen wordt en niet gelogd wordt, is dit het resultaat.
Een CO kan niet de TB's virtueel uit zijn/haar hotel/cache halen.
De enige oplossing is dat een eigenaar de trackable of "missing" zet. Zo heb ik er helaas ook al op missing moeten zetten :(
Wow, ik zat de notes van een aantal TB's te bekijken die in het TB-hotel zaten, en ik las een bericht van de CO dat ze last hadden van vuurwerkschade, en dat er er een aantal TB's verloren zijn gegaan. :X
Blijkbaar was dat net voordat ik het koetje gedropt heb. De andere TB's zijn uit de inventory verdwenen, dus vermoedelijk door de eigenaar op 'Missing' (ofzo) gezet.

Verklaart ook de roetschade wat je op de foto ziet. Gelukkig lijkt de schade beperkt tot 'de kelder' en is het hotel in de vorm van een ziekenhuis niet beschadigd geraakt.

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 16-03-2021 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Iemand hier nog tips voor een gave omgeving in de natuur (goed bereikbaar met de auto) waar je een dag zoet kan zijn met wandelen en caches zoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:07

Sabbi

je denkt aan mij.

@Moonsugar In de Biesbosch zijn volgens mij wel wat leuke rondjes die je kan combineren, ben je wel een dag mee zoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 08:12
Moonsugar schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:31:
Iemand hier nog tips voor een gave omgeving in de natuur (goed bereikbaar met de auto) waar je een dag zoet kan zijn met wandelen en caches zoeken?
Ik heb me zelf erg vermaakt op het eiland Tiengemeten. Dit voormalige agrarische eiland is omgetoverd tot een natuurgebied. Het eiland is per boot bereikbaar (vaart volgens mij 1x per uur) en de haven is goed bereikbaar per auto met ruime parkeergelegenheid.

Uiteindelijk toch nog twee dagen nodig gehad om alle geocaches te vinden.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Moonsugar schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:31:
Bij Nijmegen/Malden in de bossen liggen een paar leuke series.

Edit: oh, zie net dat er een boel offline zijn gehaald omdat Natuurmonumenten ze er weg wil hebben. Jammer.

[ Voor 14% gewijzigd door Hmmbob op 16-03-2021 22:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Zo, mijn geocache is sinds vanmorgen online:
http://coord.info/GC97F8P

Eindelijk weer eens een leuke in mijn dorp, en binnen een half uur al bezocht door de eerste twee podium-cachers :P

Wat leuk dat ik uit het zolderraam uitzicht heb op de geocachers.

Inmiddels heb ik inspiratie voor nieuwe interessante caches zodat er met Pasen weer lekker gezocht kan worden door families. Plus dat ik een leuke doe-factor eraan ga hangen. :P

[ Voor 17% gewijzigd door AW_Bos op 18-03-2021 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Ik hoor van meerdere mensen dat zij geen geocaches kunnen laten toevoegen momenteel omdat daar een stop op zou zitten i.v.m. corona? Maar het is jou dus wel gelukt @AW_Bos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Moonsugar schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:35:
Ik hoor van meerdere mensen dat zij geen geocaches kunnen laten toevoegen momenteel omdat daar een stop op zou zitten i.v.m. corona? Maar het is jou dus wel gelukt @AW_Bos?
Dat zou raar zijn, want rondom mijn woonplaats is zeer recentelijk nog nieuwe caches geplaatst. 2 weken geleden nog op 50 mtr afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Wat gek joh, een vriendin uit Velserbroek en een vriend uit Dieren konden beide niks laten goedkeuren. Misschien beoordelen ze het per regio? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ja, het gaat hier ook al een tijdje door met nieuwe caches. Zou ook gek zijn: we mogen nog steeds gewoon naar buiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Het had iets te maken met dat er in grote getalen mensen naar nieuwe caches gaan wat groepen kan veroorzaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Misschien ligt het aan het gebied? In een wijdgestrekte natuurlijk omgeving is het weer anders dan een drukke stad... (waar je al zat mugglers om je heen hebt)

Even gezocht op hun wiki....

https://wiki.groundspeak.com/display/GEO/Covid-19
Update 24 februari 2021:

De Nederlandse reviewers hebben naar aanleiding van de persconferentie van onze regering op 23 februari, waarin beperkte versoepelingen zijn aangekondigd besloten om weer caches te publiceren per 3 maart.

Caches zullen worden gepubliceerd op een iets andere manier dan dat jullie gewend zijn. Er zal voorlopig per dag 1 publicatiemoment zijn voor die dag. Dit zal telkens gebeuren per dag op een willekeurig tijdstip tussen 08.00 en 17.00 uur. Hierdoor zullen we voorlopig ook geen caches in plannen met een verzoek tot publicatie op een bepaalde tijd. Wel kun je een voorkeur voor een dag aangeven.

Alle event-types inclusief CITO's (Cache In, Trash Out events, om afval op te ruimen tijdens het geocachen, AW_Bos) worden nog steeds NIET gepubliceerd met het oog op de geldende maatregelen vanuit de rijksoverheid.

[ Voor 75% gewijzigd door AW_Bos op 18-03-2021 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Ah kijk. Daar zal het wel mee te maken hebben dan! Thanks voor het opzoeken. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1_9X2wice5Ia_tHYnu8A1-kLDvk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XX5FKax2oYmuzw8lbfi90igV.jpg?f=fotoalbum_large

Vanaf vandaag is ook de Marsrover Perseverance te loggen. Om hem vanaf zijn trackable pagina te kunnen loggen, moet je op zoek naar een cijfer-lettercombinatie op de foto's die het ding naar aarde heeft gestuurd.

Succes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTBoy
Het was even turen maar we hebben de trackable code gevonden. En dat terwijl we via-via de code al hadden, maar het zelf vinden is toch leuker :)

En leuk dat er in Nederland weer caches gepubliceerd worden. We hebben hier nog een stapel veldpuzzels liggen voor een uitgezette multi. Toen we eindelijk alle toestemmingen rond hadden van de boswachter brak net de recentste lockdown uit, en moesten we weer wachten. Dus snel de schroevendraaiers, verfkwasten, soldeerbouten en dergelijke afstoffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artilux
AW_Bos schreef op zondag 14 maart 2021 @ 23:01:
Dus als een TB zonder te loggen, uit een cache gehaald wordt dan kan die niet nogmaals met de tag-code gekoppeld worden aan een andere cache?
Dat kan wel, als iemand de code heeft die op de TB staat. Maar in de tussentijd is hij dus mooi spoorloos.

Antfarmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Hmmbob schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:17:
[Afbeelding]

Vanaf vandaag is ook de Marsrover Perseverance te loggen. Om hem vanaf zijn trackable pagina te kunnen loggen, moet je op zoek naar een cijfer-lettercombinatie op de foto's die het ding naar aarde heeft gestuurd.

Ik ben nog niet helemaal thuis in die trackables. Ik heb de code gevonden in één van de foto's en die ingevuld als tracking code op https://www.geocaching.co...54-406c-bf04-2ec4e98f6ef5
Moet ik dan nog meer doen? Ik krijg niet zo'n mooie badge te zien als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
segil schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:46:
Ik ben nog niet helemaal thuis in die trackables. Ik heb de code gevonden in één van de foto's en die ingevuld als tracking code op https://www.geocaching.co...54-406c-bf04-2ec4e98f6ef5
Moet ik dan nog meer doen? Ik krijg niet zo'n mooie badge te zien als jij.
Staat hij hier ook niet tussen?
https://www.geocaching.com/my/souvenirs.aspx

En "log type" wel op "discovered", niet op "write note"?

[ Voor 75% gewijzigd door Hmmbob op 20-03-2021 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Er gaat een wereld voor me open, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
segil schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 18:13:
[...]

Er gaat een wereld voor me open, dank!
Geen punt.

In de officiële geocaching app ga je naar "profiel" en dan "souvenirs", dan zal je hem ook zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Hmmbob schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 18:15:
[...]

Geen punt.

In de officiële geocaching app ga je naar "profiel" en dan "souvenirs", dan zal je hem ook zien.
Ah nice. Ik gebruik c:geo en de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik gebruik ook c:Geo, maar die heeft niets van je profiel geïmplementeerd. Ik vind het vooral een verademing met de offline maps, die zijn echt fijner dan de ingebouwde maps (vind ik dan).

Als je tijd hebt om nog een wereld te openen: https://project-gc.com/Profile/ProfileStats (even via "authenticatie" aanmelden bij geocaching.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Hmmbob schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 18:18:
Ik gebruik ook c:Geo, maar die heeft niets van je profiel geïmplementeerd. Ik vind het vooral een verademing met de offline maps, die zijn echt fijner dan de ingebouwde maps (vind ik dan).

Als je tijd hebt om nog een wereld te openen: https://project-gc.com/Profile/ProfileStats (even via "authenticatie" aanmelden bij geocaching.com)
Ja leuk !!!

Wat ik vooral mis in cgeo is een ingebouwde toolbox, voor het uitrekenen van projectie e.d. Is er een goede Android app voor dat soort vraagstukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
https://www.geocachingtoolbox.com/index.php?lang=nl

Werkt ook op mobiel (y)

Edit: projectie werkt ook in c:geo toch? Bij nieuw waypoint kan je afstand en richting ingeven.

[ Voor 38% gewijzigd door Hmmbob op 20-03-2021 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
Ja, snap ik... maar vind het wel een matige site op je mobiel. Helemaal niet responsive. Copy/paste werkt ook lastig. Een aparte app zou we makkelijker zijn. Zeker als er een integratie zou zijn met cgeo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorisV
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:22
segil schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 18:45:
[...]

Ja, snap ik... maar vind het wel een matige site op je mobiel. Helemaal niet responsive. Copy/paste werkt ook lastig. Een aparte app zou we makkelijker zijn. Zeker als er een integratie zou zijn met cgeo.
GCC kan dit allemaal. Ook zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Gelukkig kan je ook favorieten instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-unit

m-unit

Ja tof is deze he, we hebben hem vorige week al kunnen loggen.
Hmmbob schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:17:
[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Nu mag ik op zoek naar mijn eigen geocache. :+
Net een PM gehad dat iemand hem tijdens het open maken verloren is.
Shit happens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

JorisV schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 19:36:
[...]

GCC kan dit allemaal. Ook zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Gelukkig kan je ook favorieten instellen.
De GCC app is echt een van de beteren. Soms een beetje ingewikkeld / onlogisch, maar het doet wat het moet doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artilux
Het enige wat ik zelf nog zoek is een manier om een complexe coördinatenformule in het veld op te lossen.
Waar ik mijn waardes gewoon in kan vullen, zoals A=.. tot Z=..
Dat scheelt bij een hoop multi's een hoop tussenpauze, al reken ik het meestal toch snel genoeg uit.
Dit ben ik nog niet tegen gekomen en de functie binnen C:GEO is mij nog niet gelukt.

Wellicht is er een tweaker die mij de juiste kant op kan duwen en dat ik er thuis eens mee kan spelen.

TL:DR
Ik ben lui en ik wil de waardes van mijn coordformule gewoon intikken en het rekenwerk laten doen door de app, maar hoe? :D

Antfarmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Ik cache veel met mijn zoon, dat is de analyticus/wiskundige onder ons. Dus ik roep, hij rekent :P

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PTBoy
Hiervoor gebruik ik de app Go(x): https://play.google.com/store/apps/details?id=sk.sumak.gox

Het is even opletten hoe je de formule in moet voeren (vooral als de letter E onderweg ook gevraagd wordt), maar verder is ie handig. Je kunt meteen een hele rij formules invoeren, zodat je de tussenpunten onderweg ook kunt laten uitrekenen, als de formules tenminste vooraf bekend zijn. Het is een beetje huiswerk, maar zorgt voor een stuk minder rekenwerk onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
c:geo schijnt dit ook te kunnen, maar heb het nog niet getest. Het zou mooi zijn als je bij een multi bij elke WP de gevonden waarde kan invullen en gelijk de berekening wordt gedaan voor de volgende WP of eindcache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artilux
S913 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:03:
Ik cache veel met mijn zoon, dat is de analyticus/wiskundige onder ons. Dus ik roep, hij rekent :P
Het rekenwerk is op zich geen probleem, maar als ik het gestroomlijnd kan krijgen, gaat het cachen gewoon net wat sneller en hoeft mijn wederhelft niet ongeduldig te zijn :P
PTBoy schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:10:
Hiervoor gebruik ik de app Go(x): https://play.google.com/store/apps/details?id=sk.sumak.gox

Het is even opletten hoe je de formule in moet voeren (vooral als de letter E onderweg ook gevraagd wordt), maar verder is ie handig. Je kunt meteen een hele rij formules invoeren, zodat je de tussenpunten onderweg ook kunt laten uitrekenen, als de formules tenminste vooraf bekend zijn. Het is een beetje huiswerk, maar zorgt voor een stuk minder rekenwerk onderweg :)
Ik ga het eens proberen!
segil schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:15:
c:geo schijnt dit ook te kunnen, maar heb het nog niet getest. Het zou mooi zijn als je bij een multi bij elke WP de gevonden waarde kan invullen en gelijk de berekening wordt gedaan voor de volgende WP of eindcache.
Daarin geprobeerd maar zonder succes. De hele app vind ik overigens persoonlijk minder fijn dan de officiële app, maar ik denk dat het gewoon veel gewenning vraagt. Ik loop doorgaans met m'n GPS en niet met m'n telefoon. Behalve dus bij multi's met lappen tekst en verschillende waypoint berekeningen en elke keer een hele formule, dan moet ik wel op m'n telefoon kijken en naar m'n notities. soort jongleren met alle hulpmiddelen.

Antfarmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTBoy
Ik vind de officiële app dan weer minder dan c:geo. Wij gebruiken overigens tijdens het cachen ook een GPS, maar om lappen tekst en/of vorige logjes en (spoiler)foto's te lezen is een telefoon wel weer handiger.

Online loggen doe ik dan thuis weer met GSAK, daar gebruik ik de apps (bijna) niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roo
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Roo

He knows, you know

Artilux schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:44:
Het enige wat ik zelf nog zoek is een manier om een complexe coördinatenformule in het veld op te lossen.
Waar ik mijn waardes gewoon in kan vullen, zoals A=.. tot Z=..
Bekijk de app GCBuddy eens, die kan dit vrij aardig doen. De gratis versie werkt prima met 1 cache tegelijk.

Link GCBuddy

[ Voor 10% gewijzigd door Roo op 26-03-2021 21:20 ]

Thank God for the Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:43

greatgonzo

schit-te-rend!

wij doen het nu ook een tijdje.. leuke manier om de 4-jarige naar buiten te krijgen met caches die met name op sprookjes zijn gericht.

Met de telefoon gaat prima, maar willen toch overgaan op een GPS handheld.

Heeft iemand daar nog tips voor? Budget is tot €300 denk ik.
Had zelf het oog laten vallen op de Garmin eTrex touch 25 of 35. De 25 is een slag goedkoper, maar de 35 dan weer bluetooth. Dat maakt de keuze wat lastiger.

Of is er nog een goed alternatief? Comptabiliteit met fietsknooppunten is trouwens een grote pré

[ Voor 10% gewijzigd door greatgonzo op 28-03-2021 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Mijn cache heb ik voor de tweede keer al moeten vervangen. De eerste keer was die bij het openen ervan uit iemands handen geglipt en verdwenen, en nu lijkt hij geript te zijn... :(

Wederom weer vervangen, maar de website van Geocache lijkt ook niet echt vooruit te branden.
Wachtwoord (die 100% correct is) wordt niet herkend, dus een maintenance-log gaat ook even niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [=AMS=]
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:27
AW_Bos schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:59:
(...)

Wederom weer vervangen, maar de website van Geocache lijkt ook niet echt vooruit te branden.
Wachtwoord (die 100% correct is) wordt niet herkend, dus een maintenance-log gaat ook even niet lukken.
Geocaching.com heeft issues:

Inloggen lukt mij ook niet.
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste