Kan eventueel wel foto sturen als ik thuis kom. Maar ik denk wel dat er echt te veel speling is.stijn014 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:15:
[...]
Bij mij steekt er bij de shifter een opgevouwen reclameblad tussen. Heb je veel speling ?
De retail versie bevat een CD-key die te activeren is op Steam. De disc heb je eigenlijk niet nodig, je kunt de game in zijn geheel downloaden via Steam. Tip als je F1 2015 hebt op Steam; je krijgt 10% korting in de Steam store en dan betaal je nog maar €45.Beakzz schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:19:
Weet iemand of bij de pc retail versie een Steam activatie zit en of je de disc nog nodig hebt daarna? (of hoe dat bij F1 2015 ging) De prijzen van retails zijn maar iets hoger dan de Steamkey sites namelijk en eigenlijk ben ik een beetje klaar met de grijze markt sinds de recente verhalen.
Kan echt niet wachten op dit spel ondanks dat ik weet dat de sims die ik nu speel veel beter zijn (AC, Iracing en Automobilista). F1 blijft toch mijn grote liefde en dit is het enige dat in de buurt komt. Nu nog even het F1 wiel scoren voor mijn T300
Ik heb overigens precies hetzelfde als jij. Ik speel ook sims als Assetto Corsa, iRacing en rFactor maar F1 blijft altijd mijn grootste passie. F1 wiel voor T300 is echt machtig trouwens! Ik heb er eventueel nog eentje voor je liggen als je geïnteresseerd bent.
[ Voor 4% gewijzigd door Joost1991 op 05-08-2016 14:19 ]
Macbook Pro 16" 2021 - iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB - Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case - iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB - Apple TV 4K 32GB
Haha of ik interesse heb weet ik zondag pas, want hij staat op mijn lijstje voor mijn verjaardag. DM me anders even wat je er voor wilt hebben. F1 2015 heb ik wel, maar op de PS4 dus daar gaat Steam niet intrappen.Joost1991 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:18:
[...]
De retail versie bevat een CD-key die te activeren is op Steam. De disc heb je eigenlijk niet nodig, je kunt de game in zijn geheel downloaden via Steam. Tip als je F1 2015 hebt op Steam; je krijgt 10% korting in de Steam store en dan betaal je nog maar €45.
Ik heb overigens precies hetzelfde als jij. Ik speel ook sims als Assetto Corsa, iRacing en rFactor maar F1 blijft altijd mijn grootste passie. F1 wiel voor T300 is echt machtig trouwens! Ik heb er eventueel nog eentje voor je liggen als je geïnteresseerd bent.
Voor de mensen die het interesseert, een review voor het F1 stuurtje:
http://www.srvn.nl/nieuws/1201/33
Belangrijk detail mist in de review, er zit geen werkend (led)display in.
Ook al heb je F1 2015 niet, op Kinguin staat F1 2016 voor €32Joost1991 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:18:
[...]
De retail versie bevat een CD-key die te activeren is op Steam. De disc heb je eigenlijk niet nodig, je kunt de game in zijn geheel downloaden via Steam. Tip als je F1 2015 hebt op Steam; je krijgt 10% korting in de Steam store en dan betaal je nog maar €45.
Dat ziet er goed uit... Nu nog zoiets vinden voor mijn G25.Schuey schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:43:
Of wordt het tijd om te upgraden?
Maar hij wilde niet van grijze markt, dus vandaar.Ghengis schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:12:
[...]
Ook al heb je F1 2015 niet, op Kinguin staat F1 2016 voor €32
Ik heb zelf een G25 en G27 gehad, maar de upgrade naar een T300RS is echt wonderbaarlijk. De force feedback van de T300RS is zoveel beter! Je voelt echt de oneffenheden in de weg, terwijl ik dit bij de G27 niet zo ervoer.MikeyMan schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:15:
[...]
Dat ziet er goed uit... Nu nog zoiets vinden voor mijn G25.
Of wordt het tijd om te upgraden?
Ik heb wel de pedalen van de G27 gehouden. De pedalen die bij de T300RS zitten zijn van mindere kwaliteit.
[ Voor 18% gewijzigd door Joost1991 op 05-08-2016 15:19 ]
Macbook Pro 16" 2021 - iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB - Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case - iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB - Apple TV 4K 32GB
Je ziet toch waar hij op reageert? Daar heb ik dus juist geen interesse in. Iedereen weet die Steamkey sites nu wel te vinden en ik heb er genoeg vandaan gehaald, maar als uitgevers al aangeven dat ze bijna net zo blij zijn met die keysites als mensen die "illegaal" downloaden dan geef ik liever een paar euro extra uit.Ghengis schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:12:
[...]
Ook al heb je F1 2015 niet, op Kinguin staat F1 2016 voor €32
voor €38,- heb je gewoon een retail versie dus dan is voor mij de keuze makkelijk. http://www.yourgamezone.n...utm_campaign=budgetgaming
Dat deze maar 130 euro kost is echt wel aantrekkelijkSchuey schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:43:
Noovraagje; Ik heb een keer een stuur geprobeerd op de pc. Ik merkte toen een latency, als ik naar rechts stuurde leek de auto op het scherm later naar rechts te gaan. Toen ik bij de Mediamarkt in een playseat plaats nam en daar speelde met het stuurtje had ik precies hetzelfde gevoel. Ligt dit gewoon aan de afstelling of zit er altijd iets van vertraging in?
PSN/Steam: Xamsix
In goede sims met goede schermen (geen tv) en een goed stuur moet je geen last hebben van latency 
Zover voor een generic antwoord, maar moeilijk om dat zo voor jouw situatie te voorspellen wat er mis kan gaan en waar in dat zit mbt je spullen.
Zover voor een generic antwoord, maar moeilijk om dat zo voor jouw situatie te voorspellen wat er mis kan gaan en waar in dat zit mbt je spullen.
[ Voor 55% gewijzigd door Schuey op 05-08-2016 15:42 ]
Precies, zelfs de goedkopere stuurtjes horen gewoon 1 op 1 (voor het oog) gelijk te draaien als het virtuele stuur. Klinkt als een dikke inputlag wat bij een TV niet zo raar is, maar bij een gemiddelde monitor wel. Of je pc staat ook op de tv aangesloten natuurlijk
Mannen!
Ik ben opzoek naar een goed stuurtje voor de PS4 in combinatie met F12016.
Is de T300RS goed? of zijn er betere te vinden in die prijs klasse of misschien ietjes hoger?
Is de T300RS goed? of zijn er betere te vinden in die prijs klasse of misschien ietjes hoger?
[ Voor 12% gewijzigd door Niek-panna op 05-08-2016 19:56 ]
PSN ID: RedrumNL
Dit is denk niet het topic voor dit soort vragen, daar kan je beter een topic voor aanmaken in het aankoopadvies forum.Niek-panna schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 19:55:
Mannen!
Als ik zo een beetje dit topic doorlees komt het topic "stuurtje" er veel in voor...
Ja het maakt mij persoonlijk niet uit maar anders grijpt er een mod in dus ik dacht ik zeg het even.Niek-panna schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 21:01:
Als ik zo een beetje dit topic doorlees komt het topic "stuurtje" er veel in voor...
Why? is toch gewoon on-topic?Jackson6 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 21:06:
[...]
Ja het maakt mij persoonlijk niet uit maar anders grijpt er een mod in dus ik dacht ik zeg het even.
Heel toevallig jou vraag. Gisteren F1 2015 i.c.m met een xbox one controller getest op de pc.. veel frustratieNiek-panna schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 19:55:
Mannen!
Een hele tijd naar een goed stuur gezocht en bij de Logitech G27 uitgekomen wegens de goede prijs / kwaliteit verhouding. Als je 2e hands wil gaan is de Logitech G27 een goede optie zijn!! Ze gaan voor 180 weg op marktplaats.
De T300RS die je aangeeft heeft een goed (!) stuur maar in verhouding zeer brakke pedalen. Ze doen t werk maar daar houd het bij op.
Zie hier:
Als je budget net wat verder gaat zou ik kiezen voor de:
pricewatch: Thrustmaster T300 Ferrari Integral Racing Wheel Alcantara Edition...
of (voor de mensen met een game pc)
pricewatch: Thrustmaster TX Racing Wheel Leather Edition Zwart
Persoonlijk wil ik eerst voordat ik die stap maakt een goedkope pricewatch: Logitech Driving Force GT van marktplaats halen.. mocht dat goed bevallen icm F1 2016 dan gooi ik die in weer in de V&A en haal ik een van de bovenstaande sturen.. al twijfel ik ook nog over de pricewatch: Logitech G29 Driving Force

[ Voor 15% gewijzigd door spartacusNLD op 06-08-2016 09:44 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Het lijkt ook mogelijk te zijn om mijn g25 pedalen op een t300 aan te sluiten. Das wel interessant.
Ik zou dan toch iets meer investeren voor een T500RS setje. Sublieme FF, Beresterke FF ook, goede stevige pedalen. En is in de aanbieding voor 425 bij een winkel in de PW.
Thanks guys, goede info. Ik heb dus nog nooit langdurig gegamed met stuurtje en pedalen, maar het lijkt me wel ontzettend vet. Heb natuurlijk Project Cars ook (ook tot dusver met keyboard gespeeld lol).
Wil om het te proberen geen 300 euro gaan uitgeven. Maar voor pc kom ik dan either bij de Thrustmaster Ferrari Edition a 65 euro óf de T150 RS voor 160 euro. Helaas geen inbetweener voor 100 euro.
Maar mocht ik voor de cheape optie gaan, dan kan ik daar in principe een goede eerste ervaring mee hebben?
Heb me trouwens ook aangemeld bij de Tweakers groep, leuk!
Wil om het te proberen geen 300 euro gaan uitgeven. Maar voor pc kom ik dan either bij de Thrustmaster Ferrari Edition a 65 euro óf de T150 RS voor 160 euro. Helaas geen inbetweener voor 100 euro.
Maar mocht ik voor de cheape optie gaan, dan kan ik daar in principe een goede eerste ervaring mee hebben?
PSN/Steam: Xamsix
Die vaste schakelflippers lijken me niks. Maar die pedalenset ziet er inderdaad wel weer aardig uit.RedHat schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 11:02:
Ik zou dan toch iets meer investeren voor een T500RS setje. Sublieme FF, Beresterke FF ook, goede stevige pedalen. En is in de aanbieding voor 425 bij een winkel in de PW.
Vraag is alleen of je voor dat geld niet beter bij fanatec kan gaan shoppen.
[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 06-08-2016 11:25 ]
Als je het leuk vind wil je toch wel upgraden naar een betere set. Goede FF is echt vereist om aan te voelen wat de auto gaat doen. Maar er zijn ook wel mensen in de top te vinden geloof ik die met een simpel stuurtje ook top tijden rijden, dus vereist is het niet.Xamsix schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 11:14:
Thanks guys, goede info. Ik heb dus nog nooit langdurig gegamed met stuurtje en pedalen, maar het lijkt me wel ontzettend vet. Heb natuurlijk Project Cars ook (ook tot dusver met keyboard gespeeld lol).
Ja meeste kopen er ook een shifter bij. Die flippers zijn minder dat klopt.MikeyMan schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 11:25:
[...]
Die vaste schakelflippers lijken me niks. Maar die pedalenset ziet er inderdaad wel weer aardig uit.
Vraag is alleen of je voor dat geld niet beter bij fanatec kan gaan shoppen.
[ Voor 16% gewijzigd door RedHat op 06-08-2016 11:26 ]
Shifter? Voor f1?
Dan moet je wel Grand Prix Legends gaan spelen
Zie overigens dat fanatec richting de 1000 gaat. Das ff andere koek.
Ik had het meer over het algemeen.MikeyMan schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 11:28:
Shifter? Voor f1?
Thrustmaster heeft ook een F1 Wheel Addon voor 120 euro.
Fanatec is veel duurder als je een set gaat samenstellen.
Die van de T500 is beresterk inderdaad, maar de T300 geeft veel meer detail in de FFB. De pedalen van de T300 zijn inderdaad bagger en die heb ik gelijk vervangen voor Fanatecs.RedHat schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 11:02:
Sommige mensen vinden iets waar ze aan moeten sleuren goede FFB, maar dat is totaal niet realistisch verder en de details van je contact met de weg is vele male belangrijker.
Ik heb de T300 nooit getest dus over het verschil kan ik nauwelijks iets zeggen maar in de reviews heb ik dit nooit naar voren zien komen. Ik denk dat het een instelling is van je FFB. Is wel traploos regelbaar geloof ik, maar pin mij er niet op vast.
Maar als je een T300 koopt en een set pedalen kom je eigenlijk al op het geld van een T500 welke wel echt goede pedalen heeft.
Maar als je een T300 koopt en een set pedalen kom je eigenlijk al op het geld van een T500 welke wel echt goede pedalen heeft.
YouTube: Thrustmaster - Brushless Servomotor TechnologyRedHat schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 12:04:
Ik heb de T300 nooit getest dus over het verschil kan ik nauwelijks iets zeggen maar in de reviews heb ik dit nooit naar voren zien komen. Ik denk dat het een instelling is van je FFB. Is wel traploos regelbaar geloof ik, maar pin mij er niet op vast.
Het is een hele andere techniek. De T500 heb ik ook een paar dagen gehad en dat is gewoon een goed stuur, maar het verschil in geluidsproductie is redelijk groot en de details in de FFB is zoveel beter bij de T300 imo. De T500 dus weer ingepakt en terug gestuurd en uiteindelijk was ik inderdaad meer kwijt met de Fanatec pedalen, maar ik kan nu tot midden in de nacht door racen zonder dat ik mijn vriendin wakker hou
Je moet ze gewoon beide proberen om te weten wat je persoonlijke favoriet is. Ik zit in het kamp dat zware FFB juist niks toevoegt aangezien de details veel belangrijker zijn. Een vriend van me met een G27 mist gewoon een deel van het gevoel als hij met mijn stuurtje aan het racen is en is alleen maar aan het sleuren. Zo heeft iedereen zijn voorkeur.
F1 2015 is met de Xbox One Controller bugged! Door nieuwe drivers van Microsoft is dat onspeelbaar geworden. Voor die update van Microsoft was het prima speelbaar met de Xbox One Controller. Dus wacht even af met terug sturen.spartacusNLD schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 09:26:
[...]
Why? is toch gewoon on-topic?![]()
[...]
Heel toevallig jou vraag. Gisteren F1 2015 i.c.m met een xbox one controller getest op de pc.. veel frustratieveel te gevoelig dat ding. Je kan geen normale beweging maken (let wel: ik ben meer van de FPS en MMO/RPG games en dit is mijn eerste race game sinds de ps2). Die controller gaat onder herroeping snel terug naar de webshop iig.
Een hele tijd naar een goed stuur gezocht en bij de Logitech G27 uitgekomen wegens de goede prijs / kwaliteit verhouding. Als je 2e hands wil gaan is de Logitech G27 een goede optie zijn!! Ze gaan voor 180 weg op marktplaats.
De T300RS die je aangeeft heeft een goed (!) stuur maar in verhouding zeer brakke pedalen. Ze doen t werk maar daar houd het bij op.
Zie hier:
[video]
Als je budget net wat verder gaat zou ik kiezen voor de:
pricewatch: Thrustmaster T300 Ferrari Integral Racing Wheel Alcantara Edition...
of (voor de mensen met een game pc)
pricewatch: Thrustmaster TX Racing Wheel Leather Edition Zwart
Persoonlijk wil ik eerst voordat ik die stap maakt een goedkope pricewatch: Logitech Driving Force GT van marktplaats halen.. mocht dat goed bevallen icm F1 2016 dan gooi ik die in weer in de V&A en haal ik een van de bovenstaande sturen.. al twijfel ik ook nog over de pricewatch: Logitech G29 Driving Force
dusss... ik weet t eigenlijk ook nog niet
lol.. wat? want ik schoot alle kanten op.. ik had het idee dat het door mijn onkunde met een controller kwam.. heb je een linkje? en net of ze F1 2015 nog gaan patchen? F1 2016 komt toch bijna?Joost1991 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 17:06:
[...]
F1 2015 is met de Xbox One Controller bugged! Door nieuwe drivers van Microsoft is dat onspeelbaar geworden. Voor die update van Microsoft was het prima speelbaar met de Xbox One Controller. Dus wacht even af met terug sturen.
ondertussen een goedkoop Logitech stuurtje van Marktplaats gehaald om te kijken of ik daar beter mee kan presenteren,
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Voor ieder met een Xbox One Controller, misschien helpt dit:
https://steamcommunity.co...ons/0/360671352686781983/
Ik heb geen Xbox One Controller dus ik kan het niet testen, maar soms zijn dit soort problemen heel snel en simpel op te lossen.
Ik heb geen Xbox One Controller dus ik kan het niet testen, maar soms zijn dit soort problemen heel snel en simpel op te lossen.
helpt wel iets heb ik t idee maar rechts achter nog steeds geen gas... kan alleen met het rechter ''pookje''TorbenTK schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:38:
Voor ieder met een Xbox One Controller, misschien helpt dit:
Is al paar maanden zo brak aan toe. Niet meer speelbaar en wordt niet meer gepatcht. Ik verwacht dat F1 2016 het wel fatsoenlijk ondersteunt.spartacusNLD schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:36:
[...]
lol.. wat? want ik schoot alle kanten op.. ik had het idee dat het door mijn onkunde met een controller kwam.. heb je een linkje? en net of ze F1 2015 nog gaan patchen? F1 2016 komt toch bijna?![]()
ondertussen een goedkoop Logitech stuurtje van Marktplaats gehaald om te kijken of ik daar beter mee kan presenteren,
hmm oke.. noujah tegen de tijd dat F1 2016 uit komt dan kan de controller niet meer terug.. en t test stuurtje van marktplaats komt dinsdag binnen..Joost1991 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 19:05:
[...]
Is al paar maanden zo brak aan toe. Niet meer speelbaar en wordt niet meer gepatcht. Ik verwacht dat F1 2016 het wel fatsoenlijk ondersteunt.
wel slecht van codemasters.. en waarom zegt niemand dit eerder? iedereen zij dat t gewoon goed te spelen was met controller en nu blijkt dat xbox one controller bugged te zijn.. dat iemand dat ff eerder zegt
[ Voor 31% gewijzigd door spartacusNLD op 06-08-2016 19:41 ]
Meest gangbare controller is de Xbox 360 controller. Weinig mensen hebben nog een Xbox One controller op de PC omdat dit eerst niet ondersteund werd. Dus ik gok dat dat er iets mee te maken heeft.spartacusNLD schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 19:13:
[...]
hmm oke.. noujah tegen de tijd dat F1 2016 uit komt dan kan de controller niet meer terug.. en t test stuurtje van marktplaats komt dinsdag binnen..
wel slecht van codemasters.. en waarom zegt niemand dit eerder? iedereen zij dat t gewoon goed te spelen was met controller en nu blijkt dat xbox one controller bugged te zijn.. dat iemand dat ff eerder zegtof hebben jullie allemaal ps4 controllers?
Toevallig heb ik zelf een Xbox One controller en heb ik hetzelfde ervaren.
Net alle assists aangegooid en dan is het wel te doen.. maar zonder.. niet te doenJoost1991 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 20:12:
[...]
Meest gangbare controller is de Xbox 360 controller. Weinig mensen hebben nog een Xbox One controller op de PC omdat dit eerst niet ondersteund werd. Dus ik gok dat dat er iets mee te maken heeft.
Zijn er hier ook mensen die hem op de Xbox One gaan spelen? Gaat hier bijna alleen over de pc versie.. Geen probleem natuurlijk want ik zal vnml single player spelen maar toch leuk om met wat Tweakers af te spreken af en toe 😉
Ben nog maar eens begonnen aan F1 2015 
Was vergeten hoe onrijdbaar die krengen waren
Mwoh, uiteindelijk gaat het wel. Probleem zit hem er mij meer in de gasrespons. Rijd rond p10 in de redbulls. Besteed totaal geen aandacht aan de setup, dus niet onaardig denk ik.Hoogie2004 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 09:32:
Ben nog maar eens begonnen aan F1 2015
Zie alleen wel ongeloofwaardige tijden gereden worden her en der.
Het probleem zit hem vaak in goedkope,zwakke stuurtjes, die mensen te hard gaan zetten om gebrek aan gevoel te compenseren. Pobleem is echter dat dat het probleem niet oplost en je snel gaat clippen en op de limiet minder gevoel hebt. Ga je richting T300/Fanatec krijg je belt driven spul wat je zelfs gewoon standaard kunt laten staan, en sommige auto's/sims zelfs minder hard moet zetten. Hier hebben sommige mensen weer last van elastisiteit in de belt en daar iets op detail inboeten. Dan heb je weer mensen met een direct drive die niet snappen dat meer torque niet altijd realistischer isBeakzz schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 11:42:
[...]
Sommige mensen vinden iets waar ze aan moeten sleuren goede FFB, maar dat is totaal niet realistisch verder en de details van je contact met de weg is vele male belangrijker.
Sorry maar kunnen jullie hier een apart topic voor maken oid? Beetje offtopic allemaal
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Verwijderd
Mee eens, discussies over stuurtjes kunnen ergens anders.
Eindelijk de eerste preview die ingaat op handling:
Klinkt precies als wat ik ervan verwachtte: niet zo realistisch als de hardcore sims maar realistisch genoeg om uitdagend te zijn en er lol mee te hebben, en lekker toegankelijk. Goed genoeg voor mij
Vind de graphics vergeleken met Project Cars wel een tikje cartoony ogen.
Eindelijk de eerste preview die ingaat op handling:
Klinkt precies als wat ik ervan verwachtte: niet zo realistisch als de hardcore sims maar realistisch genoeg om uitdagend te zijn en er lol mee te hebben, en lekker toegankelijk. Goed genoeg voor mij
Vind de graphics vergeleken met Project Cars wel een tikje cartoony ogen.
Klinkt als de nog steeds eeuwige compromis om maar kopietjes te verkopen. Niet aan mij dus
Ik heb nu bijna alle YouTube content van F1 2016 doorgespit maar weet iemand of de Q nu wel gewoon via het Q1, Q2 en Q3 format gaat in plaats van gewoon 20 min Q?
Kan je zelf instellen, kon ook al eerder op beide manieren toch? (Short qualifying / full qualifying)Jackson6 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 17:31:
Ik heb nu bijna alle YouTube content van F1 2016 doorgespit maar weet iemand of de Q nu wel gewoon via het Q1, Q2 en Q3 format gaat in plaats van gewoon 20 min Q?
Je kan inderdaad zelf instellen hoe je raceweekend er uit gaat zien. Dus naast de optie voor volledige Qualifying (of een korte van 20 minuten) kan je ook gaan voor drie Practice sessies. Dit is niet extreem gewijzigd sinds F1 2015.
Aha dan zal ik dat wel over het hoofd hebben gezien, oops.Racing_Reporter schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 17:44:
[...]
Kan je zelf instellen, kon ook al eerder op beide manieren toch? (Short qualifying / full qualifying)
Even een vraagje, koop eigenlijk nooit meer games via winkels of webshops. Altijd digitaal. Nu lijkt het mij leuk om F1 2016 weer keer via bijv. een webshop te kopen. Alleen staat nergens of het nou een DVD is of een steam code. Op de hoes staat bijv wel DVD, maar niks vermeld over evt digital download.
Weten jullie wellicht meer? pricewatch: F1 2016 Limited Edition, PC (Windows)
Weten jullie wellicht meer? pricewatch: F1 2016 Limited Edition, PC (Windows)
Tussen haakjes: weinig genoemd maar imo een briljante feature: reconnect to game. Als je verbinding of pc/console kuren heeft, dan heb je iets van 5 minuten om terug te komen het online spel in. Tot die tijd neemt een AI-wagen het over. Awesome toevoeging! *als het goed werkt*.
Ben eigenlijk wel benieuwd welk team jullie allemaal gaan joinen in het begin 
Wie gaat er hier meteen voor de top teams en wie zegt.. nah ik begin rustig?
Ik zelf ga denk ik beginnen bij Toro Rosso, om later de overstap te maken naar Red Bull gok ik.
Ik zelf ga denk ik beginnen bij Toro Rosso, om later de overstap te maken naar Red Bull gok ik.
Ik ben nu een seizoen begonnen met Mclaren Honda in 2015.LuckyLukeNL schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 19:50:
Ik denk dat ik dat ook in 2016 ga doen of beginnen met HAAS ofzo.
marussia als Pascal Wehrlein zit ik ook nog over na te denken.
Is 2015 speelbaar in F1 2016, trouwens, net als 2014 in 2015?
Zie laatste alinea van nieuws: Windows 10 ondersteunt maar een enkele Xbox One-pad tegelijk via blue...Joost1991 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 20:12:
[...]
Meest gangbare controller is de Xbox 360 controller. Weinig mensen hebben nog een Xbox One controller op de PC omdat dit eerst niet ondersteund werd. Dus ik gok dat dat er iets mee te maken heeft.
''Naast de beperking op bluetooth-controllers zijn er nog meer problemen met controllers van Microsoft, maar ook die van Sony, zo meldt Ars Technica. Sinds de Anniversary Update voor Windows 10 zou het besturingssysteem moeite hebben met een verbinding in stand houden met Xbox One-controllers. Ook heeft Steam Big Picture Mode problemen gekregen met Xbox One-controllers fatsoenlijk herkennen. Ook de onofficiële ondersteuning voor de Dualshock 4 is momenteel buiten werking"
Kan dit ook een oorzaak zijn van de problemen met xbox one controller icm F1 2015?
Hier ook Toro Rosso en dan kies ik Verstappen als teammaat. Eens kijken wie er beter isLuckyLukeNL schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 19:50:
Nee, het probleem met de Xbox One controller is al langer aan de gang dan wanneer de Anniversary update is uitgekomen.spartacusNLD schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:53:
[...]
Zie laatste alinea van nieuws: Windows 10 ondersteunt maar een enkele Xbox One-pad tegelijk via blue...
''Naast de beperking op bluetooth-controllers zijn er nog meer problemen met controllers van Microsoft, maar ook die van Sony, zo meldt Ars Technica. Sinds de Anniversary Update voor Windows 10 zou het besturingssysteem moeite hebben met een verbinding in stand houden met Xbox One-controllers. Ook heeft Steam Big Picture Mode problemen gekregen met Xbox One-controllers fatsoenlijk herkennen. Ook de onofficiële ondersteuning voor de Dualshock 4 is momenteel buiten werking"
Kan dit ook een oorzaak zijn van de problemen met xbox one controller icm F1 2015?
Alleen rijdt Verstappen bij Red Bull in F1 2016. Dus hem al teammaat kiezen bij Toro Rosso gaat in ieder geval niet lukken.Beakzz schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 01:55:
[...]
Hier ook Toro Rosso en dan kies ik Verstappen als teammaat. Eens kijken wie er beter isAls ik stop met het drinken van Redbull dan kelderen de aandelen dus het is voor mij een logische keuze
Mijn keuze in de career is tussen Renault en McHonda. McLaren heeft de weg omhoog ingezet en het lijkt me gaaf om die door te zetten.
[ Voor 4% gewijzigd door Joost1991 op 08-08-2016 10:35 ]
Ondanks dat ik F1 2016 al heb gekocht ben ik ook wel benieuwd naar Project Cars 2. In welke opzichten verschillen de games? Of is dit een vraag die al te vaak is gesteld?
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Deze vraag heb ik hier nog niet eerder voorbij zien komenRoyz schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:09:
Ondanks dat ik F1 2016 al heb gekocht ben ik ook wel benieuwd naar Project Cars 2. In welke opzichten verschillen de games? Of is dit een vraag die al te vaak is gesteld?
Met als simpele reden dat Project CARS 2 en F1 2016 niet zo makkelijk te vergelijken zijn. In Project CARS 2 heb je allerlei verschillende klassen auto's, van LMP1 tot F1 tot rally.
In F1 2016 gaat het puur om de Formule 1 en alles wat daar bij komt kijken. De speciale regels die daar gelden, alle banen waarop wordt gereden.
Inderdaad, behalve dat daar de focus meer op dirt gaat liggen.Arrne schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:33:
Sowieso komt Project Cars 2 nog lang niet uit, en is er nog maar weinig over bekend toch?
De Steam groep voor F1 2016 op de PC heeft nu overigens 20 leden! Ik heb ook een Discord groep aangemaakt, dus voel je ook vrij om die te joinen.
http://steamcommunity.com/groups/F1DDA
https://discord.gg/a72Cs
Thanks! Heb mijzelf even toegevoegd.Joost1991 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:22:
[...]
Inderdaad, behalve dat daar de focus meer op dirt gaat liggen.
De Steam groep voor F1 2016 op de PC heeft nu overigens 20 leden! Ik heb ook een Discord groep aangemaakt, dus voel je ook vrij om die te joinen.
http://steamcommunity.com/groups/F1DDA
https://discord.gg/a72Cs
Na het zien van wat video's en inlezen heb ik F1 2016 van het weekend aangeschaft. Dat ik hiervoor maar 38 euro hoefde te betalen, hielp wel in de beslissing
Ben toch wel erg benieuwd naar hoe dit gaat spelen. Ben wel bekend met PC, AC en Dirt, maar nog nooit de F1 game van Codemasters gespeeld.
We gaat het zien.
-
Beetje offtopic, maar heeft iemand een G27 die die gebruikt voor F1 2015? Zo ja, wat zijn de settings, mijn G27 stuurt enorm raar op rechte stukken en heeft 10graden speling ofzo!
Twijfel nog tussen McLaren of Renault.LuckyLukeNL schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 19:50:
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Hoog de steering deadzone in de F1 instellingen wat op, dan moet het als het goed is verholpen zijn.sjakie1945 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:09:
Beetje offtopic, maar heeft iemand een G27 die die gebruikt voor F1 2015? Zo ja, wat zijn de settings, mijn G27 stuurt enorm raar op rechte stukken en heeft 10graden speling ofzo!
Ik ga voor Renault. Ik wil ook daadwerkelijk een team omhoog helpen en hoewel Manor dan heel aantrekkelijk is, pak ik dat team vrijwel altijd in F1 2015 (online). Daarom opzettelijk een team dat ik niet snel zou kiezen maar qua performance op hetzelfde niveau zit.LuckyLukeNL schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 19:50:
Gezien er 10 seizoenen zijn zou ik zonder restarten ook halverwege een keer van schip kunnen wisselen en daar hetzelfde proberen. Wie weet waar Red Bull / Mercedes nog staan na zoveel seizoenen tegenover de rest: misschien zijn het dan midfield teams geworden.
Ik heb een apart topic aangemaakt voor de aanstaande F1 2016 League [Multi] F1 2016 GoT Racing.
Misschien dat een mod even onder dit topic neer kan zetten dat voor multiplayer/league dingen je in dat topic moet zijn,.
Misschien dat een mod even onder dit topic neer kan zetten dat voor multiplayer/league dingen je in dat topic moet zijn,.
[ Voor 34% gewijzigd door Jackson6 op 08-08-2016 19:59 ]
Ik ga beginnen met Toro Rosso met Kvyat als teammate. Kan ik iig toch m'n rival verslaan😉
Psn: stone-face-lock
haha echt leuk om te lezen welk team iedereen joined!
Ik kan iig niet wachten tot de game uitkomt
Hopelijk werkt mijn G29 er een beetje goed mee.
Ik kan iig niet wachten tot de game uitkomt
Hopelijk werkt mijn G29 er een beetje goed mee.
Ik heb gisteren een oplossing gevonden voor het probleem met de Xbox One controller.spartacusNLD schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:53:
[...]
Zie laatste alinea van nieuws: Windows 10 ondersteunt maar een enkele Xbox One-pad tegelijk via blue...
Actually, I might have found a solution after some trouble shooting.
Go to Device Manager>Xbox Peripherals>Xbox Gaming Device>Update Driver Software>Browse my computer for driver software>Let me pick from a list of device drivers on my computer> and then select Microsoft Xbox One Controller>Next>Close.
That fixed it for me.
Iemand hier in t forum poste een link naar dat stukje tekst al eerderJoost1991 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:05:
[...]
Ik heb gisteren een oplossing gevonden voor het probleem met de Xbox One controller.
[...]
Krijg vanavond mijn stuur binnen.. Kijken of t daar beter mee gaat
Done.Jackson6 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:56:
Ik heb een apart topic aangemaakt voor de aanstaande F1 2016 League [Multi] F1 2016 GoT Racing.
Overigens waren er wat reports over het nogal offtopic gaan m.b.t. stuurtjes. Op zich past het wel in dit topic als het over stuurtjes i.c.m. deze game gaat, maar let er wel een beetje op dat het onderwerp hier toch echt de game zelf is en dat het niet alleen maar over stuurtjes en controllers gaat. Daar zijn weer andere topics voor
Deadzone juist verlagen. Deadzone is de 'dode' zone rond het midden. (Bij pedalen aan begin / eind)Joost1991 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 18:48:
[...]
Hoog de steering deadzone in de F1 instellingen wat op, dan moet het als het goed is verholpen zijn.
Hij stond al op 0. Heb beiden geprobeerd.. maar meerdere mensen hebben problemen met de G27 zag ik op verschillende fora..
F1 2014 deed het prima.
Hopelijk hebben ze het gefixt bij F1 2016!
F1 2014 deed het prima.
Hopelijk hebben ze het gefixt bij F1 2016!
Aanpasbare cockpit en T-cam bevestigd door Codemasters op Twitter.
https://twitter.com/Formula1game/status/763009313384325120
Momenteel staat de release datum van het spel op Steam op 18 augustus. Dit is vanochtend veranderd. Het schijnt een fout te zijn die vandaag of morgen weer wordt hersteld.
https://twitter.com/Formula1game/status/763009313384325120
Momenteel staat de release datum van het spel op Steam op 18 augustus. Dit is vanochtend veranderd. Het schijnt een fout te zijn die vandaag of morgen weer wordt hersteld.
[ Voor 3% gewijzigd door Joost1991 op 10-08-2016 14:57 ]
Ik ben wel benieuwd naar de Simulation damage setting. Ik vond dat de auto's echt veel te stevig waren in de vorige versies 
Nog een paar dagen!
Nog een mooie race in China met strategie en weer
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=iWNn0m1c6Hc]
Nog een paar dagen!
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=iWNn0m1c6Hc]
Haha mooie race inderdaad. Helaas wel een baan die erg snel opdroogt naar mijn idee en ik vind de AI wel erg snel een plaatsje toegeven als je een divebomb uitvoert. Nou ja AI is in erg weinig racegames goed dus had er ook niet veel meer van verwacht.Hoogie2004 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:36:
Ik ben wel benieuwd naar de Simulation damage setting. Ik vond dat de auto's echt veel te stevig waren in de vorige versies
Nog een paar dagen!
[video]
Dat de fuel vlak voor de finish op is heb ik nu ook al meerdere keren gezien op YT. Ben benieuwd het een foute berekening van de speler is of dat het aan de game ligt.
Multiplayer heeft geen research. Wel volledige raceweekenden, P/Q1,2,3/R.Forced schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:34:
Is het al duidelijk of de multiplayer career mode ook het research gedeelte zal bevatten ?
Echt zoveel zin in de game, jammer dat ie niet morgen al uitkomt.
Heb op YT verschillende filmpjes gekeken over de career mode, R&D en de volledige raceweekenden en als casual F1 kijker verbaas ik mij echt over het realisme.
Denk dat ik ook 50% races ga rijden incl. vrije training en qualifying, dan moet je er wel echt even voor gaan zitten maar het lijkt me wel tof om een beetje het echte raceweekend gevoel te krijgen. Zou je eigenlijk tijdens een race kunnen saven?
Heb op YT verschillende filmpjes gekeken over de career mode, R&D en de volledige raceweekenden en als casual F1 kijker verbaas ik mij echt over het realisme.
Denk dat ik ook 50% races ga rijden incl. vrije training en qualifying, dan moet je er wel echt even voor gaan zitten maar het lijkt me wel tof om een beetje het echte raceweekend gevoel te krijgen. Zou je eigenlijk tijdens een race kunnen saven?
Ik heb er ook zin in.On_E schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:36:
In F1 2015 speelde ik altijd 100% van het race weekend, en daar zat een save mogelijkheid bij in de menu. Weet niet of dat bij 50% ook is, vanwege dat ik die nooit koos.
Xbox Live Gamertag: RickS29 | FC 2552-4842-4168
De save functie zit in iedere sessie waarin je rijdt, practice, qualifying en race.On_E schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:36:
Denk dat 100% teveel van het goede is voor mij persoonlijk!RickS29 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:44:
[...]
Ik heb er ook zin in.
In F1 2015 speelde ik altijd 100% van het race weekend, en daar zat een save mogelijkheid bij in de menu. Weet niet of dat bij 50% ook is, vanwege dat ik die nooit koos.
En mooi dat je overal kunt saven, dat scheelt zeker!
Ik speel zelf ook meestal 50% race. Dat kan je nog gemakkelijk in 1 keer rijden (inclusief practice en qualifying ervoor) en biedt genoeg strategische mogelijkheden.
Hoop ook dat je in Multiplayer een Career kan schedulen.
Dus bijvoorbeeld je speelt met 4 vrienden en elke Vrijdag doe je bijvoorbeeld om 21:00 Qualifying schedulen en Zondag om 16:00 de race bijvoorbeeld... En dat iedereen er dan ook moet zijn.
Dus bijvoorbeeld je speelt met 4 vrienden en elke Vrijdag doe je bijvoorbeeld om 21:00 Qualifying schedulen en Zondag om 16:00 de race bijvoorbeeld... En dat iedereen er dan ook moet zijn.
Zou leuk zijn, maar dat wordt wel heel erg league-y.. Niet te veel verwachten van CM op dat punt, ze zijn goed bezig maar dit wordt erg ingewikkeld om te implementerenRedHat schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:26:
Hoop ook dat je in Multiplayer een Career kan schedulen.
Op digitalgameprices vind ik F1 2016 niet terug. Iemand een tip waar die het goedkoopst is? Amerika, Rusland of Brazilië?
Rusland afaik.Boinkie schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:15:
Op digitalgameprices vind ik F1 2016 niet terug. Iemand een tip waar die het goedkoopst is? Amerika, Rusland of Brazilië?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Prijzen onder de 31 euro? Veel goedkoper dan dat zie ik ze niet via twee volgsites.
Net gekocht voor 31 in Rusland inderdaad. Ik ken alleen digitalgameprices. Welke heb je nog meer ?Racing_Reporter schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:27:
[...]
Prijzen onder de 31 euro? Veel goedkoper dan dat zie ik ze niet via twee volgsites.
De TV-spot van F1 2016 is gereleased. Ik vind de voice-over toch een beetje tegenvallen. Andere video's waren strakker wat mij betreft.
Eveneens ook bevestigd dat Haryanto in F1 2016 blijft. Ze hebben Ocon niet als 3D-model en al het commentaar is niet opgenomen voor Ocon.
Eveneens ook bevestigd dat Haryanto in F1 2016 blijft. Ze hebben Ocon niet als 3D-model en al het commentaar is niet opgenomen voor Ocon.
[ Voor 26% gewijzigd door Joost1991 op 12-08-2016 13:51 ]
Dat is een beetje wat mij hekelt aan codemasters, ze maken totaal geen gebruik van gratis(DLC)Joost1991 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:30:
F1 games lenen zich er erg goed voor om het seizoen up to date te houden met dlc : sponsoren, rijderswisselingen, onderlinge verhoudingen tussen coureurs, uiterlijk van auto's
codemasters zou IMO makkelijk het spel 1 a 2 maanden eerder kunnen uitbrengen en dmv updates toch nog wijzigingen door kunnen voeren
Ik vraag me af of dit mogelijk is geweest dit jaar door de grote hoeveelheid features die ze hebben ingebracht dit jaar. Met F1 2015 hebben ze geprobeerd deze 'live updates' toe te voegen, maar het bleek in praktijk vaak veel te lang te duren. Veel features die Codemasters er zelf wel in zou willen hebben mogen niet vanwege de FOM, de teams en sponsoren. Features, DLC en zelfs screenshots en video's verlopen allemaal op dezelfde manier.schumi1986 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:02:
[...]
Dat is een beetje wat mij hekelt aan codemasters, ze maken totaal geen gebruik van gratis(DLC)
F1 games lenen zich er erg goed voor om het seizoen up to date te houden met dlc : sponsoren, rijderswisselingen, onderlinge verhoudingen tussen coureurs, uiterlijk van auto's
codemasters zou IMO makkelijk het spel 1 a 2 maanden eerder kunnen uitbrengen en dmv updates toch nog wijzigingen door kunnen voeren
Eerst gaat het langs de teams, die moeten het allemaal goedkeuren. Vervolgens de sponsors van de teams, die moeten het ook goedkeuren. Vervolgens gaat het nog is naar de FOM, die het ook moeten goedkeuren. Pas dan mag het in het spel worden ingebracht.
Grote hoeveelheid nieuwe features? Laat me niet lachen veel van deze features komen gewoon uit de oude doos van voorgaande codemasters F1 games, safety car, carierre modus ,er zijn idd ook echt nieuwe elementen maar daar hebben ze ook 14 maanden de tijd voor gehad.
Dat het allemaal zo lang duurt met goedkeuren zal ook wel met geld te maken hebben wat codemasters uit wil geven, de F1 games van EA dat je 3 seizoenen kon doorlopen (1999,2000,200) met de rijders en auto's van dat betreffende jaar dat was pas geniaal
Codemasters zorgt er gewoon voor dat ze elk jaar een minimale echt nieuwe content toevoegen om weer iedereen over de streep te trekken om zo min mogelijk geld uit te geven.
Ik begrijp het ook wel, het is natuurlijk geen COD die x miljoenen worden verkocht
Dat het allemaal zo lang duurt met goedkeuren zal ook wel met geld te maken hebben wat codemasters uit wil geven, de F1 games van EA dat je 3 seizoenen kon doorlopen (1999,2000,200) met de rijders en auto's van dat betreffende jaar dat was pas geniaal
Codemasters zorgt er gewoon voor dat ze elk jaar een minimale echt nieuwe content toevoegen om weer iedereen over de streep te trekken om zo min mogelijk geld uit te geven.
Ik begrijp het ook wel, het is natuurlijk geen COD die x miljoenen worden verkocht
[ Voor 8% gewijzigd door schumi1986 op 12-08-2016 14:34 ]
Ik volg vooral via Allkeyshop voor het overzicht, die vond ik wel erg overzichtelijkBoinkie schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:29:
[...]
Net gekocht voor 31 in Rusland inderdaad. Ik ken alleen digitalgameprices. Welke heb je nog meer ?
Ja, alleen heb ik daar deze week dit spel gekocht. Maar ik heb nog niks gekregenGhengis schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:45:
Ik ben Kinguin Fan. Altijd goed en snel. Daar staat F1 ook voor +/- €31.
Ah, mijn top-ervaring wordt even de grond in geboord. Ik heb 1x geen code per mail gekregen, maar die kon ik wel terugvinden via mijn kinguin account. Al geprobeerd?sjakie1945 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:58:
[...]
Ja, alleen heb ik daar deze week dit spel gekocht. Maar ik heb nog niks gekregen
Overal waar je nu bestelt zijn het nog pre-orders. Je zult de cd-key pas in de loop van volgende week ontvangen.sjakie1945 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:58:
[...]
Ja, alleen heb ik daar deze week dit spel gekocht. Maar ik heb nog niks gekregen
Edit: dit lijkt me toch vrij duidelijk dat het om een pre-order gaat... https://postimg.org/image/9bcjfbjd7/
[ Voor 16% gewijzigd door Joost1991 op 12-08-2016 16:07 ]
Klopt, echter dat stond nergens aangegeven, en ik dacht dat er iets fout was gegaan. Snel antwoord was er ook niet toen ik een ticket had aangemaakt.
In de chat hebben ze snel mijn vraag kunnen beantwoorden.
In de chat hebben ze snel mijn vraag kunnen beantwoorden.
Behalve de Marketplace, is redelijk diefstallerig op sites als G2A en Kinguin. Maar even dat terzijdeGhengis schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:45:
Ik ben Kinguin Fan. Altijd goed en snel. Daar staat F1 ook voor +/- €31.
F1 via allyourgames.nl al verstuurd op de 16e.
Dus 17e op de deurmat.
Dus 17e op de deurmat.
Staat gewoon Releasedatum: 19-08-2016 hoor.Niek-panna schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 18:15:
F1 via allyourgames.nl al verstuurd op de 16e.
Dus 17e op de deurmat.
16-08 was de releasedatum voordat Codemasters de 19e aangaf.
Let op:
Het multiplayer topic voor F1 2016 vind je hier
Het multiplayer topic voor F1 2016 vind je hier