🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
member of Los Alcoholicos ban dhmo

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Toyota valt opeens alle vermogen weg, max 200km/h, Porsche pakt P1. Toyota staat still bij de start/finish.franssie schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:57:
Ik heb nu geen tv, wat gebeurd er?
Audi gaat gewoon podium in.
[Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 19-06-2016 14:58]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Hij staat gewoon stil.jpiwf schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:57:
Toyota lost power
Toyota aan kop verliest power en valt stil. Op 4 minuten voor het eindefranssie schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:57:
Ik heb nu geen tv, wat gebeurd er?
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Ongelooflijk dit; 24 uur gereden en het wordt beslist in de laatste % van de race...
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
(Snel naar de F1 nu)
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Streaming TV via Ziggo... Ik ga eerst ff de huldiging van LeMans kijken.
[Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 19-06-2016 15:03]
Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally
member of Los Alcoholicos ban dhmo
Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

[Voor 80% gewijzigd door Hippocampus op 19-06-2016 15:05]
Hij stond weer stil, ik denk het dus niet.Niellie41 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:04:
Oh ja, inderdaad. Hopelijk haalt hij het.
Dus audi wordt de lachende 3rde, die komt gewoon P2 op het podium. 24h doe je niet mee, 24h Toyota aan de leiding.. dan dit. Wow, echt wow.
Audi wordt niet 2e, hooguit 3e. De #6 Toyota staat nog voor de Audi.
je hebt gelijk inderdaad, zat even verkeerd op de ranking te kijken.Niellie41 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:15:
Maar even afwachten. Die heeft de ronde gedaan en is weer stil gaan staan bij s/f.
Audi wordt niet 2e, hooguit 3e. De #6 Toyota staat nog voor de Audi.
Toyota verliest op 99.995% van de race.
To finish first, you first have to finish.Saturnus schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:19:
Iemand op TV zei net dat hij niet binnen zoveel tijd van de leider gefinished is en daardoor niet geclassificeerd.
Toyota verliest op 99.995% van de race.
So true.. so true.
Wel bizar, ' oja Ford heeft ook gewonnen'. iedereen die aan Toyota denkt.
[Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 19-06-2016 15:22]
[Voor 88% gewijzigd door Smultie op 19-06-2016 15:26]

"Er was 1 gelukkige winnaar, en er was 1 verliezer."
Maar zeker niet verwacht....
Speel ook Airplane Manager en Repeat

Hoe is het met Risi afgelopen? Zie ze wel 2e staan, maar is dat met of zonder kapotte verlichting?
[Voor 40% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 19-06-2016 15:34]

[Voor 174% gewijzigd door Hippocampus op 19-06-2016 16:17]
Heb mijn slaaptekort van vannacht even ingehaald in rondje 29 t/m 46 van de F1Saturnus schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:09:
Na de strategische spanning en teleurstelling is F1 nu inderdaad geen bal aan.

Die waren hetzelfde als die van 1 t/m 29MAX3400 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:56:
[...]
Heb mijn slaaptekort van vannacht even ingehaald in rondje 29 t/m 46 van de F1

F1 was zo'n klote race dat zelfs Bart Jabot er stil van is, nog nooit zo rustig gezien.
Ja was al wel te verwachten!ge-flopt schreef op zondag 19 juni 2016 @ 19:44:
Woei de 24 uur zijn nog niet voorbij:
http://www.dailysportscar...st-in-messy-gte-spat.html

http://sportscar365.com/l...d-gt-penalized-post-race/

Sorry voor de dubbelpost, maar dit was breaking
[Voor 19% gewijzigd door Ryur op 19-06-2016 20:27]

Race was wel echt spannend tot het laatste moment, echt ronduit klote voor Toyota, had het ze echt gegund.
Volgend jaar weer een jaar!
Eventuelle spelings fautem zijn hornderd prosent ironies bedoeldt.
Nouja, ik heb het gevoel dat Ford dat juist heeft gedaan over Ferrari (met die leader-lights), in de hoop dat Ford 1-2-3 had i.p.v. van 1-3-4RobinHood schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:31:
Tja, als je op de ene manier niet kan winnen, dan maar klagen bij de officials?
En daarnaast, ik ben het niet mee eens dat Ford in de GT-klasse rijdt. Ik kan niet naar een dealer lopen en die Ford kopen, de andere modellen uit de klasse zou ik wel zo kunnen kopen (als ik het geld heb).
[Voor 23% gewijzigd door Ryur op 19-06-2016 20:37]
Klopt, ik had het wat anders moeten verwoorden, want hoe Ford het doet is niet netjes, maar dat Ferrari-team speelt ook niet helemaal zuiver.Ryur schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:36:
[...]
Nouja, ik heb het gevoel dat Ford dat juist heeft gedaan over Ferrari (met die leader-lights), in de hoop dat Ford 1-2-3 had i.p.v. van 1-3-4
En daarnaast, ik ben het niet mee eens dat Ford in de GT-klasse rijdt. Ik kan niet naar een dealer lopen en die Ford kopen, de andere modellen uit de klasse zou ik wel zo kunnen kopen (als ik het geld heb).
En tja, de Ford GT, het is inderdaad een beetje vreemd hoe dat gaat. Het is namelijk een auto die voor de gewone markt nog moet uitkomen, maar grote kans dat de FIA en ACO eventjes met hun hand over hun hart [direct naar hun broekzakken om het smeergeld even te voelen

Sowieso is die Ford GT volgens mij andersom ontworpen. Geen street-legal auto waarvan een GTE wordt gemaakt, maar een GTE waarvan een street-legal wordt gemaakt, om aan de homologatie te kunnen voldoen.
Hoorde van de RTL7 of ES commentators ook wat gemopper dat het net een LMP2 was in sommige opzichten, en natuurlijk het gedoe rond de balance of power, al deed dat Ferrari-team er volgens ook aan mee.
Overigens, een slordige 10 jaar geleden zijn er al een slordige 4000 Ford GT's gebouwd. Zou dat niet al voldoende zijn geweest? Immers, de naam etc. is niet veranderd, kan een interessante loophole zijn.
[Voor 7% gewijzigd door RobinHood op 19-06-2016 20:47]
Wel als je op de juiste straat bent op het juiste moment. (Lees wel als je rond een F1 circuit rondhangt tijdens een raceweekend bvb)Ryur schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:57:
[...]
'straat'auto's ja. De kans dat je zo eentje op straat tegenkomt is klein!
Mijn thuis is waar mijn Stella staat.
Het is inderdaad niet helemaal de Gentleman-way, maar, aan de andere kant, niemand weerhoudt een ander merk om hetzelfde te doen als Ford. Maar vergeet niet dat Ford zich verder gewoon aan de regels heeft gehouden. Het is een GT, met ook GT performance. Het is niet alsof dat ding makkelijk meekomt met een LMP2. Zodra dat gebeurd, dan is er wel een echt probleem.ge-flopt schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:50:
Ik ben ook van mening dat de Ford niet echt daar hoort. Ze hebben een race wagen gebouwd en om hem te homologeren hebben ze nog een X aantal straat versies gebouwd. Volgens mij heeft Porsche dat ook ooit gedaan om de 917 (kan het type kwijt zijn) in de GT klasse te krijgen. Maar vind het nog steeds krom want dan krijg je prototype-achtige wagens in de klasses die er niet voor bedoeld zijn.
Wil dit soort dingen niet hebben, dan moet je de eis maken dat het model al zeker 1 of 2 jaar verkocht moet worden, of er moeten al een x-aantal van verkocht zijn.
En dat je de auto waarop ze gebaseerd zijn niet vaak ziet, tja, je kan moeilijk eisen dat Ford een Focus GTE moet maken

Klopt, maar niet veel kleiner dan dat je een Veyron ofzo tegenkomt. Dan zie ik toch liever zo'n homologatiemodel. Die regel heeft vroeger heel wat leuke auto's voortgebracht, tegenwoordig helaas minder.Ryur schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:57:
[...]
'straat'auto's ja. De kans dat je zo eentje op straat tegenkomt is klein!

Dat was een prima regel in de DTM dacht ik, mijn moeder had daardoor een full optie Volvo 850 T5R station waarmee ze toch bijna alle auto's bij het stoplicht achter haar liet (wat tot erg verbaasde reacties leidde). Wat een heerlijke auto was dat.RobinHood schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:04:
[...]
<>
Wil dit soort dingen niet hebben, dan moet je de eis maken dat het model al zeker 1 of 2 jaar verkocht moet worden, of er moeten al een x-aantal van verkocht zijn.
<>
🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Andersom ook, zoals de Dauer 962, een straatversie van de 962 om zo toch weer mee te kunnen doen binnen de nieuwe regels van Le Mans.
Gekke en leuke tijden, mooi dat Ford het weer eens probeert :-)
[Voor 18% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 19-06-2016 21:41]
En waar anders moesten ze de nieuwe ecoboost motor in proppen? Het is niet dat de EU mustang zo'n succes was

Edit.. ok GT350R was natuurlijk ene Le Mans racer

[Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 19-06-2016 22:06]
Ik zag dit trouwens: http://www.racexpress.nl/...8-een-drs-systeem/n/74555
Moet zeggen dat dat wel interessant is als verschillende prive teams van LMP2 naar LMP1 willen.
[Voor 69% gewijzigd door ge-flopt op 19-06-2016 23:11]
Ik had verwacht dat het meer zoals in de F1 zou zijn, immers heeft de nr 5 gewoon meer afstand afgelegd dan de nr 6.
Het einde was echt te verschrikkelijk om te kijken, ik had graag gezien dat Toyota Le Mans eindelijk op hun naam zou schrijven.
Zeker, al hoop ik dat die DRS gewoon naar een soort van eigen inzicht aan en uit kan worden gezet, en niet zo'n push-to-pass systeem als bij de F1.ge-flopt schreef op zondag 19 juni 2016 @ 22:59:
Ik ben wel benieuwd waarom de Toyota uitgevallen is.
Ik zag dit trouwens: http://www.racexpress.nl/...8-een-drs-systeem/n/74555
Moet zeggen dat dat wel interessant is als verschillende prive teams van LMP2 naar LMP1 willen.
Als er wel PtP in komt, is het waarschijnlijk direct einde populariteit van Endurance racing op dit niveau. Juist het mooie is een uren durend duel zoals je nu ziet in alle klassen, dus niet dat je gewoon helemaal niks kan doen zodra je tegenstander op het knopje drukt en langs jou heen knalt, zoals in de F1 nu gebeurd.
Regels zijn regels, je moet over de finish. Had hij gewoon die auto voor de finish 3 minuten stil gezet, Porsche P1 over de finish, had hij enkel 100 meter hoeven te rijden om 2de te worden.fredkroket schreef op maandag 20 juni 2016 @ 00:34:
Ik vind het bijzonder dat de Toyota met nr 6 uiteindelijk als 2e wordt geklasseerd (met 381 ronden), terwijl de onfortuinlijke Toyota met nr 5 helemaal niet wordt geklasseerd (met 384 ronden).
Ik had verwacht dat het meer zoals in de F1 zou zijn, immers heeft de nr 5 gewoon meer afstand afgelegd dan de nr 6.
stel nu dat dit alles een paar meter voor de finish gebeurt was, dan hadden ze 2de en 3de geworden
Spannende strijd wel, verwaarloosbaar verschil in zowel LMP1 als GT Pro klasse. Prachtwagen ook die Ford, heb er persoonlijk niet zoveel moeite mee dat ze "verkeerd om" werken met de homologatie. Ferrari kan dat ook doen, en zou misschien weer eens wat leuke straatauto's opleveren.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
En finishen is logisch. Anders hoeft de leider het laatste kwartier niet meer te rijden als hij een paar rondjes over heeft. Het gaat om de snelste te zijn en de 24 uur vol te maken.
De spin van Kobayashi en de onnodige(?) reparatie aan de zijkant van #6 heeft ze de overwinning gekost. Tot die tijd reden ze nog geen 10 seconden achter Porsche 2.
Waarom was de 6 eigenlijk de leiding kwijtgeraakt? Die was de leiding al kwijt voor die spin.
Edit: en ook een paar van Audi
[Voor 15% gewijzigd door Solictice op 20-06-2016 17:20]
http://www.dailysportscar...ta-failure-explained.html

http://www.fiawec.com/races.htmlPaulus07 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:12:
Is er binnenkort eigenlijk weer een race met die wagens om te volgen? Ben beetje klaar met F1 en Le Mans is altijd erg nice om te kijken. Dus geen idee of er nog vele meer te doen is rondom dat Le Mans?
WEC kalender voor dit jaar.
De rest is wel enkel 6 uur, maar blijven leuke races.
[Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 23-06-2016 11:13]
My wife has passed away:http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
Waarschijnlijk connectortje van paar centen... Volgend jaar is deze dubbel uitgevoerdge-flopt schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:18:
Het is duidelijk waarom Toyota uitgevallen is:
http://www.dailysportscar...ta-failure-explained.html

En zit er 1 als extra reserve wel ergens in een doosje.KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:39:
[...]
Waarschijnlijk connectortje van paar centen... Volgend jaar is deze dubbel uitgevoerd

Ik las hier een paar berichten over de Ford GT en of ze wel op hun plaats zijn. Persoonlijk vind ik het een onwijs mooie auto. klinkt ook heerlijk

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
De prijs van de nieuwe Ford GT is bekend, plus configuratorDaniel_Elessar schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:53:
Of je hem direct bij een Ford garage kunt bestellen? waarschijnlijk een paar aangewezen plekken.
De gelimiteerde Ford GT supercar heeft een prijs boven de 5 ton.
In Nederland is de verwachte bruto verkoopprijs namelijk 537.000,- Euro. Dat is inclusief 21% BTW, inclusief belastingen, maar exclusief registratie en afleverkosten. De definitieve bruto verkoopprijs van de La Ford.. eeh.. Ford GT zal deze zomer bekend worden, maar zal waarschijnlijk niet heel veel verschillen.
Je hoeft overigens geen enorme aantallen op de weg te verwachten: Ford zegt de productie tot 250 stuks per jaar te cappen. Ter vergelijking: van de Porsche Carrera GT werden tussen eind 2003 en mei 2006 1.270 exemplaren gebouwd. En dat was in een tijd waarin de wereldwijde vraag nog een stukje lager lag. En daarnaast, je moet verkozen worden om een Ford GT te kopen.
Ford verwacht dat het aantal potentiële kopers hoger zal liggen dan het aantal beschikbare Ford GT’s; Ford zal daarom via het programma personen selecteren die zullen worden uitgenodigd om met Ford-verkopers de mogelijke aankoop te bespreken…
100% kans dat je met 20% opslag een gloednieuwe Ford GT binnenkort in het Midden-Oosten kan scoren bij de bekendere lokale Beun de Haas zonder dat je gekozen moet worden door Ford.
Zeg maar, die tenten waar je ook een LaFerrari of een One-77 nog kan kopen of waar sommige autojournalisten dankbaar mogen/kunnen rijden in een auto wat van de fabriek dus eigenlijk niet mag.
De exclusiviteit van een auto is het punt niet. Het punt is dat de GT klasse een klasse is 'raceauto's gebaseerd op productieauto's'. Een auto waarvan de eerste auto nog gebouwd moet worden kan ik moeilijk een productieauto noemen.Daniel_Elessar schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:53:
Ik las hier een paar berichten over de Ford GT en of ze wel op hun plaats zijn. Persoonlijk vind ik het een onwijs mooie auto. klinkt ook heerlijkDat hij nog niet te koop is. Ja dat is misschien iets raar maar ook de Ferrari's etc koop je niet op iedere hoek van de straat. Als hij eenmaal uit is kun je vast naar Krooyman om hem te bestellen net als die Ferrari en overige auto's. Of je hem direct bij een Ford garage kunt bestellen? waarschijnlijk een paar aangewezen plekken. Ik zal misschien iets te simpel denken maar ook een dergelijke Ferrari zie je niet dagelijks rijden, het hangt er natuurlijk vanaf in welke wijk je woont. Al is hier in Omgeving Aalst(belgie) wel iemand die met een Lamborghini in de rondte rijdt.
My wife has passed away:http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
Op Le Mans werd de eerste productieversie overhandigd aan de eigenaar, die wagen is al klaar.LangTall schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:23:
[...]
De exclusiviteit van een auto is het punt niet. Het punt is dat de GT klasse een klasse is 'raceauto's gebaseerd op productieauto's'. Een auto waarvan de eerste auto nog gebouwd moet worden kan ik moeilijk een productieauto noemen.
Vind het ook beetje non-issue, de organisaties erachter zullen toch wel veel hebben gesproken met Ford en bekeken hoe de regels zijn, want de term 'gebaseerd op' is natuurlijk al jaren uit z'n verband getrokken (rally is perfecte voorbeeld).
[Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 24-06-2016 10:36]
rechts bij het raam zie je trouwens de camera van mijn werk zitten
Zag ook nog meer onboard beelden staan op Youtube:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=_GuO07tHREA]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=YvFOQEhQrN8]
[Voor 50% gewijzigd door Bramster op 25-06-2016 12:36]
Steve McQueen: The Man & Le Mans (2015)
IMDB: Steve McQueen: The Man & Le Mans (2015)
Heb ik na een week eindelijk mijn foto's uit Le Mans klaar, sta ik op het punt om ze te posten heb je zo'n post voor je. Nou daar kan ik niet tegen op

Voor wat het waard is, ook mijn plaatjes dan maar: