Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Sloten vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 32.750 views

• BlueMotion
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 00:23
Als het alleen om een andere sleutel gaat hoef je alleen maar de cylinders te vervangen. Die kosten een tientje per stuk ofzo dus dat valt wel mee. Waar je bij cylinders om moet denken is dat je ze graag met kerntrekbeveiliging wilt hebben. Van merken heb ik geen verstand...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

quote:
dfrenner schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 22:47:
Ik wil ze dus eigenlijk preventief vervangen, is dat heel raar?
Is er op enige manier te achterhalen dat het jouw sleutel is?
Als dat niet het geval is, dan is het natuurlijk vrij lastig om uit te komen bij jouw huis. Heel raar vind ik je idee niet, maar zou even nagaan of het echt nodig is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je hoeft alleen maar de cilinder te vervangen. De oude cilinder kun je bewaren (misschien komt die weer van pas na een verhuizing). Als ik net verhuist ben dan is het eerste wat ik doe altijd de cilinders vervangen omdat ik niet weet wie er allemaal een sleutel hebben gehad in het verleden.

Maar als er geen adres op de sleutel staat dan hoef je je niet zo veel zorgen te maken denk ik. Degene die de sleutel gevonden heeft die weet niks over jouw huis en jouw adres.

[Voor 23% gewijzigd door Marzman op 24-04-2016 00:49]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 01-06 16:52
Ga bij een plaatselijke ijzerwaren groothandel kijken, die hebben goede merken op voorraad of kunnen die e.v.t. bestellen.
Ga voor iets van Winkhaus, Nemef/Lips of Mauer, en let ook op welke maat je nodig hebt.

Soms is het goedkoper om antie-kerntrek beslag te nemen, dan een een anti-kerntrek cilinder.

3-sterren cilinders hadden tot voor kort alleen het voordeel dat er een certificaat bij zat, zodat niet iedereen zomaar je sleutel kan kopiëren. Dit is al een tijdje geleden veranderd, en nu houd 3-sterren o.a. ook in dat er een breek en klop beveiliging in zit.

Buva raad ik af. De kans is groot als je over x-jaar een cilinder wil bij bestellen, die serie niet meer bestaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Anoniem: 639074
  • Registratie: december 2014
  • Niet online
-

[Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 23-09-2019 07:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 31-05 23:15
quote:
|sWORDs| schreef op zondag 24 april 2016 @ 14:34:
Ik heb er ook vier gedaan, schuur en hek zijn niet echt nodig, maar wel zo lekker om alles met één sleutel te kunnen doen.
- voordeur
- achterdeur
- achterdeur (half slot voor de tweede, openslaande deuren)
- schuurdeur

Hek laat ik dus al achterwege...
Bovenstaande is allemaal noodzakelijk, ik ga niet met meerdere sleutels aan de gang ;)
Het hek vind ik al vervelend genoeg.

[Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 24-04-2016 16:08]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 01-06 16:52
quote:
dfrenner schreef op zondag 24 april 2016 @ 16:08:
[...]

- voordeur
- achterdeur
- achterdeur (half slot voor de tweede, openslaande deuren)
- schuurdeur

Hek laat ik dus al achterwege...
Bovenstaande is allemaal noodzakelijk, ik ga niet met meerdere sleutels aan de gang ;)
Het hek vind ik al vervelend genoeg.
Voor een 100,- heb je 4 gelijksluitende cilinders van Winkhaus, standaard SKG2.
Zelf vind ik het DT1 systeem van Mauer erg mooi, maar die kost je snel een 60,- per cilinder.

Ik zag in dit topic nog iets voorbij komen over het Nemef Entr systeem...doe dat maar niet.
Zelf verkoop ik het liever niet meer; werkt niet altijd, slechte ondersteuning door Nemef. Er zijn meer van dat soort systemen, komen allemaal bij de zelfde fabriek uit Israël, dus laat je niet wijs maken dat een Entr systeem van een ander merk beter is...
En zeg nou zelf...ga jij telkens je telefoon uit je zak pakken, unlocken, app'je starten en dan de deur openen? :X

En wat ook al gepost was, als inbrekers zien dat het teveel tijd kost bij jou deur, gaan ze al snel verder, in dat opzicht is antie-kerntrek beslag een goede optie.
Van Axa-Stenman heb je al mooie setjes voor een 40,-.

[Voor 9% gewijzigd door hansie_k op 24-04-2016 16:23]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niels.68
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 01-06 13:13
quote:
hansie_k schreef op zondag 24 april 2016 @ 21:36:
[...]

Ik werk bij een groothandel voor de bouw (dus geen bouwmarkt) en verkoop dagelijks hang- en sluitwerk.
Dat M&C zegt mij als merk helemaal niks.
Idem (beide punten "collega")

Acties:
  • +1Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 02:59

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ietsje beter in een woonwijk gaat je echt niet helpen, misschien werkt het wel averechts, blijkbaar is er iets te halen. Wat er meestal gebeurd is dat ze meerdere huizen doen, vaak zelfs een paar te gelijk. In het ideale geval is de methode overal gelijk, maar gaatje boren en kerntrekken staat blijkbaar bovenaan de lijst. Zorg dus dat je ramen op de begane grond (en degenen op een bereikbare etage) op slot zitten en dat je goed beslag hebt en kerntrek + boor beveiliging, vergeet ook niet een plank in een schuifpui te leggen. Woon je buitenaf en ben je vaak niet thuis kun je dat net zo goed overslaan, dan tikken ze er wel een ruit uit. Verder is het heel belangrijk dat er niets te zien is, gordijnen dicht kan enorm helpen, indien dat niet overal kan probeer dan geen iPad's of dikke apparatuur zichtbaar te hebben. Persoonlijk vind ik klopbeveiliging ook belangrijk, maar volgens de experts komt dat in deze regio helemaal niet voor.
Een hond helpt natuurlijk ook reuze in een woonwijk, indien deze wel aanslaat.

En dan hebben we het nog niet eens over het andere type inbreker gehad, gelegenheidsinbreker/insluiper. Zorg dus ook dat je altijd afsluit (ook de voordeur indien ze die via een brievenbus kunnen hengelen) en sowieso zo min mogelijk spullen in het zicht hebt, ook als je alleen even boven bent.

Verder zou ik ook goed nadenken over het type glazenwasser/schilder dat je aan/in je huis laat werken.

[Voor 59% gewijzigd door |sWORDs| op 26-04-2016 10:20]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • +1Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
quote:
dfrenner schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 22:47:
Zit er veel verschil in kwaliteit van merken? Of gaat het enkel om SKG *** kenmerken?
Alhoewel het een oude test is (2006) en gedaan door de consumentenbond, misschien wel interesant om eens te door te nemen:

Gecertificeerde sloten van slag

• BlakHawk
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 31-05 23:15
quote:
dfrenner schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:36:
Nou mijn verzekering doet er niets mee. Dus ik heb nu mijn zwager officieel aansprakelijk gesteld... Wie weet... Wel even een boze mail eruit gedaan, want werd vanochtend gebeld door een zeer prettig meedenkend persoon. Dat ik tot 300 euro vergoed zou krijgen, omdat het ook in hun belang is dat er nieuwe sloten in gaan. Maar daarna door een norse man gebeld die zei dat er geen dekking was. Toen ik vroeg of ik zonder braakschade ook verzekerd was, begon hij over "zorgplicht". Ik heb hem toch dringend laten weten dat ik niet van dergelijke dreigementen gediend was en dat ik niet uit liefdadigheid premie betaal. Ik ben een betalende klant en kan zo overstappen. Dus tenzij er in de voorwaarden een certificaatslot vereist wordt is er onmogelijk vast te stellen of er sleutels kwijt zijn of niet. Toen krabbelde hij terug.
Zojuist een excuusmail ontvangen als reactie op mijn boze mail. Heb nu zwart op wit staan dat een verloren sleutel absoluut geen afbraak doet aan de dekking van de polis. Als er nu ingebroken wordt ZONDER braakschade, ben ik gewoon verzekerd. Een in een andere woonplaats verloren sleutel is voor hen ook geen reden om van mij te eisen dat ik de cilinders vervang.

Dat neemt niet weg dat het een fijner gevoel geeft als ik dit wel zou doen en dat ik nu gewoon vatbaar ben voor de kerntrekmethode. Binnen 30 seconden kunnen ze binnen zijn...
quote:
Timple schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:58:
[...]

Ik was me laatst aan het afvragen waarom ik niet gewoon sloten zou kopen met een draaiknop aan de binnenzijde. Is lekker makkelijk afsluiten aan het eind van de dag.

Onze deuren zijn buiten het kozijn helemaal van (veiligheids)glas. Als ze dit intikken om bij de draaiknop te komen kunnen ze net zo goed door het kozijn lopen 8)7.

Dus waarom nemen mensen geen draaiknop aan de binnenzijde vroeg ik me toen af.
Ik heb kleine ruitjes in de voordeur zitten. Een tikje en open is die deur...
quote:
Niels.68 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 22:40:
Voordeel knopcilinder:
- Je kunt bij brand (of andere calamiteit) makkelijk naar buiten.
- Je kunt nooit de sleutel aan de binnenkant laten zitten waardoor de cilinder van buiten niet te bedienen is.
- Sluit makkelijk af.
De eerste 2 redenen zijn voor mij dusdanig belangrijk dat ik dit bij mij toepas.
1, sleutels liggen binnen 3 stappen van de deur
2, daar heb je de "anti-paniek" functie voor. Bij sommige cilinders standaard en bij andere een meerprijs van 10 euro.
3, je bereikt hetzelfde door permanent de sleutel erin te laten zitten.
quote:
eigenwebsite schreef op woensdag 27 april 2016 @ 01:03:
[...]
Ok, en heb die inmiddels kunnen vinden? ;)
Ja voor nu heb ik de keuze voor m&c gemaakt. Buva laat ik even voor wat het is...

Youtube: DashcamNL

• Anoniem: 639074
  • Registratie: december 2014
  • Niet online
quote:
Niels.68 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 22:40:
De kans dat een inbreker een sleutel heeft welke bij jouw cilinder past en dat hij het kunstje ook nog kent acht ik zeer klein, ik heb het nog nooit meegemaakt en na de hype van ca 10 jaar geleden hoor ik er nooit meer iets van terwijl ik door veel leveranciers van hang en sluitwerk op de hoogte wordt gehouden.
OMG :z

Ben al 30+ jaar gelauwerd inbreker en geloof me, wij hebben het over niets anders.
Mensen als jij houden onze tak van sport in deze zware tijden draaiend, please keep up the good works. :+

Ik moet wel toegeven dat wij in Almere Binnen, Vught, de Koepel Haarlem, Penetentiair Haaglanden, de Bijlmer en Veenhuizen altijd gratis internet hadden met onbeperkte toegang tot Facebook, YouTube, Google en de Dark Criminal Network praatgroepen voor herintreders.
Maar goed, daar hebben wij het natuurlijk nooit over in het openbaar. :)

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 27-04-2016 06:17]

• Niels.68
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 01-06 13:13
quote:
Rukapul schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:45:

• leverancier/fabrikant -> het leveren van extra sloten/sleutels bij een set behoort tot het business model. Per definitie dus onredelijk :+
M.a.w. die mag niets verdienen?
(er zitten niet alleen ICT gerelateerde (en vaak duur betaalde!!) lezers op tweakers)

En dan nu on topic door iemand die al 25 jaar cilinders verkoopt :)

De hoge prijs kan 2 redenen hebben:

Kwaliteit of ouderdom. Sowieso zijn nabestellingen af fabriek al 25 tot 30% duurder. Oude systemen hebben dan vaak ook nog een toeslag van 15 tot 20% daar boven op en zijn vaak onveiliger.

Heb je eventueel een merk en serie van de cilinder??
quote:
FrankGuthrie schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:55:

Ik heb trouwens het certificaat in een mail gekregen (per ongeluk?). Zou ik hiermee niet zelf naar een sleutelmaker kunnen stappen?
Ja

[Voor 14% gewijzigd door Niels.68 op 18-10-2016 23:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
quote:
EVVA ICS (met de optie uitgebreide boor-en-trekbeveiliging, de optie 'temporary acces function' is ook best interessant trouwens))? Ik heb uiteindelijk alle sloten vervangen door EVVA-modellen (met het modulaire systeem, dan zou je bij verhuizing de cilinders kunnen meenemen en eventueel aanpassen of andere componenten kunnen toevoegen/verwijderen ). Tegenwoordig zijn volgens mij de meeste sleutels wel redelijk eenvoudig te dupliceren, ook die met sleuven, putjes, actieve elementen. Misschien zijn EVVA MCS-sleutels nog wel het lastigste (maar ook die zijn te kopieren).

[Voor 55% gewijzigd door begintmeta op 08-10-2017 09:42]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True