LG heeft de V10 gepresenteerd, een smartphone met twee schermen en een volgens de fabrikant stevige bouw. Het frame is gemaakt van roestvrij staal van het type 316L in de SAE-nummering, waardoor gebruikers hem zonder problemen moeten kunnen laten vallen. De telefoon heeft aan de onderkant en achterkant een materiaal dat LG de Dura Skin noemt, met een stroef patroon zodat het toestel beter in de hand blijft liggen. Dat zou bovendien krassen op het toestel moeten voorkomen. Als het Android-toestel valt, moet het roestvrijstalen frame met de naam Dura Guard ervoor zorgen dat hij niet stuk gaat. Tijdens een laboratoriumtest bij een externe partij heeft hij testen, waarbij hij van een hoogte van ongeveer 1,20m onder diverse hoeken viel, overleefd, zo claimt LG. De V10 heeft boven zijn 5,7"-lcd met een resolutie van 2560x1440 pixels een tweede lcd, een 'notificatiedisplay' met een diagonaal van 2,1" en een resolutie van 1040x160 pixels. Daarop zijn altijd zaken als notificaties en eventueel het weer te zien. Het tweede scherm kan bovendien binnenkomende berichten tonen bij het bekijken van video's, waarbij de video dus zonder overlays of pauzes om het bericht te tonen kan worden weergegeven. Dankzij de resolutie heeft het tweede scherm dezelfde scherpte als het primaire display, namelijk 513ppi. Aan de voorkant zitten verder twee 5-megapixelcamera's, die samen kunnen werken om breedbeeld-zelfportretten te kunnen vastleggen. De telefoon draait net als LG's belangrijkste toestellen van dit jaar, de G4 en de Nexus 5X, op Qualcomms Snapdragon 808-soc, gekoppeld aan 4GB aan lpddr3-geheugen. De emmc-opslag is 64GB en is uitbreidbaar met microsd-kaartjes met een capaciteit tot 2TB. Het toestel heeft een verwisselbare accu met een capaciteit van 3000mAh. De camera aan de achterkant heeft een maximale resolutie van 16MP, terwijl de lens een diafragma heeft van f/2.0.
Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Ik vind dit serieus de mooiste telefoon op de markt. Jammer dat hij zo matig uit de test kwam op tweakers. Durf het niet aan om m'n iPhone 6 in te ruilen voor dit apparaat.
De mooiste telefoon vind ik het zeker niet. Maar met het losse schermpje en dual front camera vind ik het wel een heel bijzondere telefoon. Ik zou hem overigens ook niet halen, omdat tweakers zo negatief was over het toestel.Robehr schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:47:
Ik vind dit serieus de mooiste telefoon op de markt. Jammer dat hij zo matig uit de test kwam op tweakers. Durf het niet aan om m'n iPhone 6 in te ruilen voor dit apparaat.
Omdat Tweakers het beter weet?rens-br schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:48:
[...]
De mooiste telefoon vind ik het zeker niet. Maar met het losse schermpje en dual front camera vind ik het wel een heel bijzondere telefoon. Ik zou hem overigens ook niet halen, omdat tweakers zo negatief was over het toestel.
Sorry maar dat is BS, een review is nooit gelijk aan gebruikservaring omdat iedereen andere wensen heeft, zo vind ik de Galaxy S7 Edge een slecht telefoon maar dat betekend niet dat omdat ik dat vind dat dat ook het geval is.
De V10 is beter dan de G4 en op veel vlakken zelfs beter dan de G5, zeker geen slecht toestel dus.
[ Voor 7% gewijzigd door Mizgala28 op 29-04-2016 11:44 ]
Nee hoor, niet omdat tweakers het beter weet. Overigens zeg ik nergens dat het een slecht toestel is, ik zeg alleen dat tweakers er nogal negatief over was, waardoor het niet mijn aankoop zou zijn. (Ben voorlopig ook niet helemaal niet toe aan een nieuw toestel, maar dat terzijde)Mizgala28 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:43:
[...]
Omdat Tweakers het beter weet?
Sorry maar dat is BS, een review is nooit gelijk aan gebruikservaring omdat iedereen andere wensen heeft, zo vind ik de Galaxy S7 Edge een slecht telefoon maar dat betekend niet dat omdat ik dat vind dat dat ook het geval is.
De V10 is beter dan de G4 en op veel vlakken zelfs beter dan de G5, zeker geen slecht toestel dus.
Ik ga er vanuit dat jij het toestel wel gekocht hebt, hoe bevalt het?
De negativiteit van tweakers viel toch wel mee? Ik zie zelf maar één echt minpunt en dat is de batterijduur. Daar hoor je slechte verhalen over. De vervangbaarheid is een plus maar dat zie ik meer als handig voor over een jaar of anderhalf, niet als optie voor onderweg.
Jammer overigens dat ze nergens een test-exemplaar hebben liggen waar je mee kunt spelen.
ps.
Goed dat er nu een topic over is. Dat verdient de V10 sowieso
Heeft iedereen hem overigens in het zwart of één van die andere kleurtjes?
Jammer overigens dat ze nergens een test-exemplaar hebben liggen waar je mee kunt spelen.
ps.
Goed dat er nu een topic over is. Dat verdient de V10 sowieso
Heeft iedereen hem overigens in het zwart of één van die andere kleurtjes?
[ Voor 17% gewijzigd door D-e-n op 29-04-2016 12:05 ]
Het viel inderdaad ook wel mee. Maar door de Snapdragon 808 i.p.v. 810 liep hij specwize wel een stuk achter op andere topmodellen uit dezelfde prijsklasse (€690,- bij launch), momenteel is de prijs een stuk gedaald, waardoor het een stuk interessanter is geworden.D-e-n schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:04:
De negativiteit van tweakers viel toch wel mee? Ik zie zelf maar één echt minpunt en dat is de batterijduur. Daar hoor je slechte verhalen over. De vervangbaarheid is een plus maar dat zie ik meer als handig voor over een jaar of anderhalf, niet als optie voor onderweg.
Ik had hem, erg goed toestel maar te groot voor mij.rens-br schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:01:
[...]
Nee hoor, niet omdat tweakers het beter weet. Overigens zeg ik nergens dat het een slecht toestel is, ik zeg alleen dat tweakers er nogal negatief over was, waardoor het niet mijn aankoop zou zijn. (Ben voorlopig ook niet helemaal niet toe aan een nieuw toestel, maar dat terzijde)
Ik ga er vanuit dat jij het toestel wel gekocht hebt, hoe bevalt het?
Enige nadeel was de batterij duur MET het extra schermpje aan, maar toen ik deze uitdeed scheelde dat flink.
Ik zei ook niet dat jij zei dat het toestel slecht is, ik doelde erop dat Tweakers zoals gewoonlijk negatief was.
Had dat extra schermpje nog veel meerwaarde of was het meer een gimmick?Mizgala28 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:11:
[...]
Ik had hem, erg goed toestel maar te groot voor mij.
Enige nadeel was de batterij duur MET het extra schermpje aan, maar toen ik deze uitdeed scheelde dat flink.
Wat is flink?Mizgala28 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:11:
[...]
En is dat schermpje ook nog flexibel in te stellen? Zodat het bijvoorbeeld 's nachts helemaal uitgaat?
Je kon de tijd erop zien en je notificaties, het zorgde in ieder geval ervoor dat het hoofdscherm dan uit kon blijven.rens-br schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:18:
[...]
Had dat extra schermpje nog veel meerwaarde of was het meer een gimmick?
Ik heb kleine dames handen alleen had ik niet verwacht dat de toestel uiteindelijk te groot zou zijn achteraf.D-e-n schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:24:
[...]
Wat is flink?![]()
En is dat schermpje ook nog flexibel in te stellen? Zodat het bijvoorbeeld 's nachts helemaal uitgaat?
Schermpje ging niet uit 's nachts maar het is zo erg gedimt dat je het niet vanaf een nachtkastje zag, het verstoorde de nachtrust dus niet.
Ik had het alleen de eerste 3 dagen gebruikt, daarna deed ik die schermpje uit en na 3 weken verkocht ik de toestel, het was voor mij te onhandig qua scherm maat, maar op die punt na is het een heel goed toestel met een zeer uitgebreide camera.
[ Voor 54% gewijzigd door Mizgala28 op 29-04-2016 13:08 ]
Met dat in het achterhoofd, zou de accu toch juist theoretisch langer mee moeten gaan. Maar ik lees dat schermpje altijd aan staat, dus dat beïnvloed de accuduur weer negatief.Mizgala28 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:04:
[...]
Je kon de tijd erop zien en je notificaties, het zorgde in ieder geval ervoor dat het hoofdscherm dan uit kon blijven.
5,7" is ook echt een behoorlijk grote telefoon. Ik heb nu een OPO met 5,5" en dat is prima te doen met twee handen, maar met één hand is het gewoon oncomfortabel.Ik heb kleine dames handen alleen had ik niet verwacht dat de toestel uiteindelijk te groot zou zijn achteraf.
Ik ben man maar heb ook kleine handen. Maar wat dat betreft gebruik ik nu bij de G2 ook al vaak twee handen dus dat issue speelt niet zo vermoed ik. Ik heb de telefoon meestal in de linkerhand waar ik ook mee veeg/scroll maar om te typen pak ik mijn rechterhand erbij.Mizgala28 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:04:
[...]
Ik heb kleine dames handen alleen had ik niet verwacht dat de toestel uiteindelijk te groot zou zijn achteraf.
Zo negatief ?? Ze geven deze telefoon een 8.5 inderdaad erg negatiefrens-br schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:48:
[...]
De mooiste telefoon vind ik het zeker niet. Maar met het losse schermpje en dual front camera vind ik het wel een heel bijzondere telefoon. Ik zou hem overigens ook niet halen, omdat tweakers zo negatief was over het toestel.

Maar goed ik heb deze telefoon nu een kleine 2 weken als opvolger van mijn Motorola Style.
Mijn voornaamste reden is de 32 bits dac die samen met een flac bestand echt ontzettend goed geluid geeft.
Echt een goed hoorbare verbetering tov mijn Style en zeker tov mijn iPhone 6 .
Ik gebruik de telefoon op een dag voor 80% als muziekspeler en verder staat hij gekoppeld aan mijn LG Urbane Watch.
Daarnaast een beetje wzzappen en wat browsing (bij elkaar een uurtje) en als ik thuiskom van werk staan de telefoon zeker nog op dik 50% batterij (van 0600 tm 1700). Dit is zeker niet slechter dan mijn style en vergeet niet dit is een grooooot scherm (2K) dus max 4 uur SOT zoals eigenlijk bij al dit soort phablets
Ik vindt het een erg prettige telefoon in gebruik, lekker stevig en snel genoeg voor de komende 2 jaar.
Gisteravond Android 6 erop gezet dus eens kijken of de batterij nog wat langer meegaat.
[ Voor 53% gewijzigd door oldsmelly op 30-04-2016 06:48 ]
MuziekLiefhebbert
Is dat een officiële update? Ik ben benieuwd wat die voor invloed heeft.oldsmelly schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 06:36:
[...]
Gisteravond Android 6 erop gezet dus eens kijken of de batterij nog wat langer meegaat.
Ja is de officiële update, je moet alleen je mobiel aansluiten via LG bridge.D-e-n schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 10:38:
[...]
Is dat een officiële update? Ik ben benieuwd wat die voor invloed heeft.
Of gewoon wachten op de OTA update
MuziekLiefhebbert
Hoe was de batterij voor en na de update?oldsmelly schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:50:
[...]
Ja is de officiële update, je moet alleen je mobiel aansluiten via LG bridge.
En aub een eerlijk antwoord
Want ik twijfel ook, het toestel is nu beschikbaar voor een leuke prijs...
Maar ik ben benieuwd....
Meer mensen die mij wat meer info kunnen geven over dit toestel/batterij?
Mag ik vragen waartussen je twijfelt?Aggressor schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:19:
[...]
Geen idee nog staat er pas sinds gisteravond op.Aggressor schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:19:
[...]
Hoe was de batterij voor en na de update?
En aub een eerlijk antwoord
Maar ik ben benieuwd....
Meer mensen die mij wat meer info kunnen geven over dit toestel/batterij?
Maar zoals ik al melde ik heb, met mijn soort gebruik, geen enkel probleem met de batterij
MuziekLiefhebbert
Deze en huawei mate 8.. S7 Edge..maar het edge vind ik niks.
Wil soieso minimaal 5.5 a 5.7 inch
Maar hoeveel uren sot halen jullie dan?oldsmelly schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:27:
[...]
Geen idee nog staat er pas sinds gisteravond op.
Maar zoals ik al melde ik heb, met mijn soort gebruik, geen enkel probleem met de batterij
[ Voor 30% gewijzigd door Aggressor op 30-04-2016 20:48 ]
Ja, een eigen V10 topic! Hulde aan rens-br!
Ik kom van een Sony Xperia Z1 compact af, daarbij kon je het volume voor het alarm apart instellen. Op de V10 kan ik dit niet vinden.
Dit zijn de schuifjes die ik zie bij de geluidsinstellingen:
Z1 compact: Mediavolume - Alarmvolume - Beltoonvolume
V10: Beltoon - Notivicatie geluid - Tik terugkoppeling en systeem - Muziek, video, games en andere media
De laatste drie schijven staan al zo ver mogelijk terug, desondanks gaat de wekker elke ochtend kneiterhard af... Iemand een oplossing hiervoor? Bij de alarm instellingen staat helaas ook een volumeregeling.
Ik kom van een Sony Xperia Z1 compact af, daarbij kon je het volume voor het alarm apart instellen. Op de V10 kan ik dit niet vinden.
Dit zijn de schuifjes die ik zie bij de geluidsinstellingen:
Z1 compact: Mediavolume - Alarmvolume - Beltoonvolume
V10: Beltoon - Notivicatie geluid - Tik terugkoppeling en systeem - Muziek, video, games en andere media
De laatste drie schijven staan al zo ver mogelijk terug, desondanks gaat de wekker elke ochtend kneiterhard af... Iemand een oplossing hiervoor? Bij de alarm instellingen staat helaas ook een volumeregeling.
Je kan bij het instellen van het alarm naar beneden scrollen en daar kun je het volume van je alarm instellenmusicfreak schreef op zondag 01 mei 2016 @ 08:31:
Ja, een eigen V10 topic! Hulde aan rens-br!![]()
-
MuziekLiefhebbert
Aha... daar had ik helemaal overheen gekeken, niet bedacht ook dat je op die plek naar beneden kan scrollen. Dank je! Nu wordt ik voortaan iets minder heftig wakker. 
Kennen jullie trouwens DAC fix al? Daarmee kan je de ingebouwde ESS DAC ook gebruiken buiten de muziek app om, dus bijvoorbeeld in apps als Tidal of Tunin. Wat dan nog wel irritant is is dat de DAC drie modi kent (low gain, medium gain, aux mode) die worden gelecteerd afhankelijk van het ohmage van de hoofdtelefoon.
Ik heb een Audio-technica hoofdtelefoon van 32 ohm, en een Koss hoofdtelefoon van 60 ohm. Bij de Koss sprint de DAC in medium gain modus, maar bij de Audio-technica blijft 'ie op low staan, waardoor het geluid niet alleen zachter maar ook minder vol klinkt.
De truc is, bij hoofdtelefoon met een afneembare kabel, steek eerst die kabel in de hoofdtelefoon uitgang en sluit vervolgens de hoofdtelefoon aan. Heel simpel, maar het werkt, de DAC gaat naar medium gain. Met een verlengkabeltje kan je 'm in aux modus krijgen. Lees er meer over op het forum van Head-fi.
Hopelijk gaat LG de gain nog een keer aanpasbaar maken vanuit de instellingen, dat zou een stuk makkelijker zijn.
Edit: DAC fix blijkt in Marshmellow niet meer nodig te zijn, volgens deze post.
Kennen jullie trouwens DAC fix al? Daarmee kan je de ingebouwde ESS DAC ook gebruiken buiten de muziek app om, dus bijvoorbeeld in apps als Tidal of Tunin. Wat dan nog wel irritant is is dat de DAC drie modi kent (low gain, medium gain, aux mode) die worden gelecteerd afhankelijk van het ohmage van de hoofdtelefoon.
Ik heb een Audio-technica hoofdtelefoon van 32 ohm, en een Koss hoofdtelefoon van 60 ohm. Bij de Koss sprint de DAC in medium gain modus, maar bij de Audio-technica blijft 'ie op low staan, waardoor het geluid niet alleen zachter maar ook minder vol klinkt.
De truc is, bij hoofdtelefoon met een afneembare kabel, steek eerst die kabel in de hoofdtelefoon uitgang en sluit vervolgens de hoofdtelefoon aan. Heel simpel, maar het werkt, de DAC gaat naar medium gain. Met een verlengkabeltje kan je 'm in aux modus krijgen. Lees er meer over op het forum van Head-fi.
Hopelijk gaat LG de gain nog een keer aanpasbaar maken vanuit de instellingen, dat zou een stuk makkelijker zijn.
Edit: DAC fix blijkt in Marshmellow niet meer nodig te zijn, volgens deze post.
[ Voor 105% gewijzigd door musicfreak op 01-05-2016 20:45 . Reden: Info over DAC fix toegevoegd ]
Kan iemand mij.nog wat ervaringen vertellen?
Screen on Time.. Accu enz
Screen on Time.. Accu enz
Helaas kan ik je weinig vertellen over de accuduur, heb nog niet voldoende ervaringen om daar wat zinnigs over te kunnen zeggen.
Wel heb ik nog een vraag: wat is de optimale snelheid voor een micro SD kaartje hebben voor gebruik in de V10? Is (max) 80 MB/s snel genoeg? Wat kan de controller maximaal verwerken? Het zou jammer zijn als ik een te trage geheugenkaart koop en deze de bottleneck blijkt als ik in HD wil filmen.
Wel heb ik nog een vraag: wat is de optimale snelheid voor een micro SD kaartje hebben voor gebruik in de V10? Is (max) 80 MB/s snel genoeg? Wat kan de controller maximaal verwerken? Het zou jammer zijn als ik een te trage geheugenkaart koop en deze de bottleneck blijkt als ik in HD wil filmen.
[ Voor 22% gewijzigd door musicfreak op 02-05-2016 22:34 ]
Je gebruikt hem toch al een paar dagen?musicfreak schreef op maandag 02 mei 2016 @ 22:22:
Helaas kan ik je weinig vertellen over de accuduur, heb nog niet voldoende ervaringen om daar wat zinnigs over te kunnen zeggen.
Wel heb ik nog een vraag: wat is de optimale snelheid voor een micro SD kaartje hebben voor gebruik in de V10? Is (max) 80 MB/s snel genoeg?
Hoeveel Screen on Time haal je.. En wat merk je zelf van de batterij?
ik kan de tijden niet kwantificeren, maar ik ervaar dat de V10 net wat minder lang meegaat op 1 lading dan de G3 die ik eerst had.
Ik heb daar nog niet zo op gelet, anders dat ik 'm qua batterijduur niet vind tegenvallen. Maar dat is dus maar een heel globale indicatie. Voor mij is de batterijduur ook niet het meest relevant, de DAC was voor mij de reden deze telefoon te kopen. En die valt niet tegen.Aggressor schreef op maandag 02 mei 2016 @ 22:24:
Je gebruikt hem toch al een paar dagen?
Hoeveel Screen on Time haal je.. En wat merk je zelf van de batterij?
De G3 ging al niet echt lang mee, toch? Tenminste volgens de review van tweakers was de accuduur niet heel bijzonder.boelshit schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 00:22:
ik kan de tijden niet kwantificeren, maar ik ervaar dat de V10 net wat minder lang meegaat op 1 lading dan de G3 die ik eerst had.
Maar hij laadt wel snel op als iik de Review moet geloven...
En kan je het bovenste scherm ook uitzetten? Dat ie bv met het hoofdscherm aangaat?
En kan je het bovenste scherm ook uitzetten? Dat ie bv met het hoofdscherm aangaat?
Na android 6 update is het als volgt...
Gebruik met batterij : 19 u 50 min (54% nog over)
Weergave 21%
Spotify : 15%
Telefoon inactief 31%
Google services 10%
Android systeem 12%
Bellen 2%
er nog wat klein verbruik
Laad zeker snel op !
Weergave 21%
Spotify : 15%
Telefoon inactief 31%
Google services 10%
Android systeem 12%
Bellen 2%
er nog wat klein verbruik
Laad zeker snel op !
[ Voor 9% gewijzigd door oldsmelly op 04-05-2016 14:54 ]
MuziekLiefhebbert
Wat is de SOT?oldsmelly schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:41:
Screen On TIme (weergave in mijn geval dus )
[ Voor 9% gewijzigd door oldsmelly op 04-05-2016 14:52 ]
MuziekLiefhebbert
Haha. Dat weet ik ook wel. Ik bedoelde meer wat is jou SOT? Maar daar bedoel je dus weergave mee. Hoeveel uur is die?oldsmelly schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:52:
[...]
Screen On TIme (weergave in mijn geval dus )
LOL Ik dacht al !rens-br schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:38:
[...]
Haha. Dat weet ik ook wel. Ik bedoelde meer wat is jou SOT? Maar daar bedoel je dus weergave mee. Hoeveel uur is die?
Ik mijn geval is dat 1u 27min..
MuziekLiefhebbert
Ja en dan moet je bij weergave kijken op hoeveel die staat. En hoeveel procent batterij je over hebtoldsmelly schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:43:
[...]
LOL Ik dacht al !
Dus dat door gerekend zou iets meer dan 3 uur SOT zijn. Dat is op zich nog niet heel geweldig.oldsmelly schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:43:
Ja voor sommige wellicht te weinig maar voor gebruikers als ik, die de telefoon primair hebben gekocht voor de dac, prima.rens-br schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 09:15:
[...]
Dus dat door gerekend zou iets meer dan 3 uur SOT zijn. Dat is op zich nog niet heel geweldig.
Ik kan alleen maar zeggen dat mijn vorige phone, de motorola style, het niet veel beter deed.
MuziekLiefhebbert
kan wel gaan tikken maar dit is makkelijkerAggressor schreef op zondag 08 mei 2016 @ 13:20:
hoe installeren jullie android 6.0 dan?
YouTube: how get and install Android 6.0 on LG V10
BTW nu wel al 2 keer een echte hanger gehad van de V10.
1 x in Facebook en 1x in Wazzup
Zo erg dat zelfs de batterij eruit moest..
[ Voor 18% gewijzigd door oldsmelly op 08-05-2016 18:19 ]
MuziekLiefhebbert
Een vraagje. Is deze update inclusief UX 5.0 ? En is er iets veranderd aan de camera app? Dat zou ik willen weten.oldsmelly schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:50:
[...]
Ja is de officiële update, je moet alleen je mobiel aansluiten via LG bridge.
Volgens de camera speed van PhoneArena is V10 wat langzamer dan de G5 en die heeft de nieuwste software.
Ik zit namelijk te twijfelen tussen V10 en G5, en zou het liefst kiezen voor degelijke V10. Het gaat me alleen om de camera. Andere zaken zijn voor mij niet echt belangrijk.
Sorry maar UX 5.0 ? was dat ?
Wil best ff tjekken maar hoe kan ik dat zien ?
MuziekLiefhebbert
v10 is echt geniaal.Wenzel schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 17:01:
[...]
Een vraagje. Is deze update inclusief UX 5.0 ? En is er iets veranderd aan de camera app? Dat zou ik willen weten.
Volgens de camera speed van PhoneArena is V10 wat langzamer dan de G5 en die heeft de nieuwste software.
Ik zit namelijk te twijfelen tussen V10 en G5, en zou het liefst kiezen voor degelijke V10. Het gaat me alleen om de camera. Andere zaken zijn voor mij niet echt belangrijk.
Hij maakt echte mooie foto's hoor.. niet normaal!
en bouwkwaliteit is gewoon supergoed..
De nieuwe LG G5 is de eerste smartphone van LG die voorzien is van de nieuwste versie van LG's UX interface: LG UX 5.0.oldsmelly schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 18:20:
Sorry maar UX 5.0 ? was dat ?
Mijn vraag was, is die bij jou ook meegekomen met Android 6.0 . Hoe je het moet opzoeken, weet ik niet. Ik heb (nog) geen LG.
Ok is de skin dus lees ik net. ..
Ik gebruik nova dus geen idee
MuziekLiefhebbert
UX is de software laag van LG over Android heen, vergelijkbaar met TouchWiz van Samsung.
hoe kan je zien welke versie daarvan opstaat/
Wenzel schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 19:15:
[...]
Mijn vraag was, is die bij jou ook meegekomen met Android 6.0 . Hoe je het moet opzoeken, weet ik niet. Ik heb (nog) geen LG.
Ik heb ook geen LG. Maar over het algemeen staat deze informatie bij:Aggressor schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 19:27:
hoe kan je zien welke versie daarvan opstaat/
'Instellingen' -> 'Over de Telefoon'
UX is de skin die LG over hun software heen legt. Maar Nova is een launcher. Daar zit wel degelijk verschil in. Waar Nova alleen je home screen en app drawer aanpast. Past de skin ook de icoontjes, home screen, app drawer en instellingen menu aan.oldsmelly schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 19:21:
[ Voor 27% gewijzigd door rens-br op 13-05-2016 07:44 ]
Kan het niet vinden...
Maar de batterij valt helemaal niet tegen vind ik.
Ik haal rond de 6 uur SoT. (36 uur de telefoon in gebruik)
Vooral veel internetten, whatsappen enz
en binnen 20/25 minuten laadt de telefoon op naar 65% ... ook super!
Maar de batterij valt helemaal niet tegen vind ik.
Ik haal rond de 6 uur SoT. (36 uur de telefoon in gebruik)
Vooral veel internetten, whatsappen enz
en binnen 20/25 minuten laadt de telefoon op naar 65% ... ook super!
[ Voor 26% gewijzigd door Aggressor op 14-05-2016 20:19 ]
Ik heb de telefoon sinds kort, meteen firmware upgrade gedaan.
Android 6.0
Nu zit ik zelfs op 8uur40min met Screen on Time. (en nog 7% over)
2e scherm uit, en brightness op auto.
Android 6.0
[ Voor 4% gewijzigd door Aggressor op 15-05-2016 19:44 ]
8 uur klinkt beter dan de horrorverhalen uit de reviews. De batterijduur is wat mij betreft namelijk het argument waardoor hij af zou vallen als optie
Tsja ik snap het ook niet echtD-e-n schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:41:
8 uur klinkt beter dan de horrorverhalen uit de reviews. De batterijduur is wat mij betreft namelijk het argument waardoor hij af zou vallen als optie
of android 6.0 is gewoon een hele verbetering?
het toestel heb ik namelijk net en ik heb geen ervaringen met Android 5.0 hierop.
tussen de 6 uur SoT en 8 SoT is echt veel beter dan gemiddeld...
De eerste lading haalde ik 6 uur SoT met het 2e schermpje aan. (en totaal 36 uur)
2e lading 8 uur 40minuten SoT en nog 7% over. (totaal 24 uur) en het 2e schermpje uit.
alles auto brightness
nu zit op de 3e lading met mijn telefoon ....
Dat zijn echt helemaal geen slechte waardes. In tegendeel, dit zijn hele goede waardes! Heb je er nog speciale apps op staan of ben je niet verbonden met 3G/4G/WiFi? Dat zou de hoge SOT ook kunnen verklaren.Aggressor schreef op maandag 16 mei 2016 @ 12:26:
[...]
het toestel heb ik namelijk net en ik heb geen ervaringen met Android 5.0 hierop.
De eerste lading haalde ik 6 uur SoT met het 2e schermpje aan. (en totaal 36 uur)
2e lading 8 uur 40minuten SoT en nog 7% over. (totaal 24 uur) en het 2e schermpje uit.
[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 17-05-2016 09:57 ]
Gewoon standaard apps erop. Geen speciale batterij apps.
Ik ben niet verbonden met wifi. (andere provider)
Momenteel gewoon verbonden via 4g. (ik heb toch een grote bundel)
Ik ben niet verbonden met wifi. (andere provider)
[ Voor 3% gewijzigd door Aggressor op 17-05-2016 10:20 ]
Klinkt erg goed! Ik ben benieuwd of andere users dit ook ervaren met Android 6.0.Aggressor schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:01:
Gewoon standaard apps erop. Geen speciale batterij apps.
Ik ben verbonden niet met wifi. (andere provider)
3e Lading zit ik op 5 uur sot en 5 proc over. (41 uur gebruik met de telefoon)
Het toestel heb ik splinternieuw gesealed inc factuur gekocht voor 380 euro.
Opzich wel netjes
Opzich wel netjes
[ Voor 39% gewijzigd door Aggressor op 17-05-2016 10:23 ]
Vraagje: kan ik onder Android 6 ergens instellen dat apps standaard op de SD kaart geïnstalleerd mogen worden? Ik vind het handmatig verplaatsen zo onhandig, en heb er een snel micro SD kaartje inzitten.
Geen idee of het mogelijk is op de LG V10, maar sinds Android 6.0 is er een nieuwe functie en die heet Adoptable storage. Hiermee kan je de SD kaart opslag toevoegen aan je telefoon opslag, waardoor het één groot geheugen wordt. Misschien werkt dit ook op de LG V10.musicfreak schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:37:
Vraagje: kan ik onder Android 6 ergens instellen dat apps standaard op de SD kaart geïnstalleerd mogen worden? Ik vind het handmatig verplaatsen zo onhandig, en heb er een snel micro SD kaartje inzitten.
[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 18-05-2016 14:41 ]
Klopt, die functie ken ik, echter LG heeft deze (net zoals Samsung) in de G5 uitgeschakeld, zie de Tweakers review. Vermoedelijk ondersteund LG dit in de V10 dus ook niet.rens-br schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:40:
[...]
Geen idee of het mogelijk is op de LG V10, maar sinds Android 6.0 is er een nieuwe functie en die heet Adoptable storage.
De review van de V10 op Tweakers is nog ggebaseerd op Android 5, daar heb ik dus niet zoveel aan.
Je kan dit uittesten: Als de knop om de SD kaart adotable te maken aanwezig is, wordt het wel ondersteund. Ontbreekt die knop dan ondersteunt die het niet.musicfreak schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:43:
Vermoedelijk ondersteund LG dit in de V10 dus ook niet.
De review van de V10 op Tweakers is nog gebaseerd op Android 5, daar heb ik dus niet zoveel aan.
Maar de LG V10 heeft toch 32GB opslag, zit die bij jou al helemaal vol met apps? Heb zelf momenteel 180 apps geinstalleerd en dat neemt maar 20GB voor zijn rekening.
[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 18-05-2016 14:47 ]
Nee hoor, dat niet, maar het leek me wel handig, en ik wilde het eens uittesten.
Heb helaas geen knop om het kaartje als interne opslag te gebruiken, alleen als draagbare opslag.
Heb helaas geen knop om het kaartje als interne opslag te gebruiken, alleen als draagbare opslag.
Het is jammer dat LG dan zo'n handige functie onbenut laat. Werkt het ook niet via deze stappen:musicfreak schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:55:
Nee hoor, dat niet, maar het leek me wel handig, en ik wilde het eens uittesten.
- Ga naar ‘Instellingen > Opslag’;
- Selecteer de geheugenkaart, tik op de menuknop rechtsboven en volgens op ‘Instellingen’;
- Kies ‘Formateer als interne opslag’ en bevestig je keuze;
- Is het proces voltooid, herstart dan nog even je toestel.
WOOW NICE ik heb onlangs een G4 gekocht en ik haal bijna 2.5 uur SOT. Als ik 3 haal zou ik blij zijn, maar jij haalt dus 5-6 uur. WOWAggressor schreef op maandag 16 mei 2016 @ 12:26:
[...]
Tsja ik snap het ook niet echt
alles auto brightness
nu zit op de 3e lading met mijn telefoon ....
2,5 uur is dan ook echt niet veel. Maar de G4 staat dan ook niet bekent om de lange accuduur: reviews: LG G4: praktisch toestel met originaliteit als optieHaskoF schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:57:
[...]
ik heb onlangs een G4 gekocht en ik haal bijna 2.5 uur SOT. Als ik 3 haal zou ik blij zijn.
Helaas niet, want de optie 'Formateer als interne opslag' is niet beschikbaar...rens-br schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:56:
[...]
Het is jammer dat LG dan zo'n handige functie onbenut laat. Werkt het ook niet via deze stappen:
[...]
Dan zal LG ook op de V10 de optie ongedaan hebben gemaakt. Erg jammer. Al is 32GB interne opslag voor de meeste personen meer dan genoeg.musicfreak schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 17:01:
Helaas niet, want de optie 'Formateer als interne opslag' is niet beschikbaar...
[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 18-05-2016 17:10 ]
Zolang je maar op de SD kaart kunt schrijven. Want dat kan bij mijn Samsung tablet (8.4 pro) dus niet en dat is erg irritant. Even snel een filmpje erop zetten gaat niet.
De V10 doet het niet heel erg beter dan de G4 in de review van Tweakers. Ik vind het wel knap als je dat kunt halen. Nog specifieke instellingen? Staat Sync bluetooth locatie etc aan?rens-br schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:18:
[...]
2,5 uur is dan ook echt niet veel. Maar de G4 staat dan ook niet bekent om de lange accuduur: reviews: LG G4: praktisch toestel met originaliteit als optie
D-e-n schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 17:29:
Zolang je maar op de SD kaart kunt schrijven. Want dat kan bij mijn Samsung tablet (8.4 pro) dus niet en dat is erg irritant. Even snel een filmpje erop zetten gaat niet.
offtopic:
Hoezo kan je niet naar de SD kaart schrijven?
Hoezo kan je niet naar de SD kaart schrijven?
Je hebt inderdaad gelijk. Wel heel bijzonder dat de V10 na Android M zoveel beter met de accu omspringt. Dat is het eerste toestel, waarbij ook daadwerkelijk de SOT langer is geworden.HaskoF schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 17:40:
De V10 doet het niet heel erg beter dan de G4 in de review van Tweakers. Ik vind het wel knap als je dat kunt halen. Nog specifieke instellingen? Staat Sync bluetooth locatie etc aan?
Ik heb een nieuw SD kaartje gekocht. Sindsdien meldt mijn V10 na elke herstart:
Sandisk SD-kaart
Beschikbaar voor bewegende beelden en andere mediabestanden
Opties: verkennen en uitwerpen
Hoe kan ik deze melding 'uitzetten'? Klikken op Verkennen helpt niet, formatteren ook niet.
Sandisk SD-kaart
Hoe kan ik deze melding 'uitzetten'? Klikken op Verkennen helpt niet, formatteren ook niet.
ja klopt.. denk dat het nieuw is in android 6.0?musicfreak schreef op zondag 22 mei 2016 @ 10:58:
Ik heb een nieuw SD kaartje gekocht. Sindsdien meldt mijn V10 na elke herstart:
Sandisk SD-kaart
ik kan het wel wegvegen na elke reboot
Sinds 1 week in het bezit van deze geweldige niet populaire mobiel.
Was in het bezit van de S6, maar al tijden aan het storen aan de slechte audio kwaliteit via de oortelefoon uitgang.
Toevallig op Amerikaanse fora op zoek gegaan naar beste hifi kwaliteit mobiel, daarom bij de V10 uitgekomen.
Via belsimpel dit model voor 480 op de kop getikt, en wat ben ik gigantisch blij met die mobiel'tje' !!
De geluidskwaliteit en snelheid zijn fenomenaal, goede en uitgebreide launcher, waar ik als ex Nova launcher gebruiker weinig op kan aanmerken.
En het belangrijkste, de geluidskwaliteit, GEWELDIG !!
Nooit zulk mooi geluid ervaren i.c.m. mijn Sony H1 doppen.
Ik vind het ongelofelijk dat er maar 3 pagina's op tweakers staan over deze top mobiel.
Dus mocht iemand hier kijken, niet twijfelen maar kopen!
Ik als enorme zeur heb 1 ding maar aan te merken, en dat is de vingerafdruk scanner, die is niet zo goed als bij de S6, heeft soms wat meer moeite met lezen van mijn vinger, maar dit is ook slechts de enige negatieve ervaring die ik heb met deze mooie telefoon.
Was in het bezit van de S6, maar al tijden aan het storen aan de slechte audio kwaliteit via de oortelefoon uitgang.
Toevallig op Amerikaanse fora op zoek gegaan naar beste hifi kwaliteit mobiel, daarom bij de V10 uitgekomen.
Via belsimpel dit model voor 480 op de kop getikt, en wat ben ik gigantisch blij met die mobiel'tje' !!
De geluidskwaliteit en snelheid zijn fenomenaal, goede en uitgebreide launcher, waar ik als ex Nova launcher gebruiker weinig op kan aanmerken.
En het belangrijkste, de geluidskwaliteit, GEWELDIG !!
Nooit zulk mooi geluid ervaren i.c.m. mijn Sony H1 doppen.
Ik vind het ongelofelijk dat er maar 3 pagina's op tweakers staan over deze top mobiel.
Dus mocht iemand hier kijken, niet twijfelen maar kopen!
Ik als enorme zeur heb 1 ding maar aan te merken, en dat is de vingerafdruk scanner, die is niet zo goed als bij de S6, heeft soms wat meer moeite met lezen van mijn vinger, maar dit is ook slechts de enige negatieve ervaring die ik heb met deze mooie telefoon.
Gefeliciteerd met je aankoop. Ik zit nog steeds te dubben of het V10 wordt of toch Nexus 6P. Beide zijn nu rond de 500 euro.Mac-Mar schreef op maandag 13 juni 2016 @ 08:42:
Sinds 1 week in het bezit van deze geweldige niet populaire mobiel.
.
Weet je toevallig hoe de lens van de achtercamera afgeschermd is?
Bij Nexus is het Gorilla 4 glas, dus dezelfde bescherming als het display.
Over V10 kan ik niks vinden, is het plastic of ook glas?
Ik heb zelf ook de 6P overwogen, ben daar met 1 reden specifiek niet voor gegaan en dat is het ontbreken van de IR sensor.
Sinds ik m heb gehad op mijn S6 vind ik het super fijn.
Zover ik weet heeft de V10 een 'military grade' qua stevigheid, dus ik zou mij niet kunnen voorstellen dat de super camera van deze mobiel niet goed beschermd zou zijn.
Op de internationale V10 site kan je er het 1 en ander over vinden.
Sowieso lijkt me de 6P beide goede keuzes.
Heb eerder ook Nexus 5 van LG gehad, beviel goed, maar bij dit toestel (V10) zie ik erg veel voordelen in de meegeleverde launcher van dit toestel.
Het enige negatieve punt van de launcher is dat hij enigzins vierkant oogt, maar hier wen je snel aan.
Om op jouw vraag terug te komen, het is natuurlijk heel persoonlijk wat je belangrijk vind, maar ik zou je de V10 zeker adviseren Wenzel !
Sinds ik m heb gehad op mijn S6 vind ik het super fijn.
Zover ik weet heeft de V10 een 'military grade' qua stevigheid, dus ik zou mij niet kunnen voorstellen dat de super camera van deze mobiel niet goed beschermd zou zijn.
Op de internationale V10 site kan je er het 1 en ander over vinden.
Sowieso lijkt me de 6P beide goede keuzes.
Heb eerder ook Nexus 5 van LG gehad, beviel goed, maar bij dit toestel (V10) zie ik erg veel voordelen in de meegeleverde launcher van dit toestel.
Het enige negatieve punt van de launcher is dat hij enigzins vierkant oogt, maar hier wen je snel aan.
Om op jouw vraag terug te komen, het is natuurlijk heel persoonlijk wat je belangrijk vind, maar ik zou je de V10 zeker adviseren Wenzel !
Ik moet zeggen dat ik ook erg tevreden ben met de telefoon. Zeker met het hoesje wat ik erbij heb gekocht, uit de Nillkin Qin serie. Dit is een leren book case verkrijgbaar in een viertal kleuren, met een uitsnede voor het 2e scherm. Zo kan je de telefoon bijvoorbeeld opnemen met het klepje dicht. Wel grappig, ik heb nog nooit reacties op hoesjes van m'n telefoon gekregen maar wel met deze. En Nillkin is ook een top merk, de glazen screenprotector die ik voor een eerdere telefoon van ze heb gekocht beviel ook goed.
Heb van het hoesje de bruine variant, maar heb net op Aliexpress ook de robijn rode versie besteld voor erbij.
Niet bij dezelfde verkoper, want die was in prijs omhoog gegaan. Bij dit soort artikelen kies ik altijd voor een verkoper met goede beoordelingen die het artikel in retailverpakking verkopen, en het liefste met reacties van kopers die een foto hebben gemaakt.
Heb van het hoesje de bruine variant, maar heb net op Aliexpress ook de robijn rode versie besteld voor erbij.
380 euro? Mag ik vragen waar? Is een scherpe prijs!Aggressor schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:21:
Is dit 64 gb model trouwens bruikbaar in Nederland:
http://www.eglobalcentral...unlocked-space-black.html
Is de 64gb trouwens niet verkrijgbaar in Nederland???
[ Voor 31% gewijzigd door dirkhimself op 01-07-2016 22:36 ]
Heeft er iemand ervaring met audio via bluetooth en de V10? Wil 'm gebruiken met mijn Bose AE Soundlink hoofdtelefoon.
Je krijgt geen OTA update, maar als je het programma LG Bridge installeert (op je PC), kun je hem zonder meer updaten naar Marshmallow. De vingerafdrukscanner is dan echt stukken sneller geworden. (Misschien even je vingerafdrukken opnieuw inlezen, helpt ook.)Mac-Mar schreef op maandag 13 juni 2016 @ 08:42:
Bluetooth werkt prima! Ik gebruik hem op mijn werk altijd via bluetooth.Panda Mik schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:37:
Heeft er iemand ervaring met audio via bluetooth en de V10? Wil 'm gebruiken met mijn Bose AE Soundlink hoofdtelefoon.
Ik heb verschillende headsets en met geen enkele problemen gehad.
Al ga je zo wel voorbij aan die mooie DAC die er in zit ;-), die werkt alleen bekabeld.
Ja inmiddels enige tijd Marshmallow wel draaiend, toch is hij niet zo snel en accuraat als de s6. Maar dit is ook echt het enige punt van negativiteit wat ik kan bedenken 
benieuwd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:09:
[...]
Je krijgt geen OTA update, maar als je het programma LG Bridge installeert (op je PC), kun je hem zonder meer updaten naar Marshmallow. De vingerafdrukscanner is dan echt stukken sneller geworden. (Misschien even je vingerafdrukken opnieuw inlezen, helpt ook.)
Hoe bedoel je dit? Merk je een soort lag ofzo?Mac-Mar schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:38:
toch is hij niet zo snel en accuraat als de s6.
En accuraat... ik moet dan als eerst aan GPS denken.
Ja, regelmatig leest de lezer de vinger niet goed, er is zeker mee te leven, maar wel soms een beetje storend.
Dat bedoel ik dus met accuraat.
Bij de S6 was de lezer gewoon soepeler in de herkenning van de vinger.
Bij de review van Engadget wordt volgens mij ook over dit 'minpunt' gesproken na enkele dagen gebruik.
Maar goed ik heb de V10 nu een maand ofzo en kan hem iedereen adviseren.
Ben zelf behoorlijk kritisch en buiten dit puntje kan ik helemaal nergens over zeuren bij de V10.
Je kan ook wel zien dat de V10 meer op de Amerikaanse markt is geprofileerd, daar staat hij namelijk wel op de frontpage van LG mobiel.
Bij de review van Engadget wordt volgens mij ook over dit 'minpunt' gesproken na enkele dagen gebruik.
Ben zelf behoorlijk kritisch en buiten dit puntje kan ik helemaal nergens over zeuren bij de V10.
Je kan ook wel zien dat de V10 meer op de Amerikaanse markt is geprofileerd, daar staat hij namelijk wel op de frontpage van LG mobiel.
musicfreak schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 17:36:
[...]
Hoe bedoel je dit? Merk je een soort lag ofzo?
En accuraat... ik moet dan als eerst aan GPS denken.
Hoe is de accu duur van toestel?Mac-Mar schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 18:06:
Ja, regelmatig leest de lezer de vinger niet goed, er is zeker mee te leven, maar wel soms een beetje storend.
[...]
(Zit stiekem toch een alternatief te zoeken voor mijn Lumia 1520, deze heeft dan ook een fenomenale accu duur.)
Meen je dit? een SOT van meer dan 8uur?Aggressor schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:44:
Ik heb de telefoon sinds kort, meteen firmware upgrade gedaan.
Android 6.0
Ja ik ben zelf behoorlijk positief over de accuduur van deze telefoon.
Het bekende verhaal, gewoon elke nacht op de lader.
Ik vind mezelf redelijk intensieve gebruiker, maar dit is subjectief uiteraard.
1 ding weet ik wel, per dag hou ik meer procentjes over dan met de S6.
En met jouw vraag wat betreft de overstap vanaf Windows Phone, direct doen!
Ik heb met alle 3 de OS'en ervaring, toch blijft naar mijn mening Android het beste OS voor mobiel.
Alleen het voorbeeld al van de vertraagde binnenkomst van Whatsapp berichten (nog steeds bij mijn zusje met WP) is voor mij al een reden om Android als beste OS te zien.
Zelf meerdere jaren in de telecom gewerkt, dus voldoende mobieltjes verkocht om een redelijk oordeel te kunnen geven over de kwaliteit en doordachtheid van de V10.
Ik begrijp eigenlijk gewoon totaal niet waarom deze mobiel niet harder heeft gelopen in NL.
Succes met je keuze.
Het bekende verhaal, gewoon elke nacht op de lader.
Ik vind mezelf redelijk intensieve gebruiker, maar dit is subjectief uiteraard.
1 ding weet ik wel, per dag hou ik meer procentjes over dan met de S6.
En met jouw vraag wat betreft de overstap vanaf Windows Phone, direct doen!
Ik heb met alle 3 de OS'en ervaring, toch blijft naar mijn mening Android het beste OS voor mobiel.
Alleen het voorbeeld al van de vertraagde binnenkomst van Whatsapp berichten (nog steeds bij mijn zusje met WP) is voor mij al een reden om Android als beste OS te zien.
Zelf meerdere jaren in de telecom gewerkt, dus voldoende mobieltjes verkocht om een redelijk oordeel te kunnen geven over de kwaliteit en doordachtheid van de V10.
Ik begrijp eigenlijk gewoon totaal niet waarom deze mobiel niet harder heeft gelopen in NL.
Succes met je keuze.
Berlinetta schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 06:29:
[...]
Hoe is de accu duur van toestel?
(Zit stiekem toch een alternatief te zoeken voor mijn Lumia 1520, deze heeft dan ook een fenomenale accu duur.)
was 1malig.. daarna meestal rond de 4/5 uur.
Met die 8 uur was ik alleen aan het whatsappen, en internetten ...
Ik gebruik niet veel apps alleen maar WhatsApp, Chrome/Edge, OneNote, Weer, Outlook en de kalender.Aggressor schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 09:03:
[...]
was 1malig.. daarna meestal rond de 4/5 uur.
Met die 8 uur was ik alleen aan het whatsappen, en internetten ...
Maar het is voor mij moeilijk om te veranderen, want ik zit helemaal in het Microsoft Ecosysteem.
Is de multitask functie beperkt tot een paar vooraf vastgestelde apps, of beschikbaar voor ALLE geinstalleerde / gedownloadde apps?
Wat bedoel je precies? Bedoel je multitasken of multiwindow? In het eerste geval werkt dat voor alle apps. Het tweede geval werkt alleen maar voor een aantal van te voren gedefinieerde apps. Met root kan je dit overigens wel zo maken dat het wel bij alle apps werkt.dirkhimself schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:34:
Is de multitask functie beperkt tot een paar vooraf vastgestelde apps, of beschikbaar voor ALLE geinstalleerde / gedownloadde apps?
[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 04-08-2016 15:55 ]
OK, thanks, Ik bedoel multiwindows.rens-br schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:55:
[...]
Wat bedoel je precies? Bedoel je multitasken of multiwindow? In het eerste geval werkt dat voor alle apps. Het tweede geval werkt alleen maar voor een aantal van te voren gedefinieerde apps. Met root kan je dit overigens wel zo maken dat het wel bij alle apps werkt.
Dus één (willekeurige) app draait live in één window, en een ander draait live in het andere window.
Maar ik begrijp dat het alleen werkt met een gerootte telefoon? Is dat de ENIGE voorwaarde? Want rooten vind ik OK. Maar als er ook nog van allerlei flashing van versies/kernels bijkomt, haak ik af.
Als ie geroot is, heb ik dan dus nog meer nodig?? Misschien een speciale app uit de playstore?
Nee, het werkt ook zonder root. Maar dan wel maar met bepaalde apps.dirkhimself schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:22:
[...]
Maar ik begrijp dat het alleen werkt met een gerootte telefoon? Is dat de ENIGE voorwaarde?
Er is inderdaad wel een app voor nodig, anders gaat het natuurlijk niet werken. Bekijk deze thread maar eens op XDA.Want rooten vind ik OK. Maar als er ook nog van allerlei flashing van versies/kernels bijkomt, haak ik af.
De link belooft niet veel goeds voor de V10 als ik het goed begrijp tenminste.rens-br schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:25:
[...]
Nee, het werkt ook zonder root. Maar dan wel maar met bepaalde apps.
[...]
Er is inderdaad wel een app voor nodig, anders gaat het natuurlijk niet werken. Bekijk deze thread maar eens op XDA.
En vwb je antwoord op root, je zei toch in je eerste anrwoord dat als je willekeurige apps (dus niet de beperkte vooraf ingestelde lijst met apps) wilt "multiwindowen" het alleen met root kon? Wijzig je nu je antwoord? Of begrijp ik je niet?
Heb de link verder niet gelezen, maar het is in ieder geval wel mogelijk.dirkhimself schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:49:
[...]
De link belooft niet veel goeds voor de V10 als ik het goed begrijp tenminste.
Ik denk dat je me verkeerd hebt begrijpen. Multiwindow met voorgedefinieerde apps: geen root. Multiwindow met alle apps: root.Wijzig je nu je antwoord? Of begrijp ik je niet?
Overigens komt deze functie native in Android 7.0 te zitten, ik verwacht dat de V10 deze update nog wel gaat krijgen en dan werkt het sowieso op met alle apps.
Weet je trouwens of dat ook voor de LG G4 geld? Ik moet echt op de centjes letten, en de LG G4 is echt veel voordeliger nu dan de V10, en misschien wel goed genoeg voor mijn gebruik.....rens-br schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:10:
[...]
Heb de link verder niet gelezen, maar het is in ieder geval wel mogelijk.
[...]
Ik denk dat je me verkeerd hebt begrijpen. Multiwindow met voorgedefinieerde apps: geen root. Multiwindow met alle apps: root.
Overigens komt deze functie native in Android 7.0 te zitten, ik verwacht dat de V10 deze update nog wel gaat krijgen en dan werkt het sowieso op met alle apps.
Wat geldt ook voor de G4? De software update of het rooten met betrekking tot multiwindow.dirkhimself schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:25:
[...]
Weet je trouwens of dat ook voor de LG G4 geld? Ik moet echt op de centjes letten, en de LG G4 is echt veel voordeliger nu dan de V10, en misschien wel goed genoeg voor mijn gebruik.....
Sorry, ik bedoelde het rooten voor de multi window. Maar ik ben ook wel benieuwd of de LG GP een update naar 7.0 krijgt, zal wel niet.rens-br schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:38:
[...]
Wat geldt ook voor de G4? De software update of het rooten met betrekking tot multiwindow.
Heb trouwens net een Alcatel Idol 4s gekocht, compleet bij BOL.COM
[ Voor 3% gewijzigd door dirkhimself op 11-08-2016 01:23 . Reden: typo ]
Let op:
Levertijden en prijzen mogen hier: [LG V10] Levertijden & Prijzen.
Berichten over Accessoires horen in: [LG V10] Het grote Accessoires topic
Levertijden en prijzen mogen hier: [LG V10] Levertijden & Prijzen.
Berichten over Accessoires horen in: [LG V10] Het grote Accessoires topic