Wij zijn in januari verhuist en dit topic heeft me redelijk aan het denken gezet. Twee weken geleden heeft mijn schoonmoeder in haast de deur dichtgetrokken met de sleutel er aan de binnenkant op (in her defense - als achterste in een groepje mensen die door mij opgejaagd werd).
Daarmee kon ik hem niet meer dicht draaien of openen. Een slotenmaker had gelukkig binnen 4 sec de deur open via de brievenbus.
Meestal draai ik de deur s nachts wel op slot maar in 10% van de gevallen vergeet een van ons tweeën dit vast wel. Eng idee dat het zo makkelijk is mocht iemand het eens willen proberen. De voordeur is dan ook het enige zwakke punt; de rest zit potdicht of kan niet eens open.
Ga er toch wat aandacht aan besteden om dit makkelijker en veiliger te maken. Met een knop vergeten we het in elk geval niet meer en kunnen we onszelf ook niet meer buitensluiten...
Daarnaast vraag ik me af of een traditionele klink niet inherent onveiliger is dan een draaiknop (los van een knop op de binnenkant van de cylinder dus. Dat maakt hengelen in ieder geval een stuk minder makkelijk.
Ook hebben we in de deur een kajuitraampje zitten, maar die is denk ik klein genoeg en zit ver genoeg van de deur af dat die het niet makkelijker maakt.
Ik zat naast sloten ook te denken aan automatische verlichting en eventueel zelfs een IP camera, maar da's een heel ander topic. Ik ga er morgen eens op studeren wat ik nu precies op de voordeur heb zitten. De schuur is ook aan de voorkant, maar die krijg ik MET sleutel al praktisch niet open en er staat absoluut niets van waarde in, dus die mag zo blijven.
[
Voor 37% gewijzigd door
TweakMDS op 27-04-2016 19:39
]