Sloten vervangen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 43.951 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-08-2024
dfrenner schreef op woensdag 27 april 2016 @ 02:03:

1, sleutels liggen binnen 3 stappen van de deur
Kan en mag, ik vertrouw er in mijn situatie niet op. Tevens heb ik geen brievenbus en is mijn ruit gebarricadeerd. Ik wil alleen aangeven dat veiligheid meerdere kanten kent, o.a. je eigen veiligheid. Enige tijd geleden was er nog in het nieuws dat er mensen zijn overleden omdat de brandweer het huis niet in kon komen door in dat geval rolluiken.
2, daar heb je de "anti-paniek" functie voor. Bij sommige cilinders standaard en bij andere een meerprijs van 10 euro.
Ik verkoop al ruim 25 jaar cilinders en weet uit ervaring dat bij nieuwbouw er op elke cent gelet wordt. Ik heb nog nooit projectmatig anti-paniek cilinders verkocht. Deze functie is volgens mij "geïntroduceerd" door Winkhaus en is in Amsterdam bij renovatie wel veel toegepast.
3, je bereikt hetzelfde door permanent de sleutel erin te laten zitten.
Klopt, een knop pakt alleen wat lekkerder.
Ja voor nu heb ik de keuze voor m&c gemaakt. Buva laat ik even voor wat het is...
Ik heb dit merk even opgezocht op internet en zie dat dit vooral door de bouwmarkten Gamma en Karwei en lokale "sleutelboeren" en beveiligingsbedrijven wordt verkocht. Ik denk dat je er geen miskoop aan hebt gedaan (en ik heb ook weer wat geleerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Niels.68 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:37:
Ik verkoop al ruim 25 jaar cilinders en weet uit ervaring dat bij nieuwbouw er op elke cent gelet wordt. Ik heb nog nooit projectmatig anti-paniek cilinders verkocht. Deze functie is volgens mij "geïntroduceerd" door Winkhaus en is in Amsterdam bij renovatie wel veel toegepast.
Maar projectmatig wel veel knoppen aan de binnenkant gemonteerd dan (verzorgingstehuizen uitgezonderd)?
Ik heb dit merk even opgezocht op internet en zie dat dit vooral door de bouwmarkten Gamma en Karwei en lokale "sleutelboeren" en beveiligingsbedrijven wordt verkocht. Ik denk dat je er geen miskoop aan hebt gedaan (en ik heb ook weer wat geleerd).
Ik heb het nog niet gekocht.
Ik was de WA verzekering van mijn zwager nog heel even af en de offertes die ik heb aangevraagd.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
dfrenner schreef op woensdag 27 april 2016 @ 15:35:

Maar projectmatig wel veel knoppen aan de binnenkant gemonteerd dan (verzorgingstehuizen uitgezonderd)?
Nee, moet goedkoop. 2*SKG wordt geëist en als het daar maar aan voldoet. Gelukkig wel gelijksluitend per woning.

Projectmatig doe ik momenteel veel in Radaris bij verzorgingstehuizen (1 grote klant met meerdere verzorgingstehuizen onder zijn beheer) maar dat valt ruim buiten dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Toch grappig dat je af en toe op dit forum wakker geschud wordt door gewoon te bladeren.

Gelijk twee nieuwe cilinders besteld bij de Gamma met extra koningsdagkorting :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-07 15:35
Wij zijn in januari verhuist en dit topic heeft me redelijk aan het denken gezet. Twee weken geleden heeft mijn schoonmoeder in haast de deur dichtgetrokken met de sleutel er aan de binnenkant op (in her defense - als achterste in een groepje mensen die door mij opgejaagd werd).

Daarmee kon ik hem niet meer dicht draaien of openen. Een slotenmaker had gelukkig binnen 4 sec de deur open via de brievenbus.

Meestal draai ik de deur s nachts wel op slot maar in 10% van de gevallen vergeet een van ons tweeën dit vast wel. Eng idee dat het zo makkelijk is mocht iemand het eens willen proberen. De voordeur is dan ook het enige zwakke punt; de rest zit potdicht of kan niet eens open.
Ga er toch wat aandacht aan besteden om dit makkelijker en veiliger te maken. Met een knop vergeten we het in elk geval niet meer en kunnen we onszelf ook niet meer buitensluiten...
Daarnaast vraag ik me af of een traditionele klink niet inherent onveiliger is dan een draaiknop (los van een knop op de binnenkant van de cylinder dus. Dat maakt hengelen in ieder geval een stuk minder makkelijk.
Ook hebben we in de deur een kajuitraampje zitten, maar die is denk ik klein genoeg en zit ver genoeg van de deur af dat die het niet makkelijker maakt.

Ik zat naast sloten ook te denken aan automatische verlichting en eventueel zelfs een IP camera, maar da's een heel ander topic. Ik ga er morgen eens op studeren wat ik nu precies op de voordeur heb zitten. De schuur is ook aan de voorkant, maar die krijg ik MET sleutel al praktisch niet open en er staat absoluut niets van waarde in, dus die mag zo blijven.

[ Voor 37% gewijzigd door TweakMDS op 27-04-2016 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Nou de eerste twee offertes zijn binnen:

Mauer F3: Totaal bedrag € 287,38
Mauer DT: Totaal bedrag € 432,57

Inclusief voorrijden, plaatsen en 12 sleutels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:06

Tijntje

Hello?!

dfrenner schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:19:
Nou de eerste twee offertes zijn binnen:

Mauer F3: Totaal bedrag € 287,38
Mauer DT: Totaal bedrag € 432,57

Inclusief voorrijden, plaatsen en 12 sleutels.
Om hoeveel sloten gaat het?
Verder kan je echt gewoon zelf cilinders vervangen, 1 schroefje los en je haalt ze er zo uit.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Tijntje schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:24:
[...]
Verder kan je echt gewoon zelf cilinders vervangen, 1 schroefje los en je haalt ze er zo uit.
Wist ook niet hoe het moest, ff op youtube gekeken en gelijk geprobeerd.
met een paar minuten eruit, best lang, maar hij klemde wat waardoor ik niet goed wist of ik de sleutell nu een stukje links of rechtsom moest draaien :+

Ik heb nu 2 cilinders besteld bij de gamma incl 5 sleutel en was incl koningsdag korting nog geen 60,- kwijt.
(moet ik nog wel een paar sleutels bij laten maken, geen idee wat dat kost)

de GAMMA veiligheidscilinder = M&C Color als ik het plaatje moet geloven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Tijntje schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:24:
Om hoeveel sloten gaat het?
Het gaat om 4 sloten:
  1. De voordeur wordt voorzien van een 30/40 skg*** cilinder met hotelfunctie ( bedienbaar wanneer de sleutel er aan de binnenkant nog in zit).
  2. De achterdeur (openslaand) wordt voorzien van een 30/0 skg*** cilinder.
  3. De achterdeur wordt voorzien van een 30/40 skg*** cilinder.
  4. De schuurdeur wordt voorzien van een 30/30 skg*** cilinder.
Voor de verzekering wil ik een offerte hebben inclusief plaatsen.
Ik heb ze er eergisteren allemaal al uit gehaald om op te meten.

Verzekeringen kennende gaan ze goedkopere opties zoeken, dus ik zet zo hoog mogelijk in en hoop uiteindelijk genoeg te hebben om de M&C color pro te kopen.

Los daarvan, lijkt de Mauer DT1 ook prima.

Hoe weet ik nu als consument wat beter is? Mauer DT1 of M&C color PRO?

[ Voor 51% gewijzigd door BlakHawk op 29-04-2016 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
hansie_k schreef op zondag 24 april 2016 @ 16:19:
Zelf vind ik het DT1 systeem van Mauer erg mooi, maar die kost je snel een 60,- per cilinder.
Wat was er zo mooi an dit systeem van Mauer?
Wat maakt het uniek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Wat wel lastig is: Maatvoeringen...

Wij hebben blijkbaar precies 45/30, want je moet tot het midden van het boutgat meten?
https://onedrive.live.com...bc&v=3&ithint=photo%2cjpg

Dan zit het sleutelgedeelte perfect gelijk met het deurbeslag:
https://onedrive.live.com...L8&v=3&ithint=photo%2cjpg

Met M&C wordt het dus OF 2mm langer, of 3mm korter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:07

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

dfrenner schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:55:

Wij hebben blijkbaar precies 45/30, want je moet tot het midden van het boutgat meten?

Ik zou eens contact opnemen met de leverancier van die sloten. Een mailtje is zo gestuurd.
En eens kijken hoe makkelijk de slotplaten er van buiten afgehaald kunnen worden.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 21:06

Tijntje

Hello?!

dfrenner schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:55:

Dat was bij mij met de Nemef's ook die ik heb gekocht, mijn deurbeslag is massief dus heb ik er voor gekozen ze 3 mm er in te laten vallen.
Is er ook geen mogelijkheid om ze met een tang vast te pakken.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 770611

*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door naitsoezn op 18-05-2016 16:02 . Reden: spam ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Nou zojuist bericht gehad dat de volledige 432 euro wordt uitgekeerd...
Dus ik denk dat ik het lekker door de slotenboer laat uitvoeren en in dat geval wordt het Mauer DT1.

Neem aan dat ik het niet zelf mag doen en het verschil in mijn zak mag steken (lijkt me verzekeringtsfraude?).

Ik had nog wel gevraagd of hij ook de M&C color kon leveren, zijn reactie daarop:
Beste ...,

Ik heb bij een speciaalzaak naar uw type cilinder gevraagd, moet zeggen dat deZe cilinder erg veel speling heeft en de sleutel heel licht voelt dus geen duurzame kwaliteit. Dit is zou ik wel afraden aangezien het om uw veiligheid van uw woning gaat

Met vriendelijke groet,

...
Denk zelf dat het wel mee zal vallen, al lees ik ook goede verhalen over de Mauer DT1.... Dus waarom niet gewoon doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Zou niet weten waarom je het niet zelf mag doen, hoezo fraude?

Ik heb nu een paar weken die M&C's van de gamma erin en vind er niks gammel aan.

Eén tip, niet bij de gamma sleutels bij-bestellen, na 3 weken wachten werd ik nog eens gebeld dat ze iets miste en ik langs moest komen. Bestelling geannuleerd, online besteld en de volgende dag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
hjs schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:51:
Zou niet weten waarom je het niet zelf mag doen, hoezo fraude?
Omdat ik offerte (inclusief arbeidsloon en voorrijdkosten) heb ingediend enook uitgekeerd krijg.
Geen idee hoe dat precies werkt met verzekeringen...
Ik heb nu een paar weken die M&C's van de gamma erin en vind er niks gammel aan.

Eén tip, niet bij de gamma sleutels bij-bestellen, na 3 weken wachten werd ik nog eens gebeld dat ze iets miste en ik langs moest komen. Bestelling geannuleerd, online besteld en de volgende dag binnen.
Okee goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:34

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@dfrenner:
Beste ...,

Ik heb bij een speciaalzaak naar uw type cilinder gevraagd, moet zeggen dat deZe cilinder erg veel speling heeft en de sleutel heel licht voelt dus geen duurzame kwaliteit. Dit is zou ik wel afraden aangezien het om uw veiligheid van uw woning gaat

Met vriendelijke groet,

...
Ken deze sleutel wel, maar heb nog niet kunnen zien dat deze minder duurzaam zou zijn. Sleutel(s) worden nu zo'n 3 jaar meerdere keren (4...6 x) per dag gebruikt. De cilinder zo'n 16...24x per dag (4 sleutels). Lijkt me wel ok dus.

Aan de andere kant, waar zou een slotenboer meer marge op maken: op zijn eigen assortiment, waar hij aantallen per jaar van verkoopt, of op een eenmalige, speciale bestelling... :X

Sowieso is M&C goedkoper, dus qua omzet is het voor hem ook al minder interessant.

[ Voor 14% gewijzigd door Joepla op 08-06-2016 19:12 ]

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Joepla schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 19:08:
@dfrenner:
Ken deze sleutel wel, maar heb nog niet kunnen zien dat deze minder duurzaam zou zijn. Sleutel(s) worden nu zo'n 3 jaar meerdere keren (4...6 x) per dag gebruikt. De cilinder zo'n 16...24x per dag (4 sleutels). Lijkt me wel ok dus.

Aan de andere kant, waar zou een slotenboer meer marge op maken: op zijn eigen assortiment, waar hij aantallen per jaar van verkoopt, of op een eenmalige, speciale bestelling... :X

Sowieso is M&C goedkoper, dus qua omzet is het voor hem ook al minder interessant.
Mag ik nog wisselen van merk en offerte dan? Is dat voor de verzekering geen probleem?
In principe is de case gesloten en heb ik geld ontvangen, maar is niet zo netjes om nu goedkoper te gaan shoppen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:39
dfrenner schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:40:
[...]

Mag ik nog wisselen van merk en offerte dan? Is dat voor de verzekering geen probleem?
In principe is de case gesloten en heb ik geld ontvangen, maar is niet zo netjes om nu goedkoper te gaan shoppen toch?
In principe hebben ze je schade vergoed. Als ze geen factuur eisen van de reparatie is de kous hiermee af, zelfs als je je sloten niet zou vervangen. Is niet netjes, want je geeft aan schade te hebben, maar er is ook een grens aan wat ze voor die 400 euro allemaal aan checkwerk moeten doen voor dat dit meer kost dan de schade zelf zeg maar.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Op Spotify, Apple Podcast en anderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
NiGeLaToR schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:55:
[...]

In principe hebben ze je schade vergoed. Als ze geen factuur eisen van de reparatie is de kous hiermee af, zelfs als je je sloten niet zou vervangen. Is niet netjes, want je geeft aan schade te hebben, maar er is ook een grens aan wat ze voor die 400 euro allemaal aan checkwerk moeten doen voor dat dit meer kost dan de schade zelf zeg maar.
Kan ik geen aantekening krijgen als ze erachter komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:34

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

dfrenner schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:40:
[...]
Dat was niet mijn bedoeling, om je op andere gedachten te brengen. Dat zul je zelf moeten beslissen. Ik heb erg weinig ervaring met verzekeringsclaims, ik betaal eigenlijk alleen maar ;)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 23:39
dfrenner schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:00:
[...]

Kan ik geen aantekening krijgen als ze erachter komen?
Ik vroeg het bij een recent schade geval en het antwoord was 'we hebben toch uitgekeerd? Schade is afgehandeld, succes met de reparatje!'. Geen bonnetjes nodig.

Dus nee, als ze eisen of verwachtingen hebben had je dat te horen gekregen. Zou gewoon de beste opties haalbaar nemen. Probleem opgelost, plus je hebt nette sloten.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Op Spotify, Apple Podcast en anderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Over zelf doen bij een schade heb meegemaakt bij waterschade dat ik alle kosten vergoed kreeg en zelfs een vergoeding voor de uren die ik er zelf instak. Vond ik erg netjes. Andere maatschappij had ik een claim ingedient met een offerte waar ook extra werk opstond. Kreeg ik een telefoontje dat ze niet meegingen in mijn claim (waterschade) en dat het maar beperkt gedekt was etc. Vervolgens ging hij rekenen en kreeg ik 1000 meer dan ik had gevraagd. Tja toen heb ik mijn mond gehouden en gedacht als je zo dom bent en niet kan lezen jammer dan. Terug op de TS zolang jij je cilinders nu vervangt is het goed zolang het gelijkwaardig blijft aan de offerte.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 25-07 08:21

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Effe een kick van dit topic,

Ik woon in een appartementscomplex waarbij de bewoners beneden bij de voordeur van het complex hun voordeursleutel kunnen gebruiken om ook toegang te kunnen krijgen, en met dezelfde sleutel hun eigen voordeur kunnen openen.

Nu wil ik een andere cilinder op mijn eigen voordeur, met een sleteul die ook past op de voordeur van het complex.

Nou moet dit via de VVE omdat deze een veiligheidscertificaat hebben. De opgave die ik heb gehad is voor 200 euro exclusief btw? Daar schrok ik toch enigszins van. Weet iemand of dit redelijk is?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 21:50
Er zijn hier 3 partijen bij betrokken:
• VVE -> zal geen opslag rekenen dus redelijk
• VVE -> beheermaatschappij rekent mogelijk administratiekosten, redelijkheid hangt af van hoogte
• leverancier/fabrikant -> het leveren van extra sloten/sleutels bij een set behoort tot het business model. Per definitie dus onredelijk :+

Ik zou er persoonlijk een niet-matchende goedkope(re) cilinder inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

De keuze is inderdaad simpel. of 200 euro excl btw dokken.
Of een niet matchende voordeur cilinder.

Een slot skg*** met certificaat en sleutelplan want daar spreek je in dit geval over als meerdere verschillende sleutels een slot moeten kunnen openen zijn zo 150 euro. Dan nog 3 sleutels a 18 euro per stuk is ook geen uitzondering.

Heb zelf een nemef entr met skg*** sleutels gaan doormiddel van een certificaat en losse sleutels zijn al snel 18 euro. Losse cilinder zo 100 - 120 euro. En dan heb ik nog niets te maken met een sleutelplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Rukapul schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:45:
Er zijn hier 3 partijen bij betrokken:
• VVE -> zal geen opslag rekenen dus redelijk
• VVE -> beheermaatschappij rekent mogelijk administratiekosten, redelijkheid hangt af van hoogte
• leverancier/fabrikant -> het leveren van extra sloten/sleutels bij een set behoort tot het business model. Per definitie dus onredelijk :+

Ik zou er persoonlijk een niet-matchende goedkope(re) cilinder inzetten.
Pfff ik vind het zeker onredelijk, het is trouwens geen 200 ex BTW, maar 180 incl (21% gerekend):
Cilinder 30-45 prijs is 113,60 ex btw
Sleutel prijs is 24, 30 ex btw
Verzendkosten leverancier 12,50 ex btw

Ik vraag me dan ook af of het 24 euro is per sleutel......, of dat ik er 3 krijg.
Anoniem: 217290 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:53:
De keuze is inderdaad simpel. of 200 euro excl btw dokken.
Of een niet matchende voordeur cilinder.

Een slot skg*** met certificaat en sleutelplan want daar spreek je in dit geval over als meerdere verschillende sleutels een slot moeten kunnen openen zijn zo 150 euro. Dan nog 3 sleutels a 18 euro per stuk is ook geen uitzondering.

Heb zelf een nemef entr met skg*** sleutels gaan doormiddel van een certificaat en losse sleutels zijn al snel 18 euro. Losse cilinder zo 100 - 120 euro. En dan heb ik nog niets te maken met een sleutelplan.
Pfff Zo te horen/zien zijn dit gangbare prijzen en is het niet onredelijk.....Moet er toch van slikken.

Ik heb trouwens het certificaat in een mail gekregen (per ongeluk?). Zou ik hiermee niet zelf naar een sleutelmaker kunnen stappen?

[ Voor 35% gewijzigd door FrankGuthrie op 18-10-2016 22:59 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niels.68
Rukapul schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:45:

M.a.w. die mag niets verdienen?
(er zitten niet alleen ICT gerelateerde (en vaak duur betaalde!!) lezers op tweakers)

En dan nu on topic door iemand die al 25 jaar cilinders verkoopt :)

De hoge prijs kan 2 redenen hebben:

Kwaliteit of ouderdom. Sowieso zijn nabestellingen af fabriek al 25 tot 30% duurder. Oude systemen hebben dan vaak ook nog een toeslag van 15 tot 20% daar boven op en zijn vaak onveiliger.

Heb je eventueel een merk en serie van de cilinder??
FrankGuthrie schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:55:

Ik heb trouwens het certificaat in een mail gekregen (per ongeluk?). Zou ik hiermee niet zelf naar een sleutelmaker kunnen stappen?
Ja

[ Voor 14% gewijzigd door Niels.68 op 18-10-2016 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Niels.68 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:06:
Heb je eventueel een merk en serie van de cilinder??
Merk heb ik: Pfaffenhain

Waar vind ik de serie van de Cilinder terug? Ik heb op de sleutel wel wat nummers staan zoals appartementsnummer (bouw nummer van oplevering) en nog een nummer.

[ Voor 19% gewijzigd door FrankGuthrie op 18-10-2016 23:45 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
Dat staat veelal op het certificaat, ik heb met veel merken veel ervaring maar met Pfaffenhain weinig. Het is wel een gerenommeerd merk. Vraag met de gegevens eens een prijs op bij een ijzerwarenvakhandel en vergelijk die met de doorgegeven prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Niels.68 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:50:
Dat staat veelal op het certificaat, ik heb met veel merken veel ervaring maar met Pfaffenhain weinig. Het is wel een gerenommeerd merk. Vraag met de gegevens eens een prijs op bij een ijzerwarenvakhandel en vergelijk die met de doorgegeven prijs.
Ga ik doen.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Waarom niet gewoon een ander slot?
Ja, je hebt dan 2 sleutels, 1 van de ingang en 1 van je eigen appartement. Maar wel veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Niels.68 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:50:
Kan het zijn het het nummer van het certificaat 4 cijferige is?
Anoniem: 454358 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 00:16:
[...]

Waarom niet gewoon een ander slot?
Ja, je hebt dan 2 sleutels, 1 van de ingang en 1 van je eigen appartement. Maar wel veel goedkoper.
Omdat ik geen zin heb om met 2 sleutels te kloten, hoe minder hoe beter, zo zit ik nou qua karakter eenmaal in elkaar. Betekent wel dat ik de kosten voor lief neem, maar ik vraag me gewoon af of het bedrag normaal is.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, voor ons appartementen complex heb ik al iets van 6 sleutels, 1 extra zou dus niet uitmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Anoniem: 454358 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 00:22:
Ok, voor ons appartementen complex heb ik al iets van 6 sleutels, 1 extra zou dus niet uitmaken :)
Gast, ik wordt al gek van het feit dat ik er 3 heb (tik/kronkel in mijn hoofd). Garage, deur en brievenbus, vind ik al max :P

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog even geteld, en het zijn er dus 8 :O plus afstandsbediening, maar meestal neem ik alleen de afstandsbediening en eigen voordeursleutel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:02
Lekker een eigen cilinder nemen, waarom zou je dezelfde willen hebben als hoofdingang?

Zelf ga ik waarschijnlijk voor de Mauer DT1. Ook met certificaat, skg3, anti kerntrekbeveiliging (met ook beslag als extra)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemistone
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 19:26
Waarschijnlijk dekt jouw inboedelverzekering het vervangen van de sloten, mits je dat binnen 2 dagen doet. En anders via de WA van je zwager. Meteen de kans gebruiken om *** sloten nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:27
FrankGuthrie schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:55:

Pfff Zo te horen/zien zijn dit gangbare prijzen en is het niet onredelijk.....Moet er toch van slikken.

Let er wel op dat als je een cilinder bij laat maken volgens het certificaat, deze dus HETZELFDE is als de toegang tot het complex.
Dus iedereen die beneden binnenkan, kan ook bij jou binnen.

Om dit te voorkomen zal de sloten maker, het slot dus niet exact volgens certificaat moeten maken, maar jou eigen cilinder aanpassen zodat jou sleutel op beide past, maar iemand anders zijn sleutel niet.

Klinkt logisch, maar het zou er zomaar bij in kunnen schieten bij het enthousiastme van het bestellen ;)

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

MaD_co schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:38:
[...]

Let er wel op dat als je een cilinder bij laat maken volgens het certificaat, deze dus HETZELFDE is als de toegang tot het complex.
Dus iedereen die beneden binnenkan, kan ook bij jou binnen.

Om dit te voorkomen zal de sloten maker, het slot dus niet exact volgens certificaat moeten maken, maar jou eigen cilinder aanpassen zodat jou sleutel op beide past, maar iemand anders zijn sleutel niet.

Klinkt logisch, maar het zou er zomaar bij in kunnen schieten bij het enthousiastme van het bestellen ;)
Bedankt voor de tip!

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
MaD_co schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:38:
[...]

Het certificaat geeft het totale sluitplan aan, ik vraag dan altijd welk nummer of welke functie de nieuwe sleutel/cilinder moet hebben.

De bestelling naar Pfaffenhain (Metafa Holland) zal dan zijn:

Cilinder dubbel, maat ??-?? nieuw nummer incl. 3 sleutels. Sleutels passend op centraalcilinder nr??

Pas als ik de ?? ingevuld heb ga ik pas over tot bestellen.

Een uitwerking van zo'n sluitplan heb je (als cilinderleverancier) zo in je mailbox, van daaruit is vaak het centraalcilindernummer te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
In het verlengde van deze discussie: ik ben recent verhuisd. Er zitten momenteel SKG 2* cilinders in met bijbehorend SKG deurbeslag. De sloten wil ik vervangen door Nemef NF4 SKG 3* cilinders (als ik toch bezig ben kan ik net zo goed voor SKG3 gaan), maar als het even niet hoeft laat ik het deurbeslag liever gewoon zitten. Twee vragen die ik echter maar niet beantwoord krijg ondanks uitgebreid googlen:

- Gaan die SKG3 cilinders passen in het huidige deurbeslag (waar de SKG2 cilinders precies goed inpassen).
- De Nemef NF4 cilinders hebben zelf een kerntrekbeveiliging. Heb ik dan uberhaupt speciaal deurbeslag nodig of is dat extra? Of wordt de kerntrekbeveiliging door het niet hebben van speciaal deurbeslag teniet gedaan? Of is dat beslag meer een bescherming voor cilinders zonder kerntrekbeveiliging?

[ Voor 5% gewijzigd door spone op 23-12-2016 21:02 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:43
spone schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 20:49:
In het verlengde van deze discussie: ik ben recent verhuisd. Er zitten momenteel SKG 2* cilinders in met bijbehorend SKG deurbeslag. De sloten wil ik vervangen door Nemef NF4 SKG 3* cilinders (als ik toch bezig ben kan ik net zo goed voor SKG3 gaan), maar als het even niet hoeft laat ik het deurbeslag liever gewoon zitten. Twee vragen die ik echter maar niet beantwoord krijg ondanks uitgebreid googlen:

- Gaan die SKG3 cilinders passen in het huidige deurbeslag (waar de SKG2 cilinders precies goed inpassen).
- De Nemef NF4 cilinders hebben zelf een kerntrekbeveiliging. Heb ik dan uberhaupt speciaal deurbeslag nodig of is dat extra? Of wordt de kerntrekbeveiliging door het niet hebben van speciaal deurbeslag teniet gedaan? Of is dat beslag meer een bescherming voor cilinders zonder kerntrekbeveiliging?
Ja die gaan passen. Wel is het belangrijk dat je de maat van je oude cilinder opmeet. De nieuwe moet exact even groot zijn. Zie bijvoorbeeld hier

Die NF4 heb ik ook. Daar zit een kerntrekbeveiliging in de cilinder. Als je daar een schroef in boort, en kracht zet, vervorm je de binnenkant van de cilinder, en laat de schroef weer los. In cilinders zonder beveiliging trek je dan de cilinder dr uit. Je hoeft dus in principe geen extra anti-kerntrek beslag te hebben. Wel is het voordeel van anti kerntrek beslag, dat je het direct van de buitenkant ziet, dat gaat bij deze cilinders minder makkelijk. Belangrijk is trouwens wel deze cilinder regelmatig te smeren (eigen ervaring)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
spone schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 20:49:
Me de juiste lengte moet het wel lukken. Tip: haal de cilinders er uit, laat je vrouw het fort bewaken en ga met de cilinders naar het bedrijf waar je nieuwe cilinders wilt halen. Dan kunnen zij meten en kun je daar de schuld leggen als het niet past :).

Zelf ook SKG3 cilinders, maar ook gekozen voor anti-kerntrek beslag. Dan is het van buiten duidelijk zichtbaar en hoef ik niet bang te zijn dat ze mijn cilinder kapot boren. Daarnaast blijft het 'zorg ervoor dat je zichtbaar beter beveiligd bent dan je buren' natuurlijk ook van kracht :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Mooi, dan klopt het plaatje met hoe ik het in mijn hoofd had: het anti-kerntrekbeslag is een extra beschermings- en indicatielaag en is dus dubbelop met de cilinder als de cilinder zelf ook al zo'n bescherming heeft.

Wellicht op termijn dus nog een keer het beslag vervangen, puur voor het afschrikkende effect.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
spone schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 21:54:
Mooi, dan klopt het plaatje met hoe ik het in mijn hoofd had: het anti-kerntrekbeslag is een extra beschermings- en indicatielaag en is dus dubbelop met de cilinder als de cilinder zelf ook al zo'n bescherming heeft.

Wellicht op termijn dus nog een keer het beslag vervangen, puur voor het afschrikkende effect.
Ja. Geen idee namelijk wat het gaat kosten als men mijn cilinder kapot boort... Dan krijg ik de deur ook niet meer open, die paar tientjes voor het beslag vallen dan wel mee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
spone schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 21:54:
...
Ik was aan het overwegen de niet-gelijksluitende woningsloten hier maar eens te updaten naar (de inmiddels toch ook al wat belegen) gelijksluitende DOM Diamant-sloten, ook het beslag van een deur moet worden herzien. Voor de deuren van de losstaande garage en de tuinpoort vind ik een anderssluitend systeem eigenlijk wel prettig. Nu is het nadeel van die DOM-sloten volgens mij wel dat je geen standaard anti-kerntrekbeslag kan nemen, dus het afschrikkende effect verlies je dan. Vermoedelijk zijn de Diamant-sloten ook niet de beste keuze voor mij, rationeel gezien.... Zo op het ook lijkt bijvoorbeeld de Mauer New Wave 5 ook een prima slot... maar niet veel goedkoper.

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 30-08-2017 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Laatst online: 22:13
Ik heb zelf de DOM diamant cilinders en eigenlijk elke slotenmaker zegt, die open krijgen kost uren, dat is niet te doen.

Verder draait de cilinder heel licht en zorgt het uiterlijk er naar mijn idee voor dat inbrekers überhaupt al denken daar snap ik niets van, laat maar zitten.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
moppentappers schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 23:33:
Ik heb zelf de DOM diamant cilinders en eigenlijk elke slotenmaker zegt, die open krijgen kost uren, dat is niet te doen.

Verder draait de cilinder heel licht en zorgt het uiterlijk er naar mijn idee voor dat inbrekers überhaupt al denken daar snap ik niets van, laat maar zitten.
Er is ook al kant-en-klaar beslag voor de diamant, mocht je er nog een laagje op willen zetten heb ik inmiddels gezien. Ik denk trouwens eigenlijk dat voor mij die diamant-cilinters nogal overkill zijn, als ik niet het een en ander aanvullend update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

In het kader van veiligheid en een hoog Tweakers-gehalte: http://www.telelock.nl/ en ik hoor het al aankomen maar; ja ze leveren ook aan particulieren :9

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-07 00:33

KDL

Wintervacht schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 01:33:
In het kader van veiligheid en een hoog Tweakers-gehalte: http://www.telelock.nl/ en ik hoor het al aankomen maar; ja ze leveren ook aan particulieren :9
Hah ik volg de link en lees op de site:
"Telelock veilige sloten ontwikkelt voor de Nederlandse thuiszorg."

Genoeg info voor mij, ik pas

Stiekem nog ff prijs vragen @Wintervacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:22

EvH

Als "nieuwekomer" in het sleutel-/slotenwereldje, merk ik dat ik mensen vaak afschrik van de mogelijkheden t.o.v. een "lokale sleutelmaker". Een simpel voorbeeld: Maak een sleutel na op basis van een simpele foto.

Sommige reacties die doen mij daarom ook echt verbazen, waarin de prijs vaak de bottleneck is, maar bekijk de situatie nu eens vanaf de andere kant...

De keurmerken: PKVW / SKG 2 / SKG 3
Het zegt niks over veiligheid, want iemand die binnen wil komen, komt binnen.
Nieuwbouw is (volgens mij) standaard SKG-3, maar een slotenmaker is zo binnen hoor...en geen braakschade! Dus als hij het kan, kan een ander het ook ... ;-)

Ga je inhoudelijker op de keurmerken in, dan komt het er eigenlijk op neer dat het de inbraak moet afschrikken of langer moet tegenhouden, dus als je het aan mij vraagt: verzekeringswerk.

Wil je echt naar veiligheid toe? Dan wordt het al knap lastig, om maar een voorbeeld te geven:

Laten we als uitgangspunt nemen: een sluitplan, want we willen natuurlijk van al die "losse" sleutels af + je krijgt een veiliger gevoel omdat je met alleen het certificaat nieuwe cilinders/ sleutels kan bij bestellen.
Ik heb het nog niet over de goedkopere en/of duurdere cilinders die je gaat toepassen, dat is een "ander" traject.

Maar om je een idee te geven waar het eigenlijk al fout gaat ( naar mijn mening ):
Stel; jij koopt een bestaande woning. Wilt een extra sleutel namaken, want dat is handig. Blijkt dat het een gecertificeerde sleutel te zijn. Goh, en nu? Geen certificaat. Vervolgens ga je rondvragen en dan heb je maar 1 bedrijf nodig, die het "systeem" om zeep helpt. Je vult een formuliertje in en tada, je krijgt een nieuwe sleutel toegezonden, want de gemiddelde "fabrikant" doet geen eind controle.

Dus de werking van je sluitplan: is niet gegarandeerd, al heb je de "duurste" cilinders, ongeacht of het een bestaande sluitplan is of een nieuwe sluitplan die je laat maken.

Zoals ik al heb aangegeven, ben ik een "nieuwkomer" in dit wereldje en vind het dan ook raar dat men spreekt over veiligheid en klassificaties en geloof me; ik heb 0,0 verstand van profielcilinders, maar ik weet wel dat dit (controle)systeem redelijk "achterhaald" is.

Tegenwoordig heb je nieuwe manieren om deuren te openen, denk aan mobieltjes, als "tweaker" gaan dan al je alarmbellen af zodra er een kabel aan hangt, want ja, hoe zit het met de software / beveiliging.
Maar eigenlijk is dit veiliger dan hetgeen wat er nu word geboden; uiteraard ook duurder.

Wat ik mij dus eigenlijk afvraag; is 250 euro voor een cilinder nog duur? Of ga je nu toch liever voor een ander systeem waarin geen sleutels zijn, die nog veel duurder zijn?

Hoe dan ook; geen enkel systeem is waterdicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexs
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-03 10:22
Tegenwoordig heeft het geen enkel nut meer om een slot te kopen zonder klopbeveiliging.
Met een klopsleutel maakt iedere inbreker je deur in 10 seconde open, zonder braaksporen. Als jouw slot er tegen beveiligd is, loopt hij wel door naar de buurman.

Als je bezig bent met een sluitplan lijkt mij het vervangen van de bestaande sloten (in geval van een bestaande woning) bovenaan staan. Dat is de grootste onzekere factor.

En wat je zegt, als ze binnen willen komen komen ze toch wel binnen. Maar dit geldt ook andersom; van de 10 huizen krijgt een inbreker er 9 binnen 10 seconde open. Als die van jou 2 minuten duurt lopen ze wel een deur verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik denk dat ik voor EVVA ICS ga voor tuin&garage en DOM Diamant voor de woningsloten. Het nadeel van zo'n Diamant, of van andere sloten met opvallendde sleutels, is denk ik wel dat men veel minder moeite hoeft te doen om een mogelijk passend slot te vinden als men eens een sleutel eens verliest...

Voor het vervangen van het beslag maak ik dan tzt ook nog een plan, het meeste is nu SKG2, dat mag wel SKG3 worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 23-09-2019 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Anoniem: 639074 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:55:
...
Het enige nadeel van deze fraaie sloten is 'de scherpte' van de ronde sleutel in een broekzak, die heeft de neiging de stof na een tijdje te perforeren.
Om mijzelf niet onverhoopt buiten te sluiten heb ik daarom de sleutel (die ik voor nood default paraat heb) maar voorzien van een passend stukje zacht rubber slang.
Werkt smooth. 8)
Dat is op zich wel een idee, want dat aspect van de lange smalle sleutel is naast de herkenbaarheid van het sleutelgat wel een beetje het argument dat wat mij betreft tegen een Diamant spreekt. (naast dat dergelijke sloten überhaupt misschien eigenlijk wat overkill zijn). Ik wil in iedergeval ook naat het hoofdslot zo nodig bijsloten updaten.

Omdat ik het wel een interessante slutel vind, ben ik ook een EVVA MCS aan het overwegen... maar eigenlijk vind ik de (vziw) grotere mechanische stabiliteit van de ICS veel belangrijker...

Wat vinden jullie eigenlijk van knopcilinders voor deuren die van buiten verder niet 'zichbaar' zijn? Is het ondanks dat verstandig om dan voor wat extra wapening (bijvoorbeeld een plaat van gehard staal) van de deur rondom het slot te zorgen?

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 04-09-2017 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Uiteindelijk na wat overdenken voor DOM IX Twinstar 2-in-1 gekozen, iets vriendelijkere prijs en de snelle beschikbaarheid van een tweede sleutelset kan prettig zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:31
Sleutel namaken met een simpele foto? Ik heb een tijd geleden Pfaffenhain Vitess SKG3 cilinders besteld bij profielcilinder.nl, die ga je echt niet namaken met een foto. Ik denk dat namaken vanaf een bestaande sleutel al lastig wordt.
Daar komt dan dat certificaat: die code gooi je in de slijpmachine en er komt een passende sleutel uit.

Overigens is dat certificaat ook meteen het nadeel: ze slaan de code op bij de bestelling zodat je later sleutels bij kunt bestellen. Als hun database gehackt wordt of je pakketje wordt onderschept heeft de dief gewoon code om sleutel te maken in combinatie met adres waar ie past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiMiHeNdRiX
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-07 22:05
Anoniem: 639074 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 19:30:
[...]
Het staat mij bij dat een 3 sterrenslot die hoogste categorie ook op papier kwijtspeelt na het plaatsen van zo'n draaiknop.
Wat ik me afvraag. Stel je hebt een cilinderslot op de voordeur en een extra bijzetslot met een cilinder met draaiknop. Beide cilinders zijn met dezelfde sleutel te bedienen. Is het eenvoudig mogelijk om de draaiknop van de ene cilinder af te halen en deze als sleutel te gebruiken om de andere cilinder te openen? Of werkt dat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
begintmeta schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:30:
Uiteindelijk na wat overdenken voor DOM IX Twinstar 2-in-1 gekozen, iets vriendelijkere prijs en de snelle beschikbaarheid van een tweede sleutelset kan prettig zijn denk ik.
Uiteindelijk ook maar iets van EVVA genomen voor de woningscilinders, 3ks plus, met aanvullende boor- en trekbeveiliging in de cilinder en bij een deur waar niet makkelijk kerntrekbeslag mogelijk is ook een volledig stalen cilinderkern (naast de aanvullende boor- en trekbeveiliging). Met name dat laatste is misschien wel totale onzin, maar ja...
JiMiHeNdRiX schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 17:39:
[...]

Wat ik me afvraag. Stel je hebt een cilinderslot op de voordeur en een extra bijzetslot met een cilinder met draaiknop. Beide cilinders zijn met dezelfde sleutel te bedienen. Is het eenvoudig mogelijk om de draaiknop van de ene cilinder af te halen en deze als sleutel te gebruiken om de andere cilinder te openen? Of werkt dat anders?
Normaalgesproken is de cilinder waar de knop zit als as opgebouwd, dus echt als 'sleutel gebruiken' zit er niet in, daanraast verschilt het wat per merk hoe de knop is bevestigd, soms moet een stift of schroefje worden gebruikt om de knop met de as te verbinden, dan is het nogal een gehannes. Je kan dan misschien beter twee cilinders nemen die je bijvoorbeeld met een vierkantsleutel kan openen of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiMiHeNdRiX
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-07 22:05
begintmeta schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 18:15:
Normaalgesproken is de cilinder waar de knop zit als as opgebouwd, dus echt als 'sleutel gebruiken' zit er niet in, daanraast verschilt het wat per merk hoe de knop is bevestigd, soms moet een stift of schroefje worden gebruikt om de knop met de as te verbinden, dan is het nogal een gehannes. Je kan dan misschien beter twee cilinders nemen die je bijvoorbeeld met een vierkantsleutel kan openen of iets dergelijks.
Dank je. Mijn onduidelijkheid was vooral of het beveiligingsniveau van de gewone cilinder omlaag gaat, dóórdat er een cilinder met draaiknop vlakbij hangt waarvan je de draaiknop mogelijk zou kunnen misbruiken om de gewone cilinder te openen. Maar dat lijkt dus wel mee te vallen als ik jouw verhaal lees. Dat is mooi.
Achterliggende reden van mijn vraag: ik overweeg om nieuwe, goede cilinders te plaatsen én een bijzetslot erbij te zetten (dat hebben we nu niet) die met dezelfde sleutel sluit maar wel met draaiknop aan de binnenzijde. Het beveiligingsniveau van de voordeur zal dan, ondanks de aanwezigheid van een draaiknop, in elk geval hoger zijn dan huidig (= 1 cheap cilinder en 2 knippen). Ik had zo gedacht dat als we thuis zijn dan draaien we 's avonds alleen de draaiknop dicht zodat we bij een calamiteit toch snel buiten kunnen zijn maar een boef van buiten naar binnen toch enige moeite moet doen om binnen te geraken. Inbraak verwacht ik toch eerder als we niet thuis zijn. Maar als we niet thuis zijn dan hebben we, naast de cilinder met de draaiknop, ook de gewone cilinder op slot. Ik heb het gevoel dat het dan best veilig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Laatst online: 23:33
Ik ben ook op zoek naar een stel nieuwe cilinders, zie door de bomen het bos niet meer. Misschien heeft iemand een tip? Ik heb de volgende eisen :

- boor/trek/klop veilig
- omkeerbare sleutel, handig ivm kleine kinderen
- hotelfunctie, heb mezelf al een paar keer buitengesloten met sleutel aan de binnenkant
- platte sleutel, zonder tandjes (ivm gaten in broekzak). Dus met putjes/sleuven oid.
- cilinders (gelijksluitend) na te bestellen

De sleutels hoeven dan weer niet met certificaat te zijn, maar volgens mij zijn de sleutels met putjes toch niet te kopiëren bij de sleutelboer..

Iemand een tip? (Mis ik iets?)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
EVVA ICS (met de optie uitgebreide boor-en-trekbeveiliging, de optie 'temporary acces function' is ook best interessant trouwens))? Ik heb uiteindelijk alle sloten vervangen door EVVA-modellen (met het modulaire systeem, dan zou je bij verhuizing de cilinders kunnen meenemen en eventueel aanpassen of andere componenten kunnen toevoegen/verwijderen ). Tegenwoordig zijn volgens mij de meeste sleutels wel redelijk eenvoudig te dupliceren, ook die met sleuven, putjes, actieve elementen. Misschien zijn EVVA MCS-sleutels nog wel het lastigste (maar ook die zijn te kopieren).

[ Voor 55% gewijzigd door begintmeta op 08-10-2017 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Laatst online: 23:33
Volgens mij hebben die Evva's geen mogelijkheid tot hotel functie in de 30/30 maat? Pas vanaf een maatje groter..

Wat zijn de meningen over deze:

M&C Condor (afwijkende maat van 32,5 bij 32,5, gaat dat wel goed)
Nemef nf4
Mauer New Wave
Dom ixGamma (geen kerntrek beveiliging?)
Dom Saturn ix

Zo op het eerste gezicht lijken de Mauer en Dom Saturn geen slechte keuzes.

[ Voor 14% gewijzigd door WVL_KsZeN op 08-10-2017 13:22 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
WVL_KsZeN schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 13:07:
Volgens mij hebben die Evva's geen mogelijkheid tot hotel functie in de 30/30 maat? Pas vanaf een maatje groter..
Volgens mij kan het bij de ICS vanaf 31/31 of 27/36
afwijkende maat van 32,5 bij 32,5, gaat dat wel goed)
meestal wel , maar je moet even naar je concrete inbouwsituatie kunnen kijken
Dom Saturn ix
Ik had bijna een dom ix twinstar (opvolger van de Saturn) gekozen uiteindelijk vanwege de gehard stalen cilinderkern die in de EVVA 3ks (en het verticale sleutelgat) kon voor dat model gekozen.

Ik denk op zich dat al die cilinders rationeel gezien voldoen trouwens, en qua beslag is het denk ik toch altijd verstandig kerntrekwerend beslag te kiezen (en misschien toch naar de cilinder te kijken als dat niet (eenvoudig) mogelijk is. Een DOM Diamant of ook een stalen EVVA 3ks lijkt me eigenlijk al overkill, als men met frezen gaat werken maakt het allemaal toch niet veel uit en ik zou bij mij wel stillere manieren weten om binnen te komen)

[ Voor 25% gewijzigd door begintmeta op 08-10-2017 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Hm, na wat tijd verder eindelijk een deurenmeneer gevonden. Wist ook redelijk wat van sloten af.

Dus ben mijn zoektocht weer verder gestart. Na meerdere aanbevelingen in dit topic te zien; twijfel ik nu met de volgende sloten;

1) DOM Diamond;
Nadeel: Erg duur, en niet mogelijk om kerntrek beslag te gebruiken. Dus dit schrikt minder af wellicht

2a) Evva MCS (weet niet of de MCS veel toevoegt tov 4KS?)
Nadeel: plastic onderdelen/te complex wat op lange termijn problemen kan geven, en geen 'reversable key', wat ik voor snelheid deur openen met sleutel wel belangrijk vind.

2b) Evva 4KS

3) Mauer New Wave 5

4) Mul-T-lock Interactive+

5) DOM ixTwinstar

7) M&C Move

Ik wil eigenlijk gewoon het beste, en mogelijkheid om een halve cylinder later te kunnen bestellen voor als we de schuifpui gaan vervangen. Maar denk dat de DOM Diamond niet de verstandigste keuze is. Verreweg het grootste verschil in prijs

[ Voor 10% gewijzigd door gitaarwerk op 27-01-2020 11:34 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
gitaarwerk schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:22:
Ik wil eigenlijk gewoon het beste, en mogelijkheid om een halve cylinder later te kunnen bestellen voor als we de schuifpui gaan vervangen. Maar denk dat de DOM Diamond niet de verstandigste keuze is. Verreweg het grootste verschil in prijs
Er staan op youtube genoeg filmpjes van al deze sloten waarin mensen pogen ze te openen, en ook de binnenkant laten zien. Dan krijg je een beter idee van wat er in zit, hoe ze werken, en wat voor slimmigheden er in zitten om te zorgen dat alleen jij ze kan openen.

Overigens van Mauer heb je ook de New Wave 6, en Mul-T-Lock heeft de MT5+ cilinder. Zijn beide ook erg goede sloten geloof ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Widow op 27-01-2020 12:04 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:23

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Beter kan je een eigen topic openen dan na 2 jaar een oud topic van iemand anders kicken/kapen. In dit topic: Hang- en sluitwerk upgraden naar moderne standaarden wordt dit al veelvuldig besproken. Ik zet deze daarom op slot. (pun intended :+ )

[ Voor 28% gewijzigd door Señor Sjon op 27-01-2020 13:01 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.