Laten we even voorop stellen, ik heb er TOTAAL geen verstand van.Verwijderd schreef op zondag 24 april 2016 @ 23:50:
[...]
Je snijdt nu waarschijnlijk onbewust de kern van het probleem aan.
Hoe kun je nml. met een gedegen oordeel komen als je de kandidaten niet eens kent, maar die wel in een "ons niet bekend" verdomhoekje plaatst, ik zou zeggen doe ajb eerst je eigen factchecks.![]()
De grote merken hebben zo hun eigen marktoverwegingen en dure PR, die gaan ze heus niet meer onderuithalen, ook niet als de gepropageerde verdedigingslinie in de praktijk allang achterhaald blijkt, dat is een feit en dat wordt in menig YouTube filmpje voor mij overtuigend genoeg gepresenteerd.![]()
Ik wil best naar een lokale pro verkoper stappen voor een supergedegen advies, maar als die mij zijn oude en belegen wijn in nieuwe veel te dure zakken wil gaan verkopen dan doe ik liever mijn eigen online onderzoek.
[...]
De TS is er geloof ik niet op uit om noodlijdende collega's weer wat handel te bezorgen, maar om zijn eigen beveiliging goed op orde te krijgen voor zo min mogelijk geld.
Ik twijfel sterk of hij dan bij jouw veel te dure collega's (die kennelijk wars blijken van nieuwe ontwikkelingen) wel aan het juiste adres is voor een eerlijk en goed advies.
Een 3 sterren Nemef/Abus/Lips/Pfaffenhain/Winkhaus etc. cilinderslot dat ooit als way-to-go te boek stond moet je zonder ondersteunende onderbouwingen vandaag de dag niet meer willen verkopen als "cutting edge technology" als daarvan een structurele beveiligingslaag geheel ontbreekt.
De technologische ontwikkelingen zijn verdergegaan en overbekende dooddoeners en gelegenheidsretoriek als "Mevrouwtje, ik doe dit werk al veertig jaar en dit oude Lipsslot is in uw straat nog nooit opengebroken" hoef ik niet te horen.
Als de één zegt dat een onbekend merk goed is en de ander juist een bekend merk, tja geen idee wat ik moet geloven
Idemhansie_k schreef op maandag 25 april 2016 @ 06:45:
[...]
Zonder dat ik een hele discussie wil opstarten over "cutting edge", maar de door mij genoemde merken lopen daar absoluut niet in achter.
Ik heb meerdere van die minder bekende merken voor bij zien komen, en je moet er gewoon goed mee oppassen.
Vaak zijn er achter af slecht of geen uitbreidingen mogelijk, laat staan iets simpels als een extra sleutel...
Einde discussie
Verder kan ik best eens bij de lokale sleutelboer informeren, of misschien de bouwmarkt... MAar in zaken als Praxis en gamma heb ik dan weer niet zo veel vertrouwen. Mensen die de kaartjes voorlezen als je advies wil, heb ik niet zoveel aan...
En de prijs moet uiteraard niet te veel verschillen van internetprijzen.