X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
De oplossing van groupon heb ik zojuist binnen:Mielmania schreef op maandag 02 mei 2016 @ 18:05:
Heb daar een 128 gig kaartje besteld.
Heb vanmiddag contact gehad met Groupon en die zeiden dat ze binnen 10 werkdagen met een goede oplossing zouden komen... Heb ook via Ideal besteld dus gefuckt.
Het kaartje ziet er ook redelijk nep uit, maar dat had ik pas door toen ik de snelheden aan het testen was.
"Zoek contact met de verkoper met de volgende gegevens(ordernr etc). "
Om te huilen dit.
[ Voor 96% gewijzigd door Perkouw op 02-05-2016 19:20 ]
Nickname does not reflect reality
Voorlopig zit ik ook nog te wachten op mijn bestelling van de 21ste. Zodra die binnen is zal ik verifiëren dat hij nep is en dan melding doen bij mijn creditcardmaatschappij. Eerlijk gezegd valt me de houding van GroupOn vies tegen.
Craftypiston schreef op maandag 02 mei 2016 @ 23:32:
Waar gaat het in dit geval over? Minder opslag/ verlies van data boven de daadwerkelijke capaciteit of gewoon trager dan beloofd.
- Geen origineel Sandisk.
- Geen garantie
- Een stuk langzamer dan geadverteerd
- Lagere kwaliteit
- Het kaartje is fake/nep,
Heb zelf ook twee PayPal disputes geopend voor mijn bestelde kaartjes. Heb er vertrouwen in dat het geld volledig terug komt.
Home Assistant | ☀️ 12kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
- 10 april 16GB kaartje besteld. 21 april ontvangen, is uiteraard namaak. Gemaild met Groupon en geschil aangemaakt op Paypal. Na 5 dagen geen reactie, geschil opgewaardeerd naar claim. Op Groupon staat nu al een week bij deze order dat het is terugbetaald, maar er is nog steeds niets te zien in Paypal.
- 13 april 32GB kaartje besteld. Nog niet ontvangen, terwijl in de orderbevestiging staat: "Levering binnen circa 2 weken.". Hier dus ook een e-mail naar Groupon over gestuurd en een geschil bij Paypal aangemaakt.
- 20 april 64GB kaartje besteld. Uiteraard ook nog niets ontvangen...
5520 Wp op WZW PVOutput
Anoniem: 404669
Koop ontbinden, meer info;wouterg00 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:28:
...
Er staat: Levering binnen 2 weken.
4 weken later heb ik nog steeds HELEMAAL NIKS gehoord en is er NIKS geleverd. ...
Wat kan ik doen?
...
mijn 14 dagen termijn is al lang verstreken. Hoe krijg ik recht op annuleren na die termijn?
https://www.consuwijzer.n...oper-bezorgt-product-niet
Is je 64 GB kaartje van 20 april ook verzonden op 22 april uit Ilford? Ik heb op die datum ook een kaartje aangeschaft maar heb hem net als jij nog niet in huis...Phr34k schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 09:35:
Wat een soap...Ondertussen nog steeds geen enkele reactie van Groupon gehad! We wachten af.
- 10 april 16GB kaartje besteld. 21 april ontvangen, is uiteraard namaak. Gemaild met Groupon en geschil aangemaakt op Paypal. Na 5 dagen geen reactie, geschil opgewaardeerd naar claim. Op Groupon staat nu al een week bij deze order dat het is terugbetaald, maar er is nog steeds niets te zien in Paypal.
- 13 april 32GB kaartje besteld. Nog niet ontvangen, terwijl in de orderbevestiging staat: "Levering binnen circa 2 weken.". Hier dus ook een e-mail naar Groupon over gestuurd en een geschil bij Paypal aangemaakt.
- 20 april 64GB kaartje besteld. Uiteraard ook nog niets ontvangen...
Hier hetzelfde. 22 april staat er llford, niks in huis. Niks geen statuswijziging. Nada.MasterStig schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:04:
[...]
Is je 64 GB kaartje van 20 april ook verzonden op 22 april uit Ilford? Ik heb op die datum ook een kaartje aangeschaft maar heb hem net als jij nog niet in huis...
Trouwens, wat is die paypal site ruk zeg. Ingewikkelde zooi, zit me de tyfus te zoeken naar hoe en claim te openen. Dan maar weer via google ...
Edit: Zo. Geschil geopend op Paypal.
[ Voor 19% gewijzigd door NeFoRcE op 03-05-2016 10:10 ]
Professioneel Heftruck Syndroom
Wat ik nog heb proberen aan te kaarten is de communicatie. Hoeveel mensen zijn er niet op de hoogte van de nepheid van de kaarten? Chat medewerker gaf aan datt het inlichten van de klanten een taak van de leverancier was en niet van Groupon. Maar ze zou het bespreken met haar leidinggevende. Ik werd wel bedankt voor de tip

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Nu gaan ze eindelijk eens wat onderzoeken, wat een verschrikkelijke partij is het ook. Het wordt wat heet onder hun voetjes...
629110
Het product is al verzonden en wordt dus geleverd. Zodra je het product hebt ontvangen kan je ons dan contacten voor een (kosteloos) retour en krijg je je aankoopbedrag terugbetaald.
Retourneren is verboden, snap dus ook niet dat Groupon dit aanbiedt.maartend schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:45:
Ik krijg via de chat dit te horen, ging behoorlijk snel;
Het product is al verzonden en wordt dus geleverd. Zodra je het product hebt ontvangen kan je ons dan contacten voor een (kosteloos) retour en krijg je je aankoopbedrag terugbetaald.
http://www.postnl.nl/klan...er-post-te-versturen.html
en toch moet ik hem opsturen zegt ze...
Carolyne D] Het is inderdaad waar, maar omdat dit op verzoek is van de dealaanbieder mag je het wel retourneren
[Carolyne D] Zodat de dealaabieder dit kan oplossen
Zo werkt dat niet. Ik heb Groupon betaald dus verwacht ook dat zij het oplossen. Terugsturen is verboden en zal ik dus ook niet doen. Het is echt niet ineens legaal als de 'dealaanbieder' dat zegt.dedoi schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 11:09:
gezegd dat versturen verboden is
en toch moet ik hem opsturen zegt ze...
Carolyne D] Het is inderdaad waar, maar omdat dit op verzoek is van de dealaanbieder mag je het wel retourneren
[Carolyne D] Zodat de dealaabieder dit kan oplossen
Wil van hen helemaal geen kaartje meer. Elke keer als ik die dan in m'n camera, telefoon op PC stop herinner ik mij deze misère. Geld terug. Kaartje kieper ik weg. Bestel elders een andere, klaarNeFoRcE schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 11:15:
Ik word er een potje strontziek van. Laat groupon of wie dan ook ons maar allemaal opnieuw een kaart, maar dan wel een echte, toesturen. Zoals waar we voor betaald hebben. Ik vertik het om hier veel tijd en energie in te steken. Man man!!!
Groupon is misschien wel laks in hun communicatie en handelen maar door de berichtgeving toch het idee dat ze vermoeden dat er iets fout is. En zo hoort dat. Nu kom maar op met die juiste oplossing. Ben benieuwd.
Koekoek!
I am sorry to hear that, I would really appreciate if you could confirm what is the exact issue with the SanDisk. Also please confirm the date you purchased and your address so we could issue a replacement SanDisk for you and send over.
--
Regards
F. P. Mughal
Customer Services
Connectronics UK
Het kaartje is nep.
Wat kan ik doen? Ik kan de verkoopovereenkomst ontbinden.
Dat wilde ik net doen, toen ik op de deurmat een pakketje zag liggen. Vanochtend, na drie weken is hij eindelijk geleverd.
Volgende situatie: Ik heb een vals kaartje thuis, geleverd door Groupon.
Wat kan je nu doen?
1. Een schadevergoeding vragen bij Groupon
2. Het product retourneren
Optie 1: Hier draait de Groupon klantenservice de HELE TIJD omheen. Als je om een schadevergoeding vraagt, zeggen ze de HELE TIJD dat je dat maar bij hun dealaanbieder moet vragen, omdat die de producten levert.
Maar als ik een LG TV product koop bij, laten we zeggen, de Wehkamp. Hun leveren (per ongeluk?) het verkeerde product. Dan moet ik toch bij hun zijn, en niet bij de klantenservice van LG?
Ik sta hierin volledig in mijn recht volgens dit artikel:
http://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-6/artikel230g
Maar de klantenservice probeert er constant omheen te draaien en wil geen vergoeding geven, want dat moet je met de dealaanbieder bespreken. Als je dan naar de dealaanbieder gaat, zeggen ze dat je moet retourneren! Nou, op naar optie 2 dus.
2. Het product retourneren.
Als je het product retourneert moet je ZELF DE VERZENDKOSTEN BETALEN! Dit slaat nergens op. Na contact met de klantenservice zeggen ze: "Als je de verzendkosten terug wilt hebben moet je dat vragen aan de dealaanbieder.". De dealaanbieder zegt dat ik het moet retourneren en dat je dan het betaalde bedrag terug krijgt. Maar niet de verzendkosten!
Dus van de dealaanbieder én Groupon krijg ik de verzendkosten niet terug, omdat ze allebei naar ELKAAR wijzen.
Lees dat wetsartikel nou nog eens Groupon! Maar dat snappen ze maar niet dat ze zelf verantwoordelijk zijn.
Bovendien mag je helemaal niet het artikel retourneren, zoals hierboven al gezegd is.
(http://www.postnl.nl/klan...er-post-te-versturen.html > Goederen die inbreuk maken op auteursrechten of andere intellectuele eigendomsrechten)
Dus dan blijft de enige optie over: Optie 1.
En optie 1 wijst naar optie 2. En optie 2 naar optie 1. En bij beide opties moet je óf verzendkosten betalen, óf het is verboden.
(beetje uitgebreid maar ik hoop dat het te begrijpen is)
TL;DR:
Groupon wijst constant naar de dealaanbieder, en bij de dealaanbieder moet je zelf verzendkosten betalen.
(O, en Carolyne D van de klantenservice is één grote ramp en luistert totaal niet naar wat je zegt en helpt je niks verder. Ja, ik ben heel negatief, maar als je haar krijgt bij klantenservice kan je maar beter direct weggaan want ze helpt je niet.)
Clinton T: Goedemorgen Maarten.
Clinton T: Niet fijn dat je het product wilt retourneren.
Clinton T: Waarom wens je het te retourneren?
Moi: bovenstaand product is het product waarvan al duidelijk is dat het fake is. Ik heb het nnog niet ontvangen en hoef het dus ook niet meer. Hoe lossen jullie dit op?
Moi: Ik weet dat jullie al met terugbetalingen bezig zijn, mensen krijgen zelfs een tegoedbon. Die laatste hoef ik niet.
Clinton T: Het product is al verzonden en wordt dus geleverd. Zodra je het product hebt ontvangen kan je ons dan contacten voor een (kosteloos) retour en krijg je je aankoopbedrag terugbetaald.
Moi: Hoe moet ik dat contact zoeken? Ik weet dat jullie normaal geen kosteloos retour doen, nu blijkbaar wel.
Clinton T: Kan dan weer via de chat of telefonisch via +31 (0) 20 435 0369
Ik bestel in ieder geval nooit meer iets bij hun.
Anderen:
http://techcrunch.com/201...on-single-worst-decision/
http://www.reuters.com/ar...pon-idUSTRE71A6HE20110211
http://www.techzine.nl/ni...pon-stapelen-zich-op.html
http://www.demorgen.be/li...-is-oplichterij-ba2dbff9/
http://www.rtlnieuws.nl/e...lhouders-groupon-haken-af
http://www.nu.nl/internet...-misleidende-reclame.html
Blijkbaar.wouterg00 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:00:
Wow, dan heb jij echt geluk met jouw klantenservice persoon. Die van mij zegt constant dat ik maar naar de dealaanbieder moet gaan...
En dit was het hele gesprek, op mijn naam na, nix veranderd.
Reuel A: Goedemiddag A. Welkom op de Groupon chat.
A: Dank, om maar gelijk met de deur in huis te vallen, mijn bestelling is nep.
A: Ik heb een SD kaartje besteld, maar die zag er al raar uit, maar hij haalt de beloofde snelheden niet.
Reuel A: Dat is best vervelend.
Reuel A: Ik ga kijken wat ik eraan kan doen voor je.
A: fijn!
Reuel A: Heb je een moment voor me?
A: ja
Reuel A: Bedankt voor het wachten.
Reuel A: In dit geval ga ik de kwestie doorzetten naar onze interne afdeling om te zien wat wij kunnen doen voor je.
Reuel A: We gaan in contact treden met de leverancier van dit product en dan zal jij binnen 10 werkdagen te horen krijgen van ons wat we voor je kunnen doen.
Reuel A: Heb je nog andere vragen voor me?
A: nee, ik ben benieuwd, krijg ik daar een mail van?
Reuel A: Jawel. Binnen die termijn zal jij een bericht ontvangen op het adres a@hotmail.com.
Reuel A: Is er nog iets dat ik voor je kan doen of heb je nog andere vragen?
A: nee ik hoop dat er een mooie oplossing komt!
Reuel A: Daarop kan je zeker wel rekenen.

Reuel A: Ik wens jou een fijne dag verder A.
hoi
Vergeet niet dat iBOOD even erg is.wouterg00 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:00:
Wow, dan heb jij echt geluk met jouw klantenservice persoon. Die van mij zegt constant dat ik maar naar de dealaanbieder moet gaan...
Ik bestel in ieder geval nooit meer iets bij hun.
Anderen:
http://techcrunch.com/201...on-single-worst-decision/
http://www.reuters.com/ar...pon-idUSTRE71A6HE20110211
http://www.techzine.nl/ni...pon-stapelen-zich-op.html
http://www.demorgen.be/li...-is-oplichterij-ba2dbff9/
http://www.rtlnieuws.nl/e...lhouders-groupon-haken-af
http://www.nu.nl/internet...-misleidende-reclame.html
Het is tijd dat dit soort bedrijven eens goed aangepakt gaan worden.
39
Nou, dat blijkt: GRPN aandelen NOT!
Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

[ Voor 4% gewijzigd door dennistd op 03-05-2016 14:19 ]
Ja.MasterStig schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:04:
[...]
Is je 64 GB kaartje van 20 april ook verzonden op 22 april uit Ilford? Ik heb op die datum ook een kaartje aangeschaft maar heb hem net als jij nog niet in huis...
Die van 13 april zou 14 april verzonden moeten zijn, en die van 20 april zou 22 april verzonden moeten zijn.
5520 Wp op WZW PVOutput
Toen pas beter gekeken waar deze leverancier zit en bleek het in de UK te zitten. Had geen zin om de tel op te sturen(kwam meerdere negatieve reacties tegen over het bedrijf) Dus in Nederland een erkende reparatie winkel er naar laten kijken en die hebben er een nieuwe batterij ingezet. Dit ging een maand goed, maar daarna had de batterij hetzelfde probleem. Schijnt een bekent probleem bij de iPhone 5 toestellen te zijn. Het toestel toch maar opgestuurd en tot mijn verbazing heb ik het toestel wel gerepareerd terug gekregen. Echter hebben ze er alleen een nieuwe batterij ingezet (had in de beschrijving duidelijk gezegd dat ik advies had ingewonnen bij een erkent reparatie bedrijf en die aangaven dat het probleem niet de batterij is) Kan nu dus weer lekker de telefoon een maandje gaan gebruiken en wachten dat de batterij het weer begeeft. Dan de telefoon weer opsturen(zelf de verzendkosten betalen) en dan hopen dat ze wel inzien dat het probleem niet de batterij is.
Frustrerend maakt ook dat het bedrijf zelf heel traag reageerde, in totaal 3-4 weken moeten wachten totdat ik het juiste adres kreeg om naar toe te sturen(en 3 keer gemaild)
Groupon ook de gehele tijd op de hoogte gehouden en het lijkt ze helemaal niks uit te maken.
[ Voor 6% gewijzigd door BulMi op 03-05-2016 16:28 ]
"I have forwarded the request to send you a replacement item with the next available post. I hope you will consider that as appropriate solution at this moment and will consider the matter resolved as soon as you receive the replacement item."
En wat houd dat 'replacement item' in? Zeggen ze natuurlijk niet, dit was de hele e-mail. Ik wil gewoon mijn geld terug, maar eerst maar eens afwachten op deze 'replacement item'
Zover ik weet.
Ben benieuwd wat en of er uberhaupt nog wat binnen gaat komen. De wijze waarin zij het afhandelen zit kennelijk nog geen vaste lijn in.
Net heb ik in ieder geval ook een mail gestuurd naar Connectronics, inclusief foto's en uitleg.
Ben benieuwd ...
Groupon: https://www.groupon.nl/customer_supportNeFoRcE schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:26:
Kunnen jullie hier anders linkjes plaatsen hoe te chatten met Groupon (ik word er niet wijs uit namelijk) en hoe die Connectronics te contacten? Emailadressen etc? Dank!
Klik op "Ga verder met deze bestelling" en doorloop de stappen tot je bij de chat komt
Connectronics: connectronicsuk1@gmail.com
[ Voor 47% gewijzigd door -Eraser- op 03-05-2016 20:22 ]
Graag kom ik terug op uw eerdere contact betreffende de deal: "Sandisk Ultra Android microSDHC 8 GB-128 GB vanaf € 7,99 (tot 53% korting) - Gratis bezorging".
Zoals eerder aangegeven hebben wij uw kwestie doorgezet naar de interne afdeling. Hieruit is naar voren gekomen dat u voor een passende oplossing contact kunt opnemen met de dealaanbieder. Ik raad u aan contact op te nemen via connectronicsuk1@gmail.com. Zij helpen u dan graag verder.
Indien u contact opneemt adviseer ik u dit te doen o.v.v. "Groupon" en uw grouponcode XXXXXX.
Ik vertrouw erop dat u samen met de dealaanbieder tot een passende oplossing komt.
Met vriendelijke groet,
Varisha
Ik wacht groupon haar reactie af op het persbericht van tweakers, want zo te lezen schiet niemand tot nu toe wat op.
Please note we do not sell fake goods at all. It was just a mistake and accidentally some stock mixed in. We will send you the stock which was supposed to be sent at first place and 100% genuine.
Ik heb daarop geantwoord dat ik liever mijn geld terug krijg. Weer een reactie terug: ze zouden het doorgeven aan Groupon om het geld terug te laten storten.
Nu maar afwachten...
In de andere staat dat ik mijn adres moet doorgeven zodat ze een replacement kunnen sturen.
Hoe hebben jullie voor elkaar gekregen dat je de neppe niet meer hoefde op te sturen?
Niet dat ik gisteren een mail van hem/haar heb gehad...Please close the claim on Paypal as a replacement was already sent out this morning when you sent us an email yesterday. Please read my email which I sent you yesterday that we have sent a replacement but please return the older SD card back to us.
--
Regards
Maar heb (weer) gezegd dat ik geen fakes ga opsturen
Anoniem: 27535
Allerlei vage voorwaarden gaan daar niets aan veranderen, zoals stellen dat de overeenkomst met iemand anders is omdat een voucher gekocht wordt. Dat komt allerminst naar voren, en de site adverteert groot met producten en 'koop'.
Dat de klantenservice nog steeds verwijst is bizar te noemen en onderzoek van de ACM waardig. Ze hebben blijkbaar geen idee in hoeveel mogelijke shit ze al zitten, om zonder blikken of blozen nog steeds volledig passief te blijven.
Niet fijn dat u geen originele kaartjes heb ontvangen. Mijn excuses voor het ongemak.
Ik ben het voor u nagegaan in het systeem, en de interne afdeling geeft aan dat de issue bekend is bij hun. U kunt contact opnemen met de dealaanbieder via: connectronicsuk1@gmail.com, onder vermelding van de vouchercode. De dealaanbieder gaat dan een nieuwe product leveren of een terugbetaling toezeggen.
Ik vertrouw erop dat ik u voldoende heb geïnformeerd.
Verwijzen mij dus doodleuk naar de verkopende partij. Heb nog niets ontvangen, houd de brievenbus in de gaten en zal dan nogmaals een reactie sturen.
Koekoek!
Dear Sir/Madam,
I am writing you to express my disssatisfaction and to inform you that the micro-SD card your company delivered is fake.
Three weeks ago, I bought a micro SD card at Groupon.nl It was delivered today.
However, the micro SD card was obviously fake. It is just a Chinese SD card with a SanDisk logo placed upon it. The speed is only 14.38 MB/s, while the official SanDisk has 48 MB/s reading speed. I checked the serial numbers, and it is fake.
In The Netherlands, this is Frontpage news:
nieuws: Consumentenbond waarschuwt voor nep-sd-kaartjes op Groupon na klachte...
The solution: I am returning my micro SD card, and receiving an official SanDisk micro SD card back.
But in the Netherlands, it is not allowed to send fake items in post: http://www.postnl.nl/klan...er-post-te-versturen.html (Goederen die inbreuk maken op auteursrechten of andere intellectuele eigendomsrechten)
That’s why I want to receive an official SanDisk Ultra U1 UHS-1 32 GB micro SD card from you, without returning my micro SD card back.
If you can’t deliver an official SanDisk Ultra U1 UHS-1 32 GB micro SD card, I do want my money to be returned.
I request you to arrange settlement within 8 days after today. Failure to settle the outstanding invoices will force me to place your account in the hands of my lawyer.
I look forward to hearing from you soon.
Yours faithfully,
(mijn naam)
(hieronder de bestellingsnummers)
Ik vind het wel een goede mail, behalve deze zin. Iedereen weet dat je geen 200 euro per uur gaat betalen aan een advocaat omdat je voor een tientje bent opgelicht. Een dergelijk loos dreigement komt dan eerder lachtwekkend over en werkt vaak in je nadeel (is mijn ervaring).wouterg00 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:26:
Failure to settle the outstanding invoices will force me to place your account in the hands of my lawyer.
Kreeg vrij snel onderstaande reactie terug:
Een vervangend nieuw kaartje zou ideaal zijn, maar wie gelooft daar in...Thank you for your email and I am sorry to hear that you have received a product which you are not happy with. Please choose a solution from the list below,
1. Replacement:
Please confirm your address and voucher code, we will send a replacement even upgraded stock. You are not required to return the old goods back to us. We will process within 24 hours and dispatch from our side.
2. Refund:
Please confirm your voucher code, we will forward to Groupon for a refund which could take 3 to 4 days.
I hope you will find this email appropriate at this moment, please note we will take action as per your instruction and hopefully we will find a solution to this matter and leave you satisfied. We thank you once again for cooperation towards resolution of this matter.
Inderdaad. Ik heb nog niets ontvangen.NotSoSteady schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 00:08:
Ik wacht nog op de iBeats dopjes, best kans dat deze ook fake zijn, komen van dezelfde aanbieder.
Steam ID = Ackerfiets
Ze verwijzen jou niet naar de verkopende partij, ze verwijzen jou de partij de geleverd heeft.lanoisseforP schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:46:
Verwijzen mij dus doodleuk naar de verkopende partij. Heb nog niets ontvangen, houd de brievenbus in de gaten en zal dan nogmaals een reactie sturen.
Tip: je moet bij de verkopende partij zijn (Groupon zelf dus).
Ik bedoelde met de verkopende partij de partij die de SD kaarten verkoopt. Wellicht is mijn positionering en uitleg van verkopende partij niet correct.Giesber schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:31:
[...]
Ze verwijzen jou niet naar de verkopende partij, ze verwijzen jou de partij de geleverd heeft.
Tip: je moet bij de verkopende partij zijn (Groupon zelf dus).
Heb zelf al 2 keer contact gehad met een chat medewerker en 1 keer via de klantenservice en 3 keer in totaal nu een andere reactie gekregen. Ik wacht nu even af totdat ik het kaartje ontvangen heb en dan zal ik nogmaals contact met ze opnemen.
Koekoek!
Ik heb enkele maanden terug urBeats gekocht via Groupon. https://www.groupon.nl/de...ltd-1-32-merchandising-nl en dan van deze dealer http://www.edgedistributions.co.uk/NotSoSteady schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 00:08:
Ik wacht nog op de iBeats dopjes, best kans dat deze ook fake zijn, komen van dezelfde aanbieder.
Zal dit spul dan ook fake zijn? Heb geen idee hoe ik dat van de ibeats/urbeats kan controleren. Qua prijs is het precies hetzelfde, maar qua e-mail en locatie is het bedrijf anders. Of hebben ze wellicht verschillende dochterondernemingen om het risico te verspreiden?
Komen er binnen 10 werkdagen op terug, neem maar contact op met de verzender, etc.NeFoRcE schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:35:
Ik zit momenteel met een medewerker op de chat. Ik zal hier straks mijn bevindingen posten.
Betwijfel het of er iets nieuws uit komt, kans lijkt mij erg gering.
[Ik] Ik heb een vraag c.q. opmerking omtrent mijn bestelling van de MicroSD kaartjes, welke ik zo'n twee weken geplaatst heb.
[Ik] Zoals jullie vermoedelijk wel weten zijn er grote problemen met deze (nep)-kaarten.
[Ik] Het gaat om grouponcode: 00302434PT
[Zij] Dankjwel voor de code.
[Zij] Indien je vragen hierover hebt, vraag ik je vriendelijk contact op te nemen met de dealaanbieder.
[Zij] via: connectronicsuk1@gmail.com, onder vermelding van de vouchercode.
[Ik] Het probleem is , en dat is ook duidelijk te lezen op het forum van Tweakers, waar dit allemaal groots wordt besproken, is dat dat dus niet noodzakelijk is. Er is een deal gesloten met jullie. Er zijn echt véel mensen de dupe geworden van deze nep kaarten helaas.
[Zij] Ik snap het helemaal en zijn ook hiermee bekend.
[Ik] Ik lees verschillende reacties daar van jullie acties. De een hoort dat er contact metde leverancier opgenomen moet worden, de ander hoort dat de levering kostenloos naar jullie retour gestuurd kan worden incl geld terug.
[Zij] Maar deze kwestie kan alleen opgelost worden door de dealaanbieder.
[Zij] Het product moet niet naar Groupon gestuurd worden.
[Zij] Nadat je contact hebt opgenomen met de dealaanbieder kan je het retourneren naar hun.
[Ik] Het zou fijn zijn, en daarmee zouden jullie je imago zeker kunnen opkrikken, als er een duidelijke procedure is voor dit grote probleem. Velen zijn er niet van gecharmeerd namelijk..
[Ik] Graag citeer ik van één van de moderators van Tweakers het volgende:
"Ik neem aan dat groupon het hier ook wel volgt, maar ze moeten echt stoppen met mensen naar de dealaanbieder sturen. De wet is hier gewoon heel duidelijk over; je sluit een overeenkomst met hen en niemand anders.
Allerlei vage voorwaarden gaan daar niets aan veranderen, zoals stellen dat de overeenkomst met iemand anders is omdat een voucher gekocht wordt. Dat komt allerminst naar voren, en de site adverteert groot met producten en 'koop'."
[Zij] 2.6.2 Het Bedrijf is de verkoper van de Diensten of Producten en sluit met jou een contract voor de aankoop van die Diensten of Producten. Het Bedrijf is dan ook verantwoordelijk voor de levering van die Diensten of Producten.
[Zij] Ik snap je helemaal maar kan in dit geval geen andere stappen nemen. Wij van Groupon zijn niet verantwoordelijk van de producten die geleverd worden door de dealaanbieder.
[Ik] Het probleem is eigenlijk dat er velen zitten te wachten op een product, wat, als het geleverd wordt, nep is. We hebben 't gekocht bij jullie. Dat het geld overgeboekt wordt naar een andere rekening (connectronics), staat daar mijn inziens los van. Velen horen ook van jullie dat er binnen 10 dagen een antwoord komt. Wij, en dan spreek ik voor iedereen, willen gewoon een gedegen oplossing. De leveradressen zijn bij jullie en connectronics bekend. Het is daarom ook bijzonder vervelend dat we met z'n allen er zo achteraan moeten zitten om dit recht te trekken. Het gaat om tientjes werk, maar er gaat wel erg veel tijd in zitten om te krijgen waar we voor betaald hebben. Daarnaast heeft het erg lang geduurd voor het product van júllie website af was. En helaas staat er nergens (behalve ergens in de krochten van jullie site) vermeld welke stappen er ondernomen moet worden om ons geld terug te krijgen of om een écht product te mogen ontvangen. Dit zorgt er voor dat veel mensen contact met jullie opnemen.
Al met al; wij willen een goede oplossing. En nee, we gaan niet een nepproduct terugsturen. Dat is bij wet verboden.
[Zij] Zoals ik u eerder heb doorgegeven, kan in dit geval alleen met de dealaanbieder besproken worden. De partner gaat dan een nieuw product leveren of een terugbetaling toezeggen..
[Ik] Bijzonder dan dat wij allemaal individueel bij die organisatie moeten aankloppen voor een nieuw kaartje. Terwijl ook bij hun bekend is dat de 1e levering neppe kaarten bevatten.
Maar goed, ik weet voldoende. We gaan connectronics aan de tand voelen. Bedankt voor uw tijd
Lees: Groupon dus[Zij] Maar deze kwestie kan alleen opgelost worden door de dealaanbieder.

[ Voor 33% gewijzigd door Brad Pitt op 04-05-2016 15:01 ]
Inderdaad. Bizar. Heb 't bedrijf in Engeland maar gemaild. Hopelijk snel een refund. Gvd wat een moeite ook voor die 15 euro. Maar ik sta verd*mme op m'n strepen!Brad Pitt schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:52:
Niks nieuws dus. Blijven gewoon onwettig de zaak proberen af te handelen. Dramatisch, voor zo'n groot concern.
[...]
Lees: Groupon
€2.99 hierNeFoRcE schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:59:
[...]
Gvd wat een moeite ook voor die 15 euro. Maar ik sta verd*mme op m'n strepen!

Heb je je kaartje al binnen en hoe kom je bij de chat? Ik zie alleen als optie e-mail staan...NeFoRcE schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:59:
[...]
Inderdaad. Bizar. Heb 't bedrijf in Engeland maar gemaild. Hopelijk snel een refund. Gvd wat een moeite ook voor die 15 euro. Maar ik sta verd*mme op m'n strepen!
-Eraser- in "[Afhandeling] Groupon verkoop van fake SD-cards/namaak"MasterStig schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:21:
[...]
en hoe kom je bij de chat? Ik zie alleen als optie e-mail staan...
I believe that the request to issue a refund has already been processed by group on. Please kindly wait for 2 to 3 more days and if the refund will not be issued we will send you a replacement happily. We have plenty of genuine stock available and sending a false one was just due to an error for which we have already apologised. We will offer full support in order to resolve all be issues with our customers.
--
Regards
Customer Services
Connectronics UK
Andere browser proberen misschien dan..? Chat zou op zich moeten werken, op de omslachtige manierMasterStig schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:28:
Thanks maar dit had ik al gevonden. Feit is echter dat ik alleen maar kan mailen, welke optie ik ook kies. Zeer vreemd.
Safari en Chrome geprobeerd, in- en uitgelogd geprobeerdBrad Pitt schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:43:
[...]
Andere browser proberen misschien dan..? Chat zou op zich moeten werken, op de omslachtige manier
Thank you for your email and I am sorry to hear that you have received a product which you are not happy with. Please choose a solution from the list below,
1. Replacement:
Please confirm your address and voucher code, we will send a replacement even upgraded stock. You are not required to return the old goods back to us. We will process within 24 hours and dispatch from our side.
2. Refund:
Please confirm your voucher code, we will forward to Groupon for a refund which could take 3 to 4 days.
I hope you will find this email appropriate at this moment, please note we will take action as per your instruction and hopefully we will find a solution to this matter and leave you satisfied. We thank you once again for cooperation towards resolution of this matter.
Ik twijfel tussen refund, of toch een nieuw goed kaartje. voor 15 euro een 64 gb kaartje is geen drol natuurlijk.... wat zouden jullie doen?
Ik zou, ook voor dat bedrag, voor de refund gaan. Amazon(.de) heeft vaak 64 GB kaartjes voor 15 euro de laatste tijd; zie bijvoorbeeld pepper.com waar zulke aanbiedingen geplaatst wordenNeFoRcE schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:22:
Ik twijfel tussen refund, of toch een nieuw goed kaartje. voor 15 euro een 64 gb kaartje is geen drol natuurlijk.... wat zouden jullie doen?
Voorbeeld: Samsung MicroSDXC 64GB EVO Plus UHS-I bij Amazon.de voor 17,99 op dit moment.
[ Voor 41% gewijzigd door -Eraser- op 04-05-2016 17:42 ]
Re: Uw ondersteuningsvraagtoon volledige bericht
Groupon Klantenservice
Wed 5/4/2016 6:11 PM
Inbox
To:
);
##- Typ uw reactie boven deze regel -##
Uw ondersteuningsvraag
Selma E. (Groupon Customer Support - EMEA)
4 mei 17:11
Beste meneer Man,
Dank u wel voor uw bericht.
Wij zijn op de hoogte gesteld van een potentieel probleem met deze deal. Toen we hiervan hoorden, zijn we een intern onderzoek gestart.
De deal is niet meer te koop en zodra we de uitkomsten van ons onderzoek hebben, zullen wij u informeren over eventuele vervolgstappen.
U hoeft zich geen zorgen te maken over de wettelijke bedenktermijn voor het terugsturen van het product. Nadat wij u verder informeren zullen wij u drie weken de tijd geven om, indien nodig, een beslissing te nemen.
Wij begrijpen dat het vervelend voor u is dat u wat langer moet wachten op een oplossing. Wij willen dit graag goed uitzoeken en bedanken u alvast voor uw geduld. Wij komen over een week bij u terug met een update.
Met vriendelijke groet,
Terwijl ik als laatste contact heb gehad van de week dat ik het naar hen kon sturen.
Dus geen opties om uit te kiezen.
Krijg ik meteen een antwoord. Snel zijn ze wel:
Thank you, a request has already been forwarded to Groupon for a refund.
--
Regards
Customer Services
Connectronics UK
I choose 2.
Please forward to Groupon a refund.
Beste meneer dennistd,
Ik mail u naar aanleiding van de deal: "Sandisk Ultra Android microSDHC 8 GB-128 GB vanaf € 7,99 (tot 53% korting) - Gratis bezorging".
Ik heb een bevestiging betreffende de retour van de dealaanbieder ontvangen. In dit geval ontvangt u een terugbetaling van 3,99 euro.
Ik vraag u vriendelijk er rekening mee te houden dat een transactie naar uw bankrekening vijf à tien werkdagen in beslag kan nemen. Heeft u met een creditcard betaald? Dan kan het maximaal 30 dagen duren voordat uw creditcardmaatschappij de terugbetaling heeft verwerkt. Deze terugbetaling is zichtbaar op uw maandelijkse credit card afrekening.
Mijn excuses dat u geen gebruik heeft kunnen maken van de Sandisk. Ik vertrouw erop dat ik u voldoende heb geïnformeerd over de terugbetaling.
Met vriendelijke groet,
[medewerkernaam]
Please note that we have already dispatched the order, you must return it back before we could issue a refund. If you are looking at forums please note that there was a small issue with some of the stock but rest of the stock is 100% genuine like we always send to our customers. Please return for a refund, please do not open the card packaging.
--
Regards
Customer Services
Connectronics UK
On 4 May 2016, at 23:08, <@gmail.com> wrote:
Dear sir/madam,
I'd like to cancel my order of the Sandisk Ultra Android microSDHC 128GB card via Groupon. These are my order information:
Grouponcode: 0010229O9E
Controlecode: 40BB433319
I didn't receive the card yet. I don't need a replacement, but a refund. Waiting on your reply,
Regards,
Beste xxx,
Betreffende deal: "Sandisk Ultra Android microSDHC 8 GB-128 GB vanaf € 7,99 (tot 53% korting) - Gratis bezorging".
Onlangs heeft u de bovenstaande aanbieding bij Groupon aangekocht. Ondertussen hebben wij een bericht van de financiële afdeling ontvangen waarin vermeld staat dat u een terugbetaling mag.
In dit geval ontvangt u een terugbetaling van xxx euro.
Ik vraag u vriendelijk er rekening mee te houden dat een transactie naar uw bankrekening vijf à tien werkdagen in beslag kan nemen. Heeft u met een creditcard betaald? Dan kan het maximaal 30 dagen duren voordat uw creditcardmaatschappij de terugbetaling heeft verwerkt en deze terug te zien is op uw rekening.
Ik vertrouw erop dat ik u hiermee naar tevredenheid heb geholpen door de terugbetaling in orde te maken en ga ervan uit dat u deze zo spoedig mogelijk zult ontvangen op uw rekening.
Met vriendelijke groet,
Ik heb vandaag een soortgelijke mail gehad. Had wel met creditcard betaald, dus het terugstorten kan zo te zien wel even durendennistd schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 23:22:
Vanmiddag deze mail ontvangen van klantenservice@groupon.nl:
[...]
Zijn er trouwens nog meer mensen die de Apple Earpods besteld hadden (zelfde shop)?
Uitgaande van Youtube filmpjes lijken ze wel echt, maar ik heb zelf verder geen vergelijkingsmateriaal helaas.
[ Voor 24% gewijzigd door -Eraser- op 05-05-2016 15:01 ]
Deze heb ik besteld. Voor mijn gevoel zijn ze echt, kwamen echter niet in een origineel doosje. Kwaliteit is wel vergelijkbaar met het echte werk wat ik er naast heb liggen.-Eraser- schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 14:58:
[...]
Ik heb vandaag een soortgelijke mail gehad. Had wel met creditcard betaald, dus het terugstorten kan zo te zien wel even duren
Zijn er trouwens nog meer mensen die de Apple Earpods besteld hadden (zelfde shop)?
Uitgaande van Youtube filmpjes lijken ze wel echt, maar ik heb zelf verder geen vergelijkingsmateriaal helaas.
Heb ze ook, kan aan de buitenkant niet echt vaststellen dat ze nep zijn. Wel twijfel ik wat over het geluid, kun jij ze eens met de echte (waar je het zeker van weet) vergelijken?Mevius schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 16:34:
[...]
Deze heb ik besteld. Voor mijn gevoel zijn ze echt, kwamen echter niet in een origineel doosje. Kwaliteit is wel vergelijkbaar met het echte werk wat ik er naast heb liggen.
Volgens die site lijken ze, in ieder geval qua uiterlijke kenmerken, wel echt (het doosje heb ik ook).
Alleen de geluidskwaliteit kan ik dus niet vergelijken
Heb niets terug gestuurd.
10 min later:
"hank you for your email, please note a refund request has already been forwarded to Groupon which they will be issuing in the next 3 to 4 working days.
--
Regards
Customer Services
Connectronics UK"
Nu maar wachten op paypal
Obviously, we do not sell fake goods otherwise we would not be offering a solution here.
--
Regards
Customer Services
Connectronics UK
On 6 May 2016, at 22:08, a***** d****<*******@hotmail.com> wrote:
Is the replacement original?
Verzonden vanaf mijn Samsung-apparaat
Ik ga het gewoon proberen, slechter zat het wel niet zijn dan wat ze als eerst hebben verzonden.
Ga ik doen, de echte dopjes liggen op het werk dus dat wordt maandagBlackMonkey schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 16:40:
[...]
Heb ze ook, kan aan de buitenkant niet echt vaststellen dat ze nep zijn. Wel twijfel ik wat over het geluid, kun jij ze eens met de echte (waar je het zeker van weet) vergelijken?
Dat "already" doet mij denken dat ze standaard iedereen een originele sandisk gaan opsturen. Is er iemand die ook daadwerkelijk een origineel kaartje heeft ontvangen?Please note that a replacement has been requested already and should be sent soon.
--
Regards
Customer Services
Connectronics UK
Ben benieuwd of de nieuwe een originele is.
Ik houd jullie op de hoogte in ieder geval.
Ik kan dit bevestigen. Ik heb zowel een 32 GB en een 128 GB microSD besteld bij deze gasten (domste beslissing ooitjuptache schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 14:07:
Ik heb vanmorgen contact opgenomen met Connectronics over een neppe 128GB die ik gisteren binnenkreeg, mailen ze doodleuk terug dat ze geen neppe 128GB's verstuurd hebben. Dus nog maar eens foto's gestuurd van de overduidelijk neppe kaart.

Feitelijk gezien mag ik die kaart toch helemaal niet terugsturen? Dit heb ik ze in ieder geval duidelijk gemaakt in mijn e-mail. Nu is het dus afwachten op hun antwoord...
Ik krijg zojuist een mail dat ik 'm terug zou moeten sturen. Ga ik dus niet doen, lijkt inderdaad niet te mogen. Waarschijnlijk verliezen ze te veel op de 128GB om te refunden ofzo. Als je 'm niet terugstuurd kunnen ze ze niet meer opnieuw verkopen, ik vrees dat dat de gedachte is.Akiranon schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 15:05:
[...]
Ik kan dit bevestigen. Ik heb zowel een 32 GB en een 128 GB microSD besteld bij deze gasten (domste beslissing ooit). Over de 32 GB kaart doen ze totaal niet moeilijk en hebben ze de replacement al verzonden. De 128 GB is echter een heel ander verhaal. Ze willen dat ik de neppe 128 GB kaart naar ze opstuur voordat ik een refund kan krijgen (ondanks dat ik om een replacement heb gevraagd).
Feitelijk gezien mag ik die kaart toch helemaal niet terugsturen? Dit heb ik ze in ieder geval duidelijk gemaakt in mijn e-mail. Nu is het dus afwachten op hun antwoord...
Hier hetzelfde. Wel voor de zekerheid foto gestuurd waarin verpakking al kapot geknipt was.mcbacon0 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 16:08:
Ik moest na mijn eerste mail een paar foto's sturen van de kaart. Na het sturen kreeg ik binnen een minuut alweer antwoord dat ik kon wachten op de vervangende kaart. Ik hoef dus niets terug te sturen, wel de laatste keer dat ik iets van deze partij koop.
Heb inmiddels bericht gekregen dat ze een refund hebben aangevraagd bij Groupon. Ze bleven eerst maar claimen dat ze zelf research wilden doen en dat ik de kaart toch echt moest terugsturen. Ook werd mij gezegd dat het geen probleem is om neppe goederen terug te sturen omdat ik niet de verkopende partij ben (dit is bullshit volgens mijjuptache schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 15:10:
[...]
Ik krijg zojuist een mail dat ik 'm terug zou moeten sturen. Ga ik dus niet doen, lijkt inderdaad niet te mogen. Waarschijnlijk verliezen ze te veel op de 128GB om te refunden ofzo. Als je 'm niet terugstuurd kunnen ze ze niet meer opnieuw verkopen, ik vrees dat dat de gedachte is.
Trouwens, mijn 128 GB microSD is volgens mij een Samsung EVO met een SanDisk sticker er op. Ik heb wat onderzoek gedaan en op de achterkant van mijn microSD staat de volgende informatie:
MB-MP128D
MBMPDGVGHDJW-V
DMQG144AY438
MADE IN KOREA
Dit serienummer is gelijk aan deze microSD van Samsung: http://www.samsung.com/us...ers/product/MB-MP128DA/AM
Daarnaast geeft de Android applicatie "SD Insight" aan dat de fabrikant van de microSD kaart Samsung is.
Dit verklaart ook waarom er op de verpakking staat dat de microSD maximaal 48 MB 'memory speed' heeft. Dit is namelijk gelijk aan de specificatie van die Samsung EVO kaart.
En welke write speeds en read haal je? Want de EVO kaartjes zijn vrij rap nog (vaak hoger dan spec)Akiranon schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 17:20:toon volledige bericht
[...]
Heb inmiddels bericht gekregen dat ze een refund hebben aangevraagd bij Groupon. Ze bleven eerst maar claimen dat ze zelf research wilden doen en dat ik de kaart toch echt moest terugsturen. Ook werd mij gezegd dat het geen probleem is om neppe goederen terug te sturen omdat ik niet de verkopende partij ben (dit is bullshit volgens mij) Totdat ik opeens een e-mail kreeg dat ze het refund proces zijn gestart. De aanhouder wint in dit geval.
Trouwens, mijn 128 GB microSD is volgens mij een Samsung EVO met een SanDisk sticker er op. Ik heb wat onderzoek gedaan en op de achterkant van mijn microSD staat de volgende informatie:
MB-MP128D
MBMPDGVGHDJW-V
DMQG144AY438
MADE IN KOREA
Dit serienummer is gelijk aan deze microSD van Samsung: http://www.samsung.com/us...ers/product/MB-MP128DA/AM
Daarnaast geeft de Android applicatie "SD Insight" aan dat de fabrikant van de microSD kaart Samsung is.
Dit verklaart ook waarom er op de verpakking staat dat de microSD maximaal 48 MB 'memory speed' heeft. Dit is namelijk gelijk aan de specificatie van die Samsung EVO kaart.
Ik heb gisteren een testrun gedaan met H2testw om te controleren of de microSD daadwerkelijk 128 GB was. Hier kwamen de volgende getallen uit:Waah schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 17:35:
[...]
En welke write speeds en read haal je? Want de EVO kaartjes zijn vrij rap nog (vaak hoger dan spec)
Writing speed: 17.8 MB/s
Reading speed: 38 MB/s
Dit is getest op een Surface Pro 3. De read speed is opzich niet verkeerd, alleen de write speed is beduidend minder. Linkje met het testresultaat (sorry, geen screenshot
Ik heb zojuist ook een mail gekregen dat de refund er komt en daarbij de opmerking dat de kaart Samsung is en dat het nooit de bedoeling was dat deze aan zijn klanten verkocht zouden worden.Akiranon schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 17:20:toon volledige bericht
[...]
MB-MP128D
MBMPDGVGHDJW-V
DMQG144AY438
MADE IN KOREA

Eerst claimen dat er geen problemen zijn en vervolgens zo'n opmerking maken. Goed verhaal.
Op mijn kaartje staat inderdaad hetzelfde nummer, dus het lijkt er op dat het inderdaad om Samsungkaartjes gaat.
Hij heeft dat verhaal waarschijnlijk van mij overgenomen. Ik heb hem in een e-mail verteld dat het een Samsung kaart is.juptache schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 19:32:
[...]
Ik heb zojuist ook een mail gekregen dat de refund er komt en daarbij de opmerking dat de kaart Samsung is en dat het nooit de bedoeling was dat deze aan zijn klanten verkocht zouden worden.![]()
Eerst claimen dat er geen problemen zijn en vervolgens zo'n opmerking maken. Goed verhaal.
Op mijn kaartje staat inderdaad hetzelfde nummer, dus het lijkt er op dat het inderdaad om Samsungkaartjes gaat.
Haha!Akiranon schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 20:37:
[...]
Hij heeft dat verhaal waarschijnlijk van mij overgenomen. Ik heb hem in een e-mail verteld dat het een Samsung kaart is.
Ondertussen lees ik tussen de regels door ook dat de 32GB en 64GB andere fakes zijn dan de 128GB, dat maakt het alleen nog maar aannemelijker dat het om bewuste oplichting gaat.
Ben nu 't kaartje aan het testen met F3 (h2testw voor Mac) en de write komt rond de 17,8MB/s uit, is dat niet ook relatief weinig voor een Samsung EVO? Oftewel, is het niet ook een fake Samsung?

Dit topic is gesloten.