Ik ben zelf een overtuigd aanhanger van het goede argument en de onderbouwing die daar bij hoort.
Er wordt hier van alles geadviseerd waar de onderbouwing of geheel van mist, of waar de onderbouwing iets teveel op een natte krant lijkt, hoe goed bedoeld ook.
Je kunt ook zelf prima lezen en begrijpen neem ik aan, zet de argumenten en tegenargumeten op een lijstje tegenover elkaar en begin te schrappen, maak het alsjeblieft niet moeilijker dan het is.
Het is niet zo dat "duurder" ook altijd beter of veiliger betekent, op dit soort cilinders worden standaard woekermarges gehanteerd.
Wat het genoemde voordeel voor latere uitbreidingen betreft, stel jezelf de vraag of je na 20 jaar nog een identiek slot kan/wil vinden dat intussen achterhaald is door de ontdekking van nieuwe zwaktes.
Die kans acht ik niet erg groot en als die kans al bestaat, dan wordt het de vraag of je dat wel moet willen.
Je kunt voor dat soort dingen ook meteen een extra reserveslot meebestellen, met een goedkoper slot is die pijn tamelijk snel vergeten.
Nogmaals, koop bij voorkeur alleen een cilinder die een effectieve
klopbescherming heeft.
Een "bekend merk" €250,- 3 sterrenslot zonder die bescherming is wat braakwerendheid betreft gewoon niets waard, dus waarom zou je daar in willen investeren??
Wil je het beste slot dat vandaag de dag te koop is neem dan de genoemde Dom Diamant, heb je geen zin zulke bedragen te betalen, kies dan een slot met soortgelijke specs als die van jouw genoemde M&C en vooral
niets minder.
Misschien vind je nog vergelijkbare lookalikes voor minder geld, ik ken ze niet maar dat wil niet zeggen dat jij ze wel kunt vinden.
Nog een tip, heb er erg in dat als je
achteraf ander veiligheidsbeslag koopt, de maatvoering dik/dun van invloed zal zijn op de lengte van de nieuwe eurocilinder.
Als de eurocilinder dan te lang blijkt, dan heb je een serieus probleem en als de cilinder te kort is, dan past de sleutel wellicht niet meer.
Ik plaats daarom zelf
eerst het benodigde beslag en ga daarna pas aan het meten.
Dat kan met een
speciale meetsleutel (ook te koop in budget kunststof), maar iets omslachtiger ook prima met een schuifmaat.
[
Voor 7% gewijzigd door
Verwijderd op 25-04-2016 14:35
]