• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Vandaag een playseat revolution opgehaald (wat een klereding om in elkaar te schroeven met de rail en shifter zeg) samen met een t500rs met F1 wheel. Als je nog nooit met een stuur hebt gespeeld is het wel verdomde lastig zeg. Als ik 10% gad geef in de start van een Flying lap sta ik achterstevoren. Geen gas geven en een seconde na de start wel geeft geen problemen. Best wel raar.

Ook raar is dat als ik de t500rs op 270 graden zet als ik stil sta dat het lijkt te werken, maar als ik ga gassen gaat hij 360 graden rond. Bij stil staan weer 270. Erg vaag 8)7

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Dat is vreemd. Net met de T300 niks van gemerkt. Wel een heel fijn gevoel overgehouden aan de eerste sessie. Vooral met de curbs, je voelt iedere curb duidelijk (vooral bij langzaam rijden) en de combinatie van beeld met stuur laat je ookduidelijk voelen dat je achterkant weg is. Corrigeren gaat hierdoor perfect.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:47
RedHat schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 00:09:
Vandaag een playseat revolution opgehaald (wat een klereding om in elkaar te schroeven met de rail en shifter zeg) samen met een t500rs met F1 wheel. Als je nog nooit met een stuur hebt gespeeld is het wel verdomde lastig zeg. Als ik 10% gad geef in de start van een Flying lap sta ik achterstevoren. Geen gas geven en een seconde na de start wel geeft geen problemen. Best wel raar.

Ook raar is dat als ik de t500rs op 270 graden zet als ik stil sta dat het lijkt te werken, maar als ik ga gassen gaat hij 360 graden rond. Bij stil staan weer 270. Erg vaag 8)7
Gebruik je het stuurtje op de pc? Vergeet dan niet je stuur settings zowel in het spel als in de thrustmaster configuratiescherm op 270 graden te zetten.

Moet zeggen dat ik met controller altijd tractie controle hulp nodig had omdat het doseren lastig was, met een stuur is het even wennen maar is zonder tractie controle veel beter speelbaar

[ Voor 10% gewijzigd door schumi1986 op 18-08-2016 00:32 ]

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:39
Kun je online ook een warm-up lap rijden of niet?

• vaagjunior
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-01-2023
NotSoSteady schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 00:48:
Kun je online ook een warm-up lap rijden of niet?
Online zit ook de formationlap , safety car en ook de volledige kwalificatie.

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 15:02
Ik kan mij de stress al voorstellen in onze GoT league wanneer we in de formation lap zitten & stilletjes aan de grid komen & stoppen.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:29
Als het rijdersniveau van hierboven een indruk geeft, zou ik ook gaan stressen :+ Sorry Nik, maar ik kon het niet langer dan 2 minuten aan zien :X

@RedHat
Dit klink bijna als een hardcoded stuurhulp ala Forza, zou me namelijk niet verbazen :)

[ Voor 53% gewijzigd door Schuey op 18-08-2016 08:15 ]

• RedHat
schumi1986 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 00:30:
[...]

Gebruik je het stuurtje op de pc? Vergeet dan niet je stuur settings zowel in het spel als in de thrustmaster configuratiescherm op 270 graden te zetten.

Moet zeggen dat ik met controller altijd tractie controle hulp nodig had omdat het doseren lastig was, met een stuur is het even wennen maar is zonder tractie controle veel beter speelbaar
PS4.

Ik heb Traction Control op Medium staan (Kan niet lager :? ) omdat ik echt moet trainen, als ik iets gas gaf stond ik al achterstevoren. Maarja, deze week gewoon Time Trials doen baantjes verkennen lijnen proberen te rijden en vooral leren.

Heeft iemand goede settings voor T500RS op de PS4? Of spelen jullie met standaard settings? (In het menu heb ik stuur op T500RS en layout op F1 Addon). Moet nog wel even wennen aan de knoppen op het F1 stuur, weet nog steeds niet wat precies waarvoor is 8)7

• Schuey
Hoe eerder je traction control en andere meuk uitzet hoe makkelijk je het leert, het kost enkel wat meer moeite misschien. Slechte gewoontes ga je liever uit de weg dan af te moeten leren :) Je hoeft niet bij elk moment vol op het gas, begin rustig en bouw dat op :)

Eerst zorgen dat je je lijnen goed krijgt, goed gebruik maken van de breedte van de weg, apex pakken, bochten uit goed uitsturen, smooth die rondjes doorkomen. Dan ga je versnellen.

Wat voor jezelf een goede aid is om te bepalen dat je pas echt gas gaat geven als je stuur zo recht mogelijk staat en niet eerder. Wanneer je comfortabeler word kun je dat punt steeds gaan verleggen tot het moment dat je met opposite lock de bochten uit komt als je dat wilt :)

[ Voor 78% gewijzigd door Schuey op 18-08-2016 08:39 ]

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 22:02
Hoe werkt het spelen met een stuur eigenlijk zitten jullie allemaal op de bank met een stuur op schoot of gebruikt iedereen een dure playseat? Ik wil eigenlijk wel een stuurtje hebben maar geen playseat van 200 tot 400 euro die ruimte in neemt

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Ik speel het op de PC dus m'n stuur zit aan het bureau bevestigd. Komt nog wel een keer een Playseat.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:09
Bestel ik een keer niet digitaal, lijkt het gelijk mis te gaan. Dit is de reactie die ik krijg van yourgamingzone.nl :

"Helaas schijnt de PC versie overal vertraagd te zijn, we weten inmiddels van Codemasters dat er een probleem is, echter gaan zij dit morgen pas toelichten, waardoor we nog geen uitsluitsel kunnen geven. Hij zal bij alle winkels dus mogelijk te laat komen, echter we weten nog niet of dit 1 dag gaat zijn, of 1 week.
Zodra we meer weten morgen lichten we alle klanten in, onze excuses voor het ongemak, ik hoop dat u begrijpt dat we hier niet heel erg veel aan kunnen doen."

Nou maar hopen dat de Steam versie hier geen last van heeft, want hier ga ik natuurlijk niet op wachten. (Moest er ook zelf mee komen).

• Rivanov
  • Nu online
Schijnbaar hebben enkele al hun key via Greenmangaming ontvangen. Ik heb bij CD-Keys.com besteld en hoop vandaag te key te ontvangen zodat ik de game vanavond kan preloaden.
Heb vanuit hun nog geen bericht gehad dat het vertraagd zou zijn.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:58
michaeltjeh1 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 08:51:
Hoe werkt het spelen met een stuur eigenlijk zitten jullie allemaal op de bank met een stuur op schoot of gebruikt iedereen een dure playseat? Ik wil eigenlijk wel een stuurtje hebben maar geen playseat van 200 tot 400 euro die ruimte in neemt
Een playseat is zeker een grote uitgave maar als je veel race games speelt is het toch echt een must-have.
Het is zo prettig spelen in dat ding. :)

Deze gebruik ik: http://www.playseat.com/p...eat-forza-motorsport2.jpg

• Rivanov
  • Nu online
Enige nadeel van een PlaySeat is dat het scherm dan verder weg staat. Ik zet m'n beeldscherm altijd strak tegen m'n stuur aan zodat het zo dichtbij mogelijk staat. Met een Playseat is dat niet echt mogelijk. Tenzij je met beugels etc gaat werken om het beeldscherm op de Playseat te bevestigen.

Heb beneden in de woonkamer m'n Xbox One en PS4 wel op een 55" aangesloten maar racen doe ik toch op m'n game PC.

[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 18-08-2016 09:04 ]

• jmignolet
Rivanov schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:01:
Schijnbaar hebben enkele al hun key via Greenmangaming ontvangen. Ik heb bij CD-Keys.com besteld en hoop vandaag te key te ontvangen zodat ik de game vanavond kan preloaden.
Heb vanuit hun nog geen bericht gehad dat het vertraagd zou zijn.
Same here, ook via cd-keys. Ik hoop stiekem op vandaag! :)

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 22:02
jori040 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:02:
[...]

Een playseat is zeker een grote uitgave maar als je veel race games speelt is het toch echt een must-have.
Het is zo prettig spelen in dat ding. :)

Deze gebruik ik: http://www.playseat.com/p...eat-forza-motorsport2.jpg
Nice! zou er ook graag 1 willen maar vooralsnog speel ik niet super vaak race spelen maar lijkt t me wel een super vette ervaring stuur zal ik nog wel kopen denk ik.

• jori040
Rivanov schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:03:
Enige nadeel van een PlaySeat is dat het scherm dan verder weg staat. Ik zet m'n beeldscherm altijd strak tegen m'n stuur aan zodat het zo dichtbij mogelijk staat. Met een Playseat is dat niet echt mogelijk. Tenzij je met beugels etc gaat werken om het beeldscherm op de Playseat te bevestigen.

Heb beneden in de woonkamer m'n Xbox One en PS4 wel op een 55" aangesloten maar racen doe ik toch op m'n game PC.
De mijne staat net voor de pedals en dat is voor mij met een 50 scherm precies goed.

Laatst aan het bureau van mij game PC gedaan maar dat deed de ervaring met een PC monitor niet goed.
Speel normaal veel op mijn PC monitor[ook consoles] maar met race games wil ik op mijn 50 scherm.

[ Voor 14% gewijzigd door jori040 op 18-08-2016 09:10 ]

• schumi1986
jmignolet schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:05:
[...]

Same here, ook via cd-keys. Ik hoop stiekem op vandaag! :)
Hier ook cdkeys.com, hoop ook zeker op vandaag echter zul je toch niet eerder kunnen beginnen dan 0.00 vannacht

• Rivanov
  • Nu online
Klopt. Maar ik heb geen 50" scherm aan m'n PC hangen. :+
Game PC staat boven en daar heb ik 24".

Zit nu even te kijken op de PlaySeat site en misschien zou het mogelijk zijn om het bureau over het gedeelte van de pedalen te zetten zodat het bureau 'tegen' het stuur oppervlak komt.. en dan is het gewoon kwestie van scherm op de rand van bureau zetten.

Dan nog bepalen welke PlaySeat het wordt. Die Alcantara versie is wel nice.

Afbeeldingslocatie: https://www.playseatstore.nl/media/catalog/product/cache/26/image/490x/114a0a6f9f719457f2705d708065bb8f/p/l/playseat-evolution-alcantara_1__3.jpg

http://www.playseatstore.nl/evolution-alcantara.html

• RedHat
Ik heb een revolution gekocht zodat je minder last hebt van de stang bij de pedalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
michaeltjeh1 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:05:
[...]

Nice! zou er ook graag 1 willen maar vooralsnog speel ik niet super vaak race spelen maar lijkt t me wel een super vette ervaring stuur zal ik nog wel kopen denk ik.
Die playseat zit nog fijner als mijn bankstel. _O-

• schumi1986
Rivanov schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:11:
Klopt. Maar ik heb geen 50" scherm aan m'n PC hangen. :+
Game PC staat boven en daar heb ik 24".

Zit nu even te kijken op de PlaySeat site en misschien zou het mogelijk zijn om het bureau over het gedeelte van de pedalen te zetten zodat het bureau 'tegen' het stuur oppervlak komt.. en dan is het gewoon kwestie van scherm op de rand van bureau zetten.

Dan nog bepalen welke PlaySeat het wordt. Die Alcantara versie is wel nice.

[afbeelding]

http://www.playseatstore.nl/evolution-alcantara.html
Maar dan nog staat het scherm hoog denk ik, heb mijn stuurtje ook aan mijn bureau bevestigd denk dat een playseat in geen enkele mogelijkheid een geslaagde combinatie met een monitor op je bureau, behalve als je de playseat ver van je bureau neer zet maar daar is mijn monitor te klein voor, te dichtbij is teveel naar boven kijken.

• EvEs0r
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-06 00:50
Een Wheel Stand Pro is een leuk alternatief: iets goedkoper en makkelijker op te bergen :)

Nee, ik ben géén Belg!

• Rivanov
  • Nu online
schumi1986 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:15:
[...]

Maar dan nog staat het scherm hoog denk ik, heb mijn stuurtje ook aan mijn bureau bevestigd denk dat een playseat in geen enkele mogelijkheid een geslaagde combinatie met een monitor op je bureau, behalve als je de playseat ver van je bureau neer zet maar daar is mijn monitor te klein voor, te dichtbij is teveel naar boven kijken.
Ligt eraan hoe laag je zit met de PlaySeat. Ik zet m'n bureaustoel namelijk ook op de laagste stand en dan zit m'n monitor precies op ooghoogte.

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:30
Ik heb een Wheel Stand Pro en ik zit gewoon op een bureaustoel. Na het spelen kan je de Wheel Stand Pro dichtklappen om het stuur op te bergen. Ideaal!

Ik heb mijn code maar via Games-outlet, binnen paar minuten de code in mijn mailbox.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 13:46
Ik heb deze week de thrustmaster T150 gekocht. Even geprobeerd op F1 2015, maar dat is toch verdomde lastig als je van een xbox360 controller afkomt ( spelend op de PC )

Hopelijk gaat het vanaf morgen bij F1 2016 beter :)

• schumi1986
Rivanov schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:16:
[...]

Ligt eraan hoe laag je zit met de PlaySeat. Ik zet m'n bureaustoel namelijk ook op de laagste stand en dan zit m'n monitor precies op ooghoogte.
Ja dat heb ik ook, maar volgensmij is een playseat nog wel een slagje lager?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Kan ik iemand z'n PlaySeat even lenen misschien? :+

• Schuey
Androo schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:18:
Ik heb deze week de thrustmaster T150 gekocht. Even geprobeerd op F1 2015, maar dat is toch verdomde lastig als je van een xbox360 controller afkomt ( spelend op de PC )
Zo raar om te lezen altijd dit, daar kan ik nu echt met mijn pet niet bij :D

• Rivanov
  • Nu online
Snap best dat het even wennen is als je van een controller komt. Maar na een tijdje wil je niets anders meer. ;)

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Schuey schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:22:
[...]

Ik snap het opzich wel. Project Cars speelde ik altijd met een controller en dat was altijd prima te doen. Toen ik één keer met een stuurtje (en pedalen) speelde was het toch verdomd lastig hoor om die bak op de baan te houden. Die auto wordt opeens heel gevoelig als je met een stuur speelt.

Maar misschien dat dat bij F1 games anders ligt.

• Rivanov
  • Nu online
Kan iemand met een PlaySeat de hoogte eens opmeten vanaf de grond tot het zitvlak? Dus hoe hoog cq. laag je eigenlijk zit?

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 13:46
Soccer98 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:28:
[...]

Ik snap het opzich wel. Project Cars speelde ik altijd met een controller en dat was altijd prima te doen. Toen ik één keer met een stuurtje (en pedalen) speelde was het toch verdomd lastig hoor om die bak op de baan te houden. Die auto wordt opeens heel gevoelig als je met een stuur speelt.

Maar misschien dat dat bij F1 games anders ligt.
Bij F1 games is het ook erg lastig hoor.. maar ik moet er gewoon een aantal uurtjes in investeren, zodat een stuurtje 'normaal ' wordt :)

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 19:39
RedHat schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 00:09:

Ik heb de T500 zonder de F1 add-on. Raadt je mij ook aan om het stuur op 270 graden te zetten? Ik heb wel PC, dus zou ik dat in moeten kunnen stellen. Had al het gevoel dat iets niet helemaal lekker zat.

Ben ook erg aan het twijfelen om een Playseat aan te schaffen maar heb gelimiteerde ruimte in huis om het dan weer op te bergen. Zit daardoor erg te twijfelen wat de beste oplossing is.

• schumi1986
Schuey schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:22:
[...]

Ik snap dat wel, ik heb dirt rally eerst altijd met een controller gespeeld, even later een tx gekocht en kwam in geen enkele mogelijkheid meer aan mijn tijden van de controller.

De tx is mij nu heilig maar met een controller kun je in sommige games echt veel betere tijden rijden aangezien het 'pookje' nu eenmaal veel sneller stuurt dan een stuurtje.

Ook moest ik erg wennen hoe sterk de force feedback tegenwoordig is, mijn vorig stuurtje was een simpele madcats is combinatie met grand prix 3 :P

• Joost1991
Kaasdipje schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:37:
[...]

Ik heb de T500 zonder de F1 add-on. Raadt je mij ook aan om het stuur op 270 graden te zetten? Ik heb wel PC, dus zou ik dat in moeten kunnen stellen. Had al het gevoel dat iets niet helemaal lekker zat.

Ben ook erg aan het twijfelen om een Playseat aan te schaffen maar heb gelimiteerde ruimte in huis om het dan weer op te bergen. Zit daardoor erg te twijfelen wat de beste oplossing is.
Ik speel met 330 graden. Dan is het vrijwel 1:1 met wat er op het scherm gebeurd.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

• Schuey
schumi1986 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:37:
[...]
De tx is mij nu heilig maar met een controller kun je in sommige games echt veel betere tijden rijden aangezien het 'pookje' nu eenmaal veel sneller stuurt dan een stuurtje.
Dat zegt meer over je spelletjes dan over een stuurtje ;)

• Kaasdipje
Joost1991 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:39:
[...]

Ik speel met 330 graden. Dan is het vrijwel 1:1 met wat er op het scherm gebeurd.
Kom ik met 900° aanzetten. Thanks man, ga het vanavond proberen :D

edit: had gisteren voor het eerst geprobeerd, dus heb niet een jaar als een idioot gereden hoor :*)

[ Voor 15% gewijzigd door Kaasdipje op 18-08-2016 09:41 ]

• Schuey
Ze doen in het echt rond de 400/450 :)

• schumi1986
Schuey schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:41:
Ze doen in het echt rond de 400/450 :)
Schuey schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:40:
[...]
Ligt aan het circuit, meestal niet meer als 360, Monaco met scherpe hair pin ligt idd ergens tussen de 400-450
Dat zegt meer over je spelletjes dan over een stuurtje ;)
Dat is zo maar in f1 games van Codemasters ben je sneller met een controller dan met een stuurtje ;)

[ Voor 31% gewijzigd door schumi1986 op 18-08-2016 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
Ouch, maar past wel bij de doelgroep ;)

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 15:03
No offence, maar ik lees nu alleen weer verhalen over stuurtjes ipv info over F1 2016

Wanneer komen de eerste reviews? Is dat vandaag of pas morgen?

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08 09:52
schumi1986 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:42:
[...]

Dat is zo maar in f1 games van Codemasters ben je sneller met een controller dan met een stuurtje ;)
Heb ook (nog) geen stuur, ook al zal een controller sneller zijn, een stuur geeft toch wel meer plezier. Ook met Dirt vind ik dat zo. Met een controller ben je misschien sneller, maar je kan minder gemakkelijk kleinere correcties uitvoeren, vind ik. Bij mij moet ik ook nog even kijken hoe en of een wheelstand + stuur past. Zit namelijk op de bank want er is nog geen game pc of iets en de Xbox is gekoppeld aan de TV.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost1991
creapYYY schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:45:
No offence, maar ik lees nu alleen weer verhalen over stuurtjes ipv info over F1 2016

Ik gok dat dit morgen pas gaat gebeuren. Er is kennelijk een embargo aangezien geen enkele site nog een review online heeft staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasdipje
creapYYY schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:45:

Embargo inderdaad. Release-date, dus morgen pas.

Anders krijgen de reviewers geen copies de volgende keer.

• jori040
schumi1986 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:42:
[...]

[...]

Ik denk dat het meer te maken heeft met wat het meest prettig voor je is.In Dirt Rally bak ik er niets van met controller.

Verwijderd

Weet iemand of/waar je de AI difficulty in kan stellen bij Career? Kom echt lang niet in de buurt van de AI. :+

• Joost1991
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:04:
Weet iemand of/waar je de AI difficulty in kan stellen bij Career? Kom echt lang niet in de buurt van de AI. :+
Als je een raceweekend gaat laden krijg je volgens mij een hele lijst aan instellingen die je kunt aanpassen. Je kunt het alleen aanpassen aan het begin van een raceweekend, niet tijdens. Dat was in F1 2015 in ieder geval zo.

• EvEs0r
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-06 00:50
Joost1991 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:16:
[...]

Als je een raceweekend gaat laden krijg je volgens mij een hele lijst aan instellingen die je kunt aanpassen. Je kunt het alleen aanpassen aan het begin van een raceweekend, niet tijdens. Dat was in F1 2015 in ieder geval zo.
Klopt, is in 2016 ook zo!

Nee, ik ben géén Belg!

• Wausser
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-09 19:30
Weet iemand of F12016 vandaag al ergens in de winkel ligt?

• Kaasdipje
Wausser schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:49:
Weet iemand of F12016 vandaag al ergens in de winkel ligt?
Is al enkele keren benoemd. allyourgames.nl (Geldrop geloof ik?) Kun je hem in de winkel ophalen.

Tevens zag ik iemand die hem bij de Intertoys opgehaald had (via Reddit post). Dit geldt dan wel voor console iig. Voor PC werkt het toch via Steam.

[ Voor 8% gewijzigd door Kaasdipje op 18-08-2016 10:57 ]

Verwijderd

Kaasdipje schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:57:
[...]

Is al enkele keren benoemd. allyourgames.nl (Geldrop geloof ik?) Kun je hem in de winkel ophalen.

Tevens zag ik iemand die hem bij de Intertoys opgehaald had (via Reddit post). Dit geldt dan wel voor console iig. Voor PC werkt het toch via Steam.
Ik heb vandaag een verzendmail ontvangen dat die naar de winkel wordt gestuurd. Dus bij Mediamarkt gewoon morgen in Apeldoorn iig helaas :? .

• schumi1986
Bij de MM maak je vaak de meeste kans om de dag voor release pas 's avonds te gaan kijken

• Berktoppie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik kreeg ook die email vanmorgen. MM is hier 25 meter vandaan, dus ben deze week iedere dag al wezen vragen of hij er toevallig al was...

www.webshopmasters.nl

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:49
weet iemand of de driving force gt werkt met f1 2016 op de pc ?

psn: taker-mart

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lijkt erop dat er toch al wat leveringsproblemen zijn. Krijg zojuist de melding dat mij bestelde exemplaar pas dinsdag verstuurd gaat worden. Das wel een flinke tegenvaller.
Straks maar ff bij de Intertoys kijken.

• Rivanov
  • Nu online
Besteld bij?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bij gameresource.

• Rivanov
  • Nu online
Digitale versie (Steam) of console versie?

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 15:49

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Bij mediamarkt PS4 pre-order gedaan 3-08, en zag dat het pakketje vandaag was aangemeld voor levering morgen. Komt dus goed ;)

www.youtube.com/DerOllie

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rivanov schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:21:
Digitale versie (Steam) of console versie?
Hardcopy voor pc. Begrijp dat de console versies wel goed leverbaar zijn.

• schumi1986
MikeyMan schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:32:
[...]

Hardcopy voor pc. Begrijp dat de console versies wel goed leverbaar zijn.
Gelukkig, was al huiverig voor mijn key van cdkeys.com

Wel zuur voor jou dat dan weer wel ;)

• Rivanov
  • Nu online
schumi1986 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:44:
[...]

Gelukkig, was al huiverig voor mijn key van cdkeys.com

Wel zuur voor jou dat dan weer wel ;)
Heb hun wel even een mailtje gestuurd of de vertraging ook voor de steam key geldt en of ik de key vandaag nog wel krijg. ;)
Nog geen reactie tot op heden.. nog even afwachten.

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 18-08-2016 13:58 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoe dat zo? Een steam key is toch niet aan vertragingen onderhevig.

Overigens wel zeer nette en begripvolle communicatie van gamesource.

• Dutch1980Pride
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-12-2019
YouTube: Világbajnok leszek meglátod - F1 2016 #1

PC-stream 1080p60.
Wel in het Pools, maar toch..

• Joost1991
Het is trouwens een PS4 stream.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutch1980Pride
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-12-2019
Ohw, ships..
Zag zijn specs staan in de opmerking en ging er daarbij vanuit dat het een PC-stream betrof..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
MikeyMan schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:03:
Hoe dat zo? Een steam key is toch niet aan vertragingen onderhevig.

Overigens wel zeer nette en begripvolle communicatie van gamesource.
Hi Rick,

The codes should be sent out within the next couple of hours so all will be fine.

Kind Regards,

Daniel F
Support Manager | cdkeys.com

• Figuur84
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-02 13:23
Heb gisteravond voor het eerst even gespeeld [PS4]. Wordt flink oefenen als je Pcars gewend bent......

YouTube: F1 2016 First time www.RaceStars.NL League racing Nederland

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zojuist bij Intertoys langs geweest. Zag ze notabene liggen, maar kreeg hem mooi niet mee :X

Denk dat ik hiermee mijn zoektocht naar een hardcopy besluit. :(

[ Voor 26% gewijzigd door MikeyMan op 18-08-2016 15:01 ]

• Ralf88
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-04-2023
Moet je bij Bart Smit proberen. Daar staat niet pre order op de website maar gewoon beschikbaar ook als je het winkel aanbod bekijkt.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ze lagen er gewoon... 2x pc en ongeveer 10x voor ps/xb, maar ze mogen morgen pas de winkel uit.

• Figuur84
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-02 13:23
MikeyMan schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:05:
Ze lagen er gewoon... 2x pc en ongeveer 10x voor ps/xb, maar ze mogen morgen pas de winkel uit.
Dat is wel zuur zeg...

• schumi1986
Ralf88 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:02:
Moet je bij Bart Smit proberen. Daar staat niet pre order op de website maar gewoon beschikbaar ook als je het winkel aanbod bekijkt.
Dat komt omdat de game morgen uitkomt, dat is altijd via de website van BS

als je deze nu besteld heb je hem morgen binnen en dus is het geen preorder meer

• jmignolet
Rivanov schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:24:
[...]

Hi Rick,

The codes should be sent out within the next couple of hours so all will be fine.

Kind Regards,

Daniel F
Support Manager | cdkeys.com
Ha perfect ! Leuk om te weten :)

• R0dsk0ll
  • Laatst online: 10-09 16:20
Zo, 2 avondjes kunnen spelen.
De carrière is een verademing vergeleken met 2015 die eigenlijk niet echt een carrière had.

De extra opdrachten in de vrije trainingen maken de trainingen zinvol en leuk!

Hij bevalt dus erg goed, veel plezier voor de gene die ook zijn begonnen!

Ps. Voor degene die Project Cars gewent zijn is het wel even wennen qua feel en besturing.

iRacing Profiel

• jori040
R0dsk0ll schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:25:
De carrière is een verademing vergeleken met 2015 die eigenlijk niet echt een carrière had.

Ps. Voor degene die Project Cars gewent zijn is het wel even wennen qua feel en besturing.
Viel mij in een stream ook al op dat ze die training boeiend hebben gemaakt.

Heb vandaag die F1 stuur add-on binnen dus ik ben er morgen klaar voor.Wat voelt dat ding trouwens lekker aan zeg. :)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoe doen ze dat eigenlijk met die uitrol? Het is in delen van de wereld natuurlijk al de 19e. Dan zou ie via steam toch beschikbaar moeten zijn? Lukt dat via een VPN wel misschien?

• Ontzettende_Jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11-2023
R0dsk0ll schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:25:

Hoe voelen de physics aan vergeleken met 2015?
Had nog wat waardebonnen van bol.com liggen dus heb 'm daar besteld en krijg net een mailtje dat ie verzonden is. Ben benieuwd 8)

PSN: jannvsdvinvs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
M'n key is binnen van cd-keys.com
Heb nog geen mailtje gehad, maar als je in de bevestigingsmail van je order op de Download link klikt kom je op de website van cd-keys en daar staat je code.

/edit: Nu komt ook ineens de mail binnen. :+

[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 18-08-2016 16:50 ]

• R0dsk0ll
  • Laatst online: 10-09 16:20
Ontzettende_Jan schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:48:
[...]

Hoe voelen de physics aan vergeleken met 2015?
Had nog wat waardebonnen van bol.com liggen dus heb 'm daar besteld en krijg net een mailtje dat ie verzonden is. Ben benieuwd 8)
Vind ze vergelijkbaar, weinig verbetering vanuit mijn oogpunt.

Voor mij is het niet storend iig. Speel op PS4.

iRacing Profiel

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
Rivanov schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:49:
M'n key is binnen van cd-keys.com
Heb nog geen mailtje gehad, maar als je in de bevestigingsmail van je order op de Download link klikt kom je op de website van cd-keys en daar staat je code.

/edit: Nu komt ook ineens de mail binnen. :+
Nog niet te spelen neem ik aan?
Damn, wilde eigenlijk vanavond beginnen, maar zal tot morgen moeten wachten vrees ik :|

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lijkt me niet, hij is nu aan het downloaden, en wanneer 'de game is uitgebracht kan deze worden gespeeld'.

• jmignolet
Racierox schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:58:
[...]

Nog niet te spelen neem ik aan?
Damn, wilde eigenlijk vanavond beginnen, maar zal tot morgen moeten wachten vrees ik :|
Is inderdaad enkel een pre-load. Heb mijn key ook net binnen van cd-keys. :)

• Joost1991
PC-versie wordt vannacht om 0:00 geunlocked op Steam. Nu alleen nog te preloaden.

• lremcol
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 13:38
Van game-card.net nog niets binnen. Wil hem ook graag preloaden gezien mijn internetverbinding hier erg traag is, gaat wel enkele uren kosten.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Joost1991 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:59:
PC-versie wordt vannacht om 0:00 geunlocked op Steam. Nu alleen nog te preloaden.
En dan kom ik terug op mijn vraag; hoe kan dit?

In Australië is het allang de 19e.

• Joost1991
MikeyMan schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 17:00:
[...]

En dan kom ik terug op mijn vraag; hoe kan dit?

In Australië is het allang de 19e.
Er is een vaste tijd gezet door Codemasters, wat dus 0:00 CEST is. Overal op de wereld zal het op hetzelfde moment worden ontgrendeld.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat is toch hoe dan ook een krom systeem?

Officieel mag de game dan in Sydney al de winkel uit op dit moment, terwijl het daar online nog niet te doen is. In LA heb je het precies andersom. Daar mag over een uur of 15 de winkel pas uit, en kun je allang online spelen :?

Zie overigens ook niet zo snel hoe het beter kan hoor, maar food for thought ;)

Dacht dus gelijk aan de slag te kunnen met die code... Not... Aardig frustrerend als er al lui twee dagen aan de slag mee zijn :X

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 18-08-2016 17:21 ]

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
leuke screen tearing op de ps4 -_-

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik heb mijn key via Kinguin vanmiddag ook ontvangen. :*)
Verder geeft de maker op steam aan dat het midnight UK time wordt. dus 01:00 bij ons. :-(

• schumi1986
01:00 idd steam geeft aan nog 7 uur voordat die unlocked

• lremcol
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 13:38
Nu geeft die nog maar 6 uur aan

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
ja ongeveer 6 uur wat waarschijnlijk dus 6 uur en 59 min is.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
Ik wilde hem eigenlijk voor pc (want stuurtje) en XBO (even lekker op de bank) kopen. Preorder voor XBO gedaan maar de pc versie kopen wacht ik nog maar even mee. Alles wat ik nu zie en lees doet mij huiveren voor wederom een middelmatige arcade game met achterhaalde graphics en buggy tot en met. Codemasters kan zich beter Bugmasters noemen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• schumi1986
Phusebox schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 18:05:
Ik wilde hem eigenlijk voor pc (want stuurtje) en XBO (even lekker op de bank) kopen. Preorder voor XBO gedaan maar de pc versie kopen wacht ik nog maar even mee. Alles wat ik nu zie en lees doet mij huiveren voor wederom een middelmatige arcade game met achterhaalde graphics en buggy tot en met. Codemasters kan zich beter Bugmasters noemen.
Bijzonder dat je f1 2016 preorderd terwijl je over de vorige versie dus al niet enthousiast was, en dan ook nog eens voor de xbox terwijl elke reactie die jij plaatst in het xbox topic zowel over xbox, microsoft en die games die jij gespeeld hebt negatief zijn :p

[ Voor 13% gewijzigd door schumi1986 op 18-08-2016 18:18 ]

• Schuey
Hij post al hetzelfde sinds F1 2011 volgens mij :+
Net als ik zelf, ik hoop nog steeds dat het word wat ik wil dat het gaat zijn, en dat gaat het nooit zijn... Want dan verkopen ze welgeteld 10 kopietjes ;w
Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste

Let op:
Het multiplayer topic voor F1 2016 vind je hier